Na vládní reformy doplácejí více ženy.

20. 06. 2012 | 12:51
Přečteno 3565 krát
Nedávno jsem srovnal průměrné platy v sociálních službách na jedné straně a ve finančnictví a pojišťovnictví na straně druhé. Ti, kdo se starají o peníze, dostávají dvouapůlnásobek toho, co si vydělají ti, co se starají o lidi. A to jsou vesměs ženy. I to něco vypovídá o naší společnosti.

Ve své knize Cesty z krize tvrdíte, že reformy pomáhají více mužům než ženám. Můžete to přiblížit?
Nelze to říci o každé z nich. Některé ženy mohou získávat, například ty, které jsou na vyšších pozicích v podnikatelském sektoru, ale těch je tak jako tak málo. Ženy jsou totiž častěji nezaměstnané, mají obtížnější vstup na trh práce, doplácejí na to i v důchodovém systému.
Mnohem více je jich zaměstnáno ve veřejném sektoru, který současná vláda rozvrtává a škrtí a kde jsou průměrné platy nižší. Snižuje se podpora rodinám s dětmi, ať už jde o porodné, rodičovský příspěvek či dětské přídavky. Málo se ví, že od začátku loňského roku byl zrušen sociální příplatek pro matky samoživitelky.
Pro tyto ženy, které se skutečně samy starají o děti a nemají nadprůměrné příjmy, to znamená snížení životní úrovně. A dopadá to zejména na jejich děti, které dostanou horší vzdělání, což snižuje jejich výhled na budoucí uplatnění.

Tvrdíte, že veřejné služby jsou v ohrožení. Proč?
Ano. Pojďte počítat se mnou. Hasiči, policisté, učitelé, zdravotníci, kulturní pracovníci, pracovníci v sociálních službách, ve veřejné dopravě, ve veřejné správě. To jsou sektory veřejných služeb, které jsou dlouhodobě brány na hůl. To se nemůže neodrazit v tom, jaký je statut pracovníků či jaké služby jsou poskytovány.
Dnes už vám policejní prezident řekne, že pokud má odejít dalších osm tisíc policistů, nebude policie schopna trestné činy vyšetřovat, ale pouze registrovat. Co to je za veřejnou službu? Vezměte si průměrné platy v sociálních službách na jedné straně a ve finančnictví a pojišťovnictví na straně druhé. Ti, kteří se starají o peníze, dostávají dvouapůlnásobek toho, co si vydělají ti, kteří se starají o lidi. I to něco vypovídá o naší společnosti...

To by se společenský systém musel změnit od základů...
Kapitalismus, tak jak se teď prosazuje na globální úrovni, vytváří spoustu napětí a problémů na úrovni národních států. Nejsme to jen my. Podívejte se na Španělsko, Itálii, Francii, Řecko, Irsko. Tedy země, které mají výrazné problémy s rostoucí nezaměstnaností, velkou nerovnováhou veřejných rozpočtů a s rostoucím sociálním napětím. Už jsme ve fázi, kdy se mnoho lidí dlouhodobě zamýšlí nad tím, jak dál a jak jinak...

Myslíte tedy, že v současnosti nastala ta zlomová doba, kdy krystalizuje ve společnosti něco nového?
Určitě. Velmi bude záležet na politické reprezentaci a kompetencích státu. Zda se celá politická reprezentace, vláda a opozice dokážou shodnout na základních krocích a zda stát bude posléze schopen tyto kroky realizovat.¨

Tento rozhovor vyšel v časopise TÝDEN 4. května 2012.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

prak napsal(a):

Na vládní reformy doplácejí více ženy. Které? Bohaté nebo ty chudé? Chytré, nebo jenom ty hloupé? Bezdětné či ty s dětmi? To je otázek, co? Na reformy doplácejme úměrně své movitosti všichni, jedině tak bude spravedlivá.
20. 06. 2012 | 13:01

neo napsal(a):

To myslíte vážně?

proč nesrovnáte platy ve veřejných službách, dejme tomu státní správě a platy v pohostinství a ubytování?

že by to vyšlo naopak???

Musíte si uvědomit jednu věc. Lidé ve finančnictví a pojišťovnictví pracují v sektoru soukromém a ten je platí na základě toho, co vydělá. U státu to neplatí, ten má tabulky a financuje všechno z dluhů. Až bude stát vydělávat jako banky a pojišťovny, tak si také bude moci dovolit platit více své zaměstnance.

To, že ženy pracují více na těchto pozicích je zase otázka pro trh. Soukromý sektor nerozlišuje pohlaví. Soukromý sektor zajímají schopnosti. Ve státním sektoru to neplatí, tam jsou schopnosti až na xtém místě a proto se tam stěhuje více těch, kteří neuspějí v sektoru soukromém.
20. 06. 2012 | 13:07

Silvie napsal(a):

Neo,

je to pravda.
Nejvíc žen pracuje v profesích prodavaček, zdravotních sester,uklizeček, pomocnic v kuchyni atd. Vykonávají práce za téměř minimální mzdu. Běžný plat prodavaček je 10 000 hrubého, v Bille dokonce 8.500 hrubého, zdravotní sestry berou bez služeb kolem 15 tis.hrubého, po letech praxe(včetně služeb) se dostanou někam pod 20 tis.

Drábkova "reforma" nutí lidi přijímat mizerně placenou práci za velmi nevýhodných podmínek - podnikatelé toho bryskně využili a už nevědí, jak by těm nešťastníkům - svým zaměstnancům ještě snížili platy. A nestydí se za těchto podmínek chtít po nich 150 hodin přesčasů zadarmo!!!
Před pár lety bych nevěřila, že tohle jednou napíšu - ale pokud se podnikatelé budou nadále chovat k zaměstnancům ,jako k bezprávným otrokům (a chová se tak větší část zaměstnavatelů) a stát tomu bude bez zájmu přihlížet, "demokracie" nebude mít dlouhého trvání.
Jaký div, že rostou preference bolševikům.

A Nečas, jako by chtěl ještě víc nasr... už tak nasra.. občany, oznámil hrdě, že sníží důchodcům a invalidům poplatky za psy.

Tohle fakt není normální stát a normální vláda!
20. 06. 2012 | 13:23

Silvie napsal(a):

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Samozivitelka-prisla-o-praci-Kvuli-Drabkovi-nenakrmim-deti-235481
Toto je ,bohužel, důsledek vládních "reforem".
Zneužívání zaměstnanců podnikateli (Drábek v podstatě nutí pracovat lidi za žebrácké mzdy a otrockých podmínek - přesně,jak je v článku tou paní popsáno), výše min.mzdy, soc.systém, který je zcela nefunkční (resp. podporuje leta nezaměstnané parazity, nefunguje v případě, kdy slušní lidé přijdou o práci).
20. 06. 2012 | 13:28

Anna napsal(a):

neo
"Soukromý sektor nerozlišuje pohlaví."

To myslíte vážně? Z jakého pramene vycházíte? Dcera skončila letos vysokou školu, při které si přivydělávala, takže i praxi měla, přesto ona i její spolužačky sháněly zaměstnání delší dobu, než jejich spolužáci.
20. 06. 2012 | 13:28

neo napsal(a):

Silvie:

ano, uklizečky, pokojské, pomocnice v kuchyni - to je přesně to, co pan Potůček opomíjí a záměrně uvádí pojišťovnictví a bankovnictví. Měl by ale srovnývat i tyto. Tj . stát nevydělá a platí obstojně třeba úředníky a na druhé straně jsou restaurace, hotely , které prodělávají a musí platit zaměstnancům mizerné mzdy.

souhlasím, že se najdou zaměstnavatelé, kteří zneužívají současné krize k onomu ždímání, ale na straně druhé jsou i tací, kteří se o své zaměstnance starají, jak to jen jde a jak jim to situace umožňuje.
20. 06. 2012 | 13:32

Anna napsal(a):

Silvie

Souhlasím.
U nás bohužel to vypadá spíš na kleptokracii. (Kleptokracie je forma autokratické vlády, vláda zlodějů nebo velmi špatná vláda. Cílem této vlády je nahromadit - nakrást co největší bohatství buď pro sebe sama, nebo pro určitý okruh lidí. Tento systém využívá daní a zdanění, státních zakázek a pod., aby si mohl přivlastnit co nejvíce finančních prostředků a majetku. )
20. 06. 2012 | 13:34

Alena V napsal(a):

Potůčku, jste uplně mimo. Ženě přece dnes stačí porodit dítě a říci fotr neznámý / už se tak rodí přes 42% dětí/ - má nárok a veškeré sociální dávky, příspěvek na bydlení, tedy bydlení zadarmo. Z toho dokonce uživí i toho neznámého fotra, který se k ní poté nastěhuje a smějí se blbým sousedům kteří chodí do práce A NEMAJÍ NA NÁJEM.
20. 06. 2012 | 13:39

neo napsal(a):

Anna:

Samozřejmě, že to myslím vážně. Nemusí to být tím, že jsou to ženy. Bude to tím, že spolužáci mají pro trh vyšší perpektivu.

Trh se orientuje podle výkonu, pohlaví ho nezajímá.
20. 06. 2012 | 13:42

neo napsal(a):

Alena V.

plácáte nesmysly. Dávky jsou vázány na žití ve společné domácnosti.
20. 06. 2012 | 13:43

TomášL napsal(a):

Pane autore,

muži nemají stejný dožitý věk jako ženy (rozdíl je 62 měsíců/vyplacených důchodů). Co s tím?
20. 06. 2012 | 13:54

Martin napsal(a):

A zase porušování zákona za bílého dne. Vůbec sestavování statistiky s atributem pohlaví je protizákonné, natož vyvozování z toho nějakých závěrů. Je to stejně nebezpečné jako již dávno zakázané zjišťování etnicity uchazečů o zaměstnání na Úřadu práce.
20. 06. 2012 | 13:54

Anna napsal(a):

neo
"Nemusí to být tím, že jsou to ženy. Bude to tím, že spolužáci mají pro trh vyšší perpektivu."

A proč podle Vás spolužáci mají pro trh vyšší perspektivu?
20. 06. 2012 | 14:04

neo napsal(a):

Anna:

protože neodejdou většinou na mateřskou či rodičovskou, protože v menší míře nezůstávají s dětmi doma při nemoci, protože zakládají rodiny později než spolužačky , protože mají lepší fyzické vlastnosti... vyberte si
20. 06. 2012 | 14:08

arett napsal(a):

neo, to je blbost, stačí si přečíst článek: kdo má děti, pečuje o ně, o toho je ve veřejném sektoru menší zájem a bude mít menší nemocenskou i důchod. Jsou to ve většině případů ženy. Oni se ti noví lidé těm kapitalistům asi sami naklonují, nebo co, a pak stačí vybrat jenom chlapce.
Soukromý sektor tlačí celou civilizaci do pasti, buďto rodit a sponzorovat tím sladký život těch údajných perspektivních, nebo nerodit a nechávat si vesměd od bezdětných mužů nadávat do kariéristek. Dostáváme se do historicky opakované situace, že co je dobré pro soukromníky, nemusí být nutně dobré pro společnost.
20. 06. 2012 | 14:10

Anna napsal(a):

neo

Takže protože jsou to muži, nikoliv ženy :-)
20. 06. 2012 | 14:12

Silvie napsal(a):

Alena,

jak jste na takouvou hovadinu přišla?
Pohybovala jsem se v soc.sféře a vím, že tomu tak není. Pokud se otec zasekne a nepracuje, nikdo z něho alimenty nevyždímá, ani exekucí. Maximálně ho zavřou.
Za otce, kteří výživné neplatí, stát samoživitelkám nedává ani korunu - musely by se ocitnout pod hranicí životního minima. Jelikož je toto minimum nastaveno, díky Drábkovi, tragicky nízko, málokdo na dávky dosáhne. Zaměstnaná matka těžko.
A ta matka na mateřské si ze sociální podpory doma určitě tisícovkami taky netapetuje.
20. 06. 2012 | 14:31

TomášL napsal(a):

op: dle ČSÚ je rozdíl 74 měsíců... :-(
20. 06. 2012 | 14:34

Helena napsal(a):

To TomášL:

Nejsem sice autor, ale neodpustím si reagovat: čeští muži by měli především přestat s pitím (hlavně piva) , nepřejídat se a také méně kouřit.Vratila jsem se z dovolené v Chorvatku - Češi tam vynikali hlavně svými obrovskými břichy. Pokud se alespoň trochu umírní - bude hned méně infarktů a mrtvic, rakoviny plic atd.
20. 06. 2012 | 15:02

Al Jouda napsal(a):

Je otázka, zda nebyl článek napsán v duchu Leninova hesla : "Nezískáme-li pro politiku ženy, nezískáme pro politiku masy".
20. 06. 2012 | 15:05

modrý edvard napsal(a):

Helena: zjevná diskriminace. Stát by měl mužům vyplácet vyrovnávací příspěvky za jejich postižení.
Tomáš L: 12 měsíců je dřívější odchod do důchodu u žen
20. 06. 2012 | 15:09

český maloměšťák napsal(a):

"...Musíte si uvědomit jednu věc. Lidé ve finančnictví a pojišťovnictví pracují v sektoru soukromém a ten je platí na základě toho, co vydělá. U státu to neplatí, ten má tabulky a financuje všechno z dluhů. Až bude stát vydělávat jako banky a pojišťovny, tak si také bude moci dovolit platit více své zaměstnance...."

V soudobém rámci, kdy banky -/ale i pojišťobvny...viz např. AIG/ byly a jsou masově zachraňovány právě díky penězům daňových poplatníků - je iluzorní tvrdit, že " idé ve finančnictví a pojišťovnictví pracují v sektoru soukromém a ten je platí na základě toho, co vydělá".
protože se musíme ptát - JAK vydělá, na KOM vydělá a zd tedy náhodou nevydělávají právě nejvíce na těch státech a občanech oněch států a to ve velké míře nemravně, nezodpovědně a také tak, že v podstatě odsávají z fiskálů peníze i na ony platy státních zaměstnanců.

Věc není již tak jednoduchá - že hodné banky poskytují státu, domácnostem a firmám služby a za to si z trhu odnášejí sprvedlivou odměnu.
To přestalo platit už před několika lety.
není to tak.
a kdo se snaží stále ttuto iluzi držet při životě - je buď zaslepený ideologií /náboženstvím/ anebo je to naivní prosťáček.

Všimněte sei, že ty záchranné fondy - ve směru toho vzkvétajícícho a společensky velmi přínosného podnikání ve finančnictví...nevytvářejí /nedávají k dispozici trhu/ banky ....ale státy.
Ty fondy pak někde asi chybí, že ?
Anebo pan neo už nevěří ani v zákon zachování hmoty ?

Je to celkem zrůdný systém - ve kterém pakáž, co si říká správci státu zadluží státy bankám a když se pak banky hroutí tak ta stejná pakáž přesunuje státní fondy ve směru bank a volá po rozprodeji státních aktiv za babku a po tom ať se uskrovní důchodci či sociálně slabí.
Je to ale systém, který udržují při životě především voliči. Podotýkám tedy že ve své převážné mase hloupí voliči.
Takoví voliči, co jim pak nevadí, že např. členem NERVu je Rusnok a členem vlády Vondra či Kalousek a jeho drábci.
20. 06. 2012 | 15:11

zdenekb napsal(a):

neo:

A tohle zase myslíš vážně ty? "Až bude stát vydělávat jako banky a pojišťovny, tak si také bude moci dovolit platit více své zaměstnance."

Řekl bych, že účelem státu není "vydělávat", ale poskytovat služby (pokud možno účelně, úsporně a co nejméně prodělečně). Služby trochu jiného druhu než půjčovat na úrok a vybírat poplatky. Mám za to, že hmatatelnějšího a náročnějšího druhu.

---

Navíc to popření sebe sama ve dvou příspěvcích... "trh nerozlišuje pohlaví" ale do práce přijímá především muže, "protože neodejdou většinou na mateřskou či rodičovskou, protože v menší míře nezůstávají s dětmi doma při nemoci, protože zakládají rodiny později"... :o).
Nevím nevím, dnes nemáš svůj den.
20. 06. 2012 | 15:52

SuP napsal(a):

Zatím to vždycky dopadlo tak, že když vizionář, kterej chtěl změnit svět "k lepšímu" nedostal včas přesdržku, svět to vždycky odesral spoustou lidských životů a zničením hodnot, do té doby generacemi budovaných.
Asi by vizionáři neměli zapomínat, že spousta lidí už se z historie poučila a opakovat ji chtít nebude.

Teď si Potůčku představte, že lidi, co se doteď starali "o lidi" za cizí peníze, proptože nic jiného neumějí, by se začli starat o cizí peníze za lidi, kteří to uměli. To by byl fičák.
20. 06. 2012 | 15:55

Ládik!!! napsal(a):

Pane Potůčku,
buďte za reformy rád. Když byla u moci ČSSD a když smrádla v opoziční smlouvě, nic se nedělo. Důchodová i zdravotní reforma přišla pozdě. Kdyby nepřišly, mohli by mnozí ohryzat omítku, pokud by ještě nějaká byla.
20. 06. 2012 | 16:06

zdenekb napsal(a):

SuP:

Mám za to, že systém v současné podobě, tedy přeprodávání virtuálních "produktů" nepodložených reálnou hodnotou či výkonem není zrovna to, co by celé generace budovaly. Maximálně jedna generace, která se o cizí peníze umí postarat až moc dobře. A odesírá to hodně lidí, proto je nejspíš všem kritikům třeba dát včas přesdržku, viďte... v rámci zachování "hodnot".
20. 06. 2012 | 16:07

zdenekb napsal(a):

Ládik!!!

Škoda, že se Drábek nepochlubil, že druhý důchodový pilíř je tzv. omítkový. Možná by nalákal víc než těch pár procent zájemců.
20. 06. 2012 | 16:09

TomášL napsal(a):

modrý edvard

To jsem z jistých důvodů nezahrnoval.

Avšak přese všechno bychom měli být alespoň trochu vděční přírodě, že socio-ekonomicko-politicko-filozofičtí jedinci nám nejsou schopni implementovat plody lásky do naších pivních žoků...
20. 06. 2012 | 16:13

Sladký napsal(a):

Tohle není kapitalismus, ale mafialismus.Žádná demokracie, ale demokratura.Obhajovat tenhle systém mohou jen šibalové (větší či menší okrádači) a zmanipulovaní hlupáci.
20. 06. 2012 | 16:26

Sladký napsal(a):

Tohle není kapitalismus, ale mafialismus.Žádná demokracie, ale demokratura.Obhajovat tenhle systém mohou jen šibalové (větší či menší okrádači) a zmanipulovaní hlupáci.
20. 06. 2012 | 16:27

Sladký napsal(a):

Sup- "zatím todopadlo tak, že každý vizionář.... Buď tak dobrý, jmenuj aspoň pět těch vizionářů, co dělali a jak dopadli.Dík.
20. 06. 2012 | 16:30

Ládik!!! napsal(a):

Sladký, ještě jednou.
20. 06. 2012 | 16:31

neo napsal(a):

Anna: hlavní důvod ale není to, že jsou to ženy ! Kdyby na mateřské a rodičovské zůstávali více muži, bylo by tomu naopak.
20. 06. 2012 | 16:37

neo napsal(a):

maloměšťák:

to nic nemění na faktu, že jsou to soukromé firmy a vydělávají peníze a podle toho platí své zaměstnance.
20. 06. 2012 | 16:37

Sladký napsal(a):

Ládík- připomínku adresuj někomu jinému. Příspěvek jsem poslal znovu, protože se mne nějaký blb ptal, jestli nejsem stroj.Vím, že je marné vyzývat tě k tomu, aby ses pokusil myslet.
20. 06. 2012 | 16:39

neo napsal(a):

zdenekb
to je známý fakt, ale pokud stát nevydělává, nemůže platit své zaměstnance jako firma, která vydělává. Je pak nesmysl něco takového srovnávat, což pan Potůček dělá.
Co se týče toho pohlaví, vim že ty nejsi natvrdlej a dokážeš to pochopit.

Ty důvody nejsou závislé na pohlaví.
Firma nedá přednost muži, protože je muž, ale proto, že je perspektivnější právě z důvodů menší účasti na mateřské,rodičovské a nemocech dětí. Kdyby tedy muži více zůstávali s nemocnými dětmi a chodili na rodičovskou dovolenou, tak by firmy daly přednost ženám a opět ne z důvodu, že jsou to ženy.

myslim, že rozdíl chápeš.
20. 06. 2012 | 16:42

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
a opravdu nejsi stroj?
20. 06. 2012 | 16:45

český maloměšťák napsal(a):

neo
Jistě. Ale věci mají kromě své podstaty i svůj stav, svou kvalitu a své vztahy k ostatním věcem /jsoucnům/. A podle toho jsou také hodnoceny - nejen podle své podstaty.

Ale díky za vysvětlení. To by mě fakt nenapadlo....
20. 06. 2012 | 17:00

zdenekb napsal(a):

neo:

pan Potůček se pozastavil pouze nad rozdílem ohodnocení dvou typů práce. Myslím, že má pochybnosti, že ta výrazně lépe hodnocená je stejně výrazně potřebnější a náročnější - intelektuálně i lidsky. Já tu pochybnost mám taky, ale uznávám, že je to subjektivní.

Mně připadá jako nesmysl srovnávat "efektivitu" firem a státu. Prosím, až si firmy vybudují vlastní dopravní infrastrukturu, a budou přijímat pouze zaměstnance studované na soukromých školách a léčících se v soukromých špitálech, dá se říct, že stát k ničemu nepotřebují. Jinak využívají státní servis a vypadají vedle státního molochu strašlivě výdělečně a dynamicky.

K trhu a pohlaví - možná jsem natvrdlej, ale vyplývá mi z tvého příspěvku, že se čeká na to, až bude u mužů hrozit těhotenství a nebo na to, až ženy budou dostávat stejné platy jako muži, aby se případný výpadek rodinných příjmů dal řešit "mužem v domácnosti". To první je dost nepravděpodobné, to druhé je záležitostí změny myšlení rozhodujících hlav... (takže ještě nepravděpodobnější). Do té doby bude rozhodovat pohlaví uchazeče, i když tomu budeme říkat nějakou oklikou.
20. 06. 2012 | 17:03

Baba napsal(a):

Co se zeptat miminka, jestli by se raději nechtělo narodit tátovi?
20. 06. 2012 | 17:06

modrý edvard napsal(a):

Tomáš L. myslel jsem to tak, že možná jednou to je věk (62), po druhé doba v důchodu (74)
20. 06. 2012 | 17:09

český maloměšťák napsal(a):

zdenekb
Těžko neovi, který tvrdí, že stát nevydělává, vysvětlíte, že pokud největší firmy dosáhly svého postavení tak, že vydělaly na státu a že stále je řada velkých firem, která vydělává hlavně na státu /např. zbrojní průmysl v USA/....s takovým nelze diskutovat.
On má v hlavě jednu poučku, vyzobne si jednu charakteristiku a pak - když tedy naznačíte, že věci necharakterizuje a nepopisuje jen jejich podstata - začne slovíčkařit ve směru obrany právě a jen toho jednoho charakteristického /v tomto kontextu historicky ale i aktuálně spíše lži - jak lze prokázat na řadě firem - oatatně i za úspěechem Applu je skryta investice z veřejných zdrojů (internet)/ rysu dané věci.

Dále už je to jen marnost a marnost a marnost.....prostě státy nevydělávají /co to je - vydělávata ? ...chodit někam pro vodu, nebo kopat jámu,,,nebo sedět v bance a čekat až mi někdo splatí úrok či až někdo koupí mé podvodně valuované CDO ??? - nebo je vyděláváním i daňové inkaso, poplatky např. soudní...etc etc./.

Stát prostě nevydělává a proto bailoutované banky byly zachráněny žebrákem. Asi - podle genia logiky nea...
20. 06. 2012 | 17:19

neo napsal(a):

český maloměšťák:

s tebou nemá moc cenu se bavit, protože máš místo mozku buhví co.

vydělávat znamená, že máš vyšší příjmy než výdaje. To stát nemá, proto nemůže platit svým zaměstnancům tolik co ty banky a pojišťovny.
20. 06. 2012 | 18:58

gaia napsal(a):

biorobot zase perlí
20. 06. 2012 | 19:02

neo napsal(a):

zdenekb:

srovnává jabka a hrušky. Odměna za práci se neodvíjí od užitečnosti a potřebnosti z pohledu Potůčka, mě nebo tebe. Odvíjí se z pohledu zaměstnavatele. Pokud má banka dojem, že její zaměstnanec si zaslouží 3krát tolik co zdravotní sestra a vydělá si na to, tak mu je prostě dá.

na tu infrastrukturu a školy platí firmy nemalé daně.

u mužů a žen platí ta druhá varianta. Muž samozřejmě nemůže rodit, ale může zůstat s dítětem doma stejně jako žena. Mají rovné podmínky na to, kdo zůstane a kdo půjde dělat. Ve společnosti zatím panují předsudky, že to musí být žena. Ne nemusí a když nebude, dá přednost firma jí.
20. 06. 2012 | 19:03

neo napsal(a):

gaia:

hloupá sebestředná úča taky. Vaše invektivy na postižené, rasistické urážky apod jsou toho důkazem. Já vim, steak je zlo a americký film je ďábel :)
20. 06. 2012 | 19:05

zdenekb napsal(a):

neo:

Nejde jen o předsudky. Jde taky o pohled na výplatní pásku... to pak ty "rovné podmínky" žen a mužů zůstat doma dostávají pěkně na zadek.

Samozřejmě nemám na užitečnost a potřebnost bankovních zaměstnanců a zdravotních sester pohled šéfa banky. (Naštěstí a bohužel... :o).

Myslím, že v (ne)placení daní umějí firmy chodit celkem solidně. Každý státní moloch se přeci přímo předhání v tom, jak si za servis, který firmám poskytuje, říci co nejmíň, aby se Madam Firma neurazila a neodstěhovala se. Daňové pobídky a úlevy se tomu říká, tuším.
20. 06. 2012 | 19:23

gaia napsal(a):

biorobot zas má přehřáté obvody a neví jak reagovat, neb na to nestačí, tak využije databázi pořád stejných invektiv

opravdu dvojková soustava
20. 06. 2012 | 19:29

gaia napsal(a):

Pokud má banka dojem, že její zaměstnanec si zaslouží 3krát tolik co zdravotní sestra a vydělá si na to, tak mu je prostě dá.

to je tedy také perla.

V bankách neodměňují podle toho, že by si mysleli, že je někdo užitečný, ale protože tam mají hodně peněz, o kterých si mylně myslí, že jsou jejich.

Ale na přepážce jsou převážně ženy, ale těm zas tak dobře, jak si biorobot myslí, neplatí. Ty jsou vykořis´továny stejně jako v jiných profesích.

Zajímavé to začíná finančně být až na těch vyšších manažerských profesích, ale tam podle šetření Mfdnes je ve všech bankách v ČR maximálně 10%! žen.
V patriarchální společnosti vždy jsou ženy občané druhé kategorie, neb systém je nastvaen tak, aby vyhovoval chlapům.

Proč ještě na té fakultě sociálních studií některý člověk nesepsal genderové dopady důchodové reformy.

Důchodová reforma je také celá zkonstruovaná hlavně tak, aby vyhovovala hlavně mužům.
20. 06. 2012 | 19:35

neo napsal(a):

gaia:

Co učíte? Vytírat podlahy?

samozřejmě, že banka jim ty peníze může dát, protože je vydělala!!!! Víte co? Zkuste z vašeho učitelského platu zaměstnat uklizečku a platit jí 100 000 měsíčně. Uvidíte sama, že to nepůjde a může vám být užitečná jak jen si přejete.
20. 06. 2012 | 19:44

neo napsal(a):

zdenekb:

pak je to výkoností. Na stejných pozicích mají ženy i muži stejné platy, pokud podávají stejný výkon. Pokud ne, je logické, že jeden může dostat víc a jiný míň. Dnes je ale mnohem víc vidět ženy na vysokých postech, dobře ohodnocených než kdy tomu kdy v minulosti bylo. Ještě máme před sebou dlouhou cestu, než dojdem do stádia kdy muži budou rovnocenně chodit na rodičovskou a do té doby budou firmy upřednostňovat ty, kteří si ji nebudou brát.
upřímně, koho zaměstnáš raději ty? Toho, kdo s vyšší pravděpodobností bude častěji s dětmi doma, toho kdo bude 4 roky na rodičáku a budeš za něj muset shánět náhradu, zaškolovat ji atd? Nebo raději toho, kde je pravděpodobnost menší?

ted tu otázku položim jinak : Zaměstnáš raději ženu, nebo muže?
(pokud je takto položena, je zřejmé, že se pouze podle pohlaví rozhodovat nebudeš)
20. 06. 2012 | 19:54

gaia napsal(a):

neo

tak to bych se vytunelovala, ale že to tak na různých místech je, je známé. Že manažeři dostávají takové platy a odměny, až přivedou podnik na buben a pak ještě si rozdělí zlaté padáky a zavřou krám.

Známý je případ Sazky a začíná se mluvit o ČD Cargo.

Že se hospodaří stylem po nás potopa a co je doma to se počítá

A vždy muži.
20. 06. 2012 | 19:55

gaia napsal(a):

neo

ale o tom jsme zde již jednou diskutovali, a uváděli, že v Asii postupují úplně opačně, že tam ženy vítězí nad muži právě proto, že kvůli předsudkům se jim dávají menší platy, které ony akceptují(nedostatek sebevědomí).

Že jsou na trhu práce lépe uplatnitelné, ale že pak musí využívat rozvážku mateřského mléka do domu, neb na mateřské povinnosti nemají čas.

Ale to vaše biorobotí přemýšlení stylem jednička nula nepojme.
20. 06. 2012 | 19:59

zdenekb napsal(a):

neo:

Nejsem v pozici zaměstnavatele (jen zatím, samozřejmě :o), ale zaměstnal bych někoho, kdo by mi přišel spolehlivý, schopný a vyhovoval mi i lidsky. To jsou pro mě hlavní kriteria - jestli má děti, jak často jsou nemocné a kolik vydělává partner(ka), bych asi u pohovoru nezjišťoval.

Asi proto nebudu nikdy šéfem banky... ;o).
20. 06. 2012 | 20:15

neo napsal(a):

zdenekb:

přesně tak. šlo by o schopnosti a ne o to, zda je to žena nebo muž.
20. 06. 2012 | 20:19

neo napsal(a):

gaia:
naopak učitelko, pokud by tomu tak bylo i zde, tak by ke stejné situaci došlo i zde. Asi to nebude tak horký...
20. 06. 2012 | 20:20

zdenekb napsal(a):

neo:

Opravdu se necítím být typickým kapitalistou...
20. 06. 2012 | 20:31

šárka napsal(a):

Jsem ráda, že tady gaia diskutuje a klidně vysvětluje, jak se věci mají. Nepočítám s tím, že pánové budou k sobě upřímní a připustí si, že mají mnohem více příležitostí dostat lépe zaplaceno a dělat zábavné činnosti - ono je pořád lepší namlouvat si, že je to tím, že jsou lepší. Ono
21. 06. 2012 | 08:29

Ládik!!! napsal(a):

Švagrová šla dnes na konkurs na pomocnou sílu do kuchyně. Byly tam 4 uchazečky. Výběrové řízení bylo ukončeno za pár minut a bude se opakovat zítra - všechny uchazečky si musí přinést bílé halenky. Vedoucí kuchyně je žena. Vaří se tam max. 50 jídel denně......
21. 06. 2012 | 08:59

gaia napsal(a):

šárko

já samozřejmě již dávno vím, že s neem nemá cenu diskutovat, ale občas nedá mi to.

V patriarchální společnosti, kterou naše bezesporu je, pohleďme na složení parlamentu, Nervu, dozorčích rad, vyššího vedení firem společností, je žena vždy občanem druhé kategorie. Patriarchální společnost vždy vede k nadvládě a útlaku žen.

Pokud budou ženy nuceny soupeřit s muži typu nea, a bojovat s nimi stejnými zbraněmi, lidstvo vymře.

Protože práce není cílem života, ale jeho prostředkem.
V mužském pojetí, kdy muž nemá nic jiného na práci, než kariéru, neb vše ostatní za něj odedřela maminka nebo manželka, muž může vyvolávat, že je v práci výkonější, neb tam může být 24 hodin denně a nemusí jít se svým vlastním dítětem k lékaři nebo na rodičovskou schůzku.

Nemusí, neb toto vše za něj zajistí manželka , samozřejmě vícevýkonná než on, neb ona to vše po pracovní době ještě stihne, ale v machistickém neově mozečku se stylem jednička nula stále generuje, že ten vícevýkonný, který celý den prosedí v kanclu a doma se mu zatím samo líhne v šatníku čisté prádlo a v ledničce čerstvé potraviny, je on. Pán tvorstva.

A že je tím pádem i důležitější, neb vydělá víc peněz, které si sám sobě přidělí i kdyby jeho firma měla zkrachovat. Neb on je přeci ten vákonný a užitečný.
Já jsem zas ráda, že tu právě takový jako on diskutuje, doufám, že to panu Potůčkovu dá inspiraci k další výchově a nasměrování studia na té jeho fakultě.
21. 06. 2012 | 09:07

gaia napsal(a):

Ládik!!!

tak to moje sousedka (42) šla také na konkurs na kuchařku a výběrové řízení začlo tak, že vedoucí vyházel všechny životopisy pro 40+ a na výběrové řízení chtěl pozvat jen ty mladší.

Naštěstí vedoucí kuchyně se vzepřela, že ona nepotřebuje v kuchyni manekýnku, ale kuchařku s praxí, tudíž že věk nerpozhoduje a raději si obvolala jejich předchozí zaměstnavatele a vyptala se i jejich spolupracovníků a tak si udělala převýběr, na věk vůbec nehleděla.
21. 06. 2012 | 09:12

Ládik!!! napsal(a):

Kdysi za komanče (odhad 1985) jsem dělal něco pro lihovar Milostovice (u Opavy). Provozák mi před zavřenými dveřmi říká: "Tak a teď vám ukážu japonskou linku, jakou nikde jinde nemají". Otevřel - uprostřed pohyblivý pás, kolem něj 20 Vietnamek, vykrajujících nožem očka z oloupaných brambor. Padalo to do igelitového pytle...
21. 06. 2012 | 09:21

gaia napsal(a):

ale když jsme u těch lihovarů

v pití alkoholu jsou muži skutečně výkonější a ženě soutěžit s mužem, kdo víc vypije. skutečně nedoporučuji. Žena vždy prohraje, neb má menší játra a její hormony ještě pracují proti odbourávání v metabolickém cyklu.
21. 06. 2012 | 09:39

bob napsal(a):

to gaia
Já mám třeba játra zvětšená a taky toho už nedám tolik:-)
21. 06. 2012 | 13:12

SuP napsal(a):

Nejvíc se mi na této argumentaci překvapilo, že
"....Málo se ví, že od začátku loňského roku byl zrušen sociální příplatek pro matky samoživitelky.
Pro tyto ženy, které se skutečně samy starají o děti a nemají nadprůměrné příjmy, to znamená snížení životní úrovně...."
Nerozumím tomu, jak může někdo, jehož celá existence je placena státem, na něco "doplácet"?
21. 06. 2012 | 15:43

SuP napsal(a):

...Ale proč bych se měl snažit všemu rozumět?
21. 06. 2012 | 15:45

Dan B napsal(a):

Sup 15.43 vítejte na zeměkouli. Za komančů se samoživitelkám rodilo 2-3 % dětí a většina z nich stejně vysoudila výživné. Takže když dívka oznámila tomu svému že je v tom , mladím pobledl a potom řekl že svoje dítě uživí Dnešní stav - přesw 42% dětí od samoživitelky , a mladý muž poradí nebuď blbá, nahlaš fotr neznámý. Dělá se to tak že se dívka před porodem odstěhuje od rodičů, a po narození dítěte je opuštěná samoživitelka má nárok na všechny možmé sociální dávky, příspěvek na bydlení. Takže bydlí zadarmo a uživí sebe i dítě, dokonce se k ní může přistěhovat i ten fotr neznámý. A smějí se blbému sousedovi který chodí do práce, živí své děti a plat mu nestačí na nájem.
Protože ty parazity platím já ze svých daní, VELMI SOUHLASÍM s tím aby se stát na samoživitelky vyprd a nic jim nedal. Leda až se to vrátí opět do normálního stavu
21. 06. 2012 | 18:48

Ládik!!! napsal(a):

Dan B -
Vy tomu nějak rozumíte....
21. 06. 2012 | 19:56

jozka napsal(a):

Nerad vam foukam do kase, ale 42% deti se rodi mimo svazek manzelsky, nikoliv samozivitelkam (otec neznamy).

Ale jinak samozrejme muzete kydat dal, ve stinu neova "zeny diskriminovany nejsou, je to dusledek trzniho oceneni" uz stejne vetsi blbost placnout nemuzete.
22. 06. 2012 | 06:37

Yosif K napsal(a):

zdenekb napsal(a):
Řekl bych, že účelem státu není "vydělávat", ale poskytovat služby (pokud možno účelně, úsporně a co nejméně prodělečně). Služby trochu jiného druhu než půjčovat na úrok a vybírat poplatky. Mám za to, že hmatatelnějšího a náročnějšího druhu.
KONEC CITATU.

Naprosty souhlas - myslim ze by se melo bankovnictvi vice regulovat - nemelo by se pujcovat vagusum na blbosti - nesplacene pujcky je privadeji do nestesti - a meli by se zakazat pujcky socanskym radnicim a vladam, protoze jejich genialni vudci si mysli ze "statni dluhy se splacet nemusi" a ze vzdycky je jeste najaky prosto k tomu jak pujcit penize a rozhodit je socanskemu volicstvu "na utiseni hladu" - az nakonec stat zkrachuje jako v Recku.

Kdyby se nepujcovalo socanum, tak by i bankovni sektor byl pak zdravejsi a nemusely by se do nej vrazet statni penize.

Neni trapnejsi pohled nez na socanskeho politika ktery jeden den v TV nadava na "financni trhy" az se hory zelenaji a pak druhy den jde ku konsorciu bank a snazi se pro predluzenou radnici nebo stat domluvit co nejvyhodnejsi pujcku na zaplaceni platu zamestnancu statniho aparatu.
22. 06. 2012 | 21:47

Radovan II. napsal(a):

Tak jak došel socialismus, tak i kapitalismus dochází. Lidé,hlavně u nás, kdy nebyli zvyklí na takové rozdělí mezi VIP a normálními lidmi jsou velmi otráveni.A to také tím, že některé VIP se dostali do české smetánky jen pomocí tunelování a rozkrádání. to by si dotyční měli uvědomit a nedělat z lidí blbce. Něco jiného je zbohatnout prací, dá se ještě tolerovat zbohatnutí z akcií i když toto je také podezřelé, protože zatím jsou známosti s vlivnými lidmi.
EU si musí uvědomit, že další vývoj kapitalismu se musí korigovat.Také naše vláda nemůže jít ve šlépějích kapitalismu z 19. století. Naši vladní činitelé, poslanci a senátoři žiji asi v jiné zemi, nebo spadli z Marsu, sytý nikdy hladovému neuvěří.
Třeba pan Heger není sociální ministr, neví,, že občané nemají peníze na zdražené léky, že on sám podporuje vědomě lékarnické lobisty, kteří ohromně bohatnou hlavně na České repulice. Je to směšné, že právě bohatnou z nás, kteří máme skoro nejmenší příjmy, mnohem menší třeba než v Polsku, kteřé bylo vždy za námi. Pan Mejstřík- NERV, jezdí stále do ciziny,/kdo ho platí v době krize ?/ a tvrdí, že v Rakousku je více chudých, než u nás. Lže !!
V Rakousku je chudý ten, který má pro svou potřebu méně než 1000 EURO, to jest méně než 25 tisíc. To už je u nás střední vrstva. U nás lidé nemají na osobu ani 10 tisíc a máme nejvyšší nájemné v EU se srovnáním se mzdami a nejvyšší ceny všeho.
Ať konečně politici nedělají z lidí blbce, žijeme hůře než v totalitě, koupit si auto, pořidít si bydlení, nebo jet na dovolenou je pro 50% občanů nemyslitelné. Za to VIP jezdí na dovolenou i 3 x za rok.
V žádné zemi kolem nás nejsou takové rozdělí mezi lidmi, ti VIP nepracauji 96 hodin denně, nejsou 4x chytřejší než my, ale mají 4 x vyšší mzdy. A často bohužel nepracují ani 8 hodin denně a jejich inteligence pokulhává za průměrem.
Co s tím uděláme pane Potůčku, jedině nová chytrá vláda, nové předpisy, pořádky ve mzdové soustavě, ohromné platy okamžitě snížit, nebo ať odjedou do zahraničí, stejně je nás mnoho na tak malou ekonomiku. Slušní lidé si budou vážit poctivých příjmů a ne tak nehorázně vysokých platů a odměn.. Poctivým podnikatelům nikdo nezávídí, mají své příjmy ze svých zisků, ale státní správa je vinna vysokým státním dluhem. už 22 let je přeplácená a výsledky práce víc jak mizerné a také vzdělání je ubohé, maturita už dávno nestačí, to má každá pokladní v supermarketu.
Zdravíme z Valašska, kde jsou mizerné platy, ale dobří a pracovití lidé. ALe Čunek k nim nepatří je to populistický Zlíňák bez vzdělání.
25. 06. 2012 | 10:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cimburek Ludvík · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy