Nepřizpůsobivý Bydžov

17. 02. 2011 | 09:06
Přečteno 9800 krát
Starosta Louda dělá všechno pro to, aby přesvědčil veřejnost, že v Novém Bydžově mají neřešitelný problém s Romy. Za problémy na veřejnosti, především drobnou kriminalitou mládeže, však stojí jen někteří ze 150 lidí, kteří se do města přistěhovali v uplynulých dvou letech.

Bydlí v ubytovnách, pronajatých bytech, ale také například v nezkolaudovaných starých garážích za nájemné tři až osm tisíc korun. Stali se obětí kšeftu dvanáctky ubytovatelů, mezi kterými je jediný Rom, většinu tvoří místní či přespolní živnostníci z majoritní populace. Využívají toho, že za posledních pět let se z města odstěhovaly tři tisícovky obyvatel za prací, kteří po sobě nechali levné nemovitosti.

I Bydžov je tak (doposud ale v malém rozsahu) zasažen problémem, který se vynořuje jako jeden z nejpalčivějších projevů migrace chudých. Desítky či stovky českých měst vytlačily ze svých území předlužené Romy, kterých se ochotně ujali „realitní kanceláře“ či podnikaví jednotlivci, kteří je stěhují do vybydlených bytů v chudých regionech s vysokou nezaměstnaností. Vzniká paralelní trh s bydlením ve vyloučených ghettech, kde se nájemné šplhá do astronomické výše a stává se důvodem k drastickému zadlužování srovnatelnému s lichvou.

Chudým vstup zakázán

O to nepochopitelnější je návrh zákazu pobytu ve městě pro občany bez trvalého pobytu, kteří spáchali přestupek. S ním v Bydžově vystoupila poslankyně Řápková (jako protiústavní jej již odsoudil ministr Pospíšil). Města, která se včas zbavila svých chudých, se před nimi hermeticky uzavřou. Lidé bez trvalého pobytu (a těch je mezi lidmi bez domova a chudými minimálně několik desítek tisíc) budou do nekonečna migrovat a dále radikalizovat své jednání, budou stále více zadluženi, trh s ubytováním pro chudé pokvete.

Podle dalších návrhů poslankyně Řápkové stát získá možnost minimalizovat výplatu sociálních dávek pro tyto lidi na existenční minimum dva tisíce korun a v Česku vyroste početná skupina radikalizovaných chudých obyvatel, kteří nebudou mít příležitost se kdekoliv zapojit do společnosti. K tomu přispěje další návrh – registr přestupků. Pokud je záznam v trestním rejstříku jednou z největších překážek při hledání zaměstnání, získají podobný cejch i ti, kteří spáchali jen přestupek. Třešničkou na dortu je návrh zveřejňování údajů o neplatičích – na vývěsce, tiskem, rozhlasem, včetně data narození, uloženého trestu a místa bydliště.

Tyto návrhy poslankyně Řápkové, ve spojení s prohlášeními starosty Loudy, který jí při pondělním semináři notoval, že „občané žádají vyřešení cikánské otázky“, vyvolávají husí kůži a směřují Česko k obrovskému problému, jehož řešení bude stát rozpočet stovky miliard korun. Proti tomu stojí konstruktivní, relativně levné řešení – podpora zaměstnanosti, oddlužení, vzdělávání dětí v běžných školách. O ničem z toho se však v Bydžově v pondělí na setkání starostů nemluvilo. Chyběli tu totiž starostové a starostky, kteří své chudé lidi úspěšně integrují – nebyli pozváni.

Komentář byl uveřejněn 17. února 2011 v Lidových novinách.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

mia napsal(a):

Dobrá tedy, napište prosím blog o tom,kde se nepřizpůsobiví úspěšně začlenili. Které starosty a starostky nepozvali. Myslím že je to velmi důležité.
17. 02. 2011 | 09:14

ASZ napsal(a):

http://www.socialni-zaclenovani.cz/priklady-dobre-praxe
17. 02. 2011 | 09:18

Michal Macek napsal(a):

no drsne to je ale na druhou stranu ten kdo si bude hledat praci a nebude pachat prestupkz tak se nema ceho bat ne?
17. 02. 2011 | 09:40

Občan napsal(a):

Co to je zase za manipulativní bláboly, fixelement?!

Kdo NUTÍ Cikány, aby si pronajímali garáže na 8 litrů měsíčně?
Proč se před dvěma lety nastěhovali do N. Bydžova?
Kdo a odkud je "vyhnal"?
Jak by si mohli "ubytovatelé" podmanit svéprávné dospělé lidi?
Šimáčku, Vy nám předkládáte k věření příšerné nesmysly...

Města se nezbavují chudých, ale nepřizpůsobivých. V našich obcích a městech bydlí statisíce chudých slušných lidí všech barev pleti. Ale ti často pracují alespoň po brigádách, snaží se v rámci svých možností žít jak to nejlíp jde, vychovávají děti, jsou čistotní - prostě jsou to běžní sousedé. Nikdo je nikam nevyhání, nikdo se jich nesnaží zbavit.
Zbavit se nepřizpůsobivých je správné, protože to je sebeobrana, pud sebezáchovy. A stejně správné je zabránit jim v návratu - ledaže by prokázali, že už se přizpůsobili.

Lžete, Šimáček - existenční minimum už dávno uzákoněno je, to není žádný Řápkové vynález.
Kdepak, Śimáček - NIKDO nemůže být nucen, aby páchal přestupky. Tedy je páchají dobrovolně. Přestupník se provinil stejně jako zločinec - "jen" méně - což ale nic nemění na tom, že porušil nebo porušuje pravidla. A je správné to o něm vědět.
Totéž platí o neplatičích.

S podporou zaměstnanosti souhlasím - PRO VŠECHNY. Nezaměstnanost JE tragédie a JE NUTNÉ ji řešit tak, aby VŠICHNI měli možnost pracovat za lidsky důstojnou mzdu.
Oddlužení je nesmysl - chudí lidé si prostě nemohou půjčovat a pokud už si napůjčovali u lichvářů, pak se s tím musejí vypořádat sami.
Vzdělávat v běžných školách se mohou pouze děti, které zvládají běžné kulturněsociální návyky. Děti, které toto minimum nezvládají, nepatří do běžných škol, protože ač jsou mentálně relativně v pořádku, jsou sociálně zaostalé tak, že nezvládají vůbec pobyt vě školním kolektivu. Pokud pro ně rodiče požadují asistenty, nechť si je také laskavě zaplatí - jako my.

Už jsem to napsal Holomkovi a Vám to píšu také:
MY jsme tu byli první a je nás víc. My jsme stanovili pravidla a Cikáni se jim MUSEJÍ přizpůsobit. Ta pravidla tu platí skoro nezměněně už cca 1000 let a jsou snadno naučitelná a dodržovatelná. Pokud se tomu nechtějí přizpůsobit, nechť se spakují a vypadnou tam, kde je budou přijímat s jejich "specifiky".
17. 02. 2011 | 09:53

dedek napsal(a):

Také bych rád viděl integrované cikány. Pane Šimáčku, to se to píše, když s nimi nebo v blízkém sousedství nebydlíte, když nejste v noci buzen touto komunitou a jejich přiožralým řevem zatímco člověk chce spát, protože musí ráno vstávat aby úspěšně budoval rozvinutou kapitalistickou společnost. 4lověk jde do práce a cigoš táhne domů chrápat z hospody, Člověk se vrací z práce, chce jít spát ale cigoši se hodlají začínat bavit. Všechno rozbíjejí a ničí. Kdo z majority dostane náhradní byt, když si jej svévolně poškodí? Mohl byste mi ukázat příklad? Proč Vietnamcům k začlenění do společnosti stačily desítky let a cigošům nestačila století? Vietnamské děti umějí česky, chodí do školy a vzdělávají se, cikánské neumějí kloudně česky a na školu zvysoka s...u. Už se začíná probírat celý svět a nikdo už je nechce, protože o vyžírky se nikdo nechce starat. Zlým snem cikána je práce.
17. 02. 2011 | 10:06

hloubavý jirka napsal(a):

On se věnuje "začleňování"!! Dovolte mi - za situace, kdy už jen tento "kapitalistický výrobní způsob" bude čím dál víc lidi s nedostatečnou inteligenční, ale i třeba morálně-volní výbavou (chorobná lenost třeba!) vyčleňovat - abych se zasmál!!
17. 02. 2011 | 10:07

mia napsal(a):

Příručka pro soc. integraci:
www.mvcr.cz/soubor/socialni-vylouceni-prirucka-pdf.aspx

zajímavé,že v aktérech nejsou uvedeni sami sociálně vyloučení :-)

Pane Šimáčku,zdá se mi,že prohráváte a to zásadním způsobem ve schopnosti zklidnit a získat lidi na svou stranu. Např.jestli jste chtěl tímto blogem pomoci Bydžovu,tak to bylo velmi kontraproduktivní. Ti lidé vám po přečtení neuvěří,že to myslíte vážně (tu pomoc), a za experta vás už vůbec považovat nebudou. To je to,o co by vám mělo jít..Nebo co jste vlastně sledoval? Pokárat veřejně pana Loudu, říci mu takhle tedy ne? Není malý kluk,ale velmi rozzlobený starosta a to díky bezmoci,kterou cítí... Že to není řešení,o tom byste ho měl umět přesvědčit.To je vaše práce. První co máte v té příručce - přesvědčit aktéry,že řešení existuje. Jiné než represivní. Já osobně si myslím,že by to mělo jít ruku v ruce,vy věříte,že bez kontrol a trestů to půjde,ok. Je to vaše přesvědčení.
17. 02. 2011 | 10:23

turboeva napsal(a):

Článek pana Šimáčka je hezky napsaný, ale autor opomíjí příčinu a následek. Navíc pár stovek našich romských spoluobčanů dokázalo hanobit svou vlast takovým způsobem, že dodnes platí pro Čechy cestující do Kanady vízová povinnost.
17. 02. 2011 | 10:31

Jag napsal(a):

Stát vydírá živnostníky,tak ti to zase přenáší na další.
17. 02. 2011 | 10:39

Vaněk napsal(a):

Kteří a jak integrovali?
To by mne velmi zajímalo.
Stejně jako proč jsou s cikány problémy v celé Evropě a nejen u nás.
Není to přece jen geneticky podmíněné chování (což je ovšem ale zakázaný rasismus, že....)
17. 02. 2011 | 10:40

Jag napsal(a):

A co na to pán až se sem narve po svobodných revolucích půl Afriky?Podle statistik chce prchnout dvě třetina mladých.......to budou teprve obce zavírat brány a stavět ploty......Ploty se měly začít stavět a to jako ochrana před totálním chaosem.
17. 02. 2011 | 10:43

Lanic napsal(a):

Pro ASZ:
tenhle odkaz jen potvrzuje negativní reakce pod článkem. Prošel jsem si prvních několik "příkladů dobré praxe" a všechny mají společný jmenovatel, stát případně velká firma nasype balík peněz, romové se nechají vyfotit s lopatou v ruce a po několika měsících je realita stejná jako byla před tím. Dobrá praxe by byla, kdyby se zapojili aniž by na to zapojení někdo čerpal peníze nás všech.
17. 02. 2011 | 10:43

Jag napsal(a):

Mimochodem,základem demokracie je práce,jak říká Madeleine Albroightová a má pravdu.Připomínám si to dnes,kdy sleduji,jak bílá majorita začíná přebírat chování cikánů.Bordel na ulicích a nevychovaní spratci,co po nocích křičí ožralí.Základem výchovy a staří předci to věděli,je výchova.Dnes se ale dělat nikomu moc nechce a na dětech se to šidí nejvíce.A také to špatně dopadne.Takže není to jen o cikánech.
17. 02. 2011 | 10:48

mia napsal(a):

A ještě jedna věc - píšete o radikalizaci chudých - a opomíjíte,že 20letou neschopností konstruktivně a levně řešit problémy napřizpůsobivých se radikalizuje většina. Organizacím vašeho typu veřejnost přestává důvěřovat, nevěří v jejich "expertnost" a tím je vy osobně naháníte do rukou extremistů. Pan Louda je toho,jak se mi zdá, příkladem. Podle toho,co se o něm napsalo, se v minulých letech snažil situaci řešit, hledal řešení. Nyní už se dostal do situace,kdy má pocit,že řešení neexistuje. Ptám se, jak je to možné?
Ozývá se i mnoho romů - viz pan Horvath zde, že činnost organizací na začleňování prostě nefunguje, není efektivní a selhává. A to je problém.
Výstavky o dluzích jsou pěkná věc, ale to by asi Loudovi nepomohlo. On chce řešení teď a hned,už trpělivost ztratil. A je to vlastně škoda. Protože pak popřává sluchu hloupým návrhům Řápkové.
17. 02. 2011 | 10:51

starý občan napsal(a):

Vážení diskutující, nenechávejte se vyhecovat podobnými komentáři různých těch "Šimáčků a Holomků" . Mají z této problematiky dobrý byznys. Kdyby tomu tak nebylo, bydleli by mezi "svými" v některé z těch garáží a snažili se je ve dne v noci naučit elementární sociální návyky a chování a neměli by čas na podobné bláboly.
17. 02. 2011 | 10:51

Vaněk napsal(a):

Pro AZS - přesně jako Lanic.
Takové "příklady jsou na nic. Neřeší principiálně nic.
Řešení uvedl František Matějka na svém blogu na idnes - a to jako citát jeho cikánského známého:
1. Dávky vázat na docházku dětí do školy.
2. Když do školy chodit nebudou - odebrat a převést do internátní výchovy
3. Dávky vázat na veřejně prospěšné práce a hledání práce.
17. 02. 2011 | 10:54

petřík napsal(a):

pane Šimáčku, sice vím, že jste si na etnobyznysu založil obživu a nic jiného než standardní etnofráze od vás asi čekat nemůžeme, ale stejně mi to nedá:
1. problém není v "chudých," i pastoušce, garáži nebo ve stanu lze žít slušně, myšleno nekriminálně.
2. "chudý" člověk, aspoň co funguje civilizace, se snaží nebýt chudý, a to činí většinou prací a nějakým vzděláním, aspoň číst/psát, to pro začátek stačí.
3. kdo si ze své "chudoby" dělá živnost a zneužívá lidskou solidaritu a soucit, nezaslouží nic než opovržení.
4. jak vzdělávat někoho, kdo se vzdělávat nechce, když pro rodiče je vzdělání jen nutné zlo, aby oni sami nepřili o dávky: Proč oddlužovat tam, kde je dluh smyslem života, a kolikrát? jednou, třikrát, stokrát, pořád dokola? A na čí účet? kdo má tuhle parodii na solidaitu pořád platit?
5 zveřejňovat seznam "neplatičů" je bohužel jedna z mála cest, jak aspoň některé donutit k placení. Nebýt na tomto seznamu je velice jednoduché: nesekat dluhy.
4. starosta Louda na mě rozhodně nepůsobí jako rasista. To, že v NB mají "cikánský" problém, mu věřím, už jen proto, že u nás máme stejný, jak přes kopírák.
5. to, co se odehrávalo v Bydžově (i u nás) se rozhodně nedá označit jako drobná kriminalita mládeže. Možná, až někdo podřízne nebo znásilní vlastní dítě, vám to dojde, zatím na mě působíte jako slepý hluchý. A nebo vám jde zcela cynicky jen o ten etnokšeft?
17. 02. 2011 | 10:55

Josef Fibrich napsal(a):

Myslím že pan Šimáček a jemu podobní by měli normálně kandidovat a pak žvanit jménem toho kdo jim dal hlas. Takto je to jen o bezpracném živobytí, holt platí svůj k svému.

Musíme počkat až někdo před volbami navrhne řešení a ne žvanění, kritici ať jdou osobním příkladem a ne žvaněním ze svých vil do daleka oplocených a hlídaných.
Zdůrazňuji osobní příklad, ale to neudělají, jsou to také pouze vyžírkové.
17. 02. 2011 | 11:13

V. napsal(a):

Já toho šiláčka raději ani nečtu, už ty kecy znám, o ublížovaných romech, o jejich začlenění, oni by rádi, ale většinový jsou špatní, to se to kecá z vládního postu za kolik to píšou šímáček?
17. 02. 2011 | 11:21

Tenco napsal(a):

Tož nevím.
Na jedné straně potěmkinovská Vesnička soužití, na druhé straně vyhánění do lesů, luk a hájů.
Už někdo sečetl , kolik stát, případně soukromý sektor věnuje ročně na řešení problematiky nepřizpůsobivých ? Přímo i nepřímo ?
Jak se to má s ostatníma statistikama - pořád se nesmí vést statistiky s ohledem na etnickou příslušnost ? Proč ? To se v roce 2011 stále společnost bojí, že je zneužije nějaký nový Hitler ?
Přemýšlel někdo o tom, že nejlepším způsobem, jak změnit návyky je motivace ? /vhodná stimulace Freudova principu slasti neredukováného pouze na sexuální libido plus sociálního pudu, nejen pudu sebezáchovy/.

http://en.wikipedia.org/wiki/Conditional_Cash_Transfer

http://siteresources.worldbank.org/INTCCT/Resources/5757608-1234228266004/PRR-CCT_web_noembargo.pdf

Stejně by mě ta částka ale zajímala.
Jestli by náhodou nestačila pro všechny nepřizpůsobivé na dlouhé, dlouhé roky.
A jestli by to neznamenalo výrobu nepřizpůsobivých z dosud přizpůsobivých. :))

Data jsou/by byla/ ale zkreslená. Korupcí a mrháním "díky" špatné správě země.
17. 02. 2011 | 11:24

Terry napsal(a):

Pane Martine Šimáčku, vy byste byl zřejmě skvělý starosta Janova, Chánova....
Nechcete se toho ujmout a ukázat těm blbým stávajícím starostům (a vládě), jak to správně, efektivně a hlavně účinně (se stávajícími prostředky a legislativou) dělat?
17. 02. 2011 | 11:27

Kenavp napsal(a):

Pane Šimáčku, to jste si ještě nevšiml, že těm Vašim blábolům již nikdo nevěří? Posloucháme je a jim podobné již cca 40 let. Poslední dobou se jimi úspěšně živí již spousta lidí, kteří vystudovali "moderní" humanitní směry, nenáročné na intelekt studujících (na rozdíl od směrů technických). O problematice cikánské nechuti pracovat a sdílet sociokulturní zvyky majority nevíte vůbec nic. Dokážete pouze ostouzet nejen starostu ale vlastně i občany města Nového Bydžova, kteří chtějí jediné: žít aniž by se museli neustále bát o své zdraví a zdraví svých dětí, žít v kulturním nezdevastovaném prostředí a neživit z výsledků své lopotné práce darmožrouty, zloděje a násilníky. Velmi by Vám prospělo začít se živit poctivě.
17. 02. 2011 | 11:30

Jedla napsal(a):

No, tady se to zase schází.
Každý "zasloužilý" bílý - heterosexuální - mladý - zdravý - muž, který se (vlastní zásluhou!) narodil do rodiny v uspokojivé sociální situaci a kterého vlastní rodiče dokopali (také jeho zásluha!) k nějaké kvalifikaci, tady musí ze sebe vydávit,

že žádní znevýhodnění lidé na světe nejsou,

a pokud se někdo narodí jako Rom, do sociálně vyloučené skupiny, a v patnácti letech už ho tudíž na přestupkové komisi místního úřadu velmi dobře znají, zatím co ve škole moc ne, pak je to jen a jen jeho vlastní chyba!
Měl se přece (sám!) ve třech letech přihlásit a vodit do školky, v pěti se měl víc snažit u zápisu, aby se v šesti letech dostal do "normální" základní školy, měl od těch šesti let sám nad sebou pěkně sedět u domácích úkolů (všichni, kdo jsme rodiče školáků přece víme, že, naše česká škola na "domácí úlohy" přehazuje poměrně podstatnou část procesu vzdělávání), měl se sám, svou pílí a aktivitou podstatně zlepšit v českém jazyce (když jaho mateřštinou je romština - romaňi čhib, a v komunitě, kde se celé dětství pohyboval se hovoří etnolektem spisovné češtině velmi vzdáleným), měl si sám nakupovat knihy, tak by se bez potíží vyrovnal bílým spolužákům, kteří nají v rodinách knihovny doplňované celými generacemi, měl se v páté třídě připravit na příjmačky na víceleté gymnázium, a samozřejmě - měl od těch třech let chodit o prázdninách na brigády, aby si sám zaplatil to všechno, co jeho zasloužilí spolužáci ze středostavovských rodin dostávají pro své vzdělávání od rodičů. (Začíná to aktovkou, pouzdrem a pastelkami, hodí se i místo u psacího stolu a židle vhodná pro dítě, pokračuje to nejpozději v 5. třídě PC s připojením k internetu, a nejde to ani bez peněz na obědy, na výlety a školu v přírodě, na lyžák a na exkurze - kdo vypadne z těchto aktivit, je postupně vyloučen i běžného vzdělávání.)

Zkrátka, kdo je ve čtrnácti letech podobný svým rodičům a sociálnímu okolí, v němž od narození žil, je lump a vyvrhel, může si za to sám, a měl by být po zásluze potrestán. Ovšem jen pokud to není "bílý - heterosexuální - mladý - zdravý - muž, který se narodil do rodiny v uspokojivé sociální situaci a kterého vlastní rodiče denně dokopali sednout si k učení, protože to je pak elitní nadaný pilný a vlastními zásluhami o svět ověnčený --- puberťák na blogu Aktuálně.cz.
17. 02. 2011 | 11:33

st napsal(a):

Dovolím si s autorem nesouhlasit. Většina občanů pracuje platí daně a má nárok na klidný život bez kriminality. Proto to co se navrhuje má svou logiku a slouží k ochraně většiny před menšinou.
17. 02. 2011 | 11:37

rejpal napsal(a):

Jedla
To je podstata věčných diskusí, jak přistupovat k lidem, kteří nesou nějaké břemeno (narodili se tak jak se narodili).Ty diskuse nikdy neskončí, protože na obou stranách je kus pravdy a hledání oboustranně přijatelného kompromisu je obtížné. Po dobrém to nejde, represemi také ne. Jen tak mimochodem - proč jsou v USA indiánské rezervace (myslím dnes, ne před 100 lety)? A než někdo vytáhne rasismus: znamená existence těch rezervací nemožnost z nich vyjít a přjmout pravidla hry většiny?
17. 02. 2011 | 11:45

petřík napsal(a):

Jedlo: ano, toto všechno náš stát nabízí a nabízí to zcela zdarma jen Romům. Pastelky a brašnu, nedávno ve škole, kam chodí můj syn,pořídili Romům počítač (samozřejmě ta nich mastí jen hry, ale to je jiná), zdara obědy a školní výlety, boty a míče na sport, i lyžáky i lyže samotné dostanou Romčata zdarma a jediné, co se po nich chce, aby přišli k autobusu... k Romům tečou v malých částkách neuvěřitelné peníze skrz městskou sociálku, agentury k začleňování, komise a výbory, do školy i k očkování nutí stát téměř násilím. Všechno, co píšete, náš stát nejen poskytuje, ale Romům přímo nutí. A výsledek? Rozhlédněte se po svém nejbližším okolí, já moc důvodů k radosti nevidím.
17. 02. 2011 | 12:01

PROVOKATÉR napsal(a):

Nebojte se pane Šimáčku

Už se přizpůsobujeme. Naše elita už krade, že by Romové mohli závidět a počty těch co nepracují se také perspektivně zvedají. Za chvíli se životní úrovně i kultury vyrovnají. Možná, že se sejdeme někde při zpěvu a tanci.
17. 02. 2011 | 12:04

Obelisk napsal(a):

Jedlo, máte sice pravdu, ale pokud jste řekl(a) A, řekněte i B.
Cigáni se nemusejí strachovat, jestli je nevyhodí z práce (nepracují), jestli budou schopni zaplatit nájem (neplatí), jestli jim cigáni v parku nezmlátí/neokradou/neznásilní dítě (ne, to spíše jejich dítě udělá někomu jinému) atd.
Takže to, že máte pravdu, to je těm "bílým", kteří musejí cigánský způsob života ve svém okolí trpět, celkem k ničemu.
17. 02. 2011 | 12:11

Chcíplej komunista napsal(a):

Pane Šimáčku, nebudu se dlouze rozepisovat o cikánech. Jen mi tak napadá, mám kamaráda psychiatra. Nemám vás objednat? Třeba by našel nějakou metodu po níž byste přestal psát nesmyly.
17. 02. 2011 | 12:14

Řešitel napsal(a):

Zas někdo, kdo sice integruje "takyspoluobčany", ale stejně jako Kocáb by s nimi nechtěl bydlet ani v jedné ulici, natož domě. Řeči se vedou už spoustu let, jedině komančové dokázali ten zázrak, že se kofoly aspoň chytily lopaty - pravda pouze se oni opíraly, ale zaměstnání měly. Žádná vláda ještě nepředstavila funkční model řešení spolužití.
Oni dělat nechtějí, my ostatní jsme se zatnutými zuby ochotni je zadarmo živit, ale kecy o tom, jak je "dyzgrymynujem" už ochotni poslouchat nejsme. A když už žerou ať aspoň nemlaskaj, je to neslušné.
Po lidech se toho chce už trochu moc. Nechte si i skákat po zádech a ještě za to poděkujte.
Do prčic, tohle mě nadzvedlo...
17. 02. 2011 | 12:33

Chcíplej komunista napsal(a):

Řešitel: Přesně tak, z tohoto článku jsem opravdu vytočenej. A z myšlenkových pochodů pana ředitele ještě víc, protože jsem si přečetl další článek, kde pan Šimáček chce, aby se na školách mluvilo cikánsky. To je tedy vrchol. A v souvislosti s jeho funkcí, též placenou námi občany by mně zajímalo jestli se dotyčný pan ředitel nestydí za to, že čerpá peníze daňových poplatníků za úplně zbytečnou funkci, která státu nic nepřináší.
17. 02. 2011 | 12:47

rejpal napsal(a):

Chcíplej komunista
Nakonec to třeba dopadne tak, že integrovat se budeme my.(Jednu dobu běhalo takové video s novoročním projevem romského prezidenta. Krásný šibeniční humor). BTW - když je takový problém s lichváři (a myslím, že je), proč něco neudělat s lichvou jako takovou a tyhle mazané spoluobčany neskřípnout.
17. 02. 2011 | 12:53

jepice napsal(a):

Jedla:
Ano, to je přesné.
17. 02. 2011 | 12:57

Honza napsal(a):

Jak to že Vietnamci se přispůsobili tak rychle? odpovím si sám.Jsou pracovití.
17. 02. 2011 | 13:00

bob napsal(a):

to Jedla
Díky za Váš příspěvek. Nevěřil bych, kolik je v čechách rasistů...
Chtěl bych se jen zeptat (všech, kdo mi bude schopen odpovědět), jestli byl takový problém s jedním etnikem i za komunistů? Jestli ne, proč?
17. 02. 2011 | 13:05

bob napsal(a):

to Honza
Kdepak pracovití. Jen kradou jako češi:-))
na daních:-)))
17. 02. 2011 | 13:07

anti politik napsal(a):

Á pánko Šimáček. Je ve funkci pár dní a už o něm kolují legendy jako o Kocábovi! Bydžov je stejně otřesnej jako Josefov u Jaroměře! Proč se asi vylidnil a zbylo tam hromada volných bytů kde teď bydlí cikády? Ono nejde jen o přistěhovalce, ale Bydžov byl neobyvatelný už dávno předtím a lidi odtamtuď mizí a stěhují se jinam neustále, protože je tam cikánů na tak malé město přepříliš! Co nám chcete nalhávat Šimáček? Víc jak dvě procenta cikánů(to je ale absolutní maximum)žádné menší město prostě neunese! Vysvětlete tady na blogu, pokud nejsou vaše řeči jen planý plky proč už před příchodem přistěhovalců z desetitícového města zbylo torzo o sedmi tisících obyvatel!
17. 02. 2011 | 13:16

eda vobtáhlo napsal(a):

Jo jednoho integrovanýho znám.To je ten z televize Koranteng a nebo je to Samko nebo vlastně Tvarůžková.Pak že Romové nemají elity.Hned tři.Za jejich úspěchy jistě stojí skvělá práce integrátorů Šimáčků a také Kocábů / můj bývalý oblíbenec /.
Slyšet toho pána v OVM většina menšiny, tak si ho možná zvolí budoucím králem.

EDA
17. 02. 2011 | 13:27

mia napsal(a):

jedla: trefné :-)
17. 02. 2011 | 13:27

Erik napsal(a):

Nechapu, proc se stovky Romu stehuji do N. Bydzova, kde neni prace a kde je takovy hrozny, rasisticky starosta. Nekde jsem cetl, ze jsou to povetsine pristehovalci ze Slovenska a stehuji se do nejvic rasisticke zeme v Evrope (dle nejake studie). Proc?
17. 02. 2011 | 13:37

Bartolomeu napsal(a):

Plně souhlasím s názory občana a dedka - kdo nezkusil bydlet v jejich sousedství,nikdy nepochopí o čem to je.Navíc mi ukažte pane Šimáčku,který normální občan si vyřve na úřadech různé peněžní "výpomoci", zproštění plateb u lékařů atd. Přitom sociální dávky cikánů převyšují mnohdy průměrnou mzdu v ČR a úřady než by měly problém zavřou oči a platí( všichni slušní lidé v republice),ale podle Vás je ten, kdo se tomuto problému postaví čelem ten špatný.
17. 02. 2011 | 13:44

elf napsal(a):

Co takhle si se starostou Bydžova prohodit koryto Šimáčku,bereš?Budeš i potom tak chytrý?
17. 02. 2011 | 13:49

Jedla napsal(a):

Vidíte, chcíplej komunisto, a já bych tu romštinu na školách bral.

Nedávno jsem v deníčku svého syna podepisoval "Přihlášení" druhého jazyka od šesté třídy (angličtinu mají od první); na výběr byla němčina, ruština a franština. No, podepsal jsem němčinu. Je to bez záruky ze strany školy, kdo se nevejde, může být přeřazen z rozhodnutí školy. O němčinu je největší zájem, nad kapacitu. Franštináři jsou "na svých", a tak kdo se "nevejde" do němčiny, může se ocitnout ve skupině "ruštinářů".
Raději bych viděl svého syna studovat jako druhý jazyk (vedle povinné angličtiny) romaňi čhib (romštinu), než mu pomáhat s azbukou, kterou jsem rád a ochotně sám zapomněl.

Těm, kdo na můj vstup v 11:33 reagovali: Jsem rád, že v zásadě mou logiku neodmítáte. Já mám plné pochopení pro to, že kdo nikdy nikomu úmyslně neublížil (nevyhodil ho bezdůvodně z práce, nenarafičil na něj vlastní krádež, nevyloučil třeba romské dítě "pohodlně" ze školy, nerozprodal jako developer obecní byty po vystěhovaných Romech), nehodlá snášet nadávky do rasistů a xenofobů. Mám pochopení pro to, že pořádek a bezpečí bydliště lidé očekávají zajištěno od úředních autorit, a to adekvátně reálným rizikům - tedy kde dnes není pořádek a bezpečí, měly by úřady zvednout zadek a něco udělat. Ale to něco není:
- vyvést problém z jedné obce do jiné (Čunek - ze Vsetína do malých obcí v okrese Jeseník).
- problém ještě zvětšit koncentrací do "odepsané" lokality (Chánov)
- problém neřešit, ale přifukovat verbálním exhibicionismem (Liliana Janáčková, "plzeňská právnička" Řápková).
- problém řešit násilím výrostků, kteří si holí hlavy frustrováni z toho, že jim pořád nechtějí začít růst vousy (Vandas, Landa).

Prý neziskovky jen žerou granty. Nevím, ale každé doučování nadaných romských dětí dobrovolníky z neziskovek či zastupování (často finančně takřka negramotných) předlužených rodin při sjednávání splátkopvých kalendářů atd. považuji za malý krůček správným směrem (ty granty jsou mnohem přesněji vyúčtovány do poslední koruny, než výdaje úřadů a ministerstev - viz libovolné skandály dlůe vlastního výběru), a navíc - nemíchejte to s prací úřadů (byťáku, městské policie, sociálky, přestupkové komise, probační a mediační služba MSp ...) to nejsou tytéž peníze, ani stejní lidé. Granty pro neziskovky jsou z více zdrojů, mnohé ze zahraničí (Norské fondy, EU), nejen z Vašich daní, navíc není pravdou, že v obdobné situaci by Vám stejná pomoc byla upřena. Buďte rádi, že v obdobné situaci nejste, (diskutující Petříku - tato vláda ještě nedovládla, můžete se i s rodinou do stejných sra.ek dostat za rok nebo dva).

Kdo říká: "Oni" sami nechtějí, zastavme "ty peníze", co do "nich" tečou, dokud se "oni sami nezmění", ten říká: Nepokoušejme se řešit nebo alespoň zmírňovat reálně existující a rostoucí problém (ta podmínka - aby se "oni sami nejprve změnili" - je nerealistická, navíc "oni" se nikdy nemohou změnit "dost" na to, aby to formulovači podobných podmínek uznali, a tedy jde jen záminkou k pasivitě). A každý, kdo dnes říká: Stop pokusům o řešení, ten volá po příštím ještě větším konfliktu.

Ale ještě jednou znovu zopakuji: Pohrdám a budu dál pohrdat všemi, kdo okázale mávají svou "zásluhou" na tom, že se narodili do "lepší" kůže, do "lepšího" národa, na koho maminka mluvila "lepším" jazykem.
17. 02. 2011 | 13:50

JARMIŠKA napsal(a):

Pane Šimáčku, přečetla jsem si Váš článek, protože cikánská otázka mne zajímá i z toho důvodu, že zmiňované etnikum obývá sídliště nedaleko mého místa trvalého pobytu. To, co píšete Vy, nevím, zda je z vlastního přesvědčení, nebo toto smýšlení je nutné pro vykonávání funkce ředitele Agentury pro sociální cítění. Nabyla jsem dojmu - z Vašeho příspěvku, že s Romy se setkáváte pouze pracovně a nežil jste niky v jejich blízkosti. K otázce Romů se napsaly již "haldy" statí a opravdu se mi zdá, že mnozí autoři neví o čem píší a pouze oponenti těchto výplodů žijí v realitě. Sama, jako bývalý státní zaměstnanec, jsem měla s Romy co do činění. A za mnohé různé zážitky chci zde zveřejnit jeden za mnou prožité ostatní. To, když třicetiletá Romka přihlašovala k trvalému pobytu již své desáté narozené dítě. O podobné případy jsem neměla nouzi. A co z toho plyne - pro Vás - určitě nepochopitelného: jak asi tato žena mohla zvládnout péči o všech 10 dětí a co asi z nich v této rodině vyroste, když dotyčná rodí cikáňata jen pro to, že ji stát - dojná kráva - zabezpečí. Vámi navrhované "konstrukivní, relativně levné řešení" je v reálu naprosto neuskutečnitelné. Protože je potřeba, aby toto etnikum pochopilo, že je NUTNÉ si uvědomit, že s deseti cikáňatama těžko mohou dosáhnout té úrovně, co "bílí" s plánovaným počtem dětí, které mohou po všech stránkách zabezpečit.
17. 02. 2011 | 13:55

petřík napsal(a):

Jedlo, jen pár poznámek:
1. mám ve stejné úctě norského daňového poplatníka jako českého, nesdydatě jsou svou vrchností (shora) i asociály (zdola) obíráni oba dva.
2. Pokusů problém "řešit" jsme už zažili tisíce. Podle stejného mustru: máme problém, je to váš problém né náš, nechcete být za rasisty? tak navalte peníze. Zaplácne se nejkřklavější díra, odveze dvacet kontejnerů smetí nebo opraví vybydlený dům a do měsíce je všechno tam, kde předtí. A tak pořád dokola a pořád stejně a nás osly, co to skrze daně platíme, už to přestává bavit.
3. Názor, že "všem by se pomohlo stejně" neodpovídá skutečnosti. Pokud má Vaše dítě smůlu na správnou barvu kůže, nedostane nic. Nikdo mu nezaplatí lyžák ani školu v přírodě, nikdo mu nekoupí počítač ani pastelky ani sálovky na tělocvik, i kdyby jeho rodiče bydleli v pastoušce. Říká se tomu pozitivní diskriminace a je určna POUZE pro Romy. Aspoň v našem městě. Z hlediska ostatních jde o diskriminaci skutečnou.
4. Pro většinu Romů samotných znamená každá pasivně přijatá pomoc jen potvrzení slabosti majoritní části společnosti a stereotypního myšlení, že když jsou Romové, mají na vše "nárok." Což jen vede k další pasivitě a pádu, podle mě už těžko zadržitelného.
5. Čunek (ne, jinak ho nemám rád) a přesněji: ne Čunek, ale radnice přestěhovala vsetínské Romy do lepšího (neříkejte že ne, jsem odtud) a pomohla i Romům, kteří by jinak skončili na ulici, protože na Vsetíně neměli co dělat. Poučení pro ostatní radnice ze Vsetína bylo: za dobrotu na žebrotu. Ale někdy zajeďte, pobuďte pár dnů a ptejte se místních - třeba sester na poliklinice - jak se jim žilo.
6 janáčková (kterou taky nemám rád) dopadla v Maránkách podobně. Za reálnou pomoc reálné nadávky.
7. Slovo "pomoc" opravdu zdegradovalo na slovo "dejte peníze." Jak slyším slovo Rom, ozvěnou se mi ozývá Peníze. A já už je do té černé díry dávat a ještě si za to nechat nadávat nechci. A přitom bych byl rád, kdyby se všechno měnilo k lepšímu. Ale zatím jen slyším samé fráze (třeba od Šimáčka) a vidím nataženou ruku. O ruce stále zasunuté v mé kapse nemluvě.
8. O mně se starat nemusíte. Živím se dlouhá léta aktivní činností (tedy prací) a dokázal bych se uživit i uprostřed pralesa, nikoho nevysávám a proto nemám strach. Zatímco o Šimáčkovi a jiných kecálistech bych si schopností se uživit mimo etnobysnys nebyl tak jistý.
17. 02. 2011 | 15:22

Tomáš napsal(a):

Dobrý den,

pane Šimáčku. Nu, je vidmo, že řešení Vámi nabízené je od stolu, že jste nikdy nebydlel v jejích okolí. Celkem k Vám nemá smysl nic říkat, protože krom naivity a plivání na lidi se zájmem o řešeni cikánské otázky, nic neumíte.
17. 02. 2011 | 15:24

petřík napsal(a):

Paní Jarmiško, Šimáček je celoživotní profesionální lidskoprávní ředitel, přeci po něm nemůžete chtít, aby chodil mezi nějaké Romy... nevím, jestli bydlí v pražském (a etnicky "čistém") paneláku nebo (jako Kocáb) ve vile, ale podle mě zná Romy jen z televize. Předejdu otázce: já sám léta bydlím v domě, kde jsme (jako gadžové menšinou), se vším co k tomu patří, a nejsou to jen negativní zkušenosti, vůbec ne. Ale povrchní kecy odlišit snad dokážu a ze Šimáčka neznalost přímo čiší.
17. 02. 2011 | 15:32

Vandal napsal(a):

kdepak, seš vedle, jak ta jedle, příteli Jedlo. Lež a demagogie. Cigánský problém "řešit" nelze, protože to je problém genetický, a přírodu člověk ovládnout nedokáže, bez ohledu na vynaložené prostředky. Je jen otázkou času, kdy dojdou zdroje, a nebude z čeho plýtvat, takže zákonitě dojde přesně k tomu problému, před kterým varuješ. Vy pseudohumanisti jste jako komunisti, stejní utopisti. A začlenění etnika, které má průměrné IQ 70, do společnosti, kde je průměrné IQ 100, je prostě nemožné. Mluvíš o prostředí, do kterého se cigán narodí. Že ho neposílají do školy, jako bílí rodiče. Ale už nenapíšeš, že rodiče toho cigána sami do školy chodili. Napíšeš, že v jakých to poměrech chudák malý žije, ale už nenapíšeš, že rodiče dostali nový byt, a do roka ho zničili, tzv. vybydleli. A pak, je tu příklad jiného etnika, které na tom bylo nesrovnatelně hůř, přišli úplně do jiné civilizace, a přesto se během několika desetiletí stačili zařadit a dokonce vynikají. Řeč je o vietnamcích. Je to věc genetiky, je to věc vrozené inteligence. Cigáni jsou etnikum naprosto, až na výjimky, nekompatibilní s evropskou civilizací. A pohrdat můžeš akorát sám sebou pro svou buď hloupost, nebo omezenost, a nebo máš z problému živnost. Ptám se tě, co, nebo kdo jim brání, aby se zlepšili, aby své prostředí zlepšili? Kdo jim brání, aby se o svá děcka řádně starali? Kdo, nebo co jim brání, aby se nesnažili žít jako slušní lidé? Všechny pokusy zvenčí, a kolik
jich v minulosti bylo, selhaly. Tak nelži, je to trapné, dnes už nikdo takovým pohádkám nevěří.
17. 02. 2011 | 15:51

mia napsal(a):

to jedla:
jasně, je spousta lidí,kteří nechtějí řešení, nebo když už tak konečné nebo cikánský stát apod. Taky tu máme časté experty přes genetiku... tak to mě absolutně nezajímá a nečtu to.
Pak jsou ale lidé,kteří v lokalitách žijí a zoufale touží po změně, mají dnes a denně pocit,že je nikdo neslyší a neposlouchá.
Vypadá to,že organizace, které se otázkou romů zabývají, vůbec problémy majority v oné lokalitě "neberou" a snaží se je bagatelizovat, nebo z toho má veřejnost takový pocit. Tím paradoxně otázku sami vyhrocují.Když si přečtete onu příručku pro soc.začleňování,zjistíte,že mezi aktéry vůbec nejsou zařazeni ti,kterých se začleňování týká,ti,kteří mají být začleňováni.:-) to je přece zásadní! Jak sám píšete,rom se nemůže ve třech letech sám přihlásit do školky,atd...to je záležitost rodičů...
Už začátek textu :Starosta Louda dělá všechno pro to, aby přesvědčil veřejnost, že v Novém Bydžově mají neřešitelný problém s Romy je prostě hrozný,a následuje: za problémy na veřejnosti, především drobnou kriminalitou mládeže, však stojí jen někteří ze 150 lidí, kteří se do města přistěhovali v uplynulých dvou letech.
Přesto,že má pan Šimáček pravdu,není nepodstatné,že tam také došlo ke znásilnění,které všechno odstartovalo-alespoň to měl zmínit,pokud mu jde o utišení vášní a nastavení věcné debaty. Chápete mě?
17. 02. 2011 | 16:19

Jedla napsal(a):

Pane petříku, už je mezi námi zcela jasno:

- Norští daňoví poplatníci jsou Vám zajisté vděčni za Vaši starostlivost. Zadejte si Norské fondy do googlu, uvidíte, co všechno z nich bylo u nás finančně podpořeno. Tvrdíte-li, že všichni příjemci podpory jsou o.k., jen neziskové organizace pomáhající vedle dalších i jedné etnické skupině jsou špatní, mám jasno.
- Závidíte pastelky a cvičky na tělocvik, a současně jste si jistý, že sám se uživíte i uprostřed pralesa vlastní prací. Respektuji to. Rozhodně Vám i Vaší rodině přeji vše nejlepší, ale už jste někdy slyšel slova jako nemoc, nehoda, trvalé následky, invalidita, plná závislost, sirotek? Společenské systémy pomoci nejsou nespravedlivé proto, že pomáhají lidem v nouzi zatím co nedávkují stejnou částku ostatním, kteří se v nouzi neocitli. Zda dostanou Vaše děti sálové cvičky mi řekněte, až budete opravdu v situaci těch, u nichž Vám to tak trhá křečové žíly. "Kdybych byl býval byl - tak bych býval nedostal" neplatí.
- Co se týká "affirmative action", nesprávně "pozitivní diskriminace", ta nespočívá v odlišných dávkách nebo jiné pomoci ve stejné situaci, ale v posílení naděje na "zůročení" vlastní snahy o změnu k lepšímu, když tomu "něco" ve společnosti stojí v cestě, když je vlastní snaha znevýhodněných opakovaně znehodnocována. Své by mohli říci mnozí vyučení, absolventi škol, maturanti, kteří - aby o tolik překonali své rodiče, o tolik se vyšvihli nad své prostředí - museli vynaložit mnohem větší úsilí než jejich spolužáci. A pak přijde rána do hlavy, skleněný neviditelný strop, přes který náhle neprojdou a jsou sraženi zpět. A jejich okolí řekne - zbytečně ses roky snažil... Na co je ti to, "oni" tě nikdy ....
Kennedyho "Affirmative action" (http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action ) je cesta na univerzitu, cesta k zaměstnání ve veřejných službách, cesta ke kariéře ve státní správě; ale není to nic, co by kdo dostal zadarmo, bez práce, bez snahy. Jen to trošku vyrovnává šance. U nás žádný podobný program neexistuje a nikdy neexistoval, přesto se stále setkávám s "hospodskými experty", kteří tvrdí, jak jsou oni sami či jejich děti poškozováni kvůli (neexistující) pozitivní diskriminaci Romů. Patrně se, chudáčci mladí zdraví bílí utiskovaní, pokoušeli dostat děti do zvláštní školy (dnes Základní škola praktická) a předběhl je v pořadí nějaký Lakatoš či Horváthová.
- Jestliže jsou u nás peníze na integraci vynakládány neefektivně, a proto další "pomoc" Romům odmítáte, je mi také mnohé hned jasnější. Takže Romové mohou nepochybně za předražené investice do dálnic, za Opencard, za neefektivní zásobování nemocnic, za předražené služby na ministerstvech, za vojenské kontrakty, Pandury, Iveca, letadla CASA, za předraženou správu státních nemovitostí, za ... no až po to zalévání kytek na ministerstvu dopravy.
Protože jestli Vám žádné jiné neefektivní výdaje veřejných rozpočtů nevadí, jen a jen /v součtu v podstatě zanedbatelný, marginální podíl výdajů státu/ na integraci znevýhodněných Vás tolik iritují, pak je opět mezi námi jasno.
17. 02. 2011 | 16:36

Jedla napsal(a):

mia - ano, chápu Vás.
Ale napsal jsem: "...nemíchejte to s prací úřadů (byťáku, městské policie, sociálky, přestupkové komise, probační a mediační služba MSp ...) to nejsou tytéž peníze, ani stejní lidé..." - v tom je jistý zakopaný pes. Člověk z Agentury pro sociální začleňování (ta je státní) natož z nestátní neziskovky nemůže suplovat práci úředních autorit (policie, městské policie, soudů, městského úřadu atd..) Mělo by "běžet" obojí. Současně. A ne protichůdně. Když dobrovolníci (zadarmo, ve volném čase) doučují dítě, tomu se po roce práce zlepší prospěch (i ochota docházet do školy) a pomáhá pak vlastním mladším sourozencům s tímtéž, a pak skončí "v ústavní péči" jen proto, že tatík se zadlužil u lichvářů a neplatí za nájem, takže rodina je vystěhována a děti odebrány ...
17. 02. 2011 | 16:50

petřík napsal(a):

Jedlo, jasno nemám, a proto hledám... mimochodem, naši romští sousedé, kteří si z městského i státního eráru vytvořili jediný zdroj příjmu, nebyli a nejsou ani staří, ani nemocní, ani sirotci a invalidní je jen "hlava rodiny," ale jen ve dne, protože v noci nám do baráku tahá pytle s bramborami (bůhvíodkud...) o romském sirotku jsem ještě ani neslyšel, ale to je jedno... a nezávidím, to jste mě špatně četla, jen tvrdím, že tento způsob podpory je etnicky rozlišující a tedy nelidský a nepřijatelný, jestli se jako lidé cítíme být rovni... informace nemám z hospody, ale od úřednic na sociálním odboru a ředitele školy, tak asi všichni lžou... a nejde mi o prachy, samozřejmě že vrchnost krade ve velkéma tohle jsou jen drobné, jde mi o škodlivot a to především pro Romy samotné. Protože největším problémem velké části Romů je neodpovědnost a pasivita (a následná životní strategie založená jen na tom, co mi kdo dá), kdy vedoucí technických služeb není ani schopný sehnat metaře (takže ani problém kvalifikace není tak žhavý...) při patnáctiprocentní nezaměstnanosti, ale třeba je to u vás jiné, píšu jen co vidím na našem malém městě.
A prosím: přestaňme z Romů dělat nesvéprávné chudáčky, o které je třeba celoživotně pečovat, ale pomožme jim, aby se alespoň z části stali zodpovědnými jedinci, ale to jde jen zevnitř: romaňi jilo je zvláštní, ale neustálé povýšené uplácení a zásahy "zvenku" nikomu na důstojnosti nepřidají... a začíná to třeba u vlastnoručně zakoupených pastelek.
Přesto jasno nemám, v tom jste hrubě vedle, Jedlo.
17. 02. 2011 | 17:58

mia napsal(a):

jedla:
Ne,nemůže suplovat práci úředníků,ale myslím,že má pracovat na narovnání vztahů - i mediálně - mezi majoritou a minoritou, což příliš nečiní. Jinak si rozumíme :-)
17. 02. 2011 | 18:21

Jiří Odložil napsal(a):

Pane Šimáčku váš blog je snůškou obecných frází, kterými se ohání ti, kteří se již 20 let úspěšně přiživují na všech těch cikánských,neziskových i státních agentůrách řešících romskou otázku. Hájíte se praxí v terénu ve VB. Až budete mít možnost žít a bydlet s našimi cikány, alespoň půl roku třeba na Cejlu v Brně, pak můžete diskutovat. Zákl.problém dnešních cikánské generace je, že nechápe a přímo odmítá nutnost živit se prací !
S tím souvisí odmítání vzdělání, jako zákl.předpokladu uživit se v kapitalismu. A rozhodujícím faktorem romského problému je, že v ČR jsou sociální dávky vyšší než příjmy pracujícího člověka. Vrcholem všeho je, že se utajuje, že celoživotně nezaměstnaný cikán dostává automaticky průměrný státní důchod !
17. 02. 2011 | 18:41

Holubář napsal(a):

Občan:
V zájmu zkvalitnění argumentace bych si dovolil podotknout, že "jsme tu nebyli první", a to ani zdaleka.
Že jsem tu byli "dříve" než Cikáni, to je jisté, ale naši předkové jistě nepřišli do liduprázdného prostoru. Ovšem hustota osídlení tehdy jistě umožňovala určitou míru koexistence po určitou dobu a poté i asimilaci těch nemnoha předcházejících obyvatel české kotliny i oblasti dnes nazývané Morava.
Ovšem o "holubičích povahách" přicházejících Slovanů jistě nelze mít přehnané iluze a ne že by nejspíš spousta vesnic předchozích obavatel nelehla popelem.
Výhodou je, že autochtonní obyvatele našeho národního životního prostoru snad ani neznáme, pozůstatky po nich nejsou zřetelné a pak se tu vystřídali mnozí, my (zatím) jako poslední.
Ovšem jsme tu už tak dlouho (skoro 1500 let), že vaše vlastnické pocity k této zemi sdílím s vámi a ani já se jich nehodlám vzdát.
17. 02. 2011 | 18:51

Holubář napsal(a):

eda vobtáhlo:
Milý drahý, vobtáhněte si rozum na ocílce, aby byl ostřejší.
Moderátor Koranteng nemá s cikánským etnikem vůbec nic společného.
A je třeba říci, že je to sympaťák a česky mluví (byť geneticky napůl cizinec) lépe, než jeho koleghové echtčeši, ať už na Nově nebo na ČT. Kéž by se takový našel i mezi Cikány!
Pro Českou televizi pracoval v našem regionu příslušník cikánského etnika pan Giňa a je veřejným tajemstvím, že to byl jeden jediný velký problém. Už ho na obrazovce nevídám dlouho, nejspíš došla trpělivost. Nebo byl "dyskrymynován"... :-)
17. 02. 2011 | 19:00

vlk napsal(a):

Je jasné, že každé omezení sociálních dávek vede k odezvě v nárůstu kriminality.

je problémem ovšem najít bod, kdy nepřizpůsobivým budeme poskytovat nejmenší výpalné, pardon , dávky ale současně bud e nejmenší možná kriminalita.

Pan šimánek jaksi ve svých úvahách pomíjí jednu zásadní drobnost. Každá z nás žije dnes. Teď : A chce , aby ten život byl přijatelný. Aby mu ho nekazil žádný pouliční kriminálník, který ho přizabije pro pár korun, ež chce , aby jeho dětem nikdo neukradl cestou do školy mobil a že chc e ,a by se jeho dcera se nemusela bát znásilnění.

Dost rád bych s eho zeptal - jaké konkrétní výsledky můžete nabídnout ze své činnosti, aby bylo prokazatelné, že má větší účinek než represe?

Mám ještě druhou otázku - myslíte , že někdo pro nepřizpůsobivé může d ělat víc e než d ělali komouši? Kteří investovali spoustu peněz , času, úsilí a moc s ejinm nedařilo?
A otázka třetí - myslíte, že je možné nepřizpůsobivé předělat bez opětného zavedení pracovní povinnosti? KdJako za komoušů . Kd y kdo neměl v občance razítko, dostal paragraf na příživu a šel sedět?
Jenře vtip je v tom, že zavést pracovní povinnost jaksi dnes není možné. Zejména proto, že práci nemají ani lidé, kteří dělat opravdu chtěkí. Je jich přes půl milionu.

Holubáři

no Giňa byl opravdu kousek... Kde je mu konec - netuším: Ale příležitostně s e zkusím informovat..
Jinak ČT jednoho etnického pravého má - Samko se myslím jmenuje. A ten je dooprvdy v poho. A svou práci dělá dobře.
17. 02. 2011 | 20:28

tata napsal(a):

pane JEDLA

ano co pišete je čast pravdy,jedna strana mince,bohužel abyste měl pravdu musel byste tu minci i obratit,porovnat ten rub a lic,nebo špatně napsano vy mate pravdu ale řekl jste lic,obrate a rubem se nam to trochu zamotava,jestli rub nebude bran stejně s licem ničeho nedosahnem,měnme ten lic jak pišete ale tvrdě dbejme na změnu toho rubu což v překladu pomahejme ale tvrdě vyžadujme tu spolupraci.

ZATIM SME JE NAUČILI ZNAT PRAVA,mate pravdu leckdy pokřivená,bohužel z jejich strany je pramala snaha.ANO DĚTI,zato nemužou ,tak dobře vy jim nakoupite pastelky ,zajistite ruzne věci,ale oni dorostou a vratí se do te komunity a ta věčinu sežvejkne k obrazu svemu,trošku ste nasadil k citovemu vidiraní stěmi dětmi dokavad nedonutime aby se ty děti nevracely s většiny zpět tak veškere snahy jsou marné,problematicke je že oni i tak tu společnost těmi dětmi vidiraj,určitě nejsem expert bohužel,sam na sobě pozoruju že čim dal min sem ochoten chapat že sou jiní,protože je to jen jednostrané snažení,a tahne se přiliš dlouho.nevim jak ,prvni krok byl mněl byt aby děti neměli jako zaklad na obživu a to se bohužel děje,pak psat že ditě zato nemuže je pravda ,tak konejme s jejich mamou a tatou a zatrhneme myt děti jako zdroj obživy,dusledně najděme zpusop jak se ty penize dostanou k těm dětem a ne na automaty,chlast a podobně.
17. 02. 2011 | 20:35

Holubář napsal(a):

vlk:
Zkusím se informovat já, pokud vás to zajímá. Jsem tak trochu z oboru :-) Je to věcí jednoho telefonátu, ale už ne teď večer, nerad bych Karla Vovesného nebo Mirku Vildovou zbytečně rušil s takovou nepodstatností.
17. 02. 2011 | 20:36

m.v. napsal(a):

Pane Šimáček,

mohl byste mi laskavě sdělit proč náš stát stále podporuje cikánské etnikum, které pro náš stát nikdy nic kladného neudělalo, nedělá a ani dělat nebude?

Co je na nich tak vyjimečné, že je tady držíte a ač nikdy nepracovali, tak je podporujete penězy o kterých se většině pracujících lidí ani nezdá?

Jak je možné, že po roční azylové rekreaci v Kanadě, kde nás celou dobu jen pomlouvají a lžou o údajném rasizmu, se na naše náklady vrátí zpět, dostanou nové byty a jsou jim vyplaceny všechny dávky za rok zpětně?

Nebylo by vhodnější místo itegrování jejich internování do hodně vzdálených destinací bez možností návratu?

Děkuji za odpověď
17. 02. 2011 | 21:24

Jamima napsal(a):

pane Šimáčku, stále jedno a totéž, nemá žádného smyslu donekonečna omílat to samé. Mám jen tyto praktické otázky:
1. Pokud již za pár let dosáhnou počty romského obyvatelstva např. na Slovensku počtu 10%, nastane tato situace jednoho velmi nehezkého dne i u nás, co potom?
2. Kdo bude dále vytvářet národní produkt, jestliže desetina obyvatelstva bude buďto naprosto laxní k otázkám své budoucnosti nebo bude mít svázané ruce svým nevzděláním a nekvalifikací? Je všeobecně známo, že Romové mají většinou jiné představy o produktivitě práce než většinové obyvatelstvo. Kdo se postará o takové kvantum lidí, kteří odmítají plánovat svou budoucnost a podílet se na své obživě?
3. Co nastane v případě, že do ČR budou houfně imigrovat jiná etnika, vy si myslíte, že např. Vietnamci, Číňané či jiní budou v budoucnosti na romské flákače brát nějaké ohledy? Já si nic takového nenamlouvám. Ti s nimi v rukavičkách jako my asi jednat nebudou. Co potom, my jim mažeme med kolem huby, vlasně Vy jim mažete med kolem huby, samá práva, povinnosti žádné, co potom, když absolutně nebudou připraveni na budoucí realitu? Co když vám jednoho krásného dne příjdou "poděkovat" za to, jak jste je připravili na toto všechno? Nemyslíte, že tvrdá láska těch, kteří se snaží tyto lidi donutit ke změně postoje k životu je pro ně větší dobro než ta vaše opičí?
17. 02. 2011 | 22:49

finistier napsal(a):

Je nad slunce jasne, ze soudruh Simacek bere od cigosu uplatky. A to ne v male vysi. Takze se o tomto problemu nema cenu bavit.
17. 02. 2011 | 23:01

Jamima napsal(a):

Mimochodem, pane Šimáček, vaši milci dnes opět v Novém Bydžově spáchali tři napadení.......tam už raději víckrát nejezděte, pokud tam nebudete vyloženě pro smích, tak za de...a tam budete určitě......
17. 02. 2011 | 23:04

Jedla napsal(a):

tata

nepopírám, že mé příspěvky jsou jednostranné, jedna strana mince, jen hlava. Protože orel už v diskusi nade mnou zazněl mnohokrát.

Znovu opakuji:
1) Problém reálně existuje
2) V uplynulých letech (dvou desetiletích) se problém prohloubil
3) Problém narůstá dál a stává se nebezpečným (pro ty i ony)
4) I kdybych tisíckrát souhlasil, že "už dostali dost a nefunguje to", není to důvod nedělat nic, protože prostě platí (3)
5) Čtyři způsoby "řešení" z mého vstupu (17. 02. 2011 | 13:50) /Odsunout jinam, zkoncentrovat v ghettech, přihřát vlastní politickou polívku, ztlouct basaballovou pálkou - ve zkratce/ jsou ponekud kontraproduktivní. Tohle je pštrosí politika - odsunutý, zkoncentrovaný, politicky zneužitý a křivdou a hněvem vroucí problém vystříkne jako gejzír znovu a víc.
6) To, co platí pro celou naši "politiku", platí i zde - tedy mnoho keců a koncepcí, žádná akce; každá vláda zadá nový šanon či lépe regál, knihovnu analýz a koncepcí, do voleb nepřijme žádný praktický krok, po volbách zahodit a psát nové koncepce a analýzy; dojmologie a pí ár pro voliče, bulvární podání i u takhlavně seriózních médií (zpravodajství typu černá kronika, divák udrží ne víc než 90 vteřin pozornosti na jeden problém, hlavně nic k přemýšlení, informace a stanovisko k informaci servírovat v téže zprávě k rychlému pasivnímu přijetí), ve věci nepříjmat hlavně nic "nepopulárního", nic proti "společenské objednávce"; prostředky musí být hlavně vyčleněny do kapitolky a podkapitolky rozpočtu, a v příslušném období kompletně utraceny a výdaje formálně správně zaúčtovány. Účelnost, efektivnost, hospodárnost nikoho nezajímá - důležitá je formální správnost a rozpočtová pravidla. Tohle ovšem není romský problém, ale český, a je to problém komplet celého řízení a správy obecných, veřejných věcí, čili politiky.
Politika, ač se to nezdá, přece jen podléhá vývoji. Jest tedy naděje, že obecná úroveň práce správy státu i obcí se může postupně po malých krocích a malých, leč důležitých vítězstvích těch, co jim není všecko jedno, přece jen zlepšovat. Tudíž i "neefektivní, neekonomické a neúčelné" kroky a výdaje se mohou postupně stávat poněkud efektivnějšími, ekonomičtějšími a účelnějšími. Jestli ne, pak No future.
7) Nehažme vše a všechny do jednoho pytle, protože to nikdy nemůže být cestou k jakémukoli dobrému cíli (různá "konečná řešení" nejsou dobrým cílem). Kdo chce jen odmítat a vylévat svou frustraci na odlišné, nezabráním mu. Ale což tak kliknout nejprve třeba na:
http://www.dzeno.cz/
http://www.srnm.cz/cz/romanohangos.htm
http://www.rommuz.cz/
http://www.drom.cz/
http://www.romea.cz/
Dřív, než začneme s jistotou hospodských mluvků /a hospodských trenérů všech sportovních mančaftů světa/ tvrdit, že "oni sami lepší budoucnost nechtějí" a "oni programově chtějí jen parazitovat".
18. 02. 2011 | 09:51

Tenco napsal(a):

Ne vždy a všude je ale CCT/podmíněnost/ tím nejlepším řešením.

http://www.afrika.no/Detailed/19766.html

Možná že, nějaká karta, jako výhradný majetek dítěte, jejiž funkčnost by byla podmíněná přihlášením se např. v 9.00, 11.00, 13.00 ve školní budově.
Jen takový nápad, nic víc.

Já si fakt myslím , že bez stimulace, motivace to nepůjde.
A bez pracovních míst, of course.
Ale každopádně platí, že z bludného kruhu sociálního vyloučení se nejlíp líp vystupuje s maturitním vysvědčením.
Na tom snad se shodnou všichni, ne ?
18. 02. 2011 | 10:55

tata napsal(a):

pane JEDLA

OVŠEM,jenže sam uznavate že je to jednostrany pohled,pak pvšem bohužel muže nazvat někdo mluvkou VAS,MYSLYM TIM ZASE TY zdruheho nazoroveho spektra,vyte neberte to zle ale takle jak to podavate to je jen podpora toho druheho spektra,nebot my středovy kam se počitam ja vteto otazce stim co se děje začiname pomalu sklouzavat ktomu ostřejšímu proudu mame dost toho že se dava a bohužel většinou zbytečně,jestli pišete jen o jedne straně mince zbnudíte ostre reakce to je zakonité.

nejsem odbornik ale jestli se nevyřeší,to co sem napsal o dětech to znamena je zařadit do toho vychovneho procesu ale musí tam byt že pak po dětskych letech se nevratí do komunity,nebo se nebude vyžadovat aby ty prostředky vynakladane na děti se nemrhali jako obživa misto poctive prace vyroba dětí a nasledné děti myt jak zdroj obživy,tak co jste napsal muže byt stokrat pravda ,

chtěl bych se zeptat na jedno je pravda že teto komunitě se duchod vypočitava s pruměru celorepublikovyho pruměru nebot jinak nema s čeho se vypočitat,nebo je to rozšiřena deziformace?
18. 02. 2011 | 11:00

Jedla napsal(a):

tata
Ne, není to pravda. Pokud nemá kdokoli odpracován počet let nutných k přiznání starobního důchodu, a zákon platí pro všechny stejně, pak bez ohledu na dosažený věk starobní důchod vůbec nedostanoum (a nemá-li jiný příjem, žije z dávak státní sociální podpory, tedy v podstatě z životního minima - 3126,- Kč/měsíc). Kdo má odpracován předepsaný počet let, a současně dosáhne důchodového věku nebo splní podmínky pro předčasný důchod, tomu se starobní důchod počítá podle zákona, nám všem naprosto stejně, podle stejného algorytmu.

Tento nesmysl o důchodech počítaných z průměrných platů byl hoax, rozesílaný nevyžádanými e-maily, a je snad každému jasné, co bylo jeho cílem.

Jinak - pokud se nad mými texty alespoň zamyslíte, nevadí mi, nazvete-li mne po zralé úvaze hospodským mluvkou. Diskuse pod blogy už je taková.
18. 02. 2011 | 11:18

plagiátor napsal(a):

Převzato z pošty:
"
Cikáni ve Švýcarsku.

Vrátil jsem se ze 6 denní studijní cesty ve Švýcarsku. Je tam také hodně cikánů,ale vidíte na rozdíl u nás, jak tvrdě pracují, jak mi Renáta, majitelka dvou hotelů, členka městské rady, u které jsem byl, sdělila.

Mají tuto motivaci:
Podporu v nezaměstnanosti jen po odpracování souvisle 5 let bez delšího přerušení.
Odmítnutí práce - žádná podpora.
Ztráta zaměstnání vlastní vinou - absence, požití alkoholu na pracovišti -žádná podpora.
Zničení obecního bytu a státního majetku musí zaplatit a nebo do vězení-tvrdě tam pracovat na uhrazení škody.

Je s podivem, že pseudohumanisté nekřičí a veřejně nekritizují Švýcarskou konfederaci, že nechce zadarmo bez odevzdané práce živit parazity.
A nikdo v rámci Evropy nemluví o rasismu ve Švýcarsku.
Proto chci, aby ty neoprávněné různé podpory a sociální dávky platily parlamentní strany, když dopustily takovýto stav rasismu naruby!!!!

"

otázkou je, nakolik je to pravdivé. Minimálně to stojí alespoň za úvahu.
18. 02. 2011 | 13:27

petřík napsal(a):

Jedlo, romea a dženo jsou etnofobní, někdy až rasistické weby provozované profesionálními aktivisty, které si jako společnost platíme, aby nám nadávali a drásali v nás pocity viny. Cílem jsou jejich prachy, jak jinak. Slušnější a poctivější web je romove.cz, když už. Ale doporučuju i Vám - pro začátek - přestat číst a trochu se dívat kolem sebe. Přímá zkušenost Vám evidentně chybí, stejně jako Šimáčkovi.
18. 02. 2011 | 14:09

Tenco napsal(a):

plagiátor
Švýcaři se nepárali ani v minulosti. Téměř s ničím.

http://www.isyours.com/e/guide/graubunden/jenisch.html

Důležité je také uvědomit si toto :

http://books.google.cz/books?id=qvltaD1t0wEC&pg=PA72&lpg=PA72&dq=Switzerland+%2B+government+politics+%2B+gypsies&source=bl&ots=PaIRMP5r0F&sig=pInROcr9WIaL-OBdBzwugxuvSTE&hl=cs&ei=om1eTbyyFoSHhQe5prWkDQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=8&ved=0CF0Q6AEwBw#v=onepage&q&f=false

"...Odmítnutí práce - žádná podpora.
Ztráta zaměstnání vlastní vinou - absence, požití alkoholu na pracovišti -žádná podpora.
Zničení obecního bytu a státního majetku musí zaplatit a nebo do vězení-tvrdě tam pracovat na uhrazení škody...."

Ale to snad platí i u nás , ne ?

Pokud ne, tak to je špatné.
Poklud tedy stát nechrání eventuální Affirmation action děti.
Pak bych to možná pochopil.
18. 02. 2011 | 14:19

tata napsal(a):

pane JEDLA

ŠPATNĚ STE MI ROZUMĚL NENAZVAL SEM VAS ,hospodskym mluvkou přečtěte pozorně,napsal sem že když budete psat jednostraně že ta druha čast vas nazve tak to snad chapete že je rozdil,ja nemam problem stim co pišete je natom hodně pravdy ja mam problem že se zde řeší bud rub nebo jen lic,bohužel už toho normalní lidi maj dost,nejsem expert ale doprčic už by se to měla řešit komplexně,a lidi jako vy počitam že jste v nake organizaci ltera stim problemem pracuje by neměly psat jednostraně,nebot to spiš vyvola odpor,neumim to tak vysvětlit ,takže nevym jestl iste mi pochopil,tim že budete mluvit pravdivě ale jen z jednoho uhlu je podle mě kontraproduktivní
18. 02. 2011 | 17:04

jepice napsal(a):

Možná kdyby někteří diskutéři /ani by to nemuselo být velké procento/ obětovali desetinu svého času stráveného psaním příspěvků a místo této bohulibé činnosti začali doučovat jednoho romského prvňáčka, věci by se pohnuly.
19. 02. 2011 | 08:42

Pavel Koller napsal(a):

Dobry vecer,

prave skoncil porat CT 168 hodin kde tusim posledni reportaz byla prave na toto tema. Dve obce s podobnou strukturou obyvatel, tedy poctem i etnickym mixem. V Bydzove to nejde a v jinych lokalicha ano. Symbolem "ciganskych" ghet se stal Janov. Dnes po skoro roce prace je v teto lokalite klid, udrzuje se tu poradek, deti relativne dochazeji do skol.

V Obci Dobra voda si místní Romové svépomocí sami odklidili neporadek a s pomoci majitele rekonstruovali byty. Obcanske sdruzeni Cesky Zapad pomaha Romum ve stredoceskem kraji najit si praci a je v tomto snazeni vice nez uspesna.

Takto bych mohl pokracovat dal a dal. Je smutne ze mnozi diskutujici cini zavery aniz by poradne znaly poodrobnosti celeho pripadu a konsekvenci. Vzdyt i mistni pripousteji ze problemy maji pouze s "pristehovanymi Romy. Pokud jde o kriminalitu vi se, ze ji pachá skupina asi 10 mladistvých. Je nespravedlive kvuli tomu perzekuovat zbyvajicich 150 Romu.

Nekdo tu hovoril o tom proc Bydzovske Romy nekdo nutil bydlet v tak drahem najmu, ktery je evidentne nad jejich pomery. No musim rict, ze jsme mnohokrat shanel bydleni v Praze a za posledni rok mam i zkusenost s hledanim v Brne. Vzdycky sem byt hledal s Ceskou - rozumej "bilou" partnerkou. Po telefonu to nebyl problem a mohli sme se klidne stehovat. Na osobni schuzce "byt zrovna pronajali."

Jsem mladej prubojnej a tak se nevzdavam lehce. Mam take vice stesti. Ale dokazu si predstavit situaci kdy budu nucet prijmout i bydleni, ktere bude nad moje podminky. Pak uz je jen krok k lichve. Za ni ovsem a to si rekneme zcela otevrene nestoji rRomove ale Cesi.

O tom jak se Romovi hleda zamestnani snad ani nemluve.

Je hezke navenek proklamovat ze vsichni mame stejna prava a povinnosti a ze POUZE cikani se tim nechteji ridit. Situace je ovsem takova, ze Romove jsou neustale dikriminovani na trhu prace v pristupu k bydleni.

Nelze videt jen jednu stranu mince. Za vznik socalne vyloucenych lokalit nese odpovednost predevsim dlouhodoba spatna situace Romu v techto dvou zakladnich vecech. Vzdelani jiste radu veci zmeni, ale v mensich mestech muze byt Rom klidne vzdelany a s diskriminaci se potka stejne.

Pavel Koller
20. 02. 2011 | 23:21

veš cikánská napsal(a):

Smradlavé cikány všechny postřílet a s nimi i jejich pseudohumanisty,nadnárodní židozloděje a jiné parazity.
01. 03. 2011 | 15:39

loans napsal(a):

Following my exploration, billions of persons all over the world receive the personal loans from good banks. Thence, there is a good possibility to find a financial loan in all countries.
11. 10. 2011 | 10:38

pepa napsal(a):

Zákaz pobytu cikánů a nepřizpůsobivých občanů byl už za Karla 4.Za první republiky,komunistů i nyní.Co je na tom k nepochopení?Cikáni:Máte právo odejít!
Pokud nás nechcete akceptovat a přizpůsobit se a pokud tady nejste štásni odejděte!Je na vás jaký si zvolíte domov.Ale tak jako se máte tady,tak se jinde mít nebudete.Musíte se o to zasložit sami.Pokud nechcete,máte právo odejít!
Přeji vám štastnou cestu.
24. 04. 2012 | 18:24

Michal 353 napsal(a):

Občane šimáčku,
obdivuji vaši agenturu a vše co děláte pro (očima majoritní společnosti) nepřízpusobilé.Chtěl bych vás poprosit o radu.Rád bych také založil agenturu a to nejlépe podle vašeho vzoru.Chtěl bych integrovat klíštata do lidské společnosti.Myslím si že si také nezaslouží to aby jsme se na ně dívali skrz prsty.Proto bych se rád dozvěděl kde vzít dotace na takovýto podnik a hlavně na výplaty pro mě a mé zaměstnance.Na odpověd se těší
Michal
23. 09. 2013 | 18:36

lagrbovikstq napsal(a):

However, though brilliant, found the orchid rear tried, but no results, dusk day black, night gradually came to. <a href=http://www.reka-agentur.de/de/oakley.asp>Oakley Canada</a> <a href=http://www.reka-agentur.de/de/oakley.asp>Oakley</a> He may have ties in the Montgomery, Alabama area. <a href=http://www.ethologger.com/UserFiles/oakleys.asp>Oakley Glasses</a> <a href=http://www.hop-pole.com/logouts.asp>Oakleys</a> Buyers at the shows will find these pavilions to be a great convenience, as clear product specialization makes their sourcing more effective and costefficient. <a href=http://www.hop-pole.com/logouts.asp>Oakley Forces</a> <a href=http://www.fnas.org/public/index.asp>Oakley</a> Camping at Fort Wilderness used to be a relaxing stress relieving getaway. <a href=http://www.hop-pole.com/logouts.asp>Oakley Forces</a> Father angrily grabbed greengrocer hand push, push the greengrocer several stagger; at a child what wei, have the ability to come at me! <a href=http://www.reka-agentur.de/de/oakleys.asp>Oakley Sunglasses Canada</a> <a href=http://www.reka-agentur.de/de/oakleys.asp>Oakley Glasses</a> In online casino sites, there is no time limit so you can have all the moment to think which move to make. <a href=http://www.reka-agentur.de/de/oakley.asp>Oakley</a> Oakley Vault http://www.hop-pole.com/logouts.asp Oakley Vault I was a young man, she has been for several years, is a strong girl, we live in the same dormitory, to work together. <a href=http://www.reka-agentur.de/de/oakleys.asp>Oakley Frogskins</a> Oakley Frogskins http://www.ethologger.com/Images/index.asp Oakley Vault Ha, became careless not changed, because care about more. <a href=http://www.ethologger.com/UserFiles/oakleys.asp>Cheap Oakleys</a>
ckknwtmk http://www.hop-pole.com/logouts.asp wmlrdugp
16. 12. 2014 | 02:38

ximyobwltgbt napsal(a):

If you knew the love for you and me the only one injury, a pain, i will see you one eye? <a href=http://www.jenniferbelle.com/canada-goose-jackets-on-sale/Canada-Goose-canada-goose-kensington-parka-youth-football-site-465.asp>canada goose kensington parka youth football</a> <a href=http://www.hiinet.com/Canada-Goose-Women/Canada-Goose-canada-goose-syracuse-ny-site-729.asp>canada goose syracuse ny</a> These are the best rated cheap hiking boots designed for women. <a href=http://www.jenniferbelle.com/Canada-Goose-Constable-Parka/Canada-Goose-canada-lifespan-site-371.asp>canada lifespan</a> <a href=http://www.classicrockconcertphotos.net/Canada-Goose-Yorkville-Bomber/Canada-Goose-replica-canada-goose-jacket-china-site-066.asp>replica canada goose jacket china</a> The results were gratifying and in short span of time our products have been acknowledged as of the highest quality coming out of India and indeed not very short of the world's best brands. <a href=http://www.growingmississippi.org/Canada-Goose-Heli-Arctic-Parka/Canada-Goose-genuine-canada-goose-parkas-saleen-site-620.asp>genuine canada goose parkas saleen</a> <a href=http://www.fbhsli.org/canada-goose-parka/Canada-Goose-canada-goose-borden-bomber-site-523.asp>canada goose borden bomber</a> Although being in school makes running a business a little difficult, we are very conscious about the amount of work we take on, says Steadman. <a href=http://www.growingmississippi.org/Canada-Goose-Heli-Arctic-Parka/Canada-Goose-genuine-canada-goose-parkas-saleen-site-620.asp>genuine canada goose parkas saleen</a> Character is destiny, a plough and not on his fate loses confidence, yu geng feel god for his fate had other plans. <a href=http://www.247securityinc.com/canada-goose-kensington-parka/Canada-Goose-hockey-night-in-canada-apparel-site-256.asp>hockey night in canada apparel</a> <a href=http://www.classicrockconcertphotos.net/canada-goose-men/Canada-Goose-canada-goose-solaris-ebay-site-321.asp>canada goose solaris ebay</a> I am very normal, very lively, very annoying, but my mind there is always a strong urge to return alone, this world better than anyone does not fit, do not accept. <a href=http://www.allencountyohiobar.com/admin/canada-goose-men/Canada-Goose-canada-goose-hybridge-lite-ladies-site-013.asp>canada goose hybridge lite ladies</a> <a href="http://www.atc-energytech.com/eng/Canada-Goose-Lodge-Down-Hoody-Jackets/Canada-Goose-canada-goose-jakke-lang-site-281.asp">canada goose jakke lang</a> However, please note if you block delete all cookies, some features of our websites, such as remembering your login details, or the site branding for your local newspaper may not function as a result. <a href=http://www.247securityinc.com/canada-goose-kensington-parka/Canada-Goose-hockey-night-in-canada-apparel-site-256.asp>hockey night in canada apparel</a> <a href="http://www.ggrm.org/canada-goose-chilliwack-bomber/Canada-Goose-canada-goose-bird-facts-and-pictures-site-033.asp">canada goose bird facts and pictures</a> Fortunately, i have nothing, and my wife with me, wife, even though you don't know my gratitude to you, i also know that we don't have to say this, but i still want to say thank you, really, without you i'm afraid i can't keep to tomorrow will come home from school. <a href=http://www.jenniferbelle.com/Canada-Goose-Como-Parka/Canada-Goose-canada-goose-vest-freestyle-skiing-site-965.asp>canada goose vest freestyle skiing</a>
vmfqfmtr http://www.limalima.com/themes/Canada-Goose-Hybridge-Lite-Jackets/Canada-Goose-canada-goose-black-patch-grill-princeton-ky-site-883.asp ukgpucai
19. 12. 2014 | 06:11

htwyelbedzld napsal(a):

I never give it a thin piece of paper in your hearts, i feel love in marriage ;love is gone, the marriage is dissolved. <a href=http://seeligfuel.com/old_site/herve-leger-dress/Herve-Leger-herve-leger-look-alike-dress-p809.html>herve leger look alike dress</a> <a href=http://hsepanoptic.com/6601/herve-leger-bandage-dress/Herve-Leger-herve-leger-scoop-neck-dress-in-rio-red-p406.html>herve leger scoop neck dress in rio red</a> (On Dustin Pedroia's progress from seasonending surgery on his left foot): Pedey is back running fullspeed. <a href=http://cornroast.net/news/herve-leger-sale/Herve-Leger-authentic-herve-leger-bandage-dress-p357.html>authentic herve leger bandage dress</a> <a href=http://cmet.org/lice/herve-leger/Herve-Leger-herve-leger-san-francisco-p935.html>herve leger san francisco</a> I think YOU'RE the one who needs an education IQ mannerscombo upgrade, sweetie. <a href=http://cmet.org/lice/herve-leger-bandage-dress/Herve-Leger-herve-leger-store-in-san-francisco-p414.html>herve leger store in san francisco</a> <a href=http://cmet.org/lice/herve-leger-dress/Herve-Leger-herve-leger-melrose-ave-p774.html>herve leger melrose ave</a> Added bonus: The checks are seasonless, and the looselydraped dresses are forgiving. <a href=http://lachivademipueblo.com/herve-leger-dresses/Herve-Leger-how-to-spot-fake-herve-leger-p457.html>how to spot fake herve leger</a> Afternoon, i called him to tell his parents and let the father to school tomorrow morning. <a href=http://www.aircad.com/herve-leger-dresses/Herve-Leger-cheap-herve-leger-sale-authentic-p144.html>cheap herve leger sale authentic</a> <a href=http://mandersdecorating.com/cgi-bin/herve-leger-bandage-dress/Herve-Leger-herve-leger-one-shoulder-ombre-dress-p077.html>herve leger one shoulder ombre dress</a> Her life was bustling, those of every hue girl hurried to the noisy crying grew up together, light bright bright woman, and then hurried out. <a href=http://universalsolar.com/frames/herve-leger-dresses/Herve-Leger-herve-leger-white-bandage-gowns-p327.html>herve leger white bandage gowns</a> <a href="http://www.amvetspost35fl.com/herve-leger-outlet/Herve-Leger-herve-leger-uk-outlet-converter-p080.html">herve leger uk outlet converter</a> Delegates are invited to participate in exhibits, business roundtables and seminars to present and discuss current bilateral investment and business opportunities in Africa and the African Diaspora. <a href=http://pygmalionsalon.com/se/herve-leger-dresses/Herve-Leger-herve-leger-v-neck-black-dress-on-sale-p846.html>herve leger v neck black dress on sale</a> <a href="http://hipressuresystems.com/herve-leger-outlet/Herve-Leger-herve-leger-uk-outlet-shopping-p816.html">herve leger uk outlet shopping</a> If the feelings of each section, will let your heart in a disastrous state, every emotion will let your heart be reduced to fragments, so you will not continue to love, the heart is really going to die? <a href=http://foldawaytrailers.com/trailer/herve-leger-outlet/Herve-Leger-herve-leger-dress-hire-limerick-p836.html>herve leger dress hire limerick</a>
jcxswupo http://seeligfuel.com/old_site/herve-leger-dresses/Herve-Leger-cheap-herve-leger-dresses-uk-in-sailor-p945.html disuygjh
23. 12. 2014 | 14:53

jnrqvlxelrdm napsal(a):

Castro impuso el pasado 30 de enero la caucin en un auto de ms de 500 pginas en el que les dio a los imputados un plazo para el pago en el que ninguno de los dos abon la fianza que se les requera, por lo que se dio inicio al proceso que podra concluir en un embargo de propiedades. <a href=http://www.mohavecourts.com/clerk/ray-bans/Ray-Ban-ray-bans-kids-outlet36.htm>ray bans kids</a> <a href=http://www.itcc.or.th/ray-ban-sunglasses/Ray-Ban-ray-ban-3445-outlet68.htm>ray ban 3445</a> Haynes was an artist, small letterpress printer (The Ashantilly Press), and environmentalist. <a href=http://www.motionmaps.com/ray-ban-wayfarer/Ray-Ban-ray-ban-wayfarers-polarized-outlet03.htm>ray ban wayfarers polarized</a> <a href=http://www.mohavecourts.com/clerk/ray-bans/Ray-Ban-ray-bans-kids-outlet36.htm>ray bans kids</a> The AllStar guard, who has played in 17 games this season, incurred the technical at 7:31 of the second quarter on Sunday during the Mercury game against the Lynx. <a href=http://www.glenhavennetball.com.au//ray-ban-glasses/Ray-Ban-sunglasses-ray-ban-cheap-outlet44.htm>sunglasses ray ban cheap</a> <a href=http://www.najaco.com/contact/ray-ban-sunglasses/Ray-Ban-ray-ban-clubmaster-ii-outlet88.htm>ray ban clubmaster ii</a> Also, some of the old pictures of the mall which you can find online do not do it any justice as the indoor layout had changed considerably. <a href=http://www.girardin.com/ray-ban-wayfarer/Ray-Ban-black-ray-ban-wayfarers-outlet60.htm>black ray ban wayfarers</a> Around her in sweet, street kids pink face freehand with spring in winter. <a href=http://www.firstgolfer.com/ray-ban-wayfarer/Ray-Ban-fake-ray-bans-online-outlet34.htm>fake ray bans online</a> <a href=http://www.idgrouppr.com/ray-ban-wayfarer/Ray-Ban-ray-ban-aviators-sunglasses-outlet75.htm>ray ban aviators sunglasses</a> I fell in love with short hair, and do not say to people a lot of spirit, is growing hair less time many, save a lot of trouble. <a href=http://www.futurekit.com/ray-ban-glasses/Ray-Ban-ray-ban-rb3404-outlet55.htm>ray ban rb3404</a> <a href="http://www.iznogud.com/ray-ban-glasses/Ray-Ban-ray-ban-usa-online-outlet02.htm">ray ban usa online</a> He was first on the go, but the hand which was holding the camera, dare not go there at the bus stop, so she and dad were at the door. <a href=http://www.idgrouppr.com/ray-ban-wayfarer/Ray-Ban-cheap-ray-bans-canada-outlet96.htm>cheap ray bans canada</a> <a href="http://www.najaco.com/contact/ray-ban-glasses/Ray-Ban-ray-ban-3301-outlet02.htm">ray ban 3301</a> I think of many in the library to see the day, i have a dream that one day on the paper plane wrote the dream like that to break the plane of the sky, the firm to fly away. <a href=http://www.girardin.com/ray-ban-sunglasses/Ray-Ban-ray-ban-3387-outlet35.htm>ray ban 3387</a>
biuvvshc http://www.itcc.or.th/ray-ban-glasses/Ray-Ban-ray-ban-vagabond-sunglasses-outlet69.htm oghkpndp
27. 12. 2014 | 05:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy