Mafra: Jediný problém Andreje Babiše

09. 04. 2014 | 08:39
Přečteno 9130 krát
Proč je nepřijatelné, aby ministr financí vlastnil média

Situace z pondělí 24. března, kdy Andrej Babiš na vládní tiskovce ostře napadl nový zpravodajský portál Echo24.cz, je už notoricky známá. Hlavními autory Echa jsou bývalí novináři Lidovek, Balšínek, Kaiser, Zlámalová či Weiss, kteří odešli právě proto, že nechtěli být součástí podnikatelského impéria ministra financí. Babiš je na tiskovce nařkl, že prodělali za poslední rok 50 mega (což později zopakoval Babišův dvorní šéfredaktor Léko, který po Balšínkovi převzal řízení Lidovek). Hlavně ale uvedl, že by ho moc zajímalo finanční pozadí celého projektu. Z úst ministra financí zní takovéto varovaní dost výhružně.

Seděl jsem shodou okolností den na to s panem Babišem ohledně hazardu, kde si rozumíme snad velmi dobře. Vzhledem k mé předchozí kritice počínání Mafry došla řeč i na toto. Ministr tvrdil, že je to prostě jeho názor, který má právo říci. Ano, bezpochyby, má právo říci jakýkoliv názor, a média, sněmovní opozice a kdokoliv další má právo na tento názor zareagovat, panu ministru za jeho odvahu „nazývat věci pravými jmény“ pogratulovat, nebo jej vyzvat k rezignaci.

Jádro pudla nespočívá v tom, že Babiš–politik se nevhodně vyjádřil o nějakém médiu – i když ve spojení s pravomocemi, kterými ministerstvo financí oplývá, je to už samo o sobě nepřijatelné. Spočívá v tom, že Babiš-politik je ještě zároveň Babišem-majitelem nejvlivnějšího českého tištěného média, Mafry. Touhou každého podnikatele je být lepší než konkurence. Je proto v bytostném podnikatelském zájmu pana Babiše, aby čtenáři jeho Lidovek nepřešli ke konkurenčnímu Echu, stejně jako je v jeho zájmu, aby si kupovali jeho kostelecké salámy. Útočná rétorika vůči konkurentovi je jednou z metod, jak toho docílit.

Schválně si zkuste říci, zda Babiš na oné tiskovce mluvil:

a) jako občan Babiš,

b) jako ministr financí, který má možnosti dívat se do hospodaření různých firem,

c) jako majitel konkurenčního média.

Prohlásil se za krále za blázna za kata

I když to bude znít divně, osobně si myslím, že nejblíže skutečnosti je bod a). Můj subjektivní pocit z Andreje Babiše je, že je to člověk, kterému vskutku jde zlepšení fungování státu (jakkoliv je to vágní pojem), současně je to tvrdý byznysmen, není ale zákeřný a pomstychtivý a jeho primárním důvodem pro vstup do politiky není namastit si kapsu. Tento pocit však vyvozuji výhradně ze své osobní zkušenosti na černobílém příkladu hazardu. Vydávat to za objektivní hodnocení Babiše-politika by byla hloupost, tím spíše, že se asi nikdy pořádně nedozvíme, jak to bylo doopravdy s jeho zapojením do struktur STB.

Před každým politikem, zvlášť s takovým profilem, je dobré mít se na pozoru. Kdykoliv se může stát, že na doposud čistého politika dopadne korupční podezření a přesně v takové chvíli není představitelné, že by nechtěl využít své pozice majitele nejvlivnějšího či jednoho z nejvlivnějších médií.

Pro lepší vcítění se do situace si na místo Babiše dosaďme někoho jiného – ideálně svoji osobu. Ruku na srdce, když máte média a tedy i osud ve svých rukou, tak by toho nevyužil jen Mirek Dušín. Sám sebe bych se v takové zkoušce docela obával...

Já, Ištván Léko, zaměstnanec Andreje Babiše

Pro novináře je to velmi nekomfortní pozice. Vžijte se do Babišových šéfredaktorů – máte možnost publikovat článek s negativním vyzněním o svém majiteli, nebo jeho politickém konkurentovi, jako v minulém týdnu, kdy z „kauzy OKD“ mířící nepokrytě proti Sobotkovi museli kroutit hlavou i zarytí fandové Babiše. Kterou možnost si vyberete? Nedovedu si představit, že v MfD budou investigativci pracovat na kauze svého majitele, aby ji pak vylepili na titulku. Najdou se přeci vždy i jiné zajímavé případy, lze přinést skandální odhalení jiných politiků, tak proč šlapat bosou nohou do vosího hnízda a riskovat ztrátu pracovního místa.

Když jsem napsal minulé úterý status, že se mi nelíbí, že LN ani Mladá Fronta nepřinesly o Babišově prohlášení na adresu Echa žádný zpravodajský text, zavolal mi obratem šéfredaktor Lidovek, Ištván Léko, a řval na mě, ať si neberu jeho noviny do huby, že oni tam mají komentář – což jsem nikdy nerozporoval – ale hlavně, že Babiš nikomu nevyhrožoval, kde to jako vidím, ať se podívám na záznam on tiskovku. „Já jsem ji právě viděl, proto to tvrdím,“ opáčil jsem.

Léko může mít na věc pochopitelně jiný názor než já, jenže v tu chvíli jsem nevěděl, zda mi volá šéfredaktor nezávislého média, který se zlobí, že jsem dle něj nepravdivě nařknul jeho noviny ze špatné práce, nebo zda mi volá zaměstnanec Andreje Babiše, který hájí svého šéfa. Páteční komentář šéfredaktorky Mladé Frony, Sabiny Slonkové, kde v podstatě vyzvala Sobotku k rezignaci, je druhý takový příklad z poslední doby. Psala to Slonková jako nezávislá novinářka, nebo jako Babišova podřízená?

Novináři Mafry jsou zkrátka zaměstnanci Babiše, Babiš je jejich majitel a jejich povinností je dělat mediální byznys, tak, aby to jejich majiteli co nejvíc sypalo. Mohou se ohánět pocitem vlastní nezávislostí, jakýmsi Hvížďalovým kodexem, ale to, že pracují v dceřince Agrofertu, jehož jediným akcionářem je Andrej Babiš, popřít nemohou. Jsou to stejní Babišovi zaměstnanci jako pracovníci jeho masokombinátů. Ano, zní to škaredě.

Jsem si jist, že Andrej Babiš věděl přesně, proč před volbami Mafru kupuje. Touha ukázat celému světu, jak se správně dělá výnosný byznys v médiích, to fakt nebyla. Mít svoje celostátní a velmi vlivné médium je prostě při volebním klání docela fajn věc.

Koho salám jíš

Nechci to zlehčovat a novinářům Mafry se posmívat, už proto, že mám mezi nimi dost přátel, které považuju za vysoce kvalitní novináře. Skutečně nerad bych byl v jejich kůži. Novinářům lze jen stěží klást za vinu, že sborově nepodali výpověď, stejně tak šéfredaktorům, že na sebe vzali tu tíži kličkovat mezi zájmy majitele a pokusy o nezávislou novinařinu. Do nezáviděníhodné pozice je dostal jen a pouze Babiš, který si je rozhodl koupit.

Dnes proto nadáváme tu na to, že se v Mladé Frontě o Babišových lapáliích nepíše, tu na to, že se o něm píše, ale moc hezky. Kritický komentář k Babišovu počínání? Ha, to je jen takové alibi! Kauza týkající se Bohuslava Sobotky? Ha, Babišovi novináři vyrábějí špínu na politického konkurenta! Titulka s Babišem? Ha, noviny dělají svému majiteli PR – co na tom, že je zrovna Babiš i na titulkách všech jiných deníků, protože opět jako jediný politik přichází s něčím mediálně přitažlivým.

Je nakonec jedno, jestli za napsáním nějakého textu byla loajalita k majiteli, stínu pochybnosti nad prakticky každým textem, který se týká politiky, se nelze zbavit. Jednou patří noviny panu ministrovi a chtít po čtenáři, aby bral tyto noviny jako nezávislé, při vší snaze nejde. Odchody novinářů v čele s Tomášem Němečkem, který hodil na stůl výpověď necelých čtyřiadvacet hodin poté, co Babiš nákup Mafry oznámil, na pocitu nezávislosti nepřidávají.

V mediální branži to kvasí a namísto zdravě konkurenčního boje tu dochází až k otevřené nenávisti vůči těm, kteří dostatečně neodsuzují Babišovu kumulaci moci a jsou ochotni v jeho novinách pracovat. To je pro vývoj médií v naší nedospělé demokracii velmi nebezpečné.

Free Mafra!

Nemám obavy, že ANO by nemohlo být úspěšnou stranou i bez vlastnictví médií. Podívejte se na jejich PR. Ostatní strany jim nesahají ani po kotníky. Přitom politika není jen chození na kluby, výbory a zasedání sněmovny či vlády. Svoje kroky musí být politik schopen vysvětlit voličům a dělat si na tom politické body. To je zcela OK a pro politickou soutěž je dobrá komunikace jedné strany příjemným osvěžením. Babiš při své hyperaktivitě, kdy jenom tím, co dělá, automaticky plní jednu titulku za druhou, nemusí mít žádnou obavu, že by se mu mediální pozornosti nedostávalo.

Žel jediným médiem, které konzistentně na neudržitelnost této situace upozorňuje, je Reflex a jeho šéfredaktor Pavel Šafr, jenž má obsahově úplnou pravdu, ale příliš hysterické tirády o konci porevolučního režimu v každém druhém článku nikoho nedojímají. I Respekt kolem tohoto tématu chodí po špičkách, namísto aby na plnou hubu řekl, že v jedné osobě spojit majitele obřího holdingu, šéfa strany, místopředsedu vlády, ministra financí, majitele nejvlivnějšího média a kritika médií v jedné osobě nejde, ani kdyby byl dotyčný Pán Bůh.

No a protože Babiš není ani Pán Bůh ani Satanáš, ale normální člověk z masa a kostí, se kterým se dá normálně bavit a na mnoha věcech dospět ke shodě, je na nás a zejména na lidech z branže, abychom se mu snažili vysvětlit, že jednoho ze svých koníčků se musí vzdát. Buď médií, nebo politiky.

Chci věřit, že když se o této Hlavě XXII začnou s ministrem novináři ze všemožných médií bavit, Babiš pochopí, že mít na politickém řetězu „hlídacího psa demokracie“ je oxymorón. Jsem naivní? Možná, ale zatím to nikdo nezkusil. Pokud diplomatické cesty selžou, bude na pořadu dne zákon, který nastaví pravidla tak, aby v jedné osobě slučování politické a mediální moci nebylo možné. Demokracie je systém, v němž nezávislá média hrají nezastupitelnou roli, a to, že si je nelze z pozice celostátního vládního politika za prachy koupit, by mělo být do budoucna notorietou. Dnešní stav berme jako zatěžkávací zkoušku. Snad nepřišla příliš brzo a média ní projdou úspěšně.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Baba Jaga napsal(a):

Co to je - nezávislá média? Jako že je plně vlastní jejich zaměstnanci a o obsahu vždy demokraticky hlasují?
09. 04. 2014 | 08:58

Pepa Řepa napsal(a):

Zajímavé, štětináči, mám stejné pocity.

Nechci plivat na LN, odešel Kaiser přišel Tureček a zůstal Petráček.pořád to jsou-relativně-slušné noviny. Zvláště sobotní.
Kam se na to jednostrunný Respekt hrabe.
Uvidíme.

Ale už samotný fakt, že medium patří Babišovi, Bakalovi, Soukupovi, křetínskému....etc. způsobí, že se nahrbíte.
Všude!

Přece nebudete páníčka hanět, když sype granulky?
Čípci se proberou a začnou štěkat jak je páníčkovi milé.
Tady je seřadili pěkně po pravé straně pod sebe.
Asi soutěž o nejvíc řvoucího ratlíka. kolik vyštěká decibelů.
Klikejte mamlasové!

Co ale s tím uděláme, trotlíku?
Jste takový čilý, co nějakou iniciativu?
Máte nápad jak to pojednat, aby nebylo možné magnáty media kupovat a aby dopadla svoboda slova na hubu?

Spíše do budoucna, protože když teď ratlíci spustí o tom, že buď koblihy nebo media jenom nahrajete té zoufalé partě kolem rovnátek.
Co získáte?
Znehodnotíte výsledek voleb.

Jiní jako Bakala tahají drátky ze stínu a dojí státní cecík přes spřízněné ministry>
Ti zůstanou?

A nepovšiml jste si, že Mládek nepokrytě obhajuje NWR?
Koblilhář jeden den něco vyjedná, Mládek přihodí 50 mega-že by pro stranu- a začne, že je třeba smlouvu upravit.

To tady dlouho nebylo.
09. 04. 2014 | 09:12

Maximus napsal(a):

Autor článku je asi naivní nebo to předstírá, vždyť dosud tady byla zavedená praxe (a nejen u nás), kdy lidé od velkých peněz tahali a tahají za nitky na politické scéně včetně obsazení rolí herců nebo ti mocní vystoupí ze zákulisí jako A.Babiš a jdou přímo do pollitiky. Řekněme si na rovinu, není varianta, kterou zvolil A.B. přece jen vůči občanům země férovější? Odpověď je jasná, samozřejmě je! To, že A.B. si koupil část médií nebyl jen chytrý tah, ale i nutná obrana, moc dobře pochopil, že musí část štvavých médií zkrotit,
však všichni víme co takový M.Zeman o novinářích svého času řekl. A měl velkou pravdu, co dovedou mediální mopslíci jsme viděli např. u poslední prezidentské volby nebo v poslední době u událostí na Ukrajině, kde jednostraně informovali a dosud informují. Náš zdejší pan Pepa Řepa by si měl na výraz mopslík použitý v této souvislosti, dát copyright.
Hezký den a novinářským mopslíkům haf!
09. 04. 2014 | 09:20

Pepa Řepa napsal(a):

Poslední odstavec cosi naznačuje.
Proč ne,
ale jak ošetříte ty různé bakalíky, kteří jsou světloplaší, do vlády se nehrnou a vesele řídí penězovod ze státního cecíku do soukromé firmy, přes spřízněné ministry, aby pak byli za filantropy?
Media je tak vylíčí.
Jejich media. Franta s Máňou zaslzí, hodnej člověk.

Inu z miliardy a 40 tisíc zašantročených bytů se nám pak sponzorují knihovny, prodavači lásky a něhy a soutěže krásy.
Někdy je té pravdy, lásky a něhy-se státního cecíku-až moc.

i toho Rittiga si pěstují jako hromosvod, čím déle se jeho zašití potáhne, tím lépe.
Pokud ale Váš blog vyvolá tsunami :

KOBLILHÁŘ OD VÁLU-LÁSKA A NĚHA VPŘED
situace se jen zhorší.
Co s tím?
09. 04. 2014 | 09:27

Pepa Řepa napsal(a):

Jo Maxíku, media se kupují, aby pitbull dostal náhubek a nepokousal páníčka.
Ale pitbullů je málo.
Na jednoho bulíka dvacet malých mopsů a krysaříků.
Každý si myslí, že je bernardýn.
CACIB

Čím menší ratlík, tím více rámusu.
Tak to chodí.
09. 04. 2014 | 09:35

FK napsal(a):

Já také považuji současnou situaci za mnohem průhlednější a jasnější, než když nezávislí novináři či ekonomové něco komentují. Jako když ekonom P. Kohout vyzdvihoval klady ekonomického programu p. Tlustého a jaksi taktně zapomněl napsat, že je spoluautorem. Redaktoři Respektu otevřeně napsali, že se k problémům svého vlastníka vyjadřovat nebudou..... A to jsou ty průhledné věci, takže si myslet něco o nezávislosti je ryzí naivita.
09. 04. 2014 | 09:39

Pepa Řepa napsal(a):

Ostatně takové je to i jinde.
Bernardýn Buchanan napíše jeden štěk a ten běhá čtvrt roku kolem planety.
V menším Robejšek, asi mongrel.
A pak jde spát.
Jiní " myslitelé" tady mají blog třikrát do týdne, aby to dohnali.
Když jsi malej, tak si stoupni na špičky, říká Horáček.
Ňafej!
Vypíšeme soutěž o ratlíka roku.
09. 04. 2014 | 09:44

Maximus napsal(a):

P.Ř.

Zdravím Vás po ránu
jak prý to stojí v koránu.
Musím užnyní končit
a za penězi se plahočit.
Jsem si totiž skoro jistý,
že za chvíli to tu Libor vyčistí!
Jsou věci, které se nesmí říkat,
jinak za to se bude pykat!

Hezký den.
09. 04. 2014 | 09:50

david napsal(a):

Problém je, že novináři jako Šafr, Balšínek, Zlámalová už dnes mohou říkat cokoli a stejně jim nikdo nevěří.
Jsou totiž tak profláknutí, zkorumpovaní a neprofesionální, že jim nikdo nevěří, a to ani když říkají nějakým omylem pravdu.

Navíc průměrnému českému občanovi můžete tlouct do hlavy šrouby horem dolem, on to stejně nepozná.
Exemplárním příkladem jsou zdejší "přírodní intelektuálové" Yosif K, resl, Bestia triumphans a spol.
Za chvíli ostatně jistě představí svůj "přirozený intelekt" osobně.
09. 04. 2014 | 09:53

david napsal(a):

To : Maximus v 9:50

Jste-li sprostý a mediálně nekompatibilní, na Libora si nestěžujte, Maximusi.
09. 04. 2014 | 09:57

resl napsal(a):

Balšínek, Kaiser, Zlámalová či Weiss, všechno lháři a nahrávači Klause a Putina. Zničit je málo, tyto osoby cestují od redakce k redakci a všude se snaží bořit, lhát, pomlouvat za chichotání bejvalého prezidenta, intrikána a zloděje. Jsou to přátelé komoušů s plnou hubou demokracie, ale nesmíte se k nim otočit zády.
09. 04. 2014 | 10:00

Maximus napsal(a):

david

Nauč se skloňovat ty mediální kompatibilisto Davidusi. Tak pá.
09. 04. 2014 | 10:09

Pepa Řepa napsal(a):

Chaloupko, chaloupko
otoč se k weissům zády a k fendrychům předkem a je po problému.
:-)

Šroubiku Slavie by taky -možná- vyhrála Ligu mistrů.
Ovšem za předpokladu, že by ostatní kluby zakázali.
09. 04. 2014 | 10:11

david napsal(a):

To : resl

A je to tady dříve, než se dalo čekat, viz můj příspěvek výše.

Reslovi ve speciální škole "natloukli do hlavy" ty jeho komouše a resl se z toho do smrti nevzpamatuje a do smrti si s tím vystačí.

P.S.

Speciální (dříve zvláštní) škola - viz. Wikipedia
09. 04. 2014 | 10:12

Ládik!!! napsal(a):

Jediný problém AB je jeho komunistická minulost - a tá je dána charakterem.
09. 04. 2014 | 10:15

Pepa Řepa napsal(a):

Teď mi napadá, že Rittig s Janouškem udělali zásadní chybu.
Nestíhali trend.
Nekoupili noviny a internetový server.
09. 04. 2014 | 10:16

david napsal(a):

To : Maximus

Promiňte, že jsem na vás při vyjmenovávání "přírodních intelektuálů " ve svém příspěvku v 9:53 zapomněl, Maximusi.
09. 04. 2014 | 10:16

David napsal(a):

"...Pro lepší vcítění se do situace si na místo Babiše dosaďme někoho jiného – ideálně svoji osobu. Ruku na srdce, když máte média a tedy i osud ve svých rukou, tak by toho nevyužil jen Mirek Dušín. Sám sebe bych se v takové zkoušce docela obával...

...Dnes proto nadáváme tu na to, že se v Mladé Frontě o Babišových lapáliích nepíše, tu na to, že se o něm píše, ale moc hezky.

...Jednou patří noviny panu ministrovi a chtít po čtenáři, aby bral tyto noviny jako nezávislé, při vší snaze nejde.

... I Respekt kolem tohoto tématu chodí po špičkách, namísto aby na plnou hubu řekl, že v jedné osobě spojit majitele obřího holdingu, šéfa strany, místopředsedu vlády, ministra financí, majitele nejvlivnějšího média a kritika médií v jedné osobě nejde, ani kdyby byl dotyčný Pán Bůh.

...No a protože Babiš není ani Pán Bůh ani Satanáš, ale normální člověk z masa a kostí, se kterým se dá normálně bavit a na mnoha věcech dospět ke shodě, je na nás a zejména na lidech z branže, abychom se mu snažili vysvětlit, že jednoho ze svých koníčků se musí vzdát. Buď médií, nebo politiky.

...Pokud diplomatické cesty selžou, bude na pořadu dne zákon, který nastaví pravidla tak, aby v jedné osobě slučování politické a mediální moci nebylo možné..."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na úvod - Je to docela slušně napsané. Je to možná i pěkný ideál. Ale skutečný život je jiný.

Mluvit v tom našem bordelu o nezávislosti je už přímo směšné.

Nikomu nevadí, že např. dozorčí rady neplní své povinnosti, když jsou zcela závisle přeláceny těmi, které mají dozorovat?

Jinak vzdávat se médií, nebo politiky je nesmyslný požadavek.

Nikdo není svatý a i z beránka se může stát vlk. Dobro a zlo máme každý z nás zabudované ve svém srdci i mozku. Záleží jen na tom, co kdy převáží.

Stále platí, že kdo čeká na setkání s ideálem stráví celý život v čekárně.

Babišův "střet zájmů" a i jeho lustrace byly proprány ze všech možných i nemožných stran.

Myslím si, že nastal nejvyšší čas už s tím PŘESTAT a počkat si na to, co bude Babiš dělat.

Zatím z jeho strany se snaží udělat maximum. Přestal svoje impérium řídit, pouze si ponechal 100% vlastnictví. To je naprosto, ale naprosto normální!!!

Politika je velmi nejistá disciplína. Dnes v ní jste a zítra už ne.

Chce to je trochu více empatie, jak by se každý z nás zachoval na jeho místě?

Měl by Babiš Agrofert, který celý svůj život budoval, na oko prodat své manželce?

Podobně, jako Bárta prodal svoji firmu ABL bratrovi?

Byl by klid?

Klid by stejně nebyl, protože závistiví čecháčkové by na něho útočili dále, dokud by ho z politiky nevyštípali.

Jinak k čemu je dobré rozebírat ten "střet zájmů"?

Přes 20 let tady byli politici, kteří ve střetu zájmu nebyli, nebo jej šikovně zakrývali. Měli dokonce i čisté lustrační osvědčení a přesto nás zavedli do toho současného hospodářského i politického marasmu.

Babiš neměl vůbec zapotřebí jít do politiky. Mohl se válet na Havaji. Místo toho šel do rizika a snaží se to tady zlepšit. Počkejme si proto na výsledky jeho práce.

Všem těm, kteří dosud nepochopili, že neustálé propírání Babišova střetu zájmů není bojem za tu "čistou" demokracii, ale převážně je to jen strachem polistopadových starých struktur, že se na jejich minulost podívá policie.

Jinak obyčejným lidem Babišův střed zájmů ani lustrace nevadí.

Může se stát, že když Babiš bude dobře pracovat, tak v příštích volbách může ANO 2011 získat třeba i 40% a více hlasů.

A co pak vy, vy všichni křiklouni, budete dělat?

Budete žádat opakování demokratických voleb, tak dlouho dokud v nich Babiš nebude poražen?

Tak, jako tomu bylo při nedemokratickém opakování referend v EU - Francie, Nizozemsko a Irsko?

Myslím si, že Babiš není žádný hlupák a nebude chtít skončit jako Berlusconi.

Spíše se začněte duševně připravovat na to, že po vzoru slovenského Andreje budeme mít časem za prezidenta i toho našeho česko-slovenského Andreje :-)
09. 04. 2014 | 10:26

Ládik!!! napsal(a):

Čauvčesku!
09. 04. 2014 | 10:28

Míša napsal(a):

Mě především fascinuje, že muzikant Hollan chodí říkat Babišovi na MF, co má dělat s hazardem. Kdo je tedy vlastně ministr?
09. 04. 2014 | 10:38

jana k. napsal(a):

Co se týče Vaší kritiky Respektu, pane Holane, chápu tuto část Vašeho textu jen jako další z projevů všeobecného mediálního tlaku "vůči těm, kteří dostatečně neodsuzují Babišovu kumulaci moci," jak jste sám trefně popsal.
Je trochu bizarní, že na jedné straně mediální masáž kolem Babiše jako "nezávislý pozorovatel" popisujete, odsuzujete a snažíte se nabídnout jiné řešení (což cením), na jiném místě článku se k ní ovšem ochotně připojujete.
Viz příklad Respektu. Vy totiž tvrdíte, že Respekt "kolem tohoto tematu chodí po špičkách" (což mimochodem není pravda, k Babišovi se v této souvislosti vyjadřovali opakovaně), přičemž pomíjíte možnost, že se Respekt možná jen nechtěl k této mediální masáži přidat bezhlavě, čekal, "až co Babiš jako politik ukáže."
Nicméně jak dokázal Taberyho článek "Babiš versus Sobotka" z posledního čísla, tlak "kolegů z branže" (zejména z "partnerské" redakce HN, jak ukazují pravidelné "přestřelky z newsroomu" mezi redaktory Respektu a HN, nebo pravidelné "diskuse o tematu" mezi redaktory Respektu a HN, které vpodstatě vedou pouze k nivelizaci názorů mezi oběma redakcemi) na Respekt je zjevně masivní a i respekt už mu podléhá.
Když na základě předchozího obvinění Sobotky Slonkovou v MFDnes, namísto, aby Respekt také více přihlédl k tomu, co vlastně řeší kauza, píše Tabery o "noční můře" (jelikož Slonková předčasně spekuluje o rezignaci premiéra) a jednoznačně(!) spojuje kauzu s vědomým a cíleným(!) Babišovým tlakem na Sobotku.
Podle mého se tento text pro Respekt stal zlomovým. Respekt jím definitivně vystoupil ze své dosud nezávislé, objektivní pozice, a přidal se ke zideologizované redakci Hospodářských novin nebo Echa24. Právě tím, že fakticky přistoupil na spekulativní a už lehce hysterický tón a slovník "protibabišovců" (čímž samozřejmě neříkám, že obavy z Babiše nejsou obecně namístě), pro mě tímto článkem udělal Tabery dost zásadní krok. A Respekt ztratil.
09. 04. 2014 | 10:45

vico napsal(a):

Tak se dovídám, že i TGM byl jedinec "zvláštního genomu". Pořád se ještě mám zde v diskuzi co dozvídat.

Pokud jde o novinářku Slonkovou, platí na ni známá filmová hláška z Vesničky střediskové.

Slonková, po žních půjdeš makat do kosteleckého masokombinátu.

K článku : Ale jo, Babiš je fakt dobrej. Má zatím jediný problém/já bych však řekl, že přinejmenším dva -tiskový magnát a jakýsi soudní spor na Slovensku. Nicméně na začátku bylo více takových dobrých a na konci skončili třeba i v penálu /třeba Nicolae Ceaușescu/.

Jistě, jiné noviny zase patří jinému např. Bakalovi. Ale Babiš je potenciálním premiérem a už nyní nejvlivnějším ministrem.

Moc finanční, moc mediální a moc jako taková. Ceausecu foneticky zní Čaučesku.

A já bych pokračoval : Čau Česko.
09. 04. 2014 | 10:45

analytik napsal(a):

Hollan: "... Jsem si jist, že Andrej Babiš věděl přesně, proč před volbami Mafru kupuje. Touha ukázat celému světu, jak se správně dělá výnosný byznys v médiích, to fakt nebyla. ..."

Hodnota tištěných médií trvale klesá v důsledku nezadržitelného nástupu internetu. To vidí každý soudný člověk. Kdyby tento zjevný fakt před svou poměrně drahou koupí Mafry si Andrej Babiš neuvědomoval, pak žádný český občan by určitě nechtěl takového hlupáka v čele Ministerstva financí.
09. 04. 2014 | 10:49

Ládik!!! napsal(a):

vico -
vidíte, a já nepotřeboval tolik vět.. ani 2000 slov, ani Několik vět.
09. 04. 2014 | 11:10

Petr z Tábora napsal(a):

Po dlouhé době mám pocit, že volba nových politických subjektů má smysl. Když poslouchám diskuse kde se zástupci ČSSD a opozice (té která se deklaruje jako pravice) dojemně shodují v kritice Babiše a v prosazování svých osvědčených postupů minulých dvou desetiletí, tak si říkám, přeci jenom se něco mění k lepšímu.
Dnes pan Hollan kritizuje pana Babiše ve spojení smédii. Schválně nechce vidět jak v minulých letech mocní loutkovodiči v pozadí hýbali a hýbou mnoha politiky a novináři.To ho z nějakých důvodů netíží. Pan Babiš má odvahu a jde se svou kůží na politický trh. Já mu fandím stále více.
Mimochodem, pan Balšínek dovedl Lidovky na dno, na úroveň jednostranné manipulace čtenáři, to už bylo lepší číst Blesk, který nic nepředstíral. Úroveň LN je nyní solidní a nebojí se zveřejňovat i protichůdné názory i argumenty v originále.
09. 04. 2014 | 11:10

VOM napsal(a):

to maximus:

vrtá mně hlavou co je to zač ten david.
Asi specialista na větnou stavbu, ale na skloňování chyběl. Že by chybky v software?
09. 04. 2014 | 11:33

resl napsal(a):

řepa : Šroubiku Slavie by taky -možná- vyhrála Ligu mistrů.
Ovšem za předpokladu, že by ostatní kluby zakázali.
--------------
ne řepíku, za to můžou špatní hráči, ne Slavie. Klub a jeho historie zůstává. Poznáte ofsajd od rohu ?

davide,
nenadávejte mi, nemůžu za to, že mám jinej názor než vy, nebo že jsem blbej od malička. vy máte nějakej názor na Rusko, mimo na mě ?
09. 04. 2014 | 11:39

Alice napsal(a):

Cituji z článku: "Povinností novinářů je dělat mediální byznys tak, aby to majiteli sypalo..."
a …. "Demokracie je systém, v němž nezávislá média hrají nezastupitelnou roli, a to, že si je nelze z pozice celostátního vládního politika za prachy koupit, by mělo být do budoucna notorietou. Dnešní stav berme jako zatěžkávací zkoušku. Snad nepřišla příliš brzo a média ní projdou úspěšně.."

To si autore trochu odporujete, ne? Moc mi nejde dohromady nezávislost s majitelem, který má podle vás zájem na "sypání". Asi jsem naivní, ale povinností novinářů je především nezávisle a objektivně informovat. Jistě, to že média vlastní politik je hrůza, ale co jsme zažívali v posledních letech? Sice politici vidět nebyli, ale ovládali média ze zákulisí. Babiš jen odkryl roušku a veřejně se k tomu přihlásil. Jiný rozdíl nevidím. Zatěžkávací zkouškou už novináři prošli v posledních dvaceti letech a podle mne neprošli. Neumí se ani ve zpravodajství oprostit od svých názorů a postojů a tak pro nás je jedno, kdo je vlastně platí.
Problém je, že naši novináři za objektivitu považují jen to, co odpovídá jejich přesvědčení a hlavně tomu, kdo je platí. Teď k tomu přidali požadavek, že oni si chtějí vybírat, "kdo" je bude platit. A každá změna majitele narušuje jejich zaběhnutý styl. Že by byli takoví charakteři, že by jim vadil (a předem) fakt, že jejich noviny bude vlastnit politik? Ani náhodou, to by jsme koukali, kdyby to byl někdo ze zaběhnutého pravicového spektra. A nebyl nakonec Schwarzenberg taky spolumajitelem ? To ale bylo v pořádku,že?

Co se Babiše týká, tak už od začátku jsem byla přesvědčena, že s koupí Mafry udělal velkou chybu. Pokud ho někdo z novinářů pochválí, bude to vydáváno za zaplacenou službu, i kdyby stokrát nebyla. A jeho kritika z těch novin je vyloučená, protože si to nikdo z nich nedovolí. Tím vlastně zavřel vrátka vzniku jakékoliv důvěry v objektivní informace v jeho médiích a tak v podstatě tratí a to nejen na penězích.
09. 04. 2014 | 11:41

Hana napsal(a):

V kostce souhlasím.
Nedělám si iluze o tom, že média jsou nezávislá. A - narodíl od autora - se zas tolik neobávám, že AB přes média nějak zásadně ovliňuje /nebo chce/ ovlivňovat veřejné mínění. Možná ano, ale já ten pocit zkrátka nemám. Ale zbytečně tímhle svým "koníčkem" nahrává svým kritikům ze všech možných řad a zbytečně řeší nařčením ve vlastní zemi i v zahranicí, který by jinak řešit nemusel. Myslím, že by sobě, hnutí ANO a nakonec i médiím samotným, prospěl, kdyby se toho koníčku vzdal.
09. 04. 2014 | 11:57

babočka napsal(a):

Podle mne pan Babiš mluví a jedná jako probuzený agent STB. Každý máme právo si vytvářet svoje úsudky.
09. 04. 2014 | 12:42

Viola napsal(a):

Když byla vláda jedné strany, byly jedny noviny a jeden směr uvažování v nich, teď je vláda více stran a každá má své noviny, na tom nic není, důležité je vědět, co je čí.
09. 04. 2014 | 12:49

Pepa Řepa napsal(a):

Jani Ká

Nejde o to, jak píše Respekt o koblihářovi, páč majitele Respektu je také jistý BKL, jméno jehož budiž požehnáno-neb si hrajeme na jeho pískovišti.
Jde o to, jak to které medium píše o svém páníčkovi a ne jak odvážně tepe jiného.
O tom by měl být blog..
Co si troufne na vlastníka.

Kucí z Respektu se jednou sešli pod vedením náčelníka Taberyho a usnesli, že raději nebudou psát o majiteli vůbec.
Ó jaká nestrannost.
Jak tedy chcete, že bude rozkrývat causu OKD?
Máslo na hlavě svého živitele?

A kdy to měla Slonková udělat, než v době, kdy se lití chystalo a dál chystá?
Za rok, až budou brambory v řádku a prachy v Holandsku?

Přirozeně že pálí Respekt salvy na Bambiše jako vzteklí fendryši, protože leží na bakalích matracích.
And vice versa.
Co jste čekala?

Do causy Sobotka versus Babiš je náš pán velkomožný zatažen, neb je majitelem ostravské díry k nasypání peněz.
Pozoruhodné je, že sosan nekope za stát, ale za uhlobariona, i když to mediálně omastí starostí o chachara, kterého zároveň zbavil bytů.
To nemá chybu!
Chachar ani necekne.

Respekt je-od jisté doby- nestranným mediem asi jako RP.
Kdysi jsem jej hltal, pak se stal naprosto jednostrunným, sektářským.
Proto náklad klesá, sekta je sice hlasitá, ale nepočetná, registrace ani změna majitele to nezachrání.

Můžete tedy spekulovat jak chcete.
třeba i tak, že když urvete pár miliard ze státního můžete pak máte na to sponzorovat bohulibé aktivity , také Respektu, oficiálně, sekretariáty partají skrytě..

Není nejmenším překvapením, že R bojuje za své živitele- usnesení redakce je třeba chápat, že nepůjde proti majiteli-, nejdříve KS nyní BKL.
Každý musíme platit složenky.

Nebude sám, vždycky je to řetězec článků známých aktivistických autorů, kteří nechápou, že čím větší humbuk, tím více hlasů získá ten druhý, aniž by musel hnout prstem.

Tady to máte jako na dlani.
Nejen Saša z Ukrajiny, ale i Babiš jede jako Pendolino, hlasy přibývají.
Kontraproduktivnost mediálních tsunami je jasná.
09. 04. 2014 | 13:11

Deviler napsal(a):

Odpoví mi někdo proč byl tento blog smazán ze stránek REspektu?

Neexistuje žádná objektivní pravda a tudíž, čím více názorů čteme tím více jsem odolnější proti manipulaci.

Nechápu proč bychom vysvětlovali panu B., že nemá vlastnit noviny a být zároveň politikem.
Každe noviny vyjádřují podle ideového rozvrstvení svých redaktorů svůj světonázor. Je logické že vlastník novin, pokud je zároveň politikem, bude inzerovat ve svých novinách svůj světonazor. Je na nás zda budeme jeho názory reflektovat nebo tyto noviny nečíst a tohoto politika nevolit. Zvolme si a pak nemusíme nikomu nic vysvětlovat.
09. 04. 2014 | 13:16

Boltzmannův protivný mozek napsal(a):

jó, vono je to složitý, těžký a pro hollanovitý hollý zadek nepřijatelný.

Von je ten Babiš totiž odporně bohatej. A vydělal si to, no prostě hrůza.
Hollan má holou řiť, co nečórne, nebo nevyžebrá přes "neziskovku" tak nemá.

No tak místo aby pan Hollan tiše záviděl, (snažit se tohle netáhlo zaručeně nebude, neboť je líné a nic neumí),
Tak řve, přímo vyřvává do světa, jakej je ten hnusnej bohatec darebák, syčák, podvodník a kdovíco ještě.

Račte pokračovat pane Hollane, lid se chce bavit
09. 04. 2014 | 13:26

chodec napsal(a):

jojo
heller, filler a hollan...

taková svazácká tupl trojka! boháči jsou hnusný, všechno je všech, nejlépe moje! tlachy, demagogie a veřejné penízky, kutálejte se ke mně... takový pěkný, žluťoučký... :)
09. 04. 2014 | 15:43

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Jo, kde jsou ty doby nestranných novinářů jako byl Pepek Vyskoč, ten to vybalil tak jak se to doopravdy odehrálo, dneska by za to dostal Pullitzerovu dceru.
Přitom nebyl moc náročný, stačilo něco málo mu slíbit, to dnešní novináři hypotékáři chtějí být po splacení hypotéky hned za vodou....jenže tolik vody v malém českomoravskoslezskoromském rybníce není - aby v něm mohli za vodu doplavat všici.
No tak tam tu vodu pumpují, pumpují, pumpují, občas i z žumpy tekutinu napumpují, šak ta je zadarmo, nepozná se to - když to správně vykomunikujeme.
Že občas zasmrdí ? Oni sami ?
No a co, kdo z vás nikdy nesmrděl - ať první hodí blátem !

Taky vám to mnohdy šrotí nejprve tak , co jako že z toho , co za škváru z toho vydolujete...a až pak k čemu jako že to vlastně vůbec je, z hlediska jiných lidí... a zda-li vůbec k něčemu.
09. 04. 2014 | 16:21

david napsal(a):

To : resl 11:39

Pane resle, já vám nenadávám i když bych mohl , třeba hned za vaší otázku na můj názor na Rusko.

Na názor na Rusko se totiž může zeptat jen hlupák( chcete znát, jak je Rusko daleko s vývojem léků na virus epstein barr, nebo na současnou úroveň výuky šachu v Rusku, nebo mě necháte vybrat) a tak bych vás jistě mohl obratem nazvat hlupákem a vidíte že to nedělám.

Pane resle, já vám nenadávám, mne na vás jen opakovaně fascinuje, jak se může někdo narodit tak omezený, že si celý život každý den vystačí s omíláním slova komouš.
09. 04. 2014 | 16:25

Pepa Řepa napsal(a):

Čtu jen titulek.
tentokrát jsem přečetl moudro celé. Blog mi nepřijde blbý, myslím si to taky.
Kde je problém?
Takových jako já je tady-zřejmě-víc.
A v titulku je Babiš.
Takže, nechci chlupatci radit, ale příště bu´d vyjmenovat všechny magnáty nebo neutrální titulek.
Takhle to může-důvodně-působit jako start antikoblihářské kampaně.
09. 04. 2014 | 17:38

david napsal(a):

To : Pepa Řepa

Pepo máte pravdu.

Resl má z toho titulku v hlavě takový odvar z bukvic, že mne tady vyzýval, abych s ním neprodleně začal diskutovat o Rusku , pokud možno nejlépe v celé jeho složitosti a pokud možno v nejlépe v celém toku dějin.
09. 04. 2014 | 18:04

Nikoloki napsal(a):

To jsem tedy netušil, že když jsem u NĚKOHO zaměstnán, tak ten NĚKDO je mým majitelem ;-) … (Novináři Mafry jsou zkrátka zaměstnanci Babiše, Babiš je jejich majitel a jejich povinností je …)
10. 04. 2014 | 07:37

Roman Zelený napsal(a):

Já tedy nevím, ale každé médium někdo vlastní. Je lepší vědět kdo, a počítat s jeho vlivem ? Nebo nevědět, a tím ani za koho majitel kope ?? Podívám-li se kupříkladu na články Aktuálně.cz, a narazím na článek kupř. Pana Fendrycha , nečtu jej. Proč ? Vím že půjde o výplod živící se na konspirativním rozboru někoho či něčeho z levice, z nějž čiší jednostranná zaujatost proti této straně politického spektra. Jelikož novinář má být nestranný, mohl bych se pak ptát : Píše takové články Pan Fendrych jako občan nespokojený s levicí, ovlivněn tím že kdysi pracoval jako náměstek ministra pro druhou stranu ? Nebo je ovlivněn vedením či majitelem Aktuálně.cz když to nikterak neapeluje na jeho novinářskou nestrannost ? Kdo je oním majitelem, a jaké má zájmy ?? Jelikož dnešním tiskovinám se nedá věřit, smetl bych tyto úvahy ze stolu s tím, že čitatel ať použije svůj rozum při hledání pravdy. Ten kdo pak žádný nemá, tomu je to stejně jedno co čte, a kdo na to může vliv.. Pravdou i tak zůstane to staré - koho chleba jíš, toho píseň zpívej, a je jedno o které médium se jedná..
10. 04. 2014 | 10:37

mik napsal(a):

Politika nemuze byt nikdy cista a spravedliva natoz ve state kde se toleruje obchazeni zakonu kde se hledaji klicky kde se pouzivaji ruzne intriky a nefer hra a kde se schody zametaji zespoda misto zvrchu nekdo namitne ze se daji takto zametat ano daji ale podle toho to pak vypada,,a tech 25 let od sametu to jen dokazuje Kdyby se postupovalo opacne kdyby byla skutecna spravedlnost nemohl sedet na Hrade podruhe Klaus ale byl by ta Svejnar nechci tu rozebirat ci vina to byla ale volby byly tenkrat fraska nastala zmena a lidi to dostali do svych ruk ale.,.prislo 100 % volicu ? nebo aspon 90 % ? Na myslence ze by volby mely byt povinne neco je ,,,Urcite procento lidi by se nedalo koupit jiste ne primo ale chce nekdo tvrdit ze si Klaus nevytvoril za 10 let ruzne chapadla a paky na to aby tam pak sedel ten koho chtel on ? a co pak ty intriky s Benesovymi dekrety ? Cesi jsou priserni nacionalisti jiste slovaci jeste vetsi asi i jine narody trpi prehnanym nacionalismem ale v CR se toto deje s prazdnou kapsou a holym zadkem jiste nemaji ji vsichni prazdnou Za tech 25 let se podarilo uspesni zlikvidovat stredni tridu v 89 stal na namesti delnik velde reditele vysokoskolak vedle vyucence a byla jakasi jednota i kdyz 100 % byt nemuze nikdy ale o to nejde jde o tahnuti za jeden provaz i kdy treba s mirne odlisnymi nazory proste kdo shce s vlky zit musi s nimi vyt a kdyz nechce at jde ,,jenze kam meli jit vsichni ti s rudyma knizkama kam meli jit ti co v patek odpoledne jeste v pracovni dobe napakovali skodovku narabovanym materialem s prace a vyrazili na chalupu aby se pak vraceli v nedeli sedreni na serial v televizi a v pondeli se sli do prace vyspat nebo se hodili marod ? Kam meli jit vsichni ti co jim prodavacka do igelitky davala neco na co ostatni nevideli ten mel znameho tam ten onde,,,Kdyby se scitaly hlasy do 45 let sedel na Hrade Schwarzenberg bylo by to spravedlive ? mozna nebylo byl Havel byl Klaus tak byl logicky na rade Zeman vlastne v tom lobovani za Klause jiste byla uz na tohle priprava protoze Svejnar je mladsi a jiste by chtel zustat podruhe a na Zemana uz by se nedostalo,,,ale kdyby se schody mely zametat odshora tak tam proste ten Zeman nebyl uz jen pro to ze 10 let se zasil na Vysociine aby se pak stal prezidentem uz jen proto ze pouzil trik s nacionalismem stacilo na tu strunu zabrnkat a neco nalhat,,, to samo o sobe by ve vyspele demokracii neproslo Schwarzenberg tim jak zil dlouho mimo CR jak ma jinou narodnostni menatalitu byl prilis najivni,,,, on Svejnar prochopil ze pres argumenty typu manzelka neumi cesky my cizaka nechceme a podobne nesmysly nejede vlak,,,a kdyz se k tomu pridaji ty babky a dedkove co vyrustali v totalite a neumeji si spocitat ze 300 euro je totez jako 9000 Kc almuzny na kterou je dnes treba 35 let pracovat pro stat,...je totez navic co vlastne byla totalita ,,, povinnost jit kazdy den do prace nemoct svobodne cestovat a moznost nakupovat v tuzexu a pod pultem a chodit do pruvodu a volat hesla na podporu socialismu,,generace se pomalu obmenuje ovse ti co chodili na namesti pred 25 lety maji dnes pred penzi a rozhodne si nepredstavovali ze do ni pujdou at uz s 9000 Kc nebo 300 eury mesicne a brzo nastane doba ze stat nebude muset vyplacet zadnou penzi,,, mladi se snazi klickovat mezi skolam a pak socialkou aspon do 30 prece proc by meli od 18 makat ?potazmo od 23 ? vzdyt at makaji 70 leti ,,, 35 let odvodu penez statu abych pak dostal 300 euro za mesic ? proc ? jen se tim podpori prace nacerno lidi si zacnou setrit penize na stari protoze s zadnym duchodem nebudou moct pocitat,,,, proc se v CR porad baziruje na mesicni vyplate a 2 mesicni vypovedni lhute ? Ve vetsine zapadnich statu je mzda tydenni a vypovedni lhuta 14 dnu a socialni zajisteni ? napriklad v Irsku se na statni penzi musi odpracovat 520 tydnu tedy 10 let socialni podpora se vyplaci pri nezamestnanosti rok a pak se to jen jinak jemenuje a stat pomaha lidem neomezene tak dlouho dokud si nenajdou praci nebo nejdou do penze bouzel v cele Evrope vzniknul nesmysl prodluzovani veku odchodu do penze nebylo by lepe motivovat lidi v produktivim veku k praci ? a Babis ? co je na tom tak sloziteho dokazat zda pracoval pro StB nebo ne ? Proc lidi v CR nechteji euro ? vzdyt kdo bohatne na plovoucim kurzu ? obycejny turista jiste ne ,,, jiste koruna byla umele nadhodnocena schavlne kdyz bylo euro za 23 ,,dnes tech 28 je mnohem realnejsich ale kdo mezitim zbohatnul a te 5 Kc bezpracne ? Ti nahore nechteji euro umyslne protoze by lidi jasne videli kde je lichvarsky stat bere na hul a prestali by mit moznost oblbovat lidi ti co cestuji nebo ziji v zahranici to vidi,,,,no jak se rika komu neni rady tomu neni pomoci,,, a jak se rika pomoct si v kapitalismu musi kazdy sam,,,, takze 15 let uz v CR neziju,,,a 300 euro almuzny mi klidne muzou o 20 % zkratit ale do penze pujdu v 60 ! tedy za 3 roky,preju hezky den
10. 04. 2014 | 12:22

Yosif K napsal(a):

Roman Zelený napsal(a):
Jelikož novinář má být nestranný, mohl bych se pak ptát : Píše takové články Pan Fendrych jako občan nespokojený s levicí, ovlivněn tím že kdysi pracoval jako náměstek ministra pro druhou stranu ?
KONEC CITATU.

Žádný novinář není nestranný tak jako žádný člověk není nestranný.
Já články levicových přispěvatelů čtu ze zvědavosti. Články pravicových přispěvatelů pro mne tak zajímavé většinou nejsou - vím co od nich mohu čekat. Články levicových přispěvatelů mne více zajímají - kolik bludů a nesmyslů v nich najdu atd atd.

Z diskusí vidím že většina lidí má na vše svůj názor, a to co napiší LN, nebo MFD nebo Reflex nebo Respekt nebo právo nebo nedej b-že HALO NOVINY je těžko dokáže zviklat.

Babiš politickou scenu rozviklal mohutně - sbíral hlasy na levici i na pravici. To že na něj (moc) neútočily MFD a LN mohlo sehrát nějakou roli ale spíše nemuselo.

Babiš je charismatičtější zjev než Miloš Zeman (nyní již také trochu přestárlý), o ostatních politicích nemluvě. Dosáhl by solidního vysledku i bez vlastnictví novin a tak tomu bude nejspíše i v budoucnosti.

Naopak, třeba takovému Paroubkovi (Bufo Marinus) by nepomohlo ani kdyby za ním stál veškerý tisk a TV plus třeba papež a hlavní syrský muftí.......
10. 04. 2014 | 16:26

Jiri Dvorak napsal(a):

Ten clanek je vcelku rozumny. Az na jednu vec, ktera cni a zari jako ruda hvezda. O tom, zda je mozne, aby vlastnik medii byl clenem vlady, mohou rozhodovat jen a pouze volici. Zakazovat komukoliv podil na statni moci z duvodu velikosti pripadne povahy jeho majetku je vec komunistickeho mysleni a do demokracie nepatri.

Zakon o stretu zajmu znemoznuje, aby ministr byl ve statutarnich organech spolecnosti, coz je zcela dostacujici a hlavne maximalni omezeni, ktere je mozne spravedlive a predevsim ustavne pozadovat. Jakekoliv zakazy vlastnit nejaky specificky majetek v pripade, ze se dotycny chce podilet na statni moci je zcela nepripustny zasah do vlastnickych a predevsim politickych prav obcana garantovanych ustavou.

Naprosto nepripuste je vazat pasivni volebni pravo na konkretni majetkove pomery obcana. Je na volici, zda mu vadi politik vlastnici media. Nemluve o tom, ze takovyto zakaz by nevyresil zhola nic - v budoucnu by takovy clovek vlastnictvi media skryl za nastrcenou spolecnost nebo by jej prevedl na manzelku.

Zaverem jen dodam, ze autor zjevne nechape co znamena pojem "nezavislost" a vychazi z mylneho predpokladu, ze ostatni media jsou nezavisla. ZADNE soukrome medium neni nezavisle uz jen proto, ze je soukrome. Podnikani je cinnost provozovana za ucelem zisku...Media jsou zavisle na mnoha vecech, sleduji svoje zajmy a zajmy sveho majitele. Vsechny. Tvrdit, ze soukroma media jsou nezavisla je naprosto absurdni a pouziju-li autorova slova, je to oxymoron.
10. 04. 2014 | 17:25

Impresario napsal(a):

Dobrý den, pane Hollane, sdílím spolu s Vámi. Vaše vnímání a zkušenost s p. Lékem je znepokojující. Zapáchá mi to. Ne náhodou Mafru opustili lidé jako Kmenta, Němeček, Zlámalová a mnoho dalších. AB představuje kolosální průser. On a Okamura vyrostli na tom nezměrném marastu, těch všech dalících, janoušcích, nagyových, veverkách atd. atd. atd. Nicméně se zdá, že jeho pozici velká část lidí nevidí znepokojivě. Dle průzkumů (snad jim lze věřit) má Babiš mezi lidmi údajně 53% podporu, čímž se stává, alespoň v tuto chvíli, nejrespektovanějším politikem ČR. Čili asi příliš nevadí nejenom ten agent "Bureš" a hrubé chování paté cenové, nýbrž i ten kolosální střet zájmů. Máte pravdu, že na Babiše poukazuje především Šafrův Reflex, zatímco Respekt, u nejž bych očekával ještě zvýšenější poplach hlídacího psa, nebyl v tomto směru až tak příliš aktivní. Osobně si představuji, že Respekt by měl být v tomto ohledu aktivnější, jenomže něco tomu bránilo (jeho majitel, který také podniká v Česku a jehož podnikání se částečně překrývá s tím AB?).

P.S. Jen nevím, jestli nepřeceňujete vliv současného denního tisku (např. "bulvární spratek", tj. P.N., se LN, MF ad. seriozním deníkům ve středečním Hydeparku ČT vysmál). Vyrostla zde přece globální mocnost - Internet (blogosféra, facebook, twitter atd.). Mnozí z nás si mohou svévolně založit osobní stránky, blogy, ktiticky upzorňovat. Novináři s příchodem internetu přeci ztrácejí vliv (potažmo potencionální presstituti toho kterého oligarchy).
11. 04. 2014 | 02:34

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy