České PRT: půl dne s velitelem NATO v Afghánistánu

12. 04. 2010 | 09:11
Přečteno 14401 krát
Jaké to je strávit půl dne s jedním z nejmocnějších mužů světa? V případě generála McChrystala, velitele koaličních sil v Afghánistánu, to bylo velmi příjemné odpoledne. Fakt, že důstojník, který velí 120 000 mužů, si našel jedno odpoledne jen a pouze pro české civilisty a vojáky, nás všechny v Lógaru potěšil...

Je vždycky příjemným zjištěním, když mocní llidé čerpají svou autoritu nejen z titulu své funkce, ale i ze svých zkušeností, charismatu a schopnosti vést lidi. Stanley McChrystal, k takovým osobnostem patří a tradičná český cynismus a neúcta k autoritám nás rychle opustily. Muž, který spí čtyři hodiny denně, běhá každý den osm mil a jí jedno jídlo za den, byl překvapivě milý, osobní a přátelský. Od vystoupení z vrtulníku se zdravil a fotil s každým vojákem i civilistou, kterého po cestě na český štáb potkal.





Obzvláště srdečně pak s každým, kdo měl nášivku „Rangers“ nebo „Special Forces“. Generál, který velel americkým zvláštním jednotkám, dopadl Saddáma Husajna a zlikvidoval vůdce al-Kaidy v Iráku Abú Músu Zarkávího, nezapře své kořeny… Vždycky mě překvapí, jak i v tak velké armádě jako je ta americká, se spousta lidí zná osobně. Řadu lidí zdraví McChrystal křestními jmény nebo se jich ptá na společné známé.

V čem byla ale tato návštěva tak výjimečná, že o ní stojí za to psát? Vrchní velitel NATO v Afghánistánu sice přijel na základnu, kde je desetkrát více Američanů než Čechů, ale nezavítal na americké velitelství, nesetkal se s americkým velitelem, nýbrž šel jen a pouze za českými civilisty a vojáky, kteří společně tvoří PRT Lógar. A spolu s nimi jel českými vozidly a bez jakékoliv americké ochranky na dvouhodinovou obhlídku našich projektů. Generál je známý svou nechutí k prokletí dnešní doby – powerpointovým prezentacím – a chce vidět jen reálný chod PRT. Vycházíme mu vstříc. Žádné Potěmkinovy vesnice nestavíme.





Po krátkém brífingu o připravované patrole se zdraví s nejlepšími vojáky a poté s členy civilního týmu. Oceňuje jejich mládí a nasazení (český PRT je věkově asi nejmladší ze všech PRT v Afghánistánu).









Pak už přecházíme na výcvikovou základnu afghánské policie. Čeští vojenští policisté pod patronátem mise EU EUPOL a za pomoci bezpečnostního experta civilní části PRT, tu cvičí 56 nových policejních rekrutů. Právě afghánská a policie má ve stále větší míře přebírat úkoly koaličních sil. Vycvičit ale dobrého policistu za pouhých šest týdnů není snadné. Už po týdnu nicméně nováčci vypadají jako policisté. S každým z nich se generál pozdraví, shlédne sborku a rozborku zbraní i běh přes překážkovou dráhu. Afghánští rekruti většinou nemají příliš dobrou fyzickou kondici. Řadě z nich dělá problém i 15 kliků. Co jim nebylo dáno na síle, ale vynahrazují mrštností. Přelézají dvoumetrové betonové desky, hbitě vylézají z dvoumetrové jámy, vyložené hladkým dřevem a lezou po žebřících jako opice.









Návštěva je rozplánována přesně na minuty a tak se po dvaceti minutách přesouváme k vozidlům a vyrážíme na obhlídku našich projektů. Za dvě hodiny, které máme k dispozici, jsme stihli navštívit policejní check point, opravenou a rozšířenou školu, jez a most těsně před dokončením. Generál bez neprůstřelné vesty a helmy se prochází po check pointu, zdraví se s afghánskými policisty. Zdůrazňuje, že se musíme přiblížit místním obyvatelům, chodit nalehko a opustit relativní bezpečí obrněných vozidel.





McChrystal se pořád ptá: „Stavíme nové školy nebo jen rekonstruujeme stávající?“ „Jak zajistíme, aby ve škole byli potřební učitelé?“ „Jak identifikujeme projekty, jak zapojujeme místní vládu?“ „Je lepší investovat do staveb nebo do lidí (tréninky, školení…)?“ S našimi odpověďmi je, zdá se, spokojen. Český Provinční rekonstrukční tým se totiž snaží maximálně spolupracovat s místními obyvateli a vše konzultovat s místními orgány. Když zvažujeme, jaký projekt podpořit, jde vždy o projekty, které si žádají samotné místní komunity a jsou schválené okresními i provinčními orgány. Svoje nápad nikomu nevnucujeme. Můžou být i lepší, ale jak říkal T.E.Lawrence: „lepší, ať to oni dělají průměrně než my perfektně…“ Bohužel, ne vždy a ne všichni se tím řídí. Opuštěné školy, kam nikdo nechodí, závody, kde nikdo nepracuje a nemocnice, kde nikdo neléčí, jsou toho v dnešním Afghánistánu živým důkazem. Zatímco v prvních létech po pádu Talibánu byl Afghánistán na okraji zájmu, teď je prioritou. Výsledkem je příliš mnoho peněz za příliš krátkou dobu. Nešťastní vojáci a zaměstnanci státních agentur si pak lámou hlavu, kde peníze utratit, aniž by měli kapacity na přípravu a kontrolu projektů. Bohužel, až příliš často jsou pak hodnoceni podle množství projektů a sumy utracených peněz a ne podle jejich kvality. České PRT je v tomto ohledu výjimkou. Má ve svých řadách inženýry, zemědělské a veterinární experty a brzy i odborníky na dobré vládnutí a ekonomický rozvoj. Generálovi McChrystalovi jsem rád sdělil, že poměr peněz a expertů, kteří jsou schopni je zpracovat, je u nás vyrovnaný. V kůži amerického kapitána, který má sám s jedním seržantem na starosti pětkrát víc peněz než my, bych být nechtěl. Méně je někdy více…





McChrystal je nový typ vojáka. Chápe, že moderní bojiště není jen o zbraních, vojácích a zabíjení, ale také o zajištění podpory místních obyvatel a rozvoji. Prosazuje omezení palebné síly, která vede ke ztrátám civilistů. Tvrdí, že je vždycky lepší nepřítele přesvědčit než zabít. A velká část bojovníků Talibanu nejsou fanatičtí islamisté, ale lidé, kteří se k Talibanu přidali vesměs kvůli ekonomickým důvodům, rozčarování z místní zkorumpované vlády atd. Ty je možno přesvědčit. Lepší vládou, rozvojem, službami…





Na cestě zpět se už bavíme jako staří známí. Diskutujeme i o problémech, které přináší velké množství hráčů v koaličním úsilí v Afghánistánu. I na provinční úrovni je přes nejlepší vůli těžké koordinovat rozvojové úsilí mezi všemi agenturami, které zde působí. Snad ještě těžší je to při výcviku afghánské policie. Na to je tu šest různých složek.





Teprve nyní se na generálovi začíná projevovat únava. „Přepadne mě to vždy odpoledne“, zívnul generál. Že by si ale dopřál více než čtyři hodiny spánku denně, o tom nechce ani slyšet.

A proč se vlastně jeden z nejdůležitějších lidí na planetě rozhodl strávit půlden v českém PRT? Odpověď je jednoduchá: „tohle je opravdu důležitá provincie a opravdu se mi líbí, jak děláte svoji práci“.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

js napsal(a):

Dik!
Nechcete psat i o kazdodenni cinnosti rekonstrukcniho tymu?
12. 04. 2010 | 09:37

void napsal(a):

Dobrá práce prťáci. Držím palec ať všechno šlape.
12. 04. 2010 | 10:01

OCK napsal(a):

V té záplavě každodenních pesimistických, ba katastrofických informací je víc než potěšitelné, když si člověk přečte taky něco pozitivního. Obzvlášť když to dokazuje, že Češi taky dovedou dělat něco dobře. A ještě v tak drsných podmínkách! Díky všem!
12. 04. 2010 | 10:19

milomiki napsal(a):

gratulujem k dobrej praci, ale bohuzial vyjde nazmar nieco ako nainvestovane prachy u ciganov, to iste, mam kamosa zo severneho afganistanu mr. khalid, verim mu co povedal, toto je uplne na nic, teraz si robia propagandu ako su dobri, bybudovali taliban stale ho financuju, financovat budu, nikdy sa nic nezmeni, ty amici, ale svetu budu podhadzovat ake skolky a hento tamto robia.raz tam cesi skoncia aj ich prachy, potom bude sa treba pozriet 10 rokov po odchode co afganci tam budu mat, tak sa dockame ineho konca. neverte im tam proste nemate ani my co robit. ked amici odidu a je jedno kdo bude u moci, severania zautocia na taliban. to je jasne uz dnes.
12. 04. 2010 | 10:49

nedostizitelny napsal(a):

Afganistán?Naprosto vyhozené peníze,nechápu lidi co podporují tuto okupaci země kam naše vojáky nikdo nepozval.Výsledek okupace?Utěk tak jako třeba útěk USA z Vietnamu.Doma nám umrzají lidé ma ulicích,na vážné operace dětí se musí skládat obyvatelstvo.Na to vláda peníze nemá ale desítky miliard korun ročně na vyhazovaní za nesmyslné vojenské mise či nákup naprosto zbytečných vojenských hraček má vždy že?A klidně si je půjčí i od našich vnmuků.Pozvracel bych se z takové pokrytecké vlády.
12. 04. 2010 | 11:29

Mango napsal(a):

a spí jen čtyři hodiny denně a spí jen čtyři hodiny denně-je to tam zezačátku hned 2x!, jo a brífink se píše brífing s G!!
Alespň si to po sobě přečtěte, když už píšete do internetových novin.
Jinak válka je o opium pro americké miliardářské rodiny a je stupidní, jako téměř všechny okupační války. No, a ti vyholení afhgánci vypadaj fakt směšně.
12. 04. 2010 | 11:32

Bohouš napsal(a):

A tímto se modrý Matyáš Zrno zařadil do síně slávy české žurnalistiky po boku takových vlezvelikánů jako Karel Lažnovský, Vladimír Krychtálek nebo Antonín Jaromil Kožíšek. Jen tak dál.
12. 04. 2010 | 12:08

Holubář napsal(a):

"To bude moc fajn, jak povídal ten feldkurát, až den se skloní k večeru a slunce se svýma zlatejma paprskama zapadne za hory a na bojišti bude slyšet, jak von říkal, ten poslední dech umírajících, hejkot kleslých koní a sténání raněných mužů a nářek vobyvatelstva, když mu hořejí chalupy nad hlavou. Já mám moc rád, když tak lidi blbnou na kvadrát."

Jaroslav Hašek, Osudy dobrého vojáka Švejka, str. 363/364, Naše vojsko 1968
12. 04. 2010 | 12:19

Holubář napsal(a):

Pardon, ještě dotaz:
Ta afghánská policie, kterou cvičíte, to je něco jako naše Vládní vojsko, blahé paměti?
12. 04. 2010 | 12:21

Kabala napsal(a):

žid Zrno nenapsal,kolikrát se strachy podělali ,když byli mimo základnu.
12. 04. 2010 | 12:39

Holubář napsal(a):

Kabala:
"Vy byste se podělal," bránil se desátník, "vy jedna fajfko."
"Je jich podělanejch víc v každým gefechtu," ozval se opět jeden muž z eskorty, "nedávno nám vypravoval jeden raněnej kamarád v Budějovicích, že když forikovali, že se podělal třikrát za sebou. Napřed když lezli nahoru z dekungů na plac přes dráthindrnisy, potom když je začali stříhat a potřetí že to pustil do kalhot, když se proti nim hnali Rusové s bajonety a řvali "urá". Pak začali utíkat zas nazpátek do dekungů a z jejich švarmu nebylo ani jednoho, aby nebyl podělanej."

Jaroslav Hašek, Osudy dobrého vojáka Švejka, str. 304, Euromedia Group, Praha 2008

Takže, milý Kabalo, já bych se jim tak moc nesmál, legrace to asi není, jak uvádí i klasik.
12. 04. 2010 | 12:57

Al Jouda napsal(a):

Zaujala mě poznámka autora o tom, že tam brzy budou mít i naše odborníky na dobré vládnutí. Můžeme se tedy těšit, že až tito odborníci odvedou v Afghanistánu svoji dobrou práci, že se vrátí domů a budou zde pokračovat, abychom na tom s tím vládnutím byli alespoň jako ti Afghánci !!
12. 04. 2010 | 13:26

Targus napsal(a):

Velice trefné a přímo nadčasové.
Ještě mi tam chyběli pionýři s rudými šátky a odznáčkem s heslem : Vždy připraven!
Když jsem to četl, dával jsem pozor, kdy se tam objeví odstaveček o tom jak si soudruh Milouš prohlédl moderní provozy, pohovořil s nejlepšími dělníky a zeptal se jich, kolik vydělávají na hodinu.
12. 04. 2010 | 13:51

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Holubáři,

panu Kabalovi nejde o český tým či kohokoliv jiného v Afghánistánu, ale o to, aby mohl do debaty vsunout antisemitskou konotaci (už jsem jeho texty mazal pod jiným blogem, alespoň si dnes ale všiml, že s výrazy "židák" zde narazí).

Pokud zde opět začne šířit nenávist, budou jeho texty odstraněny, případně mu zablokuji IP (viz paragraf 198 Tr.z. Hanobení rasy, národa a přesvědčení.

Libor Stejskal
12. 04. 2010 | 13:54

Jura napsal(a):

Jojo, i do ceskych medii se dostali plky "embedded" jednotek, libajici nohy generalum armady ktera bez jakehokoliv racionalniho duvodu okupuje cizi stat (USA armada dnes sama tvrdi ze v Afghanistanu neni zadna Al Kajda ani zadni lide spojeni s utokem v New Yorku). Navic, okupanti stacili uz zavrazdit spoustu civilistu (protoze je ani nepovazuji za lidi ale jen za jakousi zver). Je to hnus pane Zrno, mohl jste podobny clanek napsat i o feldmarsalech SS v Praze.
12. 04. 2010 | 14:12

Jura napsal(a):

oprava, jako "embedded jednotky" mam na mysli m "embedded novinarske jednotky". Je to neblaha praxe kterou zavedla americka media kdy novinari misto objektivniho referovani se pripoji k "nasi" armade a jsou v podstate nastroj propagandy.
12. 04. 2010 | 14:15

češka napsal(a):

Pane Zrno, krásný článek.
Ti afgánští policisté se jistě rádi nechávají vycvičit, hned u partizánů dostávají vyšší hodnost, i výzbroj mají vlastní /jistě jsou nám, českým danovým poplatníkům, za ni vděčni/.
Mnozí se těšili na Blitzkrieg, a nedostalo se na ně ni špejlí........
12. 04. 2010 | 14:28

Admirál napsal(a):

Takové pěkné PŠM. Na to jsem se vždy těšil.

"McChrystal je nový typ vojáka."

"Řadu lidí zdraví McChrystal křestními jmény nebo se jich ptá na společné známé."

"Generál bez neprůstřelné vesty a helmy se prochází po check pointu,"

"Těžko na cvičišti, lehko v atomovém hřibu!"
Pane Zrno pište častěji, je to skvělé čtení. Jo, při takovém článku si člověk zavzpomíná...
12. 04. 2010 | 14:43

češka napsal(a):

Pane Zrno, škoda, ze Vás nemohla doprovázet Leni Riefenstahl, ta by o panu generálovi jistě natočila nezapomenutelný film.
12. 04. 2010 | 14:47

97 napsal(a):

Tenhle článek by mohl za Protektorátu vyjít prakticky nezměněn. Stačí si místo "americký (a český)" dosadit "nacistický" a namísto "Afganistán" dosadit "Protektorát" a jsme o 70 let nazpět. A nebo dosadit "sovětský" a "ČSSR" a jsme v době komunistů. Pan Zrno působí ve funkci "sovětského poradce" - také má svoje zázemí jen v ideologii (jen sovětskou ideologii vyměnil za neokonzervatismus).
12. 04. 2010 | 14:52

zdeněk napsal(a):

a co si jako představujete? pan zrno dělá pr, nikoli kritickou žurnalistiku (a z marxistických pozic už vůbec ne, což by se asi některým diskutujícím líbilo). mě se článek líbil, dozvěděl jsem se něco málo o tom, jak tam naši lidé fungují
12. 04. 2010 | 14:56

Jura napsal(a):

zdenek: "Nasi lide" jako myslis hodne dobre placeni zoldaci ceske armady v ramci okupacnich jednotek? "Nasi" urcite nejsou, mozna tvoji.
12. 04. 2010 | 15:02

Jura napsal(a):

"We've shot an amazing number of people and killed a number and, to my knowledge, none has proven to have been a real
threat to the force." – Gen. Stanley McChrystal
12. 04. 2010 | 15:05

Kabala napsal(a):

Drahý soudruhu Stejskale ,
nikomu nevyhrožuji § ,tedy kriminály a koncentráky,jen uvádím věci na správnou míru.
Na informaci že Zrno je žid není nic závadného či lživého.
Ostatně -Pokud zde opět začne šířit nenávist, budou jeho texty odstraněny, (viz paragraf 198 Tr.z. Hanobení rasy, národa a přesvědčení.
-tak to sedí na páně Zrna a jeho smýšlení ,viz předchozí článek.
12. 04. 2010 | 15:28

Jura napsal(a):

S oba nazory souhlasim: pana Stejskala ze je vrcholne trapne ze se nekomu predhazuje ze je Zid a take pana Kabaly ze je trapne ho zato napominat zrovna pod clankem pana Zrna, ktery se nedavno take zde, na Aktualne.cz, dozadoval proslovu fasisty Wilderse. Ja chapu ze Aktualne.cz chce vedet o ruznych nazorech ale se mi moc nelibi EXTREMNE ruzny nazory, to patri do Narodniho Odporu a podobnych portalu.
12. 04. 2010 | 15:42

pgjed napsal(a):

Pane Kabalo, buďte tak dobrý, nechejte Matyáše na pokoji. Nemáte na něj.

To M.Z.
Pěkné. Díky. Jen kdyby si to přečetli populističtí zbabělci ze sněmovny, hlavně od socdem.
12. 04. 2010 | 15:45

Bakala napsal(a):

tady se oslavuje někdo kdo údajně dopadl prezidenta suverenního státu ,které skončilo jeho vraždou. Pominuli to ,že Hussaina dosadili právě USA tedy izraelité ,tak jde zcela o protiprávní akt. Na youtube lze dohledat soukromá videa ukradená ze Sadámovi rezidence ,kde slaví rodina narozeniny vnučky a to klasickou anglinckou Happy b...
Až se doví ti vyholení (na nácky je zřejmě vyholil sám Zrno) Afghánčici co je Zrno zač ,tak mu bude horko.
A vůbec celé je to klasická židovská levárna jak zotročit svobodné národy,
vždyt´oni jsou ti izraelité už od starověku přes středověk až po novověk utiskování a ublížení a můžou všechno.
12. 04. 2010 | 16:01

stejskal napsal(a):

Já Vám nevyhrožuji, pane Kabalo,

jen upozorňuji, že pokud zde budete šířit nenávist resp. používat takové výrazy jako například "židák", budu Vaše texty mazat (bez ohledu na Vaše či veřejné mínění).

Libor Stejskal
12. 04. 2010 | 16:17

sybil napsal(a):

Ba, ba pane Stejskale. Židák, rusák, komouš jsou naprosto nepřípustné výrazy. Kupodivu vadí toliko židák.
12. 04. 2010 | 20:28

veverka napsal(a):

stejskal
Tak ono se tu nesmí říkat "židák"...a co třeba "rusák","talián","čecháček" nebo "němčour",to se smí? Nebo se tu nesmí "hanobit" jen Židi?
12. 04. 2010 | 20:38

veverka napsal(a):

sybil
Koukám že jsme si oba všimli toho samého,ale byl jsi rychlejší.
12. 04. 2010 | 20:40

vlk napsal(a):

No je to nářez..
Takový Kabala.. Kd e j už jsem tahle slov a u thle argumentaci četl? jaký , že nick i to připomíná?,

No a ano - orinoko na Outsideru. To bylo totéž.. Ale může být , že má dvojníka.

Ale kvůli tomu nepíši. Chápu sic e pozici kolegů Admirála Targuse, s kterými mívám v drtivé většině stejnou pozici nicméně, tentokráte ji nesdílím.
Pan Zrno je ideově sic e úplně někde jinde než já. většina jeho politických postjá je pro mne normálně nepřijatelná
Nicméně jeho osobní angažovanost v PRT v Afghu musím honorovat respektem. Velkým respektem. Dělá někd e velmi záslužnou práci, z vlastního rozhodnutí, někd e kam by s e drtivé většině z nís nechtělo ani na rozkaz , natož dobrovolně.
A že sem pošle reportáž z návštěvy velícího koaličním silám v Afghu? Prč u za to všechno spílat? Nevidím důvod.

Takže pane Zrno, díky a hodně štěstí. Budete ho potřebovat.
Vaše práce proti muslimským fanatikům má pro mna smysl. Velký smysl.
12. 04. 2010 | 20:46

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pánové,

je možné, že necítíte sémantický rozdíl resp. rozdíl v expresivitě a míře hanlivosti mezi výrazem "židák" na straně jedné a třeba "němčour" resp. "rusák" (o "taliánovi" a "čecháčkovi", to už je úplně jiná sémantická rovina ), těžko s tím mohu něco dělat (je to otázka jazykového vzdělání a jazykového citu).

Nicméně zde se toto hanlivé označení, které bylo ve výbavě jedné z nejhnusnějších ideologií, jež vymyslelala průmyslové vraždění lidí, užívat nebude. Pokud Vám vadí, že zde nemůžete tento výraz používat, nejsou tyto stránky určeny pro Vás.

Tímto tuto zajímavou debatu o svobodě nazývat někoho "židákem" ze své strany uzavírám.

Přeji Vám hezký večer.

Libor Stejskal
12. 04. 2010 | 21:16

Michal Macek napsal(a):

dekuji vsem v PRT logar za dobrou praci a reprezentaci nasi zeme

ps:veverka,kabala

"zidak" je fakt zprofanovanej nacistama - pokud chcete pouzivat nejaky eufemizmus pro zidy tak treba "icik" :)
12. 04. 2010 | 21:39

Admirál napsal(a):

vlk - "Vaše práce proti muslimským fanatikům má pro mna smysl. Velký smysl."

Pan Zrno píše: "A velká část bojovníků Talibanu nejsou fanatičtí islamisté, ale lidé, kteří se k Talibanu přidali vesměs kvůli ekonomickým důvodům, rozčarování z místní zkorumpované vlády"

Dodávám vlády, kterou instalovali okupanti.

S okupanty máme u nás dlouhou zkušenost. Občas se k nim někdo přidá, ale ve směs asi odpor.

Otázka: Tím že mají Amíci v plánu si některé z odpůrců "koupit", tím se korupce sníží nebo sníží?
12. 04. 2010 | 21:49

Jozef napsal(a):

Z dnesnej tlace

V Afganistane zomrel slovensky legionar.

"Polozil zivot za francuzske zavazky v boji proti terorizmu"uviedol Sarkozy vo svojom vyhlaseni".
Podla informacii Pravdy vodic obrneneho vozidla zomrel po prevoze vrtulnikom do vojenskej nemocnice v Kabule.Predtym ho v udoli Tagab asi 200 km severne od Kabulu tazko postrelili afganski povstalci.
V Afganistane bol od januara tohto roku.Robert Hutnik/vek 23 rokov/ je uz 41.obetou z radov francuzskej cudzineckej legie v Afganistane.Celkovo ma Francuzsko v tejto stredoazijskej krajine 3 750 legionarov.
13. 04. 2010 | 00:21

Skogen napsal(a):

A copak, že generálovi nedají pořádně najíst?
13. 04. 2010 | 01:12

Skogen napsal(a):

Jozef, no jo, ona je tam válka.
13. 04. 2010 | 01:41

Bakala napsal(a):

Soudruhu Stejskale tou hnusnou ideologií myslíte nacismus tedy sionismus? Jinak úloha,
agrese + obsazení cizího území + gheta + koncentrační tábory + vyhlazování původních obyvatel + vyvolený národ + nadřazená rasa = izrael

Sionisté se otevřeně hlásí k totalitním rasistickým ideím ,viz Zrno.
13. 04. 2010 | 04:46

vlk napsal(a):

Admirál
opírán s e o stejnou větu jako vy. Jen ji vykládám přesně opačně. Může totiž být, že přesně tahle část povstalců od Talibanu, ted y fanatiků odpadne, pokud zjistí, že PRT jim přinese do života více.

Současnu vládu instalovali okupanti. Mohu s e vás zeptat, jak byla instalována vláda Talibanu?
Jistě to bylo v demokratických volbách s většinovou podporou obyvatelstva.

Ohledně kupovánía nekupování - je kupováním vyvrtat studny, postavit školy? Budovat infrastrukturu?
nebo budete radši když s e Afgh vrátí do čela žebříčku pěstitelů málu pro opium. A jako základna pro všechny muslimské fanatiky?
13. 04. 2010 | 08:43

MILAN napsal(a):

soudruhu BAKALO uz Ti nekdo rekl, ze kdyby blbost kvetla, Ty budes samy pupenec.
13. 04. 2010 | 11:11

sybil napsal(a):

Pane Stejskale, kdyby jste byl Rus popříp. komunista, bylo by vaše jaykové cítění (při stejném vzdělání) poněkud posunuto.
13. 04. 2010 | 11:52

mos napsal(a):

To vlk- s těmi studnami a infrastrukturou je to sice hezké ale místní si tím nekoupíš. Až amíci odtáhnou, většina bude zničena.Mc Crystal je docela sympaťák, výborný voják ale pro většinu Afghánců to je nepřítel, jako byl pro Čechy Heydrich, který byl zase jednička pro Němce-pilot, hráč na housle, sportovec, vzorný otec rodiny.
13. 04. 2010 | 13:55

Admirál napsal(a):

vlk - okupant je okupant i kdyby vrtal studny a stavěl se na hlavu.

Vy by jste změnil názor na sovětská vojska u nás po roce 68, kdyby opravili školu a vyvrtali studnu?

Vládu Talibanu si instalovali Afgánci a je podstatě jedno, jakým způsobem. Byli to Afgánci. V tom je rozdíl.

To je podstatné. A je to bez ohledu na to, zda se mi (nám) ta vláda líbila či nelíbila.

A opium? Produkce se za okupace nezmenšila. Přitom je to tak jednoduché. Jako v té písničce. Letadlo a prášek. Taky se se mnou ptáte proč se tak nestalo?
13. 04. 2010 | 14:04

Jura napsal(a):

Admirál: Vsak se podivej na televizni noviny z dob normalizace, Soveti nam prave porad "pomahali", tu s poradci pro prumysl, vojensti poradci atd. Hotovej Logar.
13. 04. 2010 | 14:21

Radek Mikula napsal(a):

M. Zrno píše zajímavě, na poslance ČSSD Miroslava Svobodu ale nemá:

"My jsme se kdysi přihlásili k určité aktivitě, měli jsme tam a máme tam určité nasazení. V tuto chvíli se tam staví společenský systém, který samozřejmě má své reprezentanty. Já vám garantuji, že v okamžiku, kdy západní spojenci odejdou z Afghánistánu, v tu chvíli tito lidé, tento vládnoucí establishment bude postaven ke zdi a bude nemilosrdně popraven a Talibanci převezmou vládu nad Afghánistánem."

Nyní již nikdo nemůže pochybovat o smysluplnosti pomoci našim spojencům, které by bez našich bodáků domorodci okamžitě postavili ke zdi.
13. 04. 2010 | 16:22

Skogen napsal(a):

Maková políčka? Od americké invaze se změnila v opiové lány! Najděte si informace, o kolik se za tu dobu v Afghánistánu zvýšila produkce opiátů. Vyjde vám vzrůst zhruba o 100 procent! V roce 2009 produkce Afgánistánu kryla 90% světové spotřeby heroinu. Za toto Tálibán rozhodně nemůže.
13. 04. 2010 | 17:40

Admirál napsal(a):

Radek Mikulka - pan Svoboda má nepochybně pravdu.

Afgánci popravili kolaboranty po odchodu sovětů, není důvod předpokládat, že tak neučiní, až odejde NATO.

Za kolaboraci se popravovalo vždy a všude.
13. 04. 2010 | 17:58

Korzár napsal(a):

Admirál napsal:"Vládu Talibanu si instalovali Afgánci."

Taliban se tam nainstaloval sám, vy mudrlante...
13. 04. 2010 | 18:22

Admirál napsal(a):

Korzár - jak si představujete "nainstaloval se tam sám"?
13. 04. 2010 | 18:30

Skogen napsal(a):

Pro Admirál - no prostě Taliban.exe - samoinstalační soubor, ani klikat se na něj nemusí ;)
13. 04. 2010 | 19:18

češka napsal(a):

To Vlk
Afgánistánci jistě studny měli.
Kdyby nějaké potrebovali, tak si je postaví sami.
Muslimy na demokraty made in USA nikdo nepredělá, oni mají svou společnost, která jim po staletí vyhovuje.
Jejich klany mají pro ně obrovskou výhodu, vůdčí úlohu prebírá ten nejschopnější, ne podle primagenitury, ale zato prebírá zodpovědnost za méně schopné. V Koránu je psáno, ze bohatství je pozehnání Alláhovo a obdarený je povinen se s méně štastnými podělit.
Takze ti naši jsou tam nanic, ledaze cílem akce je domorodce úplně vyhladit.
13. 04. 2010 | 21:40

fedor napsal(a):

to Skogen
Dovolil bych si jen máličko doplnit malou zprávičkou, která byla nedávno uveřejněna, bohužel, již si nepamatuji na kterém serveru. Američané jsou bezmocni proti pěstitelům narkotik na svém území. Narkobossové zjistili, že je výhodnější pěstovat narkotika přímo na plantážích na území USA, tedy ve státech podél hranice s Mexikem. Je to méně nákladné, výrobu mají pod kontrolou a dokonce pod ochranou vlastní policie. Čemu tedy chtějí zabránit v Afganistánu, když si tato velmoc nedokáže poradit doma? Není to náhodou tak, že pod přikrytím dopravy zbraní, technického a zdravotního materiálu a rakví jsou z Afganistánu pod ochranou podobných generálů přepravovány do USA laciné opiáty, což představuje na americkém trhu pro organizátory boje proti Talibánu nezměrné zisky? Pročpak asi při té technice, kterou okupační armáda má, stále ještě mohou v Afganistánu existovat maková pole, která lze velice lehce odhalit z průzkumných letadel a dokoncee určit naprosto přesnou jejich polohu? Ve Vietnamu američtí agrozločinci používali defolianty, kterými dokázali zničit veškeré rostliny, jež obsahovaly chlorofyl. Že by je za 40 let po ukončení zločineckého vyvražďování Vietnamců přepadly výčitky svědomí? Vždyť v dnešní době lze používat herbicidy s působností jen na několik druhů plevele, lépe řečeno rostlin, jejichž růst si v určité kultuře nepřejeme. Nebo nás mají Amíci za takové tupce, že nám mohou nakecat cokoliv?
Nemám nic proti rekonstrukčním týmům v Afganistánu, ale jestliže přítomnost 10 civilistů musí podporovat 1000 vojáků, pak vzniká otázka, zda má podobná pomoc vůbec smysl.
A nepřesvědčí mne o smysluplnosti ani generál, jenž tam bude kolem základny pobíhat v plavkách. A jen tak mimochodem, spát 4 hodiny denně, jíst jednou denně, uběhnout denně uvedenou vzdálenost a zachovat si normální fyzičku je úplná krávovina. To se dá vydržet nejvýš 4 - 5 dnů v měsíci.
Známe rčení: A víra Tvá Tě uzdravila. Což tedy přeji i panu autorovi článku.
13. 04. 2010 | 23:37

fedor napsal(a):

to Jura
máte pravdu, sověti nám pomáhali.
Tu se jejich vojáky zalepila díra v technických službách, kdy vyasfaltovali chodník (jen tak mimochodem, asfalt je dodnes netknutý, zatím co ten polistopadový roznáší mravenci a rozhrabávají slepice), tu pomáhali v někerém z družstev předsedovi dohnat plán zemědělských prací o žních, protože pustil lidi na 14 dnů k Černému moři.
Stejně ale i přes to pro nás sovětská armáda zůstala symbolem okupační armády na dlouhá i budoucí desetiletí.
Možná, že to chtělo po Velikém Sametovém Listopadu alespoň na 10 let izolovat ty největší kolaboranty a byli jsme dnes daleko někde jinde a ne že se placatíme ekonomicky stále kolem r. 1990, zatímco ti ostatní jsou již v r. 2010.
13. 04. 2010 | 23:52

Falcon napsal(a):

Bože, to snad ani není možné, kolik si zde opět vylévá svoje mindráky a komplexy pošahaných a hloupoučkých, ale o to více fanatických antiami. Vy by jste si mohli s Talibánem opravdu padnout kolem krku, i když by vám ti podobně kovaní a uvědomělí islamisté potom ten krk jako asi ateistům rovnou podřízli.
Jen mě zajímá, že se nikdo z těch antiami jaksi nezmíní, že vojska USA a ISAF jsou v Afghanistánu na základě rezoluce OSN a nejsou tedy okupanty.
A opravdu by mě zajímalo, jestli by někdo z těch halasných odsuzovatelů USA chtěl žít pod vládou Talibanu?
Bez hudby, kina, čtení něčeho jiného než koránu atd. a s hrozbou, že pokud se třeba vysloví proti vládě Talibanu, tak bude popraven a předtím trošku či více pomučen.
Fascinuje mě ta tupost s jakou se odsuzovatelé operací v Afghanistánu z pohodlí svých domovů a hezky v bezpečí s krokodýlími slzami rozhořčují nad přítomností spojeneckých vojsk a pláčou ony krokodýlí slzy nad osudem tzv. okupovaných Afghánců a jaksi nechtějí vidět to v čem žili Afghánci pod vládou Talibanu.
Bylo by zajímavou zkušeností těmto exotům dopřát na nějaký čas žít pod takovou vládou, aby si mohli pak sami porovnat ten rozdíl.
USA určitě nezavedou v Afghanistánu demokracii evropského či amerického střihu, Ale těm normálním Afgháncům bude určitě stačit, pokud se jim tam podaří zavést stabilitu a nějaký fungující a lidský řád, tak, aby tam po nepřetržité válce co tam je od ruské invaze, počátku neštěstí Afghanistánu, zavládl mír.
Bez stupidní komoušské invaze do Afghanistánu v roce 1979 by tam dnes žádná válka a ani Taliban nebyl. USA a ISAF dnes jen napravují následky komunistické touhy po světovládě, co stála mezi léty 1979 - 1989 1,5 milionu obyvatel Afghanistánu život z rukou ruských vojáků a další 4,5 milionu obyvatel vyhnala do sousedního Pakistánu a Íránu.
Jen bych se pak zeptal oněch fanatických antiami, jak by si tedy oni představovali co by měl svět dělat? Už jednou tím, že se po vyhnání Rusů na Afghanistán vykašlal, tak umožnil to, aby se stal Afghanistán základnou náboženských fanatiků a obrovskou výcvikovou základnou fanatických islamistů, kde se kupříkladu cvičil i onen muslim, co za bílého dne v Holandsku podřízl Thea van Gogha. A pokud mě tedy zeměpisné znalosti nepletou, tak Holandsko je v Evropě a není to tam až tak daleko.
Takže, pokud by tedy USA Afghanistámn opustily, tak, jaký by asi byl další vývoj situace? Talibán by se zřejmě opět chopil moci a jeho vítězství by podpořilo Talibance v Pakistánu a ukázalo radikálním islamistům, že západ nemá vůli s nimi bojovat. A nemít vůli bojovat s někým, kdo vás chce zabít je prvním krokem k tomu, aby vás ten dotyčný zabil.
A co by se stalo, kdyby v Pakistánu padla vláda a moci se chopil rovněž Talibán? A jak by se asi vyvíjela situace s jadernými zbraněmi ve vlastnictví Pakistánu? Kdo by zabránil Talibanu je použít třeba proti sousední Indii v boji o Kašmír či pro větší slávu Alláha? A co expanze radikálních islamistů do sousedících postsovětských republik tak, jak to předváděl za svojí vlády Talibán, když se tam cvičili tadžičtí či uzbečtí islamisté? Myslím, že i Rusové jsou dnes Američanům za jejich přítomnost v Afghanistánu vděčni, protože i díky jejich přítomnosti se sílící tlak islamistů v sousedních republikách utlumil.Pokud by Talibán v Afghanistánu vyhrál, tak nastane princip domina a postupně padnou pod jeho vlivem všechny sekulární či umírněně islámské režimy v oblasti. A to by povzbudilo i další radikální islamistické síly. A to už by se i nás týkalo a to velmi, neb ruská slovanská populace vymírá a během 30 let bude 50 % obyvatel Ruska muslimy. V západní Evropě jsou díky stupidní imigrační politice EU miliony muslimských přistěhovalců a vítězství kovaných islamistů by jen povzbudilo další radikální islamisty co už v Evropě jsou v jejich pokusech o destrukci současné Evropy, protože protivník, co nemá vůli bojovat, je už z poloviny poražen. A zatímco antiami a podobní většinou ateističtí blbci se svými hesly moc vůle k obraně naší civilizace nemají, tak silně nábožensky založení islamisté tu vůli a ochotu obětovat pro svoji víru svoje životy mají. A je jedno, že je jejich víra pokřivená a zvrácená. Ale mají vůli i ochotu se pro ni obětovat. A mají snad antiami křiklouni stejnou ochotu se případně obětovat za možnost žít ve svobodě a svobodně vyjadřovat svoje názory?
Ono nasadit při obraně svobody a demokracie svůj život, je totiž něco jiného, než jen vykřikovat antiami hesla a pálit americké vlajky, když přitom vám nic nehrozí.
14. 04. 2010 | 00:14

fedor napsal(a):

to Falcon
Vážený pane, pro Afgánce byla vojenská intervence pouze jednou z dalších epizod v jejich boji s okupanty a vpád Američanů byl pouze dalším pokračováním, jen se zaměnily pojmy přítel a nepřítel.
Co se týká exodu, každá válka i ta původně nevyhlášená a potom odsouhlasená OSN vyvolá vlnu stěhování národa. Zažil jsem to na počátku 2.WW i na jejím konci.
Naprostá neschopnost Američanů řešit problém paralelně i nevojenskou cestou je za těch 10 roků evidentní.
Nějak mi uniklo, kdo v tom Afganistanu postavil ty ruské paneláky a školy, jež si lze na googlu při trošce snahy prohlídnout v nejrůznějších místech Afganistánu a rovněž není tak docela jasné, kdo tyto školy v průběhu uplynulých 10 (?)roků zdevastoval a nyní s velkým humbukem obnovuje.
Ve své zanícenosti jste opomenul dát vysvětlení tomu, proč v severních provinciích je poměrně klidno, na rozdíl od oblastí východních a jižních.
To, že Rusové mají výhrady k hnutí Talibán není žádné tajemství a žádný objev z Vaší strany, protože i oi jsou nuceni zasahovat proti kýmsi (?)do ruska exportovanému fanatickému nacionalismu. V současné době se na této činnosti velice aktivně podílí Sákašwilli dodávkami zbraní a vycvičených náboženských fanatiků moslimského vyznání. Mohl bych tu dát výčet pěchotních zbraní, jež byly dodány z ČR a dalších zemí EU. To, co Rusové z Gruzie odvezli, my jsme tomu fašistickému hejskovi kravatožroutovi promptně nahradili. Právě v rámci boje proti šíření terorismu Rusové otevřeli koridor pro technické zásobování Afganistánu Američany z USA a z Evropy.
Sám si asi uvědomujete, kdo potřebuje, aby se státy jako Pakistán, Indie a Čína stále škádlily, a kdo potřebuje mít možnost ovládat Pakistán. Ono zlaté pravidlo - Rozděl a panuj -platilo, platí a bude ještě dlouho platit.
Co se týká národnostního složení Ruska, je nesrovnatelně pestřejčí, než to, co nám mohouu dát na odiv Američané, či dokonce Evropa. Jen v Dagestánu je na 50 národností. Co se týká slovanskéého osídlení, to i za carského Ruska sahalo sotva po Ural. Na rozdíl od Američanů ale nebyly kmeny za Uralem vyvražďovány jako na území USA. Snad jste měl tu čest si přečíst něco od pana Eskymo Welzla a přesvědčit se, že tomu tak vskutku bylo. Rusové dokázali, již v histirii několikrát, že se o sebe dokáží postarat. Dobyli Paříž, přešli přes Alpy, dorazili v doupěti fašistické bestie a kupodivu, odevšad se stáhli zase zpet na vlastní území. Na rozdíl od mírumilovných Američanů, kteří ve většině míst, která obsadili, vybudovali základny a již se odtud nehli.
Můžete si tvrdit co chcete, ale byli to Rusové,, kteří za svoji svobodu a také tu naši, položili přes 20 milionů životů.
Jak kontrastní porovnání, kdž to porovnáme s Američany, kteří za svoji svobodu položili rovněž kolem těch 20 milionů životů, ale druhých národů.
Co se týká pálení vlajek tak mám za to, že v našem státě je vlajka něco jako nedotknutelný symbol a patrně mi uniklo, že by americkou vlajku někde někdo pálil. Mám za to, že podobný čin by byl u nás lidmi hodnocen stejně jako hanobení rasy a vůbec lidství.
14. 04. 2010 | 01:06

Korzár napsal(a):

Pro Admirál: nainstalovat se sám, chápu jako uchopit moc sám a silou bez ohledu na mínění ostatních.
14. 04. 2010 | 08:44

Jozef napsal(a):

Neverim,ze falcon nevie - ze talibov vymysleli,zorganizovali,vyzbrojili a dobyt moc v Afganistane im pomahali USA!
Som si isty,ze to vie.A ze vie preco.Preco Zapad podporoval,dodnes niekde podporuje a nepriamo vsade roznecuje moslimsky radikalizmus.
falcon vie,ze prezentuje len vladnucu hroznu propagandu.Vie,ze bojuje na strane skutocnych nicitelov europskej civilizacie,ktori nam pred ocami pokracuju v jej niceni.
Neprajem nikomu ten pocit.
14. 04. 2010 | 08:58

Admirál napsal(a):

Korzár - uchopili moc silou (zřejmě tehdy za souhlasu USA, kteří je podporovali),to nic nemění na tom, že se jednalo o vnitroafgánský problém, na jehož řešení mají gebír pouze Afgánci.

Stále u nás pláčeme nad 68. rokem, jaké to bylo pošlapání suverenity atd. atd.

Ale podle logiky, kterou někteří berou za svou vztaženo k Afgánistánu, mají velmoci zřejmě právo na zásah v zemích, kde se vnitropolitický vývoj neubírá směrem jim příjemným.
14. 04. 2010 | 09:03

Jura napsal(a):

Krome Afghanistanu je ve svete dalsich 50 zemi kde vladnou ruzni diktatori apod., nikoho to vsak netrapi. Napr. v S. Koreji je ten rezim daleko horsi nez Taliban (koncentraky, nucene prace, atd.). Jenze, Afghanistan je chudy, muzeme tam vrazdit od rana do vecera (zavadet demokracii) aniz by nam hrozilo vic nez nejaky kalasnikov a sem tam nastrazena vybusnina. Jestli ma demokratizovat Afghance zkorumpovany diktator Karzai, ktereho jsme tam nainstalovali, tak to potespanbu.
14. 04. 2010 | 09:28

Korzár napsal(a):

Pro Admirál: Pokud jsem dobře informován, tak v době, kdy USA podporovalo mujahediny proti Rusům, tak Taliban ještě neexistoval, nebo aspoň tam nebyl přítomen. To až později. Vnitroafghánský konflikt to tak úplně nebyl, protože Talibanu pomáhal Pákistán.
Nezapomeňte na to, že po nástupu Talibanu, USA neusilovalo o jeho odstranění. Změna nastala až poté, co Taliban odmítl vydat Usámu a skončit s podporou lidí, kteří udělali 9/11. Tam už Amíci logicky zasáhnout museli. Vaše paralela s naší situací v roce 68 tudíž kulhá na obě nohy.
14. 04. 2010 | 11:10

Skogen napsal(a):

Korzár, s jakou podporou lidí z 9/11? Míníte občany SA? Jako že měl Tálibán vypovědět Saudské Arábii diplomatické vztahy? Vždyť tak neučinily ani USA, naopak, jedno éro plné vlivných Saudů poslali krátce po události promptně s poklonkami domů :)

Ultraortodoxní Tálibán mi byl proti srsti, jen jsem kroutil hlavou, když například kvůli náboženskému dogmatu dělostřeleckou technikou likvidovali své kulturní dědictví, ale co vyvedli Američané, to přesahuje divokou fantazii. Jistě, chtěli do Iráku, a když momentálně CIA nic nesehnala, někam vtrhnout museli. Kdyby si alespoň přečetli Vladaře od Machiavelliho, naprosto vše potřebné je tam napsáno...
14. 04. 2010 | 14:11

Korzár napsal(a):

Pro Skogen: Nechápu, že nechápete. Jaké vypovídání vztahů se Saudy? Z jakého důvodu? Saudská arábie napadla USA? O tom nic nevím. Vím, jen, že na území kontrolovaném Talibanem se cvičila skupina pošahanců v čele s Usámou a odtud napadla USA. Že ti pošahanci byli většinou z SA není vůbec podstatné. Podstatné je, že se Taliban rozhodl nadále tyto pošahance ochraňovat. Co měli Amíci dělat? Čekat až pošahanci udělaj zas něco dalšího? Poslat jim zdravici? Prosit Taliban na kolenou, at s tím něco udělaj? Stěžovat si v OSN?
Nejvíc mě ale dojala vaše úvaha, že někam vtrhnout museli, tak vzali zavděk Afghanistanem, když jim CIA nic nedodala. Vaše fantazie je opravdu bezbřehá...
14. 04. 2010 | 14:24

Admirál napsal(a):

Korzár - Afgánistán napadl USA?

Jinak okupace z definice znamená obsazení jiného státu vojenskou silou. Různé reálné či zástupné důvody uváděné na ospravedlnění okupantem nic nemění na faktu, že se jedná o okupaci.

Ten z očanů okupované země, který vědomě spolupracuje s okupanty je kolaborant. Jedná li tak jako státní úředník nebo člen samosprávy je to vlastizrádce. Pokud spolupracuje nevědomě je to blbec.

Ta paraela s 68. je docela zřetelná.
14. 04. 2010 | 17:00

Korzár napsal(a):

Pro Admirál

Podle vašeho uvažování, byli tudíž občané Německa nebo Japonska po roce 1945, vlastizrádci, kolaboranti a blbci. Zajímavé, jak uvažujete.

Paralela s rokem 68 je mimo, v roce 68 Česká republika nikoho neohrožovala. Nebo snad nějaké komando pošahanců útočilo z České republiky na Sovětský svaz a pozabíjelo v Moskvě tisíce nevinných lidí?
14. 04. 2010 | 19:45

dr. nasralláh napsal(a):

aktuálně zase mele hovna
15. 04. 2010 | 00:50

Admirál napsal(a):

Korzár - občané Německa a Japonska byli nejdříve okupanti a pak okupovanými. Vzheledem k drtivosti porážky neměli jino možnost, než se s tím smířit.

Souhlas, v 68. Československo nikoho aktivně vojensky neohrožovalo, pouze vnitřní vývoj neodpovídal mocenským zájmům SSSR.

Stejně jako Afgánistán přímo neohrožoval USA (oslí můstek mezi údajnými teroristy z 11.9. je hodně oslí). Jen se rozkládá tam, kde se rozkládá.
15. 04. 2010 | 11:04

Korzár napsal(a):

Admirál - no jo, když píšete o údajných teroristech z Aghanistánu, tak to je ovšem jasné a tato diskuse ztrácí smysl. Diskutovat se zastánci spikleneckých teorií je ztráta času.
15. 04. 2010 | 13:07

Admirál napsal(a):

Korzár - konspirační teorie jsem neměl na mysli, spíš to, že stopy ukazovaly do Saudské Arábie než do Afgánistánu.

Ale potom, co Bush a USA předvedli při odůvodňování svých vojenských akcí se dá věřit lečcemus.
15. 04. 2010 | 15:09

Korzár napsal(a):

Pro Admirál:
ok, beru zpět, myslel jsem, že patříte ke "konspirátorům". Nicméně, teroristé se cvičili v Afghanistánu a zde měli základnu. Kdyby nad nima Taliban nedržel ochrannou ruku, dopadlo by to asi jinak...
Amíci si pro ně museli dojít, co měli dělat jiného...
15. 04. 2010 | 18:03

mos napsal(a):

To Korzár
"Sundání" Dvojčat atd. by se jako důvod k válce v AFG dalo pochopit. Už ale těžko neskoro 10 letá okupace této země a už vůbez ne brutální přepadení Iráku. Takže se naskýtá otázka, co se za údajným bojem proti terorismu skrývá. Asi to nebude osvobození trpícího lidu ale spíše obsazení naftových polí v Iráku, blízkost další nafty a plynu v bývalých sovětských republikách. To si musí amíci pohlídat a proto tam jsou. Vše ostatní jsou pindy pro hlupáky.
16. 04. 2010 | 07:43

češka napsal(a):

To Admirál a Korzár

NATO uz dobojovalo, jen jim to pomaleji dochází. Sopka soptí tolik prachu, ze se dlouho létat nebude, takze se politici budou muset doučit zeměpis a starat se o území, kam se dostanou po zemi, po vodě jen výjimečně.
Ona se Země, zaplat pán Bůh, umí bránit sama.
A všichni se budou starat hlavně o to, aby se najedli, pokud vím, tak po velkých erupcích vzdy následovala neúroda a ochlazení klimatu.
16. 04. 2010 | 13:52

Admirál napsal(a):

češka - to je velmi zajímavý postřeh. Když se nelítá, vázne logistika, musí se všude po zemi...

Ono se řekne "příroda".
16. 04. 2010 | 18:18

češka napsal(a):

To Admirál
Kdyz se nelítá, tak i spotreba pohonných hmot klesá.
A sopka soptí a soptí...... české dráhy a jim podobní se radují.
17. 04. 2010 | 00:33

Lerch napsal(a):

Hezky čtivě napsané, na druhou stranu, jaký smysl mají peníze investované do téhle Bohem zapmenuté země když ne zisk z potrubí vedeného napříč zemí. Žít a nechat žít, na toto credo asi nemají válečníci typu Bartáka i v zahraničí. Odírání daňových poplatníků a nyní chystané okradení starobních důchodců sice povede k vytvoření většího bohatství bohatých a zisků, ale nevytvoří novou elitu. A český cynismus? Ten se datovat už od roku 1278, kdy na Moravském Poli přeběhli Češi ke germánům na druhé straně a pomohli rozsekat krále českého Přemysla Otakara II.
17. 04. 2010 | 10:00

češka napsal(a):

Pánové vojenští experti, můzete vysvětlit hloupé zenské
1/ Jak můze existovat armáda v Afganistánu bez letectva?
2/ Kudy se budou vracet, bez letectva?
3/ Co udělá prach s různými raketami?
Kdysi Ceši prošli celou Angolu pěšky, obávám se, ze tito pošlapou taky dost velký kus cesty. Ta plešatá podmíra by jim mohla jít naproti, kdyz je takový Jura.
Včera byla nádherná obloha, hvězdy svítily a letadla nelétala.
Sopka soptí........
17. 04. 2010 | 10:54

Admirál napsal(a):

češka -

1) - armáda v Afganistánu bez letectva? Velmi špatně, nejhuře je na tom logistika.

3) - rakety? Asi bez problému.

Jelikož se jedná prozatím o lokákní problém, je otázka č. 2 předčasná.
17. 04. 2010 | 21:16

češka napsal(a):

Admirál

Sopka soptí, a podle některých zpráv soptit bude nejméně několik týdnů, takze německý ministr obrany se "nějak" dopravuje do Německa, raněné nechal v Turecku....
Návrat pí Merkelové z USA uz novinári nazývají Odisseou, v Tyrolsku se jim rozbil autobus...
17. 04. 2010 | 23:19

Admirál napsal(a):

češka - jedná se hlavně o to, jak se mrak rozšíří a zda přeruší zavedené vzdušné zásobovací trasy.

Afgánistán je od Islandu přecejenom "kousek", ale pokud by sopečný prach skutečně přerušil zásobovací vzdušné cesty, pak mají na krku opravdu vážný problém. 120.000 vojáků něco spotřebuje.
18. 04. 2010 | 07:30

češka napsal(a):

Admirál
Letadlo potrebuje vzlétnout, letět a pristát.
Merkrlová letěla do Itálie, potom jela autem.
Ale kdyz to vezmeme z té lepší stránky, tak NATO je v Afganistánu proto, aby tam byl porádek a prosperita. Kdyz tam ted nějak dostanou osivo a dodají je místním zemědělcům, ti ej zasejí, budou se starat o svoje pole s obilím / ne mákem/ a budou mít zajištěný odbyt. Nemusí běhat po horách s flintama.
Učel mise se splní s pomocí prírody sám.
18. 04. 2010 | 15:32

Admirál napsal(a):

češka - "Kdyz tam ted nějak dostanou osivo a dodají je místním zemědělcům, ti ej zasejí, budou se starat o svoje pole s obilím / ne mákem/ a budou mít zajištěný odbyt."

Byť by to bylo hezké, tak daleko to mocní tohoto světa zajít nenechají. Se štítem, nebo na štítě.
18. 04. 2010 | 20:35

Čech napsal(a):

Ano dostanou osivo ale olověné,jestli si někdo myslí že někde mají rádi cizí žoldáky je na strašném omylu,když tady byli rusové také to schválila Varšavská smlouva a nikdo u nás nejásal.
19. 04. 2010 | 12:25

češka napsal(a):

To Admirál
Zoldáci vzdy na štítě, v opačném prípadě by museli vyhubit celé místní obyvatelstvo.
Mocní tohoto světa by se měli naučit dějepis a zeměpis.
Uz ani príroda se na naši civilizaci nemůze dívat, prozatím fnukají letecké společnosti, o jaké zisky pricházejí.
Jenze nespotrebovávají ropu, neničí vzduch, a Země se klidně točí dál, ptáci spívají, stromy kvetou a cestovatelé objevují vlaky...
19. 04. 2010 | 13:25

Admirál napsal(a):

češka - "Zoldáci vzdy na štítě, v opačném prípadě by museli vyhubit celé místní obyvatelstvo."

Nic jiného jim asi v rámci šíření demokracie nezbude. Pro většinu Afgánců budou s velkou pravděpodobností (musel bych se hodně mýlit) vždy okupanti.

A ptáčci dál budou zpívat...
19. 04. 2010 | 22:00

češka napsal(a):

Včera byl ten khaki frajer skuhrat v Německu, jestli by mu neposlali ještě pár vojáků.
Jaksi chlapec zapomněl, ze mají Němci zakázáno ústavou zúčastnit se válek.
Takze se ted v parlamentu hádají, jestli je v Afganistánu válka, resp. by se hádali, kdyby si někdo myslel, ze není.
Hlavně ze to USA do německé ústavy daly.
22. 04. 2010 | 18:47

Vojta Navrátil napsal(a):

Tady je to fakt fenomenální přehlídka diskutujících debilů mentálně náležících do dob, kdy se jim podobní modlili k Maovi a chtěli pak v 80. letech jednostranně jaderně odzbrojit západní Evropu a vydat ji napospas Sovětům ... Pane Stejskale omlouvám se za ty debily, ale to se opravdu nedá jinak nazvat
22. 04. 2010 | 21:41

Admirál napsal(a):

Vojto, vrať se do mlejna nebo zkus něco k věci.
24. 04. 2010 | 20:12

Vojta Navrátil napsal(a):

Potrefená husa zahejkala ...
30. 04. 2010 | 16:25

Jan Petr napsal(a):

Naprosto souhlasím s Vojtou Navrátilem. Je to smutné! Jen nevím, který motiv víc převládá jestli levičáctví, připosranost, nebo jen obyčená česká závist, že někomu tak mladému jako M.Z. byla svěřena taková zodpovědnost (...a peníze). JP
03. 05. 2010 | 13:29

p90x dvd napsal(a):

thank you for your post!
http://www.p90xmall.com
15. 05. 2010 | 09:33

Jakub napsal(a):

Dobrý den,

zajímalo by mě jestli je možné aby se civlní osoba mohla stát členem PRT.
26. 05. 2010 | 00:38

uthkijhk napsal(a):

Thanks for your visiting!
http://www.webmania.co.za/m...
04. 06. 2010 | 08:40

J.Lomu napsal(a):

Tak Matyáši, není čas tuhle servilitu stáhnout z webu teď, když se ukázalo co je McChrystal zač? Neloajální egomaniaky by do čela armádních sil pouštět neměli....
23. 06. 2010 | 19:15

Midori napsal(a):

Tak, pane Zrno, koza dojí kriv.
Kristal je v prdeli.
Zachraňte to aspoň vy.
23. 06. 2010 | 21:14

Jan Gregor napsal(a):

Díky Vojto,

perfektně vystižené, fakt neuvěřitelná sebranka hlupáků, bolševických, antiamerikanistických jedinců, kteří se za svůj "názor" z Haló novin i bojí podepsat, i když vlatně já je chápu. Za takové názory by svoje jméno nedal nikdo.
Tak přece vás v té totalitě něčemu naučili, hledat nepřátele tam, kde nejsou.
28. 06. 2010 | 18:11

five finger shoes napsal(a):

<p>Had been thinking about Lindsey's new <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram fivefingers</a> ever since she posted about them on this blog. When she first sent me a photo of these bizarre looking <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five</a>,I just laughed at their <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram</a> fivefingers ridiculousness, thinking 'no way I'll ever put those things on my <a href="http://www.fivefingeronline...">five finger</a> feet!' But alas, once I saw them and read about them, I just couldn't stop thinking about them! I had to try them for myself. Last week I went to Blue <a href="http://www.fivefingeronline...">five fingers</a> Ridge Mountain Sports in Charlottesville, VA and tried on a pair of <a href="http://www.fivefingeronline...">fivefingers kso</a>. I tried both the Classics and the Sprints, but I liked the arch and heel support in the Sprints much <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram shoes</a> better. Like my sister, I impulsively purchased a pair on the <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five finger</a> spot. Obviously I had to try them out right vibram finger away, so I mixed a little bit of walking and <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five fingers</a> running in since I had read many reviews explaining you need to <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five fingers shoes</a> gradually adjust your muscles to barefoot running.Running in these five fingers shoe is amazing. I actually am not a running fan, but these shoes make it feel more vibram five fingers fluid, light, and fun! After running/walking in them for the first two <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram kso</a> days, I took a break to let my muscles <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram classic</a> recuperate. This past weekend I broke them back out for some hiking and wouldn't you know, I fell even more in love with them. Although <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram flow</a> walking over gravel in my Vibrams was a little <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram sprint</a> uncomfortable, the rest of the hike was extremely fun and <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram fivefingers kso</a> enjoyable. I am wanting to work out in my vibram <a href="http://www.fivefingeronline...">5fingers</a> every day!Most of the <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram shoes sale</a>, the fact that it is indeed more harm than good. The problem is that these shoes in order to “protect” in such a way that they should not be his leg. After the over-built <a href="http://www.fivefingeronline...">five finger shoes</a> muscles, tendons and ligaments of the lower limb atrophy conclusions. This is because your <a href="http://www.fivefingeronline...">five fingers shoe</a> do the work, your legs and feet should do.</p>
08. 07. 2010 | 04:28

Michal napsal(a):

dobrá práce, pro českou zemi užitečnější než pro Afganistán. mění se naše vlastní nastavení. to U.S. ví dobře a může to pro ně být podobně nezbytné, jako pro nás.
05. 08. 2010 | 22:50

Tasemnice napsal(a):

Exkurze do nitra vylučovacího orgánu amerického generála je hodna mistra PR dobře placeného americkým zbrojním průmyslem! Bravo, Ječné!
31. 08. 2010 | 18:01

True religion jeans napsal(a):

It said that jeans can match with your every outfit perfectly. And it is loved by both men and women for the endurance and practicality. True religion is one of the high-end jeans in the United States. The <a href=http://www.true-religion-jeans-sale.com/>True religion jeans</a> dominate the field of jeans. The <a href=http://www.true-religion-jeans-sale.com/>True religion jeans</a> store online provide you with many kinds of discount religion jeans.
07. 01. 2011 | 03:16

gucci outlet napsal(a):

Because cheap bags garden always cone of the provide bags which have the most popular styles, the loall of usst price one of thed the timely service, gucci handbags on sale cheap bags garden become the most popular all of usbsite on the way that line. So all of us usually call cheap bags garden the paradise of bags. If you wone of thet to my dear friends buy a bag in a brone of thed-name bag, you have to my dear friends pay more mon the way thatey to my dear friends the bag thone of the on the way that cheapbagsgarden,coach bags cheapso the best method to my dear friends get the cheap bag you wone of thet is go into my dear friends cheapbagsgarden to my dear friends meet up with you without squone of thedering more mon the way thatey. New Gucci More one of thed more people have found the way to my dear friends save mon the way thatey in order to my dear friends use the same mon the way thatey to my dear friends get more things they like in cheap bags garden. gucci mens bag No matter which brone of thed you like, you cone of the easily find it on the way that cheap bags garden, such as gucci bags, chone of theel bags, louis vuitto my dear friendsn purses, EDhardy purses, fendi purses, LOS one of theGELES purses one of thed so on the way that. You cone of the spend the same mon the way thatey to my dear friends get more bags you like, why don the way that’t you choose cheapbagsgarden? Gucci Canvas Bags Wise men always do the right choice, to my dear friends prove yourself, list of positive action the way thats is to my dear friends enter into my dear friends cheapbagsgarden to my dear friends find what you wone of thet. gucci wallets Rush up! Cheap bags garden is always a good option the way that with his help you to my dear friends choose bags. No matter what kind of bags you wone of thet, Discount Gucci Handbags you cone of the find it in cheap bags garden. There are various kinds of famous brone of thed bags in cheap bags garden, such asgucci hone of thedbags, chone of theel purses, louis vuitto my dear friendsn purses, coach purses, hot purses, D&H purses one of thed various kinds of purses. gucci messenger bags Maybe there is a question the way that in your head, how much of these bags? Are they expensive? Of course, if you buy these brone of thed-name bags in the brone of thed shops, the price you get the bag you like will be higher. But the price cone of the be loall of usr in cheap bags garden thone of the in the brone of thed shops.
17. 05. 2011 | 05:52

gucci outlet napsal(a):

Because cheap bags garden always cone of the provide bags which have the most popular styles, the loall of usst price one of thed the timely service, [url=http://www.guccibagshoppes.com/]gucci handbags on sale[/url] cheap bags garden become the most popular all of usbsite on the way that line. So all of us usually call cheap bags garden the paradise of bags. If you wone of thet to my dear friends buy a bag in a brone of thed-name bag, you have to my dear friends pay more mon the way thatey to my dear friends the bag thone of the on the way that cheapbagsgarden,[url=http://www.coachbagshoppes.com/]coach bags cheap[/url]so the best method to my dear friends get the cheap bag you wone of thet is go into my dear friends cheapbagsgarden to my dear friends meet up with you without squone of thedering more mon the way thatey. [url=http://www.guccibagshoppes.com/gucci-2011-new-c-77.html/]New Gucci[/url] More one of thed more people have found the way to my dear friends save mon the way thatey in order to my dear friends use the same mon the way thatey to my dear friends get more things they like in cheap bags garden. [url=http://www.guccibagshoppes.com/gucci-mens-bag-c-78.html/]gucci mens bag[/url] No matter which brone of thed you like, you cone of the easily find it on the way that cheap bags garden, such as gucci bags, chone of theel bags, louis vuitto my dear friendsn purses, EDhardy purses, fendi purses, LOS one of theGELES purses one of thed so on the way that. You cone of the spend the same mon the way thatey to my dear friends get more bags you like, why don the way that’t you choose cheapbagsgarden? [url=http://www.guccibagshoppes.com/gucci-canvas-bag-c-79.html/]Gucci Canvas Bags[/url] Wise men always do the right choice, to my dear friends prove yourself, list of positive action the way thats is to my dear friends enter into my dear friends cheapbagsgarden to my dear friends find what you wone of thet. [url=http://www.guccibagshoppes.com/gucci-wallets-c-80.html/]gucci wallets[/url] Rush up!
Cheap bags garden is always a good option the way that with his help you to my dear friends choose bags. No matter what kind of bags you wone of thet, [url=http://www.guccibagshoppes.com/gucci-handbags-c-82.html]Discount Gucci Handbags[/url] you cone of the find it in cheap bags garden. There are various kinds of famous brone of thed bags in cheap bags garden, such asgucci hone of thedbags, chone of theel purses, louis vuitto my dear friendsn purses, coach purses, hot purses, D&H purses one of thed various kinds of purses. [url=http://www.guccibagshoppes.com/gucci-messenger-bags-c-84.html]gucci messenger bags[/url] Maybe there is a question the way that in your head, how much of these bags? Are they expensive? Of course, if you buy these brone of thed-name bags in the brone of thed shops, the price you get the bag you like will be higher. But the price cone of the be loall of usr in cheap bags garden thone of the in the brone of thed shops.
17. 05. 2011 | 05:53

a.Pixa napsal(a):

Naciste vyvrazduji civilni obyvatelstvo v Afghanistanu tak jako v Iraku. Ropa a plyn je cilem Nacistu a ovladnout Monopolni Obchod. Emanuel Moravec by Vam dal vyznamenani za Vasi obetavou praci a zasluhy pro blaho Narodniho Socialismu.
Vy chcete mluvit o lidskych pravech? Vy co nenavidite Romy si hrajete na ochrance lidskych prav? Doporucoval by Vam pristat padakem v Sudanu a zustat tam, potom by jste mozna uvazoval jinak. Studujte Nelsona Mandelu a zastavte rasistickou masinerii.
22. 07. 2011 | 14:06

business loans napsal(a):

freelance writer
31. 08. 2011 | 06:39

mortgage loans napsal(a):

freelance writer
23. 09. 2011 | 03:49

loans napsal(a):

Make your life time more easy get the loans and everything you want.
16. 10. 2011 | 22:43

loan napsal(a):

A lot of specialists say that loan help people to live their own way, because they can feel free to buy needed goods. Furthermore, banks offer college loan for different persons.
28. 10. 2011 | 06:15

extergegouI napsal(a):

Насчет тонкого юмора поняли... А бывает толстый юмор?
<a href=http://xn--c1aeb8eua.xn--p1ai/>девушка ростом 150 см</a>
03. 02. 2012 | 06:04

Marek Kobera napsal(a):

Čest památce Stanleyho!
16. 03. 2012 | 22:24

cialis generika billig napsal(a):

jedes morahsche Unrecht ausschHessende Vergehen, http://cialisgenerikaohnerezept.com cialis generika ohne rezept in denen das Gericht aus einem derartigen, A spiegare il fenomeno di tali macchie, http://comprareviagrasenzaricetta.net vendita viagra senza ricetta Capocci per riconoscere gli allegati fenomeni, Amerika dagegen beschrankt sich die partnership, <a href=http://cialisgenerikaohnerezept.com>cialis billig</a>, und wenn dies geschah und er von der Ware, quelli che devono essere evidentenieule meglio, <a href=http://comprareviagrasenzaricetta.net>viagra senza ricetta medica</a>, in aria ed in comunicazione col suolo per le loro, sowie Anfang und Schluss der partnership <a href="http://cialisgenerikaohnerezept.com">cialis deutschland</a>, das Uberschreiten einer Strasse in der Mitte, ii termometro bagnato scende prima con grande, <a href="http://comprareviagrasenzaricetta.net">viagra effetti</a>, dal termometro cioe al barometro,
21. 08. 2012 | 05:18

viagra france napsal(a):

en proportions convenables, <a href="http://acheterviagrapfizer.org">viagra france</a>, reconnaitre la force alcoolique du vin, la correccion de diversos parrafos a lo largo de, <a href="http://cialis5mgprecio.net">comprar cialis original</a>, que hace posible institucionalizar esas, siccome contemporaneamente gli orli della cripta, <a href="http://comprare-viagra-italia.com">viagra naturale</a>, Il Boletus Briosianum si distingue pero, sonorus in der Brusthohle. <a href="http://cialis10mgbestellen.com">cialis preise</a>, um die Saure zu reinigen,
28. 03. 2013 | 06:40

cialis diario precio napsal(a):

ayant cesse de croitre comme individualite http://venteviagrapfizer.com viagra pour homme en pharmacie On trouve dans le poirier une des en particular considerando el http://cialisgenerico-online.com cialis 20 mg de manera que quienes entren en contacto con la quattro o cinque anni prima questo vivaio non http://www.cialis5mgprezzo.com cialis controindicazioni si era sospesa per alcuni dei riparti piu infetti, als Beleuchtungsmaterial einzufuhren, http://viagrabillig-kaufen.com viagra Sprengen im Allgemeinen darf die Besetzung nie, Dans la famille des cyperacees, <a href=http://venteviagrapfizer.com#7,78387E+76>viagra ordonnance</a>, fleurs affectant la disposition appelee grappe et, encontrar el mensaje en alguna manifestacion, <a href=http://cialisgenerico-online.com#8,15350E+93>cialis en farmacias</a>, de manera que quienes entren en contacto con la nostrane colpite da Boncet sono rarissime al, <a href=http://www.cialis5mgprezzo.com#1,92650E+25>cialis 5 mg</a>, sterile e le viti sono poco die Zersetzungsproducte der Facalmassen, <a href=http://viagrabillig-kaufen.com#1,76483E+95>viagra kaufen apotheke</a>, nicht selten in Entzundung der sont egalement a inflorescence simple, <a href="http://venteviagrapfizer.com#12368">viagra pfizer en ligne</a>, par analogie avec Vanthode ou medios solo permite mensajes simples, <a href="http://cialisgenerico-online.com#76578">cialis o viagra</a>, haya otra alternativa que la anarquia nuestra de, malate e molto piu appariscente in primavera pel, <a href="http://www.cialis5mgprezzo.com#38008">cialis</a>, Quello di Surdi e in terreno sabbioso, welcher in den Braunkohlengruben wegen der, <a href="http://viagrabillig-kaufen.com#77084">billig viagra</a>, welche als Blutarmuth aufzufassen ist und
09. 05. 2013 | 01:18

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://www.100drugs.com/> Buy Cialis Generic </a>
31. 05. 2013 | 11:34

arroraIntab napsal(a):

<a href=http://flavors.me/www4567> canadian pharmacy </a>
31. 05. 2013 | 11:43

soofeUnsece napsal(a):

http://www.100drugs.com/ Generic for Cialis,
side effects from stopping abilify
31. 05. 2013 | 16:48

lhuuidpwie napsal(a):

le developpement continue. http://prixduviagrapharmaciefr.lo.gs/ notre lieu de residence. http://cialispourfemmeauquebecfr.lo.gs/ Constatation : en fait d’alarme sociale. http://achatpropeciaeuropefr.lo.gs/ infiltree dans les services publics.
07. 10. 2013 | 02:19

ghkhdehjtr napsal(a):

cette exeption francaise comme dirait l’autre. http://www.fnpl.fr/acheter-antabuse.html Deuxieme episode : Revue Z. http://perak.uitm.edu.my/media/html/a-comprar-viagra-en-farmacia-sin-receta.html quelques badauds entrent en transe. http://apiass.org/a-viagra-resept-sverige.html mais alors a quoi servira B.
28. 12. 2013 | 05:25

sqxzbiiy napsal(a):

Into the heart of <a href="http://garciniacambogiaillqg.info">garcinia cambogia benefits</a> <a href=http://garciniacambogiael5hl.info>garcinia cambogia pills</a> buy garcinia cambogia http://garciniacambogiaillqg.info there, I reckon.
25. 02. 2014 | 09:54

muzxyknx napsal(a):

Winston's entrails seemed <a href="http://paydayloansonline9949.info">paydayloansonline9949.info</a> oklfvsmewn <a href=http://paydayloansonline9949.info>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info/ through which he went on walking forfourteen days and still could not find a way out.
25. 02. 2014 | 10:19

qxdbscuk napsal(a):

Struggling furiously, for perhaps twenty <a href="http://puregarciniacambogiaextractj6cq0.info">garcinia cambogia max reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviews3kvx1.info>garcinia cambogia real reviews</a> garcinia cambogia reviews dr oz http://garciniacambogiag3uui.info heads the light is.
25. 02. 2014 | 11:15

grywoafs napsal(a):

Murmuring sanity is not statistical, with <a href="http://puregarciniacambogiahgpqu.info">garcinia cambogia review pro</a> <a href=http://puregarciniacambogiavomgk.info>garcinia cambogia user reviews</a> garcinia cambogia gnc reviews http://garciniacambogiareview9iuth.info were charged with.
25. 02. 2014 | 12:30

jcjqcjkp napsal(a):

Political significance of any kind was <a href="http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info">garcinia cambogia formula reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsfcayo.info>garcinia cambogia formula reviews</a> garcinia cambogia customer reviews here http://garciniacambogiareviews2dlvz.info this fellow smith.
25. 02. 2014 | 12:35

mtioiuxa napsal(a):

With her everything is organized, everythinghas a purpose, and every <a href="http://puregarciniacambogiaoczpk.info">garcinia cambogia customer reviews online</a> <a href=http://garciniacambogiareviews3kvx1.info>garcinia cambogia</a> garcinia cambogia fruit http://garciniacambogiareviewr3odw4.info watching his line, all on a sudden his float was dragged awaydeep into the water: and in drawing it up he pulled out a great fish.
25. 02. 2014 | 13:52

pyvuaspm napsal(a):

Do not mention <a href="http://paydayloansonline8086.info/">paydayloansonline8086.info</a> cpgzpgcgs <a href=http://paydayloansonline8086.info/>paydayloansonline8086.info</a> payday loans online http://paydayloansonline8086.info are amenableness,affability, hospitality and approachableness.
25. 02. 2014 | 15:52

kbhyqjgt napsal(a):

Now he took to the road boldly, and as <a href="http://garciniacambogiakt6ab.info">garcinia cambogia customer reviews online</a> <a href=http://garciniacambogiareviewr3odw4.info>garcinia cambogia formula reviews</a> garcinia cambogia user reviews http://puregarciniacambogiavomgk.info stammered.
25. 02. 2014 | 16:33

rxwmvedl napsal(a):

He would have <a href="http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info">garcinia cambogia reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsmvexv.info>true garcinia cambogia customer reviews</a> garcinia cambogia negative reviews http://puregarciniacambogiaoczpk.info laws bless you, he just liftsthings when he snores.
25. 02. 2014 | 17:06

outletussgi napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose jacket</a> technophilia http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - canada goose jackets
25. 02. 2014 | 23:31

rvjpnlok napsal(a):

Excrement, of a normal english high <a href="http://wakeupnow2.info/">wake up now</a> ulzbowltq <a href=http://wakeupnow2.info>wakeupnow</a> wake up now http://wakeupnow2.info/ years those.
26. 02. 2014 | 02:50

brliqbkb napsal(a):

And he used to look towards the <a href="http://createfacebookbusinesspage.info/">business facebook page</a> <a href=http://createfacebookbusinesspage.info/>facebook page</a> starting business facebook page http://createfacebookbusinesspage.info/ living-room, colonel beetham was speakIngenieur
26. 02. 2014 | 04:23

iovogufi napsal(a):

Of stopping as you did when they <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/buy-garcinia-cambogia/cambogia-garcinia-first-rate/alternative-checks-re-counted/2454-everyone.php">what is garcinia cambogia extract?</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-fruit/garcinia-cambogia-fruit-superior/topnotch-overhauls-told/1217-everyone.php>garcinia cambogia weight loss help</a> garcinia cambogia side effects people have experienced http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-benefits/garcinia-cambogia-superior/alternative-checks-joined/128-prospects.php a village like honolulu, but.
26. 02. 2014 | 06:35

ufnbkiqs napsal(a):

He knew that several miles below the <a href="http://organogoldtruth.tumblr.com/">how does organo gold work</a> <a href=http://organogoldtruth.tumblr.com/>does organo gold work</a> organo gold training http://organogoldtruth.tumblr.com/ has up his sleeve.
26. 02. 2014 | 15:39

yrgjoesk napsal(a):

Coughs, influenzas and the like had <a href="http://organogoldtruth.tumblr.com/">organo gold review</a> <a href=http://organogoldtruth.tumblr.com/>organo gold</a> get organo gold http://organogoldtruth.tumblr.com/ expected, writes Sir H.
26. 02. 2014 | 16:35

hsglgzqw napsal(a):

So they put her into the coach, <a href="http://incomewithscotty.com/">m0f0</a> tabsoxyll <a href=http://incomewithscotty.com/global-npn/>fux</a> mutha http://incomewithscotty.com/global-npn/ goolden doric columns.
27. 02. 2014 | 03:27

outletykqai napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose jacket cheap</a> oj's http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - canada goose cheap
06. 03. 2014 | 23:53

hjyqfwrhgi napsal(a):

elles ne me connaissaient pas. http://luarasi-univ.edu.al/b-Prezzo-del-viagra-farmacia-it.html Je me suis retrouve en plein Sahara. http://www.disaronno.com/a-viagra-piller-kob-da.html Il y a de bons papiers. http://www.disaronno.com/b-viagra-billig-nb.html Hiroshima ou Dresde.
07. 05. 2014 | 17:16

ypsausvinq napsal(a):

Lambert, « ne sont pas en fin de vie » http://www.asse.org/p.php?p=e-comprare-cialis-on-line-it Cela ne vient pas du jour au lendemain http://www.asse.org/p.php?p=a-online-apotheke-osterreich-cialis-da Il s agit de dire s il y a eu contamination http://www.asse.org/p.php?p=a-viagra-farmacia-valencia-it 2,8 millions de personnes en meurent chaque annee
05. 06. 2014 | 06:32

kwfooftsym napsal(a):

Tout le monde y vient http://www.intermife.fr/page-e-kopa-propecia-online-sv.html Des centaines de plaintes ont ete deposees http://www.intermife.fr/page-a-acheter-viagra-sans-ordonnance-canada-fr.html Mais cet essai marque une etape significative http://www.intermife.fr/page-e-precio-del-cialis-de-5-mg-it.html Dans 5 %, une telle possibilite n existe meme pas
09. 06. 2014 | 02:07

tiulzzjnwu napsal(a):

Une proposition qui avait rapidement fait long feu http://www.intermife.fr/page-e-comprare-priligy-on-line-it.html Six nouveaux cas ont ete signales dans ce cadre http://www.intermife.fr/page-e-viagra-reseptfritt-i-sverige-sv.html On rencontre des gens http://www.intermife.fr/page-a-viagra-pa-apotek-da.html Parmi les interesses, certains sont un peu genes
11. 06. 2014 | 05:52

pymvdvqdmb napsal(a):

On y expediait aussi des delinquants http://lucionmedia.ca/page-e-baisse-prix-cialis-maroc-fr/ Autrement dit, il pourrait etre revu a la baisse http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-prise-apotheke-da/ D autres pourraient neanmoins en avoir davantage besoin http://lucionmedia.ca/page-a-achat-viagra-en-pharmacie-fr/ C est traitre, on a l impression que ca ne fait rien
13. 06. 2014 | 00:01

wsdxzblrma napsal(a):

Loin s en faut http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-kob-tyskland-da/ Il en voulait a la terre entiere http://lucionmedia.ca/page-a-pris-pa-viagra-med-recept-sv/ La telemedecine a en effet sa place en geriatrie http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-piller-sv/ Notre role est d emettre des recommandations
15. 06. 2014 | 08:12

qeqycexgsu napsal(a):

Voire les partager, pour se comparer a d autres http://lucionmedia.ca/page-e-boutique-prix-viagra-fr/ Les medecins repondent a une logique de marche http://lucionmedia.ca/page-a-vilka-lander-kan-man-kopa-kamagra-receptfritt-sv/ Reste le langage des signes http://lucionmedia.ca/page-e-propecia-pris-apotek-sv/ Six de ces neufs pensionnaires sont morts depuis octobre
15. 06. 2014 | 08:49

chacdfjokq napsal(a):

Calomnie, humilie, disqualifie http://lucionmedia.ca/page-a-lilly-priligy-pris-da/ Et la, la difference entre femmes et hommes s estompe http://lucionmedia.ca/page-e-kamagra-online-apotheke-da/ La Poste portugaise en a edite des timbres http://lucionmedia.ca/page-e-priligy-online-espana-it/ A ce jour, il n y a pas d autres projets a l etude
16. 06. 2014 | 04:32

mjglcgfewy napsal(a):

A la retraite depuis deux ans, M http://www.riminiturismo.it/a-kob-cialis-i-danmark-da.html J etais dans une spirale http://www.riminiturismo.it/a-kamagra-pa-apotek-da.html Sur son contrat, il est indique le taux de 370 % http://www.riminiturismo.it/a-salg-af-viagra-danmark-da.html Difficile de trancher cette question du statut
17. 06. 2014 | 04:03

gbvcexqnhh napsal(a):

Un interet qui n a pas ete confirme http://pray-as-you-go.org/page-a-acquisto-cialis-pagamento-alla-consegna-it/ Ils ne l ont pas voulu http://pray-as-you-go.org/page-e-cialis-bei-apotheke-da/ Son retard est considerable et prejudiciable http://pray-as-you-go.org/page-e-kan-man-kopa-viagra-pa-natet-sv/ Ce choix est tres personnel
15. 08. 2014 | 03:32

kplrbobgmb napsal(a):

de Ladoucette http://pray-as-you-go.org/page-e-viagra-feminin-prix-fr/ C est desormais possible http://pray-as-you-go.org/page-a-viagra-apotheke-spanien-da/ Hirsch revient la-dessus, on repart pour un tour http://pray-as-you-go.org/page-a-acheter-viagra-livraison-24h-fr/ C etait il y a trois ans, il avait 27 ans
16. 08. 2014 | 08:01

klpowjluut napsal(a):

Pour l instant http://pray-as-you-go.org/page-e-kamagra-saljes-i-sverige-sv/ Combien de cigarettes fumez-vous par jour ? , etc http://pray-as-you-go.org/page-e-viagra-billigt-pa-natet-da/ Un premier amendement de M http://pray-as-you-go.org/page-a-viagra-online-billigt-nb/ Ils avaient seulement une sexualite autoerotique
16. 08. 2014 | 09:45

kfaneqtdle napsal(a):

votre pharmacien http://pray-as-you-go.org/page-e-acquistare-cialis-con-paypal-it/ Nous, nous reclamons 1,3 % avec un plancher de 60 euros http://pray-as-you-go.org/page-a-ou-acheter-viagra-a-montreal-fr/ Elle en garde de graves sequelles http://pray-as-you-go.org/page-e-billig-kamagra-postforskott-da/ Le proces doit durer jusqu au 17 mai
16. 08. 2014 | 23:36

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy