Krize, rating jako inkvizice a Mistrův žaket

10. 08. 2011 | 17:44
Přečteno 3159 krát
Ratingové agentury jsou novodobou inkvizicí, či církevnim soudem: mohou doporučit odpustek, ale mohou také exkomunikovat. Jejich výroky otřásají světem a životem stovek milionů lidí, ale ti zúčastnění jejich podstatě rozumějí snad ještě méně než těm církevním před stovkami let. Vítejte v racionální moderní dobře organizované a na vědění založené civilizaci...!


Trhy jako osoba blízká
Žijeme ve zcela absurdním nepochopitelném světě, který svoji racionalitu opírá o několik základních pouček, například: dluhy je třeba platit. To zní logicky a morálně. Ale problém zpravidla spočívá v tom, že dluhy platí někdo jiný než, kdo je udělal a že věřitel je oprávněně podezřelý z podvodu.

A do toho mluvíme a čteme o „Trzích“, zejména těch finančních. „Trhy“ jsou aktivní bytost, která reaguje, je optimistická, skeptická, je ji třeba rozveselit, potěšit, stabilizovat... Je to „osoba blízká“, na níž přenášíme odpovědnost za vlastní životy a chyby...

„Trhy“ cosi dělají, ratingové agentury nějak hodnotí a my všichni snad opravdu začínáme věřit, že to jsou pravidla normálního světa a že to nemůže být jinak. Že tohle není zlý sen, či v horším případě zlý scénář vymyšlený někým posedlým nebo někým, komu vyhovuje a kdo má obrovskou schopnost manipulovat...

Magické vzorce krize
Bojíme se krize, která reálně ovlivní naše životy, ale nevíme nic nebo téměř nic o tom, proč vznikla. Ze dne na den se z docela prosperující společnosti může stát společnost chudá a v těžkém úpadku. Stačí pozměnit AAA na AA například. Magické vzorce ovládají náš život. Z fantasy literatury jsme na to zvyklí..., ale připustit si to do vlastní každodennosti?

Kdosi nezaplatil dluhy a kdosi jiný má neuvěřitelné zisky z toho, že ty dluhy vznikly. Ani ten, ani onen není ten, koho se ta krize nejvíc týká. A ještě hůř a významněji: ti koho se ta krize nejvíc týká, nejsou těmi, kdo mají moc, ji vyřešit. Nedisponují totiž magickými formulemi... O „AAA“ se jim může nanejvýš zdát v nějakém těžkém kafkovském snu...

/Ne/překvapivý Londýn
Reakce na absurditu je zoufalství, bezradnost, agresivita... Tváříme se, my civilizovaní, hrozně překvapeně, co že se to děje v Londýně a jiných britských městech.... Ne, není to překvapení – řada lidí žije v tom absurdním světě, aniž by jim ten absurdní svět nabídl vzdělání v našich „mimkry“, tedy ve schopnosti na tu absurditu zapomenout, protože se nám žije relativně dobře.

Není omluvitelné to, co tam ti zločinci dnes dělají. Ale není ani omluvitelné to obrovské pokrytecké překvapení, s nímž se k tomu „my civilizovaní“ vztahujeme. Toto je součást našeho života. Pokud nebudeme žít jasněji, srozumitelněji, pokud sami nebudeme tak obří pokrytci...

Kerouac by blil
V Beat Museum v San Franciscu je vitrina, kde je „Mistrův žaket“. Vážně, je tam Kerouacovo sáčko, ve kterém údajně chodil do hor se Snyderem a meditoval...

Jestli beat generation rozumím alespoň trochu, pak by Jack Kerouac blil nebo se posral – nevím, zda v této souvislosti může cenzor toto slovo ponechat...

Shrňme si to: Beat Museum je něco, co by mělo uchovávat ducha beat generation. Toho ducha zavírá v podobě Mistrova žaketu do vitriny, kde si ho nezúčastnění mohou vyfotit. To je symbolické vyústění jednoho z největších společenských a kulturních protestů moderní západní společnosti.

Kolem té vitriny teď můžeme chodit a občas si povzdechnout, že už nemáme AAA+.

Vítejte v moderní racionální době, kde hlavní slovo máte vy!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin napsal(a):

Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv z Greenpeace nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.
10. 08. 2011 | 18:02

Yosif K napsal(a):

Pane Komarek, jste vyplaseny idelaisticky trumbera, ktery si zapomnel precist ucebnice mikroekonomie a makroekonomie a presto se montuje do veci, ktere nechape.....
Takze jen tak pro vase dalsi premysleni, par nezjevnejsich vasich omylu - ktere by mely dojit i vam jako amaterskemu mudrakovi:
1) Ratingové agentury jsou novodobou inkvizicí, či církevnim soudem: mohou doporučit odpustek, ale mohou také exkomunikovat. Jejich výroky otřásají světem a životem stovek milionů lidí bla bla bla.....

Jak je to doopravdy - rating USA byl snizen, zatim se nic neotraslo, i rating AA+ je clekm dobry. Jedinou vec kterou USA potrebuji je mozna o neco mene zbrojit a o neco mene posloucat zelene blazny a o neco snizit soc davky pro proletariat.....

2) skuhrot nad Londynem - jde o rabovani dobre zivenych prislusniku lumpenproletariatu. Ten existoval za Marxe, ten existoval i v SSSR (opijel se v parcich a na nadrazich a pachal "tezkou trestnou cinnost"), ten existuje v SRN, i ve Svedsku (hnizdy zlocinnosti jsou multikulturni mesta Malmo a Gotteborg) ten existuje i v rozvojovych zemich vcetne islamofasistickych despocii. V cem vidite politicky problem?
Az vam v Chanove slohnou auto, nebo na Narodni Tride penezenku, budete v tom videt problpem selhani kapitalismu?
3) Kdo je z ceho prekvapeny? Vy budete prekvapeny az vam Narodni tride slohnou penezenku? Myslim ze byste mel po vzoru Terezy Bouckove se pokusit o "konkretni humanitarni akci" a pak mudrovat nad tim, co si mysli nebo nemysli lide z terenu, ticha vetsina atd atd. Jake vidite konkretni reseni? Mela by mladez dele zustavat v krouzcich rucnich praci? Zkuste si to v praxi.....
A to vy jako Tereza Bouckova ne - privazovani se ku kominum je lepe placene a zabavnejsi......
10. 08. 2011 | 18:18

Paterik napsal(a):

Spíš si myslím, že současný pád ratingů je důsledkem předchozího období nezřízeného optimismu. Nyní se zkrátka ukazuje, že řada států na svůj rating neměla nárok, ale kdysi ještě investoři věřili na světlé zítřky. Dnes jim nezbývá, než se usilovně modlit k FEDu, MMF a ECB.
10. 08. 2011 | 18:20

hovorka11 napsal(a):

Mě zajímají názory kohokoliv vlivného a zajímavého, třeba i člověka z Greenpeace.
Popsat realitu tak jak je, kterou zcela převrací naše vláda není odsouditelné, ale chvályhodné.
Známá byla loni v Londýně a už v té době říkala, že se tady máme lepší. Ten program sociální a pracovní vyloučenosti, který se stává pro vyšlé ze školy skutečností je důsledek podobných změn, která Nečasova vláda dělá v ČR v zájmu nerušeného a pokračujícího rozkrádání přes odměny kamarádíčkům a veřejné zakázky. Plnit tunely ze sociální oblasti na kterou jsme si s rezervou vydělali nejde stále. I u nás je hranice "prasknutí nervů"- osobně se domnívám, že výše než ve VB, ale stejně nevyhnutelně přes navyšující styl rozkrádání se k němu dostanem, otázka kdy ? Odhaduji za rok až dva. Je jen potřeba, aby vláda korupce nadále působila, aby to vyléčilo všechny beze zbytku z víry ve vládu odpovědnosti.
10. 08. 2011 | 18:21

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, veselé krizování aneb sbohem rozume..

Zabij bobra
zachraň strom
tys zelený přec
šampion...

Kill the beaver
save a tree
for better
grýnpiss
victory.....

Zde brčálníci v akci v dobře vypolstrované bruseli..
http://warnet.ws/news/35132
Veskriz...
10. 08. 2011 | 18:22

Yosif K napsal(a):

QA co ch ete delat s trhy? Ze se trhy nekdy myli? Kazdy se nekdy myli. Zatim je statisticky prokazano, ze trhy se myli, ale myli se mene casto nez sovetske politbyro nebo cinska statni planovaci komise.

Pokud vam to nedoslo, tak to byl hlavni dovod, proc komunisticka Cina omezila planovani a pustila podniky na burzu.

Co se tyce zivotniho prostredi - kde se za nej bojuje lepe? V kapitalismu proti soukromnikum, nebo v SSSR proti statnim podnikum? He?
10. 08. 2011 | 18:24

Yosif K napsal(a):

Pane Hovorka 11 - zvolte si zelenaky, zvyste si dane a prispivejte vice na mimoskolni zabavnou connost nespokojene minoriutni mladeze - treba jim zarodte nejaky klub, ktery by mohli obcas vypalit a zdemolovat.

Take jim zvyste prispevky v nezamestnanosti, aby je nahodou chudaky nic nenutilo chodit do prace?

Jaktoze je v "jistych cvrtich" nezamestnanost A PRITOM V BRITANII PRACUJE MILION POLAKU? Pokud je v Britanii takova otresna bida proc tam ti Polaci lezou?

Proc mladez nepracuje? Pokud ma podpory priblizne stejne jako malo placene joby, proc by se namahali pracovat? Typicka socdemacka past chudoby.....
10. 08. 2011 | 18:30

hopvorka11 napsal(a):

Yosif K:
Na tuhle nesmyslnou propagandu vám těžko někdo skočí.
Snížený rating na AA+ (od jedné nebo dvou agentur u ostatních ne)evidentně neodpovídá realitě. Ta je evidentně ještě níže. Zajímavé by bylo uvést čínské agentury (i Čína má zájem na pevnosti dolaru).
Tady je důkaz, že ratingové agentury drží basu s mocnými (bojí se) mimo čínských, kteří jasně zhodnotily stav již před rokem:

Čínská ratingová agentura varuje: USA není důvěryhodný věřitel
10. listopadu 2010 11:41
PEKING/PRAHA - Mohou být vlády v Číně, Jižní Koreji nebo Saúdské Arábii důvěryhodnějšími dlužníky než vláda Spojených států amerických? Přesně to si myslí čínská ratingová agentura Dagong.
V úterý dokonce Dagong oznámil, že snižuje rating USA o dva stupně z původního AA na stupeň A+. Reaguje tak na nový balík peněz v objem 600 miliard dolarů, kterých chce Fed podpořit americkou ekonomiku USA. "Úvěrová krize zdaleka nekončí a Spojené státy čeká dlouhodobá recese," varují analytici Dagongu.

Podle čínské ratingové agentury je americký přístup k zadlužování až příliš lehkovážný a upozorňuje na riziko, že tak vysoký dluh již nemusí být splatitelný. Předpovídá také dlouhodobý pokles kurzu dolaru vůči dalším světovým měnám. Ani další oslabení měny prý však americké ekonomice nepomůže.

http://byznys.lidovky.cz/cinska-ratingova-agentura-varuje-usa-neni-duveryhodny-veritel-pvn-/firmy-trhy.asp?c=A101110_114141_firmy-trhy_nev
10. 08. 2011 | 18:31

Yosif K napsal(a):

problemem Londyna je soustavna vychova mistniho proletariatu a lumpenproletariatu k nicnedelani, zatimco v britanii uspesne pracuje kolem milionu Polaku a jinych vychodoevropanu.
Dtto jako problem v sidlistich okolo Parize - muslimska mladez zapaluje auta "v boji proti nezamestnanosti" a pritom ve Francii nelze sehnat intalatera - pokud to neni nahodou onen povestny "POLSKY INSTALATER". Doporucuji vygooglovat - toto jest opravdova fraska 20 stoleti.... "francouzska" mladez "bojuje proti nezamestnanosti" podpalovanim aut a ve Francii nelze sehnat instalatera....
Na Sky News davali rozhovor s Indem, majitelem zelezarstvi. Stezoval si ze mu dobre ziveni a pekne obleceni klackove rozkradli zasoby za 300 tisic liber.
Takze nikoliv minority proti bilym, ale zlocinci proti uz i minoritam......
10. 08. 2011 | 18:40

Pereira napsal(a):

Dobrý článek.
Nejenom Kerouac by blil.
10. 08. 2011 | 18:43

hovorka11 napsal(a):

Yosif K:
Nemyslím, že by Poláci pracovali v bankovnictví, pojišťovnictví a podobných lukrativních zaměstnáních.
Zahraniční zaměstnanci jsou najímáni na nejhorší práce za minimální mzdu (jak u nás rumuni, mongolci a pod.)a vytlačují z trhu práce ostatní. U nás bydlí spolu na ubytovnách běžně 2 až 4 v jedné místnosti. Jestli jim chce někdo konkurovat, tak se musí vykašlat na slušný byt a zříci se bezpečnosti práce. Bylo by zajímavé zjistit, kolik dělníků z ciziny na stavbách u nás zahynulo vůči českým- odhaduji, že jich byla spíše většina.
Možná by jste se svým názorem uspěl v Izraeli mezi 300 000 demonstrujícími spíše mladými lidmi proti zdražování nájmů.
10. 08. 2011 | 18:43

Yosif K napsal(a):

pane Hovorka - a vite proc je americky proistupo k zadluzovani prilis lehkovazny? Protoze socialisticky soudruh Obama se boji snizit prispevky na vyzivu nepracujicicho proletariatu..... food stamps uz bere 25% obyvatelstva - dobra pulka z nich to nepotrebuje, ALE JSOU TO VERNI VOLICI......
DALE PRODLOUZENI PODPOR V NEZAMESTNANOSTI z 26 na NA 99 TYDNU take neco stoji - znam lidi, kteri toto Obamovo opatreni uvitali jako pokyn k tomu zaridit si na statni utraty 99tydenni dovolenou....... prej "byla bych blba kdybych takovou sanci enchala lezet..."
10. 08. 2011 | 18:46

Papouch napsal(a):

pane hovorka11,

ta znama, co jela do Londyna, by si mela vsimnout ze je to mesto rozlohy strednich Cech a misto koukani z kna levne ubytovny se poptat mistnich

zjistila by, ze to v Praze je bydleni jiste lepsi nez v (silne multikulti) Brixtonu ale tak o dve tridy horsi nez v (prakticky bilem) Richmondu
10. 08. 2011 | 18:49

Občan napsal(a):

Vážení,
Kalousek se definitivně zbláznil:
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=710322
10. 08. 2011 | 18:53

Yosif K napsal(a):

Pane Hovorka, kazdy pracuje na jobu, na ktery ma. Zadny zakon, ktery by zakazoval zamestnavat nejake narodnosti v nejakem zamestnani neni.
Na Sky News davali roszhovor s Indem, kteremu dobre obleceni a vykrmeni "demontranti" rozkradli zelezarstvi. Rikal ze prisel do Britanie s holyma rukama a vybudoval zelezarstvi v cene 300 tisic liber. Jeho deti uspesne studuji. Rikal ze misto okradani sousedu kazdy ma sanci tvrde pracovat a polepsit si. Je to svata pravda.
Jak demonstrace zacali? Nestastnym zabitim Marka Duggena - jak roka jeho rodina 'zcela nevinneho cloveka". Jake bylo jeho zamestnani? Pry si vetsinou hral s detmi. Jasny - hral si s detmi - a neco zajimaveho delal - nemel ani cas vyridit si podporu v nezamestnanosti.....
10. 08. 2011 | 18:56

Občan napsal(a):

To YosifK:

Duggan PRACOVAL - byl taxikář.

Vzhledem k tomu, že jste zjevně páně Stejskalův chráněnec, protože Vaše urážlivé nenávistné xenofobní zvratky zásadně nemaže, nebudu ztrácet čas jejich komentováním.
10. 08. 2011 | 19:06

Rumcajs napsal(a):

Další meloun.
Nahoře zelený a uprostřed červený.

Ze státního bere plnýma hrstma ale ke dluhu se nezná. Takový loupáky fakt miluju.Připomíná mi to scénu z filmu "Vrať se do hrobu". Všichni rozmlátili kolotoč, ale když došlo na placení, odnesl to jenom Šteindler.

Je mi na zvracení z pokryrců jako jste vy Komárku. S Váma bych nechtšl mít společnou ani ulici, natož rozpočet.

P.S.
Doufám, že vás z tý Šumavy poženou klackama od kůrovce.
10. 08. 2011 | 19:08

hovorka11 napsal(a):

Yosif K:
Amerika měla přestat po rozpadu SSSR s navyšováním výdajů na zbrojení. Dnes je dokazatelné, že úroveň výdajů po "uzbrojení" východního bloku neustále vzrůstal. Celá podstata je ve stálém požadavku zbrojních firem na zisk. Proto i nyní vláda USA navyšuje výdaje na zbrojení o 3%. Pasáci koz jsou evidentně nebezpeční a tálibánec číhá za každým rohem s bombou v turbanu.
Zadlužování Ameriky bylo kontinuální od osmdesátých let a sociální výdaje od Obamy jsou kapkou v moři ze zisků zbrojních firem a bankovních institucí.
Ještě nedávno u nás v televizi dávali reklamy "peníze vydělávají za vás". Takže je to jasné- stačí tisknout a tisknout. Práce se stala nepotřebnou- ta evidentně nevydělává, tak proč dobře zaplatit příživníka dělníka, když máme schopné bankéře a státní úředníky, kteří si zaslouží k platu i velké odměny...
To je vtloukáno do hlavy lidem u nás. Nemyslíte, že se to i tady dost rychle rozpadne ?
10. 08. 2011 | 19:09

venca napsal(a):

Pane Yosife.
Soudě podle Vámi často používaných slov proletariát a lumpenproletariát jste asi bývalý soudruh, protože to byla jejich oblíbená slova. Jinak Vaše komentáře jsou vcelku o ničem.
10. 08. 2011 | 19:12

Kanalnik napsal(a):

nekteri v te pseudorealite skutecne ziji, jak je vidno z diskuze... proto je svet tam, kde je...

pokud by napriklad ucastnici financnich trhu byli racionalni, nemohli by skocit na zcela prazdny vyrok FEDu o drzeni minimalnich uroku po nasledujici dva roky... bud nevi, kde je zakopan pes, nebo to delaji zamerne a chteji vytriskat co nejvic penez; oboje produkuje, vzhledem k budoucnosti, zcela iracionalni chovani
10. 08. 2011 | 19:21

Karel napsal(a):

Uvažuji, že si založím s přáteli s.r.o. "renomovanou" ratingovou agenturu a budu dávat známky jednotlivým zemím. Např. se rozhodnu zničit Švédsko tím, že mu snížim rating a tím vyvolám paniku investorů. Umoudřím se jedině tehdy, když mi Švédové strčí do kapsy nějaké všimné. Proboha...co to je za kafkárnu, aby si nějací samozvaní finančníci-soukromnící rozhodovali o osudech jednotlivých zemích? Kam jsme to došli? Rozhodovat (spíše radit) o USA nebo o ČR může nanejvýše MMF, SB či OECD...protože tyhle země jsou členy, ale nemohou to dělat jakékoliv soukromé osoby. A co se týče USA, jsou schopni pronásledovat a zavřít kteréholiv hackera či teroristu a když jim samozvaní "experti" rozvracejí ekonomiku, tak není schopna CIA či FBI zasáhnout?
Podle mně jsou "ratingové" agentury a jejich časté citování v médiích absoulutní absurditou současného světa.
10. 08. 2011 | 19:35

ghándí napsal(a):

demagogie, hloupost, nepochopení. to je strašlivě hloupej blog. ratingové agentury nespadly z měsíce, tu moc, kterou mají, jim daly sami státy. ty agentury nic nevytváří, ale agentury vždycky na něco reagují. nejde zároveň prožrat stát a mít ratingt AAA. to by bylo sice povrzení geniální ekonomické teorie o nevyčerpatelných zdrojích soudruha špidli, ale zároveň popření základních přírodních zákonů, na kterých stojí svět. ty agentury by měly fungovat jako výstražný světla, pozor američani si prožrali stát, už jim nepujčujte. v těch agenturách sedí jenom lidi, a často dělají chyby. například řecku, portugalsku, itáli a španelsku měly snížit rating do kategoriie brak už před pěti lety. ale somzřejmě je na ně vyvýjenej silnej politickej tlak zemí, který si zvykli žrát na dluh, například nedávná návštěva italské policie v ratingové agentuře. pak se nemužeme divit, že se ty agentury bojí snižovat zemím rating.
10. 08. 2011 | 19:38

šlapka napsal(a):

http://www.pv-tech.org/news/work_begins_on_solarhybrids_40mw_fuerstenwalde_park
10. 08. 2011 | 19:54

Mastodont napsal(a):

Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv z Greenpeace nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.

+1
10. 08. 2011 | 19:56

šlapka napsal(a):

http://www.pv-tech.org/news/aeg_to_supply_balance_of_systems_equipment_for_indian_solar_plants

------------------------
Martin napsal(a):
Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv z Greenpeace nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.
10. 08. 2011 | 18:02

Mastodont napsal(a):
Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv z Greenpeace nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.

+1
-----------------
:(((( Že by propaganda ??? :((((

Nevíte někdo, co to je to + 1 ?
To je kvůli hlášení precovního výkazu na Jánský vršek ?
10. 08. 2011 | 19:59

šlapka napsal(a):

The most dangerous untruths are truths slightly distorted.
- G. C. Lichtenberg

http://seekingalpha.com/article/273362-wall-street-s-half-reports-on-the-solar-industry-s-bright-future-part-1

Part 2, part 3 - také k dispozici
10. 08. 2011 | 20:07

zemedelec napsal(a):

Pane Karel.
Tohle mne napadá taky,kdo se skrývá za těma agenturami.jak je vidět,tak silně spolupracují s politikami na dluhu.Když začíná téci do bot,tak hrozí snižováním ratingu.Jenomže to už je pozdě.Oni jsou bez postihu a občané to musí zaplatit.
10. 08. 2011 | 20:12

donal napsal(a):

baví mě jak se tady ovce hádaj na diskuzi
10. 08. 2011 | 20:15

Občan napsal(a):

Povídám, že Kalousek definitivně zešílel:
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=710322#utm_medium=newsbox&utm_source=centrumHP

Kašlete na ratingové agentury a podívejte se, co chemický ekonom připravuje za "úpravu" daní a pojištění pro H10T. A kdopak si myslíte, že to zaplatí?
10. 08. 2011 | 20:38

šlapka napsal(a):

http://www.novinky.cz/ekonomika/241467-nezamestnani-se-budou-muset-hlasit-na-postach.html

Předpokládám, že se za to ČP bude něco platit. Další dobrý důvod k pozdější privatizaci ČP.
Zajímalo by mě, co v té souvislosti bude s ouřednictvem ÚP. Zda nyní budou pracovat efektivněji - když to, co mají v popisu práce oni bude dělat ČP.
Vskutku zajímavé nápady má ten inženýr Kalousek.

Fakt mu asi hráblo.
Čeho tím docílí ? Dalšího nutného razítka ? Formálního ?
10. 08. 2011 | 20:43

donal napsal(a):

občan
kdo by to platil obyčejná střední třída jak řikam ovce které se nechaj současnou vládou stříhat dohola kalousek patří za mříže a ma mu bejt zabavenej majetek na dluhy ktere tady nadelal za dobu co se podílí na vládě a stejně by melo být postupováno vuči všem politikum co tady 20 vedli tento stát
10. 08. 2011 | 20:45

donal napsal(a):

tak jak klaus nezné špinavé peníze tak bych zaved výraz neznám politickou neodpovednost za dluhy a hned bych znárodnoval
10. 08. 2011 | 20:52

Antonín Hrbek napsal(a):

Nikde jsem zatím od pana Kalouska nečetl, čím to je, že Česká republika (podle něj pro investory nudná stabilní země, které trhy věří) má podstatně horší rating než (podle něj před krachem stojící) Španělsko a Itálie. Dokonce u jedné agentury i než Slovensko.

Pan Kalousek je proslulý bavič, zejména pokud jde o předpovědi ekonomiky. Bohužel, jeho skutky jsou trestuhodné.
10. 08. 2011 | 20:55

schlimbach napsal(a):

S blogem celkem souhlas. Se zvratky Yousif K nesouhlas -(
10. 08. 2011 | 21:04

Jirka H napsal(a):

ghándí: Máte pravdu, ale jenom částečně. Čtyři největší ratingové agentury tvoří jistý druh kartelu. Ke kterému jim ale přímo nebo nepřímo pomohly americké vlády. Není pak divu, že se pak tyto protěžované agentury snažily politikům zavděčit. Vždyť i na slavných "hypotéčních balíčcích" byl tři áčka. Po tom všem se vůbec divím, že Standard and Poor’ přestal držet basu a rating Americe snížila. Slouží jim to ke cti.
O to více jsou zarážející návrhy, aby si EU sestavila vlastní ratingovou angenturu - jistě to není proto, aby ji plácali porameni, jak je všechno OK, že ne?
Na druhé straně se vliv ratingovek zveličuje. Solidní investoři si stejně dělají vlastní analýzy a nedrží se jen slepě jejich doporučení. Ti úplně nejlepší stejně nejdou se stádem a nereagují na každou hystérii trhu. Pečlivě a dlouhodobě si prověřují fundament a nekupují "modní" papíry. Je známo, že známý a velmi úspěšný investor Grahamm dokonce osobně navštěvoval firmy, o jejichž akcie měl zájem a dlouze mluvil nejen s majiteli a managmentem, ale i zaměstnanci. Potom není divu, že se nenechal napálit módní vlnou akcií internetovských firem na přelomu tisíciletí, kdy firmy sídlící ve dvou kancelářích, bez zákazníků, bez tržeb dosáhly na miliardové kapitalizace - následoval prudký sešup, některé papíry ztratily až 99% ze své původní ceny.
Takže spoléhat se jen na agentůry nelze, stejně jako se nelze na ně za případnou ztrátu vymlouvat.
A zadlužené vlády se na ně nemohou vymlouvat už vůbec.Před tím, než jim ratingovka sníží hodnocení, tak již dávno všichni velcí investoři vědí jak se věci mají.
10. 08. 2011 | 21:28

Yosif K napsal(a):

Pane Hovorka - USA snizily po roce 1989 zbrojni vydaje a to velmi - rikalo se tomu "mirova dividenda".
Uznavam ze vyhnani SSSR z Afganistanu byly vyhozene penize a a krok z blata do louze. Zda se nejlepsimi spravci uslimskych uzemi je Ruska federace (viz Cecna) a CLR (viz relativni klid v cinskem Ujgursku). Bohuzel vyvoj v Afganistanu vedl k radikalizaci islamistickych fanatiku a jak spravne rikate - islamisticti fanatikum se jiz podarilo leccos. Kdybyste zil v madridu, Londyne nebo NYC tak byste si z toho az tak velkou srandu nedelal. Takze zbrojni vydaje zase stoupaji na vsech stranach. Specielne kdyz se Iran "musi neustale branit agresi" napriklad od vzdaleneho Israele atd atd co co to cerne turbany blaboli, tez se pripravuji na armageddon spojeny s navratem skryteho 12-teho imama Mahdiho - Ahmadi o tom dokonce plkal 3 hodiny na VS OSN....
Bad luck....
Pdobne jako v CR - i v USA tvori pres 60% rozpoctu mandatorni socialni vydaje tc silne deficitni povahy. V USA na rozdil od CR zahrnuji tez bezplatne skolstvi a zdravotni peci pro deti ilegalnich pristehovalcu, food stamps pro studenty, Medicaid pro nemajetne vcetne ilegalnich pristehovalcu atd atd. Proste dokonala smrt kapitalismu......
10. 08. 2011 | 21:28

Yosif K napsal(a):

Ha srdecne zdravim pane Schlimbach a pane Venca, tesi mne ze nekoho pobavily terminy proletariat a lumpenproletariat.
Mate pravdu - byly to oblibene terminy klasika Karla Marxe. Jsou to vystizna slovicka.

Karl Marx pouzival sluvko lumpenproletariat pro chude lidi, kteri namisto organizacni cinnosti v Socialisticke Internacionale radeji popijeli koralku, oddavali se nerestem, pachali trestnou cinnost a sem tam rabovali obchody. Nepripomina VAM TO NECO v dnesnim Londyne? Ne? Aha, tak tedy ne a ne.... nebo snad vam to neco pripomina?
Myslite si ze vypaseny karibsky rizek ve znackovych jeansech, de a kapuci Zara nebo Levis organizujici rabovaci party pres Blackberry je ukaznenym a vzornym clenem krouzku britskych salonnich bolseviku? Ze se sklada na Palestince nebo na bolsevicke tiskoviny? Nebo ze je clenem nejakeho salonniho ekologickeho krouzku jako vazeny pan Komarek?
10. 08. 2011 | 21:39

Jirka H napsal(a):

oprava: že by se nenechal napálit módní vlnou akcií internetovských firem... To již byl několik let po smrti...
10. 08. 2011 | 21:44

Yosif K napsal(a):

Pane Karle, zalozit ratingovou agenturu muzete, ale pochybuji ze se s tim uzivite. Je to sice sarlatanstvi, ale je to sarlatanstvi vyzadujici ponekud hlubsi kvalifikaci nez napriklad pocitani znamek na pocte nebo rizeni bicyklu atp.
10. 08. 2011 | 21:44

Yosif K napsal(a):

Pane Hovorka - penize vydelavaji na vas - asi tak 1% az 1.5% rocne. Tomu snad nenaletely ani stolete duchodkyne.
Ze prace nic nenese?
Truhlari, instalateri, topenari, pokryvaci atd sice nevydelavaji proti ouradum tak jako za sociku, ale spousta z nich jakz takz slusne vyzije. Opravuje se neco porad.....
10. 08. 2011 | 21:51

Buvol napsal(a):

Já také bleju nad těma chaotama, psychopatama a exibicionistama na Šumavě, kteří se tam přivazujou ke stromům ..
10. 08. 2011 | 22:35

AC napsal(a):

Antonín Hrbek 10. 08. 2011 | 20:55

Tak to není. Rating ČR je A+, stejně jako Itálie a Slovensko. Španělsko má AA.
10. 08. 2011 | 23:41

AC napsal(a):

Podle SP.

Tady jsou některé:

Ratingy zemí podle S&P

AAA: Německo, Francie, Velká Británie, Kanada, Austrálie, Švédsko, Švýcarsko, Rakousko

AA+: USA, Belgie, Nový Zéland

AA: Španělsko, Slovinsko

AA-: Japonsko, Čína

A+: Itálie, Slovensko, Česká republika

BBB+: Rusko

BBB-: Portugalsko, Island, Maroko, Rumunsko, Maďarsko

CC: Řecko
10. 08. 2011 | 23:47

zemedelec napsal(a):

Pane Občan.
Správně poukazujete na to Kalouskovo řádění.
Jenomže teď si to může nechat schválit.Ještě nikdo nepřišel na to,kdo všechno vlastní zahraniční firmy,které od nás vyvádějí jenom na dividendách asi 200mld.Přece si to nebudou danit,když nemusí.
11. 08. 2011 | 07:18

michal napsal(a):

Pane Komárku,
proč jste ekonomický analfabet vám vysvětlili mnozí, přidám jen jedno rčení - nezlob se na zrcadlo, máš-li křivou hubu.

Řešením celého "ekonomického problému" je navodit stav, kdy výdaje budou nižší než příjmy (aby se umořoval dluh) a kdy zároveň toto bude platit pro stát, obce a každého občana. Ne že budou "bohatší" donekonečna dotovat "chudší" (=líné). Státy, stejně jako lidi.
11. 08. 2011 | 08:19

Taoiseach napsal(a):

Martin napsal(a):

"Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv z Greenpeace nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda."

K čemuž lze dodat:
- v otázce, co koho zajímá, mluvte laskavě za sebe
- Climategate byla prostě chyba, kterou panel (nemající s Greenpeace mnoho společného) PŘIZNAL; odpůrcům teorií o změně klimatu - hlavně tomu nejslavnějšímu - se to stát nemůže, protože se přece nikdy nemýlí - :)
- blamáž s FVE má na svědomí MPO vedené po celou kritickou dobu ODS
- "fašistický zákaz žárovek" - ten výraz se Vám tolik zalíbil, že nám ho servírujete pod každým blogem - je normální demokratické rozhodnutí Austrálie, EU a dalších (znovu: nikoli Greenpeace)
- SZ má k bolševikům (např. typu Šloufa) o hodně dál než třeba klausostrana

Ale jinak máte jistě pravdu: všechno souvisí se vším - :)
11. 08. 2011 | 09:11

Taoiseach napsal(a):

Paterik

"řada států na svůj rating neměla nárok, ale kdysi ještě investoři věřili na světlé zítřky"

OK - ale proč tedy ratingové agentury nedělaly svou práci?
11. 08. 2011 | 09:14

Taoiseach napsal(a):

Rumcajs

"Ze státního bere plnýma hrstma ale ke dluhu se nezná."

Obávám se, pane kolego, že na to jsou jiní machři, co berou ze zmanipulovaných zakázek po miliardách. Nemyslím si, že byste je chtěl s vážnou tváří obhajovat, není-liž pravda?
11. 08. 2011 | 09:19

Taoiseach napsal(a):

ghándí

"agentury vždycky na něco reagují"

Bohužel problém je v tom, že ne vždycky reagují, což ostatně s jistým okecáváním sám uznáváte

"teorie o nevyčerpatelných zdrojích soudruha špidli"

Velké "Š" a tvrdé "y", prosím. Nicméně VŠ jenom konstatoval, že "zdroje jsou", a já k tomu dodám: "pokud se ovšem systematicky nerozkrádají".
11. 08. 2011 | 09:26

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený AC

ono je několik ratingových agentur.

Podle Moody's má ČR A1 (stejně jako SLovensko). Itálie a Španělsko mají Aa2, což je o dva stupně lepší.

Podle S and P má ČR A. Itálie a Slovensko mají A+ a Španělsko dokonce AA

Podle Fitch má ČR A+ (stejně jako Slovensko). Itálie má AA- a Španělsko dokonce AA+

Buďte prosím up to date a přesný.
11. 08. 2011 | 09:31

Taoiseach napsal(a):

zemedelec

"jak je vidět,tak (agentury) silně spolupracují s politikami na dluhu"

Spíš bych si tipnul, že spolupracují se spekulantama. V Itálii už ostatně dva zaměstnance agentury obvinili, že sami spekulovali.
11. 08. 2011 | 09:31

Slunečnice napsal(a):

Tenhle svět normální není, protože ve skutečnosti ho řídí psychopati, kteří nám vnutili tahle absurdní pravidla hry.
11. 08. 2011 | 10:18

hawk napsal(a):

Komárku, vy jste opravsový nepřítel lidstva, to je jedna možnost, pokud svou činnost zde na blozích popisovanou děláte záměrně. Pokud je to vždy jen chvilkový nápad, pak jste duševně postižený a zde byvh vám doporučoval vyhledat svého psychiatra.

Co váš blog, to žvást (přání otcem myšlenky), ale tenhle všechny vaše žvásty předčil, to je superžvást.
11. 08. 2011 | 10:42

Kvakin napsal(a):

Pane, přečtěte si něco z Ekonomicko-filozofických rukopisů z roku 1844 jakéhosi Karla Marxe. Problém vlády produktů lidské aktivity nad lidmi samotnými ("trhů" také) tam rozebírá jako problém odcizení a jeho odstranění. Plynule pokračujte Ke kritice politické ekonomie, Rukopisy Grundrisse, jednotlivé díly Kapitálu a Teorie o nadhodnotě (4. díl Kapitálu) - je to lepší než Sedláček, to mi věřte.
11. 08. 2011 | 12:29

šlapka napsal(a):

K "fašistickému zákazu" žárovek vím , že v USA se přišlo na to, že tímto opatřením se nejen ušetří zdroje energie, ale také lidem zůstane v peněženkách o několik desítek milionů USD navíc. Celou kampaň podporují i korporace.
Kromě toho nejsou zakázány žárovky, ale jen neefektivní žárovky.
Což je také trochu rozdíl.

V oblasti FVE se pak lůza zmocnila tohoto fenomenu coby symbolu - terče svých vášní - podobně jako například kdysi vadil lidem židovský kaftan či pejzy.
Je to stále tatáž sorta lidí.
Lidí nevzdělaných, paběrkujících kdesi na okraji společnosti a čmuchajících v době změn svou příležitost.

To, jak FVE pojaly české lumpenelity je jiná kapitola.
11. 08. 2011 | 15:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy