Naše negramotné ženy

18. 10. 2013 | 08:38
Přečteno 21123 krát
Průzkum OECD ukazuje, že české ženy jsou nejhloupější.

Žijeme ve zvláštní tajemné Kotlině. Je to téma pro široké multidisciplinární týmy vědců – jsou ve hře geny, severozápadní proudění, příliš mnoho řepky na polích nebo husté oblasti dubohabřin? Ať tak či tak: po už dobře známém faktu, že „naši“ Romové trpí lehkou mozkovou dysfunkcí zhruba desetkrát častěji než zbytek světové populace, se nyní ukazuje, že naše ženy po třicítce nezadržitelně hloupnou. Že se blíží negramotnosti.

Je to jedno z unikátních zjištění čerstvé studie Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), která porovnává různé aspekty vzdělání mezi 24 ekonomicky vyspělými zeměmi. Podle průzkumu ztrácejí české ženy po třicítce část svých intelektuálních schopností, především počítačových a numerických. Pozoruhodné je, že se to ve srovnatelné míře neděje ani českým mužům, ani mužům či ženám z jiných zkoumaných zemí. (O průzkumu se psalo například tady nebo tady a na stránkách OECD jsou informace tady)

Studie přinesla i další zajímavou charakteristiku české situace. Na ni můžeme být spíše hrdí, svědčí o jisté stabilitě, mohutné spolehlivosti očekávání a přehlednosti naší společnosti. Stručně řečeno: to, kam to v životě dotáhneme, záleží na našem původu. Děti vysokoškolsky vzdělaných rodičů získají kvalifikovanou dobře placenou práci s několikanásobně vyšší pravděpodobností než děti rodičů se základním vzděláním. Není třeba si nějak moc vyskakovat, že. Jako třeba v těch morálně rozvolněných severských zemích nebo Nizozemsku, kde jsou šance na vzdělání vyrovnané. Původ nepůvod.

Jistě, známe to: ze všech koutů se vynoří zástupy polofanatických aktivistů a aktivistek a začnou mnohohlasně blouznit o zaručených nástrojích, jak to vše změnit. Slyšeli jsme to už stokrát – nevyřazujme romské děti z „normálních“ škol a zkusme je i s jejich rodinami dostat z ghett, pak se třeba ukáže, že to s tou mozkovou dysfunkcí není zase až tak zlé.

Zkusme ženám na mateřské a po mateřské nabídnout šanci pracovat a dát děti do školky. A zkusme ženy ocenit v práci stejně jako muže a nechat je vykonávat důležité role. Třeba se pak zjistí, že to s tím jejich „hloupnutím“ není až tak fatální.

A zkusme třeba i přemýšlet o „společné škole“, která by nedělila děti co nejdřív na „nadané“ a ty ostatní, ale byla tu od toho, aby děti měly šanci se rozvíjet a aby vyrovnávala rozdíly, které si žáci nutně přinášejí z rodin.

Jenže, znáte to. Kdo má na tyhle lidskoprávní přemoudřelé entuziasty náladu? Vždyť to je všechno možná tím podivným míšením avarské a keltské krve, nebo mohutným magnetickým polem odrážejícím se od úbočí Řípu... Nebo ty dubohabřiny?

Vyšlo v Literárních novinách

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ščastný euroobčan napsal(a):

A zkusme třeba zapřemýšlet o tom, proč manželky bývalých prezidentů z dobré komunistické rodiny mají desetimilionkrát větší šanci stát se velvyslankyní než manželky cikánského původu s 8 dětmi z nekomunistické rodiny.
18. 10. 2013 | 08:48

Hajduk napsal(a):

ščastný euroobčan :
Neuražajte Krstného otca.
18. 10. 2013 | 08:52

Ládik!!! napsal(a):

Když podám cikánovi ruku (stává se mi to občas při práci), nikdy se mi nedívá do očí. Je to dysfunkce očí?
18. 10. 2013 | 08:54

Hajduk napsal(a):

Ládik!!!
Nie, s očami to nema nič spoločného, ten človek vie že ste pokritec!
18. 10. 2013 | 08:56

JC napsal(a):

ščastný euroobčan :-)))

No tak schválně, zamyšlemež se.

Mě trápí jiná myšlenka. Proč si modelky hledající lásku a porozumění nikdy nevyberou za partnera popeláře ?
18. 10. 2013 | 08:58

Ládik!!! napsal(a):

Hajduk -
a prečo si to myslí, když mě sám vyhledal?
18. 10. 2013 | 08:59

Baba Jaga napsal(a):

Kdo ví, za čí penízky ono OECD své výzkumy provádí...
Má zkušenost je zcela jiná. Pokud na to žena má a sama skutečně chce, tak se prosadí a i ten plat má odpovídající. Potřebuje k tomu pravda i zázemí - rodinné či placené. Stejné je to i u muže, který žije v rodině, možná to pan Komárek zná ze své vlastní zkušenosti.
18. 10. 2013 | 09:02

P. S napsal(a):

Komárku, proč ty výzvy ke společným školám s nepřizpůsobivými cigány? Zbytečně složité a zdlouhavé, vždyť se můžete přestěhovat do Chánova už dnes, byty jsou tam volné, někde ani nebudou chtít nájemné když tam nejsou okna, dveře a stropní traverzy, můžete se nasquatovat zdarma a ihned
18. 10. 2013 | 09:04

modrý edvard napsal(a):

autor: je cílem vzdělávání poskytnout a) co nejvíc vzdělání (jako suma přes člověky x jejich vzdělání) nebo b) dosáhnout co nejvyššího minimálního vzdělání (dejme tomu maximum pro 10 percentil)?
Až se dohodneme, můžeme se zabývat řešením.
Můj názor je především a). Váš?
18. 10. 2013 | 09:04

MaB napsal(a):

Myslím, že ten důvod je zřejmý. Rodičovská "dovolená" je u nás poměrně dlouhá a ženy pro samé hamiky-papiky a kakiny-čuriky za ta léta ztratí schopnost vést intelektuální rozpravy. Že by se to dalo zvrátit nějakou možností zaměstnávat, to možná ano, ale uvědomte si, že ne každá profese se dá vykonávat na nějaký zkrácený úvazek nebo dokonce z domova.
18. 10. 2013 | 09:08

Ládik!!! napsal(a):

Ruka cikána je zpravidla měkká a teplá, i když třeba pracuje krumpáčem. Ruka bílého muže je obyčejně pevnější, ani nezáleží na stáří nebo profesi (s výjimkou lidí, kteří ji podávají shora - s takovými hned končím). Nevím, čím to je.
18. 10. 2013 | 09:14

Martin napsal(a):

A koho zajímají nějaké trapné zprávy z OECD ? Odpovím si sám, nikoho a vůbec je mi záhadou proč se tím vůbec někdo zabývá.

Naopak je třeba likvidovat zvrácené názory o společné škole, že prý "aby se vyrovnávaly rozdíly", protože vyrovnávání rozdílů v praxi funguje tak že ti průměrní a nadprůměrní nutně zdegenerují na úroveň nejslabších kusů. Konkrétně ve škole se učitelka logicky věnuje jenom těm nejpomalejším a ostatní děcka vlčí.

Průměrné cigánské dítě, které v šesti letech nezná základy hygieny, nevydrží sedět 45 minut v klidu, nezná žádnou básničku, písničku, neumí poznávat barvy, neumí napočítat ani do pěti, prostě do běžné základní školy NEpatří. A formu speciálních škol mají i v tolik propagovaném finském školství.
18. 10. 2013 | 09:15

Michal Komarek napsal(a):

modry edvard
Dobry den. Nejsem si uplne jisty, ze rozumim tomu, co mate na mysli. Ale pokud a) znamena poskytnout vzdelani pokud mozno vsem, pak je moje volba take a). Diky! hezky den. Michal
18. 10. 2013 | 09:15

fafnir napsal(a):

autor
koukám další plánované P.R. proti anticyganismu.Čouhá to z autora jak sláma z bot Kutuzovových vojáků.Křečovitý rádoby humor.Ještě bonmotík chybí.Inu své mzdy, pardon grantu pro neziskovky,je hoden dělník na vinici antirasýýzmu, autor.Méně křeče příště prosím.
BTW.až si uvědomíte,že lidská práva jsou nedělitelná,jsou pro všechny lidi,ne jen nadpráva pro minority,ať barevné nebo 4%,a že jsou práva vždy spojena s povinnostmi,pak vás lidi možná začnou brát vážně.S pozdravem "Zisk neziskovkám".
18. 10. 2013 | 09:17

Martin napsal(a):

Michal Komarek: a) znamená všechno jenom ne "společné školy" a to rozdělení žáků na výkonnostní skupiny a speciální školy :-)
18. 10. 2013 | 09:19

aga napsal(a):

Jestli ono to nebude tím, autore, že nám OECD (a nejen ona) diktuje nějaké podivné parametry, které si nějaká menšina ušila na svou míru a terorizuje jimi zbytek světa. Ona výše IQ, od které se vše odvíjí, skutečně není tím, co určuje hodnotu člověka, a co by mělo diktovat směr života jeho a společnosti.

Ženy na mateřské a po mateřské třeba nechtějí plnit komunistickou vizi přenesenou splavně do kapitalismu, šoupnout děti do ideálně státních zařízení (kde je snazší jim vymývat mozek dokud je čas) a jít vyrábět nebo prodávat nějaké nesmyslné šunty. Stejně tak se do toho chomoutu nechtějí nechat "vintegrovat" cikáni, radši si vypíjejí a vyfetovávají mozky do lehkých mozkových diskfunkcí.

Na přemoudřelé entuziasty, za kterými už desítky let zůstává spoušť a rozvrat skutečných hodnot, má náladu skutečně stále méně lidí.

A co se týče původu, poněkud chucpe, že to zmiňujete zrovna vy, člen rodinného klanu, který šikovně rozmísťuje svá vejce do levých i pravých košíků.
18. 10. 2013 | 09:20

Pavel napsal(a):

"Úroveň výuky ve třídě určuje nejslabší žák". "Rychlost na komunikaci určuje nejpomalejší vozidlo". Když takový stav, jak jej všichni známe ze života, nerozdělíme do 'více proudů', zůstane takový fenomén 'zpomaleným'. Prakticky to lidstvo v dopravě vyřešilo dálnicemi (nezaměňovat s naší Dé jedničkou, prosím). Mějme tudíž na zřeteli, že efektivní výuka žádá si víceproudý 'stream', ovšem nesmí se podobat té naší hopsavě-rozkopané a loudavé Dé jedničce...
18. 10. 2013 | 09:24

Stařeček napsal(a):

ne všechny ženy ztrácejí svoje schopnosti v době, kdy plní svoji mateřskou funkci. Dle mého názoru jde pouze o ženy, které čas na výchovu dětí, využívají na sledování seriálů a to samo o sobě musí zblbnout každého. Výsledkem jsou pak i zanedbané děti, viz snižující se úroveň znalostí ve školách. Ne u všech žen se to ale stává. Jsou v rodinách i ženy, které tento čas naopak využijí ve prospěch dětí i sama sebe.
18. 10. 2013 | 09:26

aga napsal(a):

Pavel

Když se jen trochu zamyslíte, pochopíte, že v současné situaci není sebemenší důvod (a hlavně zájem na tom), aby byla větší část lidstva skutečně vzdělaná. Takže vše jde tak, jak to má jít.
18. 10. 2013 | 09:28

papouch napsal(a):

Priklad z praxe - muzeme uzavirat sazky. Dcery zeleneho exministra Lisky budou v Bruseli chodit do:

1. Verejne skoly, kde multikulti poznaji z prvni ruky

2. Vyberove skoly, vyhrazene pro) potomky eurourednicke elity
18. 10. 2013 | 09:32

Občan napsal(a):

Pane Komárku,

dejte mi pár čísel a vykouzlím Vám z toho takovou "statistiku", že Kotlinka bude již 25 000 osídlena negroidní populací zabývající se výhradně cestami do vesmíru a lovem velryb.

Tolik k blábolu OECD...
18. 10. 2013 | 09:37

dříve čtenář napsal(a):

Gratuluji Česku k dalšímu historickému prvenství!

Pane Komárku, že jde naše školství již více než 20 let zcela do kopru, Vám potvrdí každý jen trošku vnímavější učitel(ka).

Za nás se říkalo : součin krásy a inteligence je vždy konstantní! U některých etnik si nejsem jist, zda to platí. Asi právě proto je u nás více hezkých holek než třeba v Německu nebo v Anglii. Vrtá mi trochu v hlavě Slovensko, nevíte jak na tom jsou švarné Slovenky?
Ještě by bylo dobré zjistit úměru inteligence a schopnosti vařit. Nebo poměr velikosti a pevnosti prsou k počítačové gramotnosti...
Jako blog - dobrý k zamyšlení. Jako problém - téma na několik solidních vědeckých prací. Jen aby se nakonec nedošlo ke starému známému - geny to jsou "sviňa"! Kolik že to máme společného s primáty? A co tak zkoumat inteligenci opičích samic na různých kontinentech?
18. 10. 2013 | 09:40

Jefim Segregov napsal(a):

Možná bychom měli oprášit staré projekty: oddělené dívčí a chlapecké třídy a dívčí a chlapecké školy.

Analogicky pak třídy/školy pro Romy, Vietnamce, přisunuté Němce, atd., atd.
18. 10. 2013 | 09:41

AL napsal(a):

Myslím ,že by naše ženy měly hochy z OECD za tenhle výrok vykastrovat.Když vezmu,že většina našich žen má minimálně středoškolské vzdělání vcelku na úrovni,část je vysokoškolsky vzdělána pak kam se hrabou nány ze západní evropy a neřkuli z USA,kde se průměrná američanka neumí ani podepsat.
Jak říkám vykastrovat pány z OECD a měli by hned jiné starosti.
18. 10. 2013 | 09:47

Ládik!!! napsal(a):

Jefim Segregov -
v naší oblasti jsou polské a české školy - základní i gymnasia. Dvojjazyčné názvy obcí na cedulích u cesty, přitom speciálně v obci, kde mám bydliště, znám Poláky jen 2.
18. 10. 2013 | 10:01

Martin1 napsal(a):

Otázkou, proč ženy v průběhu, kdy se starají o děti hloupnou se vědecké týmy zabývají opakovaně již od 1. světové války. Teprve až poslední dobou se přišlo na překvapující rozuzlení tohoto problému.
Jako vždy, i v tomto případě posloužily k vědě výzkumy u našeho nejbližšího partnera z živočišné říše - u opic.
Bylo zjištěno, že naopak samec po oplodnění samice přechází do fáze letargie - již zajistil pokračování rodu a může si chvíli odpočinout a pomocí tomografů a a ERG se zjistilo, že mozkové neurony na přechodné období ztrácejí schopnost přenosu v takové rychlosti, jak to činily ještě krátce před oplodněním samice, kdy jí chtěl - musel imponovat.
To se celkem očekávalo, to už publikoval v roce 1948 profesor Kličenko z Lomonosovovy univerzity, ale novinkou bylo zjištění, že samice se přizpůsobuje samci a po jistou dobu předstírá slabší intelekt, aby samce nezneklidnila, nevzala mu pocit jistoty a tím nesnížila kvalitu semene pro své příští oplodnění a jakmile tím u samce získá pozornost, kvalita intelektu se u obou vrací na původní stupeň a celý cyklus se opakuje. Příroda tak činí vše pro zachování rodu a v tomto případě samice a tedy i žena jako moudřejší na chvíli ustoupí - vše pro přežití.
18. 10. 2013 | 10:02

šebány napsal(a):

Negativní emoce vyjádřená cikánem nenavázáním očního kontaktu . Někdo tak na okolí působí. Je to výrazně cítit i z jeho psaných projevů. Necharismatická osobnostní nula. Názory a rozhled venkovského holiče. Stačí občas přečíst a je jasno. Šikana na Bruselském letišti . Proč asi? Prostě plevel na blogu.
18. 10. 2013 | 10:03

Xaver napsal(a):

Dělení škol na dobré a špatné je blbost. Když jsem chodil do školy já, tak jsme se všichni (my důležití a chytří) shodli na tom, že školy jsou jen blbé. A byl klid. Teď když slyším, že některé školy jsou dobré, tak jsem nucen je hledat.
A pochopitelně nikdy nenajdu. A bude po klidu.
18. 10. 2013 | 10:05

modrý edvard napsal(a):

autor. Myslím to stejně, jako Pavel v 9.24. Integrovat a jet pomalu, nebo segregovat a (někdo) jet rychle?
18. 10. 2013 | 10:06

Ládik!!! napsal(a):

šebány -
Vy jste cikán? Měl byste dostat vlastní blog.
18. 10. 2013 | 10:08

Michal Komarek napsal(a):

Modry edvard

Diky. No, jo, ale "jak rychle" je spravne? A kam a proc vlastne jedeme? Hezky den! Michal
18. 10. 2013 | 10:17

Baba napsal(a):

Naše ruce jsou ještě měkké, teplé při loučení, studené v sympatiku, konstrukčně větší než ty vaše. Podávat si s někým ruku rád, není vůbec samozřejmost, jak by si člověk myslel.
18. 10. 2013 | 10:20

K.M. napsal(a):

Ženy ČR... mají před muži ČR..., náskok..., v nejdůležitější vlastnosti k přežití:

"BÝT V ŽIVOTĚ CHLAPEM"...

Proto... mají... okamžitě... nárok... na podmínky..., které doporučuje autor...!

K.M.
P.S.: Bradáčová, Drábová, Dvořáková, Janů, Vitásková, Wagnerová a ...
18. 10. 2013 | 10:23

Baba napsal(a):

Čte se to, jako když máslo na chleba maže. To ten pán bude asi něco chtít.
18. 10. 2013 | 10:30

šebány napsal(a):

Jsem frustrovaný moravský nýmand kdesi z buranova a protože jsem ve svém okolí známá neúspěšná nula rozdávám zde svá moudra .Nikdy si mě žádná hezká holka nevšimla a ve škole jsem byl šikanován , obdivuji tvrdá řešení s nepřizpůsobivými a kdesi v šuplíku mám ohmatanou fotku Ramba. Protože neumím pořádně anglicky mám z cestování pouze turistické zážitky . Na blogu lžu o svém sociálním statutu a cizí zážitky vydávám za své. Hádejte kdo jsem ?
18. 10. 2013 | 10:33

Hajduk napsal(a):

šebány :
klobuk dolu, kokoshka , vieš byť aj sebakritický, to sa cení!
18. 10. 2013 | 10:40

modrý edvard napsal(a):

autor: Jo. Ale já jsem se už vyjádřil - chci co nejvíc akumulovaného vzdělání, radši než co největší minimální vzdělání pro všechny. Co vy? Dáte svoje (příp. potenciální) dítě do třídy, kde bude polovina cikánů? A pokud ne, proč k tomu navádíte někoho jiného?
18. 10. 2013 | 10:40

Michal Komarek napsal(a):

modry edvard

Rad bych dal svoje dite do kvalitni zakladni skoly. Kdyz bude "multi-kulti", tim lepe. Doufam, ze k tomu budu mit jeste prilezitost. Abychom si rozumeli: ja nevycitam rodicum, ze maji obavy z toho, ze ceska skola v soucasnosti nezvlada integraci a inkluzi a ze se snazi pro svoje deti proste hledat to, co povazuji za nejlepsi a nejbezpecnejsi. problem je ale v tom, proc bychom ten stav meli brat jako danost. Myslim, ze "spolecna skola" je lepsi, jak pro jednotlive deti, tak i pro "akumulovane vzdelani". Ale jasne: musi byt kvalitni. Pani Anna by nam pripomnela, ze jako ta finska :-). Hezky den! Michal
18. 10. 2013 | 10:48

Viola napsal(a):

Martin 1

Velmi dobrá připomínka.
18. 10. 2013 | 11:01

KvL napsal(a):

Tak jsem rád, že jste se neotřel o úvaly Moravské.
Ale to že se to tu neustále motá dle rodiné příslušnosti je známé už z voleb za první republiky.

K tomu co je psáno v posledním odstavci, co se na to podívat jinak, pokud budeme nadané brzdit, pak to povede, teoreticky, ke zpomalení celkového vývoje všeho. Pokud ale zařídíme, že budou dostávat mnohonásobně lepší vzdělání, pak půjde vybudovat (teoreticky) lepší ekonomika, lepší věda, lepší technologie, které nakonec přinesou lepší výsledky, než všemožné integrační snahy.

Uvedu příklad:
Pokud bude se ve škole moct jet rychle, pak se naučí větší množství informací a o tom, kde je hledat, za jednu hodinu tak bude možné třeba v chemii probrat násobek toho co v případě že by se ve škole snažilo o integraci. Tedy místo toho, aby se v integrované škole, třeba týden, nebo i více učily koncovky ný, natý... a zvládne se to třeba během 1 hodiny, pak se v "ušetřeném" čase zvládne další látka. Behem celého vzdělání se tyto předstihy nastřádají a budeme tu teoreticky mít výborného chemika s obrovským rozsahem znalostí, možná nejen o oboru, který díky tomu bude mít lepší pozici ve výzkumu, prostě jen protože má minimálně daleko větší přehled o všemožných látkách a sloučeninách.

>To platí více méně pro všechny obory, nazvěte si měl klidně elitářem, ale prostě nemá smysl se patlat s podprůměrností, pokud chceme dosáhnout, třeba singularity. On se nám totiž počet poznatků neustále zvyšuje a v momentě, kdy jsou "nové" poznatky implementovány do vzdělání, jsou zastaralé, zadá se mi, že minimální "generační" doba učebnic je asi 6let, ale běžně se učí podle učebnic z prvé poloviny 90. let.
>Sice se asi množství poznatků neřídí Mooreovým, ale i tak jich velmi rychle příbývá. A není možné za takového stavu se pokoušet o sdružování nadprůměrných s průměrnými a podprůměrnými žáky v jedněch třídách, respektive spektrum jest spojitým.
>On je problém i v našem neprůžném školském systému zděděném, nevím jestli po mocnářství, který má bohužel tradici, osobně by se mi více líbilo třeba převzít dělení škol z Anglie, nebo třeba Japonska. Prostě vytvořit tam poměrně slušné uvolnění tříd, na rozdíl od toho co známe zde a co způsobuje problémy s tím, že ZŠ řvou že jim chybí dobří na druhém stupni a jsou tak proti víceletným gymnázíím.

zde jsou systémy pro srovnání
anglický
http://www.itper.com/library/images/Education%20Table.jpg
http://www.itper.com/the_english_education_system_uk.php?page_type=coming_to_uk
(prvý sloupec: věk dítěte; druhý sloupec: název školní skupiny; stádium v osnovách; typ školy)

japonský
http://www.tokyo-icc.jp/guide_eng/educ/01.html
(6-12 let (1-6tř.) základní škola; 12-15 let (6-9tř.) nižšší střední; 16-18 let (10-12tř.) vyšší střední)
Přičemž bych řekl, že daleko dřívějším rozdělením je možné zlepšit výsledky vzdělávání.
18. 10. 2013 | 11:27

modrý edvard napsal(a):

autor. Děkuju za odpověď a vážím si toho, že na blogu odpovídáte. Cesta bude dlouhá. Multi-kulti mi nevadí, ale pamatuju se, že moje děti byly na základce nešťastné, protože to jsou "blbí intelektuálové" a neměly tam kamarády. Na gymplu se to zlepšilo. Ostatně, taky jsem se na základce nudil. Potom jsem se dostal na SVVŠ a najednou jsem nestíhal.
Podporoval bych finské řešení - zvýšit hustotu a kvalitu pedagogů, ale obávám se, že alokované peníze by někdo prošustroval. Hlavně na plošné zvýšení platů pedagogům.
18. 10. 2013 | 11:27

Michal Komarek napsal(a):

modry edvard

Diky! Poteseni je na me strane. A priznavam: obe moje deti chodily na vicelete gymnasium. Hezky den! Michal
18. 10. 2013 | 11:43

fafnir napsal(a):

modrý edvard
vzděláván může být jenom ten,kdo o to sám stojí,a také se sám hodlá přičinit.Je li někomu zatěžko navštívit školu,tak těžko vzdělávati.Řekl bych,že lidé typu pana Komárka jsou v poněkud schizofrení situlaci.Cikáni všeobecně nemají stejný rodiný základ jako majorita.Nevědí co je tužka,neznají hygienické návyky,o tom k čemu je dobrá knížka,nebo čtení pohádek večer doma nemají ani potuchy.Když někdo zařídí čistě Cikánskou vyrovnávací třídu ve škole řvou o rasizmu.Ale to je jediná možnost,jak aspoň z části Cikánské ppopulace neučinit doživotní autsidery.Co se týče tzv.praktických škol,tak díky nim,je aspoň daleko větší část naší Cikánské populace gramotnější,než je stav ve zbytku EU,o nových zemích nemluvě. Mluvíte li v tomto případě o segregaci máme ještě jednu možnost,totální inkluzi,ale pak budeme všichni na úrovni jako ti nejslabší.A většinová společnost se bude plným právem bránit posíláním svých dětí do soukromých škol,které tyto děti přijímat nebudou.Pak se sice splní váš sen o inkluzi,a zároveň budou děti dokonale sociálně segregovány.Leč vznešené idei bude učiněno za dost.
18. 10. 2013 | 11:49

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, jsou mi ale starosti při pátku ...

NIHIL NOVI

Říkám-li
- máš ji
a proto jsi můj
typ -
mluvím o tvé duši
lásko

I když vím
že tento svět
nakloněn je
zónám drobně
šťavnatějším
hledám ji
po tvém těle vlídně
rozpuštěný
hledám ji
hledám
ale
nenacházím

Říkám-li
- máš ji
a proto jsi můj
typ -
mluvím o duši
broskvičko

O tvé
duši
slastně
ukryté ...

Nejen pro vůkol ekopošuky dám zelenou s prasklou popelnicí.
Drobet multikulti a chytrááá ...
Veselé krizování.
http://ru.warnet.ws/img4/193/musor/4.jpg
18. 10. 2013 | 11:49

Martin napsal(a):

Michal Komarek: Mýlíte se od základů až na půdu. "Obecná škola", "společná škola", "integrace" a "inkluze" jsou z principu antonyma pro kvalitní vzdělávání, je to odpírání kvalitního vzdělání běžným dětem, diskriminace běžných dětí a prokazatelné mrhání talentem nadaných dětí.

Osvědčená cesta je naopak rozdělit žáky do výkonnostních skupin a vzdělávat skupiny samostatně.

Ve Finsku normálně mají speciální školství pro ty pomalejší, tak jako u nás. Akorát nemají ve městě jeden barák s nápisem "Zvláštní škola", ale mají speciální třídy na každé škole.

Víceleté gymnázium je klasický příklad rozdělení dětí do výkonnostních skupin. Ty lepší jdou na gymnázium, ty průměrné zůstávají v měšťance.
18. 10. 2013 | 11:52

fafnir napsal(a):

pardon,samozřejmě :outsidery
18. 10. 2013 | 11:54

mustafa mond napsal(a):

Jejda, to naštěstí nepotkali moji ženu. Až ta si to přečte! Naštěstí musí pracovat. Leda by průzkum dělali v parlamentu? To snad ne. Znám dost blbých chlapů, kterými vládnou ženy. Od dob Přemysla to u nás je tradicí. Tak zase jen legrace na úrovni. Pěkný aprílový den. Chvíli prší a do toho svítí sluníčko, jen trocha poletujících vloček mi unikla.
18. 10. 2013 | 11:56

EHM napsal(a):

"Vyšlo v Literárních novinách", které, jak víme díky blogu Olgy Lomové na Aktuálně, platí a manipulují čínští komunisti. Takže pro pořádek o Michalu Komárkovi ještě doplňme:
1. Otec Valtr "humanista" byl poradcem Che Guevarry (to je ten komunisticky vrah z Kuby co podle svedku s oblibou vlastnorucne popravoval "burzousty"),
2. Bratr Martin je komunistický novinar a predlistopadovy adorant Gottwalda (http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/volby-2013/stud-za-gottwalda-text-lidra-ano-komarka-tercem-kampane_285904.html)
18. 10. 2013 | 11:59

aga napsal(a):

Martin

Jenže ono nejde o vzdělání, ono jde o internacionalizaci, o promíchání národů. Tam je ten tlak napřen, a proto "inkluzivci" nereagují na argumenty a empirii z praxe, které svědčí o snižující se úrovni vzdělání - a to nejen u nás.
18. 10. 2013 | 12:04

Marie napsal(a):

"Zkusme ženám na mateřské a po mateřské nabídnout šanci pracovat a dát děti do školky. A zkusme ženy ocenit v práci stejně jako muže a nechat je vykonávat důležité role. Třeba se pak zjistí, že to s tím jejich „hloupnutím“ není až tak fatální."
Kdyby měly ženy vykonávat důležité role mužů, musely by mít možnost dát do školky, kromě dětí, taky své muže.
Najedené a vyspané by si je pak jen ve školce odpoledne vyzvedly)))
18. 10. 2013 | 12:18

buldatra napsal(a):

autor píše:

... Podle průzkumu ztrácejí české ženy po třicítce část svých intelektuálních schopností,...
Díky za info, Komárku.

No, to ještě celkem jde.
Jsou však lokality, jak známo, kde spousta tamních žen ani netuší, co to intelektuální schopnosti jsou. Zato mají schopnosti jiné, že...
Ale to se snad změní v třetí, či čtvrté generaci. Doufejme. Neziskovky a poradci na tom pracují ve dne v noci.
18. 10. 2013 | 12:18

modrý edvard napsal(a):

fafnir. Můj laický názor se shoduje s vaším. Ještě bych doplnil, že přídavky na děti by měl dostávat jen ten, jehož děti chodí do školy.
18. 10. 2013 | 12:25

fafnir napsal(a):

Marie
potíž je,že to vůbec nebylo o ženách.Ačkoli,když vás čtu.....
18. 10. 2013 | 12:40

Marie napsal(a):

Jak bude pracovních míst ubývat, bude to čím dál tím horší. Možná se dostaneme ke stavu za první republiky, kdy mnoho žen nepracovalo, i když byly vzdělané, protože zkrátka se to tehdy mezi střední a vyšší třídou nenosilo. Hodně žen se staralo doma o to, aby děti po návratu ze školy našly doma někoho, kdo na ně čeká s obědem a kdo dohlédne na jejich mimoškolní aktivity a hlavně na to, aby nebyly vychovávané ve stádu, jakým jsou dnešní nadupané školky a školy, které jsme před pár lety ve velkém množství rušili. Možná proto bylo asi méně dysfunkčních žáků ve školách.

Možná ale taky ne.
To za situace, když budou muži odměňováni za práci hůře, než v okolních zemích jako je SRN, Rakousko, Francie a pod., takže rodinu založí zase jen Lakatošovi. Odpovědní lidé se buďto vůbec nevdají a neožení, natož aby uvažovali o dětech.

Takovéto "dejme ženám šanci" dát děti do školky, aby mohly hroutit 8 hodin v práci a pak další směnu doma, to je samo o sobě jako heslo z dob socialismu. Něco jako "Republice více píce".

Možná by ale některým ženám opravdu prospělo méně sledovat seriály "šťastných rodinách", bulvární časopisy a podobné nesmysly, které je nutí přemýšlet pouze o co nejrychlejší svatbě, ve které vidí svou jedinou realizaci.

Ale to je práce zejména pro pedagogické pracovníky, aby dokázali už ve škole děti vhodně nasměrovat podle jejich skutečných vloh.
Ale kde takové pedagogy najít, když sami mají mnohdy motivaci nulovou, vzhledem k odměňování. A dobrodějů, kteří na peníze nehledí, je velmi, velmi málo.
18. 10. 2013 | 13:07

Marie napsal(a):

fafnir

Proč nemají muži smysl pro humor? Žeby je přešel?
18. 10. 2013 | 13:09

MiK napsal(a):

To buldatra:
Hlavní problém je, že neziskovky chodí do lokalit dopoledne a v poledne jdou domů (mají naděláno), zatímco obyvatelé těchto lokalit vstávají po náročné noci až odpoledne a spát jdou k ránu. To způsobuje, že se klidně míjejí po několik generací a nic se nemění, s výjimkou přídavků a velikosti dotací neziskovkám.
18. 10. 2013 | 13:19

mb napsal(a):

A zkusme třeba i přemýšlet o „společné škole“, která by nedělila děti co nejdřív na „nadané“ a ty ostatní, ale byla tu od toho, aby děti měly šanci se rozvíjet a aby vyrovnávala rozdíly, které si žáci nutně přinášejí z rodin.

teoreticky máte pravdu ... prakticky by se musela zrušit víceletá gymnázia ... a to nepřipustí ani klienti ani zřizovatelé ... / mela fungovat pro extremne nadane deti cca 1% populace a no pro prumer a nadprumer /

hezky clanek o tom vysel v LN ... najdu ho a dam na nej odkaz pozdeji ...
18. 10. 2013 | 14:01

buldatra napsal(a):

Marie,

muži ale mají smysl pro humor a ten smysl je mnohdy nepřejde ani na smrtelné posteli.

Potíž bude v tom, že to ženy nechápou.
Mohl bych vyprávět.

Jestli to nakonec nějak nesouvisí s tím výzkumem OECD, jak vo tom píše hen ten Komárek. Páč fšécko souvisí se vším.
18. 10. 2013 | 14:36

zdenekbrom napsal(a):

Tento blog se objevil na hlavní stránce s novým titulkem:

"Průzkum OECD ukazuje, že české ženy jsou nejhloupější na světě"

Tím bylo dokázáno, že na první příčku hlouposti patří někteří novináři.
18. 10. 2013 | 14:49

Taoiseach napsal(a):

Michal Komárek

Tentokrát nesouhlasím.

"nevyřazujme romské děti z 'normálních' škol"

Jediným řešením je předškolní výchova. Velká část romských dětí přichází do školy tragicky zanedbaná a v té "normální" škole nemají nejmenší šanci. V šesti letech je pozdě - i generace dnešních šestiletých (míněno z té velké části Romů) už je ztracená. Bohužel.
18. 10. 2013 | 14:49

Michal Komarek napsal(a):

mb

Dobry den. Mate pravdu. A ja si take nemyslim, ze by takova zmena mohla probehnout rychle. Jde o to, jestli soucasny stav budeme povazovat za nemenny, nebo ho budeme konfrontovat s jinymi moznostmi a snazit se ho pripadne vice ci mene rychle zmenit. Diky! hezky den! Michal
18. 10. 2013 | 14:50

Michal Komarek napsal(a):

Taoiseach

Dobry den. To se ale prece nevylucuje! Souhlasim - predskolni vychova je dulezity krok k tomu, aby spolecna skola mohla fungovat. Diky! hezky den! Michal
18. 10. 2013 | 14:54

zdenekbrom napsal(a):

Michal Komarek:

Tři věci:

a) Doufám, že si uvědomujete, že začíná stoupat počet žáků, kteří nedokončí ani základní vzdělání, protože nejsou schopni dostát nárokům vyučování. Takže rozšiřujete skupinu lidí bez zákldního vzdělání, kteří jsou zaměstnatelní ještě hůř než žáci bývalých zvláštních škol.

b) Není to tak dávno, kdy kdysi mediálně protěžovaná ostravská škola Přemysla Pittera přiznala, že Vámi dokola navrhovaný experiment se nepovedl.

c) Společná škola je možná a velmi žádoucí. Nelze ji ale vybudovat na heslech a ignorování faktů, jak se obecně děje.
18. 10. 2013 | 14:57

Taoiseach napsal(a):

Michal Komárek

Děkuji za odpověď. Vídím to spíš jako podmínku 'sine qua non' než jako důležitý krok. Tvrdím, že pro zanedbané romské dítě je lepší, když se v praktické (nebo speciální nebo jak se to teď jmenuje) škole naučí (pod dohledem speciálních pedagogů, kteří se mu můžou víc individuálně věnovat) alespoň něco, než když se v normální škole nenaučí vůbec nic a nanejvýš zdržuje ostatní.

Inkluse se sice statistikům dobře měří, ale má být jenom prostředkem k vyrovnání šancí. Jsem nesvůj z toho, že se z ní dělá posvátná kráva, resp. se vydává za řešení problému. Problém vidím opravdu v tom, že velká část Romů má "poněkud jinak poskládané hodnoty" a děti na školu ani trochu nepřipraví. Pak pomůže jen ta školka.

Pokud jde o to brzké dělení dětí na nadané a ostatní, je to určitě chyba, ale to nastává až někdy v 11 letech odchodem na víceletá gymnázia. Samozřejmě pokud je po kvartě dána "druhá šance" se na ten gympl dostat (resp. z něho vypadnout), je to v pořádku.
18. 10. 2013 | 15:14

Taoiseach napsal(a):

mb

S těmi víceletými gymply máte naprostou pravdu. Je jich velký nadbytek zvlášť ve velkých městech. Ono je to logické: s nadanými dětmi máte vždycky úspěch, i kdybyste vyučoval úplně blbě - :) . Ale je to samozřejmě škodlivé, protože ty opravdu geniální děti se tam nudí a úroveň jde dolů. Přitom ale ze základek stáhnou většinu nadprůměrných, takže i tam jde úroveň dolů. To fakt nevypadá optimálně - :)
18. 10. 2013 | 15:20

Martin1 napsal(a):

Přátelé, vše závisí na integraci!
Jak jednoduché - chce to jen chtít.
Jednou týdně výměna manželek na jeden den
Párovat:
b) blbý a blbější
c) černý a bílý
d) ODS a KSČM
e) prudce inteligentní a prudce inteligentní od sousedů

-------------------
Do deseti let nepoznáme kdo kam patří a je po problému!
Vy s tím naděláte - já tak vznikl a kdo je víc!
18. 10. 2013 | 15:39

Martin1 napsal(a):

omluva a) jsem nechal právě u sousedy, tak chybí
18. 10. 2013 | 15:42

scientist napsal(a):

Taoiseach
v praktické škole se nenaučí prakticky skoro nic navíc, než co by se naučili na ZŠ..
Ve skutečnosti tahle zařízení slouží jako parkovací štace pro dospívající mládež a taky jako příspěvek do statistik dokončeného ZŠ vzdělání v ČR. Ano, mají tam lepší známky, ale znalosti?
Nepředstavujte si učitele z praktické školy jako nějaké extra specialisty na vzdělávání špatně vzdělavatelných, kteří prošli exkluzivní přípravou díky niž ovládají triky, na které je obyčejná česká učitelka krátká. Tento argument používaný s oblibou našimi pedagogy, není nic jiného než pragmatické lhaní.
Jedna parta nechce přijít o práci (praktické školy) a druhá parta zase nechce mít práci navíc (běžné základky). Když k tomu přidáte ještě nechutenství bělochů vůči cikánům, kteří vskutku žádné velké vzdělávací úsilí nevyvíjejí (jak by mohli, že) máte celý příběh.
18. 10. 2013 | 15:44

Taoiseach napsal(a):

scientist
Speciální pedagogicka je samostatný studijní obor, který opravdu produkuje specialisty. V praktických školách je méně dětí ve třídě, takže se jim učitelé můžou víc věnovat.
18. 10. 2013 | 15:51

evix napsal(a):

Pavel napsal(a):
"Úroveň výuky ve třídě určuje nejslabší žák". "Rychlost na komunikaci určuje nejpomalejší vozidlo". Když takový stav, jak jej všichni známe ze života, nerozdělíme do 'více proudů', zůstane takový fenomén 'zpomaleným'.
........................
Bravo! Vy jste na to káp a proto je i česká ekonomika tam, kde je! Nejhorší ve střední Evropě...
Nejslabší politici, rozkradená ekonomika, nefunkční justice, zdravotnictví a školství v p...li. Ženy za tím nehledejte, to jste si zavinili pánové sami...
Jelikož jeden milion lidí hledá práci, nejslabší dostane padáka. Ne že by ten neslabší byl hloupější, ale ženy prostě jsou slabší než muži..
Jediný v kolektivu, který z mužů sbírá víčka na postižené děti JE CIKÁN: Proč? Má totiž děti :-(((
http://www.blisty.cz/art/70017.html
18. 10. 2013 | 15:52

evix napsal(a):

Marie napsal(a):
Jak bude pracovních míst ubývat, bude to čím dál tím horší. Možná se dostaneme ke stavu za první republiky, kdy mnoho žen nepracovalo, i když byly vzdělané, protože zkrátka se to tehdy mezi střední a vyšší třídou nenosilo.
.............
Přesně tak, tyto ženy pak měly velmi malý důchod, kterým se ohánění kritici komunistického režimu, ovšem neříkají, že ty ženy si na ten důchod nevydělaly...
A tohle bude za pár let další problém Česka..
Jedině co mohou mladé ženy udělat, je že z české kotliny včas vypadnout. Já už těžko budu po padesátce hledat práci někde jinde, ale pokud se mi to podaří, vypadnu odsud, ať se tu Čehúni sprostí třeba pozabíjejí...Jsem zvědavá jak dlouho jim humor vydrží...
18. 10. 2013 | 16:02

zdenekbrom napsal(a):

scientist:

Nesouhlasím.

Praktická škola má jednu výhodu - menší počet žáků, takže je možný individuální přístup.

Žáci se tam naučili základy čtení, psaní a počítání + základní návyky, které si někdy nepřinesli z rodiny.

Teď není problém, aby žák byl v klasické škole a po 7. třídě ukončil docházku téměř jako negramotný. Propadnout se může jen dvakrát, takže 7. třída je jistá a část žáků to bere jako jistotu, na kterou se spoléhají.

Je-li ve třídě 29 žáků, tak si o nějakém individuálním přístupu můžeme jen povídat. Pokud má splnit výstupy klasické ZŠ, pak je to pro mnohé nad jejich laťku. Místo aby procvičovali základy, musí se věnovat novému učivu, kterému nerozumí. Když u toho u některých připočtete 300 - 400 zameškaných hodin, tak je to dost těžko řešitelné.
18. 10. 2013 | 16:07

sasa napsal(a):

evix: je vas 50%, tak se prosazujte.
Zda se, ze zeny jsou v politice odlisne od muzu. Malokdo chce ale nejake povinne kvoty. At tedy kazda strana musi mit dve kandidatni listiny, na jedne kandiduji zeny, na druhe kandiduji muzi. Volic pak ma dva hlasy a muze volit muzskou i zenskou kandidatku treba i z ruznych stran.
18. 10. 2013 | 16:10

scientist napsal(a):

z.brom
"Praktická škola má jednu výhodu - menší počet žáků, takže je možný individuální přístup."

Taoiseach
"V praktických školách je méně dětí ve třídě, takže se jim učitelé můžou víc věnovat."

a proto, pánové, potřebujeme zachovat praktické školy, v podstatě sloužící nechtěně jako segregační instituce...
Asi už tušíte, v čem se mýlíte.

musím, bohužel, letět...
18. 10. 2013 | 16:27

zdenekbrom napsal(a):

scientist:

Segregace? Můžete podložit hodnověrnými čísly, kolik romských žáků je na praktických školách? Nemůžete, protože neexistují. Asi už tušíte, v čem se mýlíte.
18. 10. 2013 | 16:40

Ares napsal(a):

Stejně je otázka, proč se používá výraz segregace, když většina romských děcek tam nechodí a ani ty co tam chodí, netvoří většinu tamějších žáků. Myslím, že to jen dobře zní. Segregace, diskriminace, rasismus a už jedem.
18. 10. 2013 | 17:06

zdenekbrom napsal(a):

Ares:

A jak se na to dobře získávají granty a dotace :)
18. 10. 2013 | 17:12

Ares napsal(a):

Sakra, na to jsem zapomněl :-).
18. 10. 2013 | 17:23

Martin napsal(a):

scientist: Evidentně nevíte co to je, respektive byla, segregace.
Segregace by byla kdyby cigáni měli zákonem zakázáno vzdělávat se v běžné základní škole a proto by museli nastoupit do školy zvláštní.
Nic takového se ale nestalo, podmínky pro zápis do běžné základní školy jsou pro majoritu i cigány naprosto stejné.
18. 10. 2013 | 17:26

Pavel13 napsal(a):

zdenekbrom napsal(a):
"Praktická škola má jednu výhodu - menší počet žáků, takže je možný individuální přístup. ... Je-li ve třídě 29 žáků, tak si o nějakém individuálním přístupu můžeme jen povídat."

Mně z toho logicky vychází, že podobných výsledků bychom dosáhli snížením počtu žáků ve všech třídách plošně. Proč nejít touto cestou? Je to možná o něco dražší, ale speciální školy taky nejsou zadarmo. Pak taky některé dítě potřebuje individuální přístup v ranějším věku a pak už ne a naopak. To platí i pro ty děti z tříd o 29 žácích. Nevím, zda tady nešetříme na nesprávném místě.
18. 10. 2013 | 17:30

zdenekbrom napsal(a):

Pavel13:

Vámi popisovanou cestou by se rozhodně mělo jít a bylo by to řešení. V inkluzivní škole je také běžné, že při výuce jazyka vznikne několik skupin - podle nadání a schopností - a každou skupinku učí jeden učitel.

Inkluzivní škola je nosná, ale drahá.
18. 10. 2013 | 17:38

Pradědek Čech napsal(a):

Průzkum OECD dělaly samé tlusté a ošklivé Angličanky, kterých by se český chlap nedotkl ani pětimetrovou tyčí. Tak se našim hezkým a hodným holkám pomstily. Za vším je potřeba hledat ženskou.
18. 10. 2013 | 18:36

Anežka-t.č. ve výkonu trestu . napsal(a):

..no zdejší muži jako celek dosti často také neprokazují zrovna solidní stav IQ .
Stačí se podívat na naši mužskou politickou reprezentaci .Je to dosti velká bída ...
Nesmíme ovšem počítat korupci,ekonom.zločin,lhaní a podvádění spoluobčanů za
projev maximální superinteligence .
18. 10. 2013 | 20:47

skura napsal(a):

Tolik předsudků (moderní psychologie je nazývá stereotypy) pohromadě, kolik jich zde na poměrně malé ploše prezentuje pan Ládík (ten s vykřičníky), se vidí málokdy. Časté vytváření stereotypů při snaze o sociální orientaci je pravděpodobně známkou snížené schopnosti hlouběji uvažovat, vnímat jiné než markantní rozdíly a celkově se zorientovat v méně patrných souvislostech. K utvoření si názoru, i bez dostatečné schopnosti tak činit, je tato metoda sice velmi vhodná, ale k veřejné prezentaci se tímto způsobem utvořené názory příliš nehodí, protože okamžitě prozradí u jejich nositele styl uvažování fotbalového fanouška. V takovém případě je lépe se debat raději neúčastnit, nebo si posedět a nad problémy v klidu delší dobu pouvažovat a až potom se rozhodnout, zda jít či nejít s kůží na trh. Snaha být pod každým blogem jako první, vypovídá spíše o sklonech ke zbrklosti v úsudcích, než o šíři vědomostí..
18. 10. 2013 | 23:48

fler napsal(a):

Co nejvíce společnost potřebuje, jsou pracovití a vzdělaní lidé. Ty získáme tak, že se budeme moci věnovat výchově dětí a to nejlépe co nejvíce a nejdéle doma, v rodině. A tato záslužná práce je u nás přehlížena, zesměšňována a prezentována tak, že ženy, které se výchově takto věnují, zakrní. Je to vůbec možné? Jak někdo při péči a starosti o dítě může zakrnět? Na děti nemáme čas, pak se divíme, co nám to doma vyrůstá. Dítě bychom nejraději umístili tam, kde nebude vidět, obtěžovat nás při práci a nebude nás zdržovat a okrádat o vzácný čas. Tak jak bychom chtěli mít prosperující a vlídnou společnost? Co vložíme, to se nám vrací. A po letech zjistíme, že jsme sice porodily děti, ale že je ani neznáme. Budeme litovat....
19. 10. 2013 | 00:37

Jank napsal(a):

pane autore, jakakoli studie, kde se neuvadi celkovy pocet studovanych osob a pocet osob v kategoriich odstupnovanych vekem,
je velice pochybna. Priste, nez pustite vas clanek do eteru si tyto dulezite udaje zjistete.
19. 10. 2013 | 01:26

Jank napsal(a):

pane autore, jakakoli studie, kde se neuvadi celkovy pocet studovanych osob a pocet osob v kategoriich odstupnovanych vekem,
je velice pochybna. Priste, nez pustite vas clanek do eteru si tyto dulezite udaje zjistete.
19. 10. 2013 | 01:28

Jemnický napsal(a):

Komárek

Ta statistika se netýká našich žen, nýbrž českých novinářů.

Pokud hodnotíte inteligenci žen podle schopnosti čučet hodiny do kompjútrů, švihnout polotovar do mikrovlnky a vést hodinové prndy u psychoanalytika, pak nemám co dodat.

Já u žen oceňuji jiné kvality.
19. 10. 2013 | 07:46

Pavel13 napsal(a):

:zdenekbrom
Necítím žádnou hrdost, když čtu, že máme nejdražší dálnice (nikoliv nejlepší), nejdražžší energii široko daleko (pracujeme na tom, aby bylo ještě hůř), předražené, megalomanské a naprosto zbytečné IT projekty, atd. Ano školství máme laciné, a to se i tam najdou vyplýtvané prostředky a drahé zbytečnosti. Bohužel, výsledky už se projevují. Jsme hospodářsky docela vyspělá země, vyhýbají se nám velké přírodní katastrofy, máme stabilní bezpečnostní situaci, ... Proč vlatně drahé školství nemáme, když pro něj máme všechny předpoklady? Až se dočtu o našem drahém školství a dobrých výsledcích, nebude mi to vůbec vadit.
Proto jsem proti posilování role speciálních škol. Podle mne se tím vydáváme na cestu, po které bychom v budoucnu jít neměli.
19. 10. 2013 | 08:48

J.K. napsal(a):

Znám dost žen po třicítce, vedle kterých byste, pane Komárku, vypadal jako neúspěšný absolvent Zvláštní školy....
Jak může "inteligentní novinář" napsat, nebo jen citovat takovou nebetyčnou pitomost...
19. 10. 2013 | 09:03

Milánek napsal(a):

A mně to je fuk. Mlejnek mi bere, můžu dobrej bůček i vepřový, pivo mi nesmrdí a tyhle žvásty jdou zcela mimo mne. Už Hašek ústy pana Faustýna říkal, že taková sprostá nádoba víc pobaví. Všem pravdoláskařům a lidskoprávním aktivistům (i jen aktivistům bez přívlastku) doporučuji, aby mne míjeli velkým obloukem, nemám rád levici, NGO a cyklo- gender- multikulti- gaypride- eko- a jiný hmyz, trochu nadávám na všechno ale víceméně jsem se vším spokojen. Tahle země by potřebovala víc Milánků a bylo by tu fajn.
19. 10. 2013 | 09:12

zdenekbrom napsal(a):

Pavel13:

Mohu jen souhlasit.

Nebyl by problém skloubit současné speciální školy a klasické školy. Jenže na to je třeba lidi, kteří mají reálnou představu takového skloubení a ty finance.

U nás bohužel slyšíme jen fráze vzor Michal Komárek, ale v reálu peníze nedáme. Inkluzivní škola na český způsob vypadá tak, že do třídy 25 žáků se přidají další 2 ze speciální školy a učitelům se řekne, že mají učit inkluzivně. A sníží se objem peněz na nákup učebních pomůcek.

K Vámi uvedeným příkladů přidám ještě řadu dalších nesmyslných projektů a grantů z EU za miliardy, které nepomohly vůbec ničemu.
19. 10. 2013 | 09:15

Milánek napsal(a):

Jo, a jsem taky proti inkluzívnímu školství. Je zajímavé, že ten, kdo proti segregaci na školách nejvíc řve, by nikdy nedal svoje elitní dítě mezi bandu poloprimitivů někde na předměstské ghettoškole.
19. 10. 2013 | 09:23

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, bývalý prý časy ...
http://wbgarden.com/wbgarden%20zmena%20je%20zivot.jpg
A zbytek děcek ve třídě se moh ukousat nudou.
Veselé krizování ...
19. 10. 2013 | 09:56

Adam napsal(a):

Díky naší jedné chytré ženě padla vláda nenáviděné trojkoalice.Tato žena se jmenuje Nagyová-Nečasová!Ikdyž národ volal po odstoupení pravicové trojkoalice ,ti se svých koryt drželi zuby nehty!Nečas měl hroší kůži,ale proti Nagyové byl bezbranný !!Občané běžte k volbám a volte levici !Pravice už nikdy !!!k moci !!
19. 10. 2013 | 10:08

Liška Bystrouška napsal(a):

Na závěr vedle sebe postavené dání šancí cikánům a matkám na a po mateřské dovolené mi přijde směšné. Ciáni (většina) nechce a do do jaké míry ani není schopna práce ani studia je úplně jiná věc než ženy-matky, které chtějí, ale mají vzhledem k dětem na čas ovlivněné a omezené podmínky pro tu práci a studium. Šanci dát ano, ale obávám se, že narozdíl od většiny matek, které se jí chytnou za pačesy, tak cikán ani neví, co termín "šance" znamená, natož, aby se jí chopil. A že do děti vzdělaných rodičů obecně dotáhnou dál (a nemám na mysli protekci - tu též odsuzuji a neschvaluji a jsem pro rovné šance)bude asi tím, že tito vzdělaní rodiče mají větší zájem své děti učit a někam dotlačit (mělo by to samozřejmě být s citem a ohledem na možnosti a schopnosti dítěte).
19. 10. 2013 | 10:10

Jiří. S napsal(a):

Když se české ženy rozhovoří tom jak bobečkuje jejich mimísek a a jaké to bylo když byly těhulky, zdají se docela inteligentní
19. 10. 2013 | 10:35

Vlastimil LANG napsal(a):

Znal jsem jednu ženu...a ta když dělala svému muži svačinu do práce...tak namazala dva krajíce s máslem... a tím suchým je dala k sobě...tak nevím,zda je to tím...nebo něčím jiným...tajemným...-)
19. 10. 2013 | 12:46

Vandal napsal(a):

Ať tak či tak: po už dobře známém faktu, že „naši“ Romové trpí lehkou mozkovou dysfunkcí zhruba desetkrát častěji než zbytek světové populace, se nyní ukazuje, že naše ženy po třicítce nezadržitelně hloupnou. Že se blíží negramotnosti.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

autor se opět projevil jako ignorant s lehkou mozkovou dysfunkcí.

Zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi úplně nevzdělaným, nebo pseudovzdělaným parazitem?

Který z těchto parazitů zatěžuje víc společnost?

K čemu je parazitům pseudovzdělání? A co z toho má daňový poplatník?
19. 10. 2013 | 13:23

marmaris napsal(a):

Po tricitce jsem pri podnikani vystudovala dve fakulty pri verejne univerzite, soucasti jednoho z oboru byla matematika. Moje matka ve svych 75 letech zpracovava ucetnictvi dvaceti firmam. Vy o nas pisete, ze jsme mentalne postizene na urovni negramotnosti. Moc bych Vam prala, abyste se tesil i v pozdejsim veku takove dusevni cilosti jako zeny v nasi rodine. Jinak musim konstatovat, ze jste socialne negramotne, sovinisticke prase.
19. 10. 2013 | 14:26

fafnir napsal(a):

mamaris
tedy ne že bych se vás chtěl dotknout,ale autorovi blogu ženy posloužily jako oslí můstek k Cikánům,a všeobecnému zadání dvou Š,Šabatové a Šimůnkové psát na podporu boje proti anticiganismu.O ženy jako takové,natož nedejbože ty na mateřské a toužící se vrátit do práce, autorovi vůbec nejde.
BTW.každému kdo vypadne na delší čas z práce,chvilku trvá než se srovná.Vím to u sebe.Před 40 lety jsem byl přes 1/2 roku v nemocnici,a nastartovat se na normální prcovní rytmus a zachytit co nového mi chvilku trvalo.A to tenkrát změny nebyly tak rychlé jako dnes.

zdenekbrom
dovolil bych si doporučit rozhovor v dnešních Lidovkách s Ivo Možným:"Vychováváme zahálčivé lidi"
Link dát nemohu,dnešní Lidovky jej ještě nezobrazují.
19. 10. 2013 | 15:06

marmaris napsal(a):

fafnir
Je uplne jedno, k cemu autorovi zeny poslouzily. Jeho socialni negramotnost se projevuje v tom, ze si dovolil vubec genderove tema zneuzit k upoutani na jine, zastupne, kvuli zvyseni ctenosti sveho clanku. Pokud narazite na to, ze jsem dle Vas clanek nepochopila, mylite se. Pouzivat urazlive vyjadreni smerujici na vsechny ceske zeny a dokladat to nepodlozenym vyzkumem, u ktereho neni uveden ani odkaz na pramen, odkud autor cerpal, je diletantske. Pouzit urazlive vyjadreni v nazvu clanku je prasarna.
19. 10. 2013 | 15:24

Sherlock Holmes II napsal(a):

marmaris 14:26

skvělé! jak jste to uhodla, že autor měl na mysli zrovna vás jako "mentalne postizene na urovni negramotnosti" ?
19. 10. 2013 | 16:30

Sherlock Holmes II trapny nick napsal(a):

milá inteligentní marmaris, namaluj mi to prosím ...

Pane Stejskale, chápu, že zde rozvíjím něco, co nemá s diskusí nic společného, ale v některém tomto případě mi to nedá. A už končím.

Sbohem marmaris.
19. 10. 2013 | 17:16

marmaris napsal(a):

Hmm, pokud si nemohu onu zminovanou studii precist v originale, jelikoz mi to autor clanku neumoznil odkazem na zdroj, pak se musim zakonite domnivat, ze si vse vymyslel. Podstatou jakesi intelektualni zdatnosti je schopnost proverovat reliabilitu vsech informaci, ktere jsou zasadni. Neni ani jediny duvod autorovi slepe verit, ze jim predkladane fakty odpovidaji realite. V one zaslepenosti je mezi mnou a Vami znacny rozdil a proto me nemuzete urazit.
19. 10. 2013 | 17:37

marmaris napsal(a):

Ten prispevek nad timhle je pro trapneho Holmese II
19. 10. 2013 | 17:39

zdenekbrom napsal(a):

fafnir:

Díky. Budu hledat nebo dojdu v pondělí do knihovny.
19. 10. 2013 | 17:56

fafnir napsal(a):

marmaris
aha,gender.Síla.Tak to je jiná věc.A proč vás trápí,že jste žena?Normálně řeším u lidí inteligenci,zda je někdo myslící nebo nemyslící,pohlaví pomíjím.Zda je někdo žena řeším v jiném případě,ale to byste se už úplně pominula.
BTW.Také jedna zbytečná katedra na humanitních studiích,schopná produkovat požírače grantů z peněz jiných lidí.
19. 10. 2013 | 18:00

marmaris napsal(a):

fafnir
Co to pisete za nesmysly? To mate z kristalove koule nebo jste neco naduzil?
19. 10. 2013 | 18:11

František napsal(a):

Musím se smát, neboť je to skvělý text a návod, proč se má chlap se ženou rozvést a klofnout mladší ženskou ...
19. 10. 2013 | 18:29

Daniela napsal(a):

To Ládik: Když se Rom nedívá při stisku ruky do očí, vyjadřuje vám tak úctu. Ale zřejmě nejste zvyklý být v kontaktu s lidmi z jiných kultur.
19. 10. 2013 | 18:41

socan68 napsal(a):

Možná jo, ale na druhé straně jsou spolu se Slovenkama nejhezčí.
19. 10. 2013 | 19:45

miroslav nejdl napsal(a):

jinak obdivuju pana Komárka že se pod něco takového podepíše,já když sousedům pozvracím plot,tak se k tomu nehlásím:-)
19. 10. 2013 | 20:35

:-) napsal(a):

já jsem rád, že jsem jako dítě nebyl odložen na farmu (jesle, školka), aby má matka produkovala pro stát HDP. Vyrostl jsem ve šťastné, harmonické rodině, mohl jsem se všestranně rozvíjet, emočně i intelektálně.
19. 10. 2013 | 22:16

Nevzdělaný, 157 letý napsal(a):

Komárku - zdroj?:-)
http://www.oecd.org/edu/eag2013%20(eng)--FINAL%2020%20June%202013.pdf
20. 10. 2013 | 09:38

etno-eto-oikolog napsal(a):

Ženy jsou velmi hloupé, všechny. Ale jejich intelekt je mnohem vyšší než intelekt mořských hvězdic a ježovek, a s tím by se měly spokojit.
20. 10. 2013 | 10:08

marmaris napsal(a):

Autor zjevne neumi rozlisit "intelektualni schopnosti" a funkcni gramotnost, o ktere se ve studii jedna. Pokud nekdo ztrati cast intelektualnich schopnosti, pak to byva vetsinou na zaklade onemocneni nebo jako dusledek uzivani navykovych latek a tato ztrata byva casto trvala nebo obtizne napravitelna. Nedostatek funkcni gramotnosti byva zapricinen necasteji tim, ze clovek vypadne z pracovniho procesu, tedy u zen je to rozeni a pece o deti. Tedy vec, ke ktere jsou zeny vychovany casto jako k povinnosti, kterou museji splnit. Autor jim nadava, ze jsou nejhloupejsi na svete. Pojem funkcni gramotnost je v soucasnosti velmi kritizovan, nebot se jedna o ciste ekonomicky nahled na cloveka bez akceptovani jeho zivotniho cyklu, pouze ze zorneho uhlu ekonomiky - clovek = pracovni sila. Jak jsem uz predeslala vyse, autor je socialni negramota a sproste individuum. Mel by si zvysit sve nedostatecne intelektualni schopnosti alespon v pulrocnim kurzu zakladnich socialnioch znalosti. Clanek je des a hruza.
20. 10. 2013 | 11:28

Karel (taky) napsal(a):

Mé ženy se to naštěstí netýká, IQ má 124, to myslím stačí. Když jsem viděl ten nadpis, tak první, na co jsem si vzpomněl, jsou "čeští" zloději kovů v německém pohraničí.
20. 10. 2013 | 11:35

Bořek z Miletínka napsal(a):

O inteligenční úrovni českého národa si nedělám žádné iluze. Na TV Šláger všichni sledují Veselou trojku a její hospodské odrhovačky. A co dál? Právnická fakulta v Plzni vyprodukovala právnické blbce, kteří nyní řídí stát. Amen!
20. 10. 2013 | 11:48

Michal Komarek napsal(a):

Omlouvam se za opomenuti zdroje. Informace jsem doplnil. Dekuju! Hezky den! Michal
20. 10. 2013 | 13:19

Joža z komárkova Hodonína. napsal(a):

Pane Michal jistý Martin Komárek psal o zbytečnosti škol, neb jen od dob mařky terky vychovávají kanónenfutr.Vaše intelektuální vybavenost napovídá,že to bude možná pravda.Hi Hi.
20. 10. 2013 | 13:42

macho napsal(a):

bohužel delfíni mají na můj vkus moc studený a vlhký plotve, proto musím žít se ženskou, že se mně děcka ve škole zkazí se však bojíme společně.
20. 10. 2013 | 16:00

Levap8 napsal(a):

Lidem kteří se starají o podobné kraviny a dělají podobné idiotské výzkumy je třeba přidat roboty, která by měla alespoň minimální význam.
K panu Komárkovi: cigáni žijí tam kde chtějí. Nevidím důvod proč je vytahovat z nějakých gett. Bohužel často se stává, že žijí tam kde chtějí oni a způsobem, který by se hodil spíše do vietnamské džungle než do civilizovaného světa. Proč stále někdo chce, aby jim lidé pomáhali. Když tady chtějí žít, tak ať se přizpůsobí situaci, přestanou vykřikovat o diskriminaci, začnou posílat haranty do školy, přestanou vysedávat v hernách a zkusí žít ne ze sociálních dávek, ale z výplat za poctivou práci.
20. 10. 2013 | 16:12

AchJo napsal(a):

Jsou ještě jiné důvody k hloupnutí žen v ČR celoplošně po "porodech", za co ty ženy nenesou odpovědnost a je vinou špatného systému. Péče o děti se módně i zákonně odlidšťuje a intelektualizuje a pak systém nedává moc šancí ženám, včas se vrátit zpět.
Já jako matka samoživitelka a pečující jsem doma už 15 let a nemám pocit, že má gramotnost, odbornost a společenskost tím jakkoliv utrpěla a to i přestože jsem odborník v oboru, který je nejdynamičtější ze všech co se týká rozvoje. ALE, NEMÁM SE JAK VRÁTIT DO PRACOVNÍHO PROCESU! Dojíždět do města do zaměstnání kvůli velké rodině nesamostatných a velkého domu se zahradou nemohu, neb jsem na vše úplně sama a ani tak nestíhám vše, jak bychom rádi. Děti mi nikdo zadarmo nepohlídá a zařízení na to mimo velkých měst nejsou. Na druhou stranu, přestože mám vysokou školu a hlavně bohatou praxi, nebudu nikdy brát plat takový, abych si mohla k dojíždění dovolit paní na úklid. A SAMA ROZJET VLASTNÍ FIRMU BEZ MILIONOVÉHO ZÁKLADU NA DANĚ A ÚŘEDNICKÉ POPLATKY A ÚČETNÍ JE VÝSMĚCH MIN. POSLEDNÍCH 10 LET! Přesto jsem se o to pokusila, protože mi nic jiného nezbývalo, celkem 2x. I když to skončilo jak jinak než fiaskem, furt lepší než co jediného zbývá všem ostatním ženám, které nemají takové schopnosti! A co to je? Klesnout a jít na sociál. A co může následovat nerealizovaným matkám na sociálu, které sice z toho zaplatí jednu složenku, ale nikoliv už druhou a doma sami se doslova nudí, protože ani do částečného zaměstnání dojíždět se jim nevyplatí především kvůli ceně dopravy a podnikat u sociálu nesmějí ani částečně, protože by okamžitě o tu jedinou jistotu přišly? Rozhlédněte se kolem sebe a sami řekněte, nekončí většina, mimo výjimek, na chlastu? A podnikání jak každý ví, není nikdy jistota a rozhodně nikdy ne na začátku. Každý dement ví, že první 2 roky do své firmy musí jen sypat od peněz, po veškerý čas a že zisky se tvoří teprve po návratnosti investic, jen naše vláda to neví, nebo spíš nechce vědět. Protože kým se líp manipuluje, vyrovnaným spojeným člověkem nebo rozhozeným na všech frontách?
Studenti a důchodci smí odvádět daně (soc a zdr pojištění) až ze skutečných příjmů, tedy od následujícího roku, nikdo ostatní.
Jen tato tupost systému ničí všechny snahy a činorodost lidí, protože i když byste byli sebevíc šikovní a chtěli prodat jedinou ponožku ročně, tak musíte zaplatit min. daň 4000 Kč měsíčně státu + účetní + další poplatky. A když ne účetní, tak hory drahých zákoníků a účetních systémů(každý měsíc novelizovaných). A i ti co si nevydělají nad 15 tis ročně, musí složit nejminimálnější daň 15tis ročně a to nesmějí mít aktivní ŽL.
Tedy v této republice podnikat můžou jen velmi movití a zajištění lidé a to není zrovna průměr či nižší třída, že? Takže mizí z trhu všichni malí podnikatelé, malé obchůdky, řemeslníci... prostě poctiví lidé a poctivá práce a hlavně originálnost. NENÍ DIVU, ALE ZASE TÍM BUDEME BITI JEN MY SAMI.
20. 10. 2013 | 16:50

john petres napsal(a):

Koukám,že v české kotlině nehloupnou jen ženy(tak je to prostě zařízený od Boha),ale i filozofové sufražetkové...
20. 10. 2013 | 18:05

scientist napsal(a):

zdenekbrom
"Segregace? Můžete podložit hodnověrnými čísly, kolik romských žáků je na praktických školách? Nemůžete, protože neexistují."

Pamatuju se na Lianu Janáčkovou, jak v v rozhovoru na čt 24 vykládala, že problémy se soužitím Romů neexistují, protože v Česku se k romské etnicitě během SDLB přihlásilo jen pár tisíc lidí...
Vy moc dobře víte, že se dlouhou dobu tato data nesměla shraňovat. V současnosti je řada učitelů odmítá poskytovat nebo s čísly manipulují (často třeba v dobré víře). A nemyslím si, že nevíte o výzkumu organzovaném ombudsmanem, Gabalovy výzkumy, česká školní inspekce...
Tohle nemáte zapotřebí.

Martin:
termín segregace se mi nelíbí, ale je běžně v této souvislosti používán. Platí úzus, že institucionálí segregace může vzniknout, i když není cíleně organizována (nařízena, uzákoněna).
20. 10. 2013 | 22:46

marmaris napsal(a):

Michal Komarek
Krom toho, ze se neorientujete v zakladnich sociologickych pojmech, jejichz znalost si musite doplnit, jestlize mate ambice psat clanky na sociologicka a socialne-pedagogcka temata, byste mel take vedet, ze Romove netrpi zadnou mozkovou disfunkci. Naopak, mnoho Romu zna zakonik stejne kvalitne jako pravnici a sve znalosti si se zmenami prubezne doplnuji. Je to asi tim, ze se povazujete byti povznesen nad tuto mensinu do nebeskych stratosfer a Vase vnimani reality v ramci teorie dost silne pokulhava za skutecnosti. Mohu Vas ubezpecit, ze jako socialni pedagog mam silnou oporu ve znalostech mych romskych pratel a take vas ubezpecuji, ze ani romske zeny netrpi mozkovou disfunkci, vzhledem k tomu, ze vedou mnoho internetovych butiku pres odivani a ostatni modu a lepsi boticky nez od nich z Anglie pekne kozene a na miru nesezenu ani za pet tisic ve znackovem e-shopu. Ze se clovece nestydite takhle plivat na lidi hnede i bile. Fuj tajbl!!! Mimochodem pet let jsem jezdila po Nemecku s kapelou, ale poradne zpivat me naucili az cikani na Slovensku a to bez jakychkoliv rozdilu ci rasismu. To je ale uchylka, co.
20. 10. 2013 | 23:37

marmaris napsal(a):

Michal Komarek
A navic mailova korespondence s Romy je daleko krasnejsi nez jina. Vzdy se louci podpisem "S uctou atd.". Je videt, ze z praxe neznate vubec nic. Zkuste to. Vsichni totiz chteji zit a vsichni jsme lide. Mel byste zkusit alespon trochu buddhismu, ale to pri Vasi aroganci asi nehrozi.
20. 10. 2013 | 23:57

marmaris napsal(a):

Michal Komarek
Uz jste byl nekdy v Komarne nebo v Prespurku ve vile nejakeho uspesneho romskeho muzikanta? Muzu Vas ujistit, ze jsou to tripatrove vily s nekolika bazeny, golfovymi a tenisovymi hristi. Ja tam byla a vim naprosto jiste, ze tito lide zadnou disfunkci netrpi. Asi to bude o te tuleni nemoci. Kdo nechce, tak zkratka nic nedela. A stejne jako jsou rozdily mezi bilymi, tak ve vetsi mire i mezi Romy. A byl jste ve vilach Romu v Banskej a jinde? Chichi, to byste se divil i usima. Maji i sluzebnictvo a je bile.
21. 10. 2013 | 00:12

marmaris napsal(a):

Michal Komarek
Jo a taky maji vlastni nahravaci studia doma, ktera by jim zavideli i Prazaci. Ovsem jejich teritorium je Rakousko, Nemecko, Francie, Spanelsko, Rumunsko, Madarsko a jine. Takovy cardas, jako umeji madarsti cikani, nezahraje nikdo. Novotny je jeden z mala, ktery to propagoval. Je to neco uzasneho. Kdyz hraje cimbalista, tak pri tom tempu uz nesou palicky ani videt. Ale to byste musel byt zivy clovek a ne chodici mrtvola, abyste to dokazal ocenit. Ne nadarmo je germanska kultura vyse nez ceska.
21. 10. 2013 | 00:26

DanielaEr napsal(a):

Fajn, jsem žena po 40, s 8 lety na mateřské snažíce se vráti zpět do práce a to do IT. Takže nemám šanci. Takže bych měla být nadšena všemi těmi zrovnoprávňujícími návrhy! Jenže já fakt byla 8 let mimo branži a musí, musí to na mně být "vidět", a to nikoli ať chci či ne, ale ačkoli nechci.
Ale zkuste si tu o školách pro všechny říci mému synovi, který chodí do 2. třídy a já se teď zoufale snažím vyřešit jeho situaci neboť jeho matematické schopnosti jsou na úrovni zhruba 4. třídy, jazykové, co se četby a porozumění textu týče ještě vyšší (pozvrzeno PPP), jeho koníčkem jest chemie (a jedinými dostupnými zdroji jsou učebnice chemie pro 7. - 9. ročník). A denně ráno řešíme břichaboly a hlavoboly, protože on se ve třídě, kde se učí počítat do 20 a čtenářská gramotnost se testuje na půlhodinovém rozboru středně rozvité věty prostě strašně nudí. Čímž se mu škola prostě hnusí. A při vší úctě k dětem, které takové požehnání nemají (a že to úplně ideální také není potvrdí 9 z 10 rodičů nadaných dětí), takováto školní výchova ho ničí. A já mu každé ráno říkám, že do té školy, ze které si neodnese zbla jít musí, protože je to jeho povinnost. A on tam z povinnosti jde a každým dnem je víc a více frustrovaný. Ale můžeme se utěšovat tím, že ty chlapce, kteří ho již v první třídě šikanovali (a to tak, že mi chodil domů s naraženými žebry od toho, když ho povalili na zem a kopali do něj) ovlivní a oni budou též dychtit po vzdělání. To nás doma všechny utěšuje!
21. 10. 2013 | 00:39

marmaris napsal(a):

Daniela
Dejte syna do alternativni skoly pro nadane zaky a jestli nemate tu moznost, tak ho prihlaste do krouzku karate nebo podobneho a ono to spoluzaky pak prejde. Bohuzel. Zivot v dnesni dobe je boj a je nutne na to deti pripravit. Tak to bohuzel funguje vsude ve svete ve verejnych skolach.
21. 10. 2013 | 00:48

marmaris napsal(a):

Daniela
Krome alternativni skoly je jeste mozne bezproblemove studium pro nadane zaky na katolicke zakladni skole nebo na viceletem gymnaziu, ale na gymnaziu tusim az od pate tridy ZDS a skladaji se tam prijimaci zkousky. No jo, nejsem Vas vytouzeny guru, ale informace jsou spolehlive.
21. 10. 2013 | 01:39

Pavel napsal(a):

Tak mě napadá, jestli za to hloupnutí žen v ČR nemůže mimibazar? :-D
21. 10. 2013 | 09:26

Ládik!!! napsal(a):

Daniela -
to jsem nevěděl. Nejsem v kontaktu s lidmi s jiných kultur, lítání mě přestalo bavit před 10 lety. Děkuji za poučení, ale ověřím si to.
24. 10. 2013 | 13:45

junior napsal(a):

Pane komárek jaké jsou vaše koníčky když vystavuje té a nechodite na pivo s panem tamasem i love you
28. 11. 2014 | 16:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy