Vláda jako provokace nebo špatný vtip

23. 12. 2013 | 11:31
Přečteno 3074 krát
Trochu to připomíná situaci, jakoby třeba v řecké části Kypru jmenovali ministrem kultury Turka.

Tak ji opravdu máme téměř pod stromeček. Vládu. Skoro všichni kandidáti na ministry jsou jasní. Trochu zmatku do toho ještě vnese prezident Miloš Zeman. Ale už se nám to rýsuje. A v některých polohách to vypadá jako špatný vtip. Hodně špatný.

Andrej Babiš, Richard Brabec, Daniel Herman. To jsou v této souvislosti zřejmě nejvýraznější kandidáti, navíc proti nim pravděpodobně nic nemá ani prezident. Nemá smysl se vracet k obřímu potenciálnímu střetu zájmů Andreje Babiše – jednoho z největších tuzemských podnikatelů na postu ministra financí a místopředsedy vlády pro ekonomiku. O něm bylo alespoň prozatím napsáno už dost. Teprve na cestě do centra pozornosti jsou jeho potenciální vládní kolegové.

Brabec v hrsti
Richard Brabec je kandidátem hnutí ANO na pozici ministra životního prostředí. Podobně jako jeden z jeho slavných předchůdců Pavel Drobil by i Brabec raději „dýchal za průmysl“, ale životní prostředí bere. Celý život pracuje v chemičkách – Unipetrol, Spolana, Lovochemie. V Lovochemii, která patří Agrofertu Andreje Babiše, byl generálním ředitelem. Zároveň je členem představenstva naší největší chemické lobby - Svazu chemického průmyslu.

Brabec říká, že se v rámci Lovochemie zabýval i dopady na životní prostředí a má tedy potřebnou kvalifikaci. Jako generální ředitel skutečně patrně nemohl přehlédnout, že Lovochemie je třetím největším znečišťovatelem vod v Česku. Zájem chemiček je ale právě opačný než zájem ochrany životního prostředí, tedy tlak na zpřísňování norem pro znečišťovatele.

Je otázka, zda je možné si představit ještě jasnější střet zájmů? Jistě, osobně Richard Brabec pravděpodobně v žádném střetu zájmů není a podle zákona je vše v nejlepším pořádku. Je to i kvalifikovaný člověk, zkušený manažer. Politicky je to ale nepochybný a zásadní střet zájmů. To, že to našim politikům a zřejmě i velké části veřejnosti nevadí, je téměř nepochopitelné.

Myslím, že je důležité si uvědomit, že takto napřímo jako hnutí ANO a celá vznikající vláda do toho snad ještě nikdo nešel.

Plesnivina, moli, jezoviti...
Daniel Herman je kandidátem na ministra kultury a je pravděpodobně kultivovanější a schopnější člověk, než jeho dva bezprostřední předchůdci z TOP 09. Pokud shrneme hlavní body a vrcholy jeho kariéry, tak ale můžeme jen s mírnou nadsázkou konstatovat, že je to profesionální katolík a profesionální „přepisovač dějin“. Zejména v této kombinaci je to u nás věc dost citlivá.

Herman se do širšího povědomí dostal jako mluvčí České biskupské konference v letech 1996-2005. Předtím byl čtyři roky sekretářem arcibiskupa pražského Miroslava Vlka. Pohyboval se tedy stručně řečeno v nejvyšších patrech katolické církve.

Mezi lety 2010-13 přišel druhý vrchol jeho dosavadní kariéry: stal se ředitelem Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Tedy ústavu, který od svého vzniku rozděloval odbornou i širší veřejnost a neustále musel čelit kritice, že je pracovištěm především ideologickým, pracujícím na politickou objednávku. Že slouží k „přepisování dějin“ z pohledu vítězů a skandalizování oponentů. Daniel Herman ústav z krize vyvést nedokázal. A byť mu pochopitelně nemůžeme připisovat za vinu, za jakých okolností ústav vznikl a jak byl veden do roku 2010, nezdá se, že by Herman chtěl jeho koncepci a vizi nějak měnit.

Tedy: společnost je rozdělená a z velké části i pobouřená církevními restitucemi. Společnost se jen zvolna vzpamatovává z rozdělování prostřednictvím černobílého zjednodušujícícho a politicky motivovaného „přepisování“ nedávných dějin. A za této situace se ministrem kultury stává Daniel Herman.

Je to náhoda? Prostě výsledek koaličního vyjednávání? Důsledek toho, že kultura vlastně nikoho nezajímá? Je to symbol nějakých důsažnějších trendů? Vtip, provokace?

Kombinace katolíků a přepisovačů dějin má v naší kultuře vážně dost pochybnou tradici. Jak psal Karel Havlíček Borovský: „Českých knížek hubitelé lítí: plesnivina, moli, jezoviti.“ V době postupující digitalizace zůstávají rizikem především ti „jezoviti“.

Přesto: Šťastné a veselé!

Vyšlo v Literárních novinách

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

James de Candole napsal(a):

Excellent!
23. 12. 2013 | 11:50

dříve čtenář napsal(a):

Pane Komárku, ono, většinový volič má jiný názor, víme?
Je jen vinou naší "mizerné" demokracie, že nefungují její zcela běžné zpětné vazby.
23. 12. 2013 | 11:51

zk napsal(a):

Souhlasím. Herman se zatím projevoval především jako zabedněný ideolog a Brabec... to je nominace jako ze seriálu Jistě, pane ministře. Taky mě mrzí, že ministryní spravedlnosti se podle všeho stane asi nejen mně zcela neznámá Helena Válková, zatímco na Jiřího Dienstbiera zbyde jen legislativní rada vlády, a ve vládě zřejmě vůbec nebude Vladimír Špidla.

Na druhé straně chápu, že ČSSD získala jen 50 poslanců, takže jako její volič budu muset leccos překousnout. Ale Brabec na ministerstvu životního prostředí, to je výsměch.
23. 12. 2013 | 12:09

Sláma napsal(a):

naprostý souhlas!
23. 12. 2013 | 12:11

tajemný pan H napsal(a):

já považuju pana hermana za nejslušnějšího člena vlády. u lídí z ANO zatím vubec nevíme, co budou předvádět. připadá mi trochu nefér už ted dopředu hystericky pokřikovat. já jsem opravdu zvedavý na babiše, jestli bude snižovat provozní náklady te rozežrané státní správy, dohlídne na ty odměny a zakázky atd. osobně mu v tom fandím, pokud to myslí vážně. největší problem mám s levicovýma extremistama zaorálkem, dienstbierem a mládkem. to jsou lidé s komunistickým myšlením, kteří pohrdají demokracií, opozicí i právem a nejraději by vedli třídní boj. u zaorálka a diestbiera se navíc projevuje značná agresivita. myslím, že by je pan president neměl jmenovat. nicmeně je otázka jestli na to bude mít sílu. spíše se kloním k názoru, že ne.
23. 12. 2013 | 12:15

modrý edvard napsal(a):

Pokud se dohodneme, že nějaké ministry potřebujeme, tak je můžeme vybírat ze dvou skupin:
a) kteří s oborem nikdy nic společného neměli;
b) kteří v oboru působili a někomu šlápli na nohu. (Puč v ÚSTR je nedávný, jenom pozapomenutý.) (Ředitel chemičky nejspíš ví o ochraně ŽP nejvíc. Pokud chemičku neprovozuje, může to využít.)
Obojí je, dle článku, špatně.
To všechno nic nemění skutečnost, že Babiš a kol. jsou ve střetu zájmů. Ale o tom ten článek není.
23. 12. 2013 | 12:21

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

Vše je ale především o tom, zda se Hermanovi a Brabcovi a Babišovi a všem vůbec podaří nastavit ty procesy.
"Pak to poběží jak po másle" , řekl masný červ tasemnici.
23. 12. 2013 | 12:32

Viola napsal(a):

Tak jako ministr kultury mi pan Herman docela sedí. Uvidíme, uvidíme.
Tu kulturní chásku je třeba zklidnit, jak píše jinde pan Just.
23. 12. 2013 | 12:36

Viola napsal(a):

Podle jména je Brabec docela vhodný kandidát na ministra živitního prostředí.
Brabec je od vrabce, nebo brabence - mravence?
23. 12. 2013 | 12:39

franky napsal(a):

KDU-ČSL je strana založená na sdílení idejí a postojů vycházejích z nevědomostí předchozích generací, historicky zneužitých různými fanatiky a dogmatiky k prosazování poslušnosti jedinců neschopných svobodného rozhodnutí. Tato strana se stává prostředníkem upevňování moci katolické církve, kdy toto zájmové propojení obou institucí je významným budoucím nebezpečím pro demokratický a svobodný vývoj české společnosti. Propojení bohatnoucí katolické církve s politickou stranou znamená upevnění pozic v ovlivňování vnitřní společenské kultury a představuje rostoucí riziko mocenského uskupení s výraznými prvky totality. Je třeba si stále připomínat skutečnost, podle které, kdo nerespektuje svoji historii ten je nucen pokračovat ve svých chybách a omylech.
23. 12. 2013 | 12:40

Michal S. napsal(a):

Díkybohu za pana Hermana. Slušných lidí bude ve vládě třeba, těch lobbistů z Agrofertu a levičáckých blouznivců typu Zaorálka je tam příliš. Sprosťárna o přepisování dějin je hodna komunistického agitpropu.
23. 12. 2013 | 12:42

zk napsal(a):

modrý edvard:

Ředitel chemičky má především zájem na co nejslabší ekologické regulaci svého odvětví, protože silnější regulace pro něj znamená vyšší náklady, tj. nižší zisk. Jestli toho ví o ochraně životního prostředí nejvíc, to netuším, ale určitě toho ví hodně o jeho znečišťování. Je to podobné, jako kdyby se ministrem vnitra měl stát mafiánský boss (protože ten toho určitě ví hodně o světě zločinu) nebo ministrem zdravotnictví zástupce tabákové lobby (ten ví zase hodně o poškozování lidského zdraví).

Samozřejmě, vždy je třeba usilovat o nějaký kompromis mezi ochranou životního prostředí a ekonomickou prosperitou. Proto máme na jedné straně ministerstvo průmyslu, na straně druhé ministerstvo životního prostředí. To první by mělo hájit zájmy velkého byznysu (a znečišťovatelů), to druhé by mělo prosazovat ochranu přírody. Pokud se ale ministrem životního prostředí stane zástupce znečišťovatelů, pak máme problém. Jedna strana začne hrát přesilovku, v zápase hraném podle jejích vlastních pravidel a pískaném jejím vlastním rozhodčím.
23. 12. 2013 | 12:45

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

zk
Nejlepším pytlákem však bývá hajný.
A nejlepším kozlem zahradník.
To je stará baja.
Vyčkejme, možná že se tak časem stane ministrem kultury analfabet a ignorant a ministrem obrany posera a pacifista. Ministrem práce a sociálních věcí nějaký dráb a ministrem pro místní rozvoj bohém nebo defraudant.

Večírek začíná, masky všichni máte ? Pozor ale , aby nedošlo k tomu, že hlavní hostitel i parazit v jednom se vůbec nedostaví, nebude mít lustraci.
/mimochodem : ministr financí demokratického státu - bývalý člen totalitní a zločinecké organizace (výrazivem to pravicových voličů řečeno) plus estébák...to taky není až tak špatná di(a)slektika, to se také může spousta věcí doladit, nastavit, dotáhnout do konce, poperestrojkovat atd./
23. 12. 2013 | 12:58

Yosif K napsal(a):

1) Andrej Babiš,
2) Richard Brabec,
3) Daniel Herman. To jsou v této souvislosti zřejmě nejvýraznější kandidáti, navíc proti nim pravděpodobně nic nemá ani prezident. Nemá smysl se vracet k obřímu potenciálnímu střetu zájmů Andreje Babiše – jednoho z největších tuzemských podnikatelů na postu ministra financí a místopředsedy vlády pro ekonomiku. O něm bylo alespoň prozatím napsáno už dost.
KONEC CITATU.

Argumentace okolo střetu zájmů je postavena na hlavu - je postavena na předpokladu že voliči jsou mimozy neschopné vlastního úsudku, pak by bylo zbztečné je vůbec pouštět k volbám.

ad 1) Babiš - uúplně každý ví že Babiš je majitelem Agrofertu, proto každý bude dávat na eventuelní střet zájmů pozor. Ne že by střet zájmů nehrozil ale pokd by Babiš dejme tomu znemožnil odovz opolských potracin, každý by si toho všim a Babišovi by to mohl (ale nemusel) v příštích volbách spočítat.

Daleko nebezpečnější střety zájmů jsou ty o kterých veřejnost nic neví. Například kdzž ministr předstírá že nic nevlastní, jakoby zuřivě bojuje proti dasnovým únikům a přitom ovládá rozsáhlou českou průmyslovou skupinu přes kyperskou firmu s anonymními akciemi.

Nebo když dary na volební kampan věnuje majitel železáren a přitom se přetvqařuje že dary jdou od Lajose Bacse a Radjiva Singha.

Důležité je aby lidé věděli kdo je kdo, a ne to jak kohokoliv odblokovat od politiky z důvodu že by byl v "otevřeném střetu zájmu".

ad 2) viz ad 1).

ad 3) Dějiny trošičku pokročily vpřed od roku 1848 kdy k und k monarchie měla katolicismus za státní náboženství a komunisti byli progresivní síla bourající feudální pořádky.

Roli politicky zpátečnických jezovitů nyní zastávají komunisti a radikální sosálističtí blouznivci.

Roli brzdy ekonomického pokroku zastávají zfanatizovaní salonní zelenobolševici toho typu co blábolí o využití biomasy a myslí si že biomasa je mrkev.
Nebop co blábolí o LOKÁLNÍCH intEligentních sítích a nedošlo jim že tak inteligentní sít aby zvládla nárazové pozryvyy elektřiny z větrníků a FVE bez superposílení rozvodné sítě od severního polárního kruhu až po jižní okraj Sicilie prostě neexistuje.
Takže dneska po 60 letech řádění reálně-sosalistické diktatory a po 20 letech řádění mimozních ekologických kuglufů z Bruselu platí tato parafráze KHB:

„Vzdělanosti hubitelé lítí: plesnivina, moli, sosálisti-ekologisti.“

V době postupující digitalizace zůstávají rizikem především ti „sosálisti-ekologisti“.
23. 12. 2013 | 13:05

Míla napsal(a):

Pane Komárek
s kritikou bych počkal až uběhne trochu vody ve Vltavě.Časem se mění i charaktery,z kovaného komunisty se podle potřeby stane kovaný antikomunista.Nakonec to znáte z vlastní rodiny.A ke změně stačí maličko,prohlásit,že jsem byl pomýlený.
23. 12. 2013 | 13:10

oranžáda primitivní napsal(a):

to, že volby u nás vyhrál slovenský STBák, to svědčí o mnohém, minimálně o tom, že nadpoloviční většina voličů je nevzdělaných primitivů....
23. 12. 2013 | 13:11

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

Yosif
Babiš se jistěže nebude zabývat odvozem opolských potravin do Okocimi. Na to má své pacholky.
Yosife - platí vám vánoční příplatky nebo to děláte za pouhý základ ? Zajímalo by mě to.

Yosife, nechcete nám všem po období Vánoc poskyktnout na vaše ctěné příspěvky stoprocentní slevu ? Pouvažujte o tom.

Hezký den.
23. 12. 2013 | 13:12

muromec napsal(a):

Když vy máte v Cesku tolik schopných lidí, že je problém si mezi nima vybrat, jeden skvělejší než druhý. Akorát toho Hermana bych už od pohledu ministrem nedělal, to je takový divný typ. Ale to je snad jenom můj osobný dojem, lidi s tímhle druhem ksichtu mám zaškatulkovaný v přihrádce "slizký odporný vych.anec".
Snad jednou programátoři napíšou vhodný program, a funkce ministrů převezmou počítače. Když dovedou počítače porážet šachové velmistry, toto by mělo být hračkou.
23. 12. 2013 | 13:12

aga napsal(a):

Provokace a vtip je slabé vyjádření. Je to flusanec do českého xichtu. Ta tšechiše simulantenbande musí být už konečně a definitivně odkázána na své místo u nohou katolické církve - a o tom ten samet je.
23. 12. 2013 | 13:17

muromec napsal(a):

oranžáda primitivní napsal(a):
to, že volby u nás vyhrál slovenský STBák, to svědčí o mnohém, minimálně o tom, že nadpoloviční většina voličů je nevzdělaných primitivů....
23. 12. 2013 | 13:11
Já jsem tady právěže někde četl, že pan Babiš je ve skutečnosti židovského původu. To by mělo situaci zásadně měnit, nemyslíte? Pak byste byl za hnusného antisemitu, to si doufám uvědomujete? Styďte se, člověče. Až se dostydíte, doufám, že se pro jistotu taky omluvíte.
23. 12. 2013 | 13:18

atheista napsal(a):

Komarek: Výborně, tohle podepisuju.
Pro ty, kteří mají Hermana za nejslušnějšího člena vlády: nejde o to, jestli osobně je slušný. Jde o to, čí zájmy bude hájit! Jestli ty zájmy budou nemravné, je pro slušného člověka jediná cesta, odstoupit. Ale to se za posledních 300 let ještě nestalo. A i kdyby byl tak slušný, že by odstoupil,tak by to stejně nepomohlo; nahradil by ho někdo jiný, méně cimprlich. Takže jediná cesta je, vůbec nepřipustit, aby se ministrem stal někdo, kdo je ve střetu zájmů. Tedy ani 'slušný' Herman.
23. 12. 2013 | 13:21

oranžáda pitomá napsal(a):

muromec..... a za co, že je to STBák ???? A Slovák je to snad taky, ne ????? A kdo zkoumá jeho etnicitu, tak by se měl stydět, že....
23. 12. 2013 | 13:22

oranžáda otroubená napsal(a):

atheista...... a Babiš může zůstat ???? Není náhodou ve střetu se vším ???
23. 12. 2013 | 13:24

jarpor napsal(a):

Tak mám takový pocit, že mnozí ze zde repliky píšících nicků, s kterými málokdy souhlasím, / a totéž lze napsat o jejich vztahu ke mě / chtěli změnu. Změna... hlavní to heslo bylo pro předčasné volby...
Změna přišla... jenže - asi jiná, než tito ctihodní nickové očekávali... a jejich nespokojenost s touto změnou roste a roste... Takže vzhůru k novým předčasným vobám, milí přátelé ?
Protože "změna" podle Vašeho gusta nenastala ?

Hezký den a krásné, poklidné vánoce... nezměněné /dodávám.../
23. 12. 2013 | 13:26

oranžáda blbá napsal(a):

muromec....mám se snad stydět před STBákem , soudruhu ??? Už jsme tak daleko ?
23. 12. 2013 | 13:26

K.M. napsal(a):

ZKRÁCENÍ FUNKČNÍHO OBDOBÍ ZÁSTUPCŮ LIDU..., NA VŠECH - MOŽNÝCH - ÚROVNÍCH...,
SEBEVÝCHOVNÝM SYSTÉMEM...

Dokud nevznikne v ČR strana...,
která bude prosazovat přímou volbu...,
s cílem odvolávat, nebo potvrzovat zastupce lidu..., KAŽDOROČNĚ...(!),

nejlépe mezi VÁNOCI A SILVESTREM..., jako v jiné zemi...,
viz 3 příspěvky K.M., za blogem pana Robejška >>Kdo vládne v Evropě?,

mohou si všichni..., včetně autorů blogů o nedostatcích současného systému...,
ušetřit zuřivé mlácení prstů do klávesnic... a s tímto ztracený čas...

K.M.
DUVĚŘOVAT, ALE PROVĚŘOVAT..., by mělo být heslem roku 2014..., v politice ČR...
23. 12. 2013 | 13:30

xerox napsal(a):

condole - 11:50

... :-)
23. 12. 2013 | 13:33

muromec napsal(a):

to oranžáda pitomá
Máte to úplně popletené (proč mě to u vás nepřekvapuje?), Slovák je Slovák a není Žid, a Žid je Žid a není Slovák, a právě proto byste si měl dát sakra pozor na to co a proti komu povídáte a píšete.
(S tou etnicitou, jak ji kdo zkoumá, to měl být vtip, nebo tak rychle zapomínáte? Vy jste byl první, kdo začal na tu notu. Vy jste snad mentálně zaostalý? - Pouze řečnická otázka.)
23. 12. 2013 | 13:37

zemedelec napsal(a):

Jen se ptám o kolik stopnou dotace do kultury.
Určitě ne z restitucí.Tohle si ale kultura zaslouží,tohle Boží dopuštění.
23. 12. 2013 | 13:40

modrý edvard napsal(a):

zk. Samozřejmě BÝVALÝ ředitel chemičky. Tak jsem to napsal.
23. 12. 2013 | 13:41

atheista napsal(a):

oranžád otroubena:
Babiš je natolik jasný, že ani nemělo smysl o něm znova psát ...
23. 12. 2013 | 13:47

oranžáda blbá napsal(a):

atheista...... ale pro Peha Babiš jasný NENÍ !!! Pro Peha je v cajku.
23. 12. 2013 | 13:54

gaia napsal(a):

tak můžem upgradeovat ten starý vtip

lidovci budou mít zemědělství a kulturu, neb zde bude za chvíli umění se najíst.
23. 12. 2013 | 13:57

Petr. napsal(a):

Ať je to jak chce, ale bude to určitě lepší než za Sobotkovo kamaráda Grosse.
Jen jsem zvědav jak se bude s novou vládou dál nesmírě křišťálově bohatnout, jak se bude studovat VŠ levou zadní, když už máme VŠ téměř na každé vsi a profesorů je stále dost a jak bude p.Sobotka tlačit na p.Babiše, aby odpouštěl desetimiliónové daňové nedoplatky Paroubkovo kamarádlům z RaJe.
23. 12. 2013 | 14:15

bad tshoulte napsal(a):

oranzada:
Článek od Pehe je jinde.
23. 12. 2013 | 14:26

Desiderius napsal(a):

Vláda mohla dopadnout daleko hůř. Nejpodstatnější bude eliminivat stále rostoucí vliv Babiše a jeho lidí ve vládě. Určitě již brzy se tito lidé neudrží a začnou se projevovat. A tady by mohli sehrát pozitvní roli lidé kolem Sobotky, lidovečtí ministři i někteří lidé z Babišova okruhu, kteří začnou takříkajíc prohlédat.Ministr životního prostředí je naprostá katastrofa, bude možná i horší než Podovínský, ikdyž by se to mohlo zdát již nemožné.Herman mně nevadí,že není bigotní katolík již prokázal a orientovat se ve složitých situacích jistě taky umí.Zemanovi jistě zkazili Vánoce, protože jsou tam minimálně čtyři jména, při jejichž vyslovení mu zaskočí při svátečním jídle.S nimi se naštěstí nebude schopen vypořádat.Uvidíme.Bude lagrace.
23. 12. 2013 | 14:41

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

nechápu ten pláč nad novou vládou. Vždyť je všechno, všecičko v pořádku tak, jak to má být!!!
Co si voličové (nebo snad kravičové?) zvolili, to mají.
Chtěli jste to takhle, milí voličové??
No tak tady to máte.
A zatraceně dobře Vám tak....
23. 12. 2013 | 15:11

JF napsal(a):

obecně jde o celkem výrazný střet zájmů - ale záleží jak uvedené osoby Babiš či Brabec budou jednat profesionálně. V předchozích garniturách včetně vyprognozovaného šilingu za 5,50 a Rakousko do 5 let se jednalo o amaterismus a profesní populismus. M.Komárek se také již svým priviligovaným chováním projevil - viz. dovolenka ve Španělích. Ale postup poslaneckého klubu ANO vůči podobnému jednání čerstvě zvoleného poslance byl profesionální.
23. 12. 2013 | 15:51

mb napsal(a):

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):
nechápu ten pláč nad novou vládou. Vždyť je všechno, všecičko v pořádku tak, jak to má být!!!
Co si voličové (nebo snad kravičové?) zvolili, to mají.
Chtěli jste to takhle, milí voličové??
No tak tady to máte.
A zatraceně dobře Vám tak....
23. 12. 2013 | 15:11

já Babiše nevolil ... ani Vrabce na životní prostředí ...

a přesto i mně tak dobře - I KDYŽ V TOM NEJEDU ...

spíláte nepravému ...
23. 12. 2013 | 16:06

Kamil napsal(a):

Navrhnout Hermana na kulturu to je drzá provokace sebejistého politického trpaslíka, který si je vědom svého mimořádně vysokého vyděračského potenciálu v koaličním vyjednávání. Doufejme, že si ho Zeman podstrčit nenechá ...
23. 12. 2013 | 17:40

Yosif K napsal(a):

ANO - je možné že Babiše se ASB ptala kdo má kde jaký konta na západě a že Babiš jim něco odpověděl.
ANO - vím že Babiš mimo jiné produkuje potraviny a že může mít zájem na omezení dovozu potravin z Polska
atd
atd
atd.

ALE
To co dělá Babiš bude pod drobnohledem, nemyslím si že by Babiš chtěl nebo vůbec MOHL způsobit takové škody republice jaké (doufejme že z čiré blbosti) způsobili zelení fanatici:
1) tunel FVE - cca 44 miliard Kč vyloženě vyhozených do černé díry, schválili všechny strany kromě ODS ale jde o zelenou pitomost z Bruselu rozvedenou do české pitomosti a tunelu za spolupráce českých ZELENyCH.
2) tunel BPS - o něco méně škodlivý než FVE ale též předčasný experiment která ročně požere též okolo 40 miliard Kč a bude zdražovat potraviny do té doby než se zakáže zpracování kukuřice na bioplyn.
3) tunel MERO - z něhož sice profituje i Babiš, ale proč by neprofitoval kdzž to uřž jednou zelůení zavedli jako ohromný výdobztek na snížení spotřeby fosilních paliv, akorát že si k...ni nespočítali že mimo tropy se na fosilních palivech nic moc nenašetří, na jeden litr MERO se mimo tropy spotřebuje plus minus jeden litr nafty do traktorů.....

BTW roční náklady na zelené blbosti suma sumárum řádově padesátkrát přesahují veškeré platby náboženským spolkům, je podezřelé jak se socani zalamují o 1,7 miliardy na náboženské a okázale ignorují 80-110 miliard ketré ro´čně zahučí do FVE a BPS tunelů.

Když nic jineho, Babiš aspon umí počítat natolik aby nezaváděl blbosti na kterých prodělají úplně všichni kromě majitelů FVE tunelů a firmy která vyrábí kalhotky s potickem bobrů a ptáků.......

Samozřejmě ani slovo pochvaly od zeleného fanatika že ANO je proti předčasnému prolomení uhelných limitů - to jest že jde proti socalistické/odborářské/uhlobaronské a zločinecké mafii která chce vydrancovat zásoby uhlí co nejdříve a pokud možno v joint venture se státem aby podnikání bylo zcela bez rizika.
23. 12. 2013 | 17:42

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

mb,
To je právě ten omyl. vysmívám se Vám oprávněně
Ať jste volil kohokoli, nebo nevolil, tak za tuhle vládu můžete, a dobře Vám tak!
Chytrý volič volí buď Republikány nebo Demokraty, případně Whighy nebo Torye, a bude to v pořádku.
Každý Čech už měl více než 20 let na to, aby z tohohle blbistánu vypadl.
Pokud tak neučinil, jeho hloupost.
Ale ať si stěžuje jen sám na sebe.
23. 12. 2013 | 18:23

mb napsal(a):

aha tak to leda ... takze at jsem volil koho jsem chtěl ( zelené ) tak za tu vládu můžu ... to dává = to nedává logiku ... vpodstate mi tedy nadáváte za to, že jsem dosud neopustil tuto republiku ... aha ... dobře mi tak ...
23. 12. 2013 | 18:50

šašek z Jihlavy napsal(a):

Lepší Brabec v hrsti, než Chalupa na střeše.

BTW, pane Komárku, nežili vaši předkové v Jihlavě, vaše tvář se nápadně podobá tváři Gustava Mahlera. Nemáte někdy nutkání napsat revoluční symfonii a pak se chopit taktovky a dát nástup?
23. 12. 2013 | 19:00

Sylva Šauerová napsal(a):

Pane Komárku, nedá mně to a musím se zeptat : líbil by se Vám snad více jako ministr kultury Vítězslav Jandák ? Vidíte, pro mne je například politická strana, která si dokáže na post ministra kultury nominovat Vítězslava Jandáka, nevolitelná. Řekla bych, že v tomto případě nebude tak zle. Pokud jde o další nominaci, zde nesouhlasit není možné. Další důkaz toho, jak v tom pán Babiš "neumí chodit".
S pozdravem
23. 12. 2013 | 19:06

Michal Komarek napsal(a):

Sylva Šauerová

Na primou otázku, prima odpověď: Nelibil :-). Diky! hezky den! Michal
23. 12. 2013 | 19:50

Michal Komarek napsal(a):

šašek z Jihlavy

:-). Diky, to je docela mile srovnani. Ale po taktovce a uz vůbec ne po vyhlasovani nastupu neprahnu :-) hezky den! Michal
23. 12. 2013 | 19:55

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

mb
tak za prvé Vám nenadávám, to není můj styl.
a za druhé, když už jste prozradil, že jste volil zelené, tak vězte, že zelené jste nevolil ani náhodou. Váš hlas se rozdělil poměrně mezi strany, co se do sněmovny dostaly.
Takže jste volil sosany, ANO, komáry, okamurovce, ODSáky, Topáky i lidovce. Od každého trochu. Pouze jste tyhle strany, kterým jste tak ochotně odevzdal svůj hlas ošidil o cca 60 Kč, který dostali zelení, ale hlas od Vás nedostali.
Tak prosím, nelžete, že za stav společnosti nemůžete.
Můžete, svou kapkou jste jim svým hlasem přispěl.
23. 12. 2013 | 20:30

mb napsal(a):

to kosouhly prumet ... fakt jsem volil zelene ... me nedali do ruky lístek se zbytky sosanů, komárů, aňáců, okamurovců natožpa odsáků, topáků ani lidovců ... fakt meli zeleni muj hlas ... lze to dokonce prepocitat kolik zeleni ziskali hlasů ...

ad vaše veta: Tak prosím, nelžete, že za stav společnosti nemůžete.

použiju stejskalovu figuru: máte naprostou pravdu ... můžu za stav této společnosti ...

můžu za to že tu vládla ods ( ač jsem ji nikdy nevolil ... natožpa Klause ...)

... a i za všechno ostatní :-))

/ pokud ze přidržíme subjektivního idealismu tak si já vytváří a projikuje své ne-já ... ale jak správně pravíte, já je vždy vinno/

akorat když už vedeme tuto patafyzickou debatu hluchého s němým ... prosím, popište mi ten ideální stav, kterou stranu jsem měl volit tak abych nepřispěl k tomuhle soudobému marasmu, kterému jste se tak po zásluze vysmál ...

děkuju ... a jen mi nepiště: Oběs se na semaforu u mostu. Jungwirth

díky ...
23. 12. 2013 | 21:11

strýc virus HxNx napsal(a):

kosoúhlý průmět čverce 18:23

nejsi nějakej hysterickej?
a kampak jsi vypadl Ty?
23. 12. 2013 | 21:39

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

mb et strýci vire,
nemám nejmenší důvod někoho napadat, ani záchvaty hysterie netrpím.
Pouze jsem konstatoval, jakáže to jsou pravidla hry při volbách v čechistánském pašalíku.
Pokud někdo nevolí, nebo volí stranu, která se pro nízký volební výsledek (pod 5%) do tý naší slavný poslanecký sněmovny nedostane, tak jeho hlas propadne a rozdělí se poměrným dílem mezi strany s odpovídajícím výsledkem.
Tedy polopatě:
Pan mb vhodil lístek zeleným, ale jeho hlas se poměrně rozdělil jiným, úspěšnějším. Pokud by nevolil, tak se rozdělil také. Pokud by volil partaj s výsledkem 5% a vyšším, pak byl jeho hlas přidělen straně jeho volby.
Jediné, čím pan mb přispěl svým oblíbeným, bylo pár korun za jeho hlas. A to jen proto, že jeho oblíbení greeni měli výsledek 3% a vyšší. Pokud by měli výsledek nižší pod 3%, nedostali by ani halíř.
Taková jsou pravidla volební hry v tomhle blbistánu. To je tak těžké pochopit??
Howgh.
23. 12. 2013 | 23:08

pavel v napsal(a):

Pane Komárku,
označil jste Daniela Hermana za "přepisovače dějin". Nemusíte se bát. Komunisté měli informační monopol a díky němu přepsali dějiny takovým způsobem, že se z toho budeme ještě několik generací vzpamatovávat. Ostatně váš článek je toho zdařilým důkazem.
24. 12. 2013 | 00:09

mb napsal(a):

ja vim že muj hlas propadne ( propadl ), ale tuto ethickou otazku jsem si vyřešil již dříve: a to tak, že budu za všech okolností volit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí ( a jsem to tedy já, kdo může obviňovat ostatní tupouny: JAKTOŽE JSTE U JOVIŠE TAK JAKO JÁ NEVOLILI STRANU ZELENÝCH ... ??? když byla nejlepší ze všech, ehm, že ... ) ergo není mravné zda se má strana (kterou považuji za nejlepší) do těch pěti procent propasíruje čili nic ... tedy chápu velice dobře, jak funguje náš poměrný systém ano ... ale to na mé volbě nemůže nic (z)měnit ...

ještě vám průměte prozradím, že jsem přál sosanum a komárum, aby vytvořili většinovou vládu ... páč si myslím ( jsem si myslel ) že už je na čase, aby česko zažilo též čistokrevnou levicivou vládu a správu země ...

njn ... nestalo se ... hezký štědrý den ...
24. 12. 2013 | 00:39

Saint Just napsal(a):

Obávám se, že Martin Bursík by na kultuře nebyl žádnou alternativou, jak si myslí mb.
Na MŽP je opravdu na chvíli potřeba někdo, kdo ví jaký tu máme průmysl a a z čeho lidé žijí. Bludné kecy nás můžou vtáhnout do hlubší propasti než Kalousek.

Jen ať Duka (pardon, Herman) zruší všechny dotace příspěvkovým organizacím a nacpe je tlustým fláterníkům.
Kultura se potřebuje vrátit do Tylových dob.
Do marigotek a alou po sokolovnách.

Čím více se církev přežere, tím více jí toho bude při vyhlášení Republiky zhabat.
24. 12. 2013 | 01:01

mb napsal(a):

saint just ... jednak si to nemyslím, druhak bursik neni zeleny ... ale to mate jedno ...
24. 12. 2013 | 01:41

K.M. napsal(a):

23.12.13-13:30

ZKRÁCENÍ... FUNKČNÍHO OBDOBÍ... ZASTUPITELŮ LIDU..., NA 12 MĚSÍCŮ...

Opakování: Ani ta mnohokrát vybájená německá demokracie není dnes tou...,
jakou byla ta před 35 lety, před skandálem kolem financování politických stran kapitálem...,
ve kterém si kapitál masivně zavazoval peněžními... a jinými dary... politiky - kromě zelených - všech... stran..., aby neprotestovali kupř. proti exportu německých pracovních míst do zahraničí...

Němci po tomto skandálu dnes hovoří o "koupené republice..."
a o politicích se vyjadřují opovržlivě: "...ti do toho nemají co mluvit...",
nebo: "...ti jsou příliš malí páni..."

ROZHODUJÍCÍM ČINITELEM NEJSOU POLITICI..., ROZHODUJÍCÍM ČINITELEM JE KAPITÁL,
EVROPĚ NEVLÁDNE NĚMECKO..., NÝBRŽ NĚMECKÝ KAPITÁL...

Politici jenon přerozdělují vytvářené hodnoty..., jsou v podstatě loutky v rukách kapitálu, loutkovodičem je kapitál...

Na osobách vůbec nezáleží, což můžeme vidět na šlechtičně >>von der Leyen<<, s jakou lehkostí a elegancí jí vlastní..., přešla z vedení ministerstva práce a sociálních věcí na vedení ministerstva obrany a nyní, pár dní po nastoupení do funkce..., již dokonce předvádí na tomto novém... místě, její dovedné tanečky v Afgánistánu...

Pro veřejnost se hraje i tam divadlo zvané >>demokracie<<, nejlépe na půdě parlamentu..., v přímém přenosu... Hraje se to však profesionálněji než v česko-moravsko-slezské kotlině...,, nesnaží se až tak moc slunit na veřejnosti..., jako kupř. ti 3 trafikanti, kteří udělali z jejich odchodu z parlamentu před kamerami ...: "PŘÁTELÉ, BYLO MI TADY S VÁMI..., DOBŘE...", nejdříve srdce rvoucí doják, hodného Hollywoodu..., aby to ale na zakladě toho, co vyšlo později v této souvislosti najevo..., opět vše zdegenerovalo na "českou fidlovačku..."

Vše jen další důkaz toho, že Čecho-Moravo-Slezani do té první ligy prostě nepatří..., ještě na tu demokracii nemají...

Za čtyři roky tak může v takovém prostředí zdegenerovat každý, neboť za čtyři dlouhé roky nemají neřesti šancijen vyklíčit, nýbrž i zakořenit... A proto je nutné čtyřletou funkční dobu zástupců lidu změnit na KAŽDOROČNÍ KONTROLU jejich činnosti, a to buď okamžitým nahrazením dotyčného zástupce jiným, anebo potvrzením jeho činnosti na další funkční období - vše tajnou volbou!

Postkomunistická společnost v zemi jakou je ČR..., nemá jinou šanci vyléčit se ze zlozvyků dřívějšího režimu..., toto je nejnadější řešení na principu vzájemné sebevýchovy...

12 měsíců se dá snést ve funkci i omezenec, který se však může naopak během 12 měsíců..., taky "chytit" a udržet se..., být znovu zvolen...

Stát by totiž za normálních okolností, kdyby existoval slušný zákon o státní správě..., existoval a fungoval dál..., dál, i bez něho...

Jenže takový zákon neexistuje, nebyl žádný zájem, aby existoval, neboť si tak mohli tzv. politici..., ve spolupráci s tzv. státní správou..., své bližní pohodlně okrádat...!

A s největší pravděpodobností neexistuje vůbec žádný zákon v ČR, který by se dal srovnávat se zákony starých zemí EU..., páni pos.anci..., měli jiné starosti... Na to aby se tito co nejdříve z parlamentu demokratickou cestou vystrnadili..., je potřeba zkráceného funkčního období zástupců v řídících orgánech státu...

A ti, kteří v parlamentu 24 let jenom spali..., by měli za to pohodlné nicnedělání a dělání si vlastních kšeftíků..., pořádně zaplatit..., měli by vrátit i jejich platy, které tam dostávali, aniž by pracovali..., o tom že neuhlídali obří rozkrádání a rozprodávání státu..., o vrácení ukradeného..., nemluvě...

Bude-li Čecho-Moravo-Slezan..., nadále jen přihlížet a věnovat se jen honbě za vidinou zlatého telete..., riskuje tím za určitývh podmínek... i vyhoštění
z "tranzitního" a v jistém smyslu "přechodného" prostoru..., Střední Evropy...
24. 12. 2013 | 02:58

K.M. napsal(a):

24.12.13-02:58 - oprava:

...toto je nejnadějnější řešení, na principu vzájemné sebevýchovy...
24. 12. 2013 | 03:16

řízek ničím nenahradíš napsal(a):

K.M.B.
Ona ta von der Leyen nejni žádná šlechtična, akorát si vzala zubaře s predikátem, který v Německu nikdy nezakázali, neb na rozdíl od nás nikdy nebyli skutečnou Republikou.
I takový Karl-Eduard von Schnitzler přišel (přes otce) ke svému von až v roce 1913, kdy se do Adelsstandu masově povyšovalo. To Franz-Josef byl na tituly úspornější a zbohatlým šmelinářům dával jen křížky se svým portrétem. A datem 1849, kdy buržoasie zachránila monarchii.

Frau v. d. L. je typická zlatá mládež, dcerunka zemského předsedy vlády která chvíli studovala to, chvíli ono, chvíli tůdle a chvíli zas tam, dokud tatík valil prachy. Ani odbornou atestaci si nedodělala, neb zjistila, že je jednodušší a pro blondýnu slušivější plácat v politice pantem.
Budoucnost CDU. A BRD.

Ve funkci civilní ministryně nemusí vědět jak a komu se velí a o válce nebo míru rozhoduje Angela, která svým prokrastinérstvím každou válku vyhraje, aniž by se zúčastnila.
Není čeho se bát. Zatím.

mb
Zeleným už Bursík zůstane, dokud se nepřejmenují.
Stejně jako Jaujau.
I dvojitý honorární profesor* a předseda ZO KSČ v Ústavu jaderné fyziky Janouch tvrdí, že vhodnější zelenou hmotu z vesmíru u nás nenajdeme.
Sice Bursík nevystoupil s frygickou čapkou a prsy odhalenými na barikády kyjevského mejdanu, ale přesto je a zůstane mnohem výraznějším představitelem švancenberkovského zeleňáctví než hárékršnovec Liška.

*Zatím ne úplně jasně identifikovaných ukrajinských univerzit. Ve válce a na Ukrajině se situace mění každým okamžikem.
24. 12. 2013 | 09:56

modrý edvard napsal(a):

mb. Taky mi hlas propadnul. Kosodélník nám chce namluvit, že výběr je jen mezi zavedenými stranami. A v jiných blbistánech /kromě Izraele/ to mají taky.
24. 12. 2013 | 11:19

modrý edvard napsal(a):

K.M. napsal(a):
ZKRÁCENÍ FUNKČNÍHO OBDOBÍ ZÁSTUPCŮ LIDU. ... atd. Tak se koukněte, jak dlouho se sestavuje vláda. Ve skutečnosti voláte po prezidentském systému. Vyžaduje to změnu ústavy. OK, může být, jen to řekněte naplno.
24. 12. 2013 | 11:22

Medikolog napsal(a):

Výstižné, pane Komárku. A když přidáme ještě další "pozemkové" ministerstvo - zemědělství do spárů katolíků, je zřejmé že ČSSD jako vždy zradila své voliče. Bohužel přesně vychází to, co jsem psal o ČSSD již loni i předtím.

A Církev dokazuje, že s Bohem (není-li jejím Bohem Ďábel a jeho sestra "panna" Hamižnost) nemá společného nic, než vývěsní štít. Duka a jeho ansámbl mají k Bohu asi tak blízko, jako např. ředitelství provinční divadelní společnosti, nebo spolek falešných karbaníků a gamblerů.
25. 12. 2013 | 14:53

Medikolog napsal(a):

Výstižné, pane Komárku. A když přidáme ještě další "pozemkové" ministerstvo - zemědělství do spárů katolíků, je zřejmé že ČSSD jako vždy zradila své voliče. Bohužel přesně vychází to, co jsem psal o ČSSD již loni i předtím.

A Církev dokazuje, že s Bohem (není-li jejím Bohem Ďábel a jeho sestra "panna" Hamižnost) nemá společného nic, než vývěsní štít. Duka a jeho ansámbl mají k Bohu asi tak blízko, jako např. ředitelství provinční divadelní společnosti, nebo spolek falešných karbaníků a gamblerů.
25. 12. 2013 | 14:54

Medikolog napsal(a):

Pane Stejskale, to ne já ale re captcha... poprvé se mě ptala, zda nejsem náhodou stroj.. tak jsem v dobré víře opakoval pod jinou...

Vám i všem, v redakci i na diskusích, přeji krásné svátky, nepokažené žádnou církví, ani jinou podobnou organizací. Děkuji, Medikolog.
25. 12. 2013 | 14:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy