Jsme otroky roku?

30. 12. 2013 | 12:54
Přečteno 2826 krát
Máme šanci na svůj vlastní čas?

Je zvláštní, nakolik jsme ochotni přijmout horizont jednoho roku, jako něco důležitého, podstatného... Nebo spíš nakolik se nám média a trh snaží diktovat rytmus času v dávkách, které mají velmi náhodnou logiku. Alespoň ve vztahu k času našeho života.

Tragédie kultury a bezčasí
Nelze se tomu v těchto dnech v podstatě vyhnout: ankety, bilance, výhledy. Nejlepší kniha roku, film roku, trapas roku, politická událost roku, nejslavnější nebožtíci, sportovec roku, gól roku, osobnost roku... A taky třeba banka roku, jogurt roku, supermarket roku, víno roku, vesnice roku, výzdoba roku... A očekávání, na co se těšit: slevy hned po Silvestru, filmové premiéry příštího roku, nejočekávanější hry, knihy, auta...

Jistě, někdy je to i zábavné nebo zajímavé. Z pohledu novináře, byť třeba intelektuálního týdeníku/měsíčníku je to navíc i horizont předlouhý a nesmírně významný – náš výtvor zpravidla nepřežije právě ten týden. Nicméně je to zcela absurdní.

Buď tomu rytmu dominuje prostě pragmatický komerční zájem, v němž se bilance a jednotka času stávají marketingovým nástrojem – je přeci třeba si koupit „knihu roku“, naplánovat si návštěvu „premiéry příštího roku“ a uložit peníze do „banky roku“. Anebo je ten rytmus výrazem paradoxu, který, sociolog a filosof Georg Simmel nazýval tragédií kultury: Kultura se rozrůstá takovým tempem, že každá další generace má šanci obsáhnout z ní stále menší a menší část, takže se fakticky stáváme stále nekulturnějšími.

Obě roviny se navíc prolínají: V přemíře „kultury“ - od té „nejvyšší“ v galeriích, po tu „praktickou“ v podobě nákupů - je možno se orientovat jedině s pomocí lidí, kteří se v ní vyznají lépe, což shodou okolností bývají nejčastěji ti, kteří něco z té přemíry také prodávají. Je to logické, prostě se tomu opravdu věnují. Nabízejí nám přehled toho, co je možno za určitou, nepříliš dlouhou časovou jednotku – například jeden rok – zvládnout.

Existuje nějaká alternativa, kromě odsouzení se k nekulturnosti a pobytu v dezorientovaném bezčasí? Je možné odmítnout svoji vlastní kandidaturu na vítěze v anketě „otrok roku“?

Přání
Je to určitě velice nesnadné. Něco jako „přirozený čas“ našeho života je pohřbeno v útrobách moderní doby. Ale nechci se tady pouštět do obtížného a bezbřehého filosofování, třeba někdy příště, budete-li si to chtít přečíst... Teď jen přání...

Já chci strávit poslední den letošního roku a první toho příštího se svou partnerkou, do které jsem zamilovaný už několik let a do níž, jak doufám, budu zamilovaný stále. Koupíme si víno, které si kupujeme obvykle, protože nám chutná. Kateřina skoro nebude pít, protože čekáme dítě. Bude to každopádně naše „dítě roku“, ale rozhodně také dítě příštích let... To víno zvládnu bez problémů i sám... Na Silvestra navíc využiju výhody své volné pracovní doby, budu doma a přes den si přečtu nějakou dobrou knihu, což se ostatně snažím dělat skoro každý den. Velmi často to nebývají právě knižní novinky, ale knihy z minulého i předminulého století a v případě Platóna i z „minulého letopočtu“. Vzpomenu si na tátu, který letos umřel a moc mi chybí. A bude mi chybět i příští rok, i za dva roky, pořád... Vyměním si emaily se svými staršími dětmi, které budou slavit někde s kamarády a které nebudu atakovat ani sentimentem, ani filosofií, ale o kterých vím, že si nad „rokem“ udržují kulturní nadhled...

I vám přeju hodně vlastního intenzivního silného a dobrého času!

Vyšlo na webu Literárních novin

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin1 napsal(a):

"Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské škole"
Fulghum Robert
30. 12. 2013 | 13:19

LUF napsal(a):

Rok je jednotka přirozená vzhledem k astronomii. Přirozený je taky den. Umělé je dělení roku na měsíce a dne na hodiny, ale je to účelné . Posouvání hodinek dvakrát do roka je naopak neúčelné.

Kultura se rozrůstá, proto bych radil studovat fyziku, ostatní si člověk snadno doplní, když umí vyhmátnout to podstatné.

Kateřina by neměla pít vůbec. Není žádné bezpečné množství alkoholu pro těhotnou ženu, i malé množství může v určitém období mít těžké následky a nelze vědět kdy přesně to kritické období nastává. Když ta moje čekala dítě tak jsem dokonce nepil ani já (ze solidarity)
30. 12. 2013 | 13:30

leda bych pumpnul kreditku napsal(a):

Taky bych tu láhev vína zvládl sám.
Mít na ni.
A krabičáky nepiju.
Na zdraví, pane Komárek!

Trumberové z ČTK se radují, že si firmy nepůjčují na polotovary z ciziny a že zvolna ustávají peněžní toky.
A investiční zadlužení (jako že sem nikdo nedá peníze, potom co si ve Forbesu přečetl co jsme za voly).
Jen Kalouskovy dluhopisy, které prodal přihlouplým Čechům a které Singr vzápětí znehodnotil nejdou prodat dál, ty drží.

Protikorupční a protidluhová politika zvítězila!
Zůstává otázka, kdo prohrál.
30. 12. 2013 | 13:31

Bestia triumphans napsal(a):

Rok zachycuje čtyři roční období. Proč by neměl být přirozeným časem?
30. 12. 2013 | 13:32

Viola napsal(a):

Naše dítě musí být zákonitě dítětem roku, neboť za rok se nám více, než jedno dítě nenarodí, ledaže byste měl více žen. V bulvárech by se mohlo hodnotit dítě roku a tím by se určitě stal malý princ, ale v naši zemi dítětem roku bývá to úplně první, si myslím.
Dívala jsem se v TV na Richarda VIII a bylo mi špatně z toho, jak se králové za každou cenu honili za následníkem mužem. Ten Richard VIII byl hnusák.
(omlouvám se, ale musela jsem si ulevit)

Nejsem stroj, občas nerozeznám písmena, jen tak fláknutá do prostoru.
30. 12. 2013 | 13:36

Michal Komarek napsal(a):

LUF, bestia triumphans

Dobry den, jasne, ze je rok "prirozenym casem" v tom smyslu, jak o tom pisete, ale je to zaroven i to, co je "pohrbeno" v moderni době, kde je rok především, nebo také rokem marketingu a vytvareni umělých casovych jednotek a kde se obklopujeme umelym prostredim, které ma s tim "prirozenym" také stale mene spolecneho. Diky! hezky den! Michal P.S. Myslim, ze zodpovedne usrknuti vina jednou za cas není pro dite nebezpecne. Ale solidarni nepiti rozhodne není spatna myslenka. M
30. 12. 2013 | 13:39

fikus napsal(a):

nevím zda otroky roku, ale státu zcela jistě někteří jsou a někteří budou
30. 12. 2013 | 13:42

Bestia triumphans napsal(a):

Komárek:
Je jasné, že naše závislost na časových obdobích je daleko menší, mež u našich předků a v tomto smyslu se "přirozenost" roku opravdu ztrácí.
30. 12. 2013 | 13:45

gaia napsal(a):

Viola
6 žen měl a stejně nakonecTudorovci vymřeli jak po meči tak po přeslici. Vidime názorně, že se nemá příliš tlačit na pilu
30. 12. 2013 | 13:48

Martin1 napsal(a):

Dítě roku
Já znal jednoho, co byl tři roky v cizině a když se vrátil domů, tak tam měl prý jeho roční dítě. Geneticky vše souhlasilo. Pocházelo z nějakého vyšetření semene před jeho odjezdem a zdravotní sestra to nějak "zašmelila". A pak se kamarádky nepohodly a vše vyplavalo. Tomu říkám dítě roku!
30. 12. 2013 | 14:00

Viola napsal(a):

gaio

a kod za to mohl, že vymřeli? Mohl za to ten hnusný Richard VIII, protože nechal svou ženu popravit, když její dítě mělo čyři roky - jak bestiální, dnes si opravdu můžeme gratulovat, že nežijeme v monarchii. Alžběta, jeho dcera pak určitě z tohoto traumatu nemohla mít , anebo spíše nechtěla mít děti a ani nebyla schopna muže upřímně milovat. Alžeběta byla tvrdou královnou, ale spravedlivou a její období se nazývalo zlaté. A dost možná současná královna Alžběta nepřenechala korunu ani svému muži, ani svému synovi a zatím ani svému vnukovi, vládne tak dlouho až to půjde a pak nechť se děje vůle Boží.
Také v tom filmu bylo vidět, jak nepřiměřeně se církev pletla panovníkům do řemesla.
30. 12. 2013 | 14:10

Viola napsal(a):

opr kdo.
30. 12. 2013 | 14:10

Jáchym napsal(a):

Michale Komárku,
přeji všechno dobré Vám, Kateřině i Vašemu potomkovi.

Dík za blogy zde i články v Literárkách.
Ten poslední, silvestrovský, byl důstojným zakončením měsíčníku a stane se mým trvalým průvodcem v labyrintu ACH - anaximandrovského chaosu.
Ve srovnání s výplody ČNBankovní CHZE (chásky zmatených ekonomů) se jasně ukazujete, jak by měla vypadat exaktní věda!

Přeji dlouhý život Literárkám coby měsíčníku, pozdravujte v redakci.
30. 12. 2013 | 14:47

Michal Komarek napsal(a):

Dekuju mockrat, pane Jachyme! Hezky den! Michal
30. 12. 2013 | 14:51

strýc virus HxNx napsal(a):

ta Simmelova myšlenečka není špatná.
nomádi v poušti na náš "rok" kašlou.
ani hodiny neznají. upřímně řečeno, dokáži si takovou svobodu představit, ostatně Patočka psal o svátku jako o vytržení z každodennosti. potíž je v tom, že svátky jsou poměrně přesně na časové ose umístěny. lepší než sváteční vytržení je nesváteční vytržení. žel, jsou tu ještě peníze... ten ďáblův vynález.
30. 12. 2013 | 15:00

born65 napsal(a):

Violo,
nazýváte Richarda VIII. hnusákem. Nekřivdíte mu tak trochu ve srovnání s takovým Jindřichem VIII?
30. 12. 2013 | 15:09

strýc virus HxNx napsal(a):

Viola 14:10

nemáte náhodou na mysli Jindřicha VIII?
já mám pocit, že žádný Richard VIII neexistoval..
30. 12. 2013 | 15:11

Pradědek Čech napsal(a):

Takže, když Richard VIII neexistoval, tak nemohl být ani hnusák.
Jinak, Anna nechtěla s Jindřichem spát, aby zkusili mít jako následníka syna, jak bylo zvykem a trvala na tom aby se následníkem stala Alžběta, jak zvykem nebylo. On jí přitom vysvětloval zcela jasně, že když ustanoví Alžbětu, tak vypuknou spory a boje, které budou stát stovky, možná tisíce životů. Tak kdo byl vlastně hnusák?
30. 12. 2013 | 15:21

blue napsal(a):

pozemský rok je pro pozemšťany celkem vhodný, zatím. Lepší než marsovský, neptunský a tak. Pokud bychom ale komunikovali s nějakými hvězdnými sousedy, tak by společnou jednotkou mohl být galaktický rok, i když pravda, je trošku delší (230-250mil "let") :-)
To by přineslo při nominacích na spisovatele "galaktického roku" zajímavé souvislosti, bylo by nutné hledat nominanty za Zemi i mezi homo erectus, neandrtálci a dalšími (no, když ne spisovatel roku, tak aspoň sochař roku), ale také zcela mimo rodinu homo. Událostí galaktického roku na Zemi by pak bezpochyby byl dopad planetky před 65mil lety, který nám umožnil přežít a vyrůst... Jiná měřítka že :) ... takže hezký nový rok, ten pozemský. A pro další druhy po nás, i ten galaktický.
30. 12. 2013 | 15:22

born65 napsal(a):

Pradědek Čech, strýc virus:
dámy Viola a gaia se spravedlivě rozohnily nad mužskou ješitností, ale... třeba mají nějaké nové vědecké studie, z Anglie těch prapodivných výzkumů chodí mraky. Jestli on ten záhadný Richard VIII. není třeba tím, kdo nechal popravit Dianu Spencerovou? :-)
30. 12. 2013 | 15:29

Viola napsal(a):

Omlouvám se za Richarda, ale Richard je přeloženo silný vůdce, což Jindřich VIII byl.
30. 12. 2013 | 15:50

Viola napsal(a):

Pradědek Čech

Podle filmu jeho druhá žena porodila chlapce, ale mrtvého a on pak se rozčílil a hledal způsob, jak se ji zbavit. On měl problém najít si správnou ženu, která by byla schopna porodit syna. Pravděpodobně se mu líbily prsatější (byl asi horňák) a se štíhlejšími boky (i když to v té době nešlo poznat, zda má žena širší, nebo užší boky, když se nosily široké sukně) a chlapečci mívají větší hlavičky, takže se hůře prodírají na svět a mají pak větší úmrtnost.
30. 12. 2013 | 15:55

strýc virus HxNx napsal(a):

born 65 15:29

s tím pařížským tunelem můžete mít pravdu :-)
ale neříkejte to moc nahlas, ať se to nedozví
MI-6...
30. 12. 2013 | 17:05

SuP napsal(a):

Já jsem maximálně otrokem rocku!
Nebo že by otrockem?
30. 12. 2013 | 17:12

aga napsal(a):

Člověk má tu závislost na přirozených přírodních a astronomických cyklech v genech, a na cyklech daných danou tradiční kulturou a vírou (které se s těmi přírodními většinou překrývají) v memech. Strukturování a organizování času je pro člověka zřejmě hlubinnou potřebou, bez ní se cítí odcizen a nesvůj.

Bohužel, od doby, kdy Trhy nahradily Přírodu a Boha, jsou lidem přirozené cyklické rituály vymývány z hlavy, a nahrazovány nepřirozenými klony, které Trhům slouží. Tak se příjemné krásně snoubí s užitečným, a lidé jsou než hejno slepic v klecovém chovu, kterým řídíme čas umělým osvětlením optimálním pro snůšku.
30. 12. 2013 | 17:15

strýc virus HxNx napsal(a):

aga

na té poušti u nomádů to tak nefunguje.
v tropech zase neznají čtyři roční doby, pravda, tam se možná řídily starší civilizace těmi kosmickými úkazy (Mayové a další.
já si trvám na svém oblíbeném vytržení (ale ne srdce za živa).
30. 12. 2013 | 17:32

aga napsal(a):

strýcu

Kolik myslíte, že ještě zbývá nomádů, kteří se neživí tím, že pózují pro fotografy?
Dal jsem si do vyhledavače "Tuaregové rituály" a vypadlo jich celkem dost. Jsou to prý muslimové, a jejich rok je taky cyklicky pojat.
30. 12. 2013 | 17:49

strýc virus HxNx napsal(a):

aga

tak to je fujky fujky. (nějací určitě zbyli, aby to nebylo jak s tím lesem v písničce Wabiho Daňka, zbytečně pesimistické... :-) )
zřejmě již před chronometry a penězi není úniku.
snad zbyli taky nějací Indiáni v Amazonii, ale jistě mají též namále.
30. 12. 2013 | 17:58

aga napsal(a):

Zákonitost přirozených cyklicky se opakujících rytmů času asi lépe chápou ženský. I jejich souvislost s "netělesnými" jevy. Horizont měsíce není z jejich pohledu až tak nepřirozený.
30. 12. 2013 | 18:12

marxík napsal(a):

Dalším významným cyklem, který nám brzy začne zanechávat stopu ve šroubovici, je pětiletý hospodářský plán.
Ten bude korigovat (možná i nahrazovat) nespolehlivé trhy, ke spokojenosti nejednoho agy.
30. 12. 2013 | 18:29

strýc virus HxNx napsal(a):

inu, i my muži máme své cykly. o to tajemnější, oč méně zřejmé. ostatně každá buňka má své cykly.
mitotické i meiotické. a všeliké další.
já mám rád cykličnost hudby. a bažinného zpěvu.
30. 12. 2013 | 18:36

Eli napsal(a):

Pane Komárku,přeji zdravé dítě a děkuji za vtipné články,se kterými někdy i nesouhlasím.
Ale přesto je dobře,že je píšete-máte tak trochu podobný styl s bratrem,ještě když jsme kupovali MF,často jsme se smáli jeho OBJEVŮM.....byla to ovšem pro mě rána,ten jeho náhlý vstup do politiky(a pořád mi tanou na mysli otazníky).
Hodně úspěchů.....Vám i jemu.
30. 12. 2013 | 18:42

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opackovat, supe, též jsem býval otrock ...
Veselé krizování.
Jo a kdybyste náhodu potkali mého vymyvatele, že ho zdravím.
http://www.meh.ro/wp-content/uploads/2010/06/meh.ro4587.jpg
30. 12. 2013 | 18:52

strýc virus HxNx napsal(a):

ježiš, on je to jeho bratr?
Mein Gott ... und Gott min Uns ...
už sem nepáchnu.
30. 12. 2013 | 18:53

Michal Komarek napsal(a):

Eli

Dekuju mockrat! Nesouhlas s otazníky je rozhodne něco, co každý, kdo pise, potřebuje jako sul :-). hezky den! Michal
30. 12. 2013 | 19:30

Jáchym napsal(a):

SuP napsal(a):
Já jsem maximálně otrokem rocku!
Nebo že by otrockem?
************************
Možná i outrockem .
30. 12. 2013 | 21:35

Jáchym napsal(a):

Michal Komárek,
(Eli)
Nechtěl jsem se o bráchovi ze slušnosti zmiňovat...skoro každá rodina má holt svou černou ovci.
Neste to statečně! :-)
30. 12. 2013 | 21:43

Martin1 napsal(a):

Jáchym
Já už pěkně dlouho nepotkal bílou ovci - samé černé!
Vše O.K. - hlavně zdraví v roce 2014 Vám přeje Martin1
P.S. Jo - jednu znám - tchyni :) Co kdyby to náhodou četla?
30. 12. 2013 | 21:53

Jáchym napsal(a):

Martin1
Nojo, co se dá dělat...
Tak taky hodně zdraví - hlavně ať nás všechny pánbu při zdravém rozumu zachovati ráčí!
30. 12. 2013 | 22:18

Saltzman napsal(a):

Bod v prostoru i čase je pouze relativní. Můžeme určit jakýkoliv bod v čase, či prostoru za ten významný a bude to vždy pravda. Pravda stoprocentní, protože relativní. Každému člověku, tedy tvoru schopnému si uvědomovat svou existenci, je podstatný bod v čase jeho narození. Bod úmrtí je podstatný ostatním lidem, kteří jej znají. Pro něj samého je vteřina, bod úmrtí, časem nekonečným. V čemž je paradox.
Nimrat se v problematice konce a počátku roku je na hlavu padlé. Každý si sám může určit významný časový bod podle své ochoty a potřeby a vždy to bude správně. Jako stejně správně je vnímání vlastního vesmíru, který nepatří nikomu jinému. Každý má svůj čas, svůj vesmír, svou existenci.
Společnost vnucuje jedinci časový řád. Je v tom síla ovládání, je to moc nad davy. Nebezpečné pro moc je, když si jedinci určují časové body sami jak uznají za vhodné. Je v tom svoboda a tu moc nenávidí. A tak proto máme třeba neustálé každoroční změny zimního a letního času. Nepotřebuje je jedinec, ale tzv. společnost, tedy moc. Další příklady se nabízejí v učených časových bodech a to třeba povinnost pracovat od - do, bod času kdy je člověk dospělý a kdy podléhá zvůli dospělých, neb je uznávaný co dítko, nebo bod času, kdy je jedinec uznán za starého a tím i povinen se podřídit vládnoucímu mládí. dalších příkladů bezpočet.
Jednoznačně - časové body slouží k ovládaní lidí, činění jich otroky moci!
;-))
31. 12. 2013 | 08:00

gaia napsal(a):

Já myslím,že v ČR se chodí moc brzy do práce, tudíž je pracující otrokem hlavně svého budíku a pichacky jsou taky Svina, pichnete o minutu později, ale nezaplatí vám minut 15,za 4 minuty pak přijdete o hodinu svého svobodného zivota
31. 12. 2013 | 09:43

Hermenegild van der Gelder napsal(a):

to Viola:

No, a taková Kateřina Medici měla čtyři děti, z nichž tři synové byli králi a dcera se stala královnou (tu ta Margita). No a taky ti z Valois vymřeli, to si nevyberete........
31. 12. 2013 | 10:57

aga napsal(a):

Možná ty všechny události roku nejsou výrazem potřeby měřit kvantitu času, ale posoudit kvalitu jeho určitého výseku.

To, že má čas kromě kvantity chronos i kvalitu kairos jsme zapomněli. Kvalita času je například i to, co zkoumá astrologie, proto je měřením a vážením posedlými vědátory tak nepochopitelná a nepochopená.

A neukojená podvědomá touha chápat kvalitu času pak metastázuje v ošklivých nádorech komerčních událostí a osobností roku.
31. 12. 2013 | 11:22

Michal Komarek napsal(a):

aga

To je hezke shrnuti! Diky! hezky den! Michal
31. 12. 2013 | 11:31

mb napsal(a):

tam kde hy tam kde hy tam kde hynou sobi ... čech se přizpůsobí !

pf 2014
31. 12. 2013 | 22:01

Platan napsal(a):

Michal Komárek:
Jsme otroky roku?
...............................................................

Bože, tahle je snůška banálních kydů vyšla v LN?

Navrhuji na titul Blbost roku!
01. 01. 2014 | 13:44

mb napsal(a):

platane pletete LN a LtN ...

je tam vo jedno téčko (na)víc ...
01. 01. 2014 | 13:54

Platan napsal(a):

mb
Díky, budu si to pamatovat.
01. 01. 2014 | 14:09

Platan napsal(a):

Abych nebyl (právem) obviněn, že má kritika má formu pouhého negativistického výkřiku, pokusím se vyjádřit trochu konkrétněji:
Autor konstruuje nesmyslný problém... Jakoby pro někoho bylo skutečným problémem (snad kromě autora, ale pak by to spíše než blogem měl řešit třeba psychoterapií...), že si lidstvo (už od nepaměti) rytmizuje svůj čas jeho odměřováním na roky (což je samozřejmě vedle odměřování času na dny a měsíce tím nejpřirozenějším možným způsobem).
Poté, co je "problém" hotov, "načechrává" si autor své ego tím způsobem, že nám předvádí na "autentických obrázcích ze svého života", jak je on sám nad jím "vyrobeným" problémem povznesen... Přitom se dopouští sentencí, z nichž banalita přímo odkapává: "Koupíme si víno, které si kupujeme obvykle, protože nám chutná."
To je opravdu sdělení hodné slohové práce žáka páté obecné (samozřejmě s tím, že bychom víno zaměnili za limonádu). Kdyby aspoň autor ještě dodal: "... a vůbec nám nevadí, že to není víno roku", bylo by možné ho "podezírat", že je ve skutečnosti nad věcí povznesen a jen si tak trochu dělá šoufky... :-)
01. 01. 2014 | 20:05

Michal Komarek napsal(a):

Platan

Dobry den, diky! To vite, ze pomyslet na psychoterapii není od věci :-). Nicmene ta veta, kterou citujete, mela mit prave ten smysl, který v ni postradate a "banalni" je zamerne: vyrazy "obvykle" a "které nam chutna" poukazuji na tu jinou rytmizaci nez prostřednictvím "roku". Je to hrozne jednoduchy a zjednoduseny obraz toho "jiného" vlastního casu... Ale zakladni "rytmizace" blogu je nepochybne v tom, jestli je dobře napsany nebo ne a Vam pripada, ze tenhle dobry není, takze mam smulu, to se neda nic delat. Třeba se priste potkáme lepe. Hezky den! Michal
02. 01. 2014 | 07:55

Platan napsal(a):

Dobrý den, pane Komárku, děkuji za odpověď. Myslím, že jsem pochopil Vaše vysvětlení, proč jste ve svém článku použil „záměrné banality“.
Zatím ale stále nerozumím tomu, co by mělo být špatného třeba na vyhlašování knihy roku. Že se vyhlašují různé jiné „... roku“ z nichž mnohé i mě připadají hloupé a zbytečné, to je jiná věc. Vy ve svém blogu, jak se mi zdá, kritizujete samotný pricip, s čímž já prostě nesouhlasím.
Co se týče vámi zmíněných sportovců roku, jogurtů roku (skutečně...?) apod., tak z mého hlediska jsou to sice pitomosti (kdy už, tak by mě víc zajímal ten jogurt, pokud by se to dalo brát jako záruka kvality...), ale věřím tomu, že pro naše „televizní sportovce“ může být vyhlašování sportovce roku pěkným „sportovním“ zážitkem. Tak proč jim ho nedopřát...? :-)
Co ale považuji za skutečnou debilitu všech debilit, je honba za „prvním novým občánkem“ v novém roce. Představuji si, jak se porodník vrhá s porodnickými keštěmi na nastávající matku, aby z jejího lůna vyrval nebohé dítě o pár vteřin dříve, než se to podaří „konkurenci“... (Tuším, že se to v praxi asi řeší trochu jinak, nejspíš nějakými „provokačkami“).
Vaše přání příštího lepšího setkání opětuji. I Vám hezký den! Platan
02. 01. 2014 | 18:25

mb napsal(a):

... rado se stalo ...

hezky novy rok ...
02. 01. 2014 | 21:46

DennisKr napsal(a):

Everything else is finally merely details -- important details, but variations on that theme. index.php is the control, the menu system determins what the "current page" is, and bunches of events get fired in the act of construction that page. Plugin modules can hook in to those occasions and adjust the workflow/provide added information/etc. That is also a part of the reason a lot of Drupal resources revolve around making modules. Without modules, Drupal does not actually DO something other than say, 'Some one asked to get a page! Does this exist? No? OK, I'll serve up a 404.'

<a href="http://billysrereebiz.com">Corro</a>

http://billysrereebiz.com - lolz
25. 02. 2014 | 23:38

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
26. 02. 2014 | 13:46

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 10:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy