V příběhu odvolání Lessyho nejsou vítězové, jenom poražení

30. 08. 2012 | 17:29
Přečteno 11372 krát
Policejní variace na hru „jeden musí z kola ven“ včera skončila. Petr Lessy byl odejit z postu policejního prezidenta. Kubice sice dosáhl svého, ale rozhodně nemá co slavit. Lessy svou hru totiž hrál dobře - a ke dnu tak stahuje i Kubiceho.

Pro řadu lidí současný ministr vnitra sice kvůli někdejší "své" zprávě o prorůstání politiky a organizovaného zločinu představuje ztělesněné zlo, ale je třeba připomenout, že především jeho kredit u té části veřejnosti, která mu zprávu nezazlívá, jej nečekaně katapultoval do vlády v době, kdy její důvěryhodnost byla tak nízko, že už to vypadalo, že nemůže klesnout více.

Krátce se zdálo, že tandem Lessy-Kubice může fungovat a když to nepůjde, Lessy gentlemansky vyklidí pole. To se však nestalo - a od té chvíle jsme byli svědky sporu, který postupně gradoval přes kázeňská řízení a podněty Generální inspekci bezpečnostních sborů (GIBS) až k trestnímu oznámení za to, že Lessy se v médiích opřel do Kubiceho s tím, že ministrovo jednání vůči jeho osobě hraničí s šikanou.

Spor, který mezi sebou měli Kubice a Lessy by se dal shrnout tak, že Kubice požadoval hlubší řezy do organizační struktury policie, než byl Lessy ochotný připustit. Snahu uchránit policii od krácení rozpočtu, snižování stavů a obecně spíše o zachovávání stávajícího stavu než reformování drahé struktury policejní organizace se Lessymu podařilo postupně dostat až do roviny jakéhosi občanského vzdoru. Sjednotil za sebou policisty a určitě si naklonil i nemalou část veřejnosti.

Body pro Lessyho

Lessy celkem jednoznačně vyčníval nad své předchůdce v jedné věci - dokázal hovořit tak, že to jeho podřízení ocenili a dokázal se za ně veřejně stavět, když byli obviňování z politických honů na korupčníky. Splnil svůj slib, že nebude zasahovat do vyšetřování politicky citlivých kauz a zrušil pokyn svého předchůdce, podle kterého měla být zahájená šetření politicky činných osob hlášena náměstkovi pro trestní řízení. Pod jeho vedením se policii viditelně uvolnily ruce – v tom se ale shodoval i s ministrem Kubicem, možná v této jediné věci… Zkrátka, Lessy si vzal k srdci tolikrát omílaná slova o nezávislosti policie. Ke své škodě si je ale vyložil i tak, že pokud nesouhlasí s ministrem vnitra v koncepčních otázkách řízení policie, nemusí se na něj ohlížet. V časech hojnosti by svůj postoj možná ustál, v době plošných vládních škrtů (ať si o nich myslíme cokoliv) ale neměl šanci. Mimo jiné i proto, že nenabídl alternativu – svou pozitivní vizi, jak policii vyvést z neutěšeného stavu, v němž se nachází.

Kubice na zcestí

Ministr vnitra tak de facto ztratil možnost jakkoli prosazovat svou vizi (respektive vizi „Tomáškovy“ komise, která měla za cíl připravit podklady pro vytvoření úspornější organizační struktury policie). V této situaci, s fakticky neodvolatelným a současně nespolupracujícím policejním prezidentem, Kubice oplácel podobnou mincí – řešením jakýchkoli nedostatků v práci Petra Lessyho právní cestou. Pochybení, která je obvykle zvykem přehlížet (sic!) či nanejvýš řešit pokáráním mezi čtyřma očima, Kubice řešil kázeňským řízením a podněty na GIBS (ty jako jediné mohou vést k nedobrovolnému odchodu policejního prezidenta; možná jen shodou okolností byl Lessy nakonec odvolán na základě trestního oznámení zlínských policejních šéfů Bedřicha Koutného a Jaroslava Vaňka a ne díky některému z ministrových podnětů). Jakkoli se může jednat o kroky, činěné ze zoufalství či poté, co jiné (řekněme lidštější) metody selhaly, není až tak těžké ztotožnit se s Lessyho tvrzením, že se jedná o „útisk policejního prezidenta, který už téměř hraničí s rovinou trestního práva“.

Body pro Kubiceho

O tom, že se v případě Lessyho konce jedná o účelové odvolání na hraně zákona, je zkrátka těžké pochybovat. Na druhou stranu představa, že by Lessy byl paličatým, nespolupracujícím a policii „betonujícím“ prezidentem dalších 3,5 roku, je dost divoká. Říká se, že existují dobrá, špatná a manažerská rozhodnutí. Kubiceho rozhodnutí spadá do třetí kategorie – ač se jednalo v jistém smyslu o neodvratný vývoj situace, nikdo netleská ani nechválí, umírnění zdvihají obočí (LIDEM), neumírnění spíše prostředníček (ČSSD, LEV 21). Jistě se objeví i nějaké to trestní oznámení.

Podezření budí také rychlost, se kterou se celá akce odehrála; na to, jak překotné byly středeční události, do sebe až záhadně zapadaly. Má však i své kladné stránky – třeba to, že věc je tak de facto uzavřená a nebude prostor využívat "boj o policii" v předvolební kampani. Nebo to, že ministr o svém kroku odvolat a vzápětí jmenovat novým policejním prezidentem Martina Červíčka „opomněl“ informovat premiéra. Docela ostrý krok, ale pochopitelný. Zabránil tím většímu než nezbytnému rozkolísání policie, které změna na nejvyšším postu nutně provází. Kdyby se o tom Nečas dozvěděl, jmenování nového prezidenta by se jistě neobešlo bez nutných zdlouhavých konzultací (s kým, to si raději netroufám představovat) a politický nádech celého procesu by se prohluboval s každým dnem, po který by bylo křeslo policejního prezidenta prázdné.

Navzdory pachuti, kterou včerejší události provází, tak má tato situace možná přece jen mírného vítěze. Policii.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jana Pechová napsal(a):

Vážím si věcných příspěvků. Autorovi děkuji.
30. 08. 2012 | 17:51

michaltosovsky napsal(a):

Také děkuji:-)
30. 08. 2012 | 17:55

Gudka napsal(a):

Takže, pokud bych měl shrnout autorovy myšlenky, pak Kubiceho negativa jsou vlastně pozitiva a vydělá na tom policie?
Já bych uvítal,. kdyby na tom vydělali občané. Protože situací, kdy vydělávala policie jsem měli za desítky let až až.
30. 08. 2012 | 18:01

modrý edvard napsal(a):

jo, pěkný.
30. 08. 2012 | 18:05

Kanalnik napsal(a):

Nesdilim autorovu miru optimismu. Jinak lze jiz jen cekat, kdy Klaus zarizne prostrednictvim rebelujicich poslancu z ODS vladu a s ni i Necase. Lessy byl Klausuv clovek.
30. 08. 2012 | 18:15

Joe Ratata napsal(a):

Pak je tu ještě prorok Kalousek.
Došlo na jeho slova!
"U policie jsi skončil!"

Na financích mu proroctví sice nevychází (krize se nás netýká-a kupodivu týkala,5% růst-a on to 5% pokles,zvýšíme DPH-a vybereme míň),ale tam se nemůže opřít o Kubiceho a jeho podvrhy.Ani zasrašit se nedají!Mrchy!
30. 08. 2012 | 18:21

David napsal(a):

"...V příběhu odvolání Lessyho nejsou vítězové, jenom poražení..."

---

S tím nemohu souhlasit. Jsou zde jasní vítězové, a to jsou naši mafiáni. To, co předvedli je jasný puč. Mafiánům se podařilo zastrašit a paralyzovat řadové policisty, kteří teď budou ještě více pasivnější, aby nepřišli o místo tak, jako Lessy. Proto je nutné alespoň co nejdříve zastavit všechny tlaky, které vedou k tupým škrtům a ke snižování počtu policistů. Je třeba vyvinout tlak na Peake - LIDEM, aby nedrželi mafiány u moci. Lessy by měl celou svoji kauzu včetně všech dokumentů ze spisu průběžně zveřejňovat, aby si mohl získat i podporu od veřejnosti. Jen maximální medializace celé kauzy mu může pomoci. Stejně už nemá co ztratit.

To, co se stalo mohl udělat buď hlupák nebo darebák a nebo obojí.

Z toho, co předvádí "křesťané" Nečas, Kalousek a Kubice se mně dělá špatně.

Kalousek totiž potřebuje, aby za pomoci Kubiceho, Bílka, Červíčka a tupých škrtů úplně paralyzovat policii, aby nemohla vyšetřit všechny ty jeho lumpárny, což se mu zatím velmi dobře daří.

Lessy už nemá co ztratit, proto by měl ze spisu zveřejnit vše, co uzná za vhodné. Jedině pravdivé a otevřené informování veřejnosti může pomoci nejen jemu, ale i nám všem.

Cesta, kterou nás vedou "křesťané" Nečas, Kalousek a Kubice je cestou do pekel.
30. 08. 2012 | 18:29

Analytik napsal(a):

Proč mám ten neodbytný pocit, že na této operaci získala výhody jen Mafie?
Nový policejní prezident sice slibuje, že ve vyšetřování korupce v nejvyšších sférách české politiky se bude pokračovat, ale žádný případ se zatím nedostal před soud.
Že by Bradáčová převzala po Rampulovi nejen křeslo, ale i ten pověstný koberec včetně jeho obsluhy?
30. 08. 2012 | 18:32

zítra si přijdou pro vás napsal(a):

Tošovský přispěchal s novou myšlenkou a testuje náš přístup.
Jestli náhodou Kubiceho postup kladně neoceníme.
Znám asi deset občanů, kteří jej opravdu takto ocení.
Tři z nich píší pod různými nicky pod zdejší blogy a sedm dalších je svého povolání multimiliardáři-privatizátory.
30. 08. 2012 | 18:43

Yara napsal(a):

Všichni vědí, že odvolání bylo účelové a byly naplněmy Kalouskova slova, že u policie skončil.
30. 08. 2012 | 18:46

Vogel napsal(a):

Vidíme Vy si protiřečíte, Vám asi nefunguje hájovna. Vidím říká" "Lessy to je Člověk z jiné planety a pouhá figurka, která byla snadno ovladatelná jinými."....Když byl tak lechce ovladatelný, tak proč se nenechal řídit a ovládat Kubicem, Nečasem, Kalouskem, Langrem a podobnými exoty, jako třeba modrý žabák Martinů a Vrba? Člověk z jiné planety, to asi znamená, že nebyl modrý, nechtěl poslouchat žádné politiky a nekradl jako se krade v ODS, TOP 09 a podobných stranách. Člověk z jiné planety, protože se nenechal zastrašit a podplatit? Už jsem Vás pochopil soudruhu Vidíme :-)))
30. 08. 2012 | 18:59

S. Vochmelík napsal(a):

Petr "Nessie" Lessy není jen vynikající kriminalista, nýbrž i skvělý kryptozoolog. Příští týden spolu vyrážíme do Gabunu, kde konečně odchytíme proslulého vodního dinosaura mokele mbembe.
30. 08. 2012 | 19:01

dříve čtenář napsal(a):

Jo, jo, další autor, který vidí jen na pravé oko.
V této kotlině si opravdu jinou než mafiánskou vládu nezasloužíme!
I přesto, že je nádherné léto, vládne nám nečas...

Jinak souhlas s Davidem.
30. 08. 2012 | 19:03

Sranda napsal(a):

Nevím kde na ty fóry chodíte, ale máte zcela špatné informace a samotné znalosti osob uvedené kauzy. Novinář nebo někdo kdo zná skutečný životopis a postup u policie pana Kubiceho, včetně jeho spíše nedosaženého vzdělání, nemůže vůbec takového člověka brát vážně. S ohledem na Kubiceho zprávu, která z policejního hlediska byla naprostý blaf a tak akorát na okamžité propuštění těch co se na ní podíleli od policie.Těžko najdete u policie člověka kromě dlouholetých kamarádů pana Kubiceho, kdo by Vám řekl, že Kubice byl polcistou. Ten člověk byl výsměch práci slušných a poctivých policistů v době kdy byl u policie a dnes je výsměchem této vlády, kdy se svým vzděláním, zkušenostmi takový obdobný ministr v Evropě není. Když vykládá jak absolvoval stáže v zahraničí, zkuste se jej zeptat kolik ovládá světových jazyků.
30. 08. 2012 | 19:17

Petra napsal(a):

Neměli bychom konečně něco dělat? Tato netečnost vládní mafiány jen posiluje. Je třeba jít do ulic a nepovolit dokud nebudou všichni pod zámkem. Sebrat jim majetek a dát ho státu. Nesmíme dopustit, aby stát zlikvidovali, to je jejich cíl. Tyto vlastizrádce je třeba po zásluze tvrdě potrestat.
30. 08. 2012 | 19:19

kryptokalouskolog napsal(a):

S. Vochmelík
Neblbněte, Mokele mbembe žije v Kamerunu.
V National Geographic ukazovali starého vyschlého negra, který s ním mluvil.
M.b. měl tři prsty a říkal, že pozdravuje Vlastičku Parkanovou.
30. 08. 2012 | 19:24

Petr B. napsal(a):

Jak to? Vyhrála přece ODS, TOP09 a Nečas. ODS má na postu policejního presidenta svého člověka, který už nebude vyšetřovat trestné činy členů ODS a TOP09 či jejich sponzorů. To byl přece Nečasův dlouhodobý cíl, mít vše pod palcem.
A před volbami 2014 nás zase čeká oblbování ve prospěch ODS a TOP09 od různých herců, zpěváků a bavičů. Je to snad na věčné časy.
30. 08. 2012 | 19:38

S. Vochmelík napsal(a):

ad pan kolega kryptokalouskolog

Ano, výskyt dinosaura mokele mbembe je hlášen i z Kamerunu. A stejně tak i z Konga. Ale my, proslulý kryptozoologický tandem Spytihněv "Yeti" Vochmelík a Petr "Nessie" Lessy, máme tajné informace, že největší naděje ho odchytit je v současnosti v Gabunu. Petr totiž nelenil a zadával svým podřízeným skutečně závažné úkoly.
30. 08. 2012 | 19:39

vico napsal(a):

Vítězem je Kalousek. To, co tento člověk předvedl v souvislostí s kauzou CASA a s vydáním "Zpívající pudřenky" by v normální demokratické zemi vedlo k politickému exitu Miroslava Kalouska. U nás je to tak, že se vskutku naplnila jeho slova adresovaná policejnímu prezidentu : "Ty jsi u policie skončil!"

Upozorňuji vážené čtenářstvo, že nikoliv ve funkci policejního prezidenta, ale policie jako takové.

Lessyho potkala zcela bezprecedentní poprava - jak se říká pro výstrahu. Zatím se tak v dvacetileté historii ČEZka nestalo. Ale všechno je jednou poprvé.

Poprava policejního ředitele za svítání musí upomenout každého, kdo netrpí Alzheimrem, že zhruba před měsícem už jedno stanné řízení, za které by se nemusela stydět ani čínská justice, už proběhlo. Na minutu byl odvolán ministr spravedlnosti.

Uměřený článek Michala Tošovského je jen důkazem, že si opravdu člověk zvykne i na šibenici.

Prostě jsou tu občané, kteří si Kubiceho za jeho Zprávu tři dny před parlamentními volbami velmi považují . Lessy byl "popraven" méně neočekávaně, než Pospíšil. Policie alespoň bude mít klid na práci. Díky "politickému řešení" alespoň nemuselo dojít na suchý výstřel z mafiánské lupary.
30. 08. 2012 | 19:40

jako návnadu radši sýr napsal(a):

Petr B.
To jsem sám zvědav, koho Petr Zelenka (známý aplikátor rodenticidů na lidi) zvolí do role Sarah Silvermanové tentokrát. Mádl za moc nestál.
30. 08. 2012 | 19:47

kryptokalouskolog napsal(a):

S.Y. Vochmelík
Aha, tak to s vámi dělal Messner rozhovor do Playboye.
Jasně si vzpomínám na pasáž o práci policejních Šerpů, kteří brání středoevropským primátorům nechávat vám u cesty zázvorové sušenky. A použité stříkačky. Už tehdy se mi zdálo, že jste proti policii zaujatý. Nebo proti Šerpům.
30. 08. 2012 | 19:58

Pavel napsal(a):

Demagogický blog,který nechává stranou,že poprvé v historii se za tohoto policejního prezidenta/Lesssyho/ rozjely a došetřily kauzy proti politikům.
To je hlavní důvod,proč Kubice už rok dělá vše možné,aby se ho zbavil,byť je evidentní,že důvody si jen hledá.Kubice sám pro policii nic nedělá a škrty od Kalouska ji chce jen oslabit.Kdo včera poslouchal HYDEPARK s Johnem,tak to slyšel na plná ústa.Mafie se brání a Kalousek zase může klidně spát.
Kdo dnes si pamatuje jak telefonáty se KALOUSEK snažil zabránit vyšetřování letounů CASA? Zdalipak na něj někdo podal trestní oznámení pro snahu politika ovlivnit vyšetřování ? Necháme si to líbit?
30. 08. 2012 | 20:05

Maximus napsal(a):

Pan autor článku "trochu" opomněl uvést, že Kubice s Lessym zametl tak, že ho místo odstavení z funkce, přímo vyhodil od policie a zařídil mu, že po letech práce u policie nedostal ani penny a rovněž nula výsluh, na rozdíl od celé party komunistických StBáků. Pane autore, Váš blog mě říká, že jste se prachobyčejně podělal a že couváte. Z poza okna to vyzerá, že jste malej českej pudlík, který se bojí o korýtko. Tož tak, by řekli na Moravě! Zdravím Vás a haf haf!
30. 08. 2012 | 20:15

ještěalice napsal(a):

nechutným blog ! Nic tak hrůzyplného, vlezdopredelistického jsem už dlouho zde nečetla!
30. 08. 2012 | 21:02

David napsal(a):

ParlamentniListy.cz:

Všechno jinak. Kubice má rezignovat

VÍME PRVNÍ Další setrvání Jana Kubiceho v křesle ministra vnitra je pouze otázkou dní. Důvěryhodný zdroj přímo z vlády redakci ParlamentníchListů.cz řekl, že Kubice rezignuje v nebližších dnech. Premiér Nečas se prý bojí, že se Lessy po soudní bitvě nakonec vrátí na svém místo.

30.8.2012 18:50

Sám odvolaný policejní prezidenta Petr Lessy nedlouho po svém středečním odvolání vyjádřil přesvědčení, že k návratu má kvůli provedení jeho propuštění výrazné šance. Podobné mínění pak má podle našich informací i předseda vlády, který se toho naopak obává, což má být i skutečným důvodem, proč Kubice na vnitru skončí.

Informaci mají ParlamentníListy.cz z důvěryhodných zdrojů z Nečasovy vlády. Kubice má z čela resortu odejít v nejbližších dnech. Oficiálním důvodem jeho rezignace má být, že komunikačně nezvládl odchod policejního prezidenta Petra Lessyho.

SLEDUJEME Konec Lessyho

Nečas se prý bojí Lessyho návratu. Proto se Kubice musí pryč

„Ve skutečnosti však má jít o to, že Lessy v případné právní bitvě stran svého odvolání vyhraje a vrátí se na své místo. V takovém případě chce premiér ukázat, že za to vlastně může Kubice,“ řekl ParlametnímListům.cz zdroj z vlády.

Samotná rychlost Lessyho odvolání i okamžité jmenování Martina Červíčka na jeho místo překvapila řadu politiků, kteří nešetřili závažnými slovy.

Třeba podle místopředsedy Senátu za ČSSD Zdeňka Škromacha jde o pokus o mocenský puč ve státě. Škromachův stranický kolega a poslanec Jaroslav Foldyna označil Lessyho odvolání za důkaz, že mafie pronikla do nejvyšších míst.

Lessyho odvolání souvisí s možným pádem vlády

Anketa

Má ministr vnitra Jan Kubice vaši důvěru?

Ano

8%

Ne

92%

5197

Celkem hlasovalo:

ParlametníListy.cz navíc již ve středu přinesly tvrzení poslance Věcí veřejných Michala Babáka, že se Lessyho vláda takto rychle zbavila, protože existuje obava, že by Nečasův kabinet mohl v příštím týdnu padnout kvůli možnému neschválení zákona o zvýšení daní, čímž právě premiér podmínil existenci vlády a zároveň pohrozil rebelům v poslaneckém klubu ODS.

„Je to plánovaná akce pana Langera a paní Černochové, protože v okamžiku, kdy příští týden padne kvůli neschválení zvýšení DPH vláda, je potřeba, aby tam byl dosazen Martin Červíček,“ řekl redakci Babák ještě před tím, než ministr vnitra Jan Kubice Červíčkovo jmenování oznámil.

Jan Kubice je znám především jako dlouholetý ředitel Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu, který vedl od jeho vzniku v roce 1995 až do roku 2008. Do úřadu ministra vnitra byl jako nestraník jmenován 21. dubna 2011 po šéfovi Věcí veřejných Radku Johnovi.

Kubice a jeho zpráva o prorůstání mafie do státní správy

Před rokem 1989 se skrze evangelické kruhy pohyboval v disidentském prostředí a patrně díky tomu měl dobré vztahy s bývalým prezidentem Václavem Havlem.

Na mediálním poli se výrazně zapsal takzvanou Kubiceho zprávou (kompletní ZDE), kterou těsně před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2006 předložil a jejíž znění uniklo na veřejnost. Tehdejším premiérem za ČSSD Jiřím Paroubkem byl kvůli tomu obviněn, že záměrně a na objednávku zmařil výsledek voleb.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Vsechno-jinak-Kubice-ma-rezignovat-244692
30. 08. 2012 | 21:06

Jáchym napsal(a):

"Navzdory pachuti, kterou včerejší události provází, tak má tato situace možná přece jen mírného vítěze. Policii.",říká pan Tošovský.
Navzdory velmi inteligentnímu předstírání nezaujatosti a objektivity se autor buď nechtěně odkopal, nebo si pod pojmem "policie" představuje totéž, co loutkovodiči současné vlády - tedy státem placenou sílu, podřízenou momentálně vítězící skupině mafie. Kterou je třeba co nejrychleji vyčistit od stále ještě přežívající majority poctivých policajtů, nebo alespoň takových policajtů, jejíchž ochota zavírat na povel oči podle pokynů aktuálně vítězících kmotrů má obyčejné lidské hranice.
Ano. Odejdou další poctiví - pokud nemají rodinu, hypotéku a jsou ochotni se postavit do fronty na sociální podporu.
Na ty méně poctivé a více poslušné ovšem zbude víc peněz.

Nemám o p. Lessym nejmenší iluze, je to exot.
O způsobu jeho odstavení můžeme diskutovat, zda je kriminální či pouze kriminoidní.
Plně však odráží způsob činnosti této vlády a její vize (které - podle p. Tošovského chyběly čerstvému popravenci).
30. 08. 2012 | 21:17

Maximus napsal(a):

Michal Tošovský byl služebně od MV POLICIE ČR v jednom hotelu. Když mu skončil pobyt, tak šel do recepce a povídá, poslal jsem Vám postel! Recepční byla trochu překvapená, ale povídá, to jste nemusel, máme postelí dost, ale přesto Vám děkujeme! Michal na to odvětil, plosím, ládo se stalo! (-:
30. 08. 2012 | 21:21

David napsal(a):

ParlamentniListy.cz:

Klára Samková nařezala politikům za vykopnutí Lessyho.

Advokátka a prezidentská kandidátka Klára Samková (TOP 09) je znepokojena způsobem, jakým byl odvolán policejní prezident Petr Lessy. Důvody pro jeho odvolání jsou prý zástupné a ve skutečnosti jde o boj o moc mezi politickými subjekty ve vládě nebo mezi jinými mocenskými skupinami.

30.8.2012 15:34

Samková v tiskovém prohlášení napsala, že skutečným důvodem pro odvolání Lessyho může být snaha ovlivnit vyšetřování korupčních kauz.

Vláda kriminalizuje Lessyho. Stejně to dělala KSČ s ideologickým nepřítelem

„Údajný důvod odvolání P. Lessyho považuji za umělou kriminalizaci jeho osoby, což je mezi politiky masivně se rozmáhající jev a v posledních několika letech obvyklý způsob, jak se zbavit politických protivníků anebo protivníků toho kterého mocenského uskupení,“ uvedla Samková.

Celé stanovisko Kláry Samkové čtěte ZDE

Tento způsob boje přirovnala k praktikám KSČ, která nechávala ideologické nepřítele zavírat a obviňovala je z trestných činů kvůli zachování image.

Obvinění proti Lessymu jsou neurčitá. Došlo k zneužití výkladu zákona

Advokátka poukázala na ignoraci práva. „Z hlediska materiálního jsou trestné činy a přestupky, ze kterých byl Petr Lessy obviněn, podávány zcela nesrozumitelně, jejich skutečného obsahu se nelze z veřejně dostupných informací dopátrat. Vznesená obvinění jsou neprůhledná a neurčitá. Navíc zjevně souvisí s hierarchií vyplývající ze služebního zařazení jednotlivých aktérů v PČR,“ vysvětluje Samková.

Poukázala také na to, že právní výklad ustanovení o zavrženíhodném jednání je odlišný od důvodu, pro který byl použit. Došlo prý k zneužití výkladu zákona proti jeho smyslu.
Vláda není zárukou zákonnosti a ústavnosti. Měla by odstoupit

Podle Samkové lze v případě obvinění z pomluvy přikročit k trestněprávnímu postihu pouze v případě, pokud nejde dosáhnout nápravy mimotrestními právními prostředky. Ministr vnitra měl podat žalobu na ochranu osobnosti.

V neposlední řadě Samková volá po zásadě presumpce neviny. Situace okolo odvolání Lessyho považuje za vážnou a údajně ohrožuje demokratické principy vládnutí v České republice.

„Vláda ČR není v současné době zárukou zákonnosti a ústavnosti,

a proto ji vyzývám,

aby ze své funkce

neprodleně

celá odstoupila,“

uzavřela Samková.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Klara-Samkova-narezala-politikum-za-vykopnuti-Lessyho-Podivejte-se-244666
30. 08. 2012 | 21:24

Reveil napsal(a):

David

Jsou i jiné názory, které posloupnost věcí vidí dost jinak: Kubice odchází, protože splnil účel svého působení ve vládě, tzn. navrátit policii pod kontrolu ODS. Tak to bylo dopředu rozehráno. Kubice obdrží nějakou megatrafiku. Současně jeho předem plánovaným odchodem chce Nečas neutralizovat politický skandál, který tato akce vyvolala, tedy něco v tom smyslu, že se věc vlastně už vyřešila, tak není o čem mluvit. Proto taky Nečas s Kubicem hráuli divadlo s názvem "Věděl-nevěděl".
30. 08. 2012 | 21:27

Rhodos napsal(a):

Pane Tošovský, to myslíte vážně ? Položil jste si otázku, proč si paní tisková mluvčí právě v těchto dnech vzpomněla na protiprávní jednání svého bývalého nadřízeného ? Listoval jste si alespoň v Trestním zákoníku ? Připomenu Vám parafrází jednu pasáž. Občan, který se dozví o skutečnostech, jež základají podezření na spáchání trestného činu, je povinen toto bezodkladně oznámit orgánům činným v trestním řízení. A paní tisková mluvčí si vzpomene po uplynutí 1 roku ? Nedopustila se paní tisková mluvčí také protiprávního jednání ? Paní mluvčí je navíc ve služebním poměru u Policie České republiky. Zamyslete se i nad těmito aspekty, prosím. Hezký den všem.
30. 08. 2012 | 21:28

Petr z Tábora napsal(a):

Autor napsal uvědomělý blog, který se chce tvářit objektivně, ale je podporou proběhlé politizace policie. Vaše Centrum je zřejmě na vedení policie závislé, že?
V demokratickém státě by politici, kteří se pokusili ovlivnit policii, ukončili svou kariéru. U nás byla ukončena policejnímu prezidentovi, který se jako jediný policie zastal.

Jen tak mimochodem, co se z té Kubiceho předvolební zprávy vlastně potvrdilo, o ničem nevím ? Zajímá mě to, protože jsem to tenkrát panu Kubicemu zbaštil i s navijákem a považoval ho za člověka bránícího policejní útvar proti politickému diktátu pana Paroubka.
30. 08. 2012 | 21:34

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

pana kubiceho nenávidí paroubek, takže to musí být čestný a slušný člověk. lessyho dosadil john, navíc se ho zastávala čssd.
30. 08. 2012 | 21:37

Radovan II. napsal(a):

Možná,že Kubice odstoupí, píše se to na internetu a Lessy se vrátí. Ten zruší GIPS, který je jen vykonvatel Langra a Topolánka a Nečase. Myslím, že modré partě zvoní hrana. Tak voliči, bude emigrovat nebo změníte barvu.Ovšem pokud máte čistý štít, jinak půjdete do tepláků. Myaslím, že příští dny budou bouřlivé, v marketech nebudou mít kufry, letecké linky budou plné a daňové ráje přeplněné. Happy way blue birds !!!
A už se nevracejte, český národ nemá rád modrou barvu a nikdy nebude, ti zblblí voliči přiletí brzy za vámi, neumí myslet a pracovat bez vašeho vedení !!!!!!!!!!!
30. 08. 2012 | 21:38

každý se nějak živí napsal(a):

David
Klára Samková ovšem také není zárukou ničeho než vlastního PR.
30. 08. 2012 | 21:40

Les napsal(a):

V demokraciich nemuze nejaky politik ktery se stal ministrem vnitra kdovi jakym zpusobem - naraz vymenit policejniho prezidenta !
To by kazdy politicky putch byl jednoduchou zalezitosti !
Tim jsou statni sluzba, a stat, chraneny pred ruznymi politickymi Hitlery !
Nemyslete ze mate demokracii - ponevadz ji nemate !
To co udelal Kubice lze delat jen v komunizmu !
30. 08. 2012 | 21:45

Gudka napsal(a):

bohorodička napsala: pana kubiceho nenávidí paroubek, takže to musí být čestný a slušný člověk. lessyho dosadil john, navíc se ho zastávala čssd.

Je to dobrý! Modří politruci už nedokážou pořádně argumentovat. teče jim do bot. Jejich jednání začíná být notně panické!
30. 08. 2012 | 21:48

Sims. napsal(a):

Tento blog je v duchu - ani oblečený ani nahý. Ta\kové blogy nemá cenu číst.
30. 08. 2012 | 22:07

David napsal(a):

Reveil:

Naprostý souhlas. Taky to tak vidím. Kubice byl muž na špinavou práci. Tu teď udělal a za to dostane pěknou trafiku.

---------------------

ParlamentniListy.cz:

Klára Samková:

Odvolání P. Lessyho ohrožuje demokratické principy vládnutí

Tiskové prohlášení k odvolání policejního prezidenta Petra Lessyho

30.8.2012 15:09

Jsem mimořádně znepokojena způsobem, jakým byl odvolán ze své funkce dosavadní policejní prezident Petr Lessy.

Jsem přesvědčena, že proklamované důvody jeho odvolání jsou zcela zástupné a skutečným důvodem jeho odvolání je boj o moc mezi jednotlivými politickými subjekty ve vládě, případně mezi jednotlivými mocenskými uskupeními, které se s politickými stranami nemusí krýt.

Jeví se mi pravděpodobným, že skutečným důvodem odvolání policejního prezidenta a skutečným záměrem ministra vnitra je snaha ovlivnit vyšetřování korupčních kauz, a to zejména veřejně činných osob.

Údajný důvod odvolání P. Lessyho považuji za umělou kriminalizaci jeho osoby, což je mezi politiky masivně se rozmáhající jev a v posledních několika letech obvyklý způsob, jak se zbavit politických protivníků anebo protivníků toho kterého mocenského uskupení.

Naposledy tohoto způsobu boje s „třídním nepřítelem“ využívala KSČ, která svoje ideologické odpůrce nenechávala zavírat kvůli jejich politickým protestům a za názorovou odlišností, ale kvůli zachování mezinárodního image je obviňovala z trestných činů, a to zejména majetkového charakteru. Nejoblíbenější bylo „rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví.“ Odvolání policejního prezidenta povazuji za návrat k těmto praktikám.

K tomuto názoru mne vede naprostá ignorace práva, ke které při deinstalaci P. Lessyho zjevně došlo.

Z hlediska materiálního jsou trestné činy a přestupky, ze kterých byl Petr Lessy obviněn, podávány zcela nesrozumitelně, jejich skutečného obsahu se nelze z veřejně dostupných informací dopátrat. Vznesená obvinění jsou neprůhledná a neurčitá. Navíc zjevně souvisí s hierarchií vyplývající ze služebního zařazení jednotlivých aktérů v PČR.

K propuštění pana Lessyho ze služebního poměru bylo použito ustanovení zákona o tzv. „zavrženíhodném jednání“. Právní výklad tohoto pojmu je však zcela odlišný než důvod, pro který bylo toto ustanovení použito. Jedná se tedy o zneužití výkladu zákona proti jeho smyslu a proti úmyslu zákonodárce. Takováto aplikace práva není právně konformní a je obcházením a zneužitím zákona.

Ještě flagrantnějším porušením zákona je odvolání P. Lessyho z důvodu údajné pomluvy. Tato konstrukce zcela ignoruje úhelný základ nového trestního zákoníku, platného od 1. 1. 2010, dle kterého je trestněprávní postih tzv. subsidiární povahy, což znamená, že jej lze uplatnit pouze v případě, kdy nápravy nelze dosáhnout mimotrestními právními prostředky. V případě pomluvy to je klasicky žaloba na ochranu osobnosti. Zvoleným postupem tedy ministr vnitra prokázal i neznalost aplikace principů trestního práva. Dále je možné poukázat na otázku promlčení údajných trestných P. Lessyho, stejně jako na zásadu presumpce neviny.

Za tohoto stavu věcí považuji situaci okolo odvolání P. Lessyho za mimořádně závažnou a za ve své podstatě ohrožující demokratické principy vládnutí v České republice. Při takto nastoleném trendu je možno očekávat, že dalšími logickými kroky vlády ČR ve stejném směru jako je odvolání P. Lessyho bude ignorace i dalších zákonů této země, včetně zákonů ústavních.

Vláda ČR není v současné době zárukou zákonnosti a ústavnosti, a proto ji vyzývám, aby ze své funkce neprodleně celá odstoupila.

JUDr. Klára A. Samková, Ph.D.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Klara-Samkova-Odvolani-P-Lessyho-ohrozuje-demokraticke-principy-vladnuti-244664
30. 08. 2012 | 22:16

babočka napsal(a):

Pan Kubice se rozhoduje jen za sebe, podle zákonů a má odpovědnost jen za policii. Pan Nečas má odpovědnost nesrovnatelně těžší. Pádem pravicové vlády padne celý polistopadový vývoj. Kde je hranice boje proti zlodějně oproti ohrožení státu ?
30. 08. 2012 | 22:28

Princ Drson napsal(a):

Lze jen doufat, že tato vláda jednou skončí před soudem lidu, a tento soud bude krátký. Viděl bych to asi takhle:http://www.custermen.com/ItalyWW2/ILDUCE/Mussolini.htm
http://www.youtube.com/watch?v=eJ6q1a6aDbA
30. 08. 2012 | 22:30

Reveil napsal(a):

"Pádem pravicové vlády padne celý polistopadový vývoj"

Ano je to vlastně otázka termïnologická. To, co jedni označují stydlivým pojmem "polistopadový vývoj", nazývají jiní jednoduše - bordel.
Kleptokratické směřování této společnosti by si zasloužilo už být ukončeno.
30. 08. 2012 | 22:33

Antiodsák a antitopkař napsal(a):

TAkže BLOG MAFIÁNA TOMÁŠKA! Tomášku jasně vyhrála mafie za ODS a Kalouskem! Co to na nás zkoušíte! Měl by jste jít sedět s tou mafií z ODS, kterou takto nápadně nenápadne obhajujete!

Že prý Nečas nevěděl o odvolání dopředu-Myslíte že ten ňouma Kubice by si dovolil cokolivg udělat sám-a dohodit tam milence ODSmafiánky! Lidé jako vy jsou škodná pro ČR-balamutíte občany nesmysly. Už abyste se sešel s ODSkou na Pankráci
30. 08. 2012 | 22:39

P.M. napsal(a):

Pán Lessy celou dobu bojoval proti škrtům, zdůvodňoval proč nemůže šetřit ap. Najednou příjde pán Červíček
a nabízí stamiliony (viz jednání s odboráři). Kde je tak rychle vzal? Že by úplatek policii?
30. 08. 2012 | 22:43

stoppa napsal(a):

Drson

Teda já bych nebyl pro to je oběsit jak naznačuješ svým odkazem. Ale žádná beztrestnost. Přitom velmi ostrý postup proti Peakové která zbytečně vystavila společnost prodlouženým útrapám a to z pohnutek zištných a teda nízkých. A předobře věděla do čeho jde. Odsouzeníhodné.
30. 08. 2012 | 23:00

Gudka napsal(a):

Tak možná tou jiskřičkou co povede k výbuchu bude právě tato aféra. Kdy by to býval řekl?

Ale když zvážíme, že to bylo připravované předem, pak se musíme obdivovat neobratnosti dotyčné kliky, která nejspíš zapomněla, že nepříznivé věci se mají dělat uprostřed prázdnin a dovolených, kdy jsou lidi na chalupách a podobně, a ne pár dnů před koncem prázdnin, kdy už se většina lidí vrací domů a navíc je pěkně frustrovaná už jen z toho důvodu, že je po dovolené.
30. 08. 2012 | 23:08

sedlak napsal(a):

autore, autore, opěvoval jste vznik GIBSu, znáte toto video? http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/amaterismus-gibs-v-primem-prenosu

ústava papírově zaručuje dělbu moci, proč ale u moci výkonné na rozdíl od moci zákonodárnou, existuje presumpce viny? Umocněná dokonce tím, že moc zákonodárná má ještě navíc IMUNITU? Tenhle mač má vítěze a poražené, ne že ne! Vy asi budete jako PR na straně vavřínů ;-(.
30. 08. 2012 | 23:10

nikdo napsal(a):

Pane Tošovský, vaše agitka, která vyznívá záměrně ve prospěch politické kreatury p.Kubiceho je směšná. Informace o odvolání Lessyho za každou cenu kolovaly na MV již 10 dní. Že bude do funkce pol.presidenta ihned dosazen Langerův abonent Červíček taktéž ! Kubice pouze plní politická zadání určitých kruhů ODS, protože od r.2006 je ve vleku I.Langera se kterým začal spolupracovat. Jeho profesní úroveň je tristní a odpovídá tomu co sedělo ve stární správě po r.1989. Bez vzdělání, tzv.kamarád disidentů apod. byl tento alkoholik dosazen na vysoký post s hodností plukovníka a vedl útvar s celorepublikovou působností. Před r.1989 se živil jako taxikář a příležitostný vekslák.
Tisková mluvčí, která si najednou vzpomněla, je stejná lumpárna, jako když obvinili svědka z MO, že znásilnil nezletilou.
Vaše slavná organizace by měla rozkrývat propojení policejních špiček na politickou scénu a následnou korupci. To co jste dnes stvořil je ubohé.
30. 08. 2012 | 23:10

veverka napsal(a):

Naivní a hloupý blog.Pokud není účelový.Je jasné že Kalousek splnil svojí hrozbu a Lessy u policie končí kvůli tomu že nechal kauzu Cassa běžet.Použil na to osvědčenou cvičenou opičku Kubiceho.Toť vše.Ostatní je účelová mlha.
30. 08. 2012 | 23:28

stoppa napsal(a):

A když už se bude trestat tak se nesmí zapomenout na přisluhovače v médiích. Nechci si brát vzor u případů jako byli kolaborantští novináři Streicher nebo Alois Kříž a Rys-Rozsévač. Ale falst by některým slušel.
30. 08. 2012 | 23:50

Čtenář mezer mezi řádky napsal(a):

Možná jsem naivní, ale doufám, že po vyhození Lessyho bude moci jít p. Rath domů. Byl to Lessy, kdo nasadil policisty na Pancovou a Kotta a kdo je po chycení p. Ratha odměnil. Měl by to být Lessy, kdo ponese zodpovědnost za vykonstruované a překroucené obvinění, pokud tomu tak je. To, že po více jak tříměsíčním věznění p. Ratha a jeho údajných kompliců a vyslíchání a ještě o půl roku delším vyšetřování není nic konkrétního na stole, by měl někdo odnést. Státní zastupitelství a otázku nezávislosti justice ponechám stranou. Otázku viny a neviny p. Ratha také.
30. 08. 2012 | 23:53

hojhojcz napsal(a):

Já z toho vidím že Kalousek ukázal že nevyhrožuje jen tak do větru. Řekl končíš a taky to zajistil.
31. 08. 2012 | 00:17

plk. Kurvice napsal(a):

Pane autore, Vy si opravdu myslíte, že o tom Nečas nevěděl? To je přece naivita, hraničící s … věděl o tom kde kdo dopředu a jenom Nečas ne? Nečas se jen jistí, že kdyby z toho byl velký křik, tak obětuje Kurviceho. Kurvice odrovnal Lessyho na přání Nečase a Kalouska, to má přece logiku, to co jste vy tu sesmolil, to logiku nemá. Snažit se přáhrát celý problém na rovinu "bránění v prosazování koncepce", to je snahou odvést problém někam jinam. než ve skutečnosti je. Nejprimitivnějí článek, který jsem dosud o tomto četl. Jde to přece od začátku pořád o to samé, dostat vyšetřování Parkanové po kontrolu kalouska a Nečase.
31. 08. 2012 | 03:15

Alex napsal(a):

Myslím, že Vaše hodnocení se zdá zasvěcené, ale myslím, že mylné - zcela jistě v závěrech.
Klára Samková je dle mého soudu rozčilená naprosto oprávněně - kdo slyšel Lásku v Hyde parku, tomu netřeba dalších slov.
Ono to nejpodstatnější je vztah policejního prezidenta a ministra vnitra. Tento případ velice názorně ukázal, jak si velící Kalousek s jakoby řídícím Nečasem představují řízení rezortů. Nikdo nemůže věřit tomu, že tito dva pánové nic nevěděli. Kalousek by zaangažovaný až tak, že veřejně projevil svou naprostou aroganci moci, když volal a já nepochybuji, že vyhrožoval policistovi šetřícím jistý konkrétní případ. V normální zemi by už ministrem financí nebyl. Nečas se obdobně odhalil svým výrokem, že policisté nebudou určovat, kdo bude v jeho vládě ministrem. V normální zemi by už nebyl předsedou vlády. A Kubice sám, ať je ve skutečnosti, jakýkoli ať byl v partě s nečasem a Kalouskem či byla zneužita jeho ješitnost, se odhalil výrokem, že prezident policie jest jeho podřízený v podobě Lessyho nebyl poslušen jeho pokynů. Usvědčuje ho celá řada šikanózních postupů vůči Lessymu, kde je jeho ješitnost vidět takřka transparentně. Prezident policie tu totiž je od toho, aby nepřipustil jakékoli propojení politici, policisté a je tu od toho, aby odpovídal za funkčnost policie. V tuto chvíli je dle mého jedno, jaký kdo má názor na to, jak má policie vypadat - rozhodující je skutečnost, že sám Langer kdysi definoval počet policistů, kdy je ještě policie funkční. Langer tehdy zmínil počet 49 000. Ten stav je dlouhodobě zjevně podšvihnut a totéž se týká podfinancování policie. Do způsobu hospodaření a zásahů politiků dal nahlédnout šéf unie policejních odborů příkladem, kdy jeden kraj sám provozuje leteckou sločku za 1/3 peněz oproti jinému kraji, jenž tuto složku zprivatizoval a platí za ni trojnásobek. Ba ne. Kubice naprosto nezvládl způsob práce s policejním prezidentem a to zcela jednoznačně.
Je jedno, jaký kdo má na Lessyho názor a zda je či není ve skutečnosti dokonalý policejní prezident. Rozhodující je, že odstřihl policii od politiků zrušením skandální směrnice stran toho, že jakmile se ocitne v hledáčku policie politik, musí se hlásit nahoru. Nesouhlasím ani se závěrem, že všichni prohráli. Občané mohli vidět v naprosté nahotě, zda Kalouska či Nečase lze ještě pokládat za demokratické politiky nebo za putinovské oligarchy a je to v jejich rukou, zda se ještě najde ten, kdo strany TOP či ODS bude v nejbližších volbách ještě volit. Pokud ano, pak teprve prohrajene všichni - neb pak nám jako společnosti není alespoň zatím pomoci.
A autorova představa, že zůstane-li daný stav a Sokol s Láskou jako advokáti Lessyho neuspějí u soudní stolice (a je jedno zda udělají chybu procesní či v tom bude mít prsty cinknutý soudce), bude polici v pořádku, je z říše scifi. Byl-li dle autora Kubice jen zneužit, pak nepochybně bude velmi brzonahrazen nějakým nástupcem Langra, jenž onu neblahou směrnici nepochybně obnoví. Jinak by chování jak Kaloska tak Nečase postrádalo logiku.
31. 08. 2012 | 06:42

zemedelec napsal(a):

Vážení.
Nezapomínejme,kdo je ředitelem GIBS,no přece Bílek,adept na policejního prezidenta a tak je šťastný,že pomohl vyhodit Lessyho.
31. 08. 2012 | 07:13

Jáchym napsal(a):

Mrkněte na tohle, stojí to za to:

http://www.literarky.cz/domov/politika/11278-policejni-odborai-odvolavaji-akci-upir-a-tvrdichobotnice-vitzi-anonymni-sms-vyhrouje

http://www.literarky.cz/kultura/aktualne-z-kultury/11277-akce-upir
31. 08. 2012 | 08:10

Anna napsal(a):

Doporučuju:
Hrozí, že policii povládnou dva prezidenti. Máme důkazy
Kousek citace:
Případné dvojvládí Červíček-Lessy by ostatně nebylo jediným případem v nejvyšších patrech policie: hned dva takové precedenty česká policie už zná. A oba jsou spojené s nynějším ministrem vnitra Kubicem.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=755982#utm_source=aktualne.centrum.cz&utm_medium=carousel
31. 08. 2012 | 08:49

Kolemjdoucí napsal(a):

Jo a jeho nástupci zvýšili rozpočet. Výsměch. Kubice je absolutní křivák.
31. 08. 2012 | 09:01

MJ napsal(a):

Způsob, jakým byl pan Lessy "vyhozen" od policie se mně nelíbí, ale pokud by to tím skončilo, měl by případ řešení. Pan Lessy by se bránil, a buď by vyhrál a vrátil se, nebo by prohrál, a tím by kauza skončila. Tím, že byl okamžitě jmenován nový policejní prezident se případ dostal do úplně jiné roviny. I v případě, že pan Lessy spor vyhraje, nemá se kam vrátit. Dostane zpět svoji funkci a plat, ale polici už řídit nebude. V tom je největší nemravost pana Kubiceho a samozřejmě lidí, kteří o propuštění pana Lessyho rozhodli. Nepochybuji o tom, že pan Kubice "jen" vykonal pokyn někoho jiného. Je jasné, že postup byl připravován delší dobu, viz i prohlášení Mgr. Lásky v Hydeparku. V žádném případě se nejednalo o reakci ministra na právě nastalou situaci s obviněním GIPS.
31. 08. 2012 | 09:15

MJ napsal(a):

GIBS. Asi jsem měl před očima GIPSOVÉ trpaslíky.
31. 08. 2012 | 09:23

Desiderius napsal(a):

Že jde o puč,nelze pochybovat.Lessy vadil,protože nechal šetřit mafiánské kauzy.Byl nebezpečný.Kubice,Nečas a další se spojili a nebezpečného jedince odstranili.Jako Pospíšila.Ale pozor:dneska už to není tak jednoduchý.Dovolí si nový prezident odstranit Šlachtu a Martínka ? Bez toho vše půjde dál.Pokud ano,bude vše jasné.Doufám,že nebude mít odvahu to udělat.Protože dnes je vše pod veřejnou kontrolou.To není jako před 10 lety.Naštěstí.
31. 08. 2012 | 09:56

Buddy napsal(a):

No ,tak jednodušeji.Ikdyž jsem od Kladna,tak tvrdím,že tohle by si občané Moravy neměli nechat líbit.
31. 08. 2012 | 10:00

Komentátor cucající z prstu a novin. napsal(a):

Podle vývoje v posledním roce to vypadá kolem Kubiceho více jasněji. Ono se totiž jeví, že ještě kromě spolupráce s Langerovcy(Vidím, Benda spol.), již před 6 lety měl za sebou ještě někoho jiného mocného mimo politiku, který chtěl ovlivnit volby u nás(můžou to být zbrojařské a energetické lobby, které stály následně u zrodu TOP09).Dnes když se zde prolíná tření mafinaských struktur uvnitř ODS, je zjevné, že i když na veřejnost to prezentuje TOP09 jinak, má rovněž zájem na likvidaci Kubiceho, který dne již nemá schopnost zasáhnout razantnějším způsobem do některých kauz, prostřednictvím kontaktů jednoho křídla ODS v policii a GIBSu(nemohou všechny vyšetřovatele pozavírat a sledovat, na to nemají dostatečný počet lidí a Biska nemůže pomoct, ta si dnes potřebuje zlepšit na veřejnosti svůj značný amaterský image). Takže v dané situaci se evidentně nejvíc potichoučku angažuje TOP09, které je stejným trnem v oku jak Lessy tak dnes mlčící Kubice, který nařízeným jmenováním Červíčka(tedy opětovnou instalací Langerovy kliky)má takzvaně splněno a je zcela bez moci v policii něco ještě ovlivnit. No a pokud jde o TOP09 tam převažuje zbrojařská klika, známých bývalých důstojníků STB. Takže čistky v archívech STB co se děly za Rumla v době kdy k policii nastupoval i Kubice do toho vznášejí taky trochu více světlo.Nestranné účastenství Červíčka se svou partnerkou poslankyní Černochovou, o které se v kuloárech říká, že je trojským koněm TOP09 v ODS, na párty kde se účastní smetánka STB, zbrojařů, kmotrů a různé další havěti, jenom potvrzuje, že jsou si tak jisti svou mocí a postavením, včetně ovládnutí policie, že figurky jako Nečas, Kubice a spojka Kalousek jsou bezvýznamní červíčci.Takoví mravenečci. Takže nejde o nic jiného než bývalými estebáky(dnes ovládající zbrojařský a energetický průmysl) rozjetou hru, kdy se jim podařilo své lidi infiltrovat rovnoměrně do dvou nejvlivnějších pravicových stran, kdy i po dalších volbách bude zcela jistě jedna z nich u moci.Hádejte do které strany se budou infiltrovat teď, Zemane co ty na to?
31. 08. 2012 | 10:16

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem tři příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
31. 08. 2012 | 10:29

sedlak napsal(a):

pane Tošovský, ani vám jako PR, není na škodu přečíst si i jiný pohled na věc. Minimálně z toho důvodu, že se to už šíří do davů ....http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/proc-musel-odejit-policejni-prezident-ktery-se-jim-nikdy-nemel-stat?page=0,1

autorem je dlouholetý vyšetřovatel, který už od PČR také odešel, a že se to v PČR s..e (hlavně díky politikům a jejich neustálé snaze mít PČR jako mocenský nástroj proti opozici a přikrytí rozkrádaček) už delší dobu už si šuškají i vrabci na střeše....

JUDr. Láska v Hyde parku řekl, byť je prezentoval jako osobní názor, závažné věci a Hyde park je dost sledovaný, ne jako tyto písečkové blogy...... a o GIBSu to opravdu hezké věci nebyly!
31. 08. 2012 | 10:41

modrý edvard napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina:"pana kubiceho nenávidí paroubek, takže to musí být čestný a slušný člověk. lessyho dosadil john, navíc se ho zastávala čssd. " - podmínka nutná, nikoliv postačující.
31. 08. 2012 | 12:10

resl napsal(a):

Bohužel ani Lessy, ani Červíček, nepůsobí zvlášť inteligentně a navíc si nesamostatný Červíček udělal 1. náměstka z bývalého, komunistického policajta ze IV. správy, která měla za úkol likvidovat jakoukoli protikomunistickou opozici. Dle mne, patří oba do civilu, spíš do jednoduché, manuelní výroby, kde rozum tolik nepotřebují. Vyhovuje to samozřejmě Nečasovi, Kalouskovi i hradnímu zloději. Ten opět prokázl svou licoměrnost a populismus, jak si získat retardované občany, když žádá nesmyslné záruky. Zvlášť on, vzor přetvářky, intrik a lží.
31. 08. 2012 | 12:18

dříve čtenář napsal(a):

Už i Vy pane Stejskale přitvrzujete?

Chápu.
31. 08. 2012 | 12:21

Gru napsal(a):

Autore

v titulku je obsažena nepravda. Lessy nebyl odvolán. Byl vyhozen.
Co to je to vaše "Centrum ProPolice"??

To je nějaká náhražka za dřívějšéí pomahače, zvané PS VB?
31. 08. 2012 | 13:02

george napsal(a):

Pan Láska je tlachal, sloužící partě kolem Víta Bárty a Johna. Lessy byl jejich a Klause člověk a jeho vyhození má za následek křik nýmandů, co už v politice po volbách nebudou nic znamenat. Z praktického hlediska : pokud se s nadřízeným neshodnu, vypadnu dobrovolně, přinejmenším nebudu dávat důvod pro mé vyhození. Z tohoto hlediska je pan Lessy blb, když si naběhl. Obvinění z trestných činů nedělal p. Kubice, ale především státní zástupce.
A pokud byl ihned odvolán, je to v souladu se zákonem, jeho nástupce p. Červíček mu dělal 1. náměstka a nic nesvědčí tomu, že by se jeho příchodem něco měnilo. To jen křik politiků kolem toho.
31. 08. 2012 | 13:04

sedlak napsal(a):

george 13:04 JUDr. Láska mimo jiné ve včerejším Hyde Parku řekl, že vyšetřovatelé z GIBS zjišťují u muklů kompro materiály na sledované policajty (platí presumpce viny, tedy když se někdo snaží, dosáhne svého), nebo také například to, že se mu nelíbí, že za práci vyčetřovatelů si neprávem přisvojují zásluhy politici, uvedl komkrétně Johna, trochu si tedy srovnejte myšlenky, o sloužící partě

ještě k presumpci viny u policajtů... i za předpokladu, že se dotyčný ničeho nedopustí, visí nad ním "manipulační" nástroj
http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/30.8.2012/
31. 08. 2012 | 14:06

cucám z prstu napsal(a):

Pan Láska není tlachal, ale byl to poměrně velmi dobrý vyšetřovatel, který byl hodně nezávislý a nedal na doporučení co, jak a kdy vyšetřovat. A proto byl s policie odejit.Zcela jeho právní vědomosti, předčí dnes mnohé managery honosící se různými tituly s neexistujích škol, nebo škol kde se tituly kupují za peníze.Vím jistě, že na rozdíl od některých managerů se nestýkal jako policista s politiky, či k policii znovu na rozdíl od některých managerů nastupoval s čistým rejstříkem trestů.
31. 08. 2012 | 14:08

george napsal(a):

Na tom, že pan Láska je tlachal si stojím. Už se těším na jeho utajenou bombu v podobě toho, že Kubice porušil při vyhazovu Lessyho zákon a jak s tím uspěje v pevné spolupráci s JUDr. Sokolem. Už to, že Lessyho zastupuje právě ten, kdo dokáže z policie udělat před soudem trouby při zastupování gaunerů, o něčem svědčí. Kde na jeho honorář vzal ? Dnes ho na 24 umyl šéf GIPS s výmyslem jeho uvedeného příkladu o neschopnosti jeho policistů. Lessy si myslel, že když má za sebou Klause, že si může vůči nadřízenému všechno dovolit. Ta vyhozená plukovnice mu zavaří, tak si byl jistý, že na něho nenapráská. A to mu zlomí vaz i se Sokolem a Láskou.
31. 08. 2012 | 15:02

cucám z prstu napsal(a):

Vy znáte šéfa GIBSu osobně, že jemu věříte a slušným policistům či bývalým nevěříte....Nebo máte aspoň základní právní vzdělání, aby jste byl schopen vnímat trochu tyto postupy....
31. 08. 2012 | 15:31

Targus napsal(a):

Ono úplně postačí si přečíst CV tohoto "soudruha".
V 50. letech měli komouši také své oficiální zdůvodňovače.

To Michal Tošovský:

Soudruhu Tošovský, nechce se vám při pohledu do zrcadla intenzívně zvracet? Zkuste nějak odpovědět, můžete o tom třeba sepsat další bajku.
A třetí díl bych prosil o tom novátorském bezpeněžním přístupu k policejní práci. Třeba jak policajti budou dělat za hlt vody a párek v rohlíku a lumpy budou stíhat ve šlapacích autíčkách.
31. 08. 2012 | 15:46

český maloměšťák napsal(a):

Koncepčně neseděl Pospíšil...koncepčně nesedí Lessy....koncepčně podle mě nebude sedět ani Kala.

Chce to antikoncepci. Čepičku na CASA a další . Třeba má jich Peake plnou kabelku. Kdo ví ? Strategie na roky XXYY je prý zase " hotová" - čepiček tak bude přibývat.
Třeba si otevře krámek s primeroskama - až se LIDEM po volbách dostane na 0,6 procent.
31. 08. 2012 | 20:37

sedlak napsal(a):

george, když si stojíte na tom, že Mgr. Láska je tlachal, sdělte kde tlachá, obhajte si názor, jinak jste tlachal hlavně Vy....

Kubice si v médiích chystal půdu už dlouho na vyhazov Lessyho...
17. července 2012 Lessy chce skončit, řekl Kubice. Šéf policie to popřel, zve si ho Klaus Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/lessy-skonci-rika-kubice-086-/domaci.aspx?c=A120717_125058_domaci_klm a proti tomu
Kubice: Odstoupím, jestli se prokáže účelovost Lessyho konce http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/kubice-odstoupim-jestli-se-prokaze-ucelovost-lessyho-konce_244445.html 30.08.2012 07:16

masírovat v médiích, že někdo sdělil, že sám chce skončit, ten však následně popře medializovanou dohodu, a pak jako podřízený skončí "oživením" kárného řízení, které bylo před rokem zastaveno, tak to je pro mne účelové, a Kubice by měl dodržet slovo
31. 08. 2012 | 23:07

Kresta napsal(a):

A Kubice neví kdo nechal odprásknout Mrázka?
01. 09. 2012 | 15:50

JardaV napsal(a):

Neprosadí-li se neoprávněnost odvolání Lessyho,zvítězila mafie a zločin obecně.Co k tomu dodávat ? Lidé,vykašlete se na bdění a ozbrojte se.A dále : vražda na tyranu není zločinem......Jenže slova asi nepomůžou,těch už bylo hodně a k ničemu.Takže
Česko hledá Beivika ????
02. 09. 2012 | 14:54

jíra napsal(a):

Docela dobrý blog, takový vyvážený, pane Tošovský.

Celkové shrnutí situace ale zřejmě vyjádřil přesněji nick vico 30. 08. 2012 | 19:40:
Prozatímním vítězem je původně už hodně vystrašený pan Kalousek (a další kauzami bezprostředně ohrožení). A toto byla skutečně poprava pana Lessyho u policie jako takové, odmítají mu dát i výsluhu.

Dokonalý principiálně není přece nikdo, takže ani pan Lessy, každému lze něco přišít, ale proč to tu stále dokola vede k tak evidentním a velkým absurditám? To nejspíš asi nesplnitelné mělo opět větší váhu, než to podstatné? Kdo chtěl psa bít, hůl si našel, ač se pokousal sám. Když má někdo hrůzu z toho, že nějaká velká kauza dostihne i jeho, zapomíná rád na státotvornou velkorysost a zachvacuje ho neuróza malichernosti...

Takhle se země odvděčuje politicky nestranným lidem na důležitých místech? To je potřeba zdůraznit hodně nahlas a jít za spravedlností, jak nejslušněji to půjde. Ukázat "moc bezmocných". Jinak hrozí, že vše utichne a k té vaší pravdě nemusí vůbec dojít....

V souvislosti s tím odvoláním a jeho pozadím s těmi sice pomalu ale přece již vyšetřovanými tunely mě napadají další současné absurdity. Například aktuální rozhodnutí Nejvyššího soudu poslat pana Smetanu za tykadla zpět do basy nepůsobí rozhodně ctihodně, spíš naopak nedůstojně a paradoxně:

1/ On přece kritizoval právě tu megakorupci v politice, tak jak mohl právě on "způsobit zvlášť velkou škodu na majetku"? Co je zvlášť velká škoda na majetku, když ne právě ty tunely? Jeho rozhodné ale korektní počínání je přece na medaili, pomohl tím přinejmenším vyvolat větší debatu ve společnosti a nepřímo iniciovat vznik skutečné snahy o potírání korupce a tunelů, je to jako když vytáhl z vody tonoucí spravedlnost...

2/ Nejvyšší soud si dokonce ani "nevšiml", že paní soudkyně neodstoupením od případu (a mohla si přece vybrat) způsobila porušení zákona, neboť se hodně slušných lidí a aktivit hodně nahlas musí divit, jak může soud vědomě snižovat svoji ctihodnost tím, že mu nevadí evidentní podezření z podjetí, které tam trčí principiálně jako ještě větší tykadla bez ohledu na názor stíhaného. A zákon na takové porušování ctihodnosti přece výslovně pamatuje...

Hezký den
02. 09. 2012 | 20:40

slavwin napsal(a):

jíra Souhlasím, v hlavě mi vrtá ten servilní postoj p. Peake - je to snaha udržet se co nejdéle žlabu a připravit podmínky pro žlab nový, nebo pohlídat čistotu jstičního procesu a tím poodkrýt proradnost a zlodějnu bolševických politiků.
03. 09. 2012 | 09:52

Jarle H. napsal(a):

Abych řekl pravdu, když jsem uslyšel zprávu o Lessyho konci u policie, lekl jsem se. Ne, nevadí mi, že skončil - plicejní prezident je něco tak vzdáleného, že ho vnímám jen jako jméno. Jde o to JAK skončil. Buď je to zločinec (pokud jsou pravdivá obvinění, kvůli nimž má být souzen) a je děsivé, že zločinec mohl být jmenován policejním presidentem, resp. že se policejní president může stát zločincem (jak je prováděn výběr?), nebo se prostě patřiční lidé tak dlouho snažili něco vymyslet, až se to "podařilo" a to je ještě děsivější.
03. 09. 2012 | 15:26

venda benda napsal(a):

Vážení účastníci zbytečně se snažíte najít podstatu zmíněného problému. Tohodle betla s námi hrají úplně jiní dobráci než ti do kterých se tady obouváte, tohle divadlo hrají jen lokajové t.z.v.volení vyžírkové ze všech pol. stran najmutí na špinavou práci.
08. 09. 2012 | 12:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy