KALF: „Schreib das auf, Klaus!“.

26. 09. 2010 | 00:57
Přečteno 6002 krát
Do světa se rozlétla zpráva ČTK, že kniha Václava Klause Rok sedmý - projevy, články, eseje získala jednu z letošních cen Egona Ervína Kische za literaturu faktu. Cenu mu udělil Klub autorů literatury faktu, který na své webové stránce sice zveřejňuje pozvánku na 25. setkání KALFu, nicméně seznam laureátů za letošní rok zde zatím (26.9.) chybí. A tak nelze zjistit, zda to byla cena hlavní, první, či druhá, nebo jen čestné uznání.


Mezi oceněnými byl také Josef Klíma (kdysi Nova, dnes Prima) za knihu Vlastníma očima, který však cenu vrátil, když zjistil, že stejnou cenu in memoriam získal také bývalý prezident Ludvík Svoboda za své válečné zápisky Deník z doby válečné červen 1939-leden 1943.

Na stránkách www.klaus.cz informace o udělení ceny E.E. Kische chybí. Nedivím se tomu. To se spíš divím, že KALF se rozhodl udělovat ceny prezidentům. Navíc knihám, které do literatury faktu mají daleko, protože se jedná o souborná vydání dobových dokumentů, z nichž jen u esejů se dá mluvit o nějaké literární kvalitě.

Gesto Josefa Klímy jsem schopen pochopit jako okamžité hnutí mysli, nicméně nevím, zda bylo namístě. Jestli Klímu rozčílilo laudatio na Svobodovu knihu, jak dodatečně vysvětluje ve svém fejetonu, měl si zachovat chladnou hlavu a uznat, že Ludvík Svoboda za druhé světové války cosi pro tento národ vykonal, o čemž svědčí i zájem čtenářů, kteří Svobodovy zápisky beznadějně vykoupili, zatímco knihy Václava Klause a Josefa Klímy dostaneme v každém supermarketu.

Jen tak na okraj: uznávanou a prestižní Egon-Erwin-Kisch-Preis až do roku 2004 získávali německy píšící novináři jako ocenění žurnalistické kvality svých reportáží. Od roku 2005 se cena přejmenovala na Henry-Nannen-Preis podle jména vydavatele týdeníku Stern, který v roce 1977 cenu E. E. Kische založil.

Knihu zápisků a reportáží z první světové války Kisch vydal po válce s titulem "Schreib das auf, Kisch! Napiš to Kischi!", což byla slova, která prý Kisch často slýchával od vojáků, s nimiž prožíval válečná dobrodružství. Udělením Kischovy ceny prezidentu Václavu Klausovi se přímo vnucuje varianta tohoto sloganu, jehož použitím v titulku tohoto blogu nemyslím nic zlého.

Naopak - jestliže deník Právo získal právo publikovat prezidentovy cestopisné zápisky z jeho současné cesty do New Yorku, a otiskuje je na titulní straně, chápu to jako dobrý tah redakce, která dokáže využít psavosti Václava Klause a jeho nutkavé potřeby sdělovat okolí své myšlenky. Koneckonců, my, co píšeme blogy, nejsme jiní.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

er napsal(a):

26. 09. 2010 | 02:48

mudrc napsal(a):

Budu se opakovat. Občan Klaus je génius reálného vidění světa. Tzn. geniální analytik exaktních pojmů exaktními pojmy! Opakem je V.Havel. Géniální analytik logických dojmů logickými dojmy. Vy pane Šmíd jste něco mezi tím. Analytické pojmy doplňujete logickými dojmy a naopak. Jeden neví kdy píšete pravdu a kdy si pravdu tvoříte k obrazu svému. Proto pravděpodobně nikdy žádnou cenu neobdržíte. To musí být ohromný tlak na nervovou soustavu. Ale netrapte se. Lidí kteří žijí aby umřeli je hodně. Pan Klaus bohudík bude žít, i když umře.
26. 09. 2010 | 08:29

Promudrc napsal(a):

Klaus bude žít po smrti jako pecka v rošláplém hovínku u cesty,a to je hodně...
26. 09. 2010 | 08:45

Hans-Jörg Schmidt napsal(a):

Egon-Erwin-Kisch-Preis byl dlouhy lety velmi prestizni cena v nemecku. Moc se divim, co se mezitim stalo. Pan Klaus muze byt snad zajimavi, snad take dobry politicky reprezentant. Ale -je mi to lito - neni novinar nebo dokonce basnik. Porota ma ted narok na Kafka-Preis.
26. 09. 2010 | 09:37

zemedelec napsal(a):

Pane 3míd
To si s V Klausem ješte neco užijeme,nevěřím,že bude končit po druhém volebním období.Bude všechno dělat,aby byl znova zvolen prezidentem a bohužel,taky mu všechno hraje do karet,tohle složení parlamentu,vládu si praktycky zložil sám,čeká na volby senátorů,jestli budou příznivé,tak potom začne tanec.Proto už začal napadat US ten možná by mu mohl neschválit U. zákony,vyhovujíci jenom jemu.Taky si povšimnete,nové hvězdy našeho školství,V Klaus ml.
26. 09. 2010 | 09:39

Petr Havelka napsal(a):

Pane Šmíde,

"cenu ceny" Josefa Klímy jsem včera četl. Rozumím jeho postoji.
26. 09. 2010 | 10:10

Tupelo napsal(a):

mudrc: napsal jste "Pan Klaus bohudík bude žít, i když umře." To myslite vazne nebo jako nadsazku? Treba by mohl svym ucinkovanim v nejakem zombie filmu (night of living dead?) aspirovat na dalsi cenu, tentokrat v oblasti herectvi... :)

Jinak, samozrejme ze Klaus, pote co v 'povedene' volbe ziskal podruhe svuj docasny urad, je clovekem, o ktere se v CR logicky mluvi a pise, ale rekl bych, ze v politice evropske, (a o to vic svetove) je pomerne nezajimavy, seda zona prumeru ze ktere se obcas vynori jen za cenu planovitych provokaci.
26. 09. 2010 | 10:15

JenTak napsal(a):

Pro mudrc.
Máte velmi špatný nick. Skutečný mudrc by pochyboval, ale vy ne, vy věříte Klausovi jako svědek Jehovův svému bohu. Tolik servilnosti ke Klausovi jsem v jednom příspěvku dlouho neviděl. Navrch si dáte nick "mudrc"...
26. 09. 2010 | 10:28

Tenco napsal(a):

Obávám se, že k tématu se nemohu fundovaně vyjádřit, neb jsem knihu nečet.
A jak se znám, tak k této knize se tak nebudu moci vyjádřit ani v blízké či vzdálenější budoucnosti.
Takže autore, promiňte. :))
26. 09. 2010 | 10:32

hanah napsal(a):

Šmíd

Kdo má co říct, nechť píše.
Kdo ne, nechť mlčí.
Nebo učí.
26. 09. 2010 | 10:51

jarpor napsal(a):

Zajímavé, jak jistí ví, jak druzí "budou žít po smrti" ale nedají vědět, jak oni sami vidí své "žití po smrti"...

Udělování cen je ošidné... a dost subjektivní od udělujících...
asi jako hodnocení vína závisí na degustujícím...

Hezký den
26. 09. 2010 | 10:57

mb napsal(a):

mudrc : Občan Klaus je génius reálného vidění světa. Tzn. geniální analytik exaktních pojmů exaktními pojmy!

Klaus bohudík bude žít, i když umře.

PROBOHA NESTRAŠTE ... ještě toho trochu návrat oživlých mrtvol = Klause , hřbitov mazlíčků, raděje ne prosím ....
26. 09. 2010 | 11:36

Luba napsal(a):

Říkám si,
jaké jiné prestižní jméno by si kalfáči měli přilepit na svůj štít, když se odhodlali k vycenění grafomanů Klausovi velikosti?

Kojzarova cena? Cena Jana Kozáka?
Ne, ne - přece jen, Kozák byl dobrým spisovatelem - jeho lovecké knihy jsou výborné a dají se číst i dnes.

Což takhle "Cena Ludvíka Součka?"
26. 09. 2010 | 11:45

mudrc napsal(a):

Někdo žije a umře, aniž zanechá nějakou stopu. Někdo umře a jeho stopa stále žije. Občan Klaus je velmi nepříjemný, jde-li o exaktní pojmový svět. Tzn. co lze vědecky zpracovat, zdokumentovat, změřit, vyfotografovat apod. Víte, někdo jakoby koná hlubokou "orbu" v mozkové kůře (totální záběr). Jiný jen tak jede po povrchu (vnímá jen obrázky nebo tří slovní věty). Občan Klaus vás vždy zesměšní argumenty. Občan V.Havel vás vždy zesměšní sněním. Miluji občana co umí oboje. Představte si občana Klause s exaktním totálním záběrem a sněním? Škoda, že nikdy nenapíše snění. Prostě neumí oboje. Zase u V.Havla byste "vyskočili z kůže, když začne exaktně uvažovat. Občan Klaus vždy jde za jádrem příčiny. Občan V.Havel vždy jde za jádrem příznaků. Co je lepší? Srdce Havlovo nebo mozek Klausovo?
26. 09. 2010 | 11:55

Luba napsal(a):

Víte mudrci,
možná znáte knihu Jerzyho Kosinského "Byl jsem při tom", která byla též zfilmována jako "Being There":
http://www.dokoran.cz/index...
http://www.youtube.com/watc...

Je to o tom, kterak se mentálně retardovaný zahradník Chance stal poradcem prezidenta republiky.

Ovšem, podobnost zde není mezi Klausem a Chancem.
Jen se obě postavy pohybují ve stejném mediálním a lidském okolí, které myšlenky a postoje obou pánů interpretuje po svém, dle svých představ o daném aktérovi a jeho roli.

Krásná kniha, krásný film a krásná cena :)
26. 09. 2010 | 12:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

mudrc
Nejlepší je, když se lidi neserou do něčeho, na co evidentně nemají.
Já se takto třeba vůbec nepouštím do diskuzí s blue jayem či Elenou.

Oč by byo ČEZko dál, kdyby se tím řídili i jiní lidé.

Poté co ABL reformuje policii v soukromou bezpečnostní agenturu, Kalousek zaměstnance v call boys and girls, učitele v podržtašky byrokratů a budoucí důchodce v Maddofy , tak se docela obávám, že Klaus ono podoboje zvláne celkem fajn.

Akorát ta transsubstanciace ! Ach ta transsubstanciace! Víno ve vodu , to by celkem šlo.
Ale ku..a jak udělat z vody víno ?!?!

Proto ta inflace tajuplných knih, téměř pýthagorejských přednášek na ekonomické fakultě, záhadné cesty do Izraele, rozmarné akademické tituly od prestižních univerzit, pohrdání a nenávist vůči svému celoživotnímu zaměstnaveteli...Mudrci byli vždy rorporuplní lidé. Měli své zákony.

Odkrýt Víno Klausů je velké dílo.

Ještě tak dvacet let. Dvacet let mu dejme a pak všichni uvidíte !
26. 09. 2010 | 12:27

mb napsal(a):

mudrci ... váš exaktní Klaus říká do té míry nehorázná tvrzení - živočišných druhů přibývá, člověk ž.p. neničil a neničí - že se z racionální diskuze sám vylučuje a trvá na neudržitelných tezích, domnívám se, že se jedná o patologickou osobnost, ale jedná se samozřejmě jen o můj subjektivní názor .....
26. 09. 2010 | 12:35

Čochtan napsal(a):

Kritici Václava Klause mu nesahají ani po kotníky.
Čí je to problém ? Václava Klause nebo těch trpajzlíků ?
26. 09. 2010 | 12:42

mb napsal(a):

( a o něco horší je ... že česká republika si takto patologickou osobnost ve svém čele NEMŮŽE DOVOLIT, a náklady, které česká republika za tuto patologickou osobnost v čele, jsou neúměrně vysoké jinými slovy: Klaus svým působením patologizuje a zatěžuje českou společnost místo aby ´spojoval´ a ´léčil´ ....

to že svým příkladem ( nerespektuje rozhodnutí soudu ) , dělá si co chce, není koncenzuální ..... devastuje mravy, morálku, dává špatný příklad ....

nechci prezidenta negativních emocí a fundamentalistického antienvironmentalismu ....

ale to je asi tak jediné co s tím mohu dělat ....
26. 09. 2010 | 12:43

Tencokida Hnuj napsal(a):

Čochtan
Váš.
26. 09. 2010 | 12:57

Pepa Řepa napsal(a):

To mb
patologicky navrhuji, aby patologické náklady na tuto patologickou osobu, patologicky převzala patologická Patologie na patologickém Karláku.

S patologickým pozdravem: všem amaterským patologickým klausohryzcům zdar.
26. 09. 2010 | 13:18

stejskal napsal(a):

Tak trochu patafyzické, pane Pepo Řepo ;-)

Hezký den všem.

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 13:24

mb napsal(a):

náklady neseme my všichni řepáku ... neúcta k soudům, neúcta k právu, neúcta k zákonům, neúcta k přírodě,

maucta řepo
26. 09. 2010 | 13:25

hanah napsal(a):

Čochtan

stačí si přečíst reakce a musí to být jasné každému :-)

Mimochodem jak vážně brát kritiku od člověka, který dělal kariéru za totáče v TV ?

1978-1990 dramaturg, vedoucí oddělení dokumentární tvorby, zástupce šéfredaktora – Hlavní redakce pořadů ze zahraničí
1974-1977 dramaturg, scénárista – Televizní noviny, Redakce publicistiky a dokumentaristiky
1969-1973 redaktor - zahraniční redakce Televizních novin
26. 09. 2010 | 13:27

hanah napsal(a):

Ano, pane Stejskale, takový patafyzická neúcta ...
26. 09. 2010 | 13:31

BK napsal(a):

Jaký by byl opak klausohryzce?
Klausožer?
Ono to vyjde nastejno. Hryžte si ho, žerte si ho, dědek zůstane svůj a celej. Nejedlej.
26. 09. 2010 | 13:33

stejskal napsal(a):

Patyfyzika nezná pojem úcta či neúcta, paní hanah. Proto je patafyzikou.

Hezký den i Vám.

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 13:33

Pepa Řepa napsal(a):

mudrc napsal(a):
Někdo žije a umře, aniž zanechá nějakou stopu
-----------
Hmmm to je smutné.
I slimák zanechá stopu. A jaký to je-panečku-enviromentalista.
Někdo sliz, někdo větrník na kopci, jiný fotopanely na kopci, další knihu.

Jak říkal Suchařípa:
Hlavně aby ta stopa po nás-stárnoucí Fauni a stárnoucí Flory-zbyla.
26. 09. 2010 | 13:33

stejskal napsal(a):

Ne ne, pane Pepo Řepo,

správně je: "Aspoň to jméno aby tu po mně zůstalo" ;-)

Miluju tu scénu.

Sakra, ještě dědek Nejedlej do toho všeho, tady už přestává legrace.

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 13:40

pH napsal(a):

Mno, tvrdit, ze Klaus je exaktni a udolava argumenty je velice odvazne tvrzeni. Pokud si da clovek praci a zapremysli nad jeho nazory (ci si o tom dokonce neco nastuduje), snadno dohleda v jeho projevech/nazorech i zakladni odborne chyby, a to vcetne "jeho" oboru ekonomie. Nikoliv "pronika", ale prave Klaus je typicky priklad nekoho, kdo beha po povrchu, haze kolem popularni pojmy, ale kdyz dojde na hlubsi ponor, tak se casto ukaze, ze Klaus vlastne nevi, o cem mluvi.

Kupodivu take neni tezke v jeho projevech najit pripady, kdy sam sobe protireci, coz by se tak schopnemu mysliteli preci stavat nemelo.

Co se tyce argumentace, ma na to jednoduchou metodu: Kdyz se setka s necim, co odporuje jeho pohledu na svet, tak se tvari, ze to neexistuje. To se to pak vyhravaji argumenty...

Ne ze by neumel myslet, i jeho kritici musi chte nechte priznat, ze v oblasti analyticke patri k nadprumeru, problem je, ze uz si nejakou dobu mysli, ze zna vsechno, takze prestal svou mysl otevirat a mysleni moc nedava. Skoda.

Nicmene i slepe kure obcas slapne na zrno a najde jej, takze kdyz se do sebe daji snilci z EU/OSN/Klimatickeho panelu a Klaus, kteri maji k oboji velice volny vztah k realite, tak obcas Kaus skonci na te spravne strane. Budme za to radi, mohlo byt hur.
26. 09. 2010 | 13:41

Pepa Řepa napsal(a):

To Stejskal
No, Vy už jste poslání naplnil.
Těch jmen!
Jestli jich bylo málo, tak přitlačím.
26. 09. 2010 | 13:45

hanah napsal(a):

Stejskal

Já jsem se asi neobratně vyjádřila, rychleji psala než myslela, byla to reakce na příspěvek přede mnou :-))
26. 09. 2010 | 13:45

arnazach napsal(a):

pane Stejskal, muzete se mrknout pod Tomaska a odpovedet mi? Dekuju.
26. 09. 2010 | 13:47

JenTak napsal(a):

To "mudrc".
Jednou jste také napsal pravdu, i když jste to tak nemyslel. Cituji: "Občan Klaus je velmi nepříjemný, jde-li o exaktní pojmový svět. Tzn. co lze vědecky zpracovat, zdokumentovat, změřit, vyfotografovat apod."
Občan Klaus je skutečně nepříjemný ve své demagogii. On však za to nemůže, neboť narcista si nemůže pomoct. To ale neznamená, že mu jeho neúctu k argumentům druhých budu omlouvat. Chápu, vy mu nemáte co promíjet, protože jste si ve svém obdivu vůči jeho osobě jeho narcismu nevšiml. Nenuťte váš obdivný pohled na Klause jiným, neboť každý názor zde je podroben kritice ostatních.

Změňte si nick, neboť jím se ve svém narcismu od Klause nijak nelišíte. Také toto leccos o vás vypovídá.
26. 09. 2010 | 13:50

stejskal napsal(a):

Přitlačte, pane Pepo Řepo,

nudím se (tady u Sázavy děsně leje, a děti už mají všechny úkoly, které na ty čtyři dny dostaly, skoro hotové ;-)

Aha, tak to jsem spíš popletl já, paní hanah.

Řekněně, že i neúcta k úctě nemusí být úplně od věci ;-)

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 13:53

yorick napsal(a):

Hanah, Mudrc a Čochtan,
když v jednom šiku bijete se za jednoho infantilního spisovatele a Hanah tu nasadila curr.vitae autora blogu, rád bych připomenul, že jsem kdesi narazil na pojmenování VRK Václav Klaus. Pokud nevíte co ten titul znamená, tak bych opsal vysvětlení neznámého autora (Vodička Rek Kluk). To jsou krycí jména pod kterými váš idol podepsal spolupráci s STB a Rozvědkou. Krom toho podepsal i přihlášku do KSČ, což si snadno lze ještě pořád (přes velmi důkladnou čistku) vygúglit i s doklady. To vám opravdu nevadí? Jak správně lakonicky odpověděl Tencokida ... problém je na vaší straně. No a pokud jde o blogerovo hodnocení literárních kvalit VK, přečtěte si další blábol - už čtvrtý o cestě po USA. Nebo vám to připadá jako mimořádně talentovaný spisovatelský projev? Já si myslím, že je pan Šmíd velmi shovívavý.
Hanah, smím se zeptat, vy jste žena?
Mudrci, je mi to líto, ale být vámi zapomněl bych výraz - geniální. Neumíte jej používat, ostatně je to všeobecně nadužívaný a tím dnes prázdný výraz. Vaše blouznění o nesmrtelnosti díla hradního intrikána, prostě, je mi líto. O osudy lidstva bych měl vážné obavy, kdyby se dobralo ke kánonizaci takové průměrnosti.
Pěkný den :-))).
26. 09. 2010 | 14:08

Pepa Řepa napsal(a):

To zelené mb
tak jo.
Až půjdu kolem soudu nebo kolem fotovoltaické elektrárny smeknu zmijovku, abych náležitě projevil úctu.
A před hřbitov na Zelené Lišce na Pankráci položím kytičku.
Spěte sladce.
26. 09. 2010 | 14:20

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ne, to opravdu nemohu pochopit.
Každému rozumně uvažujícímu člověku musí být přeci naprosto jasné, jak se věci ve skutečnosti mají.
Jen naivní snílek si může myslet , že to šlo a jde udělat jinak.
Takové ty třetí cesty, myšlenkové, s realitou nic společného nemající konstrukce různých blouznivců a teoretiků z čistě akademických kruhů - to je skutečné nebezpečí pro naši demokracii a budoucnost této země.
Ti lidé totiž nikdy nenesli žádnou politickou odpovědnost, nemusejí dnes a denně rozhodovat o věcech, jejichž důsledky pocítí pak všichni občané ve svém každodenním životě.
Povýšenectví a na druhé straně jakási frustrace z toho, že stojím mimo relevantní diskuzi, činí z těchto lidí permanentní oponenty každého rozhodnutí, každé skutečně přínosné myělenky, všeho toho kvasu, za který nesemevšak plnou odpovědnost my, ne oni. Jak pohodlné.

Ku..a, co je to ta politická odpovědnost ?
Ví to někdo ?
Není to náhodou barák na Floridě, akcie ČEZu k důchodu a mraky podivných titulů a ocenění ještě za podivnější knížky a neviditelné dizertační práce ?
Neudělují si jenáhodou sami sobě titíž, furt a furt dokola ?

Jsem z toho jelen.
Ještě že jsem ze státní obory. :((
26. 09. 2010 | 14:23

Pepa Řepa napsal(a):

Šestnácterák?
V Praze existoval před r.89 Klub paroháčů.
Měli heslo.
Kdo je umí nosit, tomu sluší.
26. 09. 2010 | 14:27

gaia napsal(a):

Kdyby se Klaus setkal dnes s Kischem, myslím, že by si nerozuměli. Oba jsou na jiném pólu názorového spektra. Od Kische jsem četla knihu Pasák, byla o chudých lidech na začátku století v Praze. Děvčata neměla jinou možnost obživy než v obchodě nosit paničkám nákupy domů, což bylo placeno jen bakšišem, tak si musela přivydělávat prostitucí. A klienti byli právě bohatí politici, senátoři a úředníci z magistrátu, nebo hrabata, která majetek zdědila a o nic se nazasloužila.
Kisch s těmi chudáky sympatizoval a litoval je a ty boháče líčil jako prohnilé a rozmařilé brzdy pokroku, kteří jen tyjí z pracujících.

Klaus by ty chudáky líčil jako socky neschopné se o sebe postarat a ty boháče jako úspěšné a peacovité lidi.

To už klidně může dostat Cenu matky přírody i když vlastně ani neví jakou barvu Země má. Doufám, že cena je doprovázena nějakou rentou.
26. 09. 2010 | 14:35

desaterák napsal(a):

Tenco,

souhlasím s Vámi ,že V.K.je typ "dejte mi dalších dvacet let" ,ale nesouhlasím s Vámi v tom,že česká ekonomika nemohla mít jinou cestu a jiné recepty. Že by nemohla být dnes o dost lepší?
V tom se promítá nejenom Klaus.Klaus prostě šel cestou liberalismu: devadesát procent si vy uživatelé udělejte sami,pravidla hry ekonomie nejsou možná.Vzhledem k tomu jaké zde bylo vzděláním složení obyvatelstva,úroveň škol včetně ekonomie,snaha se zbavit kolektivního rozhodování-hrát na vlastním písečku,odstředivé tendence národnostní a všechny možné -nakonec se vyklubala z toho nízká ekonomická úroveň,nízká kvalita života vůbec v mnoha směrech.Opticky se to jeví,že "lidé zblbli (to se říkávalo o fašismu) nebo jak píšou zde "zpatologičtěli".
Nejstrašnější je časový rozměr děje:zatímco dnes jsou zástupci tří až čtyř profesí nejčilejší v obraně proti snižování platů,které má omezit stále rostoucí dluh-problém budoucnosti,je velmi pravděpodobné,že úroveň roku 1990 bude dosažena,odhaduji až v letech okolo r.1935.Možná o něco dříve.Především chybí ve špičkách lidé -organizátoři-se schopnostmi myslet o ekonomice daleko prozíravěji než Klaus.Pro naši společnou naději zlepšení jsou bezpodmínečně nutní v budoucnosti a navíc aby je většina uznávala aspoň částečně.Ty dosavadní nemá za co.
26. 09. 2010 | 14:52

celemrk napsal(a):

mudrc
Tak to budou s Leninem dva. Ten taky, i když zemřel, je stále živý.
26. 09. 2010 | 14:59

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, drahá Gájo, už jsi někomu z těch věčně u piva brblajících a tzv. od výplatě k výplatě žijících čechů nabízela práci ?
Tak jistě znáš i odpověď. A srovnávat začátek minulého stoleti s dneškem, Gájo, že se drobet nestydíš...
Jinak na rozdíl od všech těch klémů, zápotodnů, husáků a spol. občan Klaus mi furt vychází jako nejlepší český prezident, kterého jsem zažil.
Veselé krizování bude líp...
Práci čest.
http://kaifolog.ru/uploads/...
26. 09. 2010 | 15:04

gaia napsal(a):

wbgarden

už jsem o tom s tebou diskutovala. Práce je všude dost, ale lidé potřebují k životu peníze! Aby mohli platit neustále se zvyšující platby.
V té knize jsem se také dočetla, že velmi slušné alimenty byly 50 Kč, za to mohl ten chlapeček co se pak stal pasákem chodit do soukromého gymnázia a ta chudá rodina rodina bydlet na Kampě.
Rozdíl za 100 let skutečně velký.
26. 09. 2010 | 15:10

mb napsal(a):

to řepa ... solárky rozjížděla čssd ... jakási poslankyně za čssd, která byla za svou loyalitu odměněna postem soudkyně ( vs. neloyalni langer )

jsem ve vecech solarek i vetrniku opatrný ...

ale nikdy bych do světa nevytruboval nehoráznosti typu: člověk životní prostředí neničil a neničí a nikdo rozumný nemůže říci že by k tomu kdekoli na světě docházelo ...

či že moc zákonodárná je nadřazena moci soudní ...

prostě takový *censored* by neměl být prezidentem, a měl by dobrovolně abdikovat na svou funkci pokaždé když z úst vypustí podobnou nehoráznost ...

ale čím větší nehoráznost, tím víc stádo tleská .... njn ....
26. 09. 2010 | 15:16

desaterák napsal(a):

opravuji u sebe :1935 na 2035.
ale je primitivismus sázet na myšlenky typu,že vláda "má rezervy", že stačí "roztočit vyšší spotřebu a pak se uvidí", dluh se uklidí samosebou apod.
Nelze vysoce kvalifikované myšlení nikdy v ničem nahradit vírou,diletantstvím nebo hloupostí.
Nebýt zvůle justice Klause by lidé už dávno kolektivně odvolali.Copak jste tu neviděli ty spontánní blogy,bez uklizeček,-jednoznačně tisíce občanů si podle nich přejí co nejdřívější ukončení Klausiády,která jim krom utrpení,plahočení,nemocí a ponižování nebo ubližování více zatím nepřinesla.
26. 09. 2010 | 15:20

hanah napsal(a):

gaia

Nestačím se divit, vy jste začala dělat čárky ...:-)
26. 09. 2010 | 15:28

gaia napsal(a):

hanah
už mne za to tady kritizovali, tak jsem se polepšila.
26. 09. 2010 | 15:30

hanah napsal(a):

pane Stejskale - neúcta k úctě - to je pěkné :-)

Myslíte, že je možná i úcta k neúctě ?
26. 09. 2010 | 15:33

deep throat napsal(a):

Schreib das nicht auf, Smid!
26. 09. 2010 | 15:34

hanah napsal(a):

gaia

Aha. Jen tak dál :-)
26. 09. 2010 | 15:34

gaia napsal(a):

ještě bych dodala, že tu knihu Pasák by si mohla přečíst paní Malinová a všichni ti, co myslí, že by legalizace prostituce byla výhodná. Že by ty daně za to stály.
Kisch dokázal, že nestály. Že prostituce je horší než rakovina a ničí lidi i společnost..
26. 09. 2010 | 15:34

Luba napsal(a):

gaio,
s těmi čárkami opatrně!

Stačí pár úhlopříčných, jedna svislá ...
a už je tady Stejskal i s gumou!
26. 09. 2010 | 15:36

mb napsal(a):

Čekatel porazil prezidenta
22. května 2008
Václav Klaus má neprodleně rozhodnout o jmenování soudního čekatele Petra Langra

PRAHA „Příliš mladý“ justiční čekatel Petr Langer uspěl v soudním sporu s prezidentem Václavem Klausem.

Klaus před třemi roky odmítl Langra jmenovat do taláru, protože mu ještě nebylo 30 let. Čekatel si pak úspěšně stěžoval u pražského městského soudu. Nejvyšší správní soud verdikt včera potvrdil.

Jinými slovy: dal Klausovi najevo, že musí o Langrovi neprodleně rozhodnout, tedy jmenovat ho soudcem nebo odpovídajícím způsobem zdůvodnit, proč tak neučiní.

Podle názoru soudu totiž „prezident republiky není nad zákonem a ani mimo jeho kontrolu“. Ústava sice tvrdí, že prezident „není z výkonu své funkce odpovědný“, ze včerejšího verdiktu ale plyne, že to neznamená „absenci jakékoliv kontroly jeho činnosti či přezkoumatelnosti jeho aktů“.

Hrad na verdikt soudu nereagoval. „Nejprve vyčkáme doručení rozsudku,“ řekl LN Klausův mluvčí Petr Hájek. Z dřívějších Hájkových vyjádření vyplývá, že spor by mohl skončit u Ústavního soudu.

Langra rozsudek potěšil, jestli ho ale Klaus po letech průtahů konečně jmenuje soudcem, odhadovat nechce. Prezident ovšem podle jeho slov mnoho času nemá. Langrovi totiž končí na konci května stáž v Bavorsku. Pokud jmenování brzy nepřijde, bude si Langer hledat místo „v soukromé sféře“. A s tím asi problém mít nebude.

Již při skládání justičních zkoušek byl nejlepší ze tří stovek zájemců. Po odmítnutí Klausem vystudoval práva v Německu a absolvoval stáž u bavorských soudů. „Jsem stejně přesvědčený, že se soudcem jednou stanu. Když ne do roku 2013 (konec Klausova funkčního období, pozn. red.), tak po něm určitě,“ míní dnes skoro jedenatřicetiletý Langer.

Klaus v březnu 2005 nejmenoval 32 čekatelů, kterým bylo méně než 30 let. Všechny odmítnuté vzal posléze na milost, odmítl jen ty, kteří se obrátili na soud. Všichni postupně žaloby stáhli a jediným „nejmenovaným rebelem“ zůstal Langer.

Pokračování na straně 2

Dokončení ze strany 1

Podle včerejšího verdiktu neexistuje na jmenování soudcem právní nárok. Všichni čekatelé ale mají právo, aby s nimi bylo nakládáno stejně a nebyli diskriminováni. Úspěšní kandidáti proto mají podle soudu „legitimní očekávání“, že o nich prezident v rozumné lhůtě rozhodne.

Pražský městský soud loni v červnu nařídil prezidentovi, aby o Langrovi rozhodl. Klaus měl tuto povinnost splnit letos 17. ledna. Místo toho oznámil, že počká na verdikt Nejvyššího správního soudu, i když ten nemá odkladný účinek.

Klaus svůj krok zdůvodnil obavou z porušení ústavy. Tvrdí totiž, že soudy nesmí podle ústavy přezkoumávat rozhodnutí hlavy státu. Nejvyšší správní soud ale zastává opačný názor: že prezident funguje z části jako normální správní úřad, a jeho rozhodnutí lze tedy přezkoumat.

***

Soudcem jednou budu

Petr Langer se na konci května vrací ze stáže v Německu. A pokud ho Klaus urychleně nejmenuje, asi z justice na čas odejde. Pak by se možná soudil i o odškodnění. Čtěte rozhovor s Petrem Langrem na straně 2
VÁCLAV DRCHAL

/ PŘI SKLÁDÁNÍ JUSTIČNÍCH ZKOUŠEK BYL LANGER NEJLEPŠÍ ZE TŘÍ STOVEK ZÁJEMCŮ .... /
26. 09. 2010 | 15:37

deep throat napsal(a):

Pokud si někdo myslí, že nad fyzickou prostitucí - tedy nejstarším řemeslem na světě - zvítězí zákonem, nechť si jde rovnou nechat prozkoumat své duševní zdraví. Pokud by se snad jednalo o českého zákonodárce, tak toho bych dal rovnou pod kuratelu.
26. 09. 2010 | 15:40

Tenco napsal(a):

Luba
Nejhorší je deset malých, svislých čárek, přeškrtnutých jednou dlouhou vodorovnou.
A ta hlava ráno !
26. 09. 2010 | 15:41

gaia napsal(a):

Luba

ze Švejka, myslím, že to řekl F.X. Šalda, když psal na něj kritiku, ale už nevím, učili jsme se to už dávno.

Není sprostý ten, kdo sprostě mluví, ale ten, kdo sprostě myslí
26. 09. 2010 | 15:41

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, Gájo, vzhledem k tomu, že nejsem sockom, tak já když mluvím o práci, tak taky o patřičné finanční odměně za tuto. A dnešní člověk, myslím má zcela jistě právo a taky schopnosti svobodně rozhodnouti se, jestli bude žít v tzv bídě či tzv nadbytku, kterého je jistě všude dost.
Jinak zdravím pohrobky brčálníků, kteří mají furt člověka za největšího zloducha ve vesmíru. Co takhle sopky, povodně, uragány.. A co takle naše drahé sluníčko vážení grýnpissové...
Trocha nostalgie zde...
http://ateo.cz/f/images/r/r...
26. 09. 2010 | 15:43

gaia napsal(a):

deep throat

no o tom se tu právě nedávno diskutovalo u té zmíněné paní.

A co napsal ten Kisch, o jehož ceně se tu mluví, určitě nikdo ani neví a nic nečetl.

Klausovi mohli klidně dát cenu královny ze Sáby.
Ta cena (Kischova) je myslím pro novináře, čímž on byl.
26. 09. 2010 | 15:46

Petr Havelka napsal(a):

Pane mb,

Petr Langer už to vzdal, nedočkal se. "Čekala" i dcera mého strýce, protože byla poslušná, dočkala se.

U kausy Petr Langer se projevila Klausova měšťácká malost.

Víc k jeho osobě nebudu dodávat, kdo nechce vidět, prostě nevidí.
26. 09. 2010 | 15:46

stejskal napsal(a):

Myslím, že je, paní hanah.

Ono je možné v podstatě všechno. Určité limity si nastavuje každý z nás sám (tedy kromě těch, které mu nastavuje někdo jiný ;-)

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 15:50

gaia napsal(a):

wbgarden

lidi škodí přírodě. Je jich hrozně moc, všude vlezou a strašně rychle se množí.

Kisch také nebyl sockom, ale osud prostých, chudých lidí mu ležel na srdci. Ta děvčata se "svobodně" rozhodla být bohatší, tak se stala prostitkami. Ale mimo ppeněz si moc nepomohla. Nakonec skončili všichni se syfilidou. A to v éře před penicilínem byl docela průšvih.
26. 09. 2010 | 15:51

Sofi napsal(a):

Přestávám doufat, že se jednou dočkám toho, až obyvatelé tohoto státu pochopí, že Klaus je nula, která se od dětství (za pomoci matky) velice snaží udělat ze sebe neomylného génia a znalce úplně všeho. Neumí vůbec nic - mluvit, psát, cizí řeči, lyžovat, hrát tenis, zpívat, atd., atd. Jediné, co se mu daří, je oblbnout ještě větší intelektuální chudáky, než je on sám. Co je v té věci pozitivní, že to s ním jde zcela viditelně prudce dolů. Nicméně psát bude určitě dál. Tak ať si jeho obdivovatelé užijí !
26. 09. 2010 | 15:52

mb napsal(a):

to listejsk .... zkurhaj jsou řekl bych ještě nevinné klausovy přídomky ... njn ...

nice reading: http://www.lidovky.cz/prvni...
26. 09. 2010 | 16:11

Luba napsal(a):

zahrádko,
tuto větu jste myslel vážně?:
"dnešní člověk, myslím má zcela jistě právo a taky schopnosti svobodně rozhodnouti se, jestli bude žít v tzv bídě či tzv nadbytku, kterého je jistě všude dost".

Člověče,
vždyť Vy jste rovnostář! - V tom smyslu, že všichni máme shůry naděleno stejně. Pak by váš výrok měl smysl.

Jenže někdo má na bídu zaděláno už od kolébky - rodiče byli rození blbci, narodil/a se s nějakým psychickým či fyzickým hendikepem, byl/a týrán/a, zneužíván/a, je deprivován/a, s doživotními následky.
Naše schopnosti jsou limitovány -když Vám mozek dobře nefunguje, dosáhnete jen na ty nižší příčky.

Vyspělá společnost se k těmto lidem chová jako k tzv. potřebným. Snaží se jejich hendikepy aktivně vyrovnávat, aby nemuseli žít "ve stoce".

Vyznavači džungle považují za správné ponechat tyto "potřebné" svému osudu - blbky se mají živit prostitucí a blbci mají dělat snadno propustitelné korunové nádeníky.
Což se u nás i děje ...

Né, né - my nejsme společností demokratickou ani vyspělou, i když některá kritéria papírově splňujeme - ale ta realizace?!
Pod kritiku ... !
26. 09. 2010 | 16:11

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, teda Gájo tys diskutérka par excelence. Od klause k syfilidě a jedním skoro dechem. No, nekupte to.
Jinak o tzv chudých dívkách, bych mohl též leccos adhocnout neb mí protřelejší kamarádi mi leccos už stačili též sdělit. Jinak jsou toho minimálně dvatisíce let plné knihovny.
A ešče jinak, na téma všelikého spisování je dobré, myslím si, pořádně nastudovat poslední blogerovu větu.
Veselé krizování bude líp...
http://www.bestwallpapers.n...
26. 09. 2010 | 16:13

Mc Cali napsal(a):

Ten Klaus, to je co zač ?
26. 09. 2010 | 16:19

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, Lůbo myslel, myslím a budu myslet, a nejen já...
Na rozdíl od rozmanitých iljičovin, kterýma mě půl života krmili, je to docela pokrokové, ne ?
Veselé krizování bude líp...
http://www.bestwallpapers.n...
26. 09. 2010 | 16:19

gaia napsal(a):

wbgarden

no já zde diskutuji o Kischovi a jeho knize, na jejímž základě po přečtení jsem došla k závěru, že by si tito 2 vůbec nerozuměli, a že mu měli dát cenu někoho jiného ,pokud by to mělo něco vyjadřovat.
Kisch byl dle mého levičák, proto ho též vydávali za komunistů, ale jak jsem se o něm dočetla v encyklopedii, v posledním období začíná být zapomenut.
26. 09. 2010 | 16:21

gaia napsal(a):

ještě dodám - asi z důvodů pochopitelných.

Takže Klaus dostal jeho cenu asi jako kdyby dostal kozel cenu zahradníků.
26. 09. 2010 | 16:24

Skogen napsal(a):

Jestliže Klaus může jen tak z plezíru obdržet mistrovský stupeň 8.DAN karate shotokan a stát se tak držitelem nejvyššího technického stupně v celé České republice, tak už se vůbec ničemu nedivím.
26. 09. 2010 | 16:28

Luba napsal(a):

wbgardene,
zdá se, že se to krmení odráží ve Vašem myšlení.

Kdo má moc, má i pravdu?
26. 09. 2010 | 16:28

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, Lůbo, skromně si myslím, že byste mohl lépěji spíš popsat to, co se odráží ve vašem myšlení...
Jinak Gájo kdo ví, já si třeba mohu myslet, pokud s tím Lůba bude souhlasit, že Klaus und Kisch by mohla být docela zajímavá a prosperující firma.
Kozlové cenu zahradníků už dávno mají. Když se jeden dostane do přisloví, co může od života chtít víc...
Veselé krizování bude líp...
http://www.osel.cz/_popisky...
26. 09. 2010 | 16:42

gaia napsal(a):

wbgarden

ano, máte pravdu, ať si ty ceny strčí někam, chleba levnější nebude.Hlavně, že mám zítra a pozítří volno

Mějte se, přeji pěkný den.
26. 09. 2010 | 16:50

Luba napsal(a):

Ukázka z literární tvorby Klause Václava:

V "Deníku" svého času (2007) vycházely reportáže "zuřivého reportéra" Klause z jeho cesty do USA.
Vycházely pod titulkem: "Prezident-reportér, Americké zápisky".
Následuje zápisek v pořadí první.
Přepisuji ho doslovně, se svými komentáři v těchto /závorkách/:

"V jižanském Houstonu už je jaro. Teploměr ukazuje více než 20st. C, všude jsou barevné květiny nám známých a neznámých tvarů /Klaus je nezná, tak je určitě neznáme ani my/, v umělém jezírku pod okny postprezidentské kanceláře George Bushe staršího /Klaus nám chce sdělit, že je teď více než on - je prezident/ se na kamenech vyhřívají želvy.

Houston je typicky americké město. Supermoderní, čistý, architekturou odvážný "downtown" /Klaus umí anglicky/ je v podstatě liduprázdný (i v pondělí ve tři hodiny odpoledne), a pak už je jen zcela nesoustavná a rozptýlená zástavba se spoustou zeleně na ploše 300 mil čtverečních.

Tu není možné navštívit, tou je možné projet /Klaus nám sděluje, že ho ta čtvrť moc nezajímá/.

Lidé jsou tu trochu jiní než ve městech východního pobřeží i než v surfující Kalifornii /Klaus je sportovec/.

Poslední člověk, který byl na Měsíci, americký kosmonaut českého (a slovenského) původu /Lívie je Slovenka/ Cernan, který sem přišel při přípravě na kosmický let v roce 1963 říká, že to tady má rád /Klaus se zná s astronautem/:

"Žijí tu lidé, kteří když říkají ano, myslí ano, když ne tak ne. Pořád se tu používají slůvka prosím a děkuji." /Klaus je vychovaný/

Zájemci o Evropskou unii by také měli studovat Texas, který je příspěvkem k tomu, jak se ta americká "Unie" v čase vyvíjela. /Klaus se snaží srovnávat nesrovnatelné, aby doložil oprávněnost euroskepticizmu/

Texas byl původně součástí Mexika, pak se osamostatnil a pak teprve vstoupil do Unie.
I ve Spojených státech nebylo všechno dané od začátku /Klaus se domnívá, že si to někteří mohou myslet/, i tam probíhalo "rozšiřování" o další státy, i tam probíhalo "prohlubování" ve směru unifikace, centralizace a přesunu pravomocí do Washingtonu /Klaus nás straší Texasem/.

Největším zážitkem bylo setkání s prezidentem Bushem starším, který si plně, ale velmi pracovně užívá své postprezidentování /Klaus už podruhé zdůrazňuje, že on je dosud prezidentem/.

Dokonale se mu daří tuto roli hrát /Klaus je také herec/. Má na to úřad skoro se všemi rekvizitami prezidentského úřadu, má na to nadhled, rozhled, klid v duši /Klaus uznává existenci duše/.

(...)

Nesmírně milá a přátelská schůzka - jako všechny předchozí - /Klause mají všichni rádi/ se z plánované půlhodiny protáhla na trojnásobek /Bush se z někým podobným ještě nesešel, to věřím/. Mne má docela rád /!!!/.

Novinářům řekl: "Jsem potěšen, že tu prezident Klaus byl, hodně jsem se od něj dozvěděl o Evropě /no pozdrav Pánbůh/ i o dalších věcech /???/.

Známe se už dlouho a stále mne udivuje svou silou i vůdcovskými schopnostmi, otevřeností a přátelstvím k Americe. A to pro mne jako pro otce současného prezidenta znamená hodně." /není co dodat/
(...)

Druhou událostí jsou čeští krajané, kterých je tu nejvíce na světě. České kulturní centrum v Houstonu - postavené z dobrovolných sbírek peněz, ne z peněz daňových pokladníků, je obrovská budova, která má v prvním patře sál pro 400 lidí /i z veřejných sbírek se dá postavit něco velikého/.

Při mé návštěvě byl víc než naplněn. /Na Klause byla tlačenice/.
Na rozdíl od některých "složitějších" komunit (Toronto, Los Angeles) je to komunita velmi přátelská. Mluví s námi o dnešku, ne o restitucích. /!!!/

Anglická kniha mých textů (vydaná před 2 roky v nedalekém Dallasu) se tam s mým podpisem a příslibem dopsání osobního věnování prodávala za 1000 dolarů /Klaus je rarita/.

Byly prodány bleskurychle. je to pro nás /pro Klause/ velmi významná podpůrná skupina v USA.

Unikátní je i rodeo. (...)
Je zajímavé, ale náš "cup of tea" to asi není a nebude /Klausovi se tam moc nelíbilo, a umí anglicky/
Sem to ale patří. Ve stánku, kde se prodávaly kovbojské klobouky a pásky, si mladší Mexičanka mezi obsluhováním kupujících (i z aší delegace) četla Bradburyho 451st. Farenheita /Klaus tu knihu zná/.

A pak že Američané nejsou kulturní národ. /pan Klaus je daleko kulturnější, než Američané/."

http://www.klaus.cz/clanky/...
26. 09. 2010 | 17:01

mud.. napsal(a):

Není ten, který by se zavděčil všem. Občana Klause nemusím po jednom 12 stupňovém plzeňském. To už mám mozek ve změněném stavu mysli. V té chvíli kopíruji pana V.Havla. zkuste pokus. Dostane-li občan Klaus dotaz, bleskově si v řeči mysli představte jeho odpověď. To samé zkuste s V.Havlem. S občanem Klausem se z 30% neshodnu. S občanem V.Havlem jsem mnohém úspěšnější. Proč. Nu, protože každý lépe zvládá logické dojmy, nežli vědní exaktní pojmy.
Označte se.
a)pojmy doplňuji pojmy.
b)pojmy doplňuji dojmy.
c)dojmy doplňuji pojmy.
d)dojmy doplňuji dojmy.
Kdyby se každý diskutující musel takhle označit, nemusel by člověk vše číst. Já bych "skákal" jedině po příspěvcích a).
26. 09. 2010 | 17:15

Tenco napsal(a):

Budoucnost nepatří ani Klausům, ani Havlům, ale nám :((

http://www.youtube.com/watc...

"Machine, Messiah
The mindless
Search for a higher
Controller
Take me to the fire..
...Maybe we'll change
Offered the chance
To finally unlearn our lessons
And alter our stance."
And hold me
Show me the strength of your
Singular eye."
26. 09. 2010 | 18:00

finistier napsal(a):

Egon Erwin Kisch byl znamy jako zurivy novinar komunista.
Jeho oceneni ma dalekosahly vyznam.
26. 09. 2010 | 18:22

franci napsal(a):

Já bych doporučil knihu o vládě Václava,tuneláře.Je to krásné počtení.
http://www.krvaveoleje.cz/i...
26. 09. 2010 | 19:32

Braun napsal(a):

Vážený pane doktore, nic ve zlém, ale myslíte, že je fakt vhodné takhle veřejně obhajovat jednu z nejodpudivějších postav našich dějin, symbol české nehrdinskosti (o to víc prezentovaný jako symbol hrdinskosti), dvojnásobného zrádce těch, kterým se zavázal sloužit (48-Beneš, 68-Dubček), zvláštního muže, pod pláštíkem jehož nepochopitelné aury existuje sektářské, ultrakomunistické sdružení SLS, které ví, že kdyby se rovnou nazvalo SKG nebo podobně, že by mu to asi neprošlo. Ale u Ludvíka Svobody? Tam to asi nevadí. U tohoto špatného, opravdu bytostně špatného vojevůdce, který utopil na Dukle československé vojáky v krvi, u tohoto špatného prezidenta, který kdyby opravdu byl vojákem, tak to, co o něm rádi rozšiřují milovníci jeho legendy (že významně poklepával na pouzdro s pistolí, že ví, co by jako voják mohl udělat), by UDĚLAL, a byl by největším a skutečným hrdinou, to asi nevadí. Nezlobte se, ale Ludvík Svoboda opravdu nikdy nic dobrého neudělal (odmítnutí děln-roln vlády musel udělat, byl do něj dotlačen a jinou volbu v prvních chvílích po okupaci fakt neměl). Byl to zrádce svých představených a zrádce národa. S pozdravem M. Braun
26. 09. 2010 | 21:46

Johann Starauss napsal(a):

Ad "mudrc"!
Václav Klaus si zaslouží, aby
práva na jeho "psaní" získalo
ono Rudé právo Jaroslava Kojzara!
RP mu bylo vždy srdci milé, což
vyjádřil před časem na IT: "Moje
rodina přijala únor (1948)", takže Klaus žije zpomínkami na
komunismus, a jinak ani nemůže.
Dosvědčují to jeho názory a postoje! Je to člověk minulosti,
žije sice, ale jako by nežil!
Pro Tebe, Mudrci, a pro takové
"mudrce" má nějakou cenu. Pro
slušné lidi jen opovržení!
I šašči bývali v dějinách na trůně nebo seděli pod trůnem
k obveselení!
26. 09. 2010 | 23:35

Luba napsal(a):

Braun,
nevím, co Vás opravňuje takhle psát o Ludvíku Svobodovi ...
Hrdinou nesporně byl. Byl i dobrým velitelem, i když rozdával metály i za své omyly a průšvihy, jako každý velící důstojník. Své chyby také veřejně přiznal ve své knize.
Co mu vyčítáte? Že nebyl pučistou? Že "šel s lidem"?

Se zkušeností se Svoboda dopracoval k jisté opatrnosti a pragmatičnosti - rozhodně ho ale není možné označit za zrádce národa. Je mu možno vyčítat, že se razantněji nepostavil proti vykonstruovaným politickým procesům.

Ale - v padesátém roce ho vyhodili z armády, a v r. 1952 měl stát sám jako obžalovaný. Byl tedy nepohodlný i soudruhům.
Naštěstí byli místní gauneři zastaveni zásahem těch, kteří ho ověsili řády - např. za osvobození Kyjeva.

Nevím, jak by dopadli významí lidé dneška, které např. Vy obdivujete. Třeba Klaus?
Jak by se zachovali ve skutečně krutých zkouškách, ve kterých nejde o jen prestiž, ale o život.
Co by zbylo z "hrdinů naší doby" po apokalypse rozměrů Druhé světové války?
26. 09. 2010 | 23:40

Mudroch napsal(a):

Řekněte mi, lidi, proboha!
Čím je Mistr limitován?
Svojí genialitou či blbostí?
Jsem na rozpacích! Se svou SVVŠ
to dotáhl daleko, díky svým
"přátelům" ex oriente!
27. 09. 2010 | 01:08

RasPutin napsal(a):

Fuj, to jsem si oddechl.
Ze článku jsem, pane Šmíde, nabyl mylný dojem, že se Němci zbláznili a Henry-Nannen-Preis udělili letos jakémusi Klausovi z Čech. Jaké to bylo milé probuzení, když jsem na webových stránkách této společnosti zjistit, že tomu tak není.
Nemám nic proti grafomanii kohokoliv, ale představa, že to čtou Němci, mne vyděsila. Znamenalo by to, že začali Klause brát vážně a z takového onemocnění by nebyla lehká cesta k uzdravení.
27. 09. 2010 | 10:16

Grandmaster napsal(a):

Klaus zase...
Nazavidim vam ho.
Cetl jsem ukazky Klausovy 'literarni(?)' produkce, kterouzto nam laskave dal k dispozici Luba (dik!) a nevim co si o tom mam myslet.

Snad nejblize se k tomu hodi rceni, ktere jsem pred par dny nekde cetl (v cestine?):
Hlupaka se nemusite nic ptat. Sam vam vsechno vysvetli.

Ale Klaus v zadnem pripade hlupak neni. Jak by jinak mohl mit tolik odpovednych funkci behem 20 let postkomunisticke ceske spolecnosti?

Tak nevim a tapu.
27. 09. 2010 | 10:33

ODS => strana Mrázkova napsal(a):

Uprimne receno, dle mne, je to nemalá urazka pro takoveho autora jako byl Egon Erwin Kisch!!
27. 09. 2010 | 12:14

monsignore napsal(a):

Pan Klaus může být sebeexaktnější analytik pojmů. Otázkou zůstává, zda může být sebelepší měřič geniálním geometrem, když na všechno používá svoje vlastní pravítko, se kterým se zcela jistě dosti často prohlíží v zrcadle.:o)
27. 09. 2010 | 12:23

Hans napsal(a):

Každý mluví, že se Klaus zapsal do historie. Je to pravda, pravdoucí. V americké historii je také zapsán vyvrhel Al Capone a u nás bude Klaus. Oba kradli ve velkém a vlastně nebyli potrestáni. Klaus bude znám jako největší zloděj naší historie a ještě k tomu, jako šašek EU. Také, jako zakladatel strany podvodníků, zlodějů, vyděračů a vyznávačů loupežných vrahů. Také založili pod odborným vedením Narcise VŠ ODS v Plzni, která rozdávala turbo tituly a Justiční mafii. Také se úspěšně pokusila zničit policii a vyhodit zkušené policisty, aby mohli beztrestně podvádět a hlavně krást a tunelovat.
27. 09. 2010 | 12:40

mb napsal(a):

Luba ... Svoboda se podílel na legalizaci pobytu sovětských vojsk u nás ...

( a tímpádem i na normalizaci ...)

bo hu žel ....
27. 09. 2010 | 14:40

Luba napsal(a):

mb,
a kdo se na ní nepodílel?
27. 09. 2010 | 15:44

almost glossed™ napsal(a):

28. 09. 2010 | 00:50

p90x napsal(a):

29. 09. 2010 | 08:22

NFL Jerseys napsal(a):

When I was a child, I talked like a child, I thought like a child, I reasoned like a child. When I became NBA Basketball Jerseys man, I put childish ways behind me. Now we see but a poor reflection as in a mirror; then we shall see face to face. Now I know in part; then I shall know fully, even as I am fully known.And now these three remain: faith, hope and NFL Football Jerseys love. But the greatest of these is love. http://www.jersey-usa.com/s... HYD
29. 09. 2010 | 09:20

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy