Mediální fikce a politici

09. 05. 2011 | 02:46
Přečteno 6371 krát
Jsem přesvědčen o tom, že kvalitu politika dělá nejen jeho osobnost, ale také jeho štáb, lidé, kteří ho obklopují. Netušil jsem, jak se moje slova naplní, když jsem před osmi lety, po volbě prezidenta Václava Klause, napsal:
„Jednoho se však stále obávám. Již od roku 1991 jsem byl někdy až šokován Klausovou nevybíravostí při volbě svých spojenců a spolupracovníků. Jakoby při tomto výběru rozhodovala především loajalita a okamžitá využitelnost, než lidské charakterové, morální a odborné kvality…. Je sice výhodné a pohodlné obklopit se lidmi, kteří nás poslouchají, slouží, uctívají a nedělají problémy. Stará pravda však praví, že důležité je nejen to, co dělám, ale také s kým a jak to dělám. Nehledě na to, že dialektika vztahu šéf a jeho podřízení se často obrací v neprospěch šéfa, kdy šéf se stává rukojmím svých podřízených a jejich činů.


O mediální fikci Bin Ládina a Petru Hájkovi se už napsalo tolik slov, že k nim není co dodávat. Snad jenom to, že titulek v Parlamentních listech Hájkův výrok poněkud zjednodušil, což se složitě pokusil Hájek v interview na ČT24 v úterý 3.5. vysvětlit.

Otázkou je, kde jsou příčiny loajality prezidenta Václava Klause k zástupci vedoucího jeho kanceláře pro oblast komunikace a kultury, který mu dělá jen špatnou pověst v médiích, naposledy i zahraničněpolitické problémy. A to nejen fiktivním Bin Ládinem, ale také tím, jak se vehementně snaží zpochybnit oficiální verzi teroristického útoku na budovy Světového obchodního centra v roce 2001 (naposledy Parlamentní listy, ČT24).

Já se domnívám, že počátky tohoto vztahu se nacházejí v roce 1998, kdy Petr Hájek poté, co mu nevyšel projekt vytvoření nového deníku (po pádu Klausovy vlády v prosinci 1997 se zahraniční investor z projektu stáhl), se dal do služeb Václava Klause a oslabené ODS (volební preference v lednu 8 %) a výrazně jí pomohl k dobrému volebnímu výsledku v předčasných parlamentních volbách (27,74 %). Jak? On sám to popsal ve vystoupení před studenty VŠE v roce 2005, které zaznamenal na Českých médiích Petr Žantovský s titulkem „Nevrtím psem“. Je to poučné čtení a vhled do cynického nazírání na média prezidentova poradce. Je možné, že právě tento přístup Václavu Klausovi imponuje, a proto Petra Hájka i nadále považuje za experta komunikačního marketingu.

(ZDE - Část blogu odstraněna 9.5.2011 v 10:10. Úvahu o tom, jak některé extrémní protiklady jsou si velice podobné, jsem pokládal za zajímavou, diskutující ji však vnímali jako osobní podpásovku, a to bych nerad mš.)

x x x

Je-li řeč o skutečných mediálních fikcích, pak jednu vyrobila redaktorka Lidových novin Lenka Zlámalová minulou sobotu 30.4., když ústavní soudkyni Elišce Wagnerové vložila do úst přirovnání ministra financí Kalouska k nacistům. Doslova: „Nepřeháníte, když srovnáváte Kalouska s nacisty?“ Z uvedené pasáže rozhovoru, kterou uvádím pod čarou, jasně vyplývá, že rovnítko mezi Kalouska a nacisty přidala redaktorka Zlámalová.

Také proto se Ústavní soud tiskovou zprávou číslo 27/11 proti dezinterpretaci Lidových novin ohradil. Svůj komentář k tomu přidal i politolog Lukáš Jelínek v glose Novináři a ústavní principy.

Nicméně když premiér Petr Nečas včera vystupoval v televizi Prima, prohlásil kromě jiného:
„Tady existuje i ...a teď to po jistém váhání řeknu veřejně...jistá míra předpojatosti některých členů Ústavního soudu, protože já považuji například za neuvěřitelný výrok, který řekla paní místopředsedkyně ÚS Eliška Wagnerová na adresu ministra financí Kalouska, kde ho přirovnala k nacistům, to je něco, nad čím mně zůstává rozum stát a podle mého názoru teď pominu to, že jsem přesvědčený, že v kterékoli zemi na Západ od nás by po takovém kroku vážně musela zvažovat rezignaci, ale především to ukazuje jistou míru osobní a politické podjatosti...“

A tak jednoho napadá. Jaký štáb spolupracovníků má kolem sebe předseda vlády? Kdo mu předkládá svodky informací? Kdo ho neupozornil na dementi ÚS a nevaroval ho před tím, aby se nedostal do vleku mediální fikce? Kdo nezabránil jeho výrokům, na kterých ho teď bude topit opozice?
Jak jsem řekl v úvodu: kvalitu politika dělá nejen jeho osobnost, ale také lidé, kteří pro něj pracují. A jak to vypadá, ani u Petra Nečase to nebude asi nic moc.


Citace z rozhovoru týdne – LN 30.4.2011: „Nedovolím, aby Kalousek obcházel zákony


  • LN: Proč jste se u stavebního spoření pustili i do daní, což je výsadní doména politiky?
  • E. Wagnerová: Tady se vážily škody, které vznikají lidem, kteří loni získali nárok na státní podporu, a teď jim ji chtěla vláda zpětně sebrat. My jsme jasně řekli, že se to sice nazývá daň, ale ve skutečnosti je to takový pišpuntálství od toho ministra financí, že to nazval daní. Šlo o úplně normální krácení státního příspěvku. Víte, tomu se říká obcházení zákona. A obcházení zákona trpět nelze. My jsme demaskovali, že to žádné daně nejsou. Tak mi nevytýkejte, že jsme zasahovali do daní. Proč tam ten ministr financí dal mimořádnou daň a raději rovnou otevřeně nesnížil státní příspěvek, když potřeboval ušetřit? No protože se bál, že se objeví námitka pravé retroaktivity, kdyby nazval pravým jménem, o co mu opravdu šlo. Víte, no tak to se nedá. Pracovat jenom se slovy, abych dospěla k chtěnému výsledku při popření účelu. To nejde. To je netolerovatelné. Kdybych se vrátila do historie, takhle se pracovalo v nacistickém Německu.

  • LN: Nepřeháníte, když srovnáváte Kalouska s nacisty?
  • E. Wagnerová: To je srovnání trochu hyperbolický, to je pravda. Nicméně v těch hyperbolách máte vždycky největší názornost. Ta účelová reinterpretace pravidel je hrozná a vede k hrozným důsledkům. Víte, povolíte jednou, a povolíte navždy. A budou to dělat všichni. Tu čistotu musíte držet s ohledem na budoucnost právní kultury, parlamentní kultury a potažmo i úroveň demokracie.
  • Komentáře

    Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
    Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
    Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

    Maximus napsal(a):

    Žijeme v hnusné zemi a jsou tady hnusní pokřivení lidé, kteří si zvolili ještě hnusnější zástupce do politických funkcí. A nad všemi je rozkročen "moudrý" president, který nikdy nic veřejně neřekl proti rozsáhlé korupci,rozkrádání veřejných peněz, okrádání jiných lidí např. tunelování bank, neodsoudil nikdy tyto praktiky a ani se proti zavedené zlodějské praxi veřejně nedistancoval. Dobře nám tak, nic lepšího si nezasloužíme! Ještě, že alespoň pro naši zábavu umí naši kluci hrát hokej, ale všimněte si, v naří repre až na dva, všichni hrají venku za hranicemi, kdyby hráli zde, hráli by zase jen tužku! Sport doma totiž díky zlodějskému okolí tvořeným hnusnými lidmi trpí a pláče a je zasde tunelován. Zloději Hušákové a Sisákové se chechtají, právo je ohýbáno, politici hýkají své osloviny a hnusná mlčící většina drží ústa a zákryt!
    09. 05. 2011 | 05:57

    Aktiv napsal(a):

    Co jsou to za politiky a demokraty, když už selhává v posuzování jejich činnosti i politologie!
    Václav Klaus je všechno, ale ne prognostik, který si uvědomuje kam to jde od počátků jeho vládní politiky v 90 letech!!!!
    Všichni dnes už vidíme kam to jde!
    Děkujeme ti VK za dočasnou demokracii, kterou stvrzuješ nastavenými parametry pro jednání politických stran a jeho nedemokratických činovníků jako je Tluchoř, Nečas, apod.
    ODS jistě není a nebyla demokratická strana!
    To je dnes jasné kdekomu!
    09. 05. 2011 | 06:38

    Stan napsal(a):

    Pane Šmíde, a co se tak pustit do Hájkových tvrzení, místo do jeho rodiny? Je úžasné, že v jednom článku jste schopen dopustit nechutné podpásovky a současně za jinou (podotýkám, že menší, Wagnerová opravdu v jedné větě zmínila Kalouska a nacisty, dle mého názoru oprávněně) podpásovku kritizovat Nečase?

    Budete mi ochoten odpovědět na několik přímých otázek?

    Zabil SEAL v Pákistánu Usámu leváka, Usámu praváka nebo nějakého chudáka, který měl jenom tu smůlu, že ho nikdo ze sousedů neznal?

    Drží podle Vašeho názoru mediálního znalce historka o zabití Usámy pohromadě?

    Nevadí Vám, že už máme její asi třetí verzi?

    Nevadí Vám ani to, že přišla jako na zavolanou, aby přehlušila zabití Kaddáfího syna a tří vnoučat v Tripolisu?

    Nevadí Vám, že se Usáma nikdy otevřeně nepřihlásil k 9/11, a že dokonce ani na stránkách FBI mu tento zločin nebyl připsán?

    Jak se stavíte ke spolupráci Usámy se CIA v době sovětské okupace Afghánistánu? Myslíte si, že lze takovou spolupráci jednostranně ukončit bez okamžitých fatálních následků?
    09. 05. 2011 | 06:52

    Mud.. napsal(a):

    Vůbec nelze přijmout matení pojmů ohledně konzervatismu. Vy vyslovujete známou dehonestační lež, že konzervatismus je spojen nějak s nacismem nebo alespoň jak říká s protofašismem. Pro vás je konzervatismus již v principu špatný. Potom to namícháte dohromady s protofašismem, tedy jakýmsi podhoubím nacismu, přitom udáváte příklady nějakých přihlouplých nácků. Prostě s konzervatismem nediskutujete, ale využíváte své rétoriky jen k dehonestaci okrajovými jevy. Podstatu nezkoumáte. Přitom všichni víme, že základem protofašismu je levicový aktivismus, nikoliv konzervatismus. Nacismus je zkratka národního socialismu, jehož socialistická složka byla v popředí a nebyla příliš odlišná od marxismu. S panem Hájkem nemůžete soupeřit. Prostě vaši obyčejní rodiče něco proti socialistikému kodextu štěkli (když něco špatného u Stejskala, také vás zlikviduje), Hájkovo rodiče nic neštěkli a tak syn mohl svobodně růst. Žvanil jste něco o Klausově zlodějně a ono se ukázalo, že Klaus nastražil na ČT past. To, že po chvilce vrátil péro do krabičky nenahráli!
    09. 05. 2011 | 06:53

    vasja napsal(a):

    A on fikcí nebyl? Podle pana Šmída né, páč Hájkův fotr byl komouš.
    09. 05. 2011 | 06:54

    Bohumíra napsal(a):

    Pane Milane, z toho snad jasně plyne (a po dvaceti letech by na to přišel i absolvent zvláštní školy), že KLAUS NEMÁ ŽÁDNÉ MORÁLNÍ ZÁBRANY. Jde mu jen a jen o sebe samého, je to ultrasobec. Žádným politikem nikdy nebyl! Napadá mě zde paralela s tím, že absolvent víkendové Západočeské univerzity v Plzni může být pak JUDr.i vykonávat funkci v soudnictví. Netřeba mu znalostí, stačí kamaráčoft.
    Pokud si seženete "diskuse" s Klausem z devadesátých let (Monology Klausovy), dojde Vám, že tehdy mlčeli i tehdejší Václavové Moravcové. Kolem Klause se vždy chodilo po špičkách, jakoby to byl kdovíkdo.
    A on je to pouhopouhý kleptoman druhé kategorie, se specializací na pera.
    Sám snad víte, kde je pravda ve výroku Elišky W.o Kalouskovi a dobrodruhovi, který zvedá pacičku poněkud výše.
    O novinářích netřeba míti valné mínění.
    Myslela jsem, že si o Usámovi můžeme říci či napsat co chceme, pokud tedy platí demokracie pro všechny.
    Nemůžeme.
    Že to tedy byl vůdce zrůdné organizace, o tom snad nikdo nepochybuje.
    Vyslovit však názor, že ne vždy bezchybné USA "mohly" v nedávném útoku na něj "něco pozměnit", snad ještě proBoha můžeme.
    A o tom někdejším "kádrovém profilu" nepište.
    Dříve se to dle mě dalo lépe udělat než jak je nastaven "kádrový profil" dnes.
    Dříve existovaly obory, na které braly chlapce s otevřenou náručí, profil-neprofil. Pak se dalo nejrůznějšími cestičkami přestupovat.
    Dnes je to spíše záležitost peněz. A o to je to horší.

    A Nečas?
    Neposlušné děťátko, které si hraje na politika.
    Premiér vypadá jinak, tady mluvme o zeleném peří, či chmýří.
    Nejen že "odvolává, co odvolal", ale vůbec nepůsobí "premiérsky".
    Dá Bůh, aby i on velmi brzy odkráčel směr ...
    Reformy vypadají jinak.
    No, rozhodně nezůstanou policisté před Vánoci bez prostředků...
    09. 05. 2011 | 07:07

    Petr z Tábora napsal(a):

    Pane autore, redaktorka paní Zlámalová výroky paní místopředsedkyně nezměnila, jen zkrátila. Z Vaší citace je to naprosto zřejmé. Paní Wágnerová by v demokratičtějším státě musela rezignovat na funkci v ÚS, její výroky jsou naprosto skandální.A ÚS dělá mrtvého brouka....

    Pan Hájek chtěl odlišit fyzickou osobu Bin Ládina od jeho mediálního obrazu. To je zřejmé každému, kdo si dá tu práci, aby jeho článek přečetl. Nechápe to jen pan Pehe, Vy a někteří další, kteří čtou jen titulky v novinách. Je to samozřejmě chyba pana Hájka, on špatně komunikoval - jen z něho nedělejte pitomce, který popírá fyzickou existenci toho vraha. Ostatně, snad si nemyslíte, že je náhodná poprava bin Ládina krátce po oznámení opětovné kandidatury pana Obamy? Příznivci pana Obamy nyní potřebují zvyšovat důležitost toho nemocného předčasně zestárlého zločince a ne, aby nějaký český kverulant Hájek snižoval význam jeho likvidace. K ostatnímu kolem p.Hájka se vyjadřovat nebudu, víceméně o něm nic nevím, nezajímá mě.
    09. 05. 2011 | 07:50

    Suchec napsal(a):

    No, paní Wagnerová popsala přesně metodu, kterou Kalousek a celá tato vláda v poslední době zkouší ve všech oblastech.

    "Ta účelová reinterpretace pravidel je hrozná a vede k hrozným důsledkům. Víte, povolíte jednou, a povolíte navždy. A budou to dělat všichni. Tu čistotu musíte držet s ohledem na budoucnost právní kultury, parlamentní kultury a potažmo i úroveň demokracie."

    A i ten Kalousek dopředu věděl, jak to asi dopadne, a udělal to úmyslně, stejně jako v případě zdanění FVE (tam to bude ještě taky veselý - bude mezi žalobci?).
    Stačí poslouchat jeho současné kydy.

    Ale to Řecko doženeme a bleskově předeženeme. Letos už mají opět dobře našlápnuto.

    Hájka jsem včera poslouchal, a vysvětlil to srozumitelně.
    09. 05. 2011 | 08:10

    Luba napsal(a):

    No, pane Šmíde ...

    Redaktorka Zlámalová se soudkyní Wagnerovou alespoň mluvila.
    Z očí do očí. A chytila se toho nejvýraznějšího slova, které padlo, a které by se hodilo do titulku - přirovnání k nacismu.

    http://www.lidovky.cz/soudkyne-wagnerova-kalousek-pracuje-jako-naciste-f79-/ln_domov.asp?c=A110430_123836_ln_domov_ogo

    To třeba takový pan Pehe napsal celou knihu o žijícím člověku, se kterým přitom nemluvil ani jedinkrát. Napsal knihu o Václavu Klausovi.

    http://www.kosmas.cz/knihy/156355/klaus-portret-politika-ve-dvaceti-obrazech/

    Ta Peheho kniha je, oproti jeho "antiklausovským" blogům, k našemu pánu a vládci podivuhodně milosrdná. Zřejmě pan Pehe kalkuloval s tím, že potenciálními kupci mohou být i lidé ze známé proHradně orientované iniciativy D.O.S.T. Těm však stačilo, když Pehe vrhl na volný trh publikaci se zašklíbeným Klausem na obálce - a už demonstrovali: "Vari Pehe, zemský škůdče!" Aniž by to četli? :)

    http://www.fragmenty.cz/iz000658.html
    http://www.fragmenty.cz/iz000620.html

    Ta kniha není špatná. Ale je více o Klausově mediálním obrazu, než o skutečném člověku. V tom mají klausofilní Peheho kritici z Fragmentů pravdu. I v tom, že takto napsanou práci by žádný student politologie neobhájil. Pehe měl raději napsat román, ve kterém by náš vladař vystupoval pod psojdonymem. Třeba jako Trofim Klimatěnko.

    A co se týče okruhu lidí kol prezidenta ...
    Klaus má rád lidi kontroverzní a výrazné. Svého času byla překvapena jeho uznalostí třeba advokátka Samková:

    K.S.: "Mám s Václavem Klausem velmi zvláštní vztah. Ten byl navázán ještě ve Federálním shromáždění, kdy on byl zásadně proti restitucím. Chtěl vše dát do velké privatizace a maximálně vyplácet nějaké finanční náhrady.

    Já jsem v zákonu o mimosoudních rehabilitacích jsem dělala zpravodaje, kromě toho i čelním představitelem poslanecké iniciativy, která dávala protinávrh a dotlačila to aspoň do té míry, kam se to podařilo dotlačit.

    Už tehdy mě Václav Klaus považoval za svého úhlavního nepřítele. Chodil po chodbách a říkal, tak bojujte proti té Samkové, tak bojujte! A já chodila brečet na toalety, jinam na federálu by člověk soukromí neměl. Pak jsme se dlouho neviděli.

    Když přišla nabídka, já byla překvapená. Ať je Václav Klaus jakýkoliv, vůči mně se zachoval naprosto velkoryse. Přestože věděl, že některé věci, a i třeba jeho osobní návrhy bych nepodporovala. Přesto mi tu kandidaturu nabídl. To je vlastnost, které kdekdo dnes na politické scéně není schopen."

    Zdroj:
    http://www.lawyers.cz/czech/rozhovory/ceska-televize-krasny-ztraty.html

    Pan Hájek je také člověk výrazný a kontroverzní - snaží se vystupovat proti proudu, a jako takového je třeba ho brát. Jako provokatéra. Provokatéři jsou důležití, protože poskytují impulsy k přemýšlení. Vykolejují nás z našich "jistot", které mohou být i vylhané - buď lžeme sami sobě, nebo nepřemýšlíme o věcech, které jsou nám jinými předloženy k věření.
    09. 05. 2011 | 08:59

    Občan napsal(a):

    Proč fikce? V tomhle měl Hájek úplnou pravdu. Jak s ním jinak zásadně nesouhlasím skoro ve všem, tak v tomto případě trefil terč přesně do středu černého kolečka. Proto ty podrážděné reakce - nejpodrážděnější od největších pokrytců...

    Jenže ono to je "politicky nekorektní", že? To je ten problém. Problém totiž v§bec není to, že má Hájek pravdu+ problém je to, že se ta pravda nesmí říkat a dokonce nejlépe ani slyšet. Že nám lže ten "spojenec", a to tak že 24 hodin denně 365 dní do roky, to nevadí. je to totiž silný "spojenec" a před ním se přece musí sedět na zadku a uctivě přikyvovat.

    Fakt Vám to, pane Žáku, nic nepřipomíná? Mně jo - že je to MNOHEM horší než za bolševika.

    Co se Zlámalové týče - viděl jsem ji několikrát v TV a pokaždé byla buď ožralá skoro na šrot, nebo zfetovaná. Každopádně sotva mluvila a chvílemi se nepříčetně chechtala. Jinak - to, co předvedla, to není mystifikace ani "mediální fikce", ale DEZINTERPRETACE (česky PŘEKROUCENÍ, pozměnění významu řečeného).
    09. 05. 2011 | 09:00

    Občan napsal(a):

    Jejda, pardon, samozřejemě mělo být "pane Šmíde".
    Omlouvám se :o)
    09. 05. 2011 | 09:01

    blue jay napsal(a):

    Sledoval jsem pohovor,
    pana Hajka s panem Lutonskym. Jak se muze clovek jako je Hajek stat poradcem presidenta jakekoliv republiky nechapu.
    09. 05. 2011 | 10:02

    blue jay napsal(a):

    Obcane,

    tak ty veris ze si Americane sami "schodily" ty dvojcata. A proc tedy nenasli ZHM v Iraku? Vzdyt by to byla hracka neco najit v pousti. Urcite lehci nez umlcet demolici na ktere by se musely podilet desitky ci stovky odborniku. Videl jsi nekdy jake usili zabere i pomerne jednoducha demolice tovarniho komina?
    09. 05. 2011 | 10:09

    Petr napsal(a):

    "A tak jednoho napadá. Jaký štáb spolupracovníků má kolem sebe předseda vlády?"
    Odpověď: Typické české úředníky. A to předseda vlády má určitě ty lepší. Tak si dovedete představit jaká úroveň ouřednictva je v krajích, městech a obcích.
    09. 05. 2011 | 10:27

    pepa napsal(a):

    Základ problémů jsou zoufalí legislativci v PSP a jejich zvrácené návrhy a dodatky, novely vydělávají jenom pro Becker Verlag a právní prostředí zaneřáďují mizernými zákony! Jako zákon o OZE, velmi často se vedomně podílí ve Zločinném spolčení na prohlasování zákona, který velmi škodí např. z. o podpoře OZE=800 miliard Kč ztráta za 20 let!!! Vidíme v přímém přenosu, jak PSP může zničit celé hospodářství!!

    Např. výnos z prodeje zlata v Portugalsku nesmí být použit na úhradu veřejného dluhu, jak v ČR?????

    Naši zákonodárci za úplatu (politickou korupci) schválí např."dary cizím investorům" v biliónovém rozsahu, nikdo je netrestá, nikdo jim nezakáže protistátní činnost, nikdo jim neprokáže Zločinné spolčení, pořád a stále škodí!!!
    Řešení: podat k Ústavnímu soudu prokázané protispolečenské jednání ústavních činitelů z PSP s cílem rozvratu ČR.....!

    Dokázali jsme tolerovat Vlastizradu a rozpad ČSFR, dokážeme tolerovat Ústavní puč Tluhoře a Kočí, dokážeme přehlížet rozkradení stáního majetku, a v důsledku toho nemáme na penze, školy, zdravotnictví, ale hlavně je ohrožena bezpečnost!!!

    ČR je velmi neodpovědně řízena Vládou ČR vedoucí až k reálným hrozbám rozpadu státních útvarů zajišťující bezpečnost občanů! 36 000 policistů nesouhlasí s kroky vedení MV!

    Jak ze zoufalé situace??????????????????????????????????
    09. 05. 2011 | 10:43

    almost glossed™ napsal(a):

    Čemu nerozumím, je, proč významné osobnosti ČR na rozhovory s různými Kalenskými a Zlámalovými, mnohokrát usvědčenými manipulátorkami, vůbec přistupují. Je přece jasné, jak to dopadne. Tyto figurky české mediální scény si zaslouží jediné - samy být donekonečna dotazovány: Proč jste zmanipulovala rozhovor s Dr. Rathem, jak se ukázalo po zveřejnění nahrávky rozhovoru? Proč jste lhala v článku XY? apod.

    Paradoxní je, že Hájek je cupován na kousky až tehdy, kdy má s největší pravděpodobností a nějakou shodou okolností pravdu.
    09. 05. 2011 | 10:44

    Občan napsal(a):

    To blue jay:

    Jak to, že "nenašli"?
    Vy už si snad nepamatujete, jak přišly USA s velkým humbukem s fotkami "mobilních laboratoří na ZHN, nalezených v poušti"? Byly toho plné noviny; a pak se zjistilo, že to byly snad nějaké radiostanice :o)))
    Nádherná blamáž...

    Ano, já věřím, že tu demolici nechal udělat Zilbrštajn ve spolupráci s AIPAC... ech, pardon, s vládou USA.
    Ano, na té demolici se opravdu podílely desítky odborníků a byla provedena docela slušně - okolní baráky zůstaly prakticky netknuté a spadlo jen to, co spadnout mělo. Svědkové vypověděli, že cca 3 týdny před demolicí byly v barácích prováděny rozsáhlé opravy a revize elektroinstalace.
    Stejně roztomilou blamáží je i "útok letadla na budovu Pentagonu", aniž po letadle zbyla alespoň jedna stopa...
    09. 05. 2011 | 10:49

    tata napsal(a):

    pane OBČAN

    NEZDA SE Vam že se pohybujete mimo realitu,a co ty mrtví,ach jo to je ale zprominutím blbost.
    09. 05. 2011 | 10:58

    Tencokida Hnuj napsal(a):

    Moudrý, vzdělaný a poctivý premiér či prezident....plus špatní rádcové.
    Bajka pro děcka.

    Navolili jste si tam různé mamlasy - tak teď trpte.

    Šéfa poslanců za ODS dělá chlápek s přemýšlením gaulajtra. Nejvyšší funkci za ODS v Dolní Seznamce má vypravěčka pohádek o zlých socanech a hodných odesácích.
    Právními experty jsou lžiopisovatelé z Plzně. Hlavní představitel "zkušených lidí z komunální plitiky" je člověk, který zařídil nájemní smlouvu století - pro stát ? Ne, pro soukromou firmu - na úkor státu/o různých kartách a tunelích raději pomlčíme, že ?/. Zdravotnictví řídí Plešaté komando se svým středočedkým "komisařem pro malou domů". Vojenské otázky má na starosti člověk, který ani neví kolik utratil za pronájem sálu a kde to bylo...

    Co po nich chcete ? Práci pro stát ? Společnost ?
    A aby ta práce byla i efektivní ?

    Nejste divní ?

    Měli byste se jít nechat vyšetřit.
    Nebo si nechat udělat proplach mozku.
    Nejlépe v redakci Fragmentů. :))

    P.S. Z veřejných zdrojů - diskuze na internetu - citace :
    "...Od Haslingerové, která zde oxiduje pod nickem 'hanah' (viz. výše) mě to vůbec nepřekvapuje, zrovna tak, že manžel byl prý agentem STB, jakýsi Georg Vaněk dal na facebook fotku jeho legitimace. Stejně jako Bobošíková vítala jako předsedkyně SSM na Staromáku Husáka. Škoda, že tato fotka se neobjevuje častěji...."
    ".."...Paní Haslingerová, která vydává Fragmenty a patří mezi nejhysteričtější
    Klausovy obdivovatele v listopadu 1989 požadovala po UV KSČ jako ortodoxní komunistka ozbrojený zákrok proti stávkujícícm studentům za což byla později na hodinu vyhozena z Akademie věd..."

    Kdyby to ale nepomohlo - dám každému solventnímu zájemci kontakt na velmi dobrého diagnostika duševních nemocí či poruch osobnosti.
    Ale jak píšu - vítáni jsou pouze solventní zájemci. Jde totiž o nadstandard - z podstaty věci je léčba velmi těžkých případů nákladná a zdlouhavá. /eh - já osobně si myslím, že i zbytečná - ale kolega potřebuje také platit složenky a různé poplatky, o platbách na další pilíře důchodu ani nemluvě.... :))/
    09. 05. 2011 | 11:04

    Kanalnik napsal(a):

    Co se tyka 9/11 a smrti Bin Ladina - jedinou jistotou zustava, ze nevime celou a tedy skutecnou pravdu. Kdo se tim alespon trosicku zabyval mimo mainstream, je mu jasne, ze je tam spousta otazek a malo odpovedi. Z jakeho duvodu je tam malo odpovedi? No z duvodu odpirani informaci vladou USA verejnosti, z zadneho jineho. Je to odpirani infromaci z duvodu 'bezpecnosti'. Vagni argumenty, podle mnohych nepresvedcive vysetrovani, skryvani informaci, ponizovani v mediich, nalepkovani 'konspiracnich teoretiku' atd atd. Svym pristupem si administrativa USA vytvari tento problem sama.

    'Konspiracni teorie' - Nejedna se o fenomen mimo USA, ale primo v USA, tudiz neni spatne vedet, co si v USA mysli ruzne nazorove a (nekdy z politickych duvodu) undergroundove proudy.
    09. 05. 2011 | 11:12

    hoven napsal(a):

    wagnerová by měla rezignovat a přihlásit se do pořadu jste to, co jíte.
    09. 05. 2011 | 11:12

    hoven napsal(a):

    kdo lituje , že američani sejmuli sadáma a ládina?? já ne. ještě by měli přidat kim čolk ila .
    09. 05. 2011 | 11:14

    almost glossed™ napsal(a):

    Kanalnik: A hlavně je každý očitý svědek, který vypovídá o tom, co zažil, a co nezapadá do "oficiální" vládní konspirační teorie, vyhozen z práce. Tohle funguje spolehlivě jako výstraha. Kolik jen zaměstnanců, policistů, záchranářů, architektů vystupujících ve filmech, které popírají vládní konspirační vysvětlení, má s tím svou zkušenost... Paradoxní opět je, že někteří z nich byli vyznamenáni za statečnost přímo US prezidentem. Než začali vypovídat, co zažili...
    09. 05. 2011 | 11:23

    veverka napsal(a):

    Hájek má pravdu jak s Ládinem,tak s dvojčatama a to holt některý lidi děsně vytáčí.Ono připustit že ten jejich velkej "spojenec" je ve skutečnosti prolhanej haj... až na kost je prostě těžký.
    09. 05. 2011 | 11:54

    F.Švarc napsal(a):

    Pedagog Šmíd chce nemožné - veskrze vadnou osobnost vylepšit výběrem poradců. Pokud měl autor v úmyslu poukázat na žumpu, tak v případě konkrétního titulku Zlámalové, bych nebyl zas tak příkrý. Úprava textu blogu již po jeho publikaci je pozoruhodná profesionální nefiktivní praktika.
    09. 05. 2011 | 12:00

    yt napsal(a):

    Veverka a občan se rozhodli, že Hájek má pravdu. A ostatní nekecejte!
    09. 05. 2011 | 12:07

    arnazach napsal(a):

    Kalousek: Děkuju ti, náčelníku! Ale pozor: Varel a náčelník jsou zde zřejmě jednou a touž osobou.

    Nicméně ta hyperbola Elišky Wagnerové sedí pro tandem Kalousek-Drábek jako (víte co na čem). Jejich práce s jazykem je fakt goebbelsovská. A na to by se měl Nečas spíš zaměřit.
    09. 05. 2011 | 12:28

    Míval napsal(a):

    arnazach: Nečas se nemůže zaměřit na nic. Hlídá si zadek.
    09. 05. 2011 | 13:23

    mb napsal(a):

    děkuju za blog....
    09. 05. 2011 | 13:39

    Občan napsal(a):

    tata napsal(a):
    "pane OBČAN
    NEZDA SE Vam že se pohybujete mimo realitu,a co ty mrtví,ach jo to je ale zprominutím blbost. 09. 05. 2011 | 10:58 "

    Ne, vůbec se mi to nezdá. Bohužel - byl bych raději, kdyby se z tohohle zlého "snu" dalo probudit.
    Představte si tu "náhodu". Zrovinka v den, kdy proběhla demolice, bylo v práci jen asi 2800 zaměstnanců, převážná většina z nich úklidový personál, údržbáři, pár sekretářek a recepčních. Většina z nich cizinci. Skoro žádní turisté, manageři, úředníci. Z obvyklých 35 000 přítomných bylo v pracovní době na v budově pouhých 10%. Na to, že bylo tuším úterý, to je dost málo, co?
    Vlastní demolici jsem konzultoval s několika známými vč. jednoho dobrníka na komíny. Všichni mi potvrdili, že to, jak baráky "zajely samy do sebe" je známkou precizně provedené řízené demolice. A vyloučili možnost náhodného zborcení konstrukce.

    Ale to je fuk - někdo chce věřit pohádkám, protože mu takový svět připadá snesitelnější. A já nemám právo mu jej rozbíjet.
    09. 05. 2011 | 13:40

    mrkev napsal(a):

    občan

    Takoví dobrníci na komíny, to muší vědět, ty emerický imperiálisty hned prokoukli.
    09. 05. 2011 | 14:11

    lomikámen napsal(a):

    Děkuji pane Šmíde. Přesně jste vyjádřil ve svém blogu to, co mne vytáčí.

    Kdo informuje Nečase? Co je to za lidi?
    Je Nečas schopen porozumět významům slov a výroků?
    Nebo záměrně dezinterpretuje vyjádření Wagnerové ?
    Je jeho útok na Ústavní soud autentický nebo se jen snaží zalíbit Klausovi?
    09. 05. 2011 | 14:12

    Kanalnik napsal(a):

    Aktualni vytvareni fikce aneb zneuzivani titulku k obalamuceni ctenare, prave ted na A.cz na titulni strane, jako hlavni clanek:

    "Reportáž z Libye: V kolébce revoluce Kaddáfího sťali"

    v clanku se clovek dozvi, ze Kaddafiho vlastne stali jen na obrazku; diskuze pro jistotu zadna pod clankem neni, clovek si muze domyslet proc (zneuzivani ctenare bych take nenechal bez peprne odezvy, takze proto asi nestihaji moderatori mazat). Muze se tomu jeste clovek vubec divit?
    09. 05. 2011 | 14:45

    Midori napsal(a):

    Kanálník
    Připomínáte ten Novákův článek.
    Něco pod vší kritiku. Novák se projevil jako neuvěřitelný mediální prostitut hrubě podceňující čtenáře. Ona tam ta diskuse chvilku byla, než nasraní čtenáři vynadali Novákovi do Jidášů. Pak diskuse zmizela.
    Hnus, co se děje.
    09. 05. 2011 | 15:36

    Kanalnik napsal(a):

    Midori
    Dik za info. Je celkem dost vypovidajici, ze clanek tam stale vesele visi a evidentne nazor ctenaru (a prace vlastnich redaktoru) A.cz vubec nezajima.
    09. 05. 2011 | 15:56

    Ing. N. napsal(a):

    Media, která nás teď např. informují o identifikaci údajného bin Ládina po jeho zastřelení, se zřejmě fantasticky baví. Jinak si to vysvětlit neumím.

    Předkládají nám, že komando nejdříve bin Ládinovi natolik rozstřílelo hlavu, že to nebylo možné ukázat veřejnosti. Potom ho identifikovali následujícím způsobem. Aby zjistili jeho výšku, musel si vedle něho jeden stejně velký voják lehnout. Neměli totiž skládací metr, aby ho mohli změřit, což dodatečně rozčílilo prezidenta Obamu.
    09. 05. 2011 | 16:26

    arnazach napsal(a):

    Míval:
    Možná. Ale vemte si, že když chtěl vyhodil Dobeše a Johna, poslal za ním Kalousek knížete se vzkazem, aby toho nechal. Co byste dělal Vy?
    09. 05. 2011 | 16:31

    PCNC napsal(a):

    Kanalník - souhlas (14:45). Ze by se Aktualne.cz podílela na smytí "umytí hlavy" po publikovaných Hájkových rozumných nerozumných názorech na vrub snažení světového bombometčíka č.1?
    09. 05. 2011 | 16:50

    Dáša napsal(a):

    Kanalnik
    Článek s takovým titulkem může číst pouze
    a) čtenář Blesku
    b) čtenář, který je sťatý
    09. 05. 2011 | 17:28

    ZAM napsal(a):

    Mud.:
    "Nacismus je zkratka národního socialismu, jehož socialistická složka byla v popředí a nebyla příliš odlišná od marxismu." Obvyklá pravičácká alibistická mystifikace snažící se popřít pravicový extrémistický základ nacizmu. Autentický marxizmus je o něčem zcela jiném.
    09. 05. 2011 | 18:08

    ZAM napsal(a):

    Milan Šmíd:
    Z Vaší citace rozhovoru LN s E. Wagnerovou je zjevné, že dotyčná M. Kalouska k nacistům přirovnala. Nejde tedy o žádnou mediální fikci.
    09. 05. 2011 | 18:12

    Občan napsal(a):

    To ZAM:

    ne, nepřirovnala ho ani omylem :o)
    Ona řekla, že některé praktiky této vlády, zejména Kalouskovy, se podobají praktikám používaným v nacistickém Německu.
    Což za
    a) JE pravda
    b) NENÍ přirovnání Kalouska k nacistům

    Chlapec poslední dobou působí jako někdo, kdo má docela slušně nahnáno a ztrácí půdu pod nohama. Projevuje se to zvyšující se agresivitou a arogancí, vztahovačností a snahou vykecat se z jakékoli odpovědnosti (viz. jeho neustálé poukazování na "rozhodnutí vlády") jakož i snahou o protlačení jeho zlodějen za každou cenu; tedy i za cenu ignorování všech demokratických principů.

    Srovnání praktik současného režimu s praktikami nacistického Německa je velmi případné, pravdivé a rád věřím, že pro andělsky čistého "křesťana" Kalouska i slušně nas...cí.
    10. 05. 2011 | 09:10

    José napsal(a):

    Občan : Mně se to taky líbí. Dneska už si do nácků nadávají navzájem úplně všichni, čímž se tento termín konečně dokonale vyprazdňuje. Složenicynova "nálepka fašismu", která umlčuje oponenty, konečně přestává díky svému nadužívání ve veřejném prostoru fungovat.
    10. 05. 2011 | 10:13

    Pepa z depa napsal(a):

    Milí diskutující, jelikož máte skoro všichni k pracujícím občanům ČR tak daleko jako je vzdálenost země od černé díry a nemyslíme tu co vy myslíte, ale tu, která ještě existuje ve vesmíru, protože se k ní naši tuneláři ještě nedostali aby ji zrekultivovali, což je doopravdy pro díru štěstí, které MY PRACUJÍCÍ OBČANÉ ČR prostě nemáme a proto se podívejme na www.vymenilijsmepolitiky.cz a tam je kuchařka, která je schopná z tohoto současného guláše, udělat alespoň bramboračku, kterou když vylepšíme česnekem, tak nám vznikne něco, co Nás zajisté vyléčí z kocoviny, kterou Nám připravily vlády od roku 1989. No a prostě budeme museti začíti OD PIKY a dozajista bez nich /pilířů moci a vlády/, kterým je nutno dáti červenou kartu a vyloučiti na doživotí. To proto, aby si pochutnali na tom co si ZAVAŘILI, ale dost nekvalitně, protože jim letos skončí doba použitelnosti. A také něco k té důchodové reformě, jsme prostě PROTO ABY BYLA PRŮBĚŽNÁ a každá ta generace by měla důchod tak vysoký, na jaký bysi zrovna PRACÍ VYDĚLALI. Což by určitě zvýšilo pracovní zápal a chuť do práce, protože by jinak hladověli, že? Je úplně nemyslitelné, že bysi ti dnešní vyžírkové a nemakačenkové zajišťovali důchody již dopředu a to z Našich daní, protože jsou líní jak vši a vědí, že jinak skončí pod mostem. A ještě jeden aspekt bysme chtěli zveřejniti a zdůrazniti, že v Austrálii ti občané, kteří odchází do důchodu a mají na kontech více jak 600.000,-AUD, tak na důchod nemají nárok a také vědí proč, protože tyto peníze získali vykořisťováním jiných svých občanů a tak je alespoň v tom svém důchodu nebudou pruditi a nárok jim vzniká v té době, kdyby klesli pod tuto hranici. Tak tomu 4. odboj a Pepa z depa říkají SOLIDARITA I KDYŽ OPOŽDĚNÁ. Základem totiž každého fungujícího lidského systému, musí býti POVINNOST PRACOVAT a né se válet jako prase v žitě a také se za to tak míti. No pro začátek diskuze dnes byto mohlo stačit a teď čekáme co na to Vy. Hezký den přeje Pepa z depa.
    10. 05. 2011 | 10:15

    ZAM napsal(a):

    Občan:
    Můj názor je zcela opačný. Přirovnat Kalouskovy praktiky k praktikám nacistům je faktické přirovnání Kalouska k nacistům. Slovíčkaření nepěstuji.
    10. 05. 2011 | 21:59

    Tom napsal(a):

    Dobrý den, pane profesore,

    souhlasím s Vámi. Skutečně to vypadá, že pan prezident přitahuje úsměvná individua se zvláštním způsobem vnímání okolních reálií. Nejde jen o Vámi zmíňěného Hájka, ale i o další charaktery v prezidentovo okolí. Už to tady připomněl např. politolog Pehe - to, že prezident přitahuje lidi s tendencí ke konspiračnímu nazírání na ty které události. Asi největším exotem - pokud pomineme pane Hájaka - je jistý Adam Bartoš (viz. odkaz), tvůrce takzvaného seznamu pravdoláskařů, který označil pan prezident za geniální výtvor. (http://abbartos.wordpress.com/2011/02/07/pravdolaska-2-0-aktualizovany-seznam-pravdolaskaru-120-dalsich-jmen/ ) a všelijakých konspiračních zápisků - jako např. ( http://abbartos.wordpress.com/2011/05/10/kompletni-rekonstrukce-kauzy-lekari-vs-klaus-nove-maily-vime-jak-to-bylo/ )
    12. 05. 2011 | 12:35

    Prearkalo napsal(a):

    <a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
    05. 09. 2012 | 01:12

    Arrinsbrics napsal(a):

    <a href=http://buypropeciaonlineone.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>propecia online</a> - <a href=http://buypropeciaonlineone.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>buy propecia online</a> , http://buypropeciaonlineone.com/#sblog.aktualne.centrum.cz buy generic propecia
    06. 09. 2012 | 06:18

    tHRUbFWrwJ napsal(a):

    <a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#1539>buy soma online</a> soma coma - buy tickets soma san diego
    09. 02. 2013 | 05:12

    Přidat komentář

    Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

    Blogeři abecedně

    A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy