Prázdniny “globálního” profesora - a je z toho fejeton…

06. 08. 2009 | 14:33
Přečteno 12670 krát
Často se mě Češi ptají na toho „globálního“ profesora: Kdo to je? Co dělá? Proč je? Mnozí se ptají upřímně, jiní s úšklebkem a někteří kontrují „že tohle nikdy neslyšeli“ - a tak co? Jsou i tací, kteří jakoby závidí - že jako cestování, exotika a jiné kultury, že by to jako byla jejich parketa. V podstatě ale o tom málokdo něco ví.

Nepsal bych o tom, protože nevědomost si nezaslouží komentáře. Ale potřebuji si trochu ulevit od stresu téhle globální profesury a tak se vám zde „vypláči“, aspoň na papíře, s pomocí inkoustových slz. Možná se i usmějeme.


Léto globálního profesora jistě není jachta s tím mazaným Hřebíčkem v Toskánsku, ale spíše starobylé posluchárny v Padově nebo zšeřelé auly v Neapoli… anebo, jako nyní, vymražené lecture rooms v Riu.

Cestovní šňůra Praha-Amsterodam-Chengdu-Xi´an-Šanghaj-Amsterodam-Praha-Lisabon-Rio-Lisabon-Praha mě potkala jako rutinní okruh v červnu-červenci 2009. „Létající profesor“ musí létat. Jenže - ono to vždycky nevyjde.

Jak jsem si to poroučel po přednáškách ze Xi´an, šestimilionového bývalého hlavního města Číny, jehož jméno dalo i název Číně, tak se letadlo do Šanghaje asi o 20 minut zpozdilo. Utrápený 40°C vedry jsem vláčel zavazadla z domácího na mezinárodní terminál, abych stihl půlnoční let KLM do Amsterodamu. Asi 45 min. před odletem jsem dorazil k Check-in, ale tam nebyla ani noha, jenom tma. Vše již zavřeli 60 minut pře odletem a odešli k nástupní bráně – ejhle, Holanďané v Číně. Pot na zádech se mi náhle zklimatizoval. Věděl jsem najisto, že mě čekají nečekané a nežádoucí přívažky ke globální profesuře.

Nevěřili byste, jak si vás v takových chvílích na letišti nikdo nevšímá, jak jste sám se svými kufry – asi jako když jsem kdysi dávno vystoupil v newyorském přístavu a seděl na molu na vlastních kufrech, s kalhoty rozpáranými v rozkroku a s 20 dolary v kapse – s vyděšeným pohledem na obličeji. Našel jsem sice kancelář KLM, ale nikdo tam nebyl a také již nikdo nepřišel – jen čínská zaměstnankyně opakovala, že ona „no ingliš“ a že ona „no know nothing“. Úderem půlnoci jsem ztratil poslední naději a stal se obětí opuštěného šanghajského letiště a jeho nočních dravečků.

Nakonec mě „ulovili“ nějací taxikáři, že do hotelu za 500 RMB – odjel jsem s nimi do hluboké tmy. Ten hotel Ztroskotanců, tak nějak se jmenoval, byl nehostinný: po předložení českého pasu na mě chtěli 800 RMB, které jsem již neměl. Naštěstí jsem měl i pas americký a tak mi ty pojistné příplatky odpustili - když jsem s pasem začal mávat a chovat se jako „hlasitý“ Američan. Naneštěstí jsem visa měl v tom českém.

Český pas je vůbec radost ukazovat: jelikož je určen do vzdálených a exotických zemí, je na něm napsáno Česká republika a Cestovní pas, vše v perfektní diakritice Mistra Jana Husa, který „…brkem z husy litery a, c, d, e, i, n, o, r, s, r, u, y a z hrubě pobodal a zle poranil.“ Dodnes jsme v pasti těchto berliček fonetičnosti. V každém hotelu musím vysvětlovat, že pocházím z „Czech Republic“ (spolehlivěji Czechoslovakia) a že to je opravdu „passport“ a ne vnitřní občanský průkaz v nějaké EU zemi Cestovní. (Při odletu z Brazílie mi kontrola pas zabavila a odnesla ke studiu diakritiky „dozadu“; nakupila se za mnou zajímavá fronta, jako kdysi „na melouny“.)

Horší je, že my tu Husovu unikátní diakritiku užíváme i pro přepis cizích jmen a názvů. V Číně např. jsou oficiálně všechny názvy v Mandarin a English. Představte si zděšené české turisty, kteří zakoupili drahého českého „Průvodce“, v němž jsou všechny mezinárodní názvy a jména zkomoleny do diakritické češtiny. Dokonce i PRC (People´s Republic of China), tedy základní orientační údaj, je přepsán jako Čung-chua žen-min kung-che-kuo, i s diakritikou. Nebo Xi´an je přepsán jako Si-an, takže to město prostý Čech na letištní tabuli těžko hledá.

Jak si vysvětlit následující české „ujištění“: „Názvy čínských filmů, autorů, herců a míst píšeme v české transkripci. Jelikož jsou tato jména a názvy v Česku známa v mezinárodně užívaném přepisu pchin-jin, uvádíme pro snazší orientaci za jmény v českém přepisu také jejich pchin-jin transkripci.“ Proč tedy ne rovnou mezinárodně užívaný přepis pinyin (v mezinárodně užívaném přepisu), který Čína přijala za oficiální v r. 1979 a OSN v r. 1977 jako mezinárodní standard přepisu čínských geografických názvů? K čemu jsou českým turistům „české transkripce“ v Číně, kde jsou všechny názvy v pinyin? Proč se tak vytrvale snažíme „mást nepřítele“? Což nás komunisté nikdy neopustí? Ale to jen na okraj.

Druhý den ráno jsem na letišti bloudil ve snaze sehnat nějaký let, alespoň do EU. Nakonec jsem koupil novou letenku s Finnair, Helsinki-Lisabon, za nějakých 10 tisíc RMB. Pamatujte, že mým konečným cílem bylo a zůstalo Rio de Janeiro. V té chvíli bych snad koupil i Průvodce Brazílií v českém přepisu a s Husovou diakritikou.

Můj spásný Finnair však seděl na startovací ploše přes 3 hodiny. Po celý let jsem tedy věděl, že spoj do Lisabonu nestihnu, že mi to zase uletí. Tak se též stalo. Zůstal jsem na letišti v Helsinkách a musel se opět ubytovat přes noc. Alespoň jsem mohl ochutnat slanečky a sledě, namísto toho švej-ču-žou nebo čop-švej (v české transkripci). Milý čtenář si na čínském menu jistě najde sám – a rád – co to vše je vlastně za „čínu“. Ale to je na okraj.

Druhý den, v neděli, z Helsinek do Lisabonu nic neletělo. Nakonec jsem koupil spoj do Bruselu a z Bruselu do Lisabonu, kde mi ovšem spoj TAP do Ria spolehlivě uletěl. Musel jsem tedy zůstat na letišti opět přes noc (již potřetí za sebou), ale hlavně jsem musel přemluvit TAP, aby mi let změnili z neděle na pondělí a přestali se divit, že nepřilétám z Prahy, ale z Helsinek přes Brusel. Někdy jsou takové okliky leteckým společnostem těžší vysvětlit než v hotelu objasnit co že je „Cestovní pas“. To pas je navíc blízko país a otázka co je ta Cestovní vlastně za zemi vyvstává. Naštěstí byli v TAP inteligentní a v pondělí ráno jsem odletěl na 10 hodinový přelet rovníku do zimního Ria. Večer mě tam čekalo 25 MBA studentů, kteří si za kurs poctivě zaplatili. Tudíž, po příletu čtyřhodinová přednáška.

Byl jsem konečně v Riu. A ještě jsem, když píši tyto řádky. Čeká mě ještě úsek Rio-Lisabon-Praha, o další štrece Praha - New York ani nemluvě. Ale nemyslím na to, abych mohl ve dne spát a v noci přednášet. Navíc je v Riu zima tak kolem 30°C. Tak jsem stále v kraťasech a sneakers (nevím českou transkripci). Jelikož bydlím na rozhraní Copacabany a Ipanemy, mohu každý den projít obě pláže, tam i zpět, jako správný Carioca. Pozorovat místní bundy a jejich tandemové vnady je nečekaným intelektuálním zážitkem i pro globálního profesora.

Zamilovaným místem je mi skála na pláži Arpoador, s výhledem na Ipanemu i Copacabanu, kde trávím časná rána. Pozoruji stovky krásných ptáků, kteří již od nepaměti krouží nad Riem. Jsou to Fregata magnificens (v české transkripci fregatka vznešená); marně si lámu hlavu proč Češi udělali z fregaty fregatku, když tito majestátní tvorové mají rozpětí křídel přes 2 metry a nejsou tedy žádné pěnkavky či muráriki. Ale to jen na okraj. Fregaty poskytují Riu zvláštní mystiku až nadpozemské krásy, ve spojení s pohledy na Kristovo Corcovado nebo dramatičnost homole Pao de Açúcar.

Proč mám raději Ipanemu než Copacabanu? Je to prosté: Ipanema je pro místní Cariocas, Copacobana pro turisty. Jako je rozdíl mezi přirozenou místní bundou, “dívkou z Ipanemy“ - a prostitutkou.

Při svých cestách se samozřejmě snažím nevypadat jako turista – i když ani turista nejsem. Ale uznáte, že to pro mě nemůže být snadné v Číně, v Indii, anebo zde v Brazílii. Spíše bych řekl, že to pro Čecha není snadné vůbec nikde. Každý na nás pozná, že jsem Češi. Nic podobného na světě dosud neexistuje. Ale i tak jsem měl v životě to neuvěřitelné štěstí, že jsem nikdy nemusel mít dovolenou, cestovat jako turista, bydlet v předplacených resortech, navštěvovat Disneylandy, anebo užívat služeb Fischerovy Tomi Tour. (Kdo je asi Tomi?) Ani nevím komu za to vše lze být vděčen.

Na pláži Copacabana mají pro turisty místní trik. Jsou tam „čističi bot“. Řeknete si: co čističi bot na pláži, kde chodí lidé v sandálech, nebo bosí nebo ve sneakers (neznám českou transkripci). A v tom je právě ten fór. Takový „čistič“ se vás zeptá kolik je hodin, přitočí se ze strany a na zadní patu vám stříkne ptačí… no hovno. Je to zabarvená, smrdutá pasta a máte ji na sobě během zlomku vteřiny. Je nemožné je spatřit při činu. A za chvíli jde proti vám a křičí „Shííít, shíít“ a ukazuje na vaši botu. A skutečně, máte tam bird shit, i bez české transkripce. V ruce žmoulá ubrousek a chce vás čistit. Když podlehnete a necháte se, tak to prostě rozmaže. No a pak vám to musí vyčistit odborně, s pomocí kamarádů vám zují botu, omyjí vás, vykartáčují a naleští. Cena: 50 reais; tedy kolem 20 USD. Někteří dokonce vytáhnou Certifikát prefektury Rio de Janeiro, kde je uvedena tato oficiální cena za vyčištění ptačího hovna. Pracují ve skupinách, i se staršími matronami, které se kolem turisty srotí a křičí jako do pekla: „Shííít, shííít“ na celou Copacabanu. Nejlépe jim vytrhnout svoji botu a utéci; anebo i bez bot: vyplatí se koupit si za 10 USD boty nové. Dostali mě třikrát!

Ani jednou jsem neplatil, ani jednou se nenechal „čistit“, ale musel jsem si večer v hotelu své pěkné sneakers pěkně čistit sám. Po třetí jsem už našel odpověď: tou potřísněnou botou jsem „čističe“ vzal přes kalhoty, tedy nakopl. Ale jeho tým se začal srocovat a já se rychle vydal směrem ke skupince plážové policie. Od té doby dávám přednost pláži Ipanema před Copacabanou.

Pověstné české batůžkáře, kteří znak své „turističnosti“ nosí přímo na zádech, tímto varuji: české batůžky jsou v tomto krutém, globálním světě tím nejlepším terčem pro ptačí hovna „čističů“ na plážích Rio de Janeira. Neučte se z vlastních chyb.

Brazilci zcela propadli tetování. I docela pěkné a zdánlivě inteligentní dívky jsou někdy ztetované k nepoznání - štíhlé nohy a stehna flekaté, jakoby zasažené zlobou bohů. Tetování lze dokonce sledovat v přímém přenosu na kanálech místních TV, několikrát týdně. Otetovaného profesora jsem zde ale neviděl; to by bylo i na Brazilce příliš.

Příjemné je, že vás studenti mohou vzít na stadion Maracanã, třeba na místní derby, jako Vasco a Botafogo. Anebo přijedou Corinthians ze Sao Paulo, a můžete sledovat jak slavný Ronaldo (konečně zpět doma) si při penaltě krásnou fintou položí brankáře na jednu stranu… a pak se mu dobře mířenou placírkou strefí přímo do jeho nic nechápajícího obličeje. Mohu zde oficiálně potvrdit, že se jména brazilských fotbalistů opravdu nevyslovují tak, jak je módou v české transkripci televizních komentátorů: Ronaldo je opravdu Ronaldo, díky bohu.

Brazilci alespoň nekouří v restauracích; v Sao Paulu se nekouří nikde. Je to blahodárné: mají ty krásné bufetové restaurace, kde za pevnou cenu dostanete všechno a kolik dokážete sníst. Nejlepší je asi Porcão, kde jsem dokonce objevil výborné sashimi a nacpal se za třetinu běžné ceny.

I když mám Číňany rád jako nejlepší podnikatele na světě, dodnes mají nejvíce kuřáků: civilizovaného respektu pro svobodu druhých lidí zatím nedosáhli. Jsou sice slušní, ohleduplně se zeptají a nosí si své vlastní popelníčky – ale jak jim můžete jako host odmítnout? Myslím, že další kuřácké velmoci jsou jen Indie, Rusko a Turecko (také Nauru, Guinea, Kenya, Bosna a Hercegovina, Srbsko a Montenegro, Mongolsko a jiné výkvěty globální civilizace). Proč ale jinak pragmatičtí čínští komunisté dopustí ruinování své talentované populace jedovatým tabákem?

Komunističtí a socialističtí politici vždy dávali přednost přílivu peněz do státní pokladny z rostoucích daní na alkohol a tabák, jak výrobce, tak i náruživé občany. Svoboda jedince jim byla vždy cizí. Ideálem je pro ně to modravé a zapáchající kouřmo kavárenských prostorů hotelu Moskva ve Zlíně. Socialistům zase nevadí, že musí léčit nákladné rakovinné případy za státní peníze – nejsou to jejich peníze, ale daně od nekuřáků. Což nás komunisté nikdy neopustí? Ale to jen na okraj. (Osobně nemám proti kouřeni nic, pokud kouři a smradu nemusím být vystaven ve veřejně přístupných prostorách a pokud si náklady úmyslně zničeného zdraví ponesou kuřáci sami.) Jak někdo chytrý řekl (Švejk?): svoboda jedince začíná tam, kde se lidé přestávají chovat jako dobytek.

Teď si vlastně uvědomuji, že jsem ani nezmínil co ten globální profesor vlastně dělá, proč vůbec je a k čemu je vlastně dobrý. Slyším, že Česko, zcela unikátně a zpátečnicky, dokonce připravuje zákon pro omezení „létajících profesorů“. Tedy: jeden profesor-jedna instituce, na celý život. Intelektuální výkon davu je vždy hluboko pod intelektuálním výkonem jednotlivce. Něco jako v té rockové písni:

Screaming from the devil's pulpit
Intellectual incest, incestual intellect
Open minds, open mines


Co to udělá s institucí jako je univerzita, podnik nebo politická strana v globální společnost? Všichni jsou stálí, stejní, komunikují pouze mezi sebou, blaženě izolovaní od ostatního světa: genetický ostrůvek intelektuálního incestu ve vroucím moři globální společnosti. Za 20-30 let to taková instituce může „zabalit“, anebo se ještě více izolovat a nepustit do svého uzavřeného prostředí žádné nové, nebo až příliš cizí intelektuální geny.

Globální profesor se nemusí bát o místo, nemusí hrát místní politiku, může přinést nové myšlení, bourat ikony a ruinovat zajetá paradigma zvyku. Proto jeho role v globální společnosti stále roste a on je vítaným nositelem nových myšlenek, které „místní“ sice chtějí, ale neodvažují se prosazovat v uzavřeném prostředí uzákoněné genetické izolace intelektu. (Až na to, že někdy nedoletí včas, díky zcela neintelektuální logistice.)

Ono se to v konečném výpočtu vzdělávacímu sektoru vyplatí, když nějaké ty profesorské fregaty zakrouží jako ti ptáci na čas nad místní univerzitou a připomenou vzdálené země vonící skořicí, modravé dálavy, nové prostory a to úchvatné zakřivení naší zeměkoule - v jinak suchopárně nudném dění izolované a bohem opuštěné provinční instituce.

Váš,
Milan Zelený

Letnímu vánku o bouři, studniční žábě o moři a polovzdělanci o tom, co nikdy ve škole neslyšel, nevyprávěj.
Čínské přísloví



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

RUS napsal(a):

Ale,ale pane profesore!
Ted už je jasno proč komunisticka ideologie musela vzniknout zde v Evrope.Jste nenapravitelne soudruzí.
Doufam že opet nas nenakazite nejako nakažlivou ideologií.
06. 08. 2009 | 14:48

Lukáš Bušina napsal(a):

Dlouhé, ale dobré. Dávám palec nahoru :-)
06. 08. 2009 | 15:22

grőssling napsal(a):

Pane profesore, nešlo by tu 4 hodinovou přednášku přednést z Číny do Brazílie jako konferenční videohovor ?

No tak ne.
Přestali jsme Vám závidět.
Ať se daří.
06. 08. 2009 | 15:59

pgjed napsal(a):

Pane profesore, s tí českým pasem to je dobrá fikce, nicméně nevěrohodná. Dle mých zkušeností rozhodně. Svůj státní znak a název státu i dokladu v oficiální státní řeči vydavatele pasu mají na první straně všechny státy. Již na třetí straně českého pasu je název vydávající země i dokladu v 5. jazycích. Cestuji hodně a ještě se mě nestalo, aby někdo můj pas zpochybňoval. Dokonce ani v Číně, ba ani v Mongolsku ne.
06. 08. 2009 | 16:22

G-M napsal(a):

Krásné "historky z natáčení". Hlavně ta o ptačích ziskuchtivcích je nepřekonatelná. Na konci se ale, milý "globální profesore", dopouštíte veliké boty. Proč chtějí mnozí zakázat "létající profesory"? Protože tito "létající profesoři" mají s "globálními" profesory jako Vy společného pramálo. Tito lidé nejenže nejsou schopni mít čtyřhodinovou přednášku (4 hodiny by u mnoha z nich nikdo nevydržel, natož aby zato platil), ale především nejsou schopni brát svou práci vážně a s nasazením, které Vás nutí k cestovatelským nepříjemnostem po celé planetě. Ti "létající" profesoři, kteří mají být zakázání, jsou lidé, kumulující plné úvazky na několika vysokých školách (rekordmanem prý byl jeden profesor v Polsku, který jich nakumuloval asi 15), které potřebují jejich tituly jako garanty studijních oborů (a právě pouze v tomto ohledu má být to "létání" omezeno) - a ve skutečnosti nedělají vůbec nic. Respektive, dělají. Přijedou jednou za týden do školy, přečtou přednášku (již třicet let stejnou), ocitují přitom knihy, které napsali před čtyřiceti lety - a tím to končí. O izolaci intelektu se v tomto případě opravdu, ale opravdu nejedná.
06. 08. 2009 | 18:24

Vasja napsal(a):

Kua voe, to Zelenej píše o Švejnarovi, nebo o kom?
06. 08. 2009 | 20:25

Hloupý Honza napsal(a):

Pan Adamec sice již nade mnou vše podstatné krátce zmínil, přesto si dovolím také pár poznámek.

Globálním profesorům závidím:
- vlastnictví jiného než jen českého cestovního dokladu (toto ocení hlavně čeští návštěvníci tuniských, tureckých, egyptských, španělských aj. hotelů ve vyhlášených a německy mluvících prázdninových destinacích)

- výdělečné cestování (Bahamy-přednáška, Bali-Bali-konference, Havaj-seminář, Tahiti-škola v přírodě)

- poznání rozdílu mezi bundou a prostitutkou v Brasil (opravdu se bunda píše s "b" a ne s jiným písmenem ?)

- potkávání zdánlivě inteligentních potetovaných dívek (nebyly to manželky zdánlivě inteligentních nepotetovaných profesorů ?)

- možnost nacpat si panděro v "all you can eat" - česky volně "sežer co můžeš", to vše bez dávky čerstvého karcinogenního nikotinu do plic (toho se v našich restauracích asi stěží někdy dočkáme)

- příležitost nakopat brazilskému občanovi na brazilské pláži prdel

Je toho mnoho co závidím nejen globálním a nejen profesorům. Obávám se, že po volbách budu závidět ještě více.

Hezký večer
06. 08. 2009 | 20:59

MA-FU napsal(a):

Pane autore
znám jednoho létajícího reportéra,ale globální létající profesor-to je lepší...
06. 08. 2009 | 21:33

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane profesore,
"proč Češi udělali z fregaty fregatku, když tito majestátní tvorové mají rozpětí křídel přes 2 metry"? Asi proto, že slovo fregata Češi používají pro označení určitého typu námořní lodi. Fregata byla 40 až 80 metrů dlouhá loď, což zajisté je podstatně více než rozpětí křídel fregatky.
http://cs.wikipedia.org/wik...
07. 08. 2009 | 00:20

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Srdecna vdaka za pootvorenie okienka "do hlubin" globalneprofesorskej duse. Davno som nic necital s takym zaujmom a pobavenim. Mali by ste castejsie "prekladat" svoje vedecke prispevky takymto spestrenim. Okrem ineho ste mi tymto dal tiez jeden zaujamavy pocit, ze som sa pri citani Vasho prispevku stal tiez globalnym lietajucim citatelom. Este rad - vdaka.

P. S. Pre istotu pisem toto ihned po precitani, aby som nebol ovplyvneny reakciami inych. Tie si precitam teraz:-).
07. 08. 2009 | 09:23

Zacheus napsal(a):

"Letnímu vánku o bouři, studniční žábě o moři a polovzdělanci o tom, co nikdy ve škole neslyšel, nevyprávěj.
Čínské přísloví".

Nevím, jestli dobře chápu dovětek Vašeho blogu, vážený pane profesore, ale myslím si, že reálná schopnost přijmout i odlišné názory, a to dokonce od "polovzdělanců"by měla být samozřejmostí. Myslím si,že takové dovětky ke svým zajímavým statím by neměl mít globální profesor zapotřebí...

Navíc mohu konstatovat, že i mnozí diskutující na Aktuálně cz. ( já se to také učím) dokáží bez emocí a věcně reagovat i na názory odlišné od jejich, aniž by přidávali jakési "varující" dodatky:)

"Synu, nermuť se, když někteří lidé o tobě špatně smýšlení a říkají, co nerad slyšíš. Sám bys měl o sobě smýšlet ještě hůř a nikoho nepokládat za křehčího,než jsi ty sám"

napsal Tomáš Kempenský ve své knize "Následování Krista".
07. 08. 2009 | 10:04

milo napsal(a):

To: autor a Zacheus

Ano.
07. 08. 2009 | 10:45

JAHA napsal(a):

Ad: Zbynek Matyas
A tiez asi preto, aby si to ludia neskracovali na fretku:-).
07. 08. 2009 | 11:19

Fantom napsal(a):

Autor seděl ve Státech na molu, na svých kufrech, díru v gatích, v kapse dvacet babek... a co dál? Chlape, vyprávějte!
07. 08. 2009 | 11:54

Ignác z Toyoty napsal(a):

grőssling: :-)
07. 08. 2009 | 14:31

Petr Běhounek napsal(a):

…snad globální pedagog, vždyť nemáte akademický titul profesor, váš nejvyšší titul je PhD. I když si v Čechách (máte to i na vizitce) píšete Prof. Ing. PhD. ... PhD. MBA (za takovou exhibici by se mnozí styděli). Nevím proč vás novináři považují za ekonoma. Vystudoval jste komunistickou ekonomii na VŠE. To je ta validní kvalifikace? Vaším oborem není ekonomie, ale management, humanitní obor. Píšete o starobylých posluchárnách, ale prosím vás, kde byste se v nich vzal, možná jako postgraduál. Vaše domovská univerzita je průměrná až podprůměrná univerzitou v nejchudší a nejhorší čtvrti v NY. Jakou akademickou funkci máte (mimo to, že jste učitel)?
07. 08. 2009 | 15:37

Petr Čech napsal(a):

Vážený pane inženýre, cítím z vašeho textu pohrdání a výsměchu Čechám a Čechům.
Snažil jste „radit“ a protlačit k ODS, nechtěli Vás tam, potom to bylo podnikatelské prostředí, ostuda, raději ani nezmiňovat, potom ČSSD, také jste se svým velkohubým (promiňte, je to velmi přesné) poradenstvím pohořel. Stále to zkoušíte v akademické obci, ale tam Vás také nechtějí. Pokud někdo nevěří, stačí se zeptat na Baťově Univerzitě, při vyslovení vašeho jména kolegové zezelenají: arogantní, všeználek, hoštapler. Většinu publikovaných prací nápadně připomínají práce cizích lidí.
Prosím jakou hodnotnou akademickou knihu jste napsal. Doporučuji všem zakoupit vaši knihu: ,takové arogance a všeznalství ….
07. 08. 2009 | 15:40

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Petře, Vy jste Čech Běhounek, že.
07. 08. 2009 | 15:55

Vrána jaroslav napsal(a):

Na webu prof. M.Zeleného je zajímavá stať - prokletí zahraničních investic. Jeho základní atributy zde nebudu zmiňovat, zájemce rád ex post dohledá.

Žiji v Kolíně, kde stojí jedna z největších zahraničních investic z éry vlády MZ - TPCA. Dnes má město díky neujasněnostem a částečně podrazu tehdejší vlády dluh čítající téměř 1 miliardu Kč. Zase genezi a a evoluci ponechám eventuálním zájemcům pro dohledání detailů a determinant.

Já se zaměřím na secundární následky zahraničních investic nadnárodních korporací, které leckdy znepříjemňují život obyvatelům daných lokalit a vnášejí skrze protagonisty mnoho jevů sociální patologie.
Hlavním momentem je naprostá proletarizace regionu lidmi, kteří s ním nejsou nikterak životem svým nebo své rodiny spojeni.

Jde o přítomnost mnoha zahraničních dělníků , kteří leckdy z destinací naprosto exotických jsou téměř vykořeněni ze života svého a snahou se sžít se zdejší lokalitou svými moresy a manýry přinášejí mnoho problémů.
U nás v Kolíně jde zejména o dělníky z Ásie. V porování s komunitou asijských prodjeců a poskytovatelů služeb gastronomických či jiných jde vesměs o lidi se sklony k požívání alkoholu a gamblerství. Jediní, kterým nesou užitek, jsou majitele ubytoven a heren.Je zajímavé, že tento vzorek gararbeistrů nenavstěvuje herny provozované svými krajany.

Další skupinou zahraničních dělníků jsou Ukrajinci , Poláci a Slováci. U všech je signifikantní hlavně velká spotřeba alkoholu a návštěva heren. Jelikož jde převážně o lidi s nízkou kvalifikací provádějící jednoduché práce u NC strojů a pásové výroby, je jejich začlenění do společnosti vcelku vzhledem k velké toleranci Čechů vcelku snadné. Přesto dle mého soudu, jediným přínosem je skutečnost, že část svého zrealizovaného zisku ponechají v obchodních jednotkách typu hypermarket či služby jako je holič či restaurace ve smyslu odebírání závodní stravy.

Není od věci, že kromě mnoha kolínkých Cikánů-Romů závislých na sociálních dávkách a drogách je zde spousta skupin, které se živí stavebními pracemi a výkopovými pracemi. Slyšel jsem, že i část jich sezonně pracuje v zemědělství ..........

Sečteno a podtrženo : zahraniční investice kromě negativ, které vyjmenovává prof. Zelený a české buržuazie, která začíná žíti rentierským způsobem či expanduje kapitálově na Balkán, jsou zahraniční investice secunderně následkem přítomnosti mnoha jevů sociální patologie, která pak stojí veřejný sektor mnoho peněz a úsilí a to navíc při vědomí, že jeho možnosti a limity jsou silně omezené !!

Setkal jsem se s jedním polským knězem, který je zde v ČR jako posila s kolegy z Polska a ČR pro misijí, evangelizační a pastorační služby v rámci ŘKC zde v ČR.
Shodli jsme se na tom, že snahy o modernizaci jsou projevem hereze proti katolické věrouce, že nástupcem současného primase bude Mnsgr. DUKA - biskup královo-hradecký, že velkým nebzepečím pro celibát a zákaz potratů či diskuse o euthanasii je německý a rakouský episkopát - jeho součást, .........

Položil jsem mu otázku, proč současný papež je takovým trnem v oku současnému přiteplenému zednářskému establismentu a jaký měl v ztah k papeži Janu Pavlu II, když mu dělal šéfa přes věrouku. Dokonce jsem se setkal s názorem, že výše dva uvedení muži se neměli rádi.

Dotyčný farář se usmál a řekl mi, že to je jen v duchu , kdy je přáním otcem myšlenky. Předchozí a asoučasný papež se odlišovali tím, že JP II byl filozofem a velkým lidumilem, jeho nástupce byl a je silným dogmatikem. Oba se prý velice doplňovali a měli se rádi a respektovali se. Dokonce to byla nadstandartní ukázka polsko-německé spolupráce, která je jinak v politické a hlavně ideové rovině občas vyhrocená a tak trochu připomíná vztahy polsko-ruské.

Dále mi sdělil, že byl exhumován gen. Sikorski a vyvrácena teorie o jeho vraždě střelnou zbraní na palub jeho zříceného letadla. Byl ustrojen do polské generálské uniformy, protože při pohřbu byl ustrojen do trenýrek a trika.
07. 08. 2009 | 18:43

milanzeleny napsal(a):

Čech Běhounek
Ti Češi, stále jen ventilují svojí malost a provinčnost; proto se mi do psanílehčího žánru tolik nechtělo.
Mám americký titul Profesor, ne český, stejně tak PhD a MS. Ing. z VŠE mi nebyl v USA uznán. Osobní vizitku nepoužívám, ale občas mi ji někdo udělá, podle svého. Fordham U. je v Lincoln Center, ve středu Manhattanu, předtím jsem byl 10 let na Columbia U. Ekonom nejsem z VŠE, ale z U. of Rochester. Přes 450 publikací a 30 knih, nebudu vám z nich vybírat. Do ODS či jiné strany jsem nikdy nechtěl, vždy jaem vystupoval proti nim. Na UTB mám zahraniční doktorandy v CAEV. Mé publikované práce nic nápadně nepřipomínají, určitě ne práce jiných lidí: stačí si namátkou jednu přečíst. jejich kvalitu hodnotí akademická obce, tj. mezinárodní citace (v ČR jsem na 1. místě). Nevím co je špatného na všeznalství - je to věe jen poptávka a nabídka. Komunbisté mi zřejmě nikdy nezapoměli a nezapomenou, že jsem odešel. Ale já jsem odešel rád a s chutí. Nadávek a nálepek jsem v Česku schytal až až, takže mi nevadí, jen mi je líto té neinformovanosti a neznalosti, tak jako každému profesoru. Jediné povzbudivé je že těch Čechů Běhounků je stále méně, i když anonymní blogy jim nabídly "druhý dech".
07. 08. 2009 | 18:44

Zacheus napsal(a):

To Milan Zelený.

"Ti Češi, stále jen ventilují svoji malost a provinčnost".

Hlavně že Vy stále ventilujete svoji velikost a globálnost...:).
07. 08. 2009 | 19:46

Bona napsal(a):

Vážený pane Zelený, ve věci Vaší zmínky o létajících profesorech. Víte, on takový jeden profesor lítal z jedné VŠ na druhou, publikoval jen pod svou domovskou univerzitou, uvedený byl pak na 5 akreditovaných oborech. Ze školy pak odcházely nemalé prostředky za poměrně minimální přednáškovou činnost. Nemám vůbec nic proti profesorům, ale proti praktikám, které se rozmohly...na pěti místech a nikde pořádně, ano.
07. 08. 2009 | 20:19

Antislav napsal(a):

Pane profesore, pekny blog.

Doporucuji se naucit "tai gui le" v mezinarodnim prepisu pinyin, abyste priste nemusel platit 500 yuanu za taxik.

PS. Musite mit hodne stary pas.
08. 08. 2009 | 05:34

Vrána jaroslav napsal(a):

Dobrý den pane profesore,
vzpomínám si na Vaši jednu poznámku z jednoho článku starého asi 10 let.
Cituji: komunisté se pravdy báli, fašisté pro ni dokonce lidi věšeli.
Současný post-komunistický establisment v ČR přišel s novým - on ji prostě ignoruje, konec citace.
Jinak Češi jsou lidé, které již A.Švehla charakterizoval jako národ, který krade od Adama a bud krást do posledního Robinsona.
Věřím, že pro Vás jako člověka zcestovatělého je nepochopitelné, že v přítomnosti předsedy ČSSD je zastřelen syn světského na mejdanu našich zbohatlíků a zpravodajskou činností zlikvidovaného gen. rozvědky Randáka je odhaleno setkání špiček ODS, lidí hledaných Interpolem a ředitele energetického monopolu. Vše na lodi člověka, jehož bratr je stíhám coby bývalý policista za vydírání podnikatelů a on se domohl majetku k cca 150 milionů za dobu, kdy byl ministrem dopravy a stavba dálnic stojí v ČR zhruba dvakrát tolik, co v sousedním Německu........
08. 08. 2009 | 09:02

Petr Čech napsal(a):

Kdo je ing. Milan Zelený?
Vážený pane inženýre,
děkuji za Vaši odpověď. Spíše než jako britský gentleman jste odpověděl jako soudruh z prognosťáku. Svými odpověďmi jste položil základ k ještě rozsáhlejším pochybnostem.
(na závěr příspěvku uvádím původní text MZ)

1/ Posměšky a arogance
Píšete: „Ti Češi, stále jen ventilují svojí malost a provinčnost; proto se mi do psanílehčího žánru tolik nechtělo“.
Často mluvíte o české malosti a provinčnosti v souvislosti se sovu velikostí a globálností.

2/ Akademický titul
Píšete: „Mám americký titul Profesor, ne český, stejně tak PhD a MS. Ing. z VŠE mi nebyl v USA uznán“.
Můžete mi vysvětlit od kdy se pracovní zařazení uvádí jako akademický titul před jménem?
Jak je možné, že se o tomto titulu nezmiňujete ve svém životopise (podkapitola Vzdělání, tituly)?
Na Vašich stránkách je uvedeno http://www.milanzeleny.com/...
Ph. D., Business Economics (University of Rochester, 1972); M. S., Systems Management (University of Rochester, 1970); Ing., Kvantitativní metody, politická ekonomie, finance (Vysoká škola ekonomická v Praze, 1964)
Pokud Vám nebyl uznán titul ing., nemáte tedy žádný titul před jménem. V tom případě etiketa připouští oslovování jen jménem.

3/ Fordham University z Bronxu.
Píšete: „Fordham U. je v Lincoln Center, ve středu Manhattanu, předtím jsem byl 10 let na Columbia U.“
Vaše domovská jezuitská univerzita http://www.fordham.edu Fordham University, Rose Hill Campus Bronx, NY. Detašované pracoviště univerzity je na Manhattanu v univerzitním, uměleckém a kancelářském komplexu Lincoln. To nemění nic na skutečnosti, kde sídlí vaše univerzita a kde má převážnou část svého komplexu.

4/ Postavení na Fordham University z Bronxu
Po zadání Vašeho jména, na stránkách Vaší domovské univerzity, je vypsáno deset odkazů. To nesvědčí o rozsáhlé činnosti a významném postavení.
http://google.web.fordham.e...

5/ Nesrovnalosti v životopise
Píše se: http://www.darius.cz/ag_nik... „… na studium v USA, již v srpnu 1967 (lodí Queen Elisabeth). V roce 1964-65 sloužil jako podporučík čs. armády, oddělení samočinných počítačů, kybernetiky a řízení na MNO v Praze“. Na http://www.milanzeleny.com/... uvádíte: 1964-1967, Československá akademie věd, Ekonomický ústav v Praze, Ekonometrická laboratoř; Vědecký pracovník.
Vaše působení na AV tedy nemohlo být čtyřleté, Je nutné odečíst základní vojenskou službu a zohlednit Váš odjezd 08/1967.

6/ Titul prof. na Vaší vizitce
Píšete: „Osobní vizitku nepoužívám, ale občas mi ji někdo udělá, podle svého.“
Osobní vizitku jste mi dal na baťově konferenci. Tvrzení „někdo mi je udělal, nevím kdo“ je flagrantní výmluva nehodná dospělého muže.

7/ Ekonomické vzdělání
Píšete: „Ekonom nejsem z VŠE, ale z U. of Rochester.“
Ve vašem životopise http://www.milanzeleny.com/...
však uvádíte že jste vystudoval „Kvantitativní metody, politická ekonomie, finance (Vysoká škola ekonomická v Praze, 1964). Jste tedy ekonom z VŠE, dokonce jste vystudoval politickou ekonomii.
08. 08. 2009 | 10:05

Petr Čech napsal(a):

8/ Publikační činnost
Píšete: „Přes 450 publikací a 30 knih, nebudu vám z nich vybírat.“
Nemohu posoudit validitu publikací za 40 let Vaší pedagogické práce v USA. Mohu posoudit validitu publikací, kterými se prezentujete v ČR.
Publikace: Cesty k úspěchu (Trvalé hodnoty Soustavy Baťa). Jedná se o velmi útlý autorský text, který porušuje autorská práva, přinejmenším dobré mravy. Kniha je kompendiem citátů Tomáše Baťi s Vašimi komentáři. Není Vaší publikací ve smyslu autorského zákona. Autorský zákon rozlišuje hlavního autora(y) a ostatní autorský tým. Takovéto publikace se označují například: Milan Zelený (ed.), nebo se zdůrazní že jde o citáty a ne souvislý akademický text. Můžete nám více představit nakladatelství Čintámani? Jedná se o akademické nakladatelství?
Publikace: Neučte se z vlastních chyb …(Pohlednice z druhého břehu). V recenzi časopisu Ekonom je kniha označena za knihu, která není doporučena k zakoupení. Doporučuji čtenáři tuto knihu zakoupit, aby se mohl přesvědčit o míře Vaší arogance.

9/ Všeznalství
Píšete: „Nevím co je špatného na všeznalství - je to věe jen poptávka a nabídka“.
Výstupem všeznalství je faktická hlubší neznalost širokého spektra předstíraných oborů. Je to hra na intelektuála. Všeználek se neopírá o hlubší erudici, ale o široké množství pseudohodnot (jsem velký, citovaný, uznávaná, globální, dlouholetý pedagog, mám šest akademických titulů).

10/ Snaha o sebeprosazení
Píšete: „Do ODS či jiné strany jsem nikdy nechtěl, vždy jaem vystupoval proti nim. Na UTB mám zahraniční doktorandy v CAEV.“
Usiloval jste o angažmá v několika politických stranách. Vyvíjel jste silnou touhu sebeprosazení ve veřejném životě. Vaše touha byla tak silná, že jste usiloval o založení vlastní politické strany.

11/ Mezinárodní citace
Píšete: „Mé publikované práce nic nápadně nepřipomínají, určitě ne práce jiných lidí: stačí si namátkou jednu přečíst. jejich kvalitu hodnotí akademická obce, tj. mezinárodní citace (v ČR jsem na 1. místě).“
Je ostudou akademika toto zmiňovat. Svědčí to o nízké etické a akademické úrovni. V příslušném sumáři jsou uváděni „čeští“ akademičtí pracovníci, kmenově působící jak v zahraničních, tak na domácích univerzitách. Toto kvantifikativní měřítko je nutné důrazně odmítnout. Postavit naroveň amerického akademika s českým je podpásové. Moc dobře víte jak je pro našince několikanásobně obtížnější se do impaktovaných médií dostat (ne z důvodu kvality nebo aj.). Autor tohoto sumáře flagrantně pochybil ve zvolených badatelských metodách. Validní bude Vaše umístění v USA. Na jakém jste místě?

12/ Můžete napsat několik slov o spise, který na Vás vedla STB.

13/ Neodpověděl jste mi na otázku. Jakou akademickou funkci zastáváte v USA (mimo pracovní zařazení řadového pedagoga)?

Váš Petr Čech Běhounek.
08. 08. 2009 | 10:05

Petr Čech napsal(a):

Ještě Váš zdrojový mail:

07.08.2009 18:44:00 milanzeleny napsal(a):
Čech Běhounek
Ti Češi, stále jen ventilují svojí malost a provinčnost; proto se mi do psanílehčího žánru tolik nechtělo.
Mám americký titul Profesor, ne český, stejně tak PhD a MS. Ing. z VŠE mi nebyl v USA uznán. Osobní vizitku nepoužívám, ale občas mi ji někdo udělá, podle svého. Fordham U. je v Lincoln Center, ve středu Manhattanu, předtím jsem byl 10 let na Columbia U. Ekonom nejsem z VŠE, ale z U. of Rochester. Přes 450 publikací a 30 knih, nebudu vám z nich vybírat. Do ODS či jiné strany jsem nikdy nechtěl, vždy jaem vystupoval proti nim. Na UTB mám zahraniční doktorandy v CAEV. Mé publikované práce nic nápadně nepřipomínají, určitě ne práce jiných lidí: stačí si namátkou jednu přečíst. jejich kvalitu hodnotí akademická obce, tj. mezinárodní citace (v ČR jsem na 1. místě). Nevím co je špatného na všeznalství - je to věe jen poptávka a nabídka. Komunbisté mi zřejmě nikdy nezapoměli a nezapomenou, že jsem odešel. Ale já jsem odešel rád a s chutí. Nadávek a nálepek jsem v Česku schytal až až, takže mi nevadí, jen mi je líto té neinformovanosti a neznalosti, tak jako každému profesoru. Jediné povzbudivé je že těch Čechů Běhounků je stále méně, i když anonymní blogy jim nabídly "druhý dech".
08. 08. 2009 | 10:12

milanzeleny napsal(a):

Český Běhounek
Vystupujete jako samozvaný kádrovák, jehož motivace a infomovanost zřejmě zdaleka převyšují české i mezinárodní instituce určené k této funkci. Nebudu na Vaše inkvizičně vykonstruované "dotazy" anonyma odpovídat, víte o mně zřejmě víc než já sám o sobě. Vaše úporné hledání nesrovnalostí ve veřejných informacích jde za hranice legitimní zvědavosti a nezasluhuje odpovědí. Tím bych se jen snížil k Vaší úrovni. Vaše otázky tedy zůstanou nezodpovězeny a kádrovací práce Vám tedy teprve nyní začíná. Hodně úspěchů - zapište a neste na onu stranu.
08. 08. 2009 | 15:05

milan napsal(a):

pane profesore, pan čech vás nijak nekádroval, velmi precizně uchopil fakta, vaše vlastní slova a porovnal je například s vaším webem, poznal jsem vás když jste zakládal politickou stranu cca 93-94, po anabázi v OF a ODS, promiňte, ale namísto hloupých řečí, jste mohl napsat seriozní odpověď, omluvit se za užívání titulu prof., popírání studia komunistické ekonomie, vysvětlit svůj spis u stb, atd., což jste neučinil, tím potvrzujete vyřčené

PS: metodika, kterou je pan profesor vyzdvižen mezi nejcitovanější české ekonomy je neudržitelná, to bychom mohli najít amerického profesora, který má české předky a označit jej za nejcitovanějšího
08. 08. 2009 | 16:46

Petr Čech napsal(a):

Praktické důsledky všeznalství pan ing. Zeleného.
Kádrování znamená zjišťovat politickou loajalitu a názory.

Udivuje mne, že když nás máte za blbečky, když v této blbrepublice uděláme
blbžebříček ekonomů, tak se s ním oháníte kde můžete. Proč se neoháníte americkým žebříčkem? Jste v něm uveden? V Americe žijete od 25 let, budujete si společenské sítě zaměřené na své zviditelnění, a nestydíte se srovnávat s blbčechy, kteří mohou usilovat o IF od 1990.
08. 08. 2009 | 21:11

milanzeleny napsal(a):

Petr Czasch
teď, když jste nazval všechny a všechno kolem sebe blbečky, tak snad Vaše náruživé mesiášství nahradí trocha zdravého rozumu. Čeští ekonomové se přece musí porovnávat se světem, ne jen sami mezi sebou. Pro mně za mně, třeba s Krugmanem nebo Stiglitzem, když Vám to pomůže (jim určitě ne). Odpovím tedy ještě: jsem v americkém žebříčku na poslednín místě. Tím jste tedy české ekonomické vědě hodně polepšil a pomohl. Teď konečně víte jak na tom jsou. Nevím jestli za takovou samozvanou a plamenně neinformovanou "obranu" vůbec stojí. Hirschův index přece zůstává bez ohledu na dané jméno. I v těch "společenských sítích" jste laik. K tomu, aby vás ve světě druzí citovali, vaše práce musí mít především obsah - a k tomu vám společenské sítě nepomohou, leda ve shánění zakázek na "ostrůvku prosperity".
Baťovci říkali, že to nejlepší na světě jim úplně stačí. To byli Čechové a hodnoty hodné Čechú; ne to ufňukané, provinční bolestínství, které zde propagujete a které zřejmě navrhujete i pro své okolí.
09. 08. 2009 | 02:02

Boleslav D. napsal(a):

Nahlednutim do Web of Science zjistujeme, ze M.Zeleny tam ma celkem 45 zaznamu - serazeno podle poctu citaci (vcetne autocitaci):
***********************

1. Title: MANAGEMENT SUPPORT SYSTEMS - TOWARDS INTEGRATED KNOWLEDGE MANAGEMENT
Author(s): ZELENY, M
Source: HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT Volume: 7 Issue: 1 Pages: 59-70 Published: 1987
Times Cited: 21

2. Title: ON THE SQUANDERING OF RESOURCES AND PROFITS VIA LINEAR-PROGRAMMING
Author(s): ZELENY, M
Source: INTERFACES Volume: 11 Issue: 5 Pages: 101-107 Published: 1981
Times Cited: 14

3. Title: ON THE (IR) RELEVANCY OF FUZZY-SETS THEORIES
Author(s): ZELENY, M
Source: HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT Volume: 4 Issue: 4 Pages: 301-306 Published: 1984
Times Cited: 12

4. Title: HIGH TECHNOLOGY MANAGEMENT
Author(s): ZELENY, M
Source: HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT Volume: 6 Issue: 2 Pages: 109-120 Published: 1986
Times Cited: 11

5. Title: GESTALT SYSTEM OF HOLISTIC GRAPHICS - NEW MANAGEMENT SUPPORT VIEW OF MCDM
Author(s): KASANEN, E; OSTERMARK, R; ZELENY, M
Source: COMPUTERS & OPERATIONS RESEARCH Volume: 18 Issue: 2 Pages: 233-239 Published: 1991
Times Cited: 9

6. Title: QUALITATIVE VERSUS QUANTITATIVE MODELING IN DECISION-MAKING
Author(s): ZELENY, M
Source: HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT Volume: 4 Issue: 1 Pages: 39-42 Published: 1983
Times Cited: 8

7. Title: TOWARDS A SELF-SERVICE SOCIETY
Author(s): ZELENY, M
Source: HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT Volume: 1 Issue: 1 Pages: 77-77 Published: 1980
Times Cited: 5

8. Title: OPTIMAL SYSTEM-DESIGN - TOWARDS NEW INTERPRETATION OF SHADOW PRICES IN LINEAR-PROGRAMMING
Author(s): HESSEL, M; ZELENY, M
Source: COMPUTERS & OPERATIONS RESEARCH Volume: 14 Issue: 4 Pages: 265-271 Published: 1987
Times Cited: 3

9. Title: THE ROOTS OF MODERN MANAGEMENT - BATA-SYSTEM
Author(s): ZELENY, M
Source: HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT Volume: 6 Issue: 1 Pages: 5-7 Published: 1986
Times Cited: 2

10. Title: THE LAW OF REQUISITE VARIETY - IS IT APPLICABLE TO HUMAN SYSTEMS
Author(s): ZELENY, M
Source: HUMAN SYSTEMS MANAGEMENT Volume: 6 Issue: 4 Pages: 269-271 Published: 1986
Times Cited: 2
*******************
Pak je tam jeste 35 dalsich publikaci, ktere maji 1 nebo 0 citaci.

Celkove bych rekl, ze je to v tomhle oboru docela slusne - asi opravdu jeden z nejcitovanejsich Cechu v tomhle oboru...

..
09. 08. 2009 | 22:06

Boleslav D. napsal(a):

Dodatek:

Hirschuv index 6.

..
09. 08. 2009 | 22:09

Petr Čech napsal(a):

Největší pokrytectvím Milana Zeleného je to, že předstírá, že je ekonom.

Nemám rád když se za vědce prezentují odborníci na management a personalistiku.

Nedovoluji se obrátit proti těmto oborům. Zaujímají významné místo mezi humanitními obory, ale aureola, kterou okolo se šíří, oslňuje tak silně, že není vidět slabost některých líbivých frází.

Sledoval jsem vystoupení pana inženýra a pana profesora Švejcara v pořadu Otázky Václava Moravce. Došel jsem i závěru, že je načase přesunout obor management (odborné zaměření viz http://milanzeleny.com Research interests, Orientation) na fakulty humanitních studií a nespojovat jej s ekonomií. Důvody, které mne k tomu vedou, jsou líbivé fráze, které uvádím níže ve vypsaných citacích pana inženýra.

„Neberte vážně ekonomické poučky“.
Co místo nich nabízíte? Jakou teorii se Vám podařilo vyvrátit?

„Struktura ekonomiky… bude vypadat úplně jinak“.
Ano to bude! Jak plyne čas, tak vše vypadá jinak. Jen Váš vzhled na fotografiích, kterými se prezentujete, vypadá již čtyřicet let stejně. Jaká je Vaše vize ekonomiky za X let?

„Nové ekonomické modely se objeví, způsob chování, způsob regulací, nové produkty se objeví, nové podniky se objeví“.
To je specifikace Vaší ekonomické vize?

„Krize je přirozenou součástí kapitalistického systému, pořád se na ní díváme jako na nenormální úkaz… nechápeme, že provádí důležitou funkci, očišťuje neefektivnost… Měli bychom udělat největší práci krize bez krize“.
Výborná myšlenka! Můžeme ji slyšet v každé manželské poradně. Manželská krize se přirozenou součástí života, pořád se na ni díváme jako na nenormální úkaz…Měli bychom udělat největší práci krize bez krize. Více společně mluvit, trávit společně více času.

„Často se říká, že tato krize není naší vinou, byla dovezena… předchozí konjunktura byla dovezena, tehdy jsme neříkaly, že je to dovezený…“.
Neznám žádného ekonoma, který by takto popisoval konjunkturu. Nikdo nezpochybňoval, že jsem proexportní ekonomika.

„Mnoho podniků nám z vlastnického hlediska nepatří“.
Populismus nehodný „globálního létajícího profesora“. Většina prvorepublikových podniků byla vytvořena díky židovskému, německému, francouzskému a anglickému kapitálu. Nejde o to kdo, ale jak.

„Dnes nejde o obnovení automobilového průmyslu, ale také o přechod a transformaci, nové typy automobilů, nové typy produktů, nové typy služeb, jsem v pozici, kdy nemáme rozhodovací přednost… Kdybychom měli své vlastní automobilové vlastníky, kteří by řekli ano, mi se na ten svět napojíme, mi půjdeme do této nové éry naplno, tak bych neměl obavy, ale jelikož mi toto nemůžeme, tato rozhodnutí dělat, tak jsem odsouzeni na ten vnějšek, jak oni se rozhodnou, a má zkušenost mi říká, že tyto nové produkty si budou spíš držet u těla a mi budeme dostávat ty výjezdový série“.
Nelze než souhlasit! Bylo by skvělé, kdybychom vybudovali automobilový koncern. To co zbylo ze Škodovky bylo možné zprivatizovat do českých rukou (přihlášen byl majitel Poldi Kladno Stehlík), nebo prodat zahraniční společnosti. Dnešních 10% HDP Škody Auto není kritiky hodné. Jak vlastnická struktura ovlivňuje ekonomickou prosperitu firmy? Kolik automobilek je v převážném vlastnictví národa jejich vzniku? Jaký badatelský význam mají tyto líbivé fráze? Pan inženýr zde představil (v druhém díle dále rozebírá) koncepci národního státu v ekonomice. Tuto koncepci zastával např. pan dr. Eduard Beneš, všichni víme jak to dopadlo. Kompletní antré (odkaz na závěr) poukazuje na značné neznalosti v oboru automobilového průmyslu.

„Tady si musíme uvědomit, že ten důvod bylo, abychom zabránili vysokým nákladům, jak tady zmiňoval profesor Švejnar. Ale to je spíš politická argumentace. Ono se vlastně těm vysokým nákladům tímto způsobem zabránit nedá. GM, který je vlastně ve vlastnictví státu, protože to nezvyšuje důvěru ve schopnost konkurenční toho podniku, čili jsme se dostali do situace, že jsme tedy propálily 50 miliard a stejně ten podnik jde do bankrotu“.
Odpověď profesora Švejcara: „Příklad ze Spojených států, má v sobě jeden důležitý element, když vláda tuto věc řeší, tak akcionáři ztrácí všechnu hodnotu svých akcií. To jsme zatím v Evropě neudělali. Vláda převezme automobilku, bude ji restrukturalizovat a potom tuto restrukturalizovanou automobilku prodá opět soukromým vlastníkům. Není to stimul!“

Výstup pana inženýra je imaginární hypotéza. Spíše než vědeckým závěrem je imaginární deskripcí.

Pokračování dále.
09. 08. 2009 | 22:28

Petr Čech napsal(a):

Opravdu nám chce pan inženýr namluvit, že práce redaktora v IF časopise, neumožňuje konkurenční výhodu k jiným IF časopisům? Zařazení pana inženýra mezi české ekonomy je selháním vědeckého úsudku a metodologie. Ještě nešťastnější je jeho exhibice tímto výsledkem.

Několik týdnů před vypuknutím finanční krize pan inženýr opěvoval sílu americké ekonomiky. Dnes vytváří opačný dojem. Být generálem po bitvě umí každý průměrný akademický pracovník, o čemž jsem přesvědčen ve spojitosti s panem inženýrem. Spekuluji o tom, že tomu bylo podobně v době privatizační.

Pan inženýr se prezentuje jako Baťovec. Podle toho jak osobně vystupuje, jak píše, jak se vyjadřuje o druhých, nemůže být Baťovec. T. Baťa, pověstný svou racionalitou, by jistě neschvaloval křižování světa „létajícího globálního profesora“ na čtyřhodinovou přednášku.

Pan inženýr již prokázal, že není schopný diskutovat tam, kde není uctíván. Jistě nedokáže reagovat ani na tento text.

V souvislosti s jeho spisem u STB, mne děsí informace na jeho stránkách v podkapitole Orientation, kde se zmiňujete o svém poradenstvím pro vládu SSSR.

Svatý Václave ochraňuj nás od poradců SSSR!

Váš Petr Čech Běhounek

Odpovědi pana ing. Zeleného najdete v diskusi: Prázdniny “globálního” profesora - a je z toho fejeton… http://blog.aktualne.centru...

Pořad lze shlédnout na: http://www.ct24.cz/vysilani...

Inspirováno: http://joch.blog.idnes.cz/c...
09. 08. 2009 | 22:29

Petr Čech napsal(a):

V žebříčku Českých ekonomů není zohledněn časový faktor, národní status domovské university a akademický obor pana inženýra, kterým je personalistika a řízení. Postavit naroveň amerického akademika, který si pěstuje sociální síť a usiluje o IF od 1967 a českého, který může usilovat od 1990, je nepřiměřené. Moc dobře víme jak je z české univerzity několikanásobně obtížnější se do IF médií dostat. Opravdu nám chce pan inženýr namluvit, že jeho 25letá práce redaktora v IF časopise a členství v devíti edičních radách IF časopisů, neumožňuje určitou „konkurenční výhodu“ k dalším IF médiím? Tato skutečnost devalvuje jeho umístění, vzhledem ke střetu zájmů. Zařazení pana inženýra mezi české ekonomy je selháním vědeckého úsudku a metodologie. Ještě nešťastnější je jeho exhibice tímto výsledkem. V případě pana inženýra by měl vyšší validitu žebříček amerických personalistů.
10. 08. 2009 | 10:25

Daňový poplatník napsal(a):

Pane Zelený, nic si z toho nedělejte, každý se nějak tím životem protloukáme, když mohou na Nově vystupovat pravidelně astroložky, Špidla je Eurokomisařem,Její Excelence Milča Vicenová Eurovelvyslankyní, Bervid-Bukvice šlechticem, a parta Olašských Cikánů z Rumunska královskou družinou, proč byste nemohl používat titulu Hypergalaktický profesor?
Já Vám Vaše akademické hodnosti, ani pobyty v letadle nezávidím.

Jo, a protože nemám specializované ekonomické vzdělání,a Vy jste věhlasný ekonom, copak je to ta krize z nadvýroby, a jakou má spojitost s nadnárodními monopoly?
10. 08. 2009 | 15:42

strazce manzelky napsal(a):

10. 08. 2009 | 20:16

milanzeleny napsal(a):

Výše uvedené monology Czasche a spol. rozumbradů, jsou exhibicí osobních názorů, téměř na všechno týkající se mé osoby. Anonymní blog však není dobře zvolené medium, nepodléhá odbornému hodnocení ani testu informační spolehlivosti, a navíc prezentuje své teze pod fejetonem určeném k pobavení, ne k politickému kádrování. Ve své informační podstatě skupina Czasch uvádí tolik nesmyslů, že na ně nelze v tomto mediu adekvátně reagovat. (Chtějí zablokovat čas, abych omezil své publikace? :-)) Ti lidé vidí, že jsem globálně „zapřažený“ a hned si nárokují cenný čas zbytečným kádrováním - co se v ČR změnilo? Kvůli takovému myšlení se těžko někdy dostaneme na špici. Přesto, reaguji na některá jejich pomýlení; i po 20 letech se vynořují stále noví komunisté (I kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci. To, že si nikdo z jinak zapálených českých diskutérů netroufne k obraně pravdy je též příznačné):
• Kolem světa kvůli 4-hodinové přednášce? Na IBMEC v Riu jsem strávil celý měsíc, tj. asi stovka přednášecích hodin - popsal jsem jen svoji honbu za přednáškou první. (Stačí přečíst fejeton do konce)
• Ekonomie se již dávno dělí na makro- a mikro-: moje specializace je optimální alokace zdrojů, multikriteriální rozhodování a Paretovo optimum. To vše je nedílnou součástí ekonomické vědy.
• Jak lze tyto znalosti prezentovat v české TV? Nelze. Každý chce jen přetavení do jednoduchých a ex post samozřejmých a zapamatovatelných frází. Toto omezení jsem přijal, protože jednoduchost a průhlednost vyjádření je důležitým kriteriem pochopení.
• Cílený monolog trpí okázalou neznalostí odborné literatury: 90% mé práce je v angličtině (ne vždy mojí vinou). Ve letech 1967-1989 byly v ČSR citace mých prací zakázány a tento zákaz ovlivnil celou generaci výzkumníků: obava z citování „Zeleného“ přežívá dodnes.
• Czsachem prosazovaná myšlenka izolace a provincialismu, v kombinaci se ztrátou vlastnictví českých výrobních prostředků, volá po vyšší, ne nižší vzdělanosti, informovanosti a soutěživosti - jinak ČR čeká dlouhodobá nezaměstnanost a dočasně ničivá deflace.
• Složka StB: nemohu komentovat, nevím o ní a nevím co v ní je. Jsem v USA od r. 1967, má exilová protikomunistická činnost byla asi příliš razantní… také propagace soustavy řízení Baťa v zahraničí? Nevím. Prozkoumejte si sami.
• Komunisté moji rodinu setřeli dosti podstatně: otec horník-razič na Kladně, strýc uranové doly Jáchymov; matka si vzala život až po r. 1989 - kvůli opakovaným nařčením postkomunistů, že její syn „neuspěl v zahraničí“.
• Na vojnu jsem šel již jako zaměstnanec EÚ ČSAV; místo jsem dostal již jako VŠE student, v r. 1964. Titul Ing. mi nebyl v USA uznán. Ostatní tři tituly mám z USA. ČSR jsem opustil v r. 1967.
• Konzultace pro SSSR: byl jsem členem U.S. týmu pro transformaci komunistických systémů, přednášel na US-SSSR institutu IIASA ve Vídni, atp. Tato práce měla své plody, i když jsem byl nakonec v SSSR zadržen, vykázán a do rozpadu nesměl zpět.
• Jsem řádný americký Professor s doživotním úvazkem (stejně jako asi prof. Švejnar), jmenován po řádných stupních Assistant a Associate. Žádný jiný akademický titul profesora v USA neexistuje (kromě Emeritus, a to díky bohu nejsem.). Vyučuji v oboru Management Systems (tedy určitě ne „v personalistice“).
• Fordham University je třetí prestižní univerzitou v New Yorku, přešel jsem na ní po 10 letech z Columbia U. Graduální a doktorská studia jsou umístěna v Lincoln Center, tedy v centru Manhattanu. Působím tam skoro 30 let.

Pokračování
10. 08. 2009 | 21:07

milanzeleny napsal(a):

• Ohledně publikací: ne 45, ale 450. Citační indexy z 80. let jsou pouze neúplným vzorkem. Publikační činnost se datuje 1964-2010 (než toho zanechám ). Počet publikací uvedených na oficiálním webu je omezen - v zájmu „vyrovnání“ akademického výkonu.
• Ohledně žebříčků ekonomů: Czsach chce degradovat celou českou ekonomickou vědu nastavením místních, ryze českých kriterií. Tak se v globálním světě soutěžit nedá. (Dostal by sice Klause do předních pozic, ale to má s vědou pramálo společného.) Na úrovni české ekonomie se nic nezmění, když opět vymažou jméno Zelený.
• Příspěvky ekonomické vědě? MCDM-Multiple Criteria Decision Making; Linear Multiobjective Programming; De Novo Programming; Knowledge Management; Multidimensional measure of risk; Tradeoffs-free economics; Social autopoiesis; Games with Multiple Payoffs; High Technology Management; Conflict Dissolution theory, Anti-Porter Strategy, atp. Nevím co víc - ještě jsem neskončil.
• V r. 2007 byl publikován (IOS, Amsterdam) globální Festschrift „Knowledge and Wisdom“, jako uznání mé dosavadní vědecké a odborné práce. Přispěli vědci z celého světa.
• Mými osobními mentory byli ekonomové F. von Hayek a O. Morgenstern, biologové H. Maturana a F. Varela, statistici W. E. Deming a M. Tribus, a mnozí další. Vzhledem k informovanosti v ČR, netřeba ty další jmenovat.
• Z posledních publikací:
- On the Essential Multidimensionality of an Economic Problem: Towards Tradeoffs-Free Economics, Czech Economic Review, 3(2009)2, pp. 154-175.
- Technology and High Technology: Support Net and Barriers to Innovation, Advanced Management Systems, vol. 1, no. 1, 2009, pp. 8-21.
- Strategy as Action: from Porter to Anti-Porter, Int. J. Strategic Decision Sciences, 1(2010)1, to appear.
- The KM-MCDM interface in decision design: tradeoffs-free conflict dissolution, Int. J. Applied Decision Sciences, 1(2008)1, pp. 3–23.
- Strategy and Strategic Action in the Global Era: Overcoming the Knowing-Doing Gap, Int. J. Technology Management, 43(2008)1/2/3, pp. 64-75.
- Human Systems Management: Integrating Knowledge, Management and Systems, World Scientific, 2nd Printing 2008
• Co dělám nyní? Pracuji na knize The BioCycle of Business: Managing Corporation as a Living Organism, 2009 (in progress), která přinese alternativy k mechanistickým poučkám ekonomie dob již minulých.
• Ohledně osobního, včasného hodnoceni stavu americké ekonomiky a následné krize mohu nabídnout své články:
- What is wrong with the U.S. economy? Czech Business Weekly, 31 March, 2008, s. 28-30.
- World financial crisis has long roots, Czech Business Weekly, September 29, 2008, s. 26-29.

Málokdy jsem byl komunisty tak ponížen, abych se musel zpovídat samozvanému, anonymnímu niemandovi, navíc pod blogem zábavného fejetonu o cestách globálního profesora. Ale zřejmě anonymní kádrování v ČR nadále vzkvétá a přešlo pouze do media nekontrolovaných, anonymních diskuzí pod blogy.
Pravda, nemusel jsem odpovídat (gentleman nereaguje na stupiditu), ale asi jsem stále ještě spíše Čech než gentleman. (Proč nechají Czsacha degradovat a monopolizovat blogovou diskuzi starými kádrovacími praktikami? Proč on sám neužívá neanonymních medií?) Je z toho až nevolno.
Omlouvám se, že jsem se nakonec svými reakcemi snížil k vnucené pod-úrovni – jde však přece jen o spontánní blog, ne o kvalitní diskuzi. Své profesi se také omlouvám; mé odpovědi v žádném případě nepředstavují uznání legitimnosti postojů za danými otázkami. (Uveřejním vše separátně později.)
Nevím kdo je p. Czsach a je mi to úplně jedno.
V konečném důsledku by ale částečné (a profesionální) „provětrání“ fakt a mýtů za mojí osobou bylo zřejmě na místě – vlastně to nikdy nikdo v ČR neudělal; v podstatě to vítám, jen forma je ponižující. Škoda také, že se toto „lidové kádrování“ nevztahuje na ostatní osobnosti ekonomických „žebříčků“.

Konec
10. 08. 2009 | 21:08

Fantom napsal(a):

Fantom by po přečtení této diskuze ještě rád dodal, že je přesvědčen, že stejně jako on i mnoho dalších lidí se zájmem čeká na zábavné i odborné texty pana profesora; a doufá, že se pan profesor od psaní na blog Aktuálně.cz nenechá odradit.
10. 08. 2009 | 21:33

Petr Havelka napsal(a):

Pane profesore,

nechte je vyhnít.

Ani se neptejte za co je ve zdejších končinách profesorem jistý VK
http://profesor-klaus.osoba...
A jak se profesorem nestanete
http://blog.aktualne.centru...
10. 08. 2009 | 21:35

David Cirkl napsal(a):

Pane profesore, někdy mám pocit, že Vám začne vadit, že my, malí provinciální Češi komolíme názvy, když říkámr Praha, zatímco správně English je to Prague. Do České televize jednou stěžoval zoufalec, že se má správně říkat Munchen a ne Mnichov apod.

Sneakers já si překládám jako tenisky (tohle slovo je zaručeně globální bude se Vám líbit). Prostě je to něco, co se dobře nosí v létě a podle Vaší zkušenosti se na to dá namazat lejno.

S létajícími profesory v Čechách je to trochu jinak, než si představujete. Přijedou na jednu přednášku týdně, svým jménem a titulem zaštítí předmět a tím jeho přínos pro školu končí.
10. 08. 2009 | 22:31

Petr Čech napsal(a):

Alea iacta est.
11. 08. 2009 | 10:27

Michal J napsal(a):

Vidim, ze jak blog, tak diskuse jsou velmi ostre. ;-)

Nejprve muj nazor k blogu. Vzhledem k tomu, ze je psan cesky, predpokladam, ze je urcen Cechum. V tom pripade nebylo strategicke postavit vtipne historky na tom, jak jsou Cesi neschopni troubove. Ne ze by to nebyla pravda, podobne jako u jinych narodu, ale napr. ta historka s pasem byla hodne velkou "nadsazkou"... (jak uz tu nekdo poznamenal, musi to byt hodne stara verze). Nektere postrehy/navrhy o profesorskych pozicich na mnoha ceskych institucich najednou mohou take pramenit z nedorozumeni ci nedostatecne informovanosti. To se ale da vyresit rozumnou diskusi. Kazdopadne zamer blogu (nevim, jestli vysledek) byl zretelny - pobavit, napsat neco v lehcim tonu.

To, co predvedl "Petr Cech", je ovsem pod jakoukoli prijatelnou uroven. Kydani nesmyslne spiny, navic zretelne odtrzene od reality. Oslovovat profesora Zeleneho "pane inzenyre" (nespletl jste si ho s hradnim panem?) a poukazovat na to, ze nema ceskou profesuru ci co, ja nazor jako vysity z nejake zakourene kancelare zamindrakovaneho neuspesneho akademika, ktery si resi sve osobni problemy a vykrikuje, kdo je nejvetsi frajer na pisecku.

Vase posledni citace Cesara trochu postrada hlubsi smysl. Ne vse, co je v latine, musi byt v dane situaci moudre... Co jste tim chtel rict? Ze jste se ztrapnil natolik, ze uz neni cesty zpet a jdete jako vyraz pokani rezignovat na svou pozici nekde na univerzite? Co kdybyste zverejnil sve skutecne jmeno a pracoviste, kdyz uz tu probehlo "obnazeni Zeleneho" v primem prenosu.

Jinak Vas vystup vyse, ktery do detailu mapuje zivot Milana Zeleneho pripomina psychopata ci "stalkera"... Bez ohledu na to, jaky je muj nazor na velkou cast minulych prispevku M. Zeleneho, beha mi z Vas mraz po zadech. Kdybyste mel trochu cti v tele, odhalil byste svou identitu. Takto jste jen maly smiracek...
11. 08. 2009 | 20:47

Michal J napsal(a):

Jeste dodatek:

Ja si taky myslim, ze dany "zebricek" ekonomu je nestastny, z vicero duvodu. A chvastani v jakekoli oblasti asi neni znakem prevelike moudrosti.

I kdyz muzete mit v dilcich zalezitostech pravdu, tak napr. Vase utoky na profesuru (zcela jiste opravnenou a cennejsi nez mnohe domaci v danem oboru), obvinovani z plagiarismu (dokazte to konkretnimi texty) a jine, to je proste neuveritelny trapas. Kdyz uz se Vam nechce vystupovat z anonymity a tusite, ze jste v tomto ujel, mohl byste se aspon anonymne omluvit.
11. 08. 2009 | 21:13

Michal J napsal(a):

Oprava:

"Cennejsi nez mnohe domaci" ci "cennejsi nez domaci v danem oboru", nedopatrenim jsem to pri rychlopsani zkombinoval a doslo k vyznamovemu posunu.
11. 08. 2009 | 21:42

Milan napsal(a):

Bylo to pěkné a čtivé, jen kdyby tady nebyli ty češy. Malý český petr si aspoň pšoukne. S pozdravem co čech to ignorant.
11. 08. 2009 | 23:02

milan napsal(a):

Vážený pane profesore, opravdu jste se svlékl ve celé své „kráse“! Vnímavý čtenář vidí tu slabost, rozzuření, uraženou ješitnost, výmluvy, pohrdání, útočnost, výsměšky, absenci smyslu pro humor, atd. Přestaňte se ohánět fiktivními úspěchy (stovkami neznámých prácí, nepřesně uváděnými akademickými hodnosti, citacemi impact z devíti edičních rad, výukou na C.U., stovky průměrných profesorů byli odejiti), když jste měl odevzdat povinnou publikační činnost, skoro vždy jste měl značné zpoždění, až za oceánem vás osvítila múza. Nebyly to náhodou texty amerických kolegů? Každý odborník zná nízkou úroveň vašich „makroekonomických“ prací. Žádám vás, přestaňte se motat okolo makroekonomie (PFD z vás nikdy nebude) a zůstaňte u SŘB. Propagací SŘB děláte záslužnou a kvalitní práci, zasluhující úctu a obdiv! Měl byste-li více pokory, lidé by vás měli ve větší úctě. Za sprchu kritiky si můžete sám, díky svému vystupování.

Když si tak libujete v příslovích na naši českou adresu, mám pro vás jedno:
NULA SE DĚLÁ NĚKDY TAK VELKOU, ŽE VYPADÁ, SKORO JAKO MALÁ JEDNIČKA.
České přísloví
11. 08. 2009 | 23:11

Michal J napsal(a):

milan:

Jaj, a vynoril se dalsi... Prosim Vas, snazte se oddelit casto iritujici zpusob autorova vystupovani (prinejmensim neobvykly v tomto kulturnim prostoru) a autorovu RADNOU profesuru a publikace v jeho oboru.

Pokud nekoho obvinujete z plagiatorstvi, tak to dokazte. Jinak je to trapas a nechutnost.

"Nebyly to náhodou texty amerických kolegů? Každý odborník zná nízkou úroveň vašich „makroekonomických“ prací. Žádám vás, přestaňte se motat okolo makroekonomie..." Vy zadate? ;-) Nechte to na autorovi, oni se ctenari rozhodnou sami, co chteji cist... (ja treba nebudu, ale pro zmenu zadam Vas, abyste tady nezamoroval ovzdusi drby, ktere neprokazete, a abyste se nesnazil autora vystvat z blogu - je to TRAPAS).

Vyridte si to nekde na schuzi ve Zline.
12. 08. 2009 | 00:15

milan napsal(a):

anonym Michal J, který kritizuje anonymitu, tak to je pěkný úchyl, chlapče, je načase se omluvit a napsat odkaz na nějakou svou práci, až napíšeš, alespoň jeden článek, který ti otiskne Ekonom nebo HN, tak tady někoho vychovávej, možná, že potom zjistíš, že existuje plagiátorství zvané kompilace, mnoho je takových, kteří převyprávějí jen cizí myšlenky, prakticky nedokazatelné, odhalitelné jen s širokou znalostí oboru
12. 08. 2009 | 00:42

Michal J napsal(a):

milan (alias Petr Cech ci jeho klan?):

Ja nekritizuji anonymitu, pokud jde o vecnou diskusi atd. Veskrze by diskuse pod blogy mela byt anonymni, protoze se lide vice otevrou. Ale pokud jde o hazeni nicim nepodlozenych drbu na neanonymniho blogera, to je jina kava. Jiste chapete ten rozdil, pokud ne, neni Vam pomoci.

Jinak soude podle Vasi gramatiky, obsahu posledniho prispevku a publikacniho benchmarku "Ekonom nebo HN" uz chapu, ze jsme doma. ;-)
12. 08. 2009 | 00:56

milan napsal(a):

greene, že jsi to ty, jsi tak vzteklý z kritiky, že ses začal obhajovat jako Michal J, kdo jiný by kritzoval Ekonom a HN...."už chápu, ze jsme doma"
12. 08. 2009 | 01:01

RK napsal(a):

Zaplat priroda ze nejsem vysokoskolsky profesor ale obycejny clovek letajici take cas od casu po svete. Pokud se Vam tohle stava casto (coz predpokladam pokud resite spojeni na +- 2 hodiny a zbytek na letisti v Cine a jeste v anglictine) a navic bez uhony tak to klobouk dolu. Jinak dobre pocteni.
12. 08. 2009 | 10:07

Helena napsal(a):

Vždy se velmi stydim za diskutující typu Petra Čecha a další podobně zapřklé pány. Věřím, že jich není zas tak monoho, jsou jenom velmi aktivní. Bohužel, nevěřím, že časem vyhnijou... Pane profesore, nechte je být, někdy je lepší nereagovat.
12. 08. 2009 | 10:53

sudeťák napsal(a):

ja, ja, typisch der Tschechischen, nechat si vy kalet na hlava a jeste podekovat, a bulik okolo nosu o Grünnove Tschechische Pass z roku 1967
12. 08. 2009 | 11:32

milanzeleny napsal(a):

Doporučení: rozdělte diskutéry do dvou skupin – anonymní a neanonymní. Ať si pak každý diskutující svobodně zvolí ve které skupině zadá svůj komentář a případný čtenář které komentáře bude číst, aby neplýtval drahocenným časem. (Naprogramovat takovou drobnost musí být weekendové zadání pro středoškoláka.) V současné době se indexy poměru komentářů k počtu přečtení pohybují v číslech 0,004 - 0,05 (podle omezeného vzorku), a když opravíte pro opakující se diskutéry, tak se tato čísla přibližují nule. Někdy v podstatě diskutují 2-3 lidé se stovkami komentářů, při celkovém počtu přečtení třeba 20.000. Zdá se, že je všem jedno jaká je úroveň a kvalita blogování, nikoho to zřejmě nezajímá, i patologičtí devianti mají volný prostor. Proč někdo s přebytkem času nezpracuje ukazatele kvality?

****

Jsou lidé, kteří lžou („Petr Čech“) a pak ti, kteří jen produkují nepravdu („milan“). Lež je účelové cílená nepravda. Lhář chce uškodit nebo poranit, ví co dělá, je si plně vědom toho, že lže.Vyvolává od oběti reakce obrany. Producent nepravdy nelže, nepravda je přirozenou produkcí jeho vnitřní logiky a způsobu myšlení, nemůže za to. Od oběti vyvolává soucit a třeba i úsměv.
Tak i zřejmý laik „milan“. Není schopen rozlišit fakta a pravdu od nepravdy, splývá mu to v jedno. Je nutně ohromen profesionálním lhářem, snadno lháře podporuje a obdivuje, jako ten „milan“ toho „Petra Čecha“, tedy Czsacha.
Deformaci logiky lze vidět v jeho tvrzení, že jsem opisoval texty amerických kolegů – a hned poté, že úroveň mých „makroekonomických“ prací je nízká. Asi ti „američtí kolegové“ za moc nestáli, nebo jsem opisoval jen od těch zcela podprůměrných, když každý takový „milan“ a “každý odborník“ ihned pozná moji nízkou úroveň bez jediného konkrétního argumentu či příkladu.
Jak takové nehodnotné výplody mohly proniknout do světových časopisů, dosáhnout citačního Hirschova čísla 9 či 11 (viz POLITICKÁ EKONOMIE, 2, 2008) je pak zcela nepochopitelné a „milan“ tak zpochybňuje systém výběru publikací předních světových časopisů. Bohužel o tom ani neví a nedochází mu to, když jako protiváhu nabízí magazín Ekonom a HN: články v takových mediích přece nejsou považovány za publikace a nelze je v seznamu odborných publikací na univerzitách uvádět. Navíc Zelený nikdy nepublikoval v makroekonomii, protože se zabývá mikroekonomií, jak stále zdůrazňuje. Nevím proč dává „makroekonomii“ do uvozovek - asi neví co to vlastně je a jak se od mikroekonomie liší.
Bohužel žádné mé odborné práce nečetl - nazývá je stovkami neznámých prací. Neznámých kde? Neznámých mezi českými ekonomy? Anebo u různých „milanů“, kteří považují HN za vrchol odbornosti? Zde již člověk přechází do úsměvu, protože „milan“ neví co píše, a vůbec nechápe (na rozdíl od lháře) jak deformovaná jeho logika je.
A pak ta kryptická věta: „když jste měl odevzdat povinnou publikační činnost, skoro vždy jste měl značné zpoždění, až za oceánem vás osvítila múza.“ To je pro mě nerozluštitelné. To už je na soutěž: Co to vlastně může znamenat? „Za oceánem“ jsem od r. 1967 – o jakou „povinnou publikační činnost“ proboha jde? Co a komu jsem to měl tehdy „odevzdat“? A vůči komu jsem mohl mít „značné zpoždění“? Nevím, hraničí to s příznaky duševní vyčerpanosti a sklerózy? Každý takhle zaslepený anonym se tak zbavuje své anonymity. (Oba pány znám, prozrazují se informacemi, které jen oni mohou znát, ale necítím potřebu je „odhalovat“ – měli by předstoupit sami, jako chlapi a hlavně Češi – pokud Čechy jsou.)
A ta „sprcha kritiky“? Jestliže se jeden dědo opakovaně a vytrvale snaží vyprázdnit svůj močový měchýř, i kdyby to udělal stokrát za sebou, tak z toho „sprchu“ neudělá. A kritika? Žádnou kritiku jsem nezaznamenal, jen osobní lži, invektivy a nepravdy – ani slovo o obsahu, koncepcích či teoriích v mé práci. Uvedl příklady svých letošních vědeckých publikací – není tam třeba zaměřit „kritiku“?
Je velká škoda, že dva lidé zcela zničili úroveň dialogu k prostému a neškodnému fejetonu a že si to ostatní komentátoři nechají líbit. Jestli privilegia anonymity bude i nadále zneužívána a degradována takhle vulgárním způsobem, pak v ČR bude i nadále klesat celková úroveň blogování: mnozí přestanou psát (nejde přece o bona fide „publikace“), jiní sníží úroveň a náročnost svých příspěvků.
12. 08. 2009 | 12:30

milan napsal(a):

píšeš greene o sobě, když se povyšuješ a vysmíváš mnohým ekonomům (namísto seriozní argumentace), představitelům významných institucí a prezidentovi USA, je ti líto, žes nedoceněn, že tě vlivní lidé v USA a ani u nás neposlouchají, no hurá, mají, alespoň špetku rozumu, opravdu je na tvé kritice něco pravdivého, jinak by tě to tak nevytočilo
12. 08. 2009 | 13:18

sudeťák napsal(a):

pro milanzeleny
jak u vas rikat, potrefeny vul se vzdy ozvat, entschuldigen Sie mich bitte, Gans husa

to rozdeleni nicht gut, anonym und neanonym, spise kritiker und Fan-Club
12. 08. 2009 | 15:11

Michal J napsal(a):

Milan Zeleny:

Rozdeleni na anonym/neanonym by v praxi nefungovalo, nebot nelze verifikovat pravost jmena. Slusni by to dodrzovali, psychopati by pochopitelne vkladali jmena vselijaka, menili IP adresy skrz proxy servery, atd. V horsim pripade by se podepsali jako jejich uhlavni nepritel/sef a napsali by neco, co by skutecneho nositele jmena zesmesnilo (mozna by rafinovane psali zdanlive rozumne a pouze to prokladali hloupostmi, aby textu dodali duveryhodnost). To by bylo jeste horsi, protoze naivni ctenari by v neanonymni sekci brali jmena za skutecna. Technicke reseni to nema. Koneckoncu, "Petr Cech" se taky "podepsal". Anonymita jako takova spatna neni, pokud se diskutuje slusne (klidne ostre a kriticky). Editor vymazava urazky, bohuzel nemaze nepodlozene pomluvy. Cena za prinos diskusi, kdy lide bez zabran rikaji, co si skutecne mysli, je volny pristup sociopatu a psychopatu.

Sudetak alias milan (odeslano ze stejneho pocitace):

Jste nemocny. Zajdete si k psychiatrovi.
12. 08. 2009 | 15:30

milan napsal(a):

už jsem ti jednou psal, že jsi uchyl a musím to zopakovat, také jsem ti psal, ať raději mlčíš, než se budeš plést do věcí, kterým nerozumíš, zkus si zjistit něco o IP adresách, nemají ji jednotlivé PC, již dávno se to zrušilo, nebylo dost kombinací, ale přípojná místa, tak o mé IP se můžeš dozvědět, že je to Vodafone.cz , určitě najdeš spousty lidí, kteří budou mít stejnou adresu jako já, uchyle, a nejsem milan (II.) a sudeťák, pan profesor má pravdu, když píše, že nejhorší jsou polovzdělanci jako ty, internetové diskuse nejsou pro takové slabé nátury, v nich je vše dovoleno, když na to nemáš tak sem nelez, je důležité co je řečeno a ne kdo to řekl, to je velmi pozitivní prvek komunikace na internetu
12. 08. 2009 | 17:17

Michal J napsal(a):

milan:

;-) Diky za vybornou zabavu zadarmo, uz dlouho jsem se tak nezasmal. Ale Vam to trvalo, nez jste si to vse vygoogloval a rychle zmenil IP (podle meho navodu vyse). Bravo! :-) Jinak si to jeste dogooglujte, abyste v tom nemel takovy gulas (IPv4 vs. IPv6).

Srovnejte: "už jsem ti jednou psal, že jsi uchyl a musím to zopakovat, také jsem ti psal, ať raději mlčíš" a kratce pote "a nejsem milan (II.) a sudeťák". Nejak si to logicky odporuje, vidte? ;-) Vy patologicti lhari dokazete vzdy tak pobavit... Jenom se Vam divim - kdyz Vas M. Zeleny zna, a mozna se zmini lidem, kteri znaji Vas a odkaze je na tuto diskusi, ze Vas to bavi se takto ztrapnovat. Ja bych chodil kanaly...
12. 08. 2009 | 17:38

milan napsal(a):

Jak to vypadá, mé informace o nízkém množství IP jsou nepřesné. Podle zaslaného IP nedojdou (pokud jsem to správně pochopil). Vidíte jak je prospěšná konkrétní diskuse. Mohl byste se pokusit o podobné informace z oblasti ekonomie? Dokážete přijít s nějakými argumenty, na text o vystoupení pana profesora na ČT? Dokážete tam vůbec vidět daná témata? Nebo jste jen amatér, bez ekonomického vzdělání, nebo člen fan týmu. Mě je opravdu jedno kdo jste, zda sám pan profesor nebo kdokoli jiný.
Textem typu, že je to tu pod jakoukoliv přijatelnou úroveň, kydání nesmyslné špíny, atd., dokazujete, že se nedokážete vyjádřit odbornými argumenty.
12. 08. 2009 | 18:42

Michal J napsal(a):

milan:

1) Adresy dojdou, uz v jistem smyslu "dosly", ale presto muzeme temer s jistotou rici, ze milan (II.), sudetak a Petr Cech jsou jedna a tataz osoba (pravdepodobnost, ze tomu tak neni, je proste prilis mala).

2) Byl jsem tak rozesmaty, ze jsem nejak prehledl, ze v tech jmenech je tu skutecny zmatek, tak pardon. OK, Vy jste mozna jiny milan nez ti dva predchozi (jeden s velkym M a jeden s malym). (To je taky inteligentni napad, podepsat se stejne, jak to zrovna udelal nekdo nade mnou...)

3) Nepatrim do fan klubu M. Zeleneho. Ale primitivni obvinovani z plagiatorstvi bez dukazu je skutecne kydani spiny. A vystoupeni Vaseho jmenovce je skutecne pod prijatelnou uroven.

4) Bylo to zabavne, ale budu se muset venovat skutecne praci. Neni mi prijemne debatovat s lidmi Vaseho typu.
12. 08. 2009 | 18:56

milan napsal(a):

argumenty tedy nebudou, nepřekvapil jste
12. 08. 2009 | 19:00

Štěpán Binar napsal(a):

Pane Zelený, vůbec Vás neznám, jen jednou jsem Vás viděl v televizi v Otázkách V.M. a musím říci, že to, co jste tam říkal, mělo v tomto pořadu, po dlouhé době, hlavu a patu (čárek jak smetí). Navíc je sympatické, že si názory pod svým blogem přečtete a taky na ně (na rozdíl od jiných) reagujete. Takže doufám že Vám ti prďolové přiliš nepokazili náladu.
13. 08. 2009 | 13:41

Václav napsal(a):

Pane Zelený, čtu tady tu šílenou agresi vůči vám. Nálepkování, očerňování, polopravdy a další... Nenechte se tím prosím otrávit. To čeho se vám tady dostalo není obraz českých lidí. To by bylo zase jen nálepkování. Ten člověk je nejspíš nemocný a zaslouží si naše politování, Jednou se nejspíš vlastní zlobou užere. Byl jsem na pár Vašich přednáškách a byla to vždy odborná a poctivě odvedená práce. Že se nelíbíte pár lidem kteří se hrozí, že by jejich výsledky mohly být poměřovány jiným srovnáním než je nějaká místní klika kamarádů, tomu se nelze divit. Ocenění si zaslouží i to, že jste na výpady slušně reagoval. Vetšina blogerů prostě nereaguje vůbec.
13. 08. 2009 | 23:58

Ford napsal(a):

Tak to je síla. Soudruh Petr Čech milan si prostě ty narážky na komunisty nemohl nechat líbit.
14. 08. 2009 | 20:48

prázdninová sleva napsal(a):

Já Vám Vaše akademické hodnosti, ani pobyty v letadle nezávidím.
15. 08. 2009 | 10:04

slayer napsal(a):

Profesore,

az zase budete v Riu, tak nechte vzkaz. Muzeme zajit na pivo.
16. 08. 2009 | 04:57

milanzeleny napsal(a):

slayer

budu tam cely cervenec 2010 - tak neco pripravte.
16. 08. 2009 | 10:02

nike shoes napsal(a):

In order to be excited in the basketball game, many people like wear [url=http://www.jordandi.com/][b]jordan shoes[/b][/url] in the playground. Because they believe [url=http://www.nikempire.com/][b]nike shoes[/b][/url]. After all, Nike INC is a great brand in the world. At the same time, the guy who want to be more fashionable, they like [url=http://www.ugg-bag.com/][b]ugg boots[/b][/url] also.
17. 08. 2009 | 14:03

Žaneta napsal(a):

Velmi zábavné. Děkuji za zajímavý příběh.
18. 08. 2009 | 19:20

mjs napsal(a):

Človek si niekedy hovorí, načo je dobré na niektoré príspevky vôbec reagovať...
19. 08. 2009 | 14:04

MICHAL V. napsal(a):

Pěkný den!

Hezký fejeton...jen někteří vnímají věci "příliš po svém".

Zde úvaha:
"Byl Jana Baťa opravdu takový hlupák? " aneb Jak se nepoddat manipulacím a mít průhledno ?

zajímavý odkaz:
http://neviditelnypes.lidov...
19. 08. 2009 | 18:03

milanzeleny napsal(a):

Michal V.

To, co udělal ubohý Svatopluk Turek (mnohokrát) s JAB v ČSR i v Brazílii jsou podobně nenávistné konfabulace jaké se daly vidět i pod tímto nešťastným fejetonem. Nenávistní a všničící Turkové jsou dodnes mezi námi. Takové polopravdy jsou nevyvratitelné: nejsou důkazy, že se ty nesmyslné anekdoty nestaly. Přitom právě můj předchozí blog ukázal, že JAB byl genius. V 1990 mě Klaus napadl, že jsem "bolševik" a že jsem "neuspěl v zahraničí". Jak jim to vyvrátíte? Je to jako to pověstné "Servít je vůl". Nejlépe je mlčet a nereagovat, ale to zase naivní veřejnost interpretuje jako alespoň částečnou vinu. To staročeské "Na každém šprochu, pravdy trochu" ničí českého ducha i duši: povyšuje polopravdu na skoro pravdu, něco lepšího než lež. Není tomu tak: polopravda vraždí, lež ne.
19. 08. 2009 | 22:46

MICHAL V. napsal(a):

ad J.A.B., manipulace »

Ano, odkaz na článek o J.A.B. od S.T. jsem uvedl záměrně, jak je třeba být obezřetný před ukvapenými závěry a vyřknutými soudy nad lidmi, které jsme nikdy osobně a hlouběji nepoznali, jejich práce detailně nezkoumali a neprověřovali, atd.

Někteří lidé používají klamavé fráze jako např., že by T.Baťa senior spíše boty spálil než aby je prodal laciněji.
Jedni to dělají, aby uškodili, jiní se slepě poddávají závěrům od jiných lidí.

Takže před předsudky a odsuzováním je se třeba mít vždy velmi napozoru.
20. 08. 2009 | 15:16

bambamore napsal(a):

Ac jsem se k precteni clanku dostal teprve ted, nuti mne se ke komentarum vyjadrit. Clovek, ktery se jednou podepise Jan Behounek a vzapeti Jan Cech a potom jeste kdovikdo ve mne budi zasadni neduveru. Jeho komentare pak pak prozrazuji absurdni nenavist a paranoiu. Tato osoba misto odsudku Milana Zeleneho pouze odsoudila sama sebe.
26. 08. 2009 | 15:00

MICHAL V. napsal(a):

Doplněk:

Vzpomínám si, jak na jiném blogu byl ostře odsuzován T.Baťa junior kvůli rodinným nesvarům, atd. Text měl zdůraznit vše to špatné, byla v něm hořkost. Každá mince má však dvě strany a člověk by měl být vždy hodnocen z více stran a úhlů. Je to oblíbené informovat o všelijakých špatnostech a katastrofách, na to dobré a hlavně inspirativní se často zapomíná.

Ke všem těm otázkám směřovaným k prof. Zelenému, politiků, apod. "jak by jste to vyřešil, když jste tak chytrý?" Asi je to od právěku jakási závislost k vyšším autoriám, božstvu, panovníkovi. Když bude odpovědí "férová spolupráce", bude to pro mnohé fráze. Do jisté míry je každý sám sobě řešením i východiskem (ve svobodné zemi). Politika nemusí jen ovlivňovat lidi, lidé politiku mohou ovlivňovat sami, lépe než kdykoliv předtím.

A jak zjednodušeně praví jeden moudrý člověk: "Chudoba není kategorií ideologickou, ale existenciální, je kusem lidského údělu. Převraťte společnost čímkoliv navrch-chudí padnou zase ke dnu a nanejvýš k nim přibudou jiní."
Poznámka: chudobou a bohatstvím není myšlena jen výše konta.

K autorovi zdejšího fejetonu - Ve svém věku by mohl veřejný život opustit a víc si užívat, místo toho píše, přednáší a cestuje po světě. Je to ctižádost, že uspěl ve světě? Posedlost kariérou? Jsou to sny o budoucnosti? Předpokladem pro dosažení cíle, jak pro akademika, tak i pro umělce, obchodníka nebo řemeslníka, není jenom talent, ale též vůle, pracovní vypětí, výdrž a především píle a ochota uskrovnit se v soukromé sféře. Nevím, jak jiní, ale já to obdivuji.
27. 08. 2009 | 14:03

replica watches napsal(a):

<a href="http://www.rolexreplicas2u.com"><strong>Replica Watches</strong></a>,<a href="http://www.idolreplicas.com"><strong>Swiss Replica watch</strong></a> .<a href="http://www.iwcreplicas.com"><strong>iwc watches</strong></a>,<a href="http://www.breitlingreplica..."><strong>breitling replica</strong></a>
<a href="http://www.idolreplicas.com"><strong>Swiss Replica watches</strong></a> ,<a href="http://www.breitlingreplica..."><strong>Breitling Navitimer</strong></a>,
<a href="http://www.rolexreplicas2u.com"><strong>Replica Rolex</strong></a>,<a href="http://www.rolexreplicas2u.com"><strong>Rolex watches</strong></a>,<a href="http://www.rolexreplicas2u...."><strong> Rolex Daytona </strong></a>,<a href="http://www.rolexreplicas2u...."><strong>Rolex Submariner </strong></a>
11. 11. 2009 | 07:51

uggclassic napsal(a):

<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Bailey Button</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ch...">UGG Christmas Special Offer</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Classic Crochet</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Ugg Lo Pro Button</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/bl...">UGG Locarno</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Mayfaire Boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG New Style</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Tall Stripe Cable Knit</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Women's Classic Argyle Knit</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Women's Coquette</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Mini Boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Ugg Women's Rainier</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Tall Boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Sundance</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Cardy boots</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Nightfall</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Ultra Short</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Ultra Tall</A><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">UGG Short Boots</A><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg boots sale</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/ug...">classic ugg boots</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/ug...">classic tall ugg</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/ug...">ugg short</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg sale</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg boots uk</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg uk</a><BR>
<a href="http://www.linkboots.com/">ugg boots</a><BR>
<A href="http://www.linkboots.com/ug...">Tall Ugg Boots</A><BR>
28. 11. 2009 | 12:51

Jokles napsal(a):

Článek napsán velmi dobře, ale pár věci mi tam velmi skřípe....jakoby tam byla kapka zaujatosti...téměř až antikomunismu
16. 12. 2009 | 00:52

Jokles napsal(a):

Michal V. nám napsal a vysvětlil, co to je, podle něj, chudoba ! Já si však myslím, že nám to spíše předvedl a demonstroval chudobu svou, tu mentální ....
16. 12. 2009 | 00:57

Poptropica napsal(a):

thank you
13. 02. 2010 | 20:00

Value City Furniture napsal(a):

thanks you very much
21. 02. 2010 | 19:30

raudensah napsal(a):

thaks you very much
23. 02. 2010 | 22:26

Free Ringback Tones napsal(a):

good article
04. 03. 2010 | 03:25

Download mp3 Nasyid napsal(a):

good posting ,i like it thanks you very much for youf information
06. 03. 2010 | 04:52

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
06. 03. 2010 | 07:20

vitamin shoppe napsal(a):

good article thanks you very much for youf information
09. 03. 2010 | 03:46

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 01:43

http://www.kw61.com/replica-corum-watche napsal(a):

30. 03. 2010 | 05:26

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 06:34

sesli chat napsal(a):

Thank you for your sharing.!
http://www.yuregininsesi.com
30. 03. 2010 | 14:14

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.!
30. 03. 2010 | 14:14

chanel watches napsal(a):

On cheapchanelwatches.com we sell best, original <a href="http://www.cheapchanelwatch...">Chanel Watches</a> at low price with Free Shipping and Fast Delivery. Select one of Chanel Ceramic Watches, <a href="http://www.cheapchanelwatch...">Chanel J12 Wathces</a> Series to get <a href="http://www.cheapchanelwatch...">Cheap Chanel Watches</a> at home.
31. 03. 2010 | 17:04

discount coach handbag napsal(a):

Thanks for the great article here.
http://www.discountcoachhan... http://www.mbttrainersshoes... and http://www.louboutindiscoun...
are the best websites,you can find the most fashionable products in here
14. 04. 2010 | 03:31

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 05:17

Karel napsal(a):

Rovněž se připojím se svým údivem nad agresivní reakcí pana Čecha Běhounka vůči panu Zelenému. Dovolím si připojit dvě osobní poznámky k tématům, která mě zaujala. Jako ekonom nevidím problém v tom, že pan profesor přednáší na několika univerzitách. Nakonec víme, že je to otázka poptávky a nabídky. Pokud po jeho přednáškách je poptávka, proč by nepřednášel každý den jinde. V reakci na jeho vystoupení v ČT (otázky VM) nemohu souhlasit, že by obsah jeho názorů byl zastaralý. Osobně mám zkušenost s mým profesorem ekonomiky (nikoli ekonomie), který skutečně na pražské VŠ přednáší podnikovou ekonomiku (předpokládám dle obsahu) od revoluce stále stejně. Nedávno jsem četl, že pan Zelený se stal předsedou představenstva jedné společnosti, můžeme tedy sledovat, jak si povede v reálné ekonomice. :-)
12. 01. 2011 | 11:08

Eva Strnadová napsal(a):

Psne profesore moc si vás vážím a obdivuji vás, škoda,že takových lidi jako jste vy není na této panetě více.
29. 11. 2011 | 23:11

lamxung napsal(a):

It is important when buying wholesale products to know the different types of services. Manufacturers time to sell their products directly to you at wholesale prices. It cost more to buy your product directly in production, not only cheaper, but there is less risk of damaging the product. Look at all the producers like you want to sell and find out if you have a place where they sell directly to you, and if it is not possible to find out that they use distributors.

If the wholesale product you want to make are not accepted at the local level, the only option for import. Imports of products was very easy thanks to the Internet, globalization and other factors. Import will add additional costs to the original price of the product, so make sure that when you import goods, the price enough to cover the cost of imports. When buying wholesale products, imported, you have two choices: you can buy directly from foreign companies and local importers and the same product. When you import wholesale products that you may also consider other aspects such as product life cycles, delay, and delivery times, which can all affect the quality and price of the product.
Lists product buy online http://zingzu.com
13. 08. 2012 | 11:41

Lodageohege napsal(a):

<a href="http://www.saclouisvuittonlvs.com/"> http://www.saclouisvuittonlvs.com/99377 </a>,sac louis vuitton pas cher
<a href="http://www.pascherlouisvuittons.com/"> http://www.pascherlouisvuittons.com/61508 </a>,sac louis vuitton pas cher
<a href="http://www.vuittonpascherfr.com/"> http://www.vuittonpascherfr.com/97677 </a>,louisvuitton pascher
<a href="http://www.saclouisvuittonslv.com/"> http://www.saclouisvuittonslv.com/60574 </a>,louis vuitton pascher
<a href="http://www.sacvuittonsfra.com/"> http://www.sacvuittonsfra.com/30750 </a>,sac louis vuitton pas cher
15. 09. 2012 | 22:33

outletltzcz napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose sale</a> piano http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - canada goose cheap
26. 02. 2014 | 11:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy