Destrukce práva a politiky v podání ODS

15. 06. 2013 | 11:08
Přečteno 15330 krát
Výkonná rada ODS vyjádřila podporu premiéru Nečasovi v této pohnuté době a usnesla se na tom, že nepovažují za trestný čin vzdání se poslaneckého mandátu, jak to udělali tři žalovaní rebelové, za slib místa ve výnosném podniku, což nabízel premiér Nečas. Dokonce soudí, že takto nepěkně označovat uvedenou politickou dohodu by znamenalo popření našeho demokratického systému.

K tomu lze dodat jenom jedno: Toto usnesení je skandální a taková strana ohrožuje demokracii.

Politický obchod neboli deal, řečeno slovy Petra Nečase, je vskutku součástí normální politiky. Děláme to všichni, přiznal premiér ve své obhajovací řeči v Poslanecké sněmovně. Řekněme, že svým způsobem má pravdu, jenom je třeba umět rozlišovat obchod a korupci.
Obchod je smlouva, ve které dvě svobodné a sobě rovné osoby přijímají vůči sobě závazky, které jsou vzájemně výhodné. Smlouvy tak stanovují obecné a vzájemně prospěšné pravidlo jejich spolupráce. Je jasné, že tato pravidla významně omezují způsoby toho, co smí nebo nesmí dělat osoby, jež stojí pod takovými obecnými závazky. Existuje ovšem také porušování těchto pravidel, krádeže a korupce. Korupce zde znamená, že jedna osoba využívá toho, že ostatní dodržují obecná pravidla, zatímco ona má zisk z toho, že je dodržovat nebude. A tak je korupce, když farmaceutický dealer domluví s nějakým lékařem, že mu zaplatí kongresovou turistiku, pokud bude odebírat léky od jeho firmy. Je korupce, když se zorganizuje výběrové řízení na nějakou zakázku podle obecných kritérií, jež měla být rovná a férová, ale vyhraje ten, kdo měl „zvláštní zacházení“ díky spiklenecké dohodě, která dotyčnému zajistila prospěch tím, že obecná pravidla byla porušena.
Když je politika obchod, tak je otázka, jaká obecná pravidla platí v politice. Nepochybně jsou to zásady právního státu a zákony, které stanovují, co je normální a co je krádež a korupce. Směna poslaneckého mandátu za výnosný podnik, jak o něm zde uvažujeme, má ale ještě jeden rozměr navíc, řekněme rozměr demokratický. V tomto případě je totiž ve hře vztah mezi politiky, kteří ve volbách získávají mandát od voličů, což je závazek, že budou jednat jejich jménem a v jejich zájmu Můžeme ovšem vést učené debaty o tom, zda je tento závazek spíše jen delegační, takže je odvolatelný, jak říká třeba Rousseau, nebo zda je elitářský, když zastupitel má volnou ruku v tom, aby poznával a prosazoval obecný zájem společnosti, jak soudí naopak Burke.
Bohužel politický obchod mezi premiérem Nečasem a třemi rebely je jiná káva, lépe řečeno z jiného světa. V tomto případě totiž došlo k tomu, že byl zobchodován poslanecký mandát, tedy závazky poslanců k občanům, kteří politiky volili. Pokud by něco takového bylo normální, tedy mohlo platit jako obecné pravidlo, pak by se celá volební demokracie mohla převést na obchodní vztahy. Začalo by to tím, že by voliči mohli prodávat své hlasy politickým obchodníkům a skončilo by to nějakou celonárodní politickou bankou – orwellovsky jistě nazvanou národní demokratická banka – která by dbala na to, aby cena jednoho hlasu nepodléhala náhodným výkyvům, aby byla zajištěna „měnová stabilita“ a „inflace“ byla držena na uzdě – v krajním případě by se provedla nějaká demokratická devalvace.
Svým způsobem buďme rádi, že nežijeme v takové obchodní demokracii a že v našem případě to byla jenom korupce, tedy spiklenecká snaha premiéra Nečase a tří rebelů získat výhody z toho, že ostatní budou obecná pravidla právního státu dodržovat a oni jako černí pasažéři z jejich porušení budou mít prospěch. Zatím něco takového není normální, zatím takové jednání patří do kategorie politické korupce, byť nás ODS zřejmě hodlá přesvědčit o opaku – svým usnesením? Anebo svým chováním? Kdyby měl tuto „odvahu“ slovutný guvernér Illinois Blagojevich, který se pokusil nabídnout k prodeji křeslo po senátoru Obamovi, mohl se stát čestným předsedou ODS. Sám ale raději tvrdil, že je to nedorozumění, že nic nenabízel a že to není normální.
V jakém smyslu je tedy politika obchodem a není to korupce? Politika v liberálním podání má vskutku znaky dohod mezi svobodnými a sobě rovnými osobami o vzájemně výhodné spolupráci na půdě právního státu. Proto existují politické strany, které formulují skupinové zájmy, vzájemně soutěží o podporu voličů a vítězné zájmy prosazují v politice. Předpokládá se, že obecné dobro vzejde z toho, že tyto soutěžící strany reprezentující masy lidí ve společnosti, se budou muset dohodnout na majoritním postoji. Přitom se musí dohodnout, takže vznikají kompromisy, politické obchody a různé dealy, o nichž ovšem často můžeme mít vážné pochyby, zda nějaký obecný prospěch vyjadřují, ale v každém případě je třeba od nich odlišit korupce a černé pasažérství, nemá-li dojít k destrukci práva a demokracie.
Takže v rámci politických dohod může dojít k tomu, že nějaký nevýrazný politik bude „vystřelen nahoru.“ Jak tomu bylo, když pravice v roce 2006 potřebovala dohodu se sociální demokracií, a tak jí přepustila vedení sněmovny a předsedou se stal „neškodný“ Miloslav Vlček. Nebo může být nějaký politik poté, co opustí významný politický post, „odškodněn“ lukrativním manažerským postem, jak se stalo v případě Jaroslava Tvrdíka, když ten z vlády odešel do českých aerolinek. Dá se sice s úspěchem pochybovat o společenském prospěchu takového „odškodňování“ politiků, ale pokud přitom nedošlo ke korupci a porušení zákona, tak se lze nanejvýš zlobit na to, jak fungují liberální principy obchodu v politice. Zlobit se ale sotva bude možné, pokud nějaký politik bude muset po dohodě odstoupit z významného místa, ale nebude zašlapán do země, nýbrž dostane příležitost uplatnit svůj organizační a odborný talent v jiné pozici, jak tomu bylo v případě Vladimíra Špidly, když ten se stal členem Evropské komise EU. Zde byl totiž republice zjevně ku prospěchu, narozdíl od jiných českých politických výtečníků.
To jsou všechno více či méně obecně prospěšná obecná pravidla toho, jak funguje politika podle liberálních principů obchodu. Korupce je ovšem trestný čin podle zákonů právního státu a politická korupce je porušením obecných pravidel liberální demokracie, která se sice mohou zdát někomu příliš volná, ale v žádném případě nemohou zahrnovat obchod s poslaneckými mandáty. Pokud někdo tento rozdíl nevidí, nebo nechce vidět, měl by být považován za škůdce demokracie. Smutné je, že se k této slepotě oficiálně přihlásila celá pravicová strana ODS. Nepřekvapuje, že s tímto postojem souzněl i místopředseda TOP09 Miroslav Kalousek, který ovšem neopomenul (cynicky, rituálně?) zdůraznit, že takovýto politický obchod byl společensky prospěšný, neboť Ivan Fuksa je prostě odborný poklad.
A Karel úspěšně spí.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

prvního ale měli vzít Kalouska napsal(a):

Konečně člověk, který jasně rozlišuje.
Už jsem si myslel, že výkonné radě její marťanský výrok projde.
Jako zatím všechno, Topolánkovými gulemi počínaje, přes Drobilovy miliardy po církevní restituce.
Ti pánové (a dáma) si myslí, že mohou úplně všechno a cokoli.
Míval jsem momenty, kdy jsem se domníval, že by ODS neměla zaniknout, ale už jsem všechny pochyby ztratil.
Je to loď bláznů.
15. 06. 2013 | 11:17

Rada napsal(a):

Já si myslím, že tuzemská politika měla dlouhodobě už tak destrukční obraz, že tohle jenom zapadá. Nic nového. V rámci duševního zdraví je lepší zdejší politiku nesledovat a věnovat se svám privátním zájmům. Já sám sám jsem si naordinoval, že politikům nebudu věnovat svou pozornost a energii (čili volit nepůjdu).

K odhlečení a pobavení:-)
http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/americka-noc-dlouhych-nozu/
15. 06. 2013 | 11:22

pop napsal(a):

Tak o naši demokracii píši okolní státy.
Jako milostnou aféru, která může přivodit konec české vlády, líčí německé a rakouské deníky odhalení důvodů zatčení vysokých státních úředníků včetně lidí z nejbližšího okolí premiéra Petra Nečase. Zatímco švýcarský tisk se ptá, zda tento zásah znamená konec "pražské kmotrovské republiky", podle rakouského listu Der Standard poměry v Česku už připomínají satiru. Britská BBC pak věští Nečasovi poslední víkend ve funkci.
A stále se najde skupina politiků a pravičáku,kteří to obhajují jak Milouš Jakeš.Jaký je tedy rozdíl mezi bolševiky a modrobolševiky?Žádný jsou z jednoho těsta.Tu svoji pravičáckou zkorumoivanou politiku může obhajovat jedině fanatik.
15. 06. 2013 | 11:26

jan napsal(a):

Ládík

Modrý Edvard Ládík vylezl z pasek aby obhajoval svoji pasekářskou politiku,která nemá v civilizovaném státě co pohledávat.Říkám si proč tato pravičácká zkorumpovaná svoloč a lůza nechce zařadit k civilizovaným státům EU a dodržovat její pravidla.Poněvadž by nemohli krást a rabovat podle svých manýrů.Proto brojí za přijetí eura,protože by nemohly prát peníze.Nečasi odejdi .
15. 06. 2013 | 11:33

včera rudý, modrý dnes, zloděj z ODS napsal(a):

Koukám, že jsou zahraniční media plná nepřiměřeného zásahu. :D
15. 06. 2013 | 11:39

Carlos V. napsal(a):

Ládik : špatně. Musíme přece odlišovat prasata modrá (zlá) od prasat oranžových (hodných).

Ovšem Nečas, ať odpovídá či ne definici z první věty, je zejména slabošský trouba. Definoval se již před lety, kdy nejprve označil možnost být ministrem obrany za možnost se udělat či oddělat, aby se následně podělal a funkci nevzal.

Tuto svojí jedinečnou schopnost nám stále opakuje. Ano, někteří lidé nemají rádi, je-li chlap "macho". Kdo má rád notorického slabošského sraba ?

P.S. Nebude lépe, B. Sobotka je druhý takový. Když vzpomenu jeho límeček... ach jo.
15. 06. 2013 | 11:43

zdenek napsal(a):

Když v roce 89 stejnou argumantaci používal Jakeš tak jsme vyrazili do ulic a tu bandu odstranili.Dnes jsme za pecí?To si necháme od té chamradě libit?Kvůili těm všem darebákům, kteří si pro sebe vytvořili ten správný KOMUNISMUS,
musí poslušná, okrádaná, robotující chudina, která má ten správný KAPITALISMUS robotovat za 12 tisíc čistýho.
15. 06. 2013 | 11:48

Koleda napsal(a):

To, co předvádí ODS je k zblití, ale kde byli soudruzi z ČSSD když šlo o Grosse, Tvrdíka etc.? Ano, to co se děje je bohužel politická kultura made in Czech Republic. Nedělějme si iluze, že ostatní partaje jsou jiné vč. KSČM. Ta to už doceůa dobře ukazuje v krajích. Takže, nové volby nic nevyřeší, protože přijdou k moci jiní gauneři. Bohužel. Ostatně jaký je rozdíl mezi Sobotkou a Bendou?
15. 06. 2013 | 11:48

VFISCHER napsal(a):

GANGSTERISMUS VŠEDNÍHO DNE

To, co tak dalekosáhle, teoreticky a složitě popisuje pan autor blogu, je jinak řečeno dvacetčtyřletá vláda gangsterismu, který sedl na zdejší končiny rovnoměrně, spojitě a nepřetržitě. Není oblasti, jakéhokoliv odvětví a jakékoliv činnosti, kam by nezasahoval a sídlí a začíná zejména na nejvyšší politické úrovni partají všech barev !

Kompletní rozklad státní správy, justice a policie se zvrhnul do větších či menších soubojů a řežeb jednotlivých klanů, bojůvek, skupin či gangů, jak podle odvětví či oborů (stavebnictví, zdravotnictví, informatika atd.) tak podle území. Také takzvaná „dotační“ politika je v podstatě jen kupčení s nasměrováním finančních toků a zdrojů podle momentální síly a vlivu příjemců.

Černá a šedá ekonomika trvale přebíjí veškerá pravidla takzvané „řádné“ ekonomiky a proto je stát v prohlubující se spirále úpadku - resp. drtivá část obyvatelstva je ožebračována na úkor vládnoucí zločinecké oligarchie. To je základní model neokoloniálního banánistánu, kde je v džugli chaosu dovoleno prakticky všechno. Platí pouze finanční a mocenské síly jednotlivých klanů. Hra na nějakou demokracii je pouze pozlátkové dekorum pro řežby mafií v džungli chaosu.
15. 06. 2013 | 11:49

zle matičko zle, komsomolci zde napsal(a):

já jsem byl rozhodnutý ODS už nevolit, ale po tomto bolševickém puči budu!
15. 06. 2013 | 11:57

mb napsal(a):

A Karel úspěšně spí.

!!!

sic.
15. 06. 2013 | 11:57

Viola napsal(a):

Ládíku

Včera v TV vám jasně vysvětlil pan Zaorálek, jaký je rozdíl mezi Tvrdíkem - trafika za normální ukončení jedné služby a Tluchořem - nucení ukončit službu za úplatu služby jiné.
15. 06. 2013 | 12:00

to members of ODS napsal(a):

Mně se "líbí" jak členové ODS - již s tečením do bot - poukazují na minulost ČSSD. Ano, to je pravda. Co ale dělali hmatatelného tehdejší členové ODS?
Zatímco opozice se snaží tuto nebezpečnou vládu donutit skončit, ODS tehdy nedělala nic.
Mám radost, že vláda Petra Nečase a Jany Nagyové končí.
15. 06. 2013 | 12:02

Zle matičko, zle, Schwarzenberci zde! napsal(a):

zle matičko zle, komsomolci

pane matičko komsomolče. Jaký bolševický puč máte na mysli? Kdo jsou ti bolševici, kteří jej provádějí? není náhodou pučem ta destrukce, kterou zde již několik provádí kmotří triáda?
15. 06. 2013 | 12:13

Pavel Johanides napsal(a):

Ústavní zvyklost,, zavedená a dodržovaná Klausem, Topolánkem, Pospíšilem, Blažkem, Kalouskem, Nečasem, Schwarzenbergem, atd., že krást, podvádět, korumpovat pro nás vyvolené je zcela v pořádku, přece proto jsme do politiky šli, není v normálních demokraciích možná, ale naopak je trestná a v právním státu, který samozřejmě nejsme, tvrdě stíhatelná.
15. 06. 2013 | 12:24

vesele jen vesele, průřez českými médyji napsal(a):

A. B. Bartoš tvrdí, že to všechno přes Bradáčovou řídí Norman Eisen, abychom si museli opatřit kazašskojakuzácký reaktor.
Za instrumetálního k tomu označuje původně vyučeného krejčího Zdeňka Bakalu. O sakách nic neříká.
(To tu ani neuvádím g-word, ačkoli je schváleno nezávislým soudem.)

Jsem to řikal, že Nečas do tý Moskvy neměl jezdit. A ještě si neodpustil oplzlé poznámky na konto prznitelek chlazených kuřat.
Tím si vlastnoručně zatloukl poslední hřebík do rakve.

Břetislaf Tureček (jestli on není janičář?) nám opět oznamuje (z Izraele), že Ahmadíneřád dvakrát zfalšoval volby (oproti všem faktickým zjištěním a konsenzu mezinárodního tisku - ona jedna věc je nátlak na voliče a jiná zfalšování výsledků), nějak mu prostě nemůže odpustit, že nedopadl jako Mossadeq.

Na Náměstí Míru (proč se to dozvídám až teď?) ženy v rámci Kongresu žen nabízejí svoje služby.
Již tam kvačím.
Včera jsem v Belvederu prošvihl výčepy minipivovarů, to už bude všechno vypito.
15. 06. 2013 | 12:26

Míla napsal(a):

Zle matičko,zle komsomolci zde - a já se naivně domníval,že šmejdi jsou jenom předvádějící prodejci.A ejhle,oni se vyskytují i jinde.A hlavně by mě zajímalo,zdali se nedomníváte,že v komunistickém puči má prsty KSČM.Takový trouba snad být nemůžete.
15. 06. 2013 | 12:26

scientist napsal(a):

Toto je potřebné slovo do debaty, které zatím nikdo pořádně nevyslovil!
I pánové z čssd i z ksčm včera při dotazech novinářů jasně řekli, že vyzývají Nečase k odstoupení kvůli jeho metrese a zneužívání voj. rozvědky, že se to netýká kšeftu s mandáty a s posty - prý si počkají, co vlastně policie v tomto směru má. Neschopnost rozlišovat korupci od politických dohod je zarážející.
15. 06. 2013 | 12:30

vaněk j. napsal(a):

Konec podvodníků v Čechách
15. 06. 2013 | 12:47

Míla napsal(a):

A nejhezčí je s jakou zaujatostí vysvětloval jeden ministr s otlačeným čelem, po budíčku,kam se má demokracie ubírat z té křižovatky na kterou se dostala.Žeby to určily volby?
15. 06. 2013 | 12:49

miláno z Děčína napsal(a):

Autorovi článku!
Marnost nad marnost.Doufám,že tu je ve státě skupina či aspoň jednotlivec,kteří od "STŘEDY" hlídají,aby ti mocní.skutečně duševně nemocní a všeho mocní,nerozkradli a nerozdali si prostředky státu a funkce tu či mimo vlsast!Pak bude dosti času a v duchu "jejich schválených zákonů" je spravedlivě postihnout či náhodou poctít uznáním,že nejsou ještě tak marní!!!
15. 06. 2013 | 12:52

TatianaGT napsal(a):

Na parlamentních listech se někteří už nově přihlásit nemohou, dává to hlášku, že je špatné heslo, slabé a pod. Prostě to neprojde. Nějak nám vzniká cenzura.
15. 06. 2013 | 12:57

JF napsal(a):

ano, správný popis, chlapci a děvče jaxi pozapomněli na mantinely, které má ostatně vše. I svoboda a zas jen svoboda i revoluční zápal pro věc - i ten svazácký ;-) Ostatně toto bezměří zde hlásá již pěknou řádku let normalizační revolucionář bez hranic Václav kikina Klaus. A že podobných klonů tu máme ... je to jistý psychokulturní světnázoru - a ještě kevšemu ten nejsprávnější ;-)

ps: je to taky poněkud politicky přebujelý liberalismus jarmulečníků alá Marx a Engels - velká řeka revoluce. On asi i ten relativismus by měl být od do ... ;-)
15. 06. 2013 | 13:01

Ostrava napsal(a):

Jak komunisti? Se vzpamatujte. Ti co jsou dnes hodně za vodou byli před listopadem veksláci a podobní nerobiči či na ně napojení ruzni prasopsi. Sotva se vrhl klaus ke korytu, se kradlo,, ty dohody a úmluvy po tom co měl jednání se zástupci bank, kteří dávali úvěry těm správným lidem, a s posvěcením klause se nemuselo vracet. To že byl zvolen presidentem se mi zdál jako hodně špatný vtip, ale zase to ukazuje o čem to tu je.
15. 06. 2013 | 13:12

to Zle, matičko ... napsal(a):

Zle, matičko, zle, komsomolci zde...
Zvolte si ODS v brzkých volbách,
nestrkejte však nos do toho, koho budeme volit my.
Pokud bude ještě ODS existovat, pár takových jako Vy
ji bude volit.
Jaký je rozdíl mezi Vámi a komunisty?
Asi jenom barva.
15. 06. 2013 | 13:19

Sander napsal(a):

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/10710-co-a-kdo-doopravdy-stoji-v-pritmi-za-policejni-monstrakci-v-politice-ctete-sokujici-souvislosti.aspx
15. 06. 2013 | 13:25

Pepíček Pražáček napsal(a):

Vážně pane autore? A jak se obsazovaly korýtka v ČEZu a jiných v době vlády ČSSD? Dělal to každý, tak je dost trapné se pohoršovat nad tím, že když na ot máme odposlech, dělala to i ODS...
15. 06. 2013 | 13:27

TEMPLÁŘ napsal(a):

Asi jsem hloupej, ale když jako politik udělám za jakoukoliv odměnu cokoliv co bych zadarmo neudělal, tak je to podle mne KORUPCE a v postavení politika, který je VOLEN občany a týká se to i politické strany(jakékoliv NEZAPOMĚŇME, že tito "lidé" řídí a ovládají majetky tohoto státu)Takže vzhledem k postavení těchto šmejdů se jedná o zločinné spolčení a jednání na úrovni VLASTIZRADY!!!!!Snaha o vylhání se ze situace tím, že tvrdí něco o tom, že je to běžné a "LEGITIMNÍ" svědčí pouze o tom, že se jedná o dlouhodobé páchání trestné činnosti na úkor STÁTU !!
15. 06. 2013 | 13:29

Já napsal(a):

Po tom divadle stovky maskovaných ozbrojenců ÚOOZ kteří udělali noční razii na vládě, zatkli dva generály, vybrali soukromé sejfy v Komerční bance aby národu před očima mávali penězi a zlatem, má být senzačním výsledkem objev stejné "korupce " jakou nám předvádí prezident Zeman se svými trafikami pro paní Klausovou nebo soudruha Remka?
15. 06. 2013 | 13:30

krajan napsal(a):

Pane docente,
jsem rád, že jste věc popsal takto srozumitelně i pro zavilé partajníky. Jenže se bojím, že t.zv. grémium ODS zejména je naprosto nepoučitelné. Všem jim jde jedině a pouze o teplé a sypající fleky.
15. 06. 2013 | 13:32

TEMPLÁŘ napsal(a):

stejné lumpárny se dopouštějí naši(a nejen naši) "vládci" TOLEROVÁNÍM a omlouváním tzv. LOBINGU. Lobista je ten, kdo slibuje politikům RŮZNÉ osobní VÝHODY oplátkou za to, že politik bude hlasovat podle přání LOBISTY. Jestli tohle není KORUPCE tak už nevím co si mám pod tímto slovem představit. SMUTNÉ je, že tato činnost je vládou a politiky této země tolerována! Když budu stejným postupem získávat výhody třeba na úřadě - tak budu zatčen vyšetřován a následně zavřen do kriminálu za KORUPCI !
15. 06. 2013 | 13:38

Marie K. napsal(a):

Taky jsem se velmi podivila stanovisku širšího vedení ODS! Tam už ztratili poslední zbytky nějaké sebereflexe či morálky, nemluvě už ani o snaze zachránit zbytek ohlodaného torza kreditu nejstarší pravicové strany. Když tedy do propadliště dějin ,tak s plnou parádou!Místo aby se vzpamatovali, donutili Nečase k rezignaci , nastolili krizového premiéra ,třeba Pospíšila, nebo někoho neznámého,neušpiněného, tak tvrdošíjně obhajují něco, co se právně a už vůbec ne morálně, obhájit nedá. Vypadá to, že ODS je na dně! Absolutně neschopná v šoku, pod tlakem, zapracovat na své očistě. Upadá sice již několik let ale tohle už je alarmující.TOP 09 padne na dno s ODS - jejich dilentatismus v této situaci ,dle toho jak si zatím počínají , místo toho, aby se aspon oni zachovali jako aktivní, morální záchrana pravice -katastrofální. Absolutní krize politických vůdců ( ta je i na levici).Jako po povodni - odporná hnědá stojatá voda české demokratické společnosti - a Karel už na to nemá!
15. 06. 2013 | 13:40

Míla napsal(a):

Já- a když spící muž nominuje na místa zahraničních velvyslanectví svoje kandidáty jedná se rovněž o trafiky?Zajímavé by bylo vždy uvádět stranickou příslušnost adeptů,případně jejich odbornost a předpoklady pro funkci.Těžko by do Ruska šlo vyslat nějakého údajného komunistobijce.
15. 06. 2013 | 13:41

jiří tyčka napsal(a):

Po ovoci jejich, poznáš je,každý z nás dluží 163 000 kč,za první čtvrtletí zaseknutá sekera 45 miliard,dluhopisy se vydávávají jen na splátky úroků z minulé půjčky,dlužíme 1 bilion 750 miliard,od r.2008 se dluh zdvojnásobil,máme 111 miliardářů,zatímco v kulturních zemích miliardáři vznikali dobou za generace,u nás stačí krást pár let např ,Řebíček,jeho půlmiliarda za klub Slávie.Na důchodovém účtu schází cca 40 miliard,počítám že je chtěl Kalousek získat od mladých z druhého pilíře
15. 06. 2013 | 13:43

jiří tyčka napsal(a):

zatímco v soukromých schránkách v bankách to přetéká zlatem,šperky a miliony
15. 06. 2013 | 13:45

Mukl napsal(a):

Jako představitel IV.ODBOJE, končím v "podzemí" a chci se zapojit do studování právě končícího totalitního režimu.

Pánové Melčák, Pohanka, Tluchoř, Topolánek, Dalík, Nečas, Kalousek a mnoho a mnoho dalších, jsou vděčné téma na "studování" jejich zastrašovacích praktik ...
15. 06. 2013 | 13:46

Jedla napsal(a):

Dobrý text. A diskuse bude jistě šťavnatá, jak již stihl naznačit Ládík s třemi ostravskými, a samozřejmě latinoameričan Carlos.

Troufám si říci, že ze včerejška mne nejvíce zaujalo "obtěžující bzučení komárů" z úst Káhrla. Božský pankáč tím naznačil všem svým, že kdyby druhé kolo dopadlo jinak, žádné zatýkání by se v tomto týdnu bývalo bylo nekonalo - jen by se muselo něco nepatrného, hmyz jakýsi obtížní, trochu začunkovat. Trošku Franc (Kafka: Proměna), tenhle Káhrl.

Druhý nejzajímavější postřeh ze včerejška: Urputná snaha komentariátu deníků (i rozhlasu, kupříkladu) naznačit, že teflonově čistý Čistý je "paradoxní" obětí vlastních dobrých snah, obětí žádoucí emancipace policie a státního zastupitelstvý, kterou právě on sám jediný hrdina zářný (bez občanského tlaku atd...) ve svém osvícenství národům svým zajistiti ráčil. Tedy pokrok všech pokroků, oproti předchozí době temné, a z té doby temné, nejtemnějším obdobím byla přece, jak každý ví, oposmlouva.

Zde vidím chybičku: Drobnou změnu, paměť bývá šálivá. Já tu minulost (z pohledu vnímání korupce a defraudace státních aktiv) vnímám jako sinusoudu: Dvakrát naděje, dvakrát pád do temnot, snad je nyní zase čas na naději. Jako "nadějnou" si pamatuji dobu převratu 1989 a následující období, nazvěme ho řekněme podle "malé privatizace". Otevřená soutěž, veřejné dražby. Pak je tu pád do temnot nejhorší korupce, privatizace velká, jednak přímo "do rukou managementu", jednak následné důsledky kupónovky (absolutní neregulace chování fondů a bank). To je největší vítězství komunistů a bolševiků obecně v jejich celosvětové historii. Ani v Kampučii (Kambodži) za Rudých Khmérů si bolševik na něco takového nepřišel. Ke konci toho období lid rozpoznal pravdu ve výroku Zemana o "spálené zemi". Následovaly roky naděje, a to (viz ekonomická čísla) naděje alespoň zčásti naplněné. A pak další pád: Topolánek-Fischer-Nečas (Společným jmenovatelem je Kalouskův vliv). Katastrofa, nezaměstnanost, gigantické zadlužení. Opět spálená země.
Nyní, po přímé prezidentské volbě, je tu snad opět čas naděje, a tuto naději patrně pocítili i policajti a prokurátoři. Ale nemylme se: Nejsou to blaničtí rytíři. Naše místa by nyní měla být na náměstích. Za nás to nikdo neudělá.

Třetí postřeh: To, jak "slovutní generálové", "hrdinové z Afgánistánu" (zajímalo by mne mimochodem ono hrdinství vojenské kontrarozvědky právě tam ...) panáčkovali před jakousi úřednicí Nagyovou dovádí slovutný komentariát pražských tiskovin k dojmu, že přece "neměli poslechnout" (a pošpinit tak porušením zákona svou profesní čest), zatím co sekretářky mohou plácat co se jim zlíbí a jejich šéf nenese už vůbec žádnou odpovědnost. Můj postřeh spočívá v do očí bijící podobností s panáčkováním právě tohoto pražského komentariátu před kýmkoliv, kdo se prohlásil býti spojen s kandidaturou jistého Káhrla von um zum ... v nedávné kampani. A to šlo zajisté o spojení méně těsné, než spojení pana teflonového s onou úřednicí, co "dře jako kůň". Ano, takhle nějak to funguje. Káhrl se do druhého kola prospinkal, zatím co naprosto nestranní komentátoři panáčkovali a špinili svou profesní čest (a nejednou také porušovali zákony) tvrdě úkolováni nikoliv kandidátem samým, ale jeho sekretáři a asistenty asistentů. Měli by si to ještě dobře pamatovat (že, pane Lipolde...)
15. 06. 2013 | 13:48

Sláma napsal(a):

Pro autora: velice dobrá analýza.
Napsal jste: " V tomto případě totiž došlo k tomu, že byl zobchodován poslanecký mandát"
To ovšem není žádná novinka. Začalo to poslancem Teplíkem a jeho zázračným zmodráním, následovalo Melčákem, Pohankou, Snítilým, Wolfem. Větší grády to nabralo s "nákupem" 9 bývalých poslanců Věcí veřejných v čele s madame Peake.
Souhlasím s Vámi. Pokud by se taková věc legalizovala, zcela to neguje demokratické volby. Prostě stačí dostatečně bohatý kmotr, který si po volbách koupí dostatečně velký počet poslanců.
15. 06. 2013 | 13:59

rejpal napsal(a):

Sláma
Jsou mezi nimi i borci, kteří se tím chlubí. Poslanec Babák se kdysi na webu pochlubil, že místo na kandidátce získal za 2 mega. Dokonce to udělal ještě před volbami.
Tvrdou pravdou je, že ti, co mluví o dealu a normálnosti toho všeho, ve skutečnosti nelžou. U nás to normální je. A oni se diví, že my se divíme, když to řeknou naplno.
15. 06. 2013 | 14:08

Mirka napsal(a):

Jedla
včera k těm generálům mluvil docela rozumně generál Šedivý. Řekl něco v tom smyslu, že zásluhy z Afgánistánu z nich ještě automaticky neudělají dobré šéfy rozvědky. Že se na ty funkce dostali absolutně nepřipravení. Jinak mezi vojáky z povolání panuje názor jsou to kariéristi a nejsou nijak zvlášť oblíbení. Je otázka, proč byli do těchto funkcí jmenováni, zda to taky nebyla odměna za nějakou loajalitu.Ke komu se nadšeně hlásí Kalousek, ten by měl být dopředu podezřelý.
15. 06. 2013 | 14:09

rejpal napsal(a):

Mirka
Bylo to jedno z mála normálních vystoupení ve včerejší TV.
Narozdíl od Daniely Drtinové, ta zase měla den.
15. 06. 2013 | 14:12

Morrison6 napsal(a):

Pane Znoj, destrukce práva a politiky u nás začala s Vašíkem Havlovic. Dalším parlamentním stranám se taky nevyhejbala, to všichní víme. Ale teď je jasný, že svazák s Kalousem to přivedli k dokonalosti.
15. 06. 2013 | 14:22

Morrison6 napsal(a):

Pardon, zapomněl jsem dodat v demokracii, protože o právu a politice komoušů se taky žvanit nemusí.
15. 06. 2013 | 14:23

rejpal napsal(a):

Tak už je ve vazbě i Nagyiová. Jsem zvědav, jaká bude reakce těch, kteří včera kličkovali slovy, že vazba napoví. Jaká bude další výmluva?
15. 06. 2013 | 14:32

Mirka napsal(a):

rejpal
oni si zase nějakou výmluvu najdou, od jejich milovaných naplněných korýtek se jim nechce, to přece chápete ?!
15. 06. 2013 | 14:37

santawizard napsal(a):

Mne to připadá jako kauza dr Rath.Sedí ve vazbě už rok a pořád se neví ,kdo je kdo.Proto by levice nebo pravice či vláda nebo opozice měla jasně jednat.Buď aby v budoucnu nepadlo ani žádné podezření a nebo aby se potom uměli před soudem úspěšně obhájit za křivé obvinění.
15. 06. 2013 | 14:38

Sláma napsal(a):

Pro Jedlu a Mirka: 601. brigáda ovšem v Afgánistánu měla specifickou funkci - fyzickou likvidaci vesničanů podezřelých ze styků s Talibánem. Čili jinak řečeno, jsou to obyčejní žoldáci, nikoliv vojáci, bránící svoji zem.
15. 06. 2013 | 14:48

rejpal napsal(a):

Mirka
chápu, ale mají to těžké, to je třeba uznat. Lidé, toužící, aby mohli v klidu vládnout, jsou nuceni se pohybovat ve velmi volatilním prostředí. To je stresující.
15. 06. 2013 | 14:50

rejpal napsal(a):

Sláma
ledaže by měli afghánské kořeny. Pak by to byla jejich zem -:))
15. 06. 2013 | 14:51

Petr napsal(a):

Řekněme že to jsou pořád tři někde v pozadí zamotané kauzy.

Potom:
1) V uplácení má Nečas pravdu, že to dělají všichni. Kéž by to konečně skončilo! Je ale pokrytecké, aby ho osočovala ČSSD nebo KSČM, kteří jen v minulém měsíci slíbili podporu vlády TOP09 na pražském magistrátu za křesla v dozorčích radách městských firem. TOP09 je v tomto sice konzistentní, ale jde o zklamání mnoha jejich voličů: ti jsou odsouzeni jen vybírat své zastupitele ne pro obhajobu volebního programu ale pro povýšení mezi nadlidi sající z veřejných peněz.

2) U odposlechů selhal na celé čáře a bude-li ho to stát krk, dobře mu tak. Jako voliče TOP09 mne tato strana opět zklamala zastáváním se proviněných důstojníků zpravodajské služby.

3) vyšetřování kmotrů: hurááááá Akorát se z toho rozklepali všichni: ODS, TOP09, ČSSD i Hrad. Takže očekávám tlaky proti policii a zastupitelství.
15. 06. 2013 | 15:13

Ládik!!! napsal(a):

Viola -
mi nebude marxistický filosof nic vysvětlovat, úsudek si umím udělat i bez politruka.

Carlos V:
Nebyla Nečasovi náhodou nabídnuta funkce ministra vnitra? Obranu měli pod palcem lidovci, za nich se střílelo v letadle do Stockholmu. Nečas mi byl podezřelý již svou kvalifikací svazáka - ale na druhou stranu jeho vláda zvládala krizi 100x lépe, než jakákoliv socanská. I když se někdy jeho vládnutí dalo k socanství přirovnávat. Čset jeho památce.
15. 06. 2013 | 15:14

Zdenda napsal(a):

Jen na doplnění debaty:
-Kdo jinému nebo pro jiného v souvislosti s obstaráváním věcí obecného zájmu poskytne, nabídne nebo slíbí úplatek, nebo kdo jinému nebo pro jiného v souvislosti s podnikáním svým nebo jiného poskytne, nabídne nebo slíbí úplatek, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem.
-Úplatkem se rozumí neoprávněná výhoda spočívající v přímém majetkovém obohacení nebo jiném zvýhodnění, které se dostává nebo má dostat uplácené osobě nebo s jejím souhlasem jiné osobě, a na kterou není nárok.
Tolik trestní zákoník
15. 06. 2013 | 15:15

Karel (taky) napsal(a):

Navrhl bych podobné zatýkací víkendy zopakovat, ale nebrat to jen z ODS, materiálu je dostatek všude, IMHO by se něco našlo i ve stranách neparlamentních. Po patnácti, dvaceti zatýkacích víkendech by se vzduch trošku pročistil, po padesáti by se začalo dát dýchat, po stovce bych navrhl nové parlamentní volby -do té doby to stejně nemá smysl, volit kandidáty, kterým se blíží zatčení je přece blbost.

Další roky by se mohlo zabrousit do krajů.

Po pěti stovkách zatýkacích víkendů bych možná začal uvažovat o tom, že demokracie jako způsob vlády může někdy a někde fungovat. Dřív tomu neuvěřím.
15. 06. 2013 | 15:31

Doc. MUDr. Chocholoušek CSc. napsal(a):

V Ý B O R N É
15. 06. 2013 | 15:49

rejpal napsal(a):

Doc. MUDr. Chocholoušek CSc.
Taky by je mohli všechny pozavírat k vám. To by vás radost přešla nad tím božím požehnáním.
15. 06. 2013 | 15:53

Yosif K napsal(a):

A co špidla? Ten vzal koryto v Bruselu jako držhubné aby mlčel o systemu černého financování CSSD.

Špidlu také patří Zavřít? BRAVO!!!!!!! Ted jen aby se takové věci dali prokázat U SOUDŮ.......

BTW ze stejného důvodu udělali socani uplakaného psychotika Tvrdíka ředitelem CSA........
15. 06. 2013 | 16:05

pamětník napsal(a):

"já jsem byl rozhodnutý ODS už nevolit, ale po tomto bolševickém puči budu! "
Výrok pravicového zoufalce. :))))))))))))))))
15. 06. 2013 | 16:11

Voloďa napsal(a):

je to horší jak had,je to jedovatý sliz,který ničí a rozežírá i jen proklouznutím mezi prsty.Počasí by asi již samo o sobě i šlo,ale tlačí jej jiní,Trauternberg,Kraďous,,,,,,,,je potřeba zamést stopy,Vašek je z hrušky dole a Zeman asi amnestii nevyhlásí jen tak !!!!!Držme se koryt a bezpracných příjmů dokut to jde !!!!
15. 06. 2013 | 17:15

Ládik!!! napsal(a):

Zmizel mi příspěvek z prvního místa. Nebylo v něm nic závadného, jen Tvrdík a tchoř s velkým T.
15. 06. 2013 | 18:41

rejpal napsal(a):

Ládik!!!
Urážka tchoře?
15. 06. 2013 | 18:48

Ládik!!! napsal(a):

ani ne, ale pravděpodobně závadný obsah nebo ne vhodný názor

kapča: curvpre
15. 06. 2013 | 18:53

JC napsal(a):

Yosif K,
Přesně tak. Socani kvičí jak pominutí a přitom mají máslo na hlavě.
Jak se dnes vyjádřil jeden z advokátu zadržených, jedná se o velice delikátní právní problém, který budou řešit soudy nejvyšších instancí.
Poručík Trojník Tvrdík, jinak podržtažka a podrždeštník mistra Paroubka určitě naprosto splňoval odborné znalosti ředitele ČSA :-))))) To jsme viděli.
Socano jsou naprosto zoufalí pokrytci, kteří v klídku dělají to samé/přidělování trafik/ hřímají cosi o skandálu.
15. 06. 2013 | 20:19

JC napsal(a):

Aproposs socani, o aktivitách Nagyové přece Nečas nemusel vědět, stejně jako Paroubek nevěděl nic o 5ti v českých na stole:-))
Nebo snad váš bývalý jediný spravedlivý tehdy podal demisi ?
15. 06. 2013 | 20:26

JC napsal(a):

Yosif K,

Až přijde Bohuš :-))

http://polanecky.blog.idnes.cz/c/347660/Az-prijde-Bohous.html

"Pokud je politické rozdávání postů nyní považováno za korupci, pak by tedy muselo být za korupci považováno i povolební koaliční vyjednávání, protože při nich jsou rozdávány různé posty. V nynější situaci by tedy museli být představitelé Lidového domu jak na trní, kdy si pro ně přijde policie, protože trafiku v ÚOOÚ má dostat bývalý předseda Sněmovny Miloslav Vlček. Ten si určitě i s Bohuslavem Sobotkou už balí spodní prádlo a zubní kartáček."
15. 06. 2013 | 20:47

ld napsal(a):

Skvělý článek!
ODS mi připomíná Dženy z F.Gumpa, kdy se jí splnil sen a ona mohla zpívat na jevišti. Kamera pak následně prozradila proč se tak stalo.
15. 06. 2013 | 20:55

Evzen napsal(a):

Snad jen poznamku, co chtit od strany, jejich clenu a volicu po te, co bratrsky prijala zpeť jeji bubenecska bunka Pavla Bema, ktery prohospodaril miliardy a byl loutkou stihaneho Janouska, kteremu dava CT nevyvazeny prostor se hajit. Patrne jim to vubec nevadi. Nase demokracie je demokracii zalozenou na nuzne individualizaci - viz Beck, Vynalezani politiky, s.143, proto takto selhava. I ve Svycarsku kapital se pokousi privatizovat verejny prostor, ale reakce suverenni verejnosti a politiku jsou zasadne odlisne. Strezi svou prosperitu, rovnovahu a verejny prostor. Nekradou.
15. 06. 2013 | 21:14

Jedla napsal(a):

Zatím, co v minulém příspěvku usuzuji, že výsledek přímé volby prezidenta nepřímo rozvázal ruce policii a státním zástupcům (a kdyby byl na hradě K.S., jen by se čunkovalo, obtěžování komáry ta zatčení předsedaTOP 09 nazval),
šéfredaktor DR Patočka (člověk to s bystrým politickým čichem a úsudkem) soudí ( http://denikreferendum.cz/clanek/15751-probiha-realizace ), že ona slavná "realizace" potřebovala politické krytí (tedy žádná emancipace...) a táže se, zda se nesměje Kalousek. (Přečtěte celé z původního zdroje, reagovat na můj výtah je nemoudré.) Patočka píše mimo jiné: "Námitka, že Kalousek se Nečase, ve svém včerejší vystoupení vlastně „zastal“, je chatrná: člověk jeho obratnosti by přece sám sebe neusvědčil okázalým jásotem. A ještě jedna maličkost: demisi, dokonce i na poměry Nečasovy vlády fenomenálně nekompetentní, ministryně Hanákové lépe načasovat nešlo. Koho ještě dneska zajímá?"

Takže si tu můžete v duchu vybrat mezi dvěma spekulacemi: Mojí a Patočkovou. :-))
15. 06. 2013 | 21:43

pamětník napsal(a):

Jedla:
Také jsem nad alternativou Kalouskova autorství uvažoval, připadá mi však příliš pro TOP09 i osobně pro něj riskantní oproti klidnému dovládnutí až do řádného (hořkého) konce.
15. 06. 2013 | 21:54

modrý edvard napsal(a):

jan: určitě nevystupuju pod nickem ládík, to bych si pamatoval.
autor: článek pěkný, ale nechápu, kde je rozdíl mezi Fuksou a kol. a Tvrdíkem. Kromě toho, že Tvrdík se nenechal chytit.
15. 06. 2013 | 22:26

Ládik!!! napsal(a):

já zase nevystupuju pod nickem "modrý edvard", ale článek je parádní.. tvrdík je levičák, v tom je ten rozdíl, na něj mají komunisti jiný metr...
15. 06. 2013 | 22:45

JC napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):

Zeman je vrchním velitelem ozbrojených sil a zatkli mu 2 generály. Proč neodstoupí?

Nejgeniálnější příspěvek v kakofonii názorů :-)))))
15. 06. 2013 | 23:19

mb napsal(a):

NEJEN V PODÁNÍ ODS ALE TÉŽ V PODÁNÍ KNÍŽE CO MÁ K LIDU BLÍŽE ...

... njn ... stane se ...
15. 06. 2013 | 23:39

Ládik!!! napsal(a):

zrovna končí Sicilskáý klan...
15. 06. 2013 | 23:58

pamětník napsal(a):

JC:
Jednoho generála už pustili.
16. 06. 2013 | 00:00

Ládik!!! napsal(a):

Kováka. Má vysoký morální kredit.
16. 06. 2013 | 00:07

Jaroslav napsal(a):

ČSSD dělá totéž a autorovi to nevadí? To dalo práci TOHLE vypotit, že pote / znoji ??
16. 06. 2013 | 03:07

I-va napsal(a):

Jede v tom komplet celé politické spektrum, které bylo kdy ve Sněmovně. Neříkám, že je to správné a bude jen dobře, když se s tím konečně něco udělá. Jen taková skromná otázka, čím nám byl Špidla tak prospěšný v Bruselu?
16. 06. 2013 | 05:55

Klaus napsal(a):

Pro RADA a ostatní!

Nelze Vám říct jinak než "OVČÁRE" . Tak Vám je blujno z politické korupce a řešením je, že nejdete volit. No tak právě kvůli takovým,jako jste Vy, opakovaně získaly většinu zločinci z ODS a TOP 09.

Vy si OVČÁRE neuvědomujte, že když nejdete volit, automaticky volíte toho,koho by jste za prvé vůbec nevolil a zároveň schvalujete zločiny ODS a TOP 09? Vždyť jen souhlas s něčím takovýmje zločin!

Proboha, ať Vás už něco osvítí nebo nevím....
16. 06. 2013 | 07:48

Maru napsal(a):

Omyl, za všech okolností modří

tohle se nestalo ještě nikdy, aby se prokázalo, že někdo dostal nabídku nějakých finančních či jiných výhod za to, že nebude prosazovat svůj politický názor, ale za úplatek umožní, aby se prosadilo něco, s čím nesouhlasí. Je divné, že tohle nechápete. To, že dostane politik po ukončení své funkce od strany množnost uplatnění v nějaké jiné části státní správy není úplatek, protože za to není očekáváno již žádné plnění. Nedivím se, že je stát v takovém srabu, když je tady spousta lidí, kteří ani nedokáží odlišit, co možné je a co už je trestný čin a jaký je mezi tím rozdíl. A právě takoví se hrnou do politiky.
16. 06. 2013 | 07:52

rejpal napsal(a):

Maru
Není to těžké odlišit, ale je těžké (pro někoho) ten fakt přijmout. Jen jedním si nejsem jist (ale důkazy nemám) - že se to už nestalo dřív. Velmi to totiž připomíná události kolem různých přeběhlíků.
Tady jsou okolnosti jasné, jen je otázka, jak to zhodnotí soud (bude nejspíš přetahovaná, zda tohle plnění lze posoudit jako korupci nebo ještě ne). Ale v politické rovině není, co řešit.
16. 06. 2013 | 08:34

Maru napsal(a):

rejpal
tak když nebudu dělat naivku tak musím připustit, že se to zřejmě už stalo. Jen u toho nebyl nikdo odposloucháván a nebyly žádné důkazy. Jen indicie soudům nestačí. A právě proto je dobře, že to konečně někdo doložil. Aby to už skončilo. Je ale smutné, že tuhle praxi bere i premiér tohoto státu jako běžnou. To už se musí hodnotit jako vada charakteru. I když možná kdysi mohl být Nečas slušný, tak ho moc semlela. Jako většinu politiků. A je to slaboch a podpantofláč. Nechal sebou mávat nějakou dominou. Slaboši si rádi k sobě vybírají tyhle typy. Někdo je musí chránit :) Pokud by tahle praxe pokračovala dál, tak by volby byly zbytečné. Stačilo by všechno nějakým způsobem zobchodovat a možná by to vyšlo levněji, než organizovat volby, které nakonec stejně vyjdou naprázdno, když se tady vůle a svědomí zástupců dá koupit. Ať jde tenhle typ demokracie do háje. Už jsme dál než v Palermu. Domina řídí tajné služby. A zodpovědný a protikorupční je nevinný, ánžto o ničem přece nevěděl. Ubohé
16. 06. 2013 | 08:49

Kún napsal(a):

Pro JC:
Jo, Zeman je vrchním velitelem ozbrojených sil. A když proto poslal 60 svých vojáků pomáhat při záplavách, tak mu to Nečas zakázal a poslal je zpět.
16. 06. 2013 | 08:57

rejpal napsal(a):

Maru
To je právě ta věc, které se postižení/přistižení (a bohužel i řada příznivců) chytají. Hřeší na to, že důkazy se najdou jen tehdy, když někdo se zachová jako mimořádný trouba, a začnou hrát hru na presumpci neviny. Je dobře, že soudy (aspoň většinou) odsoudí jen ty, kterým se to podaří prokázat, ale nic to nemění na tom, že namočení lidé mají odejít, čím dřív tím líp. A tady je také odpověď na to, proč má odejít i šéf svého namočeného poradce, šéfa kanceláře, kterého si navíc vybral, a podobně. Na jedné straně mu nelze prokázat, že v tom jede (důležité pro soud), ale zároveň oni sami nikdy nemohou vyvrátit podezření, že v tom nejedou. A pokud už náhodou ano, je tu zase to, že totálně selhali při výběru lidí, kontrole jejich činnosti či vymezení kompetencí - což je nutná podmínka pro funkci šéfa kdekoli. A pokud se přesto taková věc stane, má šéf při první příležitosti jasně a razantně reagovat, ne to ignorovat.
Petr Nečas nám tu vykládá, že je nepřípustné, aby takové věci dělal člověk bez zmocnění. Jenže on(a) je dělal(a), a kdykoli dřív, když se někdo kvůli čemukoli otřel o paní Nagyovou, reakce byla víc než prudká. A nic se nezměnilo. Kdyby jí šlápl na kuří oko hned, možná by se to nestalo.
A pokud jde o ty qvasitrafiky, nitky se sice sbíhají u Nagyové, ale ona na téhle věci těžko měla osobní zájem. Někdo stál v pozadí. A je tu ta otázka známá z detektivek.
16. 06. 2013 | 09:07

Klaus napsal(a):

Nečas jak již mnohorkráte dokázal, je totálně NESCHOPNÝ a NEKOMPETENTNÍ cokoliv řídit a k tomu je to podporovatel korupce,jako celá vládní ODS,TOP, LIDEM.

Státní zástupci mají od roku 2011 rozvázané ruce,od 90. let do roku 2011, bylo hodně státních zástupců,co korupční trestné činy manipulovali a účelově zdržovali. Jak odešel ten nejvyšší státní zástupce, policie věděla, že její práce nyní má šanci. Prostě ODS a ODS č.2-TOP 09 nasadili své zločince do státní správy, aby se mohlo ve velkém rozkrádat společně s kmotry ODS č.1 a ODS č.2.

Ovčaři mluví o ODS a TOP 09, je jasné, že Kalousek viděl,že by ODS sama neměla šanci, takl rychle založil stranua ajko,že se distancuje od ODS a po volbách se objali a jsou jako jedno tělo dodnes.

Ovčáři co nechodí k volbám a Ti co jim je korupce asi vlastní, je budou nadále volit. Je to bída...
16. 06. 2013 | 09:29

Ivan napsal(a):

Umením propagandy je zamlčať pravdu...!
16. 06. 2013 | 10:31

blue napsal(a):

Celá ta taškařice je účelovej slepenec, jakoby to byla pro znovu se emancipující policii a justici jakási záminka.

Současně akce míří na relativně snadné cíle, zatímco skuteční hybatelé jsou v klidu... a to jak velké ryby v politice, tak kmotři. Policie nepožádala o vydání Nečase ani Kalouska, přestože pokud kvalifikuje jednání tří poslanců jako přijetí úplatku, tak uplácejícím musela být nutně nejen Nagyová, ale i Kalousek a Nečas.

Četl jsem, že si máme počkat na pokračování, že se připravuje další akce. Možná. Možná se čeká, že až padne vláda a skončí parlament, mohou být obviněni další, až ztratí imunitu?

Počkat,... ale.... takže tahle policejní akce (tenhle mediálně zručně připravený balíček obvinění a teatrální realizace) má za cíl, obviněním snadných cílů ukončit tuto vládu, rozpustit parlament a pak obvinit již dostupné politické špičky?

Samozřejmě rád bych viděl, kdyby šli kmotři a zloději sedět. Ale zcela jistě nechci, aby policie a státní zastupitelství při plánech svých aktivit, při plánování jak se dostat k obvinění Kalouska a Nečase, pořádali spektakulární akce s cílem dostat se k hlavním cílům pomocí svržení vlády.

Ten slepenec obvinění drží totiž dobře pohromadě nikoli podstatou jednotlivých obvinění, nebo jednou ambiciózní mrchou, ale hlavně svým určením. Je to namícháno jako politická bomba. Cíl: dostat se k politickým špičkám. Prostředek: svržení vlády.

Nebo snad někdo věří, že se policisti a státní zastupitelství ve svým plánech nezabývali postupem realizace? Nepřemýšleli, co je potřeba udělat, aby mohli zatknout Nečase a Kalouska - uplácející, když zatýkají uplacené?... podle mě přemýšleli, dali do kupy plán a jedou podle něj.

Fakt nevím, jestli je to dobrá zpráva.
16. 06. 2013 | 10:40

JC napsal(a):

Maru
"To, že dostane politik po ukončení své funkce od strany množnost uplatnění v nějaké jiné části státní správy není úplatek, protože za to není očekáváno již žádné plnění."

Ok to je váš názor. Aproposs, žádné plnění...a plat v té nabyté funkci je co ?
V této kauze zazní ještě mnoho jiných právních názorů a podstatné bude ke kterému se nakonec přikloní soud nejvyšší instance.
Zkuste odložit oranžové stranické brýle a podívejte se na problém realisticky.
Jistě, že přidělování trafik stejně jako třeba porcování medvěda je svý způsobem nemorální. Samozřejmě to dělají naprosto všichni napříč politickým spektrem.
Otázkou je, jestli tyto dvě nemorální aktivity jsou tím nejhorším čeho se od politické representace můžeme dočkat.Je potřeba si uvědomit postavení zákonodárce včetně jeho téměř absolutní doživotní imunity. Čili, vydání k trestnímu stíhaní musí dát souhlas sněmovna. Mám ten dojem, že až si oranjes uvědomí možný dosah jejich případného "ano" k vydání, sklapnou krofky a vychladnou, protože si ušijí precedent sami na sebe v budoucnu.
16. 06. 2013 | 10:40

modrý edvard napsal(a):

Maru
"To, že dostane politik po ukončení své funkce od strany množnost uplatnění v nějaké jiné části státní správy není úplatek, protože za to není očekáváno již žádné plnění."
Protiplnění spočívá v tom, že dotyčný ex-poslanec nemluví.
16. 06. 2013 | 11:00

Ládik!!! napsal(a):

Obviněný z pokusu o zabití (s trestem až 18 let) má pas a je u moře. To je podle justice a policie v pořádku. Zřejmá korupce. Kdo bude stíhat policii a justici, vězící po krk v komunistických manýrách?
16. 06. 2013 | 11:04

JC napsal(a):

P.S.

Aniž bych chtěl předjímat rozhodnutí soudu tak pokud Nagyová nezmění výpověd a bude trvat na tom, že sledovačka byla její osobní iniciativa bez vědomí Nečase, tak vina padá jen na příslušné členy vojenské rozvědky a jejich vedení.
Jak zde bylo kýmsi uvedeno, pravomoci Nagyové k úkolování rozvědky byly rovny nule, z toho důvodu reakce a rozvědčíků měla mít stejnou hodnotu.
Jinými slovy Nagyová a Nečas jsou v tomto případě čistí jak slovo boží a chci vidět soudce, který by je poslal do tepláků.
16. 06. 2013 | 11:05

rejpal napsal(a):

JC
jde o plnění ZE STRANY toho trafikanta, ne ze strany toho, kdo mu to plnění poskytl. Z obrácené časové souslednosti, která je klíčovžm rozdílem mezi trafikou a korupcí, logicky vyplývá následující. Řekněme, že přeběhnu z jedné strany do druhé a zato dostanu funkci místopředsedy strany. Pro mě z toho žádný další závazek nevyplývá (a pokud tam nebyla PŘEDBĚŽNÁ mabídka), ani to ta strana nemusela udělat. Jestliže za mnou ale někdo přijde, a řekne, budeš místopředsedou naší strany, když vezmeš kramli, je to korupce, i když to vypadá stejně. Jedno je trestným činem (jsou tu ty jiné výhody, jak praví zákon), druhé je politickým dealem.
Z morálního hlediska stojí za fajfku tabáku obě a poslanec, který zběhne z ODS do ČSSD nebo naopak, je bezcharakterní tvor zasluhující opovržení (schálně dávám tyhle případy, protože jen těžko lze tvrdit, že má strana neplní program, a proto odcházím do jiné s programem podobným, který na rozdíl od té první plní). Jenže to první technicky nelze trestat. Nikdy totiž neprokážete, že ten přeběhlík tu funkci očekával. Dále se nedá najít pevná hranice mezi dohodami typu my podpoříme tohle a vy tohle (a to je opravdu politický standard) a těmito věcmi. Mezi oběma uvedenými variantami je totiž spousta možností.
Druhá otázka je jasná. Nejsou tím nejhorším, i když mohou mít fatální dopady na celá desetiletí (ale to mají i zákony přijaté sebečistěji, pokud jsou špatné). Daleko horší v tomto případě je zaúkolování rozvědky a styky s lidmi podezřelými z organizované zločinnosti. To už je příznak rozkladu státu a odehrávalo se to v nejbližší blízkosti premiéra.
Nikdy už premiér nevyvrátí podezření, že přes jeho ředitelku s ním manipulovali nějací kolibříci, tak jak to stejné osoby dělaly s primátorem. Negativní důkaz nelze podat, a proto je v politice presumpce viny. Je to riziko podnikání každého politika, že mu "někdo nadrobí" a on musí odejít. U nás ne, a to je velký průšvih.
16. 06. 2013 | 11:13

Ivan napsal(a):

Aspon kvapka v mori...,
v odhalovani mafie v CR...

Na Slovensku sa postavenie mafie praveze upevnuje... V minulom roku, ked prepukla afera Gorila, par ludi vyslo do ulic... Miesto toho, aby ich vysli statisice, hrnuli sa nasledne do volebnych miestnosti, ABY este viac upevnili postavenie politikov z gorilieho spisu...!!! V podstate vsetky strany a menovite aj politici, ktori sa obohacovali nezakonne, sa dostali do parlamentu a SMER sa ujal solo vladnutia. Pritom Fico bol odpocuvany a dokazatelne sa dopustal nezakonnosti. Vid: Hlas podobny Ficovmu...
http://tv.sme.sk/v/15920/hlas-na-nahravke-peniaze-som-zohnal-vlastnou-hlavou.html

Hlas velmi podobny Dzurindovmu hovori:
Pozrite si na:
https://www.youtube.com/watch?v=ptSq6kB6X98&feature=player_embedded

No a prve, co Fico urobil, bolo nasadenie zametacov na pripad Gorila..., ministrom vnutra sa stal nahluply a utarany, ale poslusny zametac Kalinak a policajnym prezidentom, uz predtym do zametania pod koberec zainteresovany general Tibor Gaspar... Vid: Tibor Gašpar: Ficov skartovač Gorily
Policajný prezident Gašpar je Ficovým skartovačom Gorily, toto dobre vedia všetci členovia vyšetrovacieho tímu Gorila. Už ide len o to kto, tam z pôvodnej zostavy posledný zhasne svetlo.
Podľa platnej vyhlášky nemal vtedy Gašpar dokument zničiť, ak ho jeho úrad údajne nevyužil, mal ho vrátiť SIS.
Gašpar v tom čase došiel kolenačky na NBU a sa osobne sa stretol s Blanárikom. Po tomto dejchánku NBÚ vyhlásil, že vyhláška sa práve v roku 2008 menila a keďže dokument úradu prišiel ešte v roku 2006, mohol Gašpar postupovať podľa starej vyhlášky. Toto rozhodnutie bolo účelové a nezákonné, lebo Gašpar mal postupovať podľa nových pravidiel, spis Gorila mal vrátiť SIS a nie ho nezákonne skartovať.
Faktom teda zostáva, že skartovanie spisu sa udialo za prvej vlády Coca-Colového Fica a túto prácu Viktora Čističa odviedol Tibor Gašpar, dnešný policajný prezident.

Na obciansky podnet bol este pred volbami vyzvany zastupujuci generalny prokurator Tichy, aby v zmysle zakona podal podnet Najvyssiemu sudu SR na sudne rozpustenie politickych stran spojenych s Gorilou, tak zo zbabelosti neurobil, napriek tomu, ze dokument Gorila bol oficialnym dokumentom, ktory mala v riadnom postupe k dispozicii aj vlada na cele s premierkou Radicovou...

Organizátori protestov pritvrdili: Chcú rozpustenie najväčších politických strán
26.2.2012 19:35 Ondrej Kubovič
http://aktualne.atlas.sk/organizatori-protestov-pritvrdili-chcu-rozpustenie-najvacsich-politickych-stran/slovensko/politika/

BRATISLAVA - Protest Gorila si vytýčil ďalší cieľ - rozpustenie najväčších politických strán. Najvyšší súd SR by tak mal urobiť na podnet zastupujúceho generálneho prokurátora Ladislava Tichého, ktorého o to požiadajú občania svojimi podaniami.

Organizátori protestov pritvrdzujú. Od Najvyššieho súdu žiadajú rozpustenie strán. Autor: SITA

Navrhnúť takýto krok Najvyššiemu súdu však môže len generálny prokurátor SR, ktorého momentálne zastupuje Ladislav Tichý. Ako sa však píše na stránke gorilieho protestu "podnet samotnému generálnemu prokurátorovi môže dať každý občan, ktorý si myslí, že niektorá strana porušila v politickej činnosti ústavu alebo zákon č. 85/2005."

Vsetko na Slovensku smeruje pod koberec, Gorila nebude nikdy dosetrena...!!!
16. 06. 2013 | 11:14

Karel (taky) napsal(a):

Líbí se mi formulace, že "ODS ohrožuje demokracii".

Připadá mi to konstatování docela pitomé. Cožpak to, co tady pravičácký póvl předváděl a předvádí, nějak souvisí s demokracií?
16. 06. 2013 | 11:15

rejpal napsal(a):

A ještě něco k další replice.
Když někdo s nulovou kompetencí úkoluje někoho, kdo to ze zákona nesmí udělat, patří do tepláků oba. S tím, že u toho druhého do jisté míry chápu, proč poslechl, úkoluje-li ho osoba sice s teoretickým nulovým mandátem, ale skoro neomezenou reálnou mocí. A to je zase vina premiéra, že tohle připustil. Ne odpovědnost, ale vina, protože o jejích metodách dobře věděl už z několika dřívějších kauz a nic nepodnikl.
16. 06. 2013 | 11:16

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

Tak pridam svoji papricku do gulase.
Vladou prave v teto dobe prosel navrh zakona menici strukturu statniho zastupitelstvi, ktery zasadnim zpusobem posiluje roli Bradacove a Zemana. Ona pod sebou soustredi vysetrovani zavaznych kauz, on ji bude dozorovat, bez moznosti nejakeho zasahu z venci. A zaroven bude zrusen Istvanuv urad bez nahrady.
Ja nemusim souhlasit s tim, co si duo Zeman-Bradacova snazi prosadit (ponekud to pripomina revolucni spravednost), ale taky nemuzu nevidet, ze Istvan ma svoje zasadni osobni duvody delat co dela. A to mi smrdi.
Navic nejak nejsem schopen dohledat, kde se Istvan vlastne vzal. On byl proste ve svych 32 letech jmenovan a od te doby tam sedi, aniz by tu fukci musel nejak transparentne obhajovat.
16. 06. 2013 | 11:23

JC napsal(a):

persumpce viny v politice je takové politické blb, blb, které se hodí vždy, když v tom lítá někdo jiný. Vzpomeňme nejvýznamnějšího autora tohoto citátu, pana Paroubka a porovnejme ho s tím jak se choval v případě svého tajemníka Doležala.
16. 06. 2013 | 11:34

JC napsal(a):

P.S. to bylo pro rejpala a mělo tam být blab, blab,:-))
16. 06. 2013 | 11:36

kolťák napsal(a):

Jsme svědky stejné komedie jako sametová revoluce.A účelem je nakrmit vlka a kozu ponechat celou.Je to plně v režii jejich blahorodí.
16. 06. 2013 | 11:46

Historik napsal(a):

Blbost. Proč pak s autor potom neřekne, že korupce bylo dosazení Tvrdíka do ČSA a obecně všechny koaliční vyjednávání od roku 1990, kde za podporu se fakticky nabízí místa. Kdyby jsme takhle obsáhle definovali korupci tak by všichni premiéři a ministři museli jít do vězení.
16. 06. 2013 | 11:54

rejpal napsal(a):

JC
To, co jsem napsal, myslím zcela obecně, a to, že píšu o téhle vládě, je proto, že Paroubek a Doležal (z mého pohledu bohužel)jsou off-topic, zatímco Nečas a company je velmi aktuální téma - a nakonce i téma tohoto blogu.
Spíš mi přijde zábavné, jak členové fanklubů (nejen toho vašeho), při jakémkoli píchnutí do kuřího oka křičí "oni taky". A okamžitě onálepkují oponenta nějakou oranžádou. Je snad Nagyová nevinná proto, že nějaký Doležal léta před ní ušel trestu?
A pokud si myslíte, že PREsumpce viny v politice je bla bla, je to vaše svaté právo. Ve civilizovaných zemích si to nemyslí, a dokonce si to nemyslí ani ti politici, i když se jim to nelíbí. Stačí se jen podívat, trochu sledovat dění - a srovnávat.
Ze všeho, co jste dosud napsal, se asi nepletu, že patříte mezi příznivce a permanentní voliče pravice. Chápete, že tímhle nedostatkem jakékoli reflexe a snahou hájit za každou cenu neobhajitelné pravici ubližujete a nahráváte těm oranžádám, které tak nesnášíte? Jsem taky pravičák (i když ne tak fundementalistický, potože levice není můj nepřítel, ale názorový oponent), A PROTO mi počínání a trend naší pravice vadí daleko víc, než co dělal Gross nebo nějací šíbři kolem Paroubka.
16. 06. 2013 | 11:55

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

rejpal Ja jsem clen fanklubu a myslim si, ze jestli Nagyova delala co delala, je to selhani "precedy" a mel by mazat.
Zarovan ale nelze nevidet, ze to cely nejak kulha a ze si bud policajti susi nejakou bombu, nebo potrebovali na tu vec kolem Nagyove nabalit nejaky maso. A ten duvod je prosty. Az by totiz odeznelo halo kolem ni, logicky by se nekdo zacal ptat, jak je mozne, ze policie rok odposlouchava okoli premiera. A to by na Nagyovou a naprosto vagni drby o Rittigovi a Janouskovi, ktere se nezdaji byt potvrzeny neuhrali a byli by v pruseru naopak oni.
Ja si rad pockam, co z toho vypadne.
16. 06. 2013 | 12:02

Maru napsal(a):

Chodíme k volbám proto, aby naši zástupci silou hlasů, které od nás mají, prosazovali zákony a dělali politiku takovou, jakou nám slíbili. K čemu jsou volby, když si naši zvolení zástupci mezi sebou prodávají a kupují sílu hlasů a tím i podobu zákonů ? Copak to kromě korupce není také zneužití pravomoci ? Vy jste někdo k tomu svolili, že si mohou takto kšeftovat a měnit podobu zákonů podle toho, jaký jim kdo dá úplatek ? To už hraničí s pocitem, že si někdo takový jako Nečas a Kalousek se Schwarzenbergem o Peake ani nemluvě, myslí o voličích, že jsou to úplní hlupáci. Jejich řeči mě ponižují a urážejí. Jako ty reklamní plakáty, které slibují něco zadarmo.
Je dost zarážející, kolik lidí jim na to skáče
16. 06. 2013 | 12:05

rejpal napsal(a):

Bijte je, nicte je, palte je....
Tu otázku proč jsem si taky položil. Protože - pokud by to bylo nelegální, byla by to velká blamáž a v případě takových VIP by se to provalilo. Tudíž s tím musel souhlasit soud a nějaké (zřejmě dost silné) indicie tu byly. Mimochodem trochu zanikla poznámka, že do okruhu premiéra vyšetřování proniklo jako boční efekt - zabývali se původně někým jiným (a zjevně zabývají dál). Policie provedla velký zátah, což si následně vynutilo různé tiskovky a vysvětlování, a to zase koliduje s logickou snahou prozradit co nejméně, dokud vyšetřování neskončí (tohle dělá policie na celém světě, že novinářům mlží a říká jen minimum. Oni to čtou i podezřelí). Věc není v žádném případě ukončena, jen se dostala do fáze, kdy už nešla úplně utajit. Nejsem policajt, ale vsadil bych boty na to, že to, co pustili ven, je jen špička ledovce - a z toho zase vyplývá, že méně silných a rozpracovaných indicií je daleko víc. Jsou to hromady dokumentů, které studují, co tam najdou?. Může to trvat dlouhé měsíce.
I proto by měli ti poznamenaní odejít a nečekat - třeba až do voleb.
16. 06. 2013 | 12:10

JC napsal(a):

Maru,
Je nebetyčný rozdíl mezi demoracií jak ke servírována voliči/tedy volby zástupců/ a tzv. partajnickou demokrací, tedy tím co se děje v PS. Je všeobecně známo, že všechna hlasování v rámci parlamentu/nejen toho českého/ je témeř vždy věcí kuloárních jednání, hledání možných spojenců etc. Stejně tak hlasování kteréhokoli poslance v rámci stranické příslušnosti je v přímém rozporu se slibem poslance a vidíte pokud to někdo neudělá je okamžitě označen členy klubu za zrádce strany nebo společné myšlenky i když se paradoxně slibu poslance nemusel provinit.
16. 06. 2013 | 12:52

JC napsal(a):

rejpal,
Upřímně, nějaká účetní která to za pomocí "pokladničky" dotáhla na vysokou pozici
je mi u zadele. Není v historii ani první ani poslední. Možná bude pladit i to, co napsal nick "in" ,že Nečas na svoje splašené hormony dojede stejně jako Paroubek a Topolánek. Domnívám se že to ale nebude v rámci trestního stíhání, nebo že to momentálně chce Bohuš a Luboš, ale po zklidnění hladiny to domluví Kalousek s vedením ODS.
Jistě,že každý člen jakéhokoli klubu se snaží hájit vlastní barvy do roztrhání těla, rozhodující ale v právním státě je konečný verdikt soudu a jeho respektování.
Nagyová, by mohli příšít zneužítí pravomoci, ale nejsem právník tak nevím jak se to bude vyvíjet.
Tristní na případu Nagyová je to, že "špioni" srazili paty a konali. Otázkou zůstává jestli to v našem státě je normou.
16. 06. 2013 | 13:04

rejpal napsal(a):

JC
Obávám se, že to je normou. A je to normou proto, že na zákony v první řadě kašlou sami politici - a jejich voliči je nevolají k odpovědnosti a volí je dál.
16. 06. 2013 | 13:31

nať napsal(a):

Všichni rozumní lidí dávno ví, že v ods( i v dalších polit. stranách), jsou korupčníci, zločinci ,tuneláři a psychopati největšího kalibru. Je to dáno charakterem českého Švejka.
16. 06. 2013 | 13:46

Radek napsal(a):

No, jediné co mě na panu docentovi překvapuje, že tak morálně nedštil síru v minulosti, třeba když byl Špidla uklizen se stejnou logikou do Bruselu, nebo když pan soudruh prezident začal procpávat Livii do Bratislavy?
že by pan docent trpěl selektivním pohledem na Svět?
16. 06. 2013 | 14:37

Maru napsal(a):

Radku
máte problém s rozlišením, když šel Šidla do Bruselu, tak on vládu nějak vydíral, že ji svrhne a vláda padne ? nebo Klausová, i když ji ráda nemám, ona nějak ovlivňuje přijímání zákonů v parlamentu a má kvůli ní padnout vláda ? V té korupci těch tří výtečníků šlo přece o pád vlády, kterou chtěli položit a nebyly by přijaty církevní restituce, důchodová reforma a zvýšení daní. Něco takového dělal Šidla nebo Klausová ? Pletete si legitimní obsazování funkcí ve státní správě s vydíráním a korupcí. Nedivím se už moc, že to tak u nás ve státě vypadá, když se víc lidí dívá na svět vašima očima.
16. 06. 2013 | 14:49

Ládik!!! napsal(a):

Kolik zaplatí Klaus Zemanovi za protlačení Livie do Blavy? Proč to nikdo nevyšetřuje? Kolik mu zaplatí Remek za Mosqu?
16. 06. 2013 | 14:57

Míla napsal(a):

Ládíku-co se dá dělat,hlavně že to nebolí a snad to přežijete.
16. 06. 2013 | 15:17

rejpal napsal(a):

Ládik!!!
Dneska o Livii mluvil a obhájil se mnohem líp (a hlavně chytřeji), než ti vládní exoti.
16. 06. 2013 | 15:27

JC napsal(a):

Maru,
zkusme se podívat na svět vašima očima, ju ?
Proč nazýváte 3 poslance za ODS, kteří nehodlali hlasovat pro zákony, které byly proti jejich vnitřnímu přesvědčení a zcela proti tomu co slíbili svým voličům
výtečníky ? Že by vaše partajnická zaslepenost ?
Jak víte že by padla vláda ? jediné co by se určitě stalo by bylo to, že by ty zákony nebyly přijaty.No a co to se v minulosti nikdy nestalo.
16. 06. 2013 | 15:32

JC napsal(a):

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-svet-podle-istvana-d12-/p_politika.asp?c=A130614_181109_p_politika_wag
16. 06. 2013 | 15:51

stop ODS napsal(a):

SMRTICI SOUBOJ KMOTRU ZACAL.
Za razii je kmotr knize DLOUHY z Hluboke a jeho poskok kmotrik KUBA.
Policie pracuje na zaklade poptavky organizovaneho zlocinu, konkretne jihoceskeho kmotra DLOUHEHO z Hluboke a jeho sluhy kmotricka Kuby. Jde jen o souboj kmotru, kteremu pomaha zkorumpovana policie. Proc se nedela razie v CEZ, kde se rocne rozkrade a vytuneluje az 10 miliard, proc neprobiha razie na Hluboke a v nemovitostech kmotra Dlouheho, ktery tam ma ulito jen asi 600 milionu v hotovosti, proc se nedela razie na ministerstvu Prumyslu a obchodu u kmotra Kuby, ktery tuneluje MPO, proc se nedela razie na CzechInvestu, kde se tuneluje operacni program Podnikani a inovace. Zlocinci z ODS jsou pozirani jinymi zlocinci z ODS a TOP09 a to za aktivni ucasti placene-zkorumpovane policie. Vsichni zlodeji z ODS a TOP09 v cele s Necasem a Kalouskem patri ke zdi a odprasknout.
Za vsim jde jen o jedine a to o dostavbu TEMELINA, ktera je predrazena jen o 80 miliard, coz je balik urceny na rozkradani a uplatky a na poplaceni medii pred volbama.
16. 06. 2013 | 16:24

Maru napsal(a):

JC
mám za to, ale možná že se pletu, že tyhle daňové zákony a jejich přijetí spojil Nečas s důvěrou vlády
A že jsou to výtečníci, tak to si asi nemyslím jen já sama, sedí v lochu a je to pro korupci, nebo jste to ještě nezaznamenal, zabránily vám v tom vaše modré brýle mámení ? Přijali nabídku postů nebo kdo ví čeho, to se možná ještě dozvíme za to, že nebudou hlasovat proti vládě a udělali místo takovým "osvědčeným kádrům" jako byl např. dnes již odsouzený Pekárek. Vám se to ale asi zdá normální. No s takovými to k té demokracii a slušné společnosti tak brzy nedotáhneme. Jestli vůbec někdy. Já mám ráda, když se věci nazývají pravými jmény. Korupce je korupce a ne žádná loajalita, jak se domnívá Nečas a jeho dočasný spojenec a vrchní kšeftař Kalousek. A zlodějna je zlodějna a ne zažitá praxe, jak o tom ten vrchní handlíř mluvil v souvislosti s vynikající zakázkou(pro méně chápavé předražené zmetky) letouny Casa. Hájíte neobhajitelné, patříte zřejmě k těm, kteří o lidech, co oznámí korupci řeknou, že jsou to udavači. No, asi se vám líbí filmy Maria Puza a kmotr Corleone je váš vzor.
Ale třeba to tak není a taky byste rád žil ve slušném demokratickém státě a jen se pletete v tom, že je to možné s touto politickou garniturou. Třeba vás ještě budoucnost poučí. Mýliti se je lidské.
16. 06. 2013 | 16:52

rejpal napsal(a):

Maru
nejméně dva z nich jsou dost profláklí už daleko déle. Slovo výtečník je dost kulantním vyjádřením toho, co si o nich neodesácká veřejnost myslí. Já už slyšel výrazy daleko horší, zejména směrem k tomu pánovi, co fušoval do našeho zdravotnictví. Pochybuji, že by si vylepšili kredit, kdyby soud shledal, že korupce pašalíky korupcí není. To už jsou právní hry, a tam jeden nikdy neví. Ale na rozdíl od řady jiných případů, kdy se dalo manévrtovat tím, že nejsou důkazy, bylo to jinak a vůbec, tady k tomu činu došlo a ráčili si toho všimnout i koaliční partneři. Jen ta změna se jim hodila do krámu.
Na hrdinné rebely, bojující za program, jsem nevěřil ani minutu, Na to už se projevují moc dlouho.
16. 06. 2013 | 17:05

JC napsal(a):

Také názor pravičáka.

http://kriz.blog.idnes.cz/c/348008/Proc-se-z-kausy-Grygarek-stala-kausa-Nagyova.html

doufám, že ho levičáci ocení :-))
16. 06. 2013 | 17:09

rejpal napsal(a):

JC
Tenhle opravdu špatný není. Taky celou dobu čekám, kdy se začnou média víc vrtat v Grygárkovi a kmotřících. Jenže to nijak neumenšuje, v čem se vrtají teď.
Nicméně si myslím, že drtivá většina toho blogu potěší daleko víc fandy levicových stran než pravicových (třeba to volbách bude zase obráceně)
16. 06. 2013 | 17:18

JC napsal(a):

Maru,

Ale já korupci neobhajuji, to děláte vy. Já jsem výše napsal,že přidělování trafik a porcování medvěda je nemorální, ale bohužel tyto praktiky jsou celkem standardně zavedeny nejen v českém politickém prostředí.
Vy se bijete jako lvi za ta "vaše" u nichž je to odměna za dobře vykonanou práci, proto obhajujete korupci.
Čili, takto, pokud se podaří soudům tuto politickou korupci odsoudit, já s tím osobně v případu vámi zmiňovaných "výtečníků" nebudu mít velký problém, zvláště, když to bude precedent i do budoucnosti. Ale protože jsem realista tuším, že politici napříč spektrem udělají vše pro to aby tomu zabránili.
16. 06. 2013 | 17:31

Maru napsal(a):

JC
kde se biju za "naše"? Jak jste na to proboha přišel ? Mohl byste citovat ? Vám se ale zřejmě nelíbí, že zrovna teď chytili ty vaše a namísto, abyste řekl, je to binec, tak útočíte na mě. Nejlepší obrana je útok, že. To podle vás když kritizuji ten binec, co se provalil, tak hájím svoje ?
Pokud se něco takového vyskytne kdekoliv, vždycky to odsoudím. Nejsem tak hloupá, aby mi fanatismus zatemnil mozek, jak se zde často některým stává. Namísto abychom tlačili na ty exempláře společně, tak se tady hádáme. Na to s vámi nejdu, chci v téhle zemi slušně žít i se svými dětmi. A nechci se dívat na takovou špínu, co si říká elita. Ať je modrá nebo jakákoliv. To mi vážený pane nepřišijete.
16. 06. 2013 | 18:02

JC napsal(a):

Maru
OK, možná jsem vás nechtěně hodil do jednoho pytle s těmi co tak činí.
přijměte omluvu
16. 06. 2013 | 18:13

Maru napsal(a):

JC - omluvu přijímám vždycky, není to s vámi zřejmě až tak špatné, jak se to mohlo jevit :)
16. 06. 2013 | 20:11

selkirk napsal(a):

Paneboože, tyhle ušlechtilé pindy levicových intelektuálů by se daly vážit na kila. Že to furt někoho bavít plodit. Přitom jak dojde na činy, jsou tyhle typy totálně out.
16. 06. 2013 | 20:38

ponk napsal(a):

selkirk
pořád lepší jsou ušlechtilé pindy levicových intelektuálů než zlodějské činy pravicových strak
16. 06. 2013 | 22:07

Xury napsal(a):

Pro autora:
tak nějak mám z vašeho textu pocit, že ty ospravedlnitelné politické "dealy" jsou takové, které provádějí vám sympatické strany no a ty ostatní provádí ty neospravedlnitelné. Víc podle mne váš článek neobsahuje.
17. 06. 2013 | 00:09

L.W. napsal(a):

Přiznám se, pane docente, že jsem od filosofa čekal více, hlavně ve věci principů.
17. 06. 2013 | 01:12

jirkaboleslav napsal(a):

Souhlasím s tímto hodnocením politické korupce.Tak jak vše vysvětlují politici ODS,že korupce je jenom když se nabídnou finance to je kuriozita čistě účelová.Ale pozor!!Je zde rozhodnutí ústavního soudu,který konstatoval,že schvalování zákona církevních restitucích proběhlo v souladu s ústavou.To znamená,že politická korupce není trestná a je povolena!
17. 06. 2013 | 14:01

Jaroslav Klenot napsal(a):

Jak je možné, že jednotlivec může rozdávat posty v radách podniků vlastněných státem?
17. 06. 2013 | 14:21

Roger Garaudy napsal(a):

Pane docente,

proč si myslíte, že trafiky "za zásluhy", tedy po ukončení mandátu, nejsou korupčním jednáním? Vidina zajištěné budoucnosti a post za zásluhy bezesporu ovlivňuje jední již v přítomnosti. Trafikant zabírá místo jiným, schopnějším či kvalifikovanějším a není důvod materiálně zajišťovat politiky (třeba až do důchodu za čtyři roky práce). Jejich platy jsou dost vysoké. Ať po odchodu z funkce ukáží, co umí a jakého jsou vlastně přesvědčení. Vaše apologie Tvrdíka a Špidly není přesvědčivá. Filosofie kdysi byla i o Pravdě, která není z říše jsoucen. Žel, po rezignaci na metafyziku už asi od filosofa nelze čekat nic jiného, než pouhý pragmatismus... :-(
18. 06. 2013 | 19:53

Milan Znoj napsal(a):

Děkuji všem za poznámky a dovolte jenom dvě stručné reakce ke konci.
Ad L.W.: Nepíši o ideálním státě, ale o zastupitelské demokracii.
Ad Garaudy: 1) Když politik dostane trafiku po odchodu z funkce zákonným postupem, pak je to součást politiky kompromisů, kterou držitelé moci jsou oprávněni provádět. Pokud tím škodí obecnému prospěchu, což často bývá, tak občané mohou pozvednout veřejně svůj hlas a politiky „potrestat“ v rámci politické soutěže o moc, v níž, doufejme, mají svou váhu. Pokud politik se svou funkci obchoduje (= širší pojem než zpeněžuje) jako free rider (= tak, že má výhodou z porušování zákonných pravidel), pak je to korupce. Když se zobchoduje poslanecký mandát, tedy slib a závazek poslance vůči občanům, že bude jednat v jejich zájmu, pak to je korupce, která ničí základy demokracie. Poslanecký mandát není soukromý statek a pokud s ním poslanec takto zachází, je zrádcem lidu. Pokud by Jaroslav Tvrdík, říkal, že se nevzdá ministra obrany, když nedostane nějakou trafiku, byla by to pochopitelně korupce. Nevylučuji, že tomu tak bylo, ale takové obvinění se neobjevilo. Vladimír Špidla je vskutku jiný případ, který se určitě neodehrál tak, že by nejprve podmiňoval svůj odchod z postu premiéra a předsedy strany tím, že by požadoval odměnou nějakou trafiku. Oni ho prostě vypudili a pak až hledali nějakou funkci pro odstaveného premiéra.
ad 2) Máte pravdu, že v těchto úvahách není mnoho řeči o pravdě, která není z tohoto světa. Je to politická filozofie liberální demokracie, která se ptá na to, co je demokratické politično a jak se vztahuje k obchodu. Dokonce říká, že politično je obchodu nadřazeno. Zda má demokratické politično nějaký metafyzický základ si zde netroufám tematizovat.
19. 06. 2013 | 10:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy