Krajina po bitvě

28. 01. 2013 | 11:58
Přečteno 7528 krát

Leden 2013 se asi zapíše do české historie jako měsíc, kdy celá republika a většina občanů žila politikou, přesněji řečeno prezidentskou volbou. Otázka koho volíš nebo volíte byla všudypřítomná. O prezidentských kandidátech, hlavně mezi prvním a druhým kolem voleb se diskutovalo téměř všude, kampaň byla velmi ostrá, někdy takříkajíc na hraně, nebo i za hranou, ale v tom jsme se příliš neodlišili od těch zemí, které si také prezidenta volí přímo, jako třeba ve Spojených státech, Francii, v Polsku či na Slovensku.

Výsledek volby, který poslal na Pražský hrad Miloše Zemana byl přesvědčivý a nedošlo k tomu, abychom byly svědky záhadného politologického úkazu, kdy by se prezidentem republiky mohl stát místopředseda nejméně oblíbené polistopadové vlády, která je všeobecně považována za asociální a neprofesionální.

Až nepochopitelná neprofesionalita se projevila i v osobě kandidáta, který je úřadujícím ministrem zahraničí. I jen obrazně poslat ve veřejné televizní debatě druhého českého prezidenta a spoluzakladatele českého státu za odsun Němců po nacistické okupaci před mezinárodní soud v Haagu bylo na pováženou. Jakékoliv zlehčování tohoto výroku nebylo na místě. Ostatně dokáže si někdo představit, že by podobné historické „analogie“ použili ve vztahu k vlastní historii třeba americký, francouzský či polský prezident? Řekl bych, že tato neprofesionalita ubrala Karlovi Schwarzenbergovi hodně voličských hlasů.

Neproduktivní zřejmě byla i „masáž“ velké většiny médií v jeho prospěch. Nevím jestli u některých titulů lze po těchto volbách mluvit do budoucna o nějaké profesionální objektivitě i když na druhou stranu je možná dobře, že člověk přesně ví, co od některých médií může, či naopak nemůže očekávat. V každém případě se asi před parlamentními volbami máme na co těšit.

Poměrně jednostranná mediální nevraživost doprovázená i nevídanou polarizací kulturní fronty může komplikovat i ono tolikrát, po skončení voleb vzývané, „zasypávání příkopů.“ Někdy až hysterická atmosféra snad brzy pomine a to i s návratem do reality „běžné politiky“, kde existují většinou nikoliv virtuální, ale skutečné „příkopy“ sociálních a společenských problémů.

Nový prezident Miloš Zeman pak může ukázat, jak se k nim postaví jako levicový kandidát a jak reálně může ovlivnit jejich řešení. A to i ve spolupráci s nejsilnější opoziční stranou ČSSD, jejíž voliči a sympatizanti mu bezpochyby na Pražský hrad výrazně pomohli. Pomůže to k zasypání dalšího „příkopu“, který stále existuje mezi bývalým předsedou ČSSD a dnešní ČSSD se kterou se ve zlém před několika lety rozešel?
(Právo, 28.1. 2013)



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vasja napsal(a):

Čekal jsem něco od pana Justa. Ten ale asi leží s gutalaxem a pokouší se vytrávit čepici.
28. 01. 2013 | 12:06

Joe Ratata napsal(a):

autor
To se tedy pletete.
Svatý Přečistý von Karl s Čírem nemá pranic společného s Kalousbergem,předním to exponentem Vlády zločinného spolčení,která cíleně zadupává do země dolních deset milionů.On by se přece potřebných zastával!Tedy potřebných horních deseti tisíc.
28. 01. 2013 | 12:19

JF napsal(a):

je fakt, že Schwarzenberg jak svým původem občanským i politickým (politický vyhnanec) symbolizuje určitý vztah k vyhnaným\odsunutým sudetským Němcům a zrovna profesionálně diplomaticky na šéfa diplomatů se správně nevyjádřil. Spíš zřejmě převážil ten občan Schwarzenberg, když šlo o volbu prezidenta nikoliv diplomatické jednání.

Druhá věc co symbolizuje občan Zeman a jak se on vyjadřoval jako expremiér a budoucí prezident. Samej debil kam ráčil pohlédnout? Co je větší občanská urážka a koho? (pokud tedy nebudu vlastní osobní integritu ztotožňovat s identitou E.Benešem - do Haagu by se mi taky nechtělo, pan Schwarzenberg uvažoval ovšem o panu Benešovi a jeho vládě nikoliv o občanovi ČR)

Jsou tam jisté niance, které autorovi unikají. Zřejmě pod rozlišovací úroveň lepších zítřků. Od čeho jiného ovšem máme své prognostiky.
28. 01. 2013 | 12:27

Petr napsal(a):

aneb jak 100 a více slovy nic neříct
28. 01. 2013 | 12:38

seriózní chlapík napsal(a):

Jsem rád, že se to nenaplnilo, alespon ne ze sta procent.
"Milá Margarito, v takové časy ani ve snu nedoufali. Brzy tady lidi nebudou mít co žrát a potom už jim bude jedno, co se komu vrátí."
28. 01. 2013 | 12:46

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore,

hození obálky a Haag byla další ukázka duševní nekompetentnosti Knížete vykonávat jakoukoliv veřejnou funkci. Dle mého názoru by měl odejít z MZV do důchodu.
28. 01. 2013 | 12:55

Baba Jaga napsal(a):

Zábava pro lidičky a ne bitva to byla. Vždyť jsou volby pořád dokola - tyhle mohou být dle mého zpět nepřímé.
Ještě si počkejme na vyúčtování nákladů voleb postupujících a zda jim na účtech i něco zbude. Po presidentském slibu se zase začne mluvit a psát o něčem jiném, nějaký pseudoproblém se vždy jistě najde.
28. 01. 2013 | 13:00

Viola napsal(a):

No můžeme se jen ptát, kdo nám tu takovou veš do kožichu nasadi.
28. 01. 2013 | 13:01

zemedelec napsal(a):

Pane Balabán.
Ještě to chtělo víc do hloubky.
Ještě není po boji,to teprve začne.
Skutečně,tuhle přímou volbu,považuji za průlomovou.Ti co nás chlácholili,odváděli pozornost,až klamali,museli ukázat karty a že jich je,ani se člověku nechce věřit.O kulturní frontě ještě bude napsáno hodně,ale u mě neobstáli,jako prozíraví a charakterní občané.Vždy se účastnily politického dění,ale sametem si vybojovaly své,teď už s toho nechtějí slevit.Neuvědomují si,že to dopadne i na ně,granty i dotace,buď se sníží,nebo vůbec nebudou,pak si teprve vzpomenou,pro koho dělají svoji práci.
28. 01. 2013 | 13:03

342 napsal(a):

Bylo jasné, že pokud ministr zahraničí chodí po sněmovně s plackou "Putine, ke mě, mazej na místo" na klopě, tak to asi nemá v hlavě dobře srovnané. V prezidentských debatách to tím zbytečným žvaněním o Benešovi jen potvrdil.
28. 01. 2013 | 13:14

jura napsal(a):

zemedelec
souhlasim s neposíláním dotací, však bych měl rád ucelený seznam "celebrit" abych je mohl ignorovat. A prominou, stejne bych se s dotacemi zachoval i zemedelcum
28. 01. 2013 | 13:15

JardaV napsal(a):

Pro TomášL

Možná by stálo za to uveřejnit obsah skutečné činnosti pana ministra zahraničí.Vůbec je s podivem,že media,tak chtivá informací,neiniciují vznik internetových stránek každého ministerstva,kde by byl uvedený třeba plán činnosti na nejblžší období,
výsledek každého kroku a hlavně odpovědnost za výsledek jmenovitě.Někdy mám pocit,
že naše země musí jet z kopce už jenom proto,že málokdo má sílu tlačit do "kopce."
Děda kníže tedy určitě ne.To,že údajně nějakou smlouvu dohodl o dovolené,může
nadchnout jenom naivní dítě.Dovedu si představit tým specialistů na různé detaily,
kteří rozeberou souvislosti každé věty a pokusí se o predikci důsledků tak,aby
výsledná smlouva nezpůsobila národní tragedii v budoucnu.Naproti tomu pokec dvou dědků nad sklenkou pití a s fajfkou ve mě vzbudí pocit strejcovského principu "ono to nějak dopadne".Pro náš národ nejspíš děsně.Měl by být stanoven věkový strop pro
výkon funkcí,test IQ,a jiné testy,které by zhodnotily schopnost aktivní především intelektuální činnosti každého ministra a důležitého séfa ve státní funkci.
28. 01. 2013 | 13:16

Dvořák napsal(a):

Já jsem po té bitvě pochopil mnohé. Už vím co jsou to "hlídací psi demokracie" a jak funguje v praxi "objektivní a vyvážené zpravodajství" Také jsem rád že "umělci" konečně vytáhli to pravé umění, jak jim ti komunisti nedovolili tvořit a oni to museli dávat do šuplíků. A co to je "pravda a láska" a na jaké vysoké morální úrovni jsou "disidenti " a antikomunisti.
Díky, hodně jsem prohlédl
28. 01. 2013 | 13:17

Luba napsal(a):

Pan Balabán to napsal stručně, jasně a výstižně!
A objektivně ...

Jak došlo k mediální sebevraždě nadějného prezidenta České republiky, "knížete" Karla Schwarzenberga?

Moderátor ČT Václav Moravec položil 17.1.2013 oběma kandidátům otázku, která prý zajímala mnoho diváků: "Jak byste se, coby prezident, zachoval v situaci, kdy by Parlament zrušil platnost Benešových dekretů?"

Před tím pan moderátor hovořil o tom, že Zeman uplatnil u novinářů princip kolektivní viny.

A jako prvního "vyvolal" Karla Schwarzenberga.

Ten mohl odpovědět, že by se zachoval v souladu s vůlí zástupců lidu, a onu právní normu by podepsal.

Ale to nééé. Sebejistý pan KS, zřejmě pobídnut Moravcovou "kolektivní vinou", pocítil nutkání plivnout na hrob obětem nacismu a přihlásit se ke svým pravým krajanům.

Jeho výroky se zcela shodovaly s výroky Sudetoněmeckého krajanského sdružení, požadujícímu odškodnění všech českých Němců, bez ohledu na to, zda to byli nacisté, kolaboranti nebo antifašisté.

Sudeťáci prohlašují československého prezidenta a nejbližšího spolupracovníka TGM, Edvarda Beneše, za válečného zločince, a "vyhnání" za válečný zločin genocidy. Důkazů pro tato obvinění je však žalostně málo. Dokonce se ukázalo, že hojně šířené záběry z pražské ulice, kde jsou stříleni němečtí civilisté, nesouvisí s divokým odsunem, ale jde o popravu údajných německých kolaborantů vojáky Rudé armády v době Pražského povstání.

Sudeťáci se snaží o revizi výsledků 2. sv. války, což je nepřijatelné. "Vyhnání" byla odplata a prevence.
Aby nikdo nadále nemohl zneužívat národnostních rozmíšek ke vraždění protistrany, jako tomu bylo v případě českých Němců, kteří uvěřili Hitlerovi.

Nesmíme zapomenout, že první byli vyháněni ze svých domovů Češi. A pro übermensche byli kolektivně vini svou příslušností k "podřadné rase" všichni Slované, Židé, Cikáni, příliš kudrnatí, nedostatečně dlouholebí apod.

A odsun se udál podle mezinárodních dohod.
"Divoký odsun" byl spontánní reakcí na nacistické běsnění minulých let. A na ty dlouhé soupravy dobytčáků plné zubožených lidí, směřujících do koncentračních táborů.

Tedy - otázku Benešových dekretů otevřel pan Moravec. Schwarzenberg odpověděl jako vůdce sudeťáků, nikoli jako český ministr zahraničí. A Zeman na Schwarzenberga reagoval položením tří konkrétních, nikterak záludných otázek, na které Schwarzenberg ani neodpověděl. Proč?

"Kníže" se jen držel svého předchozího vyjádření, že Beneš by patřil do Haagu a že "odsun" je skvrna v naší historii.

http://www.youtube.com/watch?v=9TsH3911fV8
28. 01. 2013 | 13:17

Vaněk napsal(a):

Dvořáku, to mne zaujalo. Mám pocit že panu Stránskému se nějak nedaří napsat Zdivočelou Zemi po r.89. Škoda.
Ale měl bych jiný námět který pan Stránský jako autor ,kterému komunisti nic nevydali, určitě přivítá. Mohl psát seriál třeba o tom, jak zlí komunisti nechtěli z ideových důvodů některou literaturu, a hercům kteří nebyli ideově správní nechtěli dovolit v tom hrát hlavní roli. Bylo by to poučné.
A šlo by tam i přimíchat jak média tehdy psala na politickou objednávku, bez ohledu na realitu a pravdu, na názory obyvatel.
28. 01. 2013 | 13:36

Jana Pechová napsal(a):

Luba
Odsun se neudál podle mezinárodních dohod, protože ho provázel divoký odsun. A nikoli ojediněle.
Pane Lubo, objektivním náhledem nikdo neumenšuje zlo, spáchané nacistickou agresí a krutovládou. A z hlediska stejné objektivity nelze schválit velké množství zla spáchaného na principu kolektivní viny.
V demokratické společnosti má i největší lump právo na obhajobu: řada českých Němců nedostala šanci ani na soud. Do zástupů lidí, kterým byl sebrán takřka veškerý majetek a hlavně domov, přitom byli zařazeni bez nějakého extra přemýšlení i ti lidé, kteří se nijak zvlášť neprojevovali - kdo se nemohl prokázat odbojem, z toho byl kolaborant. A šlus.
Je zajímavé, jak tento princip uniká většině těch, kteří tak hlasitě kritizují odpor proti vyššímu politickému angažmá bývalých nomenklaturních kádrů. A těm, pokud vím, na majetek nikdy nikdo nesáhl.
28. 01. 2013 | 13:40

zemedelec napsal(a):

To jura.
Dávám Vám za pravdu,že by se měl udělat pořádek u těch zemědělských dotací.Někdo má problém dostat tisíce,ale někteří nemají problém s mil.dotací.U zemědělců to nepůjde honem zrušit,tam to závisí na více okolnostech a hodně zemědělců by to položilo.
28. 01. 2013 | 13:46

martin napsal(a):

Žádný Haag neexistoval,Beneš nebyl zločinec, odsun byl následek války, bylo to tvrdé řešení , které bylo korunováno českými zločiny ze msty, většinou na Němcích, kteří nacisty nebyli. My jsme si tím to způsobem posrali budoucnost, jak je dodnes vidět na hrátkách s tzv. sudetskou kartou. Skvrna na naší historii to ale nepochybně je, stejně jako je na historii českých Němců podíl na rozbití společného staletého státu a úděsná účast početně nevelké části z nich ve velkoříšském pokusu o vyhubení Čechů. Volil jsem Schwarzenberga. Radějibych se býval byl hádal s ním o historii dekretů a vin, než se Zemanem o míře vlivu imperiálního a korumpujícího Ruska, tahouna myšlenek o řízené demokracii a spojení oligarchie s politikou, reprezentovaného Putinem,na náš současný a budoucí život.
28. 01. 2013 | 13:49

Luba napsal(a):

Jano Pechová,
ale umenšuje!

Napsala jste:
"... objektivním náhledem nikdo neumenšuje zlo, spáchané nacistickou agresí a krutovládou."

Protože jde povětšinou o jednostrannou kritiku. Těžko můžete po kritikovi požadovat stejné zaujetí pro obě strany sporu. Bylo by to nerealistické.
28. 01. 2013 | 13:50

Hlas volajícího na poušti napsal(a):

Pane Karle Schwarzenbergu, vyzývám vás jako řadový český občan, k omluvě panu generálovi Pavlu Vranskému.Arogantní tón vaší reakce na jeho legitimní otázku: „Můžete pane ministře být upřímný a říct jestli nebyla důležitější funkce než dodržení slova?", kterou vám položil v televizní debatě dne 24. 1 2013 člověk, o jehož cti žádné pochybnosti nejsou, člověk, který se o existenci moderní české státnosti přičinil nepochybně víc, než vy, o vás mnohé vypovídá, a to především o tom, že si nevážíte bojovníků za naši svobodu..
Nikdo si nemůže a dokonce ani nesmí, beztrestně vůči němu jako představiteli československých a českých bojovníků proti německénu nacismu ve veřejném prostoru dovolit to, co jste si dovolil vy, a to zejména, pokud jste dosud ministrem zahraničí České republiky.
Pokud máte alespoň trochu cti v těle, omluvte se mu a těm českým občanům, kterých se toto vaše nevhodné jednání dotklo, nebo ODSTUPTE.
28. 01. 2013 | 13:52

Luba napsal(a):

Hlase,
možná by to chtělo petici: Nechceme revanšistu Schwarzenberga za ministra zahraničí České republiky!
28. 01. 2013 | 13:59

babočka napsal(a):

Pane Balabán pokud se zajimáte o bezpečnost, tak jistě vite, že vítězí zákeřnější a to byl Zeman. Šlechtic měl za protivníky komunistickoestébácké síly, které se jen nemohou dočkat vítězství komunistů v příštích volbách. Pan Balabán mi připomíná pana Jambora.
28. 01. 2013 | 14:11

jura napsal(a):

zemedelec napsal(a):13:46
o já jen, že dotace brát, na práci s..t a mít bordel okolo baráku, na poli i v lese (jak vidím vůkol sebe) není asi to pravé ořechové. Kdo se stará ať má, třeba vysoké jako na západě. Ale proboha kdo to čerpání kontroluje? To jsou ti lidi slepí, blbí nebo berou?
28. 01. 2013 | 14:14

jura napsal(a):

Hlas...
no vidíte a na jiném blogu již mlaďosi zásluhy tohoto člověka, kterého neznají, zpochybňuji ostošest. Je to normální?
28. 01. 2013 | 14:16

veverka napsal(a):

Hlas volajícího na poušti

omluva nestačí,po tom co kníže předvedl jedině odstoupení. Když si neváží našich válečných hrdinů,tak nemá na MZ co pohledávat. Obzvláště když by hnal Beneše do Haagu. Je mi blivno už jen z toho,že někdo jako Schwarzenberg na prezidenta vůbec kandidoval.
28. 01. 2013 | 14:17

honzav napsal(a):

Jen jedna poznamka, ohledne te medialni masaze.

V nasi zemi stale prevlada nazor, ze media nemaji davat doporuceni koho volit, nekteri (mozna vetsina) to chapou jako ovlivnovani volicu. V rade demokratickych zemich je to naopak bezne, argument pro toto jednani je jednoduchy - medium tim vice otvira sve karty a nemusi schovavat nazory a postoje, ktere stejne pri publikovani informaci jejich "produkt" ovlivnuji.

Mozna, ze jsme na to precitliveli, mozna jsme k tomu jeste v nasi ceste nedospeli.

Ja s tim problem nemam, prijde mi cestnejsi priznat barvu, za koho kopu, nez se tvarit tzv. "nezavisle" a "vyvazene" a zaroven okopavat kotniky vice nektere strane a filtrovat negativni zpravy z druhe strany.
28. 01. 2013 | 14:19

Digi napsal(a):

Vrtá mi hlavou Kalousek z nedělních otázek Václava Moravce, a sice jeho záměr dostat Schw. do vykoké ústavní funkce za každou cenu. Doslova přece řekl, že když se promarnila historická šance, aby byl prezidentem, že můře být (a skoro to vypadalo, že se to tentokrát povede) ještě premiérem. Myslí si, že to napodruhé zmáknou? Nebo už je poněkud šílený?
28. 01. 2013 | 14:22

JF napsal(a):

Luba: když už tak horlivě za spravedlnost, také by se mělo i stejnými prostředky - tedy horlivě spravedlivě. Jestli jste si nestačil všimnout, tak Zeman pletl mnohé dohromady věcně i žánrově. Tokovej boršč. Zeman nebyl moderátor, Zeman nebyl bavič, Zeman byl hulvát.

Jak by jste reagoval na to že jste "degen" - degenerovaný??? Jsou věci na které se nereaguje, natož když otázky neklade moderátor. Toho jste si nevšiml? Jsou to dobrnosti hodny přehlédnutí při cestě k zářným zítřkům??? Bude prezidentování Zemana podobné one-man-show jako i v případě Klause? Každopádně dostane 5 let na to aby se mohl ztrapnit. Pokud nebude dřív než k zodpovědnosti než voličské pohnán k zodpovědnosti příslušné soudní. (podobně jako se dosud nestalo např. u p.Klause, případně u zmiňovaného p.Beneše) Tomu se říká kontinuita boje za spravedlnost (všemi prostředky), zde v českém podání.Samozřejmě není to nic unikátního, ale rozhodně je to efektní.
28. 01. 2013 | 14:29

Targus napsal(a):

To Jana Pechová:

A už zas a pořád dokola.

Otázky:
1/Kolik z vašich příbuznýcha známých bylo odsunuto, resp. vyhnáno?
2/ Odkud čerpáte informace o odsunu, divokém odsunu a dalších excesech, a to nejen po válce, ale i před válkou a během ní?

Mí předci byli vyhnáni z pohraničí v r. 38, následně pak další odpochodovali s holými zadky v r. 39, další byli postříleni jako zající na honu po obsazení území RA, přeživší pak odjeli v r. 47., případně seděli v kriminále za kolaboraci.

Vážená dámo, vy víte absolutní h**** o tom, jaké poměry vládly v pohraničí, potažmo v Sudetech. Nevíte zhola nic, kolik bylo všude zbraní a munice, kolik křivd se řešilo v tomto období s jasným heslem: Když nesejmu já jeho, sejme on mě, lhostejno, jestli mě rozstřílí někde v lese nebo mě práskne vítězům a ti mě pověsí na prvním stromě.
Státní správa byla v totálním rozvalu, konfidenty promořená policie a četnictvo, paralyzované soudy plné německých soudců a dalších úředníků, nebyly zabezpečeny hranice, ani přechody mezi sektory armád a posádek, všude panoval totální chaos a anarchie. Velitelé RA měli udržovat pořádek a činili tak po vojensku, nikoli civilně, to jest trest byl jediný - trest smrti zastřelením, což mnohdy vykonávali oni sami. Skutečnost, že pár lidí se naštvalo a dalo na budku pár Němcům, případně je vyhnali z jejich domovů, byla lidem, kteří proščli peklem východní fronty naprosto k smíchu.

A vy máte šílenou představu, že tři miliony lidí (cca půl milionu byly ztráty sudetských Němců na bojištích) měly podstoupit spravedlivé soudní rozhodnutí, jestli by náhodou neměli být odsunuti. Máte ponětí, co obnáší tři miliony soudních sporů?

Vskutku originální.
28. 01. 2013 | 14:36

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, profesionál v akci tu:
http://img.blesk.cz/img/1/full/1533746_.jpg
http://img.blesk.cz/img/1/full/1533747_.jpg
http://img.blesk.cz/img/1/full/1533745_.jpg
http://img.blesk.cz/static/images/1/upload_field/11_CLAYOUTBOX/box182/2313/2313257_1359128950-4313.jpg
Jako že myslím furt ešče platí, že oko vidí, a že jeden obrázek je dycinky lepčejší než myriády sockom propagadistických keciček.
Veselé krizování ...
28. 01. 2013 | 14:41

xyz napsal(a):

Digi

A nevadí Vám, že pouhé dvě hodiny po vyhlášení výsledků voleb se komunistický aparátčík Šlouf přiznal, že Zemanovi v kampani aktivně pomáhal, a také byli spolu novináři zachyceni ve Vídni, takže Miloš Zeman očividně celému národu lhal do očí, když tvrdil, že Šloufa odstřihl? V každé normální zemi včetně USA by přistižení vysokého politika při lži bylo obrovským skandálem, jen Čechům lži a zlodějny nevadí.

A co vylhané inzeráty proti KS, které zaplatili bývalí vysocí příslušníci StB, taky Vám nevadí? Nešlo jen o jeden inzerát v Blesku, podobné vycházely v posledním týdnu hlavně v regionálních novinách.
28. 01. 2013 | 14:41

JF napsal(a):

"Demokrat" E.Beneš veřejně vyzýval\štval svými prohlášeními\projevy proti civilnímu obyvatelstvu v době po ukončené válce. Tím možná i jen sbíral(třeba dodatečně) zásluhy za spravedlivý boj, dnes by se mohlo říci, že převzal osobní zodpovědnost politika za zločiny proti lidskosti. Pan Beneš si možná ale pletl "jen" role, jako dnes se také mnohým i "občas" přihodí.
28. 01. 2013 | 14:49

arnazach napsal(a):

Miloši, jako odborníci se hlásíme do služby. Hasenkopf & Balabán s.r.o.

Nejsem náhodou stroj?:-)
28. 01. 2013 | 14:50

Gru napsal(a):

Jana Pechová

Chtěl bych poněkud korigovat váš tendenční a venkocem nepravdivě zkreslený popis odsunu.
Pocházím z národnostně smíšené rodiny, což nebyla žádná vzácnost. Jedna větev rodiny byla německá. Babička byla aktivní nacistka a děda byl člen NSDAP. Oba šli do odsunu, ale až do své smrti oba zdůrazňovali, jak spořádaně se to odvíjelo. Děda byl v důsledku úrazu na vozíčku a Češi se k němu chovali sice chladně, ale korektně, šetrně ho s vozíčkem vyzvedli do vagonu a pomáhali mu během cesty. Měl štěstí, na rozdíl od zdravoptně postižených Čechů, Cikánů či Židů v německých transportech, kteří se dočkávali katastrofálního zacházení, takže mnozí transport nepřežili.
28. 01. 2013 | 14:50

Viktor napsal(a):

HonzoV- zahraniční média dost sleduji /slovenská, psaná německy a anglicky, polská.
Nikde nenajdete tolik prolhaná média jako u nás.
Média pokrývají názory obyvatrel. Žurnalisté nemohou stát a psát názorově mimo mínění celé země. Dokonce jsou jinde média opravdu hlídací psi demokracie, takže aby je někdo kupoval, musí alespoň někdo psát pro těch "dolních 10 milionů", a nebát se kritizovat vládu za jasné nesmysly ničící zemi. V normální zemi by v souladu s výsledky voleb bylo cca 55% komentářů pro Zemana a 45% pro Schw. Nepřijde vám divné že u nás jediné noviny nedokázaly napsat něco slušného o Zemanovi / možná opatrně Právo/??. Veřejnoprávní média jinde musejí být hodně vyvážená a snažit se o objektivitu. Moderátor který soustavně jednoho kandidáta topí a druhého šetří a nahrává mu by další den skončil.
.
V žádné jiné zemi by se neobjevilo to co napsal Stránský a mnozí další "umělci" obhajovali- že jeden herec řekne že bude volit jednoho ze dvou kandidátů a přišly by výkřiky že si ve filmu nezahraje. Tak otevřeně vykřikovat si to nedovolili ani komunisté v nejtužších dobách kdy měli vládu pevně v rukou.
.
V každé normální zemi když ukážete že se ekonomická, sociální nebo v jiném ohledu jasně měřitelná situace zhoršuje proti minulé době, hledají kde se stala chyba a jak to napravit. U nás se ozve pokřik že nějaký komunistický provokatér a STBák zae vylezl a zadupou ho do země.
.
Napište na kterýkoliv blog v zahraničí svůj názor. I když bude vyhraněný, budou lidé polemizovat, mít fakta a protiargumenty. Nikdy nezačnou sprosté nadávky, výkřiky o těch komunistech a STBáckých zrůdách, posílání do Koreje nebo do Gulagu , vše ale bez jediného relevantního argumentu.
.
Nejsme normální země. Jsme národ lokajů, kteří z velké míry zastydli při cinkání klíči v jedné pozici a odmítají jakékoliv objektivní argumenty a fakta.
Prostě úroveň primitivních fotbalových fanoušků, kteří křičí že jejich tým/pravda/ je jediný nejlepší, a i když na hřišti trapně prohrávají, rozbijeme hubu rozhodčímu a fanouškům protihráče, ale začít pracovat aby byli sami lepší nehodláme
28. 01. 2013 | 14:51

výzva ze soukromých gymnázií napsal(a):

Pořád ještě PŘED bitvou:
https://www.facebook.com/LideNad50LetNemajiPravoZit
Zatím 95 lajků.
Až to objeví f-bookoví příznivci Karla, uvidíme, že jde o masové hnutí.
28. 01. 2013 | 14:53

ld napsal(a):

Po bitvě?
Vyčíst ochrance za nevarování, že zákeřný schod je v dosahu?! Možná dobré připomenutí reality.
Volil jsem proti Švarcenbergovi jako asi polovina voličů vítěze, takže toho fanfarónství by už mohlo být dost; každý není H(h)ůlka.
28. 01. 2013 | 14:59

Admirál napsal(a):

Digi - to není žádné blouznění, Kalosek je všechno možné, jen ne neschopný.

Při využití masmédíí, které mají v rukou to není nic nereálného.
28. 01. 2013 | 15:03

Viktor napsal(a):

Id a od čeho si myslíte že je ochranka. Já myslel že k ochraně presidenta, nejen při výstřelu ale při pádu ze schodů ho musí zachytit.
Obhajovat ochranku za to že přihlížela jak někdo vytáhne reálně vypadající pistoli, 7 x zmáčkne spoušť a vystřelí a když se nic neděje, odejde na nároží kde vykouří cigaretu, poskytne rozhovor novinářům a teprve potom se jiný policista přijde zeptat co to bylo za akci, to snad nemyslíte vážně. Asi musíte Klause i Zemana hodně trapně nenávidět, ale jsou to naši demokraticky zvolení presidenti.
Některé věci jsou opravdu možné jen u čecháčků, v civilizaci nepředstavitelné.
28. 01. 2013 | 15:08

češka napsal(a):

Pane Balabáne,
nejste nejmladší a tudíž jste pravděpodoně prošel Československým vzdělávacím systémem.
I v našich školách se učilo o krizi, která postihla Německo, o tom, že proti sobě stály 3 silné strany, komunisté, sociální demokraté a nacionální socialisté. I Váš učitel Vám pravděpodobně řekl, že vedení sociální demokracie přesídlila po r. 1933 do Československa. V této době k nám přišla z Německa i spousta lidí nesouhlasících s Hitlerovou politikou .
Asi před Vámi zamlčeli existenci pana Wenzela Jeksche, předsedy německé sociální demokracie v Československu, který se stal v exilu Benešovým souputníkem.
Předpokládám, že za posledních 20 let jste neztratil schopnost číst, takže k dané tematice jste si odbornou literaturu našel a přečetl.
Asi Vám osobně neuniklo, že v Benešových dekretech, které hovoří o odsunu, jsou opravdu zmiňováni Němci, Maďař a zrádci.
Německou národnost měli někteří Židé, sociální demokraté, komunisté, geyové, kteří byli odsunuti se svými rodinami také.
V té době to bylo možné, ale jistě se shodneme, že silně nespravedlivé.
V našich hlavách se usídlilo přesvědčení, že Československo bylo spojenci bráno, jako spojenec . Přesto ztratilo Podkarpatskou Rus.
Pan Zeman vystupuje jako dědic ideálů sociální demakracie, ale neprojevuje respekt vůči německým sociálním demokratům, kteří mnohdy za své ideály položili životy a jejichž rodiny ztratily domov.
28. 01. 2013 | 15:08

mik napsal(a):

Pane Balaban a dokazete si predstavit ze by treba Obama nebo nejaky prezident vyspele evropske demokraticke zeme rekl ze pokud se dostane na Hrad kandidat ktery temer 1. kolo vyhral ze emigruje ? a co uz rict o prohlaseni ze zvitezila pravda a laska pred lzi a nenavisti to ma CR 45 % lharu a nenavistivcu ? to by pak bylo skutecne na tu emigraci.... Schwarcenberg je primy clovek je uz skutecne stary ale nikdo vhodnejsi nebyl a porad je Scwarzenberg pro zahranici prijatelnejsi nez Zeman a prezidentska funkce je reprezentativni funkce nerikam funkce kladece vencu ale neni to funkce kam ji dostl Klaus tedy funkce porusovani Ustavy funkce pleteni se do veci kterym prezident nerozumi ani funkce ostudy v zahranici a nejen ze Zeman hned po svem zvoleni stihnul urazit novinare ale uz je tu prvni reakce z Berlina aby Nemci do Berlina Zemana nezvali...zato rusti podnikatele uz pisi o obchodovani,,,Media udelaly fatalni chybu v jedne veci soustredily se na masaz na nalevani Karlem ale zapomely ze na venkove uz ty noviny ani nectou a internet nepouzivaji rozhodujici byly televizni debaty,,,a tam to mela moderovat Jilkova nebo nekdo kdo by dokazal ukocirovat Zemana a vubec kdo sestavoval otazky kdo sestavoval publikum tam byla spatna strategie spolehat na facebook ani na internet byla blbost...navic i mezi mladymi jsou lidi co Swarzenberga nevolili nebo myslite ze Zemanova dcera volila Schwarzenberga a ze nema kolem sebe kamarady a kamaradky ? Ale neni dobojovano ne neda se napodnout volba jako takova i kdyz ten cervicek pochybnosti o scitani je kdyz uz nemuze byt kvuli pulmilonvemu rozdilu pochybnost o double hlasovacich prukazech neni reseni Ustavni soud je rezeni az se podari Zemanovi svrhnout vladu domluvit se pak na Schwarzenbergovi jako na premierovi dostal 45 % hlasu a tim legitimitu temer poloviny naroda kteri k volbam prisli Mozna mel Schwarzenberg zariskovat shodit vladu i za cenu toho ze by urednickou jmenoval ostudny Klaus CSSD udelo chybu kdyz se nepokusilo angazovat Svejnara ovsem ono to porad narazi na zaprdene cechactvi ze lidi cizaka nechteji,,,ze Schwarzenberg zadnym cizakem neni dokazal zpevem nezpevem hymny slzama v ocich po neuspesnem boji i reakci nad Klausovou ubohosti o emigraci Nepopularni vlada musi hodne ted zabojovat aby uchranila zapadni smer od vychodniho a od prezidenske diktatury kam chce CR zatahnout Zeman
28. 01. 2013 | 15:12

TomášL napsal(a):

Jinak pane autore, bitva nyní začne...

Jelikož je M.Z. jinak ideologicky postavený jak V.K., který toliko nešil do stejně ideologicky dýchajícího Kalouska, bude mít Kalousek v M.Z. mnohem tvrdšího, fundovanějšího a mezi lidmi oblíbeného soupeře v ekonomických otázkák jak kdokoliv jiný z opozice.

PS: Volbou Zemana válka začala a schyluje se k prvním bitvám...
28. 01. 2013 | 15:19

mik napsal(a):

Jedine pozitivum v Zemanovi vidim v jeho jinem pristupu k EU ale jestli to neni maska nebo neco takoveho jak v EU predvadi Bobosikova tak to uz je jina otazka... dokaze to lehce bude mit snahu o podpis fiskalniho paktu a co nejrychlejsi prijeti eura ,,jinak zase jako obvykle bude jen populisticke zvaneni
28. 01. 2013 | 15:19

stoppa napsal(a):

mik

proboha proc se sem pořád cpeš číst ty tvé slátaniny je strašné. Nechej si své rady a zabývej se problémy v Reichu je jich tam dost. Do našich věcí se nepleť. Návštěva Němëcka? A co má být koneckonců je Česká republika vítězný stát a Německo poražený.
28. 01. 2013 | 15:21

Jereš napsal(a):

Viktor má pravdu- když 55% obyvatel nějak volí, ale nenajde se jediné médium/ tisk TV, rozhlas/ které by mělo alespoň trochu podobný názor, pak je jasné že buď je komplet vše zaprodáno, nebo jsou alespoň novináři uplně mimo realitu a nežijí s obyvateli této země.
Antikomunisti a umělci se předvedli, že jsou morálně mnohem níže než i ten nejhloupější komunista.
Trapné a zoufalé
28. 01. 2013 | 15:22

Jana Pechová napsal(a):

Luba
Neumenšuje. Nikdo nepopírá nacistické zlo a taky o něm všichni dost vědí. O tom, co se dělo při odsunech, se ale dlouho mlčelo a dnes se to podává jako že pokud takové ojedinělé excesy vůbec byly, pak to udělali nějací oni - a ti k nám, stoprocentním obětem, nepatří.
Jenže tak to není.

Targus
Jestli vás to opravdu zajímá, tak až na jednu výjimku smíšeného manželství rodičů mojí maminky úplně všichni z této strany. A nebyli to žádní náckové: byly to starousedlé rodiny obyčejných zemědělců.
O poměrech v Sudetech díky tomu vím minimálně stejně dobře, jako vy.
A co se týká oněch soudů: vykládáte si něco, co nebylo řečeno. Ona poznámka byla na vysvětlenou, že celý proces by byl v dnešní právní situaci naprosto nepřijatelný. Nic víc v tom nehledejte, neboť jinak se dopouštíte stejně hloupé spekulace, jakože někdo chce vracet Němcům jejich majetky. Ani to totiž není z hlediska dnešního právního pohledu možné.
28. 01. 2013 | 15:23

Jereš napsal(a):

Miku, on taky nikdo v USA v předvolební agitaci neříká že dá 1/3 uzemí sudeťákům nebo jiným cizincům. Proto president USA nikdy nemusí uvažovat o emigraci
28. 01. 2013 | 15:25

mb napsal(a):

Jana Pechová má pravdu ...

--- a Luba se (jako již tradičně) mýlí ...
28. 01. 2013 | 15:37

Ten třetí napsal(a):

Před pár dny mne při sledování horolezeckých videí na YouTube program nějakou náhodou navedl na dokumentární film německé výroby o vzniku a průběhu války v Jugoslávii. Byl objektivní, drsný s mnoha dosud neviděnými materiály, a diváka nijak nešetřil. Nechápal jsem, jak je možné, že normálně vypadající lidé věcně střílí své sousedy a ničí jejich domy. Sledujíc postoje a projevy mnoha diskutujících se už nedivím. Bohužel mne o to více děsí poznání, že zastřelit dítě souseda, který nevolil X, ale Y, může být v hlavách lidí dosud respektovaných a normálních počin spravedlivý a záslužný...
28. 01. 2013 | 15:37

Ing. Rastislav Tomášek napsal(a):

Já myslím, že je to všechno O.K. Deutsche Welle hlásilo, že ty kanci stáhnou investice z Česko a Škodovka se přestěhuje do Bratislavy. Prej začnou hlídat hranice s náma jako shengenský. Konečně se jich náš národ zbaví!
28. 01. 2013 | 15:39

proč se tak třesou napsal(a):

Některé pozitivní stránky dosednutí Miloše Zemana do prezidentské sesle:
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/nejlepsi-retor-se-vratil
28. 01. 2013 | 15:39

Josef K. napsal(a):

Je hezké, že se dnes 55% voličů chová jako ti nacističtí podporovatelé. Takový malý paradox. Jinak je zřejmé, že podpora Protektorátu byla ze strany českých obyvatel 90%.
28. 01. 2013 | 15:46

Ares napsal(a):

Jana Pechová: „… a dnes se to podává jako že pokud takové ojedinělé excesy vůbec byly, pak to udělali nějací oni - a ti k nám, stoprocentním obětem, nepatří.“

A znáte někoho, kdo tohle tvrdí? Problém je, že se tu snažíte vyvrátit oponentům názor, který nezastávají.

Možná by bylo dobré, kdybyste napsala pár hlavních tezí, které podle vás vaši oponenti zastávají a se kterými nesouhlasíte. Ono se totiž dost často ukáže, že maximálně až na pár extrémistů, nikdo takové názory na druhé straně nemá.
28. 01. 2013 | 15:49

ld napsal(a):

viktor,

právě pro důvody, které uvádíte, je ochranka - tedy k ochraně okolí zájmové osoby. Nemůžou však s ním chodit až k pisoáru jenom proto, aby kontrolovali, zda má rozepnutý punt a nedělá si po kalhotách. To stejné platí i pro chůzi po či ze schodů. Protože vzato obráceně, zájmová osoba by měla spolupracovat, tedy aspoň uhlídat svůj krok, respektive tok moči. Pokud je někdo kopyto a obtížně zvládá to nejprvnější umění co se v životě učí, žádná ochranka mu v tom nemůže pomoci.
Rovněž mě vyděsilo, že Švarcenbergovi nesl k volební místnosti jeho občanku strážce, neboť on už asi není schopen tak jednoduchých úkonů. Takže když se zaobíral občankou, jak plnil to nejzákladnější - ochranu integrity?
Pozor, neplést ochranku se služkou!
28. 01. 2013 | 15:50

z médií vytéká hnis napsal(a):

Proboha kdo je Šlezingr? A proč máme vědět, že se zlobí?
Se mi jeví, že už nejen kníža neudrží moč.
Jen aby aktualne mohlo napsat, že je Zeman neujlhanější, máme čučet na nějaké vytlemence?

Zcela zjevně chtějí lidi vyprovokovat.
Politická poselství na sportovních stránkách, politická rozhodnutí užšího vedení redakce za koho se médium den před volbou postaví.. tady je nejspíš možné cokoli.
Někdo by jim všechno to oficiálně neproplacené PR měl spočítat a dát k zdanění.
Chce to nového ministra financí.

A když už Babišův kašpar Hulík (jukněte do Seznamů) může podávat oznámení na Zemana, co tahkle spočítat REÁLNOU hodnotu Kódlovy kampaně.
Když takovéhle bartry a nevyúčtované protislužby budete chtít dělat jako obyčejný podnikatel, prohnete se pod pokutami a nejspíš skončíte v báni.
28. 01. 2013 | 15:57

ld napsal(a):

viktore,

ještě k tomu demokraticky zvolenému Klausovi...To myslíte vážně? :-)
To jsem se asi před 5 lety díval na Včelku Máju, nikoli na dění v a mimo Vladislavský sál :-).
28. 01. 2013 | 16:02

Lucerna s provazem ? napsal(a):

lidé m bděte, neblb.ete! Kde to jsme?
28. 01. 2013 | 16:02

F.Č.Stvol napsal(a):

pane Balabáne, občanská válka s Vaším lživým bonmotistou libujícím nadměrný konzum slivovice, obklopeným těmi soudruhy na správné straně barikády může přijít aniž se nadějete. Co tak sdělit národu místo nacionalisticko šovinistických ptákovín patřících do předminulého a možná do poloviny minulého století , či nesmysly kampaně typu stop vládě ,která jenom prohloubí za 5 roků již tak značný příkop mezi oněmi 54 ,procenty která věří. že prezident má národ stmelovat a ne rozesírat a jehož mstivé a útočné počínání nemůže v konečném důsledku vézt k ničemu dobrému a 45 procenty , kteří věří že máme prezidentský systém a prezident v něm hraje roli trenéra,sudího a discipúlinárky. Ti vaši "lepší" budou zákonitě jenom víc a hlouběji frustrovaní z obelhání jehož se logicky MZ nezodpovědně dopouští vypouštěním takoých džinů a nesmyslů či prachsprostých lží. Při cestě která je tímto výsledkem daná a kam nás neomylně soudruzi Šloufové, Grégrové a Schlinkové povedou se to řeší občanskou válkou, pokud Vám to nikdo neřekl.
Budu se za jeho způsob vedení kampaně (nikoliv za odlišný politický názor) stydět po celou dobu jeho mandátu. Účel byl naplněn zapomeňte platí pro tu Vaši 54 procentní většinu , nikoliv pro slušné občany, na druhé straně vědomě hloubeného příkopu ,kteří chápou roli prezidenta jinak než vyřizovatele svých účtů ,trapného baviče a aktivistu vedoucího třídní boj mezi skupinami: mladí -staří, nemocní -zdraví, obhatí -chudí , měšťané=-vidláci, ODS-komunisté. Tfuj tajbl
28. 01. 2013 | 16:09

Lucerna napsal(a):

Vzpomeňte naČ čaušeska!
Tam nás tlačí?? Cizáci pod palbou. Bundeswehr nastoluje poźádek.
Polski regiment obsazuje Slezsko.
NATO bombarduBudvar.
Dobré ráno.. Tfuy.
28. 01. 2013 | 16:20

Admirál napsal(a):

Josef K "Je hezké, že se dnes 55% voličů chová jako ti nacističtí podporovatelé."

Nebuďte z toho rozladěný, vždyť to vyrovnává aktivita demokratických "bílých podkolenek" na Fejsbůku.
28. 01. 2013 | 16:21

dalimír napsal(a):

Kníže hajaja vůbec do české vlády nepatří ,potom co předvedl ve své kampani na prezidenta ! At co nejdříve odjede raději do švícar ,kde má své občanství ! Ta jeho nostalgie a vzpomínky na mládí prožité v čechách ho neoprávnují k tomu aby se zde míchal do politiky ! Máme zde svých českých vlezdoprdelků dost !
28. 01. 2013 | 16:23

Jana Pechová napsal(a):

Ares
Domnívám se, že to špatně chápete.
Nelze totiž na historii nahlížet pohledem, podle kterého hodnotíte zlo různými metry. A přesně to se děje, pokud někdo při jakékoli zmínce o českých zločinech během odsunu začne šermovat nepoměrně většími útrapami, které Čechům způsobilo za války hitlerovské Německo.

Při takové logice by bylo na místě vystavět pár koncentráků a srovnat počty, abychom si mohli být kvit. Nezní to dost odporně?
28. 01. 2013 | 16:27

Pepa 3 napsal(a):

mb a Jana Pechová nemají pravdu!
Naprosto ignorují skutečnost, že odsun probíhal ve dvou fázích: divoký odsun mezi květnem 1945 a postupimskou konferencí a odsun prováděný na základě Benešových dekretů. Divoký odsun odsoudil již tuším v roce 1990 v parlamentu i Zeman! Ale pozor, pouze divoký odsun, takže si štáb KS pěkně naběhl, když s tím na něj zaútočil! (To je zrovna jeden z příkladů použité lži ze strany KS - byl to on, kdo s tím vystoupil.) Souhlasím s tím, že za excesy při tomto odsunu měli být viníci potrestáni. Je ale nutno přihlédnout k atmosféře a k tomu, že velká většina z nich ztratila někoho v koncentráku, někteří dokonce celé rodiny.
Druhá fáze odsunu probíhala na základě Benešových dekretů, které jen realizovaly rozhodnutí vítězných mocností z postupimské konference. A posílat za tyto dekrety Beneše do Haagu je mírně řečeno nemístné!
28. 01. 2013 | 16:32

prorok napsal(a):

Nase Pravdiva a laskava media se nyni snazi usilovne prerazit pachnouci stopu knizeciho ideoveho pyzma, jez vypustil behem debat. Rozjela to podle osvedcene lajny - hladomoru:
'Aby zabranily hladomoru, prodavacky masny v Sev. Koreji prodavali maso vlastnich deti',
'Hlidac mauzolea snedl z hladu Leninovu pravou nohu az po koleno',
Knezka lasky v Teplicich spolykala vcera vecer 8 jeste nenarozenych deti nasich nemeckych sousedu, atd.

To vzdycky spolehlive zabere. , Kdyz to hlavni jste nasim nemeckym cekatelum nedotahli do vitezneho

'Koood erhalten, Koot beschuetzen,
unser Kaiser am der Welt'!

muzete ted uplne vsechno. Ale vas vymeni!
28. 01. 2013 | 16:43

mik napsal(a):

To stoppa
CR ted nekdy valcila z Nemeckem ? ze mluvis o vitezi a porazenem ? a pokud uz mas argument ze moje prispevky jsou slataniny tak bych prosil konkretnost a proc bych mel resit veci v Reichu nakonec dneska uz ani zadny Reich neexistuje neexistuje ani SSSR ale soudruzi v CR asi jeste existuji ,,no ale podle reakce bez jednineho argumentu myslim ze je zbytecne odporovat myslim ze jsem v tom prispevku nahore nenapsal nic urazejiciho jen proste realitu a realita je takova ze 54 % v CR chce jit vlevo a 45 % vpravo ta cesta v pravo napriklad v Dansku dava lidem medin mzdu 25 euro na hodinu v Irsku 18 euro na hodinu v Nemecku treba 15 euro na hodinu v CR jsou to neco pres 4 eura na hodinu...Zeman byl u zrodu v 89 ,,,proc kdyz je tak vynikajici nema CR uz taky aspon 9-10 euro na hodinu jak ma pred ni v tabulce Portugalsko ?
28. 01. 2013 | 16:45

svatý Václave... napsal(a):

seriózní chlapík napsal:
Jsem rád, že se to nenaplnilo, alespon ne ze sta procent.
"Milá Margarito, v takové časy ani ve snu nedoufali. Brzy tady lidi nebudou mít co žrát a potom už jim bude jedno, co se komu vrátí."
Ne každý to ví a tak si dovoluji doplnit, že toto vyjádření o jim milovaných spoluobčanech vyšlo ze šlechetných úst "KNÍŽETE" Schwarzenberga. Občas vyleze ven i to, co by člověk nechtěl.
28. 01. 2013 | 17:04

češka napsal(a):

To Ares
Velice poučný byl TV pořad o rodokmenu Viewega.
Vieweg sám se stylizuje do role Českožidovského spisovatele, což vyvodil z rodinné tradice.
Židovského jediného předka /po meči/ sice našel, ale v tak vzdálené generaci, že kdyby byl za války Němec ,tak se v SS ztratil.
Ovšem dědeček byl pouhý zlodějíček, který byl shodou okolností za války odsouzen /okradl Čecha/ do vězení za krádež.
Rodinná legenda z něj pravděpodobně pro potomky udělala Žida pronásledovaného nacisty.
Lze si domýšlet, že se na této legendě "dohodl" s STB, po válce se stal pravděpodobně horlivým členem KSČ a deptal slušné lidi, neb jej STB měla pevně v rukou a jeho děti jistě chtěly studovat.
28. 01. 2013 | 17:04

šašek z Jihlavy napsal(a):

Sliby se slibují, blázni se radují. Až se Miloši Zemanovi podaří nějakým zázrakem prosadit zákaz anonymních akcií, zaslouží si aplaus. Ale to se nestane, to by musel obětovat všechny své Šloufy, Waigely a další principály, kteří mistrně tahají za drátky v zákulisí.
A dal bych krk na to, že si pro ně toto smrtelné nebezpečí řádně posychrovali sbírkou kompromateriálů, které budou připraveni kdykoliv vytasit. A Zeman, jakožto
člověk s bohatými zkušenostmi v tomto směru, si to dobře uvědomuje. Navíc se mi nezdá zdravotně fit a do takové války s vlivnými klany se nepustí, zaplatil by to infarktem nebo mozkovou příhodou, pokud by "šikovně" odněkud někam nespadl. A co by si počala Kačenka, kvůli které to možná všechno podnikl. Podle záběrů z TV jsem došel k přesvědčení, že je to asi jediný člověk pod sluncem, kterého opravdu miluje. O těch ostatních kolem něho ví své, je opravdu hodně zkušený a inteligentní politik. Preagmaticky si vyhodnotí, že takový risk mu za pracně získaný titul nestojí a dá si pozor.
Docela ho lituji, kdyby zůstal na vysočině, mohl prožít klidné stáří, teď ho čeká peklo.
28. 01. 2013 | 17:08

mik napsal(a):

To Jeres
hmm to je fakt argument a to rekl kdo ze 1/3 uzemi CR bude patrit Nemecku ? a budou tam hned euro ? a mzda 15 euro na hodinu ? a podpora v nezamestnanosti bude 1000 euro mesicne ? ne 3 mesice ale do te doby dokud si clovek nenejde praci ? a na najem bude taky prispivat socialka polovinu a na topeni ? ja jen ze bych se tam pak prestehoval nemusel bych trajektem autem to je dneska moc draha zalezitost pri nizkonkladovych arolinkach se lodi a autem moc nevyplati jezdit ...na tom argumentu je videt prave zaprdene ceske cehacstvi... a jen takova poznamka ze Karlovy Vary patri rusakum to nevadi ? a ze z onech kraju kterym se tolik let po valce najednou pred volbama zacalo rikat Sudety jezdi do nemeckyc supermarketu nakupovat uz i potraviny to asi taky bude tim ze to chteji vratit Nemecku ...ale vazne ted nechapu lidi kteri takto pomalu 68 let po valce takhle uvazuji kolik lidi kteri byli ve veku plnoletosti a tudiz meli nejake politicke nazory jeste zije ? To ze Zeman bude ted rozprodavat podniky ruskym podnikatelum to nikoho nedesi ale ze by se nahodou mela vratit nekomu ruina nebo zdevastovany pozemek to je starch jak blazen,..a kdo by tu ruinu nebo zniceny pozemek chtel to si myslite ze Nemci misto k mori na Kanary v zime budou odhrabovat nekde v pohranici zaveje ? v 90 letech ? nebo snad jejich mladi...ti se na to muzou raz dva tri...no holt komu neni rady tomu neni pomoci...
28. 01. 2013 | 17:08

prorok napsal(a):

Ale tohle sedne:

Domaci:'Fuj, to sem se lekla, ja myslela, ze je to tajnej.'
Svejk: '.. a von je to zatim nas 5x prodanej Balaban'
28. 01. 2013 | 17:19

Kelt napsal(a):

Pro některé diskutující začínají dějiny ČSR/potažmo ČR/v květnu 1945.
Ano,došlo k excesům na německém obyvatelstvu,kterému tehdy neexistucící česká státní moc nemohla zabránit-tzv.divoký odsun atd.Byly to neorganizované akce jednotlivců,či skupin.
Pak následoval zákonný odsun na základě postupimské dohody vítězných mocností-a netýkal se jenom ČSR.Také Polska,Holandska,Belgie a Dánska.
Pro ty,kteří odmítají vnímat situaci v "Sudetech"po nástupu Hilera k moci a zejména po "Mnichovu"tak jenom krátce.
95% "českých němců"pod praporem Henlaina se přihlásilo k Německé říši pod heslem"zpět do říše".Do NSDAP vstoupilo větší procento "sudeťáků",než v Říši.
Ze zabraných území a to i z těch,kde sudeťáci neměli většinu bylo vyhnáno 200 tisíc Čechů.
ČSR nevyvolala 2.svět.válku za které Němci povraždili v Čechách
300 tisíc nevinných občanů-jenom 10 tisíc jako odvetu za smrt Heydricha.
Legální a legitimni odsun se netýkal antifašistů a dalších.
Na jedenáctiletce ve Frýdlantě,kde nás bylo ve třídě 21,tak 6 bylo z rodin sudetských Němců.
Tak bych chtěl požádat věechny ty s krátkou pamětí,ať se nad sebou zamyslí.
28. 01. 2013 | 17:25

šašek z Jihlavy napsal(a):

Dole je odkaz na staonovisko vedení Blesku ke kontroverznímu inzerátu. A koho tam nevidím, jako bývalou pravou ruku bývalého šéfa Novy, prohnanou a protřelou Libušku Šmuclerovou. Ta je typickou představitelkou pražské kulturní elity, začíná to být zajímavé, zvl. když se do této kauzy pustil i JUDr. Hulík.
Jestli nezasáhne přítel M.Z., předseda ÚS JUDr. Rychetský, máme zaděláno na pěknou ostudu.
28. 01. 2013 | 17:32

Kelt napsal(a):

Mik--kolik Vám platí B.Posselt od řádku????????????????????
Nenávist k česku z Vás přímo kape.
Heil Posselt.
28. 01. 2013 | 17:32

Targus napsal(a):

To Jana Pechová:

Dnes je dnes a včera je včera.
Pokud budu svůj, vzpomenu úsloví "kdyby byly v ř*** ryby, nebylo by třeba rybníka. Strčil bych do blablabla....
Korektně užiji úsloví "dvakrát do téže řeky nevstoupíš".
Doba, do níž spadají zločiny vražd a hromadného vyhánění německy mluvících obyvatel, bezprostředně navazuje na dobu trvající šest až sedm let, kdy vražda byla povýšena na vlastenecký čin.
Kdo to není schopen pochopit, je trulant.
28. 01. 2013 | 17:34

Baba Jaga napsal(a):

To: šašek z Jihlavy
Nemyslím si, že pan Zeman sám může nějaký zákon prosadit - na to snad máme vládu, sněmovnu a senát a pochybuji, že si od presidenta nechají do své činnosti "kecatů. Senátoři se asi nudí, když mají první letošní schůzi až 30. ledna. A tak paní Wagnerová místo přípravy užitečných zákonů snad žaluje někoho za inzerát.
Nu, ona za svého dosavadního života asi ještě žádný zákon či vyhlášku nenavrhovala, jen se vrtala v tom, co je platné a jak si to vyložit. A vlasně ani u žádného okresního soudu asi nikdy nesoudila. Nevím, zda spolupodepsala stížnost na amnestii, podanou některými senátory Ústavnímu soudu a bude zajímavé, zda a jak se v senátu připojí k projednávání Janečkově petici.
A není mi vůbec jasné, jak bude jakýsi pan Šlouf rozhodovat o zakázce na Temelín, nevím ani, co špatného a dokazatelného tento páníček provedl, že je jeho jméno skloňováno kde kým.
Ví to tu někdo - možná i autor blogu.
28. 01. 2013 | 17:42

češka napsal(a):

To Mik
Náhodou, taková hora kamení porostlá kvalitním ostružiním, to je terno.
Nebo rozkvetlý rododendron uprostřed lesa. Jako ve Šluknovským výběžku.
A teď vážně , v místech, kde teď roste les, byla dříve obdělávaná pole.
Již před 20-ti lety, když si u nás nemohli cizinci kupovat nemovitosti, měl jim dát parlament výjimku. Ne restituce, ale normální možnost nákupu. A mohli jsme mít pokoj, Němci by textilky zprovoznili , tamní Cikáni by pracovali. Teď se tam už neuživí ani Vietnamci a z celého bohatého Šluknovska zbyl kamenolom a horda rozeštvaných nezaměstnaných různé barvy pleti.
28. 01. 2013 | 17:45

JF napsal(a):

Edvard Beneš, 1945 na cestě z Londýna přes Moskvu a Košice, v Brně:

Vzpomínáte si, jak jsme se v r. 1938 pokoušeli naše Němce přesvědčit, přemluvit a získat k tomu, aby se s námi dohodli, aby nepřipravovali zradu, aby neničili svůj stát a svůj blahobyt? A jak nám zpupně odpovídali a nestoudně se hrnuli do vlastní své záhuby? A myslíte, že je možno znovu to zase opakovat a znovu se s nimi dohodovat a za deset, dvacet let znovu vytrpěti ty hrůzy strašné války a nové strašné katastrofy?

Ne, tu starou politiku, tu starou svou zkušenost už opakovat nebudeme. Řekli jsme si, že německý problém v republice musíme definitivně vylikvidovat.

Dohodli jsme se dále o budoucí úpravě svých věcí především také se Slováky. Vytvoříme si nový poměr mezi Čechy a Slováky, upravíme si svůj vztah ve smyslu plné rovnoprávnosti a rovnocennosti, na Slovensku si své věci budou řídit a spravovat Slováci, v zemích českých Češi. Vytvoříme si nové poměry hospodářské ve smyslu rovnoměrnější hospodářské spravedlnosti, vytvoříme si novou armádu ve smyslu nové její lidovosti; bude třeba nově organisovat celý náš kulturní život, který za posledních šest let se dožil takových zkáz a spoust, jaké jen Němci byli s to opravdu v našem životě napáchat.

...

Nyní se dáme hned do práce. A budeme dělat pořádek mezi námi, zejména také i zde v městě Brně s Němci a všemi ostatními. (Potlesk.) Můj program je – já to netajím – že otázku německou musíme v republice vylikvidovat. (Potlesk, výborně.) V této práci budeme potřebovat všech sil všech vás. Já vím, jak se národ za celou tu dobu persekuce dobře držel, jak zůstal věrný, jak vy všichni jste věrni zůstali a v témže duchu budeme muset nyní dělat svoji práci v budoucnosti na novém vybudování republiky.

Do této práce nyní se všichni dejme a této práci provolávám srdečně Zdar![“]
28. 01. 2013 | 18:07

Sladký napsal(a):

Lháři křičí: Chytte lháře!
28. 01. 2013 | 18:16

Jana Pechová napsal(a):

Targus
Přečtěte si moji reakci nicku Ares v 16:27, nechci se opakovat.
Historii je třeba spravedlivě zhodnotit a činy objektivně pojmenovat.
Protože - národ, který zapomene vlastní historii... určitě znáte. A platí to i o pokřiveném historickém obrazu.
28. 01. 2013 | 18:33

Kelt napsal(a):

Češka,
"Němci by ty textilky zprovoznili"-svatá dobroto-kolik textilek
v BRD funguje-víte to?
Nevíte a malujete vzdušné zámky-nic přece nebrání a ani nebránilo německému kapitálu ty textilky zprovoznit ani před 2O lety,kdy se např.kapitálově zapojil německý kapitál do automobilky v M.Boleslavi.
Nevědomost hříchu nečiní-ale než napíšete blábol,tak se pokuste si sehnat alespoň základní fakta.
28. 01. 2013 | 18:51

Luba napsal(a):

JF,
ale Vy jste pana prezidenta Beneše citoval naprosto nedostatečně a neúplně:

Projev prezidenta Edvarda Beneše pronesený v prostorách Nové radnice v Brně dne 12. května 1945

Vracíme se do vlasti po šesti letech bojů a práce. Vracíme se po jedné z nejstrašnějších katastrof, jaké kdy lidstvo zažilo.

Náš zběsilý soused se na nás v roce 1938 vrhl s úmysly nejhoršími a dožil se při tom nejtěžší katastrofy v celé své vlastní historii.

Připravoval nám hospodářské zničení, kulturní rozvrácení a národní zánik a přivodil sobě sám osud, jejž bude celá dlouhá léta těžce nésti. A vytvořil si situaci, jejíž důsledky stihnou celé jeho dnešní i budoucí generace.

Ponesou je jako zasloužený a plně mu náležející trest.

Pamatujete se, jak od jara 1938 se Hitler na nás připravoval? Pamatujete se na to, co do roku 1934 dělal Henlein a Frank celá jejich strana, mající ve svých řadách minimálně 80 – 90 procent německého lidu v Československu?

Pamatujete se na ty pusté nacistické štvanice proti nám po norimberském sjezdu v září r. 1938? Pamatujete se, jak mně Hitler dne 26. září 1938 sprostě spílal a do veřejnosti jarmarečně vyvolával, že mezi mnou a jím musí býti definitivně rozhodnuto?

Pamatujete se na všechny ty jeho válečné řeči od pádu Polska, k obsazení Norska, Belgie a Holandska, k pádu Francie, k pokusu o obsazení Anglie, k útoku na Rusko, k ohlašování, že Rusko je rozdrceno, ruská armáda neexistuje, Balkán je obchvácen a Kavkaz a Afrika bude zabrána?

A pamatujete se na jeho válečné řeči, v nichž už kdekoho porazil a všechny své odpůrce zničil, a kdy jeho nacistická říše se připravovala, že přetrvá celé tisíciletí?

Vzpomínáte na ty sprosté a bídné hrozby proti našemu lidu těch různých Henleinů a Franků během celých sedmi let, to jejich nelidské, barbarské a pohanské řádění, ty Pečkovy domy, gestapácké kriminály a mučírny, ty koncentrační tábory, Lidice, Ležáky a všechna ta masová řádění a vraždění, jakých dosud naše historie nikdy nepoznala?

A to denní ničení naší kultury, našich škol, našeho národního života, to denní urážení našeho lidství, kopání do nás a plivání po našem národě tím osvíceným Herrenvolkem?

Dnes, právě dnes si to všichni pamatujeme, když je už vynesen definitivní rozsudek nad Hitlerem, nad nacismem, nad Německem!

Jaký to byl v minulých dnech hrozný debakl válečný, jak zřídka kdy historie něco takového viděla! Celá léta jsme jej čekali, celá léta jej připravovali.

V jednom měsíci přešli západní spojenci Rýn a rozbíjeli krok za krokem nekonečné řady německých žoldnéřů, německých tanků, německých děl a německých vozů. Ve chvílích posledního nástupu sovětské armády rozbíjeli ruští vojáci nemilosrdně německá vojska, německé pancéře, německé zálohy a německé tankové svazy.

Německé armády byly rozvráceny a roztrhány na kusy, nebylo souvislé fronty, nebylo souvislého velení – nebylo vůbec velení; každý bojoval na svou pěst a každý se začal starat už jen o sebe.

V jižním Německu byla armáda německá rozbita na kousky a její části byly sbírány po částech od jednotlivých spojeneckých svazů v neuvěřitelném chaosu a nepořádku. V Itálii německá armáda přestala existovat jako souvislá a pevná jednotka a její udržení se v bojové linii přestalo být vůbec vojenskou otázkou.

Jednotliví generálové, gauloiteři, nacističtí vůdci, quislingovští zrádcové padali o překot do zajetí a každou hlásily vojenské spojenecké autority nějakého nového význačného činitele, na něhož bylo již čekáno, kde se ukáže, aby naň spojenecká autorita vojenská položila svou trestající ruku.

Pokračování ...
28. 01. 2013 | 18:52

Luba napsal(a):

...

To byla ta pyšná, drzá a nadutá německá armáda, která ještě před měsícem zabíjela a vraždila, rozkazovala, nařizovala a poručovala! To byl ten světem vládnoucí Herrenvolk, jenž se zde ukázal v celé své katastrofě, v celé své zkáze a v celém svém bídném pádu.

Tak skončil tento veliký sedmdesátimilionový národ tuto svou, tak dobře připravovanou válku.

Miliony mrtvých, statisíce ubitých a umučených, tisíce pozavíraných v kriminálech a koncentracích; statisíce rozvrácených rodin, milionové a miliardové majetky zničeny, rozbity, rozvráceny. Průmysl zničen a rozvrácen, zemědělství vyplundrováno a zpustošeno, řemesla opuštěna; vše bylo zkoncentrováno na válku a na poslední pokus o vynucení si míru; a mír ten nepřišel a nebyl spojenci povolen.

Tak končí svou válku nacismus. Až do poslední chvíle hnal německý lid do fanatického boje a tento lid do toho boje šel.

To, co se zdá neuvěřitelným a nepochopitelným, se opravdu dělo: Ten německý lid šel do krvavého vraždění jako slepý a hluchý, nevzepřel se, nezamyslil se, nezastavil se; šel a dával se tupě anebo fanaticky zabíjet a zabíjel.

Tento národ přestal být v této válce už vůbec lidským, přestal být lidsky snesitelným, a jeví se nám už jen jako jedna jediná veliká lidská nestvůra. Tento národ musí stihnout za to všecko veliký a přísný trest.

Vzpomínáte si, jak jsme se v roce 1938 pokoušeli naše Němce přesvědčit, přemluvit a získat k tomu, aby se s námi dohodli, aby nepřipravovali zradu, aby neničili svůj stát a svůj blahobyt?

A jak nám zpupně odpovídali a nestoudně se hrnuli do vlastní své záhuby? A myslíte, že je možno to znovu zase opakovat a znovu se s nimi dohodovat, a za deset, dvacet let znovu vytrpět ty hrůzy strašné války a nové strašné katastrofy?

Ne, tu starou politiku, tu starou svou zkušenost už opakovat nebudeme. Řekli jsme si, že německý problém v republice musíme definitivně vylikvidovat.

Dohodli jsme se dále o budoucí úpravě svých věcí především také se Slováky. Vytvoříme si nový poměr mezi Čechy a Slováky, upravíme si svůj vztah ve smyslu plné rovnoprávnosti a rovnocennosti, na Slovensku si své věci budou řídit a spravovat Slováci, v zemích českých Češi.

Vytvoříme si nové poměry hospodářské ve smyslu rovnoměrnější hospodářské spravedlnosti, vytvoříme si novou armádu ve smyslu nové její lidovosti; bude třeba nově organisovat celý náš kulturní život, který za posledních šest let se dožil takových zkáz a spoust, jaké jen Němci byli s to opravdu v našem životě napáchat.

Začínáme nyní nově svůj státní a národní život. Bude opravdu třeba začíti v mnohém směru od počátku. Nechť si všichni uvědomujeme, že na nás všecky připadají veliké úkoly, že každý z nás musíme na svém místě do práce se zapojit a nezištně a obětavě všecky své úkoly vyplňovat.

A chtěl bych skončit tento krátký proslov těmito několika slovy: Buďme vděční za pomoc, již se nám v tak hojné míře dostalo od Sovětského svazu a od ruské armády, od Velké Británie a od Spojených států amerických.

Buďme vděčni za všecku práci pro vítězství spojenců v této válce, buďme vděčni Stalinovi, Churchillovi a Rooseveltovi.

A především poděkujme za všecky oběti a všecku práci pro svobodu vlasti našim vlastním vojákům.

A pro svou budoucnost si sami sobě řekněme: Zůstaneme vždycky věrni svým velikým tradicím československým a zůstaneme věrni svým lidovým, demokratickým a sociálním ideálům naší nové revoluční doby!

Zůstaneme věrni své družbě a spolupráci se Sovětským svazem a nové společné naší politice slovanské. A společně s Ruskem, s Anglií a Amerikou už nedopustíme, aby byl tak pustě, pohansky a barbarsky ničen mír a demokratický řád světa.

Zdroj:
http://is.muni.cz/th/79146/ff_m/Prilohy-final.txt
28. 01. 2013 | 18:57

rejpal napsal(a):

Jana Pechová
Historii je třeba spravedlivě zhodnotit a činy objektivně pojmenovat.
Svatá pravda... ale že by právě volební kampaň byla správnou platformou k objektivnímu posuzování čehokoli, tam už bych si tak jistý nebyl.
To už je spíš příležitost ke Zpívánkám pro Evy a Adámky
28. 01. 2013 | 18:58

mik napsal(a):

To Kelt
pokud vim keltove zili v Irsku ,,ja zadneho Posselta ani neznam a nenavist k cesku zadnou necitim narodil jsem se dokonce v rude Ostrave a stydim se nedam dopustit na Banicek ale tentokrat jsme kopal v dresu Sparty byt pomyslne protoze 15 let v CR neziju ale 90 leta jsem jeste nezapomel souhlasim s jednim byl Havel byl Klaus tak ma jakesi pravo byt Zeman jenze on si proste na 10 let odesel na hriby ci na ryby na Vysocinu aby si najednou zacal hrat na Janosika ? Proc ty sve zmeny nedelal kdyz byl premier ? pokud vim vlada a premier maji vic pravomoci nez prezident to jen ostudny Klaus udelal s funkce prezidenta neco co pak porusuje Ustavu a Zeman chce udelat prezidenstky stat ,,,tak jak Klaus nedokazal nic jako ministr financi tak jak nedokazal nic jako premier nez rozbit spolu s Meciarem CSFR a pak uz se jen hadal s Havlem tak nedokazal nic jako prezident jen delat vsude ve svete ostudu a Zeman uz ji dela ani do funkce jeste nenastopil ..uz stihl male spadnout ze schodu v televizi je jasne asi proc ( ale co v Rusku taky prezidenti byli pod vlivem ) nakonec cesti fotbalisti si nejen zazpivali ze Radek Drulak nema ,,,ale i vystupovali z letadla ve spodnim pradle... takze to prejdeme chce byt lidovy,,, ale proc hned urazit novinare a lhat a ted lezou najevo dalsi financni transakce v jeho kampani...hlavne ze hlasa ze anonymni financovani nebude...a ta omilana blbost s Benesovymi dekrety i Kalouskem nebo treba s tim jak se jakysi deda general na neco ptal a Swarzenberg ho proste trochu razntneji setrel na to asi ten hrdina ktereho z mladsi ani stredni generace nikdo nezna nebyl zvykly jako general jenze neni valka ani vojna uz neni povinna a ve vypjate atmosfere ty nervy ujedou mnohym znovu pisu jako jsem uz uvadel v prispevku veci stare 68 let uz nikoho dnes nezajimaji tak nechapu hysterii ktera se kolem toho porad dokola rozviji v debatach mely byt kladeny otazky na to jak se postarat o soucasne problemy v CR jak docilit toho aby v CR nebyla mzda 5 euro na hodinu ale aspon pro ten zacatek tech 10 nedavno vysla tabulka CR je devate od konce,,,mezi temi poslednimi 9 neni ani jeden zapadevropsky stat,,,proc teda lidi porad chteji jit do leva ? Debaty o Sudetech o tom ze nekdo ma zajem vratit 1/3 uzemi jsou pro Bohnice nebo pro Opavu,,,nemyslim si ze by to v CR mohlo jit tak daleko ze by se opakoval rok 68 ale myslim si ze v CR zije jeste stale prilis moc lidi co voli socialismus,,,,Zeman se bude tvarit oblicejem na zapad ale nohama pujde na vychod ,,a na tom ze bude jako Klaus nebo jako Meciar na tom nedokaze nic zmenit kdyby se stavel treba na usi,,,jedine co bude jine ze vyvesi vlajku EU a mozna bude chtit prijmout euro ale pokdu to bude delat jako jeho kun Bobosikova kdy tahle dama co vyvola stavku v CT v 2000 tak to pujde tezko,,,nene zadna nenavist Kelte jen logicke uvazovani nic vic,,,
28. 01. 2013 | 19:02

mik napsal(a):

To Ceska
zrejme patrite k rozumne uvazujicim co volili na Sluknovsku Schwarzenberga jinak neni co dodat,,,ale mozna ze na ty vase kvalitni ostruziny prijedou cesat rusti podnikatele s hrebenem a treba nejaky ten kamen natrou zlatou barvou nebo alspon nakresli hvezdu ...
28. 01. 2013 | 19:07

JF napsal(a):

... zářné zítřky se jaksi nedostavují aneb až zítra,
... nepřítel je zřejmý, kterého si přestat nejprve vážit (jakmile něco pokazí či odpoví špatně ;-), nejlépe ho však porazit či emigrovat lze také vždy (vše pro nás spravedlivé povoleno),
... budovatelský tón a jiskra v oku zůstává ¨

Vivat našim prognostikům!!!
28. 01. 2013 | 19:18

Richtig napsal(a):

Luba
souhlasím
Co říkáte na odpor skupiny bratrů Mašínů?
28. 01. 2013 | 19:24

fikus napsal(a):

....I jen obrazně poslat ve veřejné televizní debatě druhého českého prezidenta a spoluzakladatele českého státu za odsun Němců po nacistické okupaci před mezinárodní soud v Haagu bylo na pováženou. Jakékoliv zlehčování tohoto výroku nebylo na místě.
....................................................
..na pováženou je, že se nejedná o názor občana, ale o to, že tento člověk je 1.místopředseda vlády a ministr zahraničí ČR. Tento odborník "nad věcí" má společného s touto zemí a obyvateli pouze místo narození a majetek. Jo a politiku jako vášeň, neboť doma by ho jako odborníka na politiku nezaměstnali.
28. 01. 2013 | 19:29

Kelt napsal(a):

Mik
Keltové osídlili Čechy zhruba 200 let před Kristem-to jen na okraj.Česko jste oputil dle vlastních slov před 15 lety-tedy okolo roku 1997,kdy vrcholila hospodářská krize ČR pod pravicovou vládou V.Klause.
HDP klesal,právě tak reálné příjmy.Rostla pouze inflace.
Nastoupila vláda M.Zemana,které dokázala přivédz NH k růstu,zprivatizovat bankovní systém,který byl před krachem a střadatelé by přišli o stovky milard Kč.
Za jeho éry vstoupila ČR do NATO a následně při další vládě soc.dem.do EU.
Působení M.Z.co by pemiéra vlády ČR bylo pozitivní a hodnotit ho jako proruského politika je lež.
On je logicky a racionálně pro dobré politické a hospodářské vztahy nejen s EU,ale i s Ruskem.
Dělá to snad jinak kancléřka Merkelová?
Do sociálního a hospodářského marasmu nás vede vláda Nečase a
Schwarnzerberga,který by poslal jednoho ze zakladatelů ČSR a bojovníka za obnovení české státnosti po druhé světové válace před Haag.
28. 01. 2013 | 19:42

nikdo napsal(a):

Paní Pechová, no konečně jste se přiznala, kde se bere ta frustrace, která vás neustále nutí psát relativistické a neobjektivní příspěvky k problematice odsunu českých Němců po skončení II.sv.války.
Naši němečtí spoluobčané se od poloviny 30.let aktivně zapojili do rozbíjení československého státu. Jako tzv.pátá kolona přispěli ke splnění plánu nacistického Německa, zlikvidovat ČSR a připojit její území opět k německé říši. Hlavní politickou silou v tomto období byla tzv. Sudetoněmecká strana s cílem připojení sudetského území k nacistickému Německu. V posledních demokratických volbách v r.1935 ji volilo již 90% českých Němců. Těm zbývajícím 10% , kteří volili především německou frakci sociální demokracie, komunisty a německé konzervativní strany je třeba ještě dnes se poklonit. Bylo to hrdinství.
Přišel Mnichov 1938 a Adolf Hitler triumfoval. Naši bývalí spoluobčané s fanatickým nadšením přijali říšské občanství a rozbití ČSR. I tehdy se našli Němci, kteří se postavili proti. Skončili jako první občané bývalého ČSR v nacistických koncentračních táborech, opět jim dlužíme obdiv za jejich statečnost.
V březnu 1939 Nacistické Německo obsazuje zbytek ČSR a vzniká tzv. protektorát Čechy a Morava a tzv.Slovenský štát. I zde sehráli hl.roli sudetští Němci, teď již půl roku říšskoněmečtí občané.
Paní Pechová aktivním podílem na rozbití ČSR se českoslovenští Němci se dopustili zločinu vlastzrady , který se trestal trestem smrti. Tady pí.Pechová hledejte kořeny rozhodnutí vítězných velmocí po skončení II.sv.války o trańsféru německých menšin z řady evropských zemí !!! Ani není nutné argumentovat nacistickými zločiny proti českému lidu po celé období okupace do r.1945.
Nikdo nezakrývá, že v r.1945 v období tzv.divokého odsunu došlo ke zločinům proti lidskosti i na sudetských Němcích. Od r.1989 se česká politická reprezentace za toto období, několikrát omluvila.
Bohužel stále se objevují požadavky odsunutých Němců na majetkové vyrovnání ze strany ČR. Naše média a bohužel i historiografie málo informují o tom, že již v
70.letech se SRN a tehdejší ČSSR dohodly na tom, česká strana se vzdává válečných reparací ze strany poraženého Německa.
28. 01. 2013 | 20:04

Question napsal(a):

Nic proti svatému nadšení zakroutit Suděťákům krkem, ale dá se, že někteří,
Například rodina luby na tom vydělali.
Jak jinak lze chápat jeho nenávist k režimu po roce 1948 ¥ a k Si de za ku má zvlášť.
28. 01. 2013 | 20:26

oui napsal(a):

Nálada Zemanových voličů ještě stoupne inaugurací.A pak se se bude měsíc po měsíci jako vždy hodnotit a pravice se nenechá od toho odradit to vidět zoufalým apriori,ač Zeman nemálo vyhrál volby nyní i tím,že v roce 2003 se od "klasické levice" včas odstřihl pomocí stranických rivalů Grosse,Špidly,Buzkové a řady dalších.Paroubek to u sebe tak neviděl.Levicovým se začal jevit opět zcela nedávno,když ho začali brát za svého levicoví voliči a on tomu vyšel vstříc.
Některé komentáře-čerstvé z Vlkovobloguje se snaží o podhled sociálního demokrata z konstituční monarchie -Blairovský.Myslím,že to nepřinese nic zajímavého.Masaryk zde navždy zatočil se šlechtou již 1918 DLE AMERICKÉHO POSTUPU,protože vědom si,že nesmí nabídnout svržení buržoasie,jež měla tehdy na kahánku ve všech okolních zemích více než zde,odhodlal se hodit přes palubu šlechtu se zpožděním téměř 130 let za Francií a současně se sovětským Ruskem.Německo tehdy šlechtu udělalo ještě páteří skutečně díky ní demokratické Výmarské republiky 1919-33.Ale 1933 zvrat v Německu učinil Rakušák původem-podobně nám nyní v pokusu,který nevyšel. Hitler zúčtoval se šlechtou po atentátu 1944 krvavěji než kdekoliv jinde předtím.Porážka české šlechty a katolické církve 1918 nesla v sobě jistý nezanedbatelný národovecký rozpor v tom,že národní obrozenci 19.století většinou žili z mecenášství,podpory a zaměstnání díky nim.Tedy osobnosti kultury.Řada z nich vlastenecky vychladla ke konci 19.století a právě tehdy císařství udeřilo silou obrovské germanizace dvě desítky let-stěhování i Ćechů hromadně z oblastí,kde chtěli být jen Němci (třeba kniha Kožíka o malířce Zdeně Braunerové z rodiny Čechů významného postavení v RU),zastrašení mladé generace procesem s Omladinou,germanizace jazyková úřady,školstvím,vtažení do 1.sv.války v níž doufali,že Čechy utlumí.Za té situace roku 1918 nebyl možný nikdo jiný než president národovecký-a tím byl T.G.M..: přes někdejší prorakouské postoje vytvořené studiem ve Vídní s rakouským mecenášem.Byl jím v ROZHODUJÍCÍ CHVÍLI.
A prohrála tehdy Šmeralova sociální demokracie,věřící,že válka sjednotí národy uvnitř Rakouska v armádu proletářů.Vypálit rybník.Zeman říká,že se orientuje na "normální lidi". Kníže Karel se dostal do pozice Lomikara.
Nejpotřebnější-neemotivní přesná analýza z volebního boje vypadla:A tedy ta proč se Lubomír Štrougal jeví lepším hospodářem než partneři Velké koalice z Prognosťáku Klaus a Zeman,a proč Nečas,Kníže a Kalousek jsou v ještě horší fázi následného sestupu ekonomiky po nárazu krize monetarismu z USA na celý svět 2008,kdy už Toplánek -premiér prorazil ekonomickému debaklu cestu.Zastánce Mašínových.V.Havel pravda nadzvedl na čas i prestiž Klause a Zemana kritikou lidských práv za režimu i Štrougala,který ale byli režimem daleko větších sociálních jistot.Ale později přestával věřit a sklouzl do utěšování okolí mantrou o potřebném "nerůstu"-což je zamlčeno zvyšovat břemeno občanů (při dnešním nemalém dluhu s úroky).
28. 01. 2013 | 20:48

oui napsal(a):

oprava :
už Topolánek -premiér prorazil ekonomickému debaklu cestu.Zastánce Mašínových.V.Havel pravda nadzvedl na čas i prestiž Klause a Zemana kritikou lidských práv za režimu i Štrougala,který ale byl i režimem daleko větších
28. 01. 2013 | 20:57

Karel Mueller napsal(a):

Luba:

Děda tam nahoře Vám posílá pozdrav :-).
28. 01. 2013 | 21:09

Ládik!!! napsal(a):

Krajina po bitvě http://www.youtube.com/watch?v=69dOwamWqis
28. 01. 2013 | 21:45

honzav napsal(a):

Viktor:

Ja si nemyslim, ze media jsou prolhana. Publikovani lzi je vicemene relativne lehce prokazatelne. Hure se prokazuji polopravdy, da se klickovat tendencnimi clanky a manipulacemi. Ani tam nepracuji takovi hlupaci, aby denne tiskli lzi a pote na nich nekdo vysoudil odskodne.

Cesi nejsou lokajove, ale mistri v omlouvani sebe sama. Muze za to tenhle rezim, prolhani novinari, politici s opacnym politickym nazorem, prezident, ucitelka, rozhodci, spatne pocasi, historicke koreny... Je malo tech, kteri reknou, delam neco blbe, pojdme to zmenit, jdeme makat na tom, aby se to ted zmenilo. Jit, nevymlouvat se, prekonat to, realizovat neco, cim se posune dal. A pokud se nekdo takovy najde, jsme spise podezrivavi, opatrni. Proto take Cesi netahnou za jeden provaz a budou si bud hledet spise sveho smradu a teplicka nebo se o tom hadat u piva (prip. pod blogem).
28. 01. 2013 | 21:53

Al Jouda napsal(a):

Karel Schwarzenberg se projevil skutečně jako nekompetentní ministr zahraničních věcí, když na otázku TV moderátora jaká bude v budoucnu zahraniční politika ČR odpověděl : To záleží na panu prezidentovi ! Při tom každému člověku, který trochu sleduje politiku, musí být jasné, že zahraniční politiku u nás tvoří vláda a prezident by měl jen přizvukovat (což Klaus ve své bohorovnosti zásadně nedělal :))))) )
28. 01. 2013 | 21:54

JF napsal(a):

Luba: "ale Vy jste pana prezidenta Beneše citoval naprosto nedostatečně a neúplně:"

Beneš: "Vzpomínáte si, jak jsme se v r. 1938 pokoušeli naše Němce přesvědčit, přemluvit a získat k tomu, aby se s námi dohodli, aby nepřipravovali zradu, aby neničili svůj stát a svůj blahobyt? A jak nám zpupně odpovídali a nestoudně se hrnuli do vlastní své záhuby?"

Klaus-volně: neposlouchejte cizáky, my jsme neemigrovali, "pokud vyhraje Sch. emigruji"¨

Zeman-volně: doposud jsem si Vás vážil (Schwarzenberga ), teď už pro mne nic neznamenáte, teď už jste pro mne nula, teď ...

Co mají tyto výroky společného? Jakou roli hraje-hrají autoří stěchto výroků? Z jaké pozice vystupují?
28. 01. 2013 | 22:24

češka napsal(a):

To Mik
Na Šluknovsku jsme měli před cca 30-ti lety chalupu.
Její původní majitelé byli odsunuti do druhé části obce Rožany, na svůj rodný dům se dívali, žili od něj cca 300m.
Jejich chalupu nejdřív několikrát vyloupili zlatokopové, potom tam žili Cikáni a nakonec ji koupil a dával do pořádku otčím.
Ostružiny rostly ne zbořeništi, dřívějším něčím domově, nad námi a rododendrony kvetly v lesích, kde byl dříve také něčí domov.
Pole se změnila na lesy a pastviny, Cikáni pracovali v Bytexu, vyráběli koberce.
Ti, co chalupu koupili po nás ji prodali Vietnamcům, místo rybníku je benzinka a hraniční přechod, nyní zkrachovaly i okolní nevěstince.
Z před válkou jednoho z nejbohatších měst Československa se stala "vyloučená lokalita".
Za skoro 70 let se Šluknovský výběžek ekonomicky nedostal na předválečnou úroveň, obyvatelstvo se vyměnilo cca 3x.

To Kelt
Uznávám, že by to Bytex asi nepřežil, nepřežily obdobné továrny v NDR.
Ale usedlé obyvatelstvo je přizpůsobivé , houževnaté , vynalézavé a to v Sudetech obzvlášť. Klimatické podmínky tam byly složité vždy, onemocnění štítné žlázy běžné.
Stačí se podívat na vývoj Loketska, nejdřív se obyvatelstvo živilo hlavně hornictvím a zpracováním kovů, potom bylo cínařství nahrazeno porcelánkami, rozvíjelo se krajkářství, rukavičkářství a balneologie.... jen co jedno skončilo, bylo to nahrazeno něčím jiným.
Dnes stojí paneláky vedle rozpadlých chalup , v lázeňské zóně pracují cizinci a domorodci žijí ze sociálních dávek. V Karlových Varech jsou stovky nezaměstnaných, cesty v lese jsou neschůdné, stromy kolem jelena nikdo neprořezal, takže jej není odnikud vidět a když se jej vydáte hledat, tak riskujete minimálně zlomenou nohu.
28. 01. 2013 | 22:55

Karel Mueller napsal(a):

češka:

S tím Šluknovskem máte pravdu a nejen tam jsou podobná místa.

Ale jste schopná pochopit, že když Vás někdo chce zlikvidivat, tak tam raději budete mít dočasně úhor, než toho, kdo Vám chtěl zakroutit krkem? Nebo ještě lépe, jste vůbec ochotná to chápat?

Znal jsem lidi, kteří to chápali dokonale. A že to byli echt Germáni. Nechtějte vědět, jak by se dívali na "pravdoláskaře".
28. 01. 2013 | 23:09

zubatá napsal(a):

Vasjo, ještě nevystřízlivěl.
Ale až se probere, to budé čóro móro.
28. 01. 2013 | 23:21

češka napsal(a):

Pane Mullere,
situace mezi 1. a 2. světovou válkou se bohuže vyhrotila, nacionalistickou kartou hrály bohužel obě strany.
Čím více studuji materiály vypovídající o té době, tím mám horší pocity.
V 1. světové bojovali občané R-U bok po boku, jména padlých jsou na pomníčcích ve všech vesničkách, setkání válečných veteránů ale stát "nerad viděl" u státních zaměstnanců.
V R-U bylo zvykem, že vojáci, kteří byli ve válce vyznamenáni, byli přednostně zaměstnáni "pod penzí", Československo upřednostnilo České legionáře, stejně tak u pozemkové reformy.....
V podstatě mi je jedno, že vyhrál Zeman, ale jsem ráda že máme poprvé demokraticky přímo zvoleného presidenta , který do úřadu vstupuje s vědomím, že jej zvolilo 54% voličů. Domnívám se, že žádný jiný předchozí
president by v přímé volbě zvolen nebyl.
28. 01. 2013 | 23:33

JF napsal(a):

Luba: tak tedy nejlépe odpovím si sám ;-) ... mluvčí vystupují jako zvěstovatelé něčeho správného, spravedlivého a s vizí oněho lepších zítřku (těch ještě správnějších), aniž by se podívali jak jsou na tom oni sami dnes a nyní. Mluvčí mají větší starost o druhé než sami o sebe.

Facit: Beneš, Klaus a Zeman jsou pokračovatelé jednoho o téhož - budovatelé lepších zítřků. Není třeba říkat kam to obvykle vede(opět stačí zcela současnost). Samozřejmě nekritizovatelnost Beneše využívají Klaus a Zeman k "nekritizovatelnosti" dnešní a své. A zde se domnívám je jádro problému benešových dekretů. Žadné nebezpečí vracení majetků - to již dnes není (opět) z právního důvodu možné - resp. křivdy na současných soukromých osobách. (třeba přímo těch co přišli rabovat a plenit a konfiskovat a jejich dědiců, a samozřejmě všichni plenit nepřišli, ale jen třeba nevědělí a neví co s majetkem)

A pod tímto pláštíkem planých diskuzí o neplatnosti či vyhasnutí (i ze strany Knížete) se pragmaticky rozhoduje co s konfiskovaným majetkem (pozemky a lesy) které jsou dosud v majetku státu . Kdo je dostane do vlastnictví??? Překupníci první, druhé či třeba třetí úrovně, nebo koneční vlastníci za rozumnou cenu? (třeba Češi, třeba Němci, a obecně ti co mohou nabývat majetek na území ČR)

Hádejte k čemu dospějí ti správně spravedliví???

ps: nemyslím si viz výše i knížecí debaty o "vyhasnutí" či "neplatnosti" (popř. účast na Topolánkovsko-kalousko-nečasových takyvládních experimentech), že i kníže má úmysly prodávat konečným vlastníkům. Transparentní debata je ta co s těmi konfiskovanými majetky, které jsou dosud v rukou státu (rozumnějte těch co ten stát reprezentují a kteří bojují aspoň slovně za lepší zítřky) Knížecí debaty mezi kýmkoliv o benešových dekretech jsou jen mlha pro ty kterým stačí chodit fandit tomu či onomu. Od toho jsou fotbalové kluby. ;-)
28. 01. 2013 | 23:41

Yosif K napsal(a):

Zeman jako levicový kandidát, jako venkovan brojící proti pražským kavárenským povalečům?

Největší marketingový trik dějin české republiky. Zeman byl celý život "pražský intoš" a sám sebe definoval jako "liberálního konzervativce japonského střihu"!
Tedy kromě deseti let důchodu kdy přisát na své poskoky a na státní rozpočet okázale pěstoval falešné venkovanství - bůček, jitrnice, becherovka, hnůj a povl.

Velká část proletářů mu prostě naběhla na vidle. Ostatní politici mají věčnou inspiraci - takto se dělá v Česku politický marketing:
1) Používat slova jako hnůj, povl, idiot, při vašem vzdělání, při vaší inteligenci.....
2) mluvit s kadencí 3 slov za minutu a se sebejistotou posílenou panáky slivovice....
3) Vyhrabat sudetáky - to funguje jako rudý hadr.....

Utočit na nejnižší pudy "dolních 55%" během volebního boje je OK. Zeman jest bohužel trapný kašpar který bude toto činiti i nadále jako president. To už taková sranda nebude. Presidentování začalo SOFTWAROVYMI KULICKAMI a opileckým pádem na schodku. Chilská tužka se bude brzy jevit jako nevinný vtípek. Spíše než ve stopách Masaryka půjde Zeman ve stopách Jelcina - pokud jej jeho nohsledi neodříznou od alkecu.
28. 01. 2013 | 23:46

JF napsal(a):

stručně a jasně: problém Zemana (s tlačenkou, houskou a pivem), Klause (s tužkou či spíše tužtičkou) a Beneše (se sebou samým) je ten a samý. To čerstvé jádro neústavnosti Klause je totožné s neústavností Beneše. Zeman jako prognostik už bude vědět co následujícími prognozovanými pěti lety. To budou vědecké ústavní experimenty. ;-)

ps: Zeman měl na volebním lístku "prognostik". Mohl si zvolit cokoliv jiného. Nezvolil. Voliči si zvolili prognostika. Zeman bude konzistentní. Pak si k tomu přičtěte co všechno si politici (Klaus v první lajně) jen tak vložily do volební kampaně. To budou taky realizovat. To voličské krytí potřebují. Kór ten kdo alibi potřebuje. Třeba rozkrádači státního majetku (dříve konfiskovaného) Teď už mohou povídat o dost hezčeji a zářněji. Teď už jen naporcovat a tlačky bude dost.
28. 01. 2013 | 23:54

mik napsal(a):

To Kelt
odesel jsem v 98 ale jeste jsem se pak vratil v 2000 a pamatuju si na stavku v CT a Bobovizi pokud mate zajem zhlednete o tomto dokumentarni film ktery byl natocen panem Stinglem v roce 2001 a uveden v CT jen jednou a podruhe pak pri reprize a pak byl stazen proc asi je celkem jasne staci se podivat na aroganci Bobosikove ktera ale pusobila v dobe Zemana ,,,pan Stingl pozdeji dostal nejake ocenneni za jine filmy ale byl u Klause nenaviden ze CR vstoupila do NATO neni zasluha Zemana ale Havla a soc. dem nema taky zadnou zasluhu na vstupu do EU a pokud uz piseme o EU tak pri vstupu byl sepsan dokument kde se CR zavazuje stejne jako vsechny ostatni staty prijmout spolecnou menu podepsan VK tento ostudny prezident pak celych 10 let EU hazel klacky pod nohy a pri svem druhem podvodnem zvoleni prohlasil kdo nevoli me voli euro,,,a kdyby vsichni kolem euro meli CR ho nepotrebuje,,, kdo profitoval na vykyvech kurzu 23-28 je zcela jasne obycejny turista co si vymeni par euro na te 5Kc ani nezchudne ani nezbohatne ale ti co obchoduji z miliony a miliardami meli bezpracne zisky o jakych se nikomu ani nezda,,, navic jsou lide kteri nikam nejezdi neznaji ceny zbozi na zapade v eurech neznaji kupni silu neznaji najmy ceny benzinu ceny aut adt a stat je pak jen oblbuje nakonec dneska uz jezdi lide bydlici do tech 100 km od hranic s Nemeckem nakupovat i potraviny i pri 25 kc za euro i pri cene benzinu 35 Kc-40 kc takze je logicke o kolik uz tam je levneji a to nemluvim uz o obleceni drogerii atd,,, odesel jsem pak v 2001 do Irska jeste jsem se v 2003 vratil a od 2004 ziju v Irsku trvale pamatuju si jeste chvili irskou libru pak uz bylo euro i pres evropskou krizi a posleze irskou krizi je median mzda v Irsku 18 euro na hodinu v CR je podle tabulky 4 eura na hodinu,,,a jen tak pro srovnani za pronajem domu 4 +1 se zahradou a s krbem v obyvaky platim mesicne 500 euro...myslite ze bych za Zemana za 12 a pul tisic bydlel v takovem dome ? ale to jsem odbocil vratim se k bankam ,,,stradatele by prisli...o co ? Ti tunelari by o neco prisli poctive stradajici clovek mel par korun usetrenych proc jsem asi v 98 odesel do USA ? a proc ziju dnes v Irsku protoze se musim zivit svyma rukama jako delnik a nemam zajem brat vyplatu 15000Kc a to jeste kdovi jestli a za byt platit 10...a kdyz bych byl nezamestnany tak za 3 mesice si muzu ustlat pod mostem a to se bydu jeste chodit hlasit na postu jako nejaky kriminalinik zajimave ze lidi vysokoskolsky vzdelani i mladi lide volili lesnika bez vzdelani a delnici duchodci a vlastenci volili inzynyra s prognostaku,,, zajimave ze Fischer ztratil hlasy za clenstvi v KSC ale u Zemena se nopouzilo padni komu padni... ze to bylo v roce 68 to uz neni tak podstatne vlezl tam dobrovolne ,,,me osobne komunisti nic neprovedli nemam ani zast k Rusku ale politiku ctu a vidim co se kde deje a udelam si usudek,...samozrejme do ruzneho zakulisi clovek nevidi proc je to ci ono ale to ze Zeman je povahove jako Klaus a Meciar se poprit neda a neda se ani poprit jeho obchodovani a podpora Rusku srovnavat to z Merkelovou je asi takove srovnani jako kdyz nekteri poukazuji ze UK nema euro a dokonce vyhlasuje ze vystoupi z EU ,,, srovnavat Zemanovu pozici pri obchodnim jednani s pozici Merekelove je blbost a do socialniho a hospodarskeho marasamu CR neprivedlo nic jineho nez to ze po revoluci nepadla mena mela byt menova reforma jednoznacne a nezabranilo se prevleceni kabatu naruby ,,,dnes chteji lidi mit platy jako v Nemecku ale pracovat budou jak v Rusku ,,,socialisticky pracovat a kapitalisticky zit,,, to ale nejde jde jen bud anebo bud bude tak cesta na zapad nebo bude na vychod,,,zatim lide zvolili vychod i po 23 letech po revoluci a to je skoda...a podle prvnich reakci Zemana a to jeste neni na Hrade uz zacina byt hur,,,a jeste k te vlade,,,Schwarzenberg ze sveho postu ministra zahranici ale i mistppredsedy nemohl delat vubec nic protoze nad Necasem drzi ochranou ruku Klaus a ten jak dokazal Schwarzenberga nenavidi,,,a ta posledni veta o te ceske statnosti,,, proboha co je dnes cesky stat,,,ostruvek s 10 miliony obyvatel z niz polovina chce jit smer zapad a polovina smer vychod prestante si uz hrat jako cesi na nejake valesne vlastenectvi na pupek sveta,,, jsem jeste porad cech i kdyz za ostudy Klause jsem se radeji ceskym obcasnstvim nechlubil a myslim ze se nebudu chlubit ani po tech volbach,,,jsem Evropan ,,a pak az teprve cech,,,,preju hezky vecer
29. 01. 2013 | 00:12

mik napsal(a):

To Ceska
takove oblasti jsou vzducky problemove vzpominam jak Klaus s Meciarem vytycovali hranice na Morave spodni stanice lyzarskeho vleku byla v CR vrsek na Slovensku ,,soused k sousedovi mel 500 m ale pak to musel objizdet 20 km v takovych oblastech lidi narodnost nerozlisuji v Londyne zije vedle sebe tolik narodnosti a dokazi to v takovych oblastech jako je Sluknov by melo byt proste referendum kam chteji patrit bez ohledu na politickou situaci bez ohledu na levici ci pravici bez ohledu na nejake 70 let stare vasne fanatiku ..jinak se nedivim te vymene toho obyvatelstva 3x ...byl jsem tam kdysi davno 1 nebo dvakrat jako ridic kamionu.,.. je tam hezky ale na ziti to jen pro nekoho kdo uz jen chce chodit po prirode...do lesa a na ty osruziny ,,,jinak jsem si jeste vsiml toho vaseho prispevku kde myslite ze by v prime volbe nebyl zvoleny zadny prezident,,, myslim ze Havel v 89 ano ,,podruhe uz mozna a potreti uz urcite ne jeho nejvetsi chybou bylo ze kandidoval potreti kdy uz nemel co CR dat,,, a druhou chybou ze nezasahl vcas proti Klausovi,,,v tech poslednich 5 letech to bylo hotove nestesti a obavam se ze to bude dalsich 5 let pokracovat doufejme ze se to zmeni alespon vuci EU i kdyz osobne me muze byt taky jedno kdo tam sedi,, Schwarzenbergovi se da vlaste vycist jedine,,a to je vek,,a za ten nemuze ,,, vlada je spatna Zeman se ji pokusi svrhnout i kdyz mozna ze o tom bude jen mluvit aby zustal populisticky a kdyz by opravdu tak pak je treba seskupit vsechny sily pravice co jsou aby se to vsechno neotocilo pred 89 jenze ma pravice nekoho kdo by mohl byt premier ? a strany ? Klaus znicil ODS a Zeman znici CSSD kdo bude vladnout ? male strany ktere se chovaji jako obcanska zdruzeni klub Sojka Deti Zeme a podobni ? to to dopadne,,,kde jsou dnes zeleni kde VV ,,, a jeste me tak napadlo myslite ze opravdu byly demokraticke volby ? kdyz pak ty strany tolik hodin jednaly o vznikle situaci,,, a pred volbama nikdo netahal za spagatky ? dokud se ceska politika nezbavi prebehliku lobistu mistru prevleku a podobnych lidi dokud se nezacnou ctit zakony ovsem kvalitni zakony ne paskvil z ceske kuchyne a dokud se aspon trosku nezacne merit stejnym metrem nic se nezmeni,,a nezmeni se nic ani tehdy pokud si lidi budu porad hrat tak naivne na to cechactvi a na pupek sveta,,, hezky vecer
29. 01. 2013 | 00:42

Martin1 napsal(a):

Nechceme revanšistu Schwarzenberga za ministra zahraničí České republiky!
Nechceme revanšistu Schwarzenberga za ministra zahraničí České republiky!
Nechceme revanšistu Schwarzenberga za ministra zahraničí České republiky!
Nechceme revanšistu Schwarzenberga za ministra zahraničí České republiky!
Nechceme revanšistu Schwarzenberga za ministra zahraničí České republiky!
29. 01. 2013 | 01:03

Martin1 napsal(a):

mik
Mohl jste stručně napsat:
Jsem člověk, který cestuje a pracuje, kde mu víc zaplatí. Nevím nic, co znamená pocit hrdosti k předkům, kteří o tento (už jen váš) stát bojovali. Jsem člověk, který snižuje hrdinství těchto lidí. Nic jsem pro tento stát neudělal. S tímto státem už nemám nic společného.
Ale o to víc vám, těm hlupákům, nemakačenkům si přivlastňuji právo radit, kritizovat vás, urážet vás, že si o sobě myslíte, že jste pupkem světa. Protože jenom já, já, já, jsem ten pupek, vrcholek a já to vidím správné.

Bylo by to kratší a my vás chápeme.
29. 01. 2013 | 01:23

jozka napsal(a):

ceska:

ad Z před válkou jednoho z nejbohatších měst Československa se stala "vyloučená lokalita".

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0luknovsk%C3%BD_v%C3%BDb%C4%9B%C5%BEek
Velká hospodářská krize zasáhla výběžek postupně od roku 1929, zaměstnanost v textilním průmyslu poklesla o 40 procent, mnoho provozů bylo uzavřeno. V okrese Rumburk bylo šest tisíc nezaměstnaných, a okres patřil k okresům, kde se situace nezlepšila ani v roce 1936, a krize přetrvala vzhledem k orientaci na lehký průmysl ještě do roku 1938.

Tak asi ne, ze...
29. 01. 2013 | 06:40

jozka napsal(a):

mik:

ad a proc ziju dnes v Irsku protoze se musim zivit svyma rukama jako delnik a nemam zajem brat vyplatu 15000Kc a to jeste kdovi jestli a za byt platit 10...a kdyz bych byl nezamestnany tak za 3 mesice si muzu ustlat pod mostem a to se bydu jeste chodit hlasit na postu jako nejaky kriminalinik

A tu postu a ty dalsi veci ma svedomi kdo? Zeman? Ale jdete...
29. 01. 2013 | 06:45

buldatra napsal(a):

Přísná a spravedlivá slova, skoro by se chtělo až říct, slova knížecí nicku Jana Pechová o odsunu, evokuje samotná předvolební svatá slova knížecí.
Kníže oznámilo svému nečesanému nemytému národu v debatě Moravcově, že Beneš za ten odsouvací počin stanul by dnes před bohulibou soudní stolicí až v samotném Haagu.

Což působí dost tajtrdlíkovsky, zvláště pak je-li to vypuštěno z pravdomluvných noblesních knížecích úst, která schválila a uznala narkostát Kosovo a tím pádem počin odsunutí vybombardovaných Srbů.
A nejen jich, nýbrž i menšin nealbánských. Odsun vpravdě mírumilovný, že, pod bedlivým dohledem demokratických institucí a UCK.
Nejen kníže, ale i spravedliví v tom Haagu, tak nějak přivřeli oči a všecky kuří nad bývalými teroristy, kteří dnes v Kosovu vládnou. Inu, páté kolony dnes a včera nejsou totéž.

Není to k popukání?
29. 01. 2013 | 11:33

češka napsal(a):

To Jozka
V době krize stát podporoval státními zakázkami firmy zaměstnávající české dělníky.
Ve Šluknově se ze státních peněz, stejně jako jinde v Sudetech, stavěly pouze silnice a zpevňovala se kameny koryta řek a potoků. Šlo o "nouzové práce", tedy to, proti čemu se dnes nezaměstnaní bouří, naplno pracoval jenom kamenolom.
Na Karlovarsku byla situace stejná, postavila se silnice kolem Imperiálu a zpevňovaly se břehy řek. Na můstky přes Teplou již nedošlo, takže jsou za Puppem uzavené a Rusové běhají jen mezi Puppem a Termálem, obdivujíce fasády přední strany domů, neb pěšiny nahoře jsou nepoužitelné, výtah funguje jediný.
29. 01. 2013 | 11:41

mik napsal(a):

To Martin 1
Ne neni to tak jednoduchy a od boku strilejici pohled rozhodne nepatrim k lidem typu Klause a Zemana to bych tu nakonec ani nepsal protoze tihle lide se o nejake nazory jinych nezajimaji a neni ani pravdou ze jsem nic pro stat neudelal pracuju od 18 let a a 41 let jsem v CR potazmo CSSR a CSFR pracoval tudiz jsem vytvarel nejake hodnoty a platil dane a za ty dane mi stat posunul odchod do penze o 3 a trictvrte roku bude mi pokud se nic nezmeni vyplacet almuznu ( soudim podle matky ktera ma vysokoskolske vzelani a ma 9000 Kc mesicne ja mam jen stredni vzelani )rovnez jsem vytvoril potomstvo a to potomstvo dnes ma sve rodiny a pracuji a ziji v CR tudiz opet pomahaji tvorit hodnoty jak pro sebe tak pro stat..je logicke ze ten kdo v prostredi nezije ma obycejne objektivnejsi nazor na vec nez ten kdo v tom zije ,,,kdyz bydu bydlet v Chanove v Usti v Moste ci v Ostrave asi budu mit na cikanskou komunitu jiny nazor nez kdy budu znat dve sporadane pracujici cikanske rozdiny kde udrziji dum v cistote deti chodi do skoly nekradou pracuji a mistni obyvatele je maji radi a nikdo jim nic nepredhazuje ani je neposila bydlet do getha ci dedi do zvlastni skoly...stejne v politice mel treba Svejnar presnejsi nazory na situaci v CR nez politik sedici v tom deni ..neni to o mem nazoru je to proste v menatlite tak jak cikani bodou znat sve naroky od socialky lepe nez pravnik tak jak polak bude kseftar tak jak anglicsn nerad rano vstava tak jak je nemec pri jidle a piti hlucny nak jak je v Irsku v patek plny bar tak proste cesi vedi kde ma zakon slabiny a jak ho obejit jeste nez zacne platit ceska vycuranost je proste znama jasne jsou vyjimky Jagr se taky nesnazi podlest obejit ale pujci si v noci klice od stadionu a trenuje byt sedel par hodin v letadle a mohl by rict ze je po ceste unaveny a jde spat...a dalsi vlasnosti cechu je proste narodni hrdost i v USA si American mysli ja jsem amik a kdo je vic...i v Rusku si rus mysli o sobe ze mu patri svet Nemec se chova povysenecky Anglican potouchle Francouz nebude mluvit jinak nez francouzsky byt bude umet anglicky nebo nemecky Spanel rekne na vsechno manana,,,(zitra) kazdy je nejaky ale v CR se dotknout narodni hrdosti je proste neco co vzbudi hned agresivni reakce urazky a semknuti se v jeden celek jak je mozne ze pred urcitym casem byl Klaus temer narodni hrdnina ( v dobe kdy nechtel podepsat LS pricemz vsem bylo jasne ze bud to podepise nebo musi odstoupit ) jeho vydirani cele EU nekteri tleskali...a najednou ti sami lide na nej sepisuji petici a chteji podat trestni oznameni...dokazete mi to nejak vysvetlit rozumnym argumentem ...?
29. 01. 2013 | 12:51

mik napsal(a):

to jozka
vim na co narazite Schwarzenberg je u toho z jeho staje je Drabek ovsem proc se tedy nenasel ani jeden at uz z leva ci zprava ktery by rekl Drabku verejne prace zadarmo a povinne hlaseni se na poste je protiustavni a porusovani zakladni listiny prav,,nikdo nic,,,a zakon byl na svete a takovych zakonu je dnes v ceske politice plno za vsechny muze Schwarzenberg ? tim nerikam ze Zeman za ne muze ..ale Zeman u premierem byl stejne jako kdysi byl Klaus premierem a uz tenkrat dokazal jen rozbit spolu s Meciarem CSFR a pak se jen hadat s Havlem a pak jako prezident delal vsude jen ostudu,,,ale je mi to jasne kdyz nekdo zije od vyplaty k vyplate kdyz nekdo ceka na postaka aby si neco uvaril k jidlu ( myslim penzisty ) tak lehce naleti vabeni na nerezavejici hrnec ci prostredek k omladnuti,,,a v tom je ten problem...zadny politik v CR jeste nesplnil co pred volbama sliboval zadna strana nesplnila sve sliby...jiste kdyz nastupuju k utkani k souteci musim mit zdravou sebevedomost musim si verit ze to dokazu muzu treba i cestne prohrat ale nemuzu z lidi delat blbce ,,,a to 45 % v CR vnima dnes proc to nevnima tech 54 % nevim...vlastne vim protoze cizak nema v CR sanci byt by byl cech jako poleno,,,,
29. 01. 2013 | 13:09

mik napsal(a):

To Martin1
a jeste vidim vas prispevek nechceme revansistu Schwarzenberka za ministra zahranici CR,,,my ..vy si onikate ? ja ziju v zemi kde i rediteli rikam ty protoze anglictina vykani nezna oslovuje se krestnim jmenem a ja oslovim Karle nevzdej to ,,, uz jen pro tech 45 % kteri te volili rekl bych ze nejvetsi potupa pro Klause a Zemana by musela byt kdyz by Zeman musel poverit premiera Schwarzenberga sestavenim vlady....samozrejme to by Klaus zase prohlasoval neco o emigraci...jen at Zeman vladu shodi to bude teprve sranda..
29. 01. 2013 | 13:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cimburek Ludvík · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy