Evropská schizofrenie v Sýrii

31. 05. 2013 | 11:46
Přečteno 2511 krát

Při čtení zpráv o dění v syrském konfliktu se člověk nemůže ubránit rozpakům. Na jedné straně EU, zvláště pod tlakem Británie a Francie, schválila ukončení zbrojního embarga na dodávky zbraní syrským povstalcům.

Na straně druhé jedná šéf německé rozvědky tajně v Damašku o stovkách radikálních islamistů pocházejících z Evropy nebo udržujících spojení s jejich buňkami v evropských zemích.
Německá rozvědka se jistě nikoliv neoprávněně obává, že návrat radikálů s bojovými zkušenostmi do Evropy by mohl velmi zkomplikovat bezpečnostní situaci na kontinentu, který je ostatně nyní konfrontován s fenoménem teroristických útoků jedinců infikovaných radikální ideologií, což je případ vraždy britského vojáka v Londýně, nebo pouličními nepokoji v oblastech s muslimskými komunitami ve Stockholmu.

V této souvislosti je varovný i další fakt. Podle dánských zpravodajských služeb např. pobývá v Sýrii řada členů nejagresívnějších kodaňských gangů, kteří se tam chtějí účastnit džihádu.
Podle šéfa dánských tajných služeb je to nová tendence. Doslova říká, že „tito už tak potenciálně agresivní lidé budou mít po návratu domů přístup ke zbraním a výbušninám. To, že se mezi islamistickými a zločineckými kruhy vytváří takový vztah, je velmi znepokojující“.

Protahování konfliktu v Sýrii, který trvá již přes dva roky, stupňuje rizika, jimž může být Evropa vystavena. Jde například o hrozbu masívní uprchlické vlny, zmíněný návrat radikálů, a to již nejen islamistických, až po šíření zbraní v celé oblasti jižního a východního pobřeží Středozemního moře.

A to rozhodně není vůbec dobrá zpráva pro region, kde je stále živý izraelsko-palestinský konflikt, stále hrozí nebezpečí izraelsko-íránské konfrontace, takže „překreslování“ hranic států ležících v sousedství Sýrie vůbec není zcela nereálným scénářem.

Navíc jsou evidentní dvě zásadní skutečnosti: syrská opozice je nejednotná a Asadovi, resp. syrské armádě se začíná změnou bojové taktiky proti povstalcům zjevně dařit. Konflikt má naději na řešení spíše diplomatickou cestou. Zrušení zbrojního embarga ale může jednání v Ženevě zkomplikovat.
Je dobrou zprávou, že Česká republika patří mezi odpůrce zrušení zbrojního embarga. Na druhé straně je špatnou zprávou, že i přes existující velké názorové rozdíly na dodávky zbraní syrským povstalcům nakonec embargo padlo.

EU jako celek se tak možná vyřadila z role aktéra, který by mohl přispět k řešení syrského konfliktu. Bohužel na rozdíl od Spojených států či Ruska.

(Právo, 31.5.2013)



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Stále stejný motiv napsal(a):

Není to poprvé ani naposled. Musí se řešit zapeklitý problém. Máme humanitárně pomáhat svým božím bojovníkům, kteří pak možná obrátí naše humanitární (včetně chemických) zbraně proti nám a stanou se z nich odporní teroristé? Máme podporovat svůj demokratický šariát běžící celou severní Afrikou a končící až na indické hranici?

Je to stále totéž, "vyvážíme" (my rozhodující % vševlastníků) práci do Asie a pak máme problém, dovážíme "agenturní" dumpingovou pracovní sílu a pak máme problém, podproujeme daňové ráje a pak máme problém, podporujeme "své" teroristy a pak máme problém.
31. 05. 2013 | 12:00

hovorka11 napsal(a):

Naši osvobozenečtí teroristé se nám zase dostali mimo hranice Sýrie :

Ozbrojenci syrské opozice, kteří byli zatčeni v Turecku, připravovali výbuchy s použitím chemických zbraní. K útokům mělo dojít na vojenské základně Incirlik a v provincii Gaziantep, která sousedí se Sýrií.

Jak píše turecký deník Vatan, jedovatý plyn sarin, který byl konfiskován u zadržených, byl letecky přepraven do země z Libye.

Dvanáct členů Fronty An-Nusra, napojené na organizaci al-Káida, se dostalo do hledáčku policie v souvislosti s teroristickým útokem v tureckém pohraničním městě Reyhanli, který si vyžádal 52 mrtvých

http://czech.ruvr.ru/2013_05_31/Syrsti-ozbrojenci-pripravovali-v-Turecku-dva-chemicke-utoky/

---------------
Kdy nám konečně zřejmě velmi zkorumpované veřejnoprávní prostředky začnou místo hovadin říkat pravdu a místo islamistů se začnou zajímat o vražděné křesťany v Sýrii ?
31. 05. 2013 | 12:14

návrat k zdravému rozumu? napsal(a):

On nějaký Obasanjo řozřeže Camerona a bude pokoj. Na Fabiuse pak stačí hodit deku.
Pokud se Rijádu podaří uklidnit Turky a Katary (jednoho Al-Sáního vyhodil v Somálsku do luftu, shodou okolností šéfa tajné služby - zřejmě jel verbovat nějaké takfíristy), mohl by se kolem Sýrie udělat sanitární kordon a nechat Bašára, aby nás těch gangů zbavil.
Možná to bylo to, co Němci v Sýrii dojednávali.

PS: Projev Hasana Nasraláha z 25.5, vypadá, že už je pěkně nasranej.
31. 05. 2013 | 12:17

hovorka11 napsal(a):

Teroristé, kteří kryli islamisty z Líbye (náš Karel je uznal za legitimní vládu při existence skutečné vlády Kaddáfího a umožnil rekreaci jejich dětem v ČR za naše peníze), by měli sedět za podporu terorismu.
To, co se děje nemá nic společného s demokracií, ale se zjevnou totalitou.
31. 05. 2013 | 12:18

hovorka11 napsal(a):

Kdyby Karel Schwarzenberg prosadil zásah NATO proti Rusku při Rusko- Gruzínské válce r 2008, kdy gruzínci napadli spící Cchinvali, tak by jsme ty islamisti z vybombardované a obsazené Sýrie a Íránu měli v Evropě (stačí Kosovo). NATO čekalo na útok gruzínců, aby pak vyhlásilo "mírovou" (bezletovou) zónu. Rusáci byli tak rychlí, že Karel opět zaspal a začal křičet o zásahu, když už bylo po boji.
Rusáci zabavili americkou satelitní techniku s kódy NATO zřejmě na rozkódování posunu GPS souřadnic o cca 300m pro znemožnění přesnosti odvetného útoku rusů. Amici ve vozech byli ostudně chyceni.
Tak se to peče- huba se samým mírem a v ruce nůž a spolupráce s teroristy.
31. 05. 2013 | 12:31

Daniš napsal(a):

Jsme u starého problému. Někde vládne ten o kom si myslíme že je ...., tak vyvoláme nepokoje a divíme se že vůdci těch nepokojů rozhodně nejsou hodnější chlapci, spíše jsou ještě drsnější zločinci. A dát jim moc a dokonce zbraně je cesta do pekel.
.
Ostatně se stačí púodívat na náš rok 1989. Husák a Jakeš jistě patřili vykopat, tak tlak zvenku vyvolal změnu, ale čím jsme to nahradili???
31. 05. 2013 | 12:40

Michal Macek napsal(a):

ja bych nabidnul asadovi L159...vazne...
31. 05. 2013 | 12:48

Čochtan napsal(a):

"..návrat radikálů s bojovými zkušenostmi do Evropy .."
No tak je prostě do Evropy nepustíme. Nebo dostanou kulku hned na letišti. Kdyby evropští politici nebyli politicky korektní zločinci, (nebo posránci) mohlo by být v Evropě mnohem bezpečněji.
31. 05. 2013 | 12:54

Da.Rock napsal(a):

jediná cesta - pomoct Asadovi dodávkami zbraní a zpravodajskými informacemi a pak na chvíli zavřít oči. Až se budou střeva islamistů houpat na všech kandelábrech, můžeme je otevřít a formálně to odsoudit (a ve skutečnosti si mnout ruce).
A nebo nenápadně popichovat Izrael, aby tam vtrhnul a srovnal to všecko na jednu hromadu. Ale po likvidaci Asádova režimu by vzniklo mocenské vakuum a to by taky nebylo dobré, navíc by to zradikalizovalo machometány od Gibraltaru po Jakartu.
Takže raději pomoci legální a legitimní syrské vládě.
31. 05. 2013 | 12:55

hawk napsal(a):

Máte pravdu. Nejdříve člověk s rebely soucítil, teď už ne. Nakonec to dopadlo tak, že si jeden přeje, aby Asad zvítězil, protože v Sýrii je na straně rebelů už takových různých nehegemonních skupin, že jsou oprávněné obavy, co se bude dít, až by se některé tyto skupiny dostaly k vládním (syrským) zbraním. O politické situaci po pádu Asada ani nemluvě. Padne Asad a NATO(USA + GB) tam bude muset vletět dříve nebo později, Evropa ne, to je banda bruselských příživníků, kteří zadusí každý rozumný hlas v obavě o své teplé místo.
Ještě jeden postřeh z Vašeho článku je zajímavý, člověk si jen povzdechne, "ještě, že máme ten Izerael mezi těmi Araby". Tak nějak si průměrný člověk zvykl, že to nejhorší Izeraelci prostě vyřeší, už jen z hlediska vlastní existence.
31. 05. 2013 | 13:05

hawk napsal(a):

Čochtan

Jo máš pravdu, nepustíme, ale oni sem stejně přijdou, klidně přes Bulharsko nebo Rumunsko - nedělejme si iluze o ochraně v těchto zemích. Jednou budou v EU a už se o ně nikdo nestará.
31. 05. 2013 | 13:08

342 napsal(a):

Nedávno proběhl propagační videoklip o tom, jak Evropská unie zajišťuje mír. Měl jednu vadu, mluvili tam jen lidé z jednotlivých zemí Unie, ale nikdo z bojiště v Sýrii...

Europe, from war to peace
http://www.youtube.com/watch?v=wjL0nTyeR4o
31. 05. 2013 | 13:09

Daniš napsal(a):

Nejvíc divná byla ta argumentace, že rusové dodají protiletecké akety a Izrael i USA protestují. Proč? Když tam nebudou lítat okupační letadla cizích zemí, může být protivzdušná obrana Sýrie každému šumák. Nebo že by tam ti okupanti chtěli??
Tpo byl od Rusů i vlády Sýrie geniální tah- ukázalo se who is who
31. 05. 2013 | 13:14

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

modrosvazáku hawk...

kdyby tam nebyl ten váš milovaný Izrael mezi těmi Araby, jak píšete, tak tam mohl být věčný klid. Izrael tam dělá takový tartas, že to tam vře jak v kotlu a modlete te se, aby to neskončilo ještě hůře.
31. 05. 2013 | 13:17

Al Jouda napsal(a):

Kdo rozhoduje o tom, kteří muslimové budou žít vedle nás v Evropě? Když všechny podezřelé vyexportujeme nové sem nepustíme, tak budeme v pohodě !
31. 05. 2013 | 13:20

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

To čochtan

hlavně aby nepustil do textilu čochtan, až je uvidí z vočí do vočí... ....hohoho....
31. 05. 2013 | 13:22

hawk napsal(a):

hujeroskeptický modrý pohůnek

Dobrý nick, jen tak dál. Je v něm hluboká filosofie :-)
31. 05. 2013 | 13:22

ščastný euroobčan napsal(a):

To autor:
Otázkou je, kdo bude za pár let dodávat zbraně posledním ostrůvkům nevěřících evropských psů, že by nedemokratické Rusko?
31. 05. 2013 | 13:24

hawk napsal(a):

ščastný euroobčan

...a Čína. :-)
31. 05. 2013 | 13:30

Stále stejný motiv napsal(a):

Jenom bych navázal na svůj úvodní vstup v diskusi. Kdejaký hejhula zde dnes a denně odříká jak muslim anebo hebrejec modlitbu, že neviditelná ruka prý všechno vyřeší". Přitom výsledek neviditelné ruky trhu je vytvoření smrtelné ekonomické konkurence zápraním ekonomikám, radikalizace jindy mírumilovných islamistů a vytvoření jednolité masy odmítající západní vliv, kulturu a vměšování, zbídačení mateřských ekonomik (dumpingová pracovní síla, vysátí kapitálu a zisku, likvidace států a sociálních systémů)
31. 05. 2013 | 13:36

Stále stejný motiv napsal(a):

dovětek: a vysoká porodnost dovezené dumpingové pracovní síly - čerstvých muslimských spoluobčanů v evropských státech
31. 05. 2013 | 13:40

Pepa Řepa napsal(a):

Bezpečnostní experte
kápněte božskou, co jste dělal před třemi lety,když to začalo v Egyptě a Tunisu když nás tady divadlo S+H krmilo výživnými blogy o bojovnících za západní demokracii a kdo ceknul byl rasista?
Taky jste to baštil?
Ozval jste se někdy?

Kde jste byl, když nás multi-kulti inženýří masírovali, že nás příchozí "obohatí" a kdo pípnul byl nesnášenlivý xenofob neznalý Blízkého východu?
Nedržel jste náhodou klapačku, abyste si u kormídelníků a šéfů nezavařil?

A teď se divíte?
Já ne, zavařili jsme si šeredně a všichni ti vypatlaní zeleno-rudí aktivisté založili na novou občanskou válku a volání po novém diktátorovi.

Cesta do pekel bývá vždy dlážděna kecy o toleranci, lásce a obohacení.
Pravda vlastní kapsu si z těch keců obohatili-čím by se jinak živili- tolerovat budeme rozsekaného vojcla mačetou a láskyplně koupíme každému z druhé a třetí generace nové Volvo, aby se mu lépe integrovalo.
31. 05. 2013 | 13:45

Čochtan napsal(a):

"Izrael tam dělá takový tartas, že to tam vře jak v kotlu .."
To je hodně hloupá věta. Takže Israel tam dělá tartas už 1300 let ? Přibližně tak dlouho trvá nenávist mezi šiíty a sunnity.
31. 05. 2013 | 13:51

zle matičko zle, komsomolci zde napsal(a):

možná, že by měli evropský lídři na kolenou poprosit borata obamu, aby nezavíral guantanamo. ale aby ho rozšířil pro ty jihádisty s evropským občanstvím, kteří se jeli na nás do syrie vycvičit. pokud nebudou demokratický vlády řešit islamizaci EU, tak jí vyřeší nějaký nedemokratický. zase přijde hitler.
31. 05. 2013 | 13:52

Pepa bez cukru napsal(a):

Pepa řepa,

dovolil bych si doplnit. Zeleno - rudo - modro- hnědo - fialovo - černí aktivisté počínaje Jirkou Křovkou - zbožným násoskou. Tržní ruka tak dlouho šmátrala kolem ropných polí až zjistila, že kompletně rozvrtala celý region. Ale co tam po tom. Hlavně že zisky tečou, zbraně se prodávají, infrastruktura se ničí a z našeho krev neteče. Nějakou "lůzu" za naše svaté cíle vždycky naženeme do války.
31. 05. 2013 | 13:56

Admirál napsal(a):

Pepe Řepa - Oni exekutivy Francie, Británie a USA jsou zeleno-rudí aktivisté?

Cameron má povlaky na peřiny ušité ze sovětských vlajek, Obama má na trenýrkách srp a kladivo.
31. 05. 2013 | 14:05

Pepa Řepa napsal(a):

Admirále barvy si dnes už můžete dosadit dle libosti.
Moc se to rozjelo.

Už před třemi lety jsem tady psal o co se v Maghribu jedná a leccos schytal od Božího oka, že nejsem dost politicky korektní.
K čemu to na BV povede, kde to skončí, co to je za aktivistické kecy lidí, kteří nemají o regionu ani páru.

Ale doma-v Evropě- zatopili ti o kterých mluvím, mohl bych to tady zaplevelit citáty zelených multi-kulti aktivistů od projevu Cohn-Bendita na jejich sjezdu, přes Joschku Fishera po místního Shamaáh či Lišku.
Jsem líný to hledat v knihách, PC archiv si nedělám, nic nekopíruju.

Z jakého kadlubu asi multi-kulti aktivisté-u nás i jinde v Evropě- pocházejí, když ne ze zeleno -rudého?

Od Vandasek, od primitivních Bandasek?
U nich to bude končit.
Bohužel. Ale zatopili a zadělali na malér jiní užiteční idioti.
31. 05. 2013 | 14:22

ZM napsal(a):

V historii už bylo hodně situací, ve kterých bylo jasné podporaurčitých skupin nabo států může vést nebo povede k tomu, že později tyto skupiny nebo státy budou nějakým způsobem škodit státům, které je původně podpořily.
Např. příklad ve druhé světové válce. Když by USA nepodpořily SSSR, tak hrozilo, že nacistické Německo SSSR porazí a následně porazí i Velkou Británii atd. Avšak vítězství SSSR zase následně vedlo ke studené válce.
Nebo příklad- válka v Afganistánu. Podpora "povstalců" proti loutkovému režimu udržovaného SSSR v 70. a 80. letech vedla následně k občanské válce v 90. letech a vzniku teroristických skupin.
Prostě je potřebné se smířit stím, že ne ve všech případech existují bezproblémová řešení.
31. 05. 2013 | 14:25

ZM napsal(a):

v předchozím textu mi vypadlo jedno slovo-
V historii už bylo hodně situací, ve kterých bylo jasné, že podpora určitých skupin nabo států může následně vést (nebo povede) k tomu, že později tyto skupiny nebo státy budou nějakým způsobem škodit státům, které je původně podpořily.
31. 05. 2013 | 14:26

Yosif K napsal(a):

Konflikt má naději na řešení spíše diplomatickou cestou. Zrušení zbrojního embarga ale může jednání v Ženevě zkomplikovat.
KONEC CITATU.
Kruty OMYL pane Balaban, krutý omyl vářžení protimperialističtí islamofilové.
Naději na řešení diplomatickou cetsou by konflikt měl kdyby nešlo o vzájemné vyvraždovaní muslimů mezi sebou.

Jakmile jde o konflikt mezi muslimy, notabene mezi shia a sunni, jediný možný výsledek je výhra jedné nebo druhé strany a pak brutální a hromadný masakr poražených, či spíše serie brutálních masakrů. Kdo čeká cokoliv jiného je nerealistický až pomatený snílek.

Zasahování ze Západu bude hrát zcela minoritní roli, například asi tak v tom zda vnitromuslimský masakr nastane o 2 týdny dříve či o 2 týdny později.
31. 05. 2013 | 14:28

scallop napsal(a):

Autor

Tak Vam se nelibi, ze je EU nejdnotna ? Zahranicni politika je to posledni, kde se evropa sjednoti. Totiz jednotne stanovisko mozu znamenat jak "zadne zbrane z evropy" tak "evropske podniky mohou voln vyvazet". V zahranicni politice EU je lepsi nejednotnost, nez vynucena jednota - zejm. je to v zajmu mensich statu.

Jeste si dovolim dat odkaz na Curika

http://www.ceskapozice.cz/zahranici/svetove-udalosti/muze-byt-nasili-v-syrii-jeste-brutalnejsi-nez-je-dnes

Zejmena tam pise, ze vetsina zbrani povstalcu jsou starsi ze starsich arzenalu ruske vyroby. Takze se da rici, ze se obe strany strily ruskymi zbranemi. A vydelava na tom rusky vojensko-politicky komplex ...
31. 05. 2013 | 14:30

Ing. N. napsal(a):

Doporučuji následný odkaz na přednášku o Sýrii.

Zveřejněno 6. 03. 2013
Záznam přednášky Lic. Daniela Solise, LL.M. o aktuální situaci v Sýrii v návaznosti na exkurzi čtyřčlenné české mediální delegace do Damašku, přednesená v rámci volitelného předmětu "Konspirační Teorie v Mezinárodní Politice" na VŠMVV v Praze.
http://www.youtube.com/watch?v=GsfcuMPO97s
31. 05. 2013 | 14:33

Pořadek musi byť napsal(a):

Chlapci zavrtali v Afghánistánu, v Libyi, v v Iráku, nyní navrtávají Sýrii - z toho tři víceméně sekulární režimy, kde křesťané mohli dýchat. Děkujeme vám chlapci, že jste rozvrtali region, zlikvidovali (resp. likvidujete sekulární státy - vyjma Afghánistánu) a otvíráte papiňák.

Díky zeleno - rudý Georgi, díky Camerone, díky, Sarko farka díky Ó bamo nositeli Nobelovy ceny míru...
31. 05. 2013 | 14:47

resl napsal(a):

Za všemi špatnostmi hledej Sovětský svaz.
31. 05. 2013 | 14:49

když prodávávám libový, zpívám písně lid napsal(a):

M. Macek
Ona L-159 má jednu vážnou nevýhodu, může z kanónu vystřelit jen jednou.
Pak se zřítí.
Tím by si Asád nepomoh.
I naši nejlepší spojenci Izraeliti si radši koupili od Aermacchi jejich verzi Jaku 130.
Takže tohle už asi nikomu neutočíme.
31. 05. 2013 | 14:55

berkowitz napsal(a):

Vše o posledním dění v Syri a blízkém oklí :
Dnes o ruských raketách, které (ne)dorazily do Sýrie, o americkém (ne)vyhlašování bezletové zóny nad Sýrií, o izraelských (ne)útocích na ruské lodě (kvůli raketám), o (ne)radikalizaci rebelů a o dalších věcech, které nějak znějí, ale jinak vypadají… a samozřejmě i o mnoha dalších udál...
Tady :
http://literarky.cz/tereza-spencerova/14938-syrie-kady-nco-ika-hrozi-varuje-chlubi-se-
31. 05. 2013 | 14:56

Pepa Řepa napsal(a):

A ještě jednu glosu.
Bezpečnostního exprerta by měla-především- zajímat domácí situace. Měl by dát řeč s nějakým Syřanem, Libyjcem, Dage-tím obzvlášť-Iráčanem, Egypťanem......etc etc, žijícím v ČR, jak se dívá na atentáty v Londýně, Paříži nebo Bostonu.
Málokterý neprojeví obdiv, ostatně zrovna dneska se motá česká ambasáda ohledně mrtvoly zabité Američanky, která tam přece nešla bojovat za džihád, ale přijela fotit.
To je možná větší riziko, než to jak se mastí mezi sebou v Syrii nebo Iráqu
Kampak asi půjdou ti co prohrají a přežijí i ti co vyhrají a jejichž profesí je džihád?
31. 05. 2013 | 15:03

To je hnus velebnosti! napsal(a):

Pepa Řepa,

darebáci! "My" jsme jim pomohli k občanské a náboženské válce a oni by se ještě cpali k nám! Co si zavařili, to ať si sami vypijí až do dna! Žádné takové. Utíkat se nemá. Příště jim pomůžeme ještě víc, ať se to tam všechno řeže. Pak "budeme" mít nejenom jejich suroviny ale i rekonstrukční zakázky a vejvar z prodeje zbraní.
31. 05. 2013 | 15:08

Admirál napsal(a):

Pepa Řepa - "Ale doma-v Evropě- zatopili ti o kterých mluvím, mohl bych to tady zaplevelit citáty zelených multi-kulti aktivistů od projevu Cohn-Bendita na jejich sjezdu, přes Joschku Fishera po místního Shamaáh či Lišku."

Souhlasím, nevím, jakou barvu tihla mají, pouze vím, že jsou to profesionální pokrytci a že z to, co dělají bude mít zlé důsledky.

Vlastně už má.
31. 05. 2013 | 15:10

Pepa Řepa napsal(a):

To je hnus velebnosti!
dobrá rada nad zlato, velebnosti.
31. 05. 2013 | 15:10

Karl IV. napsal(a):

Syrie je plná dobrodruhů: v Rusku se připravuje dobrovolnický sbor na pomoc režimu, mimo čilých dodávek zbraní přes Kypr. Dokonce si Rusové stěžují, že jim Západ blokuje dodávky. Jednoznačně nyní přilývají Rusové oheň do ohně: válka mohla skončit politickou dohodou s USA a EU, takto - ve jménu ruského šovinismu- jako už mnohokrát, Rusko na straně Iránu a Syrie vypouští džina z lahve jen z plezíru. Za tím je jistě ruská mentalita: boj je pro ně cosi jako kyslík pro bytí. Z druhé strany podobně Britové, také válečnické tradice, které legitimizují poměry, byť o něco kultivovaněji než v Rusku. Francie totéž- dnes.
Myslím , že jde opět o krátkozrakost kohoutího soupeření a aktivita ve prospěch ničení je na straně Ruska, jako podivného spojence Iránu. Lybie dopadla relativně dobře, tamní nejasnosti souvisejí s vývojem po diktatuře, ale není to občanská válka. Rusové ale nemají vizi, nemají ji ani doma, tamní poměry jsou permanentní občanskou válkou od roku 1917, nemají pocit povinnosti k civilizace, nejsou jejími nositeli.
Z tohoto pohledu je jednání Evropy logické a správné. Je to v Syrii příliš složitý konflikt o mnoha neznámých než aby šel řešit agresivně.
Postupné vyrovnávání sil a čekání je vhodná politika.V sázce je mnoho: nejen poměry v Evropě, ale i Izrael, tedy západní civilizace, agrese Ruska a Iránu nemá hlavu a patu. Poválečná Evropa vznikla díky politice, kterou dnes Evropa promítá do vztahu k Sýrii, není to proces, který lze ukončit za týden či za rok - je kontinuální.
31. 05. 2013 | 15:13

Jára DC - dobytí severního pólu KarlemIV napsal(a):

Karle IV.,

již opět jste ztratil kompas? Rusové snad iniciovali války v Afghánistánu, Iráku, Libyi, Sýrii? Nespletl jste si severní s jižním pólem?
31. 05. 2013 | 15:16

Pepa Řepa napsal(a):

Rus má na BV dávno po sezoně.
Jeden přístav v Syrii, nic víc. Může jen snít o čase před 30 lety. Klidně by mu ho mohli v Ženevě nechat, někde potřebuje opravit lodě.
Na tom se mohou dohodnout.Za to omezí Ivan dodávky zbraní.

Kalašnikoven bojuje půl planety. Jakmile skutečně dodá Ivan rakety, bude vědět Izák dřív kde jsou než samotný Asád a bude po nich jako bylo po stavbě reaktoru. Jen to trochu víc bouchne.
Problém je-jak píše Muller- vnitřní, islámský.

Šíité touží po eskalaci, chtějí do toho zatáhnout Izrael a odpoutat pozornost od nedodělaného iránského programu a na druhou stranu, kdo dokáže vypudit wahhábisty z Qataru a salafisty z SA, když vyhrají oni.
Zmasakrují půl Syrie a potáhnou dál.

Stalo se to jejich profesí, dřív kočoval Ahmed s džamalem, te´d s kulometem.

Proto ti, kdo opravdu bojují odmítají účast na Ženevě II.
Pokud jednání selže není dobré řešení, rozhodně ne dodávat zbraně islamistům.
31. 05. 2013 | 15:40

TomášL napsal(a):

Multi-kulti, aneb co hýbalo v minulém týdnu švédskou společnosti, když hořely ulice ve Švédsku...

http://www.thelocal.se/48022/20130521/
31. 05. 2013 | 15:49

Tiso Duka Tuka napsal(a):

Teda pane Karl IV, že vy pracujete na Zamini? Takovéhle kecy v klecy tady produkují kódlovští čírovci. Tak Rusové že to spustili v Iráku a Lybii? A Lybie že dopadla dobře? Měli bychom ale urychleně pomoci legitimní syrské vládě, než se ten sajrajt rozleze....
31. 05. 2013 | 15:54

Jáchym napsal(a):

Karel IV :
Hovene/bohorovničko, že si nedáte pokoj !
Už jste jak Resl !
31. 05. 2013 | 15:57

Největší perly poblitologa Karla IV. napsal(a):

"...Jednoznačně nyní přilývají Rusové oheň do ohně: válka mohla skončit politickou dohodou s USA a EU, takto - ve jménu ruského šovinismu- jako už mnohokrát, Rusko na straně Iránu a Syrie vypouští džina z lahve jen z plezíru. Za tím je jistě ruská mentalita: boj je pro ně cosi jako kyslík pro bytí. Z druhé strany podobně Britové, také válečnické tradice, které legitimizují poměry, byť o něco kultivovaněji než v Rusku. Francie totéž- dnes.
Myslím , že jde opět o krátkozrakost kohoutího soupeření a aktivita ve prospěch ničení je na straně Ruska, jako podivného spojence Iránu. Lybie dopadla relativně dobře, tamní nejasnosti souvisejí s vývojem po diktatuře, ale není to občanská válka. Rusové ale nemají vizi, nemají ji ani doma, tamní poměry jsou permanentní občanskou válkou od roku 1917, nemají pocit povinnosti k civilizace, nejsou jejími nositeli.
Z tohoto pohledu je jednání Evropy logické a správné. Je to v Syrii příliš složitý konflikt o mnoha neznámých než aby šel řešit agresivně..."
31. 05. 2013 | 16:15

jája napsal(a):

karel IV. - změňte si nick, ten by takové broskvoviny nevypustil z úst. Když to člověk přečte, tak má chuť se usmát, takové ptákoviny by nedal dohromady ani hoven s Bukvojem.
31. 05. 2013 | 16:23

petr napsal(a):

to Karel IV.

Nevím, proč napadáte Rusko. Snaží se jen bránit svou jižní kavkazskou hranici. Jakmile by totiž Asadův režim v Sýrii padl, islámští radikálové by se přesunuli jinam a Kavkaz je další oblastí, kde by mohli působit. Zkušeností s wahhábistickými Čečenci mají Rusové dost. Sice je porazili, ale bojovali proti všemožné sebrance islámských radikálů, od Ujgurů, přes Uzbeky, Paštuny, Araby, až po saharské černochy. Rusko je radikálním islámem ohroženo daleko víc než vnitřní Evropa.
31. 05. 2013 | 16:31

buldatra napsal(a):

Furt a stále jsem nechápal, co a hlavně PROČ se to fšécko v té Sýrii děje.
Vo co tam vlastně kráčí a komu to ve finále prospívá.
Hlavolam.

Přiznávám bez mučení, já bloud, že jsem chvíli podezíral ze zlých úmyslů i tu milou islámskou opozici.
Za což bych si dnes dal nejraději pár facek.
Zkrátka, až do dnešního dne jsem byl z té Sýrie volaaký zmetený, ale tomu je konec.
Neb světlo jasné do celé této zapeklité situace vnesl s přehledem a nonšalancí, jež je mu vlastní, Karl IV.
Za což mu budiž vysloven dík a věřím, že mu budou adresovány četné příspěvky diskuzní pochvalné.
Takže, díky Jožine.

Cvíli jsem si já bloud myslel, že snad za to může šváb. A hle. On rus.
31. 05. 2013 | 16:45

Karl IV. napsal(a):

Zdá se, že oponenti mého názoru jsou draví rusofilní všeřešiči.
Pokud jde Afganistán, nevím, kdo do něj vstoupil na obranu revoluce v roce 1979, ale podle dostupných informací to byli Rusové. Důsledky jsou patrně oponentnímu zraku neviditelné, nicméně jsou, podobně jako intervence USA v Iránu a přivedení šáha RP.
Znalost Ruska jistě není silnou stránkou mých oponentů, ale ani znalost Západu či znalost evropské situace po 2. válce: tedy vědí všechno o všem, ale narazit na fakta, popřou i ta.
Ohledně ruských dodávek zbraní Assadovi nemá smysl ani vysvětlovat potřebu Rusů vyzkoušet tyto systémy ve válce (jejich testy, dle vyjádření rzuských technologů nejsou přesvědčivé, neboť naumějí simulovat západní systémy a výzbroj a nemají k ní přístup). Ve vlně ruského šovinismu (NGO, zákaz financování vědeckých inastitucí ze zahraničí, boj s kulturou Západu) se zjevně neveze jen Putin, nýbrž i český měšták- výše uvedený oponent.Ostatně země, kterou obývá podle toho i vypadá, ale on to svede na německého imperialistu, jak jsem se zde dočetl. Velmocenské, imperiální myšlení Rusů český majitel hektaru nepochopil nikdy,tedy ani to z vedlejší vsi.
Islám jistě není jen ten militantní, jak se mí oponenti snaží vysvětlit, snad jen díky vlastní katolické historické zkušenosti. Směs katolicismu, normalizace z mých oponentů stvořila genie.
Z jejich textů vyplývá prostý fakt, nečtou zprávy v žádném cizím jazyce a bojiště v Sýrii odpovídá jejich zoufale nepředstavivosti.
Pánové, děkuji za vysvětlení , ale vaše zpátečnistcví mele stále totéž. Zatančete si kozáčka, vhodný postoj ke shrbenému hřbetu, a pojezte boršče s pivečekem. Zanadávejte si na Západ a pak vyražte na výlet na Praždský hrad , Karlův most, nebo jen do Žatce, všechno postavili pravoslavní inženýři , vaši předchůdci, kteří stavěli již egyptské pyramidy.
31. 05. 2013 | 19:32

zle matičko zle, komsomolci zde napsal(a):

karel IV,
rusáci mají v syrii vojenskou základnu o kterou v případě pádu assada přijdou. irán si zase nepřeje aby se arabský jako přiblížilo k jeho hranicim, navíc assad je shiit. rusko i irán mají velice dobré duvody se vměšovat a dodávat assadovi zbraně. co kdyby opozice povstala nakonec i v iránu nebo rusku? to je noční mura chomejního i soudruha putina. západ by se podle mě neměl do muslimských států vubec míchat a už vubec ne tam posílat zbraně. pokud chce saudská arábie nebo katar vyzbrojit povstalce, at to udělají, prostředků na to mají dost. ale pokud bude isdlamistum dodávat zbraně západ, tak si jenom vypěstuje další alkajdu.
31. 05. 2013 | 20:17

Karl IV. napsal(a):

zle matičko zle, komsomolci zde

Část problému,jistě, ale politika není racionální: Rusové , bohužel, vidí ve svém angažmá jakousi možnost kopnout si do Západu a konfrontovat se s ním, stačí číst denně ruské novin a SMI. Obavy jsou především z té iracionality.
31. 05. 2013 | 20:36

zle matičko zle, komsomolci zde napsal(a):

karl iv,
rusum sto let vymývali mozky od rána do večera, že západ je zlej. vnější nepřítel byla vždy fungující bolševická finta pro upevnění vlastní moci a pronásledování opozice. soudruh putin v tom samozřejmě pokračuje. a rusové jsou rádi. to jsou stereotypy myšlení. rusové nejsou normální, protože ani nemůžou být. oni potřebují být velmoc CCCP, chrastit jadernýma zbraněma a šlapat ostatním národum po zádech. pak je ruská duše spokojená. pokud se jich nikdo nebojí, mají pocit že se jim zbortil svět a nikdo je nebere vážně.
31. 05. 2013 | 20:56

Vy to budete vědět napsal(a):

Zle matička,

tak kdo tedy rozvrtal tu Sýrii? Kdo a proč tam podnítil další islámskou barevnou revoluci? Kdo vyhecoval a podpořil humanitární teroristy aby začali občanskou válku proti sekulárnímu režimu Asada? Rusové?
31. 05. 2013 | 22:59

zle matičko zle, komsomolci zde napsal(a):

vy to budete vědět,
proč hledat nějakého viníka, tam, kde je viník jasný? muslimové si rozvrtali syrii a vraždí se mezi sebou jako dobytek. no, samozřejmě, nakonec z toho obviní usa, izrael nebo rusko. stejně jako němci obvinili židy za sve neuspěchy a pak jich 6 milionů zbaběle povraždili. . to už je lidská povaha. já jenom tvrdím, že některý státy mají v syrii sve zajmy. a to je především rusko a irán. ale odpovědnost je na syřanech.
31. 05. 2013 | 23:10

Karl IV. napsal(a):

Vy to budete vědět

A není to tak, že ten režim přestal být prostě přijatelný pro značnou část obyvatelstva?
Možná to obyvatel Čech zvyklý na změny přicházející zvně neumí pochopit.
Jiná věc je, kdo se pak staví na jakou stranu. Že je opozice nejednotná: To je logické, stačí se podívat na jednotu v této zemi, a to zde k revolucím nedochází...
31. 05. 2013 | 23:15

slovak co emigroval napsal(a):

To Karel IV
Vy musite byt hrozne zakompleovany, z Vas ta tupa malost primo tryska.
Vasi jedinou naplni na teto strance je ponizovani Cechu aRusu.Zrejme plnite nejaky ukol ktery Vam byl zadan s vetsi intenzitou nez bylo zadano. Klavesnicovy bojovnik radoby zeleny baret ktery je ze..any jak amina rict svuj nazor na Cechy a Rusy jim osobne. S vami neni potreba vest zadnou polemiku bude stacit si Vas {Urbana,Reasla a vzdelaneho Rumunskeho nadenika Yosifa nevsimat a necist komentare
31. 05. 2013 | 23:43

Vy to budete vědět? napsal(a):

Karel IV.

A kdo těm humanitárním radikálním teroristům dodal zbraně, zpravodajské informace (ze satelitů), kdo a kde je vycvičil, odkud mají peníze? Kdo rozhodl, že jim bude dodávat (byť oklikou) zbraně?
01. 06. 2013 | 05:23

Marian napsal(a):

Dobrý den přeji všem,přátelům a ne-přátelům.Je evidentní,že s některými zdejšími nicky je jakákoli debata zbytečná,dokonce kontraproduktivní, protože jedním z jejich záměrů je destrukce, rozbití jakékoli smysluplné diskuse.Myslím,že je poznáte vcelku snadno.Nejúčinnější by zžřejmě bylo nevšímat si jich,nereagovat na ně.Je mi jasné,že občas je to velmi těžké.:o)
01. 06. 2013 | 08:34

Karl IV. napsal(a):

Slovák co emigroval.
Je zajímavé, jak máte stejný slovník spolu s řádným nacistou, československým normalizačním komunistou v nejrůznějších barvách, od českých, slovenských nácků, ODS až po KSČM, a navíc je zřejmé, že se neřídíte rozumem, nýbrž jakousi touhou, aby věci byly tak, jak jste si je vysnil coby pionýr, člen Hlinkovy mládeže, Hitlerjugend, komsomolec atp. Vyberte si podle skutečnosti.
Problém je, že se spolu s tisíci dalších jen opakujete, nic nového neříkáte, nejste schopen uvažování.
Je také zajímavé, že lidé podobní Vám většinou adorují Rusko, ale v zásadě je neznají, jistý slovenský architekt mi dokonce v Moskvě tvrdil, že Stalinské stavby (němečtí dělníci a technici) jsou vzornou a zcela původní ukázkou renesanční architektury a přirovnával to město k Florencii.
Tak je to s Vámi. Spatřuji Váš velký potenciál coby člena nějaké totalitní organizace, nebo snad podobně otci jisté L. Klausové na místě vzoprného úředníka , který arizuje, kolektivizuje, vždy s mocí... Poutavé, nicméně Váš věk si patrně vyžaduje jistou formální slušnost.
Co takhle gardy, už jste založil Slovenské gardy po maďarském vzoru?

A propos, jaký je Váš příspěvěk civilizaci?
01. 06. 2013 | 10:02

Karl IV. napsal(a):

Vy to budete vědět?
Milý otázko, patrně nadáváte na islám, diktaturu, západní tradice (tedy mimo kapra a stromečku, velikonoc atp.) a vůbec na všechno, co se Vám nezdá. Máte západní auto nebo východníé. Podle smyslu otázky nakupujete výlučně východní výrobky: ruské a čínské. Pak není divu, že se Vám to plete. Mimochodem: ruská vodka patří k nejvíce nebezpečným nápojům, její užívání vede extremně rychle k demenci. Realita je člověkem vnímána jen metafyzicky, takže Vaše otázka je Vaše konstrukce, bylo by dobré trénovat nejen břich a svaly, ale také mozek, například četbou. Vynecjhte ale stalinské příručky, neoliberály,. ekonomy a zaměřte se na nějakou slušnou literaturu, začněte třeba N.Eliasem, který Vám řekne, co to je kultura.
01. 06. 2013 | 10:08

Ing. N. napsal(a):

Je zajímavé,
že se doposud nikdo z diskutujících neozval se svým názorem na přednášku Daniela Solise o aktuální situaci v Sýrii v návaznosti na exkurzi čtyřčlenné české mediální delegace do Damašku, přednesená v rámci volitelného předmětu "Konspirační Teorie v Mezinárodní Politice" na VŠMVV v Praze.

Odkaz
http://www.youtube.com/watch?v=GsfcuMPO97s

Domnívám se, že stojí za to si vyslechnout názor člověka, který v poslední době Sýrii navštívil.
01. 06. 2013 | 10:46

Pepa Řepa napsal(a):

Karl IV.
Jestli Vy nejste jeden ze think-tanku JosefaK. z Chelmu, tak já jsem královna ze Sáby.
Asi transvestická móda.
01. 06. 2013 | 11:14

Karl IV. napsal(a):

Pepa Řepa
Ano, z Chelmu se šíří celosvětové židovské spiknutí, měl byste nakoupitz hnědé oblečky, či si pořídit rubašku. Asi jste královna ze Saby. Tedy pokud víte, kdo jste.
01. 06. 2013 | 12:47

Hidden Paw napsal(a):

Ing. N
Prže čteme a koukáme hard core.
Nějakej Solís jen převypravuje, co vidíme na videu, je to takovej Josef Věromír Pleva.
Zkuste Black Moses.
Nebo si najděte The Macchiavellian Threefold Game of The Neoconservatives od Laurenta Guyénota.

To jste věděl, že dosavadní velvyslanec USA v Syrii (z dobrých důvodů sídlící v Turecku) Ford byl asistentem Johna Negroponteho už při destabilizaci Nicaragui? A pak v Bagdádu?
Paralelní kariéra s plukovníkem Steelem?

A že skutečný sarin, dovežený z Libye měla k dispozici Al Nusra v kospiračním bytě v Turecku? A chtěla ho použít v Incirliku, což je mimochodem americká letecká základna?

K těm Cívíčkům. Graham Fuller v souvislosti s údajným útokem jeho synovců přes koleno na Bostonský maraton vyplaval na povrch událostí nejen jako bývalý šéf Bin Ladina ale také jako člověk, který řídil islamistický převrat v Turecku. Proti generálům, kteří do té doby byli nejbližšími spojenci USA.

Začíná vám to trochu zapadat do sebe?

Ještě si položte otázku, proč po útoku v Benghází musel tak bleskově odejít generál Petraeus.
Generálové vcelku často mají milenky, obdiv k uniformě (zvlášť se čtyřmi a více hvězdami) je u ženské populace dán přirozením.
Někdy taky milce.

Ale nebudu vás víc trápit otázkami. Všechno jsou to stejně bezvýznamné a nesouvisející náhody.
01. 06. 2013 | 16:01

Mungojerry napsal(a):

Nejdůležitější otázka stejně je, proč komunisti vzali lidem peníze. Celých 14 miliard.
Proč nám Kalousek bere ročně 200 miliard jen na financování organizovaného zločinu je proti tomu čirá prkotina.
Jestli ne kokotina, jak říká Starý Gumař.
01. 06. 2013 | 16:05

TomášL napsal(a):

Pane autore,

přiznám se, že již druhý den usilovně lustruji všechny zprávy ze všech BV internetových novin a různých blogů kolem Al-Qusayr. Myslím, že vznikl novodobý Stalingrad, tentokrát mezi Šíity a Sunnity.
01. 06. 2013 | 16:19

muromec napsal(a):

Karl IV.
A váš příspěvek civilizaci je jaký, milý Karle IV? Prý jste bývalý nick "hoven". Už jsem se vás na to jednou ptal: Kolik? To je u vaší osoby zcela zásadní otázka. Řekl bych že takových pět, když známe průměrný objem mužské mozkovny.
02. 06. 2013 | 06:47

Čochtan napsal(a):

Vypadá to, že Assad je menší zlo. Mnohem menší. Takže, kde je problém ?
02. 06. 2013 | 11:51

outletdvhct napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>cheap canada goose</a> hollows http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - cheap canada goose
26. 02. 2014 | 10:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy