Ukrajina jako memento

24. 02. 2014 | 17:25
Přečteno 15896 krát
Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek ve velkém sobotním rozhovoru pro Právo kousl do hodně kyselého jablka, když zpochybnil funkčnost strategie Západu a jeho klíčových organizací NATO a Evropské unie na Ukrajině, Balkáně, v Libyi, Sýrii, Iráku a Afghánistánu. Jeho slova o tom, že jsme si v případě Ukrajiny neříkali v EU pravdu o skutečném stavu této země, nebo o tom, že v Iráku a Afghánistánu jsou naše ztráty větší, než očekávání musí zákonitě vyvolat ohlas a diskusi nejen u nás.

Reflexe je ale zjevně nutná. Inventura výslednosti všech velkých konfliktů se západní účastí totiž ukazuje, že ve všech případech se nepodařilo dosáhnout základního cíle: větší bezpečnosti , buď v okolí Evropy, nebo v regionech, které mohou bezpečnost Evropy v současném globálně úzce propojeném světě velmi ovlivňovat.

Irák se po vynuceném odchodu amerických vojsk nachází ve stavu sektářského násilí mezi sunnity a šíity. Atentáty jsou každodenní realitou s desítkami a stovkami obětí.

Libye je zhrouceným státem ve kterém není úplně jasné, kdo zde vlastně vládne. Bezpečnostní nestabilita v Libyi se následně promítá do celé západní Afriky, jak se ukazuje v africkém Sahelu.

Po třinácti letech s velkou pravděpodobností skončí masivní vojenská přítomnost NATO a Spojených států v Afghánistánu. A výsledek? Podle zástupce náčelníka štábu obrany britské armády generála Everarda se zde dá očekávat i vznik tzv. Yaghestanu, neboli země rebelů, bez práva a vlády. „Optimističtější“ pohled nabízí polský ministr zahraničí Radoslaw Sikorski podle kterého má NATO stačit po roce 2014 kontrola nad Kábulem, dalšími většími městy, komunikací mezi nimi a schopnost účinně bránit využívání afghánského území jako základny proti západním zájmům.

Bezpečnostním bolehlavem je i Sýrie, která se i s asistencí některých členských států NATO nachází ve stavu občanské války, v níž ale bojují i síly napojené na Al Káidu, tedy dlouhodobě protivníka Západu č. 1.

Ukazuje se, že se do konfliktů zřejmě vstupovalo buď bez znalostí politických, ekonomických, náboženských, etnických a bezpečnostních reálií nebo se tyto reálie záměrně z vojensko-strategických a geopolitických zájmů ignorovaly. Výsledek je ale v obou případech stejný: nárůst bezpečnostní nestability spojené s početnými civilními oběťmi.

Aktuálně to platí i pro Ukrajinu, kterou se EU svým způsobem uměle pokusila posunout na Západ prostřednictvím Asociační dohody, bez ohledu na stav panující v ukrajinské společnosti, politice a ekonomice a její vztahy s Ruskem. I to přispělo k tomu, že se země ocitla na pokraji občanské války a nedá se vyloučit její rozpad, který by ekonomicky poškodil nejen Rusko, ale i Evropu. Proto bychom si možná měli přát, aby se spíše zrealizoval „nejpravděpodobnější“ scénář pro Ukrajinu ze slavné knihy Střet civilizací věhlasného amerického politologa Samuela Huntingtona: Ukrajina zůstane jednotnou, byť rozštěpenou nezávislou zemí, která bude úzce hospodářsky spolupracovat s Ruskem, přičemž si musíme být vědomi toho, že Rusko-ukrajinské vztahy znamenají pro východní Evropu totéž, co pro Evropu západní vztahy mezi Německem a Francií.

Nevím, zda se tento scénář může naplnit. V každém případě by se ale dění kolem Ukrajiny mělo stát pro Západ určitým mementem a poučením jak se v budoucnu vyvarovat vážných chyb v jeho angažmá v oblastech, které může v budoucnu považovat za prioritní z hlediska svých zájmů. Chybných strategií již bylo dost.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin1 napsal(a):

Tajné dokumenty: Janukovyč chystal masakr na Majdanu
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=802210#utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_campaign=A&utm_term=position-1
Část cituji:
Tajné dokumenty: Janukovyč chystal masakr na Majdanu
Chybělo málo a ukrajinská revoluce skončila zřejmě největší tragédií v historii moderní Ukrajiny. Teď už bývalý prezident Viktor Janukovyč totiž těsně před svým svržením spřádal plány krvavého masakru vlastních obyvatel.
Bezpečnostní jednotky měly na příkaz z nejvyšších míst demonstranty na Majdanu obklíčit ze všech stran a pak začít střílet.
Do zásahu se mělo zapojit 22 000 policistů, 2000 příslušníků obávaných pořádkových jednotek Berkut, 224 příslušníků elitních vojenských jednotek Alfa a sedm odstřelovačů.
Vyplývá to z dokumentů, které vylovili potápěči z jezera u Janukovyčovy rezidence v Mezihoří, asi 30 kilometrů severně od Kyjeva.
-------------
""A pak měli začítty mrtvé v těch koltlích na Majdanu vařit a jíst je.""
Těch 22 000 lidí by se na Majdanu postřílelo mezi sebou.
Jakoby - těm potápěčům radili bývalí naši estebáci z akce "Neptun" (jo - to jsme uměli pěkně), co našly ty nacistické archivy u nás v Černém jezeře a napálili všechny i televizi i západ :).
http://www.totalita.cz/stb/stb_a_neptun.php
Jo - skoro bych chtěl být zase "mladej a blbej".
Jsem jen starej a "blbej", to je nespravedlivé.
25. 02. 2014 | 17:08

skeptický napsal(a):

To tenkrát nestříleli četníci,ale lučané.Ti si stříleli z luku na louce.

To tenkrát Sherrymír vskočil na homíka a neumněl k Uhánětelům,a chudák holka homík to odskákal.Pak to chtěli svést na jednoho přespolního pobudu,a byla z toho aféra jak Brno.
25. 02. 2014 | 17:10

skeptický napsal(a):

To tenkrát nestříleli četníci,ale lučané.Ti si stříleli z luku na louce.

To tenkrát Sherrymír vskočil na homíka a neumněl k Uhánětelům,a chudák holka homík to odskákal.Pak to chtěli svést na jednoho přespolního pobudu,a byla z toho aféra jak Brno.
25. 02. 2014 | 17:10

Emissary napsal(a):

Pepa Řepa

Pepo, už ner(ř)epujte a přečtěte si toto, je to dost výživné.

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=802210#utm_source=atlasHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-1

A jestli to je pravda, Janukovyč se na této planetě nezašije nikde.
25. 02. 2014 | 17:10

Martin1 napsal(a):

oprava:našly ty nacistické archivy - našli - oni estébáci
25. 02. 2014 | 17:12

Pepa Řepa napsal(a):

Čírovci od Karla se ještě musí učit.

Najít v koupelně -má to vůbec koupelnu?- ve Veselí dokumenty jak Bimbo připravuje leta masakr výletu mateřské školky a preventivně ho sesadit-Dientsbier s Šabatovou- a pokud se ho podaří dohnat-což není u něj tak těžké-tak preventivně revolučně zamordovat a posmrtně poslat do Haagu.

Jak se liší hujer od bolševika?
25. 02. 2014 | 17:15

Pepa Řepa napsal(a):

Emissary
no to nepochybně!!!:-)
Kdy bude soud jako s Miladou?
Že se přizná, o tom nepochybujte.
25. 02. 2014 | 17:20

Pepa Řepa napsal(a):

a esli ho chytí, dopadne to s ním jako s carem Mikulášem.
Revoluce si to žádá.
:-)
25. 02. 2014 | 17:21

Ládik!!! napsal(a):

Moskvo, máme problém.
25. 02. 2014 | 17:21

zbyněk napsal(a):

Převážná většina zde diskutujících, řešení zná. Neustále zde, i jedná-li se o tématiku jinou, ihned zaplete do diskuse Sudeťáky, zdělí nám jak šťastné řešení byl odsun. Chtěli do Říše, tak marš. Na východě žijí Rusové, jejich řečí je ruština a také touží po Rusku. V čem je situace jiná? Tak ruksáček na záda a dasvidánija. Že se to nedá realizovat? Proč ne? Že by našel řešení aga?
25. 02. 2014 | 17:24

vico napsal(a):

Něco pro relax. Pohled do sídla generálního prokurátora Pšonky, který měl na starosti obžalobu na Tymošenkovou.

http://zpravy.idnes.cz/vila-ukrajinskeho-prokuratora-psonky-dhj-/zahranicni.aspx?c=A140225_144352_zahranicni_jav
25. 02. 2014 | 17:30

Emissary napsal(a):

Pepa Řepa

No, jen aby neskončil ještě v horší díře než Sadám.

Nechápu Vás. Ukrajinci asi už mají dost Ruska, proč jim nepřejete změnu?
25. 02. 2014 | 17:32

buldatra napsal(a):

zbyňku,

dnes je holt jiná doba, jak za těch starejch zlatejch časů sudetské páté kolony.
Spíš, aby na tu Ukrajinu nevtrhli od východu další, v takovejch těch podivnejch zelenejch maringotkách.
Vono takový to rychlý jednostranný kočování ještě nevymřelo.
25. 02. 2014 | 17:33

magor napsal(a):

Eurohujer jako bolševik, pane Pepo. Tedy ten pozdní, normalizační.
25. 02. 2014 | 17:33

buldatra napsal(a):

Pozor, hlášení:

Janukovič se odstěhoval do Humpolce

Konec hlášení
25. 02. 2014 | 17:35

Pepa Řepa napsal(a):

Já bych -preventivně a demokraticky- zamordoval i Sobotku.
Kdoví co má za odstálýma ušima, určitě nějaký mord, má divnej kukuč.
Tím začíná a zdůvodˇnuje se každá revoluce.

A přátelé od lásky a něhy pomažte své veřeje znamením, aby Vás anděl smrti vynechal.
Jenže mám takový pocit, že se tím neřídili ani poúnoroví andělé a hrábli mezi své.

Emissary přesně o tom je blog, o důvěryhodnosti, ne každý dokáže zblajznout takové zprávy.
Ne každá je pan Fajst, co buřta zblajz.

Už toho repování nechávám, baštěte si třeba krtky nebo brouky, když to omastíte "lickými právy", strávník se vždycky najde,
Má to proteiny, europroteiny, o tom žádná, útočí to na nejnižší lidské pudy a zároveň ohání lidskými právy.
25. 02. 2014 | 17:36

skeptický napsal(a):

Už i milostivá mi říká góji.Příjde domů,povídá koupila jsem si góji.Koupila sis co?? Góji.Povídám,šikso,ptám se,co sis koupila???
Jak u blbejch.
25. 02. 2014 | 17:42

skeptický napsal(a):

Už i milostivá mi říká góji.Příjde domů,povídá koupila jsem si góji.Koupila sis co?? Góji.Povídám,šikso,ptám se,co sis koupila???
Jak u blbejch.
25. 02. 2014 | 17:42

Pepa Řepa napsal(a):

A Emissary ještě je dobrý přizdobit takový článek-fendryši se zase vyznamenali-sugestivní fotečkou s plameny, to opravdu podprahově zabere.
Mámo vem sekeru, jdeme na něj, chtěl nás upálit.
A podívej jakou má koupelnu, nám teče táto sprcha, podej sirky upálíme ho jako on chtěl nás.

Že takovou přiblblou nalejvárnu baštíte
:-)
Mějte se
25. 02. 2014 | 17:45

ex-nemo napsal(a):

violenko d amore
Ovšemže každý by chtěl inkasovat.Ale vy nevíte, jak se dnes vydělají velké a jedině jisté peníze ? Vy myslíte že se bude někdo starat o nějakou černozem, nebo uhlí nebo dokonce i naftu ?
Na to jsou ti mižší, ti podřadní, ti to za pár babek rádi a dobře udělají.
Ti lepší dnes vydělávají nejjistěji na státních dluhopisech. Nebo vydat nějaké nové deriváty, tam jsou peníze !
Potom už není žádný problém zaplatit si sem tam nějakou tu revoluci.
25. 02. 2014 | 17:46

Pepa Řepa napsal(a):

ještě jednu glosu
Nechápu Vás. Ukrajinci asi už mají dost Ruska, proč jim nepřejete změnu?
-------------------------------------
klidně, ale ve volbách.
Přesně tohle tady bylo před WWII.
Z jedné strana náckové z druhé bolševici.

Ve společnosti, kde novinařina se stala manipulativním podsouváním polopravd útočících na nejnižší pudy, ve společnosti, kdy volební lístky nahradí počet násilných demonstrantů,ve společnosti ve které nahradila autocenzura cenzuru, ve společnosti ve které zvýhodńujete jedny oproti druhým, což je jiná forma rasismu, ve společnosti, ve které se lež stala normou, ve které jsou pošlapávány nejzákladnější demokratiocké principy jako je hlasování či respekt ke stávajícím zákonům nebo svoboda slova se nemůžete divit, že příště půjde jiná revoluce proti Vám.
Dost bolo demokracie.
25. 02. 2014 | 18:02

Václav Weel napsal(a):

Miloši...nejde jen technický pokrok ,který ..... jde do předu!!! ale jde úměrně i s myšlením lidí a jeho způsobem života...jsem rád , že jsi žijete dobře ...budu více rád ,když to dopřejete i ostatním.....
25. 02. 2014 | 18:06

bucek napsal(a):

scallop napsal(a):

Pepa Řepa

Vite, ja ctu rad Robejska i Fendrycha, ale holt nemam ten spravny (=Vas) svetonazor. Tedy jsem soudruh.

Se mas cim chlubit rouro
25. 02. 2014 | 18:17

skeptický napsal(a):

Když jsem byl ještě malej a blbej,a bylo mi pět,ptal jsem se tatínka,co je to pedagogy.Četl jsem tenkrát Švýka.
Tady stojí : zneužívání dítek pedagogy
25. 02. 2014 | 18:18

avelanche napsal(a):

netreba sa čudovať že jednotlivé vlády v celej EU a dovolíme si tvrdiť že i v celej europe sú nič iné len klamári a zlodeji ( klamári preto lebo kŕmia ľudí hlúposťami a zlodeji preto lebo rozkrádajú štátne rozpočty aj keď už nemajú moc čoho,kedže dosť toho nakradla EU. A k tým mŕtvým vojakom, to bolo aj u nás nedávno zahynuli Slovenský vojaci na američanmy okupovanom území,samozrejme premiér Fico poslal po nich lietadlo,no musí sa ukázať pred prezidentskými voľbami,len zabudol nato že Slovákov ojebal ako len mohol no nielen on ale i Dzurinda,či predtým Mečiar,celá táto Slovenská háveď za celých 23 rokov neurobila nič pre Slovenských občanov. tak sa nečudujme že nenávisť čím dalej tým väčšia. Ludia žiadaju referendum o vystupení z EU,podobne ako už aj v Poslku, Madarsku,Fínsku,či nedávno prizvanom Chorvátsku kde ludia obviňuju vládu a už aj prezidentku že ich klamali slubmi o EU
25. 02. 2014 | 18:19

Havlov kamarát Snopko napsal(a):

k Ukrajincom len jedno, nech sa kludne pozabíjaju medzi sebou ked sú taký sprostý poniektorý, ale tak za krvávé doláriky sa dá zinscenovať a spáchať všeličo. mimochodem mrtvej Havel mnel též krv na rukou a nejen Srbskou,ale taky Slovenskou!
25. 02. 2014 | 18:24

UKRAJINA VESTI napsal(a):

http://beforeitsnews.com/foreclosure-gate/2014/02/what-is-happening-in-ukraine-is-far-more-important-than-most-people-realize-2446034.html
Čo sa deje na Ukrajine, je oveľa dôležitejšie, než si väčšina ľudí uvedomuje,hrozí vznik tretej svetovej vojny a následne zahltenie štátov do konfliktu v celej europe a s možnosťou zapojenia Ázijských krajín
25. 02. 2014 | 18:30

Užhorod press napsal(a):

http://beforeitsnews.com/alternative/2014/02/ww3-alert-russians-begin-massing-troops-on-ukraine-border-russian-marines-on-war-footing-in-crimea-video-2905610.html
něco k predošlému příspevku : Slováci, Maďari i Poláci schvalují Ruskou armádu na východe Ukrajiny, tak úřady v Madarsku, Rumunsku dávají občanum Ukrajiny dvojité občanství a pasy za čo ich nově nedemokraticky zvolená vláda ukrajiny pod vedením opozice chce zavírat na 3 až 10 let za mříže
25. 02. 2014 | 18:38

aga napsal(a):

zbyněk, buldatra

"dnes je holt jiná doba, jak za těch starejch zlatejch časů sudetské páté kolony.
Spíš, aby na tu Ukrajinu nevtrhli od východu další, v takovejch těch podivnejch zelenejch maringotkách."

No teprve až by vtrhli, vyhlásili protektorát, vystříleli pár vesnic a převychovávali domorodce (při paralelním budování nějaké Říše a konečném řešení pár podřadných ras), pak snad by byla situace přibližně srovnatelná. Samozřejmě jen přibližná, protože Ukrajinci a Rusové mají přeci jen víc společného než Češi a Němci, to nejde jen tak přejít mávnutím ruky.
25. 02. 2014 | 18:41

vico napsal(a):

Tradičně hysterický Fendrich, který tu nedávno mluvil o velkopuči v ÚSeRU prostě píše jak píše- ve stylu bolševictví v nás a kolem nás. Ovšem tady je to stejné. Všichni jsme soudruzi, souzi, eurosoudruzi, modří komsomolci,eurokomsomolci, modří bolševici, bolševici, maoisti, zelení bezmozci, fašisti,nacisti,pátokolonisté,zrádci,vlastizrádci,IQ tykve/přičemž někteří se koupou v mikve/.

Fujtajbl, krátce řečeno. Teď do toho ten generální prokurátor/strážce ukrajinské zákonnosti/ Pšonka. Ten to s tou vilou opravdu vymňoukl. Jestli to vidí ukrajinský Vasyl, musí se mu kudla otvírat v kapse. Ten prokouš si tu vilu naaranžoval tak, že by to ani mediální velkofabulátor Fendrych nezvládl. Zvlášť ten obraz s Napoleonem s hlavou prokurátora Pšonky anebo obří obraz Janukoviče s Pšonkou, přeplácaná hra na Versailles - tohle by nezvládli ani piáristi z Bruselu. Tak tenhle exot obžalovával Julču Tymošenkovou?? Tak to potěš koště.

Souzi,soužky řekněme si to upřímně - je čas si přiznat, že v prvém kole to Ruská federace a Putin prohráli na plné čáře. Vítězná bitva válku nevyhrává, ale je to totální průser. Janukovič se schovává u Zemana, Pšonka je nezvěstný, strana regionů se rozpadá a ke všemu zlému, ukrajinský východ nechce do Ruska/nemluvím o Krymu/ Ani v Charkově Janukoviče nechtějí.

Ani EU zřejmě nečekala tak bouřlivou odezvu poté, kdy Janukovič si to na poslední chvíli rozmyslel a nepodepsal asociační smlouvu. EU je v pozici, kdy místo očekávaného zdvořilostního polibku ukrajinská Vasilisa skoro až bezostyšně nabízí svůj neholený klín.

Zvěsti, že Janukovič chystal neskutečný masakr je nutné brát zatím s rezervou, ale radil bych jeho dnešním obhájcům předběžnou opatrnost. Tuším, že množství dokumentů, které nestihl už zničit, skrývá velmi šokézní pravdu. To bude taková bomba, že i K. Mueler ji označí za vodíkovou.
25. 02. 2014 | 18:45

honolulu napsal(a):

Pane Pepa Repa,
vsiml jste si UNPREDICTABILITY (nevypocitalnosti, nepredvidatelnosti) v mazani nekterych prispevku ?
Ja casto absolutne nejsem stavu odhadnout - FORETELL / FORESEE - co mazano bude a co ne ?
Ani self cenzura nepomuze. Po prestehovani na Karlin tam asi maji spatnou vodu. Ci je to necim jinym ?
Vsiml jste si toho take ?
Take lide mizi, jako by je sebralo UFO.
25. 02. 2014 | 18:49

nudnik napsal(a):

Žabí muži vylovili z louže před Janukovyčovou dáčou nějaké supertajné dokumenty, které ještě prezident stačil při odjezdu kolony pancéřovaných SUV převážejících jeho porculánové papoušky vyhodit z okna. Asi aby proti sobě nechal nějaké kompromitující dokumenty.
Píše médium Věsti hned vedle předpovědi astrologa, který Putinovi předpovídá brzkou smrt a zpovědi Janukovyčovy milenky o.., no nechme to být.

Během odpoledne se je bývalému generálovi KGB a poradci (zřejmě ve věcech ukládání hospodářských přebytků) Tymošenkové podařilo usušit a rozluštit, takže teď víme, že to na záběrech nebyli tituškové, kdo střílí z pušek se zaměřovačem, kdo hází na policisty molotovovy koktejly ani do nich nenajíždí buldozerem.

Ve skutečnosti to bylo 220.000 Janukovyčem nakomandovaných parašutistů, kteří se přestrojení za decentní staré dámy vrhali... na koho vlastně?
Ti policajti, které jsme několik týdnů viděli (jen s pendreky a štíty, s žádnými puškami) snášet strašlivý nářez jsou teď někde na útěku a jde jim o život.

Janukovyčovi nejspíš ne, hajzl se vždycky ze všeho vyvlíkne.
Ovšem být Putinem, s gustem bych ho do Haagu vydal a bavil se při sledování procesu.
Museli by ho zase udusit polštářem, jako Miloševiče.
25. 02. 2014 | 18:50

Sláma napsal(a):

Je zcela jasné, že ukrajinský převrat má jasné znaky národně-socialistické revoluce.
Je tam prvek národní - krajně nacionalističtí banderovci, vystupující s otevřenými územními nároky vůči Polsku (jakoby nestačilo, co sebrali Polsku po 2. světové válce!)
Socialistický prvek tam je také - znárodňování bez náhrady, zabavování bez soudu, to jsou jasně socialistické prvky.
Je tam i ten prvek ozbrojené ulice - několik tisíc žoldnéřů z Majdanu má prý rozhodovat o obsazování postů ve vládě, alespoň to otevřeně říkají současné věrchnušky!
Je tam i silný diktátor, bývalý profesionální vymahač Kličko.
Je tam i velká tradice - etnické čistky a pogromy v průběhu 2. světové války proti Polákům, Čechům, Židům a národně vlažným Ukrajincům.

Protože mě hloupý Honolulu obviňoval z nedostatku odkazů, přidávám jeden o kultu Bandery:
http://www.nybooks.com/blogs/nyrblog/2010/feb/24/a-fascist-hero-in-democratic-kiev/
25. 02. 2014 | 19:00

vždycky pozorně naslouchejte napsal(a):


Nemůžete hned podsouvat Fendrychovi ty nejhorší vlastnosti.
S novinářskou hyenou toho von má společnýho jako dírkovanej slon.
Pokud vím, za svobodna a onoho času se zabýval šacováním zavazadel na letišti nebo tak něčim.
Tehda to eště nebylo Letiště Václava Ruzyněho, tak to nebyla taková mezinárodní blamáž.
25. 02. 2014 | 19:05

vždycky pozorně naslouchejte napsal(a):


Nemůžete hned podsouvat Fendrychovi ty nejhorší vlastnosti.
S novinářskou hyenou toho von má společnýho jako dírkovanej slon.
Pokud vím, za svobodna a onoho času se zabýval šacováním zavazadel na letišti nebo tak něčim.
Tehda to eště nebylo Letiště Václava Ruzyněho, tak to nebyla taková mezinárodní blamáž.
25. 02. 2014 | 19:05

zbyněk napsal(a):

Aga....
máte pravdu, srovnat se to dá jen těžko, německá okupace trvala šest let, Rusové Ukrajinu nesrovnatelně déle.
25. 02. 2014 | 19:06

aga napsal(a):

zbyněk

V rámci Vašeho srovnání okupovali sudetští Němci Čechy také nesrovnatelně déle. Trochu si v tom přirovnání udělejte pořádek, takhle jen plácáte hlouposti.
25. 02. 2014 | 19:12

Pepa Řepa napsal(a):

Když matička revoluce poručí ...v mžiku dokumenty usuší.
:-)
Po povodni to u nás suší dodnes.Asi to bylo v kontejneru, aby se zachovalo pro historiky, aby si Janukovyč zavařil.
Ale o tom přece hujer nepřemýšlí.
Sliní jak třeba.

Pokud jde o vystajlování sídel, myslím že si nemají co vyčítat.Odpovídá-zřejmě-místním trendům. Kam se hrabe Disneyland.
Ivanovi radí krteček s kalhotkami Snowden, nejen pustili FUCK EU a jen opravdový mamlas si po té blamáži může myslet cosi o spontánní revoluci a zatímco nás tady naši cenzoři krmí jednostrannými záběry-sejmi toho se žlutou helmou-, stejně manipulativně dává dokola zase ruská televize odposlechy jejich odstřelovačů, jak se domlouvají sejmi toho a toho, aby mířili na konkurenční ostřelovače a mne do davu.
Ani jeden takový záběr tady neběžel.

Problém je jinde.
ne v tom, že by Putin a ruské zpravodajství bylo vzorem objektivity a nestrannosti, ale to, že ti naši chlapíci sklouzli na stejně manipulativní úroveń.

Opět...jaký je-dnes- rozdíl mezi bolševikem východním a západním?
Pojídají stejnou krmi, zpívají stejné písně, mají stejné klapky na očích, stejnou neschopnost kriticky uvažovat.

Strécu honolúlu to je u nás tradicí od filmu Skřivánci na niti.
Ztratil se mlíkař tady zase diskutéři.
Doba to žádá.

Pozoruhodné je, že se ještě neztratil žádný mopslík, žádný hujer.
25. 02. 2014 | 19:20

Pepa Řepa napsal(a):

On totiž tady má náš dohližitel takový psí útulek "Chceme tě".

Nakrmí mopslíka, vykoupe, odbleší a zase vrátí do oběhu, aby -za odměnu-ňafal v plné síle.
A to je moc dobře, já mám pejsky rád.
25. 02. 2014 | 19:25

lser napsal(a):

to pepa řepa
Masaryk samozřejmě nestřílel, maximálně v prezidentských oborách na jeleny a srnčí. Střelba čs.četnictva do neozbrojených demonstrantů za tzv.první republiky je tabu.
V Radotíně a u Duchcova to bylo i do dětí. To, že o tom nevíš Pepo je tvoje chyba.
25. 02. 2014 | 19:29

Pepa Řepa napsal(a):

Autore s majitelem outulku buďte zadobře nebo se taky ztratíte.
Skončíte u obchodníka se psy, Švejk jednou koupil zlého psa Balabána, ani nevím, jak to s ním dopadlo.
25. 02. 2014 | 19:32

zbyněk napsal(a):

Aga.....
Sudetští Němci s civilizovali třetinu území Koruny České, neboť horské oblasti vyžadovaly velkou píli a sebezapření, takže Češi preferovali Polabí a Povltaví. Pro vaši informaci, nebyli to jen Němci, nýbrž také Rakušané a Italové z Jižních Tyrol, prostě horalové, zvyklí těžké dřině.
Že vám neplácám hlouposti, můžete se přesvědčit sám. Skoro sedmdesát let po odsunu si tímto územím nevíme rady. Kdysi krásná území, kde se pravda mluvilo německy, se dnes také nemluví zrovna česky, jsou plná nepřizpůsobivých, špínu vyznávajících spoluobčanů. Jednou tam v trhne pan Vandas a bude Majdan.
25. 02. 2014 | 19:36

Josef Švejk, obchodnk se psy, Praha XII napsal(a):

Balabán nebyl zlej pes, byl jenom nejvošklivější pes na Vinohradech.
25. 02. 2014 | 19:40

Pepa Řepa napsal(a):

Myslíte, že je pan autor z Vinohrad?
Je to ale fešák.
Já měl zase kamaráda Honzu Balabána bydlel na Pankráci, 5.května.Asi měl psí geny, jednou se totiž v hospodě ve Hvězdonicích sesul po sedmi panákách pod stůl a pokousal místního hospodskýho mongrela.
Ten zakňučel a utek.
Možná tatínek pana autora. Ten Honza, ne pes, to bych si nedovolil.

Bezpečnost především.
Bezpečnostní agentura Balabán
pro zlé nepřítel
pro kamarády hodný pán.
25. 02. 2014 | 19:46

honolulu napsal(a):

Slamo Ty privilegovany slepysi, Tva narodne socialisticka revoluce byla spustena ze zap. Evropy, za ucelem oslabeni Putina...
Tvoje Wikipidy pise na objednavku tech, kteri ji vlastni. Tvoje pogromy o kterych se zminujes se sice staly, ale nebyly jednostrane...Proto, kdyz nemas objektivitu, tak nejsi kvalifikovan se dovolavat dejin.

Tvoje zvasty jsou subjektivni a topi se v detajlech napr. zabiti katolickeho kneze, ale celkovy obraz zapletky Ti unika.

Jsi typicky product indoktrinovaneho jednostraneho vyucovani dejin.
Jsem sice hloupy, ale Ty jsi daleko vice. Svoji hloupost si uvedomuji. Ty si svoji neuvedomujes. Ja proto porostu, ale Ty zakrnis.

Take me irituje, ze Ti nemohu odpoved jak bych chtel. JSEM MAZAN ! Ty privilegovany produkte temnot a tyranie.
Koncim pozdravem bez do rite, zakonem chraneny "soudruhu".
25. 02. 2014 | 19:48

josef Švejk, obchodnk se psy, Praha XII napsal(a):

Což říkám kvůli objektivitě a vyváženosti.
Aby nikdo nemoh říct, že nadržuju těm nebo těm druhejm.
Prostě nejvošklivější.
A v neprůstřelný vestě toho Berkuta bych nechtěl bejt ani minutu, natož 14 dní.

Víc k tomu nemám, ať si ICC toho Janukovyče soudí a zalkne se tím. Ale ať s ním soudí i Tymošenkovou a Juščenka. A toho, kdo velel tituškám.

Jenže to zase bude jako s Naserem Oričem, o Thacim nemluvě.
25. 02. 2014 | 19:48

aga napsal(a):

zbyněk

To ale uhýbáte od meritu věci. Rusko Ukrajinu nikdy vojensky neokupovalo v tom smyslu, jako Německo Československou republiku. Proto znovu opakuju, až Rusové vojensky vlítnou na Ukrajinu, vyhlásí protektorát, a začnou se tam chovat obdobně jako Němci v ČR, a údajná ruská pátá kolona navlíkne bílý podkolenky, vyžene domorodce někam do rezervací, a bude vyřvávat Heim ins Otčina, pak můžete - po šesti letech - srovnat odsun Němců s případným odsunem Rusů. Do té doby plkáte, punkt.
25. 02. 2014 | 19:52

Pepa Řepa napsal(a):

Nojo Orič...nebyl to ten tuberák, co ho vyfotili před transformátorem, jak upí v srbském koncentráku a on to pak prásknul?
To byla skvělá fotka, tuším, že vyhrála nějakou cenu.
Hujer sbaští všechno.
25. 02. 2014 | 19:52

honolulu napsal(a):

Pane Pepa Repa, pravdu dite !
Oni jsou pod protexi nejakeho satanasova zakona a chraneni jako Ti jedovati a kousavi zivocichove v Everglades na Floride. Baheni qwa, qwa, qwa, s privilegiema...

V EU se to strategum vymklo z rukou. Ted jsou na stejne lodi jako ti Banderovci. To je na zasmani.
25. 02. 2014 | 20:05

TomášL napsal(a):

Nechť je Janukovyč pro všechny mementem, jak se nemá vládnout!
25. 02. 2014 | 20:06

vy máte všechno jasné, já ne napsal(a):

honolulu
To, že někoho GRU zastřelila kyanidovou patronou z něj ještě nedělá hodného člověka.
Pohledy na UPA můžou být různé, někdy taky hrůzné.
Že jim svět v jejich boji nepřál, podobně jako Kurdům, z nich také nedělá hrdiny PRO NÁS.
Jejich mnichovská emigrace sloužila a slouží (přestože jsme jí mezi válkami poskytli útočiště) Němcům a neliší se z pohledu našich zájmů nijak zvlášť od sudeťáků.
Trochu vím o čem mluvím, jsem původem zčásti Volyňák a v Praze jsem se kamarádil jak s Rusíny, tak s Ukrajinci.
Znám rodiny bílé emigrace i sičovců.
Teď, když Němci začínají víc otevírat karty, tlačí nás to do tradičního dilematu.
Už jsme dávno měli být v Argentině.
25. 02. 2014 | 20:06

ml napsal(a):

Pane Balabáne, krásná oslava Vítězného Února !
Ono je totiž dost obtížné hlásat demokracii a současně podřezávat krky.
Účinná likvidace nepřítele je možná pouze bez ohledu na to, co tomu řekne svět.
Proč asi přežívá dynastie Kimů celý můj dosavadní život ?
Protože kašlou na hodnocení zvenku a jednají na hraně pouhého podezření.
To si západní kultura nemůže dovolit, proto vítězí Kim, Putin, Stalin atd.
Své odpůrce jednoduše podříznou a je na chvíli klid. Amerika nevyhrála Vietnam,
Afganistan ani Irák, stejně tak Izrael nevymaže celou populaci Gazy z povrchu zemského i když technicky vzato by to bylo možné ! Zeptejte se sám sebe, proč to vlastně tak funguje, protože když to nepochopíte, tak budete znovu psát pouze žvásty.
25. 02. 2014 | 20:29

pavel v napsal(a):

Daladier a Chamberlain se domlouvali s Hitlerem, jakoby se jednali s jakoukoliv jinou hlavou státu. Doplatili na to, že s ním chtěli dohodnout po dobrém. Podobně se Roosevelt a Churchil chtěli po dobrém dohodnout s Hitlerem. Doplatili na to také. S lidmi jako Hitler či Stalin lze jednat jen z pozice síly. Vše ostatní je čirá naivita. Rusko není demokratický stát a jejich car je nebezpečný člověk. Doufám, že se EU podaří vyrvat mu Ukrajinu z rukou. Škoda, že nemáme Tchatcherovou a Reagana.
25. 02. 2014 | 20:30

zbyněk napsal(a):

Aga....
To máte pravdu, totožné to nebylo, ruských jednotek na Ukrajině bylo krapánek méně, stejně jako u nás, zbraně však měly podstatně dokonalejší, než měl Adolf. Áda u nás budoval dálnice,průmysl jel na plné pecky, krmili jsme si husy, pravda, kdyby nás nějaký Čech udal tak nás zastřelili, ale Ukrajina na tom byla hůře, proto se rodili národní hrdinové jako Bandera a nyní Majdan, proto padají sochy Lenina, měli toho dost. Ten jejich prezident byl šílenec. To jeho sídlo, neznám státníka, kromě pana Putina, který by měl něco podobného. Země zadlužená, lidé nemají co jíst a on si zlatí kohoutky, tak se nechovají ani borci jako pan Zuckerberg. Šílenci nemají řídit státy, ani když je lid zvolil.
25. 02. 2014 | 20:31

Filuta napsal(a):

Nejhorší na všem je, že těch lží a manipulací bylo už tolik, že nelze úplně věřit ani skazkám o oněch "nalezených" dokumentech o údajném příkazu Janukovyče k zásahu proti demonstrantům.

Ale i kdyby tento příkaz nakrásně vydal, nevidím na tom nic protistátního, ani protinárodního. Vlastizrádné by naopak bylo vyhrocenou situaci za každou cenu neřešit,což mu nakonec bylo znemožněno nátlakem EU a USA.

Janukovyč nechtěl zasáhnout proti celému národu, ale proti anarchistické, agresivní lůze, čítající pár desítek tisíc , která vypálila úřady, vládní budovy a policejní služebny a OZBROJILA SE. Tomuto postupu se říká puč a zasahuje proti němu každá vláda na světě (ať už je levicová nebo pravicová).

Když už se ukazují "výdobytky" zloděje Janukovyče, pročpak média neukážou také majetek zlodějky Tymošenkové a její povedené rodinky?
Že by plynová královna byla tak chudá?

Ti, kteří se zastávají téhle "světice", by měli vědět, že závratně zbohatla díky smlouvě velmi nevýhodné pro Ukrajinu, ale výhodné pro EU a její rodinnou firmu. Za toto vlastizrádné chování ji ještě méně inteligentní část Ukrajinců zbožňuje.

Jak jsem se dozvěděl, větší část Ukrajinců NECHCE vstoupit do EU.
Takže další volby ukáží, kdo měl pravdu a za koho mluvili teroristi v Kyjevě.
Již dnes je jasné, že je Janukovyč odsouzen stát se obětním beránkem, který bude platit za viny druhých. Mám na mysli krveprolití, za které jsou zodpovědní ukrajinští bandité společně s ukrajinskými užitečnými idioty, Bruselem a USA.
Když to hodí na tohoto politika s velmi špatnou pověstí, zřejmě tím smyjí pocit vlastní viny.
25. 02. 2014 | 20:37

skeptický napsal(a):

To sídlo předtím patřilo někomu jinému.On si ho jen znárodnil.
Přepych je pro blbce.Navíc nevkusnej kejč.Zapalovat si doutník stodolarovkou.
V holyvůdu jsou sofistikovanější.Žerou tam na mejdanech kaviár po selsku,s vařeným bramborem.Prostě asiati.To se neumeje.
25. 02. 2014 | 20:48

šašek z Jihlavy napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
šašek z Jihlavy
koho byste doporučil?
Už jste viděl přijatelného kritického kandidáta?
Já ne, asi mám šedý zákal, musím k očařce.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Doporučil bych pár opravdu chudejch lidí, aby si trochu polepšili. Politiky bych tam nepouštěl, dělají jenom ostudu (první u píchaček a pak tradá za dívkami).
25. 02. 2014 | 20:51

anton napsal(a):

Pane Balabán,mám takový pocit,že destabilizace celého regionu je přesně to co určité země potřebují aby se mohly ukázat v roli policajta a také zachránce.Taková akce ve východní Evropě to je třeba řádně oslavit,tohle se nepovede každý den. Čím hůře to dopadne tím lépe pro ně .
25. 02. 2014 | 21:01

Filuta napsal(a):

Toto je více než výmluvné.
Pokud to sem už někdo hodil, tak sorry. Nestihl jsem dočíst diskusi.
http://www.denik.cz/ze_sveta/na-ukrajine-zastrelili-soudce-ktery-soudil-ucastniky-demonstraci-20140213.html
25. 02. 2014 | 21:03

dieder napsal(a):

Mussolini četl knihu Le Bona "Duše davu".Dav ho lynčoval.

Nic není tak horké..

O dlouhých letech dál rozhodnou až volby v květnu.Dlouhých pokud nebude jediná demonstrace:další vlády již ví jak by to dopadlo.Na 100 let dál nemá cenu na Ukrajině volat vládou o pomoc policii.
Ale je tu Rusko,které zvažuje zrušení dodávek nafty a plynu.Těmi to začalo,protože Tymošenkovou odsoudili kdysi za údajně výhodnější smlouvu s jejím podpisem pro Rusko než Ukrajinu:Je to zrušeno jejím osvobozením.
Zatím se zdá,že podle přání Majdanu probíhá jediné a hlavní:prohánět oligarchy a papaláše.Justicí.Strana Janukovyče,která poslední volby vyhrála, byla stranou oligarchů.Nejbohatších lidí Ukrajiny.Pokud je volbami vymění jiní,zatím nevíme nic o tom,že by nechtěli používat tytéž zdroje obohacení jako předchůdci.EU ještě zatím nikoho nezvedlo krom europoslanců.Hitlerovi vadili pouze bohatí židé.Nejbohatší žena Ukrajiny -zemřela v minulém roce:Obchodnice s alkoholem.
Ovšemže ,podobně méně drastické aféře Pussy Riot tohle Majdanské opět načas umožní veřejnostem těchto zemí na čas vidět práci politiků v řešení napětí a afér nežli v ekonomice:soudím,že pro politiky,kteří vědí že jsou s ekonomikou v rejži a neví jak dál a kudykam je tohle celé výhodou a úlevou.Pokud se jich to netýká tak bezprostředně jako Janukovyče.Problémy si udělala Ukrajina až za své samostatnosti.Především velkou nezaměstnanost.Ta je tíživá.

Nastal pomalý soumrak postkomunismů,pokud by dále setrvávaly v dosavadních rozdílech příjmů a bohatství,které jejich úspěchům neodpovídají.Potom už jedině slouhy cizin,degradace na Afričany.Nebo vodíkové bomby.Obávám se,že evropané v EU mají k nebi extrémně blízko jako celek.
Ovšem co přijde potom,nelze z tohohle dosavadního bez voleb tušit.A bez osudu dodávek z Ruska,které přes Ukrajinu jdou do ČR i celé Evropy.
25. 02. 2014 | 21:14

Viola napsal(a):

Pepo Řepo

"Myslíte, že je pan autor z Vinohrad?
Je to ale fešák."

Viděl jste jednoho muže z ochranky Obamy? Vznikla jedna nová konspirační teorie, že holohlaví muži jsou důkazem toho, že nás navštívili marťani a zkřížili se s námi. Oni nemají vlasy.
25. 02. 2014 | 21:33

Viola napsal(a):

ex-nemo

"Ovšemže každý by chtěl inkasovat.Ale vy nevíte, jak se dnes vydělají velké a jedině jisté peníze ?"

Ale vždyť jsem to zmínila. Měly by se zavřít burzy, aby se neobchodovalo imaginárně a aby se nenafukovala bublina, která jednou splaskne.
25. 02. 2014 | 21:36

skeptický napsal(a):

Viola
U některých vdaných žen je to způsobeno nošením paruky,u některých mužů za to může brigadýrka.

Je to ostatně známkou stetsonseronu.A vypadá to líp,než pár chlupů nad uchama.
25. 02. 2014 | 21:45

oligarchové? co z nich zbude? napsal(a):

skeptický
Viděl jste někdy dokument toho zrádného Inda o Michaelu Jacksonovi?
Jak obchází ty obchoďáky pro miliardáře a kupuje si zlacený slony?
Bohatství před slabomyslností nechrání.
Rusove a Ukrajinci jsou možná obzláštní chrapouni, protože vyjma vzorů z doby před 100 lety žádnou výchovu ke vkusu nikdy neměli a nevědí, co to je.

Stalinovi v jeho životě stačilo, že věci plnily svou funkci a vydržely. Šílenství vyvolávající zeleň, kterou byly natřeny jeho dači ho nedeprimovala, bylo mu to úplně buřt. Podle sebe posuzoval své poddané.
Když on chodil do kanceláře v jedné kazajce a kouřil jednu fajfku, co by se měli obyvatelé komunálních bytů nadouvat. Liboval si v pseudovojenských uniformách bez distinkcí. Byl jen úředník, sluha strany. Ten nejvyšší, což každý ve vlastním zájmu musel vědět.

Pro lepší lidi postavil (bylo kvůli tomu nutno zmrazit bažinatou půdu do hloubky 30m) obrovský prostorný moderní dům s tajnými výtahy a chodbami, kterými bylo znelíbivšího se soudruha možno bezhlučně dopravit do Vyšinky a tam s ním patřičně naložit. Perverzní Ježov ještě stačil své ženě strčit kapsli s kyanidem, ale sám skončil, kde bylo plánováno.

Po válce se, možná trochu ovlivněn Adolfem, rozhodl pro pseudorenezanční styl, který podle něj Impériu slušel. Včetně školních uniforem a oficírských blúz se stojáčky. I zapadlé železniční zastávky ve stepi jsou postaveny jako renezanční lusthauzy.
Protože šlo o poválečnou výstavbu, nebyla postižena ničením (až teď mejdánisty), jenom chátráním.
I v Berlíně měli Frankfurter Allee a Karl Marx Allee v tomhle stylu. Předpokládám, že symboly porážky už zbourali, nějakou dobu jsem tam nebyl.

Když srovnáte sídla Saddámovců, Kaddáfíovců a oligarchů, je to furt jedna veteš.
Kdybych si včas byl zřídil kýčařskou firrmu jako Blanka Matragi, je ze mě bohatej člověk.

Jak asi víte, vzorem skutečné moderny jsou Japonci, u kterých se učil Frank Lloyd Wright. Problém je, že když oni nechají zestárnout svou tradiční dřevěnou architekturu, je to něco o hodně jiného, než když necháte zestárnout litý beton Domu nad vodopádem.
Duch je úplně jiný. Vnější forma je jen efekt.
Neumíme být pokorní vůči času, naší hlavní charakteristikou je zpupnost a nespokojenost.
25. 02. 2014 | 21:58

inedit napsal(a):

Už i troják.
Tomu řikám feruckča.
25. 02. 2014 | 22:01

mladý nadšenec napsal(a):

skeptický
Tihle ale uprostřed záběrů transmorfují.
V nějaké části jejich vizáže se objeví jejich plazí podoba.
Honolulu to určitě zná, ale bojí se o tom mluvit.
25. 02. 2014 | 22:06

Viola napsal(a):

skeptický

možná, že nošení oděvů způsobilo olysání naší pokožky, ale proč jsou stále jistá místa, ikdyž jsou stále zahalená ochlupená? Vyšší hladina testosteronu způsobuje plešatění hlavy, ale o to více ochlupení těla, takže to nošení pokrývek hlavy to nebude příčina, si myslím.
25. 02. 2014 | 22:22

skeptický napsal(a):

Viola
To jsou ti neznabozi,co nám přinesli Darwina a reformy do škol,aby vypudili faráře.Na těch je vidět ten mezistupeň.
Taky pokleslé umění.
Většina tepla odchází z těla hlavou.
25. 02. 2014 | 22:33

Josef Švejk, obchodnk se psy, Praha XII napsal(a):

Viola
Ste si ouplně jistá tim testosteronem?
Já mám teorii, že to dělá komplex méněcennosti.
Dokonce i ta méněcenná individua, která normálně vlasy mají si je vyholují, aby vypadala jako to, čeho se jim nedostává.
To víte, kolik má průměrnej člověk mít na hlavě vlasů?
25. 02. 2014 | 22:34

skeptický napsal(a):

Oligarchové

Snad excavovat,ne? Naši machři si na nějaké státní návštěvě před pár lety přinesli z Ruska smlouvu,že jim na permafrostu postaví železnici za Ural.Ta by se hodila,až pravda zvítězí,a otevřou se zase gulagy.Jsou nějak zticha.

Rusové to zkoušeli marně ,tisíce tam pochcípalo,dnes je to tam jak lochneska,zkroucené do vývrtky.
25. 02. 2014 | 22:45

Yosif K napsal(a):

ZAORÁOLEK A BALABÁN JSOU BROUCI PATLÍCI KTEŘÍ ROZUMÍ VŠEMU ÚPLNĚ NEJLÉPE, je věčná škoda že z nich už dávno nejsou ředitelé zeměkoule, to by jistě byl klid a nebeská harmonie v Syrii, Lybii, Palestině, Iraku, na Ukrajině, v Afganistanu a třeba i v Papua New Guinea a na Solomon Islands, oni mají takovejh cit pro všechná možná špecifiká, fakt jsou to miláčci-mudráčci, měli by řídit OSN......
25. 02. 2014 | 22:50

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,.....před lety jsem četla knihu Dějiny revoluce,.....kniha začínala popisem Velké Francouzské revoluce,.....ta Československá tam ještě nebyla, protože ještě nebyla,....tak té opravdu některé tak typické znaky chybí, byla vskutku sametová,.....

Ale,....pro srovnání napíšu průběh té Francouzské,.....

V době velkého zadlužení státu a stále narůstajícího dluhu, vzrůstajícího neklidu a hladu obyvatelstva, svolal Ludvík XVI. 5. května 1789 shromáždění generálních stavů, tvořených ze tří složek,...šlechty, duchovenstva a měšťanů.

17. června 1789 se měšťané rozhodli vytvořit vlastní Národní shromáždění. Tento den historici označili za počátek Francouzské revoluce.

Po Paříži se záhy roznesla nepodložená zpráva, že král chce Národní shromáždění rozpustit. Rozzuřený dav zaútočil na vězení Bastillu, a osvobodil vězně, docházelo ke krvavým střetům.

Povstání se šířila celou zemí.
Šlechta přišla o své tituly.
Mnoho šlechtických rodin uprchlo do ciziny v obavách o svou bezpečnost.
Roku 1790 musel král příjmout novou ústavu založenou na zrušení feudálních práv a omezení monarchie.

Král odmítl s novým shromážděním spolupracovat a pokusil se uprchnout v přestrojení ze země.

Byl odhalen a odvezen zpět do Paříže.
V roce 1792 nahradil národní shromáždění národní konvent a ten vyhlásil republiku.

Moc převzala zcela nová politická skupina /girondisté/.

Pro zradu byl král Ludvík XVI. 21. ledna 1793 popraven.

Moc převzala další, ještě radikálnější skupina /jakobíni/.
Začalo období podezřívání, udávání, hrůz a násilí.
Světlo světa spatřil nový a rychlý přístroj na stínání hlav, který vystřídal pomalé katy,....gilotina.
Stínáni byli přátelé i nepřátelé,....stačil náznak podezření,....

Psala jsem to proto, že podobnost v nohém není jen náhodná,....jen ten náš hebký samet mnohé znaky revoluce přeskočil, asi máme,.... fakt, .... holubičí povahu....revoluce na Ukrajině ale tím scénářem prochází,.....
....můžeme si určit, v které fázi právě jsou,... a co je ještě čeká.
Jak už jsem psala jinde,.....přetěžké časy jsou ještě u nich na obzoru,.....
Tužka.
25. 02. 2014 | 22:51

skeptický napsal(a):

Ty jakobínské kapucky anarchistům zůstaly dodnes.
25. 02. 2014 | 22:57

někdy není pořádek úplně k zahození napsal(a):

skeptický
Tohle stavěli báťuškovi přímo před očima, žádnej švindl by si nedovolili.
Zmrazili, vyvrtali díry pro piloty který dosáhly až na pevnej podklad a na na nich udělali rošt. Na roštu desku. Pak už to šlo samo, včetně těch zatýkání ve čtyři ráno.
Dneska je tam zastoupení Daimlera a Benze, pokud se nepřestěhovali.

O stalinské výstavbě existují poučné dokumenty. Ten barák navíc stojí nad troubou metra, která je postavena ve stejných sračkovitých podmínkách.
A funguje.
Páni inženýři věděli, co by je stála nějaká vlnitá dálnice v báťuškově dohledu.
25. 02. 2014 | 23:19

skeptický napsal(a):

někdy...

Každý byt měl jistě odposlech,jako měly za starých časů krby výbornou akustiku.
Naše lepší lidi za komoušů tam v takových bydleli.

Já bych na to šel exkavací,jak ten inženýr,co měl stavět mrakodrap,vyhloubil sto metrů dolů,a pak zjistil,že má plány vzhůru nohama.
25. 02. 2014 | 23:46

honolulu napsal(a):

Vy mate vsechno jasne (20:06)

Nemam pane, ale vzdy se zeptam komu to, ci ono, slouzi. A vzdy to zjednodusim...Vzdyt je to jen power struggle.
Nemam rad starou jednostranou propagandu stale opakovanou a nejvice me drazdi, ze se nektere veci porad nesmi mluviti i kdyz je to k dostani.

To zarucuje navrat vsech tragedii.

Pani tuzko, (22:51) kde jste byla tak dlouho ?
26. 02. 2014 | 02:05

jozka napsal(a):

zbynek:

jo jo, tech dalnic, co u nas ada postavil...
26. 02. 2014 | 06:59

vinca napsal(a):

Parasjuka na pány klase, zemany a jim podobné...http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/328688-ukrajina-ma-noveho-hrdinu-vyhnal-prezidenta.html

S obvyklým pozdravem vinca
26. 02. 2014 | 07:07

aga napsal(a):

Tak to je dobrý:

Evropští Židé žádají Netanjahua o vyslání bezpečnostního personálu na Ukrajinu

Hlava prominentní evropské židovské organizace v úterý adresovala premiéru Netanjahuovi a ministru obrany Moše Jalonovi výzvu, aby neprodleně vyslali na Ukrajinu bezpečnostní personál, který by tam chránil židovské komunity. Ty se během politických nepokojů posledních týdnů staly terčem násilí.

- See more at: http://www.blisty.cz/art/72299.html#sthash.JKr5NuFX.dpuf

Takže vážený Zbyňku, ještě máte nějaké námitky proti tomu, aby Rusko vyslalo bezpečnostní personál na ochranu ukrajinských Rusů,( kteří jsou ohrožováni i podle samotných ukrajinských intelektuálů)?

http://www.blisty.cz/art/72297.html
26. 02. 2014 | 07:11

aga napsal(a):

Kdopak tam asi ty židovské komunity ohrožuje? Žeby sám Majdan?
26. 02. 2014 | 07:21

aga napsal(a):

A mimochodem, jako precedens taky dobrý - pokud bude moci stát Izrael zasáhnout všude tam, kde jsou židovské komunity (což myslím několikrát řekl, že má právo udělat), tak .. ale ne, žádné hloupé antisemitské řeči...
26. 02. 2014 | 07:31

dennis napsal(a):

Formalni celistvost (narodnostne ruznorode) Ukrajiny je mozna posledni zakladni kamen povalecneho statu quo, ktery Evrope zbyva. Co se musi stat, aby se revidovaly hranice Polska, zabranilo se deleni Ukrajiny a Madari si zahojili krivdy Trianonske dohody a Westfalskeho mirove ujednani?

Rozpadem Ukrajiny by skoncila pohoda povalecneho rozdeleni Evropy.

Jak rikaji budhiste: Zaviraji-li se za nami dvere, oteviraji se pred nami nove cesty. (V pripade mocenskeho boje na Ukrajine to budou cesty svobody, demokracie a prudkeho rozvoje, a nebo ba prave...)
26. 02. 2014 | 07:50

patriot napsal(a):

„Aktuálně to platí i pro Ukrajinu, kterou se EU svým způsobem uměle pokusila posunout na Západ prostřednictvím Asociační dohody, bez ohledu na stav panující v ukrajinské společnosti, politice a ekonomice a její vztahy s Ruskem. I to přispělo k tomu, že se země ocitla na pokraji občanské války a nedá se vyloučit její rozpad, který by ekonomicky poškodil nejen Rusko, ale i Evropu.“

Vážený autore, jste patrně jediný, kdo o věci píše rozumně a pravdivě…

Na rozdíl od Roithové, Svobody, resla a jiných omezenců.
26. 02. 2014 | 07:52

Filuta napsal(a):

Pravdaláskám nezávidím.

Teď se budou muset rozhodnout - židi nebo "stateční ukrajinští revolucionáři".
Bude to ještě zábavné.
Krym chce invazi Putina, židi zase Izraele...
26. 02. 2014 | 07:53

Pepa Řepa napsal(a):

Emissare netrpte šroubí nemocí a nešilhejte-při hledání bolševika- jenom na východ. Přečtěte si složení EK u Haase a to na mnohé vejlupky zapomněl.
Svět se změnil, i Marx předpokládal, že revoluční rudoch vykoukne jinde.
Dnes má bolševik plnou hubu lásky a něhy, tekutého hněvu či měkké síly.
26. 02. 2014 | 09:14

šašek z Jihlavy napsal(a):

"..jen ten náš hebký samet mnohé znaky revoluce přeskočil, asi máme,.... fakt, .... holubičí povahu..."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Já bych řekl, že je to spíš důsledek české vychcanosti, v málokteré revolucí zmítané zemi měli k dispozici tolik Čalfů, Klausů, Dybů, Kočárníků, Dlouhých a podobných Saltzmanů. Než se Millerové a ostatní kováříčkové vzpamatovali, byla země potažena sametem, a s těmi, kterým se to nelíbí, elegantně zametem. A Češi si místo Cibulků vybrali Tykače, Romany a podobné budovatele a teď se závistí zírají, jak se Vasil s Oxanou ohánějí. Ale pneumatiky a balíky hadrů a plastů tady taky občas zasmrdí.
26. 02. 2014 | 09:16

Filuta napsal(a):

šašek
A co bychom jako Ukáčkům měli závidět?
Že se budou znovu a znovu masakrovat mezi sebou jen proto, aby se moci chopil další oligarcha?
Nemám je za příliš chytré, ani charakterní.
Jsou to antisemité, kteří nenávidí Rusy i Poláky a jsou přesvědčeni o vlastní rasové čistotě.
Za dvacet let autonomní vlády nedosáhli ničeho, přestože jsem kritikem dnešní doby, ČR se viditelně změnila.
Jen se opájí vlastní "neohrožeností a udatností" ("oranžová revoluce" ) a přitom dělají gastarbeitery jinde.

Svou nenávistí vyvolají jen další nenávist, nyní ze strany Rusů a židů.
Jediné, čeho dosáhnou, bude rozdrobení Ukrajiny a neskutečná bída.
26. 02. 2014 | 11:10

magor napsal(a):

Filuto,

mizerný vyhlídky. Však ona je matička pořádkům naučí!
26. 02. 2014 | 11:20

skeptický napsal(a):

My Češi můžeme být tak leda zticha.Parasitujeme tu odedávna na našich menšinách a církvi svaté,už nás zkoušejí vést k světlým zítřkům snad na čtvrtý způsob ,vděk žádný,jen remcání.
26. 02. 2014 | 11:26

modrý edvard napsal(a):

1. Putin prohrál bitvu, nikoliv však válku.
2. Janukovičův a Pšonkův barák, PR k nezaplacení. Měli by to promítat i na Krymu.
3. Jestli ty dokumenty jsou pravé nebo je vyrobil Mossad (CIA, FBI, StB,..), to samozřejmě nevíme. Já bych věřil, že jsou, taky věřím v existenci New Yorku.
4. Při pohledu zvonku je zřejmě EU něco lákavého. Nad tím bychom se měli zamyslet, než z EU budeme vystupovat (nebo budeme postupně vyhozeni).
5. Pokud se dneska někdo bojí nacistů a fašistů, případně do nich někomu jinému nadává, ihned mu přestávám věřit.
26. 02. 2014 | 11:30

Viola napsal(a):

Pepo Řepo

kdo je vlastně podle vás dnešní bolševik?
26. 02. 2014 | 12:12

Viola napsal(a):

Volodymyr Parasjuk (26), vystudovaný ekonom ze Lvova, tak otevřeně vyzval k porušení dohody, kterou předtím pracně vyjednávalo trio unijních ministrů zahraničí. Majdan jeho slova bouřlivě podpořil a krátce poté už Janukovyč letěl z Kyjeva na východ.

Tak to je správný kandidát do poslanecké sněmovny.
26. 02. 2014 | 12:20

magor napsal(a):

Nadšenec, normalizátor, standardizér. Co nestandardní olepí. Co standardní vlastně taky.

Vše bude olepeno. Výstraha! Nebezpečí!

Jen přeci MY víme, co je pro vás dobré. Historický boj proti absolutismům zbytečný, máme ho zpět, v celé své kráse.

p.s. Pane Buldatro, to s těmi políčky nebylo vůbec od věci, marnost nad marnost, jako košile.
26. 02. 2014 | 12:21

skeptický napsal(a):

Bolševik je ten,co má většinu peněz.
26. 02. 2014 | 12:42

magor napsal(a):

Takže ten s břichem.
26. 02. 2014 | 12:47

Yosif K napsal(a):

Ing. N. napsal(a):
Ve skutečnosti střílí jak do davu, tak na policii zvláštní jednotky USA nebo NATO, rozmístěné na střechách. Bylo tomu tak v Daraa (Sýrie) v r. 2011, v Kyjevě (Ukrajina) a v Caracasu (Venezuela) tento týden. Jenže ouha: pitvy ve Venezuele ukázaly, že dvě oběti, jeden oponent a jeden stoupenec vlády, byli zabity stejnou zbraní (na Ukrajině bylo podle vyjmutých kulek dokázáno, že jde o munici NATO – p.p.)."
25. 02. 2014 | 10:16
KONEC CITATU.

Vrchol socalistické paranoie - zvláštní jednotky NATO nemají 150 USD na koupi Kalašnikova s municí.......
26. 02. 2014 | 17:29

Yosif K napsal(a):

"Všechno je jinak" jak v prosinci pravil přiopilý unavený Miloš Zeman v TV.....
Poptal jsem se na převládající náhled mezi UK státními příslušníky jak chocholského tak moskálského původu:

1) popularita Janukoviče je blízká absolutní nule i mezi Moskaly - za presidenta jej nechce prakticky nikdo - snad kromě věrchušky v Charkově.
2) popularita Julie Tzmošenkové je blízká nule i mezi chochly a chocholuškami - za presidentku ji chce snad okolo 5% obyvatel.
3) popularita Klička jako boxera je vysoká, popularita Klička jako politika je průměrná - za presidenta by jej volilo snad 10-15% populace - víceméně proto že je bohatý a nečeká se že by kradl (efekt Babiš..... je bohatý = nebude krást). Na druhé straně dost lidí má strach o stav jeho hlavy po karieře plné úderů do hlavy.....
4) jak Chochli tak Moskali chápou že Ukrajina by měla vycházet zadobře jak s EU tak s Ruskem.
5) jak Chochli tak Moskali zatím nevědí koho volit - ale jsou většinou v klidu. Čekají že příští kandidáti na presidenta budou proscreenováni napřed na neformální schůzce oligarchů (samozřejmě bez Janukoviče - Rinat Achmatov jej už "hodil pod autobus") a dále neformálně odsouhlaseny na schůzce typu Merkelová-Medvěděv nebo něco podobného.
26. 02. 2014 | 20:08

eurohujer napsal(a):

Dívejte se všichni na čt24 na vysokou inteligenci našich europoslanců. Neuvěřitelná ubohost. Doporučuji ignorovat volby do eu. No a ta kapacita Roitová a Zhradil. to je tedy dílo a ti další ji překonávají v totální hlouposti, sebestřednosti, nicoty a tuposti.
Kecy a a jen zase kecy.!!!
26. 02. 2014 | 20:26

Filuta napsal(a):

Eurohujer,
to by bylo špatně! Volit musí jít všichni, kteří mají EU plné zuby a volit třeba Svobodné.



".....Rovněž Julija Tymošenková je na svobodě, zatímco v parlamentu se poslanci trumfují přijímáním těch nejradikálnějších zákonů, které se například velmi negativně dotýkají menšin. Evropská unie a USA září štěstím. Najednou nejsou natolik citlivé na dodržování lidských práv a evropské hodnoty. Stejně nikomu nevadí, že opět převálcovaly další zemi a svrhly demokraticky zvoleného prezidenta a vládu. Ne že by jich byla velká škoda, až na to ošklivé mezinárodní právo a západní hodnoty.

Po tom všem půjde „revolucionářům“ z Majdanu asi jen těžko vysvětlit, aby byli tak laskaví a dodržovali platné zákony. Neboť tato cesta údajně vede do Evropy! Nebo snad ne?
eurohujer,

Kdo je dnes na Ukrajině pánem?

Nikoho rovněž nezajímá, že ulice hravě smetla také kompromis, jehož bylo dosaženo s pomocí ministrů zahraničních věcí zemí Výmarského trojúhelníku (Polska, Francie a Německa). A stejně dopadne každý, kdo se znelíbí Haliči.Po tom všem půjde „revolucionářům“ z Majdanu asi jen těžko vysvětlit, aby byli tak laskaví a dodržovali platné zákony

Vítězství Majdanu tedy kromě útěku prezidenta Janukovyče znamená i to, že už si nikdo nic nedělá ani z evropských vyjednavačů. Současná radost tudíž může vyprchat stejně rychle jako spokojenost Moskvy po Vilniusu."

http://www.ceskapozice.cz/zahranici/evropa/ukrajina-po-bitve-evropa-se-z-vitezstvi-majdanu-raduje-predcasne
26. 02. 2014 | 21:02

Glosator napsal(a):

Janukovič má na rukou krev. Naštěstí se rozsah bojů nepřiblížil Rumunsku r. 1989, kde byli následně Ceausescovi souzeni v procesu, který trval hodinu a po vynesení rozsudku ihned zastřeleni. To by se mohlo stát i Janukovičovi, pokud by mu armáda odepřela poslušnost. Třeba vědět, že rychlá poprava Ceausescových nebyl fakticky primárně trestem, ale nutnou podmínkou pro to, aby jeho stoupenci složili zbraně. Záhadou mi je, proč Ceausescu s manželkou nedokázali uletět vrtulníkem, který ho vyložil na území, ovládaném poslanci.
26. 02. 2014 | 22:24

jozef napsal(a):

Zaujemcom o dianie na Ukrajine
odporucam rozhovor na aktualne.sk: Majdan podakoval trom statom.Medzi nimi Slovensku.

Je to rozhovor s velmi intimnym znalcom Ukrajiny /a Ruska.../,A.Dulebom,dlhorocnym sefom tzv.Slovenskej spolocnosti pre zahranicnu politiku.
A.Duleba ma z Kyjeva manzelku a nezavideniahodne rodinne problemy /to sa vie v rusinsko-ukrajinskom prostredi,v ktorom vyrastol/.
A.Duleba uz kratko po prevrate vyrastol na Brzezinskeho top experta.Na politickeho Obengruppenfuhrera politiky divide et impera,ktory vie o realiach a suvislostiach na Ukrajine/a v okoli/ asi stokrat viac,nez dnes slavna namestnicka US ministra zahranicnych veci.A asi patstokrat viac,geostrategicky sachovy guru Brzezinski.

Rusobijca Duleba /a spol./ ma nezanedbatelny podiel na desnom zdecimovani podstatnej casti Europy,na tom,ze cinsky robotnik vo fabrike uz zarobi dvakrat tolko,nez robotnik ukrajinsky,ze Ukrajina /aj ostatna Europa/je na ceste stat sa cinskou montovnou...

Na Slovensku ma Brzezinski pre svoje geopoliticke hry k dispozicii tak jednu rotu expertov,sustredenych na Ukrajinu.Na pracu priamo v ukrajinskom terene.
Mozno predpokladat,ze v Pobalti je to podobne.Poliaci pre Brzezinskeho /a svoje ambicie/ investovali do Ukrajiny samozrejme radovo viac.Zaiste Poliaci investovali menej, ako tych americkych 5 miliard.Ak vsak pripocitame skromne Cesko,mimoriadne protirusky bojovne Svedsko,realisticky smele Nemecko atd.,celkove imperium Wall Streetu a City investovalo len do rozvratu podstatnej,slovanmi obyvanej casti Europy minimalne 10 miliard.
Pripocitajme investicie moslimskych spojeneckych dzihadistov...

Kazdy,kto disponuje elementarnymi informaciami a stipkou zdraveho rozumu,jedno,ci je,alebo nie je agenturne viazany,je zodpovedny!.

Oplati sa citat pre kazdeho,kto vie citat medzi riadkami.

Konstatujme este spolu so zastupcom sefredaktora slovenskeho Finantial Times /HN/,ze sme svedkami boja o "naraznikovu zonu".
A ze "slovenski"experti /Ivo Samson ai./ocakavali "zasah OSN do obcianskej vojny" na Ukrajine...
27. 02. 2014 | 01:37

scallop napsal(a):

Viola

Dnesni bolsevik je ten, ktery ma jiny nazor nez Pepa Repa. Dalsi synonyma jsou tez eurohujer, mopslik, soudruh, ukacko, baronka, pravdolaskar atd.
27. 02. 2014 | 07:26

Viola napsal(a):

Glosator

možná měli málo paliva.
27. 02. 2014 | 14:53

Bestia triumphans napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
..."Všude rozvrtáno, destabilizováno, debilizováno."

?
Zhrzený stařec nad hrobem lamentuje:" Všude rozvrtáno, destabilizováno, debilizováno. To za mne, když jsem byl mladej, holt nebylo. Kaddáfí, Saddám, prostě byl pořádek..."
:-)
28. 02. 2014 | 12:30

Pro hlupáka napsal(a):

tajemný pan H napsal(a):
ustupovat putinovi je stejné jako si naběhnout na vidle. rusko neni demokratická země ani právní stát. putin je stejný zloděj jako janukovič.
24. 02. 2014 | 18:05

A ty už jsi si na ty vidle naběhl už zřejmě dávno a tak ta nenávist ti zřejmě přirostla k šedé kůře mozkové a dělá sice divy, ale ve tvůj neprospěch. Takoví hlupáci jsou i v USA a tak jsme poznali tu "demokracii" ze všech stran. Jen hlupák to nepoznal a tak skončil jen na těch vidlích.
03. 03. 2014 | 12:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy