Dopis slovenskému velvyslanci

08. 09. 2010 | 14:28
Přečteno 4341 krát
Vážený pan

Peter Brňo
Velvyslanec Slovenské republiky

Velvyslanectví Slovenské republiky v Praze
Pelléova 12, 160 00 Praha 6

Praha, 7. září 2010


Vaše excelence, vážený pane velvyslanče,

my, účastníci demonstrace Strany svobodných občanů, jsme se dnes v den zasedání ministrů financí členských států Evropské unie sešli před Velvyslanectvím Slovenské republiky v České republice, abychom vyjádřili podporu odmítavému stanovisku Slovenské republiky, reprezentované předsedkyní vlády Slovenské republiky paní Ivetou Radičovou, Parlamentem Slovenské republiky a ministrem financí Slovenské republiky panem Ivanem Miklošem, k účasti na finanční pomoci Řecku, schválené představiteli ostatních členských států Evropské měnové unie.

Toto svévolné rozhodnutí představitelů většiny členských států Evropské měnové unie nemá žádnou oporu ve smlouvách o Evropské unii a je v rozporu s platnými zásadami fungování Evropské měnové unie.

Arogantní nátlak, který na Slovenskou republiku kvůli a proti jejímu legitimnímu a demokraticky přijatému rozhodnutí vyvíjí Evropská komise a Spolková republika Německo, pokládáme za nepřijatelný projev odklonu Evropské unie od zásad demokratické civilizace a politiky. Proto jej důrazně odmítáme jako varovný příznak nedemokratické povahy Evropské unie. Jestliže se stanoviska Evropské unie ke Slovenské republice v dané věci nezmění, bude to pro nás dalším pádným důkazem nepřijatelnosti členství České republiky v Evropské unii.

Vážený pane velvyslanče, statečný postoj představitelů Slovenské republiky je hodný úcty a následování.

prof. PhDr. Miloslav Bednář, CSc.
kandidát do Senátu Parlamentu
České republiky

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Tak tímto jste tu svoji kandidaturu do Senátu pěkně pohnojil !
08. 09. 2010 | 14:41

RA napsal(a):

Slováci,jen šlapejte vodu,když jste do ní skočili, třeba ušlapete hroudu másla a zachráníte se.
08. 09. 2010 | 14:48

Nhau napsal(a):

Skvělý dopis! A Slovákům patří narozdíl od české representace servilní k EU úcta a obdiv.
08. 09. 2010 | 14:48

Elena napsal(a):

Vážená pani Radičová, Važený pán Generalný Konzul,

mi je ľuto ťažkej ekonomickéj situacie v ktoréj sa Grecko nachadza, situacia na Slovenskú nie o moc lepšia, vyše 5% deficit verejných finansý hovori sam za seba,

ak pomožeme Grecku, EU bude musieť pomocť dvom krajinam Grecku i Slovensku, pomožme si sami aby nam nemusel nikto pomahať.

prvá myšlienka ktorá mi prišla na um, bola paralel rok 1968, kto vie ako to bolo vtedy, moťno že tak nejak podobne, bolo trestane československo za neposlušnosť, preto že malo ambicie isť svojou cestou, najsôr asi tiež bol politický nátlak a potom..... predsa všetci dobre vieme čo sa stalo potom....

Vyvyjať nátlak na legitimne zvolenú vladu, na suverený štat je protiprávný medzinarodný zásah!
Prosím Vás o pevnú voľu.
S pozdravom
08. 09. 2010 | 14:57

neo napsal(a):

Být vámi pošlu kopii Ficovi, nebo některému českému socialistovi. Zdroje jsou a dluhy se prý neplatí, tak co?
08. 09. 2010 | 15:05

AC napsal(a):

Miloslave Bednáři,

správně!
08. 09. 2010 | 15:10

hoven napsal(a):

většina němců je proti pomoci řecku. merkelová nerespektuje ani vuli vlastních občanů . je to všechno pokrytectví, německá vláda trvala na tom, že řecko bude zachranovat vedle EU taky MMF. o žádnou "jednotu" EU tady nejde, ale o německý a francouzský banky, který řecku napujčovaly peníze. jsou to čistě národní zájmy. slovensko si dovolilo hájit ty svoje a už je oheˇn na střeše.
08. 09. 2010 | 15:15

David napsal(a):

Vážený pane, dle mého názoru jste vedle jak ta jedle, s prominutím. Je to jako s fotbalem, chcete se dostat do týmu, dostanete se tam, hrajete, ale pak najednou chcete dávat vlastní góly? To asi ne, že? Je třeba si uvědomit, že jste na jedné lodi a ne protihráč. A pokud máte jinou představu o tom, jak by se měl turnaj hrát, tak to klidně řekněte, ale v klidu v kabině, kde se to nerozkecá a zůstane mezi spoluhráči a ne během hry přihrávat soupeři na gól. David P.
08. 09. 2010 | 15:26

Miloslav Bednář napsal(a):

V této věci jsem pro přímočaré, odkryté, neutajované vyjadřování a jednání.
08. 09. 2010 | 15:33

Taoiseach napsal(a):

Miloslav Bednář

Že jsem tak smělý, kolik se vás na té demonstraci sešlo. Když píšete v množném čísle - hádám, že nejméně dva - :) .

"finanční pomoci Řecku, schválené představiteli ostatních členských států Evropské měnové unie"
No problém je v tom, že původně to schválily všechny státy - včetně Slovenska.
08. 09. 2010 | 15:36

zdenekb napsal(a):

Taoiseach:
Přece pan Bednář a snaživý pan Mach... :o)
08. 09. 2010 | 15:38

zdenekb napsal(a):

Miloslav Bednář:
Pobavila mě formulace
"svévolné rozhodnutí představitelů většiny členských států Evropské měnové unie".

Svévoli si představuji tak, že jde silou nebo z vyšší moci proti většinové vůli členů nějakého spolku.
08. 09. 2010 | 15:40

vlk napsal(a):

Arogantní Bednář píše arogantní Radičové.....
prostě tahle hlásná trouba taťky Velkého Kormidelníka prostě nechápe, že když někdo vstoupí DOBROVOLNĚ , Bednáři DOBROVOLNĚ třeba do Spolku přátel žehu, platí pro něj závazky z tohoto členství vyplývající. například , že bude platit příspěvky na společnou věc.
Je zřejmé, že Radičová, z ryze sobeckých důvodů, odmítá společně přijaté závazky platit.A vůbec respektovat. Viz Bednářovy obdivné věty :
abychom vyjádřili podporu odmítavému stanovisku Slovenské republiky, reprezentované předsedkyní vlády Slovenské republiky paní Ivetou Radičovou, Parlamentem Slovenské republiky a ministrem financí Slovenské republiky panem Ivanem Miklošem, k účasti na finanční pomoci Řecku, schválené představiteli ostatních členských států Evropské měnové unie.

Toto svévolné rozhodnutí představitelů většiny členských států Evropské měnové unie nemá žádnou oporu ve smlouvách o Evropské unii a je v rozporu s platnými zásadami fungování Evropské měnové unie.

Nevím zd a Bednář vědomě lže nebo je prostě jen zoufale nevědomý.
Jen někdo takový totiž může napsat, že jednomyslné schválení pommoci ŘEcku minsitry financí ostatních členských zemí - ted y jednomyslné rozhodnutí všech států , užívajícíh euro je SVÉVOLNÉ.
A jen absolutní nevědomec může věc prezentovat jako protislovenskou. Neboť u toho jednomyslného r ozhodnutí byl a také PRO bývalý ministr financí Ficovy vlády! Ted y někdo s plným mandátem zastupovat SLovensko.

Jak už to napsal Palata v Lidovkách - veškeré výnmluvy tohoto typu jsou jen kecy z Balkánu.

Slováci svou věrolomnost samozřejmě dostanou zpět. V okamžiku, kdy se jim to sakra nebude líbit. A tím méně hodit. Nikdo totiž nemá rád slibotechny, co následně nedodrží dané slovo.
Bednář to bud e vykládat jako ústrk zlé EU a její mstu na SLovácích. já jsme naopak rád, že s národem, který má takovouhle reprezentaci, která takhle !ctí" závazky , už nemáme nic spoelčného. Ted y společný stát.
Užili jsme si téhle slovesnké taktiky v roc e 1939, následně v roc e 1969, pak celou normalizaci a následně při jednání na hradech a zámcích v letech 91-92.
Děkuji - nechci.
Teď ať si to zkusí zas někdo jiný. Problém je , že pro spoustu lidí v zahraničí Češi a Slováci jedno jsou.
U Bednáře to bohužel platí. Já bych byl ovšem rád vnímán jako občan státu, který přijaté závazky plní.
I když když si vzpomenu třeba na Klause a LS.... Takže vlastěn ti, co si nás pletou s e Slováky , bohužel, zas až tak moc mimo nejsou...
08. 09. 2010 | 15:45

Elena napsal(a):

vlk,

sama dubová pilina,

neuražaj Slovakov, ty hentenligent
08. 09. 2010 | 15:58

Gašpo napsal(a):

to vlk:
Preboha človeče, čo to meliete? Nemáte o veci "ani páru" a grafomansky sa tu rozohňujete o nejakom dodržiavaní "závazků". Buďto ste absolútny eurorektálny alpinista, alebo ste na tom nejak osobne zainteresovaný. Predpokladám že sa jedná o druhú možnosť.
08. 09. 2010 | 16:01

Elena napsal(a):

vlk, ty hentenligencia,

mi si plnime zäväzky, platime členské unie,
podradili sme svoju legislativu, všetké odvetvia priemyslu , aj sločnosťi lisabonu, sme dokonca vzorový štát, zäväzali sme sa že budeme dodržavať max. 3% deficit verejných finansý, unia ma svoje pravidla, kto pojde nad tento 3% deficit, ma byť s unie vyčlenený, je to v lisabone, ty trubka vlk, a mi na dbešok mame 5 % -ý tak porozmyšlaj ak maš čím, jasnačka sama dubová pilina
08. 09. 2010 | 16:03

Admirál napsal(a):

Slováci úspěšně dosáhli mety a vstoupili do eurozóny. To nese sebou mnoho výhod, ale také mnoho zřejmých či skrytých nevýhod a rizik.

S příchodem světové krize se naplnila rizika a eurozóna se stěžce, ale přece shodla na řešení. Pochybuji, že možných řešení bylo v rukávu více, jinak by Merkelová za Německo, největšího "sponzora" eurozóny, proti většině Němců na něj nepřistoupila.

Slováci o rizicích věděli, nevěřím, že byli tak najivní a šli do eurozóny bez uvážení.

Te´d by měli dežet "basu" s ostatními státy eurozóny a plnit, pod co se mmj sami podepsali. Pokud to nedělají, oprávněně na ně ostatní cení zuby.

Ale existuje pro Slovensko také jiná cesta: Z eurozóny vystoupit.
08. 09. 2010 | 16:04

Elena napsal(a):

dalšý muderlan Admirál ,

hele vi kollektivisti = nie sme kommuna, sme suverený šťat,
a čo vy šesy, ste urobili pre uniu, kde sú vaše reformy? nu, kde ? v kelu, že?

mi na dnešok sme splnili všetké požiadavky voči Unie, nezabrdajte do nas lebo jednu vyfasuješ,

a radičo je fešanda , okrem toho moc mudra a basta
08. 09. 2010 | 16:08

vlk napsal(a):

Gašpo
vážně? takže co je špatně. Fakta , kecy si nechte pro členku Leninského komsomolu - kdysi- Elenu.
08. 09. 2010 | 16:13

Hladis napsal(a):

Muj nazor je jednoduchy a uz jsem ho zde prezentoval ze Recko by melo padnout. Problem je ze se na to musi clovek podivat i z druhe strany a to ze dalsi krize by se rozdychavala tezko. Problem byl o 3 roky odsunut ,aby byla sance na konsolidaci. Scenar kdyby Recko padlo a bylo odejito z eurozony by mel dalekosahle nasledky at se me to libi nebo ne. Kdysi staty bankrotovali (napr Spanelsko jen 3x behem vlady Filipa II) a dusledky byly v globale vesmes zadne. Dnes s provazanosti trhu ,kdy Recko je clenem eurozony by se spustil retezovy efekt s nasledky by dogmatickym pravicovym ideologum vratilo jako bumerang. Hadejte ktere zeme by pak nejvic kriceli o pomoc EU. Ano ty chudsi vcetne Slovenska. Slovensko vstoupilo do EU a eurozony ne proto aby jen cerpalo vyhody s tim spojene. Clenstvi nese take radu povinosti a hned z kraje to Slovaci zablokovali a tvari se ze vlastne jsou jen pasazeri. Ono se to Slovakum vrati velice rychle v nepriznanych grantech a dotacich ,ktere do ted pobirali. Chapu Slovenskou vladu ,taky bych nechtel platit za nekoho dluhy ktere si sam nadelal ,ale vstoupili do spolku ,ktery ma urcita pravidla a neni to spolek kde jsou jen same vyhody a svetle zitrky ,ale i povinosti.
08. 09. 2010 | 16:17

Elena napsal(a):

vlk,

najvzornejšý komsomolec si tu ty
08. 09. 2010 | 16:18

mb napsal(a):

Nhau ... jaka ceska reprezentace je servilni k eu ???

a česko je členem eurozony ???

bděte ...
08. 09. 2010 | 16:19

Elena napsal(a):

najdetisi na nete ceny potravin v Grecku, pozrite si billu, lidl, kaufland, nektoré potraviny maju lacnejšie neželi u nas, ovocie , zelenina, mäsove vyrobky, a t. d.

priemerný dôchodok 1000 Euračov,

mi im mame pomahať?

od nového roku mame vyšiu DPH, bude zdražovať plyn, elektrika, potraviny , voda ,

nektoré socialne vyhody sa rušia kvoli neunosnosťi štatnej pokladne,

nehnevajte sa na mňa ale pomožte si každý sam , presne tak ako nekedy si povedal v. Havel ruskemu prezidentu
08. 09. 2010 | 16:23

mb napsal(a):

na vině je nedodržování paktu stability ...

( nedodržování paktu stability velkými státy )

které si změnily pravidla, když zjistili že dodržovat pakt stability je nepopulární a nepříjemné ...

a pak kdo nedodržuje své závazky ....
08. 09. 2010 | 16:26

Hladis napsal(a):

To Elena
Nevim o jakem Recku mluvite. Potraviny a veskere komodity jsou v Recku 2x-3x drazsi vcetne plynu a elektriny a duchod 1000 Eur ? Zatim jsem takoveho nevidel a to jsem jich navstivil opravdu hodne. Ne ze by to nekdo nemel ,ale ma to opravdu male % lidi. Doporucuji neopisovat slepe nesmysly z novin.
08. 09. 2010 | 16:29

Elena napsal(a):

mb,

presné tak, keby Greci nefindlovali ale stražili by si štatný deficit, keby príznali včasne že maju problemy ale oni ich zakrivali a findlovali pokial sa nezistila diera ako azonova nad antarktidou, a kde bol urad ktorý mal dohľadať nad tým všetkým, kontrolný urad EU?

neuveritelne komplikovana a skorumpovana administratyva EU pomahala kryť grecké problemy a teraz budu plakať na rameno,

nič nedostanu,

cesta je jednoducha= reformi, také reformi, ake sme zažili mi obyvatelia Slovenska a ešte nas čakaju
08. 09. 2010 | 16:30

Bednařík napsal(a):

Slováci kvůli Eurosojuzu rozbily Československo, teď tam mají svojí hvězdičku a furt se jim něco nelíbí. Tak ať odejdou z toho Eurosojuzu jako odešli z Československa.
08. 09. 2010 | 16:30

neo napsal(a):

vlk:

máš recht vlku, nějakej sosan schválí milodar krachujícím požitkářům, dluh nedluh, ty se platit nemusí a pak legitimně zvolná pravicová vláda musí platit. Oceňuji snahu Radičové nepodřizovat se sosanským výmyslům.
08. 09. 2010 | 16:32

slavwin napsal(a):

Co na to říci, nevím jestli Řekové mají snahu se z toho vykopat tak jim pomoci, podle mne jsou to dobří hoši. Za patnáct eur jsem účastnil řeckého večera, dali mi dobře nažrat a pak jsem měl ještě nárok na dvě flašky vína, trochu jsem se rozchlastal, když jsem chtěl tu třetí platit byla mi dána zadarmo ještě myslím i čtvrtá. Dokonce jsem skotačil v nějakých kruhových tancích. Ostuda to asi nebyla p. majitel kempu se přišel s námi rozloučit a i s manželkou nám zamával na cestu. Podle mne by se to mělo nějak vyřešit, nejsem proto z těch dobrých lidí dělat žebráky. Každý žije v nějakém presu a takovéto žvanění doplacíme na tebe, kde může vést jen k nějakým pogromům. Jestli si to ten profesor s přísným kukučem uvědomuje. Jestli si Řekové nějakým nátlakem vymohli více výhod než je normálně možné určitě se jich vzdají jen ne žádné protiřecké vášně, kdyby ten pán kandidoval v mém obvodu tak ho nevolím.
08. 09. 2010 | 16:32

Hladis napsal(a):

BTW: Rekove Kaufland a Billu vubec nemaji ,takze predpokladam ze si to cucate z prstu.
08. 09. 2010 | 16:32

Elena napsal(a):

Hladis,

to si ty cucaš,

koukni sa na net
08. 09. 2010 | 16:34

hoven napsal(a):

eurozona se pomalu potápí, chytří vemou nohy na ramena
08. 09. 2010 | 16:35

myrta napsal(a):

Největším problémem regulí vstoupení do EU bylo to,že nebylo počítáno s řešením situací,jaká nastala v Řecku.Ti vstoupili do EU v podstatě podvodem-falšováním kriterií.Teď to solidárně bude stát všechny členy Unie obrovské prostředky ve snaze Řecko zachránit.Podle mne jsou to vyhozené peníze,protože se to stejně nepodaří,mentalita ,zvyky na sladký život a státu nedat pokud možno ani korunu na daních nemá šanci se Řecko zregenerovat.Bude to černá díra na peníze,které budou chybět prostě jinde.Proto říkám odsaď-podsaď a dávám Radžidžové za pravdu.
08. 09. 2010 | 16:36

Elena napsal(a):

nu, vidiš slavwin ,

u nas za 15 Euračov, možeš isť 15 krat na wc po euru na železničnej stanice ani kavu pomali si za to nekupiš
08. 09. 2010 | 16:37

Hladis napsal(a):

Ja si to necucam. Ja v Recku narozdil od Vas ziju. Muzete prijet a ukazat mi je kdyz tvrdite ze tu jsou ,rad se necham poucit.
08. 09. 2010 | 16:40

Elena napsal(a):

Hladis ,

tak to rada pricestujem a dokažem ty to, uvidiš ,

stavme sa že mam pravdu ,

tak sa stvme, napiš o čo?
08. 09. 2010 | 16:42

voroshilov napsal(a):

Tak to zaplatime,my,Cesi?Jako by bylo malo ze vlada nam utahuje opasky a pripravuje drasticke skrty,jeste musime cvakat za nedusledne a zakerne Slovensko!
Kazdy Cech co podporuje rozhodnuti slovenske muze prispet z vlastni kapsy,co Hovene?
08. 09. 2010 | 16:42

vlk napsal(a):

Haldis

přesně , jak píšete. Perfektní komentář.
Když se nepomůže Řecko, najedou spekulanti na Portugalsko, následně na španělsko, následně na Itálii...
Řecku nepomáhá nikdo rád. Řekové sprostě a dlouhodobě lhali. Za pomoci velkých bank jako Goldmani.
Jsou zkorumpovaní ještě více než Slováci a my.
Tohle všechno je pravda a patřilo by se je v tom vymáchat . Pořádně. Nicméně - tím by prostě celá eurozona připravila svůj pád. Pro Němce plus Holanďany, Lucemburk, Finsko není problém vystoupit A udělat tzv. Tvrdé euro. Možná, e by s e do toho projektu ještě vešli rakouši a možná i Frantíci. Al e tm by klub byl uzavřený. Všem ostatním státům , včetně SLovenska , by zůstaly jen a jen dluhy. Samozřejmě ne ve starém, ale novém tvrdém euru. S devalvovanými měnami... Paráda. Zajímalo by mne, co by takový Gašpo, o exkomsoc e Lene nemluvě - jo krásnáa inteligentní Elen - já opravdu, na rozdíl od tebe, nikdy členem Leninského komsomolu nebyl. Vážně ne.
Už jsem to ke stejnému tematu psal posledně. Pokdu radičová chtěla udělat na ostatní státy eurozony tenhle podraz, měla možnost to udělat. POkdu by s oučasně řekla:
Vážené ostatní země eurozony a eu, Řecku prostě pomoc nechceme. Soudíme, že si to nezaslouží. jsme si ale vědomi důsledků proto:
1- k datu xxx vysrtupujeme z eurozony
2-k datu yyyy přestávámě čerpa t z fondů EU a už nikd y čerpat ze s polečných fondů nebudeme . Protože jsme si vědomi too, že jsme v pozici čistého dlužníka. Tedy , že s těch fondů více bereme než tam dáváme a víme, že to je nefér,
3- k datu zzzz zahajijeme , podle článku AAAA Lisabonské smlouvy proces vystoupení z EU. Nechceme nést totiž nákaldy eurozony na záchranu svých členů.

To by bylo na férovku a já bych radičové za to zatleskal.

Ale mít obě ruc e po loket v unikní kase, když jde o čerpání z fondů sudržnosti, ale odmítnout dříve dojednanou a odsouhlasenou pomoc? A to obojí najednou?
08. 09. 2010 | 16:45

vlk napsal(a):

Hladis

hele elnena si chce udělat , po vzoru Radičové dovču v Řecku. Nejlépe na váš účet. Jak na to tak koukám...
08. 09. 2010 | 16:47

zdenekb napsal(a):

Elena:
Já proti Slovákům nic nemám, a slovenština mi zní krásně dokonce i když ji používá mírná hysterka.

Málokdo zpochybňuje, že aby pomáhal chudý bohatšímu je na hlavu. (I když je na tom založená i politika nové vlády v ČR, ale o tom jindy).

Ale dohody a závazky se mají ctít, i když se jeich dopustila vláda, kterou jste teď zase zavrhli... (resp. dosáhla "nevítězství").

http://dumfinanci.cz/stalo-...

neo: Správně. Dluhy se platí a dohody dodržují...!
08. 09. 2010 | 16:48

Nhau napsal(a):

Česká representace v čele s Kalouskem je superservilní k EU, jelikož potichoučku odeslala půjčku Řecku přes MMF(1ml Eur z rezerv ČNB), aniž by ČR byla členem eurozóny.

http://blog.ihned.cz/c3-421...
08. 09. 2010 | 16:48

vlk napsal(a):

voroshilov
ne , že bych měl problémy s věcnou stránkou vašeho příspěvku, ale je uveden slovy .. my Češi...
08. 09. 2010 | 16:48

Hladis napsal(a):

To Slavwin
Recka vlada ma snahu ,protoze ma nuz na krku a vi co by se stalo ,kdyby tento program selhal. To jestli si to uvedomuji ti dole je uz vec jina. Zatim jim to moc nedochazi.

To myrta
Prijeti Recka do EU a eurozony byla vylozene diletantska chyba vedeni EU za kterou ted vsichni zaplati. Problem je ze neudrzitelne rozpocty nejsou jen reckym problemem ,ale da se rici problemem globalnim. Jen v Recku to svym diletanstvim udelali rychleji nez jinde a ve spatnou dobu. Jestli to budou vyhozene prachy muzeme spekulovat.
08. 09. 2010 | 16:50

Elena napsal(a):

vlk,

teraz nemam čas, ale vratimsa na na tento tvoj posledný príspevok spravim parodiu, každe tvoje slova zamenim za brežnevské, uvidiš kto je tu komsomolec, sto krat som ty povedala, že tvoje reči mi pripominaju mlaskanie v telke v 80 rokoch
08. 09. 2010 | 16:50

voroshilov napsal(a):

vlk:
Ja jenom delam srandu,i kdyz v tom to pripade jsem na strane Nemecka.
08. 09. 2010 | 16:50

Taoiseach napsal(a):

Elena

Vaše názory Vám neberu (úplně mi stačí moje vlastní), ale fakta je občas třeba respektovat:

"...unia ma svoje pravidla, kto pojde nad tento 3% deficit, ma byť s unie vyčlenený, je to v lisabone, ty trubka..."

Omezení na 3 % se týká schodku rozpočtu (ne "verejných finansý") a je to jedno z maastrichtských kritérií. Maastricht vstoupil v platnost o 17 let dřív než Lisabon. Ani v jednom z nich není žádná zmínka o tom, že někdo "ma byť s unie vyčlenený". A tak je to se vším.
08. 09. 2010 | 16:53

Elena napsal(a):

zdenekb ,

cha, to všetko je právda, ale pomoc schvalila vlada Roberta Fica, ktorá tvrdila že deficiz verejných finansý mame 3,3 % , čo sa zistílo po volbach? figli, figli = vyše 5%

tak nechajte Radičovu na pokojí lebo je zodpovedná Premierka!
Fico pomoc neschvalil mal tam podmienku, že sa zrata štatna pokladna a ekonomický rast, čo teda chdačik nestihol :))))
08. 09. 2010 | 16:55

Hladis napsal(a):

To Elena
Mno nevim jak by reagovala moje recka pritelkyne kdybych si pozval jinou osobu zenskeho pohlavi z dovodu dukazu ze zde neni zadna Billa nebo Kaufland. To by asi neproslo :)
08. 09. 2010 | 16:57

Elena napsal(a):

nick voroshilov, nie žiadný rus, je to obyvateľ čz, narodený v cž, narodnosť neviem, ole je to čech ako poleno, klamar jeden
08. 09. 2010 | 16:58

voroshilov napsal(a):

Elena,kam odchazis,mam pro tebe hudebni pozdrav,hej romello:
http://www.youtube.com/watc...
08. 09. 2010 | 16:59

Elena napsal(a):

Hladis ,

šak si to sam navrhol , bože tie greci klamu aš sa praši....

doveziem učtenky z obchodakov, porovname ceny , neboj ja to viem tdôvodniť
08. 09. 2010 | 16:59

snowfox napsal(a):

vlk

Slovensko vstoupilo do společenství, jehož členové se zavázali k rozpočtové disciplíně (schodek do 3% HDP).
O pomoci podvodníkům nebyla a není ve smlouvách ani čárka, naopak by měli být sankcionováni.
08. 09. 2010 | 17:01

Pavel13 napsal(a):

No budiž. Vaše postoje a argumenty se daly čekat, nic mne v dopise nepřekvapilo. Jen by mě zajímalo, proč v dopise píšete MY a podepíšete se JÁ a ještě s přívlastkem "kandidát do senátu"? Normálně bych si myslel, že slovenský odpor k půjčce a něčí kandidatura do senátu spolu nesouvisí.
08. 09. 2010 | 17:01

vlk napsal(a):

neo
třeba někd y pochopíš, že závazky předchozí vlád y jsou i závazky nastupující vlády. Tedy v civilizovaných zemích. V Buranově nikoli. To je fakt.
08. 09. 2010 | 17:02

voroshilov napsal(a):

Elena:
Aha,Voroshilov je cz ktery ma rocni obrat desitky milionu rublu,co tam jeste na mne mas?
08. 09. 2010 | 17:03

Elena napsal(a):

voroshilov ,
:)))))))))))))) pekne
08. 09. 2010 | 17:05

Pavel13 napsal(a):

Elena: "cha, to všetko je právda, ale pomoc schvalila vlada Roberta Fica, ktorá tvrdila že deficiz verejných finansý mame 3,3 % , čo sa zistílo po volbach? figli, figli = vyše 5%"

Nakonec Slovensko půjčí Řecku a zároveň požádá o půjčku ostatní.
08. 09. 2010 | 17:05

Elena napsal(a):

voroshilov,

ty trdlo makove, šak ano, ked to prerataš na kurs EURA, 15 tacov dôchodku za rok 130 tacov, preratať kurzom a za rok si naozaj rublový millionar :)))))
08. 09. 2010 | 17:07

Taoiseach napsal(a):

Pavel13

On to pan Bednář jenom zkouší. Kdyby měli Elena a Gašpo občanství ČR a náhodou bydleli v tom správném volebním obvodě - hned by se mu zdvojnásobil elektorát - :) .
08. 09. 2010 | 17:09

voroshilov napsal(a):

Elena:
Ja vim,hezky holky,i kdyz jsou takovi cikanky jak ja Gagarin-je to remake stare pisne Ally Pugacove.
Hle,spocitej 65 mln.korun za lonsky rok na kurs eura,ty chytra:-)
08. 09. 2010 | 17:09

zdenekb napsal(a):

Pavel13:
Asi měl pan Bednář dopis napsaný před konáním demonstrace, a poté, co přišel sám, jej teprve podepsal...
08. 09. 2010 | 17:10

BK napsal(a):

Tak to bychom měli Slovensko.
Ale kde je Váš otevřený dopis Sarkozymu, který si neví rady s přistěhovalci, pane kandidáte do senátu?
Světové deníky čekají...
08. 09. 2010 | 17:14

Hladis napsal(a):

To Snowfox
Je to proste. Jste napriklad v pracovnim kolektivu kam jste vstoupil dobrovolne a na zaklade nejakych dohod. Nyni se vase prace a vysledky pocitaji jako kolektivni a v dobrem i ve zlem jedete cely kolektiv spolu. Pokud se vam neco nelibi ,napriklad nedodrzeni dohod, takovym zpusobem ze to neprekousnete muzete z kolektivu kdykoliv vystoupit.
08. 09. 2010 | 17:14

vlk napsal(a):

snowfox
je to s vámi jako vždycky. K max. 3% deficitu se nezavazuje ten, kdo vstupuje do Eurozony ale už ten , kdo vstupuje do EU. Račte se informovat. Potom pište. Proto také ČR nic do záchranného fondu eurozony neplatí.
Ale každý stát má elementární povinnost chránit SVOU měnu.

Kdyby SLováci měli ješět s vojí korunu. těžko by obstály třeba Košice, že nebudou platit daně z kterých se bude krýt dluh Bratislavy. že ho nezavinili a že jsou sami výrazně chudší.
08. 09. 2010 | 17:16

neo napsal(a):

vlk: já to nepopírám.

sosan vymyslí, pravice zaplatí..
08. 09. 2010 | 17:21

AC napsal(a):

Současný způsob pomoci Řecku je myslím stejně jen účelový, v přístupových smlouvách se podobný scénář neřeší a tudíž Slovensko tedy zřejmě nic neporušuje.
Když problém Řecka začal, narážela finanční pomoc právě na tenhle nedostatek. Proto se časem vymyslela varianta, že pomoci lze na základě dobrovolnosti. No a dnes, jak je vidět, má tato dobrovolnost povinný charakter:-)I když kdo ví, třeba se k ní Slovensko opravdu zavázalo.
08. 09. 2010 | 17:21

vlk napsal(a):

neo
jooo?? týýýýýýýýýýýý , to mrkám na drát. takže autorství Merkel Sazkozy.. hm. fakt, samej levičák..

Týýýýýýýý jo..
08. 09. 2010 | 17:32

snowfox napsal(a):

vlk

3% pravidlo platí pro členy i nečleny Eurozóny.
Myslím, že nutit důvěryhodnou zemi, aby si půjčila za řekněme 2.5% úrok a ty peníze poskytla (půjčila na ...... velmi dlouhou dobu) jiné zemi, která by normálně půjčku získala za 6%, je cosi jako úvěrový podvod, kterým ona první země riskuje ztrátu důvěry.
08. 09. 2010 | 17:39

vlk napsal(a):

snow fox
vy jste absolutní zoufalec.
Který nerozumí ani termínu úvěrový podvod ani termínu společná měna.

Ješět jsme nikdy neslyšel , že půjčení peněz za nižší sazbu než tržní by bylo klasifikováno jako úvěrový podvod. Až od snowfoxe! Tenhle nový, tzv. snowfoxův ekonomický axiom je skoro tak dobrý jako axiom o likvidaci státního dluhu od emisárka... No nic.
Pokdu by to mělo být klasifikováno jako podvod, pak jen a pouze jako podvod daňový. Kdyby to udělaly dva soukromé subjekty a ten jeden si dal úrokový náklad do daní a druhý do výnosů. Jinak sorry, snowfox, sorry.
A protože jde o mezistátní půjčku, nemá to s daněmi co dělat. Opět - sorry.

A říkáte ztrátu důvěry? Hmmm.hmmm , tak to a si londýnská CITY vůbec nerozumí finančnímu kšeftu! od té doby , co eurozona slíbila půjčku Řecku , přestal nájezd na euro a dost odbře se prodávají i řecké bondy.. A upodivu ještě daleko lépe německé, přesto, že Německo nes e zdaleka největší díl nové řecké půjčky... Ptám s e, jak je to možné, když podle vás měli Němci ztratit důvěru . Nejspíš jste myslel trhů, že?
08. 09. 2010 | 17:51

Carlos V. napsal(a):

Inu nevim ... kdyz neco dohodne vlada s tim, ze to musi jeste schvalit parlament, pak kazdy musi chapat, ze to obycejne plati az po schvaleni parlamentem. Nebo ne ?

Ja si taky chtel koupit motorku, uz jsme se dohodli, jen sem tomu chlapkovi rek ze finalni schvaleni musime udelat doma s manzelkou ...

Velice by me zajimal nazor diskutujicich, odsuzujicich chovani Slovenska.

Koho myslite, ze uver podporuje ?
08. 09. 2010 | 17:57

AC napsal(a):

Carlos V.

"Koho myslite, ze uver podporuje ?"

V zásadě a v prvé řadě jde o soudržnost EU, ochranu měny a pak teprve o peníze dříve Řecku půjčené (i když návratnost se může zakrátko ukázat diskutabilní).
Nebo ne?
08. 09. 2010 | 18:10

Taoiseach napsal(a):

Carlos V.

Připomněl jste mi Topolánka, jak v Lisabonu podepsal reformní smlouvu, po návratu se bušil v prsa, jak důležité je, že v ní není hymna a vlajka, a pak se najednou nevědělo, kdy a zda vůbec bude o té smlouvě parlament ČR hlasovat...

Pokud představitelé státu "mění názor" v jednou dohodnutých a důležitých věcech, ničí to jeho důvěryhodnost. Kdyby takhle jednalo všech 27, resp. 16 států, nikdy by se žádné dohody nedobraly.
08. 09. 2010 | 18:20

Carlos V. napsal(a):

Taoiseach : O Topolankovi radsi nepiste, jeho hrdinny vylet na finalni jednani o LS bylo vyvrcholeni kasparkovske tragedie onoho cloveka.

A ochrana meny - mozna byl se nasla i jina reseni. Opravdu nevidite, aspon co by se za nehet veslo, vliv skutecnosti, ze Recke bondy drzely zhusta Nemecke a Francouzke banky ?

V Cechach se privatizuji zisky a nacionalizuji ztraty. V EU to ale dotahli na vyssi, internacionalni uroven.
08. 09. 2010 | 18:26

Kanalnik napsal(a):

Podle meho nazoru se stavajici ekonomicky system drive ci pozdeji rozpadne, protoze je jiz v soucasnosti zalozen na principech, ktere ho destruuji. Alespon tak tomu rozumim ja.

Priklad:
Urcita skupina lidi v USA si nemohla dovolit hypoteku. Vlada spolecne s jistymi soukromymi subjekty si rekla: pomuzeme jim. A tak byly hypoteky v USA poskytovany lidem, kteri si je nemohli dovolit a banky s temito hypotekami a dalsimi produkty rozmanite obchodovaly.

Kdyz narostl pocet tech, co si je nemohli dovolit splacet, zacala cela struktura tohoto trhu padat. Zacaly padat banky (i v Evrope) a v navaznosti nastal utlum auto-prumyslu.

Vlada a nektere soukrome subjekty si rekly: pomuzeme jim. A tak banky a automobilky, ktere si nemohly dovolit existovat byly zachraneny. Zachraneny za cenu uziti penez danovych poplatniku, zvyseni stantiho dluhu a tisknuti penez.

A prisel cas a provalilo se, ze statni dluh Recka je takovy, ze tato zeme si nemuze dovolit existovat. Vlady a jiste soukrome subjekty si rekli: pomuzeme jim.

A tak se maji uzit penize danovych poplatniku a ma se zvysit statnich dluh dalsich pomahajicich zemi.

A co dal?
Prijde doba, kdy prijdeme na to, ze si nemuze dovolit existovat diky masivnimu statnimu dluhu treba UK ci USA, nebo Spanelsko, Irsko ci Portugalsko?

Co potom? Pomuzeme jim? Jak? A kdo pomuze nam?

Osobni prospech bez ohledu na zivoty dalsich lidi a bez ohledu stabilitu systemu jako takoveho, se staly korenem manipulace s trhem na mnoha jeho urovnich. Jsou umele stimulovany trhy, ktere by jinak zanikly. Jejich zanik by byl bolestivy, ale ozdravny.

Takhle se ustimulujeme az k pologlobalni smrti celeho systemu. Jake bude ozdraveni potom? Tusim, ze enorme bolestive. Napada mne - nejaka menova reforma s uzitim represe proti socialnim nepokojum a to v celku sirokem meritku (Evropa, Severni Amerika). Tedy reseni nespravelive a amoralni, jako vsechna vyse uvedena.
08. 09. 2010 | 18:27

Elena napsal(a):

Kanalnik,

vlmi dobre to chapes, tak fungoval ZSSR, prerozdeloval , to co zarobili schopne , tym ziskom podporovali neschopnich, do toho momentu, kde uz vsetci boli neschpne , makat na vsetkych uz nikto nechcel , co Vam budem pisat, vsakto poznate
08. 09. 2010 | 18:36

snowfox napsal(a):

vlk

Pardon, zapoměl jsem, že vy nerad přirovnání (věty obsahující spojení "cosi jako...").
Pro příště: když prohlásím, že vlk je cosi jako Brouk Pytlík, vězte, že vás nepovažuju za sympaťáka z dětské knížky.

Radičová jedná zodpovědně, ostatně se schodkem 5,5% HDP by postupoval jinak pouze zaslepený idiot ... vlku.
08. 09. 2010 | 18:41

Taoiseach napsal(a):

Carlos V.

"A ochrana meny - mozna byl se nasla i jina reseni."

K tomu nemám chutě se moc vyjadřovat ve chvíli, kdy je na každé dobré řešení pozdě...

"V Cechach se privatizuji zisky a nacionalizuji ztraty. V EU to ale dotahli na vyssi, internacionalni uroven."

Nedodržování pravidel je jistě špatné, ale jinak jde o dvě dost různé věci.

Zpět k tématu: pokud obhajujete pozici Slovenska, můžete uvést jeden příklad státu, který jednostranně odstoupil od předem vyjednaných dohod? Vláda dostává důvěru parlamentu mimo jiné právě proto, aby mohla za stát jednat. Opačný případ je opravdu Kocourkov.
08. 09. 2010 | 18:51

AC napsal(a):

Kanalnik

"Podle meho nazoru se stavajici ekonomicky system drive ci pozdeji rozpadne, protoze je jiz v soucasnosti zalozen na principech, ktere ho destruuji. Alespon tak tomu rozumim ja."

Vidím to stejně.
08. 09. 2010 | 18:56

Ivan napsal(a):

Natolik bych to nezjednodušoval pane profesore. Nemám námitek proti Vašemu názoru k EU, ale vstup don Evropské měnové únie si rozhodla Slovenská republika sama. Takže by bylo lépe více rozebrat funkčnost tohoto spolku výhledově.
08. 09. 2010 | 19:00

snowfox napsal(a):

Kanalnik

Něco na tom je - hraje se Letadlo, do kterého se momentálně Slovensku nechce nastoupit - za frenetického řevu eurohujerů, kteří ten pád ale nemusí platit z vlastní kapsy (jinak by zcela jistě mluvili jinak).
08. 09. 2010 | 19:04

AC napsal(a):

Ivan

To není nic těžkého a už vůbec ne nepředstavitelného. Je to jen otázka několika málo let.
08. 09. 2010 | 19:08

Elena napsal(a):

voroshilov,

matematika prostaja :)))))

ak by som ratal slovenskú korunu k Euru 30:1, TAK MAš ZA MINULý ROK cca 2,1 melona, šak čo to je, prepana jana, ty si zrataj naklady, na čo mi pišeš hrubý prijem, za udržavanie asystentky Mashenky, maš istotne vyše 500 tacov, + Julia to nie žiadná sranda,

preto ty nič nezostava neželi tu ciganiť ľudi, že si bohač , reštiky, auťaky, dovci,

hmm, sediš pri PC od rana do večera a slitaš fantaziou, kto vie možno maš na večeru len fazulovu polievku :)))))
08. 09. 2010 | 19:31

Josef K. napsal(a):

Již delší čas sleduji nástup autorů, kteří prezentují poměrně obskurní provincialismus.íbí se mi pro jejich značení ono ruské slovo "glubinka", označující místa ve vnitřním Rusku, kde liška dávají dobrou noc.
Pan Bednář je jistě zcela bezvýznamnou figurou, pokud vím, nikdo o něm vlastně v evropských či amerických akademických kruzích ani neví, jeho vědecká práce je nulová. Spolu s těmi mladými i starými Klausy, Jochy, Semíny, Zahradily atp. prezentuje podivuhodnou skupinu nevzdělanců, normalizačních kreatur, kteří si formálně uzurpují práva na akademické tituly, leč jejich pro neznalosti jim nezbývá nic jiného než vařit ideologizované texty podle vzorců let sedmdesátých, nejen podle vzorců všech totalit a jejich "intelektuálních" garnitur... Bohužel, veřejný diskurz, jak jej představují tito lidé, je výrazem značné degenerace českého prostředí. Jistě lze na EU mnohé kritizovat, ale to vyžaduje značnou znalost, ředevším celého evropského procesu... Poznámka na závěr: s autorem bych se do divočiny nevydal...ani bych s ním raději nehrál kolektivní sporty.
08. 09. 2010 | 19:33

Elena napsal(a):

Josef K.,

ano Jožine, už sme pomohli pobaltským krajinam, o polroka na to uplne krachli,

fakt vieme ako funguje EU ,

dnes mame Grecko na programe,

zabudli ste na pobaltov, to je bezdonnaja bočka,
nežartuju Jožo, to nie system, to je grabjež za belogo dňa!
08. 09. 2010 | 19:38

Tenco napsal(a):

vlk
Co říkáš na naše eurocestovatele ?

http://tn.nova.cz/zpravy/do...

Bída politiky, chtělo by se napsat, ale neudělám to.

Moje žena říká : "Každý den dobrý ! " :--()

Ostrava prohrála s Plzní.

Aspoň tady zvítězil zdravý rozum nad knížetem Potěmkinem Kajnarovičem Developenkem.
08. 09. 2010 | 19:41

xx napsal(a):

ha ha ha ha, to jsem se zase jednou zasmál. Takových vtipů se mnoho nevidí.

Prý když se nepomůže Řecku, spekulanti najedou na Portugalsko, Španělsko, Itálii.

No díky za prodloužení života o pár minutek, snad se budou hodit ;-))
08. 09. 2010 | 19:50

xx napsal(a):

Tenco: To by mne zajímalo, jestli do těch mediálních výstupu Havla počítají i ty jeho blogy s vtipy o poslancích a politicích.

Myslím si například, že jeden mediální výstup takového Ransdorfa, vynahradí klidně i 50 výstupu Havla nebo 1000 výstupů Ploce nebo Falbra.

Ne nadarmo se říká, prázdný sud nejvíc duní.
08. 09. 2010 | 19:59

Tencokida Hnuj napsal(a):

08. 09. 2010 | 20:10

Elena napsal(a):

xx,

maš pravdu s tým co kida hnoj, ten hnojar je na všetkých blogoch, denne kam sa nekukneš, len samý tenco vkuse ,

šak čo by ste chceli od hnojara
08. 09. 2010 | 20:11

Tencokida Hnuj napsal(a):

xx
Spíše jde o to, že v neschopnosti a v nefachčenkovství socodesáci jedno tělo jsou.

Jinak po ovoci, milý xx, po ovoci.

Ale kde nic není, ani Kožušník nenafotí.

Obecné kecy, sebepropagace a to je asi tak všecko.
Jo - v případě Zahradila ještě schizofrenie.
Navíc nechutná.
Neb dloubat se v nose na veřejnosti - tfuj!
08. 09. 2010 | 20:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

Elena
Konečně po půl roce jeden příspěvek , který je o něčem.
Smekám, milá mladá dámo. Neskutečný pokrok.
Jen tak dál. Jen tak dál.
Za půl roku z Vás bude úplná novinářská supernova.
Nebo černá díra ?
Hmm. Mám to nějak popletené.

Apropo - víte jak se říká tomu, když mluvíte s někým a vyslovujete hodnotové soudy o třetí osobě ?

Aha, já zapomněl. U Vás v pastoušce to bylo normální. Chápu. Bez televize, rádia, novin - nějak jste si krátkou chvíli zkrátit musili.

Naprosto chápu.

Čest , milá komsomomolko.

:---()
08. 09. 2010 | 20:27

voroshilov napsal(a):

Elena je uplne prastena na hlavu,pry nejsem to ani tam to a ted me nuti jist fazolovou polevku.Mila damo,ja tady nejsem od toho aby vam neco dokazoval,myslite si co chcete,treba ze jsem zly pocitacovy virus,s vasim arogantnim pristupem k lidem vsech narodnosti by se s vama nebavil ani Gandi,tim nase spolecnost se s vama louci navzdy,preji hezky zbytek zivota!
P.S.Ja tady byvam jednou za dva dni,pocet mych prispevku muzes spocitat na prstech jedne ruky.
08. 09. 2010 | 20:38

gaia napsal(a):

ahoj Tencokida Hnuj zdravím dopadlo to v pondělí dobře?
08. 09. 2010 | 20:49

Elena napsal(a):

tenčo kida hnoj,

si verný svojmu nicku, nesklamal si, u vaclava horejšiho=príhoreteho, si pisal, že tam kam chodm ja na diskusiu, ty chodiť nebudeš,

tak v čom je problem? na čo si sem lezol , ja tu branim svoju krajinu ako zodpovedna občianka ,

napiš vyznam slova čo je to : v pastoušce , aby som ty vedela odpovedať, nektoré exkulzivné české vyrazi poznaju len skusene a vyvolene občiania , ja to nepoznam tak zopakuj ,

nerypaj do mna , ak dostaneš sa nesťažuj

nu a teraz voroshilov,

strašne si ma potrestal, normalne sa rozplačem , od klamara ktorý ma peťadvadcať nickov, kysne celý deň na PC,
už davno ma nebaviš
08. 09. 2010 | 20:54

gaia napsal(a):

Elena
netrpíte náhodou na premenstruační syndrom?

Vaše projevy by tomu nasvědčovaly. Před pár dny u paní Malinové jste měla ovulaci (soudím dle toho jak jste se nabízela honolulovi a voroshilovi) a nyní PMS do 5 dnů se spustí krvácení
08. 09. 2010 | 20:59

voroshilov napsal(a):

gaia:
Ja zadnou pani Malinu neznam,a nikdy jsem na jeji blogu nebyl-
08. 09. 2010 | 21:04

gaia napsal(a):

voroshilov

měla tu blog paní Malinová a Elena tam o vás pořád mluvila z čehož jsem vycítila její uraženou ješitnost asi jste jí nedal (měla tu ovulaci a nutně to potřebovala)

já jsem totiž psycholog amatér a dokážu číst mezi řádky
08. 09. 2010 | 21:11

xx napsal(a):

Tencokida Hnuj: no právě, po ovoci. A ten článek se ovoce ani nedotkl. Hodnotí pouze množství narvaných plodů, jestli byly shnilé nebo trpké či nahořklé z toho nelze poznat.

A jak jistě víte, nejhorší pohromou bývá pilný a pracovitý blb !
08. 09. 2010 | 21:12

Zbyněk Matyáš napsal(a):

vlk:
Namísto mnohoslových málofaktografických projevů by Vám více bylo věřeno, kdybyste stručně konkrétně uvedl fakta o neplnění závazků Slovenska vůči eurozóně. Zatím je to tak, že zásady porušilo Řecko, které z principu společné eurozonální lodi na své krizi vydělává.
08. 09. 2010 | 21:15

Elena napsal(a):

gaia ,

shruba pred tyťdňom v jednom z blogov ste s voroshilovym riešili moju národnosť, tam voroshilov napisal o mne že som rumunská ciganka, ty si zase oponovala že pišem v ruštine , a tak ste sa z voroshilov naťahovali o mne mimo mojej prítomnosťi, prečitala som si to, asi o par dni, rano, pri kavičke,

možem sa ťa spitať gaia,

nemal(a ) si vtedy svoje dni ty aj voroshilov? preto že na tom blogu som nebola ani ako čitateľka ani ako diskuterka,

tak ako je to s tými diagnozami,

nie to tak , že ak sa vam hodi tak ma oseriete
08. 09. 2010 | 22:01

hoven napsal(a):

postoj slovenské vlády má mezi občany EU větší sympatie, než sou si politici v bruselu, berlíně a paříži ochotný připustit. rozhodně nejsou v izolaci, do izolace se spíš dostávají sarkozy a merkelová a celá ev ropská komise
08. 09. 2010 | 22:44

jezevec napsal(a):

Řecko je vyřízené a Slováci to vědí. Nevidí důvod pomáhat tam, kde už žádná pomoc nezabere!Za čtrnáct dní tu klidně můžem diskutovat o neřešitelných problémech socanského Portugalska nebo Španělska.A to bude mazec !
08. 09. 2010 | 23:30

vlk napsal(a):

snowfox
o tom kdo z nás dvou je či není broukem Pytlíkem svědčí fakta.. Tak jezrekapitulujeme:
1- tvrdil jste , že státy Eurozony musí dodržovat kriterium 3% deficitu vůči HDP . Omyl , platí to pro všechny státy Eu.
2-tvrdil jste, že právě proto, že to není dodržováno nechce SLovensko platit. Dokázal jsem , že to není pravda. Platí jen s táty EUROZONY, protože s e na tom DOHODLY. Včetně Lsovenska. Česko není v eurozoně- neplatí.
3- tvrdil jste , že kdyby Slovensko půjčilo Řecko za nižší než tržní sazbu, dopustilo by s e úvěrového podvodu.
Omyl. Dokázal jsem, že mezivládní dohoda o půjčce nepodléhá žádným sankcíma že nelze o žádném podvodu mluvit. Tím méně úvěrovém. Dokázal jsme i to, že používáte termíny , aniž byste tušil, co znamenají.
4- tvrdil jste , že pomoc Řecku by Slovensko stálo rating. Dokázal jsem na příkladu ratingu Německa, že to není pravda.
Naopak - země eurozony by ztrácely rating, pokdu by Řecku nepomohly. Ne všechny , ale ty slabší.

Kdo tady tvrdí spoustu věcí, aniž by měl elementární znalosti o tom co tvrdí je zřejmé.
Ale klidně si Pytlík může eufemisticky říkat i liška. Sněžná.

Matyáš
nemám semenší zájem cosi vysvětlovat někomu jako jste vy.
Evidentně netušíte oč jde , která bije. Faktů, pro toho, kdo chce a může, Matyáš, pochopit jsme uvedl dostatek.
Předmětem kritiky pozice ze strany EU /a také mojí/ vůči Slovensku NENÍ NÁZOR Radičové, jak k řeckému problému došlo, nýbrž ELEMENTÁRNÍ NEDODRŽENÍ PŘIJATÝCH ZÁVAZKU SLOVENSKEM ohledně řešení důsledků řecké krize, která ohrožuje samu podstatu eura. A tím i ekonomiku CELÉ EVROPY? včetně států, které euro nemají.
Tento plán na podporu eura, byl MAtyáš , odsouhlasen VŠEMI členskmi státy eurozony, resp. připraven a podepsán jejich ministry financí. Všechny státy eurozony mají výrazný deficit veřejných financí. Až na Estonsko ětší než SLovensko. Přesto všechny tyto státy, Matyáš, dohodu respektují a drží. Jen radičová s e z toho snaží vykroutit.
O tom, že to tak je svědčí i věta z Bednářova šíleného dopisu:
k účasti na finanční pomoci Řecku, schválené představiteli ostatních členských států Evropské měnové unie.

Ovšem při vašem , zde mnohokráte prokázaném křiváctví je samozřejmé, že máte pochopení pro toho, kdo porušuje dříve přijaté zavazky. Matyáš se prostě nezapře . Je zvyklý tak jednat. Bednář vám jistě umožní ten dopis ještě dopodepsat.

TCKH
jo, je to dobře placený turistický spolek.
Musím přiznat, že mne velmi příjemně překvapil kožušník a velmi nepčíjemně Falbr. Ovšem Andreou, co jí volila celá Praha překvapen nejsem. Ta za své , skvěle placené bruselování, vděčí , no řekněme přízni Jančíka n avrcholu moci. bylo to veřejné tajemství.

Jinak Plzeň o jedne hals vyjrála. Jak píšeš. K mému velkému překvapení. Vsázel jsme na Ostravu. ta vzhledem ke svému charakteru a složení obyvatelstva ,mohla daleko víc hrát na strunu multi kulti, která je tak ceněná. Plzeň neá ani žádné Slováky, ani žádné Poláky, ani žádné tzv. Slezáky, a řekněme, jen umírněně nepřizpůsobivých. A myslel jsme , že právě ten multientnický "přesah" to rozhodne.
Jinak v Ostravě píšeš o knížeti Potěmkinovi... No v Plzni je nikoli primátorka, - ale dokonalá kněžna Potěmkinovna , do jejíhož ranku to patřilo - nějaká Krejzová.. absolventka práv. Můžeš hádat kde. Má opravdu neotřelé reference na svou práci. Myslím,že Kainar je proti ní dokonalý břídil.
08. 09. 2010 | 23:46

voroshilov napsal(a):

gaia,elena:
Vy opravdu myslite ze kolem vas sami idioty?Kolikrat jeste budete hrat na dobreho a zleho poldu-mne je to jedno,vy zasirate kvalitni diskusi!
Tem kdo neni v tanku vysvetluji-gaja a elena jedno a tez jest,minule v tom blogu gaia Branila Elenu a znala ze pise basne(jak to muze vedet?)a ted se stavi proti ni(proc?),levny trik-rustina ma takovy vyraz,ale bez prekladu,smesne ze vam tady pobihaji takovy amazonky,proc mne elena tak nenavidi a stavi na mne pasti nevim a je mi to jedno,preji vsem hezky den a davejte pozor na vztekle nedoje...slovenky!
09. 09. 2010 | 00:30

vlk napsal(a):

voroshilov
nehodlám nijak zaahovat do tvého sporu s uem gaia - elena.
Ale podle mne jsi na obrovském omylu. Úplně stejěn velkém ,jako když jsi o mojí osobě tvrdil, že jsme Václav Havel.. Tomu se ostatně směju ještě dnes.
A když někd e sedíme s kámoši tak to dávám k dobrému jako forek.. No nic.
Elena nemůže být Gaia.
Ani omylem . gaia je velmi sečtělá dáma. Už jsme se s ní párkrát chytnul, ale o její erudici nemám sebemenších pochyb. Má opravdu hodně načteno. Umí. Nic z toho se aninejvětší náhodou nebo v pomatení smyslů , nedá říci o Elen. Co je tahle dryáčnice zač a jakou má "úroveń" víš nejlíp sám.
09. 09. 2010 | 00:43

Zbyněk Matyáš napsal(a):

vlk:
"nemám semenší zájem cosi vysvětlovat někomu jako jste vy" Přesto jste projevil snahu, i když jako obvykle s osobními lživými invektívami. Přesto děkuji. ☺
Nicméně s fakty je to u Vás slabší. Např. Vaše reakce na snowfox je v bodě 1. logicky zmatečná, pokud členské státy EU musejí dodržovat kriterium 3% deficitu, tak samozřejmě i ty v eurozóně. Asi jste nedával pozor při vyučování, když se probíraly průniky množin.
Slovensko se provinilo pouze změnou postoje po změně vlády. Celé to Vaše okecávání je o tom.
09. 09. 2010 | 01:04

Zbyněk Matyáš napsal(a):

A navíc, vlku, nevšiml jsem si, že byste někdy kritizoval ekonomicky nezodpovědné chování dalších států EU (a nejen ekonomické). Kdo vlastně plní Pakt stability? Vaši žvanivost cílíte jenom na Slovensko a drzé lži na mou osobu.
09. 09. 2010 | 01:09

slavwin napsal(a):

Zamyslel se někdo nad tím jestli neekonom Bednář, chce kárat Řeky, nebo narušit vztahy v EU, vyvolat zmatek v eurozóně a komu to slouží?
09. 09. 2010 | 08:28

Carlos V. napsal(a):

Taoiseach : Italie (tusim) 1916. A vyplatilo se.

A takovych pripadu bylo, za tricetilete valky apod...
09. 09. 2010 | 09:37

Elena napsal(a):

vlk,

cha cha cha,

klesnuť na tvoju uroveň sa mi ešte nepodarilo,

taka politická kurtizana akým je nick vlk, to sa tak lahko nestretne

:)))))))))))))
09. 09. 2010 | 09:48

snowfox napsal(a):

vlk

Já se Vám nemohu tolik věnovat, neb mám cosi na práci, Brouku. Jen poznámky: přečtěte si občas, co píšete. Často si odporujete a zaměňujete pojmy jako "domněnka" a "důkaz". V záplavě frenetického textu vám uniká podstata věci, takže ve výsledku spíláte někomu, kdo jedná zcela zodpovědně a naopak hájíte společenství ekonomických sebevrahů.
09. 09. 2010 | 10:47

jezevec napsal(a):

to snowfox
Souhlas s odpovědí na vlka. Poslat peníze do Řecka je vyhození do větru. Teď už je jasné , že Řecko své dluhy nesplatí.Ekonomické zoufalství EU mi připomíná vvtloukací/klín klínem/ ekonomiku RVHP
09. 09. 2010 | 12:00

Tenco napsal(a):

gaia
Pokračování toto pondělí. Tedy příští.
Ale důvod není ten, že by se mě to nějak obzvlášť líbilo.
Je daleko, daleko prozaičtější.

Tak snad pomůže :

http://www.youtube.com/watc...
09. 09. 2010 | 12:24

Tenco napsal(a):

vlk
Kajnar. Ne Kainar.
Věřím, že jde o překlep.
Jinak ...!!!
09. 09. 2010 | 12:29

Tencokida Hnuj napsal(a):

vlk ad Elena - na vysvětlenou
http://leccos.com/index.php...

Takže původně :

http://www.youtube.com/watc...

Následně pak :

http://www.youtube.com/watc...

:---((
09. 09. 2010 | 12:37

Nhau napsal(a):

EU kráčí ve stopách říše římské

http://www.finmag.cz/clanek...
09. 09. 2010 | 13:02

Zbyněk Matyáš napsal(a):

slavwin:
M. Bednář bezpochyby chce narušit vztahy v EU a vyvolat zmatky v eurozóně. To slouží všem nepřátelům sjednocené Evropy, hlavně islámským teroristům, proto musíme být ostražití. Vaše bdělost je chvályhodná.
09. 09. 2010 | 13:11

Nhau napsal(a):

Prof. Bednář nemusí nic "narušovat". EU už je narušená a ty islámské teroristy dotuje hlavně ona.
09. 09. 2010 | 13:38

Elena napsal(a):

všetkým kritikom Slovenskéj vlady v otazke takzvanej pomoci Grecku odkazujem :

návrh na šetrenie verejných finansý:

zrušiť vyplacanie zo štátného rozpočtu príspevok politickým stranam ktoré sa predrali do parlamentu, tieto obrovské finančne prostredky poskytnuť Grecku, ktoré samotne nadavno malo svoje volby a tiež vyplatilo svojim politikom tučný balik, ak by tieto prachy vrazilo na uzdravenie ekonomiky nemuselo by si pitať od iných.
vo všetkých krajinach EU prebehli parlamentne volby, nekde skôr, nekde neskôr , v každej krajine bolo vyplatene politickým stranam balík tak potrebných prachov pre ekonomiky krajin.
09. 09. 2010 | 14:13

Taoiseach napsal(a):

Carlos V.

"Italie (tusim) 1916. A vyplatilo se."

Sí, sí, vzpomínám si (bylo to 1915, ale to je jedno):
"Italiano - finalmente
adunata generale
reclutato in fretta e furia
per la prima guerra mondiale"
ale od té doby se to už nedělalo. Celý smysl Schumanovy deklarace je právě v tom, že už se podobné věci nikdy dělat nebudou - alespoň ne v Evropě.
09. 09. 2010 | 14:23

Elena napsal(a):

Borozzitovi odkazujem,

na príklade českéj republiky, kde bolo preukazane že najefektyvnejšou vladou bola uradnicka vlada pod vedeniem Fishera, to znamena, že v EU nie potrebne mať politickú vladu ale vladu odbornikov, to je jedina cesta na udržanie stavu Unie,

prvý krok : administrativna reforma EU, zmena volebných zákonov.
09. 09. 2010 | 14:24

Taoiseach napsal(a):

Elena

S tím slovem "finansý" jste fakt (čiže naozaj) boží. I když v jenom jazyce se to používá - nejste náhodou janičiárka?
09. 09. 2010 | 14:32

Elena napsal(a):

Slovenskéj republike, vpredstupovom konanii do EU boli kladene prísne kriteria, ktoré boli dodržane tehdajšou Slovenskou vladou, nepopularne reformy, ekonomické opatrenia, tie to kroky uvrhli obyvateľstvo do ťežkého existenčného stavu, pre jedínu vec vstup do EU, bohužiaľ, rovnako prísné kriteria neboli kladene nasledovným pristupujucím krajinam: Rumunsko, Bulgarsko, Pobaltské štaty,

dvojaký meter ktorý použival administratyva unie, musy uplatnik aj v tom prípade grecka, jednak, preto že zlihal jej kontrolný úrad, ďalšie, preto že kroteria pre vstup do unie neboli rovnake pre všetkých uchadzačov, dovolte mi touto cestou upozorniť vedenie EU , že použiva metodu : bič a cukor, nanešťastie ten bič dostavali sme len mi obyvatelia Slovenska, čo považujem za administrativnú šikanu.
09. 09. 2010 | 14:53

Elena napsal(a):

tak tiež vprestupovom konani do EU Grecko, skreslilo( klamalo) o svoich reformach a splnenii kriterý, čo neskôr bolo preukazane, tak že Slovensko je trestane len za to že vtedy a teraz ma aj malo zodpovednu vladu.
09. 09. 2010 | 14:57

Taoiseach napsal(a):

Elena

Už to s tím kecáním přeháníte. Řecko vstupovalo do ES v roce 1981 a žádné Vaše "kriterý" tehdy neexistovaly.
09. 09. 2010 | 15:01

Elena napsal(a):

Grecko skreslilo svoje ekonomické vysledky, pri prechode s drachmy na EURO, nesplnilo stanovene kriteria na priatie EURO ako menu
09. 09. 2010 | 15:08

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Elena:
Teraz vychádza najavo, že česká úradnícka vláda bola naozaj najefektívnejšia vo svojvolnosti ministrov (Kovářová) a v kradnutí (Barták). Čím menej informácií, tým viacej slov.
09. 09. 2010 | 15:22

snowfox napsal(a):

vlk

Vaše fakta:
Radičová (a další) deklarovala zamítavý postoj k řecké půjčce již před volbami. O této nutnosti schválení půjčky parlamentem přitom bylo dopředu vše dostatečně známo. Radičová by tedy zklamala, pokud by tento svůj vlastní slib popřela. Její postoj je tedy logický a konzistentní.
Více např.
http://www.euractiv.com/en/...
09. 09. 2010 | 15:27

Elena napsal(a):

Zbyněk Matyáš ,

u nas si Fisherovcov pochvaľovali, tak som uverila, že mate apoň jednú moralné čistú vladu, tak pardon, nevedela som o tom že mali kradošov,
tak teraz naozaj si ma zrazil na kolena, nemam slov ,

ale nemal si to prezradzať, čo ak sa dozvedia o tom aj muslimské krajiny, čo si o nas len pomyslia :)))))))
09. 09. 2010 | 15:29

arnazach napsal(a):

Měl jsem fakt o Slovensko strach, ale teď, když vím, že za ním stojí Strana svobodných občanů ...
09. 09. 2010 | 19:09

Nhau napsal(a):

Skutečný projev o stavu slavné EU (Nigel Farage)...

http://dotsub.com/view/96aa...
11. 09. 2010 | 18:54

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Nhau:
Dobrý, škoda té hudební stopy nakonec, příliš laciné.
11. 09. 2010 | 22:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy