Nejen Bárta

09. 04. 2011 | 12:47
Přečteno 3793 krát
Bizarní firemní kultura Víta Bárty, stmelující osobními finančními injekcemi jeho podnikatelsky vzniklou vládní politickou stranu, je projevem charakteristické duševní slabosti české postkomunistické demokracie. Je příkladem, jehož variace a permutace snadno nejdeme jak ve dvou zbývajících stranách vládní koalice, tak na straně dnešní parlamentní opozice.

Bártův platební recept na zajištění politické spolehlivosti má ale nespornou pedagogickou hodnotu. Názorně ukazuje, že mnozí čeští politici vůbec nechápou, že politika a ekonomika jsou dvě zcela odlišné sféry, přestože se navzájem ovlivňují. Vliv totiž neznamená identitu. Bárta sice pochopil, že korupci lze potřít z politické roviny. Nepochopil ale, že politická sféra musí mít ve svém fungování mravní povahu.

Jinak řečeno, Bárta nechápe, a v tom není zdaleka sám, že nečisté prostředky poškozují, tedy znečišťují, původně stanovený čistý cíl. Do pasti této jednoduché, nevyhnutelné filosofické rovnice se při jejím osudovém ignorování nechytil a nechytí zdaleka jen on. Jak ve vládě, tak v opozici. Koloběh podvedených chytráků bude pokračovat, dokud politikům v demokratickém systému nedojde, že ta nejchytřejší politika musí být čistá od začátku, jak říkával Karel Havlíček, jehož politické texty nejen Bárta zřejmě nezná. Právě tak jako Tomáše G. Masaryka, který jako prezident říkával, že všechny politické a ekonomické problémy mají mravní základ. Kdo to dnes u nás chápe ? Do té doby, než takto chápaví lidé budou reprezentovat veřejnost, naše demokracie se bude nadále ploužit v nedůstojných postkomunistických křečích bártovského, drobilovského, a jim podobného rázu.

S tím zjevně souvisí neschopnost vlády předložit věrohodné reformy, tedy důchodovou, zdravotní a školskou. Mohou být lidé, kteří to snad myslí dobře, ale dosud nepochopili, jaký je rozdíl mezi politikou a ekonomikou, a jak to vše souvisí s jejich mravním základem, předložit veřejnosti věrohodné, systémově ucelené a učleněné reformy ? Volby vyhráli proto, že jim to voliči uvěřili. Ale mají ministři vůbec na to ? Jsou kompetentní ?

To se týká i zahraniční politiky. Evropská unie, do které jsme po demagogické vládní kampani a znemožněné zásadní veřejné debatě v r. 2004 neprozřetelně vstoupili, se nyní před našima očima postupně hroutí. A vláda není schopna předložit program, jak z blížící se katastrofy Německem a Francií dokonale zpackaného projektu ven. Titanik nabírá vodu a vláda dělá, jakoby se jí to netýkalo. Ostatně není divu. Co dělají Merkelová a Sarkozy ve velkém, předvádí Bárta a další našinci v malém. Z komediálních výstupů praštěných vládních hvězd se v dohledné době asi vyhrabeme.Uniknout sebevražednému řetězci rozhodování Evropské unie a jeho zničujícímu dominovému efektu bude mnohem náročnější úkol. Kdo na něj ve vládě má ?

Každopádně platí: Čím dříve vystoupíme z EU a budeme dál žít jen v Evropské hospodářském prostoru a v NATO, tím lépe jak pro naše, tak evropské zdraví. Vědí to ve Strakovce ?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

tchýně Karla Kubrta napsal(a):

Pane Bednáři,
co to tu předvádíte? Vy asi nemáte rád naše české politiky. Bárta odstoupil s noblesou sobě a Ferdovi mravencovi vlastní a ještě získal politické body. On svým odchodem z min. dopravy projevil opravdovou politickou kulturu. Očistí se a dál bude bojovat proti korupci.
Ano, pár blouznivců, včetně mého zetě, hlasovalo proti vstupu do EU. Ale teď jsou jistě rádi, že tam jsou. Tolik zákonů a direktiv, které můžeme dobrovolně a k vlastnímu prospěchu schválit, to by naši poslanci tak rychle sami nevymysleli.
Tenco, líbám Tě na Tvá vymáchaná ústa a děkuji Ti, že se modlíš za mého méněchápavého zetě.

/jsem novinářka, politoložka a emeritní lektorka VUMLu, členka vedení Evropského rozvojového fondu Koniáš pro 3. tisíciletí, obdivovatelka redaktorů Aktuálně.cz a Stejskala zvlášť/
09. 04. 2011 | 13:09

almost glossed™ napsal(a):

Prokristapána.

Vše má mít svůj morální základ.

A pak autor začne volat po reformách. Jakoby právě "reformy" nebyly symbolem toho nejšpinavějšího. Právě potřeba "reforem" byla od začátku vylhaná, opřená o podvod - zfalšované statistiky o poměru počtů pracujících a důchodců, zneužívání sociální a zdravotní péče atd.

Jak může o morálce kázat člověk, který současně hlásá cíl založený na podvodu a lži?

Stamiliardy ročně tečou nezákonně do soukromých kapes a my si budeme nalhávat, že jsou potřeba nějaké jiné reformy než protikorupční?

Proč KAŽDÝ, kdo kritizuje vládní svinstva, musí téměř povinně a konformně dodat: "Ale já jsem SAMOZŘEJMĚ pro reformy!".

Je smutné, že chybí kritický rozum.
Je ještě smutnější, že lidé, kteří sami nepřemýšlejí, mají tendenci poučovat ostatní.

Pan Bednář vidí, že lidé, kteří hlásali potřebu "reforem", jsou podvodníci a lháři. Ale už není schopen dohlédnout, že mu lhali i v otázce "reforem".

Všichni jsou pro reformy. Jen si je každý představuje úplně jinak.
Přitom úplně stačí pozavírat zloděje a utáhnout jim kohoutky.
09. 04. 2011 | 13:10

almost glossed™ napsal(a):

Až teď jsem si přečetl autorův osobní profil a dočetl konec blogu o zlé EU. Tak to výše byla škoda slov. Jdu jinam, tady mi není dobře. Lituji i jeho studenty, pokud na ně TAKTO působí jako pedagog.
09. 04. 2011 | 13:14

tchýně Karla Kubrta napsal(a):

almost glossed™
"Ale já jsem SAMOZŘEJMĚ pro reformy!".
Až budou reformy dokončeny, budeme se mít lépe než zítra. Nebo včera?
Prostě reformy musí byť, tak je to správné, tak to má byť.

Žádám tímto laskavě pana editora o vymazání nechutného příspěvku od pana almost glossed™. Dopustil se v něm porušení Zákona o zákazu popírání reforem a také porušil
Kodex diskutujících, neboť ve svém příspěvku použil vulgární slovo (lháři) a tím narušil klidnou a přátelskou diskuzi.
09. 04. 2011 | 13:21

Anička z Kuřimi napsal(a):

almost glossed
deformy jsou zkrátka IN, kdo nedeformuje jako by nebyl.

Všichni žijeme již přes 20let v permanentní transformaci, privatizaci, reformách, deformách a nyní vláda zjistila, že musí ještě více reformovat a DEFORMOVAT !!
A bude hůř...
09. 04. 2011 | 13:31

hoven napsal(a):

já to vidim na předčasný volby a tentokrát nebudu volit proti čssd, ale pro SSO.
09. 04. 2011 | 13:37

BK napsal(a):

"Čím dříve vystoupíme z EU ... tím lépe pro evropské zdraví."
To jistě.
Pro nás by přerušením pouta s civilizací(ať je jaká je)padnul jediný korektiv drancování a řádění Bártů, Kalousků, Drobilů a spol.
A s výjímkou p.Hájka bychom směřovali ke kultuře svých dávných opičích předků.
09. 04. 2011 | 13:44

Karel Kubrt napsal(a):

hoven,
kolik hoven moudrosti jsi vstřebal? Jak se volí proti OSS?
09. 04. 2011 | 13:46

Tupelo napsal(a):

Schvalne jsem si rikal, ve ktere casti textu se autor pusti do EU a samozrejme jsem se dockal, bohuzel sice az na konci, ale o to vetsi narez to byl. :) Tvrzeni o tom ze EU se nam pry pred ocima hrouti, o nejakem zpackanem projektu, o titaniku nabirajicim vodu, necham bez komentare, jen s poznamkou ze toto hodnoceni se daleko vic hodi na soucasnou ceskou vladu (vlastne i tu minulou) a nejen VV, jak autor naznacuje.

Ale ta hlavni pecka prisla s s poslednim odstavcem. Pokud autor napise ze cim driv vystoupime z EU, tim lip pro nase zdravi, zajimalo by me velmi, co by se z pohledu CEZke politiky timto krokem zmenilo!! Jaky dopad by odchod mel na moralku CEZkeho politika?? Pro evropske zdravi by to mozna nejaky dopad melo :)), ale jaky konkretne dopad by to melo na CEZke zdravi??

CEZke bahno politickeho rybnika by vystoupenim akorat jeste vic zasmradlo a lobiste firem by si sve prostredi daleko snazeji prizpusobovali. Dekuji nechci, osobne bych do nasi politiky pustil konkurenci (to by zejmena pravicovy politikove meli uvitat, ne? ;)) v podobe panevropskych stran a mel Evropu co nejsilneji integrovanou. Na zacatek by ale stacilo, kdyby se CEZko dostalo v oblasti korupce na evropsky prumer.
09. 04. 2011 | 14:07

blue jay napsal(a):

almost glossed™ napsal,
"Přitom úplně stačí pozavírat zloděje a utáhnout jim kohoutky."
A kdo to dokaze? CSSD? ODS? Top09? Kdo?
09. 04. 2011 | 14:07

pamětník napsal(a):

Hádejte, kdo je autorem výroku:
"Neznám způsob, jak rozlišit špinavé a čisté peníze"
a) Bárta
b) Bednář
c) Klaus
09. 04. 2011 | 14:18

OK napsal(a):

Hovene, taky věřím v předčasné volby. A budu volit komunisty. Ostatně, jako vždycky. Pá.
09. 04. 2011 | 14:20

Karel Kubrt napsal(a):

Pane Bednáři, teď vážně.
Vy chcete proti nedostatku mravnosti bojovat vystoupením z EU? Škoda, že jste to trochu nerozvinul. Jsem pro odchod z EU, ale jak to pomůže proti bártům? Největší hovadiny dělají naši politici při přebírání nařízení. Vzpomeňme nařízení ministrině zdravotnictví, že se všechno pečivo musí balit do igelitu, přičemž v obchodech v samostném Bruselu tomu tak nebylo. Býváme papežštější než papež.
Na slovo reforma začínám být alergický. Potřebujeme každé dva roky změnu formy? Nepotřebujeme. Potřebujeme, aby zákony platili pro všechny a aby se v nich každý vyznal. Ekonomické reformy ode zdi ke zdi jenom přispívají ke korupci.
Jak chcete reformy s vládou, kde je minimálně jedna strana sama korupční? Výměna pár ministrů neřeší vůbec nic. VV musí z vlády odejít i za cenu toho, že pan Nečas přjde o funkci. Stát v hovně a ještě v něm přešlapovat je horší, než se jít domů umýt a přezout.
Dlouho říkám, že tahle vláda je nejhořší od r. 1989.
09. 04. 2011 | 14:22

Máša napsal(a):

S reformami vstříc Saratovskému hnutí a Jampolské výzvě.
09. 04. 2011 | 14:32

mb napsal(a):

neni nahodou že Klaus k Bartovi má ( nebo do nedavne chvile měl) tak proklatě blizko ... njn ....
09. 04. 2011 | 14:35

Vico napsal(a):

Už se těším na blanické rytíře ze Strany svobodných občanů. Pokud bude program zaměřen výhradně na tom, že opustíme EU, rozhodně to Pučmidráta z kanape k volební urně nezvedne.

O politickém nadání Bednáře svědčí, když teď uprostřed svinčíkové havárie cosi mele o zpackaném projektu Německa a Francie.

Tak tohle jsou vážení ty alternativy k současným stranám. Bednář, který se tu málem vyhlásil za Mojžíše, který nás čtyřicet let bude vést z hroutícího evropského Titanicu do země zaslíbené.

Bůh ví, že si o českém voliči nedělám přehnané iluze, ale zhruba po sto metrech by poznal, že ta Bednářova cesta nás vede do zaslíbené krajiny skládající se ze dvou oválných kopečků s dírou uprostřed.
09. 04. 2011 | 15:34

Občan napsal(a):

:o)))))
Já už neříkám skoro nic; na ten páně Bednářův verbální mazec mi ani nějak nejde ragovat.

Ale co se Bárty týče - on vlastně jen víceméně otevřeně dělá to samé, co jiní konají skrytě, halíc to do plků o svobodě podnikání, o trhu bez přívlastků. A o tom, že "každý sám a za své", přičemž mají pařáty neustále natažené po dotacích domácích i evropských, po veřejných zakázkách a po různých prebendách z veřejných rozpočtů.
Ech, škoda slov...
09. 04. 2011 | 15:55

Pepi napsal(a):

Kdo srazil V. Bártu?: Skanska, nebo Langer?
Pokud V.Bárta uplácel ze svého (zdaněného), tak je to menší průšvih, než Vondra, který vykrádal státní pokladnu a nic neví, nic si nepamatuje a za nic nemůže..??..!!
-
Komu to prospěje, kdo na tom vydělá?
MV:Langer, MD:Bendl, MŠ:Bém nemají koryta, tak už se třesou..
-
A kdo by měl odstoupit?: Vondra, DRÁBek, Kalousek
09. 04. 2011 | 17:19

Al Jouda napsal(a):

To autor:
Ten morální apel na politiku byl dobrý, ale v tom závěru jste vedle jak ta jedle !Oprostěte se už o stigma V.K. a nezapomeňte, že o vstupu do EU bylo referendum !
09. 04. 2011 | 18:43

Antihmota napsal(a):

Mě nevadí, že vstůpil, mě vadí, že vystůpil ...
09. 04. 2011 | 19:04

Davideo napsal(a):

I když v mnohém s panem Bednářem souhlasím, je téměř nepochopitelné, že neustále šije do našeho vstupu do Evropské unie. Co jsme proboha měli dělat jinýho? Jsme země silně závislá na exportu a otevřených hranicích. Celmí kvóty, celní sazby - to si prostě nemůžeme dovolit; tady končí veškerá debata s někým, kdo si myslí opak.
09. 04. 2011 | 20:08

rejpal napsal(a):

Davideo
Můžeme si založit Českomoravskoslezskou unii o třech členech.
09. 04. 2011 | 20:47

Petr Hlinomaz napsal(a):

Článek je pěkně napsán a navíc s těmito názory souhlasím. Lepší bych zřejmě nenapsal. Nemám proč bych měl mít připomínky k článku, když nejsem spokojený se stranami ve vládě. Snad jenom, že mnoho politických stran delší dobu považuji za klasické obchodní firmy. Ano Vážení, Českou Republiku řídí firmy, které nesou označení politická strana. Proto je už dávno sporné označení pravice a levice.
09. 04. 2011 | 21:22

Davideo napsal(a):

to rejpal: ano, myslim že by nám nic jinýho nezbejvalo. Souhlasil bych, že EU je nutné reformovat, ale být mimo ní? Ví ten filosof Bednář, jak to chodí třeba s takovým Norskem které zůstalo mimo? Tam jsou tzv. koncesní listiny, kdy se Norsko neustále musí handrkovat o celních kvótách (o tom co jako bude smět do Unie dovézt) ve stylu: "400 tun produktů akvakultury v prvním čtvrtletí roku xy", "80 tun chlazeného vepřového masa", "150 hektolitrů minerální vody" atd. atd. Zadarmo nikdo nikomu vstup na trh nedá...
09. 04. 2011 | 21:26

potížista napsal(a):

Nemohu souhlasit s tím abychom vystoupili z EU.Pominu ekonomické důvody.
V našem státě jsou lidé kterým vadí omezení jejich moci kontrolou z Bruselu.Otázka korupce, dodržování práva,ekologie,kontrola rozdělování dotací pod dohledem Bruselu alespoň částečně brzdí sočasné mocipány.Vstupem do EU jsme se zavázali respektovat zákony EU.(viz.Přístupová smlouva EU)Někdy mám pocit,že s respektováním zákonů EU jsme na tom hůř než v roce 1977 kdy vznikla Carta 77.
09. 04. 2011 | 21:40

potížista napsal(a):

oprava-Charta 77
09. 04. 2011 | 21:43

Petr Hlinomaz napsal(a):

Je pravda, že v dnešní době je přání vystoupit z EU trochu divoké (obzvláště z dnešní vládou). Ale co mají dělat ti co nesouhlasí se základním fungováním EU. Nesouhlasit, ale podporovat ? Nesouhlasit a nic nedělat? Souhlasit se změnami fungování EU? Přeci když už někdo vidí zásadní problém ve fungování tohoto spolku a vidí, že už se problémy nedají zmírnit, jediná možnost je vystoupit. Jediná možnost už teď není, tedy pro toho kdo nechce být řízen zákony z Bruselu. Já bych toho opravdu mnoho nevyřešil a proto také tento problém bych velmi rád předal na starost straně Svobodných.
09. 04. 2011 | 22:16

Kanalnik napsal(a):

Az na zcela v tomto clanku nepotrebny odstavec o EU s autorem souhlasim.

alomost glossed:
To, ze Recky scenar byla falesna predvolbeni taktika neznamena, ze nejsou potreba zadne reformy. Skutecne propracovane, promyslene a na deset let dopredu pripravene vize a reformy (napr. byrokratickeho systemu) jsou poreba. Reformy v dnesnim rychle se menicim svete jsou dulezite uz z principu. Kdyz se nic nemeni, smeruje to k oslabeni a zaniku.
09. 04. 2011 | 22:26

martin napsal(a):

Přirovnání EU, Merkelové a Sarkozyho k Bártovi je typickou ukázkou českého blbství, postkomunistického blbákova neschopného diferenciovaně myslet. Je jasné, že tituly, které vás zdobí jste získal za komunistů. Jejich hodnota je nízká, steně jako hodnota vaší demagogie. Trefně popíšete českou politickou scénu v čele s bártou a pak se postavíte na stejný schod v oboru veřejné úvahy. Je to tak strašně, strašně hloupé, že člověk nevěří, že jste tak blbej. Jenom jaksi zaujatej. a bez mravnosti.
09. 04. 2011 | 23:32

jogín napsal(a):

Kanálník: Nepodceňujte byrokracii. Je to systém, který úředníka nutí, aby udělal alespoň něco ze svých povinností a současně mu brání v plnění úloh státu na vlastní účet.
09. 04. 2011 | 23:45

dexx napsal(a):

almost glossed™ napsal(a):
Prokristapána.

Vše má mít svůj morální základ.

A pak autor začne volat po reformách. Jakoby právě "reformy" nebyly symbolem toho nejšpinavějšího. Právě potřeba "reforem" byla od začátku vylhaná, opřená o podvod - zfalšované statistiky o poměru počtů pracujících a důchodců, zneužívání sociální a zdravotní péče atd.

Jak může o morálce kázat člověk, který současně hlásá cíl založený na podvodu a lži?

Stamiliardy ročně tečou nezákonně do soukromých kapes a my si budeme nalhávat, že jsou potřeba nějaké jiné reformy než protikorupční?

Proč KAŽDÝ, kdo kritizuje vládní svinstva, musí téměř povinně a konformně dodat: "Ale já jsem SAMOZŘEJMĚ pro reformy!".

Je smutné, že chybí kritický rozum.
Je ještě smutnější, že lidé, kteří sami nepřemýšlejí, mají tendenci poučovat ostatní.

Pan Bednář vidí, že lidé, kteří hlásali potřebu "reforem", jsou podvodníci a lháři. Ale už není schopen dohlédnout, že mu lhali i v otázce "reforem".

Všichni jsou pro reformy. Jen si je každý představuje úplně jinak.
Přitom úplně stačí pozavírat zloděje a utáhnout jim kohoutky.

*******************

dík za příspěvek, nenapsal bych to lépe :-)) Dovoluji si vypíchnout 3 zdařilé věty, viz. níže. Ta první mi připomíná poměry před rokem 89. Silně. Bohužel je výstižná.
Ty 2 druhé jsou o páně Bednářově ideologii. Je zajímavé, že za "totáče" se na VŠ víc učilo kriticky myslet, než dnes. Viděl jsem o tom už několik pojednání... Ale zpět k obsahu. Jestliže TOTO je vysokoškolský pedagog tak nás potěš Pánbu.

Proč KAŽDÝ, kdo kritizuje vládní svinstva, musí téměř povinně a konformně dodat: "Ale já jsem SAMOZŘEJMĚ pro reformy!".

Pan Bednář vidí, že lidé, kteří hlásali potřebu "reforem", jsou podvodníci a lháři. Ale už není schopen dohlédnout, že mu lhali i v otázce "reforem".
10. 04. 2011 | 00:03

Zdeněk Pokorný napsal(a):

Děkuji za Váš příspěvek, líbí se mi.
S pozdravem

Zdeněk Pokorný
10. 04. 2011 | 00:31

Kanalnik napsal(a):

Bez reforem dochazi z principu k zakrneni. Nekteri zustavaji na treti vrstve pomyslne cibule:

1. vrstva - vlada je vladou proreformni a odpovednou (odloupnete)
2. vrstva - horzi nam Recko, musime reformovat (odloupnete)
3. vrstva - reformy nejsou potreba (odloupnete)
4. vrstva - strategicka vize smerovani teto zeme a na zaklade toho promyslene zmeny (= reformy) jsou nedilnou soucasti rustu v dnesnim menicim se svete

odmitat skutecne promyslene reformy, ze kterych by mela uzitek cela spolecnist, na zaklade deforem soucasne vlady ci Recke lzi, je kratkozrake
10. 04. 2011 | 01:02

Otázkář napsal(a):

Je až neuvěřitelné jak autor dokáže zamíchat EU do každého tématu. Kdyby psal esej o prdu tak ji tam zamontuje také. To opravdu nedokáže napsat jediný článek, který by se celý věnoval stanovenému tématu aniž by končil bojovným výkřikem Vystupme z EU?

Ke všemu vysokoškolský pedagog, pak se nemůžeme divit, že úroveň našich VŠ tak povážlivě klesá.
10. 04. 2011 | 02:49

pich napsal(a):

Bednáři, Bednáři.
Co se tak navrátit k původnímu řemeslu vašich předků.
Bárta je bárta. Ten je od nějakého braní, takže byť teď rozdává, tak předtím musel dost nabártovat.

A ten váš světabol EU. Je to dobrá věc, jenže ve špatných rukách.
Pravičáci, panbíčkáři, polofašouni a spousta pijavic.

Vy jste stejná krevní skupina, jenže úzce národovecká, která si nechce nechat vzít ani kousek moci.
10. 04. 2011 | 11:46

Tenco napsal(a):

Bárta je bizarní postavička a proto poslechněme pana Klause a D.O.S.T. a vystupme z Evropské Unie. Pak se Bárta změní v zodpovědného politika, Kalousek dostane klid na práci, Drobil též a vůbec všecko bude jako v ráji. /voličstvo se tomu už nějak přizpůsobí/
Vítězem bude Kubrtova thýně a její spolunocležníci na oddělení zvláště tšžkých případů schizofrenií.
Co ale chudák Karel Kubrt - prosťáček z Venkovských listů ? Jak ten k tomu přijde ? Poté co jej odseknou od evropských grantů. Bude nyní takto snad chodit škemrat o almužny k hradní partičce ?
Cože ?!? Že Kubrta už pak nebude třeba ?
Ať si ty své rádobyvtipné bláboly čmárá třeba na zdi veřejných záchodků ?

Hmm. Já to věděl. Já věděl, že revoluce zase sežere své tchy...eh, děti.

:((((
10. 04. 2011 | 11:53

Tenco napsal(a):

P.S. Zdravím tímto i další mé slintaly. Ale odpovídat jim nebudu.
Neb nudou nudu nezabiješ. :))
10. 04. 2011 | 11:55

pich napsal(a):

Ještě nedávno byla nejfrekventovanější věta - musíme bojovat proti komunismu.
Komunismus se zdá být poražen, protože zanikl i požadavek na zákaz rudých "vrahů".
Teď se zase rozhořel znova, občas zapomínaný, boj s jiným vrahem,
korupcí. Toto slovo je snad nejpoužívanější po sametu v našem slovníku.
Možná proto, aby jsme si na něj a jeho význam zvykli. Pak nám časem nebude tak zajímavé, včetně toho co s ní.
Korupce, čili úplatek, všimné či predděkovačka, je normální jev, který byl vždy a v každé době. Kdysi se mu říkalo i výpalné.

Jenže není úplatek jako ůplatek. Jak říkal dnes kníže, tak pokud Bárta dával ze "svého", tak to není taková hrůza.
No a jsme u toho. Jistě že Bárta může půjčovat komu chce a kolik jeho portmonka snese. Jen nesmí být ministrem "protikorupční" vlády, navíc třetí nohy, která s tímto patetismem věšla do sídla polistopadových strak.

Jinak kapitalismus a tento náš obzvlášť, nemůže bez korupce (kde jednotkou je "one" milion kachen) vůbec existovat.
Spojení "státu" čili oslíka k třesení, se soukromým podníkáním
navazaného na toho osla, formou "státních" zakázek, je nemožné.
Jednak ti, co vládnou, jsou součásti té druhé strany, protože neznám žádného "politika" co by žil z těch pár drobných, jak předvedl názorně pan Škarka. Musejí si půjčovat i na ošacení, či jako pan Huml na TV studio.
Jsem pesimista, že se někdy a někomu podaří tu lidskou přirozenost nějak potřít, či aspoň omezit.
Je potřeba buď ty největší zakázkáře znárodnit, odrhnout od jejich těla ty tisíce pijavic, nebo naopak zprivatizovat stát, aby nedocházelo ke stékání peněz státu a soukromí. Takový Bárta by pak těžko obíral pražský rozpočet prostřednictvím nějaké "poradenské" firmy, spojené jedním potrubím s mafiány na radnici.

Je to těžké. Spraví to jen zase nějaký mazec.
10. 04. 2011 | 18:49

scallop napsal(a):

Autor

Na Vase blogy se vzdy tesim. Sice jste tentokrat nevymyslel zadne nove sluvko, ale skok of Barty pres Masaryka k blizice se katastrofe EU je take pekny.

Mimochodem, neurazite svou kritikou Barty tisice jeho volicu ? Vzdyt oni mu dali demokraticky hlas a z Vaseho textu je citit jasny - Klaus me netrestej - demokraticky deficit !!
11. 04. 2011 | 08:36

Terry napsal(a):

Rozklad VV pokračuje, Babák musí vysvětlit 6 milionů Kč
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=696742
10.4.2011
Praha - Ekonomický expert Věcí veřejných Michal Babák, který ještě před pár dny představoval v živém televizním přenosu ambiciózní reformní plány strany, se sám stal další z obětí finančních mlh kolem VV.
Časopis Respekt upozornil, že nevysvětlil původ šesti milionů korun, které údajně věnoval své straně. Babákova poradenská firma MxB podle informací v internetovém obchodním rejstříku vykazuje nízké zisky.
"Půjčil jsem si. Převážně z další firmy, kde jsem jednatelem," řekl poslanec a zmínil jihomoravskou společnost WCM CZ. V uváděné firmě ale nemá žádný majetkový podíl, společnost navíc podle obchodního rejstříku ještě před dvěma lety vykazovala ztrátu, uvedl týdeník.
Babák rozpor vysvětlil tím, že do WCM CZ přišla půjčka od "nejmenované fyzické osoby". Za ni měla společnost v developerském projektu postavit "nějaké domy v Blansku", pak je prodala někde v tomto procesu si prý Babák od firmy půjčil, aby mohl sponzorovat Věci Veřejné.
"Něco jsem už vrátil, něco stále dlužím. Splácel jsem z toho, že jsem minulý rok prodal akcie asi tak za třicet nebo čtyřicet milionů, teď přesně nevím," tvrdí Babák. Z jaké společnosti akcie pocházely si už prý nevzpomíná.
Slíbil, že dokumenty o původu peněz je připraví. "Všechno vám dodám, až to budu mít u sebe pohromadě," řekl týdeníku. Zároveň odmítl spekulace o tom, že šestimilionový dar vypadá podezřele jako peníze doručené přes prostředníka od někoho skrytého. "To je prostě nesmysl," doplnil.
(konec citace)

FINANČNÍ EXPERT Věcí veřejných - Michal Babák
STRUKTUROVANÝ ŽIVOTOPIS
(http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/1171-michal-babak)

27.6.1975 narozen
1993 gymnázium v Blansku
1994 - OSVČ: Činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
(1995 - ) Obchodní živnost - koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej
2000 - 2006 MB consulting s.r.o. - jednatel a společník
2002 - 2007 DARK DOG s.r.o. (dnes ENERTEK.CZ, s.r.o.) - prokura a společník
2005 - WCM CZ,s.r.o. - jednatel
2007 - 2008 RENTFORUS a.s. - člen dozorčí rady
- LBL TRADE a.s. - člen dozorčí rady
- poradenská firma MxB s.r.o. - jednatel a společník
2008 - MxB group s.r.o. - jednatel a společník
- Společenství vlastníků jednotek pro budovu Korunní 810 - člen výboru
2009 - člen Věcí veřejných (VV)
Funkce ve straně:
(? - ) Klub VV Blansko - předseda
(? - ) Grémium VV - člen
(? - ) Rada VV - člen
LL HOLDING a.s. - člen představenstva
Nadace Archa Chantal - předseda dozorčí rady
Alluxplast, a.s. "v likvidaci" - likvidátor
2010 - OD Praha, a.s. - člen dozorčí rady
poslanec - Poslanecká sněmovna PČR
Funkční období: 2010 - Všeobecná zdravotní pojišťovna - člen správní rady

ZPRACOVÁNO KE DNI 22.6.2010
(konec citace)

Gymnazista finančním expertem Věcí veřejných !!!!!
Aby si Michal Babák mohl "koupit" místo na kandidátce VV a zajistil si v této straně post "ekonomického experta", tak si PŮJČIL 6 miliónů.

Babák: Poslanec za VV, který dal straně šest milionů, míří hodně vysoko
(http://www.michalbabak.cz/v-mediich/babak-poslanec-za-vv-ktery-dal-strane-sest-milionu-miri-hodne-vysoko)_16. 06. 2010:

Za výhodu Babák považuje, že do politiky přišel jako zajištěný člověk. "Když za mnou dneska někdo přijde s pěti miliony a řekne mi: hlasuj takhle, tak mi to zas tolik neřekne jako někomu, kdo teď dostudoval, nebo politiku dělá od začátku a pět milionů je pro něj hodně," vysvětluje. A nevzal by prý ani padesát. "Nebo to tak teď aspoň cítím," říká.

Přesto už chápe, že politika není legrace. V poslaneckém klubu VV se už dnes lidé baví o tom, že se nesmějí nechat zdiskreditovat. "Říkají nám, abychom si na to dávali pozor. S kým chodíte na pivo, co na tom pivu děláte, a tak dále," říká Babák.
(konec citace)
11. 04. 2011 | 08:45

ex-nemo napsal(a):

Aha, takže nová křišťálová strana se už chystá, SSO ; co kdyby k to Klaus neukočíroval a nedej bože došlo k předčasným volbám ? Hoven to v podstatě prozradil.I když, to se stane sotva, protože socanští břídilové opět se svou geniální antistrategií si chystají další debakl.
Nemyslím ale, že by se to starému harcovníkovi tentokrát vymklo z rukou. Je to už více méně rutina, s jakou umí krotit rozhádané loupežníky, rvoucí se o kořist; až trochu nudné, ostatně je to na Klausovi vidět, že už ho to otravuje.
Vláda vydrží. A Tenco si bude muset počkat ty tři roky, než se mu objeví opět nějaká ta stranička innocentů, co to všechno zachrání; aspoň ale tušíme, jaká to bude.
A ovšem by to nebyl pan Bednář, aby nepřipojil svůj starý, ale už obehraný antievropský refrén.
11. 04. 2011 | 22:56

HUGO napsal(a):

Pana Bártu asi inspirovala kniha Maria Puza . Kmotr
13. 04. 2011 | 16:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy