Ukrajinský test politiky

20. 02. 2014 | 16:53
Přečteno 4411 krát
Drama Ukrajiny je nepříjemnou výzvou pro všechny, kdo si demokratickou politiku vytrvale pletou s výnosným obchodem a kalkulem podle pravidla něco za něco. Ukrajinští občané toto pravidlo jednoduše porušili. A tak způsobili, že nejen jejich současný autokratický prezident, tak ten ruský a americký, německá kancléřka, bruselští a další papaláši včetně našich valem ztrácejí glanc. Důvod je prajednoduchý. Ve svém nekompetentním sebevědomí přestali kalkulovat s tím hlavním, oč v politice jde, a co jejich počtářské duše zásadně přesahuje, a proto vždy diskredituje. S politikou v opravdovém smyslu, tedy s tím, co dělá dějiny dějinami. Takzvaní obyčejní lidé na kyjevském Náměstí nezávislosti je denně usvědčují z principiální nevěrohodnosti a neschopnosti. Svoboda a demokracie pro ně totiž nejsou prázdná slova. Chtějí blíže k Západu, i když zatím kvůli snaze uniknout ze sevření nedemokratickým a imperiálním Ruskem dosud netuší, a nejsou to jen oni, že se Evropská unie od zásad demokratické civilizace nebezpečně odklonila a jen je kompromituje. Ohrožuje samotnou existenci svobodných demokratických států, o níž svobodomyslní Ukrajinci v reakci na kroky Putinova Ruska tolik usilují.

Jejich výzva je ale nepřehlédnutelná. Zdravě totiž vyhrocuje, umocňuje a dramatizuje rozdíl mezi podstatným a podružným. Pročišťuje vzduch před bouří. Je obtížné se před ní skrýt. Dlouhodobá, bezvýchodně usmiřovací politika Evropské unie a prezidenta Obamy vůči Rusku je najednou mnohem viditelnější a odpudivější než kdy jindy. Sýrie se zdá být někde daleko, ale Ukrajina již ne. Politici volající po dohodě s Ruskem o osudu nejen Ukrajiny, ale mnoha dalších postsovětských a východoevropských států, se čím dál více veřejně usvědčují z již neúnosného mnichovanství. Pak že se dějiny neopakují.

Opakovat by se nemusely, pokud by se domnělá politika stala politikou skutečnou. Tedy jednáním, které místo obstarávání potřeb skutečně nastoluje a vytváří dějiny. Jednáním, jež by dorostlo velikosti mrazivé ukrajinské výzvy. Český ministr zahraničí Lubomír Zaorálek místo toho v parlamentu straší polokomunistickou rétorikou o hrozbě studené války. Ještě 13.2.se poslancům svěřoval se svou obavou z případných sankcí proti původcům nedávného a možného mnohem horšího budoucího násilí proti statečným ukrajinským zastáncům svobody a demokracie. Inu, také demokrat. Místo toho by se měl lépe seznámit s tím, čím studená válka ve své podstatě byla. Studená válka byla pro nás téměř dvaačtyřicetiletým konfliktem mezi vůdčími světovými demokraciemi a totalitními komunistickými režimy, k nimž bohužel tentokrát patřilo i do té doby charakteristicky demokratické Československo. Tehdy náš zpravidla poslušně místodržitelský prosovětský režim patřil k význačným nepřátelům existence svobody a demokracie. A nebýt studené války, byl by jím dosud. Jen proto, že ve studené válce díky podstatně změněné americké zahraniční politice prezidenta Ronalda Reagana zvítězily USA, jež v zásadě donutily sovětský komunistický režim k výrazné změně kursu, mohla se v Československu obnovit demokracie, vznikla ČSSD a pan Zaorálek se posléze mohl stát ministrem zahraničních věcí. Pan Zaorálek by měl být studené válce a vítězství demokracie v ní vděčný za možnost svého svobodného politického uplatnění, a ne jí krátkozrace strašit občany. Pak by možná i zjistil, že jen její důrazné a koncepční pokračování může nakonec přinést svobodu i Ukrajině.

Vyšlo ve zkrácené podobě v LN.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Chtěl jsem se v létě podívat na Poloniny. Někdy příště.
20. 02. 2014 | 17:00

Realista napsal(a):

Pane Bednari, chtel jsem se zeptat, zdali jste jako silne nacionalisticky politik, ale soucasne ekonomicky ultra-liberal (az libertarian) pro volny obchod s USA ? Jste proto, aby ceske firmy/cesti podnikatele soutezili bez jakychkoli omezeni s americkymi firmami ?
20. 02. 2014 | 17:06

Targus napsal(a):

To: Miloslav Bednář

Nastal čas, abyste si sbalil velkou polní, nafasoval vzduchovku a sto diabolek a vyrazil na ruského medvěda. Vy ho určitě trefíte rovnou do oka.
A zachráníte svět!!!
20. 02. 2014 | 17:13

skeptický napsal(a):

Zatím to vypadá,že se několik pohřebních služeb přetahuje o skoronebožtíka.

Jedné dluží ,druhé dvě se předhánějí,kdo ho zadluží dřív,a dostane náhradní orgány a majetek.

Je mi úlevou,že naši nově zvolení lídři stojí opět pevně na té správné straně.
Ne nadarmo jsme my Češi světovým synonymem pro poctivost a pravdomluvnost.
20. 02. 2014 | 17:16

Terry Fox napsal(a):

Čím to, že když kouknu na fotku pana Bednáře, vždy mě napadne jedno a to samé jméno: Tycho de Brahe. Rozumíte tomu někdo? Podobá se na něj nebo co? Nebo si ho pamatuju z některého z minulých životů když jsem byl třeba Rudolfem II, nebo lokajem u jeho dvora (to spíš)?
20. 02. 2014 | 17:22

Maximus napsal(a):

Ukrajinské události mají i své kladné stránky, tedy alespoň pro nás, ony totiž nyní působí jako lakmusový papírek či katalyzátor a najednou se spousta politiků odhaluje a našinec nestačí zírat. Leccos se dalo už dříve tušit, ale nyní je to naprosto jasné kdo komu leze do pozadí a kdo komu podléhá či je nezávislý ve svém konání. U politiků ke konání patří i to co veřejně řeknou nahlas v médiích. Sobotka je jasný eurohujer a Zaorálek jakbysmet, i když v jeho podání vše co pateticky řekne, nabývá formy starého dobrého Dr.Urválka, kterého známe z historických filmových dokumentů z 50-tých let. Že ČSSD byla většinou eurohujerská bylo známé, vždyť třeba megatunel fotovoltaika či energetická burza atd. bylo jejich dílo, ale nyní se projevují doslova jako buršové EU a submisívní a lezprdelští Hujerové, přičemž to od nich nikdo nepožadoval. Asi Sobotka a spol. dostanou od páníčka cukříček, že? Přizvukuje jim starý sionista Zeman a prý kdysi i člen Bartákova zednářského klubu Lion (jeho přímý podřízený Kmoníček ovšem u kluků zednářských je dávno zavedený) a všichni se těší na společnou EU světlé zítřky s ní. Našinec je z nich celý vlhký. Notují si s Kchárlem Trautenberkem (horší varianta prezidenta ČR ze dvou špatných)a nyní i s chemickým Alím Kalouskem co nedávno vyhlásil občanům ČR svatý džihád. Je jasné, že všechna ta parta od TOP09, ČSSD, KDU-ČSL atd. a samozřejmě i od ODS je jedna parta zavedených zlatokopů a všechny ty dosavadní boje byly vedeny spíše o kořist než, že by měly statut rozdílné politické názorové platformy. Ve vztahu k informacím z UA všichni lžou a mlží. Prý pokojné demonstranti atd. Jenom jim uniká, že min. 12 policistů bylo zastřeleno pokojnými demonstranty. Ano, vláda Janukovyče je prorusky orientovaná, ale výsledek vzešel ze svobodných voleb!
Bohužel všechny vlády na UA byly, jsou a budou špatné a zkorumpované, u nich je to prostě normální a nezlepší se to žádnou revolucí, sametovou nebo násilnou. UA má 45 mil. obyvatel a tak když cca 100 tis. lidí dělá rotyku, tak je to znát a vypadá to jako velká revoluce. Ti ostatní (většina) mlčí, někteří se bojí, jiní se neorientují a další tuší, že za nějaké ideály dostat přes dršku či dokonce být zabit je stejně naivní jako věřit na dědu Mráze. Jen naši politici správně nasáli vítr a přidali se k proudu pod vlajkou EU a všespravedlivé Ameriky s Nobelistou Obamou a dekorované EU další NC míru!
Teď jen zbývá věřit, že Putin s jeho lidmi budou rozumní a nebudou konflikt eskalovat. Zatím "západ" se ostentativně vměšuje do nemocné, ale pořád nezávislé země a to UA, ať si říká kdo chce co chce, zatím je.
Mám zato, že voliči se nyní budou dost dobře orientovat a výše jmenovaní politici, to u příštích voleb schytají. Jediná šance pro ně je, pokud se Babišově partě podaří trochu utlumit stálé letité tunelování státních financí a pak by se mohla ČSSD trochu na úspěchu svést.
Hezký den všem.
20. 02. 2014 | 17:53

vico napsal(a):

Terry Fox :To bude asi tím, že při focení své podobizny měl přeplněný močový měchýř.
20. 02. 2014 | 17:56

Antonín Malík napsal(a):

Maximus

"Jediná šance pro ně je, pokud se Babišově partě podaří trochu utlumit stálé letité tunelování státních financí a pak by se mohla ČSSD trochu na úspěchu svést."

Nějak vám uniká, že jedině díky Velkospasiteli Babišovi se takoví Zaorálci vůbec dostali k lízu. Bez Babiše by to tentokrát nešlo. Nikoliv náhodou se zmíněný veleuzenář handrkuje s Kalouskem. Je to konkzurenční vztah .- on je jeho politickým pokračovatelem.
20. 02. 2014 | 18:07

xx napsal(a):

Nějak se to po světě mele.

Ukrajina - protesty a mrtví
Thajsko - protesty a mrtví
Venezuela - protesty a mrtví

Ve všech případech stát používá násilí proti svým občanům a zabíjí je za to, že nesouhlasí s lidmi kteří aktuálně jejich stát řídí. Tyto země sužuje korupce chránění státním násilím.

Policie všude na světě je hlavně od toho, aby chránila státní správu a vládní garnituru. V krizových situacích se to ukazuje jednoznačně.

http://caracaschronicles.com/2014/02/19/19f/

K tomu ještě napětí mezi Japonskem a Čínou - letos ten rok pěkně začíná.
20. 02. 2014 | 18:11

pavel v napsal(a):

Máte pravdu, na Ukrajině studená válka ještě neskončila.
20. 02. 2014 | 18:16

Dumpling napsal(a):

Tak horliví jako je ten eurovytěrák co dnes sedí na zahraničí, nebyli ani komunističtí poskokové Moskvy.
20. 02. 2014 | 18:19

Petr z Tábora napsal(a):

Fandím těm ukrajinským politikům, kteří chtějí k EU, fandil jsem statisícům demonstrujících.
Jako demokrat a humanista nemohu fandit těm dnešním údajně pěti tisícům na Majdanu, kteří se sami přiznali k porušení včera dohodnutého příměří s cílem vyprovokovat svými útoky na vládní síly ozbrojený konflikt s mrtvými za který bude odpovědnost některými přisouzena Janukovyčovi. Vinu na krveprolití mají obě strany a EU, Rusko a USA by se měli snažit situaci uklidnit, aby země mohla směřovat k předčasným volbám a ne k občanské válce a rozdělení země. Ve volbách mají možnost ovlivnit své osudy všichni občané, v občanské válce to za ně rozhodnou ozbrojenci na obou stranách.
20. 02. 2014 | 18:20

vico napsal(a):

Po tzv. "eurohujerských" komentářích jsem čekal až se ozve největší naděje naší české suverenity a českých nacionálních zájmů prof. Bednář.Nemohu si pomoci, ale jeho článek trochu připomíná preventivní návštěvu WC, kdy si dotyčný není jistý, zda-li při povolení svěrače bude následovat jen neškodný suchý prd anebo rozlévající se teplo ve spoďárech.

Dopadlo to v případě pana Bednáře dobře.Článek je naštěstí suchou neškodnou variantou. Verbální libertarián ale jinak jen lehce namodro přebarvený Putinovec vyzývá ke studené válce, díky níž jsme se dočkali návratu svobody. To je logika jak prase.

Bednář uhranut mrtvolami demonstrantů a policajtů nazývá potoky krve "velikou mrazivou ukrajinskou výzvou", která jak socha na Mamajevské mohyle vysoko ční nad usmiřovací politikou EU a USA.

Jelikož podle Bednáře je Rusko autokratické a EU autokratická, zůstává otázkou, jaký je vlastně smysl toho všeho - než jen krev pro krev anebo, jak se ozývá z páchnoucích úst autora - pročišťění vzduchu před bouří.

Takovouto alternativu nám tu tedy Bednář nabízí/sám však v kevlarové helmě a neprůstřelné vestě včas zdrhne/.
20. 02. 2014 | 18:22

vasja napsal(a):

Ja mu vůbec nerozumim.
A ani proč už neni u Kalouska a Karla, mi hlava nebere.
20. 02. 2014 | 18:28

šašek z Jihlavy napsal(a):

xx napsal:
"K tomu ještě napětí mezi Japonskem a Čínou - letos ten rok pěkně začíná."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nedivte se, v Číně mají rok koně, u nás to vypadá na rok volů. Pošleme je do Němec, Ukrajici přidají hřivny, stříbro už došlo i v Jihlavě.
20. 02. 2014 | 18:41

gaia napsal(a):

Ta dojemná starost o Zaorálkovo blaho v politice.
Kdyby to tu nekleklo, Zaorálekby někde učil na VŠ Marxismus leninismus, od října dovánoc 10hodin týdně nějaké přednášky a semináře, leden únor vyzkoušet par studentů, pěkně az po10. hodině,kdo by vstával za tmy, pak zas 3 měsíce tech 10 hodin a protože na marxák se vždy chodilo v předtermínu, aby měl člověk pak o zkouškovém čas na důležitější předměty, tak 4 měsíce sladkého a nerušeného nicnedělání, nebyla by to Havaj?
Ale kvůli nějakému cinkání klíči musel hledat náhradní kariéru, dřepí denně s těmi exoty v parlamentu, je pořád na očích, otřít se o něj může kde kdo a stejně se nezavděčí a ještě si oněm národ myslí, že je zloděj,jako ostatní politici.
Myslím, že ten ze demokracii, kvůli které se musel stát politikem vděčný není.
20. 02. 2014 | 18:49

Mac napsal(a):

Petr zTábora

kupodivu úplný souhlas.....

kdybynebylo těch, bůhvíkým podporovaných provokatérů a teroristických vyráběčů bordelu, nebyli by žádní mrtví
20. 02. 2014 | 19:02

Maximus napsal(a):

Antonín Malík
Nic mi neuniká, jen si myslím, že jste trošku mimo. Tedy alespoň z mého pohledu. Vy jste pesimista a všechny politiky jak na to koukám zahrnujete do stejné skupiny, na rozdíl od vás jsem maličko optimista a tak jako dost velká část našich voličů, chci změnu a volil jsem občanská hnutí. Ale čas ukáže, kdo z nás je blíž pravdě. Nemám přece patent na rozum a třeba se mýlím.
Mějte se.
20. 02. 2014 | 19:02

Twist napsal(a):

Jak dlouho se na to Babiš bude dívat? Nebo mu to vyhovuje? Už je tu opět holešovská výzva a nabírá na síle. To vlezhujerství Sobotky a Zaorálka je odporné. Klaus tady zvrtal kdeco, ale dosažením výjimky z lisabonských dohod držel na uzdě chamtivost sudeťáků, můžeme za tento dárek poděkovat Dientsbierovi. Ani v nejčernějším snu jsem si takto naplňování předvolebních slibů vítězných stran nepředstavoval.
20. 02. 2014 | 19:04

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

Hrozba z východu
------------------------
dnes

Rozklad státní moci na Ukrajině rozhodně není žádné vítězství demokratických sil nad autoritářským režimem. Je to rozklad velkého lidnatého a potenciálně bohatého státu a to nejhorší, co lze dělat, jsou ideologicky podbarvené zásahy. Miloš Zeman má samozřejmě pravdu, když nabádá k demokratickým volbám, ovšem demokratické volby nelze uskutečnit v rozvráceném státě. Jakmile nastane rozvrat, extremistické síly cítí příležitost urvat takový díl na moci, jaký by jim žádná demokracie neumožnila. Hrozbou pro demokracii na Ukrajině dnes už není ani tak Janukovyč jako teroristé s Molotovovými koktejly v ruce.

Otázka, jak to dopadne, není na místě: už to dopadlo. Řád je zde očividně v troskách a neexistuje optimální scénář, což by byly svobodné, demokratické, nezávisle kontrolované volby. Krym chce k Rusku, Halič chce být západní stát, ale stojí o to Rusko a stojí o to Západ? Evropská unie udělala obrovskou chybu, když uznala Kosovo coby řádný stát. Budeme legitimizovat Halič?

Lze si ovšem představit racionální přístup. Ten by znamenal okamžité utnutí morální, natož pak fyzické podpory rozkladným silám a souběžně s tím tlak na oslabený režim, aby přistoupil na svobodné volby. Nabídka voleb by jistě nezhoršila situaci a postoj k nabízeným volbám by aspoň trochu osvětlil záměry a smýšlení rozmanitých skupin, které čile válčí, aniž by o nich demokraté Západu měli tušení.

Nedělejme si iluze, že se nás rozklad Ukrajiny netýká. Rozklad Jugoslávie přečkala Evropa bez újmy, ovšem jednotlivé části někdejší Titovy federace byly na samostatnou státnost připraveny lépe, než ad hoc vznikající útvary ukrajinské. Problémy nastaly především v důsledku promísení etnik, což samozřejmě v Ukrajině existuje také.

Je to požár, páchne až k nám a důsledky budeme bohužel splácet - i proto, že evropská a americká politika ho pomáhaly rozdmýchat.
Aston
20. 02. 2014 | 19:05

neo napsal(a):

Terry Fox:

když už tak Tycho Brahe. Tycho de Brahe je špatně.
20. 02. 2014 | 19:13

patriot napsal(a):

Toto video ukazuje události v Kyjevě tak, jak je v české TV nikdy neuvidíte…

http://gloria.tv/?media=540709
20. 02. 2014 | 19:33

Karel Mueller napsal(a):

Pane Bednář,

po přečtení Vašeho blogu jste mě znechutil.

V prosinci jsem napsal v debatě Game is over a vypadalo to, že situaci bude řešit kancléřka dohodou s Putinem, ta se jasně vyjádřila, že Ukrajina nesmí stát před kategorickou volbou jeden nebo druhý.

Kdo do toho dál vrtal a takto to podělal?
20. 02. 2014 | 19:34

já napsal(a):

Janukovyč = vrah. ......jasně, střílejí tam povstalečtí teroristé ale vrah je prezident který uzavřel příměří které ovšem fašisté nedodrželi.
ZDE je jasně vidět, KDO střílí !!!!! https://www.facebook.com/pages/Antimajdan/263524583809903?ref=hl
20. 02. 2014 | 20:02

já napsal(a):

"Když jsem to poprvé zapnul, vypadalo to na první pohled jako občanská válka, ale při pozornějším sledování bylo lépe poznat o co jde. "Opozice" se jen snažila aby to vyvolávalo ten dojem, hořely tam zapálené pneumatiky, matrace a další materiál, v řadě podle kordonu policistů, "výstřely" se ozývaly jen ze strany "demonstrantů", za 6h co jsem to sledoval se policisté nepohnuli dopředu k "demonstrujícím" ani o krok, hrála tam tklivá hudba.

Před půlnocí se někdo snažil (Kličko?) sugestivním až hysterickým hlasem přimět "dav" (cca max 2 tis. lidí a ne 20 tis. jak píší naše lžimédia) k "činům". Zdůrazňuji že za celou tu dobu se policie na obou stranách náměstí nikam nepohla ani o krok, klobouk dolu před nimi že vydrželi stát v kordonu na jednom místě takovou dobu.
http://www.youtube.com/watch?v=MoiX6-KuHJM
20. 02. 2014 | 20:03

já napsal(a):

o co jde na Ukrajině.
Dle svědectví bývalých ssáků byli Banderovci horší než rodilí Němci !!!

a vraždili kromě Židů i Volyňské Čechy, což je u nás zamlčováno !!!!!!
s benderovci v EU je to katastrofa a totéž je posílat jim peníze !!!!

http://www.hrebenar.eu/wp-content/uploads/2014/02/ukrajina_naci_spolky.jpg
http://www.hrebenar.eu/
20. 02. 2014 | 20:06

Antonín Malík napsal(a):

Maximus

"jen si myslím, že jste trošku mimo"

Jak "mimo"? Přece nechcete tvrdit, že Babiš neumožnil Zaorálkovi účast ve vládě? Nebýt Babiše, soc. dem by vládu neutvořila. Nebo ne takovou, kde fungují lidé jako Zaorálek.
20. 02. 2014 | 20:09

já napsal(a):

Z výše uvedených faktů plyne, že Bednář je ideový zaslepenec bez pudu sebezáchovy, za peníze je schopný prostituovat jako holka na E55.
Bohužel, důsledky politiky USA, EU, těch chlapců a žen, kteří dojí své země a spolu drží basu, si všichni ještě vypijeme !!!
20. 02. 2014 | 20:09

StandaT napsal(a):

Když se Rus namsal na Gruzii, psal jsem, že to bude průšvih, protože mu jen vzroste chuť na renesanci svého vlivu v zemích, odkud se musel stáhnout. Dnes se vrací na Ukrajinu skrze "titušky" a kozáky.

Všechna iméria se budovala na krvi a nikdy tomu nebude jinak, zřejmě se máme na co těšit i my.
20. 02. 2014 | 20:19

Maximus napsal(a):

Antonín Malík napsal(a):
Přece nechcete tvrdit, že Babiš neumožnil Zaorálkovi účast ve vládě? Nebýt Babiše, soc. dem by vládu neutvořila.
............
Sakra chlape, kdyby mu to neumožnil, tak by byly třeba nové volby nebo by možná zapršelo nebo uschlo, případně kdyby někde byly ryby.....
Točíte se na nyní nedůležité kravině. S Váma musí mít stará asi zábavu, i teta Máňa to prý říkala.
Hezký večer.
20. 02. 2014 | 20:41

Antonín Malík napsal(a):

Maximus

Také přeji hezký večer.
Na Babišovi se neshodneme. Že umožnil Zaorálkovi ministerské křeslo je nezpochybnitelná skutečnost.
20. 02. 2014 | 20:47

Maximus napsal(a):

Antonín Malík

Tondo, co pořád řešíte, tak dopadly volby a jiná varianta nepřicházela přece v úvahu. Ty vaše rozbory jsou roztomilé a nejde o to, že mu to situace umožnila se stát "terazky ministrom", ale záleží na tom, jak tu funkci uchopil a pochopil o co jde. No a nyní překvapuje asi všechny a nejvíce voliče. Jestli se budou takhle chovat i nadále, rovnátkova strana bude v příštích volbách hrát druhé housle.
20. 02. 2014 | 20:58

Antonín Malík napsal(a):

Maximus

Mně Babiš nepřekvapuje, není nijak záhadný a složitý. Socani hráli druhé housle už teď.
Já očekávám, že nejvýše za tři roky bude obyvatelstvo Babiše nenávidět ještě víc než dnes Kalouska. Kobliha bude tak zprofanované pečivo, že ji nikdo už nevezme do ruky. Ovšem možná že bude nesnadnější se ho zbavit než toho Kalouska.
20. 02. 2014 | 21:08

strýc virus HxNx napsal(a):

sakumprásk se líčí vyvrklem stejně jako vozembouchem.
hoj, marmeláda prskla Bednářovi na bulvy!
20. 02. 2014 | 21:22

Maximus napsal(a):

Antonín Malík

Možná vám uniklo pár detailů ohledně Babiše. Ať už se dostal k majetku na začátku jakkoliv, svoje firmy vedl vždy tak, že je zvětšoval a představte si. nerozprodával je a na rozdíl od různých Bakalů a spol. zde v ČR a zisky ponechává a neodklání je někam na Kypr či jiné daňové ráje. Dále dává práci spoustě lidí i když možná někdo může kritizovat, že moc neplatí atd. Ale to je na jinou diskuzi. A srovnávání s Kalouskem je naprosto od věci, zkuste najít pár věcí a záležitostí, kdy on jeho urozená špatnost Kalous působil v souladu s potřebami této země a jejích občanů! Řekl bych, že většinou působil tak, aby z toho měla zisk spíše jeho kapsa! Je to klasický politický povaleč a lavírista, který snad už od školky byl v politických škamnách stejně jako různí, Bendové, Langrové, Grossové či Sobotkové..... je jich spousta!
Mějte se a už toho raději nechte.
20. 02. 2014 | 21:31

Antonín Malík napsal(a):

Maximus
"Řekl bych, že většinou působil tak, aby z toho měla zisk spíše jeho kapsa"
Kristepane, to je horování jako kdysi za Vůdce.
Mám tomu rozumět tak, že Babiš snad působil tak, aby z toho měla zisk cizí kapsa?
Vždyť je to žvást, Maxime...
Jak můžete tvrdit, že nevyvádí nic do zahraničí? Babiš je oligarcha, jak když vytiskne. A navíc poněkud křupan. Jak ukázal ve své řeči v parlamentu.
20. 02. 2014 | 21:39

Standa S. napsal(a):

Když se Usák namlsal na Balkáně, v Lybii, Afghánistánu, udržuje podporou zahraničních teroristů válku v Sýrii a přemluvil k útoku na Osetii gruzínského diktátora, psal jsem, že to bude průšvih, protože mu jen vzroste chuť na renesanci svého vlivu v dalších zemích, kde se dosud nezachytil pařátky. Dnes napadl Ukrajinu, podle Viktorie Nuland tam během 15 let nasypal Usák na oranžovou revoluci a na organizaci a výcvik Benderovců, když u něj samotného spousta lidi hladoví, nemají domov a většina Usáků nemá na doktora, neuvěřitelných 5 000 000 000 dolarů !! A tyto peníze, nasypané před tzv. "lidskoprávní občanské" organizace nejdou na pomoc obyčejným lidem, ale na Usákovy plány zem destabilizovat...

Je jen otázka, kdy budeme na řadě...
Všechna impéria se budovala na krvi a nikdy tomu nebude jinak, zřejmě se máme na co těšit i my.
20. 02. 2014 | 21:47

Standa S. napsal(a):

Když se Usák namlsal na Balkáně, v Lybii, Afghánistánu, A V IRÁKU......
20. 02. 2014 | 21:49

resl napsal(a):

chamtivej Usák, rozdavačnej Rusák, tak to ma byt.
20. 02. 2014 | 22:05

TomášL napsal(a):

Tak autore,

při pohledu na ukrajinský parlament, který před 1é minutami vyhlásil "demilitarizační zónu -centrum Kyjev", který byl schválen polovinou poslanců (všichni z levé strany parlamentního sálu a pravá byla zcela prázdná), to začíná vřít na východoukrajinských webech (odtrhnutí, volání po povstání proti "samozvancům" atp).

Tedy u kormidla se nám vyměnily skupiny, ale brázda na Dněpru zůstává...
20. 02. 2014 | 22:08

strýc virus HxNx napsal(a):

pěkná je ta fotka pupkatých kozáků s bubnem...
20. 02. 2014 | 22:22

Maximus napsal(a):

Antonín Malík

Na to, abych Vám tady dal spoustu argumentů na Kalouska není zde čas a prostor a ani nemám chuť se s Vámi tak trochu zmateným fanatikem pouštět do debaty. Byl by to ztracený čas. Mám i pár údajů, které nemám úplně ověřené, ale nemohu je sem dát, to by nebylo fér, ale kdyby to bylo jen z 10% pravda, tak věřte, že Kalous není čistý a férový člověk ani náhodou a Babišovi nesahá ani po kolena. Setkávám se i s lidmi, kamarády, které znám léta a kteří s ním přišli pracovně do styku a nehovoří o něm špatně a nikdo z nich na něj nevytáhl nějakou levárnu, za kterou by byl. Pohybuji se také často pracovně i v prostředí velmi bohatých lidí, zrovna tento týden jsem dělal něco pro člověka, co má majetek cca 5 mld.korun, což je na české poměry celkem dost a tito lidé mají dobré informace ze zákulisí a tak se leccos od takových lidí leccos dozvím a získávám tak za ta léta celkem slušný přehled o tom, kdo je kdo a mozaika poznání se uzavírá. Vy máte info spíše z tisku a od starý Zalabákový ze 3.patra pavlačového domu na Žižkově a to se musí nechat, ta ví o všem.
Dobrou noc a nenechávejte se okalouskovat.
20. 02. 2014 | 22:41

Antonín Malík napsal(a):

Maximus

Je zapotřebí skutečně značná zaslepenost, aby mě kdokoliv mohl považovat za nějakého Kalouskova přívržence, jak vyplývá z vašeho posledního příspěvku.
Každý, kdo někdy četl něco z mých příspěvků, i těch dnešních, musí snad vědět, že považuji Kalouska za zemského škůdce.
Musím říct, že Babiše považuji za jeho následovníka ve škůdcovkých aktivitách.
20. 02. 2014 | 22:59

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Pan Bednář je názornou ukázkou toho, proč školství v ČR upadá.
Lepšího příkladu bys těžko někde hledal.
Produkce plaklistů má zelenou a dveře otevřené.
20. 02. 2014 | 23:30

Martin1 napsal(a):

EU si sobě ulomila větší sousto, než je schopna pozřít. Jsem zvědav, jak ten konflikt, který pomáhal rozviřovat i náš "Bond" nyní ve vlastním pudu sebezáchovy rádi předají k řešení Rusům a budou se tvářit jako ohromní zastánci míru.
Až Ukrajinci otevřou hranice, aby umožnili "prozápadním střílejícím demokratům" utéct za hranice, aby tak uvolnili kotel s přetlakem, tak je máme tady doma. Čekám, že Miruna vystoupí se zásadním projevem, že je potřeba je zde uvítat s otevřenou náručí. 100 000 lidí? Oni získají status utečenců, ze země, kde je válka a máme je tu se všemi výhodami - nikdo nebude zkoumat, kdo to tam rozpoutal. To nebudou hodní Romové. S tím stoupne ještě více kriminalita u nás, protože pro všechny se nenajde "odměna za věrné služby" v různých nevládních organizacích a později se jejich různé skupiny budou mydlit na našem území. To bude čas, aby naše děti opustily naši vlast a zmizely někde v Austrálii.
21. 02. 2014 | 01:53

Roni napsal(a):

Autor: -Chtějí blíže k Západu,
Ano, chtějí se mít lépe, netuší co je čeká. Že jejich zemi rozkradou, fabryky projistotu srovnají se zemí a oni budou montovat na páse, pěstovat řepku. A koukat, že jsou lůzou ve vlastní zemi. Ano, krámi budou plné šmejdu co vydrží maximálně dva roky a den. Ale to za zotročení opravdu nestojí. Jídlo budou dovážet a cena pěkně poroste, možná jim zlegalizují trávu aby to v těch montovnách vydržely a montovali a montovali. Pak budou brečet za čertem z ruska když tam budou mít ďábla ze západu.
21. 02. 2014 | 05:51

antipolitik napsal(a):

Všechny krvavé konflikty na světě mají na svědomí pouze politici-nikdo jiný! A vždy jde v těchto revolucích o přerozdělování moci a peněz. Nějaké kecy a moudra nemají smysl. Lidi se prostě bouří kvůli jejich nekončícím krádežím a korupci. Jednoduše řečeno, krev teče jen kvůli pár nechutnejm "jedincům". I my máme svoje "jedince" a všichni známe jejich jména!!
21. 02. 2014 | 06:08

born65 napsal(a):

Odvážil jsem se tenhle blog otevřít až ráno, při svěžejší mysli, ale... kristepane, to je slátanina! S tím je ztráta času i polemizovat. Možná dobré pro Klausův institut, ale aktualne.cz takové hájkoviny srážejí kredit (už tak vadnoucí)!
21. 02. 2014 | 07:01

aga napsal(a):

Demokracie po aktuálňovsku:

http://www.blisty.cz/art/72247.html

Demokracie Aktuálně
Milan Daniel
Server Aktualne.cz, který se mj. specializuje na cílenou dehonestaci prezidenta republiky, přičemž nemine dne, aby se o to nepřičinil komentářem Martina Fendrycha nebo jiného výtečníka, si z pera téhož Fendrycha libuje nad tím, že čeští politici jsou v postoji k Ukrajině jednotní. (Zeman ovšem vlažně jednotný…)..."

To jsou ale zlá, falešná a nemoudrá slůvka, že...
21. 02. 2014 | 08:53

TomášL napsal(a):

Hlavně jsem zvědav, když byla vyhlášená de-militarizační zóna centrum Kiew, kdy to neprošlo legislativním procesem a není podepsán prezidentem, zdali bude tento akt respektován v čase, když pominu momentální trpění ze strany Janukovyče (jestli v jistou chvíli ho z procesních důvodů neshodí ze stolu).
21. 02. 2014 | 09:11

jogín napsal(a):

Dlouho jsem podporoval socdem, ale po Zaorálkových projevech k situaci na Ukrajině definitivně končím. Tak neobjektivní přístup pamatuji od politruků v padesátých letech.
21. 02. 2014 | 09:58

skeptický napsal(a):

Kdybych byl mladší,vyznal bych se ze své lásky a obdivu ke komukoliv aktuálnímu,a nechal se zvolit na pět let poslancem s evropskou penzí.A jsou tam možná o hodinu pozadu,omládnu.
21. 02. 2014 | 10:06

Miloslav Bednář napsal(a):

ad Realista:
Nacionalistu ze mne vytrvale dělají exkomunisté (např. Václav Źák), atp., kteří zřejmě neumějí číst a předpokládají totéž u ostatních....
Pro volný obchod s americkými firmami samozřejmě jsem.
21. 02. 2014 | 14:51

antipolitik napsal(a):

Bednáři proč ten nářek, že z vás někdo něco dělá? Vždyť se prezentujete jako pravicový "myslitel" a "filozof". Jako "myslitelovi" vám ale chybí to nejpostatnější-autarktický způsob myšlení. Jo jo, myslitel co vyčítá jinejm to, co sám dělá jak na běžícím pásu. Zase se opakuju, pořád nejsem schopen pochopit, že když máme všude tolik chytráků. že jsme v takový řiti.
22. 02. 2014 | 06:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy