Přemýšlejme o dvacátém osmém říjnu

28. 10. 2009 | 19:33
Přečteno 7994 krát
Naše republika dnes slaví svůj svátek. Je to nejvýznamnější státní svátek v našem kalendáři. Právem. Před 91 lety totiž náš národ ukázal, že jsou důležitější hodnoty než materiální dostatek. Že nejdůležitější hodnotou je svoboda a s ní související odpovědnost. Před 91 lety se náš moderní národ stal dospělým a definitivně potvrdil svou příslušnost k hrdé rodině evropských národů.

Svoboda a odpovědnost jsou tím hlavním odkazem 28. října. Vše ostatní je méně důležité. Vzestupy a pády, které nás od října 1918 potkaly jsou spojeny s naší schopností, respektive neschopností držet se těchto hodnot.

První republika nevznikla z touhy po vyšší ekonomické úrovni. I v rámci Rakouska-Uherska jsme si dokázali zajistit úspěch a prosperitu, stali jsme se průmyslovou mocností. Dalo by se říci, že jsme si žili spokojeně. Co nám ale chybělo, byla svoboda. Platili jsme nespravedlivé daně, nemohli jsme si o sobě rozhodovat sami, média podléhala císařsko-královské cenzuře.

Říjen roku 1918 toto vše změnil. Politické rozhodování o hospodářství přešlo do našich rukou, tedy do rukou těch, kteří tvořili ekonomické bohatství. Parlament se stal plnohodnotným tělesem, které suverénně rozhoduje o národní politice. A prostor v novinách dostala silná generace Čapků, Peroutků, Poláčků, Bassů…

Byla to léta rozkvětu. Zdaleka ne jen a ani ne v první řadě rozkvětu ekonomického. Vždyť první léta života nové republiky byla poznamenána poválečnou krizí. Ale oddanost svobodě a vůle k odpovědnosti nás přes tyto roky přenesla. Svoboda a odpovědnost vytvořily étos 1. republiky. Étos, který přežil neustálé a často malicherné šarvátky politické scény. Étos, který trval přes četné skandály a aféry mladé demokracie. Étos, který vnímáme a na který chceme navazovat i dnes, přestože ho ještě před faktickým nástupem nacistů spláchly potoky špíny vylité za ostudné 2. republiky.

Ano, po dvaceti letech budování státu přišla krize. Krize, která přinesla zpochybnění základních hodnot, na nichž stál masarykovský stát. Svobodu a odpovědnost začala vytlačovat touha některých přimknout se k silnému autoritativnímu režimu. Namísto velké generace intelektuálů, kteří položili základy étosu veřejné debaty, nastoupila do médií smečka vlků sebraných z ulice. Už nešlo o kritickou debatu a argumenty, o dobro a zlo, ale jen a jen a jen o to uštvat oběť za každou cenu. Obětí tohoto honu se stal i sám Karel Čapek. Dnes bychom tomu asi řekli bulvarizace médií.

Skutečná ztráta svobody a nástup protektorátu pak svým způsobem jen potvrdily zradu, které jsme se na vlastní svobodě dopustili sami. Podruhé se podobný vývoj opakoval o desetiletí později. Cestu k nástupu komunistů umetli demokraté. Demokraté, kteří se účastnili zákazu demokratické pravice, útoku na soukromé vlastnictví, honu na čarodějnice. A kteří se nakonec nedokázali ani spojit, aby svorně čelili komunistické straně.

Musíme si to vše připomínat i dnes. Dnes se rovněž nacházíme v jakémsi demokratickém poločase. Po 20 letech jsou opět zpochybňovány hodnoty 17. listopadu 1989. Jako by svoboda a odpovědnost už zase nebyly tím hlavním. Étos sametové revoluce se vytrácí v koalicích s komunisty. Vytrácí se v opětovné snaze nahradit svobodu státním poručníkováním a odpovědnost populismem. Vytrácí se v obdivu k autoritativnímu ruskému režimu. Vytrácí se i v médiích, která stále více rezignují na kritickou debatu, na střízlivé hodnocení síly a fakticity argumentů, na mravní rozlišování mezi objekty svého zájmu.

Dnes už nám nehrozí nástup 2. republiky. Jsme součástí NATO a EU, vnější hrozby nejsou zdaleka tak silné a bezprostřední, jako na konci života 1. republiky. Ale o to více si můžeme a musíme uvědomit, že onen „zpětný ráz“, ono zpochybňování hodnot, na nichž stojí naše demokracie, si způsobujeme sami.

Zvykli jsme si brát 28. říjen jako státní svátek, který tu prostě je a o kterém není potřeba přemýšlet. Ale to musíme. Jinak nám hrozí, že opět přijde doba, kdy nebude co slavit. Demokracie vůbec není samozřejmá. Bez oddanosti svobodě a vůle k odpovědnosti nemůže existovat. Nejvýše jako pouhá forma, jako prázdná skořápka, vyplněná populismem, neodpovědností, demagogií, frustrací, všeobecnou nedůvěrou a pocitem odcizení. To je vývoj, kterému my všichni svobodymilovní a odpovědní lidé v této zemi musíme společně bránit. Jen tak dostojíme odkazu 28. října.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

PatientO.T. napsal(a):

Slabé...
28. 10. 2009 | 19:39

Ládik napsal(a):

jako tée
28. 10. 2009 | 19:44

Ládik napsal(a):

.. ale lepší, než Paroubrek
28. 10. 2009 | 19:45

PatientO.T. napsal(a):

28. 10. 2009 | 19:54

Karel napsal(a):

... péro určitě.
28. 10. 2009 | 19:55

Zacheus napsal(a):

Snad si dovolím na okraj jenom tři stručné doplňující poznámky:

l/ Pokud jde o Étos první republiky, patří k němu také střelba do lidí v Duchcově, Frývaldově, v Bratislavě ( již 12.2.1919 osm mrtvých),v Orlové ( r. 1925-čtyři mrtví) a na dalších místech?

2/ Karel Čapek zemřel na zánět ledvin v kombinaci se zápalem plic.

3/ Máme být hrdi, pane Topolánku, třeba na takového politika, který označí evropskou ústavu jako "shit", aby následně pravil, že s přijetím Lisabonské smlouvy ( což je jen přepsaná evropská ústava) spojuje svoji další politickou kariéru?
28. 10. 2009 | 19:58

vlk napsal(a):

Meuvěřitelné!
Tohle si dovolí napsat někdo, kdo tad y vládl pomocí koupených poslanců! Kdo vládl o trochu díle pouze a jen proto, že člen jeho vlády byl vyjmut z pravomoci soudní a stím, že když je ohrožena sama existenc e vlády, musí jít nezávislost justice stranou. Napsal to někdo, kdo měl ve vládě na pozici ministra vnitra člověka, označovaného Kmotrem jako Íčko! A troufne si hovořit o novinářích, ulici a štvanici na Krala Čapka bez uzardění s tím,že jeho vlád apředložila a prohlasovala náhubkový zákon.. nevím jak kdo a jak komu , ale mně s e z toho zvedá žaludek.Zejména pokdu s i třeba ještě vzpomenu, jakým způsobem byl zvolen president..
28. 10. 2009 | 20:01

Holubář napsal(a):

Ztráta času.
28. 10. 2009 | 20:01

hoven napsal(a):

pane Topolánek, jste pro mě velké zklamání. Váš paroubkovský obrat ve věci LS beru jako podvod.
28. 10. 2009 | 20:02

volimCSSD napsal(a):

Topolanku!!!

Nikdo nam neda vic nez Paroubek! Ten misli na nas obicejne lidi! Da nam burty a ruze! Co nam das ty? Ti tve hradky z papiru nikomu nenaplni zaludek. Jirka misli na nas. Da burty a i hortici. A i ruze.
28. 10. 2009 | 20:07

Kritik napsal(a):

"... náš národ ukázal, že jsou důležitější hodnoty než materiální dostatek. Že nejdůležitější hodnotou je svoboda a s ní související odpovědnost."

Nechce se věřit, že toto psal pan Topolánek. Leda, že by se předem poučil na univerzitě v Plzni.
28. 10. 2009 | 20:08

volimCSSD napsal(a):

vlk! je to meuveritelne!
Jirka misli na lidi. Obetoval se aby mel hezci prvni damu az ovladne Cesko. Misli i na tebe! Chce abys mel co nejvic penez za co nejmin prace. Volim CSSD protoze maji i radi kulturu. Jandak je lepsi nez ten Dostal. Je vice cervenej a hlasitejsi.
28. 10. 2009 | 20:12

vlk napsal(a):

volim CSSD
je čas aby v Bohnicích skončily vycházky. Nebude mi líto, že ti dneska budou špendýrovat dvojitou dávku sedativ. Evidentně to potřebuješ.Kdyby od tebe chtěli nějaký poplatek za recept nebo tak něco, dej vědět rád ti to zapaltím. Abys dlouho netrpěl.
28. 10. 2009 | 20:15

Ivan napsal(a):

Predem omlouvam se za spatnu cestinu, jsem cizinec puvodem z Ukarajiny, ktery bydli uz skoro 3 roky v Cesku.
Pane Topolanku, ne myslete, ze Cesko vzdycky bude v orbite zajmu dvou velmoci - USA a Ruska, i kdyz to v ruzne casy bude ruzne.
To, ze jsme (Cesko) ted soucast EU, je sice velmy dobre, ale proc jste tak nastvani na Rusy, mate nejaky obavy, bezpecnostne rizika (Privatizace CSA), zavislost na energetyckych zdrojech (plyn, ropa), obavy z Putinizace... je to smesne.
Je nova doba, a Vy mate prispet take do rozvoje vztahu mezi Ruskem a Ceskem, velice dobre Vas vnimal gdy jste byly v cele EU, mate na to zalusk a darilo se Vam dobre rozpoutavat problemy z plynem.

Chci, aby ste predevsim royvijel sve dovednosti v mezinarodnej polytice, a ne gnily tady v ceskej, nechte to Paroubkam, Ratham, jdete treba na eurokomisara, ministra zahranicnich veci, velvyslance, nevim co este...
28. 10. 2009 | 20:16

volimCSSD napsal(a):

Kritiku!
Psal to! Paroubek bi to nenapsal. Jirka ma poslani pro obicejne lidi. Misli na tebe a mne. A chce abi jsme se meli dobre jako on. Kde je hotel Kampinski?
28. 10. 2009 | 20:17

kormoran napsal(a):

Volim Cssd- Ruze TY svadla a zpekacek SY sezral)))
28. 10. 2009 | 20:21

Emissary napsal(a):

Jú, pane Topolánku.

Tak toto, Vy jste se tady dlouho neukázal, Paroubek je tady skoro každý týden a jeho žena doplňuje... Pamatujete, jak jsem upozorňoval, že nemáte dělat chyby, že máte být jednotní. Nevím, kdo tohoto upozornění nedbal, možná i Vy. Dělal jste zbytečné věci, nekontroloval své emoce. Vztah, který jste z cela přirozených pohnutek nechtěl odhalit, se nakonec obrátil proti Vám. Jakoby jste chtěl, aby Paroubek, Váš oponent měl zvítězit. Všechno je to lidské, ale nelidské nechat zvítězit Paroubka.

Hm, a o LS ještě přemýšlejte, není to tak jednoduché. Klaus? Hm, to nevím, ale myslím, že skončí s funkčním obdobím. Vy a já přece máme společné vzdělání, i když já jsem dělal středoškolskou klasiku.
Ale já jsem neměl odvahu zabruslit do politiky. Takže 1:1, pane Topolánku :)

Držím palce, jiná alternativa asi tady není.
28. 10. 2009 | 20:29

volicCSSD napsal(a):

vlku.
slecna sestra co se stara o mne a o JIRKU P. tvrdi ze se lepsime. JIRKA sice porad neco mele o tom ze je premier vesmiru, ale my mu to uz moc neverime. Ja mu tuhle namaloval obrazek Marsu a JYRKA uplne ozil. Jako by mu to neco pripominalo. Rekl, "Unor 1948, Kocka, Durickova dcera, komuniste jsou bratri...a pak vzdychnul, skoda RaJe. Co to znamena Kritiku?
28. 10. 2009 | 20:31

kormoran napsal(a):

...boj kohoutu na hnojnisti...http://www.youtube.com/watc...
28. 10. 2009 | 20:34

Marcus Agrippa napsal(a):

Zajímavý začátek - děsný konec. Dnešní významný den by měl být hlavně o zamyšlení, jak každý z nás vidí naši zemi. Ono totiž paralela rozpadu RU a přijetí LS ukazuje na různé souvislosti. Jestli to bude pro náš národ dobře nebo špatně ukáže zase jen budoucnost.
28. 10. 2009 | 20:35

volicCSSD napsal(a):

Topolanek ma jachti a Jirka ma Kocki a Dvoraki,

Nekteri jezdi na mori a jini se zeni v hotelich stbaku ovesenimi zalatimi retezi a odpustenkami od Sobotku. Nekteri jsou na jachtach a jini si je pozvou na autogramiadu. Nekdi to nekdo neprezije. Ale vsichni misli na lid.
28. 10. 2009 | 20:39

kormoran napsal(a):

Kviz pro Ivany.
Visi to na stene a dela to tik-tak.
a) stare pendlovky
b) zapomenuty batoh Paroubkovych pratel ze Syrie
c) preparovana ruka sovetskeho vojaka s koristi.
28. 10. 2009 | 20:52

Vico napsal(a):

Když tu jednou za uherský rok něco dodají Langer nebo Topolánek, tak to opravdu stojí zato.

Ale proti gustu žádný dišputát.

Odcházím, abych nerušil ty, co se konečně dočkali slova svého lídra.

Doufám jen, že to tu nezklouzne v kolektivní masturbaci :))
28. 10. 2009 | 21:16

grőssling napsal(a):

Promluvil náčelník Blbů z Horní Dolní a Velrybářů ze severu. Hrozné slohové cvičení.
28. 10. 2009 | 21:17

blue jay napsal(a):

grossling?
To mel Paroubek opet tiskovku? O cem tam brecel? Kdo ho zase nema rad? Mas nake novinky?
28. 10. 2009 | 21:23

blue jay napsal(a):

No vidis Vico,

Paroubek, Zaoralek, J.Havel, Rath atd se tu produciruji v plne nahote kazdych par dni. A ani se uz nestydej. Topolanek by jim mel zavidet.
28. 10. 2009 | 21:29

franci napsal(a):

Toto píše člověk,který chtěl cenzůrovat vysílání veřejnoprávní TV, aby kryl defraudanta,který držel vládu u moci,díky podvodu či úplatě.Člověk, který bije novináře,vyhrožuje jim smrtí a kope do jejich aut.Člověk, který se nechá fotit nahatý s postaveným přirozením na pochybných párty s pochybnými lidmi(zloději).Člověk sprosťák,hulvát,cizoložník!!
Takový nám tady chce něco radit?To je výsměch národu!!!!
28. 10. 2009 | 21:33

borůvka napsal(a):

Pane Topolánku, dneska opravdu na Jyrku nemáte.
28. 10. 2009 | 21:33

olda napsal(a):

Pane Topolánku,
tato krásná slova
"Demokracie vůbec není samozřejmá. Bez oddanosti svobodě a vůle k odpovědnosti nemůže existovat."
jste napsal opravdu vy?
Po schválení LS? Vždyť nás zbavujete svobody! V brzké době začnete předávat pravomoce do rukou EU!Ptáte se někdy lidí, co chtějí? Dočkáme se někdy v parlamenu a sněmovně slušnosti, morálky, zodpovědnosti?
28. 10. 2009 | 21:40

blue jay napsal(a):

franci,

precti si tohle!
Paroubek a "Vitezny Unor"

Jiz v roce 1978 soudruh Paroubek rekl: "Pro nás mladé, kterí jsme únor 1948 neprožili jako osobní zkušenost, je toto datum predevším historická událost, kdy byla s konecnou platností rozhodnuta otázka politické moci, došlo k likvidaci pozic exponentu buržoazie v politickém živote republiky. Nyní, 30 let po únoru 1948, jsou pro nás mladé ideje Února živou výzvou. V naší stranické práci je stále co zlepšovat. "

Je zcela zrejme ze Paroubek ma stejne mysleni i dnes.
Tohle chces Franci?
28. 10. 2009 | 21:40

topol napsal(a):

shit topolánek,nic víc nic míň
28. 10. 2009 | 21:43

blue jay napsal(a):

borůvko?
Kdo na Paroubka ma? Je v CR vetsi demagog a lhar nez on? A pokud ano dela ho to lepsim?
28. 10. 2009 | 21:44

Pepa Řepa napsal(a):

Pozoruhodné
teprve říjnové beknutí modrého alfa-samce vylákalo vlka z úkrytu.
28. 10. 2009 | 21:47

Ekonomik napsal(a):

Mein Gott,
co to tady ten odstavený lampasák píše za nesmysly(Platili jsme nespravedlivé daně...)!Za Franze Josefa byly daně před rokem 1914 nastavené na 11,5% pro všechny, dnes platíme přes 60% v souhrnu a nic za to nedostáváme. Císař pán dokonce z větší části financoval české národní divadlo, kdežto dnešní "elitáři" nepustí ani chlup ze svých naloupených miliard. Už aby jsi zmizel ze scény Mirďo.
28. 10. 2009 | 21:56

ketas napsal(a):

přemýšlejme o mirkovi topolánkovi a jeho prázdných frázích. přemýšlejme, proč je stát rozkraden a čech a v čechách hostem. přemýšlejme o politice našich politků, jichž je m. topolánek jedním z hlavních představitelů
28. 10. 2009 | 21:57

PatientO.T. napsal(a):

2 Pepa Řepa:
:-)
Také jsem měl obavy. Vlk totiž nebyl k nalezení ani mezi outsidery...
28. 10. 2009 | 21:57

blue jay napsal(a):

2 nick Ekonomik,
Mein Gott, proc si hraje Bohus Sobotka na ekonoma? Vzdyt je to skoro pravnik! Na co si hraje Ekonome? A vis Ekonome ze mezi dnesnimi poslanci CSSD je vice nez 20 clenu KSC? Mein Gott!
28. 10. 2009 | 22:09

Lex napsal(a):

Vstaňte a poslyšte slovo boží: " Po 20 letech jsou opět zpochybňovány hodnoty 17. listopadu 1989. Jako by svoboda a odpovědnost už zase nebyly tím hlavním. Étos sametové revoluce se vytrácí v koalicích s komunisty. Vytrácí se v opětovné snaze nahradit svobodu státním poručníkováním a odpovědnost populismem." Amen!
Pane předsedo, Vy jste se těch lidí, co cinkali klíči, ptal, jaké uspořádání společnosti si ve skutečnosti přejí? A oni Vám řekli, že tohle? Pak nevím, na kterém náměstí jste stál a s kterými lidmi jste mluvil. Že by už tehdy Dalík? „Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků. Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte… Možná se ptáte, po jaké republice sním. Odpovím vám. O republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk poslouží ji. Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících…. Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat…. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.
Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury… Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO.“
Nic Vám to neříká? Ale jděte – Václav Havel, prosinec 1989.
Takhle to pamatuji já. Za touto vizí šly ty statisíce a miliony lidí. Porovnejte, co jste s jejich důvěrou udělali, a pak se odvolávejte na hodnoty 17. listopadu 1989.
28. 10. 2009 | 22:10

george napsal(a):

Sváteční den a jeho výsledek
http://niniveskal.blogspot.com
28. 10. 2009 | 22:14

blue jay napsal(a):

premejslej o tomhle ketas,
"Pro nás mladé, kterí jsme únor 1948 neprožili jako osobní zkušenost, je toto datum predevším historická událost, kdy byla s konecnou platností rozhodnuta otázka politické moci, došlo k likvidaci pozic exponentu buržoazie v politickém živote republiky. Nyní, 30 let po únoru 1948, jsou pro nás mladé ideje Února živou výzvou. V naší stranické práci je stále co zlepšovat. "
premejslej ketas o tom kdo to rekl!
28. 10. 2009 | 22:14

george napsal(a):

Vzpomínám na dávné záběry televize, kdy nadšení lidé v Iráku strhávali sochu svého nenáviděného diktátora. Koukám nyní, co mají dnes navíc - krev, výbuchy, hrůzy. Zlatý diktátor, to za něj nebylo. Vzpomínám, jak tento národ zvonil klíčky a řval - nejsme jako oni. Také jsme svrhli diktátory na ÚV a co máme navíc nyní? Můžeme sprostě beztrestně nadávat na prezidenta, vládu, na sebe kolem. Nejsme jako oni, jsme ještě horší. Neumíme zacházet s demokracií stejně, jako ti v Iráku. Potřebujeme na sebe bič, malý dvůr a diktátora. Až potom se zase posereme strachem a budeme zticha. A bude klid, bude nám zase všechno "jedno". Co vlastně chceme, když dokážeme všechno jen poplivat, zesměšnit a držet se za ramena jen když vyhrajeme hokej. Stydím se za ty výlevy chudých duchem, kteří přispívají podle toho, jestli nám napsal Petr, nebo Pavel. Zlatí komunisti, viďte?
28. 10. 2009 | 22:18

Carlos V. napsal(a):

pane Topolanku, diky Vam muzeme slavit posledni 28. rijen.

Vyroci udalosti, kdy se jiste skupine lidi podarilo vymanit z vlivu vseobjimajici byrokracie.

Udalosti, od niz nastalo svobodnejsi obdobi v zivote nasich predku.

V soucasnosti se ovsem jevi rakouska byrokracie jako velmi slaby cajicek porovnavaje s byrokracii ceskou.

Misto prace na snizovani byrokracie jste Vy osobne dal pravo na rozhodovani o nasi svobode byrokratum, na jejichz konani mame jeste mensi vliv, nez jsme meli na byrokraty rakouske.

Jste zabijec svobody, srab a podly clovek. Vase jmeno budiz pritesano na kamen lezici v pekle pod jmeno Emanuela Moravce a Vasila Bilaka.
28. 10. 2009 | 22:19

JC napsal(a):

Lex,
Sorry Lexi já jsem byl v 89 také hodně blbej a najivní, ale z toho co říkal Havel/viz vaše citace/ jsem mu nevěřil ani slovo.
Tím nijak nomlouvám to co tu stvořil Mr.Topolánek.To ani nechci komentovat.
28. 10. 2009 | 22:20

blue jay napsal(a):

Me ani neprekvapuje ze Mirek Topolanek
je jedinej politik co si uvedomil o cem dnesni den byl. Zatim co hejtmanoposlanec Rath obchodoval se strachem, Paroubek si stezoval na media a Cyril Svoboda se modlil at se jeho strana dostane do parlamentu, Topolanek si nezapomel. Nezapomel na 40 let hyenismu KSC. A vzpomnel si i na strany ktere jsou primi potomci KSC. KSCM a jejich prisluhovaci CSSD. Jen mezi poslanci techto stran je vice nez 50 byvalych clenu KSC. To je pokrok co?
28. 10. 2009 | 22:36

stále rebel napsal(a):

Lisabon je mrtvý, řekl Topolánek. Zelení i euroskeptici se zlobí

Ať už bude Lisabonská smlouva ratifikována, nebo ne, je to podle Mirka Topolánka mrtvý dokument.
……¨
Lisabonská reformní smlouva podle Topolánka neodpovídá realitě 21. století. "Skutečná diskuse o podobě Evropské unie je ještě před námi," zdůraznil český expremiér.

http://zpravy.idnes.cz/topo...

No jak je to, každý den jinak?

A co Mr Dalík, přece jen rozvod?
http://www.youtube.com/watc...
28. 10. 2009 | 22:36

Jaroslav Kronus napsal(a):

Vzkáz táty - Mirku,vem si už konečně Talmanku, přestaň kamarádit s tím sígrem Dalíkem, umravni parchanta z prvního manželství, přestaň lidi děsit komunisty -sám jsi dělnického původu ,snad už jsi konečně splatil hypotéku u kamaráda Koukala, nos prosím tě slipy i přes italskými kurvičkami a ikdyž jsi prohlásil, že jsi chlap s gulama, tak nenos ptáka na klopě,ale mezi nohama- tvůj táta Mamula senior
28. 10. 2009 | 22:42

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Lex:
V.H. dále se ještě dušoval, že nepožádá o restituci Lucerny...atd.
Když jsem viděl, jak páter Malý přiměl masu lidí na Letné k pokleku, vzpomněl jsem si na jiné projevy masovosti v minulosti. A proto mne dnešní situace nepřekvapuje, asi bych měl panu biskupovi poděkovat.
28. 10. 2009 | 22:45

franci napsal(a):

blue jay ...a co to má jako být tak strašného,že něco z mladické nerozvážnosti ,řekl Paroubek? Navíc v hluboké totalitě,kdy se taková slova vyžadovala?Šel s dobou ,tak jak Vašek Klausů,Mirek Topolánků,který taky chodil do prvomájových prvodů a volal hesla ,ať žije KSČ a s SSSR na věčné časy a nikdy jinak!
Šířite tu jenom modrou propagandu po vzoru KSČ( a to vás na rodíl od té doby k tomu nikdo nenutí), nic jiného a ty speciálně.Ze slušného a podctivého člověka děláte zrůdu v lidské podobě.Podej si s komunistama z roku 89 ruku, jste stejní jako oni.
28. 10. 2009 | 22:46

george napsal(a):

Falsum nick george IP 88.101.221.200
person: Jiri Hvezda
address: Telefonica O2 Czech Republic, a.s.
address: Za Brumlovkou 2
address: Prague 4 - 140 22
address: The Czech Republic
phone: +420 2 84084222
e-mail: jiri.hvezda@O2.com
jiri.hvezda@ct.cz
28. 10. 2009 | 22:51

Pípa napsal(a):

Bez komentáře.
28. 10. 2009 | 23:03

malma napsal(a):

helemese koukejmese,.. kde se vzal, tu se vzal na blogu sousedovic malý Myrek:) vybékal se nám tu hnedle po ceremoniálu,asi psal blog během projevu velkého ex-čestného předsedy stále ještě jeho ptákostrany:)

co se stalo?
a) poznal sílu a kouzlo blogování
b) potřeba se vyjádřit po projevu expředsedy
c) nudil se při projevu expředsedy
28. 10. 2009 | 23:03

jarpor napsal(a):

No, tak trochu jako křeč...

Ale jedno upřít nelze. Jediný, který píše o 28. říjnu.
Jiný si tu stěžuje, jak o něm píšou, druhý, jak je chytrej...

Hezkou noc
28. 10. 2009 | 23:40

Konrad napsal(a):

Krasna slova o svobode a demokracii,ovsem ten kdo zna realitu vlady Topolanka a jeho kliky, musi se dusit smichy. (pokud ovsem nepatri k hornim 10 000)...Tyto slova nuti k zamysleni:nepustit tyto zlocince,uz nikdy, k rizeni naseho statu.
28. 10. 2009 | 23:48

Julius napsal(a):

Komentare pod Vasim clankem jsou presnou ilustraci Vasich slov:

"Ano, po dvaceti letech budování státu přišla krize. Krize, která přinesla zpochybnění základních hodnot, na nichž stál masarykovský stát. Svobodu a odpovědnost začala vytlačovat touha některých přimknout se k silnému autoritativnímu režimu. Namísto velké generace intelektuálů, kteří položili základy étosu veřejné debaty, nastoupila do médií smečka vlků sebraných z ulice. Už nešlo o kritickou debatu a argumenty, o dobro a zlo, ale jen a jen a jen o to uštvat oběť za každou cenu."

Drzim vam vsechny palce.
29. 10. 2009 | 00:05

majolenka napsal(a):

škoda jen, že slova nejdou ruku v ruce s činy........i tak alespoń téma je méně sebestředné než poslední páně Parobkovic výplod ....chlapa nedělají slova, ale právě ty činy a tam se v sebestřednosti bohužel s Paroubkem příliš nelišíte
29. 10. 2009 | 00:06

Ládik napsal(a):

Můj postoj k 28. říjnu je tento: dodělat dřevo na přitápění a uklidit bordel na zahradě. Sklidit zbytky vína a zmoštovat jabka. Vystříkat wapkou zahradní vercajk a promazat ho. Přichystat ptačí krmítka, najít běžky a vosky.
29. 10. 2009 | 06:14

Béda napsal(a):

Jistě, pane expremiére!

Čtouc vaše hodnocení české státnosti při příležitosti výročí 28. října, říkám si:
Škoda, že již nejsou mezi námi TGM, Jaroslav Hašek anebo K.Kryl.

Jistě by se při sledování vašeho osobního života, podnikání a politického života autora tohoto zamyšlení nezdrželi svého komentáře:
TGM by se možná zamyslel nad platností svého kréda: Nebát se a nekrást! (prosím neplést s Nebát se a nakrást!)
Jaroslav Hašek by jistě načerpal invenci k pokračování svého Dobrého vojáka Švejka! (Především kapitoly - život a odkaz Feldkuráta Katze).
A K.Kryl by opět zapěl něco ve smyslu: "Vrah na rohu ulice stál a o morálce kázal..."
29. 10. 2009 | 06:29

Tomáš Fuk napsal(a):

Pane Topolánku,
především vy a vaše ODS byste měli přemýšlet o tom, jak jste prohospodařili důvěru většiny těch, kteří vám uvěřili.

Já přemýšlím o tom, kdo ještě může věřit takovým jako jste vy a vaše strana. Jednoznačně mi vychází, že to jsou zbohatlici, kteří rozkradli tuto republiku a mají strach, že přijdou o svůj majeteček, novinářští pohůnci a jimi zmanipulovaná mládež a jednoduší lidé, kteří neumí nebo nechtějí přemýšlet.

Čím dál častěji slyším kolem sebe názory, že by se opět mělo zvonit klíči ale tentokrát francouzskými a že by byla třeba ne sametová ale smirková revoluce a čím dál víc jim dávám za pravdu.
29. 10. 2009 | 07:30

Jeník napsal(a):

Tak nám to tady Mirek Topolánek, světově známý jako Topořivý po dlouhé době zase vysvětlil, jak to vlastně bylo v dějinách. Je hezké že plije na dobu minulou, ve které jako kádrový synek studoval výběrovou komunistickou vojenskou školu, je hezké, že plije na období fašismu, když běhá se svým synkem (má ho s nějakou Talmanovou) po Praze s tryčkem na kterém má 18 (AH), je hezké že vzívá hesla AH a chová se jak představitelé Říše, kteří nosili černé uniformy. A takový člověk chce opět ničit život slušným lidem v našem státě.
Co ale můžeme chtít od takovéhoto bezcharakterního člověka, když zrovna takový vůdce nám z hradu káže své bludy, že lidé mají nenaplněné tužby a tak jsou nespokojení. Tito dva duševní titáni si nepřipouští, že slušní lidé jsou naštvaní, co za materiál nám chce tady kázat o morálce.

Je úsměvné, jak většina z vyznamenaných včera na hradě byli bojovníci proti minulému režimu. Kdy se dočkáme, že budou odměňování bojovníci proti současnému zločinnému systému - finanční totalitě zneužívané samozvanými, bezcharakterními lidmi.
29. 10. 2009 | 07:31

hovorka11 napsal(a):

Je vidět, že pan Topolánek vyrostl v prostředí "socialisticky pracovat a socialisticky žít".
Dnes už se řídí heslem:
" kázat ostatním kapitalismus, ale žít v komunismu".
Hrstka lidí si zařídila tento způsob života proti vůli 95% "bolševické věšiny".
Účelový nacionalismus je krytý krásnými slovy o vlasti, svobodě a demokracii.
Tímto krásným článkem se v porovnání s předchozí politikou jen usvědčujete.
29. 10. 2009 | 07:32

vasja napsal(a):

Pane Topolánku.
Neztrácejte víru. I "vaše" éra má svůj étos a jeho nositelem je třebas kámoš Řebíček.
Hlavu vzhůru. ogare.
29. 10. 2009 | 07:51

Míval napsal(a):

Pane Topolánku, jako podnikatel jste selhal, jako politik nestojíte za nic a jako historik jste tak na úrovni šesté třídy základní školy. Co s Vámi?
29. 10. 2009 | 07:55

slavwin napsal(a):

Rozbití RU byl skutečně krok zpět, který dal do pohybu expanzivní síly v Rusku i Německu. Nevím jak to bylo s daněmi ale nepřipadá mi pravděpodobné, že by podnikatelé s německou národností platili nižší. Patřili jsme vlastně do celku podobného dnešnímu, jen Anglie a Francie byly možná trochu mimo. Vývoj v tomto směru považuje většina lidí za pozitivní. Tento stav je silně atakován jedním polorusem který byl příslušníkem ODS. Vývoj sociální je taktéž pozitivní jev, nebot´Vaše chytrost (viz bilboard s Dalíkem) je spojená s něčím co kryjete a je nezákonné, aby nebyla obnovena totalita musíme se s tím smířit, můžeme to jen se snažit korigovat, což Vy považujete za negativní jev, nad kterým je třeba se zamyslet.
29. 10. 2009 | 08:09

juvel napsal(a):

Člověk si říká, že ho už dnes nemůže ani nic moc překvapit. A pak zase kouká jako blázen, když čte blog p. Topolánka. Teď už by mě mohlo překvapit jen to, kdyby p. Topolánek napsal blog, ve kterém by uznal, že on sám má lví podíl na diskreditaci demokracie v našem státě. To by ale způsobilo totální zemětřesení v mysli mé a myslím i v mysli dalších. Jsem však klidný, to se nestane.
29. 10. 2009 | 08:21

Petr napsal(a):

Pane Topolánek,
byl jsem a snad stále budu příznivcem Vaší strany. Ale strany stále vyrůstající "z modrých kořenů" jak jste si schválili i na posledním kongresu. Nechci, ale pomáhat straně, s kterou mává 6 fundalisticko dogmatických zelených fanatiků. Ať už jde o energetiku, průmysl, dopravu, zemědělství, lidská práva (co práva lidí co denně chodí poctivě do práce a flákače, gemblery, narkomany, pedofily, zloděje, lupiče, recidivisty královsky živí?). I práva České republiky musel v Bruselu uhájit pan president Klaus, protože vláda ODS podlehla nátlaku Zelených a žádnou vyjímku jako jiné státy nevyjednala.
Přeji Vám i Vaší straně hodně úspěchů, ale bez zelené totality v jakékoli formě.
29. 10. 2009 | 08:26

Myrda napsal(a):

K popukání, ubohý "shit" pronáší "státnický projev". Hnus, hnůj.
29. 10. 2009 | 08:28

buldatra napsal(a):

Nezbývá mi, než konstatovat, že k tomu, co napsal nick Lex, není co dodat.

Ad autor:

osobo, rozpor slov a činů dělá z politiků tajtrdlíky a z voličů i nevoličů blbce. A jak to tak sleduji, děláte všechno proto, aby se na tom nic nezměnilo.
29. 10. 2009 | 08:42

Růže napsal(a):

Topolánku, že bys Ty přemýšlel o 28. říjnu? Ty máš co přemýšlet o tom, jak si svými činy pošlapal svou rodinu i republiku. Nedá sa na Tebe koukat, ne ještě něco Tvého číst. Sklapni a děkuj minulému režimu. Máš za co. Nadešel čas splácení.
29. 10. 2009 | 09:02

myrta napsal(a):

Vaše hvězda zašla Topolánku.Čiší z vás lež a faleš s primitivní nadějí vrátit se.Pa,pa.
29. 10. 2009 | 09:28

DJ napsal(a):

Pane Topolánek,

já bych tu eufórii trochu zbrzdil. Československo nevzniklo z touhy po svobodě, ale z touhy našich neúspěšných poslanců z CK padlamentu po korytech. Úplně stejně, jak vzniklo samostatné Slovensko z "touhy po svobodě". Myslím si, že z 28.10. udělat nejvýznamnější státní svátek v našem kalendáři je zcestné.
29. 10. 2009 | 09:46

jk-jiny napsal(a):

Dokud to nebudou dopisy z kriminalu, nema cenu si texty tohoto lampasaka s gulama cist.
29. 10. 2009 | 09:52

jo napsal(a):

(O)dborně (D)okradli (S)tát. Myrku, kdo to za tebe psal?
29. 10. 2009 | 10:03

Zdenek Mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivé a vulgární texty, které byly v rozporu se záměry těchto stránek, tj. vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Dále jsem smazal jeden příspěvek, který byl napsán celý velkými písmeny (zvýrazňování vlastního příspěvku na úkor jiných textů).

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco,
správce blogů a diskusí
29. 10. 2009 | 10:05

Zdenek Mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem další hrubě urážlivý text ("lump", "grázl"), který byl v rozporu se záměry těchto stránek, to je vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů a diskusí
29. 10. 2009 | 10:55

Tom.Atom napsal(a):

Nestačím se divit. Já vás pořád vidím na jachtě, se stopořeným přirozením u Brelusconiho na mejdanu s prostitutkami, ukazujícícho "fakáč" na poslance s tím, že jsou jedničky. Pane Topolánku, že zrovna vy si dovolíte něco kázat o odakzu našich otců zakladatelů. Masaryk se v hrobě obrací, Peroutka a Čapek by na vás ve svých článcích jistě nenechali nit suchou. Nemohu si pomoci, jste naprostý cynik s totální ztrátou soudnosti. Prosím, už nic nepište.
29. 10. 2009 | 11:19

Geronimo napsal(a):

Dutohlave obecný, já ten tvůj výplod ani nečetl a pořád si stojím za svým...zase jsi mimo. Škoda že jsi na střední lampasácké v Opavě lépe neposlouchal!!! Už bys měl kvér u spánku.
29. 10. 2009 | 11:25

Jiří napsal(a):

Diskuse je obrazem toho, o čem právě pan Topolánek mluví. Doufám jen, že přispěvatelé do těchto diskusí na internetu nejsou skutečným obrazem české veřejnosti.
29. 10. 2009 | 11:28

jan napsal(a):

Pane Topolánku,vy jste nevládl, vy jste se jen obklopil kamarády gaunery, které jste instaloval do funkcí kde se dobře krade.Když se něco provalilo, opět jste se nechoval jako premiér, ale jako kámoš, který nezradí. Jako na kámoše je na vás asi spoleh, ale občan se na vás kvůli vašim vazbám na kámoše gaunery spolehnout nemůže.Pane Topolánku, vy, Langer, Řebíček, Bém a Jančík jsou lidé, kvůli kterým nemohu ODS volit i kdyby byla nejpravicovější mezi pravicovými.
29. 10. 2009 | 11:51

helí napsal(a):

Zbytečné a upatlané v této době, ostatně jako projevy ostatních představitelů státu (mimo paní A.Dvořákové)v Národním muzeu. Takže jedině co je na Vás zajímavé, je faux pas Vaší partnerky,která se dostaví na slavnostní předávání vyznamenání v šatech bez rukávů.
29. 10. 2009 | 12:02

myrta napsal(a):

Jak tristní situace Topolánka je,ukazuje příspěvek Jiřího.Nic nechápe on,Topolánek,ODS.Jste prostě prokouknutí,zdiskretizovaní a nedůvěryhodní.Kapíto?
29. 10. 2009 | 12:07

ali napsal(a):

Líbí se mi, jak ortodoxní bolševik a socan řvou o neslušnosti pravičáků, o jejich nevychovanosti a debilitě, když se obujou do Paroubka, Ratha a jim podobných soudruhů...ovšem sami bodují v hnusotách daleko více. Jak krásně ukázkové jednání a chování v třídní nenávisti rozpoutané Zemanem a krmené ufňukánkem Paroubkem...

Topolánek mi nic neříká a podělal co podělat mohl..pro přesnost těm, kdož budou řvát něco o ptákostraně...
29. 10. 2009 | 12:09

jarpor napsal(a):

ali

Zajímavé... prošel jsem si diskusi a chtěl jsem napsat zhruba to, čím jste mne předběhla... díky za ušetřenou práci.

Jedno ale dodám - je příznačné, že dosud nikdo těm "řvoucím o neslušnosti pravičáků" neoplatil stejnou mincí... tedy nenapsal jim něco o slintech... jak jsou obvykle označovány příspěvky "modráků" obouvajících se do "soudruhů"...
I to potvrzuje Vaše slova...

Hezký den
29. 10. 2009 | 12:22

Jos napsal(a):

Slušně napsané,jenom místní socani(nebo rudý?)jako inteligent Tom.Atom nebo Geronímo urážejí a ohánějí se Peroutkou a Čapkem.Ti se jistě obrací v hrobě,kdo že si ho bere do úst!!
29. 10. 2009 | 12:29

ali napsal(a):

jarpor
oplácet stejnou mincí je primitivní..to dělá s chutí MaryMann, alias jased62, alias bob, alias Kubeša..ten je na to inteligenčně vybaven :o), myrta, suchec a další schopní a vysoce inteligentní voliči socanů..
29. 10. 2009 | 12:31

Michal napsal(a):

To PatientO.T - Tak zkus sesmolit taky neco ty at se, alespon zasmejem ty ,,chytraku,, .
29. 10. 2009 | 12:49

PatientO.T. napsal(a):

2 Michal:
;-)
29. 10. 2009 | 13:08

myrta napsal(a):

ali" z čeho usuzuješ že jsem volič socanů?Z toho že ti nevoní slyšet pravdu o modrácích je typické.Sebereflexe ti chybí soudruhu.Také typické.
29. 10. 2009 | 13:16

Tom.Atom napsal(a):

Josi, holoubku, označení rudá a socan jste vzal kde? To že napíšu kritiku pod blog pana Topolánka ze mě dělá "rudého"? No to jsme to dopracovali. Když někdo za komunistů řekl, že KSČ stojí za hovno, tak byl označen jako imperialista, agent západu, buržoázní vyžírka a pod. Vaše "argumentace" se tomu velmi podobá. Nemějte obavy, kdyby sem napsal něco třeba Filip nebo Paroubek, asi bych pro ně taky hezké slovo neměl, takže se, prosím, kroťte v úsudku. Jinak to co jsem napsal jsou věci, které se staly a které pan Topolánek skutečně udělal, takže jestli je to urážka, tak to jen potvrzuje, že se asi nechová zrovna pěkně ne? Trošku jste se chytil do vlastní sítě, milý Josi:-)
29. 10. 2009 | 13:21

ali napsal(a):

myrta
nejsi volička pravice..jsi kovaná soudružka a nejsi chopna to přiznat..stydíš se? Také typické..a zkus mi to vyvrátit :o)))
29. 10. 2009 | 13:21

myrta napsal(a):

ali:slovo soudružka je pro mně urážkou.Asi jsem tě urazila tím soudruhem,ale oni ODSáci ničím jiným nejsou.Pokud pojedete dál ve stejném stylu,jste ztraceni a to si nechcete připustit.Stejně jako kdysi komunisté-i oni si mysleli že to půjde do nekonečna.
29. 10. 2009 | 13:28

Jiřík, Lovosice napsal(a):

Díky pane Topolánku.
Držte se, my neřveme ale jsme
s Vámi.
29. 10. 2009 | 13:28

Pocestny napsal(a):

No, ponejprve jsem si přečetl tu slohovku z vojclgymplu, je to asi tak původní, jako kdyby autor popisoval převodovku u vejtřasky, nojo no...

Topolánku, ethos nech Klausovi, ten je ho plnej (škoda, že jen ethosu) a když ho sám nemá dost, pozve si bolševickou Emílii Marty, která už přes šedesát let dští peklo, které jí dává funkci a obživu. Ano, oba jsou ve své skrčenině a vychcané hruse zum kotzen.
Od toho zbytku ODS, který představujete, se očekává filosofie pasáka, ekonomický náhled pumpaře, vexláka či majitele frcu a ethosu je ve vás jako v noční herně.

Povídejte někomu o ideálech, nejlíp na dovolené s řebíčkem, Hodačem a podobnými veleduchy.
Klidně můžou u toho mít taseno, komu ještě stojí, toho tyhle detaily nezajímají.
Choďte klidně po baráku nahej, ale nebuďte tak nahej duševně v práci. To se nedá.

Diskuse zde mne přesvědčuje, že nejrozšířenějším jevem zde jest frustrace. Ta tu mnohé žene k exaltovaným výkřikům, které tak postrádáme, když se bavíme o ethosu kolotočářského quasisocialismu naproti.

Stejskal nás zásobuje slohovkami místních iluminátů, je smutné, kolik degeneráthů se zde těmito paskvily mydlí po hlavách.

ODS odešel sick brain, zbyly jen chmatavé ruce. To samé platí pro tu bandu lidoopů na druhé straně.

Ono to dělení společnosti je jen zdánlivé, ty dvě veletlupy jsou složeny ze stejných Pepíků, kteří ovšem stejně urputně věří jen v sebe a kdykoliv je potřeba, spojí se v jednu, aby společně zlikvidovali jakoukoliv alternativu.

Zde nesoupeří dvě myšlenky, zde soupeří dva výklady jedné lži.
Totpolánek je spolu s Paroubkem důkazem, že když někdo celý život koná nedůvěryhodně, není mu nic platné, že kolem Abraháma na něj vyjde velká židle, protože ani ten ouřad nesmaže to, co dotyčný dělal předtím.
Jsou nedůvěryhodní jako lidé, politici, cokoliv. Jako i jejich okolí, jako i jejich generace normalizačních zoufalců.

Není jiné cesty, než to trpělivě přežít. Čas je na naší straně, protože teď budou přibývat jen voliči, kteří neprošli Nejedlého mlýnkem na mozek.

Strčte si ethos 28.10.18 do hloubí vašich řití, od 1.1.93 jste jím jen směšní!
Lidé, kteří rozbili RČS slaví její vznik!
What a fu..n perversion!
29. 10. 2009 | 13:35

ali napsal(a):

myrta
jasně soudružko, uboze se chytáš toho, že pravičák = Topolánek a ODS..
zdrcující logika..něco jinýho nemáš?
29. 10. 2009 | 13:35

myrta napsal(a):

ali:nechme toho,nemá to cenu.
29. 10. 2009 | 13:43

ali napsal(a):

myrta
nemá... :o)
29. 10. 2009 | 13:46

Pocestny napsal(a):

myrto, když tu každému, kdo si nemyslí to, co ty, budeš nadávat do bolševiků, někdo cizí by si mohl pomyslet, že jsi poněkud duševně unavena.
Zatím jsem nic jiného než frustrované skřeky od tebe nečetl. Co tahle zkusit něco svého, ale na to tvůj malej mozek nestačí, co?

Kdo jsi a co jsi, že máš tak nakročeno?

Pamatuj, dokud žiješ, můžeš na to umřít, tak se hleď tím, jak žiješ, tomuhle konci vyhnout.

Jsi jen živej plot podél cesty, tak hleď moc nezaclánět ve výhledu, nebo tě někdo přiřízne...

Myslím to zcela dobře, protože pokud bys takhle mluvila v přítomnosti lidí jako já, mohlo by se stát, že v sekundě z tebe bude hromada masa v louži vlastní krve....

Pozor na slova ...ta brzo budou zabíjet nejrychleji
29. 10. 2009 | 13:48

myrta napsal(a):

Hoj Pocestný to je síla."že v sekundě bude z tebe hromada masa v louži vlastní krve"..."hleď moc nezaclánět ve výhledu,nebo tě někdo přiřízne.. Helemese,helemese to jsou ale výhrůžky Pocestný!
29. 10. 2009 | 14:09

Holubář napsal(a):

myrta, Pocestný:
Trpím oční vadou a tak nemohu dost dobře přečíst. Je tam napsáno
"přiřízne", nebo "přeřízne".
To jen, abych se orientoval, kam se diskuse ubírá.
29. 10. 2009 | 14:21

jarpor napsal(a):

Holubář

Jeví se mi, že právě Váš dotaz nasměruje debatu "dobrým" směrem... :-))

Hezký den
29. 10. 2009 | 14:26

Pocestny napsal(a):

Výhrůžky by to byly od tebe, ode mne je to jen pohled do budoucnosti. Kopeš si hrobeček fešácky hlubokej, neboj, jak znám lidi, on ti do něj nějakej ten soukmenovec rád pomůže.
Co je zde veselejšího na životě socanově, než pohled na utrpení jiných...-)

Každej si lehne, jak si vykope...
29. 10. 2009 | 14:41

SuP napsal(a):

jarpor -
Bingo! Uhodls! Už jsem se málem chytil, jen přirozená plachost mi zatím brání. (Podobně jako u Křečka jsem ze stejného důvodu nenapsal, že už mě začíná jednotvárnej).
Nicméně jak jsem poznal pocestnýho, stojí si za svým "přiříznout" ve významu přepižlat, protže na "přeříznout" musí být větší motivace než štěkna.
29. 10. 2009 | 14:42

Mirda:-) napsal(a):

Myrta,
kolik Ti je. S tím "přiříznutím" bychom se mohli mdomluvit!
29. 10. 2009 | 14:42

Vico napsal(a):

Bez viagry pouze přiřízne a s viagrou přeřízne.

To jsou tedy konce! Mirek Topolánek vás tu vyzývá - Přemýšlejme o 28. říjnu- a ne abyste přemýšleli, co budete dělat 29. října v pozdních večerních hodinách :)

Takto, cituji velemyšlenky pana autora, rozhodně nedostojíme odkazu 28. října.
Nemohu si pomoci, stylisticky to připomíná projev předsedy ZV ROH k výročí VŘSR.
29. 10. 2009 | 14:43

Holubář napsal(a):

Vico:
Mám obavu, že nedostojím ani odkazu dnešního večera :-)
29. 10. 2009 | 14:48

jarpor napsal(a):

SuP

A je to tu... :-))

Hezký den
29. 10. 2009 | 14:48

Pocestny napsal(a):

No hoši, jsem netušil, že příměr k živýmu plotu tu zvedne hormony až tak vysoko...
Že byste sice pindali o politice, ale v hloubi duše furt mysleli na nějaké peetchoviny?
29. 10. 2009 | 14:49

Mirda:-) napsal(a):

Myrto,
tak co? Neváhej, mojeho cara jsi už viděla.
29. 10. 2009 | 14:50

jarpor napsal(a):

Hmm...
Nedostojíme odkazu... či nedostojí...

Ach, jak bohatá je naše mluva... :-))

Hezký den
(s viagrou v modrém... ? Vico)
29. 10. 2009 | 14:52

Pocestny napsal(a):

Ono je to s rozmnožováním stráníků složité.

Zapomeňte na prasárny, souzi, jediná povolená poloha je "na Pláteníka" - tedy oba na zádech, ruce na peřině a místo předehry se probírá dnešní gremiálka, místo orgasmu prijde spásný nápad, jak namydlit schody Novákovi, kterej si dělá zálusk na stejnou židli jako náš táta už od dob svázáctví...
a proces rozmnožovací probíhá parthenogeneticky, dětičky jasou pak stejná mrcha a parazit, jako maminka, tatínekj nemá čas ani plodit, protože se stále a pohotově musí snažit o postoj státníka se státními a stranickými orgány pevně v hrsti.

Ne nadarmo máma povidala:
"Josef vezmi rozum do hrsti a nemysli jak chuj..."
29. 10. 2009 | 14:56

SuP napsal(a):

Hoši nebojte. Já například si už pozvolna chvilkama začínám představovat, že jednou přijde doba (Es kommt der Tag, jak říkají latinníci) kdy pro mě "řezivo" bude jen vyčpělej termín. Vášně vyhasnou a zbyde už jenom ta krásná duše .....
29. 10. 2009 | 14:56

myrta napsal(a):

Poslední diskuzní příspěvky jsou jasným důkazem,že vše se v dobré obrátí,ať pocestný a jiní chtějí nebo ne.A od p.Stejskala budu požadovat ochranku,protože vymaže nadávku,ale ne vyhrožování přímo zavražděním.
29. 10. 2009 | 15:07

Vico napsal(a):

jarpor : V toku let mne to asi čeká, že i já se stanu modrým :))

SUp : když dojdou klasická paliva včetně řeziva, ještě tu zbývá osvědčená Biomasa :)
29. 10. 2009 | 15:08

MerryMan napsal(a):

moje milé káčátko ali,
opět zde a opět v plné síle. Zase asi letěla kolem modrá sojka. Víš milé káčátko, pokud chceš něčeho dosáhnout, tak se musíš snažit vměstnat do mozečku alespoň dvě myšlenky. Třeba neplivej na internetu ani do dálky, ani na cíl Nedoplivneš, netrefíš.
Není asi daleko dobá a z milého káčátka vyroste kačena (nebo kačer) a potom už ti nebudou tolerovány takové úlety jako teď.
Kvak, kvak. Přeji mokrý den.
29. 10. 2009 | 15:09

MerryMan napsal(a):

Milé káčátko ali ještě jednou.
Prosím zkus se milé káčátko zamyslet nad problémem: Proč jsou ti nejinteligentnější, nejúspěšnější atd. (tedy představitelé pravice) na tomto webu zastupování lidmi ze spodku sociální pyramidy, kteří neumí vyjádřit nějakou myšlenku a neobejdou se bez vulgárních výrazů?
Předem děkuji.
Kvak, kvak. Přeji modrý den
29. 10. 2009 | 15:13

MerryMan napsal(a):

myrta,
nezlobte se na ně. Oni za to nemohou. Jsou to ve velké většině ustrašení a ušlápnutí úředníci. Celý den se bojí aby se šéf na ně nezamračil. A teď si představte, že takový Pocestný dostane možnost Vám anonymně vyhrožovat. Je to pro něj kompenzace. Dříve asi chodil na fotbal ale tam jsou teď kamery a tak by se bál i tam.n Jste pro něj jediná šance, jak se odreagovat.
A že ten příspěvek není k věci? Nedá se nic dělat. Neumí to. Prosím Vás o soucit vůči tomu chudákovi.
Přeji dobrý den
29. 10. 2009 | 15:18

Pepek napsal(a):

No konečně jste se zase odvážil blogovat. To byla pauza.
29. 10. 2009 | 15:30

myrta napsal(a):

MerryMan:děkuji.Soucit s nimi si ale nemůžu dovolit,mám ochranářský komplex se slabými.Oni jsou ale silní svou zlobou a nenávistí a svou b......A jak známo,chytrého člověka se neboj,ale boj se b.....
29. 10. 2009 | 15:40

ali napsal(a):

MeryMann
nemilé káčátko merymanne, nezklamal jsi :o). Jsi čím dál horší a jsi pro smích už kdekomu. Ale nemůžeš za to, že jsi duševní invalida. A krom myrty, co tě obdivuje a která se stydí za to, že je soudružka levicová kovaná..

Jinak pokud vím, psal Topolánek o 28.říjnu, narozdíl od fňukala Paroubka a samolibce Ratha..
29. 10. 2009 | 15:59

Mirda:-) napsal(a):

MerryMan - děkuji, odedneška budu sekat dobrotu. Jak vy jste mi promluvil do duše, Vy jste hotový anděl strážný mé duše a mého dobrého jména. Jak Vy to vůbec zvládnete? Tolik se obětovat pro dobro druhých očividně na duchu chudých. To musí stát spousty energie a sebezapírání. Vy by jste měl být našim premiérem. Ne jen Vy, já navrhuji triumvirát MerryMan - Ráth - Paroubek. Škoda, že se v ústavě s něčím takovým nepočítá. Výskyt hned tří géniů v tak malé zemi je něco úžasného.

myrto, tak kolk Vám je?
29. 10. 2009 | 16:04

Mirda:-) napsal(a):

myrto
Vy máte srdce na pravém místě. Tak už mi dejte nějak najevo, zdali smím doufat. Jedině socialisticky smýšlející žena může být mou vyvolenou. A nebo jste chlap?
29. 10. 2009 | 16:11

MerryMan napsal(a):

Moje milé káčátko ali,
zkus trochu rozumu, nebo alespoň nápad. Já to dovedu ocenit. Psát "nemilé káčátko" to je plagiát. Až trochu povyrosteš, doporučuji právnickou fakultu v Plzni. Tam takové opisovače milují. Je ale možné, že než vyrosteš, tak to bude jinak. Pak Tě ovšem lituji.
Kvak, kvak. Přeji mokrý den.
29. 10. 2009 | 16:12

JC napsal(a):

Pocestný,
Řekl bych, že o "rozbití" té "Masarykovské" republiky se zasloužili nejvíc bratři Slováci a to hned 3x
1939,1968,1993,
A slováci opravdu 28.10. neslaví.
29. 10. 2009 | 16:12

MerryMan napsal(a):

Mirdo:
S těmi génii je to asi tak. Je to vždy věcí srovnání. Nepochybuji o tom, že před 200 lety byste byl vzor vzdělanosti, pokud byste pouze odpovídal na otázky. Pokud byste se dopustil vlastní úvahy jako zde, tak by to bylo horší. Ale alespoň píšete bez pravopisných chyb a to je pro modrodruha velký úspěch, který oceňuji.
A máte ideologicky jasno. Tak je to správné. Tak to má být.
Přeji modrý den
29. 10. 2009 | 16:16

Mirda:-) napsal(a):

JC
omyl. Slováci slaví 28.10., ale jen někteří a jen někde. Státní svátek to na Slovensku není.
29. 10. 2009 | 16:17

myrta napsal(a):

všemi obdivovaná ali trpí bujnou fantazií.Pokud je to podvědomé,mohla by to být i schizofrenie.Mirda by rád věděl,kolik mi je.A já bych ráda věděla,kolik máš na kontě.
29. 10. 2009 | 16:20

MerryMan napsal(a):

myrta:
Máme asi pravdu oba. Za normálních okolností nejsou tito ustrašenci nebezpeční. Jedním ošklivým pohledem jim naženete strach na celý týden. Horší je to v době krize, když se navíc objeví nějaký vůdce. Celý vzestup Adolfa Hitlera byl postaven na využití strachu a nenávisti takových oušlapků. A dopadlo to špatně.
29. 10. 2009 | 16:20

ali napsal(a):

merymannem obdivovaná myrta se stydí za své bolšanské přesvědčení. To dělají jen duševní zločinci..hele vy dva jste se hledali až jste se našli..popřípadě je možné, že merík je zároveň i myrta..takovej socanskej hermafrodit..
29. 10. 2009 | 17:20

Pocestny napsal(a):

JC
Kdo v roce 1918 podepsal Pittsburghskou dohodu a co v ní stálo?

Už jsem unavenej z těchle čecháčkovskejch lobotomickejch výmluv.
V roce 39 nerozbíjeli nic, co by ještě žilo. Opačně, ptal se Beneš někoho na Slovensku, jestli demobilizovat a nebojovat? Ne, protože Slováci byli jen další cikáni v Těžkoslovensku.

Čecháček slíbil parlamentní demokratickou republiku a okopl její ústavu od Američanů, ale tím vše skončilo a dál to bylo jen defilé malého čecháčkovského zaprcatělého nacoinálšovinismu.

Slováci nebyli prý schopni ještě v roce 38 autonomie, ale o půl roku si byli schopni založit svůj loutkový štát, který v rámci dobové perverse fungoval jako každý jiný.

Po válce jsme je pro nedostatečnou ochotu se v čele s Edou stát bolševikem zase podrobili centrální vládě.

Jsou to prý naši bratři, když byste se takhle choval k mladšímu bráchovi, také by vás časem nakopal do řiti.

Koho podrazili v roce 68? Ty, kteří dalších dvacet let neslyšeli na federaci, aby mohli jezdit ty ovčiary buzerovat? Ty, kteří zaveleli nejprve k reformám, pak k jejich zpětné demontáži a dvacet dalších let předstírali, že to nikdá nebylo?

V roce 1993 ten dnešní hradní chcípák dokonce tvrdil, že když Slováci nevolili "pražáckou" ODS, nemůžeme zůstat v jednom státu.

Kdy už vy zoufalí nedodělanci pochopíte, že jste se tu od počátku této republiky nepokoušeli o společný demokratický dům, ale o českou džamahírii nad dalšími národy, když "cizáci" došli, zmasakrovali jste vlastní národ, teď tu u příležitosti výročí založení státu, který jste svým ksindlpolitik dvakrát poslali do kolen, než chcípl na úbytě.

Jsme bílí cikáni - spolku okolo nedáváme nic, jen s hrstičkou nahoru měníme žebrotu za pohrdání, když výměnou za miliardy, které sem tečou, chce celek trochu dobré vůle. Nikdo neříká, chceme v EU dělat to a to, nikdo nic nedělá, jen se jako ten cikán furt vymlouváte, že musíte žít jako zvířata, protože vás neustále někdo ohrožuje.

Ono je to obráceně - čížek nejprve vyroste ve zvíře, pak začne svou zvířecí povahu zdůvodňovat tím, jaká zvířata tu byla před půlstoletím.

Když chci vidět ten drobný každodenní nacismus, pustím si český internet a vidím a čtu to, co by v tom Fašounově skopčáckém nikdá neprošlo.

Jste papežštější než papež, jste přitom morálně horší jak čert, protože jakmile se k vám někdo nechová jako ke svatému otci, uděláte mu ze života peklo.
29. 10. 2009 | 17:20

Mc Cali napsal(a):

Topolánku.........opět jako vždy: " Blablabla, blablabla! "
Je mě z Vás těžko, jdu na záchod.
29. 10. 2009 | 17:28

Holubář napsal(a):

Pocestný:
Mám o vás starost delší dobu, ale dnes to už opravdu vypadá, že to s vámi sekne. Změřte si raději tlak.
Děkuji.

Mirda:-):
Včera šel v TV na slovenské dvojce ve 20,10 hodinový velmi slušný a korektní dokumentární pořad o 28.říjnu 1918 a vzniku ČSR.
Na ČT jsem nic takového nezaregistroval.
29. 10. 2009 | 17:40

myrta napsal(a):

ali nech už toho.Chceš mít ve své hlouposti poslední slovo.Máš ho mít když přijdeš s jinou než socanskou nebo bolševickou teorií pokud se mně týká.Bolševici zkonfiskovali mému otci dílničku s jedním učněm,čímž živil rodinu.Pak už jen směl doživotně pracovat za 1200Kčs měsíčně.Takže se opravdu stydím,za to že mě nechali vystudovat a celá rodina živořila.Ó jak vám bolševici děkuji a dle ali vás obdivuji.Milá zlatá,víš co je důležité v životě? Z mála udělat víc a nedat se zadupat hloupostí lidí,jakoukoliv ideologií a křivárnami,když se jich sám odmítáš zúčastit.Pak si můžeš vážit sám sebe.Tenhle pocit spolu s harmonickým rodinným zázemím je nade vše.Třeba k tomu také dospěješ.
29. 10. 2009 | 18:02

Pocestny napsal(a):

Holubář,
když vynecháš ten oprus na začátku, nebudeš mi muset v závěru za nic děkovat.
Dál žvaň, mazale z povalování, žvanění je ti přirozeností i obživou, jak jsem vyčetl, ale nepokoušej se s tím žvaněním zdržovat, protože všichni víme, že o nic jiného, než o žvanění an sich ti nikdy nešlo.

Radši jdi přeměřit der Schwarzpassagierstand am pilsner Bussen....
Už tě někdy napadlo, u těch výřadů, koho nemáš rád, že by to někdo mohl otočit?

Chystej se, přijde čas, kdy každému z vás přeměříme "právo na důchod". Někdo bude muset na skládku, protože ho prožral už zamlada svým mamlasovským životem.

Zkurvili jste tuto zemi ve všech směrech, jednou vám bude oplaceno.

Poučím tě - v téhle zemi se vždy nejvíce boj svého soukmenovce, cizák ti nikdá neublíží tak, jako domácí havěť. Já s tím počítám, tak také rovnou říkám, až zase tobě podobní zazvoní u dveří, aby mne vyloučili z národa a zmršili mne jako mé předky, mám po vás plný magacín olověných argumentů před kterými ani nácek, ani komouš, ani jejich benešovskej hybrid neobstojí.

Už jste ve jménu maloduchosti a šedého průměru zabili dost lidí, které bylo dobré znát a poslouchat, vyhnali odsud spoustu těch, kteří tu mocně chybí, takoví jako ovšem přebývají, kam se podíváš.

Dál si válči svou průměrnou válku o průměrný plat, jenom mně z toho tvýho ubožáctví vynech a nikde nepoužívej to MY a VONI, abys byl mezi idioty za chytráka.
Použij svůj intelekt ne k házení klacků druhým pod nohy, ne k tomu, abys nebyl ve své zbytečnosti nikým předstižen, ne k tomu, abys věčně rejdil prstíkem okolo a dál si bral důvody pro výmluvu z dospělého občanství, nebo zalez a poctivě si válej tu svou kuličku vezdejší k větší slávě hromadné tuposti a zahnívání a neotravuj myslící.

Jsi jenom příklad nervosního svazáka na společné ubytovně - nejvíce se o svůj "prostor" strachují ti, kdo nikdy žádný neměli!
Ty nejsi duší sedlák, lesák, mlynář ani řemeslník, ty jsi jen socialistickej nájemník, kterej povykuje kvůli zmršenosti baráku, kterej sám stavěl v Akci Z.

A takoví jsou všichni ti soukmenovci toho tvýho Klausčeskýho národa.
Všechny práva a prebendy!
Žádné povinnosti a náklady!
29. 10. 2009 | 18:53

Holubář napsal(a):

Pocestný:
190/140 odhaduji, že?
29. 10. 2009 | 19:03

ali napsal(a):

myrta
tím spíš by ses měla stydět za levičácké výkřiky typu - "to raději Ratha než Bendla"..či kýho čerta. Je to všechno jedno, promíchané bolševikem a pokud ti je Rath a Paroubek milý, tak je mi líto tvého otce..
Tvé příspěvky smrdí bolševizmem, tak se nečil..prostě bolševik je zločinec a ty se ho zastáváš..takže sorry, toť můj názor a vlastně reakce na tvé přiřazení mne k Topolánkovi, jen proto, že jsem pravičák..
Raději mít poslední slovo a být hloupá, než první a být soudružková, navzdory zkonfiskovanému majetku..nezbývá, než si myslet, že jsi frustrovaná pohledem na boháče a dnes jsou ti milejší lidi typu Ratha a Paroubka..a to je smutné..čus
29. 10. 2009 | 19:22

divoli napsal(a):

psi se žerou o kost,protože nemají fenu? jděte!
Jo X.Y.to je dělo,dělavoj čelověk
Takovejch bejt víc a víc,to by se nám vedlo zhrzenejm,to je ta pravá absence perspektivy a navíc s rozletem
Zkoušet znovu a znovu,stále začínat
29. 10. 2009 | 19:52

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Holubář:
"190/140 odhaduji, že? "
To není o krevním tlaku, to je o hlavě.
29. 10. 2009 | 22:07

Holubář napsal(a):

Zbyněk Matyáš:
Ba ne, počkejte, až ho potkám příště, zvednu mu tlak na 220/160, hlava nehlava.
:-)

P.S.: RECAPTCHA mi dává napsat IQ maunders - tak možná máte pravdu vy :-).
29. 10. 2009 | 22:11

Jean Paul napsal(a):

GOTOV JE !
29. 10. 2009 | 23:14

jarda napsal(a):

Ježiši, co to tady ten starej paroháš mele za nesmysly?
30. 10. 2009 | 04:59

Jeník napsal(a):

Bezcharakternost VK a všech členů a podporovatelů ODS vyplula na hladinu jako olej.

Naoko se rozlobí, že chce chránit všechny občany před prolomením Benešových dekretů a nakonec to ani tak nepotřebuje mít jisté, stačí mu, že se připojí k výjimce Anglie a Polska, kterou chce omezit sociální jistoty občanů našeho státu dle evropských standartů.

Bezcharakternost a podlost tohoto člověka přímo volá k jeho odvolání z funkce, protože jeho politika je jediné, a to u všech členů podporovatelů a vyznavačů ODS - škodit, kde se dá.
30. 10. 2009 | 07:08

divoli napsal(a):

Po včerejším summitu EU s jeho :Klause nechceme v Evropě
už se budou všichni dívat na Topola jako:to je ten co se staral,aby Klaus byl prezidentem.
I když všichni viděli rozdíl v kvalifikaci ekonoma mezi Klausem a Švejnarem.Pane Topolánku,nasedl jste na špatnou loď,ač mladý a nezkušený.Náhradní Vám už nedají.
Neměl jste s kariérou tolik pospíchat,a předtím posbírat i něco více životních zkušeností nad rámec vojenského učiliště.Za ten kvap-kvalt Vám nikdo nemůže.
Mohu jen poradit-pořiďte si jako Bursík další dětátko.V této zemi Vás ,už krom politického hřbitova,nic víc nečeká,lidé na Vás nečekají.Klaus se o své miláčky stará i politickém záhrobí,nepochybujeme.

Evropou obchází strašidlo Klausofobie.
30. 10. 2009 | 07:33

Petr Havelka napsal(a):

Pane Pocestný,

v mnohém máte pravdu, ale proč ten "bujarý" styl?

Váš příspěvek

29.10.2009 13:35:06

Brilantní, bez ironie :)

Paradoxní je, že se spousta debatérů chytla jen konce, tedy konce ČSR nebo ČSFR jak se to tehdy jmenovalo.

Tehdy se mi rozdělení nelíbilo, ale v současné době u mne převažují pozitiva. Na Slovensku si to dělají po svém a to je pro ně hlavní. Vedou si celkem dobře ne? Dovedete si představit naše bratry (myslím bez ironie) s námi společně, zase by došlo na českou přehlíživost, protože ta je věčná.

V současnosti se "přehlíživost" uplatňuje na Moravu, po každých "remízových" volbách lze najít komentáře a skrytou averzi vůči Moravě, protože "Kdyby ti moraváci nevolili ty svoje křesťany a dali míň socanům tak jsme prostě tu vládu v klidu měli"

Ty samé debaty příjdou ohledně RŮSTŮ HDP, protože na Moravě jsou ty "brzdy".

S tou českou malostí je to smutné, samozřejmě se nachází i na Moravě, ale v Praze existuje s přívlastkem nebo "ocasem": MY, a bohužel zbytek republiky :)

Raději preventivně napíšu, že ji vlastním také.

V tomhle státě chybějí elity. Jsou zde, jen hokynáři (politici) a koňští handlíři (velkopodnikatelé) na to parazitují myslivci (lobbysté) a klepny (PR)
30. 10. 2009 | 10:19

JC napsal(a):

pocestný,
Jako "bílej cigán-bohemian/ se možná cítíte vy, já/moravian/jsem tento pocit nikdy neměl a mít nebudu. Za 1. republiky jsem nežil, takže těžko můžu odhadovat, jaké příkoří se Slovákům dělo.Co jsem vyčetl,tak to byla zaostalá agrární země a pologramotným obyvatelstvem, do které bylo zapotřebí masivních investic.To jsem lobotomik he ? K roku 1939..no jasně Eda jim nic nevzkázal, tak udělali to co jim vzkázal Adolf.V rámci perverse ten stát nefungoval jako jiné ani náhodou.Nevím o jiném státě který by si za zplynování vlastních lidí ještě připlácel.Tomu rozporuplnému "Edovi" měli v Bratislavě po válce postavit bronzovou sochu v nadživotní velikosti, protože ten Eda, Slováky uchránil před tím, aby se po 2.WW stali "Slovenskou sovětskou socialistickou republikou." No že je neměl Tonda Novotnej v lásce je fakt,/snad nemohl zkousnou jejich náhlý obrat od fašounů zpět k demokratům, když Adolfovi a jim začala hořet koudel u zadele/,Gustav jim to po roce 1969 zase bohatě vynahradil. V souvislocti s rokem 1968 jsem neměl na mysli "federaci", ale...no jo, Husákovi zase nikdo z bílejch českech cigánů neřekl přesně co má dělat, tak raději udělal to co mu poradili poradci z CCCP a do Prahy na "Vysočanský sjezd" nejel, protože...celá Pražské jaro bylo přece výmyslem bílých cigánů.Nevím co vzkázal "hradní chcípák" na Slovensko, ale něco mě říká, že ODS byla založena i tam.Je fakt, že asi nedostala tolik hlasů, kolik by si "hradní chcípák" představoval.Strany, které se odvolávaly na "slavnou minulost" kdy za Tisa bola plná misa ji jednoznačně převálcovaly.
Pocestnej, někej special českej nationál-šovinism si ráčej strčit za klobouk a podívaj se na "korektní vztahy" Slováků a Maďarské menšiny dnes.
30. 10. 2009 | 10:53

Petr Havelka napsal(a):

Pane JC,

píšete Pocestnému, ale mohu-li se vyjádřit k současnému slovensko-maďarskému.

Maďaři se vůči Slovensku tak trochu chovají velkopansky a na to jsou slováci citliví, je to dějinná ostražitost něco jaky my a sudeťáci :)

Pro každý stát je důležité sdílení společných hodnot a mezi ně patří sdílení společného jazyka (dejme tomu úředního). To je ZÁKLAD + hodnoty (dejme tomu evropské) Můžete se porozhlédnout po Evropě, jaké potíže mají s muslimskou většinou. Úřední řeč ještě jakž takž, ale sdílení evropských hodnot, ani moc ne.
30. 10. 2009 | 11:06

Petr Havelka napsal(a):

Menšinou Oprava
30. 10. 2009 | 11:08

JC napsal(a):

Petr Havelka,
Máte jistě na mysli "Maďara" Slotu.:-))
P.S. Já vím je to jen "čestná nacionalistická vyjímka" ve vládě SR.
30. 10. 2009 | 11:14

Petr Havelka napsal(a):

Ano, na Slovensku dělají chyby. Máte pocit, že se tak neděje i jinde ve světě?
30. 10. 2009 | 11:17

JC napsal(a):

Petr Havelka,
Nemám, proto tady "nehnojím" na vlastní národ.
30. 10. 2009 | 11:19

JC napsal(a):

Petr Havelka,
P.S.
Nemám, na rozdíl od pocestného dojem, že součastný stav dvou států je něco špatného. Slováci si o samostatnost řekli a dostali ji. Klausovi bych tedy nevyčítal, že republiku "rozbil", ale spíš bych mu připočetk k dobru, že ji s Mečiarem nenásilně rozdělil.
30. 10. 2009 | 11:38

JC napsal(a):

Petr Havelka,
P.P.S.
Kdyba totiž byli Češi takoví šovinisti, jako se nám zde snaží předhazovat Mr. pocestný, nikdy by "bezbolestné" oddělení Slováků nepřipustili.viz bývalá Juguslávie.
30. 10. 2009 | 11:49

Pocestny napsal(a):

JC
o koze a o voze...

Jojo, jak jsme se na sklonku 45 chlubili, že jsme tu válku půl roku po jejím konci konečně hrdinsky vyhráli, tak jsme se po roce 93 pokoušeli zastřít krach myšlenky čížkovského pašaliku pod rouškou federace.

Vaše myšlenkové lapsy jsou náramné.

Například, když bylo Slovensko "zaostalé agrární území", neschopné ani samosprávy, jak je možné, že během měsíce po březnu našlo dostatek lidí, aby mohlo založit štát?
To, že Slováci předplatili smrt svých židů, to se jim ješě vrátí daleko hůře, než nám sude'táci, ale to je už zase jenom jejich věc.
Já nebudu dnešního Slováka, kterej mi v dneska v kavárně přinese kafe, jebat za to, co dělali jeho prarodiče, vy jo.

My češi jsme ani nemukli, když nácek "čistil náš lebensraum od žida a cikána, sami jsme povraždili dost německých civilů ve chvíli, kdy jsme byli "posledním válčícím národem", tentokrát opět o majetek poražených, sami na sebe jsme uvrhli občanskou válku, která ve dvou vlnách pobila a vyhnala to lepší této země, my tak máme nějaká morální podia pro ohrnování nosu nad okolím.

Ne JC, byť nezávislé a samostatné, je Slovensko stále "dítětem republiky", dospělo a vyrazilo do světa, držím mu palce.

A Maďaři? Když jsme za tisíc let nesebrali odvahu je vymastit z mapy, budeme si na ně muset zvyknout. Ovšem mít obavy z maďara, to je trochu směšné, protože on ve své současné i budoucí fitness bude rád, že udrží to, co mu zbylo.

Neukazuj dětinsky prstíkem na vratkost mostů přes Dunaj, když máš za humny hromadu mrtvol v sudetech. Když pozoruju tvůj náhled na naše germánské sousedy, jednak se nijak nelišíš od Jána Sloty a jeho názorů na maďara, za druhé, jako "pravý čech" žiješ tím, že vysvětluješ, že vše české se liší od toho okolo tím, že je to české.....

Konečně, pokud chcete srovnávat, můžete - třeba dnešní České Dráhé s rakouskou OBB...před devadesáti lety to byla jedna firma.....a dnes???

No, porovnejte to, jak, s čím, po čem se jezdí, uvidíte rozdíl mezi dvěma konci dvou světů, které kdysi byly středem kontinentu.

Je na vás vidět ta schizofrenie čecha - on jest hraničním národem říše, ale pokaždé, když mu říše nevyhovuje, zatáhne do hry tu jungli na východ tím, jak do ní přes plot hupne.

Ve fotbale se tomu říká offside, v národních hrách toto pravidlo bohužel neplatí.

Tak tu můžete fendovat Klause, který se snaží dát dneska znova gol z ofsajdu a celý stadion trpělivě čeká, až to mamlasa přestane bavit.

captcha mi píše "prunes reluctant"
MUHAHA
30. 10. 2009 | 12:44

Petr Havelka napsal(a):

Pane Pocestný,

že češi ani nemukli, když došlo na konečné zůčtování se židy. Tak křišťálové to zase není.

Třeba zákony, které "to" měly umožnit protektorátní vláda tak dlouho bojkotovala, až si němci pomohli sami. Protektor to řešil nařízením "vydávat právní předpisy a normy všeho druhu".

Teď Vám budu citovat:

Německý tlak na vystěhování židovských obyvatel Protektorátu a jejich postupné zbavování všech práv "však nevedly k tomu, aby Židé obecně pojímali rozhodnutí se vystěhovat. Je to třeba připsat především neustále rostoucí prožidovské náklonnosti Čechů (v originále podtrženo), kteří Židů začali v rostoucí míře litovat jako osudových souputníků vystavených německému tlaku a namnoze vyzdvihovali svou solidaritu s nimi. Z této základní pozice vycházela snaha Čechů, zvláště příslušníků inteligence, Židům situaci ulehčovat." mnoho Čechů začalo nyní zásadně nakupovat v židovských obchodech, brali Židy mezi sebe na různé společenské události, policie zas mlčky přecházela překračování protižidovských předpisů. "Je příznačné?" psal SD "jak se na české straně rozšířil postoj, že každý, kdo se v rámci arizace obohatí židovským majetkem, je zrádce národa."

Zpráva velení SD ( Sicherheitsdienst )v Praze , období 15,3.1939-15.3.1940.
Berte to tak, že ze začátku vítězí v Česku dobré úmysly, ale při větším tlaku se vytrácejí.
30. 10. 2009 | 13:39

JC napsal(a):

pocestný,
O koze
"Strčte si ethos 28.10.18 do hloubí vašich řití, od 1.1.93 jste jím jen směšní!
Lidé, kteří rozbili RČS slaví její vznik!
What a fu..n perversion!"
a o voze
"Ne JC, byť nezávislé a samostatné, je Slovensko stále "dítětem republiky", dospělo a vyrazilo do světa, držím mu palce."
Nevím do jaké míry měli Slováci za 1. republiky vybudovanou samosprávu, ale srovnávat schopnost vybudovat samosprávu demokratického státu se státem totalitním, to chce fakt "velkého" ducha.A vono to šlo..a vono to de že ? Komu se to nelíbí ať si ďupu políbí/eventuálně do plynu nebo na uran zamíří/.Befel je befel.
Že jsem kušovali, když nácek čistil lebensraum od Židů a Cikánů...pravda jsem jen takoví připosránkové.Na druhou stranu židé sami říkají, že není zadokumentován případ, kdy by se Češi na odsunu na rozdíl od jiných evropanů aktivně podíleli.
Vy jste pocestnej takovej divnej pták.Vy nehodláte jebat Slováka za to co udělali jeho prarodiče, ale na druhou stranu jebete Čecha za to co udělal v 15 století.Asi víte kulový s přehazovačkou, co se na Slovensku dělo s Židy, kteří se vrátili po válce z koncentráku a jaký antisemitismus tam dodnes panuje, když se některý dnes přijede podívat na své rodiště.
Vztah Slovaků a Maďarů je mě dokonale u zadele. poukázal jsem na to jen proto, že vy zde stále melete cosi o "unikátním"českém šovinismu.
30. 10. 2009 | 14:00

MerryMan napsal(a):

JC:
Domnívám se, že je zbytečné diskutovat s Pocestným, ale chtěl bych Vás podpořit a něco málo doplnit. Při vzniku Československa byli na Slovensku 2 (slovy dva) středoškolští profesoři, kteří byli schopni učit ve slovenštině. Jeden byl profesor tělocviku. Krátce po vzniku republiky vypukla stávka tzv. maďaronů a přestaly fungovat pošty, dráha , státní a obecní správa. Vláda na Slovensko vyslala mnoho učitelů a úředníků, kteří obnovili činnost v těchto oblastech a zajistili fungování státu. Postupně se na tato místa dostávali i Slováci.
Nic ale není tak jednoduché. Někteří z těchto Čechů se vrátili postupně sami, někteří byli odjiti v r. 1939, když si Slováci mysleli, že jim jenom zabírají místa (samozřejmě ta lépe placená.
A Pocestného si nevšímejte. Nic užitečného se od něj nedozvíte.
Přeji dobrý den.
30. 10. 2009 | 15:28

JC napsal(a):

MerryMan,
Dík za doplnění.
Osobně se držím toho Werichova:
" Na to, že jsem Čech nemusím být pyšný, ale nevím proč bych se za to měl stydět"
Není to možná úplně přesně,ale něco v tom smyslu.
Když jsem se na vojně snažil tlumit Česko-Slovenské vášně kdo je větší svině a kdo na koho doplácí, bylo zajímavé, že obě strany unisono mě usadily, že Moraváci mají držet klapačku, protože jejich hymna je ta pomlka mezi Českou a Slovenskou verzí.:-)))
Jsem v klidu, ač Moravák cítím se být Čechem.
30. 10. 2009 | 15:49

mb napsal(a):

jed radsi do novodobého Špindlerova mlýna, básníš / blázníš z hladu Topolánku
30. 10. 2009 | 17:13

Milan napsal(a):

Je to hnus. Zločinci, kteří se postarali protiústavní cestou o zánik Československa, slaví jeho vznik.Co nedokázali fašisti to se jim povedlo a ještě to slaví.
30. 10. 2009 | 19:28

zdesta napsal(a):

ali+jarpor. Pokud jde o tu"občanskou válku" v tomto diskuzním prostoru,pak byl na vašem místě objektivnější.Někteří s obou polů si nemají co vyčítat.Když zde nastoupí politik z ČSSD (Paroubek,Rath,Zaorálek a.tp.)tak o nějakém kultivovánem projevu není ani vidu ani slechu.Jestli budete chtít tak ty vulgární urážky budu počítat.Domněnka že ta či ona soupeřící strana je inteligentnější,nebo slušnější,je opravdu jen domněnkou.Přeji příjemný den.
31. 10. 2009 | 09:57

zdesta napsal(a):

Je tam několik chyb a překlepů.Radeji půjdu něco užitečného udělat.(musím se jít vyčurat)
31. 10. 2009 | 10:01

ali napsal(a):

zdesta
souhlasím s vámi, že domněnka je domněnka..pokud se budou obě strany chovat tak, jak by se mělo, nebude napadání a urážení. Jenže někdy na hrubý pytel hrubá záplata.. Jinak si všímejte více příspěvků na socanských, bolševických a pravicových blozích..pak suďte bez emocí..přeji dobrou noc :o
31. 10. 2009 | 22:09

Jan napsal(a):

Pane bože, to je blábol a snůška lží a demogogií, ten komoušský lampsák se nezapře. Hledá všude chyby jen ne u sebe, on kmotr TupoDalíkÍčkové mafie i celá ODS velice výrazně přispěli k této "blbé náladě" ve společnosti, snaží se jen hrabat a hrabat, mlaskat u koryta a bude tu žvanit o materiálních hodnotách. To nemá cenu, tenhle blábol blba z Horní Dolní odpovídá duševní úrovni i inteligenci autora!





nemá cenu ani číst
02. 11. 2009 | 09:28

Replica Watches napsal(a):

054Our website have many goods,<A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Cheap Brand Name Watches">Rolex</A> -
<A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Replica Rolex">Replica Rolex</A> -
054
06. 11. 2009 | 11:40

Jura napsal(a):

Odrodilec z Moravy se odrodil již velmi dokonale.
To o té svobodě, ty kydy, pane Topolánku,... to by mohlo být i z pohledu Moravy, víme?
Morava bude samostatná. Vy zůstaňte v Praze.
10. 11. 2009 | 22:17

Standa napsal(a):

Pane Topolánku o kterém národu to tady píšete? Já se například hlásím k Moravskému národu. Píšete o tom, že Rakousko - Uhersko upíralo svým obyvatelům svobodu. Ale v tom nemáte tak úplně pravdu. Rakousko - Uhersko respektovalo samosprávu a svébytnost svých historických zemí! Markrabství moravské jako jedna ze zemí Rakouska - Uherska měla své vlastní instituce a to například: moravský zemský sněm ( moravský parlament ), zemské soudy, svého zemského hejtmana atd. Je zarážející, že Rakousko - Uhersko dokázalo respektovat zemské tradice,kulturu,identitu a samosprávu Moravy na rozdíl od současné ČR,která toho není schopna! Ani 20 let od tzv. sametové revoluce nebyly napraveny zločiny spáchané komunistickým režimem na naší zemi Moravě! Parlament a ČNR sice v roce 1990 odsoudil zrušení zemského zřízení a naší země Moravskoslezské ( od 1.1.1949 )a tento čin komunistů byl těmito institucemi nazván jako "zločin komunismu", přesto však Moravě nebyla navrácena její odvěká zemská práva a svobody!Zatímco se vyspělé evropské demokratické země hrdě hlásí ke svým tradicím, tak současná ČR tyto tradice naší země Moravy pošlapává! ČR není demokratickým a už vůbec ne právním státem! Jediná šance pro nás Moravany je v co nejtěsnější integraci v EU. V Evropě je totiž naprosto normální a samozřejmé, že zemská práva historických zemí jsou plně respektována! FREE MORAVIA!
11. 11. 2009 | 16:57

Tomáš Jedno napsal(a):

Nestačím žasnout, jak Vám to pane ex premiere krásně mluví... Ale co by jste řekl chlapíkovi , který by přijel zkratkou přez krásnou lesní louku na terenní čtyřkolce diskutovat o tom,jak je nutné chránit přírodu,jak je pro nás ta příroda důležitá a td. ??? Zřemně , že je blázen , když káže vodu a pije víno. Jenže Vy jste ten chlapík na čtyřkolce, to vy jste jeden z těch ,,hlavních,, kdo je odpovědný za všecku neúctu k politikům a politice v týhle republice, to vy jste ten prolhaný barbar pane Topolánku.Záměrně nemluvím o Paroubkovi, jemu jsem totiž nevěřil na rozdíl od Vás nikdy.
12. 11. 2009 | 13:05

Tomik napsal(a):

Pro Vsechny kteri vyzyvaji Topolanka aby zustal v Praze:

vemte si ho prosim Vas zpatky, vzdyt on se v ty Praze utrapi. On potrebuje vzduch a svobodu - nekde kde si muze klidne sundat kosili, kalhoty i trenyrky a nikdo si toho nevsimne :-)))
12. 11. 2009 | 17:29

Digi napsal(a):

Pro pána Jána pane expremiére, tojsou ale žvásty
13. 11. 2009 | 02:28

ver napsal(a):

pkus
14. 11. 2009 | 15:48

Replica Watches napsal(a):

054our website have many goods,<A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Cheap Brand Name Watches">Rolex</A> -
<A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Replica Rolex">Replica Rolex</A> -
054
16. 11. 2009 | 06:07

Replica Watches napsal(a):

054Our website have many goods replica<A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Cheap Brand Name Watches">Rolex</A> -
<A href="http://www.watches-life.com" title="cheap price">Rolex</A>
<A href="http://www.enjoy-watches.com/" title="high quality watches">Rolex</A>,054
24. 11. 2009 | 10:47

Replica Watches napsal(a):

054 Our website have many goods,<A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Cheap Brand Name Watches">Rolex</A> -
<A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Replica Rolex">Replica Rolex</A> -
054
29. 11. 2009 | 10:35

Replica Watches napsal(a):

054 You won't find the quality of our replica <A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Cheap Brand Name Watches">Rolex</A> watches or even our Chopard replica <A href="http://www.watches-life.com" title="cheap price">Rolex</A>, for the price we have, anywhere else. We provide discounts the more you buy. Not just for wholesalers but even if you want to buy just 2replica <A href="http://www.enjoy-watches.com/" title="high quality watches">Rolex</A> watches. Simply outrageous discounts.054
04. 12. 2009 | 13:02

Tencokida Hnuj napsal(a):

to autor
Pane Topolánku, 2 otázky (s uzavřeným koncem)
1. Byl jste členem SSM ?
2. Volil jste před rokem 1989 kandidáty NF?
Nehledejte v tom prosím žádný kontext, jen jsem pouze zvědavý na Vaše odpovědi. :))
14. 01. 2010 | 14:43

tk9988 napsal(a):

<A HREF="http://www.tk9988.com/Html/...">前列腺炎</A>
09. 02. 2010 | 02:12

breitling superocean napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 06:24

breitling skyracer napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 06:28

iPhone to Mac transfer napsal(a):

know more about it. Great article. thanks.
14. 03. 2010 | 01:39

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
16. 03. 2010 | 04:05

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 06:50

iPhone contacts Backup napsal(a):

very usefull infomation, thank you
31. 03. 2010 | 14:22

iPhone ringtone maker for mac napsal(a):

you are a thinker
31. 03. 2010 | 14:25

iPod to iPod Transfer napsal(a):

great, thank you
31. 03. 2010 | 14:28

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 05:11

cialis cost per pill napsal(a):

acter of culture media should be the same. Porous http://ordergenericviagraonline.org viagra purchase online but only in small quantities. JMolasses must not, shall render their reports in writing. http://cialis20mgprice.com cialis prescription such lands as may be used for the cultivation of, pointed by and are responsible to the committee, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#2,55361E+78>viagra 100mg</a>, the veterinarian and the business manager of the, microscopic examination of the milk for pus, <a href=http://cialis20mgprice.com#6,33104E+63>overnight cialis</a>, THE WATER SUPPLY above named diseases may occur. <a href="http://ordergenericviagraonline.org#39624">order viagra</a>, A. THE HEALTH OF THE HERDS MILK HYGIENE <a href="http://cialis20mgprice.com#80376">overnight cialis</a>, that they shall be rinsed in two separate baths,
17. 11. 2012 | 02:01

GbjPtSLYMU napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2415>buy soma online</a> legend soma online - buy generic soma online
12. 02. 2013 | 07:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy