Jak komunikuje česká vláda s veřejností

18. 11. 2012 | 22:14
Přečteno 4372 krát
Dlouho, velice dlouho se již mluví o tom, že česká vláda neumí komunikovat s veřejností. Je to tak, nebo není? Představitelé vlády, například Miroslav Kalousek, nebo bývalý ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek, neustále tvrdí, že vláda se komunikovat snaží, nikoli však na ulici. Místem, kde vládní představitelé komunikují s veřejností je prý na příklad tripartita a podobně. Jak ale taková vládní komunikace vypadá? Nebo ještě lépe, jak by měla vypadat, aby ji veřejnost mohla považovat za skutečný dialog mezi vládou a tím, jaké požadavky, klade na vládní představitele veřejnost?

Nejdříve zopakujme, jak taková komunikace skutečně vypadá. Podle toho, co říkají nejen představitelé odborů, ale i podnikatelé probíhalo vše přibližně takto: Představitelé vlády, nejčastěji právě Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, nebo Ministerstva financí ČR přinesli svůj návrh na řešení nějakého problému a snažili se přesvědčit své partnery, aby ho přijali. Ti se naopak snažili přesvědčit představitele vlády, aby své návrhy přizpůsobili těm, které navrhují oni.

Odborné zdůvodnění vládních partnerů v tripartitě bylo vždy velice přesvědčivé a budoucnost potvrdila jeho dobrý odborný základ. Jak reagovali představitelé vlády? Prohlásili, že jejich partneři vůbec nechápou, o co české vládě jde, že nechápou potřeby šetřit, že nutí vládu utrácet. A co jiného lze vůbec od odborářů (těchto rudých divochů) vůbec čekat. Čemu je možné se divit! Zachránit tuto zemi může jen pravice. Ale jak? No, přece tím, že ořeže co nejvíce tzv. mandatorních výdajů, tj. výdajů, které stát musí vyplácet povinně. A z těchto výdajů si pan exministr Drábek nejvíce oblíbil právě sociální výdaje. Ty mu jako vrcholovému manažerovi zřejmě nejvíce pily krev. A tak se s panem ministrem financí rozhodli, že to těm pracujícím, od těch nejmladších až po důchodce ukáží.

Potom někdo vládním představitelům řekl, že by občané jejich politiku pochopili. Jediná chyba prý je, že vláda zanedbala komunikaci s občany. To je skutečně pravda. Jenže vláda, včetně premiéra Petra Nečase si tento výrok vysvětlila po svém. Pochopila to prostě tak, že stačí ony, jak se již ukazuje velice škodlivé „reformy“ jen trochu šikovněji okecat a lidé hned padnou vládě kolem krku. Najednou pochopí, jak se zmýlili a pan exministr Drábek bude uctíván téměř jako blahoslavený, modlitební knížky budou zavrženy jako zastaralá věc a místo nich se začnou užívat sKarty a to zcela dobrovolně.

Tak to Díky Bohu není a nebude. Skutečně stále platí, že hlavní a možná jediná chyba vlády je, že zanedbala komunikaci s občany. Jenže komunikace s občany musí vypadat poněkud jinak, než si vláda a její důležití představitelé v tuto chvíli představují. Musí to být skutečný dialog, ve kterém si partneři opravu naslouchají a jsou připraveni přijímat jen taková opatření, která jsou vzájemným kompromisem. Potom mohou mít i sociální partneři pocit, že je vláda bere vážně. Musí jim naslouchat? Když má potřebnou většinu ve sněmovně, přísně vzato nemusí. Je to ale velice rozumné, jestliže chce ve společnosti vytvářet atmosféru, která je příznivá pro nepopulární reformy. A potom by si vláda měla vzít k srdci ještě jedno pravidlo: reformy, které se týkají celé společnosti a jsou dlouhodobé není možné přijímat bez dohody s opozicí. Jedná se například o důchodovou reformu. Že nebylo možné se s opozicí dohodnout? To není pravda. Bylo. Jenže potom by to nebyla reforma jen podle představ pana ministra Kalouska a pana exministra Drábka. A právě o to šlo.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

veverka napsal(a):

Nesmysl. Opak je pravdou. Občané pochopili velice dobře o co této vládě odkláněčů ve skutečnosti jde a proto dostala v krajských volbách tzv. pravice na frak. Medii neustále omílaná mantra o vlastně skvělé vládě jejíž jediným nedostatkem je nedostatečná komunikaci je již velice trapná.
18. 11. 2012 | 22:45

berkowitz napsal(a):

Jakákoliv komunikace s občany je naprosto zbytečná. Občané již prohlédli lež a už současné prolhané vládě neuvěří ani slovo!
18. 11. 2012 | 23:04

David napsal(a):

"...A potom by si vláda měla vzít k srdci ještě jedno pravidlo: reformy, které se týkají celé společnosti a jsou dlouhodobé není možné přijímat bez dohody s opozicí. Jedná se například o důchodovou reformu. Že nebylo možné se s opozicí dohodnout? To není pravda. Bylo. Jenže potom by to nebyla reforma jen podle představ pana ministra Kalouska a pana exministra Drábka. A právě o to šlo...."

----------------------------------

Právě neschopnost vést konstruktivní dialog s oponenty a silový způsob vládnutí je tou hlavní příčinou současného katastrofálního stavu.

Tato arogantní vláda od samého počátku vše prosazovala silou 118 hlasů. Ve stylu - říkejte si co chcete, my si stejně uděláme co chceme.

Chorobně silná ega Kalouska, Drábka, Nečase, ale i Bárty způsobily, že síla 118 hlasů se postupně rozpadla na pochybnou 101, kdy klíčové církevní restituce a důchodovou reformu protlačili rozdílem jednoho hlasu, a to ještě poslancem nepravomocně odsouzeným za korupci. To už je vrchol sprostoty a drzosti, kdy ještě nedávno kolem chorobně ambiciózní Peake "pan čistý" lživě prohlašoval, že nebude ve vládě, která by byla závislá na přeběhlících.

Kdybychom už před rokem udělali

časově neomezenou generální stávku

s blokací příjezdových cest do velkých měst,

tak jsme se mohli zbavit této vlády darebáků,

a tak ušetřit stovky miliard, které nás budou stát další pokusy "šíleného chemika", jeho další tupé škrty, podivné církevní restituce, zvoraná důchodová reforma a další prohrané arbitráže.

Prostě časově neomezená generální stávka, která by přinutila vládu k demisi, by nás vyšla podstatně levněji.
18. 11. 2012 | 23:37

Jos napsal(a):

Že vláda zanedbala komunikaci s občany? Blbost. Zločinné a vlastizrádné akce, které provozuje tato vláda, nelze nijak okecat! Lze je v budoucnu jen trestat!
19. 11. 2012 | 00:07

nestranný napsal(a):

Jak komunikuje vláda s veřejností?NIJAK!Všichni v této vládě mají představu,že jsou středem vesmíru,mají patent na rozum a lidé jsou naprostí hlupáci.Jen za jejich šestileté vládnutí se státní dluh zdvojnásobil.A šílený zlodějchemik si myslí,
že jsou lidé tak zhlouplí jeho kecy,že mu všechno sežerou.Lehce se jim může stát,
že dopadnou jako politici na Islandu.Pak zčnou řvát,že je to nedemokraticvké.
Ví ale alespoň jeden z nich co je to demokracie?
19. 11. 2012 | 00:20

tož asi tak napsal(a):

No.

A protože tato naše milá protikorupční vláda rozpočtové odpovědnosti nenaslouchá hlasu voliče, tak na to dojede a žádný sjezd jí v tom nepomůže.
Volič zvolí stranu, která všechny ty svi.stva vyšetří a viníci půjdou do tepláků.
19. 11. 2012 | 01:18

Maximus napsal(a):

veverka

Asi jste pane kolego nečetl ten článek pozorně, ve svém článku v podstatě má autor pravdu, oni neslyší, nevidí a nemluví resp. nekomunikují. Dodejme, že ani nemusí, mohou se arogantně chovat a vysmívat se. To co naznačuje Vy, že víte o co jim jde a vždy šlo, je samozřejmě také pravda, jim jde o to, aby se mohli co nejdříve napakovat a co nejvíce doslova urvat z erárních financí. No a řekněme si to na rovinu, daří se jim to. To, že se dostali k moci bylo způsobeno několika podrazy.
1) Byl to projekt VV zafinancovaný v Praze Janouškem a potažmo v pozadí Bémem, který stál prý 200 mil.Kč, samozřejmě z oeněz nás daň.poplatníků.
2)Pak tu byl podraz Klause po volbách, který vítězné straně socdem ani nenabídl možnost sestavit vládu.
3) Je tu jasné stranění médií pravici, které je mají po americku samozřejmě pod svou kontrolou a občanům jsou servírovány duševní zvratky v Blesku či Aha nebo v TV americké průjmové filmy IV.kategorie. Nakonec dnes jsou "lepší noviny" už tak drahé, že si občan řekne, přece nedám tolik Kč za noviny co stojí jeden chleba nebo 3/4 litru benzínu.
4) Je tu okolnost, že tento slepenec zájmových osob presentující kmotry a jisté skupiny v pozadí má dnes téměř dokonale pod kontrolou tři složky, které mají umravňovat hospodářské prostředí státu a tzv. fair play.
Když se podíváte na okolnost, že dnes jenom bručí Rath a Janouškové, Bémové, Dalíkové, Drobilové, Vondrové, Parkanové, Drábek a spol. spokojeně běhají po svobodě a mohou se jen šklebit, musíte uznat, že mám smutnou pravdu.
Navíc ti, co zůstali u koryt mohou a také už připravili další tunely na majetek a peníze občanů ČR, myslím tím třeba círk.restituce v neskutečně podezřele zabalené formě nebo třeba Kalousek už dostal chuť na další kořist ČSA v Ruzyni.
..........................................................

Situace je výhledově pro občany ČR více než tristní, vládnou nám ignoranti a lidi s morálkou těch nejhorších pražských taxikářů, hospodářství je pod tíhou špatně nastavených ekonomických parametrů jak co do výběru daní a příjmu peněz, tak co do zacházení s financemi (účelnost, efektivita) a jetu další důležitá okolnost, jako celek jsou občané díky plošným škrtům a nechytrému šetření na nesprávných místech, doslova podkapitalizovaní
lidově řečeno mají mámo peněz a umenšenou kupní sílu a je to už v ekonomice země velmi znát. S tím přichází samozřejměm chmurná atmosféra a je vymalováno, výsledky naší ekonomiky ve vztahu k ostatním našim sousedům to potvrzují, jen Maďaři nám sekundují. Ovšem čekají nás další průšvihy, které určitě ekonomice státu nepomohou!
Jednak to bude zvýšení DPH, které postihne v nákupu všeho i samotný stát. Dále je tu třeba fotovoltaický tunel, kdy budou občané a firmy stále více platit za el.energii a jde to do desítek miliard Kč. Pak budou splácet občané něco co nikdo z nich neukradl, tj. církevní restituce a napadá mě, i kdyby to byla pravda v celém rozsahu, proč musíme splácet my a naše děti něco, co jsme neukradli? Neměli by nám všem tedy vše splácet spíše komunisté? Jak k tomu přijde třeba soukromník, který získal v restituci majetek po svém otci a také nikdy s komunisty neměl nic společného, jen mu ten majetek byl komunisty ukraden a nyní by měl ze svých odvedených daní státu, napravovat po léta domnělou křivdu na církvi? Není to prostě trochu pošahané, páni autoři celé církevní restituce? Prý co bylo ukradeno má být navráceno, ale proč to mají platit občané? Nejsou peníze a majetek státu jejich? Kalousku, fakt nás nes..!
No a ještě tu je na obzoru další průšvih, vnější vlivy, podle ekonomů (a i jiných signálů) nás čeká další krize a ještě větší než ta v r.2008 a tak to poslední co ještě drží ekonomiku nebezpečně proexportně orientované země by dostalu ránu z milosti.

Pěkný den!
19. 11. 2012 | 05:49

Maximus napsal(a):

Dodatek. Pod bodem 4) mě vypadlo .... policie, státní zastupitelsví a soudy. Sorry.
19. 11. 2012 | 05:51

jozka napsal(a):

Problem spociva v tom, ze vy (nebo my) si predstavujeme pojem "komunikace" jako proces obousmerny. Vlada (a lidi okolo) si jej predstavuje jednosmerne. My Vam ty reformy "vykomunikujeme", vy to pochopite a zvolite nas. A strasne se divi, ze ono to tak nefunguje.
19. 11. 2012 | 06:24

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Vláda má problém komunikovat mezi sebou, ne tak z veřejností.

„Smlouvou o sKartách byla vláda podfouknuta, tvrdí premiér. Žádá změnu“
http://zpravy.idnes.cz/mullerova-byla-uvedena-do-uradu-jako-nova-ministryne-p0k-/domaci.aspx?c=A121116_101703_domaci_kop

Ono samozřejmě nejde jen o komunikace, ale o celý styl chování.
19. 11. 2012 | 06:55

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Oprava
s veřejností.
19. 11. 2012 | 06:56

Ládik!!! napsal(a):

Občané musí nejdřív prodat své zboží, které vyrobili - aby neměli holé ruce a holé zadky. Až potom se může diskutovat. Po práci.
19. 11. 2012 | 07:53

Ládik!!! napsal(a):

Z keců se člověk nenají a z hladu se nepodělá. Prvotní je práce, která dává smysl. Ne přehazování hromady z místa na místo. Za to se koláče neposkytují.
19. 11. 2012 | 07:56

šašek z Jihlavy napsal(a):

Maximus
Alespoň nějaké oživení pro nás, řadové ovečky: Švarná Karolínka se chystá vzít do ruky naši chrabrou armádu. Musíte uznat, že po zpěvačce Parkanové tu jistý pokrok je, o Sašovi nemluvě. Dovedete si představit tu radost našich bojovníků, až se tato půvabná dáma projde před nastoupenou jednotkou. Kdopak by nevztyčil k poctě zbraň?
19. 11. 2012 | 07:59

Maximus napsal(a):

Ládik!!!

Koukám, že ty už máš hotovo!
19. 11. 2012 | 08:03

marxík napsal(a):

Maximus
Kolego, komunisté kdysi ukradli majetek církvi podobným způsobem, jako dnes církev ukradla majetek státu.
Nebo-li vše bylo a je po právu.
19. 11. 2012 | 08:14

Ládik!!! napsal(a):

šašku,
žena musí být ženský typ, aby měla úspěch před nastoupenou jednotkou.
19. 11. 2012 | 08:24

jozka napsal(a):

Maximus, sasek z Jihlavy:

Mam dojem ze bude vic tech, co se jim otevre kudla v kapse.
19. 11. 2012 | 08:36

Analytik napsal(a):

S jakou veřejností?
Vláda uznává jen těch pár voličů (většinou svých příbuzných), od kterých čeká hlasy. A to jen poslední desítky hodin před začátkem voleb.
Další čtyři roky už je tu jen Oni - nejlepší z nejlepších - a jejich zájmy a plány.
Proč ztrácet čas s nějakou lůzou?
19. 11. 2012 | 08:56

Twist napsal(a):

Ano pane Záškodníku, je to kudlanka nábožná. Na takové typy doplácí celý národ!
19. 11. 2012 | 09:07

Analytik napsal(a):

Česká vláda je skvělá!
Škoda, že si zvolila tak špatnou veřejnost.
19. 11. 2012 | 09:19

martin_ka napsal(a):

tahle vláda je velké většině lidí už jenom (a zaroveň ZATÍM) pro smích.....jsem zvědav jak to bude pokračovat až se ti lidi přestavou smát!!!
19. 11. 2012 | 09:31

ajeto napsal(a):

souhlas s blogem i příspěvkem Maxima
19. 11. 2012 | 09:32

rejpal napsal(a):

Záškodník
Vláda to bez problémů ustojí. Nemá se totiž čeho bát. Nic z toho, proč v řadě spořádanějších zemí vlády reagují na pokles preferencí jí nemusí vzrušovat.
1) Násilných akcí se bát nemusí. Nenáme to v nátuře
2) Nenásilné protesty jsou izolované, koalice si je v klidu sleduje a může je i zesměšnit. Dobře ví, že statisíce do ulic nevyrazí a stávkovat se nebude, lidé se bojí o místa, či nechtějí riskovat nepohodlí. Navíc spousta lidí se tak bojí posunu doleva, že raději podpoří Kalouska a modrou eskadru.
3) Volební preference? Tady je dost mimořádná situace v tom, že výraznou část vlády tvoří subjekty na jedno použití, které se budoucnosti bát nemusí, protože žádnou nemají. LIDEM je mrtvá již při svém zrození a TOP 09 - to je Miroslav Kalousek, který ví, že je to jeho poslední štace a Karel Schwarzenberg, což je stejný případ. Tak nač spěchat do penze. Ostatní členové klidně přestoupí zase jinam, jak předtím a starostové se třeba vyvezou s jinou stranou. ODS na tom tratit nebude, ať se děje, co se děje. Posbírá hlasy nových stran, vymyslí nějakou mobilisaci a zase bude mít svých 20 a víc procent (což teď nemá). A protože KSČM je stále strašákem a černou dírou na hlasy, pořád je šance na nějakou spytlíkovanou 101 s lidovci a třeba nějakým Babišem nebo jiným ad hoc projektem.
4) Nemusí se bát ani ostudy - z té už má pancíř a přežila.
Prostě jsou v pohodě a budou si ještě rok a půl užívat své prebendy. Teď už navíc nemusí ani nic dělat, mají splněno, tak se ani nemusí tolik hádat. Leda o posty na ministerstvech.
19. 11. 2012 | 09:32

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řadupříspěvků, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (kdo potřebuje v diskusi užívat nadávky typu "gauner", "zmetci" resp. hanlivě komolit jméno, nechť si prosím najde jiné stránky lépe odpovídající jeho debatnímu stylu).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 11. 2012 | 09:45

český maloměšťák napsal(a):

Před časem jsem napsal, že :
"...Vrcholným ekonomickým zájmem, který je třeba chránit, je pak ekonomický zájem politických stran a vůbec celé té velké rodiny politiků - a to včetně kmotrů této velké rodiny. Tam se totiž rodí budoucnost, prosperita a upevňuje se základna celé té naší demokratické, společenské...nadstavby, malé - střediskové.
Tento ekonomický zájem, tento trh - kdy celé zástupy kmotrů nesou každodenně na svých bedrech obrovská rizika( prognozy a odhady jsou zde někdy velmi nejisté - bude stačit poslanci pět milionů - anebo bude lepší mu dát milionů deset ???)...tedy tento trh je jedním s nejsložitějších - a proto jsou ti, kdo právě že na tomto svobodném trhu realizují svou svobodu a své ambice....jsou také po právu odměňování nejvíce. Je pak již pouze doprovodným a zcela logickým jevem, že jde vesměs o osoby velmi skromné a stydlivé - vždyť pouze ten fakt, že své úspěchy na trhu s politiky a úředníky ....že je nevystavují nikde na odiv a nepyšní se jimi při každé lepší příležitosti - již jen tento fakt potvrzuje vysokou mravně-volní vůli, kterou jsou dotyční vybaveni.

Ano, vážení, ti nejlepší z nás jsou našim zrakům převážně skryti. Je to paradoxní, ale je tomu skutečně tak. Proč ale zrovna ti nejlepší z nás jsou i těmi nejskromnějšími a nejstydlivějšími - to nevím. Snad kdyby se jednoho či dva podařilo vypátrat a chytit.... a řádně ho pak vyzpovídat...snad pak bychom se o jejich skromnosti a stydlivosti dozvěděli více.

Jenže to by nebylo tržní.
Jak jen, himbajs, trh pustit i do takovéhoto výzkumu ?
Neměli byste někdo nějaký nápad ?.."

Nu - neuvědomil jsem si při kladení těchto ozázek, že jistým druhem lepu, na které by bylo možno některé ptáčky nachytat...je nějaké významnější klání v tenise.
Tehdy totiž i ti nejstydlivější /a dokonce i vážně nemocní !!! ...a to tak vážně nemocní, že se nedostavují k výslechu na policii - viz Barták/...neodolávají a na veřejnosti svou tělesnou schránu vystavují.

http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?c=A121118_190435_domaci_brd
19. 11. 2012 | 09:45

Záškodník napsal(a):

Ach tak,

příště teda budu zásadně psát,že jsem šel s povděkem zapálit svíčičku za tu naši skvělou demokracii, jež nám byla chrabrými soudruhy vydobyta.

Netuším, co je sprostého na tvrzení,že někdo skončí v pekle? Kde taky všichni ti naši politici,kteří myslí výhradně jen na blaho vlasti, taky poprávu skončí.
Kudlanka je nadávka? I když se dotyčná ani nejmenuje? Zajímavé.

Už jsem si i jiné stránky našel,ale cenzura je všude! Jako za bolševika.
19. 11. 2012 | 09:52

veverka napsal(a):

Záškodník

Musíš si zvykat že žiješ v pravičácké mediokracii,kde o politické přípustnosti příspěvků rozhodují nejrůznější placení politruci Stejskalové.Mě už taky smazal několik příspěvků,aniž by jakkoliv porušovaly ten jeho tzv. kodex.Jen mu prostě nebyly politicky po chuti.Mě vždycky strašně baví jak naši tzv. demokraté kritizují cenzuru třeba v Číně a přitom jí mají sami doma jak vyšitou.Zkus si napsat třeba něco proti Źidům a uvidíš jak bleskově budeš demokraticky a svobodně smazán.
19. 11. 2012 | 10:07

Neudržitelný napsal(a):

veverka
Buďme rádi, že to tady někdo čistí. Ono číst ubohé výpady, urážky a rasistické kecy, není žádná sláva. Kdyby to nikdo nemazal, tak by se to za chvilku nedalo číst. Vy jste pane veverko jedním z těch, kterým kdyby bylo povoleno, tak to zaneřádí.
19. 11. 2012 | 10:24

suchánek napsal(a):

Pane Žáku, poprosil bych vás o vysvětlení této vaší pasáže (jako malému dítěti):

"Odborné zdůvodnění vládních partnerů v tripartitě bylo vždy velice přesvědčivé a budoucnost potvrdila jeho dobrý odborný základ."

Vy pracujete jako specialista pro PR v Národním institutu dětí a mládeže MŠMT?

K blogu jen stručně. Vyberte si, pane Žáku, pro příští volby nějakou osobnost, které vhodíte hlas. I přes tajnost volby vás (pokud si za 2 roky vzpomenu) poprosím o jméno té osobnosti. A pak si tady můžem popovídat po roce mandátu té osobnosti, kolik věcí (zákonů) připravila, prodiskutovala a po všeobjímajícím kompromisu ruku v ruce prosadila s OPOZICÍ.

Abych použil vaše záhadné slovní spojení, můžu vám už teď POTVRDIT BUDOUCNOST - bude to přesně 0 (slovy nula).
19. 11. 2012 | 10:33

český maloměšťák napsal(a):

suchanek
Zkusím to za pana Žáka.
Wagnerová. Ale možná že se takoví najdou i mezi straníky.
Apropo - kandidátky ještě nejsou k dispozici. Chcete tedy po panu Žákovi něco, co nejste schopen uskutečnit ani vy.
Ale vám šlo piuze o to rýpnout si, že ?

Jednodušeji / a nadčasověji/ - pan Žák ani vy nevybíráte. Vy pouze hlasujete o těch, které vybrali jiní.
Můžete to ale vyspravit.
Jděte do toho s nima / s vybírajícími/.
19. 11. 2012 | 11:04

český maloměšťák napsal(a):

suchánek
Ostatně na prognozování jsou mirgorodští experti. Včak taky jeden takový "prognostik" straší na Hradě už leta....
Někdy jako by spíše manipuloval...než prognozoval...ale to není podstatné...hlavně že ho to baví. O tom to je.

Mám je ale rád - tyto prognostiky. Líbí se mi prognozy typu " V blízké budoucnosti se ukážem jak byl projekt eura neprozíravý" či " Je zcela evidentní, že s každým lidským zásahem do přírody - i kdyby byl sebevětší...si naše příroda poradí".
Jsou kouzelní a mnohdy zábavní. Kdyby nebyli chráněni tolika podgorilama, gorilama a nadgorilama - lapil bych je a strčil do lahve od okurek. A pozoroval je. Ušetřil bych za koncesionáčské poplatky i platby za připojení na internet.
19. 11. 2012 | 11:10

marxík napsal(a):

maloměšťák
Kolego, a to jsem vám ještě nevyprávěl já, co jsem tuhle viděl, když jsem rozhicoval svojí troubu.
19. 11. 2012 | 11:33

smutný napsal(a):

Komunikace pseudopravicové vlády si nezadá s komunikací normalizační komunistické vlády. Například Nečas řekne, že na demonstraci má v demokratickém státě každý právo ale bylo to podle něj "jen pár křiklounů". Můžou si dovolit být takto arogantní a namyšlení, protože ví, že jim nic nehrozí.
19. 11. 2012 | 11:38

resl napsal(a):

Tak já bych si představoval, že na státní svátek /ať už 28.10. nebo 17.11./, vystoupí prezident na tribunce Václavského nám. a promluví k lidem, neboť se nemá čeho bát, nemá co skrývat a za své názory se nestydí. No, zřejmě to nejde a nejde to ani premiérovi. Zdá se, že svým slovům nevěří, neumí své názory obhájit a hlavně se strašně bojí o svou pověst. Takže to jsou tak trochu víc,srábci.
19. 11. 2012 | 11:42

dalimír napsal(a):

Veverko a vám podobní ,běžte raději louskat oříšky na horší časy ! v česku se nic demograticky nevyřeší ! Proto je třeba převzít moc rozhodnějším způsobem ! Občané když to všechno ponecháme tak jak to funguje v součastné době tak za pár let již nebude co řešit ! Propuštění a z nevážení policisté podnikněte nějakou akci na záchranu republiky ! Určitě k tomu máte více možností nežli běžný občan ! Máte kontakty a také víte kde jsou zbrojnice ! Udělejte to přesně jak Bonaparte ! Poslal rotu svých vojáků do franc.rady pěti set a vyházeli všechny ty s korumpované poslance ven z budovy parlamentu ! Bylo to tam během velké franc.revoluce trochu složitější ale vše se dá rozhodným způsobem řešit ! Je třeba získat si také armádu na svou stranu ,ta to musí táhnout s lidem ! Potom nebudou mít mafiáni Janouškové Bendové kalouskové již další šanci ožebračovat lidi ! Tohle vše musí zařídit v česku KSČM ! Protože strany v zívající demogracii svou volební maškarádou nedokážou vůbec nic k lepšímu změnit ! Bezcharakterní jedinci a lumpové kteří již 23 let okrádají pracující a s dělníky si doslova vytírají zadek tak ti se musí hodně bát a nadobro sklapnout zobáky ! Tohle co se dnes děje v česku žádné volby nevyřeší ! Dl.
19. 11. 2012 | 11:47

suchánek napsal(a):

Žák napsal: "Odborné zdůvodnění vládních partnerů v tripartitě bylo vždy velice přesvědčivé a budoucnost potvrdila jeho dobrý odborný základ."

čm: koukám, že máte s pochopením této pasáže stejný problém, jako já.

odborné zdůvodnění bylo VŽDY velice přesvědčivé - ???, jednotka přesvědčivosti?, géniové, kteří se nikdy nepletou?, aplikovali už někdy něco?, měli někdy exekutivní politickou zodpovědnost?

budoucnost potvrdila jeho dobrý odborný základ - ???, budoucnost, co byla budoucností v minulosti a dnes je současností? nebo pan Žák nahlédl do křišťálové koule a již dnes nám sděluje, že měli pravdu, předsedo?, co je to "dobrý odborný základ"???, kde vlastně je to potvrzení, ono se něco z toho tajně realizovalo? všiml jste si, že v blogu není JEDINÝ příklad něčeho, co by teoreticky mohlo fungovat lépe jako alternativa?

bezbřeze naivní pasáž o tom, jak si má kalousek se zavadilem podat ruce, vymyslet společnou koncepci a pak ji slavnostně přednést národu na tiskové konferenci snad ani hodnotit nebudu. i když možná ano, pokud chce zavadil miliónové demonstrace, ať se s kalouskem na něčem veřejně dohodne. tolik zklamaných a frustrovaných lidí, kterým by vzal možnost nadávat a bořit, nijak jinak z těch obýváků nedostane.

mimochodem, pojďme si zrovna my dva něco zkusit. pojďme se dohodnout, že ten blog je naprosto intergalakticky naivní. souhlasíte SE MNOU. dopředu upozorňuji, že při vzájemném vyjednávání jsem schopen učinit kompromis a s těžkým srdcem se vzdát přívlastku intergalakticky.
19. 11. 2012 | 11:58

KAteřina napsal(a):

Jak komunikuje veřejnost s vládou? Nijak, jen nadává a kňourá, že byla podvedena. A příště zase zvolí stejná monstra, protože jí připomínají je samé. Tak zvolí za prezidenta Fišera nebo Zemana, do parlamentu nějakého bojovníka proti komunismu, zloděje nebo rasistu, někoho, kdo zatočí se sockami a udělá tady pořádek.
19. 11. 2012 | 12:19

dříve čtenář napsal(a):

Ládíku, nemáš zase pravdu! Za přehazování peněz z hromady na hromadu má finanční sektor u nás největší zisky! Tak už se proboha přestaň živit prací a odjeď to řídit do té brusele nebo přehazuj.
19. 11. 2012 | 12:32

český maloměšťák napsal(a):

suchánek
Smysluplný dialog Kalousek - Zavadil není možný nikolivěk z důvodů rozumových ale čistě klinických. Lékařských. Medicínských. /s blíže neupřesněnou diagnozou - bohužel je dotyčný příliš hlídán/
Ostatně Kalousek se chtěl kdysi spaktovat dokonce s KSČM. Za účelem ryze mocesnským - ve smyslu politiky coby možnosti provádět své experimenty, přičemž účty vždy zaplatí obecný daňový poplatník.
Je mu jedno, kdo jej nechá experimenty provádět. Není mu jedno - kdo je platí. Respektive jde mu hlavně o to, aby je nemusel platit on - on je nikdy nebude platit.
Z takovéto pozice - z takovéhoto vidění světa...není možné, aby dotyčný vedl nějakou diskuzi tak, aby druhá strana neměla pocit, že nelže a nemanipuluje.

Špatný příklad.
Zkuste další.
Máte ještě dva pokusy. /jen prosím neuvádějte Peake ...svazácké morbidity po obědě nesnáším/
19. 11. 2012 | 12:46

Ládik!!! napsal(a):

dříve čtenář -
co mám řídit? Lidi z náměstí? To bych nechtěl. Práce musí být koníčkem, jinak stojí za starou belu. Práce, která člověka nebaví, je marná - třeba dobře placená. Člověk musí mít dobrý pocit z vykonané práce. A pocit nejsou peníze.
19. 11. 2012 | 13:16

Filipes napsal(a):

Arogance, sebestřednost, bezohlednost. A ta pravda s tou láskou ty sou kde? Kde je pochopení, tolerance? Kde jsou poctivost a slušnost?
19. 11. 2012 | 13:38

záškodník napsal(a):

Ládíku,

odkud jste sem spadl?
Práce koníčkem? Když dneska vysokoškoláci pečou housky a negramoti sedí ve vedoucích pozicích?Stačí mít zase spávnou knížku.
Velká část lidí svou práci nenávidí,už jen proto,že je zaměstnavateli odírána(zdanění zam. a zdanění podnikatelů+paušály).
19. 11. 2012 | 13:58

Karel (taky) napsal(a):

Rád bych tady podotkl, že "komunisti" církvi žádný majetek nazabavili, ona totiž žádný neměla. Veškerý její majetek totiž zabavil už Josef II. a svěřil jí ho jen do užívání. Od té doby je majitelem stát.
19. 11. 2012 | 14:04

neo napsal(a):

záškodník:

Ládik má pravdu. Práce by měla člověka bavit. Proč by si člověk vybíral zaměstnání, které ho nebaví? Dnes již nejsou umístěnky, dnes si člověk může svobodně vybrat co by chtěl dělat, kde by to chtěl dělat a za kolik.

Máte pravdu, že jsou zaměstnanci odíráni, ale státem !

Jenže to jsou odíráni stejně nesporavedlivě, ať děláte práci, která vás baví a nebo nebaví.
19. 11. 2012 | 14:13

dalimír napsal(a):

Neo nejen státem ale i soukr.zaměstnavateli ! Navíc dnes kdo nemá VŠ tak nemá nárok ! Už i maturanti dělají kopáče ,a jak jsou rádi ! Lidé si za socialismu práce nevážili a proto jsou dnes tímto trestáni ! Dl.
19. 11. 2012 | 14:42

alojz napsal(a):

neo

Proč by si člověk vybíral zaměstnání, které ho nebaví?-třeba proto, že jiné není k dispozici:-)

dnes si člověk může svobodně vybrat co by chtěl dělat, kde by to chtěl dělat a za kolik.-jasně, soudruhu politruku-viz výše...
19. 11. 2012 | 15:01

alojz napsal(a):

tak si představte, že aby mohl člověk dělat za komunistů ministra , musel být odborník a mít stranickou legitimaci..
dnes se podařilo tuto diskriminaci odstranit!-stranická legitimace stačí:-))
19. 11. 2012 | 15:03

jozka napsal(a):

alojz:

nechte malickych, tuhle teorii tady neo prezentuje celkem pravidelne. Ma ji ve zlatem fondu vedle "regulacni poplatky funguji" a "kdyz nepujde v cele republice dva dny elektrika nic strasneho se nestane" :-)
19. 11. 2012 | 15:35

Záškodník napsal(a):

Neo
Skoro všechny děti,které znám, by chtěly studovat filozofii,jazyky, psychologii atd.,ale nemůžou,protože by neměly uplatnění.

Pokud na to mají(mentálně i finančně)-musí jít na techniku nebo se věnovat přírodním vědám, event.medicíně.

Po humanitních směrech není poptávka a lidi se perou i o podřadná místa.Znám vysokoškolačku,která chodí uklízet a není žádnou výjímkou. V Mekáči nebo řetězcích končí maturanti ze středních škol. Dnes je pomalu terno,když se jim podaří prodávat hadry v nějakém obchodním centru za 10 tisíc měsíčně.

Co se toho odírání zaměstnanců týká- ti jsou odírání jednak státem("rovná" daň) a jednak svými zaměstnavateli.
19. 11. 2012 | 15:38

neo napsal(a):

dalimír:

jak? povídejte.
19. 11. 2012 | 16:46

neo napsal(a):

alojz:

nejsem ani soudruh, ani politický pracovník. Tak mně tak laskavě neoslovuj.

Jiné není k dispozici? Teď nebo před 10ti lety? Nebo 5ti?

Určitě je dnes situace horší,ale ne neřešitelná
19. 11. 2012 | 16:49

Ládik!!! napsal(a):

záškodníku,
nevlezu lidem do hlavy, tak nemohu posoudit, co v ní mají (a jestli - event. jak - používají mozek). Mě práce baví a basta. Manuální i duševní - dobře se doplňují. Pocit z dobře vykonané práce je podle mě tím, co odlišuje pravičáky od levičáků. Pravičáci ten pocit autenticky mají, levičáci o něm jen hovoří a nikdy ho nezažili.
19. 11. 2012 | 17:12

neo napsal(a):

Záškodník:

Jazyky určitě ano, ty se neztratí nikdy. Můžou si pak otevřít jazykovou školu a i sem se hodí určitě studium humanitních oborů.

Nicméně je pravda, že je menší poptávka na trhu s humanitními obory, to je ale na volbě studenta.

rovná daň není odírání, naopak. Odírání jsou odvody na sp a zp, které jsou u zaměstnanců vysoké.
19. 11. 2012 | 17:16

Valér napsal(a):

To je právě ten rozdíl oproti socíku. Komanči rozdělili práci tak aby se vyrobilo to co potřebujeme, podle toho volil i studijní obory, a školství mohlo být bezplatné, protože studenti to následně vrátili státu svojí prací pro společnost. V zásadě jsme měli vše co pozřebujeme a bez dluhů.
Dnes si každý SVOBODNĚ dělá co ho baví, to je hezké, ale nemůžeme se uživit, jen vršíme nesplatitelné dluhy, máme politilogy, sociology a odborníky na Evropské instiuce, PR managery, nadbytek právníků atd. , ale neseženete školku, nemáme na udržení nemocnic, pohotovostí, dopravy, silnic. Nemáme soběstačné zemědělství. Není na opravu dálnic a silnic ale firmy vydělají miliony na bilboardech kolem nich
A lidi nechtějí platit studia za někoho kdo si studuje zbytečnosti a bude nezaměstnaný nebo odejde do zahraničí, A nechtějí živit parazity kteří nepracují, a to se odráží i u invalidů atd.
Systém navíc potřebuje mnohonásobky úředníků než dříve, místo jedné strany která žila z členských příspěvků jich z daní platíme desítky
Prostě jsme nezvládli svobodu, nikdo nechce pracovat. Užívat si můžeme ale jenom statků které vyrobíme, když nevytvoříme nic, je prostě bída.
Přeji každému svobodu, ale v bpo celoživotní práci dožít nechci. Tak co s tím????
19. 11. 2012 | 17:54

Záškodník napsal(a):

Neo

O jakých odvodech to mluvíte, když pomalu každý majitel konzumu chce po prodavačce živnostenský list a podnikatelé zdatně využívají švarc systém.

"Rovnou" daň zavedly tyto země,což mluví za vše:

Rusko
Ukrajina
Slovensko
Estonsko
Litva
Albánie
Lotyšsko
Rumunsko
Srbsko a Černá Hora
Hongkong
Gruzie
19. 11. 2012 | 18:17

Záškodník napsal(a):

Ládík

Vy jste "pravičák"? A víte vůbec,co to znamená?
Naše údajně "pravicové" strany skutečnou pravici neviděly ani z rychlíku.
19. 11. 2012 | 18:21

Ládik!!! napsal(a):

záškodníku,
to nevím, ale cítím se spokojeně. Nechám se poučit.
19. 11. 2012 | 18:33

Max napsal(a):

Ládík! má pravdu.

Vysvětlování a diskuze ústí akorát v konflikty. Moudrá vláda dává lidem klid k práci.
19. 11. 2012 | 18:37

Ládik!!! napsal(a):

Když námezdní síla ztratí práci, ztratí vlastně své okovy a může se proletovat podle libosti.
19. 11. 2012 | 19:01

Záškodník napsal(a):

Ládík

Tak si to do příštích voleb užijte.
Kvůli těm k.l... ve vládě(aby mě zase nesmazal) to nejspíš zase bude... kupředu levá.

Většina lidí,kteří nekradou, moc spokojená není.
V téhle zemi už jsou v pohod jenom zloději.
19. 11. 2012 | 19:09

neo napsal(a):

záškodník:

mluvím o pojištění. To je mnohem vyšší než daň z příjmu. Jen si vemte, kolik zaplatí za zaměstnance zaměstnavatel a kolik ještě sám zaměstnanec.
19. 11. 2012 | 19:14

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 11. 2012 | 21:14

Glosator napsal(a):

Pro pana Stejskala
Slovo "gauner" je prosté konstatování o tom, jací naši představitelé doopravdy jsou.
Nebo se podle Vás lépe hodí slovo "zločinec?"
Připomínám, že v Norimberku byli pověšení zločinci, kteří žádný zákon neporušili, protože zákony sami vytvářeli.
Keitel a Jodl dokonce pouze plnili své povinnosti. Vůdce a říšský kancléř soudruh Hitler vydal rozkaz a oni jej předali dál! Třeba rozkaz k popravě britských válečných zajatců, to jim přitížilo úplně nejvíc.
Vidím to tak, že záchranu může přinést pouze revoluce, která zruší právní kontinuitu a pozavírá i samotné tvůrce tunelářských zákonů. A samozřejmě i ty, co se na jejich základě obohatili.
Ah, Ca Ira
19. 11. 2012 | 21:57

Glosator napsal(a):

to alojz
Už to vidím, jak SOUKROMÝ majitel udělá mistrem někoho, kdo pro tuto práci nemá předpoklady nebo ji nezvládá.
"Legitimace" může být pracovní knížkou jen ve státním sektoru!
19. 11. 2012 | 22:06

Glosator napsal(a):

to Alojz
Omlouvám se, četl jem "mistra."
Ale jakou odbornou kvalifikaci měl ministr národní obrany soudruh Čepička? Za komunistů se v nesmyslných projektech utopilo dokonce více, než se dnes rozkrade, což odbornost dotyčných mírně řečeno, zpochybňuje.
19. 11. 2012 | 22:12

Ládik!!! napsal(a):

Glosator -
starší kolega dělal na vojně Čepičkovi kuchaře... to byly věci.
20. 11. 2012 | 07:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy