Díky bonzování nemají na Západě blechy

12. 06. 2013 | 10:58
Přečteno 18715 krát
Něco mi v myšlení relevantní části české populace asi uchází, rád bych to pochopil, ale prostě mi to nejde. Když uslyším, že mi někdo morduje sousedku, zavolám policii a je to v pořádku. Když vidím, že kolega v práci krade na úkor státu jak hejno strak i s hrdličkou dohromady a já to oznámím, popřípadě seženu důkazy a oznámím, v takovém případě jsem hnusnej bonzák. O tom, že si to myslí poměrně dost lidí, svědčí mraky mailů, které mi v posledních třech letech přišly, či příspěvků na webu, tento server nevyjímaje. Kde je tedy ta hranice toho, co část spoluobčanů neskousne a proč? Pokud už tady se mnou čtenář nesouhlasí, ať to dál raději nečte, protože tam se chci dokonce zmínit o institucionalizovaném donašečství trestné činnosti a co hůř, tak trochu s ním i sympatizuji.

Před několika dny jsem na facebooku založil stránky s názvem „Zdokumentuj a napráskej rasistu“, jejichž cílem by mělo být sledování kyberprostoru, protože na něm se zcela otevřeně hovoří o vyhlazování některých ras nebo etnik. Zajímavé je, že i lidé, kteří s danou genocidní názorovou platformou nesouhlasí, mi píší a ptají se, jak se mohu snížit k bonzání svých bližních.

Snažím se proto analyzovat, kde jsou ty hranice, kam český člověk v reakci na historické zkušenosti s nejrůznějšími fízly a pomocníky VB jít nechce. Prvním fetišem, na který si správný čecháček nedá sáhnout, je veřejný majetek a majetek zaměstnavatele. Ten se kradl vždycky a pro každého z nás se tak stává přirozenou lovnou. Dřív jsme ve fabrice, JZD nebo na vejboře kradli, co nám přišlo pod ruku, tak to prostě musíme dělat dál a nevadí, že už to není státu, družstva nebo podivného národního podniku, ale konkrétního majitele – akciové společnosti, deseti členů bytového družstva nebo Pepy Kratochvíla z vedlejší ulice. Jakmile někdo upozorní na rozkrádačky těchto aktiv, je bonzák a hotovo.
Další společenské hotovo je s tím, kdo něco aktivně dohledává čili „čmuchá v soukromí ostatních“, třeba vidí, že jeho soused má na straně zahrady, odvrácené od ulice nějak moc rozmontovaných aut s německými poznávacími značkami a že mu je tam vozí vždy po půlnoci. Když někdo krade auto, natož moje, je to hnus, ale jakmile někdo ohlásí překupování aut „cizáků“, je to protivlastenecký hnus.

A teď se podívejme na dva zážitky ze západu a jihu. Jel jsem před pár lety hromadnou dopravou v Německu. Nějaký houmlesák se tam do autobusu vloudil bez placení zadními dveřmi. Spořádaný občan, mimochodem nebyl úplně bílý, zvedl zadek, šel to ohlásit řidiči, ten neplatícího smraďocha vyhodil a jelo se dál. A teď ještě jedna z jižního příhraničí. U některých našich sousedů mají pomocníky policie, ti neposlouchají sousedy plechovým hrníčkem nebo fonendoskopem, ale prostě jenom dávají pozor na to, co se okolo nich děje. Díky nim a jejich komunikaci se sousedy se daří odhalovat jinak skrytou kriminalitu a dopátrat tak i spousty ztracených předmětů, zčásti i z Česka.

Zatímco v našem hrdém národě práskače odsuzujeme, popřípadě jim ve volném čase pošleme nějakou tu přisprostlou výhružku mailem nebo přes facebook (tam jsme hrdě skrytí), díky tomu, čemu bychom v Čechách říkali udávání, práskání, prášení a bonzání, tak v Německu cestující ze socky nenosí domů blechy a občas se i shledají s nějakou tou kradenou věcí. Pokud jsem správně informován, na internetu tam taky každý náckovský oligofrenik nemůže se svými stejně postiženými přáteli plánovat genocidu svých spoluobčanů. Proč? Protože se lidi prostě snaží, aby se měli líp, a hlavně něco pro to dělají a mezi to oznámení kriminálních aktivit policii nějak tak patří.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

resl napsal(a):

Putna : "Máme tu dvě společnosti. Jedna část je velmi citlivá na to, co zavání porušováním občanských svobod a svobod projevu. Ta druhá se projevuje spíše anonymně a čecháčkovství, vulgarita a homofobie v ní tečou mohutným kalným proudem."
12. 06. 2013 | 11:15

gaia napsal(a):

v té Praze si to musíte nějak uspořádat. U nás na malém městě se lidé hlídají sami navzájem, společenská kontrola se tomu říká, nepotřebujem žádnou domovní důvěrnici nebo pomocnou stráž VB ani pomocníky policie. ostatně jsme tady ani za totalty nekradli z veřejného ani státního, neb bychom se pak museli snad někam odstěhovat, když by se na to přišlo , že by si na nás ukazovali prstem bychom nevydýchali.
To akorát ti Pražáci nás nyní pořád nazývají čecháčky a podsouvají nám, že jsme vždy kradli a vychvalují Německo, jak je to tam vše správné a oukej.
12. 06. 2013 | 11:27

Bara napsal(a):

Já jsem jednou nahlásila řidiči tramvaje, že má ve voze dva kapsáře, kteří okrádají cestující. Řidič mi na to řekl, že pokud mi to vadí, mám zavolat policii a neotravovat. Samozřejmě na další zastávce ti dva v klidu vystoupili a zmizeli. Totéž je s bezďáky. Kontrolor v MHD jde vždycky po cizincích a po mládeži a těmto páchnoucím osobám se obloukem vyhne. Už se ani nenamáhám to hlásit řidiči, nemá to smysl.
12. 06. 2013 | 11:28

Honza II napsal(a):

Mně třeba vadí, že Putnu navrhla Karlova univerzita na profesora, když asi ze šesti povinných bodů pro profesuru splňuje nejvýše jeden. To je přece buď politická nebo sexuální diskriminace normálních lidí snažících se úplně poctivě vědecky a pedagogicky pracovat. Tyto projevy politické nebo sexuální korupce se dají na ony stránky také hlásit? - Pochopitelně ne, protože nějakou poctivou ubohou většinou se u nás nikdo nebude zabývat.
12. 06. 2013 | 11:32

gaia napsal(a):

proč ohrnujete nos nad sociálně vyloučenými?
Není to také projev určitého rasismu?
I bezdomovec potřebuje občas někam dojet veřejnou dopravou, která by mjěla být dostupná pro každého. Její ceny však začínají být likvidační nejen pro bezdomovce.

A pokud pořád budou stoupat ceny vodného a stočného, budem se muset také koupat jen občas a z hygienických požadavků nutně slevit.
12. 06. 2013 | 11:33

líný černý pes napsal(a):

to autor :
Obdobná slova o hlášení kriminálních a protistátních aktivit jsem nedávno četla, když jsem z půdy vyhazovalal historický binec. Text byl v Rudém právu z padesátých let. Také se tam psalo, že občané mají udávat v zájmu lepší budoucnosti.
Tak nevím, nevím ...
12. 06. 2013 | 11:35

Finn napsal(a):

Dobrý text, k zamyšlení.
Upozorňovat na nepravosti se u nás nenosí, ani na zamini.
12. 06. 2013 | 11:36

jozka napsal(a):

resl:

Jaky je rozdil mezi tim kdyz oznacim skupinu jako "vulgarni a homofobni cechacky" a oznacenim jine skupiny jako "prolhane a zlodejske cigose"?
12. 06. 2013 | 11:45

Charlie napsal(a):

pane Závodský,
třeba se ta lhostejnost ze "socíku" pouze prodloužila do dnešní doby v důsledku toho, že občané necítí valné ztotožnění se s mizerně fungujícím státem.
K soukromému majetku je to obdobné - velká většina ho byla nabyta bůhví jak.
12. 06. 2013 | 11:50

resl napsal(a):

jozka,
rozdíl je "ne všichni."
12. 06. 2013 | 12:01

Vlkodav napsal(a):

gaia:

Sprchování - cca 30-50l => cca 3Kč

Z hygienických požadavků sleví jen prasata!
12. 06. 2013 | 12:01

sv. pij! napsal(a):

resl 11:15 cosi napsal

kolik stačí reslům k zjevení proroka
12. 06. 2013 | 12:05

gaia napsal(a):

Vlkodav

čtyřčlenná rodina, to je už 12 Kč, za to můžou mít k večeři všichni topinky.
Co si vyberou, když mají těch posledních 12 Kč?

Koupel a prázdné břicho, nebo topinky bez koupele?

Nebo jet nevykoupaní někam kam potřebují, dopravou.
12. 06. 2013 | 12:07

KvL napsal(a):

<quote>
Před několika dny jsem na facebooku založil stránky s názvem „Zdokumentuj a napráskej rasistu“, jejichž cílem by mělo být sledování kyberprostoru, protože na něm se zcela otevřeně hovoří o vyhlazování některých ras nebo etnik. Zajímavé je, že i lidé, kteří s danou genocidní názorovou platformou nesouhlasí, mi píší a ptají se, jak se mohu snížit k bonzání svých bližních.
</quote>

Pane víte proč tomu tak je? Existují dvě možnosti.
>Souhlasí s tím, ale nechtějí si tím ušpinit ruce, nebo se o toho vrhnou až to začne a bude chaos a jenom těžko je někdo chytne.
>Je jim to jedno, ale pak neznají to o tom faráří. Když přišli pro židy mlčel jsem, když přišli pro cigán mlčel jsem, když přišli pro mě, nebyl nikdo kdo by se za mne postavil. (nebo nějak tak to je)
12. 06. 2013 | 12:08

Pepa Řepa napsal(a):

líný černý pes
jak jste dopadla? Byla voda?

Jinak přesně tak....inu občanská povinnost.....navíc to připomíná hru Ulov si svého Žida v opačném gardu.
Nácek to vypracoval k dokonalosti.....udej svýho fotra.

Moc o lidské lhostejnosti takový záměr-na netu- nevypovídá.
Naprosto kontraproduktivní počin, blempt o čecháčkovství tomu dal razítko. Aspoń vím, proč tu je.Na myši je kolečko, to mu někdo zatajil.
Někdo roluje jiný půjde udat rasííístu, pěstuje jen bílé králíci.
12. 06. 2013 | 12:11

xx napsal(a):

Pro toho vraha, co Vám morduje sousedku budete také hnusnej bonzák. Vždyť je to tak prosté k pochopení.
12. 06. 2013 | 12:15

Vlkodav napsal(a):

gaia napsal(a):

"čtyřčlenná rodina, to je už 12 Kč, za to můžou mít k večeři všichni topinky.
Co si vyberou, když mají těch posledních 12 Kč?
Koupel a prázdné břicho, nebo topinky bez koupele?"

V takovém případě bych nechal rodičům odebrat děti, protože pokud nechají dojít situaci tak daleko, že mají v kapse 12 korun tak nejsou schopni vychovávat děti. Jen životní minimum a přídavky stačí i na vodu na mytí.

A mimochodem voda se neplatí hned, ale měsíčně a zálohově, takže to jídlo topinky jim mytí nesebere.
12. 06. 2013 | 12:17

jozka napsal(a):

takze zadny, resle. Diky. Tak si na to vzpomente, az tady zacnete zase hazet odsudky.
12. 06. 2013 | 12:19

jozka napsal(a):

Vlkodav:

Hned ne, ale az po nekolikate nezaplacene zaloze :-)
12. 06. 2013 | 12:20

Pepa Řepa napsal(a):

jozka
veliký...říká se tomu pozitivní diskriminace.
Jedno je hnusné, druhé roztomilé.Když to říká někdo od lidskoprávní domobrany.

A udávám-jako správný lidskoprávní samozvaný hlídač paní "Ľíný černý pes".

Nick je rasistický, sugeruje nepěknou vlastnost....ihned změnit na Líný pes....nejlépe Líný bílý pes.
Spokojen...autore?
Kolik je za prásknutí jednoho kousku?
Mám dodat kůži jako důkaz? Stačilo by uříznuté ucho?
12. 06. 2013 | 12:21

gaia napsal(a):

Vlkodav

když jste tak chytrej, že za životní minimum a přídavky na děti je celá rodina jak ze škatulky, tak se s váma přít nebudu.
My platíme za vodu čtvrtletně a když mám šáhnout na kohoutek, tak už přemýšlím.
A na záchodě jsem vyšroubovala žárovky a chodíme tam po tmě a splachujeme okapovkou.
12 korun nejsou nějaké peníze, nad kterými bych mohla mávnout rukou,to je 12 korun sem , 12 korun tam a nakonec koncem měsíce mnoho rodin, když má 12 korun na topinky k večeři, tak ještě jásá, jak pěkně vyšli.
12. 06. 2013 | 12:22

stejskal napsal(a):

Vůbec žádný, pane jozko.

Mezi Cikány jsou "prolhani a zlodejsti cigosi" a mezi Čechy "vulgarni a homofobni cechackove". A jde jen o to, aby obou bylo co nejméně, nic víc (i když nezmizí nikdy).

Jinak to "bonzování" máme my starší holt už asi navždy spojeno s totalitou a něčím zcela nepatřičným (důvody byly zřejmé). Ten odér nezmizí, je to naše životní zkušenost. K normálnímu přístupu se snad doberou až ti, co to nezažili (ono to ostatně platí o všem, třeba i o letech válečných a poválečných).

Hezký den.

Libor Stejskal
12. 06. 2013 | 12:35

culter napsal(a):

domovní důvěrník, uliční výbor, akční trojky , to se budeme mít - někteří už se měli,blahem se tetelili, pan Závodský se díky svému věku neměl a taky se chce mít
12. 06. 2013 | 12:38

Reveil napsal(a):

Autor
"U některých našich sousedů mají pomocníky policie"

Ale to není nic nového. Vy se tady rozhořčujete nad PS VB za komunistů, ale za našeho Vůdce existovala v Nové Evropě funkce Blockleitera, ti všechno pozorovali a hlásili. Ve Francii zase na to mají domovnice (concierge). Atd., to je a bylo vždy a všude. Vlastně teprve Hašek (všimněte sei, že on byl vlastně komunista) u nás vyvolal zesměšněním Brettschneidera neoprávněné a škodlivé pohrdání fízly, kteří odjakživa byli opěrnými pilíři režimů.
12. 06. 2013 | 12:44

Martin napsal(a):

Autor si z nás dělá legraci. Každý, asi kromě autora, moc dobře ví, že když vyhodím bezdomovce z tramvaje, tak mám na krku automaticky omezování osobní svobody a úmyslné ublížení na zdraví a mohu hovořit o velkém štěstí, když z toho vyváznu s čistým štítem, tedy bez přestupku nebo trestného činu. To vše za přizvukování přitroublých humanistických aktivistických organizací.
Dokud tu budeme mít tak stupidní zákony, tak se nic nezmění.
12. 06. 2013 | 12:50

ALT napsal(a):

autor,

ano, a v US dokonce ani teroristy
12. 06. 2013 | 12:53

neo napsal(a):

gaia:

to co píšete myslíte vážně?
poradím vám ohledně těch žárovek. Nemusíte je šroubovat, na zdi bývá takové tlačítko a to, když se nemačká, tak se žárovka nerozsvítí.
12. 06. 2013 | 12:56

gaia napsal(a):

neo

když se žárovka vyšroubuje, tak se nerozsvítí, i když se mačká. Takže teprve potom se ušetří, ostatně i za tu žárovku.
12. 06. 2013 | 12:58

Vlkodav napsal(a):

gaia napsal(a):

Gaia:

"když jste tak chytrej, že za životní minimum a přídavky na děti je celá rodina jak ze škatulky, tak se s váma přít nebudu.
My platíme za vodu čtvrtletně a když mám šáhnout na kohoutek, tak už přemýšlím.
A na záchodě jsem vyšroubovala žárovky a chodíme tam po tmě a splachujeme okapovkou.
12 korun nejsou nějaké peníze, nad kterými bych mohla mávnout rukou,to je 12 korun sem , 12 korun tam a nakonec koncem měsíce mnoho rodin, když má 12 korun na topinky k večeři, tak ještě jásá, jak pěkně vyšli."

Je chválihodné, že šetříte. Každý by měl. Hlavně vodu. Ale ty žárovky si zase našroubujte, jinak upadnete a zraníte se. Šetřete, ale rozumě.

A topinky jsou normální večeře. Moje rodina je má běžně tak nevím, proč by je nemohli mít i chudí?
12. 06. 2013 | 13:10

neo napsal(a):

gaia:
já zapomněl, on vás někdo nutí mačkat.
Zkuste vyšroubovat pojistku od svítidel a bude to jistější :)

ty jo a žárovka stojí asi 6Kč, to už je další topinka...
12. 06. 2013 | 13:16

gaia napsal(a):

mně připadá jen asociální titulovat bezdomovce smraďochem a vyhazovat je z autobusu. Jestli je to to jediné, co jsou Němci schopní dělat pro své sociálně slabé, pak je to smutné a jestli jediný zájem o bezdomovce spočívá ve strachu, že od nich chytí blechy, pak se těch Němců opět začínám bát, neb se vůbec nezměnili.
12. 06. 2013 | 13:17

Vlkodav napsal(a):

gaia napsal(a):

"mně připadá jen asociální titulovat bezdomovce smraďochem a vyhazovat je z autobusu. "

Tak si ráno a večer vlezte do autobusu se smradlavý bezďákem a uvidíte co budete za týden říkat.
12. 06. 2013 | 13:19

jans napsal(a):

Co je dle pana autora rasismus?Pojem Bílá svině a nebo zkurvenej GÁDŽO zcela určitě ne............a pak čecháček,to je pojem stvořený kolaborantem Emanuelem Moravcem,zřejmě ho autor obdivuje,když používá jeho výrazy prznící moji rodnou řeč.
12. 06. 2013 | 13:21

gaia napsal(a):

Vlkodav

tak by se to mělo nahlásit někde na sociálku nebo neziskovku nebo někam, kde takovým mohou pomoci a ne dávat za vzor, že takové vyhodí z autobusu.
To za chvíli je budem vyhazovat do plynových komor, aby se Vlkodav cítil komfortně v autobuse? Tím vyhozením z autobusu přeci ten sociálně slabý nezačne vonět.
12. 06. 2013 | 13:28

Martin napsal(a):

gaia: Nikdo netituluje bezdomovce smraďochem protože je bezdomovec, ale protože se čtrnáct a více dní nemyl a smrdí tak že citlivější povahy to natahuje na zvracení.
V Německu jsou zcela jistě charity kde se dá provést základní hygiena zdarma, jenomže do úplně každé charity je přísně zakázán vstup pod vlivem alkoholu a to bezdomovci nejsou ochotni akceptovat a raději tak zasmraďují svět.
12. 06. 2013 | 13:29

Martin napsal(a):

gaia: 99,999 % bezdomovců nemá jízdenku, tedy byli by po právu vyhozeni z tramvaje i kdyby se vykoupali v kolínské vodě.
12. 06. 2013 | 13:31

češka napsal(a):

Pane Závodský, je to jednoduché.
Podívejte se na media.
Dobré je zobrazení společnosti za 2. světové.
Všichni perzekuovaní bojovali za správnou věc.
Jen okrajově se dozvíte, že "kdosi na venkově" krátil předepsané dodávky do nákupu a prodával je na černém trhu, nebo dokonce směňoval s za šperky.
Ač válečná léta co do úrodnosti byla více-méně stejná, dodávky se zmenšovaly .
Komunistické pravidlo, kdo neokrádá stát, okrádá svou rodinu, mělo již své starší kořeny a je hluboko zažité.
V současné době jsou pak lidé zděšeni mírou okrádání v celostátním - celounijním měřítku.
Pokud lidé neuvidí někoho z těchto zlodějů skutečně potrestaného, a to nejen vězením, ale dohledáním a posléze zabavením veškerého majetku, včetně majetku nejbližších příbuzných, bude zlodějna i nadále tolerována.
Ve funkcích se rozvádějí premiéři a ministři, dělí se jejich majetky, převádí se na "ex" manželky, děti.... Věříte tomu, že se manželství po x letech, kde jsou 4 děti "jen tak" rozpadne akorát před koncem funkčního období?
A ještě něco nahrává zlodějům, a sice to, že za socialismu snad každá městská rodina "nějak přišla" k nemovitosti. A to je jediná hodnota, jejíž cena od doby pořízení nikdy neklesla.
12. 06. 2013 | 13:33

gaia napsal(a):

Martin

třeba ten neumytý právě chtěl jet do takové charity se umýt, ty charity jistě nejsou na každém rohu. A ten snaživý udavač mu to překazil a tak ten neumytý to své předsevzetí nemohl splnit a pak ho všude další a další někde nahlašovali, že nebyl umytý a vyhazovali, až on rezignoval a nic jiného, než ten alkohol mu už nezbylo.
Kde byl ten počátek? Že pořád někomu vadil, někdo na něj žaloval a chtěl ho od někud vyhodit, že ho šikanovali, až on začal nenávidět svět i sebe a začal pít a klesasl a klesal až na samém dně , když chtěl jet do umývárny, tak ho zas nějaký nahlásil a od někud vyhodili?
12. 06. 2013 | 13:35

Milan V napsal(a):

Když jsem pobýval v USA, Boulder, Colorado, což je jedno z nejlepších míst k žití a práci v USA, tak jsem si všimnul cedulí "neighbourhood watch" (sousedské dozírání) mezi těmi pěknými rodinnými domky.
Bylo to varování pro případné zloděje, fetáky, ... že na ně někdo ze sousedů, i když nejste doma, ihned zavolá policii, která po nich ostře vystartuje.
To není a lá komunistická domovnice (jak si myslí někteří lidé u nás), to je demokracie v těch částech USA, které mají ty "nejlepší adresy"
12. 06. 2013 | 13:37

antisoudruh napsal(a):

gaia,
Němci jsou nejen schopni pro bezdomovce dělat hodně, oni to také dělají. 90% bezdomovců v Německu jsou rozvedení muži, kteří nejsou ochotni živit svou bývalou manželku. Ten zbytek bezdomovců je v podstatě z ulic pryč.
Vyhazování bezdomovců z dopravních prostředků není z důvodů smradu a blech, ale z důvodů neplacení jízdného. To stejné platí pro všechny neplatiče.
Na vašem místě bych se Němců nebál (pokud tedy nejste zrovna Němka).
12. 06. 2013 | 13:39

Martin napsal(a):

gaia: Chtít může, ale jednak nemá jízdenku a dále vstup smradlavců do MHD je zakázán provozním řádem, tedy dopravní podniky ho mohou legálně vyhodit z MHD a ještě po něm mohou chtít dvě pokuty 1000 + 300 Kč.
Jelikož MHD v ČR jezdí v kruhu o poloměru max asi 20 km, bez problémů to může dojít pěšky za asi 4 hodiny.
12. 06. 2013 | 13:41

muromec napsal(a):

gaia -
Ti vám to ale nandávají! To máte z toho, že se pouštíte do diskuzí s úspěšnými mladými muži kterým patří svět. A inteligentními! Na to bych byl teměř zapoměl.

Kolikže to blogů aktualne.cz nedávno oslavilo? 20.000 - slušné číslo. Jak to kdysi zpíval Gott s malou Rolincovou? Už je to tak dávno, nebylo to "Pindání je to co máme nejraděj..." A na konci kulový. Vzhůru do dalších 20.000 aby byl svět zas o něco lepší a moudřejší.
12. 06. 2013 | 13:43

gaia napsal(a):

Martin

píšete

tedy dopravní podniky ho mohou legálně vyhodit z MHD
takže je to odpovědnost řidiče, který je za to placen a měl by sledovat, co se mu ve voze děje a ne čekat na upozornění cestujícího, který pak riskuje, že ten vyhozený si na něj někde počká a rozbije mu ciferník.
antisoudruh

na Němce nadává celá Evropa a zdají se jim nebezpeční.
Mám to z první ruky, vrátila jsem se z dovolené, kde jsem osobně hovořila s nběkolika Srby, Maďary, Makedonci a Řeky.
12. 06. 2013 | 13:48

buldatra napsal(a):

Autor je právník a pakliže ještě navíc žije v Práglu, pak se jeho zběsilým myšlenkovým postupům nedivím.

Ale ne každý je právník a ne každý žije v nejmenším velkoměstě, kde se jeden o druhého nestará, kde jeden druhého nezná a hlavně - znát nechce..Inu, byli k tomu vychováni.
Kde se lidé ze všeho nejvíc bojí, aby se pro boha svatýho nedostali do problémů.

Jsou i tací, kteří žijí na vesnicích. To jsou zhusta lidé, kteří se pozdraví, pakliže se potkají a někdy se pozdraví i několikrát za den, kteří se starají i o věci, po kterých jim zdánlivě nic není a dávají majzla na to, co se kolem nich děje. To své místo, kde žijí, považují za své a ostatní tam žijící, se kterými se potkávají zahrnují do toho svého jakbysmet. Což je tak nějak osobní, na rozdíl od neosobního, co jeden vidí v tom nejmenším neosobním velkoměstě. Věci osobní nenechávají člověka chladným.

A navíc, když přijede vesničan do jakékoliv jiné vesnice, třeba za kopec, nebo na druhý konec světa, vůbec mu nedělá problémy pozdravit kolemjdoucího. To je základ. Dívat se do očí a ne stranou. Kdo se dívá stranou, klidně dělá, že nevidí nepravost a když ji vidí, je tu dobrý předpoklad, že s tím také něco udělá. Když dělá, že nevidí, je předpoklad, že proti nepravosti nic neudělá.

Takže, ne vychovávat z lidí fízly, ale učit se, že vše kolem je záležitost osobní. Lidská. Nedívat se stranou a nenabádat potomstvo k tomu, aby se do ničeho nepletlo a nestaralo se o nic jiného, než jen o sebe.
Je to schopen pochopit autor právník?
12. 06. 2013 | 13:49

mstitek napsal(a):

Princip donášení je v každé společnosti neodbytně spojený se stotožněním se s aktuálním režimem a všeobecným respektem k zákonům a morálním pravidlům společnosti. Lidé, kteří žijí v režimu, kterému nevěří, se zákony, které jsou namířené proti nim, budou vždy považovat donášení jako značně negativní projev kolaborace s nenáviděným režimem, či jeho představiteli. Naopak je-li režim vnímán společností kladně a společnost přijímá zákony jako rozumné a prospěšné, pak je udávání vnímáno jako podpora tohoto režimu a společnosti. Je tedy zřejmé, že pohled na samotný akt donášení je silně závislý na společnosti. Zda stojí na straně státu, nebo proti němu. V jaké fázi se nacházíme dnes, si nepochybně každý odpoví sám.

Marek Štítek
12. 06. 2013 | 13:49

Vlkodav napsal(a):

gaia:

"tak by se to mělo nahlásit někde na sociálku nebo neziskovku nebo někam, kde takovým mohou pomoci a ne dávat za vzor, že takové vyhodí z autobusu.
To za chvíli je budem vyhazovat do plynových komor, aby se Vlkodav cítil komfortně v autobuse? Tím vyhozením z autobusu přeci ten sociálně slabý nezačne vonět."

Hrubě s vámi nesouhlasím. Špinavá a dlouho nemytá, tudíž zapáchající osoba nedělá dopravu nekomfortní, ale občas i nemožnou, zvlášť v létě. Budete se divit, ale některé tramvaje jsou prázdé. Víte proč? Protože tam jede někdo takový a pokud se nechcete pozvracet, tak ve stejném voze jet nemůžete. Nejenom Vlkodav, nikdo!

Je mnoho bezdomovců, kteří i když ve starém oblečení a rozcuchaní jsou v dopravě naprosto v pořádku. Když mohou jedni, mohou i druzí, nemyslíte? A někoho někam nahlásit? To myslíte fakt vážně? Jediné s čím bych souhlasil, je podpora organizací, co takovým lidem pomáhají.
12. 06. 2013 | 13:50

Zbyněk napsal(a):

Bezdomovci do dopravních prostředků nepatří, nikoliv proto, že jsou bezdomovci, nýbrž proto, že neplatí. Nejsem bonzák, takže jen pozoruji cvrkot. Probíhá revize jízdenek, hlásí reproduktor a zapáchající spoluobčané se smějí. Klidně předloží občanský průkaz, neboť mají trvalé bydliště na ůřadě, který za ně neodpovídá, tak proč by neměli mít zábavu. Matka samoživitelka, jejíž 12 letá dcerka jede dvakrát načerno, před matkou to zatají, odpovědná je, za rok přijde pán a lepí cedulky na pračku, televizi, popřípadě na varnou konvici. Postup německého řidiče mě připadá adekvátní, kdo neplatí nejede. Revizor si necvičí v drkajícím dopravním prostředku rukopis a není pro srandu králíkům. Tak to u nás chodí téměř ve všem, chybí logika a bují nespravedlnost na každém kroku. Kdo brání svůj majetek a někdy ani příliš veliký, stačí chatka, tak jde sedět. Jinak ani v Německu nejsou v určitých vrstvách pomocníci policie příliš oblíbeni, říká se jim Hilfsscherif, proto jedná řidič. Má jistotu, že jej za to nikdo nebude popotahovat, jak u nás netuším.
12. 06. 2013 | 13:52

Pepa Řepa napsal(a):

jans napsal(a):
Co je dle pana autora rasismus?
------------------------
Coby?
Přece to, co určí on, respektive antirasistická komis kamarádů.

Mimochodem, je úsměvné jak tady někteří patlají udávání za názor, který-podle nich-překračuje svobodu slova s udáním kriminálního činu!

Přesně to dělali nacisti.
Synek neudal tátu za to, že zapíchnul sousedku, ale proto,že si myslí, že je Dolfik hajzlik.Nebo schvaluje atentát.

A už to jelo!
12. 06. 2013 | 13:55

gaia napsal(a):

buldatra

těžko vychovávat děti ve společnosti, která hlásá heslo, že každý se má starat sám o sebe.
Při vámi navrženém se hned rodiče budou obávat, že pak jejiích děcko neuspěje ve společnosti, která přeje hlavně gaunerům a šíbrům a budou se oprávněněn bouřit proti vašim snahám o kolektivní zájmy.
12. 06. 2013 | 13:56

skeptický napsal(a):

New York je zamořený štěnicemi.Říká to něco?

Tam jsou zase rozvinuty embezzlement ,defraudace,čili zpronevěra a podvody.Provádějí to dokonce na globální škále,a otvírají všude pobočky.To se hned poznaj lepší lidi.U nás je to naštěstí taky jejich výsadou.

Američanky jsou vzděláním zhlouplé,mají šílené oči a sklony k hysterii.
Na slušně vypadající bílé muže k smrti rády volají policii.
Ta zase k smrti ráda zatýká na zodpovědnost žadatele.

Lidé se tam k smrti rádi soudí.Takový národní spport.Krom štěnic je to zamořené právníky.

Matka Teresa lítala éroplánem,a vrtule rozsekaly nějaké černoušky,co se nemohli dočkat.Takže nad tím narozením něco visí.Nelítat.
12. 06. 2013 | 13:58

líný černý pes napsal(a):

to Pepa Řepa :
Voda nebyla, hráz a na ní pytle s pískem, bylo to o fous.Tenkej fous.

A přejmenování psa se tu už před pázlety probíralo, že by mělo být "hbitá bílá pesa", ale to by při prokázané lenosti a snědosti bylo PC ale sprostá lež.
12. 06. 2013 | 14:00

Vlkodav napsal(a):

gaia:

Heslo zodpovědného člověka zní jinak, milá Gaio.

Každý je primárně zodpovědný za sebe, pak za svoje nejbližší, pak za lidi v blízké komunitě, pak za lidi ve vzálené komunitě, pak za ostatní lidi, pak za Zemi a pak za vesmír.

Takže ne každý se stará jen o sebe, to je spíš helo levičáků definované začátkěm věty: "Každý (já) má nárok na....."
12. 06. 2013 | 14:08

skeptický napsal(a):

Práskat se musí umět.Nejlépe anonymně.Prásklý by práskajícímu mohl rozbít (nebo dát rozbít)hubu,dát k soudu,což i v lepším případě znamená krmit štěnice,nebo uříznout hlavu,podle nálady a letory.

V případě,že na vás někdo zkusí menšinovou férovku,je asi lepší rovnou ta nepřiměřená obrana.

Co tě nepálí,nehas,co tě pálí,nepromíjej.Lidi si musej udělat ordnung sami.Nahoře šíří chaos,protože jim to tak vyhovuje.

Lidé tady nejsou zbabělí,je to jen nedostatek zdravé mstivosti.
12. 06. 2013 | 14:14

SuP napsal(a):

Gaia -
Nechápu, že ty, jako útěcha trpících a ještě k tomu učitelka, tady podporuješ účelové deformace významu vět. Totiž:

"....vychovávat děti ve společnosti, která hlásá heslo, že každý se má starat sám o sebe...."
To heslo takhle nikdy neznělo. To heslo bylo: "Každý se má snažit se o sebe postarat především sám". To, co tu pomáháš hlásat (já vím, že to není z tvé hlavy), je heslo líných levounů, kteří mají vztek, že musí taky něco dělat.
12. 06. 2013 | 14:22

Martin napsal(a):

gaia: Psal jsem o právu Dopravních Podniků, ne o řidičích. Pokud by to v ČR fungovalo podle selského rozumu, tak smradlavec by po dosažení dlužné částky 5000 Kc a vyšší putoval do vězení pro dlužníky, kde by si musel na pokuty vydělat v polovojenském režimu na nucených pracech.
Normální je totiž pokuty a náklady za znečištění platit.
To jen v myslích chorých socialistů se prohánějí myšlenky jako "Dluhy se nemusejí platit" a "Zdroje jsou" anebo "I bezdomovec potřebuje občas někam dojet veřejnou dopravou, která by měla být dostupná pro každého".
12. 06. 2013 | 14:35

xx napsal(a):

skeptický: v prostředí zamořeném klientelismem jsou lidé ustrašení z logiky věci. Nikdy nevíte, kdo nad kým drží ochrannou ruku a proč.
12. 06. 2013 | 14:36

xx napsal(a):

SuP x Gaia - já nevím, ale já byl vychován v době totality, když padla železná opona byl jsem již dospělý. A byl jsem vychován přesně v tomto duchu, že první kde mám hledat pomocnou ruku je konec mého ramene, pak rodina a teprve pak se mám ohlížet jinde.

Kolektivisté tohle neuznávají. Často se kolektivismus zvrhává v něšťastný myšlenkový postup, já si myslím že je něco správné, ergo by se to tak mělo dělat, ergo by na to měl existovat zákon.

To je totalita a ne svoboda. Bohužel demokracie nahrává těmto totalitním myšlenkovým postupům. Je toho zde plná diskuse, takových myšlenkových postupů. V demokracii stačí aby většina přemýšlela tímto stylem ( jak jinak když byla většina formována totalitním komunistickým režimem ) a demokracie se začne postupem času měnit v totalitu.

Měli bychom založit republiku, ne demokracii.
12. 06. 2013 | 14:43

Michal Mašata (nesnáším anonym) napsal(a):

Výzva k udávání není na místě. Pouze snad v případě opravdu těžké kriminální činnosti by stálo za to něco takového udělat (a teď mám na mysli něco takového jako je plánování vraždy apod.). Jiná věc je "vzájemná kontrola občanů občany", ale než k tomu cokoliv řeknu, tak zdůrazňuji - JE TO EXTRÉMNĚ ZNEUŽITELNÉ V RUKOU NEDEMOKRATICKÉHO REŽIMU (tedy i v rukou našeho režimu, který NENÍ DEMOKRACIÍ, ALE SVÉHO DRUHU DIKTATUROU - řekněme oligarchií v tomto případě). Ano je možné upozornit na chování takového souseda, který nechává svého psa "kálet na veřejných prostranství" (parky, náměstí apod.) (já kupříkladupsy venčím neustále, pytlík sice na hovínka nenosím... ale jen protože je venčím v lese, kde to nikomu nevadí), to si myslím, že je v pořádku (nikdo nechce šlápnout do hov... však víte čeho). Určitě snesitelné je i nahlášení krádeže apod, ale... práskat na bezďáka v autobuse už mi přijde moc, ten člověk už nemá kam spadnout (krom kriminálu, ale tam se řada z nich těší) a určitý projev "lásky k bližnímu" by tu být mohl (všiml jsem si že pan autor se hlásí ke KDU-ČSL na svém facebooku), takže... v takovém případě nepráskat, ale koupit dotyčnému lístek (když nám to vadí, že jede na černo). Je to malý akt solidarity, který stojí minimum. A kdo ví, kdy ho kdokoliv z nás bude potřebovat též. A pořádek jako v Německu? Ale prosím vás... Němci milují ordnung odjakživa a je to "jejich kvalita", ne naše. Tato kvalita má svá pro, ale i svá proti (kupříkladu za Hitlera se projevila doslova destrukčně) a vyzývat se k práskání... to není moc křesťanské. A co se rasistů týče, tak jejich existence je jen reakcí na neschopnost státu řešit romskou problematiku, nic víc. Zákon o "zákazu hnutí směřující k potlačování lidských práv" by měl být zrušen, protože omezuje svobodu slova (bez ohledu na cokoliv, slova a knihy nejsou revolver ani bomba a už vůbec ne plyn). Lepší je řešit tu frustraci z toho, jak jsme to daleko s těmi nepřizpůsobivými dopracovali a co všechno jim tolerujeme (a to už není o toleranci "jiného etnika", ale o toleranci kriminality). Takže asi tak, napráskejte přípravu vraždy, bezďákovi kupte v MHD lístek (nebo si ho nevšímejte) a žádejte po státu, aby KONEČNĚ začal strukturálně a komplexně řešit romskou problematiku. Hotovo dvacet.
12. 06. 2013 | 15:16

Karl IV. napsal(a):

Payn zde psal o dnu.Dno je, když člen Stb, zamestnanec,občan sám o sobě, policista, politik neudává, tedy neupozorní na toho, kdo lže a krade, ale toho, koho mu určí nadřízený či společenská poptávka. Dno je, když se takové jednání stane normou a představuje většinový vzorec jednání, který dokonce s jistou amaterskou náruživostí předvádí představitelé státu na všech úrovních. Označený končí ve vězení, lhář a zdloděj je pardonován v souladu s heslem "Co jsme si, to jsme si."
Soudci soudí podle tohoto hesla, za košík klobás. Na objednávku odsoudí , za dva košíky, kohokoliv.
Odpoustky jsou Jára da Cimmerman, chata a osobní vůz s knedlíkem v neděli.
Pak postupně lidé přestanou platiti i daně, jak se uvádí v jiném článku. Jsme na samém kraji Mariánského příkopu, dna den. Je to názorný proces rozpadu společenství a institucí.
Postupně ho už nezakryjí ani národovolecké výkřiky a rasismus, ze společnosti se stává volná aréna.
Plíživé příznaky obyvatelstvo, jaké žije v Česko, není schopné rozpoznat, samo se podílí aktivně na devastaci.
Podobné prohlášení označí za intelektuální canc, na samém dnu se pak oddá kanibalismu.
Tolik k procesu dekulturalizace české normalizované společnosti.
12. 06. 2013 | 15:17

skura napsal(a):

Honza II.:
"...ze šesti povinných bodů pro profesuru splňuje nejvýše jeden."

Můžete uvést zdroj svého tvrzení? Nechápu, že tak zásadní informací nedisponoval prezident republiky, když ji máte k dispozici vy. Celá vědecká rada UK včetně rektora buď podváděla, anebo byla podvedena. Odhalil to až Honza II.

Nezbývá než blahopřát!
12. 06. 2013 | 15:30

marxík napsal(a):

Poměrně dlouho na těchto stránkách propaguju bývalý režim ( v tom smyslu, že byl lepší než současný), což je, jak jistě víte, trestné.
Zajímalo by mě, kolegové, kdo mě všecko za ta léta bonznul, kromě Závodského?
12. 06. 2013 | 15:45

Englsík napsal(a):

Marxíku, já se o vás zmínil profesoru Hollému z bohnické léčebny. Říkal, že nejste nebezpečný a pravidelně si chodíte pro medikamenty. Není prý důvod znepokojovat se.
12. 06. 2013 | 15:58

marxík napsal(a):

englsík
Mně podobných je hodně přes miliardu a bude nás kvapem přibývat. Tolik medikamentů ani nebude.
Ale pozor, kolego. Abyste mi nepřišili organizovanou skupinu. V tom já nejedu. Výše zmíněnou miliardovou organizovanou skupinu má na triku delikvent, s kterým se schází samotný premiér.
12. 06. 2013 | 16:17

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, marxíku jak vy dokážete někdy rozesmát.
I přes ty medikamenty.
http://superstorm.ru/uploads/posts/2008-11/1226799362_prince-charles.jpg
Veselé krizování, bude určitě líp ...
12. 06. 2013 | 16:17

Pompeius Magnus napsal(a):

to autore:

za socíku bejvalo za prásknutí finanční plnění. co já vím, tak někdy koncem 50-tých let to bylo v řádu korun. Kolik nabízíte pane Závodský za jeden pěkný teplý bonz?
Jednou jsem našel pět občanek a pokusil jsem se je vrátit - od městské policie, přes dvě obvodní oddělení - "to není k nám, vy jste je našel na druhé straně řeky to je Trója" - PČR P 7 k obecnímu úřadu P 2. Den v hajzlu, ale nakonec si je MČ P 2 vzala!!" Protelefonoval jsem cca 60,-Kč a ztratil celý den.
jinak bych chtěl udat protidemokratického živla von Schwarzenberga, který za moje peníze nepracuje a chrápe,když nechrápe, čerpá ze státních fondů peníze na obnovu a rozvoj svého majetku. co s tímto mým počinem pane Závodský hodláte učinit?
12. 06. 2013 | 16:17

non olet napsal(a):

Ano ano, podíl práskačství a závisti na obecném pokroku bývá často podceňován.

Čím to, že si (pravděpodobný vnuk Osvalda Z.) vybral jako téma pro své oznamovatelství právě otázky hanobení rasy a ne třeba politickou korupci, která je u nás jistě mnohem, mnohem vzácnější?

Že by důvodem byla emocionální vláčnost geneticky smíšeného (a identitu postrádajícího) obyvatelstva kotliny, které se k pořádnému pogromu nenechá dokopat ani mačetovými útoky a zdálky patrným nadržováním (zjevně vynuceným zvenčí) úřadů?

Jestli on na to poštívání nedostal nějaký říšský grant?
12. 06. 2013 | 16:31

Englsík napsal(a):

Nekecejte, marxíku o-: Přes miliardu lidí si myslí, že bývalý režim v týhle díře byl lepší než to, co tu máme teď? A furt vás přibývá? Pan profesor říkal, že je máte oba přivést taky. Raději dřív než pozdějc.

To, že vás přibývá, má na triku delikvent, s kterým se schází samotný premiér? A tím myslíte Peruna, Šivu, Alláha nebo křesťanského Boha? Marxíku, za chvíli zavíraj pavilón, hoďte sebou.
12. 06. 2013 | 16:39

ať jim město dá kontejner s teplometem napsal(a):

Volební kampaň začíná.
Výkopem Závodského a vlkodava proti bezdomovcům.

Což původně byla parketa VV, kteří měli i hlídky PS-VB, pátrající po výskytu houmlesáků (ještě mám fotku jedné, v oranžových vestách, v které figuruje patologicky tlustá ženština, která musela zasmradit i volné prostranství), kterých se pak nějakým blíže nepopsaným způsobem zbavovaly.

Závodský a vlkodav vědí pochopitelně o MHD prd, bezďáci v létě (snad s vyjimkou přívalových dešťů) moc nejezdí.
12. 06. 2013 | 16:46

Ctirad napsal(a):

To jsou blechy psí, ty na člověka nejdou.
12. 06. 2013 | 16:52

Vlkodav napsal(a):

ať jim město dá kontejner s teplometem :

Prosím opravte si, ať vás nemusím označit za lháře:

"Volební kampaň začíná.
Výkopem Závodského a vlkodava proti smradlavým bezdomovcům v MHD.!

Děkuji a radši nejezděte do Prahy, zjistil by jste že v létě jezdí bezdomovců taky hodně, velmi hodně.
12. 06. 2013 | 17:00

Petr. napsal(a):

Máte pravdu pane Závodský,
ale................

Koho chrání český stát? Lumpy, zloděje, lichváře, šejdíře, násilníky, vrahy, recidivisty.
Když už dostanou trestíček, tak směšný a v komfortu a nejpozději jsou za 1/2 doma mnohdy i dřív. Polehčující okolnost je chlast, jsou drogy, je ujetí např. od nehody a moderní polehčující okolnost je náhlé pominutí smyslů, dokonce i při přebírání úplatků třeba i soudcem. Stačí počkat na směšné trestíčky pro rabující hyeny při letošních povodních.
Na druhé straně stihne tvrdý trest toho kdo chrání majetek, zdraví i život svůj a své rodiny. Tak jak může občan potom druhému pomoci, aby se nedostal do basy a nemusel gaunerům platit odškodné?
12. 06. 2013 | 17:21

JARLE H. napsal(a):

No, Gaio, to bych tedy rád viděl, kde bydlíte. U nás na vsi se kradlo ze státního za komančů a krade se i dnes. Dělá se to trochu jinak, ale výsledek - okradený stát - je týž.
12. 06. 2013 | 17:46

JARLE H. napsal(a):

JOŽKA
Rozdíl mezi cigošem a čecháčkem je ten, že cigošem se člověk narodí, kdežto čecháčkem se z vlastní vůle stane. Proto je cigoš hnusná rasistická nadávka, kdežto čecháček označení smutné skutečnosti.
12. 06. 2013 | 17:54

Rudi Koutek napsal(a):

Nejvic me dnes pobavila pani gaia, u nich na malem meste nikdo nikdy nekradl, pani gaia setri vodu, svetlo, protoze ma pouze ucitelsky plat, pomalu nema na jidlo a pak si jede na dovolenou, kde posloucha narky chudych Madaru, Srbu, Chorvatu a Reku o tom jak ti spatni Nemci ovladaji a okradaji nebohe Evropany.
Jinak to co Cesi nazyvaji bonzactvim se v Nemecku jmenuje obcanska spolecnost. Nebyt lhostejny ke svemu okoli, zajimat se i o to co se deje za zdi meho bytu, to je vec kterou spousta lidi nechape a nazyva to bonzactvim.
12. 06. 2013 | 18:10

martin napsal(a):

úpění, vytí, skřípání zuby, vztekání se, kvikot a bezradnost, bezradnost, ustrašenost, nadávání....ale udávat, to ne
:-)) Kde to žijem? :-))) Mezi bonzováním a obsesivním udáváním sousedů na straně jedné a výzvou policii, aby jednala v konkrétních případech je jasný rozdíl, který většina populace jistě cítí, ale ...... bojí se následků svého jednání. Ustrašenost, předpodesranost je tím, co jsme si přinesli z totáčů obou druhů a čím se lišíme od euroatlantiků starokapitalistického druhu. Láska k udavačství žije. Přítulnost k boji o právo skomírá a je střežena hystericky, jak ze strany těch, kteří ho chtějí likvidovat, tak ze strany těch, co za něj bojují. Hysterie, kvikot, rezignace a hlavně neschopnost a nechuť diferencovaně myslet. Rozlišovat, uvažovat v kontextu, hledat a na základě toho se rozhodovat a třeba i oznámit , obvinit? No jo, to je problém, když se člověk bojí.Všechny naše dobré vlastnosti jsou bez odvahy jenom vdovy. Španělské přísloví.
12. 06. 2013 | 18:18

Josef Sch., obchodník se psy, Praha XII napsal(a):

Rudi Koutek
V knížce o dějinách vilémovského Berlína mám fotografii shromážděných policejních udavačů a špiclů před prezidiem na Alexu.
Opravdu pozoruhodná sbírka typů, od pánů s chapeau-claque a monoklem po (zdánlivě) beznohé žebráky.

Němci před námi byli vždycky o světelné roky napřed.
Co se jen takový Brettschneider na Vinohradech nadřel, než někoho přiměl k urážce panovnického domu!
12. 06. 2013 | 18:44

Josef Sch., obchodník se psy, Praha XII napsal(a):

Jen pro srozumitelnost:
Tím shromážděním před Polizeipresidiem jsem samozřejmě měl na mysli německou občanskou společnost.

Jak jsem znával berlíňáky, ti pro práskače nikdy slabost neměli.
Někdy si přečtěte Klempererovo LTI, tam to popisuje, za zostřených podmínek.
Ale berlíňáci bývali nějaký podobný bastardní druh jako mí milí čecháčkovští národové.

Dneska je už i z Kreuzbergu nóbl čtvrť, takže to teď bude občanská společnost všude.
12. 06. 2013 | 18:58

Kanalnik napsal(a):

V podstate s clankem souhlas, ale s tim bezodmovcem, to jste teda prehnal. To uz je pro mne za hranou. Bezdomovectvi take totiz rika neco o spolecnosti. Ta nase tedy krade a navic ma opovrhovat bezhdomovci?
12. 06. 2013 | 19:23

skeptický napsal(a):

Oni chtějí ten Mariánský příkop dokonce stavět na Staromáku.
Kvůli nákladům vylifrovali primáta.
Žijeme v ústavě pro duchovně šeré.Ještě,že máme ty ústavní soudci.
12. 06. 2013 | 19:36

Rudi Koutek napsal(a):

Josef Sch., obchodník se psy, Praha XII
Mam tomu tak rozumet,
ze kdyz v metru chodi mlady Rom, ktery se pokousi okrast lidi a ja zavolam policii,
ze kdyz se ze sousedstvi ozyva nelidsky narek bite zeny a nadavky a ja zavolam policii,
ze kdyz se ve 2 hodiny v noci nekde v byte slavi tak, ze nekolik desitek lidi nemuze spat a ja zavolam policii,
ze kdyz vidim nekolik mladych muzu, kteri kopou do nekoho, kdo lezi na zemi a ja zavolam policii,
tak jsem UDAVAC, SPICL a PRASKAC? Opravdu?
12. 06. 2013 | 19:37

historická reminiscence napsal(a):

To býval fór.
Jak Husák se Štrougalem jede na inspekci lidovýchovných zařízení.
Školky, kriminály, zetdéešky, vysoké školy.
Všude se staví v jídelně nebo menze a ochutnávají.
Všude hnus fialovej a blivajz.
A Gusta říká Štrougalovi: "Víš, s tou stravou v kriminálech bys měl něco udělat."
Štrougal svému nejvyššímu stranickému šéfovi a současně hlavě státu odpoví podle reglamá: "Ano."
Pak mu to nedá a zeptá se: "Ale Gusto, proč zrovna v kriminálech?"
A Husák se na něj šejdrem podívá a praví: "No, my dva už práva podruhý študovat nepudem, viď?"

Tak podobně bych dneska pohlížel na bezdomovectví.
12. 06. 2013 | 19:39

Josef Sch., obchodník se psy, Praha XII napsal(a):

To jste mi špatně rozuměl.
Když někomu přivoláním pomoci chráníte život, majetek nebo duševní zdraví, plníte tím pouze svou občanskou POVINNOST.

Pokud ale, jako pan Z. provokováním ve veřejném (i když vpodstatě již zprivatizovaném) prostoru zkoušíte prostší lidi přimět k neuváženým výrokům, abyste dostal kapesné od kusu, pak prostě budujete tu občanskou společnosť.
12. 06. 2013 | 19:46

Honza napsal(a):

Ty komentáře jsou k pláči. Topinky, žárovky, fakt supr. Všichni máme, nebo bychom měli mít, od dětství nastaveno co je dobré a co špatné. Že je lepší méně pít a kouřit a více se učit a pracovat. Pak bude na topinky, na vodu i na lístek a nebudeme muset krást, smrdět a nadávat na systém. Držím Vám palce pane Závodský.
12. 06. 2013 | 19:50

Huehueteotl napsal(a):

No to by mne zajímalo, zdali tento právník obdivuje také práskače jako je Manning a Snowden.
Nějak na ně zapomněl. Náhodou?
12. 06. 2013 | 20:03

Karl IV. napsal(a):

Josef Sch., obchodník se psy, Praha XII
Vaše pomatenosti svědčí než o potřebě tlumivých medikamentů, no, je Vás v této zemi tak 90%.
Asi jste se inspiroval: koncentrační tábor Buchenwald byl provozován jako tábor intervenovaných NKVD o rok méně než než nacisty, 1945-1953, počet úmrtí cca 30 tísíc, nacisté cca 56 tisíc.

Není nad kroužení hemisfér. Ale jinak představujete zvláštní typo zvrácenosti, nejen Vy, samozřejmě.
12. 06. 2013 | 20:10

terárium napsal(a):

Manning se Snowdenem nejsou práskači.
Práskač je státní mocí chráněn a udává jedince, který je proti němu bezbranný.

Manning se Snowdenem něco velmi trapného odhalili o té nekontrolované státní moci.
To je počin takřka sebevražedné odvahy.

Američané pro to vynalezli termín whistleblower (vždycky se mi vybaví ten demotivátor se slečnou fialovou v obličeji, jak duje do předkožky nafouklé jako balón a nápisem: You're doing it wrong!), což bych volně přenesl do češtiny jako pudivítr.
12. 06. 2013 | 20:14

Jaroslav napsal(a):

Na světě to chodí trochu jinak, než si pan autor představuje. Jen asi 1 drobný trestný čin ze 100 se někam opravdu hlásí a nějak řeší a to za předpokladu, že přímo dotčený zavolá policii, jde na policii a tam trvá na tom, že chce podat trestní oznámení a že policisté věc vyhodnotí jako závažnou a opravdu jednoznačně protiprávní. Často je následkem to, že není drobný trestný čin potrestán. Je to ale pořád ta lepší možnost než žít ve světě, kde by byl trestnán naprosto každý drobný trestný čin, lidé na sebe naprášili každou blbost a neustále na sebe podávali trestní oznámení nebo se spolu o něco soudili. Proč je to takhle lepší i za cenu, že se často nedovoláme spravedlnosti? Protože pokud by to bylo jinak, začali bychom se jeden druhého bát! Bylo by to jako za hluboké diktatůry a lidé by kolem sebe chodili s milými falešnými úsměvy nebo tvářemi bez výrazu, báli by se pustit si do soukromí kohokoliv včetně vlastní rodiny a život by začal být opravdovým utrpením!

Je těžké si to představit, ale věřte tomu, že to tak je. Kromě toho je lepší, pokud není potrestáno deset skutečných drobných zločinců, než kdyby bylo naopak potrestáno všech deset a byl mezi nimi byť jeden nevinný. O tom, kolik by se muselo platit na desetkrát větší věznice, policii atd, radši ani nemluvit.

Vše je prostě otázka míry a česká společnost je ve své toleranci velmi sympatická. Ale když jsme tak u toho rasismu - naopak by to asi chtělo, aby se orgány činné v trestním řízení raději víc zabývali řešením nadměrné kriminality některých nikoliv rasově, ale kulturně od běžné populace naprosto odlišných skupin, způsobujících, že se ve společnosti opravdu nedá volně dýchat a spolehnout se na slušnost lidí, než by pronásledovali lidi, kteří si ve spravedlivém hněvu neodpustí říct něco sice vůči dané skupině sice nespravedlivého a nesprávně identifikovaného, ale ne tak daleko od pravdy. Oni sice danou skupinu drobných zločinců identifikují podle nesprávného výrazného znaku, který je bohužel často společný dané kulturně odlišné skupině lidí (je to ovšem logické, protože kulturu spolu často sdílejí lidé žijící na jednom území a ti zase spolu často sdílejí národnost i rasu, zatímco ti, kdo spolu sdílejí rasu spolu nutně sdílet národnost ani kulturu nemusí (tedy A implikuje B neznamená, že B implikuje A))

Jak se říká: Všichni lidé se společnými poznávacími znaky (ať už kulturními, rasovými atd) rozhodně nejsou zločinci, ale problém nastává, když se u velké skupiny zločinců tyto znaky začnou vyskytovat. Jen blázen by pak nehledal souvislost a zakrýval si oči před jasnou statistikou a neřešil jednoznačný problém. Ale zrovna tak jen blázen by řešil korelaci mezi daným znakem a zločinností místo aby hledal vztah mezi kulturou, do které většina lidí s tímto znakem patří a ve které se pohybuje. Tedy máme tu dva nesouvisející problémy, které společně vytvářejí jeden další. 1. Lidé z určité kulturní skupiny žijí velmi odlišným způsobem od zbytku lidí na daném území a to takovým, že to ostatní lidi, kteří patři do jiné skupiny přímo obtěžuje, protože se jich to přímo týká - tedy jedna kulturní skupina nějak zasahuje do druhé kulturní skupiny a působí tím nějaký problém. 2. Lidé s určitým společným znakem se velmi často dobrovolně nebo nedobrovolně stávají součástí kulturní skupiny agresivní vůči jiným kulturním skupinám. Často právě díky rasismu, kdy jsou svým znakem do této skupiny zařazeni automaticky a tak jedině v ní najdou spojence a patří do ní samozřejmě i logicky díky svému znaku odlišnosti, protože lidé s nějakým výrazným společným znakem a kteří jsou zároveň menšinou nebo mají dokonce nějaký handicap vůči většinové společnosti (třeba jazykovou bariéru), se samozřejmě sdružují proto, že v takové skupině se cítí dobře, zatímco lidé bez výrazného společného znaku (natolik od sebe v jistých znacích odlišní a jiných stejní, že právě tato odlišnost je normou) se cítí dobře v obecné skupině, ze které nijak nevybočují.
12. 06. 2013 | 20:27

Huehueteotl napsal(a):

Vážené terárium,
ani pro mne nejsou Manning a Snowden práskači.
Mne jen zajímá jak to vidí autor, nebo jiní právníci (oni bývají tak nějak jiní).
12. 06. 2013 | 20:33

Da.Rock napsal(a):

Taky mám ve svém okolí pověst odporného bonzáka a prudiče, poměrně dost nenáviděného. Protože chci, aby mí sousedé neparkovali svá auta na veřejné zeleni a aby po svých psech uklízeli exkrementy. "Co to po nás ten d*ebil chce???? Vždyť tady se na trávníku parkuje odjakživa. A psí houna jsou hnojivo, tak o co mu jde, blbovi?"
To slýchám pořád. A taky výhrůžky. Už došlo málem i na pěsti.
Pokud chce holt člověk hrát roli posledního spravedlivého, musí mít na to koule. Každý je nemá a nikdo mu to nemůže zazlívat.
Ale o zahraničí bych si iluze nedělal. Jak píše v jednom ze svých cestopisů spisovatel Zdeněk Šmíd: Děcka dělala bordel vždycky. Ale byly časy, kdy je za nějakou tu lumpárnu hned seřval děda s brýlemi ve zlatých obroučkách, nebo baba princmetálová. Dnes, kdy podobný děda nebo babka vidí, jaký binec dělají děti snědých pletí a jejich matky s podivnými šátky na hlavách to nechávají bez povšimnutí, jen sklopí hlavy a dělají, že nevidí a neslyší. Nikdo nechce být nařknut z rasismu a xenofobie. (Volná citace)
12. 06. 2013 | 21:13

skeptický napsal(a):

Dost by mne zajímalo,co s takovým nahlášeným rasistou hodláte dělat?

Existují celé národy,které se považují za nadřazené a výjimečné,protože to mají písemně,a jejich hloupější exponenti se to tu pokoušejí čecháčkům dávat denně sežrat.Už se vidí králi světa.
Na některé -áčky a -oše jsou paragrafy,na čech-áčky by měly být taky.

Vychází to všechno z bludného předpokladu že rasismus minorit neexistuje,stejně jako že na znásilnění muže není zákon.

Havel prohlásil,že Češi jsou rasisti.Co naděláte.A jakej byl.
12. 06. 2013 | 23:56

petrvileta napsal(a):

@Vlkodav: "Sprchování - cca 30-50l => cca 3Kč"
No vidíte a jedna nepřestupní jízdenka na MHD v Plzni 18 Kč. Když si jedu pro sociální dávky, potřebuji 36 Kč a to se tedy 12x nemohu osprchovat :-)

P.S. Já dávky nepobírám a hygienu udržuji, jen tak rýpám.
13. 06. 2013 | 03:15

Pavel napsal(a):

Jenomže jsme Slované, aspoň z velké časti. Hranice mezi Východem a Západem probíhá někde blízko našich západních hranic. Slované mají klanovou mentalitu. To znamená, že pokud něco spáchá člen klanu, tak to nevidíme, pokud se to nestane přímo nám.
Přičemž koho chápeme jako člena klanu je v moderní době pružné: mohou to být v určitých případech všichni Češi, jindy prostě lidi, co okrádají zaměstnavatele.
Anglosaxoni jsou individualisti, věří na pravidla a zákony, která tu jsou pro ně, a samozřejmě je proto vymáhají. Pro Slovany je primární členství v klanu, zákony, ač racionálně brané jako užitečné, jsou v podstatě vnucený cizí prvek, který je až na druhém místě.
13. 06. 2013 | 05:06

Martina napsal(a):

Ano jít to udat, to je určitě lepší, než to vyřídit sám, že. Takový alibismus. Co takhle vstát a otevřeně říct: děláš to a to a já s tím nesouhlasím, nechci aby jsi to dělal, mám k tomu takový a takový důvod.Nemluvím teď o trestných činech, ale o těch každodeních drobnostech, které také obtěžují, třeba bezdomovec v tramvaji, jenže co ještě nás obtěžuje? Je to náš soused, který příliš často seká trávu, občas když něco slaví, důvodů bychom našly tolik, i na tohle taky máme zákony. Tak soused dostane pokutu. Zříkáme se odpovědnosti, raději budeme bonzovat, hezky z pozaokna, aby to za nás někdo udělal. Jenže je tohle opravdu cesta? Zříkáme se svých svobod ve prospěch státu, jen abychom se opravdu nemuseli projevit. Tak to hold udělá někdo za nás. Ale čarodějnické procesy tu už byly.
13. 06. 2013 | 06:47

KAB napsal(a):

Ono když se policie zmůže na takové prasárny proti lidem jako že zmasakruje děti za to, že někde na louce poslouchají hudbu a ministrům se to náhodou nelíbí anebo že čekají za rohem, aby mohli naběhnout s botičkou, tak takové policii bych nenahlásil nikdy nic, ani tu vraždu - opovrhuji českou policí a nespolupracuji s ní, to samé s politiky všech stran a hnutí.
13. 06. 2013 | 07:27

Pepa Řepa napsal(a):

skeptický
S tím udáváním rasistů - holých lebek, bych byl na místě autora opatrný.
Když se kácí les.....jde to šmahem, stačí bosá hlava a jste v Gulagu na převýchovu.
Rozdíl mezi rasistou a propagátorem pozitivní diskriminace vybraných menšin je pouze v množství vzletných kydů.
13. 06. 2013 | 07:29

skeptický napsal(a):

Pan Pepa

Ono v takové Américe ta hysterie korektníků kolem toho je taková,že každý chodí se strachem,aby ho nějaký snaživý svazák neobvinil z rasismu při první příležitosti.

Snaží se to zavést i tady.Novodobé čarodějnice.Přitom se jenom jedná o starý trik obviňovat druhé ze svých vlastních hříchů.
Jde o to,kdo to řekne první.

Nejlepší je na to odpovědět : Dobře,jsem rasista,a ty se třeba poser,co je ti do toho.
Pořád nám tu nutí někoho milovat.Antikristovo desatero a nové hříchy.Zase náboženství,tentokrát naruby.

Já jsem přísahal před svými druhy,že jako mladý pionýr své lidově demokratické repučesky blikoslovenské budu milovat Sovětský Svaz.
Hlavně si dávejte pozor,abyste se někde nedopustil rasově motivované sebeobrany.

Problém s viditelnou menšinou není zatím až takový problém,ale je neustále připomínán právě těmi věrozvěsty,aby se nějaký nasratý občan občas ozval,a mohly se utahovat šrouby.Musí se to udržovat naživu.Je to jenom předsunutá obrana.
13. 06. 2013 | 08:24

skeptický napsal(a):

P.S.

Ten nastratý občan,co se tu občas ozve je spíš jo než ne placený provokatér.V Německu museli zrušit proces s nějakými nácky,když nedopatřením vyšlo najevo,že polovina z nich včetně vedení byli policejní agenti.

Bretšnajdr do každé rodiny.Ve středověku chodili úředníci kurie čuchat lidem pod okna,jestli si v pátek někdo nevaří maso.

Myslete si co chcete,a neříkejte to nahlas.Svoboda projevu a po projevu odjakživa byly dvě různé věci.Zaměstnává to tradičně jinak nezaměstnatelné týpky.
Jak ten policajt v Haškovi,co přivedl z demonstrace zadrženého ,že vykřikoval protistátní hesla.
Když vyšlo najevo,že dotyčný je hluchoněmý,strážník prohlásil,že jako osoba úřední místopřísežně prohlašuje,že to vykřikovat chtěl.
13. 06. 2013 | 08:39

Petr napsal(a):

Pokud někdo přímo a věrohodně (tím nemyslím pokleslé emotivní výkřiky na politiky ve smyslu "já bych mu nejraději rozbil hubu") vyzývá k násilí, pak je správného ho udat, i ať již je jeho motivace politická, rasová, osobní, majetková či jakákoliv jiná. Naopak, pokud někdo tvrdí, že jsou mu lidé jiné rasy nesympatičtí, potom je to jeho názor, na který by měl mít právo, a ubožákem je ten, které jej chce cenzurovat.
13. 06. 2013 | 08:49

Petr napsal(a):

Donášel byste v dnešním Bělerusku na disidenty, protože "takový je zákon"? Jde Vám opravdu o striktní vynucování špatných zákonů nebo zkrátka chcete jen v rámci své vnitřní totalitní mentality potlačovat Vám nepohodlné názory, místo abyste je argumentačně vyvracel?
13. 06. 2013 | 08:54

skeptický napsal(a):

Petr

Oprava:
Já bych mu nejradši rozbil hubu není výzva k násilí.

Přání je otcem myšlenky,myšlenka otcem slova,ale slovo může a nemusí vést k činu.
Už v bibli se praví,že víra bez díla jest mrtva.

Můj otec sloužil u hipomobilního dělostřelectva.Po buzeraci nějakým délesloužícím (pak se tomu říkalo dýzlák)jeden spolubojovník strhl čáku a zvolal : Panebože,naser mi do čepice,ať mám čím po tom volovi hodit.

Ve středověku by to bylo rouhání.Nikdo ho neudal za neúctu k představenému.Tenkrát ještě národ držel při sobě.

Největšími zbraněmi nepřátel lidu a státu je chaos a rozkol.Nabádání k udávání je pokleslost.Kdo chce,ať si to dělá.Pozná,kam to upozorňování vede.

Že si v Německu takhle udržují pořádek je díky migraci dederónů.Stasi měla víc agentů než občanů.
13. 06. 2013 | 09:07

skeptický napsal(a):

P.P.S
Upozorňovat na smlouvy je jedna věc,tudy cesta nevede.Hledat xenofoby je zatím mnohem bezpečnější společensky chvalitebná cesta dát průchod talentu.Asi stejně jako nadávat na kuřáky.
Říkám,vzdělání je ošemetná věc.
13. 06. 2013 | 09:20

skeptický napsal(a):

Petr
Omluva :Nečtu pečlivě.Asi čtu co chci.

Ale i kdybychom se uudávali do alelujá,Němci z nás nikdy nebudou.Staré etnické přísloví praví :z prasečího ucha hedvábnou kabelku neuděláš.Tady se to vyřešilo tak,že místo polstrovaných sedátek v tramvajích dali dřevěné,těch se smrad tak dlouho nedrží.
Jde to i bez udávání.Ale kloužou.Na hlavní poště mají lavice skosené,takže jakmile si sednete pohodlně a dáte nohu přes nohu,spadnete.
13. 06. 2013 | 09:40

gaia napsal(a):

na blechy njlépe působilo DDT
13. 06. 2013 | 09:47

skeptický napsal(a):

Gaia
Lidé,kteří chtějí,abychom měli blechy, shledali vědecky DDT nehumánním.
Ona existuje příčina a důsledek.
Podobné příčiny mají podobné důsledky.Pro každý ismus je antiismus.
Svět je polární.Monopól neexistuje.
Že nikoho nenapadlo najít nějaký humánní způsob odstranit příčiny?
13. 06. 2013 | 09:58

342 napsal(a):

"Zdokumentuj a napráskej rasistu" to ani není bonzování, to je jen pokus o cenzuru. Proč by si někdo na svém soukromém webu nemohl svobodně publikovat své rasistické názory. Jen ať jsou jeho názory pěkně vidět. K čemu zatahovat policii a justici ještě do toho, že si někdo dovolil umístit na svůj web nenávistný text nebo nějakou symboliku.
13. 06. 2013 | 11:10

Jamima napsal(a):

Milý autore, své místečko na sluníčku si hledáte dost zoufalou a rozpačitou cestou....v tomto ranku je již tak přelidskoprávníkováno, že brzy také i my v česku přestaneme používat výrazy "bílá káva" či "černý pasažér".....tak se ještě chvilku povozte na vlně, dokud to trošičku té slávy vynese a pak zase honem na lukrativnější téma, třeba něco o "zeleném"....
13. 06. 2013 | 12:12

kan napsal(a):

Američtí studenti si bonzováním o prázdninách dokonce přivydělávají. Postávají na parkovištích u příhraničních hypermarketů a sledují Kanaďany, kteří se vracejí z nákupu. Oznámí na hranici číslo auta a celníci jdou neomylně za kořistí. Kluci si tak přijdou na 10 USD za každé nabonzované auto.
Známí mě před odjezdem na nákup varovali, abych pro jistotu ze všeho sundal cenovky a hlavně nevozil žádné cigarety. "Chytnou tě se štánglí Marlborek a máš problém, jako bys za totality pašoval valuty."
A blechy tam fakt nemají. Zato se pomalu v každém baráku prohání krysy ...
13. 06. 2013 | 13:00

resl napsal(a):

kan,
lžete pane kane, nejdál jste byl u souseda na dvorku.
13. 06. 2013 | 13:08

Karel Nováček napsal(a):

Zde se nějak míchá udávání a poukazování.
Jsou jisté hodnoty, na jejichž porušení se poukazuje, např. parkování na místě invalidy, zcela běžné velký vůz zatmavená skla a neplatný průkaz, kterým mává muž v teplákové soupravě, ovšem městská policie nečinná, pak jsou chvíle, kdy se udává: např. barva kůže, na nařízení výše postaveného, slova proti režimu, soused má lepší gauč, ovšem městská policie činná.
13. 06. 2013 | 13:38

Kleofáš napsal(a):

to resl:

Kan nelže vy vynálezče lodního šroubu. Holandské děti jsou zase placené od bonzu za překročení parkovacího času na hodinách. Takže před školou objedou na kole parkoviště a nahlásí byť i jen minutové překročení parkovacího času.
13. 06. 2013 | 13:53

Jamima napsal(a):

autor píše....."Protože se lidi prostě snaží, aby se měli líp, a hlavně něco pro to dělají a mezi to oznámení kriminálních aktivit policii nějak tak patří...." - milý autore, a co když i u nás se lidé snaží svými oznámeními dělat něco proto, aby se společnost měla lépe - avšak nějakým zvláštním způsobem se děje, že valná většina páchaných přestupků jde na vrub jedné menšiny.....prosím, vysvětlete, zda v takovém případě (zvláště, když se spousta oznámení ani neprošetří, natož aby byli viníci nějak potrestáni) se jedná o udávání vhodné dle vašich kritérií či již je to rasssísmus a tedy aktivita hodna sledování vaší agendou...to by mne totiž mimořádně zajímalo, kdy se práva na spravedlivé potrestání přečinů a zločinů a požadavek stejného metru na všechny stává nežádoucím ve vašich očích. Jako abychom měli nějaký ten návod, koho je ideově dobré udat a u koho se to nenosí z důvodů politické korektnosti. Fakt, jak já, obyčejná úča a občanka se mám orientovat v tom, co je pro vás fuj a co jsou pro vás body k dobru....
13. 06. 2013 | 14:02

udavač napsal(a):

je stále více patrné, že největším podvodníkem je sám stát, nabonzujme tedy stát jeho občanům; já poslušně hlásím, že stát je zloděj
13. 06. 2013 | 14:14

Bonzo napsal(a):

Stát měří dvojím (sedmerým) metrem: jinak pro zaměstnance, jinak pro podnikatele, jinak pro Cikány, jinak pro Slovany, jinak pro pány, jinak pro kmány, jinak pro poctivé, jinak pro parazity...
bonzuju stát a justici, jsou to rasisti a fašisti!
13. 06. 2013 | 16:56

Aleš napsal(a):

Kristova noho, na jaký stránky jsem to vlezl?
14. 06. 2013 | 00:15

Rudi Koutek napsal(a):

Aleš napsal(a):
"Kristova noho, na jaký stránky jsem to vlezl?
14. 06. 2013 | 00:15"


Takovych tady je, blogy i diskuze. Citim s Vami.
14. 06. 2013 | 02:04

kerim napsal(a):

To tu už bylo za komančů,bonzování,udávání.Pořádek si má stát udržet z naších dání které platíme a nejsou to malé částky.Tento článek napsal snad úchyl velkého kalibru.Každý den vidím souseda jak za rohem kouří,kouření mu zakázali doktoři protože je po infarktu.Už se vidím jak ho práskám doktorům a pojišťovně.
14. 06. 2013 | 10:02

siven napsal(a):

Z reakcí některých by šlo vyvodit premisu, že normální je podvádět a krást a nahlásit krádež je těžký hřích?

Chápu to tak správně?
14. 06. 2013 | 12:32

Kamil napsal(a):

Českou ekonomiku sužují bandy zlodějů z řad milionářů !Jednu bandu se nyní daří policistům zatýkat !Premiér Nečas prohlásil,že je to mezinárodní ostuda!To je,ale JEHO ! NE policie.Hnůj kolem vlády se musí vykydat !Ať se zeptá Nečas,ministra Bendla,co se dělá se zahnojeným chlívem !Policie zahájila obrodný proces ČR.Myslel jsem,že tento proces nastane až po volbách v r.2014.Jenže je vidět,že jak státní zástupci,tak policie se již vymaňuje z vlivu politiků !Nečas řádí,protože někteří zloději jsou z řad ODS !Rezignace vlády je nezbytná !! Sláva policii !!
14. 06. 2013 | 16:04

Řekněte své ženě- zeleninu denně napsal(a):

Jakže to pravil komisař Kiesel v románu Vladimíra Neffa Zlá krev?
Nepotřebujeme donašeče a konfidenty, ale informátory a pozorovatele !
Jinak autorovi doporučuji román o Pavlíku Morozovi, pěkné čtení.
14. 06. 2013 | 17:58

tomts@atlas.cz napsal(a):

Protože všichni žijeme podle neskutečně zmršených měřítek (peníze, hmotaření, ego, samolibost, buldozerování, posuzování, odsuzování, škatulkování, obrovská bezohlednost, nelidskost, formální vzdělání - "efektivní" výkon - otrocká odměna), které do nás od narození hustí - multimédia + škola + rodina - takže nikoho z nás ani nenapadne, jak zmršená ta "měřítka" jsou, tak každý dnes stojíme ve vlastním hnoji až po uši a objektivně nemůžeme "ty kreatury" rozkrádající obecní koryto kritizovat. Až se prvně někde objeví pár čístých duchovních lidí, můžeme po tisících letech "civilizace" prosadit do legislativy zákon "VSTUP SCHOPNÝCH CHYTRÝCH AMBICIÓZNÍCH EGOISTICKÝCH LIDÍ S VYSOKOU SOCIÁLNÍ IQ DO VEŘEJNÉ SPRÁVY - JE PŘÍSNĚ ZAKÁZÁN - PRO VÝKON VEŘEJNÉ FUNKCE JE NUTNÝ PSYCHOTEST" a potom se prvně v historii lidstva "u koryta" objeví někdo, kdo ho nezneužije a nerozkrade. Do té doby můžeme vesele vyžadovat "změnu" - bohužel všechny strany jsou plošně zamořeny egoistickými matadory a výsledek byl a bude vždy stejný. Dnešní "vládnoucí parta" je akorát modernějším vydáním nacistické/komunistické galerky 1920+ ... toho si každý asi povšimne už podle jejich fotografií.
15. 06. 2013 | 13:26

xxx napsal(a):

Práskám rasisty!!! A sice celý web romea.cz !!!!
15. 06. 2013 | 20:49

ucho napsal(a):

dnes se už nejenom práská ale každý je poctivě státem sledovaný, že se nestydíte všichni-a pak melete ho.na o bolševikách
15. 06. 2013 | 20:58

Milan napsal(a):

Pan Závodský je odporný typ. Víc k tomu nemám co říci.
15. 06. 2013 | 21:01

Jaroslav napsal(a):

Problémem této společnosti, jak je vidět z článku, není rasismus, ale naprostá absence lidskosti... Mnohem horší než rasismus je nacistické bonzáctví, které tak autor článku propaguje. Rasismus mu vadí, bonzák je kámoš a bezdomovec je fuj? Gratuluji!
***

Bezdomovina

Zvuk varhánek na I.P.Pavlova...
Špatná hudba, špatný život.
Táhne z nich na sto honů.

Aby ne...
Vždyť přišli o svou domovinu!
Zavrhla je vlastní zem.
Čeho se dopustili?

Že nekradli jako jiní?
Nebo že nalítli chytřejšímu?
Že nesehnali práci?

Že radši umřou než na Armádu spásy?
Že nemaj odvahu to udělat tak vyčkávaj?
Jako naše ošklivé memento?

Novej prostor je špatnej kšeft.
Skoro každej se starýmu cikánovi vyhne.
Vtom igelitu by musel být on sám.

Smrt spíš zimou než hlady.
Spíš studem než nedostatkem místa.
A hloupou neomaleností chodců.

Nebo tím, že kdys cosi byli?
Je hloupé, ztrácet důstojnost
tím, že její zbytek hledám?

Je to hloupé, držet se dál?
A bránit se štítivému milosrdenství?

Když zavřem přes noc nádraží,
bude míň smrdět.
Ale o to víc smrdět budeme my...
15. 06. 2013 | 23:30

Pupik napsal(a):

Za prvé, je mi celkem lhostejno kolik santusáků se zrovna veze tramvají a vandrovat sem a tam kvůli tomu po voze, hledajíc osobu odpovědnou, může jen idiot či důchodce. (Zřejmě Němec :-)).
A dnes druhá pecka: ''NARODIL SE V ROCE, KDY MATKA TEREZA DOSTALA NOBELOVU CENU MÍRU.'' Ondro, ty si básník....( Asi taky Němec.)

Writer - Pupik51@gmail.com
16. 06. 2013 | 01:51

honolulu napsal(a):

Geeee, SLAVA ! Pan Stejskal se nam vratil.

Pane Stejskal, ja jsem mel opravdu strach, ze je v Cesku prevrat ! A ze predcasne zaviraji pravdolaskare a utopisty...
To je dobre, ze je u vas mir, a je dobre, ze jste znovu s nami.
Matka Tereza, dostala Nobelovu cenu nekdy v roce 1979 (ASI),
Zavodskemu je tedy 34 let.

Ted bude nadavat presne podle kostelniho radu a ocekavani na rasismus a urcite ma o nem zmatenou predstavu, jinak by o nem nemluvil v Cesku...
16. 06. 2013 | 02:38

honolulu napsal(a):

Zatim jeste nebyla uverejnena zadna cinnost, ktera by stala za tak velkou policejni akci.
Jedna zenska, dala sledovat druhou zenskou = babska pleticha !
Tri poslanci dostali odmenu, ze nastoupili do dozorci rady = poptavka a nabidka !
General Kovanda nekoho sledoval = t.j. jeho povinnost !...
Kazdy mluvi pouze abstraktene.
Matka Teresa = porusovani zakonu prirody a zamerny pokus o zvetsovani prelidnenosti nezodpovednych na ukor zodpovednych.
16. 06. 2013 | 02:52

Alulim napsal(a):

Vážený autore,

myslím, že lidé docela dobře rozlišují, co je bonz a co ochrana před nekalým jednáním, jen se toto rozlišení neshoduje s momentální oficiální linií tohoto státu. To by byl také div, když se tato mění každých pár let.

Vy chcete bonzovat ideozločiny a chycené ideozločince vystavovat procesu, který se jmenuje lynch a hrozbě šikany našeho, již plně totalitního, státu. Přitom za rasizmus je v tomto státě označován odmítnutí multikulturních blábolů (často čistých lží, jako je např. ta pohádka o cikánských úspěších v anglických školách) a sdělení pravdy. To čemu Vy říkáte rasizmus je ve společnosti pozitivně přijímáno, nebo ještě lépe, je to společenským standardem v okamžicích, když se zrovna Velký Bratr či některý z jeho poskoků nedívá. Užiteční idioti Vašeho střihu navíc tyty standardy ještě potvrzují a prohlubují. Spojení špinavosti typu bonzování s multikulturalismem dodává "rasizmu" legitimitu a popularitu.

Takže mám-li odpovědět na otázku, jste-li bonzák, odpovídám jednoznačné ANO! Již od dětských let znám jedinou metodu, jak tuto chorobu, a tou chorobných sklon ke svévolné likvidaci jednotlivců prostřednictvím vyšší autority rozhodně je, léčit. Protože tito jedinci nemají vnitřní zábrany typu sebeúcta je třeba vytvořit náhradní. Bonzáci na vojně nikdy nepotřebovali více, než 3 léčetné lekce a choroba sama ustoupila. Nedivte se prosím, až někdo z těch, komu společně s Velkým Bratrem zničíte život (v prostředí specializovaných soudních "znalců", prokurátorů i soudců, to není nic těžkého) a on nebude mít už co ztratit, přistoupí na Vaši radikální léčbu. Osobně bych pro jeho počínání velké pochopení.

Pokud hledáte metodu, jak si vylepšit sebevědomí, dejte si spíše odstaranit to znaménko. Bozáctví je výhodné pouze pro "vyšší autoritu", zatímto bonzák špínou a lidským odpadem pro obě strany.
16. 06. 2013 | 13:04

honolulu napsal(a):

Autore,
RASISMUS je uzakonena diskriminace !
To je officialni definice ! Zadna jina definice neni uznavana nikde na svete...
Kdyz se Cikan a Cech porvou nekde na ulici tak, to NENI rasismus ! Kdyz NEchteji zit v jedne ulici, tak to neni rasismus, ale touha po oddelenosti. Lide vzdy budou inklinovat ke svemu kmeni. T.j. zakon prirody stary 100 tisic let.

V Cesku zadne rasisticke zakony neexistuji, krome UCHYLKY - zvane positivni diskriminace, ktera je slovni NESMYSL.
Zadna diskriminace neni nikdy positivni ! Ona vytvari napeti mezi lidmi.

Zakony z 15.9.1935 zvane Norimberske byly rasisticke. Oni zvyhodnovali Nemce proti vsem jinym.
Pokud vim, Cesko takove zakony nema.

Vase dozadovani se, aby se lide vzajemne udavali je smesny nesmysl. Take je smesny nesmysl, aby je nekdo nutil, mit se vzajemne radi...Kulturni rozdili, dlouhodoby vyvoj, a GENY to nedovoly. O co se snazite ? O znasilneni prirody ? Nevyhrajete !

Tim, ze jste napsal tak hrozny pozadavek, jste vstoupil do podvedomi vsech Cechu jako nemoralni clovek. Tim, ze vsichni znaji Vasi foto, jste si znicil budoucnost. Vnitro se Vas bude snazit zbavit, a to pravem !

Kdyz chcete zamezit napeti mezi skupinami lidi v Cesku, tak musite merit vsem stejne ! Vy nemuzete nejakou skupinu zvyhodnovat ! To je pricina napeti, ktera poroste v nenavist.. Zvyhodnovani = Norimberske zakony !

Jste mlady a zapaleny, pro socialni pokus, ktery nikde na svete ani v dejinach nefungoval. Budete-li nasilim michat rozdilne rasy a kultury, zapricinite mnoho tragedii !

Budete-li merit vsem stejne a dokaze-li se etikum prispusobit - napeti povoli. Potom za 5 generaci budete mit uplne jiny problem. To jsem zvedav, prijdete-li na to JAKY - sam.
(Prominte gramatiku. Utekl jsem kdyz prisli Rusi.)
16. 06. 2013 | 15:45

Jana Kadečková napsal(a):

Oni ti Američani taky nejsou tak čistí.Zapomněl jste říci že sice vidí do talíře každému občanovi ale jinak nesledují nikoho.Příklad -podvod jménem Obama nebo Area 51 že není se čím chlubit.Až to všechno vyplave bude nejspíš horko všem.
17. 06. 2013 | 12:58

Appatarip napsal(a):

Most likely You Also Make Some of these Slipups With the omega ? <a href="http://uit.edu/camera01.html">デジカメ 価格</a> Incredible Innovative new omega tactic Noticed By My Mate <a href="http://uit.edu/camera02.html">価格 デジカメ</a> Checklist of constructive options to find out about omega before you are left out. <a href="http://uit.edu/camera03.html">デジタル一眼</a> Specifically why anything and everything that you have read about omega is undoubtedly drastically wrong and what you must understand.<a href="http://osdi.org/oakley26.html">oakley</a> The Twelve MostWeird omega Secrets... And Approaches To Utilize them ! <a href="http://uit.edu/images/oakley27.html">ファッション</a> The Astounding omega Cheat That Are Going To Fool Just about all <a href="http://uit.edu/images/tokei01.html">腕時計 ブランド</a> Alternatives Every single person Need To Know About watch Industry <a href="http://uit.edu/images/tokei02.html">omega</a> The Biggest And Most Thorough omega E book You Ever Seen Or else Your Money Back Quite short article content will show you the most important inner workings of omega and consequently things you need to do right away. <a href="http://uit.edu/images/tokei03.html">ロレックス デイトナ</a> The total formula for omega that it's possible to understand about immediately. <a href="http://uit.edu/images/gucci.html">グッチ</a> Contemporary questions on omega replied to and as a consequence reasons why you has got to scan through each and every message of this expose. <a href="http://uit.edu/mwaseem/adidas01.html">adidas originals</a> Concise posting disclose the unquestionable info regarding omega and ways it may have a bearing on you. <a href="http://osdi.org/images/adidas02.html">アディダス</a> What other people does with regard to omega and furthermore exactly what you are looking to handle different.
20. 06. 2013 | 16:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy