Nechci báby s nůšemi, ale ani svačiny pro potkany

19. 11. 2013 | 11:00
Přečteno 13483 krát
Před volbami jsem psal blog o užitečnosti psů a pejskařů pro trestní řízení, doplním svou zprávu ještě o výzkum v oblasti míry chudoby na území Prahy. Před každodenním odchodem do zaměstnání venčím svého retrievera poblíž svého panelového bytu a prostě protože je to zlatý retriever, navíc křížený s labradorem, mám vynikající přehled o množství vyhozených svačin. Pro představu za jediný den jsem s dohledávacím týmem detekoval u cca patnáctimetrového pruhu podél plotu školského zařízení 8 rohlíků, 6 promazávaných chlebů, dvě ohniska sušenkové drti, jedno balení uzeniny a jeden balíček nespecifikovatelného původně teplého jídla (patrně bramborových šišek). Sečteme-li a podtrhneme-li výsledky - na zlomku přístupových cest bylo za jediný den 18 svačin. Nebudu psát o tom, jak deset tisíc vyhozených svačin v Praze denně může zabezpečit několika desítkám tisíc potkanů přepychový život, ale chci tím reagovat na víkendovou akci Národní potravinová sbírka. Nerad bych tuto bohulibou akci nějak shazoval, ale rád bych upozornil na to, v jakém nadbytku majoritní část obyvatelstva žije a že není potřeba zakupovat nějaké věci, tak říkajíc navíc, ale skutečně jen neplýtvat a přebytek v rámci přerozdělování předat potřebným.
Kromě shora uvedeného příkladu je zajímavé, jak intenzivně česká a evropská média informují o příměsi koniny v lasagních ve srovnání s humanitárními katastrofami typu Darfur. Co by tak asi v takovýchto oblastech světa dali za lasagne „infikované strašnou koninou.“
Aby nevznikal dojem, že brojím jenom proti dětskému nešvaru zahazování svačin, přecházím k dospělákům. Když v práci vymáháme pohledávky, musíme často nahlížet do insolvenčního rejstříku. Tam se každý dozví o lidské nenažranosti a přežranosti ještě více než na tom plácku u školy. Drtivá většina těch, kteří spadli do oddlužovací kúry, si to způsobili tím, že na počátku chtěli mít to, na co aktuálně nemají a viděli to u sousedů – televizi s úhlopříčkou rozpětí kondora, dvoudveřovou lednici, do níž narvu dvě mrtvé krávy nebo dovolenou v krajích, kde naopak sousedka ještě nebyla.
Ona ale ta osobní neskromnost a plýtvavost kráčí ruku v ruce s tím, co člověk pozoruje na státním eráru. Na chalupě po těžbě lesa zůstalo dřeva, že s ním topí celá vesnice další léta a ještě většina kvalitního dřeva v lese shnije. Nikdo už se dneska neobtěžuje vylézt z kabiny dřevařské techniky, aby posbíral pár klád, mimochodem tlustších než já. Raději je rozřízne napůl, aby bylo zřejmé, že takhle krátké špalky nemůžu na korbu bezpečně uložit. Kde jsou ty báby s nůšemi na zádech, co vysbírávaly klacíčky v lese? Nechci přivolávat bídu dřívějších staletí, ale opravdu není něco v nepořádku, když v lese hnije nemalá část národního bohatství a nikomu nestojí za to, ji sebrat a zužitkovat? Z Číny si pak dovážíme židle, násady k lopatám i sirky. Jen tak na okraj, když už jsme v lese a u lesa, pochopil jste někdo, co má za smysl lít stovky milionů do „údržby ploch neurčených k zalesnění,“ což v praxi znamená, že se s motorovými kosami prohání ročně tisíce lidí po úhorech a mezích? Co by se té Evropě asi tak stalo, kdyby to zarostlo tím lesem? Kdyby to měl spásat přirozeně fungující dobytek, ať ovce nebo pratur, to bych nějaké to euro dotací pochopil, ale, proč se dotuje smrad z křoviňáků, to nechápu. Podle mého názoru už se vlády, ať státní nebo evropské natolik vzdálily světové realitě, že to vůbec nedává smysl.
Nedovedu ani přesně specifikovat, co by se mělo udělat akutně jinak. Možná bych začal tím, že bych kromě víkendového národního sběru potravin vyhlásil celoroční boj proti nenažranosti a přežranosti. Sami s manželkou třeba dáváme dětem do školy a školky jenom to, co k svačině sní, co náhodou nesní, donesou ve škatuli zpátky. V rámci potenciálněkoaličního jednání bych rád podpořil snahu o zpřísnění ověřování solventnosti u spotřebitelských úvěrů, aby to nefungovalo na bázi cestovky „Z Tahiti do chudobince“. Rovněž budeme při lidoveckém vyjednávání propagovat akci jako Národní boj proti plýtvání ve státním luhu, háji i úhoru. Pár lidí ve vedení KDU, co na vesnici vidí degeneraci smyslu přírodního bohatství, je. Snad to přinese trochu humánního sblížení části světa, kde lidé v lepším případě k zapuzení hladu ožižlávají drůbeží nožičky, s tou částí světa, kde se likvidují stovky tisíc kusů drůbeže, protože je na obalu špatné písmenko a nevyplatí se to přepisovat.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

gaia napsal(a):

nalít 140 milard + inflace+ na co si ukáží do církví, to není plýtvání?
sběrem prošlých rohlíků, co někde vyhodí zmlsaná pražská děcka se k prosperitě nedoberem.
19. 11. 2013 | 11:13

olga napsal(a):

Máte pravdu. Je to smutné. A to je asi vše, co dokážu říct.
19. 11. 2013 | 11:17

neo napsal(a):

gaia:

děláte, jako byste tam u vás neměla rozežraná děcka co vyhazujou svačiny. Je to celorepublikový jev nikoli jen pražský. Vy jste ale tak zaslepená tou prahou, že už vám z ní jeblo.

Pan Závodský má pravdu. Telky, auta, spotřebiče, byty, domy, satelity a 30% jídla do koše... to je ta tzv chudoba u nás v republice, kterou se někteří tak rádi ohánějí.

Rozežranost, neskromnost, to je ten správný výraz.
19. 11. 2013 | 11:17

Gustáv Kočí napsal(a):

Aji já su mal péska, a ten ňa pochovával húsky a rohléke, co mu pancharti cpali cestó ze šůle skrze žbrlení do záhonkó do jahod. Asi že ze strachu byli zesraní před matkama:
"Zasejc si nesnět svačinu, ... nevděčný!
Co by za to děcká f Africe dala!"
Nemňal sem vo tym ánunk, aš dycky zjaře, dyž motyka spustí, tak sem jich měl na nůše, řka:Dobře.
Pak sem zahrabal aji tu svoji čubku, zdechla. Ale tipuju že mám pod jahodama erár na pár jar.
Foršus.
19. 11. 2013 | 11:22

gaia napsal(a):

to sekání luk bych za smutné nepokládala. Mnohde jsou unikátní ekosystémy, kde rostou endemitní rostliny, vstavače, orchideje, které nikde jinde nerostou. Než je z louky les přirozeným procesem sukcese a evoluce, pak je nejprve pár desetiletí rumiště a náletové křoviny, udělat rumiště z celé ČR by dobré nebylo, když dotovat se musí už i pasoucí se kozy + jejich pasák, neb si na sebe nevydělají, tak se dotuje rovnou ten křovinořez a možná to tak vyjde levněji a my nemusíme žít na rumišti, ale máme rozmanitou přírodu a horské louky s chráněnými kytkami.
19. 11. 2013 | 11:22

Ládik!!! napsal(a):

Za komanče jsem šel na túru na Mravenečník se synkem hajného - ten v lese vyhazoval domácí klobásky. Vzal si jich moc a bylo mu zatěžko se s tím tahat.
19. 11. 2013 | 11:23

Ládik!!! napsal(a):

Křovinořez je mor. Nikdy bych to nekoupil, pořádná kosa je (na louce) v normálních (ne gramlavých) rukách účinnější.
19. 11. 2013 | 11:25

gaia napsal(a):

neo

u nás jsou 3 základní školy, bohužel okolo plno vajglů a psích hoven, ale vyházené svačiny jsem nikde neviděla.

60 tun potravin vybraných na charitu, které ochrání chudé lidi na venkově před hladem a pomůže přežít zimu, bych za rozežranost a neskromnost našinců nepovažovala.
19. 11. 2013 | 11:25

Neudržitelný napsal(a):

Chcemeli nasytit hladové, kupme jim krumpáče, pošleme jim osivo, pomocme jim ať se dokáží sami uživit. Zasíláním jídla se nic neřeší. Naopak zadělává se na stále zvětšující se problém. Lidé si velmi brzo zvyknou na to, že bez práce jsou koláče. A když pak ten koláč je menší, nebo není, tak už je to okrádání chudáků hladovějících.
19. 11. 2013 | 11:32

gaia napsal(a):

neo

Pár lidí ve vedení KDU, co na vesnici vidí degeneraci smyslu přírodního bohatství, je

autor zas napsal, co si Pražáci myslí o vesnici

vesničan si zas myslí, že všechny nesmysly jdou z Prahy
19. 11. 2013 | 11:33

gaia napsal(a):

Neudržitelný

všechno se prožere v Praze, pražská děcka vyhazují chleba s máslem a uzeninu hned za plot školy a nikdo na ně nemůže (dřív by si to musela sama po sobě jít uklidit, ale dnes se jim nikdo neodváží nic říci) a pak bude ještě další Pražák, co vše prožral, posílat na vesnici krumpáče a osivo, ať si vypěstují, když my v Praze prožerem jejich daně a společné dotace?
a vesnici odsoudíme k žití na rumišti?

už vidím Pražáka s krumpáčem, ještě by si ublížil
19. 11. 2013 | 11:37

Neudržitelný napsal(a):

gaia
Jděte se léčit. Ty Vaše výkřiky na Pražáky bez logiky bez návaznosti na článek, bez návaznosti na zdejší příspěvky. Že Vy jste měla nějakého Pražáka a on Vás teď nechal?
19. 11. 2013 | 11:40

neo napsal(a):

gaia:

neumíte číst. Rozežranoszt a neskromnost není charita, ale 30% vyházených potravin
19. 11. 2013 | 11:41

gaia napsal(a):

Neudržitelný

tak Pražská děcka vyhází svačiny hned za plot školy, ale vedení KDU vidí degeneraci smyslu přírodního bohatství na vesnici?

a vy byste ještě chtěl posílat na vesnici krumpáče? Těch tam je dost. Ale půda patří spekulantům a nyní bude 5% území dokonce patřit Vatikánu.
19. 11. 2013 | 11:44

neo napsal(a):

Neudržitelný:

frustrace chachara, nic víc za tim nehledejte.

Já jsem z Moravy, nepražák, z malé vesnice a žádnou zášť vůči pražákům necítím. Gaia to je jiná. Děcko jí namočí křídy a hle, Pražák :)
19. 11. 2013 | 11:44

gaia napsal(a):

neo

1% světové populace patří 96% světového bohatství a 50% populace zas méně než 1%.

1% populace může být neskromných a rozežraných a vyhodit 30% potravin, ale 50% obyvatel zas je závislých na těch potravinových sbírkách a marketech s prošlým zbožím..

tak nepaušalizujte
19. 11. 2013 | 11:46

David napsal(a):

"...Nerad bych tuto bohulibou akci nějak shazoval, ale rád bych upozornil na to, v jakém nadbytku majoritní část obyvatelstva žije a že není potřeba zakupovat nějaké věci, tak říkajíc navíc, ale skutečně jen neplýtvat a přebytek v rámci přerozdělování předat potřebným.

...Nedovedu ani přesně specifikovat, co by se mělo udělat akutně jinak. Možná bych začal tím, že bych kromě víkendového národního sběru potravin vyhlásil celoroční boj proti nenažranosti a přežranosti..."

-----------------------------------------------------

A teď si představte, že hoši z ČNB na nás chtějí, abychom místo šetření na důchod naopak začali zase bezhlavě utrácet. Jako kdyby toho konzumu nebylo dost.

Na druhou stranu si představme, že pomalu a jistě začneme žít podle zásad zdravého životního stylu. Tak to teprve bude "neštěstí".

Přestaneme se přežírat nezdravými potravinami,

přestaneme kupovat všechny ty různé nesmysly, které jsou obchody přeplněné,

přestaneme chlastat, kouřit, brát drogy, hrát automaty,

a k tomu ještě zavedeme ve velkém bleší trhy,

tak když toto uděláme, tak se ta naše slavná ekonomika založená na bezbřehém konzumu zhroutí jako domeček z karet.

Takže více konzumu, více plýtvání, ať mají hoši z ČNB radost!

A po nás potopa!!!
19. 11. 2013 | 11:47

gaia napsal(a):

neo

analytik z vesnice v nadnárodní firmě chachacha

ale odvádíte pěkně pozornost od pravého významu mého 1. příspěvku.

církevní restituce jsou opravdové plýtvání, kvůli kterému si bude muset celý národ odpustit pravidelné a kvalitní jídlo.
19. 11. 2013 | 11:48

neo napsal(a):

gaia:

uvádím pouze statistické údaje.
19. 11. 2013 | 11:59

neo napsal(a):

gaia:

nevím, proč by analytik v nadnárodní firmě nemohl žít na vesnici...

co je na tom?
19. 11. 2013 | 12:00

Viola napsal(a):

Užiteční psi,

pro hlídání a pro vodění nevidomých pro záchranáře, policii jsou užiteční, ale ve městech jsou to čuňata a někdy jsou i strůjci trestných činů a vrazi. Prostě ani mezi psi to není jednoduché a není možné adorovat psy obecně. Já chápu, že pro autora je pes ten nej, nej, nej, ale možná by jej ze svých článků měl vynechat, anebo nepsat obecně o psech. A docela se divím, že po té procházce, ač slabozraký dokázal rozeznat rohlíky od nějakých branborových šišek a další potraviny. Já jsem už dlouhé roky na chodníku neviděla pohozený rohlík, nebo svačinku, možná, že ji dříve okovou ptáci, kteří to ve městech už nemají jednoduché, všude samá umělá hmota.
19. 11. 2013 | 12:00

komunista z Lehman Brothers napsal(a):

Neudržitelný napsal(a):
Chcemeli nasytit hladové, kupme jim krumpáče, pošleme jim osivo, pomocme jim ať se dokáží sami uživit. Zasíláním jídla se nic neřeší. Naopak zadělává se na stále zvětšující se problém. Lidé si velmi brzo zvyknou na to, že bez práce jsou koláče. A když pak ten koláč je menší, nebo není, tak už je to okrádání chudáků hladovějících.
19. 11. 2013 | 11:32
----------
Ještě maločkost, milý altruisto amatére.
Totiž kus vhodné půdy. A nějaké ty energie na vstupu. Plus odbyt, tedy energie na výstupu.
Pokračujte, líbíte se mi, mám rád lidi , kteří znají ony jednoduché levné recepty.

Pozn.
Proč krumpáče ? Nestačí motyky ?
-------------
A proč je nenaučit obchodovat na burze, nezajistit jim startovní kapitál, know how , výhodnější páku atd. ? Proč chudým neumožnit skutečně zbohatnout ? Proč stále jen ty krumpáče , lopaty a cedit pot ?
19. 11. 2013 | 12:16

David napsal(a):

Ještě k 11:47:

"...Před každodenním odchodem do zaměstnání venčím svého retrievera poblíž svého panelového bytu a prostě protože je to zlatý retriever, navíc křížený s labradorem, mám vynikající přehled o množství vyhozených svačin...."

---

A ještě si představme, kolik by se UŠETŘILO pro ty chudáky, kdybychom nemuseli krmit všechny ty psy a kočky, kterých náš národ vlastní v přepočtu na jednoho obyvatele nejvíce v Evropě.
19. 11. 2013 | 12:17

Pozorovatel napsal(a):

Autor napsal:
"Tam se každý dozví o lidské nenažranosti a přežranosti ještě více "

To asi myslel seznam restitučních požadavků církví.
19. 11. 2013 | 12:17

fafnir napsal(a):

gaia
já si tedy pravidelné kvalitní jídlo neodpustím.A s vydáním kostelů,oltářů,obrazů a ukradenýc lesů a luk se ani vy hůře nenajíte.A že se plýtvá?A jenom v Praze?To bych vážená soudružko bývalá učitelko nesměl nějaký ten měcíc po několik let pracovat na Ostravsku,Opavsku a jinde na venkově.Při pohledu na narvané košíky před markety,a jejich složení,kde málokdy chybělo něco tvrdého a pivo,a narvanou Stodolní a spousty heren u vás,mám zcela jinou představu o bídě.
No a o vás mám představu jasnou.Frustrovaná venkovanka,která svoji neschopnost musí na někoho svést,nejlépe na Pražáky a církve.A to co autor píše o zadlužení.Když se takový ňouma kvůli ještě placatější televizi ,nebo dovolené,nebo ohromujícím vánočním dárkům zadluží u lichvářských společností,protože ve škole nedával pozor při matematice a úrocích,to těžko svedete na církev a Pražáky.Tady se souško učitelko zamyslete,jak kvalitně jste asi učila.Ostatně jak,to je vidět na vašich duševních pochodech.
19. 11. 2013 | 12:22

Neudržitelný napsal(a):

komunista z Lehman Brothers
"A proč je nenaučit obchodovat na burze, nezajistit jim startovní kapitál, know how , výhodnější páku atd. ? Proč chudým neumožnit skutečně zbohatnout ? Proč stále jen ty krumpáče , lopaty a cedit pot ? "
Ten krumpáč, to byla nadsázka, klidně to může být i motyka. Nebo to nauhau. Já jen říkal, že není správné dávat lidem zadarmo (rozuměj bez jakékoliv snahy obdarovávaného)jídlo. Nic víc nic míň.
Ovšem Vy komunisti Vy jste pro rozdávání. Kdo vydělá, ať odevzdá a my to rozdělíme. Proto také komunismus je utopie, protože lidé nejsou krásní, čistí, nezjišťní, nesobečští, přející a rozdávační, ale jsou to prostě jen lidé. Jeden potřebuje nad sebou hůl, aby pracoval, druhý by se udřel, třetí je kavárenský povaleč, čtvrtý mudrlant atd. Žádný šik a žádná jednotná revoluční masa.
Zdar.
19. 11. 2013 | 12:37

Sch. napsal(a):

V republice žije 10 milionů lidí. Nejbohatší region je Praha. Průměrná mzda zde čini okolo 33 tisíc Kč. O necelých 9 tis. Kč víc než v ČR.
Praha má minimální nezaměstnanost, ve většině rodin narozdíl od zbytku ČR pracují oba manželé. V průměru má pražská rodina příjem o 15 tisíc než ve zbytku ČR. Asi o 25 tisíc víc než lidé na broumovsku nebo karlovarsku.

Vyhodí-li každé druhé pražské dítě svačinu, bude po těch svačinách autorův pes chodit a ne je vyčuchávat. I kdyby to tak bylo a děti v každé takové rodině vyházeli část svačin v hodnotě 1000 korun měsíčně - nevypovídá to zhola nic o "rozmařilosti" cca 2/3 obyvatel této země.
Stejně jako nic o životní úrovni v ČR nevypovídají přeplněna obchodní centra na Černém mostě nebo množství bavoráků jedoucí po Legerovce.

Autore, to můžete rovnou psát i o těch, co si koupí hodinky za sto tisíc, nebo zapalovač za padesát. Je to šumafuk, jestli se podobný zbohatlík obuje do bot z krokodýla nebo po sobě nechá na party v Alcronu zbytky jídel v hodnotě třicet tisíc.
Zcela jistě nevyhazuje svou svačinu studentík, který si ji koupil z peněz za vykládku vagonu.
19. 11. 2013 | 13:04

Pavla2 napsal(a):

gaia: To by ale museli všichni již teď být chudobní a nemoci si koupit kvalitní jídlo, protože tu samou částku, kterou nyní stát platí církvím, tak bude dále splácet. Ne už na platy, ale jako splátku za nevydané majetky. Já se církve nezastávám, se vším, co si vymysleli, taky nesouhlasím, ale co prokážou, ať se jim vrátí. Jinak daleko více lidi ožebračuje fotovoltaika. Ta každého z nás stojí mnohem více než ty církve. Nyní říkali, že jen letos to bylo 30 mld., příští rok asi 44. Což mnohonásobně převyšuje splátku církvím za 30 let.
A jinak má Neo pravdu. Lidi jsou rozežraní, neskromní a věčně nespokojení, když nemají to co soused. Pak se nemůžou divit, že je stíhají exekutoři. Teď zase psali, jaký je nárůst spotřebních úvěrů oproti loňsku. Tak kde jsou teda ti chudáci. Proč lidi zbytečně nakupují, co není životně důležité a berou si půjčky, které pak nezvládají splácet a svádí všechno na vlády.,
19. 11. 2013 | 13:04

neo napsal(a):

Sch.

vaše data malinko ztroskotávají na faktu, že v praze bývá soustředěn top management velkých firem a tím je pak vyšší i ten průměr mezd.

Mzdy v Praze se nijak zvlášť neliší od mezd jinde.
19. 11. 2013 | 13:26

komunista z Lehman Brothers napsal(a):

Neudržitelný
Synku, napsal jste "krumpáč a osivo"...a opomněl jste půdu.
Takže ne nadsázka, ale zřejmě z hladu to bylo.

Synku, my komunisté z bank nejsme pro žádné rozdávání. My pouze děláme z vašich peníze naše peníze a z vašich majetků naše majetky.
Práce se nám daří, hlavně díky tomu, že to děláme převážně takovým namyšleným rozumbradům jako jste vy, synku.

Komunismus bohatých není žádnou utopií, naopak - zatím je to na velmi dobré cestě. Opět díky výskytu a " inteligenci" takových jako jste vy a vám podobní, synku.
Vás se ale komunismus bohatých týkat nebude,synku, vy se tím nezatěžujte, vy zatím jen pěkně pracujte a doufejte, že jednou vám bude lépe. To je váš ´úděl, to je vaše cesta i cíl.

Nazdar !

P.S. Synku, viděl jste vy vůbec někdy jak se připraví půda, jak se zaseje, jak se pleje, třídí...a sklízí a uskladňuje ?
To není jak zajít do Kaufíku a tam se tvářit jak boháč /vidíte - co vše si mohu dovolit !!/, to je dost nevděčné lopoty.

A vy byste, synku, chtěl radit lidem, jak mají umět žít ze zemědělství.....
19. 11. 2013 | 13:26

maloměšťák z komunistova semene napsal(a):

apendix/ lomítko /synku
19. 11. 2013 | 13:40

fafnir napsal(a):

komunista z Lehman Brothers
jestli v Liehman Brothers měli lidi takového charakteru a smýšlení jako jste vy,není divu,že dopadli jak dopadli.Váš způsob myšlení nutně vede ke krachu.A to všude.
19. 11. 2013 | 14:10

Sch. napsal(a):

Neo

Top management-souhlas. Gró výdělku pražáků se ale spíš odvíjí od pragocentrismu ve smyslu lokace vládních, státních a veřejných institucí. Na ty jsou napojeny klientelisticky propojené privátní subjekty, živící se dílem formou předražených outsourcingů, obchodních zakázek, poradenství a cloudů. A když k tomu přičtete byrokracii a trvalý nárust úředníků... Číslo nemám k dispozici, ale docela by mě zajímal poměr pražáků žijících z veřejných zdrojů (přímo či nepřímo) k těm ostatním a k jiným regionům.
Na to se nabaluje potom terciální sféra. Nepochybně tak si pražský instalatér vydělá víc než jeho kolega z Broumova.
Neopomeňte, že už jen pouhá vyšší zaměstnanost zvedá průměrný výdělek.
19. 11. 2013 | 14:24

fafnir napsal(a):

komunista z Lehman Brothers + Gaia
recept je jednoduchý.Pracovat jako Němci,šetřit jako Němci,myslet jako Němci,a budeme si moci užívat jako Němci.A hlavně nezávidět.
Ono jak je vidno na jih od našich hranic to funguje.My jenom hledáme důvod proč nepracovat,a k prosperitě se chceme prodlužit.
19. 11. 2013 | 14:24

neo napsal(a):

sch.

o tom nepochybuji, ale ty rozdíly v příjmech takové nejsou. zvyšuje to právě přítomnost lépe placených pozic. ten instalatér o moc víc nevydělá, určitě ne o 15K víc než jinde či 25 oproti broumovsku.

Ten průměr je stejně zavádějící jako ten pro celou čr.
19. 11. 2013 | 14:30

Neudržitelný napsal(a):

komunista z Lehman Brothers
Já nikomu neradil jak se má okopávat, sít, zalévat, sklízet. Můj příspěvek pod tuto diskuzi byl, že lidé by neměli dostávat milodary, neměli by dostávat zadarmo najíst, nikam to nevede. Vždy by za kus chleba měl člověk něco vykonat, jen tak se naučí sám o sebe se starat. Když Vy to nechápete, je to Váš problém, jen potom nechápu proč reagujete na něco co je nad Vaše chápání.
P.S.
Těžko budete mít věk na to aby jste mne mohl oslovovat synku, ale to nevadí. A z toho jak se připravuje půda, jak se seje, sází, pleje, .... z toho bych Vás mohl zkoušet od rána do večera.
19. 11. 2013 | 14:31

fafnir napsal(a):

Sch
v lecčems máte pravdu.Ten pražský instalatér vydělá podstatně více než ten broumovský.Jenže,když si koupí práci od truhláře nebo klempíře,automechanika,tak zase vydá řádově více než ten broumovský.A jízdné u nás v MHD také řádově jinde než na venkově.Mohu jmenovat ceny v restauracích a další věci.Jídlo je díky konkurenci marketů u nás na stejné nebo málo nižší úrovni.
19. 11. 2013 | 14:31

fafnir napsal(a):

Neudržitelný
já jen,že tohle vysvětlovat "komunistovi odkudkoli" a bydlícímu nejspíše v paneláku, je mrhání časem.Obé,jak co se týče zemědělství,tak směny peněz za užitečnou práci.
19. 11. 2013 | 14:43

rh napsal(a):

Mě by, pane Závodský, zajímalo, jestli jste se snažil proniknout do hloubky popisovaného, nebo jde jen o klasické povrchní blogerské tlachání. Např. výzva ke sbírání větviček moc nekoresponduje s péčí o dlouhodobé zdraví lesa, který si z rozkládajících se rostlinných zbytků zpětně odebírá živiny. Zrovna tak mě napadají místa, která rozhodně musí zůstat odlesněná, např. ve stopách produktovodů. Ale jistě se rád nechám poučit.
19. 11. 2013 | 15:00

komunista z Lehman Brothers napsal(a):

fafnir
Synku, aby vy jste se nepřidal se svými halucinacemi..
Přesně tak jako každý správný komouš nebo nácek - do jedné lajny, hrr na společného nepřítele.

Důchod již máte vyzvednut , synku ? Kolik , pět set euro ?
Synku, nic moc. Asi jste byl málo výkonný , synku.
Nu nic, nezbývá než vzkázat že soucítím, ale to je asi tak vše, nejte moje krevní skupina, nemám rád bolševiky, ten sbíhající se dav.

Synku, panelák tak možná přidělili komouši vám, abyste nemusel na ubytovnu nebo do maringotky.

Nikolivěk " komunista odkudkoliv" - komunista z banky, usilující o jediný spravedlivý společenský řád na světě : Na jedné straně komunisté - bohatí, jim patří vše...na straně druhé zoufalci a loseři jako jste vy, synku, jim bude patřit jen jejich tělo.
"Komunistou odkludkoliv" byl tak maximálně tvůj fotr, takoví komunisté nás ale nezajímají, takoví jsou jen pomůckou - kanonenfuttrem, folklorem, plátcem úroku atd., tou zatím ještě využitelnou masou, později nepotřebným odpadem.

"Komunista" ve vašem pojetí, synku...to je pohádka pro svíčkové báby a prázdné makovice typu Neudržitelného. Ještě tak děti jimi můžete strašit, bu , bu, bu, boj se Semelové a Filipa.
Jde o prachy a mejetky , synku, ne o prapory a hvězdy, na ti serem, to je pastva pro oči idealistických idiotů, my potřebujem vaše prachy a majetky.
Ještě pár roků a budeme to mít.
Včetně toho vašeho mizerného důchodu.

Čest dolaru.
"Bohatí všech zemí - spojte se !"
19. 11. 2013 | 15:01

fafnir napsal(a):

komunista z Lehman Brothers
vždyť říkám,protože měli takové lidi jako vy,tak zkrachovali.A vy tak nádherně a bezmocně prskáte.Jednou jste papež,jednou komouš,sranda.
P.S.A nežebrejte multinicku,jaký mám důchod,dávam na charitu potřebným,ne vyčůraným.
19. 11. 2013 | 15:11

KAteřina napsal(a):

Čí je to hnijící dřevo? Možná státní - tam většinou nebývá problém se domluvit a dříví si koupit. Když máte ale kolem jen soukromé lesy, tak vás vlastník radši zastřelí, než by vás nechal v lese paběrkovat.
19. 11. 2013 | 16:07

Zuzana Peppett napsal(a):

Vážený autore,
Mluvíte jako člověk, který nikdy chudého neviděl. A asi jste ani neměl moc šanci.
Většina lidí se nedostane do spárů exekutorů proto, že si půjčilo na výlet do Tahiti. Většina si půjčila na běžný provoz domácnosti, na složenky.A pak si půjčili zas, protože potřebovali vrátit původní půjčku a zase zaplatit složenky a tak. Víte problém je, že být chudým vychází dráž než být neřeknu bohatým, ale blahobytným. Když máte dostatek peněz a můžete si něco uložit, obvykle, když Vám umře chladnička, tak si ji koupíte. Když nejste blahobytný musíte k homecreditu, nebo na splátky a to vyjde dráž.A to dráž splácíte z minimální mzdy.
Je to takový český novokapitalistický postoj říct, podívejte všichni plýtvají, nzaslouží si podporu. Ale tak prosté to není.
Jo a v paneláku si roštím nezatopíte. Tak se sklidněte.Co by jste měl řešit, když už Vám Bůh dal rozum na ty práva , jak zabezpečit např. možnost komunitních půjček pro chudší lidi, které by jim umožnili neupadnout do osídel nebankovek.Třebas právě na nutné zařízení. Oni totiž výhodný úvěr u banky nedostanou. Peníze se cpou pouze bohatým.A když jim zabráníte jít k nebankovce , tak si budou půjčovat pokoutně u úžerníků a různých mafiánů. Ale je pravda, že ti je možná nakonec odprásknou pro výstrahu, co ve Vašich očích sociální problém řeší. KDU-ČSL je opravdu plná křesťanského milosrdenství.
19. 11. 2013 | 16:14

neo napsal(a):

Zuzana Peppet:

to byste musela prokázat.
jaký je podíl těch, kteří si půjčují na složenky a jaký je podíl těch, kteří jedou na dovču, půjčí si na dárky, na chlast, na automaty apod...

pokud někdo nemá na ledničku, může požádat o mimořádnou dávku.
19. 11. 2013 | 16:18

komunista z Lehman Brothers napsal(a):

fafnir
Papež?
Nestýkám se s " papeži" či s " Napoleony" nebo s " růžovými lachtany" či s " kočkou o sedmi hlavách".
Pletet si mě.

Lehmani možná zkrachovali, ale systém ne, ten vzkvétá...právě že díky takovým troubům jako jste vy.
Systém jede velmi dobře, cesta ke komunismu bohatých je neodvratně nejen nastoupena...ale brzy bude dovršena, vaše pindy na tom nic nezmění, jen zbytečně prskáte a pak vám musejí utírat sliny, synku, zatěžujete tak už téměř zbankrotované zdravotnictví, ale nebojte se, za babku se stane i ono součástí majetku komunistické společnosti bohatých. S takovými položkami jako jste vy, synku, potíže nebudou, prostě je pak systém vyřadí. Budete si muset i na utírání slin někoho zjednat, zkuste charitu, Neudržitelného ne, ten by vás tak maximálně majznul krompáčem přes hlavu.

Nazdar, synku.
19. 11. 2013 | 16:24

dlouholetý a zasloužilý člen ODS napsal(a):

neo napsal(a):
Zuzana Peppet:

to byste musela prokázat.
jaký je podíl těch, kteří si půjčují na složenky a jaký je podíl těch, kteří jedou na dovču, půjčí si na dárky, na chlast, na automaty apod...

pokud někdo nemá na ledničku, může požádat o mimořádnou dávku.
19. 11. 2013 | 16:18

Prokaž ty opak, synku.
Paní nemusí nic, ty jsi snad oním papežem , že jí to nařizuješ ?
Aha - tak to jste spolu na pokoji s fafnirem...
Už je mi to tedy jasné.
19. 11. 2013 | 16:27

komunista z Lehman Brothers napsal(a):

Zuzana Peppett
Těžko prokážete, že úvěry /levné úvěry, levné peníze/ jsou hlavně těm bohatým, u nás rozhodně ne, banky takové údaje neposkytují.
Tvrdí se to a asi tomu i tak je, ale neprokážete to.
Stejně jako nepokážete ČNB, že okrádá lidi o budoucnost.

Mějte se.
19. 11. 2013 | 16:30

neo napsal(a):

dlouholetý a zasloužilý maloměšťák:

proč bych měl ? Já netvrdím, že platí opak.
Ona ale ano, tak by to také měla doložit.
19. 11. 2013 | 16:34

Gudka napsal(a):

Nějak vám se v tom přestávám vyznávat. Na jedné straně jsou hlasy, že tady žádní chudí, či pod životním minimem, prostě nejsou (viz příspěvky nicku Neo). Na druhé straně mnoho hlasů říká, a potažmo v médiích, i v těch veřejnoprávních, že být chudým, být životně podminimálním, je zavinění, vlastně zločin a kromě toho taky cena, kterou platíme za svobodu (ale neříká se už většinou, za čí svobodu).
A v přímém rozporu s tím se propaguje nedůstojná veležebrota, jelikož to je přece systémovější, než aby se o ty slabé staral stát. Systémovější je, když na jakousi objednávku stát připouští mediální žebrání. Je třeba si připomenout komplicitu církve, která je namočená do selektivného poskytování "milosrdnosti" - lidmi darované a na církev napojenými "charitami" distribuované komodity jdou na pomoc "schváleným" chudákům. Ne těm, kteří jsou na tom špatně, ale "těm správným", kteří jsou na tom taky špatně.
Média si na tom přihřívají svou polívčičku. Jak taky odolat pokušení ukazovat zmrzačené, či chorobou decimované lidi, nejlépe děti - tak, jak se kdysi za vstupné ukazovali mrzáci a zrůdy na jarmarcích. Úplata za to není přímá, tou je sledovanost. Neboť pohled na oběť zdrcenou osudovou ránou potěší diváka, jako máloco jiného.
19. 11. 2013 | 17:25

šašek z Jihlavy napsal(a):

Neudržitelný napsal(a):
Chcemeli nasytit hladové, kupme jim krumpáče, pošleme jim osivo, pomocme jim ať se dokáží sami uživit. Zasíláním jídla se nic neřeší. Naopak zadělává se na stále zvětšující se problém. Lidé si velmi brzo zvyknou na to, že bez práce jsou koláče. A když pak ten koláč je menší, nebo není, tak už je to okrádání chudáků hladovějících.
19. 11. 2013 | 11:32
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jak to říkal někdo moudrý - nedávejte potřebným ryby, ale naučte je rybařit či tak nějak. Zdá se, že o moudrost předků není poptávka. I zdravý (selský) rozum onemocněl a hyne na úbytě. ANO, je to tak, jak říká Babiš, je třeba šetřit a hospodařit jako ve vlastní firmě nebo v domácnosti, kde dluhy nedělají a na půjčky nenakupují zbytečnosti.
19. 11. 2013 | 17:33

Yosif K napsal(a):

Pavla2 napsal(a):
1) gaia: To by ale museli všichni již teď být chudobní a nemoci si koupit kvalitní jídlo, protože tu samou částku, kterou nyní stát platí církvím, tak bude dále splácet. Ne už na platy, ale jako splátku za nevydané majetky. Já se církve nezastávám, se vším, co si vymysleli, taky nesouhlasím, ale co prokážou, ať se jim vrátí. Jinak daleko více lidi ožebračuje fotovoltaika. Ta každého z nás stojí mnohem více než ty církve. Nyní říkali, že jen letos to bylo 30 mld., příští rok asi 44. Což mnohonásobně převyšuje splátku církvím za 30 let.
2) A jinak má Neo pravdu. Lidi jsou rozežraní, neskromní a věčně nespokojení, když nemají to co soused.
19. 11. 2013 | 13:04
ad 1) máte pravdu, fotovoltaika v pěnězích stojí za rok cca téměř tolik kolik vyrovnání církvím na cca 30 let. I fotovoltaika má inflační doložky. Jako jakýkoliv dlouhodobý kontrakt. Z restitucí půjde část na charitu. Například Voršilky dávají na charitu téměř všechno, SAMY ŽIJÍ JAKO MYŠKY. Tedy pokud vím.
Z fotovoltaiky jsou jenom ostudy, přes tisíc pět set miliard Kč v černy díře. elektřina desetkrát dražší než z uhlí a za 25 let hromada toxických panelů k likvidaci.

ad 2) jak kde. V komunistických okresech lidi berou třeba 30 tisíc měsíčně, plejtvaj, skuhraj, berou všechny podpory kde co mohou, zadlužují se a nadávají na režim.

Jsou okresy (Vsetín) kde lidi jsou zvyklí postarat se o sebe sami, kde braní podpory od státu je až poslední možnost za jakoukoliv prací, kde lidé chodí do práce, o co méně chodí do hospod a do heren o to více makají po práci na svém, snaží se štřit, nezadlužovat, snaží se spíše "žít podle desatera" než dle "komunistického manifestu".

Jestli je nějaká korelace mezi volbou levice a "pujčovacím" životním stylem tak se podívejte na životní styl opor KSCM - hutníků, horníků, zaměstnanců kolosálních firem
----- a podívejte se na životní styl volebních opor pravicových stran - vesničanů, řemeslníků, zaměstnanců malých firem, malých i větších podnikatelů. Málokdo z podnikatelů asi vybudoval podnik tím že by lítal na dovolený do Emirátů který by si nemohl dovolit.

Tedy samozřejmě nemluvím o Miroslavu Mackovi apod, mluvím o podnikatelích kteří podnikají v něčem normálním, nikoliv v kšeftování s politickým vlivem.

Taky zemědělci si raději koupí pořádnej traktor než aby lítali po drahých dovolených. A pokud mají dluhy za traktor nebo kombajn tak pravidelně splácejí, umí počítat a styděli by se nesplácet.
19. 11. 2013 | 17:41

gaia napsal(a):

šašek z Jihlavy

ale rybařit se musí v nějakém rybníku nebo v nějakém moři, ale ty jsou už něčí, nebo rozparcelované a opatřené kvótami, kolik z nich lze vylovit.
stejně tak, když chci něco vypěstovat, musím mít zejména tu zahrádku, za kterou se platí kupní cena a velké daně.A zahrádek k mání taky moc není.
19. 11. 2013 | 17:41

neo napsal(a):

gudka:

nepsal jsem nikdy, že by tu žádní chudí nebyli pane Gudko. Laskavě přestaňte takové lži uvádět.
19. 11. 2013 | 17:51

gaia napsal(a):

neo

pkud napíšete

Telky, auta, spotřebiče, byty, domy, satelity a 30% jídla do koše... to je ta tzv chudoba u nás v republice, kterou se někteří tak rádi ohánějí.

Rozežranost, neskromnost, to je ten správný výraz.

pak z toho gudka může chápat, že tu žádní chudí nejsou
19. 11. 2013 | 17:58

neo napsal(a):

gaia:

no tak to chápe blbě. U vás to pochopim, u Gudky ne.
19. 11. 2013 | 18:03

fafnir napsal(a):

komunista z Lehman Brothers
nehrajte si na chachara,bo i to vám jde blbě.Jste srandovní.
19. 11. 2013 | 18:11

Gudka napsal(a):

neo

No tak dobře, nemůžu ty články najít, na seznamu už dnes nejsou ani mnohé včerejší. Tak to t.č. opravdu nemohu doložit.

Budeme si tedy OBA pamatovat, že popíráte, že by v ČR nebyli vůbec žádní chudí? Tedy, že uznáváte, že tu jsou?

(Kolikpak asi? Mizivě? Málo? Středně? Moc? Číslo?)
19. 11. 2013 | 18:16

neo napsal(a):

Gudka:

Mezinárodní práh chudoby byl v minulosti přibližně 1 USD na den.V roce 2008 zvýšila Světová banka práh chudoby na 1,25 USD na den.

z toho lze usuzovat, že se i tací v ČR najdou.
19. 11. 2013 | 18:22

fafnir napsal(a):

Gudka
i v bohatém Švýcarsku jsou nějací chudí.Ale problém je ,že zdejší chudí jsou často v nouzi proto,že jsou nezodpovědní.Napůjčovat si více,než jsem schopen splácet,se stalo národním sportem,nejvíce v místech s největší nezaměstnaností.Vžyť podle vás má každý právo na všechno,nejvíce práv podle svého mínění, mají ti s tulení nemocí.
19. 11. 2013 | 18:24

Gudka napsal(a):

neo

Pokud jsou tedy v tuzemsku tak vzácní, pak o to zapeklitěji pokrytecká je akce sbírání potravin pro naše chudé (kolik že tun?). Potvrzovalo by to mé podezření, že nejde v zásadě o nic jiného než byly např. "subotniky" nebo "akce Z" za bývalého režimu - hromadně se toho, leč se skrytým nesouhlasem - lidé účastnili. A potvrzuje to, že získáte dav, který se připojí k čemukoliv, co mu vyhlásíte v médiích (včetně požadavků žádajících přísné potrestání Horákové či Ratha)
19. 11. 2013 | 18:28

Reveil napsal(a):

fafnir
"i v bohatém Švýcarsku jsou nějací chudí.Ale problém je ,že zdejší chudí jsou často v nouzi proto,že jsou nezodpovědní"

Takže z toho plyne, že ve Švýcarsku jsou, aby byl zachován ten kontrast, chudí zodpovědní?
Ja bych řekl, že v tuzemsku jsou zase lidé blbí, a že se to neorientuje podle majetnosti. V zásadě je například volení "nových" subjektů založeno na stejné iluzorní představě, že nová půjčka vyřeší ty půjčky předchozí.
A nejde jenom o ty, co nové subjekty volí. Postupně lze pozorovat zasouvání téměř všech médií do konečníku "pana" Babiše, takže odhaduji, že většina novinářů bude muset být naložena několik let v H2O2, aby trochu vyčichli. Ba, skoro bych řekl, že média se dokonce ve prospěch Babiše tiše plíží pryč z barelu. Nakonec zbude v barelu jen Gazdík (i Kalousek uteče).
19. 11. 2013 | 18:39

ZdeněkJ. napsal(a):

fafnir
"Při pohledu na narvané košíky před markety,a jejich složení,kde málokdy chybělo něco tvrdého a pivo,.."
Čmuchání a šmírování v soukromí lidí je snad nejodpudivější lidská vlastnost. A k té Stodolní, jak víte, kdo tam chodí chlastat, bohatí či chudí, vy je tam legitimujete?
19. 11. 2013 | 18:42

evix napsal(a):

fafnir napsal(a):
komunista z Lehman Brothers + Gaia
recept je jednoduchý.Pracovat jako Němci,šetřit jako Němci,myslet jako Němci,a budeme si moci užívat jako Němci.A hlavně nezávidět.
.........................
Zaměstnanci německých skladů světového internetového prodejce Amazon chtějí víc peněz. Na adventní období chystají vlnu stávek, jež mají zablokovat dodávky vánočních dárků, řekl časopisu Focus představitel odborového svazu Verdi Heiner Reimann. Touto výhrůžkou chtějí donutit Amazon, aby jim zvýšil mzdy.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/zamestnanci-amazonu-hrozi-pred-vanoci-stavkou-kvuli-mzdam-pop-/eko-zahranicni.aspx?c=A131118_093109_eko-zahranicni_spi
V diskusi padlo, že mají poměrně malé platy, jen 700€ měsíčně, což je na úroveň v Německu dost málo.
Když pracovat jako Němci tak taky žít jako Němci a třeba naše ženy by vzaly i život německých žen. Spousta vdaných žen v Německu pracuje jen na poloviční úvazek klidně i 20 let a můžou si to dovolit, plat manžela jim to bohatě umožní. A zjistěte si jak je to s vyplácením vdovských důchodů.....A Němci zase tolik nešetří, to by nebylo šrotovné na kterém vydělaly i "české" automobilky, nebyly zimní pobyty na Kanárech a podobně....
20. 11. 2013 | 00:14

evix napsal(a):

K těm exekucím, to by mělo taky fungovat jako v Německu, jenže se to nehodí našim advokátům:
Česko - Německo

Soudní poplatky: 800 - 575
Advokát - občanské řízení: 7920 - 744
Advokát - soudní příkaz k exekuci: 4320 - 372
Exekutor: 7800 - 595

Zdroj: Světová banka, data odrážejí stav v roce 2012
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=795515
..............
On než ten krumpáč pro chudé, by se mělo zase začít v Česku pěstovat a chovat potraviny. By mě zajímalo, kterého tura napadlo likvidace českého zemědělství? Potravinová nesoběstačnost České republiky se stále prohlubuje.....
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/nakupy/clanek.phtml?id=795744
20. 11. 2013 | 00:32

Yosif K napsal(a):

evix napsal(a):

Když pracovat jako Němci tak taky žít jako Němci a třeba naše ženy by vzaly i život německých žen. Spousta vdaných žen v Německu pracuje jen na poloviční úvazek klidně i 20 let a můžou si to dovolit, plat manžela jim to bohatě umožní. A zjistěte si jak je to s vyplácením vdovských důchodů.....A Němci zase tolik nešetří, to by nebylo šrotovné na kterém vydělaly i "české" automobilky, nebyly zimní pobyty na Kanárech a podobně....
20. 11. 2013 | 00:14
No vaše logika má dva nepříjemné a politicky nekorektní háčičky:
A) Pracovat jako Němci nestačí, němci neměli 40 let bolševismu, jejich dálnice, byty, letiště, automobilky, vodovody, kanalizace, asfaltky mají pořád o těch 40 let bolševiků počřádnej náskok, to jenom vesničtí lempli si myslí že stačí chodit do někmecký fabriky dělat v německý kvalitě a za čvrt roku bude za humny německá dálnice a něměcký letišště a veškerá německá infrastruktura.
B) Navíc většina českých proletářů pracovat jako němci pořád ještě neumí, i když se to ve fabrikách vlastněných nemci či dodávajících ndo SRN samozřejmě zlepšuje. Tam kde se kvalita výroby lepší taak tam obvzkle sedí v budce pro řízení kvality nějaký němec a hlídá aby český personál řízení kvality nezvlčel a nenechal zvlčet i český proletoše.

Jak říkám po dozorem němců se to lepší ale úplně německej system to ještě není. Stačí se podívat na stavební firmy - všichni se motaj na stavbě jak bezhlavý ovce, furt něco schází, zbytečný prostoje, v SRN mají firmy všechno připrvený, alles muss sein im Ort und Stelle.

C) organizace a pokrok výroby závisí hodně také od techniků, inženýrů, firemních systemů. Pracovní morálka a zvyklosti českého managementu nehlídaného němci taky ještě není na něměcké úrovni.
20. 11. 2013 | 00:38

Yosif K napsal(a):

Reveil napsal(a):
fafnir
"i v bohatém Švýcarsku jsou nějací chudí.Ale problém je ,že zdejší chudí jsou často v nouzi proto,že jsou nezodpovědní"

Takže z toho plyne, že ve Švýcarsku jsou, aby byl zachován ten kontrast, chudí zodpovědní?
KONEC CITATU.
Jio mate pravdu, švýcarští chudí nejsou takoví lempli a vagusové jako čeští chudí. Budete se divit ale je to tak. A rozhodně nejsou takoví lempli aby chodili po hernách, pili metanol nebo lavorovici, skuhrali na režim a pak volili komouše nebo Zemana. Tedy alespn zdaleka ne v té míře jako čeští lempli a vagusové.
20. 11. 2013 | 00:41

Yosif K napsal(a):

I v bojateém švédsku jsou nejací chudí. bydlí v pěkných panelácích, pokud jsou paka která se nic nemohou naučit tak furt chodí po rekvalifikačních kursech, ale jsou relativně chudí.
Starošvédové svou chudobu nesou důstojně, i to že i socani jim skrouhli dávky, nanjvýš tak jeden ze sta volí komouše a sem tam jde na nějakou neškodnou demošku. Noví jihošvédové žijící ve stejných podmínkách ovšem kradou (70% násilných činů je způsobeno imigranty) a vypalují paneláková siídliště a při demoškách házejí po policajeztch zápalné láhve.

A čeští socani a) vzdychají po socálních jistotách totáče b) vzdychají po životní urovni švédska c) vzdychají po "radikálních aklcích" ve stylu nových jihošvédů muslimského původu.

No tak s takovýmito nedůvtipnými kuglufy se asi ten švédský socík a švédská životní uroven v čechách hned tak nevybuduje.

Na druhou stranu noví jihošvédové dávají švédskému socálnímu systemu tak pohulit že bych se nedivil kdyby se švédská životní uroven začala střední evropě přibližovat. Sposta starošvédů začíná mít fedry jak jejich soicální system takový napor lemplošů zvládne.
20. 11. 2013 | 00:53

Yosif K napsal(a):

Gudka napsal(a):
Nějak vám se v tom přestávám vyznávat. Na jedné straně jsou hlasy, že tady žádní chudí, či pod životním minimem, prostě nejsou (viz příspěvky nicku Neo). Na druhé straně mnoho hlasů říká, a potažmo v médiích, i v těch veřejnoprávních, že být chudým, být životně podminimálním, je zavinění, vlastně zločin a kromě toho taky cena, kterou platíme za svobodu (ale neříká se už většinou, za čí svobodu).
KONEC CITATU.

Samozřejmě že bejt chudej není zločin, je to prostě většinou smůla nebo lenost. Žádný system není schopnej chudobu eliminovat. I v SSSR byli vagusové kterí žebrali o rublík n vopdku na nádražích a umtrzali v zimě ožralí na lavičkách v pracích.
A ani všemocný SSSR nebyl schopen tomu zabránit.
20. 11. 2013 | 01:01

Yosif K napsal(a):

Být bezdomovcem je tragedie. Otázka je kdo těmto lidem může pomoci. Socalistiocké řešení v SSSR bylo nechat je zmrznou v zimě v parku. Socalistický system v CSSR bylo formálně je zaměstnat v SONP aa nechat je dožít na ubytovně vedle hutí.
Jelikož nyní jsou nuicené práce zakázány, vše je těžší - stará se o ně ještě jakžtakž třeba armáda spásy.
Socalisté si myslí že se o vagusy postarají lépe než armáda spásy nebo církve (alespon to tka vypadá z odporu prot tomu dávat církvím neco "zadarmo") ale přitom se samozřejmě vagusů štítí a srdečně na ně dlabou.
20. 11. 2013 | 01:06

gaia napsal(a):

osif

Samozřejmě že bejt chudej není zločin, je to prostě většinou smůla nebo lenost.
to myslíte vážně? Na planetě, kde 50% obyvatel patří méně než 1% bohatství a 1% obyvatel patří 96% bohatství?

chcete snad říci, že pracovití a se štěstím je jen to 1% obyvatel? (75 000 000 lidí?)

to už je asi víc lidí s dědičnou cystickou fibrózou nebo polydaktylií)
20. 11. 2013 | 09:10

gaia napsal(a):

autor napsal , s čímž také nesouhlasím

když v lese hnije nemalá část národního bohatství a nikomu nestojí za to, ji sebrat a zužitkovat?
myslím, že část biomasy by se měla nechat lesu, aby se rozložila a podílela se na tvorbě půdy a humusu v lese , aby tam zas mohlo něco dalšího vyrůst.
Všechno spálit v kamnech je dle mého zhůvěřilost.
navíc ti dělníci pracují v úkole a mají tvrdé normy, kdyby sbírali klacíčky, nic by si nevydělali a byli by propuštěni a nahrazeni někým "výkonnějším".

je to stejné zobecňovánmí, jako to s těmi kosami.
¨někde by se mělo sekat a udržovat louky a ne vše nechat zarůst náletem.
článek mi přijde jak od někoho velmi odtrženého od života.
já bych spíš předložila zákon o výkupu kovů, jako mají Slováci. Jak cikáni dokázaůli někde u Ostravy rozebrat železný most za provozu a odvézt z něj tuny šroubů už není normální.
20. 11. 2013 | 09:17

Pivní pes napsal(a):

Ondřeji,
jen malou poznámku k tomu dřevu, které se povaluje v lese. "...Kde jsou ty báby s nůšemi na zádech, co vysbírávaly klacíčky v lese?"
Taky mě to už několik let překvapuje, ale už několik starostů a lesáků v jižních Čechách a na Vysočiněš mi vysvětlilo kocourkovskou situaci: ty tisíce prořezaných stromků zaklíněných v mlází si NIKDO nesmí z lesa odnést domů, musí tam prostě shnít... NEEXISTUJE ani možnost, že by si je někdo od Lesů ČR odkoupil, sám zpracoval a odvezl. Pokud se někdo o něco takého pokusí, určitě ho někdo z místních udá a "majitele roští" čeká tučná pokuta. A ostuda.
20. 11. 2013 | 10:48

gaia napsal(a):

Pivní pes

báby s roštím vždycky honil hajný knížepána, přečtěte si Malého Bobše.
asi věděl, na rozdíl autora, k čemu je lesu biomasa.
20. 11. 2013 | 10:56

DennisKr napsal(a):

Everything else is finally merely details -- significant details, but variations on that theme. index.php is the control, the menu program determins what the "existing page" is, and lots of occasions get fired along the way of construction that page. Plugin modules can hook into those events and modify the workflow/provide additional info/etc. That is also part of the reason so many Drupal resources concentrate on making modules. Without modules, Drupal does maybe not actually DO something other than say, 'Someone asked for a page! Does it exist? No? OK, I'll serve up a 404.'

<a href="http://billysrereebiz.com">Corro</a>

http://billysrereebiz.com - lolz
25. 02. 2014 | 23:41

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
26. 02. 2014 | 15:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy