Ako hodnotíte, že Slovensko neschválilo pôžičku Grécku?

12. 08. 2010 | 14:03
Přečteno 7860 krát
(odpověď na otázky deníku Sme)

Ako hodnotíte to, že Slovensko neschválilo pôžičku Grécku? Ak hodnotíte pozitívne, prečo, ak negatívne, takisto prečo?

Je to odvážný krok slovenské vlády, která prokázala, že je zodpovědná vůči svým voličům a nikoli vůči voličům řeckým, ani vůči německým nebo francouzským bankám, o které jde v rámci "solidarity" především. Nevím, zda by jakákoli česká vláda našla odvahu v podobné situaci.

Aké dôsledky môže mať to, že Slovensko neschválilo pôžičku Grécku? Ako sa to môže prejaviť na prístupe Bruselu k nám?

V Evropské unii platí, že silnější státy si mohou dovolit přesně to, co jim slabší dovolí. Když někdo ustoupí jednou, pak Brusel předpokládá, že bude ustupovat věčně.

Aké ekonomické dôsledky a odpovede nám môžu hroziť zo strany Bruselu za tento postoj, čo myslíte?

EU nemůže potrestat Slovensko přímo, prostě proto, že k tomu zatím nejsou právní prostředky. Zatím je Slovensko stále ještě republika a nikoli provincie. Lze však očekávat sérii různých drobných faulů a útoků ze zálohy. Česká republika například nedávno odmítla účast na bankovní dani, na což měla plné právo. Ihned následoval faul ze zálohy: sídlo konsorcia Galileo nebude v Praze. Vláda nic neporušila, pouze využila své právo. Kopanec z Bruselu ovšem přišel okamžitě.

Do určité míry je zde obdoba se školní třídou nebo posádkou vojáků základní služby. Kdo vypadá slabě, stane se snadno obětí šikany. Pokud je skutečně slabý, bude šikanován znova a znova. Pokud najde vnitřní sílu se bránit, má šanci získat si respekt u slabších.

Ako hodnotíte postoj Bruselu ?

Brusel je především stále ještě velmi zaskočen evropskou finanční krizí, jejíž vznik považovali politici a úředníci za nemožný. Vždyť slibovali, že euro učiní přítrž finančním krizím a ejhle, nastala te nejhorší od 30. let. Když už krize začala, dlouhou dobu trvalo, než si to Evropané vůbec uvědomili. Nakonec, na památném nedělním zasedání 9. května, uprostřed zmatku a paniky přišli s návrhem obrovského záchranného balíku. Tato akce vejde do učebnic jako způsob, jak přesně se finanční krize řešit nemá.

Postoj Bruselu lze tedy hodnotit stručně slovy: popírání - váhání - panika - cesta nejmenšího odporu pod tlakem okolností. Když se někdo takhle chová, nemá právo ostatní poučovat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti. To platí i pro Slovensko. Toto odmítnutí bude drahé!
12. 08. 2010 | 14:13

hoven napsal(a):

ja smekam před slovenskem. ještě, že tam vyhrála pravice. levice má geneticky zakodováno se někomu klanět, protože to dělali 40 let vuči kremlu.
12. 08. 2010 | 14:17

voroshilov napsal(a):

Muze mi nekdo vysvetlit proc je Recko tak zavisle prave na pujckach ze Slovenska?To uz opravdu Slovaci misto Nemecka se stali dojnou kravou EU?
12. 08. 2010 | 14:19

Honza napsal(a):

to hoven:

a kreml se se klaněl komu? v kremlu nevládla levice?
shrnutí: Vaše logika a ne jen k tomuto blogu je na úrovni houpacího koně, nebo pana Václava Klause, Nečase, Kalouska, ..... a jiných velikánů myslitelů
12. 08. 2010 | 14:40

www racek napsal(a):

No, do unie a pro její dotace , to jsme rychlí. Na některé smysuplné a společné opatření zvysoka kálíme, pomoc společenství, jež nám mocně pomáhá odmítáme? co s námi?
Oatatně, Slovensko mohlo dát půjčku zcela symolickou. Stačilo by to a každý by to pochopil.
No a k té bankovní dani, je to obyčejný lobismus. Naše banky to v mateřských zemích neprosadily, takže jsme pro ně obyčejní užiteční idioti. Fakt idioti.
Já tu akci za odvážnou nepokládám, spíše neobyčejně hloupu. Právě tak hloupou jak ekonomové v naší vládě (zas tam není anijeden ...)
Vono třeba ti maďaři, ti na to šli od lesa. Tí to opravdu přepískli. Ale s tý druhý strany.
12. 08. 2010 | 14:43

Rumcajs napsal(a):

Postoj Slovenska by měly následovat i ostatní státy EU. Je potřeba skoncovat s falešnou solidaritou, jinak Papandreové a Ráthové budou dál drancovat státní ekonomiky. Pro své dva platy jsou ochotni udělat cokoliv a další půjčka bude jejich pocit beztrestnosti jenom posilovat.
12. 08. 2010 | 14:49

David napsal(a):

Al Jouda:

nevim, proc by muselo Slovensko s vlky vyti... jen at pekne delaji, co s ejim libi a co je pro ne vyhodne a s ostatnim at poslou EU nekam... byli by blbi, kdyby drzym nenazranym Rekum splaceli jejich flam... navic to neni pujcka, ale dar - penize nikdo nikdy zpatky nedostane!!
12. 08. 2010 | 15:00

stále rebel napsal(a):

„Edo je to fakt hustý“
http://blog.aktualne.centru...

Český a slovenský pravičák je podobná sorta, Západní Evropě se nakonec může podařit dostat tyto vši z kožichu, už se jich jednou zřekla, ale český a slovenský občan to štěstí bohužel mít nebude.
12. 08. 2010 | 15:37

Petr Wagner napsal(a):

Spíš to připomíná filosofii ať sem klidně bit jen když se peru.. až budou chtít Maďaři zpátky Horní Uhry tak se bude EU dost hodit.
12. 08. 2010 | 15:38

hoven napsal(a):

honza,
já sem psal o pravici a levici na slovensku. myslim, že to i lidem s opravdu pomalým myšlením došlo.
12. 08. 2010 | 15:40

zdesta napsal(a):

P.Kohout:Politici a úředníci jsou zaskočeni evropskou finanční krizí.Já jsem myslel,že krize je globální.Nebo Japonsko,USA a řada dalších patří také k EU? Ekonomové hlásající moudra (NERV)zaskočeni nebyli? Na sklonku roku 2008 jste dokonce tvrdili,že je to jen taková srandička.Není nad profesionální fundovanost,že pane Kohoute.
12. 08. 2010 | 15:40

Tupelo napsal(a):

Pane Kohoute, slovenska vlada udelala krok, ktery nazyvate odvazny, budiz. Na prikladu Ceska, ktere odmitlo bankovni dan, uvadite odvetne kroky EU, ktere nazyvate fauly ci utoku ze zalohy (trochu to zavani ideologii, akce se kterymi souznite nazyvate hrdinnymi, opacne akze jako zbabele, ci fauly ;)). Uvedomte si ale, ze EU mela stejne pravo nebudovat ustredi systemu Galileo v CR, stejne jako CR mela podobne pravo odmitnou bankovni dan. Nic jineho v tom neni. Proste je nacase aby EU zacala reagovat na zeme (stejne jde skoro vzdy o ty same), ktere nechteji sdilet hodnoty, na kterych se vetsina Evropy shodne.

Navic, v pripade Galilea, muze jit o pemerne strategicky projekt a odmitnuti CR muze, smerem k budoucnu, naznacovat moznosti vyvoje EU (mozna nastava doba poznani, ze prijeti vychodnich narodu pod spolecnou evropskou strechu bylo velmi predcasne).
12. 08. 2010 | 15:40

stále rebel napsal(a):

Ještě poznámka.

„Česká republika může v období 2007 – 2013 čerpat z fondů EU přibližně 26,7 miliard €. Pro srovnání: výše rozpočtu ČR pro rok 2007 byla 1 040,8 miliard Kč. Podpora z fondů EU, kterou může Česká republika v období 2007 – 2013 čerpat, tak odpovídá 74% státního rozpočtu ČR pro rok 2007.“
http://www.euro-fondy.cz/

Na Slovensku to bude asi podobné, nechce se mi hledat.
12. 08. 2010 | 15:41

schlimbach napsal(a):

Rumcajs
ta vaše tupá ideologie vás asi ve vašem příspěvku zklamala, ne? Na krizi v Řecku totiž zadělal váš pravicový kůň :)
12. 08. 2010 | 15:45

S u c h e c napsal(a):

Pan Kohout nemá čas. On teď v NERVu musí prosadit pt-out a další. Partners musí vynášet ještě víc, že? :-)
12. 08. 2010 | 15:51

wiki napsal(a):

Rumcajs: "jinak Papandreové ... budou dál drancovat státní ekonomiky."

Máte v těch Řecích trochu zmatek. Řeckou ekonomiku poslala definitivně do kolen "reformní" ekonomická politika Kostase Karamanlise (liberal-conservative New Democracy = řecká analogie ODS).

http://en.wikipedia.org/wik...
http://en.wikipedia.org/wik...
12. 08. 2010 | 16:05

Honza napsal(a):

smlouvy jsou od toho, aby se dodržovaly - nikdo SR nenutil, aby ji podepsalo.Nevím nic o tom, že by stávající pravice oficiálně proti smlouvě vystoupila!!!!

Shrnutí : na účelové nedodržení smlouvy ze strany pravicové vlády SR tato země z dlouhodobého hlediska doplatí.
to hoven: netušil jsem, že pravice ve Vašem podání rozděluje levici podle regionů
12. 08. 2010 | 16:12

stále rebel napsal(a):

Pro wiki.
Ono se stačí podívat na řeckou daňovou soustavu a každému je jasné, že tam vládnul pravičák. Rovněž sociální rozdíly jsou značné, GINI koeficient 34, podobně jako Španělsko, Portugalsko popřípadě některé postkomunistické země, Švédsko má koeficient někde kolem 24.
12. 08. 2010 | 16:23

mudrc napsal(a):

Akt Slovenska se dá přirovnat disidentům. Štěkot "Huťák je vůl" za komunistů byl připos.aným činem. Akt Slovenska je také připosaným činem. Aktéři nikdy nenesli a ani nebudou nést důsledky na své vlastní kůži.
12. 08. 2010 | 16:25

voroshilov napsal(a):

Ja bych tvrdil ze Slovensko provedlo spatny tah,samozrejme ze to je blbost a ta pujcka je nevratna,ale:
Bruselanske partajgenose to pekne nastve a bude to mit dohru.
Jedna unie-stejna pravidla pro kazdeho,padouch nebo hrdina...
Slovensti poslanci jsou pekne pokrytci,nedavaji to z vlastni kapsy,a sami mohou klidne utracet podle libosti,napr.krmit davkama romskou mensinu nebo posilat vojaky do Afghanistanu.
To je kriku v cene nekolika stihacek nebo dodavek transporteru,ktere stejne koupi vlada kdyz ji to naridi Velky Bratr!
12. 08. 2010 | 16:31

Rumcajs napsal(a):

Šlimba:

Veškeré nesmyslné sociální vymoženosti a růst státní správy nastartovali řečtí socani. Řecká pravice už jenom nenašla odvahu je zrušit.

Uvidíme, jak to dopadne s tou naší. Jinak obrázek je stejný. Jednoznačné výzvy k "Neškrtům" jsou z dílny levice. Levice ještě nenabídla jediný škrt, kromě populistických žvástů o snížení korupce.
Pak ještě nabízí +5 mld zdaněním horních deseti tisíc (Za předpokladu, že se nenechají zdanit jinde) a cca 10 mld z růstu firemních daní (bez návaznosti na další souvislosti).
12. 08. 2010 | 16:31

Skogen napsal(a):

Sídlo projektu Galileo (satelitní systém, obdoba GPS) nebude v Praze! A mělo snad být? Byly smlouvy, přísliby, závazky? Nikoliv. Česká republika byla jedním z uchazečů. Nutno říct, že po velmi rozpačitém předsednictví a upřednostňování bilaterálních dohod s americkou stranou v vojensko-strategickém projektu americké protiraketové obrany, uchazečem plonkovým.

Státy unie je nutné chápat v partnerském významu, unie pochopitelně není bezdomovec ani cosi, odkud lze škubat užitek bez návratu. Čili tím, že Slovensko odmítlo pomoc Řecku, se sebevědomě pasuje do role solitéra, který nemůže očekávat pomoc a zastání od unie.
12. 08. 2010 | 16:43

voroshilov napsal(a):

Stale rebel:
A videl jste francouzskou danovou politiku,to je cisty horor,oskubaji Vas jako kure!
12. 08. 2010 | 16:44

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ako hodnotíte, že Grécko neschválilo pôžičku Grécku?
Autor: Tencokida Hnuj

Ako hodnotíte to, že Grécko neschválilo pôžičku Slovnesku? Ak hodnotíte pozitívne, prečo, ak negatívne, takisto prečo?

Je to nerozvážný krok řecké vlády, která prokázala, že je nezodpovědná jak vůči svým voličům tak vůči ostatním Evropanům a vůbec nechápe kontext sjednocené Evropy, tedy prostoru, kdy nikoli vůči občanům slovenským, ani vůči německým nebo francouzským se takto vymezila, ale především vůči bankám, o které jde v rámci "solidarity" především. Nevím, zda by jakákoli česká vláda našla odvahu v podobné situaci, pokud by tedy nebyli členové vlády navázani na určité finanční kruhy, což tedy asi řečtí nejsou.

etc., etc., etc.,

V podstatě jde o to, že když víme jaký bordel máme doma a a stejně s tím neumíme nic udělat, neexistuje jediný reálný důvod, proč bychom měli podporovat stejný, ne-li ještě větší bordel jinde.
Ledaže bychom chtěli vybudovat společný, celoevropský bordel.

Jak se pak udělují trafiky a že jde především o odbornost a ne o stranické zájmy pak zde. I když - trafiky ! Ono jde o celkově propracovaný systém moci, podobný jaký měli kdysi komunisté :

http://zpravy.kurzy.cz/2388...
12. 08. 2010 | 16:52

stále rebel napsal(a):

Pro voroshilov.
Myslel jsem to jinak. Daňová kvóta například v severských zemích se pohybuje mezi 40 – 50 % k HDP, v Řecku to bylo 31 %, sen našich pravičáků. Dále například výběr především nepřímých daní, DPH v roce 2006 tvořilo téměř 40 % daňového výběru, tedy státní pokladnu plní děti a důchodci a podobně.
12. 08. 2010 | 17:00

bubo bubo napsal(a):

Vsechno je asi "trochu" jinak.
Kohout opět nezklamal.
http://blog.ihned.cz/c3-456...
12. 08. 2010 | 17:06

SuP napsal(a):

Myslím, že můžeme být rádi, že to zkusil někdo dřív než bychom byli na řadě my. Zachrańovat má ten, kdo na to má. Je to totéž jako progresivita DzP.
12. 08. 2010 | 17:13

voroshilov napsal(a):

SuP:
Mate pravdu,ted tu pujcku schvali ceska vlada jak to bylo nedavno"pobaltskym tygrum"!
12. 08. 2010 | 17:18

balistic napsal(a):

Kdo neudržuje solidaritu,nemůže s ní počítat.Slovensko si je příliš jisté svým nebankrotem.
12. 08. 2010 | 17:20

stále rebel napsal(a):

Pro voroshilov.
V Řecku nevládnou dnes fašouni a tak nemohou s naší pomocí počítat. Pobaltský tygr je jiná kategorie, ten má soukmenovce v ODS.
12. 08. 2010 | 17:25

SuP napsal(a):

balistic -
Tak bych to neviděl. Pokud si někdo musí půjčit, aby někomu "pomohl" symbolickou částkou, která ho může perspektivně přivést do situace žadatele o pomoc, to mi přijde nerozumné. Jiná věc by byla, kdyby se Ŕekové snažili a nšlo jim to. Pak snad.
12. 08. 2010 | 17:28

Ford napsal(a):

Vysoké zdanění k HDP může být taky způsobeno tím že nemají daňové prázdniny. To k čemu se levičáci hlásí jak je to super jejich nápad u pobídek.
12. 08. 2010 | 17:40

stále rebel napsal(a):

Soukmenovci ODS - Aliance evropských konzervativců a reformistů
http://cs.wikipedia.org/wik...

ČR poskytne Lotyšsku bezúročnou půjčku téměř 5,9 miliardy korun

„Česká média se stihla ve své podpoře neoliberálních idejí již blamovat podobně jako americká média s vychvalováním mexické modernizace v 1. polovině 90-tých let. Stalo se tak v souvislosti s lotyšskými ekonomickými reformami. Mladá fronta například dne 6. 5. 2006 využila propagandisticky blíže nespecifikovaných výroků tehdejšího premiéra Jiřího Paroubka o Lotyšsku takto:

„Lotyšsko je země, která patří mezi ty, jimiž sociální demokraté straší voliče. Země, v níž podle ČSSD kvůli rovné dani probíhá neodpovědný 'experiment a sociální katastrofa'. [...] Možná by pro premiéra mohlo být překvapením, že lotyšská ekonomika, respektive hrubý domácí produkt loni rostl skoro desetiprocentním tempem. Pobaltská země má také nižší nezaměstnanost. [...] Podmínky pro podnikatele v Lotyšsku, kde platí patnáctiprocentní daň – tak jak si to v Česku přeje ODS – si pochvaloval ředitel zastoupení společnosti Czech Trade Ladislav Kubizňák.“
http://www.blisty.cz/2010/6...

Lotyšsko má 23 % nezaměstnaných. Nikde není tak zle
http://aktualne.centrum.cz/...
12. 08. 2010 | 17:41

Karel L napsal(a):

Určitou logiku to odmítnutí má,a sice jestliže největší část ´řeckých dluhopisů mají skoupenu německé a francouzské banky,tak nechť se na udržení Řecka "na kapačkách" (Řecko připomíná právě pacienta v nemocnici,který se nemůže sám hýbat a vzhledem ke zdravotnímu stavu se o něj musí někdo starat) podílí především Německo a Francie.Kdyby se státy EU dohodly,že banky působící v EU nesmí půjčovat státům zadluženým nad určitou hranici vyjádřenou procentem DPH(muselo by se to samozřejmě podrobněji promyslet),tak je možné,že problémové státy by byly nuceny přistoupit k rozpočtovým škrtům včas.
12. 08. 2010 | 17:42

Karel L napsal(a):

oprava:.Kdyby se státy EU dohodly,že banky působící v EU nesmí půjčovat státům zadluženým nad určitou hranici vyjádřenou procentem HDP(muselo by se to samozřejmě podrobněji promyslet),tak je možné,že problémové státy by byly nuceny přistoupit k rozpočtovým škrtům včas.


Samozřejmě se jedná o prcentuální hodnotu stanovenou na základě HDP.
12. 08. 2010 | 17:44

hoven napsal(a):

já sem proto, aby se pujčovalo africkým zemím, kde je hladomor a ne řecku, kde jsou čtyřikrát větší důchody než na slovensku. pokud řekové žili na dluh, je to čistě jejich problem a problem německýc a francouzkých bank, který jim pujčovaly.
12. 08. 2010 | 18:41

stále rebel napsal(a):

Pro hovena.

„Řekové chodili před pár lety do důchodu ve svých 60 letech, stejně jako my, nikoliv v 52 či v 53, jak se objevilo v médiích. A stejně jako my, i Řekové začali tento věk postupně prodlužovat. Dnes se chodí do důchodu v Řecku v 62 letech. Po schválení opatření nadiktovaných MMF Řekové prodloužili věk skokově od příštího roku na 65 let. Ty odchody v 53 letech, které média naschvál ve snaze své čtenáře co nejvíce popudit zobecnila, platí jen pro některé profese např. hasiče či piloty.“

„Zrovna tak není pravda, že Řekové mají průměrný důchod 1600€. Taková informace také běhá po síti. Průměrný důchod v Řecku je 750€. Ale ani tak na něj většina důchodců nedosáhne, právě kvůli přehnaně vysokým důchodům vysokých státních úředníků.“

„A jak k tomuto katastrofálnímu stavu došlo?
Odpovědět na takovou otázku v několika větách je velmi těžké. Já osobně vidím podstatu současného kritického stavu v Řecku především v neexistenci normální pravicové strany, která by přinášela do politického spektra rovnováhu a všechny tyto výstřelky korigovala.
A pak v obrovské korupci celého státního sektoru, která ale přímo plyne z příčiny první.
Řecká pravice (jmenuje se Nová demokracie) ale nikdy nebyla skutečnou pravicí. Místo, aby fungovala jako jinde ve světě jako brzda rozhazování veřejných peněz, sama, když se dostala v roce 2004 k moci, zemi za pouhých 5 let rozkradla a přivedla k dnešnímu bankrotu.“
http://fasulis.blog.idnes.c...
12. 08. 2010 | 18:47

hoven napsal(a):

stále rebel,
to je možna všechno pravda, ale na slovensku neni taková životní uroveň jako v řecku. tak proč by mu měli pučovat peníze, když je sami nemají???? chudší mají být solidární s bohatšíma??? to přeci nemuže obhájit ani největší socanský demagog typu peheo nebo fica. řekové by si měli snist, co si uvařili. to neni žadna subsaharská africká země. ja bych jim nedal ani cent.
12. 08. 2010 | 19:08

stále rebel napsal(a):

Pro hoven
Řekové jsou na tom lépe než Slováci, ale není pravda to, co píší některá naše média

Čísla

Relative median income ratio (65+)
http://appsso.eurostat.ec.e...

Mean and median income by age and gender
http://appsso.eurostat.ec.e...
12. 08. 2010 | 19:19

hoven napsal(a):

stále rebel,
media musiš brat s velkou rezervou. ti novináři jsou stejní i....i jako my všichni ostatní.
12. 08. 2010 | 19:31

Karel L napsal(a):

V Řecku je problém,že je tam příliš rozbujelá státní správa,prostě příliš mnoho úředníků.Velká část protestujících je zřejmě právě z jejich řad.
12. 08. 2010 | 19:31

myloš napsal(a):

http://www.racek
Proč bychom neměli být rychlí pro čerpání "evropských dotací", když jsme si je ve svých příspěvcích nejdřív sami zaplatili??
12. 08. 2010 | 19:43

kolemjdoucí napsal(a):

Prosím vás, pane Kohoute, a jak to bylo s vašimi předpověďmi ohledně krize, zdraví bank, nebo "decouplingu" EU od USA? Mohl byste nám osvěžit paměť?
12. 08. 2010 | 19:51

DavidS napsal(a):

Slovensko neschválilo půjčku Řecku - správně.
Bohaté evropské země zrušili systém fondů, jejímž prostřednictvím se uskutečňovali finanční transfery méně rozvinutým členům EU - správně.
Když za své, tak za své.
Kde je ta principiálnost ?
Pořád kafrat na Brusel, ale prachy nesmrděj, to naše milé firmy zas asfaltujou a betonujou rády.
12. 08. 2010 | 20:15

stále rebel napsal(a):

„V průběhu prvního pololetí obdržela České republika z rozpočtu unie 41,4 miliardy korun a odvedla do něj 18,7 miliardy. „Čistá pozice Česka za první pololetí 2010 je tedy výrazně pozitivní, získali jsme o 22,7 miliardy víc, než jsme do evropského rozpočtu odvedli,“ sdělil Euro.cz mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob.““
http://www.euro.cz/detail.j...
12. 08. 2010 | 20:30

Petr napsal(a):

Jak tady čtu příspěvky o těch dotacích, nestačím se divit, kolik zde tito naivkové pobrali selského rozumu. Peníze z EU dostaneme, ale ty jsme tam také sami odvedli. Je zde jeden podstatný rozdíl - z našich peněz si můžeme platit co my chceme, z peněz EU (tedy opět z našich peněz) si můžeme dovolit platit jen to, co se EU uráčí a ještě tam musíme dát cedulku, že to podpořila EU. A to ještě nemluvím o tom, že EU nám nakazuje co máme pěstovat/chovat a kolik přesně, jaké máme používat žárovky a spoustu dalších blbostí.. Z tohoto svazu evropských socialistických republik je mi k zblití..
12. 08. 2010 | 20:32

hoven napsal(a):

davidS.
nevim, jak slovensko, ale my přispíváme do EU víc, než co potom dostáváme. ja ti vysvětlim, jak funguje EU. nejdřív tam pošlem peníze, který by se tady daly použít na velice prospěšný věci, a pak o ty peníze zpětně žádáme na neuvěřitelně a nelidsky zhovadilý projekty typu vybudování e-learnigovýho systemu pro firmy. takže nejenom, že se na tom přiživujou bruselský úředníci, který rozhodujou o dotacích, ale taky samozřejmě u nás sposutu lidí, od poradenských firem, který vymýšlí nesmyslný projekty, jenom, aby nějaký peníze z bruselu vytáhly,až po konečný příjemnce dotace, který to samozřejmě dají zrealizovat firmě, ze který mají nějaký prospěch. no a nakonec se ten nesmyslnej projekt zrealizuje. je sice uplně na h....o, ale o to od začatku nešlo. tak takhle funguje EU.
12. 08. 2010 | 20:34

yara ze země krys napsal(a):

Slováci jsou pašáci! Už dříve zabodovali s Kosovem,které dodnes mimochodem neuznali, ale i dnes se nahlas zeptali EU, proč má relativně chudé, ale celkem odpovědně hospodařící Slovensko sponzorovat nezodpovědné rozhazovačné Řecko?! Naši politici jim nesahají ani ke kotníkům!
12. 08. 2010 | 20:35

vlk napsal(a):

Postoj Slovenska není nic jiného než postoj trapného malého kramáře.

Řeklo, že nectí dohody a závazky. Jako kramář. malý a trapný.

Kdybych byl německým, holandským nebo lucemburským daňovým poplatníkem, žádal bych o své vládě , aby s ezasadila o to, aby na Slovensko nešlo ani euro daní vybraných v mém státě. Už nikdy.

Ovšem jak vidět, Kohoutovi tato kramářská logika konvenuje.

a je to zajímavý signál i pro NATO. Zdá se , že Slovensko je prfektní spojenec.
12. 08. 2010 | 21:13

yara ze země krys napsal(a):

vlku, nějak Vás nechápu, ale proč má malé chudé a celkem snaživě hospodařící Slovensko platit za neukázněně hospodařící politiky v Řecku, kteří si kupovali svoje voliče pomocí dluhů, které nikdy nemohli bez cizí pomoci splatit. Navíc jde tu o částku, kterou kdyby Slovensko zaplatilo, tak pěkně rozhodí jejich rozpočet. Tady přece nemůže platit: Jeden za všechny a všichni za jednoho! Proč má slabý a chudý platit vyžranému, vyčůranému a neukázněnému?
12. 08. 2010 | 21:22

DavidS napsal(a):

Petr, hoven
to podstatné k meritu věci odpověděl za mě ve svém příspěvku neúnavný rebel.
Přednáška o slabinách přerozdělování peněz ve veřejném sektoru je zbytečná neb jsou to známé záležitosti. Ale já nejsem anarchista, a tedy si uvědomuji, že žádný stát bez tohoto mechanismu nemůže fungovat.
12. 08. 2010 | 21:28

DavidS napsal(a):

A ještě dodatek - i přes některé efemérní jednotlivosti, EU plní v ČR stále civilizační roli, zde je rovněž "čistým přispěvatelem".
Tedy ten bordel ve financích většiny zemí EU efemérní není...
12. 08. 2010 | 21:41

vlk napsal(a):

yara

fakta stojí jinak , než je prezentujete. Slovensko vydalo prohlášení , že nepůjčí Řecku. Nicméně potvrdilo svůj podíl 4 miliard eur na evropském finančním stabilizačním balíku. Takže pokud ten bude použit,, bude muset SLovensko platit.
A nemáte pravdu. pokud někdo je v systému společné měny, musí s e podílet na její záchraně. Nic méně, nic více.

Slovensko se prostě stalo naprosto nedůvěryhodným partnerem.

a proč má někdo paltit jinému? protože příště klidně může být v jeho pozici on. Slovesnko jao hodně malá ekonomika je na exportu ještě závislejší než my.
takže je velmi zranitelné. Stačí jedna taková povodeň , jako byla u nás v roce 2002a Slovensko prostě leží na zádech.
Do eurozony vstouili dobrovolně, závazek přijali také dobrovolně. Teď závazek porušili. Naprosto neuvěřitelně. Jsem si jist, že EU za celou svou existenci podobný exces nepamatuje.
Ještě , že jsou od nás Slováci pryř.
12. 08. 2010 | 21:48

Josef K. napsal(a):

Pan Kohout už nepokrytě ukazuje, že jeho pojetí ekonomie je čistě ideologické. Píše hlúposti...Neznám jeho maturitní vysvědčení, ale asi to sláva nebude, vysokoškolské buď VŠE nebo za ruble. Zoufalec.
12. 08. 2010 | 21:51

yara ze země krys napsal(a):

vlkovi:
Díky za odpověď, vidím to jinak, ale třeba se mýlím a čas ukáže
zda máte pravdu.
Pěkný večer!
12. 08. 2010 | 21:57

vlk napsal(a):

Yara
nijak netrvám na tom, že musím mít vždycky pravdu..

Dobrou.
12. 08. 2010 | 22:19

jarpor napsal(a):

Už vidím Vlka, jak si jde půjčit částku, jež může ohrozit i střídmý život jeho samotného, a tyto peníze si půjčuje jen pro to, aby je půjčil jednomu sousedovi, kterému vyhořela stodola.
Tomu jednomu sousedovi z ostatních, se kterými si slíbili, že si budou pomáhat... který si ve stodole přitápěl otevřeným ohněm z plynového hořáku...

Nebo jeho replika je taková jen proto, že s postupem Slovenska souhlasí Vlkův "oblíbenec" - Kohout ...

A signál k NATO ? Soudím že : hoši, lhát a podvádět se nebude. Nebo bez nás...
Takže spojenecký... než kramářský, malý a trapný.
12. 08. 2010 | 22:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

jarpor
Na něco jste zapomněl. Velmi důležitého.
12. 08. 2010 | 22:40

DavidS napsal(a):

Radičová řekla, že pomoc Řecku není solidarita. Má pravdu. Solidarita je uspořádat sbírku na postižené povodněmi, ne na někoho, kdo si nabral spotřebitelské půjčky.
V Řecku by přitom bývalo stačilo nezavádět největší rozpočtová "zvěrstva" a mít německou daňovou správu.
Čím více se člověk dovídá o řeckých reáliích, chápe dokonce i ty demonstrující.
Jaká je vina (zodpovědnost) jednotlivého občana v demokratické společnosti ?
12. 08. 2010 | 22:42

jarpor napsal(a):

Hnoji

příležitost pro Vás... :-))

Hezký večer
P.S. Příspěvek, jež nemá adresáta... může být pozdravu prostý. Co myslíte ?
A pak.. změna je život... dovolte mi vyjímku... díky předem. :-))
12. 08. 2010 | 22:47

Tencokida Hnuj napsal(a):

jarpor
"Hezký večer" jste zapomněl . Tedy jediný originální výrok , kterým - a to uznávám, vskutku disponujete dlouhodobě.

Jenže jako názor je tento výrok příliš jednoznačný, konformní a tím pádem i plochý.

Čest.
12. 08. 2010 | 22:59

hoven napsal(a):

davids,
jaká je vina jednoltiveho občana v demokratické společnosti?? má takovou vládu, jakou si zvolí. nadávat pak muže sam na sebe. kdyby u nás převážili hlupáci a vyhrál by paroubek, který by nasledně dovedl zemi k bankrotu, proč by nas měl potom někdo zachranovat???? za blbost by se vždycky mělo zaplatit.
p.s. at si klidně v řecku stavkujou, to je jejich věc. budou se mít o to hůře.
12. 08. 2010 | 23:05

jarpor napsal(a):

Hnoji

vidíte, že jsem měl pravdu, když jsem o Vás napsal, abyste nezoufal... že jste chytrý.

Ale ... nezapoměl. Vysvětlil jsem, proč pozdravení chybí...

Ale připouštím, až po "odeslání" Vaší repliky jste mohl "načíst" vysvětlení....

No, pro mne je důležité, že jste shledal výrok jako jednoznačný.
Nejednoznačný a ještě plochý - no hotová katastrofa, že ... :-))

Hezký večer
12. 08. 2010 | 23:11

DavidS napsal(a):

hoven
Takže byste se jistě před zahraničím hrdě přihlásil k vládě ČSSD, bez ohledu na Vaši osobní volbu.
Nepsal jsem o stávkách, ale demonstracích. Další korálek na nitce pro souhlas s takovými akcemi jsou i momentálně na hlavní stránce tohoto portálu.
I když vzhledem k názorům, které dlouhodobě zastáváte, je ojebání eráru na daních = nižší přerozdělení, vlastně OK.
12. 08. 2010 | 23:15

DavidS napsal(a):

Oprava : korálek...je i momentálně na hlavní stránce...
Chodí sem dost puntičkářů, ne že ne...
12. 08. 2010 | 23:18

L.B. napsal(a):

Tencokidá: S tím Hezký den/večer atd začal Stejskal. Já to převzal a když jsem si všiml, že to převzal i jarpor, tak jsem to přestal používat.
12. 08. 2010 | 23:35

Nestranný pozorovatel napsal(a):

"... Když už krize začala, dlouhou dobu trvalo, než si to Evropané vůbec uvědomili."

A co čelní čeští ekonomové? Viz například tento záznam:

http://www.rozhlas.cz/radio...
12. 08. 2010 | 23:49

haf haf napsal(a):

vlku vlku
při vniku eura byly určeny nějaké podmínky.itálie a i německo je porušily mezi prvními.ale to bylo v pořadku.a malé členy teď bude eu trestat?hodně divná logika
13. 08. 2010 | 00:07

Jozef napsal(a):

Je to vitazstvo machiavellistov,prehra a hanba Slovenska.

Slovami Schutza /a inych komentatorov/ "sposob,akym opozicia uchopila grecku pozicku" rozhodol o tesnom vysledku volieb.

V poslednych tyzdnoch pred volbami opozicia vedena mediami vrhla do boja proti vladnym stranam doslova vsetky prostriedky,vratane silneho lavicoveho populizmu.Pravicove media i pravicove strany na Slovensku pred volbami prichadzaju vzdy aj s lavicovou populustickou agendou,tohto roku to bolo zvlast vyrazne.

Nahoda chcela,ze v ramci utokov na vsetko,co robil Fico,niekto,myslim,ze to bol Sulik,prisiel s vykrikom "nebudeme doplacat na bohatsich Grekov!"
Agentury a media pred volbami neustale testuju vplyv kazdej kauzy a kazdej temy na volicov.Tato tema zarezonovala,preto sa stala jednou z najdolezitejsich,hadam ustrednou volebnou temou.

Bol to sok,ked Ivan Miklos prisiel s protibankovou retorikou ultralaviciarov.Bol to sok,ked "proeuropski" praviciari zacali ostro utocit na europsky obranny val.
P.Schutz v jednom komentari vtedy napisal,ze v Bruseli na mieste Fica by Miklos konal uplne rovnako,ako Fico,ale inac media nechali Miklosa so Sulikom slobodne viest vojnu proti Ficovi utociac na Ficove zavazky v Bruseli,odmietanim eurovalu a odmietanim pozicky Grecku interpretovanej ako "okradanie Slovakov" v prospech bohatsich Grekov.

Kazdodenne utoky na Fica kvoli prislubenej pozicke Grecku evidentne rozhodli o tesnej Ficovej prehre.
Okamzite po volbach vitazi museli zmenit tvrdy postoj proti eurovalu,nemuseli a nemohli zmenit postoj k pozicke Grecku.Bol by to prisilny pluvanec ich volicom.

To vsak nie je cela pravda temy.
Mozno len odhadovat,kedy bojovnikom proti eurovalu na Slovensku islo len o volebne vitazstvo,kedy o neinfornovanost a naivitu a kedy bol pachany aj riadeny utok na euro a EU z prostredia dolarovych zralokov.
13. 08. 2010 | 00:09

hoven napsal(a):

davids,
musel bych respektovat výsledek demokratických voleb jako každej. sice bych si řikal, tak jko sem si to řikal za vlády čssd, že voliči levice jsou k....i a já musim pikat za jejich hloupost, ale to je asi tak všechno. to je demokracie. vláda většiny.
13. 08. 2010 | 00:21

DavidS napsal(a):

hoven
Radši demokracii jako vládu zákona. Včetně Maastrichtských kritérií.
13. 08. 2010 | 01:08

iko napsal(a):

@skogen
... nemůže očekávat pomoc a zastání od unie.

Jake zastani? Kanada uz obnovila bezvizovy styk s CR?
13. 08. 2010 | 12:29

yyy napsal(a):

To al jouda:ano
To vlk,stále rebel:přesné
To vlk: v důvěryhodnosti jsou
"modré" vlády ČR a SR jedna za 18, druhá bez dvou za dvacet!
To voroshilov: frantíci za své daně mají odpovídající správu státu i zdravotnictví,my ne.
To hoven,SuP,Petr: jste mimo.
13. 08. 2010 | 14:31

hovorka11 napsal(a):

Jsou daleko horší problémy s ČR než se Slovenskem.
ČR se proti zemím EU se staví podporou daňových rájů a odporem k bankovní dani.
Přitom obyčejný člověk nemůže využít daňových rájů a nemůže zabránit České národní bance, aby dotovala pouze banky nesmyslně nízkými půjčkami pod 1% úroku z daní obyvatel, když inflace je daleko výše !!!
Tyto neoliberální nesmysly z protekční tvorby VK a ODS naprosto deformují trh a tržní hospodářství a tunelují majetek občanů tohoto státu !
13. 08. 2010 | 15:14

vlk napsal(a):

yyy
o českých vládách jsme nikd y žádné iluze neměl.
Tu současnou , slovenskou, popsal asi hodně dobře Jozef...
Stejný model jako u nás. Pomohla jim stejná hrozba řeckým s trašákem a chovají s e stejně buransky protievropsky a nesolidárně.

Nic nebude zapomenuto.V EU bud e teď dost těch, co si SLováky při nejbližší vhodné příležitosti vychutnají.
Ostatně - já bych to udělal také.
13. 08. 2010 | 15:23

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ako hodnotítě toť totok :

http://www.youtube.com/watc...
13. 08. 2010 | 16:52

martiXXX napsal(a):

Jak je možné, že Slovensko rostlo meziročně o 4,6%; Německo o 4,1% a Česko jen o 2,2%??????????

A ako hodnotím Slovensko, že nechce pomoci? Až je napadne třeba Ukrajina vojensky, tak NATO třeba řekne, že nepomůže, protože Slovensko Ukrajinu moc provokovalo......
13. 08. 2010 | 20:44

Li-Chang napsal(a):

Není to tak dávno, co nám Řecko vychvalovali jako vzor prosperujícího státu, stejně jako Itálii. A dnes chtějí na chudých postkomunistických státech, aby je živily. V Evropě již není téměř nic, čemu by se dalo důvěřovat.
13. 08. 2010 | 21:20

zajda napsal(a):

Ty komentáře o neochotě Slovenska být "solidární" se zadluženým Řeckem mi nějak nekorespondují s útoky na snížení odečitatelné položky českých daní o 100 Kč na pomoc povodněmi postiženým (prý chudí nemohou, jiná hodnota stokoruny atd). Tak jednou hot a podruhé čehý od těch samých lidiček?
14. 08. 2010 | 08:12

Alex napsal(a):

Takhle to dopadne,když Pavel Kohout podle sebe samého zřejmě vynikají ekonom (já rozumím účetní) vyleze z ulity té ekonomiky (účetnictví). Katastrofa. NERVy - i zadarmo jsou naprd. No už jen čekám, kdy bude Pavka Kohout postaven do čela ministerstva zahraničí. Tak to by byl hukot. Dohoda nedohoda, smluvní vztahy nesmluvní vztahy. Holt by se všechno řídilo tím účetnictví a každý den podle ekonomické výhodnosti. Dneska tahle dohoda platí, zejtra ne, ale pozejtří možná zase platit bude - podle trhů.
Teda pane Kohout, netušil jsem, že se dokážete až takhle obnažit na dřeň.
14. 08. 2010 | 08:16

Tencokida Hnuj napsal(a):

zajda
Čí chleba jíš, toho píseň zpívej !
Jinak po ní dostaneš, opuchne ti a nevydáš pak ani hlásku , o pojídání chleba ani nemluvě.

Zde nejde o logiku a věcné analogie. Jde o ideologii.

Mějte se.
14. 08. 2010 | 09:53

martiXXX napsal(a):

Problém Česka je , že zažilo jen éru kapitalistického boomu...20 let po revoluci..ale kapitalismus je cyklický a ten negativní cyklus může také trvat 20 let..ale češi si stále myslí, že ten pokles byla jen epizodka a že když se kapitalismus správně kapitalisticky dělá, tak je bez cyklů...navíc těžce podceňují naše ekonomické vazby na zahraničí, na kterých jme daleko více závislí než na nějakých škrtech....a to ovlivnit nemůžeme...myslíme si, že vytvoříme jakýsi správný uzavřený český kapitalismus ala KLDR naruby...myslím si, že pro nás jako malou zemije EU a solidarita daleko důležitější než pro větší země, které mají velký vnitřní trh a a velké odbytiště mimo EU (jako např. německo, které velmi exportuje do 'Cíny, Indie, USA a my tam sloužíme jako subdodavatelé)
14. 08. 2010 | 12:32

Zacheus napsal(a):

Problém není podle mne ani tak v tom, že se Slováci rozhodli neplatit na Řecko ( tento "škraloup" jistě u Evropské unie vyžehlí vskutku příkladný a pro řadové Slováky neobyčejně přínosný, skromný liberál Sulík, předseda Slovenského parlamentu:-), ale problém nastane, až k těmto platbám na záchranu Řecka na věčné časy nebude ochotno Německo...
14. 08. 2010 | 17:10

vlk napsal(a):

zajda
pletete si pojmy s dojmy. Nikoli poprvé.

Kalousek totiž tu dań připravoval dávno před nějakou povodní. T a povodeň mu sloužila jako kouřová clona. původně to bylo koncipováno jako dań hlavy na zakrytí rozočtových děr. Viz.http://aktualne.centrum.cz/...
Nesolidárnost Slovenska s dobrovolně přijatým závazkem je flagrantní. A neuvěřitelná.

Co udělá Slovensko, pokud s e řecko te´d postaví proti tomu, aby Slovensko dostalo pomoc na povodně z fondu Solidarity EU,

Byl by to naprosto logický protitah.
16. 08. 2010 | 00:30

car insurance in virginia napsal(a):

Thank you for another informative site. The place else may just I get that kind of info written in such an ideal method? I've a mission that I am simply now running on, and I have been at the look out for such info. <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">car insurance virginia</a>
10. 08. 2011 | 04:00

auto insurance napsal(a):

Generally I do not learn post on blogs, but I would like to say that this write-up very compelled me to take a look at and do it! Your writing style has been surprised me. Thank you, quite great post. <a href="http://www.abeautifuldisaster.org/business-finance/insurance/liability-in-california-auto-insurance">car insurance</a>
17. 11. 2011 | 14:09

LbIyLcISfO napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2170>soma buy</a> where to buy somatropin in usa - soma watson brand no prescription
08. 02. 2013 | 17:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy