Co dělat, když padá systém

12. 12. 2012 | 00:14
Přečteno 5297 krát
Když vám neustále padá počítač, pravděpodobně reinstalujete operační systém anebo přejdete na nový. Ale co když neustále padá vláda? Co když systém státní správy a veřejných financí není funkční?

Znáte i podobný pocit: vláda jedná do pozdních hodin, sněmovna je vytížena naplno - a nic. Politický systém je natolik zabrán do řešení vlastních problémů, že nemá čas řešit ty skutečné.

Někdy je to možná dobře. Kvalita zákonů často bývá taková, že je lepší, když sněmovna není akceschopná. Bohužel, akceschopnost zákonodárců bývá největší tehdy, když jde o zvyšování daní a podobná krátkodechá „řešení“.

Co uděláte, když váš počítač je zamořen viry, trojskými koni a červy do té míry, že nestojí za to trápit se s dílčími opravami?

A co uděláte, když zákony vaší země jsou zapleveleny chybami a přílepky do té míry, že překáží fungování společnosti a ekonomiky?

Instalace nového systému na počítači je relativně jednoduchá věc. Zavedení nového politického systému je podstatně složitější, a to i když všichni můžeme pozorovat už dvacet let, že nefunguje, jak má.

Více zde.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

zase reklama na knížku? napsal(a):

Už jsem se lekl, že se po večerních zprávách něco semlelo.
A ony zatím panu poradci spadly windows.
Někdo to zažívá i několikrát denně.

PS. Právě jsem se v cizojazyčném tisku dočtl, že Win8 jsou ještě větší šmejd než památná WIn Me.
To už musí být něco. Vím co říkám, měl jsem ve svém dlouhém životě i první verzi devadesátosmiček, což málokdo, tak rychle ji museli předělat.
Na svých PC zůstávám již dlouhá leta u druhého upgradu XP, nejstabilnější věci, která se té nešťastné firmě kdy povedla.
Uvnitř Macu mi v pohodě tikají dvoutisícovky, aniž by po mně někdy něco chtěly. Přeinstaloval jsem okolo nich Parallels kvůli jinak neproveditelné změně partition disku a zůstaly v chodu.
V prostotě je síla.

U titulu nedávné práce pana experta jsem si vzpoměl na neštěstí jednoho (dlouho tomu) českého básníka, kterému v titulu jeho sbírky Šerem k ránu opoměli vysadit háček.
12. 12. 2012 | 00:37

xx napsal(a):

Podle mne je tato vlada neschopna ovladat statni spravu a ta se utrhla ze retizku. Nyni jsem zaslechl ve zpravach dve desive az hruzu nahanejici zpravy. Ministerstvo vnitra chtelo nasilim stehovat lidi prihlasene na urade k pribuznym, a ani se nesnazilo zakryt duvod, totiz snahu nakrmit exekutorskou hydru bez ohledu na to, ze cizim majetkem.

Dalsi desiva vec. Vinari maji za stavebni povoleni na sklipek platit extra poplatek. To uz je otevrene mafianske jednani. Nejprve povinost prosit o laskave dovoleni nakladat s majetkem a ted navic jeste vypalne za tuto moznost podat zadost.

Jasne dukazy ze pokud se statni sprave popusti uzda, z az cnou se dit veci.

Co nas jeste potka, nez celou statni spravu posleme kam patri ? Kolik si jeste od te statni mafie dame libit ?
12. 12. 2012 | 00:54

bohorodičko napsal(a):

já mám řešení. musíme vyměnit lidi. tenhle strašnej nelidskej system, ve kterém všichni trpíme, musíme nahradit novým řádem. bude nutné vymlátit všechny lidi podřadných ras a špatného třídního původu. vytvoříme dokonalehého člověka a z něj vzejde nová dokonalá evropa.
12. 12. 2012 | 00:57

xx napsal(a):

Zase reklama na knizku: win8 je to nejlepsi co z MS zatim kdy vypadlo.

Pomerne rychle reaguji na trend v ovladani pocitacu. U az poroce, co na svem pc pouzivam podobny system ovladani. To je nebyvale rychla reakce u microsoftu.
12. 12. 2012 | 01:01

Fialenka napsal(a):

Instalace nového politického systému a nových zákonů po vzoru třeba Dánska bude jednodušší než se zdá. Aspoň v tom smyslu, že se nikdo nemusí bát bezvládí nebo chaosu, neboť jsme uprostřed Evropy - v sousedství vyspělé civilizace.
12. 12. 2012 | 06:28

Analytik napsal(a):

V listopadu padá listí, v prosinci padá vláda.
Inu, příroda je mocná čarodějka.
Hlavně zachovejte paniku!
12. 12. 2012 | 06:44

jozka napsal(a):

Copak xx, porad jeste myslite, ze statni sprava ovlada vladu. Porad jeste si myslite, ze o vzniku ci zaniku ministerstev rozhoduje statni sprava? Tak to preju hodne stesti do zivota. S vasim pozorovacim talentem musi byt prima dobrodruzo i prechazeni silnice.
12. 12. 2012 | 07:16

mik napsal(a):

Ono se rika ze jaky kral takovi poddani no staci se podivat na toho na Hrade a neni o cem diskutovat schody se vzdycky zametaji odshora ake v CR zasadne od spoda Nehodu Janouska vysetruje uz policie nekolik mesicu a obvineni pry padne v unoru ovsem uz se uvazuje o prekvalifikovani,,,,kterykoliv obycejny ridic by uz kroutil 10 lete vezeni jak jinak ohodnotit umyslne najeti na cloveka navic pod vlivem alkoholu nebo je chlast polehcujici okolnost ? jenze dvoji metr byl a bude ceske soudnictvi je na urovni rozvojovych zemi skolstvi problem zdravotnictvi problem korytka se prehazuji zbytecne ministerstvo povede Peake ma se volit prezident ale uz je napadeny scitaci system kandidatu u soudu,,, a dalsi a dalsi,,,alegoricke vozy kdo jim asi zamava kdyz se uz nechodi na 1. maje do pruvodu ...ale neni u mnohych nostalgicka vzpominka na to mavavani na odjezdy v patek na chalupu jeste v pracovni dobe s materialem co byl usetren a prostrcen dirou v plote aby se mohla skodovka napakovat a v nedeli hura na serial v televizi ,...lidi museji v prve rade zmenu chtit a ti co vysli v 89 na namesti tak chteli a chtel delnik ktery stal vedle uradnika chtel vysokoskolak ktery stal vedle vyucence,, dnes zadna spoluprace neni dnes neni stred,,, jsou jen bohati a chudi bohati si nepodrezou pod sebou vetev a chudi uz nemaji silu aby na to namesti vylezli a dokud se lidi nesemknou ne nejakou akci odboru za pivo a parek a vylet do Prahy dokud v kazdem meste nevyleze na namesti onech 100000 lidi dokud se nebude stavkovat tak dlouho dokud se nevynuti zmeny jak to umi treba Francouzi tak se nic nezmeni a jeste jedna vec obycejnym lidem je predhazovana EU jako byvale RVHP euro je prezentovano ze jednou zanikne,,kde se v lidech vzaly tyto uvahy ne nejsem eurohujer ale CR nemohla mit samostatnost ani v 68 a to jeste nebyly podniky vytunelovane a zapad Ceskoslovensku fandil Slovensko ma dnes euro prezidenta tam voli lide sami uz par let a vlade veri priblizne takove procento lidi jako je bezne v demokratickych statech,,,proc to nejde v CR proc si lidi v CR musi stale hrat s holym zadkem na mistry sveta,,,?
12. 12. 2012 | 07:35

xx napsal(a):

jozka: potrefená husa se vždycky ozve.
12. 12. 2012 | 07:48

rejpal napsal(a):

xx
Naše politika dobývá jeden level nemorálnosti za druhým. To zvěrstvo, které zmiňujete, není první ani poslední. Co mu dává přidanou hodnotu je, že se skutečné úmysly ani nikdo nesnažil nějak okecávat, vědí už, že spolkneme všechno. Asi jako když "ta dívenka" do kamer klidně řekla, že sice jedná nečestně (když rozbíjí VV), ale bude v tom pokračovat.
TOHLE má být pravicová vláda, ta hrůzyplná směs pravicové rétoriky a činů hodných extrémní levice a ještě ke všemu je asociální a naproszo amorální. Je to horší než kobylky. Čeho se ještě za ten rok a půl dočkáme.
12. 12. 2012 | 07:51

jozka napsal(a):

xx:

Rozvedte to, prosim :-)
12. 12. 2012 | 07:51

jozka napsal(a):

mik:

statni zastupkyne se nechala slyset, ze o prekvalifikaci nemuze byt rec nebo se neco zmenilo?
12. 12. 2012 | 07:53

Pepa Řepa napsal(a):

Copak windows!
Jen aby nespadly kalhoty.
I padoucnice číhá.
Že jsem tak smělý, jste v nějakém příbuzenském vztahu s Ladovým Fandou?
12. 12. 2012 | 07:57

rejpal napsal(a):

mik
Část lidí na všechno kašle, protože už nevěří v možnost změny. Další čeká na nějakého mesiáše, který to udělá. A část také věří tomu, že občanská společnost je fašistoidní projev pravdoláskařů - máme přece volby, a tím náš příspěvek k demokracii na nějaký čas končí.
12. 12. 2012 | 07:59

Ládik!!! napsal(a):

Nebude to tak tragické - cítím, že se hospodárka hýbá. Ale jede mimo cestu.
12. 12. 2012 | 08:04

xx napsal(a):

rejpal: Myslím si že to je právě důsledek neschopnosti vlády, ovládat státní správu a držet ji na uzdě. Ono se to možná na první pohled jeví jako extrémně levicové kroky, ale to je mýlka. Není za tím žádná jiná ideologie, než zajistit státní správě více práce a peněz. Prostá, čistá byrokratizace. Ani levicová a ani pravicová. Jen úředničina. A podle reakcí některých ortodoxních zastánců státní správy je vidět, že tito dost neradi vidí, že si toho občané všímají.

Jako příklad bych uvedl minulou úpravu stavebního zákona. To bylo řečí o zjednodušení. S velkou pompou se oznamovalo pravicové politikum, zrušení povinnosti stavebního povolení pro stavby do 150m2. Ale když přijdete na stavební úřad, tak vám řeknou že sice stavební povolení bylo zrušeno, ale to vůbec neznamená, že člověk nemusí podstoupit stejný uřednický kolotoč k povolení stavby a jejímu schválení. Nakonec jediné co bylo zrušeno jsou některé názvy úkonů a byli nahrazeny jinými. Takže už není kolaudace, ale jen obhlídka stavby, přičemž jde o prakticky stejný akt. Jinak vše zůstalo při starém.

Tady je jasně vidět, na jedná straně proklamace pravicových idejí politiků a na straně druhé jejich realizace státní správou tak aby se vlk nažral, a koza zůstala nejen celá, ale pokud možno ještě přibrala.

A jozefové budou zase slintat, plivat a prskat. Nic jiného na to totiž říct nelze, než přejít do osobního útoku, nebo mlčet.
12. 12. 2012 | 08:27

berkowitz napsal(a):

Socani oznámili, že v případě, když zvítězí ve volbách, tak zruší II. pilíř nového důch. systému. Proč, to jistě každý ví. Nyní by měli říci, že to samé čeká i "superministerstvo" hospodářství, že ho rozdělí. Nevím proč to současná sqadra dělá, když to sloučené ministerstvo má začít fungovat až na konci vol. období této zpropadené sqadry. Asi to bude "Danajský dar"!
Když se dělá pořádek v bord€lu, tak nestačí vyměnit postele, musí se vyměnit i všechny ku*vy.
Ámen.
12. 12. 2012 | 08:43

Záškodník napsal(a):

Tak mě po ránu pěkně nadzvedla zpráva o tom,kterak Drábek ještě bryskně odměnil třemi sty tisíci!!!, v té době již "zašitého" ,Šišku za vynikající práci.
Chcete-li si taky trochu zvednout tlak, doporučuju LN-máte tam platy všech těch jeho náměstků i s odměnami.

Tohle je opravdu zločinecký stát a zločinná vláda.
12. 12. 2012 | 09:06

Jana Pechová napsal(a):

Pane autore,
kdysi mi prováděl instalaci počítače jeden známý, o němž jsme byli všichni přesvědčeni, že je to v dané oblasti odborník na slovo vzatý.
Následovaly týdny potíží.
Pak přišel další známý 'odborník', staré potíže ustoupily a nastoupily nové.
Potřetí přišel profesionál, kterého jsem osobně neznala, ale jeho skutečnou odbornost prozrazovala pověst, která ho předcházela.
Systém zůstal, potíže zmizely.
Já vím, vy nemáte rád, když se říká, že je to v lidech. Ale ono to v nich je - nikoli v lidu, ale v lidech. V každém osobně.
Abyste rozuměl: změna, o níž usilujete, mi připadá jako sympatický nápad, leč se spoustou praktických neznámých. Jednu z nich jsem zmiňovala pod vaším předchozím textem. Ale ty neznámé bohužel záleží právě na charakteru lidí, kteří by v rozhodujících momentech u přechodu na nový systém stáli.
Možná byste měl ubrat v jinak působivé agitaci a zaměřit se na detaily provedení změny - a neberte to prosím jako ironii.
12. 12. 2012 | 09:08

Záškodník napsal(a):

rejpal
Ale zkuste veřejně prohlásit,že se vám tento způsob "demokracie" jeví poněkud nešťastným a uvidíte,jak se na vás ti supi slétnou.
Domnívá se snad ještě někdo,že takhle vypadá demokratický stát?
Cokoliv přijde po téhle hrůze, může být už jenom lepší.
12. 12. 2012 | 09:12

jozka napsal(a):

Jo jo, presne tak mily xx, argumenty krome vasich vizi nejsou, takze zbyva jen prskani.

Jen pro zajimavost... porad Nemecko?
12. 12. 2012 | 09:14

Záškodník napsal(a):

Tak toto je zásadní zpráva!!!! Nepřehlédněte!
"Babicovy steaky odpravily české vojáky v Afghánistánu. Dostali průjem.


Na grilování pod širým nebem Jiřího Babici v afghánském Lógaru budou někteří vojáci dlouho vzpomínat. Těžké průjmy je přinutily vyhledat lékaře. Naštvaně se proto o "pikniku" zmiňují ještě po půl roce. "Půlka lidí se tam pos...., hlavně ti, kteří se zúčastnili grilovačky. Ale těžko říct, zda za to může Babica," říká jeden z vojáků.

Kuchaře Jiřího Babicu otázka na průjmy z jeho steaků natolik překvapila, že zpočátku zareagoval nelogicky: "A kvůli tomu má začít světová válka?" Až po chvíli namítl: "Generál Picek to snědl a nic se nestalo." Mnozí vojáci však museli kvůli silným střevním potížím vyhledat lékaře".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/babica-a-prujem-v-afghanistnanu-logar-ds4-/domaci.aspx?c=A121211_225055_domaci_brd
12. 12. 2012 | 09:23

xx napsal(a):

Záškodník: jen abyste se nedivil záškodníku. Ono je přeci jen pod námi ještě nějaký prostor na propad do ještě většího marazmu. Ostatně ty zatím nerealizované nápady ministerstva, jako ten s tím vnucováním předlužených příbuzných na adresy konkrétních lidí by se nakonec platnosti mohly dočkat. Takže hůř může být vždycky.
12. 12. 2012 | 09:46

reppop napsal(a):

Záškodník napsal(a):

Tak toto je zásadní zpráva!!!! Nepřehlédněte!
"Babicovy steaky odpravily české vojáky v Afghánistánu. Dostali průjem.
xxxx
Velmi symbolické! Většinu průserů si Češi v současné historii způsobují sami. Mají na to speciálně vyškolené své "elity".
Babica nebo Kalousek, průser je jistý. Kdyby Češi obývali nedobytný hrad, blížící se dobyvatelé by se nestačili divit, že si ho jeho obyvatelé sami zapalují.
12. 12. 2012 | 09:54

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
Máte představu, co onen poslední odborník udělal k nápravě systému?
12. 12. 2012 | 10:11

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Kohout se nám snaží nalhat, že je chyba v systému a samozřejmě nám pak nabídne řešení.
Ano, i systémové chyby u nás existují a to je například ta, že různí pochybní lobisté jsou dnes integrování do naší politiky.

V počítačové terminologie to vidím takto:
Máme v počítači viry a musíme odvirovat, tedy počítač zbavit různých kohoutů a pak dávat větší pozor na to, aby se tam znovu nedostali.

Koupit si od Kohouta systém „made in“ Kohout, znamená nainstalovat si systém české provenience, který bude mít naše okrádání již ve svém jádru.

Podvodné maily nebo blogy z pochybných adres je lépe vůbec nečíst a hlavně na nic neklikat a nic neinstalovat.
12. 12. 2012 | 10:13

Lítal napsal(a):

Co dělat??
Hodně rychle vyměnit vládu a systém
Pokud se nepodaří, koupit diamanty nebo zlato a být připraven na evakuaci
12. 12. 2012 | 10:16

Miroslav Pivoda napsal(a):

Pavel Kohout: "Zavedení nového politického systému je podstatně složitější, ..."

Souhlasím. Právě proto bude snadnější se nejprve pokusit o zvýšení kvality vlivných prvků stávajícího systému (a teprve pokud by ani toto opatření nevedlo k žádoucímu chování, bude třeba radikální změna politického systému).

Ekonomové to sice ještě neví, ale technici již navrhli řešení, jak zvýšit kvalitu prvků stávajícího systému - a většina národa s tím souhlasí! Viz výsledky průzkumu zde:

https://sites.google.com/site/fmriliedetectors/vysledky-pruazkumu
12. 12. 2012 | 10:29

Jana Pechová napsal(a):

pamětník
Netuším. Odbornou práci nechávám odborníkům - problematika výpočetní techniky je mi na hony vzdálená. Pro mě je podstatné, že to, co má fungovat, funguje, jak má.
12. 12. 2012 | 10:30

Alex napsal(a):

Pane Kohoute jen jedna připomínka. Resetováním neodstraníte systém PC, ale tu škodnou. To je myslím velice podstatné. I tak si je pod pojmem toho resetu představit vícealternativ. To záleží na tom, kdo podle Vás má ten reset a restart uskutečnit. Takže jste toho zase až tak moc neřekl.
12. 12. 2012 | 10:32

resl napsal(a):

Vy jste nám brebta p. Kohout, motáte se okolo vlády pár let, mluvíte do NERVu, o EU byste mohl přednášet u Putina, ale jaksi se vám nedostává konkrétních jmen viníků. Proč, p."Odvážný ?" Máme tu přece pár jmen, které se motají v parlamentu přes dvacet let, za tu dobu nahromadili majetky, vyměnili ženy, jen sliby pokračují stejné. Někteří, jako váš hradní guru, raději na veřejnosti nevystupují. Už roky. Proč myslíte, svazáku ?
12. 12. 2012 | 10:44

český maloměšťák napsal(a):

"Co dělat" napsal Lenin.
Jenže od té doby se mnohé změnilo ...a pochybuji že i třeba takovému Filipovi nebo Grebeníčkovi se bude chtít jít do nějakých větších akcí - ve kterých by neměli co stratit...tedy kromě svých okovů. :))
Tož nás spíše čeká ta revoluce formou pozitivní evoluce.
Místo proletářů v ulicích - miliardáři v zasedačkách.
Taky nemají co stratit - leda pár procent.
Ostatně důležité bude hlavně to, co napíšou v Blesku.

Ha, ha, ha....:))
12. 12. 2012 | 10:45

český maloměšťák napsal(a):

re : ztratit
12. 12. 2012 | 11:09

Jana Pechová napsal(a):

doplnění k příspěvku v 9:08

... a ještě něco se mi vybavilo. Ti první dva odborníci (a v předchozím vstupu jsem je možná zlehčila, oni to odborníci opravdu jsou) shodně o instalovaných Windovs (nevím už kterých) od počátku tvrdili, že stojí za prd a že jsou s nimi problémy.
Ten třetí - když jsem mu výhrady předchozích instalátorů tlumočila - jen pokrčil rameny a konstatoval, že člověk není dokonalý a dokonalé věci dělat neumí. Dokonalé ani dokonale.
12. 12. 2012 | 11:22

Jana Pechová napsal(a):

sorry, Windows...
12. 12. 2012 | 11:24

Gustáv Kočí napsal(a):

Von za to možná ani ten systém nemůže, že je zavedenej. Jedinej systém, kteréj se v socijáliztickym Československu vosvěčil byl systém Plánička. Šimon Plánička. To daji krávě na hlavu sluchátka, a pustěj jí, co chce slyšet. Kroky Františka Janečka. A potom už jenom chytáte mlíko.
12. 12. 2012 | 11:37

Záškodník napsal(a):

xx
Tak tenhle nápad asi fakt leckoho vyděsil.Naštěstí jsme malá rodina a příbuzní jsou poměrně movití a žijí spořádaně.I když, člověk nikdy neví...
Autorem musel být nějaký velký mozek. Že by inteleguán Benda?!

Já už jsem dospěl až tak daleko, že mě snad víc,nežli tato vládní garnitura, neděsí ani bolševici.

Nejhorší na tom ale je, že unii řídí stejní idi...-bývalá svazačka a bývalý maoista,což třeba Reslovi nepřekáží.
Ovšem u Nečase nikdy neopomene jeho svazáctví zmínit.
12. 12. 2012 | 12:12

gaia napsal(a):

maloměš´táku

Černyševskij a dávno před tím, než Lenin začal tahat kačera
12. 12. 2012 | 12:14

franky napsal(a):

Diskuse k problematice „Co dělat, když padá systém“ není na pár vět, ale přesto.
Začnu u státu jako organizační jednotky vytvořené na základě potřeby řídit společenské procesy lidské společnosti obývající konkrétně vymezené území. Výstupy jednotlivých procesů (jsou někde identifikovány?) jsou (by měly být) odvozeny od cílů společnosti (tyto cíle někdo navrhuje, někdo schvaluje a někdo dále rozpracovává – které cíle to jsou? – jsou jasně vymezeny?- je na ně shoda ve společnosti?) a následně předurčují „pracovní“ funkce a organizační strukturu státu (je současná organizační struktura státu vhodná pro fungování (ne)identifikovaných procesů řízení státu, či není?). Vytvořená organizační struktura státu klade (by měla klást) následně požadavky na kritéria výkonnosti jednotlivých vnitřních subjektů a systémy jejich motivace a „peněžní“ zainteresovanosti (motivace a zainteresovanosti jednotlivců na růstu bohatství společnosti). Teprve v této fázi konstrukce systému řízení státu nastupuje rozhodnutí o charakteristikách systému (tržní resp. netržní charakteristiky řízení). Systémy řízení a kritéria výkonnosti spolu s motivací a hmotnou zainteresovaností utváří následně názory a hodnoty obyvatel, které ve svém důsledku buď podporují nebo nepodporují na začátku stanovené cíle a k nim nastavené procesy. Hodnotit výkonnost společenského systému (kapitalistický versus socialistický) nelze izolovaně od celého řídícího procesu státu. Jestliže dnes zaznamenáváme kritické názory obyvatel na současnou ekonomickou a politickou situaci ve společnosti, jestliže jsou zpochybňovány lidské hodnoty, pak zřejmě systémy řízení a výkonnosti státu jsou špatně nastaveny. Jako první okruh možných problémů se objeví hodnocení správnosti volby společenského systému. Analýza charakteristik zvoleného systému se však často vlivem ideologických soubojů dostává do stádia tzv. paralýzy analýzou, tj. za všechno může zvolený společenský systém a s ním navržené systémy motivace a zainteresovanosti jednotlivých členů společnosti. Ideologickými spory není čas na zhodnocení předchozího kroku, kterým je navržená organizační struktura státu a zhodnocení, zda navržený společenský systém navazuje na platnou organizační strukturu. Není třeba žádné hluboké analýzy ke konstatování, že návaznost obou kroků není zajištěna a to především v návaznosti na skutečnost, že nejsou splněny předchozí podmínky, především ta, podle které musí být na počátku stanoveny jasné dlouhodobé cíle. Nejsou-li stanoveny cíle (reálné a splnitelné), které zavazují všechny subjekty k jejich naplňování, existují vhodné podmínky pro růst názorového chaosu doprovázeného rostoucím chaosem v organizaci, právních normách, podílech jedinců na růstu bohatství apod. Stav a vývoj názorů ve společnosti je doprovázen růstem společenského napětí a všeobecným růstem nespokojenosti, což jasně dokumentuje, že systém řízení je špatně nastaven. Za špatné nastavení systému může poslanecká sněmovna, vláda jen špatně nastavený systém využívá či zneužívá. Za kvalitu poslanců ve sněmovně zodpovídají politické strany, které kandidáty navrhují a lidé, které je volí a dávají jim svoji důvěru. Je chyba v systému nebo v lidech? Chyba je v systému v tom, že umožňuje politickým stranám navrhovat „špatné“ zástupce lidu. Chyba je v lidech, že tyto zástupce volí, aniž je znají.
Další možná někdy příště
12. 12. 2012 | 12:16

český maloměšťák napsal(a):

Ostatně v První Velké Nasvatodyndovské Pozitivní revoluci /PVNPR/ se nebude střílet děly z Aurory, ale bude se pouze zvonit na zvon, který zahajuje burzovní seanci...
12. 12. 2012 | 12:25

Duo cum faciunt idem, non est idem napsal(a):

mik
Kdybyste jen projel KOLEM policajta, který vám mává (nebo taky ne, záznam není), zastřelí vám spolujezdkyni natotata.

Rozsudek smrti vynesený a vykonaný během deseti sekund.

Když Janoušek ÚMYSLNĚ chce zabít svědkyni své nehody a zpřeráží jí třítunovým Porsche kosti, ukáže se,že to byl dopravní přestupek a dostane 500Kč pokuty.
12. 12. 2012 | 12:26

který pátek? napsal(a):

český malo
Fujtajbl, nestrašte.
A zase budou burzovní makléři cvičit skoky s 26. patra?
12. 12. 2012 | 12:29

resl napsal(a):

Dejvické divadlo
Pá 14.12. od 19.00 - M. Boleslav
So 15.12. od 19.30 - Pha 6, Dejvice

hrají "Ucpanej systém," jděte se mrknout Kohoute, je tam taky ekonomie. průchozí.
12. 12. 2012 | 12:47

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
Aha. Ale poznala jste, že chyba byla v lidech - různých odbornících.
12. 12. 2012 | 12:53

roman napsal(a):

Pane Kohoute, nebude to tak jednoduché s tou výměnou systému a nápravou zákonů. Těžko se totiž budou odnaučovat lidi vlastnostem třeba jak věci obejít, jak vydělat za každou cenu, jak si veškerou lidskou činnost zjednodušit, jak bez svědomí parazitovat. Na silnicích je nejlépe vidět, jak můžou zákony fungovat, nebo nefungovat a jak je lze či nelze vymáhat. Představuji si jak by to asi vypadalo na cestách, kdyby naši "liberální" politici co chtějí pořád rušit stát, zrušili i silniční pravidla. Dovedou si to liberální řidiči u nás vůbec představit?
Nebo někde jsem slyšel, že jediný, kdo v této zemi platí daně jsou už jenom zaměstnanci. A asi na tom něco bude. Až na pár vyjímek neznám podnikatele, nebo živnostníka, který by neustále nepřemýšlel, jak státu nejraději neodvést nic. Je to jedna z prvořadých činností za kterou si platí daňové poradce. Je to armáda strašně šikovných, kreativních a pracovitých lidí, kteří svou energii věnují neustálemu přemýšlení jak stát "odrbat" a "nic jim nedat". Ovšem to, že stát jim také stále dává zadarmo školy pro své děti, nemocnice pro své blízké a jiné vymoženosti, to jaksi bez mrknutí oka zatím přehlíží. Tak, jak přehlíží životní úrovně jiných lidí. Nikdo je neučil empatii. Dělají to samozřejmě proto, že je netrápí nic na co mají prostředky. Tedy peníze. A tady je zakopaný pes. V neuměřenosti příjmu a výdaji. V obecné nenažranosti, pro kterou se některé systémy vymýšlí a některé naopak zanikají. V nepřirozeném otáčení peněz. Ve vědomém přehlížení problému. Někdo prostě už neví, co by za svou práci měl chtít a mnohdy také neví, komu za svou práci, nebo výdělek vděčí. A nejsou to obyčejní zaměstnanci ve službách, malých firmách, nebo školách. Nebudou to ani drobní živnostníci, které si vláda naoko plácá po ramenou. Jsou to finanční ústavy, energetické společnosti, nadnárodní firmy a jejich poskoci. Jejich aparáty právníků, ekonomů a marketingových odborníků. Bohužel mezi tyto poskoky patří už i politici, různí státní zaměstnanci a nepoctiví úředníci, náměstci atd.. Paradoxem je, že tyto parazity si zaměstnaní občané a malí živnostníci jako mravenci hezky platí. A také na to jako první dojíždějí. Nikdo nechce rovnostářství jako za komoušů, ale pokud se demokracie dává do rovnítka se socialismem aniž by někdo ukázal na superbohaté mafiány jako hybatele vlád, tak je to extrém, který také extrémem bohužel skončí. Povědomí voličů je bohužel malé. Lichva a zlodějina je všeobecně tolerována. Našly se pro ně jiné názvy. U nás například je všechno podnikáním.
Vy říkáte, že nic není v lidech. Ale v kom? Vždyť ty systémy vytváří lidé.
Bohužel ekonomové v nich také hrají velkou roli. Oni všude tam, kde se používají peníze radí. A také jsou rozděleni na ty hodné a zlé. Na ty skromné a nenažrané. Na ty lidské a nelidské. Sociální, asociální. I když si společně notují že čísla nelžou, pořád se nějak nemohou dohodnout. Ani na tom kdo, jak a jestli vůbec se má pomáhat třeba postiženým. Například.
12. 12. 2012 | 12:53

pamětník napsal(a):

ten, kdo se hádat nebude,:
"Kohout se nám snaží nalhat, že je chyba v systému" zatímco jiní lžou, že chyba je v lidech.
12. 12. 2012 | 12:55

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
Lidé jsou samozřejmě různí, někteří nezneužívají všechny stupně volnosti systému. Lépe je vědět, že Windows nejsou tak špatný systém, aby neustále padaly.
12. 12. 2012 | 12:59

nestranný napsal(a):

Ano,reinstalace systemu bude nejsnazší.Velký vzor pro nás by měl být Island.
Ale bohužel cenzura u nás již dosáhla takové výše,že obyvatelé o tom téměř neví.
Ale pro nostalgiky dobrá zpráva.Máme tu opět totalitu a dokonce daleko propracovanější.Je daleko důslednější v likvidování všeho dobrého a nedopustí,
aby se prostému občanu žilo lépe.Tahle vláda to dotáhla téměř k dokonalosti.
12. 12. 2012 | 13:05

xx napsal(a):

Záškodník: do detailu ten příběh onoho návrhu neznám. Ale v těch zprávách kde jsem to zaslechl říkali, že jde o starší návrh z dílny ministerstva, tedy již byl asi zamítnut a ouřadové to zkoušejí znova protlačit. On by se tím, těm ouřadům totiž dost usnadnil život. A ouřadům je jedno kde a komu peníze vezmou, hlavně že vezmou a mají naplněné rozpočty pro svojí přerozdělovací a regulační činnost. K ničemu jinému ti ouřadové nakonec nejsou, že.

Je smutné sledovat, jak spousta lidí není schopna vůbec přemýšlet na smyslem existence úřadů, považují to za jakousi samozřejmost že prostě existují a musí dělat co dělají a potřebují na to peníze. Jediné čím jsou tito lidé schopni se seriózně je, komu a kolik peněz na to vzít.

Ach jo.
12. 12. 2012 | 14:06

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro pamětník.
Pokud používám stejný systém, jako používají ostatní, mne to padá, ostatní jsou spokojeni, tak nebude chyba v systému, ale v uživateli.

Analogicky pro politický systém
Náš politický systém (parametry) je standardní, ale uživatel zvláštní, hloupý a líný.
Nadává, je nespokojený a čeká, že to bez jeho přičinění bude takové, jaké si on přeje. Je líný jít vůbec k volbám, jit vypískat politika na náměstí, proč on by tam chodil.

Je nad slunce jasnější, že je u nás problém v lidech a ne v systému.
Experimentovat ze systémem, zvláště pokud to svěříme mafiánům, kterým vděčíme za zkorumpovanost některých prvků současného systému, to je cesta do pekel, v lepším případě ztráta času.
12. 12. 2012 | 14:15

rejpal napsal(a):

xx
No, až některá vláda zahájí svou úspornou misi tím, že si udělá přehled úřadů, a ty nejnepotřebnější začne rušit (ne slučovat), pak uvěřím, že má zájem na věci.
Nemám nic proti úřadům obecně, ale nějak fungují podle zákonů profesora Parkinsona. Čím víc jich je, tím více si vymýšlejí agendy, a tím více potřebují další úřady, aby to zvládly.
Stejné jako se zákony. Čím větší houštinu zákonů máme, tím méně lidí se v nich vyzná, tím více se porušují, a proto se dělají novely, přílepky a nové zákony.
Místo, aby jich bylo o polovinu méně, aby byly aspoň trochu srozumitelné i ministerským úředníkům - a hlavně, aby jejich dodržování bylo vymáháno. Dole, ale i tam nahoře.
Zatím mám pocit, že do Kocourkova tu chybí jen ty hodiny, co jdou pozpátku (ale ty se už dají koupit).
12. 12. 2012 | 14:17

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Oprava se systémem.
12. 12. 2012 | 14:18

šašek z Jihlavy napsal(a):

U titulu nedávné práce pana experta jsem si vzpoměl na neštěstí jednoho (dlouho tomu) českého básníka, kterému v titulu jeho sbírky Šerem k ránu opoměli vysadit háček.
12. 12. 2012 |
xxxxxxxxxx
Krásná perlička ze života, je mezi námi sběratel perel? Jestli ano, tak zařadit do sbírky.
Odposloucháno ze školních lavic (spíše z pozemků): Soužko, já vám na ty záhonky něco vyseju.
12. 12. 2012 | 14:26

šašek z Jihlavy napsal(a):

rejpal
Už se těším, co vymyslí duet Mlsná Karolína. Nejspíš začne výměnou vojenských konzerv. To by mohlo zajímat Babiše, třeba je nabídne i lidem z NATO. A co za to?
Volitelné místo na kandidátce ANO. Ano, milá Anno, takhle se to dělá, kdepak ve Finsku, tady se zapotíme i bez sauny.
12. 12. 2012 | 14:37

Yosif K napsal(a):

Fialenka napsal(a):
Instalace nového politického systému a nových zákonů po vzoru třeba Dánska bude jednodušší než se zdá. Aspoň v tom smyslu, že se nikdo nemusí bát bezvládí nebo chaosu, neboť jsme uprostřed Evropy - v sousedství vyspělé civilizace.
12. 12. 2012 | 06:28
To by byla dost dobra bzunda - z Danska technici utikaji makat do SRN a v Dansku si za to ohromne lebedi imigranti ze Somalska, Jemenu, Libanonu a buduji si v panelovych sidlistich "shariatske zony"..... narust zlocinnosti o 700%.....

Denmark: A Case Study in Social Democracy
By Per Henrik Hansen
[Posted July 22, 2003]
In a previous article-"Denmark: Potemkin Village"-I documented the downside to Denmark. Despite its reputation as a showcase of political utopia, 40 percent of its adult population live on government transfer income, full-time, all-year. A little more than a third of these people are pensioners and the rest are working age. About one third of the people who actually hold a job work for the government or government-owned companies. The effective tax level is around 70 percent, not the 50 percent that is usually reported (the lower figure comes about by disregarding the effects of the sales tax and excise taxes).
People can feel socially secure in Denmark-at least for now. People don't get rich from welfare but they can live a comfortable life. Practically all people are eligible for one program or another. But the system is unsustainable in the longer run. In the early 1970s only about 300,000 people of working age lived full-time all year on government welfare. Today it is about 900,000. The population size has remained unchanged at around 5 million. In the not too distant future, more people are going to be pensioners and fewer people will be working age. At some point, the trough will be empty.
If we next look at the crime level, the Danish Statistical Yearbook 2002 shows reported crimes from 1935 to 1960 to be stable: about 100,000 crimes per year. But from 1960 until today, the number of crime reports has increased by 500 percent, to more than 500,000 per year. And if we look at violent crime, the picture is even grimmer. The number of violent crimes in 1960 was approximately 2,000; it is approximately 15,000 today. This is an increase of more than 700 percent, and it is still rising steeply.

This is a very surprising development. Welfare state advocates often say that crime is caused by poverty. Well, Denmark has become about twice as rich per citizen during this period of rising crime. Another argument is that poverty is caused by economic inequality. Well, Denmark has engaged in the most comprehensive income redistribution program of any nation. Denmark is the most egalitarian country in the world today.

So, a rising crime level is the last thing the welfare statists might have predicted using their own theory. Maybe there is some other independent factor causing the development? Denmark has taken in a great number of immigrants and refugees from third-world countries. These immigrants unfortunately are greatly overrepresented in the crime statistics-something like 5 to 1-but they only account for less than 10 percent of the population, and hence cannot account for the entire increase in crime.

There are better explanations. Massive redistribution schemes have undercut people's respect for property rights. The rhetoric against wealth producers that has accompanied the redistribution has created social antagonisms. People on government transfer income have a lot of extra time on their hands, and their hands do the "devil's work."
12. 12. 2012 | 15:38

Botičky od Diora napsal(a):

přestaňte si dělat srandu z pana Babici. Takový pohledný chlap a umělec. On vaří pro nás obyčejné. My si nemůžeme dovolit lanýže, kavijár, tuňáka, telecí jak vaří ten ital nebo mástršéfové. Ti vaří pro horních deset tisíc, ale pan Babica ví, jak nahradit limetky, lanýže nebo šalotku. Prostě používá levné suroviny dostupné pro nás všechny neboháče. A od něj se lidi inspirují. Třeba maminky na mateřských. Na mimibazaru je spousta receptů na lahodné pokrmy z juniora, točeňáku, sojovky atd. Urážky pak přichází od toho kuchaře z institutu co má flekaté oči, Pohrejcha a jiných co mají peníze a můžou si dovolit drahá jídla.
12. 12. 2012 | 16:18

Záškodník napsal(a):

Botičky
Máte na mysli "Mývala"? Ten nemá flekaté oči, ale skrvny kolem očí. A náhodou perfektně testuje blify ze supermarketů-to si poslechněte. Nejlepší je grónská pomazánka a "malí pomocníčci" (éčka). Já se u toho vždycky mlátím smíchy.
12. 12. 2012 | 19:35

reppop napsal(a):

Pane Kohout,

ve svém článku Neoliberalismus má alternativu (http://www.novaustava.cz/clanky/neoliberalismus-ma-alternativu) velmi obhajujete tzv. washingtonský konsensus. Nechme teď stranou, že tam neomaleně podsouváte nesmysl, že právem kritizovaný neoliberalismus = washingtonský konsensus.
Mne by ale zatraceně moc zajímalo, jestli ten Váš návod na změnu systému není náhodou zase jen zakuklený washingtonský konsensus. Ono se totiž říká, že starého psa novým kouskům nenaučíš, a dle Vašich známých postojů bych řekl, že to o Vás platí 100%ně.

Aplikace washingtonského konsensu v postkomunistických zemích vedla bez výjimky k propadu jejich ekonomik, což se defacto projevilo jako jejich nárust zadlužení, viz:
http://www.blisty.cz/art/59946.html
(cituji relevantní část: Washingtonská doktrina byla v sedmdesátých a zejména v osmdesátých letech uplatňována v Latinské Americe a v devadesátých letech v tzv. postkomunistických zemích. Vedla nejprve k hlubokému propadu ekonomik – v Latinské Americe o 20 až 30 procent, v Rusku na polovinu, hlouběji než za války, u nás (podle nezveřejněných údajů statistického úřadu) až asi o 30 procent.).

Hlavně tu ale netvrďte, že ten propad ekonomiky vznikl ne proto, že se washingtonský konsensus aplikoval, ale proto, že se aplikoval špatně (ve všech zemích, kde se aplikoval!). To říkají komunisti pořád taky, že komunistický systém je správný, ale lidé ho pokazili. Oni vždy říkají "Je to v lidech". Jistý pan Kohout o tom napsal dokonce blog na aktualne.cz:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pavel-kohout.php?itemid=18389

No jo, ale když to není v lidech (což bych i souhlasil), tak to asi bude v systému, tj. washingtonském konsensu, který tak obhajujete.

Nějak Vám pane ekonome a mysliteli velmi nerozumím. Proč chcete nemoc řešit defacto zase tím co ji způsobilo?
12. 12. 2012 | 21:30

antoni.n napsal(a):

Dobrý večer pane Kohoute,
krátké, stručné, vtipné, výstižné, díky.

Když jsme se včera potkali, bylo to ještě jen v mysli, či již hotové v textu ?

A ještě jednou díky za Váš optimismus a naději.

V úctě - an
12. 12. 2012 | 21:34

Miki napsal(a):

Pane Kohoute,
samozřejmě, že to je hlavně o lidech, kteří vládnou zemi a nastavují pravidla.Takže problém Česka jsou zcela nekompetentní lidé ve vedení státních úřadů. Kolik jich asi je, 500?
Tak až zde bude opravdu efektivně fungovat kontrolní systém, max. vymahatelnost práva, max. přísný postih za porušení zákona ve státní správě...potom nastane obrat ke zlepšování.
Vše ostatní je jen " Placebo efekt " a mletí prázdné slámy!
AŤ Ř E Š Í K O Ř E N O V O U P Ř Í Č I N U
B Ů H S N Á M I V Š E M I

Pro pána, vždyť jsme všichni pro smích těm Švédům,Němcům, Dánům,Norům,Nizozemcům....Jelikož tam funguje to, co nefunguje tady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

To opravdu musí přijít revoluce, aby se nastavila základní účinná pravidla-normy jednání v důchu, maximálně ochránit veřejný majetek????
13. 12. 2012 | 08:28

rejpal napsal(a):

šašek z Jihlavy
včera se vám povedla věc, které jsem se chechtal dlouhou dobu. Mlsná Karolína. Slovo duet jsem přehlédl, na jméno náměstka nevzpomněl, ale Mlsná Karolína, to je bomba. Ona ja opravdu mlsná na funkce jako medvěd na med.
13. 12. 2012 | 13:59

reppop napsal(a):

To rejpal

Paní Karolína je spíš vermiform appendix, lidově slépé střevo. Střevo se říká někomu, kdo je nevyzrálý, slepý je tu ve smyslu "zaslepený" (vlastním egem). Slepé střevo defacto na nic nemáme, ale může nás zatraceně potrápit, ba i zabít.

http://www.novinky.cz/domaci/287705-klaus-k-odvolani-picka-bud-jsem-byl-oklaman-ja-premierem-nebo-premier-ministryni.html

Klaus teď může jem mudrovat, ale vinu má na tom i on, takže je to mudrování velmi pokrytecké, kdo jiný drží tuhle vládu nad vodou aby náhodou, nedej bože, nebyly předčansé volby dřív než opustí Hrad.
13. 12. 2012 | 14:20

Bavor napsal(a):

Když padá systém, pak není chyba ve stroji, ale v jeho nastavení. Ano, přeinstalovat. Kyž padá Windows, přeinstalovat třeba Linux. Ten je jednodušší a je ZDARMA. A na jeho vylepšení pracují spousty lidí ZDARMA. Tento náš ekonomický systém je jako Windows - za VŠECHNY prachy.
14. 12. 2012 | 12:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy