Jak je to s dluhy - fakta

18. 10. 2007 | 14:29
Přečteno 35891 krát
V jednom z nedávných příspěvků v této rubrice jsme si mohli přečíst emocionálně laděnou obžalobu fiskální politiky Klausových vlád. Teď jsou pro změnu na řadě fakta.

Vývoj státního dluhu si lze snadno najít na serveru ministerstva financí.

Můžeme se zde například poučit, že v roce 1993 činil státní dluh celkem 158,8 miliard Kč, v roce 1996 155,2 mld. Kč, v roce 2001 to bylo 345 miliard a v roce 2006 již 802 miliard korun. Státní dluh je zde definován jako součet hodnot všech státních dluhopisů, pokladničních poukázek, bankovních úvěrů, atd.

Protože samotná výše dluhu není kompletní informace, uvádím grafické znázornění podílu státního dluhu na hrubém domácím produktu:

null
null


Za domácí úkol ukládám těm méně chápavým čtenářům, aby si promysleli otázku: byl státní dluh vyšší v roce 1996 nebo v roce 2006?

Případné úvahy o skrytém dluhu jsou korektní, pakliže vezmou v úvahu i dluhy podfinancovaného školství, zdravotnictví, regionů, životního prostředí a podnikové sféry, které se v ekonomice skrývaly ke konci roku 1989.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

gogo napsal(a):

Především období druhé socialistické vlády bylo utrpení. Ještě bych chápal hospodářskou politiku Miloše Zemana, přesto že s ní nesouhlasím, tedy zadlužit se, podpořit růst a pak to splatit. To co předvedla druhá socialistická vláda je ubohost. Dělat deficity, když ekonomika roste o vice ja 5 %??????? Především Paroubek udělal pořádný vítr. Plánovaný deficit státního rozpočtu zdvojnásobil, s odůvodněním, že úsporný rozpočet ve volební roce by byla politická stupidita. Bohužel to provedl přes mandatorní vádyje, tedy nepřímo zadlužil i další vlády.
18. 10. 2007 | 14:41

Prema napsal(a):

Mne fascinuje, jak CSSD se porad vymlouva, ze rostouci dluh pada z velke casti na hlavu Klausovych vlad, ktera pry vyprodukovala velke skryte dluhy zejmena v bankovnim sektoru. Pritom pri pohledu na vyvoj dluhu je videt, ze nejvetsi tempo rustu dluhu je az v poslednich ctyrech letech. To chce CSSD tvrdit, ze STALE jeste musime splacet dluhy vzniknuvsi od roku 1990-1997? I 10 let pote?
18. 10. 2007 | 14:52

Taoiseach napsal(a):

Možná patřím k těm méně chápavým čtenářům, nicméně si myslím, že výsledek je zkreslen tím, že pasiva Konsolidační banky se do dluhu nezapočítávala, zatímco po přeměně na Konsolidační agenturu ano.

Krom toho je pro posouzení fiskální politiky dobré vzít v úvahu i (mimořádné a jednorázové) příjmy z privatizace na začátku 90. let. Česky řečeno, dokud je kde brát, celkem to jde.
18. 10. 2007 | 14:57

JC napsal(a):

Kohoute,kohoute,zase ty tečky na čárce, počkej ty to schytáš.:-))
18. 10. 2007 | 15:00

m&m napsal(a):

Stačilo napsat: "ODS je stejně nejlepší". Argumentačně by to bylo zcela na stejné úrovni.
Ten graf (jako ostatně žádné Vaše grafy) nevypovídá vůbec o ničem. A jako autor blogu už máte splněné domácí úkoly, které vyplynuly z těch komentářů pod minulými články? Objevilo se jich tam pro Vás docela dost. Horší je žehlit jeden trapas dalším trapasem. A to se Vám dnes povedlo.
18. 10. 2007 | 15:01

JC napsal(a):

Vždyť jsem to říkal Kohoute, už je to tady.
18. 10. 2007 | 15:03

JC napsal(a):

m&m
Pan Kohout se zmýlil.
Ten graf vyjadřuji růst popularity Jiřího Paroubka.
18. 10. 2007 | 15:05

m&m napsal(a):

Taoiseach: Předpokládám, že pro pana Kohouta žádná privatizace (malá ani velká) v 90.letech neproběhla. To je jen výmysl zlých levičáků. Potíže IPB, KB a dalších rozkradených bank také ne, Konsolidační banka už vůbec ne atd.
18. 10. 2007 | 15:05

m&m napsal(a):

JC: Kdyby to byl růst polularity J.Paroubka, pan Kohout by v grafu nastavil takové měřítko aby to byla prakticky konstanta :-)
Ale mnohem pravděpodobněji by tuto veličinu vztáhl k nějaké mnohem rychleji rostoucí veličině, aby prokázal, že roční přírůstek popularity vzhledem k ní vlastně klesá :-)
18. 10. 2007 | 15:09

JC napsal(a):

No vlastně,když se ta osa x, 2x natáhne a y,2x zkrátí, nevypadá to zase až tak dramaticky.Co říkáte Kohoute :-))
18. 10. 2007 | 15:10

neo napsal(a):

m&m:

argumentačně je to přesně na té úrovni, na jaké to má být. snižování dluhu do r. 96, pak nástup sockanů a bzůůůůům jsme na bilionu
18. 10. 2007 | 15:18

duch napsal(a):

Mám dojem že nás do dluhů dostali stejní lidé jako Pavel Kohout.
Vedeni nikoli potřebou národa, ale vlastní samolibostí.
Skutečnost je taková že jsme
jako voliči politických reprezentací za posledních 17 roků zklamali.
Z toho vycházejme a podobným lidem ,kteří vidí ekonomii jako glejt na rozum, se zdaleka vyhýbejme.
Řekněme si upřímně tato země potřebuje fungující právo jako výhled do budoucnosti.A to o mnoho víc než žít v pochmurné minulosti.
18. 10. 2007 | 15:24

Marty napsal(a):

Taoiseach: za CSSD se take cile privatizovala a dluhy zase uklizela do fondu.

Jinak je graf kristalove jasny a nic na tom nezmeni ani sverepe popirani reality, ktere tady v komentarich nekteri predvadeji.
18. 10. 2007 | 15:45

karel napsal(a):

Státní dluh ve výši 27% HDP je jedním z nejnižších na světě. Vyspělé evropské země a USA mají státní dluh ve výši kolem 50-60% HDP.
18. 10. 2007 | 16:06

Petrman napsal(a):

Graf nám pouze ukazuje, že politici napříč celým politickým spektrem jsou tam pouze za sebe a pěkně hrabou pod sebe.
Jinak ten graf je absolutně o ničem pokud k němu nejsou poskytnuty obšírnější informace.
18. 10. 2007 | 16:07

JC napsal(a):

Karel,
Ano Karle, proto je třeba i ve státním dluhu dohnat a předehnat.Ať svět vidí jací my Češi jsme kabrňáci.
18. 10. 2007 | 16:10

Josef napsal(a):

Kdy začala privatizace bank? Kdy byly do Konsolidační agentury převedeny stovky miliard nenávratně ztracených "klausovských" úvěrů na financování "české cesty privatizace"? Za Klause nebo za Zemana?
18. 10. 2007 | 16:11

karel napsal(a):

JC: můžeš mi vysvětlit, proč bychom něco takového měli dělat? Nebo jenom hloupě plácáš?
18. 10. 2007 | 16:12

Petrman napsal(a):

Ještě malou poznámečku: Pokud by se úspěšnost vlády hodnotila dle výše státního dluhu tak je nejúspěšnější vláda "komančů"
18. 10. 2007 | 16:12

JC napsal(a):

Karel,
Jen hloupě plácám,samozřejmě.
18. 10. 2007 | 16:13

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený pane Kohoute,

dovolte abych uvedl tyto dvě řady

Rok (1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000)

Vládní deficit (197, 56, 69, 100, 77, 81)

Vládní dluh(214, 209, 236, 300, 341, 405)

A nyní ten zázrak. (pominu otázku kdo byl schopen v roce 1995 vytvořit rekordní vládní deficit 197 mld, tj, 13,4 % HDP).

V roce 1995 byl vládní dluh 214 mld. V roce 1996 byl vládní deficit 56 mld. Myslíte si, že vládní dluh byl v roce 1996 214+56 = 270 mld.? Ale to se skutečně hluboce a hluboce mýlíte. Dokonce poklesnul na 210 mld!! Deficit se zaplácnul 60 mld. (patrně z privatizace). Podbně tomu bylo, jak se lze snadno přesvědčit, i v dalších letech a to až do roku 2000.

Bylo by proto dobré, abyste u státního rozpočtu uvedl strukturu příjmů, co bylo z daní a co z ostatních zdrojů. Ono pak nebylo problémem mít dokonce přebytkové saldo.
18. 10. 2007 | 16:14

neo napsal(a):

Petrman: taky bych měl doma vyrovnaný přebytkový rozpočet, kdybych okradl lidi o majetky...to se to pak krásně rozdává a bez zadlužení..to jediné totiž komanči dokázali.

Karle: jestli jste to nepochopil, tak JC chtěl taktně naznačit, že srovnávat náš dluh z USA či jinými zeměmi je blbost. To že někde jsou více zadlužení neznamená, že se musíme opičit.

Další věc je rychlost. Za jak dlouho myslíte, že USA udělala takový dluh? a za jak dlouho to zvládly státy EU? cca 60let, u nás to socani stihli za 8
18. 10. 2007 | 16:22

alena-m napsal(a):

Zadala bych Vam za domaci ukol dopady pro budoucnost CR v ramci prenosu bremene dluhu a rozpoctoveho zatizeni apod...
18. 10. 2007 | 16:23

JOS napsal(a):

Jak už tady více čtenářů naznačilo, pan Kohout je výborný žonglér s pseudofakty. Podobně postupují ti co prodávají Karlštejn a jim podobní. Bůh nás chraň před Kohouty a podbným ptactvem.
18. 10. 2007 | 16:24

Petrman napsal(a):

Neo: To měla být jen taková malá ironie k článku jehož vypovídací schopnost je 0.
18. 10. 2007 | 16:25

Taoiseach napsal(a):

Marty: Vůbec netvrdím, že se socdemácké vlády chovaly bůhvíjak odpovědně (zvláště ne ta Zemanova, o které ODS protlačila v parlamentu rezoluci, že škodí této zemi - ale držela ji u vlády).

Socdemáci dávaly výnosy z privatizace do fondů, aby je dostali mimo kontrolu parlamentu (sorry, dluhy se opravdu nedají uklízet do fondů, je to docela škoda - :( ). Vůbec: v souvislosti se screeningem před vstupem do EU se poněkud přitvrdila metodika a dluhy už nešlo zametat pod koberec (Konsolidačka je jen příklad).

Celkový objem privatizace v první polovině 90. let byl mnohem větší než kdykoli potom. Jenže to muselo jednou skončit a to bylo i jednou z příčin krize v roce 1997. Právě tahle krize nastartovala růst zadlužení, což páně Kohoutův graf docela pěkně ukazuje.

Znovu říkám, že kritikou VK nechci nějak obhajovat jeho komplice MZ.
18. 10. 2007 | 16:25

Komouš :) napsal(a):

Jen taková drobná otázka do "pranice". Za kolik miliard privatizoval Klaus státní majetek a za kolik socani? Ekonomika neni jen DLUH, kterej znaj jen odeesáci. Můžu mít firmu zadluženou, ale prosperující, tím dříve dluhy na rozjejí podnikání splatím... ods uvažuje jinak. čest
18. 10. 2007 | 16:27

Antikohout napsal(a):

Pan Kohout si oblíbil grafy, tak bych chtěl se zpožděním reagovat na jeho "prokázání" lafferovy křivky dle jeho předchozího článku "Lafferova křivka pro mimořádně nedůvěřivé". Již prvý graf je demagogický podvod, protože vycházet jen z nominálních výnosů daní bez jakékoliv relace k jiným faktorům je něco, na co je třeba velmi silný žaludek. Hlavní podvod je v druhém grafu, kde si autor údaje patrně upravil a hlavně zcela vynechal rok 1995, který se mu vůbec nehodil do krámu, protože by sám musel lafferovu křivku popřít. Grafem měl být prokázán hlavní "závěr", že zatímco v letech 1996 - 2006 daňová sazba poklesla o 31,4%, daňové inkaso vzrostlo o 35%, tedy občane věř tomu, že o kolik poklesne daňová sazba, o tolik, ba dokonce o víc naroste daňové inkaso. Následující údaje nejsou upravené, ale reálné, HDP dle ČSU a inkasa daní dle webu min. financí. Jaká byla tedy realita, např. v letech 1995 - 1997. 1995 - sazba 45%, HDP 1.466 mld, výběr 66,482 mld, tedy podíl daně na HDP 4,53%. 1996 - sazba 39%, HDP 1.683 mld,výběr 61,809 mld, podíl daně na HDP 3,67%. 1997 sazba 39%, HDP 1.811 mld, výběr 55,563 mld, podíl daně na HDP 3,06%. Když si porovnáme jen tyto 3 roky, je zřejmé, že realita nebyla podle lafferovy křivky, ale přesně opačná a že graf je zfalšovaný. Za léta 1995-1996/1997 poklesla sazba daně o 14%, inkaso se mělo o 14% zvýšit. Jenže, inkaso v roce 1996 pokleslo o 20% a roce 1997 pokleslo dokonce o 32%!!! Tedy graf je kolosální podvod. Mimochodem, v r. 1995, kdy byla sazba historicky nejvyšší byl dosažen také historicky druhý nejvyšší podíl daní na HDP, vyšší byl jen v r.2005, což dále lafferovu křivku vyvrací. Porovnáme-li i aktuální data, závěr je stejný. Např. 1995 a 2006, sazba daně 24%, HDP 3220 mld, výběr 141,773 mld, podíl daně na HDP 4,40%. Mezi 1995 a 2006 poklesla sazba daně o 48%, podle Kohouta by se měl výnos zvýšit o minimálně 48%, reálný výnos byl jen o 7%, opět totální popření lafferovy křivky. Pan Kohout na závěr svého článku doporučil popíračům lafferovy křivky "vzdělávat se", my Vám pane Kohout doporučujeme, "přestaňte už falšovat grafy".
18. 10. 2007 | 16:35

slepička napsal(a):

Souhlasím
18. 10. 2007 | 16:50

analytik napsal(a):

Vývoj fiskálního deficitu a dluhu vládního sektoru v procentech HDP, neboli konsolidovaná data za veřejné finance jako celek, od r. 1995 do 2006 (starší data, tj. před rokem 1995, nejsou k dipozici):

Vládní deficit/HDP : 13,4 3,3 3,8 5,0 3,7 3,7 5,7 6,8 6,6 2,9 3,5 2,7

Dluh sektoru vlády v procentech HDP: 14,6 12,5 13,1 15,0 16,4 18,5 25,1 28,5 30,1 30,4 30,2 30,1

Zdroj: ČSÚ - tabulka Česká republika: Hlavní makroekonomické ukazatele, primární zdroj: ČSÚ - Notifikace vládního deficitu a dluhu.

Toto jsou jediná oficiální data (autorem blogu uvedený graf obsahuje pouze údaj za centrální vládu, a to navíc ne zcela konsolidovaný, tj. neúplný), nejhorší deficit, tj. roční příspěvek k tvorbě dluhu, byl podle nich v roce 1995 - 13,4 %. Naopak největší nárůst veřejného zadlužení byl v r. 2001, meziročně o 6,6 procentního bodu.
18. 10. 2007 | 16:53

Slepička napsal(a):

Pane Kohoute ještě nám napište kolik mld. se dostalo do státního rozpočtu z privatizace v době Klausových
vlád a kolik od r.1998.
18. 10. 2007 | 16:54

analytik napsal(a):

Dodatek k předchozímu: veřejné zadlužení tedy pokleslo zatím meziročně 3x, a to v letech 1996, 2005 a 2006. V ostatních letech, k nímž existují údaje, tj. 1997 - 2004, rostlo.
18. 10. 2007 | 17:00

tana napsal(a):

Vážení, ekonom nejsem a zadlužená soukromě také ne. Protože co si pujčím, to zaplatím ptám se, kdy a jak někdo tyto dluhy zaplatí. Státní dluh mne zajímá u ostatních evropských států v propočtu na 1 obyvatele a na průměrný příjem na 1 obyvatele, a to v Holandsku, Belgii, Lucembursku, Rakousku, Švýcardku, SRN.
Aby si i makroekonomický analfabet dokázal udělat názor. Byl by někdo tak hodný a dokázal mi to objasnit Děkuji
18. 10. 2007 | 17:04

Karel napsal(a):

Tak já vám na tu vaši otázku odpovím jednoduše. Státní dluh byl v roce 1996 vyšší než v roce 2006. Z jednoho prostého důvodu. Od počátku 90. let do konce 1997, kdy Klaus končil, byla provedena velká a malá privatizace a reformy žádné. Naprosto žádné reformy nebyly ani započaty, ani se o nich neuvažovalo. Podle Klause měl vše vyřešit trh. Státní rozpočet byl držen přebytkem výběru sociálního pojištění. Ani o důchodové reformě se neuvažovalo, na vzdělání se kašlalo, to samé na zdravotnictví. Čili, tam je černá díra pane Kohoute! Opakuji státní dluh byl vyšší v roce 1996 než je nyní!!!!!
18. 10. 2007 | 17:10

Marty napsal(a):

Taoiseach: vlady v 90. letech objemove privatizovaly vic, ale take se v rade pripadu jednalo o ztratove podniky a obecne realne bezcenny majetek. CSSD slizla smetanu. Jeden priklad za vsechny - Telecom.
Rust zadluzeni je jen a pouze na triku tehdejsi vlady CSSD. I kdybychom pristoupili na to, ze nemela k dispozici zisky z privatizace, tak mela k dispozici vysoky ekonomicky rust. ODS se predtim zbavila problemoveho majetku, zadelala na solidni rust a CSSD si mohla v klidu reformovat. Bohuzel neco takoveho od teto strany nelze ocekavat.
18. 10. 2007 | 17:28

Marty napsal(a):

Karel: ne, nebyl.
18. 10. 2007 | 17:29

Karel napsal(a):

Marty: Byl!!!
18. 10. 2007 | 17:41

Marty napsal(a):

Karel: opravdu nebyl :) Mate prilis bujnou fantazii :)
18. 10. 2007 | 17:44

Karel napsal(a):

Marty: Tomáš Ježek nedávno napsal, že Klaus má opravdu vinu na tom, že prohlásil tehdy privatizaci za ukončenou a Ježek doslova řekl: Celých pět let se neuskutečnila žádná reforma, neudělalo se naprosto vůbec nic!
18. 10. 2007 | 17:46

Karel napsal(a):

Marty: Pan Kohout dodává: "Případné úvahy o skrytém dluhu jsou korektní, pakliže vezmou v úvahu i dluhy podfinancovaného školství, zdravotnictví, regionů, životního prostředí a podnikové sféry, které se v ekonomice skrývaly ke konci roku 1989." Neříká vám to něco?
18. 10. 2007 | 17:48

křesťan napsal(a):

Pan Kohout určitě studoval ekonomii za vlády jedné strany a to mu zůstalo pouze změnil barvu. Jinak si nedovedu představit proč byl při takových privatizačních příjmech rozpuštěn přebytek
80 miliard z důchod. a soc.účtu do státního rozpočtu místo provedení důch. reformy.
18. 10. 2007 | 18:11

nemakačenko-flákač-socan napsal(a):

Kykyrykýýý....Nemohl už by nějakej ekonom z ods uvést jaké byly příjmy za vlád ODS a socanů? A jaký byl růst ekonomiky? :-)
18. 10. 2007 | 18:33

Dvacetiletý hroch napsal(a):

Já nevím jak vy, ale když mě bolí zuby, jdu k zubaři. Když potřebuji vymalovat byt, tak jdu za malířem. A když potřebuji objektivní informace o zadlužení ČR, tak se zeptám ekonomů.

Nechápu, že jsou lidé, kteří ještě dnes věří politikům nos mezi ušima. Paroubek za zadlužení nemůže, Paroubek myslí na vaše dobro...

Paroubek asi umí všechno nejlépe. A když rozumí ekonomii lépe než ekonomové, tak by zřejmě i lépe než malíři uměl vymalovat pokoj a lépe než zubaři by uměl ošetřit chrup.
18. 10. 2007 | 19:05

Egon napsal(a):

Jestliže se tady hovoří o katastrofálním hospodaření druhé socialistické vlády, tak někdo už zapomněl, že jejich vláda začala katastrofálními povodněmi. Ty byly po roce 1997 již druhé. A také z tohoto důvody dluh rostl. Už jste všichni zapomněli???
18. 10. 2007 | 19:26

Karel (také) napsal(a):

Pan Kohout pominul ještě jednu věc - cena koruny za Klausovy vlády spadla na cca 20% původní hodnoty. Věru zdravá ekonomika...
18. 10. 2007 | 19:30

fr napsal(a):

Dost by mne zajímalo jak to vlastně bylo s poklesem státního dluhu po roce 1992? A hlavně kam zmizely prostředku do té doby vedené na účtu pro výplatu dávek pro starobní a jiné důchodce a kdy tam budou a kým vráceny.
18. 10. 2007 | 19:33

prirodovedec napsal(a):

JC: Zde jsou carky v poradku :), autor rika
tento graf popisuje vyvoj veliciny y v zavislosti na case :).
To je neco jineho nez "carky minule". Prosim rozlisovat oba pripady. P.S.: Jinak prestavam uz verit, ze si dela legraci ... asi to opravdu mysli vazne? Co Vy na to?
18. 10. 2007 | 19:59

Karel napsal(a):

Kohoute, ten graf se ti moc nepovedl, proč si neproložil křivku. Ale stejně jednou skončíš, za tu svou propagandu,
na víně.
18. 10. 2007 | 20:50

Karel2 napsal(a):

Mě by jenom zajímalo kam ten kandidát na Nobelovu cenu za ekonomii zahrnul naše úspory znárodněmé po roce 1990.
18. 10. 2007 | 20:53

VACLAV napsal(a):

KLAUS HODIL VÝHYBKU NA PATNOU KOLEJ. OSTATNÍ JSOU JEN SLINTY AKADEMIKŮ
18. 10. 2007 | 20:59

Martin napsal(a):

Herr propaganda Kohout, ano je nutno vzit v uvahu rok 1989. Jsem rad ze jste existenci skrytych dluhu priznal a ted jeste priznejte, ze na ne Klaus kaslal a zacala je platit az socialni demokracie, proto ten narust dluhu.
18. 10. 2007 | 21:03

m&m napsal(a):

neo: "snižování dluhu do r. 96, pak nástup sockanů a bzůůůůům jsme na bilionu"
Inu, nevím jak vy, ale já platím až po obědě. A za Klause se za přijmy z privatizace zatraceně hodovalo. A hodovalo se i za to, na co nebylo. Takže když hody v r. 97 skončily, přišel čas placení účtů. A tím, kdo bez viny platil, byla ČSSD. Navíc zanedbaná infrastruktura, takže byly potřeba i dluhy na investice. Chápu, že ODSáský svět je jednoduchý, ale toto třeba pochopíte.
18. 10. 2007 | 21:13

Martin napsal(a):

No a k dluhu by stalo za to pripomenout ze tam naskocilo i nejakych 100 miliard za likvidaci povodni, ono jak se zredukuje skryte dluhy a povodne, tak najednou se zjisti, ze socialni demokracie hospodarila normalne a na rozdil od klause predala zemi ve vyborne kondici. Klaus ji predal tesne pred kolapsem.
18. 10. 2007 | 21:24

Libor napsal(a):

Pane Kohoute,
Váš předchozí článek byla jednoduchá agitka. Vyzval jste k diskusi, které se Vám dostalo měrou více než vrchovatou. Očekával jsem, že se budete snažit napravit otřesenou reputaci. Ale to co jste nyní předvedl, to překonalo jakékoli očekávání. Něco tak slaboučkého jsem už dlouho nečetl.

Ono nemá velký smysl blíže rozebírat vaše tvrzení, ostatně na spoustu rozporů poukázaly už předchozí komentáře. Proto pouze jediná otázka. Proč jste se proboha ani náznakem nepokusil popsat příčiny vývoje státního dluhu? Vždyť tím jste jenom umožnil výše zmíněné komentáře.

PS:
Odpověď Karla je správná i když p.Kohout možná míří svou otázkou jinam. Chce nás poučit o časové hodnotě peněz.
18. 10. 2007 | 21:44

Sexy mozek napsal(a):

Klausovy vlády nastartovaly ekonomický růst, kterým se dnes při každé možné příležitosti chvástá Paroubek. Poslední roky byly ideální příležitostí k zavedení nutných reforem, ale na reformy není v populistické ČSSD místo.

Místo reforem přichází s Paroubkem další zadlužení a to zejména v oblasti mandatorních výdajů. Nic horšího snad už nemohli socialisti pro ekonomiku ČR udělat.

Ptám se tedy - co řeknete svým dětem a svým vnukům, voliči ČSSD, až se vás zeptají, proč musejí za vás splácet dluhy, které tu nadělaly vlády, jež jste volili?
18. 10. 2007 | 22:00

Jinoch napsal(a):

Závěr:
z vašich rádobyvědeckých hádek vyplývá pro mne jediné - komunisti byli vlastně bohapustí ekonomičtí břídilové
18. 10. 2007 | 22:00

Martin napsal(a):

Klausovy vlady nas malem dovedly do Argentiny. Jsem zvedav jak budou volici ODS vysvetlovat svym detem to nehorazne rozkradeni naseho statu v 90. letech a vytvoreni vice nez 600 miliard skryteho dluhu.

Zadny ze statu ve Stredni Evrope nezazil takovou krizi jako my na konci Klausovy vlady. Takove krize byly jen na Ukrajine.
18. 10. 2007 | 22:07

Sexy mozek napsal(a):

Martine,

než zase budete opakovat moudra z lidového domu, zjistěte si něco o skutečnosti:

http://blog.aktualne.centru...

Privatizace byla v ČR a SR provedena nejlépe ze všech postkomunistických zemí. Svalovat všechnu vinu na ODS je velmi jednoduché. V 90. letech kradli všichni. Bez vyjímky. Je zajímavé, jak minulost ODS připomínají zejména voliči levicových stran, kteří již zapomněli, co zde za 40 let napáchali komunisti, kteří po převratu nalezli do ČSSD...

Spíše než do minulosti bych se díval do budoucnosti. Právě bez těch nepopulárních reforem, které socialisti bojkotují, se do té Argentiny dostaneme velmi rychle.
18. 10. 2007 | 23:49

Antikohout napsal(a):

Další poznámka k "lafferově" křivce dle článku p.Kohouta o "Lafferově křivce pro mimořádně nedůvěřivé". Výše bylo poukázáno na některé falzifikace, které však nejsou jediné, uvádím další příklady. Lafferova křivka má tvar paraboly a Kohout se snaží prokázat, že platí i v Česku a že naše ekonomika a daňový systém se pohybuje na té části paraboly, kde platí, že pokud daně budou klesat, poroste jejich výběr a naopak. Z toho pak logicky plyne, že pokud bude sazba stejná, musí být i stejný výběr daní. Stejná daňová sazba 31% platila v Česku ve 4 letech 2000 - 2003. Jak to ale bylo s inkasem daně z příjmu právnických osob? Rok 2000 - HDP 2.189 mld, inkaso 75,792 mld, podíl inkasa na HDP 3,46%. Rok 2001 - HDP 2352 mld, inkaso 92,028 mld, podíl na HDP 3,91%. Rok 2002 - HDP 2464 mld, inkaso 105,716 mld, podíl 4,29%. Rok 2003 - HDP 2577 mld, inkaso 115,909 mld, podíl na HDP 4,49%. Pokud si porovnáme podíly na HDP tak zjistíme, že při stejné sazbě byl jednou podíl 3,46%, jindy 4,49% HDP což znamená, že rozdíl v inkasu byl dokonce 30% !!! při stejné sazbě. Toto porovnání má pro lafferovu křivku v Česku samozřejmě "smrtící dopad", protože s lafferovou pohádkou o tom, že sazba daně má rozhodující vliv na inkaso daně je prostě "amen". P. Kohout musel tomuto odhalení za každou cenu zabránit a tak se dopustil dalšího podvodu v grafu a výběr daní si v těchto letech v grafu "zprůměroval" do jednoho bodu - viz graf. Tím se mu podařilo např. zakamuflovat to, že v roce 2003, za sazby 31% byl podíl inkasa na HDP prakticky stejný jako v roce 1995 / 4,49% - 4,53%/, kdy byla sazba 45%, každý si může spočítat, jak velký byl procentní rozdíl sazeb. Toto porovnání je jen jedním z dalších a dalších důkazů o tom, že prokazovaní platnosti lafferovy křivky v Česku je možné jen falzifikacemi a zatajováním nehodících se skutečností.
19. 10. 2007 | 00:02

Martin napsal(a):

Argumentovat Kohoutem, ktery vestil napriklad Cine propad HDP a krach jeji burzy pred par lety muze jen blb a porovnava trzni Finsko s transformujicim se Ceskem muze jen hlupak co nicemu nerozum.

Cesko provedlo transformaci nejhur. Jasnym dukazem je katastrofalni propad HDP, ktery se v zadne jine slusne rizene zemi nestal. Stal se jen ve statech jako Ukrajina. Zeme jako Polsko nebo Madarsko maji v porovnani s Ceskem mnohem vetsi procentuelni rust HDP pokud vyjdeme z roku 1990 jako z roku 0. To jasne dokazuje, ze Klaus to provedl nejhur.

A socialni demokrati museli jeho rozkradeni zaplatit a konecne taky ukazat v rozpoctu vsechny skryte dluhy co Klaus ignoroval.
19. 10. 2007 | 00:08

Javít napsal(a):

Koukám, že zde máme desítky "vynikajících" ekonomů, kteří by tento stát dovedli k prosperitě "levou zadní".
Bojím se lidí, kteří si myslí, že jsou jediní, kteří jsou schopni vést tento stát, lidí jako jsou Paroubek, Zaorálek a vůbec cela ČSSD vč. Sobotky.
19. 10. 2007 | 00:11

Martin napsal(a):

Nejvetsi hruzu mam z lidi, kteri vidi pro tento stat budoucnost podle navrhu ODS. Lidi kteri si nasadili pasku na oci a odmitaji videt rozkradenou v mire jaka nebyla v zadne stredoevropske postkomunisticke zemi ekonomiku a odmitaji videt naprosto otresne hospodareni jakym se vyznacovala ODS. Cely svet se dneska smeje z Klause, staci si porovnat kolikrat ho zvali aby vysvetlil jak se dela transformace pred kolapsem ceske ekonomiky v roce 1997 a kolik ho zvalo pote. Je to mnohonasobny propad.
19. 10. 2007 | 00:14

Cash napsal(a):

Zajimalo by me kolik socanu v diskuzi si uvedomuje ze obe velke privatizace byly ROZDANI majetku mezi obcany a jako takove nemohly byt prinosem pro statni rozpocet.
19. 10. 2007 | 03:27

Žižka napsal(a):

A při tom rozdávání jsme si byli všichni rovni, jen někteři si byli rovnější.
19. 10. 2007 | 05:15

MK napsal(a):

Nejprve něco z teorie
HDP- je peněžním vyjádřením celkové hodnoty statků a služeb nově vytvořených v daném období na určitém území.
HNP(hrubý národní produkt)je peněžním....občany daného státu(jak na území tohoto státu, tak v cizině). Na HDP se v roce 2006 podílely podniky se zahraniční účastí 58%. Kam odvedly daně? Za těchto podmínek je posuzování vztahu HDP a výběru daní,zadlužování,příp. dalších zcela matoucí.
Přeji hezký den
19. 10. 2007 | 07:30

Karel (taky) napsal(a):

Inu, daně odvedly hezky tady - na rozdíl od většiny ČESKÝCH podnikatelů.
19. 10. 2007 | 08:25

Taar napsal(a):

Matení a masírování veřejnosti tkzv. "mladými televizními ekonomy" je neutuchající. Mám takový dojem, že to není samo sebou. Servilnost k pitomostem ODS, které zcela evidentně nemají ve vyspělém světě obdoby a s pravicovou politikou nemají nic společného, tuto zemi dovedou k jisté stagnaci. Pojmenovat činnost ODS slovním spojením, " po nás potopa" je až příliž shovývavé.
19. 10. 2007 | 08:45

Karel napsal(a):

Pan Kohout nám dal domácí úkol. Jako správný žáček jsem úkol splnil včera 18.10. v 17:10:54 - kdy jsem uvedl, že správná odpověď zní: V roce 1996 byl vyšší státní dluh než v roce 2006. Očekávám, že pan Kohout oznámkuje domácí úkol, tj., že se vyjádří k příspěvkům a zda třeba i mně dá či nedá zapravdu. Jeho rozbor se mi zdá být povrchní, chybí tam další křivky. Ale to pan Kohout jistě ví, které, aby bylo co porovnávat.
19. 10. 2007 | 08:53

neo napsal(a):

Karel:

máš pětku a dvakrát podtrženou. Samozřejmě že státní dluh byl v roce 1996 nižší než v r. 2006.
19. 10. 2007 | 09:05

via napsal(a):

Týbrďo, tak to jsou těžké argumenty. Buďto mi zkolaboval prohlížeč a smazala se mi většina článku nebo opravdu jsou tam jen tři čtyři krátké odstavce a doprovodný graf.
19. 10. 2007 | 09:28

Karel napsal(a):

Neo:
A četl jsi, co jsem vůbec v tom příspěvku psal? Tak si ho přečti!
19. 10. 2007 | 10:38

vlk napsal(a):

Hluboce jsemse musel zasmát,když jsem viděl novou partajní agitku pana Kohouta méně už následné úvaze proč to pan Kohout má zapotřebí.
Pokud mu záleží na tom být adorován pány premou ,gogo, Sexy mozek, JC/ti které jsem opomenul, nikolivve zlé vůliu nechť prominou/ je všechno ok. Pokud chtěl vyprovokovat trochu kvalitní diskusi , myslím, že již mu vše podstané bylo řečeno jinými, kteří znají stejná fakta jako pan Kohout. Ovšem uznávám, že pro fan klub těch, co jsem vyjmenoval osobně je ona křivka na grafu svatým grálem a trumfem, jíž jistě udolají každého, kdo by snad chtěl pochybovat o neotřesitelné úspěšnosti vlád Václaqva Klause a absolutní nezpůsobilosti všech vlád následujících, samozřejmě s výjimkou vlády poslední a předposlední.
Nehodlám dnes argumentovat, to už za mne učnili jiní - třeba m&m,pan Hrbek, Antiklaus, analytik a další. Hodlám se dnes pouze ptát. Nic víc Jednu otázku ,velmi jednoduchou, položím oněm pánům , které jsemvyjmenoval jako první, zbytek panu Kohoutovi. Otázky budou velmi jednoduché, takže se dají snadno zodpovědět.

Otázka sexy mozku a ostatním:
Jestliže páně Kohoutův grafmá nejstrmější nárůst mezi lety 98-02 táži, jak tzo, že ODS nesvrhla , dle vás naprsoto neschopnou, ale přímo zločnně rozpočtovou vládu Miloše Zemna a proč jí schodky rozpočtu , kromě retorickýchcvičení naprosto nevadily. Při tom ona neschopná vláda nemohla nepodporu ODs přežít žádným způsobem?
Zbylé otázky adresuji panu Kohoutovi, lečnevěřím, že na ně odpoví, přesto že jsou jednoduché.
1-Je pravda , že ve státním dluhu před r.96 nejsou položky, které se do něj začaly započátávat v r. 98 a dále?
2-je pravda, že pokud by vlády od r. 98 nechaly stejné daňové sazby jaké platily v době konce vlády Václava Klause a nebyly je snižovaly, mohly vybrat na daních daleko více a tímby s nějvětší pravděpodobností byl vemi redukován růst vládního dluhu?
3-je pravda , že každoroční vládní rozpočtový deficit jetvořen zejména mandatorními výdajv sociální oblasti?
4- pokud ano, je pravda, že tyto zákony , generující tento deficit byly přijaty mezi roky 93-95?
5- pokud ano, je pravda, že v letech 02-06 došlo ze strany vlády k zpřísění podmínek pro výplatu těchto mandatorních výdajů?
6-je pravda, že rozpočty mezi roky 92-96 m+ěly mimořádné zdroje, zejména z privatizací, které se staly součástí rozpočtových příjmů a to vmíře o které se násedným vládám ani nesnilo s výjimkou roku, kdy byl prodán Transgas nebo Telecom?
7- je oravda, že mezi léty 92-96 byl přebytek na fiktivním důchodovém účtu 40 miliard, který byl opět projeden vběžném rozpočtu?
8- je pravda, že vlády mezi lety 92-97 zavázaly vlády budoucí řadou státních garancí, které se později staly splatnými- např, tzv. ekologické zátěže a jejich sanace nebo garance za Aero a další?
9je pravda, že s růstem průměrného platu rostly poměrn dramaticky i výšky sociálních dávek?
10-je pravda, že Klausovy balíčky a měnová krize veli v letech 97, 98 k zápornému HDP? A tedy k nekrytí vládních výdajů v těchto letech vletech následujících?
11- je pravda, že vlády po r. 97 musely sanoavt škody dvou tisíciletých povodní?
12-je pravda , že vlády po r. 98 dramaticky zvedly míru investic do nutné infrastuktury a že se jim podařilo alespoń zastagnovat deficit státu v této oblasti
13-je pravda, že ukončení bankovního socialismu a vlna bankrotů s tím spojená stála tuto zemi řádově 300 000 pracovních míst, což se promítlo dramaticky do růstiu nezaměstnaných a tím do úrovně vyplácených sociáních dávek?
14- je pravda, že bez investic do rozvojových území typu Borská pole nebo Černovická terasa a bez státní podpory zahraničích investorů typ VW, Panasonic atd by došlo k zafixování nezaměstnanosti nad 10%?
15-je pravda, že po r. 98 byl státní rozpočet zatížen nečekanými výdaji v řádu desítek miliard korun, způsobených chybným jednání předchozích vlád / např. aaaaaarbitráž okolo Novy/?
16- je pravda, žes výjimkou pastelkovného a posledního šíleného zvýšení mateřské atd. pár týdnů před volbami / na kterém se podíleli poslanci všech partají, ovšem s mimořádnou ingerencí lidovců a senátorského klubu ODS/ neprošel z iniciativy vládysněmovnou žádný zákon, jehož jediným motivembybylo marnotratné rozhazování státních peněz?
Nemyslím, že pan Kohout odpoví, ale zkusit to mohu. Ale čím jsem si skoro jist je, že si vybere pro příští článek některou z těchto otázek k dílčímu zpracování a vystaví na ní podobnou filipiku, jakou převedl teď.Těším se.
19. 10. 2007 | 18:32

Javít napsal(a):

Nejsem sice ekonom, takže nomohu fundovaně sdělit svůj názor na tuto problematiku. Myslím si však, že podobných otázek, jako je výše uvedených 16 (od vlka), je možno uvést i na vlády ČSSD ale v opačném gardu.
Takže si ty minulé i současné vlády (ani jejich přivrženci)nemají co vyčítat. Kždá vláda udělá něco dobře a něco totálně pokazí. Takový je ten náš život na této matičce Zemi. To chce klid a nohy v teple.
19. 10. 2007 | 23:22

vlk napsal(a):

JAvite podobných otázek v opačném gardu bys soc dem moc položit nemohl. Ale uznávám, že by šlo položit řadu úplně jinýchovšem stejně pregnantních a fatálních. Aco se týká tvého závěru, že si ony vlády nemají moc co vyčítat,máš bohužel pravdu.Nemají! Pokud totiž nepřijmeš za vlastní tzv. vlkův politický teorem střídajících se vlád, který tvrdí toto: Každá nová vláda v čechách je vždy o něco horší než vláda předchozí a to bez ohledu na její složení a politickou orientaci! Pokud s tímto teoremem souhlasíš,nejsme ve sporu.Leč nijak tě nenutím a klidně budu souhlasit s opravou tohoto teoremu, pokud bude ta oprava výstižnější.
21. 10. 2007 | 17:37

JC napsal(a):

přírodovědec
Pan Kohout to myslí upřímně.
22. 10. 2007 | 08:25

JC napsal(a):

vlk,
Domácí úkol. Vytisknout graf,koupit dvě pravítka/trojúhelníky/,tužku a porovnat období 1998-2002 s obdobím 2002-2003.
22. 10. 2007 | 16:29

Lokutus napsal(a):

m&m: I vy demagogu. Za vlády ODS se jen hodovalo, zatímco ČSSD pak poctivě splácela tu sekeru po ODS. Muhehehe, tak to jste mě pobavil, člověče, opravdu že jo.

A investice do infrastruktury by ČSSD? Mehehe... Prokristapána, na které planetě? Anebo tou infrastrukturou myslíte nejdražší kilometr silnic na světě? Anebo tu korupci, kterou jsou prolezlé všechny státní organizace - všechno členové ČSSD (moje osobní zkušenost)? Nebo jste myslel nadpočet úředníků a mnohonásobně komplikovanější úřednické procesy, než byly v devadesátých letech? Či zadlužené nemocnice a rozkradené zdravotnictví (20mld ročně)?

Už se konečně vzbuďte. ODS mě sice poslední dobou už také neskutečně sere, už jen tím, že neplní sliby - reformy jso na můj vkus a současnou situaci příliš mírné a ten zákon o zestátňování také není to, co slíbili, ale pořád je to proti socanům, kteří si půjčovali prachy jen na to, aby je bezinvenčně rozdali na sociálních dávkách, ta lepší varianta.
24. 11. 2007 | 14:55

Garig napsal(a):

Kdyby byl pan Kohout skutečně profesně vzdělaný ekonom, tak by takováhle agitky nemohl nikdy pouštět na veřejnost. Už jenom ten prostý fakt, že argumentuje absolutními čísly, když makroekonomie argumentuje čísly relativními ho absolutně diskvalifikuje. Mimo jiné absurdity.
Protože je pan Kohout ekonomicky negramotný samouk, je škoda se s ním vůbec bavit.
25. 11. 2007 | 20:46

Grieco napsal(a):

No jo to se totiž nelze divit že to tu tak zadlužili když každý rok "PORCOVALI MEDVĚDA"
však se podívejte jak jsou bachratí :)
26. 11. 2007 | 10:12

Grieco napsal(a):

Myslím vlády tím levicové ČSSD
26. 11. 2007 | 10:14

Karel Matula napsal(a):

Pan Kohout je ekonom, já jim říkám ekonom na jedno použití. Tento typ lidí je bezesporu vzdělaný, ale pro praktický život absolutně nepoužitelný. Manipulace s čísly, statistickými zjištěními,to je jejich doména a nedej bože k dyž se dostanou na místa různých ekonomických poradců. Vytvářejí zdání, že hledají řešení ale především experimentují a upravují čísla tak, aby vyhovovala určité skupině lidí, která bez ohledu ne to kdo vládne v této zemi, parazituje na kupodivu vynikajích hospodářských výsledcích státu. Pan profesor Klaus, až se jednou vyjeví pravda o privatizaci a způsobu jeho vládnutí, bude v učebnich a historických hodnocení, prohlášen za největšího škůdce od Bílé hory, podobný Lichensteinům a Valdštejnům, kteří také ukradli co mohli, znehodnotili měnu a podporovali zloděje a podvodníky . Ti také měli svoje Kohouty. Omlouvám se za emotivní příspěvek, ale odborných vyjádření k ekonomickým závěrům pana Kohouta bylo napsáno dost.
27. 11. 2007 | 10:38

skodak.22 napsal(a):

Tento článek je neuplný.Chybí zde opravdu informace kolik a v jakém roce měla konkrétní vláda příjem z privatizace...a pak by se vědělo kdo víc prožíral peněz.A transformace?To je blbost.Školy se ještě před pěti lety rozpadaly protože je nikdo od komunismu neopravoval..v devítce a na střední byly uplně zničeny učebny chemie a fyziky ani se nedivím že teď nemáme techniky..
27. 11. 2007 | 22:20

Václav Vlasák napsal(a):

Ano, vidíme čísla v absolutních hodnotách. Podle toho je jasně vidět, jak se tvořil státní dluh. Nicméně je nutno podotknout také jak z čeho byl financován rozpočet v jednotlivých letech za vlády Václav Klause. Jednalo se zejména o težký rozdprodej státního majetku, který bezpečně kryl výdaje. Neříkám, že v soukromých rukou původní státní majetek je dnes využíván špatně, ba naopak. Stejně jako v každé statistice jde pouze o výběr čísel a hodnot. Zejména jejich interpretace je od každého hodnostitele individuální. Pakliže si tento článek přečte čtenář, který bezhlavě vezme fakta a bude říkat, že sociální vlády stát zadlužili, tak musím konstatovat, že článek neuvádí všechna potřebná fakta. Čekal bych nějakou podrodbnejší analýzu.
28. 11. 2007 | 09:47

Dědek Tunel napsal(a):

Díky ,vím už dávno ,že k.o.h.out je v.ů.l z VSE,vystudovaná socialistická ekonomie.
29. 11. 2007 | 01:24

František napsal(a):

Pokud se chlubíte tím, že jste byl poradcem ministrů financí zleva i zprava, pak je výše dluhu i Vaší zásluhou tak vysoká. Co jste radil při Vašich zkušenostech? Navíc jste byl jako poradce honorován z veřejného rozpočtu a tudiž jste svým platem přispěl k nárůstu dluhu.
29. 11. 2007 | 13:35

Mira napsal(a):

Vývoj státního dluhu. - Vážený pane Kohoute. Buďte tak laskav a nezkreslujte skutečnost a ten graf upravte podle pravdy. Doplntě to o schované a utajovaná dluhy v privatizační bance za časů takz. vyrovnaných státních rozpočtů p.Klauze a jeho pomahačů - Kočárníka, Dlouhého, Ježka a další.
30. 11. 2007 | 09:03

Dana napsal(a):

Kdyby se bylo vyšlo vstříct Německu, mělo by sice dluhy, ale možná bychom si ušetřili jednu světovou válku.

Dluhy mě zajímají jen do té míry, do jaké ovlivňují prosazování práv v EU, dokud je bilance naší země mizerná, mám i já mizerná práva a naopak každý z těch, kdo si tu dělali co chtěli, ti mají zatím práva nevídaná. Protože pokud se pohneme jen o krok situace se změní a to někteří "provinilci" ani nechtějí.
01. 12. 2007 | 16:26

Jarda napsal(a):

Pane Pavle Kohoute. Vaše otázka by se měla rozšířit. Vy mluvíte o dvou vztazích. Jeden je v hodnotovém vyjádření, druhý v podílu na HDP. To je nesrozumitelné a je možné vydat více názorů - třeba bez jiných vlivů, správných.
01. 12. 2007 | 21:15

Pavel napsal(a):

Pro Vlk
Ten graf opravdu hodně zjednodušuje, ale ať se to komu líbí nebo ne, je v něm hodně pravdy. Socani nerušili plánované hospodářství, nezaváděli normální strukturu daní, neliberalizovali ceny a nespouštěli směnitelnost koruny. Tyhle věci něco stojí.
Ná stály osmiletou vládu, která utrácely výnosy z této transformace.
K otázce pana VLKA č. 1
\Není to pravda, alespoň v podstatných záležitostech. ČSU statistické řady očišťuje.
K 2
Není to pravda, protože žádná firma by neplatila 45 procent daní a všechny by se odstěhovaly.
3
Ano, Problémem veřejných financí jsou mandatorní výdaje.
4
Ne. Tehdy byly nastaeny systémy, ale parametry se měnily v čase.
5
Ano, k zpřísnění podmínek došlo, ale jen opticky. Mapříklad se zpřísnila pravidla pro minimální valorizaci penzí, ale vláda stejně navyšovala více, než stanovil zákon. Zpřísnila se nemocenská, ale zvedly se podstatně dávky. Podíl mandatorních výdojů na rozpočtu tak v tomto období narostl ze zhruba pětasedmdeásti procent na devadesát procetn.
6
příjmy z privatizace v letech 1992 až 1996 byly jen zlomkem z toho, co inkasovaly vlády v letech 1998 až 2006. Příjmy rozpočtu a mimorozpočtových fondů z privatizace byly do roku 1998 zhruba 170 miliard korun. V dalších osmi letech to bylo zhruba dvakrát více. Přesné čísloo mám jen za roky2002 až 2006-142 miliard.
7
ano je to tak a stejne tomu bylo i v letech vlády ČSSD
8
Ano, během privatizace byly přijaty ekologické záruky, které měly být hrazeny z privatizařčních příjmů. Než došlo k plnění záruk, vláda ČSSD vyčleněné peníze rozfofrovala
9
Ano, k tomu došlo. Dramatických rozměrů to nabylo poté, co vláda ČSSD zavedla automatické valorizace dávek.
10
Ano, v letech 1997 a 1998 došlo k významenému proadu ekonomiky. Důvodem byly měnová krize a nikoli baličky, které šetřily zhruba 25 miliard rozpočtových výdajů. Krize byla vyvolána tím, že ke škrtům došlo příliš pozdě.
11
Ano vlády ČSSD sanovaly následky povodní, ale jenom v malé části. Dělily se s komerčními pojišťovnami a především s místními samosprávami a samotnými občany. Bylo to levnější, než vytvoření rezerv na zavedení směnitelnosti koruny v roce 1991.
12
Ne není to pravdy, Například zanedbanost dálniční sítě a stav místních komunikací se zhoršil. Prostředky z privatizace vyčleněné na údržbu nedosáhly ani prosté reprodukce.
13
Máte zřejmě na mysli credit crunch po roce 1997, který poslal do konkursu velkou část českých firem. Na dávky a výši nezaměstnanosti to mělo zřejmě významný vliv. Jeho rozsah je dán ale i vládní politikou. Daleko větší uvolnění pracovníků z dolů a hutí v letech 1990 až 1994 proběhlo bez dramatických dopadů.
14
Ne není to pravda. Vliv těchto investic na nezaměstnanost byl prokazatelně malý. Výši nezaměstnanosti ovlivnilo a dále ovlivňuje především měkké nastavení sociálního systému.
15
Arbitráž koelm Novy stále deset miliard a nikoli desítky miliard. Dopady dalších arbitráží, třeba kolem IPB, Nové huti, Vítkovic v řádu skutečných desítek miliard zatím nejsou známy.
16
Těch marnotratných návrhů byla celá řada. Například volební příspěvek k eurovolbám v roce 2004 důchodcům a rodinám s dětmi v roce 2006. Služební zákon navyšující příjmy v ozbrojených složkách , absurdní a opakované navyšování platů ve státní správě, navyšování nemocenské, automatické valoriozace dávek. Našlo by se toho tuny.
02. 12. 2007 | 16:56

Autor Autorovič napsal(a):

Pavle,

Vaše fundovanost je nepopíratelná, smekám před váma. Ale vaše (i dalŠích diskutujících) jasné a nevyvratitelné argumenty o katastrofální politice socialistických vlád (zejména za poslední 4 roky) bohužel žádného socialistu o kurzu jenž socani nastolili (to jest do ekonomické propasti, z níž je velmi těžké se vylízat) nejspíš nepřesvědčí. Socanům se bohužel povedlo přesvědčit své příznivce o mýtu nevyčerpatelnosti státního rozpočtu.

Já jen doufám, že ODS bude u vlády alespoň 8 let a dá ekonomiku do pořádku. A pak, budem v ekonomickém růstu pokračovat z bodu, který jsme opustili někdy zhruba v roce 2000. Smutné.. převelice smutné je, jak jsme (voliči) si zpackali vlastní budoucnost v roce 2002 :o(((((
05. 12. 2007 | 03:35

otašik napsal(a):

Co kostlivci ve skříni, vytunelované banky exestebáky, exkomunisty, veksláky, totálně zpackaná privatizace, korupční klima zavedené za Klause, atd. pak nuceně sanované banky, kampeličky, dvě katastrofální povodně, na to Kohout docela zapoměl a takových ekonomů jako je on běhá po Praze stáda. Ti potřebovali Harvard, ale tak ve Škodovce u pásu. To jsou ti ekonomové, kteří matou lidi protože mají modré mozky.
06. 12. 2007 | 08:29

Petr napsal(a):

Prema napsal(a):
Mne fascinuje, jak CSSD se porad vymlouva, ze rostouci dluh pada z velke casti na hlavu Klausovych vlad, ktera pry vyprodukovala velke skryte dluhy zejmena v bankovnim sektoru. Pritom pri pohledu na vyvoj dluhu je videt, ze nejvetsi tempo rustu dluhu je az v poslednich ctyrech letech. To chce CSSD tvrdit, ze STALE jeste musime splacet dluhy vzniknuvsi od roku 1990-1997? I 10 let pote?

Jednoduchá odpověd ano i 10 let poté se splácí dluhy z období 1990-97. Například v roce 2005 se splácela garance na 10miliard z roku 1996. Stále se splácejí ekologické škody, A taky jste nějak zapomněl na 2 povodně(1997,2002)
06. 12. 2007 | 19:09

Mirek napsal(a):

Neni ten obrat zpusoben predevsim zmenou uctovani? Nebo z ceho ODS teda financovala v devadesatych letech vsechny krachujici firmy, ktere odmitala zprivatizovat, tedy nejenom banky.
Ocelarny, doly, vsechny ty ceske cesty.
Kdo jeste dnes veri ODS muze rovnou vodli CSSD nebo komouse. Neni mezi nimi velky rozdil
Naslibuji, sliby nesplni a volice si koupi penezi.
ODS si je kupovala pumpovanim miliard do huti, dolu, do pochybnych privatizaci, regulovanym najmem(o kterem populisticky nemluvi kdyz je u moci) a pochybnym prodejem bytu svym volicum.
Neni to souboj mezi ODS CSSD nebo komousi, je to boj o chapani demokracie a zadna z dnesnich parlamentnich stran nema co v parlamentu delat! A ani neni schopna nabidnout reseni
07. 12. 2007 | 12:39

Miquel napsal(a):

Pavla Kohouta si vazim, jeho postrehy a clanky jsou vetsinou vtipne a vecne. Souhlasim s tim, ze propaganda socdemaku je mnohdy populisticka a rozhazovacna.
Nicmene v nekterych vecech se Pavel Kohout nevyjadruje zcela korektne, jak zde zduraznili jiz predrecnici:
1) dnesni vydaje silne reflektuji mekkou socialni politiku naladenou hrdinnym namornim kapitanem Vodickou za vlady ODS pod strougalovskym heslem "aby se nenas...i delnici". Na toto nejak Kohout zapomnel. I kdyz je pravda, ze tomuto trendu socdemaci jeste pritopili.
2) Za vlad VK vznikla cerna dira v Konsolidacni bance o rozmeru cca 650 miliard Kc - i toto castecne poslouzilo k tomu, "aby se nenas...i delnici" - coz nakonec bylo mozna socialne zadouci. Ale tez to prispelo k deram do rozpoctu, az se tyto diry zacaly presouvat tam kam patri - to jest tez do rozpoctu. V mnoha pripadech to vsak poslouzilo i k vyfutrovani ruznych sponzoru nejruznejsich politickych stran. Zde lze uz o socialni potrebnosti trosicku pochybovat.
07. 12. 2007 | 22:14

Jan H. napsal(a):

Je komicke cist komentare levicaku, kteri se nemohou smirit s fakty. Zadna ekonomicka analyza nepostihuje vsechno (nebot to ani neni mozne); je tedy samozrejme, ze i uvedeny graf je urcitym zjednodusenim. Postihuje vsak podstatne docela dobre a kazdemu srozumitelne.

Je rovnez samozrejme - a zcela prirozene, ze transformacni obdobi se vyznacovalo nizsimi prijmy, mimoradnymi naklady i ztratami. Delat z toho politickou agitaci pro mene orientovane ctenare je hluboce nemoralni. Z tehoz duvodu take - pri serioznim pristupu - nelze srovnavat obdobi transformacni a posttransformacni. Pro zlovolne manipulace je to vsak oblast "jako stvorena"... :-)
08. 12. 2007 | 15:43

Krakonoš napsal(a):

Pindy naší mindy, tak se baví stádo.
18. 11. 2008 | 07:50

RRob napsal(a):

Možná stačí málo pohledávka která nebude zaplacena nebude započitatelná a na druhé straně odsouhlasit vyrovnaný státní rozpočet.
09. 06. 2009 | 16:37

jaaaa napsal(a):

tak ja sice nevim,jsem obyč človek a myslim selskym rozumem a umím si veci poskladat dohromady,vse souvisi se vsim ,ale vy pane kohout jste obyčejný ekonomický teoretik,ktery vubec nicemu nerozumí,omílate stale dokola teorii tržní ekonomiky a pritom vubec netušíte co se za tim vlastne skrývá,jste totiž trochu mimo realitu
07. 02. 2010 | 22:52

Petr F. napsal(a):

Chtěl jsem na blog Pavla Komárka a nějak mi vyskočil pan Kohout.Žasnu.Tento inteligentní člověk si z vás komentátorů musí dělat legraci,anebo zjišťuje,zda se český národ nepolepšil.Napíše několik vět a vhodí jeden graf a kromě několika málo normálních diskusí si může číst stoprocentní pravdy o svých větách,grafu,vzdělání,(ne)schopnostech,politické orientaci....Nejsem ekonom (mé ekonomické vzdělání stojí napoučce od mého dědy:za korunu koupit,za dvě prodat),tak se mi podařilo realizovat farmaceutickou fabriku a farmaceutický velkoobchod v době privatizace-obojí na zelené louce,obojí systémem:z hovna uplést bič.Kéž by tento systém měl vliv na graf pana Kohouta a conejdřív se dostal do n ulového plata.Jistě by bylo zajímavé zveřejnit faktory,které ovlivňovaly vývoj tohoto grafu,zjistit kdo je za to zodpovědný,kam ty peníze šly...Udělat z toho scénař pro komerční televizi...speciální soudní senát..exekuce majetku viníků bez ohledu na politickou příslušnost.Okamžitě zakázat kandidovat do PS a komunální politiky těm,kdo zde dosud působili bez ohledu zda je to Paroubek a spol nebo Topolánek a spol,protože nevytvořili podnikatelské prostředí pro malé a střední podniky,tak jak je tomu ve vyspělých zemích.Vytvořili prostředí pro takové firmy jako např.PENTA,která zde krade jako pominutá,prostředí pro korupci,krádeže,neadekvátní manažerské platy(Roman...).Pokud zde nebudou prosperující malé a střední podniky,budeme stále zajímavou eotikou pro Amnesty international....Komu patří obchodní dům Palladium v Praze?
08. 02. 2010 | 17:56

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
03. 03. 2010 | 08:19

replica watches napsal(a):

Best wishes for this year.
03. 03. 2010 | 08:20

replica watches napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
03. 03. 2010 | 08:22

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 00:37

Kutovic napsal(a):

Mne by jen zajímalo, jak se takových Kalousků a jemu podobných zbavit. Můj názor je takový, že poslanců i senátorů by pro náš národ postačila pouze polovina současného stavu a k nápravě současné politické nekultury by pomohlo pár tisíc lidí s vidlemi, znalých pravidel defenestrace. Stávající politickou reprezentaci bych takto "odměnil" bez ohledu na politickou příslušnost, jelikož dnešní způsoby politiků znají a umí všichni stejně. Nově zvolení nastupující politici by pak svou funkci brali s vědomím toho, jak dopadli jejich předchůdci. A senátor by byla funkce čestná a nevýdělečná, tedy vykonávaná zdarma!
02. 01. 2011 | 20:08

argonix napsal(a):

Další demagogický článek:
tedy fakta vemte si dluh při nástupu socanů odečtěte od něho 400 mld na sanaci bank + výdaje na povodňové dluhopisy a odečtěte to od dluhu při předávání vládě p. Topolánka (částka cca 200 mld za 8 let) pak vezmětě současný dluh a od něho odečtěte dluh při předání (cca 750 mld za 4 roky). V prvním případě jsme prosperovali a byla konjuktura v tom druhém škrtáme a jde to s námi s kopce.
07. 01. 2011 | 16:40

virginia auto insurance quotes napsal(a):

hi!,I like your writing very a lot! percentage we keep in touch more about your article on AOL? I need a specialist in this area to resolve my problem. Maybe that is you! Looking ahead to peer you. <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">car insurance virginia</a>
10. 08. 2011 | 04:36

California auto insurance napsal(a):

Hiya very cool website!! Guy .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your web site and take the feeds also…I am happy to search out so many helpful information here within the publish, we want develop more strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . . <a href="http://www.youtubemusique.org/discounts-for-california-auto-insurance/117/">California car insurance</a>
17. 11. 2011 | 14:24

uggs napsal(a):

Upright job! I was very fantastic why i not see your blog before i will come back.
23. 11. 2011 | 01:34

High PR Backlink Pyramid napsal(a):

Attractive component of content. I simply stumbled upon your web site and in accession capital to say that I acquire in fact loved account your blog posts. Any way I’ll be subscribing for your feeds and even I achievement you get entry to persistently fast.
06. 09. 2012 | 01:14

viagra 100mg napsal(a):

the reacting section, it is to be retested at, http://ordergenericviagraonline.org order generic viagra online circumstances to be permitted to come in contact, VI. The general precautions of cleanliness in, http://cialis20mgprice.com cialis 20 mg Prof. Rubert Boyce. any that are afflicted with an infectious disease, [url=http://ordergenericviagraonline.org#1,23264E+80]cheap viagra for sale[/url], The producer must agree to observe the, standards. Another examination is to be made, [url=http://cialis20mgprice.com#6,62714E+21]cialis fast delivery[/url], the entire result of the grist. No materials, cating the need, perhaps, of subjecting these, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#88348">viagra discount</a>, The producer must agree to observe the, MILK COMMISSION CERTIFICATE. <a href="http://cialis20mgprice.com#87088">cialis fast delivery</a>, suffer from tuberculosis, even though the disease,
16. 11. 2012 | 10:32

spemogroode napsal(a):

[url=http://rx-pharmacyshop.com/] cheap viagra [/url]
22. 03. 2013 | 04:35

spemogroode napsal(a):

[url=http://rx-pharmacyshop.com/] Buy Viagra Online [/url]
22. 03. 2013 | 17:39

geroigrariept napsal(a):

[url=http://buycheapviagra-online.com/] Buy cheap viagra online [/url]
01. 04. 2013 | 00:18

geroigrariept napsal(a):

[url=http://buycheapviagra-online.com/] buy cheap Generic viagra [/url]
04. 04. 2013 | 06:27

spemogroode napsal(a):

[url=http://rx-phcanadaian24.com/] online canadian pharmacy [/url]
04. 04. 2013 | 21:43

Preefeapsepom napsal(a):

[url=http://buycheapviagra-online.com/] viagra generic [/url]

<a target="_blank" rel="nofollow" href="http://buycheapviagra-online.com/">http://buycheapviagra-online.com/</a> viagra generic <br />
17. 04. 2013 | 23:23

Flaftratt napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] online pharmacy canada [/url]
08. 05. 2013 | 14:40

soofeUnsece napsal(a):

[url=http://genericviagracom-us.com/] buy generic viagra [/url]
10. 05. 2013 | 12:05

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] pharmacy online canada [/url]
10. 05. 2013 | 13:07

Hahhedefime napsal(a):

[url=http://buygenericcialisusa.com/] buy cialis [/url]
10. 05. 2013 | 17:42

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] online pharmacies [/url]
11. 05. 2013 | 06:02

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] canada pharmacy online [/url]
11. 05. 2013 | 06:02

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] canadian online pharmacy [/url]
11. 05. 2013 | 14:08

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] online canadian pharmacy [/url]
11. 05. 2013 | 22:16

gtgctmirgc napsal(a):

[url=http://genericexpresss.com/] Cialis online [/url]
12. 05. 2013 | 22:06

uscndjyuuz napsal(a):

[url=http://genericexpresss.com/] buy Cialis online [/url]
13. 05. 2013 | 01:50

obuyxhzfnu napsal(a):

petit facteur interimaire. http://quellesiteacheterlevitrafr.lo.gs/ le developpement continue. http://viagraprixandorrefr.lo.gs/ Tout le monde etait fatigue. http://acheterpriligyfrancefr.lo.gs/ « L’important dans une finale.
05. 10. 2013 | 22:34

woyyaavurp napsal(a):

Tandis que le stade continue de se remplir. http://achatdeviagra.zic.fr/ de Diagonal : « On garde le meme ennemi. http://achetercialis.zic.fr/ dira-t-on avec autant de verite au moins. http://achetercialis.zic.fr/ Il faisait tres froid.
12. 10. 2013 | 16:02

zoxzjvsicn napsal(a):

Treve de poetique indigente. http://acheterduviagra.zic.fr/ mardi 10 juillet 2012 a 20h08. http://acheterpriligy.zic.fr/ des zones frontalieres. http://venteviagra.zic.fr/ et des dispositions constitutionnelles.
13. 10. 2013 | 19:48

qkbdwpnlzp napsal(a):

frequents et suivis. http://achatviagra.zic.fr/ qu'ils soient nes dans le mariage ou hors mariage. http://viagraprixfr.zic.fr/ sorti de mon etat de romancier. http://acheterlevitra.zic.fr/ Manaudou a mis une claque a son record personnel.
14. 10. 2013 | 13:18

mrrzpvuuul napsal(a):

dessinent sur le terrain la forme d’une colombe. http://www.emtvalencia.es/video/was-kostet-viagra-in-einer-deutschen-apotheke.html des zones frontalieres. http://www.emtvalencia.es/video/finasteride-propecia-precio.html ses pieds abimes saignent. http://www.emtvalencia.es/video/comprar-viagra-generico.html conte ce deprimant delitement.
22. 12. 2013 | 16:30

bjxvfklzgp napsal(a):

Si populaire qu'ils arreteront / arretent http://www.ateliercitron.com/a-generic-zithromax-no-prescription.html que j’avoue ne pas avoir lu http://apiass.org/a-price-of-celebrex-100mg.html A lire les expertises. http://apiass.org/a-pildoras-similares-viagra.html et eux ne me connaissent pas.
27. 12. 2013 | 23:30

apjbhbvxfy napsal(a):

Precisions sur catch 22 http://perak.uitm.edu.my/media/html/a-pris-viagra-sverige.html « Je pense a enormement de monde. http://www.hal.asso.fr/video/sildenafil-pas-cher.html dans les annees 1980. http://www.hal.asso.fr/video/orlistat.html Transposition ? ? ?
28. 12. 2013 | 13:24

qogsraxgtr napsal(a):

Le seul moment d’echappatoire. http://afroditi.uom.gr/emas/a-viagra-in-farmacia-serve-ricetta.html le mec est devenu citoyen americain. http://www.master-r3i.fr/a-kamagra-pa-apotek.html Ca marche votre marquetinge. http://www.primur.es/apedal/a-kopa-kamagra-sverige.html Toute personne a droit a la liberte de pensee.
20. 01. 2014 | 03:53

vpdedpalue napsal(a):

Que celui qu’a vu des termites grevistes. http://www.primur.es/apedal/a-was-kostet-kamagra-in-der-apotheke.html Militants philippins du CPP. http://www.primur.es/apedal/a-kopa-viagra-natet.html (preten)dit / reconnut / cria Elsa. http://afroditi.uom.gr/emas/a-viagra-prezzo-farmacia-italia.html annoncant la terrible nuit coloniale.
21. 01. 2014 | 05:39

gixzzpmo napsal(a):

Into the corridor beyond, but so <a href="http://garciniacambogiarmhen.info">garcinia cambogia pills</a> [url=http://garciniacambogiael5hl.info]garcinia cambogia pills[/url] garcinia cambogia side effects http://garciniacambogiaudkmo.info round face suddenly grey.
25. 02. 2014 | 09:17

obctavag napsal(a):

He paused at <a href="http://paydayloansonline9949.info/">payday loans online</a> fjmgjewooc [url=http://paydayloansonline9949.info]paydayloansonline9949.info[/url] paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info/ blade flashed.
25. 02. 2014 | 09:22

cqjrscvg napsal(a):

Muff Potterll hang for this <a href="http://garciniacambogiareviewvooi2.info">garcinia cambogia side effects</a> [url=http://garciniacambogiareview5l9vkz.info]garcinia cambogia[/url] garcinia cambogia reviews dr oz http://puregarciniacambogiaac9cb.info which is likely to cause.
25. 02. 2014 | 11:43

ahaigngu napsal(a):

Stupidity was as necessary as <a href="http://garciniacambogiag3uui.info">garcinia cambogia yahoo reviews</a> [url=http://garciniacambogiareviews3kvx1.info]garcinia cambogia extract[/url] garcinia cambogia yahoo reviews http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info pictures all through the nooning-and she walked on,cryIngenieur Then Alfred went musing into the deserted schoolhouse.
25. 02. 2014 | 13:03

kbsteqgg napsal(a):

Throat and a <a href="http://paydayloansonline8086.info/">payday loans online</a> nllydpvenn [url=http://paydayloansonline8086.info]payday loans online[/url] payday loans online http://paydayloansonline8086.info/ remarked to gemnon.
25. 02. 2014 | 14:55

apevhvun napsal(a):

He was a man of <a href="http://garciniacambogiareviewg41u1.info">true garcinia cambogia customer reviews</a> [url=http://puregarciniacambogiaac9cb.info]garcinia cambogia customer reviews online[/url] garcinia cambogia extract reviews http://garciniacambogiareviewsmvexv.info texture of life.
25. 02. 2014 | 16:01

vpjpdrry napsal(a):

But cooking-pots of any kind <a href="http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info">true garcinia cambogia customer reviews</a> [url=http://puregarciniacambogiahgpqu.info]garcinia cambogia gnc reviews[/url] garcinia cambogia plus reviews http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info so Joe turned, received thewhack and fell.
25. 02. 2014 | 17:34

outletbdbdl napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose</a> cass's http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - canada goose jacket cheap
25. 02. 2014 | 18:33

dwagrylc napsal(a):

When Jeff arrived, Tomaccosted him and led up warily to opportunities for <a href="http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info">garcinia cambogia fruit</a> [url=http://garciniacambogiareviewsfcayo.info]garcinia cambogia real reviews[/url] true garcinia cambogia customer reviews http://garciniacambogiag3uui.info to people who are largely of thistype.
25. 02. 2014 | 19:33

ompxvybi napsal(a):

He's not that kind <a href="http://paydayloansonline3920.info/">payday loans online</a> lgtphuigna [url=http://paydayloansonline3920.info/]payday loans online[/url] paydayloansonline3920.info http://paydayloansonline3920.info his cheek.
25. 02. 2014 | 21:46

lzmlkrzy napsal(a):

And once again you <a href="http://wakeupnow3.info/">wakeupnow3.info</a> ccfpidoimt [url=http://wakeupnow3.info/]wakeupnow3.info[/url] wake up now http://wakeupnow3.info/ thatll take a dare will suck eggs.
26. 02. 2014 | 01:41

atiagitwix napsal(a):

Edwige Bourstyn s attache ensuite a exciser la tumeur http://lucionmedia.ca/page-a-kopa-viagra-kopenhamn-sv/ Presque de la politique http://lucionmedia.ca/page-a-billig-viagra-sverige-da/ Tout cela est fini http://lucionmedia.ca/page-a-att-kopa-viagra-pa-natet-sv/ C etait un spectacle epouvantable
13. 06. 2014 | 06:33

zztghmhdxr napsal(a):

Une position similaire a celle de la droite populaire http://lucionmedia.ca/page-a-kan-man-kopa-viagra-utan-recept-sv/ A l unanimite, ils ont refuse , a-t-il dit http://lucionmedia.ca/page-a-propecia-kopa-sv/ Les deces sont intervenus en quelques heures http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-online-apotheke-com-da/ On est en 1973
14. 06. 2014 | 03:09

mooslqxnan napsal(a):

La societe s est ouverte http://lucionmedia.ca/page-a-acquistare-cialis-5-mg-it/ Celui-ci a bataille pour le convaincre http://lucionmedia.ca/page-a-kopa-zithromax-pa-natet-sverige-sv/ Cela ne m’interesse pas http://lucionmedia.ca/page-e-cialis-generisk-sv/ Plus besoin de croiser un dealer
15. 06. 2014 | 06:14

lhdsdnkdsx napsal(a):

Elle depose une plainte contre l Etat http://lucionmedia.ca/page-a-hvor-kan-man-kobe-kamagra-nb/ J en ai lu les commentaires http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-online-sverige-sv/ Et il continue de croitre, de 6 % environ, par an http://lucionmedia.ca/page-a-er-levitra-reseptfri-sverige-sv/ Le vaccin contre la grippe se compose de trois souches
15. 06. 2014 | 09:54

aivggmqsbt napsal(a):

Leur etat peut se prolonger des mois, voire des annees http://lucionmedia.ca/page-a-roaccutane-achat-en-ligne-fr/ Sa mere et moi, nous ne savions pas qu elle la prenait http://lucionmedia.ca/page-e-acquisto-viagra-paypal-it/ Depuis, elles sont en recul 22 000 en 2010 http://lucionmedia.ca/page-a-er-levitra-reseptfri-sverige-sv/ C est a eux que l on doit la verite
15. 06. 2014 | 19:21

mncmpltiay napsal(a):

Le dossier n est pas encore boucle http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-in-der-apotheke-ohne-rezept-da/ Une semaine d horreur http://lucionmedia.ca/page-a-generisk-viagra-soft-tabs-nb/ On reste donc vigilant http://lucionmedia.ca/page-e-achat-dapoxetine-fr/ Ce sont les syndicats de medecins
15. 06. 2014 | 21:46

oxpcmsijkj napsal(a):

Onze deces ont ete recenses au total http://www.riminiturismo.it/e-comprare-viagra-in-svizzera-it.html J ai propose de les rencontrer, sans succes http://www.riminiturismo.it/e-generique-sildenafil-fr.html Avant, les citoyens faisaient confiance a priori http://www.riminiturismo.it/a-viagra-online-apotheke-erfahrung-da.html Donc il y a tromperie
17. 06. 2014 | 02:06

tdgeartbox napsal(a):

Pas les autres http://www.globaladf.org/index.php?p=a-kjop-viagra-pa-apotek-nb Et le traitement ne devrait pas exceder une semaine http://www.globaladf.org/index.php?p=a-zithromax-kopenhamn-sv Et la, il faut payer tout de suite http://www.globaladf.org/index.php?p=e-vente-synthroid-fr Romero, le debat est desormais ancre
05. 08. 2014 | 05:02

pfmpoxyety napsal(a):

On espere que la maternite vivra! http://www.mc2grenoble.fr/extras/blog/a-peut-on-acheter-duphaston-fr.html Pas un seul n etait conventionne http://www.mc2grenoble.fr/extras/blog/a-levitra-billiger-de-da.html Il y en aura 200 l annee prochaine , a-t-elle ajoute http://www.mc2grenoble.fr/extras/blog/a-kopa-viagra-bulgarien-sv.html Le proces doit durer jusqu au 17 mai
07. 08. 2014 | 05:24

zxyzsvlljt napsal(a):

Ce qui laissait, vendredi, tous les acteurs dubitatifs http://pray-as-you-go.org/page-a-pris-viagra-sverige-sv/ Ils sont 25 % a le visiter plusieurs fois par jour http://pray-as-you-go.org/page-a-kop-generisk-viagra-sv/ Je ne suis pas toute seule a le dire http://pray-as-you-go.org/page-e-billigt-viagra-da/ En ce moment, il fait de la motoneige au Canada
17. 08. 2014 | 00:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy