Dělají televizní reklamy sadisté?

29. 10. 2007 | 00:58
Přečteno 9785 krát
Vytvářejí televizní reklamy sadisté a vyšinutí jedinci? Mám stále silnější pocit, že ano. Cílem reklam není prodat zboží, ale diváka potrápit, znepříjemnit mu večer a odradit ho od televize. Klesající statistiky sledovanosti tento dojem ostatně potvrzují.

Trápení televizního diváka je promyšlené. Už jen samotný fakt, že divák je náhle a bez varování ohlušen nevítanou znělkou puštěnou se zvýšenou hlasitostí svědčí o tom, že televizní zvukaři jsou buď sami sadisté anebo přijímají instrukce od sadistů jim nadřízených.

Zřejmě si ti mamlasové myslí, že náhlé zvýšení hlasitosti diváka upoutá. Ale starou bačkoru upoutá: divák okamžitě ztlumí hlasitost na nulu nebo na sotva slyšitelnou úroveň. A nadává. Zboží a služby nabízené v televizi má pak psychologicky asociované s něčím nepříjemným. Nevím, kdo tyranii hlasitých reklam vymyslel, rád bych se s ním někdy setkal a kladným, nezesíleným hlasem mu vysvětlil, co si o jeho nápadu myslím.

A což teprve reklamy samotné. Pamatuji doby – je to nějakých deset, možná patnáct let – kdy reklamy bývaly méně agresivní, občas i vtipné a daly se přečkat bez nepříjemných pocitů. Reklamy na jogurt tvrdily, že jogurt je dobrý, zdravý a chutný. Nějakému kreativci to ale asi přišlo příliš banální, takže od jisté doby mám slovo „jogurt“ díky reklamě asociováno se špatným zažíváním, trávicími potížemi, zvracením, a podobnými nepříjemnostmi. Horší než nedělní politická debata.

Zajímavá je i reklama na jistý jogurt, který obsahuje „hodně ovoce, protože správný jogurt má obsahovat hodně ovoce, co nejvíce ovoce, ale některé levné jogurty obsahují málo ovoce, můj manžel má rád hodně ovoce, jsme šťastní, protože jíme jogurt s hodně ovoce, ovoce.“ Poselství této reklamy evidentně zní, že po jogurtu se blbne. Nekupovat. A ať mi žádný výstředník nevnucuje teorii, že vlezlá a protivná reklama je vlastně dobrá, protože si ji člověk zapamatuje.

Ale zpět k tematice trávicí trubice a materiálu, který vychází z jejího konce. Tu si reklamní tvůrci oblíbili nade vše. Reklamu zachvátila vlna koprofilie. Snad každá třetí reklama zobrazuje záchodovou mísu, zažranou špínu, záchodovou štětku, latrínu nebo podobné rekvizity. Jedna slečna záchodovou mísu dokonce objímá. Úchylnost, úchylnost!

Chybí jen zobrazení vlastního procesu vyměšování, ale co zatím není, bude při zachování současného trendu určitě jednou dosaženo. Zatím na nás jen z reklam se zvýšenou hlasitostí sugestivně pokřikují trpaslíci a úzkostlivě čistotní čínští chlapečci, že „to smrdí, to to smrdí!“ Jak proti smradu? Akvarijní rybička ucítí mámivou vůni čisticího prostředku a skočí do záchodové mísy v iluzi, že se jedná o moře. Ne, takový nebezpečný sajrajt mi nesmí přijít do bytu, raději budu používat poctivý chlór.

V reklamním světě se kromě různých smradů, trávicích problémů a halucinogenních čistících přípravků vyskytují vůbec divní lidé a divné věci. Tak třeba dámy, které v kabelkách nosí prací prášky a čisticí přípravky, čímž se ještě ke všemu chlubí při každé příležitosti. V životě jsem nic podobného nezažil, i když některé dámy s sebou nosí opravdu hodně překvapivé věci. (Ne, nemyslím nic z toho, co se v televizi smí objevit až po desáté večer, ale o tom snad až někdy jindy.)

Jindy se zas objevují divné vztahy nebo divná pravidla. Tak třeba souboj dvou sportovních šermířek, z nichž jedné najednou přijdou na pomoc dvě kolegyně. Anebo cyklistický závod, kde se zčista jasna objeví motorka a zvítězí. Anebo běžecký závod, kde soupeřům běží čas i po skončení závodu, což je podle slov komentátora „velká sportovní tragédie“. Na mobilního operátora, který se takto prezentuje, si od jisté doby dávám velký pozor. Jeho mottem totiž bezpochyby je – „nehrajeme fér“.

Celkem vzato, největší reklamu dělá televize různým bojovníkům proti zvůli velkých korporací oblbujících veřejnost. Možná i proto je světovým bestsellerem traktát Naomi Kleinové „No Logo“. Levicoví anarchisté si bohužel neuvědomují, že nejvíce vydřidušskou a nejméně poctivou korporací je stát, který se na rozdíl od výrobců jogurtů a čistících prostředků ani nenamáhá předložit svým klientům – daňovým poplatníkům – auditované účetní výkazy.

Mimochodem, kdysi jsem měl velmi recesistický nápad nabídnout anarchistickému časopisu A-kontra vedení burzovní rubriky. Neudělal jsem to, nakonec jsem začal psát denní burzovní sloupek pro Lidové noviny. To bylo v letech 1995-96, kdy vrcholila doba tunelování. Tím se dostávám ke svému slibu, že napíšu, co ODS v 90. letech udělala špatně. Prosím čtenáře blogu o pár dní strpení. Nebudete litovat. Ne, tahle reklama nelže.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Zach napsal(a):

Ta slečna co objímá záchodovou mísu,je jistá doktorka Hana Suralová,která do ní už vylila tolik různých sajrajtů,že vydesinfikovala kompletně celou pražskou,případně jinou velkoměstskou kanalizaci,nebotˇ jsem ji viděl objímat záchodové mísy v mnoha rozličných zemích.Mám obavy,aby zní v některém dalším dílu nezačala i chlemtat.To však ještě není nic proti nějakému Horstu Liškovi,který mě,ač nejsem silným televizním konzumentem,přivádí k okamžité zuřivosti a násilnickým choutkám,ještě,že nějaká moudrá hlava vymyslela dálkový ovladač(myslím,že právě díky reklamám) a já ho můžu utnout v půli druhého slova,rychleji jsem to nikdy nesvedl.:-)))
29. 10. 2007 | 06:23

Al Jouda napsal(a):

Tak na to Vaše sdělení, co vlastně ODS udělala v 90.letech špatně se opravdu těším ! Doufám, že to mnoha lidem otevře oči.
29. 10. 2007 | 07:31

Český synek Nguyen napsal(a):

Reklama není zlá. Myslím že za ty léta co nás oblažuje z tv jsem se s ní naučili vycházet a žít.
Kdo se to nenaučil , nechává se slyšet že ho strašně omezuje. Že znásilňuje jeho mysl a podobně úsměvné řeči. A přitom zná téměř všechny reklamy....
Takže hlavu vzhůru, co nás nezabije to nás posílí.
P.S Nemyslím že by s tím operátorem byl nějaký problém, že bych měl vycítit že nehrajeme fér. Trochu demagogie , taky netvrdím že na Centrum žerou psy..
29. 10. 2007 | 07:51

hv napsal(a):

Myslim, ze tato je temer "neprekonatelna":

Cituji "Vyzkoušej chutný oční maz, nebo sladký lebeční hlt". Trochu jsem neveril vlastnim ocim, kdyz jsem to videl.

http://www.youtube.com/watc...
29. 10. 2007 | 08:06

Josef napsal(a):

Televize je dnes takový elektronický cirkus pro chudé a důvěřivé. V té komerční je to velmi zřejmé, v té tzv. veřejnoprávní též ...protože existuje-li její kodex veřejnoprávnosti, pak na její tváři není vidět. Čímž chci říci - reklama pro chudé a důvěřivé má být taková jaká je:a) hlasitá, b) jednoduše názorná c) repetitivní d) jasně definující prodejní benefity. Nedívejte se na to.
29. 10. 2007 | 09:35

Dupor napsal(a):

Mě se pak zdá, že tvůrci reklám zjistili, že je většina konsumentů masochisticky nastrojená.
29. 10. 2007 | 09:42

Gorash napsal(a):

Díky za článek - výborně jsem se pobavil...asi to bude tím, že jsem televizi, hlavně tedy české kanály, neviděl už hodně hodně dlouho a tak se mi popisované reklamy nevybavily ve své barevnosti a "kráse," protože jinak by má duše strádala asi stejně, jako ta Vaše...
29. 10. 2007 | 09:55

jj napsal(a):

Ví někdo, proč (jaktože) se nám vlastně takto reklamy vnucují kdykoliv si někdo zlíbí (a proč si to dáme líbit?) Už velmi velmi dávno jsem naivně horovala pro to, aby reklamy měly svůj vysílací čas, třeba jako televizní zprávy, večerníček a tak. A tam ať se dívá každý, kdo má zájem se nechat poučit, jak na zažívání a tak.Prostě se o vlastní vůli dozvědět, co se nabízí nového na trhu. Já vím, je to naivní, ale přesto. Pokládáme za normální, že nám někdo doslova podle nutí to, co si nepřejeme. Nedává nám volbu.NApříklad i upoutávky na jiné filmy a pořady (nechtěně jsem se tak dostala do vily vyvolených, ačkoliv jsem to opravdu nechtěla vidět)prostě to na vás vybafne a není obrany. Nechci to vidět, ale nikdo se mě neptá, aspoň ten začátek prostě pokaždé musím.Nejhorší je,jak jsem už řekla, že to vlastně nikomu nepřipadá až tak divné až nebezpečné, jak a co nám je vnucováno -nenávidím například reklamy "přečůrávací" - je to úplný hrob morálky a my se pak divíme, jak nám ta naše mládež vyrůstá a viní se nebozí rodičové. Představte si ale situaci, že byste měli možnost říct dětem, (nebo manželovi) . a když nebudeš mít úkoly (vyluxováno) včas, nebudeš se moct dívat dneska od půl šesté na reklamy....;-))))Nevím, jestli by to zabralo, ale kdyby ano, mělo by jejich vysílání aspoň nějaký kladný bod. A vlastně by bylo dobře tak i tak. Já bych byla pro. Nezkusíme to nějak protlačit?:-))))))
29. 10. 2007 | 10:35

Jakub napsal(a):

Trochu OT: kdysi jsme na škole zkoumali jak blokovat reklamy.
Původně jsme chtěli sledovat logo TV, pak postačilo pouhé porovnání úrovně hlasitosti a fungovalo to téměř na 100 % (to bylo v dobách kdy Železný prohlašoval, že reklamy nahlas nepouští).
29. 10. 2007 | 10:50

Jura napsal(a):

Co se týče velmi zvýšené hlasitosti to již není pouze u reklam.Sama ČT má ve své nové znělce tak silný a odpuzující zvuk( jakési zvonění neb jak to nazvat)že mám dojem,že samo vedení ČT chce asi lidi odpudit od sledování jejích pořadů.
29. 10. 2007 | 11:30

ekubesova napsal(a):

Váš článek je velmi trefný.Všechny zvukaře zavřít na týden do uzavřené místnosti a nechat je poslouchat jejich vlastní práci.
29. 10. 2007 | 11:48

Hluchý z reklam napsal(a):

Jsou to kreténi - zejména na NOVĚ !
29. 10. 2007 | 11:58

Venus napsal(a):

Taky se těším na sdělení, co udělala ODS v 90. letech špatně... Ještě bych mnohým doporučila přečíst si předem Analýzu 17. listopadu od již zesnulého publicisty Miroslava Dolejšího.
29. 10. 2007 | 12:09

Míla napsal(a):

Jo, nedá se než souhlasit. Když k tomu přičtu násilí a vulgarity používané v běžném vysílacím čase, tak je to hnus. A co takhle teletext? Už ho vůbec nepoužívám, ale moje 2 roční dcera to včera namáčkla a ještě že neumí číst. Hlášky "udělej mi to" a podobné hned na úvodní stránce (Nova)...
29. 10. 2007 | 12:16

Macek napsal(a):

Hezky, vtipně popsaná krutá masáž TV diváka. Pokud vůbec sleduji některý pořad, vždy velebím vynálezce dálkového ovladače, kterému bych za tento dnes již samozřejmý předmět na našich stolcích, udělila Nobelovu cenu. Jenže v poslední době mi připadá, že se různé televize domluvily a i reklamy vysílají ve stejný čas :-)))
29. 10. 2007 | 12:39

nostradamus napsal(a):

Stará známá poučka - reklama je navoněná mrtvola.
A nová poučka - není idiot, ten který jí vymyslí a realizuje, IDIOT je ten, který jí koupí.
29. 10. 2007 | 13:00

Tom napsal(a):

Díky, vtipně napsané. Jen přidám popis řešení, jak to už asi rok děláme u nás doma. Vždy, když se chceme na něco koukat, zapneme nahrávání na harddiskovém rekordéru a minimálně po půl hodině teprve pouštíme televizi a začínáme přehrávat. A jak se objeví logo sponzora reklamní znělky, střílím ovladačem a přeskakuju cca 5 minut a zvýšenou rychlostí dojedu až zase k logu sponzora. Srandovní je, že ke konci filmu to reálné vysílání kolikrát doženu, takže spát jdu stejně, jako bych se koukal v reálu, ale před tím jsem navíc stihnul přečíst dětem pohádku na dobrou noc ;-))
29. 10. 2007 | 13:10

Železnobrodský dědek napsal(a):

Chápal bych, že vám, co tu v komentářích nadáváte na televizní reklamy, vadí reklamy ve veřejnoprávní televizi (ale této televizi už množství reklamy zkrouhli, a to po šikovném zatlačení vlivové skupiny komerčních televizí, páč tam budou mít větší zisky), ale nechápu, proč nadáváte na reklamy v komerčních televizích (např. Nova, Prima ap.). To je přece jejich podstata. To je, jako byste si koupili bicykl a vadilo vám, že má kulatá kola. A kdo z vás má zdarma e-mailovou schránku? Tam vám ta reklama (nebo jiná protislužba) nevadí? Ha? Autorovi rozumím, některé reklamy jsou opravdu morbidní. Ale když to někdo zaplatí, pro ne? A to při výrobě i ve výrobku. V reklamních agenturách jsou ranaři, někdy udělají blbce z lidí i z klientů... A my normální pak musíme mačkat MUTE nebo rovnou OFF.
29. 10. 2007 | 13:15

Mufti Jeruzalemsky napsal(a):

Mrnekte se lepe na uzkostlive cisteho cinskeho chlapecka az se zase budete koukat na bednu. Je smrcnuty Afrikou a Evropou a je to evidentne produkt snahy "one race fits all" americkych kreativnich reklamnich priblbliku.
29. 10. 2007 | 13:19

Radim N. napsal(a):

Pane Kohoute, sice chápu, že Vám reklamy na jogurty mohou připadat nudné a agresivní, ale konkrétně v případě jogurtů pomáhajícím zažívání, resp. jejich výrobci musím dát zapravdu. Opravdu fungují.
29. 10. 2007 | 13:23

Tomáš napsal(a):

Musím říct, že bandu pitomců co vymysleli vyšší úroveň zvuku u reklam bych rád dostal někdy do rukou. Často pracuji v noci, a mám v pracovně puštěný televizor. Při reklamách, a to i po půlnoci (sic!) vyběhne hlasitost tak, že mám co dělat, abych nevzbudil rodinu. Génia, který má za to, že mi tím reklamy vnutí, bych rád upozornil na to, že jedinou možnou obranou je zvuk okamžitě vypnout, což také činím. Ale v článku vám unikla jedna podstatná věc. Ten, kdo to platí je inzerent. A kdyby mu to vadilo, dávno by to TV provideři museli změnit. Obecná úroveň reklamy vypovídá nejen o lidech, kteří jí tvoří, ale i o lidech, kteří jim za to platí. Velkým firmám je to zřejmě šumák, vycházejí z předpokladu, že stačí jen do zblbnutí opakovat, kvalitu vem čert. A na konci řetězce stojí spotřebitel, který to, bohužel, začasté potvrzuje.
29. 10. 2007 | 13:45

Jirka P. napsal(a):

To,co tady vtipně komentujete (myslím samozřejmě reklamy) bych bez problémů podepsal.Fascinuje mne ovšem váš náhlý útok na "levicové anarchisty", kterým chcete údajně dělat reklamu vašemu budoucímu článku.To je,pane Kohoute,poněkud ubohé a dost podobné oněm reklamám.Neníliš pravda?
29. 10. 2007 | 14:08

bigvilik napsal(a):

Nejhorší je, že my, co reklamy děláme, za jejich hlasitost zčásti nemůžeme. Ano, vymícháváme je co nejlépe do poměru slova a muziky a efektů, ale dodržujeme přísně technické normy - jinak by to televize od nás ani nepřevzaly. Na každé televizi je technická přejímka, která kontroluje dodržení všech technických norem (kvalita obrazu i zvuku). Hlasitost, resp. poměr proti předchozímu pořadu, ovliňuje jen a pouze odbavovací pracoviště té které TV.

Subjektivně ovšem i ve stejné hlasitosti může reklamní commercial působit agresivněji než třeba TV inscenace - ta má devadesát minut a střídají se v ní pasáže tiché i intenzivní. Reklama je zkoncentrovaná do 30ti sekund.

Stejně tak my jen málo můžeme za "mučení" diváka nekonečnými bloky. Jako by si televize neuvědomovaly, že když reklamní blok obloží ještě sedmi několikaminutovými upoutávkami na něco, co jde až příští středu, že v nich prozradí půlku děje a že tu samou upoutávku už diváci viděli dvakrát při sledování téhož filmu, tak to si jen a pod sebou podřezávají větev... Méně je více.

Za co my, tzv. "vod reklamy," naopak můžeme, a hodně a dlouho, je stupidita a nesnesitelnost reklam. Ta se stupňuje s mírou zbabělosti u zadavatelů i agentur. Výjimečnost je riskantní - když nevyjde, hrozí postih. S blbou průměrnou reklamou "nic nezkazím." Zadavatel nepřijde o místo a agentura o klienta...

Bohužel, takhle to chodí.
29. 10. 2007 | 14:29

Čochtan napsal(a):

Dlouho mi nebylo jasné zda popisujete reklamu v ČR nebo v Německu. Je to stejná blbost tam i tady.

Na zvýšenou intansitu zvuku reaguji okamžitým přepnutím na jiný kanál.
Nechápu, že výrobci reklam ještě nezaregistrovali jak lidi se.ou ? Já zásadně už nekupuji věci na které jsem viděl pitomou reklamu.
29. 10. 2007 | 14:32

bigvilik napsal(a):

Ale zaregistrovali, jenže viz výše popsané. Naše nejúspěšnější kampaně (shodou okolností taky ty, které se spotřebitelům i líbily, což asi něco naznačuje) nikoli náhodou vznikly na značky, kde jsme mohli přímo přesvědčovat ty, kterým na výsledku záleželo, majitele, opravdu rozhodující managery, atd. Tam, kde se dostanete jen k druhému zástupci třetího náměstka regionálního přidržovače dveří, tam jsme nějak neuspěli...
29. 10. 2007 | 14:40

Alex napsal(a):

Mluvíte mi z duše, pane Kohout!!! Vtipné a pravdivé. Ty uřvané reklamy - něco hrozného. Fakt je, že většinou nevím, co inzerují, protože vždy co nejrychleji vypínám zvuk. Považuji to za absolutní neúctu k divákům. A za neúctu až sprosťárnu považuji také to, že TV programy jsou vlastně jen orientační, protože např. Prima nikdy nezačíná přesně. Ještě vždy stačí "šoupnout" nějakou tu reklamčičku uřvanou ...
29. 10. 2007 | 14:41

mowla napsal(a):

Je to úplně jednoduché - TV reklama dělí - podle mne, diváky na dva tábory:
1. 'hltající'
2. 'odmítající'
První skupina 'konzumuje' reklamy i zboží v nich nabízené bez rozmyslu, ani obecně tito lidé příliš nepřemýšlí, rádi dostávají věci 'na talíři'.
Druhá skupina vypíná zvuk či přepíná na jiný kanál, při výběru se reklamou příliš neřídí. Vrámci této skupiny pak existuje skupina 'extremistů', kteří po zaslechnutí reklamní znělky doslova skáčí po 'déóčku', někdy televizi dokonce vypnou - a při výběru zboží se důsledně vyhýbají označenému "znáte z TV reklamy"...
:-)))
Bohužel - první skupina je v naší společnosti nepoměrně početnější, takže není naděje, že by se 'kvalita' reklam změnila.
Nejjednodušší bude, když se příslušníci skupiny druhé přestanou ve vlastním zájmu rozčilovat nad reklamami (a skupinou první) a přijmou jako fakt, že statisticky vzato nejsou normální a nemají sociálně významný 'hlas'...
:-)))
29. 10. 2007 | 15:44

Ivan napsal(a):

Peníze, peníze, chce ta televize. Programy lepší nemá a lidi jenom hněvá, nejenže hněvá, ba na ně kašle, hlavně ať platí na naše mašle. Čas jí nic neříká a pořád naříká, peníze nejsou, dejte nám víc, pro Vás však lidičky, bohužel nic.
29. 10. 2007 | 15:49

Siky napsal(a):

Jesteze nemam televizi....
29. 10. 2007 | 15:57

jedlička napsal(a):

je fajn, že jsou reklamy, pokud už je nějaký pořad, který stojí za zhlédnutí, uvítám, že je přerušen reklamou... stihnu totiž záchod, zkontrolovat spící děti i zamíchat na plotně zítřejší oběd a nic mi neuteče...
29. 10. 2007 | 16:10

JC napsal(a):

Jestli ono to není tak,že zadavatelé reklam usoudili, že převážná většina národa u TV chrápe/není se čemu divit/a reklama je má probudit:-))
29. 10. 2007 | 16:13

insurgentes napsal(a):

Pane Kohoute, jestli s tím chcete opravdu něco dělat, vyhoďte televizi z okna. Udělal jsem to již před 10ti lety a dnes se při čtení Vašeho článku jen směju.
29. 10. 2007 | 16:44

West napsal(a):

A kdo vás nutí na tu reklamu koukat(Pokud vás skutečně někdo nutí nahlašte to na nejbližší policejní stanici)? Už dávno nejsou jen dva programy-stačí zmáčknout a hopla-ukáže se vám tam něco bez reklam! Čt nedává do filmů reklamu vůbec, jsou zde placené kanály absolutě bez reklam-nebo se díváte jen na Primu a Novu? No to vám tedy gratuluji k vašemu "skvělému" vkusu!
29. 10. 2007 | 17:35

EL napsal(a):

Díky, hodně jsem se pobavila. Smysl pro humor mě však opustil, když jsem před časem zůstala doma se sedmiletým nemocným dítětem, a jak jsem zjistila i s doktorem Uzlem. A ovladač k nenalezení. Uzel se nedá vydržet večer, ale proč ty jeho pindy pouštějí i přes den, tak to opravdu nechápu.
29. 10. 2007 | 17:58

Heda napsal(a):

Pane Kohoute,
jen si dovolim doplnitVas clanek o jednu perlu a sice : ten strasnej divnak, co mluvi s neexistujicim otcem/v minulem spotu umrelym dedkem/a rika mu tati kdyz nakupuji vydelavam na duchod. Pritom se kradmo ohlizi a vypada jako stoprocentni posuk. Dela to mistrne. Zajimalo by mne, co tomu rikaji psychiatri. Jsem rada, ze jste napsal svuj clanek a ja k nemu mohu pridat to, co mne jiz delsi dobu uplne konstrnuje.
29. 10. 2007 | 17:59

vlk napsal(a):

Tomášovi
jediné, co na tomto stáloza přečtení je řešení, kterým dokonale odfiltruješ reklamy! Dík za návod. Aspoňmám důvod koupit DVDrekordér.Zatímjsem neviděl smysl té investice.
29. 10. 2007 | 18:49

hola napsal(a):

Sadistické a nekrofilní mi přijde zpracování reklamy, kde muž "vypustí" svou ženu.
29. 10. 2007 | 19:00

Heda napsal(a):

..a kdyz je to vtipne, jako o tom sezranem Bobikovi, tak se to zakaze
29. 10. 2007 | 20:19

Václav Kadlec napsal(a):

Jak si tak pročítám článek i následné reakce, nemohu se zbavit otázky, proč se kritici reklam na tu televizi dívají, když jim ty reklamy tak vadí? Vždyť je to prosté - televize je prakticky zadarmo (i koncesionářský poplatek je pakatel), no a na oplátku v ní musím skousnout reklamu. Pokud budu reklamou tak podrážděný, že mě bude vytáčet do nepříčetnosti (a četnost slov jako "kretén" nebo "idiot" v této diskusi je důkazem, že řadu lidí do nepříčetnosti opravdu vytáčí), tak prostě televizi nechám vypnutou a film si půjčím v půjčovně. Mám to bez reklam, akorát mě to stojí padesát korun. Ať si vyberu to nebo to, je to jen a jen moje volba a nevidím důvod kvůli ní někomu nadávat do idiotů nebo kreténů. Je v téhle úvaze někde chyba? :)
29. 10. 2007 | 20:53

ujo napsal(a):

pan kohout jaksi pominul, že nebýt reklamy přišli bychom o vysílání té tržně úspěšné Novy a ji dohánějící Primy, vč. těch objektivních zpráv a komentářů mladých nezávislých analytiků ukazujících nám přednosti trhu bez přívlastků
29. 10. 2007 | 21:35

West napsal(a):

Václav Kadlec: Padesát za pujčení DVD? Kde to žijete? U nás je nejdráž za 30 a to už musí být nějaká supermegagiga novinka! Za pádě máte dneska už skoro 2nová dvd ze stánku(a musím přiznat že některé filmy z edice Aha nebo Blesku stojí za to! Alespoň něco užitečného tyto dvě periodika dělají!)Jinak absolutní souhlas!
29. 10. 2007 | 21:50

Madla napsal(a):

Děkuji, je to vtipně napsané a pobavilo mne to. Také mi připadá reklama na jogurty ujetá, nehledě k tomu, že se mne snaží přesvědčit, že není člověka bez problému se zažíváním a jestli opravdu pomáhá tak to jen dokazuje, že obsahuje to, co dělá jogurt jogurtem tak jakýpak zázrak.
Reklama ano, ale s vtipem a lehkou nadsázkou, copak to dnes už nikdo neumí?????
29. 10. 2007 | 23:06

Jana napsal(a):

Díky, opravdu vtipně napsané, zvlášť ta záchodová štětka. Mě osobně opravdu fascinují ty záchodové série, a v poslední době tragédie ryby, která peláší do záchodu. To ale ještě není nic proti reklamě na ten nápoj (a kuriózní je, že jsem zapomněla na který to bylo, což jediné jsem si asi měla zapamatovat) - když se táhne ta slina k hrdu flašky. To opravdu nechápu, a opravdu je mně na zvracení.
29. 10. 2007 | 23:17

J. Švorčík napsal(a):

Náhodou fajn věc, když jde reklama na Prostenal, starší pánové si odskočí vyčůrat se a nepřijdou o děj filmu
29. 10. 2007 | 23:57

Ali napsal(a):

Přesné a trefné. Jogurtové šílenství je hrozné a i když mám jogurty ráda tak je jím proto že mi chutnají a ne kvůli trávení, které mám i bez nich vynikající. Ještě nesnáším ty bláboly, které se mě snaží přesvědčit že když mám lupy, celulitidu nebo černé tečky na pleti, popř. kdybych nepoužila ten správný deodorant tak bych snad ani neměla vylézt na ulici mezi lidi, o tom že bych si našla partnera nemůže být ani řeč.
30. 10. 2007 | 06:05

Ottka napsal(a):

Já se na reklamy náhodou dívám velmi zodpovědně, dokonce si zapisuji nabízené produkty a to proto že si je rozhodně nikdy NEKOUPÍM!! Zvláště ty uprostřed napínavého děje.
30. 10. 2007 | 07:01

FBI napsal(a):

Ten čínský chlapeček je synem české matky a thajského policisty. Matka se do Čech vrátila a bydlí v Říčanech.
30. 10. 2007 | 07:32

Hygienik napsal(a):

Pane Kohoute skvělé! Jste příbuzný s VELKÝM Pavlem Kohoutem? Do TV navrhuji soutěž: zasílaly by se použité toaletní papíry nebo vložky a kdo by jich poslal nejvíce, vyhrál by exkurzi do ČOV.
30. 10. 2007 | 07:35

ater napsal(a):

To Václav Kadlec: máte pravdu že filmy je lepší pustit z DVD (mimochodem u nás stojí půjčovné také 50 korun). Ale nezapomínejte, že v televizi jsou i jiné žánry - publicistika a zprávy například.
Jinak docela dobrý recept (když nechceme být tak radikální abychom vyhodili celou televizi) je smazat z předvoleb komerční stanice. Udělal jsem to před rokem a jsem velmi spokojený, vůbec nic nepostrádám. Tedy kromě BBC, ale to bohužel v tomhle domě přijímat nelze.
30. 10. 2007 | 08:03

sonina napsal(a):

Velmi vtipný článek.Dlouho jsem se tak nezasmála.Reklama je opravdu některá ubohá a některá uplně nechutná.Po reklamě na coca-colu bych se jí už nikdy nenapila.Ty slinty,no prostě hnus.A jogurty už prostě nekupuji.
30. 10. 2007 | 08:15

kája napsal(a):

že není nivět, jak se koná na wc potřeba? A co ten chlapeček, co koná potřebu na míse? Ten jak zjisté, že mu došla náplň do přehlušovače smradu... (mimochodem podobné výrobky, zejména rozprašovače, jsou obviněny že způsobují astma). A co ten druhý, co mu právě došel ten úžasně hebký hajzlpapír?
Taky je zajímavé tažení proti chudákům baktériím (Suralová po nich jde jak pominutá)A na druhé straně ten kouzelný jogurt na zažívání, který je kouzelný právě proto, že obsahuje bakterie (ale pro jistotu se tomu v reklamě říká něco jako bifidus). Bakterie potřebujeme a to i ty "zlé" v domácnosti - trénují nám imunitu a když tam nejsou, tak imunita začne bláznit a bojovat z nudy proti vlastnímu tělu.
30. 10. 2007 | 08:28

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Weste, dobrý den,

žiju v Brně :)

V.Kadlec
30. 10. 2007 | 08:51

J. Švorčík napsal(a):

Na věci, které nekupuji, mi reklamy nevadí, koneckonců Nova a Prima jsou financovány pouze z nich. Reklama na základní potřeby (toaletní papír, vložky atd.) mne štve, protože si to každý stejně musí koupit a pak se to projeví na ceně.
30. 10. 2007 | 08:59

Líný černý pes napsal(a):

to autor :
No Vy jse tomu dal. Aby se pes mohl vyjádřit, užíval si včera části večera u známých u televize (pes ji nemá) a nestačil čubrnět, co je to za reklamy. Doteď mně bolí břicho od smíchu. Ale denně? Ani omylem, televize u mně nebude.
30. 10. 2007 | 12:39

West napsal(a):

Ater:Ale ta televize klidně jde vyhodit! Většína publicistky je naštěstí v internetových archivech a ČT 24 je také online(o nějakých jiných seriozních zprávách v malém českém rybníčku většinou přeplněného bulvárem se ani nedá mluvit).

Pane kadlec tak to tám máe fakt drahý!))
30. 10. 2007 | 14:02

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený pane Kohoute,

velmi dobré postřehy, ale v současné době žijeme v období trhu nabídky. Není problémem šmejd vrobit, je problémem jej prodat v konkurenci dalších šmejdů. Proto se každý snaží jak umí a není proti tomu obrany, kromě racionality samotného spotřebitele.

Samotná reklama má mít pro spotřebitele i užitnou funkci - informovat jej o určitém výrobku nebo službě. A to, pokud možno,objektivně.

Že v současné době produkované reklamy danou funkci příliš neplní je zcela zřejmé. Jsou spíše zaměřeny na šok (ať již zvukový nebo obrazový) a věcnost je věcí okrajovou. Nakonec i v ekonomice jsme přece měli šokovou terapii a mnozí ji horlivě doporučovali.

V reklamách protékají desetimiliardy, které nakonec zaplatí i ten, který se na ně rád dívá.

Smutné ovšem jem, že tento reklamní trend se objevuje i v konkurenčním boji televizí, takže jak Nova, Prima Tak i ČT se snaží diváka šokovat.
30. 10. 2007 | 14:21

Jana napsal(a):

to bigvilik:
tak teď už tomu rozumím! Vždycky jsem si říkala, jak můžou bejt ti autoři tak trhlí a podbarvovat reklamu různejma zvukama, že jí není vůbec rozumnět. I když to platí hlavně pro rádia, kde na cosi lákají a při tom přes kravál není ničemu rozumnět. A ono je to podle normy! To jóóóóó.
A je ta norma stavěna na 20ti letý uši nebo na stoletý?
30. 10. 2007 | 14:57

Slušný člověk napsal(a):

Ne schizofrenici, to jsou ti nejchytřejší. Doktoři je nechápou, a proto se brání chemicky.
30. 10. 2007 | 15:16

bigvilik napsal(a):

Milá Jano, ironie je hezká věc, ale jen pokud víte, o čem mluvíte. Existují technické normy, které žádný příspěvek nesmí překročit. Příspěvek = pořad. Platí pro reklamu, TV inscenaci, cokoliv. Co s tím pak udělají v dané televizi či v daném rádiu, už nikdo jiný neovlivní. Kdyby byl příspěvek přes normy, třeba by se ozývalo pouze vrčení, zkreslení, zpětná vazba, atd.

Pokud nějaká rozhlasová reklama řve a není jí rozumět, je to jen případ špatného zvukového mixu. Ale mimochodem, asi netušíte, že většinu rozhlasových reklam si zadávají menší zadavatelé (autopůjčovny, prodejci oken, etc.) přímo u rádií bez prostřednictví reklamních agentur, a rádia si ty spoty produkují sama.

A zase převládá pocit, že čím víc agresivně, tím líp. Přitom mezi třemi "nařvanými" reklamami se nejlépe prosadí ta, která je jiná. Tedy třeba tichá.
30. 10. 2007 | 16:56

Ijen Pen Hejl napsal(a):

Pane Kohoute, reklama je kolektivní dílo. Mluví do ní mraky úředníků z marketigu. U některých klientů je to třeba i 15 lidí, povětšinou ekonomického vzdělání. Podle toho to pak vypadá. Nuda a šeď. Žádný vtip. Největší koncentrace tzv. kostičů zábavné reklamy je v SAB. Neumíte si představit horší úroveň mechanického myšlení, bez kapky nadhledu.
01. 11. 2007 | 18:06

Michal Srb napsal(a):

Vcelku s Vámi lze souhlasit, nicméně je třeba zmínit jednu skutečnost - ve většině případů to nejsou vyšinutí jedinci z reklamních agentur, ale právě klienti, kteří nutí kreativce dělat věci tak, jak by je agentura sama od sebe většinou nikdy neudělala, jenže klient je klient... Pravdou je, že v marketingu působí čím dál víc lidí, kteří oboru nerozumí a marketingová rozhodnutí nejsou dělána podle "zdravého selského rozumu", ale na základě různých "nezávislých" výzkumů a analýz, které jsou ovšem velmi snadno manipulovatelné.
02. 11. 2007 | 12:19

Ijen Pen Hejl napsal(a):

Výzkumy, zejména focus groups, jsou rakovinou marketingu. Udělá se vtipná reklama, respektive scénář, nechá se okomentovat skupině obyčejných lidí a pak se to natočí. To je cesta do pekla. Umíte si představit, co udělá s dobrou reklamou patnáct obyčejných lidí? Každý si řekne svoje a vypadne z toho nudné nic, ale manažer, který se bojí udělat vlastní rozhodnutí má alibi. Nechal to přeci testovat.
02. 11. 2007 | 14:14

Ivo Peterka napsal(a):

Velmi trefné. Velmi přesné.
05. 11. 2007 | 10:45

Miki napsal(a):

Dělat nějakému výrobku neomezeně reklamu by mělo být nějakým způsobem regulováno. Je přece úplně nesmyslné, aby si výrobce mohl dát do nákladů, t.j. do ceny výrobku, jakékoli náklady na reklamu. Výdaje na reklamu by měly být regulovány například tím, že by mohly být součástí prodejní ceny pouze do určitého (a nízkého) procenta. Cokoli nad stanovenou hranici by šlo hradit ze zisku a nemohlo by být součástí nákladů. Tím by bylo možné zabránit záplavě nesmyslné reklamy jak v televizi, tak i v rozhlase a v poštovních schránkách....
Současný stav je šílený!!! Hlasitou reklamou zasahují všichni do mých individuálních svobod, protože neustále musím měnit hlasitost vysílaného programu. Jde nepochybně o porušování Ústavy ČR a skutečně se divím, že to dosud nikdo nenapadl stížností u Ústavního soudu.
Právo televize a rozhlasu vysílat hlasitěji reklamu, t.j. měnit intenzitu hlasitosti u diváka či posluchače končí právě tam, kde omezuje svobodnou volbu jiného.
Pokud nějaký idiot chce mít pořady s měnící se intenzitou zvuku, nechť je tato možnost pro uvedeného idiota zachována tak, že bude možné takovou volbu nastavit přímo v přijímači. Všichni normální konzumenti by nepochybně tuto volbu natrvalo přepnuli na OFF!!!
17. 11. 2007 | 13:17

xempth napsal(a):

To Miki :

Hezký den. Stejně tak jako Vy máte spostu práv a svobod, tak je mají i další lidé. Někteří z nich se rozhodli podnikat v médiích. Je to jejich svobodné rozhodnutí. Poskytují Vám určitou službu s tím, že jste nucen při tom být občas rušen reklamou. Pokud takovou službu nechcete, tak jí nevyužívejte.
( Nehovořím o ČT, to je kapitola sama pro sebe ).
27. 11. 2007 | 15:37

brouk napsal(a):

Jedna z bezkonkurenčních je ta zvrhlost kde si slonice pochvaluje jak má úžasnou vůni v bytě i s dávkovačem,tudíž se nemusí starat o smrad,který vychází z bot jejího manžela stonožky.No to je tak úchylné,že by ta reklama měla být zakázána do 12 let.Chudáci děcka,ten tvůrce musel být lopata s velkým L.
17. 01. 2008 | 10:10

ff napsal(a):

<a href="http://www.e-tokyomoney.com">クレジットカード 現金化</a>
<a href="http://www.fudousanget.com">不動産</a>
<a href="http://www.yieldtrust-top.com">投資</a>
<a href="http://haken.adecco.co.jp">派遣</a>
<a href="http://www.117-web.com">データ復旧</a>
<a href="http://www.tealla.jp/">コンタクトレンズ</a>
<a href="http://www.implant-dr.jp">インプラント</a>
<a href="http://www.2dou3.com">不動産</a>
<a href="http://www.fx-gaitame.com">FX</a>
<a href="http://kazuboy.jp/blog">アフィリエイト</a>
<a href="http://www.adire.jp/cashing...">キャッシング</a>
<a href="http://www.lingollc.com/">toefl</a>
<a href="http://www.faith-go.co.jp/">パソコン自作</a>
14. 10. 2008 | 07:34

ff napsal(a):

[url=http://www.biyou-m.com/]美容整形[/url]
[url=http://www.417417.jp/]引越[/url]
[url=http://www.kawase-market.com/]外国為替[/url]
14. 10. 2008 | 07:37

tělový jogurt napsal(a):

A což teprve reklamy samotné. Pamatuji doby – je to nějakých deset, možná patnáct let – kdy reklamy bývaly méně agresivní, občas i vtipné a daly se přečkat bez nepříjemných pocitů.
15. 09. 2009 | 10:22

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 00:43

business loans napsal(a):

freelance writer
04. 09. 2011 | 05:54

Eremiáš Muhembo napsal(a):

Zaplať kdokoliv za TV rekordéry :)
Pokud pocítím nutkavou potřebu shlédnout něktré z úžasných děl,kterými nás televizní stanice krmí,nastavím si nahrávání a usednu k "bedně" minimálně o půlhodinku poději.
Pak můžu voňavého pána na koni či motorce bez problémů přetočit. Mimochodem značku pánské kosmetiky,kterou dotyčný pán propaguje jsem měl docela v oblibě. V oposlední době si ve chvíli kdy jí zahlédnu vzpomenu na reklamu a udělá se mi nevolno.
Před pár lety šel do kin třetí díl hvězdných válek a nejmenovaná komerční tv stanice zařadila do vysílání díl předcházející (tedy druhý). I vyrazil jsem tedy do videopůjčovny s představou filmu bez reklamních bloků a v pětikanálovám zvuku. Pracovnice půjčovny mi následně sdělila,že film dávají večer v televizi a protože nikdo nechce koukat na reklamy jsou všechny jejich kopie filmu jsou vypůjčené,může mi nabidnout (chodil jsem tam dlouho a často) jenom jednu videokazetu,kterou zrovna vyřadili z důvodu zmačkání na začátku. Když si ovšem přetočím reklamy (znělky studií a tak) vlastní film je v pohodě.

Eremiáš
15. 12. 2011 | 13:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy