Komunisté ve vládě – máme se bát?

23. 03. 2010 | 14:43
Přečteno 11968 krát
Asi by nezavřeli hranice a nezačali masově zatýkat. Přesto by byli nebezpeční.

Někteří poněkud lehkomyslněji založení politologové občas tvrdí, jaký to byl v roce 1981 od francouzského prezidenta Mitteranda geniální nápad přizvat komunisty do vlády. Zkompromitovali se, ztratili přitažlivost a voličské preference. Na hodně dlouhou dobu.

Když je řečeno A, je třeba říci i B. Francouzští komunisté se zkompromitovali, ale bylo to hodně drahé. Během své vlády energicky utráceli, znárodňovali, zvyšovali minimální mzdy, přidávali dovolenou a snižovali pracovní dobu, zdaňovali bohaté („daň ze solidarity“) a posilovali práva pracujících. Přesně tak, jak se od komunistů očekává.

Toto vše pochopitelně muselo skončit ekonomickým fiaskem. A také skončilo. Za vlády socialistů a komunistů vzrostla nezaměstnanost a státní dluh. Frank naopak klesl díky třem devalvacím během krátké doby. Bohatí se zčásti přesunuli do Švýcarska, Lucemburska nebo Británie.

Co však bylo horšího, špatná hospodářská politika nastartovaná radikálně levicovou vládou měla následky. Výdajový program vlády, je-li nastartován, se pak těžko ruší. Postátněné podniky ztrácejí konkurenceschopnost a později je třeba je složitě privatizovat. Vymoženosti pro pracující, pokud jsou přehnané, vedou k tomu, že zaměstnavatelé raději nezaměstnávají. Na následky katastrofálního vládnutí komunistů doplácí Francie dodnes. (A to šlo o pouhé tři roky!!!)

Francie makro
Francie makro


Otázka tedy zní: jsme my, Češi, opravdu tak neskonale retardovaní, abychom si museli ještě jednou pálit ruku o stále stejná kamna?!

Někteří politologové myslí, že to není problém. Možná není, pokud člověk abstrahuje od takových přízemních detailů jako je zaměstnanost, daně, stabilita měny a podobné nepodstatné triviality, se kterými my ekonomové neustále prudíme.

A nebojme se komunistů. Bojme se lidské hlouposti.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kolega fyzik napsal(a):

vyborny blog. Ale narodu to stejne nepomuze, nadeje, ze stat nekoho obere a da mi jeho penize, aniz bych hnul prstem, to je pro mnohe prilis silne lakadlo.
23. 03. 2010 | 14:48

Marcus Agrippa napsal(a):

Hezký údernický článek. Takže už se to strašení komunisty začíná upravovat - od návratu totality k ekonomickému kolapsu - BRAVO. V Číně jsou taky komunisti a Čína jede na plný plyn. Dubčekovi komunisti byli komunisti, ale zároveň to byli reformisté ( a kdoví jak by ČR ekonomicky vypadala nebýt normalizace ).
23. 03. 2010 | 14:55

Emissary napsal(a):

Jo, jo, pane Kohoute.

Od té doby jsou skoro všichni Francouzi komunisté. To nás čeká PeheBudoucnost. A UK je na tom podobně.

Za tři měsíce si začnu zpívat, jen tak, aby mě neupálili.

Přes spáleniště, přes krvavé řeky.... :)
23. 03. 2010 | 14:57

Ládik napsal(a):

Máme jich ve vládě dost.
23. 03. 2010 | 15:01

Ford napsal(a):

Tak ta Čína mě dostala. Za takových podmínek jak v Číně bychom jeli i my a rychleji.
23. 03. 2010 | 15:03

Petr napsal(a):

Díky špatné politice ODS od r.2007 pod kuratelou Bursíka a Jack, Paroubkovci s komanči letos zvítězí. A historie Francie za vlády komunistů, by bylo pro nás, jak cesta rájem.
Bude špatně, hodně špatně a dlouho.
23. 03. 2010 | 15:07

vlk napsal(a):

Mno tak to sice chvilku trvalo, ale Kohout se nám vrátil v oslnivé formě.Chce s emi napsat -konečně! Protože už mne nudilo s ním souhlasit. Když začal být normální.

Teď už jsem zase v poho -Dolly , pardon Kohoutoviny se vrátily.
pane Kohoute, buďte tak laskav a netroškařte. Všechny ty tři křivky protáhněte až aspoň do konc e 2009.Jistě je máte k disposici.
A podívejme s e , jak se nám vyvíjeli ,řekněme -v posledních dvou letech. Jakých dosáhly hodnot.tedy v době, kdy žádný francouzský komunista s e k vládnutí neopřiblížil ani na světelný rok.Kdy dokonc e politickým hegemonem byla francouzská ,ale dokonc e světová pravice.
Kdy dovedla svět ke globální krizi nevídaných rozměrů. Kd yproběhla dramatický a gigantická socializace soukromých ztrát.Na tuhle vaši Kohoutovinu s e dá totiž odepsa jediné - francouzská levice skutečně zacloumala v krátkém období s Francií. POUZE s Francií. Zastánci trhu bez přívlastků - což nepochybně administrativa GWB byla, dokonale zacloumala s globální ekonomikou. A zejména s ekonomikou euroatlantických zemí. A zdá s e, že ji dokonce definitivně dokázala vyřadit jako světového lídra.
Takže francouzští komouši sou dokonalými břídili, ve srovnání s tím, co dokázala pravice. sna d uznáte, že místní lokální krize není totéž, co krize celosvětová. A stejně tak asi uznáte, že pokles Evropy na druhořadou ekonomiku je daleko větší výkon , než ekonomické zpomalení jednoho evropského státu.

Takež teď k našim komoušům a jejich účasti ve vládě. Nechci je tam. Ale pokud chceme jednou pro vždy vyřešit problém 20% zablokovaných hlasů, oni do t vlád y budou muset. A třeba se mnou budete souhlasit v názoru, že horší rozpočet než jaký sestavili tři pomazaní , totiž Kalousek, Topolánek a Janota ma 2009a který nechali prohlasovat s úsměvem na tváři asi už nesestaví nikdo. Ani komouš. A zadlužit zemi během jednoho roku o 1/4 dluhu, který sbírala celých 20 let? tak to asi taky ani komouš nepřekoná.
Jsem vážně rád, že jste zpět v původní formě! chybělo mi to.
23. 03. 2010 | 15:09

Vajíčko napsal(a):

Kohoute,vládnou nám komunisté ,rudooranžovomodře-strakatí kapitalisté,jen mají různě zbarvené pláště ,proto je stát vytunelovaný a ekonomicky a morálně na dně !!!
23. 03. 2010 | 15:10

Emissary napsal(a):

Marcus Agrippa,

tedy takle se plést, když už to každý o Číně ví. Fantazie či blouznění? :)
23. 03. 2010 | 15:16

Marcus Agrippa napsal(a):

Emissary:
co každý ví? Že v Číně už žádní komunisti nejsou ( jen si tak ještě říkají )?
23. 03. 2010 | 15:19

Jirka H. napsal(a):

vlk:
Z celého srdce si přeji, abyste měl pravdu v tom, že už nikdo nesestaví horší rozpočet...
23. 03. 2010 | 15:22

badatel napsal(a):

Vážený autore,
měli bychom se bát především lidí jednostranného vidění, jako Vy.
Pokud by komunisté v ČR zavedli zákon a pořádek a la USA, kde finančník Madoff dostal 150 let natvrdo, popříadě zabezpečili téměř desetiprocentní růst HDP jako v Číně, pak by je s radostí volila většina národa.
Problém je, že KSČM takový program nemá,nebo o něm decentně mlčí.
23. 03. 2010 | 15:28

xx napsal(a):

No ted jsem teda na rozpacich. Pan Kohout pise ze prizval prezident komunisty do vlady v roce 81. Podle grafu ale tehdy jiz nezamestnanost nekolik let letela strme vzhuru, trend je jasne patrny. Taktez podivi verejnych vydaju k HDP roste spis tak od roku 1973 podle toho grafu.

Tak budto nelze delat takove zavery, nebo komunisti vladli od roku 1971 ?? Nebo to je trosku v necem jinem, treba ze levicaci obecne utraceji a ziji na dluh at maji komunisty ve vlade nebo nemaji ?
23. 03. 2010 | 15:32

Emissary napsal(a):

badateli,

jenomže u nich to je jinak. Oni naši milovaní komunisté chtějí zavést milionářskou daň a další zrůdnosti. :)
23. 03. 2010 | 15:34

Emissary napsal(a):

Marcus Agrippa,

říkají si tak pořád a chovají se tak pořád. Jen pokrytecky převzali metody kapitalizmu 19. století, horší metody, než socialisté celého světa v naši době.
23. 03. 2010 | 15:38

xx napsal(a):

vlku: vzdyt dobre vite ze na tom moc nesejde. Pokud se rozjede vlak mandatornich, neboli ze zakona povinnych vydaju, je slozite ho zastavit. Zejmena ve Francii kde maji temer permanentni stavkovou pohotovost.

Takze rozum do hrsti. Chapu ze jste trochu roztrzity od radosti, ale to snad prejde ;)
23. 03. 2010 | 15:42

Emissary napsal(a):

xx,

ono je to trochu jinak. Pilně studujte.

http://cs.wikipedia.org/wik...
23. 03. 2010 | 15:44

Marcus Agrippa napsal(a):

Emissary:
proboha vždyť Vy už nevíte co napsat.
23. 03. 2010 | 15:46

hovorka11 napsal(a):

kolega fyzik:
stát obírá lidi o peníze a dává je finančním magnátům. Je to především naopak než píšete. Komu bude dovoleno skupovat státní dluh cca 67 miliard, který je občanům navalen na hřbet ? Bankám, nebo občanům, které mají v těchto bankách uložené peníze, kterými by mohli státní dluh s úroky skupovat ??
Vláda se snaží naše peníze zachovat bankám a nás dojit ještě většími úroky cca 6%. Našimi penězmi si banky budou zvětšovat zisk nezávisle na propadu výroby, nejvíce peněz se přelije do kapes managerů a zahraničních mateřských bank. V budoucnu to zaplatíme daleko více, než jak uvádí Klaus- že prý máme vysokou podporu v mateřství a že to zatíží naše děti. Pravda je úplně jinde a úplně v daleko větších penězích !!!
23. 03. 2010 | 15:46

Emissary napsal(a):

Marcus Agrippa

Hmm a není to naopak?
23. 03. 2010 | 15:51

twardowski napsal(a):

Komunisti ve vlade? Urcite, ti z ODS a CSSD jsou tam dvacet let.
23. 03. 2010 | 15:53

jo napsal(a):

Co takhle zhodnotit poslední čtyři roky vlády přeběhlické většiny ODS? Tam se nikomu moc nechce štourat, protože si díky podvodu se superhrubou mzdou a stropům přišli na slušné peníze.
23. 03. 2010 | 15:58

Lukáš Bušina napsal(a):

Kohoutoj je možné se místo na Francii soustředit třeba na Kypr, kde má komunistická strana ve vládě už dlouho tradici?

Ale jasně chápu. Pak by jste z tohodle udělal pouze ideologický blábol a to Vy nechcete.

Návrat do starých kolejí? A tak pěkné byly předešlé blogy. Je vidět, že demagogie je některým lidem vlastní.
23. 03. 2010 | 16:05

xx napsal(a):

Emissary:

Tenhle odkaz jsem prostudoval, ale odpovedi nenasel. Mozna by jste mi mohl jako dobry ucitel napovedet, co ?
23. 03. 2010 | 16:07

ms napsal(a):

Podíval jsem se na ty grafy a z nástupem komunismu se nic radikálně nezměnilo, spíše šlo o dřívější trendy. A jinak to že liberálové mají své mantry proti státním podnikům a proti vysokým daním není ještě argument. Do průšvihu se člověk může dostat s libovolným hospodářstvím stejně tak jako prosperovat může i navzdory liberálním heslům.
23. 03. 2010 | 16:09

zdeněk napsal(a):

Prožil jsem většinu života v komunistické ochraně a proto říkám dál od nich a raději bez nich.Když jsme mnohokrát před sam.revol. jako nepolitici uvažovali o tom,že by mohlo přijít ke změně,nedovedl si nikdo představit, jak by se provázané hospodářství v rámci RVHP mohlo přetransformovat a jak dalece pracovní morálka a rozdvojený charakter občanů umožní fungování nějakého nového systemu. V dějinách je dost období hospodářského a morálního marazmu a trvají dlouho. U nás před listopadem prohospodařili ,co mohli,komunisté a jejich přisluhovači v NF a po listopadu rozkradli titíž.Nikdo mimo ně neměl přístup k informacím a známost o vazbách a možnostech.Pan Havel se mýlil,to neměl být samet,ale malý Pinočet.S komunisty jsme měli skončit,odstranit,nedat možnost,ale nestřílet.Bylo to ovšem těžké.Samet nás odsoudil k tomu,že jsou komunisté,nemyslím řadové členy,ale jejich kádrové rezervy,náměstci,ředitelé,vexláci,kolotočáři,milicionáři,vedoucí svazáci,ale i vysocí funkcionáři ROH nalezlí všude.Nyní i jeden z nich bezostyšně pomýšlí na obsazení místa prezidenta. A to je po 20 letech od PÁDU KOMUNISTŮ,jak by řekli mladí, hustý.
23. 03. 2010 | 16:10

hooven napsal(a):

neobolševický komentárot pehe psal, že se komoušů bát nemusíme. tak nevim......
23. 03. 2010 | 16:14

Emissary napsal(a):

xx,

OK.:) Je tam uvedené, že podruhé byli komunisté ve Francii ve vládě v r. 1981, pak jejich volební preference až do současnosti. A nezapomínejte, že zásahy do ekonomiky mají nějaké zpoždění. Kromě toho socialisté ve Francii byli dost často pod vlivem komunistů.

Pavel Kohout to jen zjednodušil, nezkreslil.
23. 03. 2010 | 16:14

hoven napsal(a):

jak řiká soudruh paroubek, lidi si na ty komouše nakonec zvyknou
23. 03. 2010 | 16:15

otokar napsal(a):

Kohoute,
tak nezaměstnanost je zásluha komunistů?
Jste demagog! Je to přece zásluha Paroubka!
Proč? Může totiž za vše. Až umře, co si počnete?
Budete musit angažovat barbuchu.
23. 03. 2010 | 16:18

Olda napsal(a):

To, co popisujete, je jakýsi risk v rámci systému. Ten může nastat, i když bude vládnout pravice. Například maďarské pravicové vlády nastartovaly dnešní enormní zadlužení, postkomunistická levice v tom pokračovala, teď právě ona šetří. Jsem zvědavý na Fidesz...

Jde ale o to, že se Pehe zabýval otázkou, jestli podpora KSČM pro menšinovou vládu ČSSD nebo přizvání KSČM do vlády může ohrozit naše svobody nebo změnit režim. A tady s ním souhlasím, že nikoliv.
23. 03. 2010 | 16:20

xx napsal(a):

Emissary: a co ja sme psal ?? Ja tvrdim ze z grafu pana Kohouta je jasne patrne ze predevsim nezamestnanost strme rostla jiz nekdy od roku 1974-75 takze ty prime souvislosti s komunisty to nepotvrzuje a je to spise dusledek levicove politiky jako takove. Ale jiste tam budou i jine faktory.

Snad mne tezko muze nekdo podezirat z toho ze jsem komunista nebo jim nejak fandim. Ale takoveto odflaknute analyzy spise nahravaji zastancum komunistu protoze jsou snadno napadnutelne.
23. 03. 2010 | 16:20

radek napsal(a):

ODS a STOP 09 jsou největší nebezpečí pro tento stát, neboť pokud by došlo na jejich asociální privat. "recepty", tato společnost se přiblíží sociální katastrofě a z toho vyplývajícíh důsledků...
23. 03. 2010 | 16:23

ms napsal(a):

xx, pardon ale v 70. letech vládla ve Francii pravice prosím pěkně, levice nastoupila (prezident i vláda) až v 81. Ta nastartovala ten propad který zmínil pan Kohout ale neobratně ho připsal následujícím vládám :)
23. 03. 2010 | 16:25

socan napsal(a):

Kohout, koukaj. Jako tlachal jsou dobrej, ale to je všechno. Za posledních dvacet let komunisti nevládli. Nezaměstnanost hrozivá, státní dluh hrozivý, občanská práva v háji. Vymahatelnost práva v háji. Tak co to kecaj. Ještě že nějaké biliony po těch komunistech zůstaly z toho socíku. Jinak by jsme nevydrželi ani těch dvacet let. Tak se jdou vycpat Kouhout. Slepice na hnoji snad to jsou schopny poslouchat.
23. 03. 2010 | 16:28

radek napsal(a):

Jan Keller: Dva druhy pravicových voličů

http://www.blisty.cz/2010/3...
23. 03. 2010 | 16:29

Emissary napsal(a):

xx,

to máte jedno. Oni to pochopit nechtějí, kdyby to bylo delší, ani by to nečetli. Možná by pochopili bramboru oloupanou na hlavách delší strany. O neoloupaném středu by si mysleli, že to je jejich hmotný svět odvozený od vůle Marxe.

Asi jsem to přehnal. Teď mi začnou spílat. :)
23. 03. 2010 | 16:30

NL napsal(a):

Jó grafy to je prima. Tak si to období srovnejme. Nezaměstnanost v letech 1979 -1984.
Francie (soacani a pak i komouši):
5,9; 6,4; 7,4; 8,1; 8,4; 9,8
UK (železná lady): 5,7%; 6,8; 10,4; 10,9; 11,7; 11,6,
ČR (KSČ): 0;0;0;0;0;0;
23. 03. 2010 | 16:33

Emissary napsal(a):

xx,

no vidíte a je to tady. :)
23. 03. 2010 | 16:38

češka napsal(a):

Pane Kohoute, proč ODS, CSSD, KDU, Zelení a TOP 09 dělají pro Komunisty volební kampan?
Dle mého názoru všechny tunely a skandály jsou voda na jejich mlýn, a ještě je to nestojí ni korunu.
A to ješrě "velkoryse prehlédnu", ze oni presně vědí nejen kdo kolik ukradl, ale i kam to schoval.
Kdyby zverejnili jenom záměr vrátit do rozpočtu co nejvíce "vytunelovaných" peněz, tak ušetrí i na bilbordech. Lidé si vzpomenou, jak úspěšní byli po únoru....
23. 03. 2010 | 16:45

Al Jouda napsal(a):

Nemusíme se vlády komunistů bát, když budeme všichni volit VV !
23. 03. 2010 | 16:46

xx napsal(a):

NL: CR(KSC) 0 jen diky tomu ze nezamestnane zavirali do vezeni nebo do pracovnich lagru a ti kteri unikali policii nebyli v zadne takove evidenci vedeni. Nezamestnani ovsem i za komunistu existovali, jen se jim nerikalo nezamestnani ale povaleci, flakaci atd....

ms: jak rikam takovehle odbyte analyzy a na prvni pohled nepodlozene zavery jsou jenom na skodu.
23. 03. 2010 | 16:49

Duroy napsal(a):

S názory pana Kohouta se zpravidla setkávám zde, či E15. Někdy souhlasím, někdy mám výhrady, ale budiž, názor.
Ovšem toto dnešní extempore s grafy, to mne dostalo a představa, že jste pane Kohoute, byl ve své době, jedním z ekonomických expertů této země (V rámci NERVu) mne přivádí do mdlob.
23. 03. 2010 | 16:54

NL napsal(a):

NL nepotřebuje osvětlovat dobu kterou sám zažil. NL by chtěl nějaké vysvětlení ohledně křivek nezaměstnanosti, které byly stejné v celé západní Evropě. A to bez ohledu na to, zda tam, či onde vládla levice, nebo pravice.
23. 03. 2010 | 17:03

vůdce napsal(a):

Je třeba správně nasměrovat DSSS. Je trapné, když útoči tam, kde ani smrt nic nemůže vzít. Odjakživa byla ultrapravice štítem před jakoukoliv barevnou levicí. DSSS musí přejít od naivní strany k fanaticky fudamentální stranu. Nebát se pustit cizí ani vlastní krev. Privátní sektore, zastavte toky k slabším a nemocným. Investujte do ultrapravice. A k tomu nám pomáhej bůh.
23. 03. 2010 | 17:05

stále rebel napsal(a):

Pro Duroy.
Kohout působil jako poradce ministrů financí. V letech 2002 až 2003 v týmu Bohuslava Sobotky (ČSSD), v letech 2004 až 2006 v týmu Vlastimila Tlustého (ODS).
23. 03. 2010 | 17:16

vlk napsal(a):

Jirka H.
neděste mne! Vy jako myslíte , že partička Kalousek, Topolánek, Janota bude zase sestavovat rozpočty?
23. 03. 2010 | 17:19

václav franče napsal(a):

Češi opravdu nejsou retardovaní, aby si znovu spálili ruce o pravicová kamna!!!
23. 03. 2010 | 17:25

Zahradník napsal(a):

Je třeba se vypořádat se všemi členy zločinecké organizace KSČ, jinak se neposuneme dál. Chceme-li mít pěknou zahradu, musí plevel pryč.
23. 03. 2010 | 17:26

Emissary napsal(a):

NL,

jestli jednou někde vládla levice, pak je jedno, že někde někdy po ní začala vládnout pravice. Všechny hlouposti levice musela pravice většinou akceptovat a když ne, pak šla. V poválečné době Velké Británie vládla pravicová vláda tuším jen dvakrát, jedna M. Thatcherové. Ani nestihla všechno privatizovat a odstranit napáchané škody a už tam byla levice. ta nezaměstnanost z toho období má na svědomí privatizace - bolestivý to proces po znárodnění.

Velká Británie sklidila ovoce vládnutí levice - pomalu nejzadluženější ekonomika v Eurozóně.

A tak je to v podobných modifikacích i s ostatními vyspělými zeměmi EU.

http://cs.wikipedia.org/wik...
23. 03. 2010 | 17:35

Jindřich z Kunratic napsal(a):

Vážený pane Kohout,
jistě znáte marxistickou filozofii, politickou ekonomii a jistě znáte Komunistický manifest. I když jsem nemohl nikdy souhlasit s takovým druhem filozofie, vím jedno: Když to neprobádáš, nemluv o tom. Nyní když jsem opět začal číst názory lidí z blogu, uvědomil jsem si, jak za čtyřicet let vlády marxistické filozofie se do našich názorů dostal slovník, větná spojení v duchu marxistické filozofie a její politické ekonomie. Formálně jsme stále komunisti. A koketovat s tím je velmi nebezpečné. Ideologická hloupost je nástroj, kterým Komunisti stále převalcují, jakýkoliv názor jedince. A na závěr citát: "Pomoci nelze - lze se jen celou bytostí zasazovat za ty, jimž nelze pomoci" Rio Preisner
PS: Proč byli Komunisti ve francouzské vládě? Právě proto, aby padla Železná opona. Aby Francouzi pochopili, proč mají platit ty, jenž utekli z komunistických států. Francouzi se rádi obětují pro nezadatelné právo jedince na svůj názor, na svůj život. Srovnání je plitké a vyžaduje větší studování reálíí, ale nikoliv přes marxistickou ekonomii.
23. 03. 2010 | 17:39

NL napsal(a):

Emissary a čí ovoce sklízela pravice v Británii v první polovině 90 let. Já jen že po strmém poklesu nezaměstnanosti v druhé půlce 80 let (po celé Evropě) začala opět strmě narůstat. A jak už to tak bývá, opět v celé Evropě. A to zase bez ohledu kdo a po kom vládl.
23. 03. 2010 | 17:40

češka napsal(a):

To Zahradník
Fajn, ale rekněte mi jak?
Po těch skandálech, s Topolem, který se jednou nechá vyfotit nahatý, potom dělá fotky pro geye, a ještě se otírá o Zidy.
Nebo alkoholik Kalousek, který prišel k penězům jako sv. Dala?
John, vydávající predrazený časopis VZP, obklopený krasotinkami....
Nebo Bursík s Biomasou.....
O nekrestanských krestanech, kam vítr tam plášt nemluvě...
Koho volit???????
23. 03. 2010 | 17:42

ms napsal(a):

Pravice sice téměř vždy nechá zemi v troskách, ale tradičně za to nemůže :)
23. 03. 2010 | 17:48

Alois Podhajsky napsal(a):

Touché, p. Kohoute. Lidská hloupost, a ještě spolu s arogancí a egomanismem je fakt nebezpečná směs. Btw. ještě si vzpomínáte, jak z vás udělal kašpara jistý profesor bohemistky, když jste na ideozakázku vašich chlebodárců velebil US systém zdravotnictví? Tehdá jste se skvěle "odkopal".
23. 03. 2010 | 17:56

stále rebel napsal(a):

Robert Bartoš: Konec jedné ideologie?
Od sametu je do nás médii a ekonomickými věštírnami vpravována představa o blahodárném působení ničím nespoutaného kapitalismu. Političtí protagonisté tohoto učení, R. Reagan a M. Thatcherová, jsou v Čechách považováni za nedotknutelné ikony. Nezaujatá veřejná debata, která by nemilosrdně proklepala pro i proti neoliberalismu se u nás nekoná. Je však privatizace vždy nutná a je vždy zárukou vyšší produktivity? Jaké jsou vedlejší účinky bezuzdného kapitalismu pro společenskou soudržnost? Jsme opravdu dál po třiceti letech neoliberalismu? Jak toto období vnímají britští odborníci je tématem následujícího příspěvku.
http://www.blisty.cz/2009/1...

Japonsko se nemůže na levici vymlouvat. Neoliberální pravice tam vládla více než padesát let. Dluh přes 200 % HDP. Veřejné dluhy USA, Japonsko, Něm+Fr.
http://en.wikipedia.org/wik...
23. 03. 2010 | 17:57

Emissary napsal(a):

NL,

když M. Thatcherová končila, nezaměstnanost byla na úrovní kdy začínala – viz graf. Po ní to na chvíli vzal J. Major a pak už jen socialisté.. To je jediný úsek, za vlády MT, kdy se z nezaměstnaností něco podstatného dělo vyjma roku 1996. Nezaměstnanost je ovšem jen jediný ukazatel s kterým lze různě manipulovat – třeba umělou manipulaci nebo zvyšováním počtu státních zaměstnanců. Nezaměstnanost je třeba posuzovat v širších ekonomických souvislostech. Třeba v době krize roste a žádná vláda s tím nic moc nenadělá.

http://ekonomika.ihned.cz/c...

http://cs.wikipedia.org/wik...
23. 03. 2010 | 18:06

Emissary napsal(a):

stále rebel,

příčiny zadlužení Japonska jsou jiné.

http://www.finmag.cz/clanek...
23. 03. 2010 | 18:15

Josef K. napsal(a):

Musím napsat,neboť jinak to nejde, když ekonom začně o složitých věcech, je to vždy příznačně jednoduché. Pane Kouhoute, opravdu lituji, že jste nebyl činný v 70-tých letech, ani nevíte jak byste pomohl soudruhům Brežnovi a Husákovi. Ta míra hlouposti v dnešních médiích už překročila veškeré historické paralely.
23. 03. 2010 | 18:17

homosap napsal(a):

K pojmu "solidarita lidí",pocházejícímu z pera Paroubka bude asi třeba přidat i revizi dvou prezidentských názorů z let 1990 a poté:že trh se řídí sám a demokracie je vrozenou vlastností kapitalismu.Na rozdíl od socialismu.I v tomto systému s podnikatelskými subjekty si obojí zasluhuje,aby mu byla věnována nemalá pozornost.Samosebou se řídí a řeší máloco v lidské společnosti.
Termínem komunisté není vhodné se zabývat o moc více než "zelení" ,Socdem,ODS a jiní.Jsou totiž volitelní,odvolatelní a zodpovědni voličům jako všechny ostatní subjekty -strany politiky.Pochopitelně mohou mít více sklony k něčemu z minulosti v něčem.Ale nedělejme závěry jen z možností pro budoucnost.Možností je příliš mnoho.
23. 03. 2010 | 18:17

PetrK napsal(a):

Vše, na co sáhli komoušové, skončilo průs.rem. Jenže většina našinců má krátkou paměť i rozum. A proto "KUPŘEDU, LEVÁ!"
23. 03. 2010 | 18:19

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary.
Pravicové neoliberální ideologie mají na tom dluhu Japonska velký podíl. Například způsob řešení finančních krizí. Nechat vyhnít, ekonomika si poradí sama.
23. 03. 2010 | 18:28

Hans napsal(a):

Pane Kohout, mátepravdu. jsme retardovaní, když takovému Kohoutu umožníme, aby nás oblažoval svými cinty. V ekonomice ten geo ekonom totálně pohořel, tak se snaží v politice, jak pomatený Klvaňa. Když vás všude vyhazují, tak zkuste ÚP. Budete si královský žít, jako socka, přesně tak, jak jste kydal rozumy v NERVu.
23. 03. 2010 | 18:31

Doktor napsal(a):

to Hans
člověk, který si plete ekonomii a ekonomiku, by neměl číst takto složité články.....
23. 03. 2010 | 18:40

Emissary napsal(a):

stále rebel,

podle tohoto to vypadá, že pravice v Japonsku se jen tak jmenuje, výrazně uhnula doleva.

http://www.penize.cz/15903-...
23. 03. 2010 | 18:46

zdesta napsal(a):

p.Kohout.Vy jste mi nasadil brouka do hlavy.Komunisté versus neo-liberálové.Odlišné filosofie,odlišné cesty,stejný výsledek-krize.Kdo se v tom má vyznat? Ještě štěstí že Vy máte jasno.
23. 03. 2010 | 18:56

pavla napsal(a):

NL: Asi Vám uniklo, jak to za komunistů bylo se zaměstnaností doopravdy. Jen tak namátkou. Prostitutky si nechaly dát do občanky razítko o pracovním vztahu, ovšem do práce za ně chodily důchodkyně. Jednalo se především o úklid. Všechno bylo státní, nikoho nebolelo, že třetina zaměstnanců lelkuje, případně staví za podnikové peníze a materiál šéfům chaty či baráky. Vždyť bylo úplně jedno, jestli podnik prosperuje či nikoliv. Myslíte, že si toto může dovolit soukromná firma? Že může zaměstnávat někoho, kdo mu nevydělá ani na povinné odvody? Rovněž práci, kterou dělalo třeba 20 lidí, zmákne dnes jedna mašina s obsluhou. Proto se socialistický stát bránil modernizovat zařízení. Ve Svitu dělali lidi na strojích ještě od Bati. Proto je dnes nezaměstnanost. Jestli si myslíte, že je jednoduché s ní skončit, zařiďte si firmu, zaměstnejte lidi, zaplaťte jim tak, aby nestávkovali a uvidíte. Hlavně musíte ale mít odbyt. A když ne, tak asi budete muset platit ze svého našetřeného. Protože když je nebudete moci propustit, nic jiného Vám nezbyde.Stát sice může v krizové době podpořit firmy k lepší zaměstnanosti, ale určitě se to nedá dělat pořád a ve velkém.
23. 03. 2010 | 19:05

mb napsal(a):

Pěkně jste to Pehíčku nandal ... ale kdo je nepoučitelný, ten je nepoučitelný ....

ods zase krade, to je taky bohužel smůla ...
23. 03. 2010 | 19:20

Jakl napsal(a):

Teoretický dotaz - jaké směřování a jakou ideologii vyznává politická strana když její vůdce:
- chová se jak fašista
- používá výrazy fašistické strany
- chce využít fašistických metod na věznění nepohodlných občanů
- nosí fašistické znaky 81 8- H, 1- A
23. 03. 2010 | 19:23

Meňo napsal(a):

Dobrý den,
pane autore, píšeme rok 2010 a nikoliv l990 ! Tím je řečeno vše. Zejména to, že komunisti dnes nejsou totéž co komunisti tenkrát. Zkrátka KSČM není KSČ. Nejenom jejich jiný název, ale hlavně celoevropská situace nedovoluje recidivy let 50-9O/ 20. století. Zkrátka jak řekl starořecký filosof "Nevstoupíš dvakrát do téže řeky". Jasný ?
Zdraví M.
23. 03. 2010 | 19:29

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary, nemel nesmysly.

„Postupně začaly přicházet zprávy o problémech ve finančním sektoru. Veřejnost se dovídala, že banky běžně poskytovaly svým prominentním zákazníkům úvěry bez řádného zajištění. Nekryté úvěry byly často zamlžovány a skrývány různými účetními triky.“

„Ještě dnes, dvanáctý rok po vypuknutí krize, se japonské hospodářství nevzpamatovalo a stále se
nachází v hluboké recesi.“

Trh si poradí – řešit krizi je cestou do pekel. Vláda nemá zasahovat, krize je přirozená a očistná.

„Přestože v roce 1995 poklesla diskontní sazba na 0,5 % a v současné době se nachází na pouhých 0,1 %, nepřineslo toto razantní snížení žádný pozitivní účinek na hospodářství.“

Monetaristé – žádná fiskální jen monetární politika.

Když se nedočkali, tak zkoušeli i něco levičáckého, ale to už bylo pozdě. Tak musela loni nastoupit levice a zdědila dluh přes 200 % k HDP.
23. 03. 2010 | 19:29

mb napsal(a):

Jakl to mluvíte o Petru Machovi ?
23. 03. 2010 | 19:32

Rumcajs napsal(a):

Ono stačí pane Kohoute, když se tam dostanou socani. To samo o sobě bude znamenat zkázu našeho hospodářství.
Komunisti, to bude jenom takovej katalyzátor.

Nikdo znich nevedl ani trafiku, ale jinak jsou chytrý jak rádio.

Já jsem volič socanů,
všechno od nich dostanu?
My jsme ten správnej týýýýým...
23. 03. 2010 | 19:32

Svatý Pavel napsal(a):

Francouzští komunisté dle Kohouta zřejmě budou -soudím tak dle jeho od r. 1965 do r. 1999 protažených grafů- mít na svědomí i krizi z let 1929-1933, Druhou světovou válku, o té naší současné krizi 2007-? ani nemluvě. Vidíte, na tři roky si je Mitterand pustil do vlády a s následky se Francie vypořádává -aspoň ty kohoutí grafy to jasně "dokazují" přinejmenším od roku 1965 do roku 1999, neřkuli dodnes! Kohoute -nežli opět podlehnete své onanistické grafomanii- zapněte si poklopec!
23. 03. 2010 | 19:34

:) napsal(a):

No, konecne to nekdo rekl. Mozna bychom potrebovali vice "otevrenych ust" Topolankovych, ale aspon Kohout

Jsme my Cesi, pokud vynecham nuance, opravdu takovy dutohlavove, ze si navolime postkomunistickou vladu v plne parade?

Nestaci nam zkusenost nase, ani zkusenost zahranicni? Oprqavdu to udelame znovu? Zas nam nekdo zajisti svetle zitrky? Ach muj boze.
23. 03. 2010 | 19:52

:) napsal(a):

Svaty Pavle, opravdu jste nikd y neslysel o nefungujicim francouzskem pracovnim trhu? O kratsim pracovnim tydnu, o mnoha vymozenostech, kterych se francouzi nemini vzdat? Opravdu ne?

Neni to nahodou to, o cem Paja pise?

Komunismus je od zakladu spatna teorie. A uplatnovat ji na realny svet je zlocin
23. 03. 2010 | 19:54

rybář napsal(a):

Bodejť by Pehe komunisty neobhajoval, když za tvrdé normalizace studoval práva. Kdo se za bolševika dostal na právnickou fakultu UK nemohl být malá sv...
23. 03. 2010 | 20:07

Emissary napsal(a):

Ano pane stále rebele,

Nevím od kdy si tykáme. Toto je opravdu pravicový tah:

„Aby snížila enormní zadluženost, schválila japonská vláda v roce 1989 daňovou reformu. Tato reforma zaváděla všeobecnou daň z přidané hodnoty, která měla pozvednout státní příjmy. Centrální banka se také snažila ztížit přístup k úvěrům a zejména omezit rozsáhlé a benevolentní úvěrování na trhu s nemovitostmi. Ve snaze zchladit přehřátou ekonomiku, zvýšila Bank of Japan v průběhu 15 měsíců razantně vedoucí úrokovou sazbu ze 2,5 procenta na 6 procent. Tato pozdní, ale o to výraznější restriktivní peněžní politika ukončila akciový boom a index Nikkei-225 se počátkem roku 1990 vydal na svou nekonečnou cestu dolů.“

Vypsal jste si jen to, co se Vám hodilo, ale celkově tomu článku nerozumíte.
23. 03. 2010 | 20:13

jirka.H napsal(a):

vlk: Děsit nechci. Ale jestli se nezačne rozumně hospodařit, tak tady máme do dvou až tří let kravaťáky z MMF. Je mi teda úplně jedno, kdo bude rozpočet sestavovat, ale jaký bude a jestli se bude dodržovat. Nechci nijak ideologizovat, ale od oranžových většinou slyším další a další návrhy, komu a na co přidat. Doufám, že se aspoň po volbách budou chovat zodpovědně. Vypadá to, že budou sestavovat vládu a měli by dát rozum do hrsti. Pevně v to doufám...
23. 03. 2010 | 20:18

elf napsal(a):

Nutíte lidi aby se báli komunistů a židů a teploušů kteří vládnou pomocí svých mafií ne?Seš nějakej divnej.
23. 03. 2010 | 20:27

občan ČR napsal(a):

Jsou témeř všude v Evropě v parlamentech či vládách, nejsou to zrůdy s vyhraněnými názory jako za dávných dob ani leninizmus jim neleze mozkem, musí být opozice, která nenechá zahynout masy těch co neměli možnost si nakrást a lehce přijít k majetku jako po revouci v ČR 1989§
23. 03. 2010 | 20:31

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary.
Občas nějakému troubovi tykám a udělám to i teď. Není to proto, že bych je měl rád, ale proto, že mne okrádají o čas.

„Tato reforma zaváděla všeobecnou daň z přidané hodnoty,“

Ty nevíš, kdo preferuje nepřímé daně?
Socani by zvyšovali přímé daně.
23. 03. 2010 | 20:31

jirka.H napsal(a):

stále rebel:
Pokud nazýváte prominentními zákazníky bank i lidi bez příjmu, závislé na podpoře v nezaměstnanosti, tak potom ano. Banky půjčovaly prominentním zákazníkům...

Proboha, tak si o tom aspoň něco přečtěte!
Analýzy o složení klientů hypotečních společností jsou běžně přístupné na internetu. Stejně jako podrobný popis s grafy a čísly, které popisují zrod celého průšvihu nejméně od roku 2006. není na to potřeba ani kdovíjak vybroušená angličtina.
23. 03. 2010 | 20:32

vlk napsal(a):

Jirka H.
budu citovat viceguvernéra ČNB Singera z přednášky, kterou jsme nedávno absolvoval..

%Stěstím českého fiskálu je, že všechny dosavadní vlády velmi nezdrženlivě slibovaly, nicméně zdrženlivě plnily svoje sliby. Včetně soc dem- A zopakuji s voji tradiční výzvu:
Nechť mi někdo předloží rouhazovačný zákon prohlasovaný soc dem za jejich vlády. S vyjímkou pastelkovného. A to koštovalo závratných 90 melounů ročně.

Rumcajs
i pro tebe by s e něco našlo:
Já jsme volič oODS
nakradu si ještě dnes.
Věřím lidem ˇIčko, Téčko, sám taky nejsme žádný Béčko.


Jestli tvoříte správnej tým opravdu netuším.

Pozdravuj Lojzu.
23. 03. 2010 | 20:35

Emissary napsal(a):

Stále rebele,

trhni si nohou. Socialisté zvyšuji všechny daně a rádi zavádějí nové daně. A když už není co zvyšovat a krachuje ekonomika, pak nastupuje pravice a dlouho to po nich spravuje. Jenomže se jí to nepodaří skoro nikdy dotáhnout do konce a cyklus se opakuje.

Jak mohu od oloupané brambory chtít, aby to pochopila.
23. 03. 2010 | 20:44

jozka napsal(a):

Jasne, emisarku, Klausovy balicky a lonske deni toho jest dukazem :-)
23. 03. 2010 | 20:58

stále rebel napsal(a):

Pro jirka.H.
Proboha, proboha, jednak šlo o citaci a navíc se to týkalo Japonské finanční krize, která začala již před dvaceti lety.
23. 03. 2010 | 20:59

jirka.H napsal(a):

vlk: Právě na to, co říká Singer spoléhám. Ono když se z bysnysu omete ten ideologický nános, tak se ledacos jeví jinak... Vždyť to znáte sám.
23. 03. 2010 | 21:00

filosof napsal(a):

23. 03. 2010 | 21:08

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary.
Kalousek zvyšoval nebo snižoval daň z přidané hodnoty?
Je Kalousek levičák? Je levice pro zvýšení této daně?
Odpovím. Jen v krajním případě.
23. 03. 2010 | 21:12

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary.
Margaret Thatcherová padla na nových daní.
http://www.youtube.com/watc...
23. 03. 2010 | 21:19

Emissary napsal(a):

stále rebele,

s tebou jsem skončil, nemusíš se obtěžovat. Kalousek není ve vládě, DPH zvýšila úřednická vláda premiéra Fishera. Topolánkova vláda přímé daně snížila, zavedením jakési pseudorovné daně, ale snížila. To nebylo ovšem v období celosvětové krize. V období krize může zvyšovat daně jen blázen. Představ si, že zvýšíš třeba spotřební daně na všechno o 100 procent. Skoro o sto procent vzroste cena výrobku a zboží, klesne skoro o sto procent koupěschopná poptávka. Z toho plyne pokles výroby a krach celé podnikové sféry. Nebo se ceny nezvýší a podnikatele budou muset prodávat pod výrobní náklady. Opět krach podnikové sféry a stát může lízat koňské podkovy. Když všechno zkrachuje, nikdo nevyrábí, nikdo nekupuje, není co a všichni jsou v….

Můj čas je drahý, abych se takto zahazoval. Tečka.
23. 03. 2010 | 21:30

Rumcajs napsal(a):

Vlk:

No vidíš, jakej si šikovnej kluk.

Akorát nevím, kde mám krást, když socani nic nemaj.
No snad se to po volbách zlepší.

emissary:

S furtrebelem ztrácíš čas. Nezkoušej na něj nějaký čísla či logiku. To je ztráta času. Jenom mu nadávej, ničemu jinýnu stejně nerozumí. On má prej strašně velikej pyj, a jak se mu postaví, tak se mu zcela odkrví mozek.

A prej mu stojí pořád.
23. 03. 2010 | 21:34

františek napsal(a):

Narozdíl od Kohouta bych přidal mnohem aktuálnější výsledky vlády komunistů na Kypru (EU). Na Kypru mají větší HDP na hlavu než v ČR a loni měli hospodářský růst (v ČR-mínus 4,3 %).
23. 03. 2010 | 21:42

Napravovatel napsal(a):

Emissary ... takze kdyz zvednes dan na vyrobek o hodnote 100 kc z 20 na 40 % kolik pak ten vyrobek bude stat ? ... jeho cena se zvedne ze 120 na 140 KC a tohle je podle tebe dvojnasobek ? ha ha ha ... Ano , tvuj cas je drahy ... mel by sis prostudovat matematiku ...
23. 03. 2010 | 21:44

Emissary napsal(a):

Rumci,

to jsem poznal. :)
23. 03. 2010 | 21:44

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary.
Od roku 2008 se dolní sazba DPH zvýšila z 5 na 9 %.
Klesly přímé daně, zvýšily se nepřímé. Topolánek chce dokonce dolní sazbu zrušit.
To je politika Pravice.
23. 03. 2010 | 21:56

Emissary napsal(a):

Napravovatel,

ano, tam došlo k špatnému výkladu. Bylo to myšleno tak, že spotřební daň vzroste na sto procent k ceně výrobku. Výrobek stojí 100, DPH je 20 spotřební daň třeba 30 (u alkoholu a cigaret je vyšší). Cena je tedy 150. Spotřební daň se zvýši na 150, cena výrobku je pak 300. To není matematika, ale obyčejné počty. To pochopí každý, dokonce i Vy.
23. 03. 2010 | 22:07

stále rebel napsal(a):

Ještě poznámka.
Zvyšováním nepřímých daní se daňová zátěž přenáší více na děti, ženy na mateřské, důchodce a jiné nevýdělečné osoby..V levicovějších společnostech se ji většinou snaží snižovat.

„V Česku je DPH vyšší, i v ostatních zemích EU?
Kde je nulová sazba daně?
V některých zemích EU je zavedena nulová sazba daně (např. Belgie, Švédsko, Finsko, Dánsko, Velká Británie, Irsko, Kypr, Malta, Polsko). Nulová sazba je uvalena na vybrané produkty a musí být dodržena direktiva EU 2006/112/EC. Na nejvíce položek je nulová sazba daně uvalena ve Velké Británii. Jedná se např. o tyto dodávky:
knih a brožur (mimo noviny, časopisy, katalogy…)
potravin a nápojů (mimo alkoholické nápoje, cukroviny…)
léků a hygienických pomůcek
zdravotnického vybavení (např. invalidní vozíky, berle, ortopedické pomůcky…
oděvů a obuvi pro děti mladších 10 let (mimo oděvů z kůže a kožešin
hnojiv a krmiv „
http://www.finance.cz/zprav...
23. 03. 2010 | 22:13

es2f napsal(a):

Kumunisticke strany ve Francii, na Kypru nebo kdekoliv jinde maji spolecnou jen ideologii. Jinak ma kazda jinou historii a "kulturu".

A kdyby se v Cesku komunisti dostali do vladni koalice nebo dokonce do vlady, tak se nezlobte na ne - ale na tu stranu, ktera tu koalici davala dohormady!

Ale mnohem pravdepodobnejsi je, ze se s komunisty utvori jen ticha koalice. Jejich lide budou pusteni k lizu, a strana za to bude hlasovat podle dohodnutych scenaru.

A stejne od nich zadne zasadni nebezpeci nehrozi, protoze to zadni komunisti z presvedceni nejsou. Skutecni komuniticti nadsenci jsou mozna v clenske zakladne, ale ve vedeni a tedy i v parlamentu nebo ve vlade jsou vzdy lide, kteri jsou vice mene kompatibilni s poslanci z jinych levicovych stran. Jen ze se rozhodli delat karieru zrovna v te komunisticke, protoze v CSSD to zrovna nebylo mozne.
Asi jako kdysi Zeman sel do CSSD, protoze v ODS uz dominoval Klaus.
23. 03. 2010 | 22:18

AA napsal(a):

Komunisty bych zrušil, bát se jich ale nemusíme. Mráz po zádech mi zato jezdí z demagogů a bývalých velkých svazáků, jako je Pavlík Kohoutů.
23. 03. 2010 | 22:49

pavel fadrný napsal(a):

Emissary,pro jistotu se naučte píseň,která začíná slovy:
"Tmy vláda je svržena,zář rudá zahalila povodeň dělnických mas,halihola od lodi k lodi,od fabriky k fabrice jdem.....
23. 03. 2010 | 23:36

Stan napsal(a):

Další z důkazů, že Kohout nikdy neměl dostudovat ekonomickou fakultu. Kdyby se totiž pokoušel u některé ze zkoušek z tohoto grafu odvodit, že za 3 roky spoluvlády francouzských socialistů a komunistů došlo k nějaké podstatné změně trendu, museli by ho vyhodit, nehledě na to, že graf sám o sobě je neúplný, a autor si nedal ani tu práci, aby na něm vyznačil trendy, pokusil se vysvětlit zlomové body a to, jak se v jednotlivých obdobích střídaly vlády. A to už vůbec nemluvím o setrvačnosti jevů a časové prodlevě mezi přijatým opatřením a jeho praktickým účinkem.

Kdyby to vše totiž udělal, musel by přiznat, že dluhy a nezaměstnanost rostly bez ohledu na to, které strany byly zrovna u vlády.

A to už vůbec nemluvím o tom, že kdyby dal pro srovnání graf např. se Spojenými státy, zjistil by, že je například levičák Clinton po rozhazovačném Reaganovi a Bushovi st. fiskálně zkonsolidoval. A Bush ml. opět přivedl na buben takovým způsobem, že už to pravděpodobně po něm nikdo nespraví...
23. 03. 2010 | 23:38

Filosof napsal(a):

to Stan: vsak ji take dostudoval s odrenyma usima, predtim "odesel" z Plzne, kde studoval techniku. Spis me zarazi, ze byl v Nervu a ted i v expertni skupine pro penzijni reformu, kdyz nepubllikoval nikdy zadny odborny clanek, ale jen provokativni a stvave clanky nebo popularne naucnou beletrii, V zivitopise nikdy o dosazenem vzdelani nic nepise...Uprit mu nelze, ze pise ctive
24. 03. 2010 | 00:11

kormoran napsal(a):

..Komuniste ve vlade-mame se bat?

Ooooo nikoli , nebot "jini" se 'zatim' k moci nedostali!!
24. 03. 2010 | 01:47

čtenář napsal(a):

To Stan, Filosof, Svatý Pavel, vlk...

Pája sám sebe stručně popisuje coby "Ekonomický beletrista". Stojí to v záhlaví jeho blogu.
Mělo by to ovšem stát v záhlaví každého jeho příspěvku.
24. 03. 2010 | 02:11

Azazel napsal(a):

Komunisti žerou malý děti. Kolik jich jen ve Francii tenkrát snědli... žejo, pane Kohout?
24. 03. 2010 | 07:37

Aja napsal(a):

čtenář: tak sebe sice v zahlavi "skromne" popisuje, na verejnosti pusobi dost nesmele az plase, ale ve skutecnosti to je silny egoista, takovy "Jara Cimrman" financniho sveta, aspon tak jak jsem ho poznala.
24. 03. 2010 | 08:06

neo napsal(a):

Kdo chce kam.....
Lidem se žačalo stýskat po mbéčku za 80 platů po vypršení čekací lhůty 10 let.

Chtějí zpět dráty na hranice, trest smrti, gothaj s cibulí a vlašák. Stýská se jim po dederonkách a s chutí by zapěli internacionálu a na MDŽ mávali karafiátem jak o život ve fabrice.

Každý z nich by chtěl vyměnit tu svobodu a nejistoty za ony pověstné jistoty a řád a ruku v ruce šlapat k lepším zítřkům.
24. 03. 2010 | 08:51

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem jeden hrubě urážlivý text ("píčus" apod.), který byl v rozporu se záměry těchto stránek, což je vytvářet prostor pro slušnou diskusi.
Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů
24. 03. 2010 | 09:45

Pepa napsal(a):

Už je to zase tady: demagogie, překrucování dat, zavádějící grafy a další triky od našeho samozvaného ekonoma, který ve skutečnosti žádným ekonomem není, pouze grafomanem kterému jeho minulý (PPF) i současný (nebudu jim dělat reklamu) zaměstnavatel neplatí za žádnou smysluplnou práci, ale pouze za to, aby jeho hovadiny byly pokud možno každý den v novinách a s ním i jméno společnosti. Pane Kohoute, zváti se ekonomem není o tom, prohledávat internet, objevoval zapadlé working papery, vytrhávat z kontextu tvrzení které se Vám hodí do krámu a stavět na nich pseudovědecké články.
24. 03. 2010 | 09:59

Adam. napsal(a):

"Otázka tedy zní: jsme my, Češi, opravdu tak neskonale retardovaní, abychom si museli ještě jednou pálit ruku o stále stejná kamna?!"
Asi ano, jinak by zde u nás opět nezavládl kapitalismus.
24. 03. 2010 | 10:22

tomas.p napsal(a):

Tak tedy, grafy sem grafy tam, projel jsem si dneska společenské události v Česku za pár uplynulých dní a výsledný dojem je jasný, této zemi není pomoci./Jen namátkou - ČEZ prodal byty kamarádům Kindla. ODS a ČSSD to nevadí,
Zlomové svědectví:Langer musel vědět, že dělá pro mafii,
Získala tři tituly z Plzně a zařídila Kindlovi zakázku...../
Mám obavy, že tyhle debaty co se tu vedou, jsou jenom takovou virtuální hrou a až to lidem dojde, tak se ukáže, že zbytek týhle země je definitivně rozkradený a co neni rozkradený tak je zplundrovaný a co není zplundrovaný, je vytunelovaný a to je ten moment, skončí hra na demokracii a nastane boj o holé přežití.
Jo, jo dějiny, typoval bych to na nějakou polovojenskou diktaturu, na to budou i komunisti krátký.
Jen se modlím, abych u toho už nebyl.
Krásný den a pěkné diskutování.
24. 03. 2010 | 10:38

Jan Holubář napsal(a):

On ten pan P. Kohout má pravdu, to pochopí i blbec. Že ČSSD směřuje stát k bankrotu, to snad chápe i malé dítě s průměrným prospěchem. Však také levičáci nemjí snad kromě Kypru jediný věcný argument. Jenom žvaní, žvaní...nesmysly (třeba vlk, pepa a další)Ještě k dluhu? Prý zavinila ODS. No toje ale blbost. Vládla s obrovskými potížemi cca 2,5 roku, jinak zbytek socani, jen tak pro upřesnění. Současná vláda je jednoznačně pod taktovkou ČSSD. Ale to je chyba ODS, když skáče na špek Paroubkovi. Adama bych se zeptal, když ne kapitalismus tak co?????? Marx-lenismus třeba......
24. 03. 2010 | 11:03

Adam. napsal(a):

K Janu Holubářovi.
Kdysi před dávnymi časy existovala společnost kde majetkem byl člověk otrok. Nádherné společenské zřízení, ovšem museli jste být na té správné straně. Zaniklo. Feudalismus - neomezená moc panovníka a církvi - majetek poddaní. Také toto zřízení již neexistuje. Kapitalismus, zatím ještě existuje přes jeho pokusy (socialismus) jej změnit. Nemám důvod se domnívat, že i ten kapitalismus bude jednou změněn. Nic není na věčné časy. Jen doufám, že to bude zřízení nebo systém, který přinese člověku daleko více svobody a spravedlnosti.
24. 03. 2010 | 11:26

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený pane Kohoute,
děkuji Vám, že jste mi zjednal jasno a vysvětlil mi, že francouzská státní jaderná energetika, fancouzské státní automobilky a řada dalších podniků bude třeba privatizovat.

Proč ale složitě? Máme přece osvědčenou kuponovou metodu, která chtěla dostat Nobelovu cenu za ekonomii. Nějak z toho sešlo. Ale na Vás určitě ta Nobelovka čeká.

Nebo to bude Bludný balvan za bludné myšlení?
24. 03. 2010 | 11:52

Joska napsal(a):

Kohout zakokrhal, že "se máme bát komunistů". Jenže kterých ? Těch prospěchářských, kteří praštili rudou knížkou po plyšáku, v ODS, ČSSD, ....? A nebo těch v KSČ, proti kterým je neustále vedena kampaň a jsou ostrakizováni ? O těch prvních už víme své - přivedli tuto zemi k ekonomickému, morálnímu a vzdělanostnímu rozvratu, protože to jsou prospěcháři, jejichž filosofií je nakrást si co nejvíce, pokud to jde. Ti nemají žádné ideály a pravici ze sebe jen dělají, chytají se mocných (viz třeba Bushovských USA..), jsou sobečtí..
24. 03. 2010 | 12:02

Gerd napsal(a):

Pane Kohoute,
máte strach z vlády komunistů. Mám pro Vás jendoduchou radu, nevolte je. Ani současné, ani bývalé.
Hezký den
24. 03. 2010 | 12:07

Emissary napsal(a):

Je zajímavé,

jak shovívavě až souhlasně se převážná část diskutujících staví k účasti komunistů v budoucí vládě. Oni ti naší hodní komunisti nás dostanou z problému, vyřeší nezaměstnanost, oddluží zemí, zatočí s krizi, vybudují ráj na zemi. Ať jde tedy spolu s ČSSD do vlády a historicky se znemožní, stejně jako ve Francii, i když nejsem si jistý, že u nás jsou lidí stejně prozíravý. Bude to stát hodně, ale když se to podaří společnost se komunistů zbaví na „věčné časy“, cena nebude tak vysoká, jako tiché machinace s ČSSD.

Ono obě strany mají k tomu předpoklady a bohatou historii.
Tady, jak minulost rozhoduje o budoucnosti
http://cs.wikipedia.org/wik...

A tady věční spojenci
http://cs.wikipedia.org/wik...

… pluk za plukem jde neochvějně dál. Na naší straně srdce, právo, věky,
jdem vpřed jak čas, jak pomsty hrozný val.
S potomky slavných ruských bohatýrů … :)
24. 03. 2010 | 13:06

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem jeden text, který byl napsán celý velkými písmeny, což je v rozporu se zdejšími pravidly (zvýrazňování příspěvku na úkor jiných textů) - viz záhlaví každé debaty.
Děkuji za pochopení
Zdeněk Mihalco
správce blogů
24. 03. 2010 | 13:40

bob napsal(a):

to Jan Holubář
"On ten pan P. Kohout má pravdu, to pochopí i blbec. Že ČSSD směřuje stát k bankrotu, to snad chápe i malé dítě s průměrným prospěchem."

Kde o tom pan Kohout v tomto blogu píše? Za dvecet let ODS vládla jenom 2,5 roku?

Omlouvá Vás jen to, že jste asi malé děcko s nedostatečným prospěchem:-)
24. 03. 2010 | 13:56

kasparek napsal(a):

Komunismus je nefungujici zlo, ktere se pouze populisticky (pripomina vam to neco) tvari, ze bojuje za prava lidu. Ovsem tento lid vzdy obezene ostnatym dratem, protoze kdyz naivkove zjisti jak funguje svet, je pro ne jedinym (aspon docasnym) resenim celosvetova revoluce, coz je zakladni kamen jejich ideologie. Jejich ideologie se nezmenila. Fakt ze doba ano je pouze nuti k docasnym ustupkum, ale komunista bude vzdy ze sve podstaty nedovzdelany lump nebo i inteligentni, neuveritelne vycurany, vsehoschopny dacan. Neverim, ze muze byt neco mezi. Tyhlety pokusy o restaurovani jejich moci zpet .. na to je jeste brzo, zalezte zas zpatky. Tentokrat uz se skutecne LM nikdo nelekne.
24. 03. 2010 | 14:05

Medikolog napsal(a):

Vlku, není co dodat.
24. 03. 2010 | 14:28

nenazrany sobecky burzoust napsal(a):

zrovna jsem docetl clanek o rozkradani a spekulovani se statni pudou u Ceske Lipy v souvislosti s obchvatem. Tuto kapitalistickou rozkradacku zaplatili opet obcane. Clanek s prodejem bytu i s najemnikama CEZU mne tez prilis nepobavil. Je skutecne pan Kouhout tak retardovany, ze musi psat takove propagandistcke jednostranne hovadiny?
24. 03. 2010 | 14:46

Rumcajs napsal(a):

NSB:

Ty toho o retardaci asi víš hodně broučku,že ?
24. 03. 2010 | 15:32

Jan Holubář napsal(a):

bobe, něco věcného ....Já jsem mě na mysli samozřejmě obdobíod roku 1998, kdy socani začali vládnou a v tomto období skutečně ODS k dispozici měla 2,5. Jestli chcte popřít fakt že tato vláda ovládána ČSSD, tak je to Vámi na pováženou. A vemte si ificiální statistiky o zadlužení....budete překvapen Ä souivilost mezi blogem a mým příspěvkem pochpí každý blbec, ne tak Vy......
24. 03. 2010 | 16:11

zdesta napsal(a):

Kašpárek:Co tomu říká Kalupinka?
24. 03. 2010 | 16:35

ironik napsal(a):

Koho chleba jíš toho píseň zpívej, a když ho chceš mít namazaný občas se musíš zviditelnit aby ti bylo popřáno v čase, a čas je potvora běží a běží.
24. 03. 2010 | 18:26

Camm napsal(a):

Docela jsem se pobavil. U nás to totiž fungovalo přesně naopak. Za vlády komunistů (nevím, jestli ji pan geniální Kohout zažil) tato republika bůhvíjak neprosperovala, ale přesto vybudovala spoustu továren, silnic, elektráren, divadel, sportovních zařízení a dalších zařízení bez toho, aby své následovníky byť minimálně zadlužila. Dnes je jiná doba, ale národu se až na pár tisíc vydřiduchů, zlodějů, mafiánů a politiků z boží milosti lépe než dříve nevede. Rozdíl mezi komunisty je v tom, že jejich nástupci sice také leccos vybudovali, ale za cenu strašlivých dluhů, které budou splácet ještě následující generace (pokud zázrak jménem Paroubek nesplní své volební sliby). A proč ty dluhy? Protože se u nás krade tak, jako ještě nikdy v historii.

Vrátím se k páně Kohoutově otázce: ...jsme my, Češi, opravdu tak neskonale retardovaní, abychom si museli ještě jednou pálit ruku o stále stejná kamna?! A odpovídám si - pokud nezvolíme komunisty, ano, jsme opravdu retardovaní!!!
24. 03. 2010 | 18:29

Stan napsal(a):

Opět pravicová (j)elita, která není(jsou) schopná(a) pochopit psaný text a argumenty protistrany, a reagovat na ně jinak než bláboly a nadávkami.

Tady přece nejde o to, jestli byli nebo nebyli francouzští komunisti ve vládě mor, ale o to, že Kohoutem předložený graf nejen že nedokládá, ale z podstaty věci ani nemůže doložit ani vyvrátit Kohoutovo tvrzení z důvodů, o nichž jsem psal výše.

Z celého toho grafu se dá totiž jenom usoudit, že ukazatele zadlužení a nezaměstnanosti ve Francii v období let 1963 až 1999 rostly (a to stále rychleji), s krátkou výjimkou let 87 - 90 (prezidentem socialista Mitterand, předsedou vlády republikán Chirac, v květnu 88 vystřídán socialistou Rocardem, kdyby to někoho zajímalo).

A teď ta souvislost mezi blogem a Vašimi příspěvky, Jane Holubáři, jen do toho, vysvětlete to blbcům tak, aby to už konečně pochopili...
24. 03. 2010 | 18:49

stále rebel napsal(a):

Pro Camm.
Bydlení je základ.

Dokončené byty v tisících.
1990 1993 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003
44,6 31,5 16,8 22,2 23,7 25,2 24,8 27,3 27,1

Dokončené byty na 1 000 obyvatel
V roce 1985 6,5
V roce 1991 4,0
V roce 1995 1,2
V roce 2002 2,4

Průměrná obytná plocha na 1 byt se zvýšila z průměrných 23,5 m2 v roce 1961 na 45,9 m2 v roce 1991 a na 49,5 m2 v roce 2001.
Pramen: ČSU
24. 03. 2010 | 19:31

Pavel V napsal(a):

Levicové příspěvky zde jsou až na výjimky plné urážek. Objeví-li se pravicový, následuje smazaný text. To o čemsi svědčí. Zažíval jsem to často za normalizace: bezohledný způsob vedení politické diskuze zaměřený na dehonestaci oponenta režimu.

"vlk" srovnává škody způsobené účastí komunistů na vládě ve Francii s "globální celosvětovou krizí" v dnešní době způsobenou podle něj pravicí. 5% pokles není krize - pouze deprese. Příčinou není jen hamižnost amerických hypotečních bankéřů. Příčinou jsou do značné míry socialistické keynesiánské zásahy do ekonomiky se snahou potlačit cyklicý průběh ekonomiky - odstranit fáze poklesu a dosáhnout trvalý růst. Výroba měla být ve fázi poklesu stimulována půjčkami s extrémně nízkým úrokem (hypotéky) aby se podpořil stavební ruch a rozhýbala ekonomika. Zasloužil se o to Clinton. Tato podpora ze strany americké vlády umožnila hypotečním bankám přijímat nadměrná rizika, která pak byla příčinou pádu trhu s nemovitostmi se známými následky.

Je pravdou, že nejen levicové, ale i pravicové vlády zvyšovaly státní dluh. Ten by měl být vždy zkoumán v historickém kontextu. Např. Reaganův dluh pomohl odstranit "říši zla". Vláda, která dluh vytvořila, nemusí na něm mít vinu. Např. Zemanova vláda obrovsky zvýšila státní dluh (cca 500 mld), ale z důvodu sanace bank, které byly vykradeny v důsledku Klausova "bankovního socialismu". Za Klausovy vlády státní akciovky platily mzdy svých zaměstnanců z úvěrů komerčních bank, protože neměly odbyt - tradiční odběratel, Rusko, neměl kvůli poklesu cen ropy čím platit.

Hlavní příčinou schodku státního rozpočtu bývají především mandatorní výdaje. Kalousek nese jen polovinu viny za vysoký schodek za rok 2009 (snížení příjmů na pojistném). Druhou polovinu nese Paroubek, že prohlasoval zákony na vysoké sociální výdaje nastavené v době hospodářského růstu.
24. 03. 2010 | 23:18

Emissary napsal(a):

Pvel V.

S Vašim příspěvkem mohu jen souhlasit, až na nějaké drobnosti. Za "bankovní socializmus" může nejen V.Klaus, ale i ČNB, která nechtěla snížit diskontní sazbu. Ani V. Klaus ji nemohl přinutit, protože ČNB je ze zákona nezávislá instituce. V té době třeba hypotéky byly drahé, s úrokovou sazbou až 15 %. A komerční úvěry ještě dražší. Bankovní sféra byla v rukou manažérů socializmu, úvěry se často poskytovaly kamarádkům a známým, nikoliv dle potřeby, a při tak vysokých úrocích byly obtížně splatitelné.1. městská banka byla zřejmě kompletně vykradena, pak ji koupila ČS do které ale Zemanová vláda nacpala hodně peněz, aby ji pak prodala.

Poválečné evropské ekonomiky byly vysoce zadlužené, ale dluhy splatily. Začátkem 70. let minulého století vlády začaly budovat robustné sociální systémy, zásahovaly do ekonomik,regulovaly a to se projevilo. Dnešní stav zadluženosti těchto ekonomik známe. Splatit dluhy nebude jednoduché, v některých případech nemožné. Zřejmě budou následovat sociální otřesy a vyloučené nejsou ani války.
25. 03. 2010 | 12:32

vlk napsal(a):

Pavel V
Vážně?
Tak 5% pokles podle vás není krize? Jen d eprese? A máte vůbec tušení, co předcházelo tomu poklesu, který podle vás jen deprese?
Téměř zhroucení finančních trhů! Kterému s e zabránilo - tedy pravicový, zřejmě podle váš konouš Bush, jen tím, že začal v obrovském měřítku socializovat ztráty a hradit je z veřejných rozpočtů! Nebýt toho, tak s e světový bankovní sektor položil.
On byl takhle od kolapsu stejně jen asi 8 hodin.Ne víc. Tehdy s e totiž rozhodovalo, jestli s e bud e socializovat problém největšího světového zajišťovatele v oblasti CDS , totiž AiG.
Kdyby ta nebyla dostala státní injekci, byla by lehla jako Lehmani. Jenže s daleko větším důsledkem! Svými CDS kryla mnoho bilionů dolarů aktiv. Ty by s e najednou staly nekrytými, s e všemi důsledky. A bylo vymalováno!
A socialistických zásazích do ekonomiky můžete vyprávět leda na nějakém kroužku neocons VUMLu. Jak to bylo doopravdy s e můžete dočíst , ve velmi hutné a srozumitelné formě tady na Aktuálně. V blozích pana Roberta Millera! Vřele doporučuji. Je tam i popis toho kdy si banky a velké finanční korporace prosadily podepsání novéo zákona , kterým s e dokonale rozvolnila dřívější regulace a rozdělení bank. Prezidentem Clintonem. A pan Miller s e tam zmiňuje o fotografii z Clintonova podpisu. Zkuste hádat, kdo jsou nadšeně s e usmívajííc pánové okolo Billa štramáka? Komuši,socialisti a vůbe c levičáci? Budete zklamán. Šéfové velkých korporací. Bankovních! Chytli tím podpisem jack pot! Předpokládám , ež jsou vám známa slova bývalého šéfa FEDu pana B. že jeho největším životním omylembyla víra ve zdravý rozum banka jejich pud sebezáchovy. Pročpak to říkal, když za všechno mohou levičáci? Jak zd e s oblibou tvrdí vaši názoroví souputníci? A ještě mají jednu mantru totiž - levné peníze. No ony jaksi nikd ynebyly levnější než teď. Na dolar je bazická s azba NULA!! Nikdy v histrii tomu tak nebylo. A kupodivu * žádná bublina se nekoná.A proč se nekoná? Ne ež by tomu zas nebyla chuť. Ona je. Jenže jaksi se zpřísnila jednak celosvětově regulac enad bankovním a finančním trhem a jednak banky přišly také na to, že sami musí důsledně hlídat svoje rizika. Podobně - kdo nutil banky , třeba Lehmany a Bearnsy , ayb konstruovali deriváty typu CDO? On je někdo nutil, aby prvotřídní hypotéky balili dohromady s opravdovýmhnojem a všechno kryly svým ratingem Triple A?
Jak to, že dávali hypotéky i tzv. ninjům?Oni si neuměli spočítat, že jako tihle nemají na zaplacení? Ne oni spoléhali na letadlo, které hrli. oni tu hypotéku daly a pak jí následně prodali. A měli čisté knihy. Až na to, že dali půjčkyna tu koupi..Oi totiž také věděli, že jsou příliš velcí pro pád. Že když něco, tak jim hodí lano.
Takže řeči o levičáctví, zásazích státu apodobně, jsou jen řeči. S výjimkou jednoho faktu: že stát všechny ty průšvihy z hamižnostia nenažranosti bankéřů a jejich akcionářů zaplatil.To je jediný zásah státu,který je podstatný.
Víte , já nejspíš a rozdíl od vás pamatuji pošklebující s e americké lektory,když s e Evropě zaváděl BAsel II. A jejich řeči o otm, že Veropa je beznadějně za opicemi, prootže to přehání se zajištěníma řízením rizik.. No tak jo, no.

No a když s vámi souhlasí emisárek, pokud byste byl insider, věděl byste, že je asi něco špatně. Ostatně přesvědčil jste se o tom, díky jeho argumentaci - sám.
Jeho ani nenapadne, že ČNB se oprávněně řídí , ohledně monetární politiky úplně jinými věcmi , než je Klausovo přání. A už vůbec nic mu nepište o tom, že jako schopnost prodat limitovala české hospodářství a ekonomiku. On ví, že to byly úroky ČNB.....
A Kalousek podle vás může za průval rozpočtu 2009 jen z půlky. Za druhou půlku může Paroubek, že prohlasoval vysoké sociální výdaje v době růstu? Byl bych vám vděčný kdybyste mis konkrétně jmenoval zákony, které v tomto směru prohlasoval či nechal prohlasovat Paroubek. A dokonc e půjdu dál- které nechal prohlasovat kterýkoli soanský premier. Já vím pouze o jediném. Pastelkovné. Za devadesát milionů ročně.
Jiak naopak vím o zákonechprohlasovaných s ocany, výrazně SNIŽUJÍCÍ sociální výdaje. Napříkal d posunutí doby odchodu do důchodu na 63 let, zpřísnění podmínek pro výplatu sociálních dávek.
Těším se na vaši odpověď.
25. 03. 2010 | 13:36

vlk napsal(a):

No a koukám na ercdemokratura Stana..
Jak rozdává moudra napravo,nalevo. a píše o /j/elitě...
No není nad někoho,kdo sám pro jistotu oponenta, když může , maže.
Takže mi nakonec nezbývá než souhlasit s prvním odstavcem repliky Pavla V.
Což mne docela štve.
Ale a druhé straně - třeba si Pavel V a spol. uvědomí, že je rozdíl a to dost značný mezi levicovými a levičáckými.
Stejně jako je rozdíl mei pravicovostí a bigotním pravičáctvím.
25. 03. 2010 | 13:41

Emissary napsal(a):

Vlku,

divil bych se, kdyby ti Pavel V odpověděl. I jak tak činím jen nerad, protože jsi neřád. Že tví milovaní politici a média mluví pořád o krizi, to neznamená, že mají pravdu. To znamená, že neví o čem mluví. Vím že se tady na blogech zakořenil pojem krize, i já ho používám, abych se vyhnul atakům takových, jako jsi ty, jež ekonomickým cyklům rozumí tak, jako můj bývalý pes TV – uměl ji jenom zapnout a vypnout.

O dalším nemá s tebou cenu vůbec mluvit, ty si to natřeš na oranžovo, apak chceš o tom diskutovat, ale každý takovou trpělivost nemá.

Tady máš něco na ujasnění pojmů

"Recese nemá jednotnou definici. Obecně je za recesi považováno období poklesu ekonomické aktivity.
Otázkou je, jakými ukazateli recesi identifikovat. Za tzv. technickou recesi je považován
meziroční pokles reálného čtvrtletního hrubého domácího produktu (HDP) v alespoň dvou po sobě
následujících čtvrtletích. Rozšířená definice recese říká, že recese je období, kdy dochází
k poklesu výstupu (outputu) ekonomiky a zaměstnanosti (tedy k růstu nezaměstnanosti)."

"Deprese je závažnější recese, která překročí pokles reálného HDP o více než 10 %."

Krize je následný cyklus s poklesem ještě větším – dvojciferným. za ním následuje expanze - konjunktura.

http://cs.wikipedia.org/wik...

http://www.zlin.czso.cz/csu...
Stať "Pojmy a definice"
25. 03. 2010 | 14:10

vlk napsal(a):

emisárku

jsi roztomilý.
Ovšem ekonomic e rozumíš přesně jako ten tvůj pes. Dostanu nažrat,nedostanu nažrat.
Jak to, že všichni, včetně amerického presidenta, nositelů Nobelových cen za ekonomii mluvili a mluví o krisi?
As tomu nerozumí.
dDej adresu ať se mají Obama a jeho tým, šéf FEDu, IWF, SB, Stiglitz , Krougman. Buffet, Roubini, Jim Rogers, Soros a další podobné nuly , mluvící o krisi, mají kam obrátit a poučit se ,jak že to vlastně je.
Já jenom opakuji to,c o jsme sem am pochytil od těch pánů.

Ale v jednom s e shodnem. Soudím také,že Pavel V mi neodpoví. Ohledně mé konkrétní otázky, kteroujsmemu položil. Já vím,jsme neřád. Zejména na takové demagogy ,jako jsi ty. To fakt jsme neřád. A kdyby přišel takový Stan, tak ten by ti to potvrdil. Jsem totiž stejný neřád na všechny demagogy. Zleba i z prava. Či spíš e opačně zprava i zlebva. Protož jse si dost dlouho naivně myslel, že s vyjímkou bolševika na levém křídle , zejména u vysokoškolsky vzdělaných lidí taková míra demagogie jako u tebe existovat nemůže. Život mne ppřesvědčil , že může. Někdy i větší.
Ale roztomilej jsi. To jo. Zejména, když začneš mudrovat. To si okamžitě vzpomenu na s cénku s Felixem Holzmanem, jak se chlubil svým synem. Cokdyž vidí padat níj tak ví že se bude stavět huhulál.. Úplně jako ty. Nejsi mladej Holzman?
25. 03. 2010 | 15:08

Emissary napsal(a):

Vlku,

tobě není pomoci. S tím jsem se smířil.
25. 03. 2010 | 15:16

vlk napsal(a):

Emisárku

zůstal jsi dlužen odpověď na otýzku, zd a nějsi mladý Holzmann..
25. 03. 2010 | 16:27

ehad napsal(a):

Tak komunisti ve vladi jsou nebezpecni. Hmm, to by me zajimalo kdo u nas neni :-/.
(Cenzore, muzes to klidne zase smazat :-()
25. 03. 2010 | 17:21

Emissary napsal(a):

vlku,

myslím, že ti nedlužím žádnou odpověď, a tvé pochyby mě neirituji, jsou bláznivé. Kdybys věděl, kdo jsem, možná by ti tvé oranžové myšlení umožnilo se mi hluboce poklonit a vyjádřit respekt. Někteří tvého druhu to i dokázali, o tobě vážně pochybuji.

Ale když to chceš vědět, přísahám na tvůj vlčí ocas, nejsem mladý Holzmann.

Tam vedle mě zas pomalu obviňovali, že jsem Dagmar Honsová. Celkem komické. :)
25. 03. 2010 | 17:27

vlk napsal(a):

Emisárku
no ty budeš nejspíš někdo hodně důležitý.. Už jsme tady četli ledacos, ale poprvé čtu echt papalášské VÍTE KDO JÁ JSEM?!!!
Tak to na mne udělalo opravdu ale opravdu dojem. Posadilo na zadek.. Zmožen tvou velikostí se ti klaním a klaním a klaním...To abys nepochyboval.
Tak ty nejsi mladý Holzmann? No nevím jestli se mi ulevilo. nejsem si jist co je větší intelektuální výzva. Jestli v 18-ti letech konstatovat : padá níh, budeme dělat huhulála nebo Tvoje VÍTE KDO JÁ JSEM?!!

Takže nevím zda je dobře či špatně, že nejsi mladý Holzmann...
25. 03. 2010 | 18:52

Emissary napsal(a):

vlku,

opět se pleteš. Jsem nula, alespoň podle tvého řebříčku hodnot. A také mi můžeš vlézt tam, kam tě obvykle posílám. :)
25. 03. 2010 | 18:56

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary.
Ty jsi opravdu neuvěřitelný ignorant.
Za jaký úrok měly banky poskytovat úvěry, když byla inflace kolem 10 %?
Neříkej mi, že za inflaci může ČNB. Ta je sice formálně zodpovědná, ale ne všemocná.

A odesáci byli přímo v bankách.

Tady je jedna ukázka.
http://ekonomika.idnes.cz/s...
25. 03. 2010 | 19:03

Emissary napsal(a):

Ano stále rebele, byla.

Ale také platí, že ekonomika se transformoval a byla lokální ropná krize. A Vy to berete jako standardní podmínky. O ničem to nesvědčí, jen o tom, že se inflaci podařilo zkrotit. Bez ohledu na vlády. A kdo je tady ignorant? A proč se s Vámi vůbec bavím? Vy jste …Asi jsem lidumil. :)

http://www.czso.cz/csu/reda...

Odeesáci byly přímo v bankách. To je opravdu junda. :)
25. 03. 2010 | 19:24

vlk napsal(a):

emisárku
když jsme to odeslal, ten poslední příspěvek, chvilku jsme uvažoval , že napíši něco na jeho změkčení, možná jako omluvu. Teď jsme rád, že jsem to neudělal.
Mám jasno maldý Holzmann byl vedle tebe superintoš..

Rebeli

ten je co? Kdybys věděl kdo von je?!!!To by s čubrněl na drát. Ja taky. Jak mi napsal.
Jo podle něj po zavedení trhu u nás měla ČNB postupovat netržně. A bez ohledu na inflaci.. Pamatuješ jak jistý Klaus prohlásil transformaci za skončenou? někdy v r. 1994/95?
Joa slyšel jsi někd y něco o lokální ropné krizi v těch letech , o které ten duševní gigant , kterému tu není rovno,píšeš???
To e fakt nážez tenhle huhulál...
25. 03. 2010 | 19:33

stále rebel napsal(a):

Pravice to dotáhla do ekonomické recese v roce 1997 i 1998, když kolem byl růst.

Růst HDP v roce 1998
Zeme %
EU-27 2,9
Ceská republika -0,8
Estonsko 5,4
Lotyšsko 4,7
Litva 7,5
Madarsko 4,8
Polsko 5,0
Slovinsko 3,6
Slovensko 4,4

Tady vykradené banky a zadlužené podniky.

Saldo veřejných rozpočtů České republiky, v % HDP
1992 -2,3
1993 -22,0:
1994 -3,2
1995 -13,4:
1996 -3,3
1997 -3,8
1998 -5,0
Pramen: strana 88.
http://www.euroskop.cz/gall...

Inflace byla zkrocena až po odchodu pravice. Padlo asi 80 % podniků, banky se musely sanovat, lákat zahraniční ivestoři.

Když to začínalo stát měl obrovský majetek, po osmi letech vlády pravice dluhy.
25. 03. 2010 | 19:48

stále rebel napsal(a):

Pro vlk.
On o tom nemá vůbec páru.

Já si vzpomínám ještě na jinou věc, kdy jsme se měli stát středo nebo východoevropským tygrem? Polsko a další státy se měly učit na naší reformě.

Diletantství a současně neuvěřitelná frajeřina, to české pravici nikdy nechybělo.
25. 03. 2010 | 19:55

Emissary napsal(a):

vlku,

tobě se nikdy omlovat nebudu, márně bych hledal důvod za co. :)

http://www.freeworld.hu.cz/...
25. 03. 2010 | 19:56

Emissary napsal(a):

No panové,

ještě že si tak rozumíte. Jste stejní a divoce oranžový až rudý. To nás čeká budoucnost. :)
25. 03. 2010 | 19:59

stále rebel napsal(a):

25. 03. 2010 | 20:08

Emissary napsal(a):

Jistě,

to samé jen v bleděmodrém :)
25. 03. 2010 | 20:13

vlk napsal(a):

emisárku

ty a omlouvat se? Persona , která s e ptá -VÍTE KDO JÁ JSEM? Tak od té to věru nečekám..
Jo a ropná krize v 80-tých letech?,, Hm.. On už to tady řídil tenkrát Klaus? Vidíš.. já si do teď myslel, že tehdy to tady ničili komouši a on už podle tebe Klaus...

rebeli

kdybychom ho tad y neměli, tak si ho snad budeme msuet vyrobit....
Jo pamatuješ princip regaty? Při vstupu do EU. Kdopak že to tedhá požadoval???
25. 03. 2010 | 21:56

romario napsal(a):

V roce 89 předávala KSČ stát se státním dluhem 40 miliard korun za 40 let vládnutí.A to se stavělo budovalo a ještě nám okolní státy dlužily.Z toho vyplívá, že komunisté jsou nejlepší ekonomové.
25. 03. 2010 | 22:08

Emissary napsal(a):

Hmm, vlku

„ty a omlouvat se? Persona , která s e ptá -VÍTE KDO JÁ JSEM? Tak od té to věru nečekám..
Jo a ropná krize v 80-tých letech?,, Hm.. On už to tady řídil tenkrát Klaus? Vidíš.. já si do teď myslel, že tehdy to tady ničili komouši a on už podle tebe Klaus...“

Ty máš ve skutečnosti vážně problémy. Myslím, že tvé ego je vskutku kompromitující, až neúnosné. Kukni ještě jednou, co jsem kdysi napsal, jinak tě budu častovat jen tímto: Die Rote Zora :)

http://www.youtube.com/watc...

To už znáš. Dobrou noc. :)
25. 03. 2010 | 22:19

Emissary napsal(a):

Jistě romário,

z toho vyplývá, že Vy plivete.
25. 03. 2010 | 22:24

Pavel V napsal(a):

Pane vlku,

s hlubokým zármutkem :-)vám musím dát za pravdu. Aleš Michl tvrdí (asi v souladu s vámi), že za náš vysoký strukturální deficit státního rozpočtu (tedy vysoké mandatorní výdaje) mohou politici ze všech částí politického spektra. Mojí chybou bylo, že jsem uvěřil jakémusi článku v novinách. Novinám příště ze zásady nebudu věřit nic :-). Ale, pane vlku, nejásejte. Jaques Rupnik kdysi řekl, že u nás máme vlastně 2 sociálně demokratické strany (ODS + ČSSD). Takže koneckonců za strukturální deficit u nás stejně může levice!

Nechci, abyste si myslel, že ze svého omylu chci vybruslit laciným vtipkováním. V návaznosti na problémy Maďarska a Řecka si nadále myslím, že socialistické plýtvání je morem státních financí. Je však nutné vzít v úvahu, že lidé (i strany) nemusí být vždy těmi, za koho se vydávají. Tak např. Tony Blair byl podle mého pravicovější, než Nicolas Sarkozy. V této souvislosti se neodbytně nabízí otázka, zda dělení politiků na pravici a levici má vůbec nějaký smysl a jestli nezpůsobuje zamlžení problému.

Ještě k otázce hypoteční krize (recese) v USA. Máte pravdu, že bankéři se chovali neodpovědně. Ale Bill Clinton - zastánce občanů s nízkými příjmy tyto bankéře všemožně stimuloval, aby nesmyslné hypotétéky poskytovali (např. levnými penězi, jak jsem již psal). Nebylo by lépe, kdyby se vlády ani nepokoušely řídit ekonomiku? Na zachraňování bank Obamovou vládou (které vy říkáte socializace ztrát) můžeme možná spíše pohlížet jako na nápravu chyb učiněných předcházejícími vládami.

Zcela úplně se určitě shodneme, že kardinálním problémem (a nejen v USA) je nadměrná velikost firem. Ty pak opravdu sázejí na to, že stát je nenechá padnout. Podle mého je zde prapříčina všeho zla.

S pozdravem

Pavel
25. 03. 2010 | 22:47

vlk napsal(a):

emisárku

můžeš mi říkat jak chceš. . O mé ego se nestarej. V životě by mne nenapadlo napsat -V´š kdo já jsem?
Ale někd y bys pro změnu mohl zkusit být korektníma trošku fundovaným diskuterem. Napiš čemu rozumíš amlžem to zkusit.

Pavel V
To s tím Rupnikem bylo dost laciné Snad se na tom shodnem.
Pravic e / levice.. Víte , tady s e to dost řeší a vedous e nesmiřitelné bitvy. Podle hesla - ti naši, ať udělají co udělají tak je to vždycky, kdy ž ne dobře, tak aspoň omluvitelné. A TOHLE je špatně. Mrřkněte třeba na to jak diskutuje Emisárek..A to je jen vzorek. Malý.

Pokud jd e o maˇarskoa řecko. Musím vás zklamat. V Řecku je za tím akramanlis a jeho partaj. pravicová. Oni fixlovali , kde se dalo.A levice to teď musí sanovat.

Ohledně Cintona - přečtetě si skutečně blogy Roberta Millera. A uvidíme. A no Clinton ten akt podepsal. Ale iniciac e přišla od jinud. Od těch. co plnili jeho volební fond. LB, BS a tihle.
A banky jako soukromý podnik mají povinnost chránit svůj majetek. Jak postupovali jsem popsal. Nikdo na s větě nemůže přinutit bankéře , aby mu dal půjčku, pokud ten nechce.
Nikdo na světě neohl přinutit LB a BS ke konstrukcím CDO.
K levným penězům. už jsme to psal. teď jsou možná ještě levnější! Apřesto žádná bublina!

Socializac e ztrát jako náprava předcházejícíhc vládních chyb??? To nemlžete myslet vážně. Od kdy má vláda napravovat špatná rozhodnutí soukromých subjektů???
Ano shodneme s e na problému golemů. Průšvih řešení poslední krize je v tom, že ti , co byli velcí jsou nyní ještě větší Wachovia, Merryl Lynch a další byli pohlceni a kolosy typu CITICRP nebo BoA jsou nyní ještě golemovatější!
Kdybyste zabrousil na staré blogy paní Brixi, kdy psala o nutných opatřeních, našel byste tam můj komentář, kd e píši, že kdybych to mohl začídit, rozdělím první tisíc světových firem podle tržní kapitalizace na malé celky...
dobrou. D íkyza diskus.
25. 03. 2010 | 23:42

pavla napsal(a):

Romario: Nezdá se Vám ale, že za komunistů měla koruna trochu jinou hodnotu než dnes? Řekla bych, že dnes je to desetinásobně více. Alespon dle růstu cen i platů. Takže těch Vámi uváděných 40 mld. není zas až tak málo.
26. 03. 2010 | 00:19

Hemo Siira napsal(a):

TO pavla:

Hlavně za komunismu díky systému zcela nekonvertibilní měny mohla mít koruna cenu jakou si nadiktoval ÚV KSČ, klidně třeba 1:1 k USD nebo k DM. Potíž nastala pouze ve chvíli, kdy jste chtěli takový hezký kurz jako bylo tuším 8 devizových korun (bonů) za jednu DM uplatnit i na korunu, běžně vydělávanou těmi tolik zaklínanými "obyčejnými lidmi". :-)
26. 03. 2010 | 14:05

stále rebel napsal(a):

Pro Pavel V.
Plácáte nesmysly a tak alespoň něco o příčině hypoteční krize.

„Hlavní závěr je prostý. Krize byla jednoduchá a každý kompetentní ekonom ji mohl snadno předvídat. Měli jsme osmibilionovou hypotéční bublinu. Tato bublina táhla růst ekonomiky od recese v roce 2001.
Bublina vedla k enormnímu boomu ve stavebnictví, protože firmy ohromně vydělávaly na prodeji nových domů za nafouknuté ceny. Vedla rovněž k ohromnému zvýšení spotřeby, když vlastníci domů utratili velkou část bublinou navýšené hodnoty svých nemovitostí. „
„Jak mohou ekonomové hypotéční bublinu rozeznat? To je rovněž velmi prosté. Máme data za posledních sto let, která ukazují, že mezi lety 1890 až 1995 ceny bydlení v celostátním měřítku kopírovaly vývoj celkové míry inflace. Najednou v polovině 90. let, v návaznosti na burzovní bublinu, začaly ceny nemovitostí růst podstatně rychleji. Na zlomu, v roce 2006, celostátní ceny nemovitostí předběhly inflaci o více než 70%.“
http://www.blisty.cz/2009/6...
26. 03. 2010 | 21:50

Pavel V napsal(a):

stále rebeli,

pokud se neomluvíte za urážku, nebudu se s vámi bavit.

Pavel
28. 03. 2010 | 21:31

rolex replica napsal(a):

Good recommended website. I really love it. Thanks!
03. 04. 2010 | 07:36

sesli sohbet napsal(a):

Je třeba správně nasměrovat DSSS. Je trapné, když útoči tam, kde ani smrt nic nemůže vzít. Odjakživa byla ultrapravice štítem před jakoukoliv barevnou levicí. DSSS musí přejít od naivní strany k fanaticky fudamentální stranu. Nebát se pustit cizí ani vlastní krev. Privátní sektore, zastavte toky k slabším a nemocným. Investujte do ultrapravice. A k tomu nám pomáhej bůh.
08. 04. 2010 | 16:00

ConwayCassandra20 napsal(a):

Don't have a lot of money to buy some real estate? You should not worry, just because it is possible to take the <a href="http://bestfinance-blog.com...">home loans</a> to resolve such kind of problems. Thus take a term loan to buy all you want.
08. 08. 2010 | 09:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy