Cesta k bankrotu

11. 05. 2010 | 13:32
Přečteno 5261 krát
V internetových diskusích se občas objeví pravé perly.

Jako například toto shrnutí ekonomického programu jisté nejmenované strany. Autorem je diskutér z ihned.cz, který se podepsal jen jako "ggggg".

1. Zdroje tu jsou.
2. Dluhy se nemusí platit.
3. Na důchodový systém se nemusí ještě 25 let sahat.
4. Dluhy máme zatím malé.
5. Největším zlem jsou regulační poplatky ve zdravotnictví.
6. Školné je asociální.
7. Zachrání nás spotřeba.

Jestli toto není cesta do Řecka, tak jsem čínský bůh srandy.


Pravda podaná v geniální zkratce. Lepší než sto žvanivých analýz od takzvaných politologů.

A také legitimní důvod pro defenestraci.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

s... napsal(a):

Zdroje nejsou? Tak kde jsou? Kradou se a koho to nezajímá, tak ten nemá právo říct o důchodech ani slovo.
11. 05. 2010 | 13:42

Jirka H napsal(a):

Obávám se, že je to volební program ČSSD v sedmi bodech...
11. 05. 2010 | 13:44

císař napsal(a):

Ohánět se či zvěřejnit cokoliv z jámy plné hniloby zvané idnes plus váš blog- legitimní důvod ke katarzi žaludku
11. 05. 2010 | 13:46

hoven napsal(a):

ke každe perle je třeba najit autora
1, v.i.špidla
2, jirka paroubek
3, vojta filip
4, slaveček sobotka
5, jirka paroubek
6, milouš štěch
7, jirka havel, mládek a spol
11. 05. 2010 | 13:47

jenicek napsal(a):

Díky té poslední větě se tady opět sejde banda volů a budou plácat kraviny o fašizaci... A takzvaný politolog Pehe má námět na další článek:-)
11. 05. 2010 | 13:48

Fialenka Svěží napsal(a):

Cesta do Řecka:
1)zbytečné projekty
2)předražené projekty
3)"regulace" trhu monopoly, uplácením a protekcí ve formě klientelismu a nepotismu
4)rozprodávání bohatství ČR (navíc za babku)
11. 05. 2010 | 13:50

jarpor napsal(a):

Jak pradivé... a jednoduché...

Jirka H.

Nemýlíte se ? ... :-)))

Hezký den
11. 05. 2010 | 13:56

valdštejn napsal(a):

v 50.letech psal podobné věci v obráceném gardu jidtý rudý svazák . Shoda jmen je náhodná ?
11. 05. 2010 | 13:57

Targus napsal(a):

Já se zase obávám, že geniální zkratky Pavky Korčagina - Kohouta jsou klasickým vyobrazením toho, jak lze manipulovat s výroky jejich vytržením z kontextu.
Takových slintů původně pocházejících z pera pana Kohouta jsem schopen vygenerovat téměř nekonečný počet.
11. 05. 2010 | 13:57

Elena napsal(a):

Targus,
trefa, vždy ked sa pozriem na foto autora blogu , ta podoba je priam totožna Pavka Korčagin!
11. 05. 2010 | 14:02

vlk napsal(a):

dnes sem pověsili blogy tři ekonomičtí analytici:

Pírko, Pikora a Kohout.
Kdo z nich je ekonomickým fejbukistou, ve smyslu politologova UFA je zřejmé.

takež k jednotlivým bodům:
1- proč řešíme korupci pokdu zdroje nejsou?
Nezaznamenal jsme , že by nebylo co rozkráddat.
2-Dluhy s e nemusí platit. Viz přístup velkých bank v kasinové krizi, kterou ještě prožíváme.A socializaci ztrát.
3-no to teď, k nelibosti VŠECH politiků jaksi torpedoval ústavní soud.
4-a ona to sna d není pravda? vřele doporučuji blog pana michla s jeho grafem. Podle výš e dluhu k HDP jsme momentálně v celé EU pátí s nejmenším dluhem. Pře dnámi jsou ovšem ještě Rumunsko a Bulharsko, kd e o validitě jejcih čísel lze oprávněně pochybovat. Co do gradientu přírůstku dluhu jsm e letos tuším 11. tedy opět podprůměrní.
Takže nechápu , co je na tom tvrzení špatně.
Jo a mimochodem - která že vlád a zvedla za jediný rok státní dluh o 25% toho, co před ní zadlužily všechyn vlády za 20 let?
5-Výdaje obyvatelstva za léky stouply po zavedení poplatků o 4 miliardy. Pro Kohouta spol zřejmě brnkačka.
Jaké jsou škod y na zdraví po přechozených nemocecha neléčených úrazech s e dozvíme až následně. Hlavěn, ež teď jsme ušetřili. Prima šetření. Kohoutovské.
6-školné bezesporu asciální je. Znemožňuje resp. znesnadňuje pro nemajetné přístup ke vzdělání.
Může být , že to a utor vidí opačně . Že školné je sociální. Ať to zkusí doložit.
7-ne nezachrání nás spotřeba. To hlásají jen apologeti nekonečného růstu HDP a a kapitalismu ranných forem.

Jsme rád, že je naprosto plasticky jasné, am s e na rozdíl od pánů Pírka aPikory posunul Kohout.
ekonomický beletrista je hrubý eufemismus. Stals e z něj takový malý Kojzar současnosti.
11. 05. 2010 | 14:03

Koudelka napsal(a):

Cesta do Řecka?
Opětovné vládnutí Kalouska, Nečase a spol. Tzn. opětovně vykradené důchodové fondy, zfušované rozpočty(i když možná spíše záměrně), zfalšované výsledky hospodaření alá Řecko Kalouskem ....atp.

Modří A, B, C, D chtějí rozkrást i ten zbytek. VÍCE NEŽ SI MYSLÍTE.
11. 05. 2010 | 14:03

Petrman napsal(a):

Koukám, že "nejlepší ekonom na světě" se zase nudil při obědě :-))))))))
11. 05. 2010 | 14:04

RA napsal(a):

do Řecka nemusíte jezdit na dovolenou. Řecko k nám přijde samo. V případě vítězství Paroubka ve volbách už příští rok.
11. 05. 2010 | 14:17

svatopluk stepanek napsal(a):

podprahove svinstvo vyssi jakosti
intelektualni nepoctivost
11. 05. 2010 | 14:19

Frante napsal(a):

VLK

Nesouhlasíte s Pírkem, že dluhy povedou k inflaci? Nebo si myslíte že se najednou polovina EU razantně uskromní?
11. 05. 2010 | 14:23

neo napsal(a):

nebojte se, na správnou řeckou cestu nás neomylně vede Georgios Paroubekulous
11. 05. 2010 | 14:27

Targus napsal(a):

To Frante:

Pokud by se dlužníci rozhodli splácet, určitě nikoli.
Pokud se dlužníci rozhodnou tisknout barevné papírky, rozhodně ano.
Malá připomínka - Řecko není jediným dlužníkem na světě.
11. 05. 2010 | 14:31

Karlík napsal(a):

bod číslo 8.: Kdo z vás to má?
11. 05. 2010 | 14:36

Michal Macek napsal(a):

kde je silena veverice se svymi oranzovymi slinty?
11. 05. 2010 | 14:39

robot napsal(a):

Pane Kohout, co vy hulíte? :-)
11. 05. 2010 | 14:39

jogín napsal(a):

I když mám k blogům prof. Zeleného podstatné námitky, v neděli v bedně měl zásadní připomínku: Všichni mluví jen o státním rozpočtu, ale to je jen o přerozdělování. Co takhle mluvit o růstu ekonomiky? Míříme správným směrem? Co udělat, aby bylo víc peněz na přerozdělování? Nikdo z ekonomů nebyl schopen reagovat.
11. 05. 2010 | 14:54

pajA napsal(a):

Targus napsal:
"Řecko není jediným dlužníkem na světě."

Asi bude jednodušší spočítat ty země, které nejsou dlužníky, než země, které jsou dlužníky...

Půjčování jedněch od druhých navzázjem je krásně popsané už v sérii Slovácko sa nesúdí, konkrétně v příběhu "Hlt za tři groše"

... kdo neví, ať se informuje :)
11. 05. 2010 | 14:55

JC napsal(a):

A co když to "ggggg" myslel ironicky ?
11. 05. 2010 | 14:59

Béda napsal(a):

1) zdroje tedy nejsou? Co kupř. korupce a klientelismus, porcování medvědů, privilegia politiků a vysokých státních ředníků...?
2) dluhy se nemusí platit. Podstatná je praxe. Míníte Kalouskovy, Klausovy, Zemanovy, Paroubkovy... dluhy?
3) Důchodový systém. Jak vyřeší převedení části důchodových odvodů do soukromých negarantovaných fondů důchodový problém a špatné populační trendy? Bude méně důchodců...?
4) Dluhy. Srazí je mistr Kalousek, "Tlustý", anebo někdo jiný? Jaká je praxe?
5) Já nevím jestli nebudou horší přímé platby 25% zdr. poplatků
a postupná privatizace zdravotnictví na americký obraz nežli 30-korunový poplatek.
6) Je školné sociální? Zvýší se jeho zavedením přístup sociálně slabších ke vzdělání? Ano anebo ne?
7) Zachrání nás určitě větší liberalizace - vývoz práce, know how do nízkonákladových rájů, které nastartují výrobu v mateřské zemi, koupěschopnost a prosperitu...
11. 05. 2010 | 15:07

prirodovedec napsal(a):

vlk: :)

Autor je brilantni zjednodusovac myslenek tech druhych, ktere jim pak plne prirkne. Proc ne? Koneckoncu pri jistote, ze tento linearni oscilatorovnik nekonstruuje elektricke spotrebice, s klidem je pouzivam. :) Pravda je nutne se vyhybat jeho radam v jine oblasti, kde pusobi ... :)

Skoda, ze neni cas zde nabidnout seznam podobne kratkych myslenek z autorova kapsare ... :)

"1. Zdroje tu jsou."

Staci oholit kohouta a jeho Partnery :), omrknout prvni zlodeje a Al Calouse a stat se druhymi zlodeji a holit kohoutiky a jeho oblibene praseci tvaricky a holit ... :).

"2. Dluhy se nemusí platit."

Staci jen pekna inflace. A koneckoncu, pokud je cilem nove rozdani karet (coz povazuji jiz pomalu za rozumne :) a celkem stoprocentni, jen kdy a kde) staci jen akcelerovat ... :). Dokonce se to da i matematicky modelovat ...

> 3. Na důchodový systém se
> nemusí ještě 25 let sahat.

Bezesporu lze asi vice verit reparametrizaci nez jeho pravidelnemu budoucimu prerozkradeni v teto kotline tentokrat postkampelickari a rusnokoidy. :) S ohledem na to, ze na penze stejne nebude, lepsi je akcelerace a systemova zmena. :) Hrat si na cloveka, ktery jede po skluzavce a chce se oddluzit / vysplhat zpet - to je lepsi si poradne uzit to splouchnuti. :)

> 4. Dluhy máme zatím malé.

Ano na prevrat to jeste nestaci takze utracet, utracet ... :)

> 5. Největším zlem jsou
> regulační poplatky ve
> zdravotnictví.

Nesouhlasim. Spise diletantsti reformatori zvladajici obvykle jeden graf a neznajici linearni oscilator a jejich bakalarske mutace. :)

"6. Školné je asociální"

Nicmene bude zavedeno. Pro budouci radikalizaci mladeze je nutne :) a financni pijavice musi pres statni garance vysat dalsi masicko z rozpoctu systemove. :)

Rovnez kumulace majetku je prospesna, protoze kumulovany majetek se dobre prerozkrade druhym zlodejum.

"7. Zachrání nás spotřeba"

Jako urychlovac. Bezesporu, jak koho. Toho, kdo dalsim prerozkradenim si polepsi ano. Kohouty asi ne, ti si asi pohorsi, i kdyz mozna nekam stihnou uteci. :)

"Jestli toto není cesta do Řecka, tak jsem čínský bůh srandy."

To je daleko delsi cesta ... :) a stoji za to spechat, at se dozvime, co je na konci. :)

RA: Recko prijde zcela nezavisle. Staci jeden spekulativni utok. :)
11. 05. 2010 | 15:19

slepicka napsal(a):

uklidni se Kohoute. Je nutne zamezit danovym unikum, nehospodarnym nakladanim s financema, predrazenyma zakazkama a samozrejme progresivne zdanit nadmerne konzumenty a hlavne firmy!!

A privilegovane kaste nadmernych konzumentu se musi uplne zrusit stropy socialniho pojisteni, stejne tak jako OSVC musi zacit platit odpovidajici dane a pojisteni. Zrusit vselijaka nesmyslna zvyhodneni.
11. 05. 2010 | 15:23

Jan Vaculík napsal(a):

Vlku,
mám pocit, že mistrem jedovaté sliny jste vy.
A máte opravdu dost času na dlouhé komentáře.
Jenže diskusi nebo polemiku to připomíná jen vzdáleně. Protože zahloubat se do problému a pokusit se jej hodnotit z různých pohledů, to je vám opravdu cizí - tedy pokud jde o autory z vám nelibé strany politického spektra.
Argumenty skutečně chrlíte, ale většina z nich je velice diskutabilní. Nebývalo tomu tak vždy.
11. 05. 2010 | 15:52

prirodovedec napsal(a):

J.V.: Domnivam se, ze zde vlk odpovedel umerne rozsahu a kvalite prispevku naseho povestneho autora. :)

Delsi je u Pirka, kde je samozrejme :) hvezdny.
11. 05. 2010 | 15:56

yara ze země krys napsal(a):

Je třeba panu Kohoutovi doplnit:
ČSSD:
1. Zdroje tu jsou.
2. Dluhy se nemusí platit.
3. Na důchodový systém se nemusí ještě 25 let sahat.
4. Dluhy máme zatím malé.
5. Největším zlem jsou regulační poplatky ve zdravotnictví.
6. Školné je asociální.
7. Zachrání nás spotřeba.
ODS:
Pozměněné Masarykovo:
Nebát se krást!
11. 05. 2010 | 16:04

Béda napsal(a):

YzzK,

Ano, to pozměněné heslo se zde v zemi, kde ekonomika plánovitě předbíhá právo, zažilo již na začátku devadesátých let. A nic v pseudodemokracii nenapovídá tomu, že by se na tom mělo cokoliv změnit - ať zvolíte kohokoliv. Jenom jiný zloděj vždy kičí: Chyťte zloděje!
11. 05. 2010 | 16:12

hoven napsal(a):

yara ze země krys
to sis poplet, to je heslo staňouška koloťuka igelitky grosse.
11. 05. 2010 | 16:41

Jan Vaculík napsal(a):

Přírodovědče,
na váš popud jsem si přečetl Vlka pod Pírkem.
Přiznám se, že při prvním pohledu mě odradily špalky nestrukturovaného textu a to, že Vlk na začátku porovnává cenu pracovní síly u nás a v Číně (faktor: 7-11), a směřuje k tomu, že je to stejně marné.

Po vaší chvále jsem se k tomu znovu vrátil, a musím říci, že analýza našich obchodních vztahů a možností vůči Číně a Asii má něco do sebe, včetně prognózy. Jenže prognóza nezahrnuje naši reakci. A právě na té teď záleží. Něco musí být vynalezeno; co - to je otázka.
Je jasné, že pokud budeme měřit kvality našeho evropanství tím nejobyčejnějším konzumem, tak budeme v budoucnu na Asii skutečně asi ztrácet. Jinými slovy: i když je Vlkův příspěvek pod Pírkem velmi obsáhlý, nezahrnul tam zase vše.

Ale vrátím se zpět k té ceně pracovní síly: pro nás není důležité ani tak srovnání s Čínou, ale se sousedními zeměmi. Protože musím srovnávat nejen cenu, ale i kvalitu a flexibilitu. A v tomto směru pak zlepšení ukazatelů o 5-10% znamená už dost. Vím z vlastní zkušenosti, že už teď nám mnoho práce uniká do Německa, protože Němci ji dovedou udělat levněji.
11. 05. 2010 | 16:51

prirodovedec napsal(a):

J.V.: Ja to pisu systematicky na vice mistech: Vyhodnotil jsem si, ze neni co vynalezat.

Z Pirkova textu (i Pikorova a drivejsich Kohoutu) a vlkovych dodatku podle mne vyplyva tzv. chudnuti a rozevirani nuzek, a to bez nadeje, jak pisete.

Podle mne evropske tradice jsou logicke - rust poctu chudnoucich, frustrovanych, napeti a nasledne revoluce a majetkovy prevrat. Postihne to nevinne ... Je to ale celkem logicke, protoze soucasna situace vznikla, protoze to zrejme nezvladly elity danych regionu. Takze budou podle mne vymeteny. Zatim

Co s tim? Chystat se na to, ovsem "dul Vam vzit nemohou, ze" jak rika Cimrman. :) Zde bych dal na vlka, zda do zlata, ci draheho kameni a kde to zakopat. :)

A pak uzivat si a pripraveny to akcelerovat.

A nakonec zvazit, zda se chovat humanitne nebo se zaradit mezi druhe zlodeje a vyhlednout si tu svoji budouci vilu a sveho prvniho zlodeje. :)

Asi to z pohledu cloveka, ktery se jako broucek snazi a buduje svoji existenci a ma rad rodinu a dela neco pro potomky neni prijemne, ale takove jsou lidske dejiny.
11. 05. 2010 | 17:03

Jan Vaculík napsal(a):

Přírodovědče,
já tady nemám co zvažovat...
11. 05. 2010 | 17:22

hovorka11 napsal(a):

Vlk s Bédou řekli podstatu. Kohout by se měl už konečně probrat z chronického spánku a vnímat podstatné skutečnosti.
11. 05. 2010 | 17:54

Jan Vaculík napsal(a):

Béda (15:07)
Bezcenná slova.
Např. bod 6: copak je naším problémem, že by sociálně slabší neměli přístup ke vzdělání?
Pokud sleduju diskuse pod blogy na téma školství, tak to spíš vypadá, že problém tkví v tom, že ke vzdělání mají přístup intelektově slabší.
Sám neholduju příkrým soudům, ale kloním se k tomu, že problém našeho školství v nejobecnějším měřítku je v tom, že na straně škol chybí kvalita a na straně žáků/studentů motivace. Tady by školné mohlo mít do jisté míry pozitivní účinek.
11. 05. 2010 | 18:09

Junior napsal(a):

Targus
pokuste se sem napsat nekolik"slintů původně pocházejících z pera pana Kohouta"
Jsem vazne zvedav jestli alespon jeden bude tak uzasnej.
Ja osobne jsem byl svedkem vyroku"Dluhy se nemusí platit."Muzete mi napsat z jakeho "kontextu" byl podle Vas vytrzen kdyz si myslite ze tady ma jiny vyznam..
11. 05. 2010 | 18:25

Da.Rock napsal(a):

Taky bych měl pár výroků, které stojí za to zveřejnit:
1. Neznám špinavé peníze.
2. Více takových Kožených.
3. Odrazili jsme se ode dna.
4. Prázdný a falešný Topol.
5. S tebou stojím a padám, Marku.
6. Es kommt der tag.
7. Střední třída už má předplaceno.
8. Kdybychom lidem říkali, co uděláme po volbách, tak bychom je nikdy nevyhráli.
9. V této Sněmovně je bordel!
A nakonec to nejlepší:
10. Budeme stále bohatnout, jen ne tak rychle, jako doposud.
11. 05. 2010 | 18:32

Lukáš napsal(a):

Klasická kohoutovina. Člověk se pobaví, ale že by se dozvěděl nějakou informaci? To ne, pouze o ideologii.
11. 05. 2010 | 18:38

schlimbach napsal(a):

1. Zdroje tu jsou. - http://ekonomickareforma.cz

2. Dluhy se nemusí platit. - vnitřní dluh společnosti se neplatí, bohužel jen do té doby, dokud tupouni nepřevedou vnitřní dluh s pomocí obligací na reálný dluh vůči bankám a soukromým investorům, jak se bohužel ve velkém objemu již stalo a zase se to chystá - jednou snad tito tupouni se budou zodpovídat z vlastizrady

3. Na důchodový systém se nemusí ještě 25 let sahat - jistě, kdyby se na něj nesahalo a nepřevádělo finance z tohoto fondu do státního rozpočtu, sekera by nebyla

4. Dluhy máme zatím malé. - ano, ale stejkně vytvářejí inflaci, právě jejich převodem na reálné dluhy vůči soukromým investorům - dejte si to do souvztažnosti s bankovním systémem postaveným na částečných rezervách a můžete si dát ihned studený obklad na hlavu

5. Největším zlem jsou regulační poplatky ve zdravotnictví. - upřesnil bych to - regulační poplatky za recept a za položku na receptu - je to prostě obyčejné svinstvo, máme nejdražší léky pomalu z celé Evropy

6. Školné je asociální. - zcela jistě ano, jaký má být smysl pro budoucnost zadlužit mladou generaci ihned při vstupu do praktického života? Cožpak člověka motivují pouze a jen peníze? Je to trochu na hlavu - dejte si to do souvztažnosti s protokoly sionských mudrců a zase studený obklad na hlavu

7. Zachrání nás spotřeba - v tomto stupidním systému, kdy ekonom není hanlivé slovo to bez růstu spotřeby nejde, vždyť na spotřebě a dluhu je celý systém založen - jak chcete utáhnout do budoucna systíém, který je založen na systému letadla? Omezte mu spotřebu, omezte mu růst dluhu - pak už nic nemusíte nic řešit
11. 05. 2010 | 18:45

iga napsal(a):

hovorka11

probrat se ze spanku - to zvladne (mozna) knize.
Kohout je, obavam se, uplne bdely...
11. 05. 2010 | 18:46

Béda napsal(a):

Jan Vaculík,

ad 6 - školství. Zavedením školného ve výši 20 až 30 tisíc sociálně slabým problém s přístupem ke vzdělání vytvoříte.

Pokud jde o intelekt. To, že nějaký student má na zaplacení školného ještě nenese žádné známky toho, že je intelektově vyspělejší nežli student, který ty peníze nemá.

Motivací pro studenty by mělo být lepší uplatnění s VŠ diplomem nežli bez něj a nikoliv výše školného. Takováto úvaha by mohla vést k domněnce, že nejlepší by bylo čím vyšší školné. Dále viz to, co jsem již k tomuto bodu uvedl výše.
11. 05. 2010 | 18:48

Gerd napsal(a):

Hm,
a ještu tu pohádku o ostrůvku stability v moři krize.
Jinak je úplně jedno, kdo tu povládne. Jedem po skluzavce směr Řecko a tímto směrem nás pošťouchli přátelé p. Kohouta, tj. ODS a Kalousek.
Co se týká důchodů a privatizace státního majetku, tak tam jako první zaťal sekyru Václav Klaus. Ó díky, to je na antiNobelovku.
Hezký večer
11. 05. 2010 | 18:50

vlk napsal(a):

přírodovědče
napsal jsi to skutečně excelentně. Klidně přiznám , že jsem chtěl napsat stejně břitký text jako s epovedl tobě , leč zůstalo jen u snahy. Tobě s e to ale povedlo. Pošmáknul jsem si!
Jan vaculík
no i já pamatuji doby, kdy jste byl v diskusi věcný. Kdy jste používal argumenty místo dojmologie. A ani by vás nenapadlo používat stará kliší typu jedovatá slina.

Za věcnou připomínku mohu brát pouze to, že jsme dlouhý. No tady mi to vyšlo na 30 řádků. Pokud je to pro vás moc a neudržíte tak dlouho pozornost, nic s tím nenadělám.

A vůbec netuším, jak jsme měl Kohoutův propagandistický tlach pojednat z různých stran. Pokud požadujete od někoho takové schopnosti, ak očekáváte, že bud e mít Kalouskovu výřečnost. nemám. Přiznávám.
A že argumenty , ted y moje jsou diskutabilní?
No tak to bych ted y od vás místo mentorování obecného rázu očekával onu diskusi kd e nějakým doložitelným způsobem zpochybníte moje DISKUTABILNÍ argumenyt. Kromě lekc e v mistrování ovšem nic takového nenastalo.

A ačkoli jste jaksi názor o mém textu pod Pírkem adresoval přírodovědci, ¨cítím potřebu se ohradit. Milej pane Vaculík, opravdu jste čekal, že napíši materiál který vodotěsně pojedná naši hospodářskou budoucnost , ve vztahu k EU a novým ekonomikám a navrhnu instrumentárium komplexních opatření?
Tady na blozích Aktuálně?
No tak to ted y čekáte marně. Já s evyjadřoval ke konkrétním dvěma bodům, kd e jsme nesouhlasil se Štěpánem Pírkem, jehož rozhovor považuji za skvělý. Což neznamená, že musím souhlasit s e vším. A kdybyste četl pozorněji, jakýsi návrh řešení, přiznávám , že diskutabilní / a teké jsme to tam poznamenal/ jsme tam uvedel.
Říkáte, že text je nestrukturalizoaný? Z mého hledisk a jd e o váš názor.
A že Němci s tahují výrobu domů? Tak to ve většině případů vůbec není proto, že by jejich české pobočky náhle přestaly být rentabilní: To je zejména proto, že potřebují udržet většinou mateřský závod. Ted y ten ,c o je v Německu. za každou cenu. Takež berou práci z Čech. Pobočku odpepíši snáze než hlavní firmu.

Frante
domnívám s e, že Pírko má pravdu.
11. 05. 2010 | 18:50

Targus napsal(a):

To Junior:

Bohužel musím pracovat, takže pokud Vám nestačí odpovědi ostatních (viz citace o socializaci bankovních multidluhů), zkuste počíst něco málo z pera Pavky Velikého. Dostanete se tam kliknutím na jeho jméno.

P.S. Když už jsme u těch bank, jste schopen mně a panu Pavkovi vysvětlit, proč nasekaly dluhy bankovní domy našeho Velkého bratra - hodného strýčka Sama?
11. 05. 2010 | 19:10

Junior napsal(a):

Targus
Odpovidat otazkou je dobry taktika.Mate bod.Duvody proc "proč nasekaly dluhy bankovní domy našeho Velkého bratra"jsou pravdepodobne politicke.Rozepisovat se o tom nebudu.Stejne nemate cas to cist vy jeden "pracante":)
11. 05. 2010 | 19:26

Petr Havelka napsal(a):

Pane Kohoute,

do puntíku přesné, bez ironie.

Jen mi chybí genialní zkratky programů jiných stran.

Třeba,

1.všichni budeme nosit reflexní vesty

2.máme hezké kandidátky

To je jedna populistická zprava
11. 05. 2010 | 19:28

prirodovedec napsal(a):

Junior: Jste zde novy, je pochopitelne, ze pro Vas povestne zabavne texty bavice Kohouta Vas nezastihly.

Jinde a davno psaval rozumne, pak mel eru zdejsiho bavice, v posledni dobe je zase Cato (ne Kavan) to vetsinou " ... a ostatne Euro musi byt zniceno ...".

Opravdu doporucuji jako Targus vybrat ty pod jeho jmenem. Staci o Lafferove krivce, o jeho praseci hlave, o nedostudovani elektro kvuli nepochopeni linearniho oscilatoru, o x-y grafech a vzorovych manipulacich s nimi, o zjednodusovani ...

Dava tam nadherne priklady ignorantstvi a chyb v uvazovani (podle mne zamerne, protoze tak hloupy neni) do vyuky logiky, statistiky i tech oscilatoru :).

Kdysi souznel skvele s Patrem Machem nez odtud odesel po zesmesneni klimatologem Tolaszem. :)

Texty opravdu doporucuji a jiste nejen ja.
11. 05. 2010 | 19:47

jarpor napsal(a):

Přírodovědec

"Junior: Jste zde novy, ..."

Profese kantora se nezapře... :-))

"v posledni dobe je zase Cato (ne Kavan) to vetsinou " ... a ostatne Euro musi byt zniceno ...".

Na zánik Eura má Kohout asi takový vliv jako přírodovědec na jeho přežití... :-))
přesto jeden názor je "ignorantstvi a chyb v uvazovani "....

Nemyslím, že politika - a Euro je navýsost politika, dokonce všichni se shodnou, že jeho zavedení byl především politický projekt - se chová v souladu s "logikou, statistikou" a dle "linearniho oscilatoru, o x-y grafech a vzorovych manipulacich s nimi" .... :-))

Sorry za vstup.

Začínáte být podobný jako jistý nick... 1791 .... :-)) Jen já já já...

Hezký večer
11. 05. 2010 | 20:06

Jan Vaculík napsal(a):

Vlku,
nemám rád nestručnost, atak jsem někdy asi až příliš stručný; jinak si nedovedu vysvětlit tu mimoběžnost vašeho argumentování.

Jenže jaksi mimoběžně vyznívají i vaše argumenty pod těmi pár hesly, které sem Kohout hodil. Protože to jsou skutečně jen hesla: když se na ně podíváte v souhrnu, tak vidíte, že jsou výplodem nějakého paskřivého uvažování; anebo to nevidíte, ale tak jak tak vlastně není o čem diskutovat.

Kohoutovu příspěvku lze vytknout především jedno: výroky jakéhosi ubožáka pokusit se převtělit na vtip. Na to jde navázat snad jedině tak, že se sem budou přidávat další blbé vtipy.

K diskusi pod Pírkem - to je trošku jiná káva:
Můžete tam rozvíjet jakkoliv nápadité či erudované úvahy o Číně, ale to nic nemění na faktu, že je potřeba, aby cena pracovní síly u nás klesla - a to zejména ve vztahu k její kvalitě a pružnosti.
O tom byste se přesvědčil třeba tím, kdybyste se pokusil sehnat pro redakci svých diskusních příspěvků sekretářku.
11. 05. 2010 | 20:09

Junior napsal(a):

prirodovedec
Jeste na to kouknu.
Dekuju.
11. 05. 2010 | 20:28

prirodovedec napsal(a):

"Profese kantora se nezapře... :-))"

Souhlas.

"Na zánik Eura má Kohout asi takový vliv jako přírodovědec na jeho přežití... :-))"

Souhlas. Nicmene o nem opakovane a radostne pise a to jsem konstatoval, bez hodnoceni. :)

"přesto jeden názor je "ignorantstvi a chyb v uvazovani "...."

Tradicni nechapavost jarpora. :) Pane kolego ctete prosim pozorne a snazte se porozumet co druhy pise a nevkladejte tam co tam neni, usetrite si spory a blamaze. Ja vim, ze to neumite, ale zkuste to - ucit se cestine lze v kazdem veku.

"Nemyslím, že politika - a Euro je navýsost politika, dokonce všichni se shodnou, že jeho zavedení byl především politický projekt - se chová v souladu s "logikou, statistikou" a dle "linearniho oscilatoru, o x-y grafech a vzorovych manipulacich s nimi" .... :-))"

Souhlasim. A nikde to netvrdim. Pouze jsem Juniorovi napsal:

- ze drive autor jinde psal rozumne

- ze dnes pise jako klasik Cato, ze Euro ma byt zniceno (nepisu zda ma nebo nema, nejsem vlk a je mi to jedno)

- ze mezitim psal jako smesny bavic. Coz jsem nespojoval s Eurem.

"Sorry za vstup. Začínáte být podobný jako jistý nick... 1791 .... :-)) Jen já já já..."

Kdyz myslite, ale s tim citacem je to hezke. Brzy se jiz dostanete do stoleti pary ... tak upoustejte ...
11. 05. 2010 | 20:44

prirodovedec napsal(a):

J.V.: Je bezesporu nezbytne aby cena prace manamagoru a kanalytiku u Vas klesla :)
11. 05. 2010 | 20:45

vlk napsal(a):

Jan Vaculík
děkuji za další školení. Bez jakékoli argumentace.

A veřte, že vím přesně, kolik stojí dobrá sekretářka.

zrovna tak jako si umím spočítat, že i když náklad y na pracovní sílu u nás klesnou na polovinu, což je naprosto nereálné, stejně bude Číňan několikrát lacinější. je to triviální počet.
A pokud s e vyplatí dopravovat z Číny do Evropy obyčejný železný, nezušlechtěný drát nebo hřebíky, je v dnešním globálním světě vaše úvaha o tom,že nám pomůže už 10% snížení mzdových nákladů naprosto bezpředmětná.
Nijak vás ovšem nenutím, abyste mi věřil.
Zkuste příště argumentoat a školení ze všeho možného přenechte takovému jar porovi.
11. 05. 2010 | 20:58

Emissary napsal(a):

Tak jsem se mrkl,

ale pořád nevím, o co tady jde, o čem se tady hádáte.

Zdroje jsou, prohlásil Špidla a zvýšil odvody …
Dluhy se nemusí platit, prohlásil ekonomický genius Paroubek a…
Na důchodový systém se nemusí ještě 25 let sahat, řekl další sociopat a… Třeba i sto let.
Dluhy máme zatím malé, tak vzhůru až do bezvědomí je můžeme vesele zvyšovat a…


Co tak strašného Pavel Kohout řekl? Nějak mi to uniká. :)

Náklady práce můžeme neomezeně zvyšovat, má to blahodárný vliv na konkurenceschopnost našich výrobků a … :)

Je tady junda.

Dobrý večer.
11. 05. 2010 | 21:12

jarpor napsal(a):

Emissary

Kohout neřekl nic. Jen citoval...

Na zdroje opáčil Vlk korupci,
na dluhy - socilizaci ztrát, atd...

Inu, když Hořejší cituje Vlka - Vlk chrochtá blahem,
Když Kohout cituje gggggg - je pro Vlka protieurovský blbeček... a Koizar

Nic nového. Jen Vlk umí argumentovat za souhlasného vrnění kámošů... Ostatní jen "školí". Jako by ke každé hlouposti bylo potřeba přinést argumenty...:-))

Hezký večer
P.S.
1793 - a to jsem ubral dost páry...
11. 05. 2010 | 21:27

prirodovedec napsal(a):

jarpor: To vite Pehe cituje matematika a Kohout gggggg a podle toho vypadaji reakce. :)
11. 05. 2010 | 21:45

Targus napsal(a):

To jarpor:

Jestli jsem dobře pochopil chlupáče vlka, napsal něco v tom smyslu, že zdroje zřejmě existují, když existuje korupce z důvodu upřednostňování jejich čerpání, či rovnou jejich vydžusování (chcete-li tuneláže).
Anebo Vy mne budete uplácet za to, že Vám nic nedám či neposkytnu? Pokud ano, milerád Vám zašlu číslo svého účtu.

To Junior:

Jsem opět zde a vidím, že jsem byl předběhnut přírodovědcem. Řekl to za mne a mnohem lépe.
K Vaší poznámce o promyšleném zadlužování USA. Odpovím znovu otázkou (to jsem ale parchant, co?): vy myslíte že dluh vyrobený z politických důvodů má jinou váhu či hodnotu, než dluh vzniklý prostým prožráním nebo promyšleným rozkradením?
11. 05. 2010 | 21:46

Emissary napsal(a):

prirodovedec:

snad záleží na tom, co cituje a ne koho cituje. Pehevynález jsem četl, ale na takovou hloupost se mi ani nechtělo reagovat. :)

jarpore,

zdravím. Tak nějak jsem si to myslel, ale konfirmace neuškodí. :)
11. 05. 2010 | 21:53

Targus napsal(a):

To Emissary:

Špidla zvedl odvody na důchody. Naproti tomu Velký Véna toho jména Druhý zvaný Neomylný přebytky na důchodových účtech rovnou rozpustil neboli ukradl. To sem ale nepatří.
Otázka zní: jak chcete zajistit dostatek financí na důchody, jestliže Vám vadí průběžné financování a tzv. spoření, chcete-li připojištění není možno dostatečně ochránit? Třeba už jen pro možnost krize takového druhu, jaká je zde dnes. Tzn. růstové a investiční fondy jsou ve světové řiti (pane Stejskale, nikomu nenadávám a řiť je spisovná!), banky jsou krmeny barevnými papírky, socializece ztrát formou maxiinflace je na obzoru.
A samozřejmě také proto, že ze padesátikoruna vydělaná před čtyřiceti lety (pro mnohé čistý jednodenní výdělek) má dnes cenu jedné obložené bagety.
Vy po mně chcete, abych si každoměsíčně spořil na bagetu?
11. 05. 2010 | 21:59

hoven napsal(a):

normálním lidem připadá, že se v.i. špidla zbláznil, ale socialisti takhle opravdu uvažujou, prostě "zdroje jsou" a tečka. kde , jaký nebo z čeho to vubec pro ně neni podstatný. prostě to je socialistickej axiom. zdroje jsou. a hotovo. socanovi nevysvětlíte, že zdroje vznikají teprve až lidskou prací a že mají svoje limity. ja si myslim, že socialisti vubec nemají vyvinutou oblast mozku, která by to byla schopná pochopit.
11. 05. 2010 | 21:59

Rumcajs napsal(a):

Četl jsem rozhovor s bývalým řeckým ministrem financí a to co si dokázali socani vymyslet pro státní zaměstnance, to by nedokázal utáhnout ani stát s nulovou korupcí a 100% výtěžností daní.

Dokonce ani superstát, kde obyvatelstvo by bylo poskládáno ze samých Paroubků a Sobotků.
11. 05. 2010 | 22:00

jarpor napsal(a):

Přírodovědec

" Pane kolego ctete prosim pozorne a snazte se porozumet co druhy pise a nevkladejte tam co tam neni, usetrite si spory a blamaze."

O Pehem jsem nic nepsal... O Hořejším... :-))

Hezký večer
11. 05. 2010 | 22:02

prirodovedec napsal(a):

Rumcajs: Cili Recko nehrozi? :)
11. 05. 2010 | 22:07

jarpor napsal(a):

Targus

Tím tedy říkáte, jak "čtete" Vlka, že za Špidly a jeho "Zdroje jsou" to byly zdroje na korupci ?

Hmm... dobrý... ! No když myslíte...

Hezký večer
11. 05. 2010 | 22:09

Emissary napsal(a):

Targusi,

pane, máte to popletené. Špidla zvedl odvody na zdravotní a sociální zabezpečení, jak zaměstnancům tak, myslím, i zaměstnavatelům, to nejsou jen důchody.

To další nebudu komentovat. je to zbytečná ztráta času. Ani tento blog to neřeší. Ten řeší, co se stane, budou-li se realizovat zjevné nepravdy socialistů.
11. 05. 2010 | 22:15

Rumcajs napsal(a):

prirodovedec:

Řecko nehrozí, Řecko si stále užívá.

Uvidíme až dojdou ty bilióny, co se tam začnou cpát.Nějak si nejsem jistý, že to na ty jejich benefity i po drastickém ořezání (To je asi na úroveň třeba Švédska)bude stále stačit.
11. 05. 2010 | 22:22

Jan Vaculík napsal(a):

Vlku,
když náklady na provoz mateřské školky přesáhnou 10 tis Kč na jedno dítě, tak je něco už opravdu v nepořádku; těžko můžete vinit levnou konkurenci z Číny z toho, že se u nás mateřská školaka neuživí.
11. 05. 2010 | 22:26

pumprlidentlich napsal(a):

Cesta k bankrotu? Čím se živí přírodovědec se zapařeným zadkem a kdo to platí? Co vytvořili pro obyčejné lidi?

Pozornost zasluhuje nick Béda. Skromně se zde v diskuzích pochlubil adopcí dítěte z dětského domova. To zasluhuje obdiv a uznání. Příběh opravdového diskuzního hrdiny.

Argumenty? Těch má každý dostatek a když nejsou, stačí okopírovat blicí listy nebo Hořejšího.

Obyčejný lidi se poznají podle tvaru lebky, třídního původu, uhlíkové stopy? Je to neobyčejně složitý..
12. 05. 2010 | 00:32

LEVAK napsal(a):

Čínský Bože srandy zatím tu nemáme 13. a 14. platy,odměny z včasný příchod do práce,dvojnásobné důchody etc.Zdroje tu jsou jenom je třeba hlavně zlikvidovat korupci a odstavit takové Íčka od rozhodování.Jenom jeho zrušení finanční byl velký lapsus.Teď jde jenom o to zjistit jestli to byla neznlost nebo-li hloupost nebo záměr,kterým se chtěl zavděčit svým kamarádům v podsvětí!
12. 05. 2010 | 08:22

Junior napsal(a):

Targus
Vy myslíte že dluh vyrobený z politických důvodů ( tj.prožráním nebo promyšleným rozkradením) je stejny jako dluh vzniklý neschopnosti rozumne hospodarit?
Otazka za otazku-ucime se rychle ...:)
Prirodovedec + Targus
Kohoutovy prehmaty bych stejne nedokazal dat to stejneho pytle jako cilene manipulativni lzi uvedene v dnesnim res.vcerejsim blogu autora
12. 05. 2010 | 08:28

schlimbach napsal(a):

HOVEN

obdivuji vaši domněnku, jak vznikají zdroje :) - zkuste si něco natudovat o bankovním systému postaveném na částečných rezervách - ovšem , pokud máte silné nervy, abyste se nedostal do deprese po pochopení tohoto stávajícího systému tvorby zdrojů + dodejte si k tomu spekulativní obchody na burzách hedge fondy a celý pojišťovnický systém a zkuste znovu říci - pokud vám to půjde, že zdroje vznikají lidskou prací ...
12. 05. 2010 | 08:32

Tencokida Hnuj napsal(a):

schlimbach
Hoven mluví o sobě. Tedy jako o zdroji, který vzniká až usilovnou prací.
Na toaletě.
12. 05. 2010 | 12:13

Targus napsal(a):

To emissary:

Já ty odvody platím za sebe i za zaměstnance, tekže mne nemusíte školit, co kdo platí. Zdravko jde pojišťovnám na úhradu nemocenských účtů, socka jde na Pražskou správu sociálního zabezpečení, z toho se platí důchody (i ten můj), sociální a nemocenské dávky. Je tam taky jedno procento na nezaměstnanost.
Nevím nic o dalších platbách jiného charakteru z tohoto měšce. Pokud Vy víte, neskrblete a podělte se o vědomosti.
A pokud vidíte jako problém navýšení odvodů zaměstnavatelům, připadá mi to poněkud dětinské. Je přece úplně jedno, kdo do systému ty peníze pošle, jestli zaměstnavatel nebo zaměstnanec. Mzdové náklady jsou stále stejné.
12. 05. 2010 | 14:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy