Na kraji propasti

04. 05. 2012 | 09:15
Přečteno 2737 krát
Pokud by vám někdo tvrdil, že je český veřejný život přehledný, nevěřte mu ani ň. Potácí se ve zmatcích, co rozsahem překonaly obvyklé politikaření. Pravidelné, skoro nepřestajné žabomyší války postoupily o krok dál. A nejspíš máme našlápnuto k dalšímu kroku. Klíčové je, že Česká republika stojí na kraji propasti politické kultury.

Potomek Praotce Čecha bývá popisován jako klidná nátura, s níž lze vcelku bezproblémově „orat“, leč i tohle má své meze. Už dlouho to tak naneštěstí nevypadalo, ovšem na změnu odkazuje nedávná, organizátory dobře zvládnutá demonstrace na pražském Václavském náměstí. Sešlo se až 100 000 lidí. Nejvíce od československého převratu před třiadvaceti lety.

Za vyvoláním neklidu, jasně patrného také z věrohodných výzkumů veřejného mínění anebo rozprav na internetu, stojí hlavně vláda Petra Nečase. Chtěl jsem napsat stávající vládní koalice, jenže to by bylo zavádějící. Nespokojenost lidu umocňuje, že panující oligarchie není ani pořádnou vládou, ani koalicí.

Před dvěma roky vyhrála volby do hlavní, dolní komory parlamentu sociální demokracie, ale neshromáždila – podobně jako takřka paralelně sesterský Smer – kabinetní většinu. Jelikož jí dvě ad hoc vybudované partaje odebraly část levicových voličů a jedna z nich pak mávnutím „kouzelného proutku“ vstoupila do vlády s výbušným pravicovým nábojem.

Šlo o Věci veřejné (VV), podnikatelský nápad velikášského i vrtošivého milionáře Víta Bárty. Na něj už přitom oba koaliční partneři „vařili vodu“. Na druhý pokus a po roční pauze od prvního, dosáhly Občanská demokratická strana (ODS) a TOP 09 horko těžko úspěchu. Uchopili hrstku poslanců–kariéristů, aby „odlehčili“ do vln nulových preferencí klesajícímu véčkařskému korábu. Nyní směřovanému k další pokleslé hře pro voliče, ke spásnému ostrovu frašky o opoziční pozici VV.

Přeběhlíci za krajně trapných okolností plných kupčení s hlasy získali v pátek nové pseudokoalici parlamentní důvěru. Show must go on! Ta tam je bývalá největší hlasovací mašinérie od vzniku ČR, kterou spříznění novináři vynášeli do neoliberálních nebes. Od teď se budou s každým zákonem počítat duše a žádná z nich nebude mrtvá. Nestálou výměru půdy pro pěstování Nečasova spolku si vychutnají zbytkoví véčkaři a ve svých ambicích zhrzení exposlanci ODS. Václavem Klausem založené strany, rovněž čelící štěpení a v dosavadní pravicové dominanci ohrožované nástupem TOP 09. Stvořené zase ministrem financí Miroslavem Kalouskem, mozkem kabinetu a zajisté nepřekvapivě též partajním zběhem.

Že nastíněným marasmem neobyčejně trpí celé Česko, netřeba zdůrazňovat. Drtivou většinu občanstva vábí siréna předčasného volebního klání. Jedno řádné, do krajských zastupitelstev a třetiny Senátu, přijde s podzimem. Pravděpodobně dál ztíží chatrné postavení nečasovců, odhodlaných však dát svou kůži co nejdráž.

Zkusíme-li odhadnout délku jejich zbývajícího odporu, vychází nám krom jiného důležitá podmínka. Trefně ji kdysi vystihl jasnozřivý Karel Kryl, když zpíval „farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky“. Zemi valem zadlužující kabinet opakuje mantru o šetření, přičemž chystá takzvané církevní restituce. Jde o kupu miliard z veřejných rozpočtů, tudíž mluvčí katolického kléru neváhá v televizi vystupovat za bezradnou ministryni kultury.

Právně pochybný projekt bude nejspíš dalším tunelem v zemi, odkud se nezměrné majetky vypařily kupónovou privatizací, falešnými výběrovými řízeními nebo nepotrestanými defraudacemi ministrů. Co dodat. Bůh s námi?


Článek vyšel 30. 4. ve slovenském deníku Pravda


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Raskolnikov napsal(a):

je to tak, ale co dělat, - jediné řešení a šanci vidím v generální stávce.
04. 05. 2012 | 09:35

modrý edvard napsal(a):

Každej, kdo chce nové volby, by měl říct, co udělá potom.
04. 05. 2012 | 09:44

český maloměšťák napsal(a):

http://www.businessweek.com/ap/2012-05/D9UHABGG3.htm

"...The law declares that energy self-sufficiency is more important than profits for any oil and gas companies operating in Argentina...."

http://zpravy.kurzy.cz/321089-hugh-hendry-francie-do-roka-zestatni-banky/

"...Podle Hendryho je budoucnost měnové unie závislá na tom, jak se podaří přežít bankovnímu systému. Jeho problémy mohou prý klidně skončit znárodňováním finančních institucí v jednotlivých zemích...."

Má mít společnost kontrolu nad svým finančním systémem ?
A co je to vlastně "společnost" - v případě Kozloistánu Zelného ?
Je to Drobil, Bém, Janoušek and Godfathers Ltd. ?

Hezký den.
04. 05. 2012 | 09:51

Irma napsal(a):

modrý edward:
Každej, kdo chce nové volby, by měl říct, co udělá potom.
____________
Tak jo: Zhluboka si oddechnu.
04. 05. 2012 | 09:59

neo napsal(a):

Irma:

no a co když zvítězí ODS, TOP 09 a LIDEM ?
to si taky oddechnete?
04. 05. 2012 | 10:09

Irma napsal(a):

neo:
no a co když zvítězí ODS, TOP 09 a LIDEM ?
to si taky oddechnete?
_______________
Nevěřte bláhovostem.
04. 05. 2012 | 10:10

Jirka napsal(a):

Co kdo udělá po volbách? Já třeba půjdu vytlouct okna tomu fízlovskému gaunerovi na Klárov, který tady svoje prokádrované a izraelským detektorem lži profízlované ovce zmanipuloval do tohohle polotického marasmu. - Samozřejmě je zásadní chybou Nečase a Kalouska, že s takovýmhle policejním šmejdem vůbec kdy začali zakládat koalici. Ale když je všichni novináři po volbách tak manipulovali, jak pravice musí být sjednocená třeba s neofašistickým vůdcem jako je Bárta, tak se nelze divit, že jejich demagogie se teď obrátila proti všem i poctivým pravičákům.
A nejvíce mi vadí, že mnoho politologů vidí přeběhlictví od typického (neo)fašounského Bárty za něco špatného. Já bych čekal, že naopak všechny Véčkaře budou kritizovat za to, že fízlovské metody Bárta si jako ovce nechali tak dlouho líbit.
04. 05. 2012 | 10:12

neo napsal(a):

Irma:

Jirka Paroubek také nevěřil bláhovostem. Všechno mu hrálo do karet, průzkumy ho vynášely do nebes a hups...
04. 05. 2012 | 10:14

irma napsal(a):

neo:
Jirka Paroubek také nevěřil bláhovostem. Všechno mu hrálo do karet, průzkumy ho vynášely do nebes a hups...
_________________
Tak beru zpátky, neo: Věřte si pro mě za mě čemu chcete.
04. 05. 2012 | 10:20

rejpal napsal(a):

irma / neo
Když k tomu dojde, radost mít nebudu - ale budu to respektovat do té doby, než nová vláda vyhlásí nesmyslnou legislativní nouzi nebo její členové pojedou v korupčním skandálu. Stejně jako minule.
Nicméně pochybuji, že zrovna tahle varianta má jiný, než čistě teoretický význam. LIDODEMO nezískají ani procento, a když dvojka ODS-TOP dostane dohromady třicet procent, bude to velký úspěch.
Reálnější mi přijde uvažovat, za jakých okolností bude ČSSD schopna sestavit vládu, zda má šanci na vládu většinovou, a v případě, že budou volby v řádném termínu, jaký nový subjekt se objeví v parlamantu. Případně, dojdou-li věci tak daleko, že bude ČSSD schopna vytvořit s některou z menších stran ústavní většinu (v našich končinách a s naší politickou kulturou mám vážné obavy z dalšího válcování v jinobarevném provedení). Ale to bude relevantní až v momentu, kdy budou volby skutečně vyhlášeny.
Ad Paroubek: kolik procent asi mohl ztratit díky své velkohubosti, s kterou se prohlásil za suverénního vítěze voleb ještě před nimi? Kolik voličů klidně zůstalo doma, když vítěz byl "jasný"? A kolik jich osobnost JP získala v porovnání s těmi, které od volby ČSSD odradil (a dali to třeba VV, která mezi svými voliči měla téměř půlku voličů levice).
04. 05. 2012 | 10:36

Josef K. napsal(a):

Existuje vůbec "česká společnost"? Co ji pojí mimo jazyka a místa exitence. Jsou zde nějaké další, vyšší hodnoty, které ji tvoří. Je zde pravdivý obraz sebe sama?
Po staletí byla "česká společnost" kulturní rozmanitost periferie Západu. Historie Čech, Moravy a Slezska se neliší od historie Graubünden, stejně rurální provincie, která si ani neužila ćentra Německé svaté říše či dobrodiní západních elit Lucemburky počínaje, Habsburky konče. Je česká společnost protestanstká či je katolická.
Zatím to vypadá, poprvé v historii máme zcela ojedinělou možnost pozorovat českou společnost in natura, ne jako součást německého kulturního světa či západní civilizace, že je česká společnost jakési zmrzačelé a bezradné nedochůdče s atletickou postavou, které marně mává křidélkem napravo nalevo, dolů a nahoru. Bylo zvyklé, že krmě přišla, a nenaučilo se létat, náhle krmě nechodí a puberťáček, nabádaný osudem, aby se létat naučil, to odmítnul. On si přece nenechá radit, všechno ví nejlépe... Takže si žije ve snech jak létá a přitom není schopen ani poklidit, ani nalézt potravu.
Jsem snad vděčný za to, že jsem přítomný tomuto ojedinělému experimentu české dospělosti, která se nepotvrdila.
Nesouhlasím s tvrzením, že Nečasova vláda je zdroj problémů, ty začaly již před x lety, pravděpodobně v roce 1970. Netrpím historickou krátkozrakostí, díkybohu.
Češství se vynořilo z německých intelektuálních her, jakoby postavy počítačové hry, jejíž tvůrci si usmysleli pravidla po svém, vstoupily do reality s oněmi pravidly IT snílků.
Nejen politka, padající luxusní domy, dálnice, neutažené šrouby na kolejích, pokuty za požadavek referenda, šizené potraviny, dětské domovy, projevy kardinála Duky, mírněné jeho předchůdcem - to je pravé češství, které se zjevilo v okamžicích tak halasně požadované samostatnosti.
Gross, Topolánke, Paroubek, Nečas- to jsou jen jména, která zastupují tragickou kulturní úroveň společenství, které jinou nikdy nemělo, jak je dnes proakazatelné.
04. 05. 2012 | 10:37

rejpal napsal(a):

Jirka
Jenže těm přeběhlíkům to taky nevadilo (a někteří byli přímo u zdroje). Vadilo jim jen to, že by pádem vlády mohli přijít o pozice. Nemohou se z ničeho vyvinit, jen jim přibyl další zářez na pažbu ostud.
Kdyby odešli loni touhle dobou, asi by se na to dalo dívat jinak.
04. 05. 2012 | 10:40

rejpal napsal(a):

Josef K.
Ve skutečnosti to tak zlé nebude. Lidé nejsou horší než jindy a jinde. I ta potřeba silných vůdců (kterým se věří, třeba jen kvůli kravatě nebo fajfce) není jen naší specialitou. Prostě jen podle okolností ukazujeme lepší či horší stránky. Kdo pamatuje roky 68-69, ví přesně, co myslím. Nebo i atmsféru v období listopadu 89.
Co je skutečným problémem - ve vztahu k politice - nevíme, jak demokracie funguje, neumíme ji využívat, podceňujeme řadu klíčových věcí - a jsme tudíž snadnou obětí demagogů a marketingových fíglů.
04. 05. 2012 | 10:45

Josef K. napsal(a):

rejpal. Koho myslíte tím "my"? Rok 68 a pár před ním byl ovšem naprosté přihlášení se k Západu. Odneslo to cca 15% obyvatel, z toho 1/5 utekla navždy. Pak je tu ještě zářný rok 39.
04. 05. 2012 | 10:49

siven napsal(a):

Jirka

Amen.

Belzebub Bárta to všechno spískla, všemu je vinen.

A obětí jsou tři grácie: Drobil, Kalousek a Mazánek.

Naši vykupitelé.
04. 05. 2012 | 10:53

Kelt napsal(a):

To neo a irma,
pokud by ODSTOP a Lidem,opravdu dělaly svoje reformy pro nás,naše děti a vnuky a věděly by,že to většina společnosti ocení,tak by neměly takový panický strach z předčasných voleb.

Bohužel jejich jediným cílem je udržet se u koryt do" posledního muže-ženy"a doufat,že ti, pro které jejich "reformy přinesou profit-finanční oligarchie/podle jejichž not tančí/ se jim po naprosté porážce v příštích volbách odvděčí přísunem výživných trafik.
Bohužel rozvrácený veřejný sektor,/zdravotnictví,školství,sociální systém,vnitřní bezpečnost/a ekonomiku v recesi bude nucena oživovat další vláda,stejně tak jako tomu bylo po Klausových balíčcích.
Bohužel ta situace bude o to složitější,že možnosti exploatace dalších zdrojů již využila Topolánkova a Nečasova k "odklánění"do kapes kmotrů a financujích finančních kruhů.
Ale alespoň se vzduch pročistí a občané budou moci doufat v obrat.
04. 05. 2012 | 10:59

neo napsal(a):

rejpal:

Paroubek si to zavinil sám právě tou velkohubostí a kopáním do potenciálních koaličních partnerů v kampani.

Jinak bych to viděl na ČSSD + Top 09 + lidovci
Ale taky je možné, že vláda bude další 2 roky vládnout a teprve pak budou volby a to už by mohla být ve společnosti zase malinko jiná nálada.
04. 05. 2012 | 11:00

Občan napsal(a):

Kdyby jen v propasti...

Ale to, co se děje v politice, je houbelec proti tomu, co dokázal Kybersadista:
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/prace/clanek.phtml?id=743525

Mezi lednem a dubnem 2012 se mu podařilo někam zašít 165 000 nezaměstnaných. Kam, to z něho zatím nevylezlo, nicméně zatímco statistika MPSV k 31. 1. 2012 vykazovala 534 000 nezaměstnaných, teď ČSÚ tvrdí, že jich je už jen 373 000.
Přičemž stabilní počet údajně volných pracovních míst je kolem 35 000 a od ledna přibylo 16 000 nezaměstnaných.

V červnu se nejspíš dozvíme, že v ČR je nezaměstnanost na nule...
04. 05. 2012 | 11:01

modrý edvard napsal(a):

Josef K: nebuďte depresívní, koukněte se okolo, jiný jsou na tom hůř, nebo stejně.
Irma aj.: volby nemusejí nutně skončit vítězstvím ČSSD. A především ČSSD není Spasitel.
04. 05. 2012 | 11:07

Bavor V. napsal(a):

neo
tahle vláda bude vládnout? Tomu snad ani nikdo nemůže věřit. Že bude korytařit, to ano, že bude dál tupě škrtat, to ano, ale vládnout...?
04. 05. 2012 | 11:13

Josef K. napsal(a):

modrý edvard. Nic depresivního v tom, co píši, nenalézám. A útěchu v tom, že jiní jsou... těžko naleznu, v tom je ten rozdíl. Srovnávat se nakonec lze i se Středoafrickou republikou, že.
04. 05. 2012 | 11:14

Irma napsal(a):

rejpal:
Ano, LIDEM jsou směšní a nemohou ani ve snu počítat se vstupem do parlamentu.
ČSSD patrně se značným náskokem volby vyhraje, ale nadpoloviční většinu nezíská. Takže může utvořit levicovou koalici s komunisty nebo vládnout s podporou komunistů - což je problém, nejen kvůli "mobilizaci" pravicově orientovaných médií, která už odstartovala (viz nejnovější číslo Respektu) a budeme si ji užívat až do voleb, ale i kvůli podivnému naturelu komunistů. Ne že bych se bála návratu zakukleného stalinismu, jak to, myslím, nazval E. Tabery, ale jsou protievropští, nezřídka rasističtí, zkrátka burani.
Pokud se do sněmovny dostanou menší strany jako lidovci nebo zelení, je otázka, jestli nebudou chtít podpořit spíš pravicovou koalici (Lidovci se k tomu výslovně přihlásili; zelení už v pravicové koalici byli). No, chybí liberální levicová strana nebo slušní (takže Kalousek nepadá v úvahu) pravostředoví liberálové, kteří by se neštítili vládnutí s
levicí.
Josef K:
Nemám ráda tyhle masochistické generalizace, pokud jde o vlastnosti "národa".
04. 05. 2012 | 11:16

Irma napsal(a):

modrý edward:
Irma aj.: volby nemusejí nutně skončit vítězstvím ČSSD. A především ČSSD není Spasitel.
__________________
To bych se divila. Ale, samozřejmě, jako minule, nemusí být schopní sestavit vládu. Jesli víte, kdo je Spasitel, tak sem s tou informací!
04. 05. 2012 | 11:25

neo napsal(a):

Bavor V.

vládnout. Je to vláda.
04. 05. 2012 | 11:25

irma napsal(a):

Kelt:
Souhlas. Nemám, co dodat.
04. 05. 2012 | 11:26

Irma napsal(a):

Občan:
Mezi lednem a dubnem 2012 se mu podařilo někam zašít 165 000 nezaměstnaných. Kam, to z něho zatím nevylezlo, nicméně zatímco statistika MPSV k 31. 1. 2012 vykazovala 534 000 nezaměstnaných, teď ČSÚ tvrdí, že jich je už jen 373 000.
___________
Nepochybně úspěšně podnikají :)
04. 05. 2012 | 11:27

Irma napsal(a):

neo:
vládnout. Je to vláda.
_______
Jasně, neo, to je argument! O tom, že kradou, se bude moct mluvit teprve po tom, až se oficiálně přejmenují na "kráda".
04. 05. 2012 | 11:29

nestranný napsal(a):

No k tomu lze jen dodat,co běžného občana děsí.Především jsou to naprosto nepřehledné toky peněz ze státní pokladny.Mimo lidí ve vládě nikdo nemůže
kontrolovat,kam peníze jdou a na jaké účely.MF může klidně blábolit co chce,
protože jim v tomto případě nikdo nemůže dokázat opak.Další můrou v nejbližší době
jsou nároky církví na restituce,aniž by církve dokladově dokázaly oprávněnost a výši
těchto požadavků.Neméně nebezpečné je bezhlavé směřování pod dikce EU,potažmo
pí Merkelové.Již více než 70% majetku celé Evropy je dnes pod kontrolou německých bank.A v neposlední řadě čím dál více lidí požaduje vyšetření a potrestání všech,kteří se podíleli na rozkradení všeho majetku země a vytvoření státního dluhu.
Toto budou hlavní témata těch,kdo budou v nové vládě.
04. 05. 2012 | 11:29

Buwol napsal(a):

josef k
"Češství se vynořilo z německých intelektuálních her, jakoby postavy počítačové hry, jejíž tvůrci si usmysleli pravidla po svém, vstoupily do reality s oněmi pravidly IT snílků."
To je zřejmě nejpitomnější výrok, který jsem kdy na dané téma četl. Copak česká historie začíná národním obrozením ?!
04. 05. 2012 | 11:31

rejpal napsal(a):

rejpal
My - občané České republiky, dříve Československa. A neměl jsem na mysli čistě politické konotace, ale celkovou náladu ve spočenosti, ochotu přinést oběti, určitou velkorysost a pocit sounáležitosti.
Irma
Lidovci nejspíš půjdou s tím, kdo víc nabídne. U zelených nevím, jestli se podruhé spálí (členská základna rozhodně není pravicová - především kvůli vztahu naší pravice k ŽP).
Ale hlavně, pochybuji, že napravo bude dost mandátů na vytvoření většinové koalice. Jestliže teď má odhadem KSČM a ĆSSD okolo 110, pak ani celý spojený zbytek většinu nevytvoří. A určitě se to ještě posune.
neo
ČSSD udělala hodně školáckých chyb, ale neudělala chybu, že "kopala" do VV. Beztak to bylo všechno předem domluvené, jinak si nelze cílené sponzorské dary Bakaly vysvětlit (a skoro všichni vlivní VV si dříve s ODS smočili nebo v ní přímo byli, jen voliči zleva si naběhli). Dost lidí to nějak vytušilo (i vy sám jste kdesi napsal, že jste VOLIL VV, ABY VYTVOŘILY KOALICI S ODS A TOP 09, přesto, že verbálně se projevovaly naprosto odlišně). Toho bych na místě Sobotky opravdu nelitoval.
04. 05. 2012 | 11:31

neo napsal(a):

Irma:

omyl. Pokud někdo z nich krade, měl by být obviněn a potrestán.
04. 05. 2012 | 11:39

neo napsal(a):

rejpal:

nejen do VV rejpale, ale do všech. Věřil průzkumům a tomu, že bude vládnout sám.
04. 05. 2012 | 11:41

mik napsal(a):

Je zcela jedno zda bude vladnou pravice nebo levice pokud se nezmeni zakony a nebude se merit vsem stejnym metrem pokud obycejny obcan prejede umyslne zenu bude pod vlivem alkoholu utece od autonehody dostane se do vazby kde odevzda vsechno obleceni a veskere veci co ma u sebe jiste by se nasel i ten ridicak co bude treba tvrdit ze ho u sebe nema no a ten by mu byl zabaven a pokud by byl z vaby propusten jako ze pravdepodobne nebyl tak by zcela urcite nesmel vycestovat,,,ovsem lobista je zrejme neco zcela jineho ten muze odejit zadnim vchodem na ridicak mu nikdo nesahne a proc by si nezajel do Chorvatska na jachtu ze ? A prebehlici ? Lide sice voli treba jednotlivce ale ti jednotlivci jsou vetsinou v nejakem seskupeni a to seskupeni voli program a pokud nekdo vymeni ono seskupeni tak je logicke ze meni i program protoze jine seskupeni ma jiny program a ten lide nevolili takze je zcela bez diskuzi ze prebehlik dale mandat nema a mit nemuze dale dokud se bude hlasovat o dulezitych vecech tim zpusobem ze bude polovina vlady na sluzebnich cestach na dovolene nemocni nebo treba jen schvalne odejdou z hlasovaci mistnosti tak to nikdy nebude spravedlive hlasovani o cemkoliv a dokud budou moct zustat ve funkcich ministri co vyrabeji zmetky jako treba Drabek ktereho kritizuji nejen lide ale vlastni urednici tak se taky nezmeni nic Necas je poskok Klause a tim ze nepodepsal fiskalni dohodu kterou podepsalo 25 statu EU vrchl CR uplne na okraj zajmu cele EU Cesi si hraji nesmyslne na nacionalisty ani v 68 nesla neutralita CR musi akceptovat to ze bude v podruci silnejsiho statu nebo silnejsich Pokud by CR prijala euro zacala by podporovat Brusel a prestala hazet klacky pod nohy EU a snazit se ji co nejvic diskreditovat tak by se zcela urcite zvedl zajem Nemecka i dalsich vyspelych statu zatim to vypada naopak a Svycarsko uz zacalo omezovat pocet pracovnich povoleni,,,Lidi v 89 vysli do ulic ale kolik jich pak otocilo jen kabaty naruby,,Podle preferenci KSCM asi hodne... lide si museji ujasnit zda chteji byt autonomii Ruska a poslouchat Moskvu nebo prestat delat pojitko mezi zapadem a vychodem a stat se plnohodnotnym zapadnim statem se skutecnou demokracii a v takovem pripade musi vlada i prezident odstoupit protoze nema podporu obyvatel pokud dnes vlade neveri 80 % obyvatel a Klausovi neveri 60 % tak je v demokracii bezne ze se odstoupi...Klaus to ma za par ale za pul roku jeste muze nadelat skody dost a vlada pokud zustane muze tech skod nadelat jeste vic a stejne pak zmeny budou protoze pokud lide zvoli spravneho prezidenta tak ten prece nemuze reprezentovat stat kde funguje vlada co nema podporu.. Osobne vidim cestu s toho hnoje jedine kdyz se zvoli prezident co bude podporovat Brusel a EU nejlepe nejaky cizak nezatizeny ceskym hnojem a ve vlade bude premier ktery bude ctit totez,,, jinak pak skutecne nic jineho nez ta Moskva... a pak taky komu neni rady tomu neni pomoci ,,argument ze v cele statu nechce nekdo emigranta a ze nebude volit nezname lidi z Bruselu neobstoji..z jednoho logickeho duvodu uredniky z Bruselu hlida 27 statu brzy 28 a ceske uredniky hlidaji jen zkorumpovane komise ktere nic nevyresi a emigrant neni zatizeny ceskym hnojem vubec ...nemusi to byt Svejnar ten mel byt prezidentem uz misto Klause a bylo vse jinak,.,mozna ze i euro jako ma Slovensko a podpis fiskalni dohody by byl taky a zadny trapas pri podepisovani LS ...ale soucasni kandidati na prezidenta jsou vsichni tim ceskym hnojem zasazeni
04. 05. 2012 | 11:47

rejpal napsal(a):

neo
Kdo ví, co si myslel, možné to je. Nějak se neumím vcítit do myšlení lidí s velikášským komplexem.
04. 05. 2012 | 11:48

Občan napsal(a):

To Irma:

Vo tom žádná!
Kalousek je celej jurodivej z toho, jak se mu od nich hrnou daně. V Letenské se nedá ani projet, protože mu prachy přepadávají okny do vozovky. Tramvaje 12 a 22 musel DP HMP odklonit, dokud se to nespotřebuje :o))
04. 05. 2012 | 11:59

modrý edvard napsal(a):

Josef K, aj.:
"Dotaz na radio Jerevan: Je na Marsu rozumný život? Odpověď : Taky ne."
"Optimisté soudí, že žijeme na nejlepším z možných světů. Pesimisté s nimi souhlasí."
Irma: Já si myslím, že volby (předčasné ani obyčejné) nic nevyřeší. K moci se nejspíš dostane ČSSD a bude se babrat ve vlastních skandálech. ČSSD po vyhraných volbách naleje do ekonomiky peníze, a ty bude muset někdo zaplatit. ČSSD dodnes nevylezla s představou, jak chce stát řídit. Ale jsou možné i horší scénáře (vyhraje KSČ; vypukne všeobecný zmatek).
04. 05. 2012 | 12:04

JF napsal(a):

"Sešlo se až 100 000 lidí. Nejvíce od československého převratu před třiadvaceti lety."

Ale, ale. pane autore ... a co protiklausovská demonstrace cca 500.000 kolem "Děkujeme odejděte" a krize ČT a synáčkovi dopisy tatínkovi čtené mamkou Lívií.

To je krátká či účelová paměť??? Zde totiž právě získal dnešní Klaus ostruhy a to jsme si u těch dopisů tatínkovi hezky pobrečeli. Bylo by škoda to smáznout odbory organizovaným prvomájovým výletem do Prahy s pivkem bosse a bosse.

Jó, to už je ta naše demokracie zřejmě taková pěkná mávátková... ???
04. 05. 2012 | 12:18

Josef K. napsal(a):

modrý edvard. A co, či kdo to vyřeší?
04. 05. 2012 | 12:26

žena napsal(a):

Určitě stojí zato uvést celou zmíněnou Krylovu píseň:

Demokracie rozkvétá byť s kosmetickou vadou
Ti, kteří kradli po léta dnes dvojnásobně kradou
Ti, kdo nás léta týrali nás vyhazují z práce
A z těch kdo pravdu zpívali dnes nadělali zrádce
Ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce
A z těch kdo pravdu zpívali dnes nadělali zrádce

Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky
Brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky
Farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky
My nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky
Farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky
My nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky

Demokracie zavládla zpívá nám Gott a Walda
Zbaštíme sóju bez sádla u strejdy Mcdonalda
Král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem
Pod střechou velký partaje se u koryta sejdem
Král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem
Pod střechou jedný partaje se u koryta sejdem

Demokracie pánuje od Aše po Humenné
Samet i něha v pánu je a zuby vylomenné
Dali nám nové postroje a ač nás chomout pálí
Zaujímáme postoje místo abychom stáli
Dali nám nové postroje a ač nás chomout pálí
Zaujímáme postoje místo abychom stáli

Demokracie dozrává do žaludečních vředů
Bez poctivosti bez práva a hlavně bez ohledů
A je to mýlka soukromá snad optického klamu
Že místo srdce břicho má
A místo duše tlamu
04. 05. 2012 | 12:26

Josef K. napsal(a):

Buwol. Novodobé češství, sna oprava pro Vás.
04. 05. 2012 | 12:28

irma napsal(a):

Občan:
Tak to mi spadl kámen ze srdce. Já už myslela, že jsou to ti, co odešli do daňových rájů.
04. 05. 2012 | 12:31

modrý edvard napsal(a):

Josef K: V horším případě Vandas apod. (měkkou formou Vandase je kupř. Bobošíková). V lepším nikdo, musíme se v tom holt plácat.
04. 05. 2012 | 12:42

Irma napsal(a):

modrý edvard:
Třeba ty peníze nalité do ekonomiky zaplatí ta ekonomika, když bude růst. Ono je sice hezké "platit dluhy", ale kde není zároveň příjem, tam se proplatíte jenom k bankrotu.
Pokud je mi známo, tak ČR za vlády ČSSD docela slušně ekonomicky prosperovala, což se o pravicových vládách (Klausovou počínaje) říct nedá.
A nestrašte s vládou KSČ. To jste se nakazil od Josefa K.?
04. 05. 2012 | 12:48

Pravda napsal(a):

Autor

"Za vyvoláním neklidu, jasně patrného také z věrohodných výzkumů veřejného mínění anebo rozprav na internetu, stojí hlavně vláda Petra Nečase"

Blahoslavení chudí duchem věří průzkumům veřejného mínění a internetovým diskuzím kam se chodí vyblít lemplové co k volbám ani nechodí.
04. 05. 2012 | 12:50

Jane napsal(a):

Něteří zavilí pseudolevičáci zde předstírají obavu z toho, co by bylo po pádu vlády. Opozice prý sama neví, co potom.
Že tyto obavy jsou liché lze dokázat na analogickém příkladu, kde vládu nahradí například fotbalové mužstvo.

Představme si, že si volbách vybereme z ulice své zástupce, z kterých poté vznikne nově složený fotbalový tým, který má reprezentovat ČR. Analogie s vládou je jasná, mnozí si nekopli vůbec do míče, jen pár jich ovládá jiný sport, například kuželky. Na jejich postech se jim záhy zalíbí a mnohým začínají narůstat břicha.

Tento tým prohrává všechny možné kvalifikace (analogie s čerpáním z evropských fondů), občas si dává vlastní góly (analogie s prohranými arbitážemi), korumpuje rozhodčí a pokouší se podplácet soupeře. Stojí na spodních místech ve všech možných žebříčcích fauly počínaje počtem nastřílených gólů konče. Dokonce se neustále snaží měnit fotbalová pravidla ve svůj prospěch - například, že za gól se bude považovat i nastřelený rohový praporek. Přitom provoz mužstva stojí obrovské náklady, mzdy hráčům, neúměrné odměny jejich příbuzným pracujících pro klub, obrovské další výdaje (předražený outsourcing atd.). Jediné, čím se tento klub chlubí, že zavedl povinné návštěvy a divákům zdražil vstupenky, čímž snížil tempo zadlužování u svých věřitelů.

Na tomto příkladu si lépe představíme, co hrozného by se asi stalo, kdyby tento mančaft byl okamžitě rozpuštěn, aniž by byli ještě určení jeho nástupci. Zhola nic!
04. 05. 2012 | 12:54

buldatra napsal(a):

Vyřeší to LIDEM.
04. 05. 2012 | 12:55

Irma napsal(a):

neo:
omyl. Pokud někdo z nich krade, měl by být obviněn a potrestán.
______________
Čí omyl? Můj? S váma je teda řeč...
Bavor napíše, že tahle vláda nebude vládnout, ale korytařit. Vy na to, že bude vládnout, protože to je vláda. Napíšu vám, že těžko můžete činnost něčeho/někoho jednoduše vyvozovat z toho, jak se tomu říká a vy, že to je omyl. Tak v čem jsem se zmýlila?
04. 05. 2012 | 12:55

Irma napsal(a):

Pravda:
Blahoslavení chudí duchem věří průzkumům veřejného mínění a internetovým diskuzím kam se chodí vyblít lemplové co k volbám ani nechodí.
____________
Abyste to s tou mírou sebereflexe nepřehnal.
04. 05. 2012 | 12:58

Jedla napsal(a):

Modrý Edvard:
Co se programu opozičních stran týká, ten v médiích není a nebude. Média budou vždy referovat o vládních krocích bez kritického posouzení, využívajíce vždy jednu vybranou plochou frázi z důvodové zprávy tak, jak je i v příslušné tiskové správě. A k tomu podotknou, že opozice s návrhem nesouhlasí. Nic víc. Vytváří tak dojem, že alternativy a řešení neexistují. To byste si musel proklikat stránky Masarykovy akademi, odborů, nebo přímo opozičních stran.

Co se týká "nalití peněz" - no samozřejmě. Vždyť už to tady bylo: Až do příchodu Zemana se pořád jen čekalo, kdy se "odrazíme ode dna". Neodrazili, a Klausovými "balíčky" (1997) už vůbec ne. Ekonomický růst by neby, kdyby nebylo mimořádných voleb v roce 1998. Je nutno investovat, investice se vrátí, tj.zaplatí z vlastního výnosu. Monetaristé jsou v pytli, ať žije Keynes.
04. 05. 2012 | 13:00

žena napsal(a):

buldatra

Co LIDEM udělá nebo neudělá není možné vůbec posoudit. Pokud vím, nemá zatím žádný program. Je už vůbec zaregistrovaná?
04. 05. 2012 | 13:01

modrý edvard napsal(a):

Irma a Jedla: Keynes, to byl chlapík! Ten říkal, že v čase prosperity se střádá!
Irma. Ne, já se KSČ bojím přirozeně, nepotřebuju k tomu Josefa.
Jedla: P. Sobotka má tuná blog. Nezdá se mi, že by ho p. Stejskal cenzuroval. Sleduji ho (Sobotku) (pravda, nedbale - mám ještě další zájmy) a jediný názor, který z něj vždy vypadne, je "Nečas krade, já bych to dělal líp". To samé se dá říct i o dalších zástupcích ČSSD. Nevidím důvod, proč bych se proklikával. Když někdo chce můj hlas, ať se stará.
04. 05. 2012 | 13:14

Irma napsal(a):

Jane:
Počítám (paranoie není nikdy dost), že jsem byla oslovena. Takže musím říct, že s vámi souhlasím: zbavit se téhle vlády je jako zbavit se morové rány. Co bude dál, je prostě další téma - s nutností zbavit se Nečase a spol. nemá vůbec nic společného.
Jinak bych jako zavilý pseudolevičák tu obavu příště ráda předstírala "pokrytecky" - a bude to dokonalé.
04. 05. 2012 | 13:17

neo napsal(a):

Irma:

že by se jim muselo říkat Kráda, aby se mohlo diskutovat o kradení. V tom jste se zmýlila.
04. 05. 2012 | 13:18

buldatra napsal(a):

ženo,

myslím si, že u této partaje je všecko naopak a proto není od věci předpoklad, že když ostatní partaje nic nevyřešily a nevyřeší, tak hen ten LIDEM všecko vyřeší.
Na samém počátku: Leader je ve vládě. Pak vznikla jeho/její partaj přímo v parlamentu, kde ostatní partaje končí. Potom vznikl program, potom název. Pak se zaregistruje a pak snad získá nějakou členskou základnu. Potom bude lákat voliče a na závěr všecko vyřeší.
Aby to bylo dotažené naprosto k dokonalosti, tak měl LIDEM na samém počátku vlastně zaniknout, ale když má začátek na konci, tak zaniknout vlastně nemá kdy a proto to už vlastně všecko vyřešil, jen si toho nikdo nevšiml.
Je to jen taková parlamentní strana naopak.
Člověk se s tím holt musí naučit žít.
04. 05. 2012 | 13:21

Josef K. napsal(a):

Jen malá noticka, Cammeron je Nečasův vzor, že:
Bloody nose for David Cameron as Labour on course to gain 700 seats amid voter backlash while Tories lose a third of their councillors and Lib Dems HALF

COUNCIL RESULTS SO FAR: Labour +23, Tories -11 and Lib Dems -1
NUMBER OF SEATS: Labour +500, Tories -297, Lib Dems -144
Labour on course for big gains in local elections, with 39% of the vote against Tories with 31% and Lib Dems 16%
Catastrophe for Lib Dems as they are set to lose 50% of seats
04. 05. 2012 | 13:26

Josef K. napsal(a):

modrý edvard. Zdá se, že máte v životě málo srandy.
04. 05. 2012 | 13:27

Kelt napsal(a):

To Pravda,
Nečas,tuším dva dny zpátky prohlásil,že blokace komunikací zamědělci na protest proti zrušení "zelené nafty"poškodí občany,ne vládu.
Proto bych zemědělcům doporučil,místo blokací,natřít vládu dehtem a vyválet v peří a pak je hnát až na Klárov svinským krokem.
Občany by to nejen nepoškodilo,spíše naopak,ale dost možná i dobře pobavilo.
04. 05. 2012 | 13:31

Irma napsal(a):

neo:
že by se jim muselo říkat Kráda, aby se mohlo diskutovat o kradení. V tom jste se zmýlila.
_________________
Aha, takže skutečnost, že jsou "vláda", také automaticky neznamená, že "vládnou" (a nic jiného). Díky za potvrzení mojí domněnky, že bezmyšlenkovitě plácáte.
04. 05. 2012 | 13:31

žena napsal(a):

buldatra

Díky za vysvětlení :-))) Mohlo mě to napadnout, vždyť v našem vytunelovaném zkorumpovaném Absurdistánu je možné všechno :-(((
04. 05. 2012 | 13:34

neo napsal(a):

Irma:

tak samozřejmě. I lidé kteří se na vládě podílejí mohou krást. To jste nevěděla? Proč hned všechno musí být tak kategorické?
04. 05. 2012 | 13:38

Jane napsal(a):

Lidé této jsou nepoučitelní! Již potisící se chytli na stejný háček a dnes diskutují o (ne)přínosu LIDEM.

Místo naprosté ignorace tohoto spolku. Jen ten, o kom se nemluví je mrtvý!
Veškerou diskuzí včetně negace tohoto spolku jim pouze zdarma děláme reklamu.

Kolikrát se ještě opřeme o rozpálená kamna?
04. 05. 2012 | 13:44

žena napsal(a):

Kelt
"Proto bych zemědělcům doporučil,místo blokací,natřít vládu dehtem a vyválet v peří a pak je hnát až na Klárov svinským krokem.
Občany by to nejen nepoškodilo,spíše naopak,ale dost možná i dobře pobavilo. "

To by mě pobavilo, ale zemědělcům to nedoporučuju. Musí živit vlastní rodiny a u nás se za katr lze dostat i za přikreslení rohů politikům na plakátech.
Spíš bych jim doporučila mnohem větší medializaci jejich problému, že zase bude naše země výjimkou, za což může vláda. Občani to aspoň budou víc chápat a svůj případný vztek v době blokády by jistě ve více případech nasměrovali ke skutečným viníkům blokády.
04. 05. 2012 | 13:48

scorpion napsal(a):

Josef K. napsal(a):
Existuje vůbec "česká společnost"? ...
___________
Velice zajímavá a myslím nadčasová úvaha. Díky.
04. 05. 2012 | 13:54

Horniš napsal(a):

Pravičáci Tak už si přiznejte že jste podělali vše co se podělat dalo, a že budeme muset povolat komunisty aby gtu udělali zase trochu pořádek, alespoň na čas aby se ekonomika vzpamatovala a bylo zase z čeho krást
04. 05. 2012 | 13:58

Irma napsal(a):

neo:
tak samozřejmě. I lidé kteří se na vládě podílejí mohou krást. To jste nevěděla? Proč hned všechno musí být tak kategorické?
___________________
Takže, abych shrnula váš názor: vláda nekorytaří, nýbrž vládne, protože je vláda, což ale vůbec neznamená, že zároveň nemůže korytařit.
Tak jsme došli. Ahoj, babi!
04. 05. 2012 | 14:01

Josef K. napsal(a):

Irma. Nuž, život se neptá na to,co máme rádi. Já třeba nerad mangold...a nusím a musím
04. 05. 2012 | 14:09

Josef K. napsal(a):

Irma. Já vládou KSČ nestraším, nikdy.... Já vždy straším vládou blbců, a ti se mohou ukrývat , např. i v Konzervativní straně Cammerona, což je lehce ověřitelný fakt. A varuji před normalizačními výlupky, to je už za hranbicí blbství.
04. 05. 2012 | 14:12

neo napsal(a):

ne Irmo, zase děláte stejnou chybu !

Vláda vládne, ale také někteří politici korytaří a někteří politici kradou.
04. 05. 2012 | 14:13

Josef K. napsal(a):

Irma. A nikdy jsem se neoddávala masochistickému sexu, jen tak na okraj.
04. 05. 2012 | 14:14

Irma napsal(a):

Josef K.
Sorry, chtěla jsem jenom říct, že se edvard možná nakazil vaším pesimismem. Ne, že strašíte tím samým, co on.
04. 05. 2012 | 14:17

Irma napsal(a):

neo:
A ti někteří politici, kteří korytaří a kradou, mohou být v této vládě, nebo ne?
04. 05. 2012 | 14:23

neo napsal(a):

Irma:

jistě, to se přece nevylučuje.
04. 05. 2012 | 14:24

Josef K. napsal(a):

Irma. Řekl bych špatná charakteristika, nejsem pesimistický, ale rez je rez a výkal je výkal.
04. 05. 2012 | 14:32

Irma napsal(a):

neo:
Tak proč jste tvrdil Bavorovi, že tahle vláda nekorytaří, ale vládne - s argumentem, že to je přece vláda - když, jak tvrdíte teď, může zároveň vládnout i korytařit? Ne, dost, už vás nebudu trápit. Je zjevně nad vaše síly pochopit nesmyslnost vlastní argumentace. Nebo to aspoň úspěšně předstíráte.
04. 05. 2012 | 14:35

neo napsal(a):

Irma:

to jsem netvrdil, neumíte číst?

On tvrdil, že nebude vládnout ale korytařit.
Já na to, že bude vládnout (z toho nevyplývá, že někteří politici nebudou korytařit - budou, zvláště někteří z bývalých VV)
04. 05. 2012 | 14:41

Irma napsal(a):

neo:
Ne. Napřed jste se s Bavorem pohádal, že nejsou korytáři. A pak jste - postupně - připustil, že mohou i korytařit, když to "nekorytaření" jaksi nešlo obhájit. Je to vaše obvyklá strategie: napřed něco prohlásíte a pak to relativizujete a relativizujete až do "mně je to jedno".
04. 05. 2012 | 14:52

Yosif K napsal(a):

Kopecky napsal:
Za vyvoláním neklidu, jasně patrného také z věrohodných výzkumů veřejného mínění anebo rozprav na internetu, stojí hlavně vláda Petra Nečase.
KONEC CITATU.
Mylite se - za vyvolanim neklidu stoji socialni demagogove jako jste vy sam - odborarska slechta a socdemacti korytari, kteri rozestvavaji proletare proti vicemene nezbytnym uspornym opatrenim.

Samozrejme ze kauzy Drobil, Promopro atp k popularite nikomu nepridaji. CSSD vsak proti korupci bojuje jen hubou. Pripad MUS se behem 8 let socanske vlady TAKE nevysetroval, nyni je "uspesne" promlcen. Na krrajske urovni se krade vcesele dal, ale je to halty mene videt nez trba Drobil, ktery mel radove vetsi pokuseni nez 3-4- kraje dohromady.

Vudce proletariatu tc rentier ve vlastni vile na Ithace Paroubek dokonce obhajuje Rampulu, ktery veskere pripady korupce politiku obou velkych stran daval k ledu.
Pane socialni demagogu a rozestvavci Kopecky - co kdybyste se jeste vyjadril k vasim milovanym odborum? Konkretne k memu tvrzeni, ze historicky nejlepsi podminky meli delnici ve fanbrikach, kde byly odbory zakazany? To jest za Bati od roku 1907 a za Henryho Forda? Kde v roce 19145 dostavaloi dlenaci na nase dnesni penize 49 tisic Kc mesicne? A odbory pritom byly u Henryho Forda zakazany?
04. 05. 2012 | 16:39

Yosif K napsal(a):

Josef K. napsal(a):
Jen malá noticka, Cammeron je Nečasův vzor, že:
Bloody nose for David Cameron as Labour on course to gain 700 seats amid voter backlash while Tories lose a third of their councillors and Lib Dems HALF
04. 05. 2012 | 13:26
Pane Josef, tak iuz to na svetre chodi, jedna valoda musi setrit, aby pak dsruha vlada mohla rozhazovat penezeli mezi proletare z helikoptary a tvrdit v TV ze ZDROJE TU JSOU.
V Evrope za poslednich 20 let pouze Svycarsko, Svedsko a Finsko mdokazalo utracet mene nez se vybere. Ostatni staty utraci vice nez se vybere a pujcuji si na to. A co navrhujete vy? Po vzoru laboristu ci jeste lepe PASOKU - napujcovat draze penize a rozhodit je mezi proletare z helikoptery?
04. 05. 2012 | 16:46

Yosif K napsal(a):

Jedla napsal(a):
Co se týká "nalití peněz" - no samozřejmě. Vždyť už to tady bylo: Až do příchodu Zemana se pořád jen čekalo, kdy se "odrazíme ode dna". Neodrazili, a Klausovými "balíčky" (1997) už vůbec ne. Ekonomický růst by neby, kdyby nebylo mimořádných voleb v roce 1998. Je nutno investovat, investice se vrátí, tj.zaplatí z vlastního výnosu. Monetaristé jsou v pytli, ať žije Keynes.
04. 05. 2012 | 13:00
Nejak jste zapomnel mily levicovy soudruhu na MA DATI DAL.
Keynes rikal ze v dobe poklesu se ma rozhazovat ale v DOBE KONJUNKTURY SE MA SETRIT! Ekonomicky zlocinez Sobotka zvysoval deficity v dobe konjunktyuty o 100 miliard Kc rocne! Keynes by mu nakopal do zadnice - i Keynes varovaval pred predluzenim statu, inbflaci atp atp. Jak by dopadl stat, kdyby je Sopbotka ridil furt? Jako Recko, Spaneslko a Potugalsko (a svym zpusobem take Irsko) - 10-12 let prudky rust a pak prudky krach.

Je mi lito ze to musim rict nahrubo - socansti primitivove si nevidi na spicku nosu.
04. 05. 2012 | 17:02

Josef K. napsal(a):

Yosif K.No jo, raději si prostudujte vznik bolševického převratu v Rusku, budete se divit, kolik je tam podobností s posledními deseti roky v Česko. Abyste pak nesváděl na napravé...
04. 05. 2012 | 21:46

Josef K. napsal(a):

Květa Marková 04.05.2012 21:49
Beruska14

Tohle napsala MUDr Pecková na facebook:

Když peníze učily snášet bídu
.od uživatele MUDr. Gabriela Pecková - TOP 09 dne 26. srpen 2009 v 10:16 ·

Mám ordinaci na Královských Vinohradech a tak ke mě chodí princezny.Dnes je jim přes 80 let,většinou žijí sami,z malých důchodů a jsou nemocné.Především jsou ale milé,vzdělané,kultivované v projevu i zevnějšku.
Mé chudé vinohradské stařenky se narodily bohatým rodičům,majetek pocházel z práce jejich a jejich předků.protože chtěli,aby i jejich potomci ho rozmnožovali a smysluplně využívali,vedli je k tomu.Výchova to byla velmi přísná.Mimoškolní čas byl přesně rozplánován mezi angličtinu,francouštinu,klavír,balet,tenis a společenské akce rodičů,k smrti nudné a ještě nudnější s představou,že vrstevníci z dolního Žižkova se honí po hřišti za míčem,nebo se jen tak bezcílně potulují ukřičenými uličkami prvorepublikové periferie.Odmlouvání ale nepřicházelo v úvahu,i jen pokus o něj by byl přísně potrestán.Tak jejich život dostával pevný řád,smysl pro povinnost a respekt k autoritám.Když je později doba uvrhla do bídy těla,uchovaly si bohatství ducha.Nikdy nehořekují,bolest přijímají jako že je,pohybové obtíže je sice limitují,ale jsou ochotné trpělivě a do puntíku respektovat všechna má další omezení a doporučení a polykat hořké pilule,jen aby se jim trochu ulevilo,aby došli o kousek dál,aby se o sebe mohly dále starat.Od státu nechtějí nic,nebyly tak vychované,nenapadlo by je diskutovat o 30 korunovém poplatku u lékaře. A já? Já je rozmazluji a přeji si,aby i dneska peníze kultivovaly člověka i prostředí ve kterém žije,aby ho naučily čelit strádání těla i ducha až jednou přijde.
K jejím slovům i k dnešnímu vystoupení k návrhu zákonu o omezení valorizace penzí dodám:

Vážená paní doktorko, z vašeho životopisu jsem vyčetla, že jste ročník 1957, tedy nemáte ani zdání o strádání lidí za okupace nebo po roce 1948. Narodila jste se a vyrůstala v době, kdy tohle všechno už bylo dávno pryč. Na lékařskou fakultu jste byla přijata jako "dělnický kádr", takže vaše rodina musela být plná komunistických dělnických kádrů, kteří ty vaše dnešní "princezny" nutili dřít ve fabrikách, cihelnách nebo je rovnou zavírali do kriminálů, bez ohledu, zda to byly učitelky nebo klavíristky... Nyní pracujete jako soukromá lékařka, která si za své "pacoše" vybrala seniory, tedy stálý, pravidelný a tučný zdroj financí. Nejdříve babičku či dědečka vyděsíte, že je na tom strašně zle, a když nebudou brát pravidelně tuny prášků a nebudou chodit každý týden do vaší ordinace na "kontrolu", do švestek nevydrží. Za to je inkaso od pojišťovny. No a druhý příjem inkasujete od farmaceutických firem za udržení a zvyšování spotřeby léků.
Je mi z vás zle a přála bych si, aby vám (i všem z vaší asociální tlupy) slušní lidé mohli plivnout do tváře.

Docela to stojí za citaci Peckové i její pacientky
05. 05. 2012 | 00:00

Občan napsal(a):

To Josef K.:

To tam má Pecková i s těmi příšernými hrubkami?

On i ten text je kouzelný. Protože ty "princezny" jsou minimálně 25 let v penzi, která jim byla donedávna pravidelně valorizována, a to měrou nemalou. Jako "starodůchodkyně" totiž obdržely do cca r. 2002 několik dopočtů penzí, které vystřelily "starodůchody" na úroveň "novodůchodů".
A pocházejí-li z bohatých rodin, těší se přilepšení k důchodům z výnosů zrestituovaných majetků.

Peckové (kromě mnoha dalších věcí) zjevně uniklo, že od převratu uplynulo 22 let - tedy celá jedna generace.
05. 05. 2012 | 00:21

Josef K. napsal(a):

To: Občan. Našel jsem to na Týden.cz, myslím. Zkopíroval a odeslal. Ty hrubky jsou kouzelné, ale o lékařích si, přiznávám, opravdu žádné iluze nedělám.
To: Irma, modrý edvard a další.
Jen tak na okraj, tváří v tvář prohlášením jisté MUDr. Peckové, tedy jednomu prohlášení, kterému sleduje další prohlášení o prvním prohlášení, je zřejmé, že nejsem ani trochu pesimistický, naopak. Můj pohled vypadá, i pro mne, nyní jako vrchol optimismu. Zdá se že realita je pesimističtější než jsem si ochoten přiznat.
Těším se jen, až různí Peckové a různé Peckové, podporované Drábky (nomen omen) a Hegery (v jistém významu "Dozorce", nomen omen) za houkání Kalousků v Nečasu dnešních dní začnou podobným jazykem mluvit o invalidech, pak o dětech, o učitelích, o spisovatelích, pak o dělnících... Zdá se, že nás čekají Peckovské zářné zítřky v hnědých a rudých barvách. Jo, v čele Kníže, jehož předek sice vyháněl Komenského, ale který je vlastenec až to brní...Fakt dobrá doba, dobré časy, a toho optimismu je na jednoho až moc.
Navíc se zdá, že vzor Cammeron se rozhodl učinit z Olympisjkých her vojenské cvičení, zdá se že rok 1936 a Berlín jsou mu vzorem, vojáků bude 40 tisíc, tedy zelené polní uniformy převáží nad dresy, snad inspirace estetikou KLDR? No, volby prohrál, ale je stejně urputný, od reforem neustopí. I Canterburský mu napsal, že nebyl nikým volen s tímto programem, ale což, i Ostravy se jednou musejí potopit.
Bude se i Nečas inspirovat vojenskými cvičeními Cammerona, to aby si zapůjčil armádu...
Díky Bohu za Merklovou a Sarkozyho a Hollanda, aspoň někde je náznak normality.
05. 05. 2012 | 00:53

kočka šklíba napsal(a):

Ano, píšeme tu o žumpě, tedy o "vládě ČR", uvozovky jsou na místě, tohle už není vláda, to je mafie, která bohužel řídí tento stát. A zdálo se, že už dno bylo těmi co jí podporují(poslanci) dosaženo. Nebylo, Pecková se pomazala těmi exkrementy co produkuje vládnoucí smečka, ještě více. Lékařka? Ne lidský odpad. A je typické, že je to členka TOP09, odésáci jsou mafiánská squadra azura, topáci rovněž a ještě k tomu odporní asociální psychopati. Jenže to se v našich médiích skoro nedočtete, ani většinou zde na blozích. Hvížďala, Pehe, Haas a další a další jsou toho důkazem.
Doufám, že nebudu smazána dříve, než si to alespoň někdo přečte, ptz editor samozřejmě neskousne slova "odporní" na adresu TOP 09 a na adresu "lékařky" samozřejmě "lidský odpad". Já bych jí nazvala ještě jinak, nabízí se různí "lékaři" z historie, a Alberta Schweitzera na mysli rozhodně nemám.
Naopak, k těm známým, naštěstí již historickým postavám, zde pod blogy lze přirovnávat jen například Ratha, to má editor rád ;).
Doufám, že si mnoho lidí uvědomí, že nejen ODS, ta už je opravdu tak zprofanovaná, že volit je může jen naprostý alternativní inteligent nebo Bakala a spol., ale hlavně TOP09 je to nejhorší, co zde máme. A nejnebezpečnější.
05. 05. 2012 | 01:21

Normální 1 napsal(a):

Lidem?
Nas*at s klidem...
05. 05. 2012 | 06:31

Vanda napsal(a):

Josef K- 5.4-O,00 váš způsob uvažovbání mne děsí. Víte, ony ty vinohradské paničky co se narodily ve bohaté rodině a učily se hrát na klavír, mluvit francouzky a anglicky, a ve společnosti se vždy tvářit noblesně, naši republiku kromě salonních frází a noblesního úsměvu asi moc nevytrhly. A nebo možná trochu přispěly až když je ti komunisti poslali pracovat.Posmívat se lékařce za to že se narodila za socialismu a v tomto režimu i léčila lidi, to už je hodně pod pás. Uznáváte jen lidi co se narodili v bohaté rodině se stříbrnou lžičkou u úst a nemuseli pracovat.?? Pokud sám k takovým patříte, mohl by jste poradit jak se to dělá.??? A jak tím uživíte národ?? Hodně lidí nemělo to štěstí, oni se totiž narodili do rodiny kde se museli živit poctivou prací, často velmi tvrdě. Ti svojí prací vytvořili vše co máme, resp. měli jsme, než jsme si to po cinkání klíči nechali rozkrást a dnes se divíme že není na ty důchody. Ale konverzováním v salonu a noblesním úsměvem se na ty důchody nevydělá.
05. 05. 2012 | 07:50

Ivan H napsal(a):

Vando - Souhlasím . A také by mne zajímalo jestli Josef K patří do té vrstvy co poctivou prací pohrdají, a nebo je jenom čecháčkovský lokaj co se podělá před někým kdo je z bohaté buržoasní nebo šlechtické rodiny
05. 05. 2012 | 08:34

SuP napsal(a):

Opravdu to zvenku vypadá, že doba je nesmírně zlá a těžká.
Z kočky šklíby se stala rudá lvice a celá zdejší jednotná levá fronta se snaží vytěsnit jediného racionálního protidiskutéra (Yosíf-Ka), kterého ještě trochu baví jim vůbec oponovat. Sami si vůbec neuvědomují, jak rychle se vzdalují od reality neustálým vzájemným poochlebováním a nesmyslným omíláním stále stejných "argumentů".
Zábava začne, až levice konečně dosáhne svého volebního vítězství a bude muset řešit tytéž problémy, proti kterým dnes tu obnovenou hráz socialismu staví.
05. 05. 2012 | 09:36

Občan napsal(a):

Ona je ta Pecková ve své hlouposti ještě mnohem větší (censored), než by se z jejího výroku mohlo na první pohled zdát.

Neboť jsou snižovány nejen starobní, ale také invalidní a pozůstalostní penze. Invalidní jsou rovnou rušeny - to je ještě o fous vyšší level sociopatie této vlády.

V této souvislosti totiž nabývá část jejího výroku ("...a svůj život prožili v režimu, který jim žádné extra zbohatnutí nedovolil"...) nových rozměrů. Režim, nastolený zde po r. 1990, příjemcům pozůstalostních a invalidních důchodů skutečně nejen nedovolil zbohatnout, ale naopak je srazil hluboko do chudoby. Obzvlášť pikantní to je směrem k příjemcům sirotčích důchodů...
05. 05. 2012 | 10:19

Evropan napsal(a):

Supe - komunisti dokázali tuhle zemi pozvednout po 2.WW. Jestli dostanou dost hlasů, pozvednou ji i po tom, co zde napáchala naše "demokracie " za posledních 22 let. Není se čeho bát. Jenom flákači a paraziti a kriminálníci budou muset zase poctivě pracovat a nekrást, ti se asi bojí právem
05. 05. 2012 | 10:43

SuP napsal(a):

Evropan -
Škoda, že jsem svou odpověď směrem k vám musel smazat.
05. 05. 2012 | 10:52

Občan napsal(a):

To SuP:

Příště zkuste relevantní protiargumenty a nebudete muset nic mazat.
Irelevantní nepublikovatelné výkřiky jsou známkou frustrace z nemožnosti vyvrátit argumenty protistrany. Což zahýbe s emocemi, to chápu.
05. 05. 2012 | 10:57

Evropan napsal(a):

Občane - ta Pecková je jenom typická oběť hurá pravičáctví v čecháčkovském provedení - lidi kteří vyrůstali v socialismu jako běžní zaměstnanci , po cinkání klíči přetočili kabáty a začaly si hrát na pravičáky, protože cítili kariéru. A pak se do těch frází trapně zapletou, protože noblesu šlechtických rodů a zkušenosti dlouholetého podnikatele - kapitalisty nemají zažitou, ale zůstanou jen trapné pravicové fráze překabátěné lůzy
05. 05. 2012 | 10:58

Josef K. napsal(a):

Vanda. Ivan H.
Vašemu textu je těžké porozumět, v tváří tvář textu Peckové a jejím včerejším prohlášením. Mnou uvedený text není můj, minimálně nejsem žena, je to kopie vyjádření čtenářky z Týden.cz. Nikde jsem nevyčítal Peckové, že studovala za socialismu. Váš úsudek, kterým mne hned vztahujete k těm, kdo se neživí pocitovu prací, můžeme diskutovat i o tomto termínu, Vás usvědčuje buď z nepochopení postoje Peckové, nebo stanovisek , která jsou jí formálně podobná.
Je známo, ze sociologie i politologie, že lékaři, právníci a střední buržoazie (vč. technické inteligence) patří k nejkonzeravtinvněšjím společnským vrstvám, které dlouhodobě poporují a podporavaly a budou podporovat totalitní režimy či nějaké jejich formy. To není můj výmysl. Podpora normalzace ze strany těchto vrstev v Československu byla rozhodující. Tyto vrstvy také nejraději používají termíny jako "poctivá práce" a nemají rády termín "intelektuál", tyto vrstvy mají rády jednoduché pseudomýty. "poctivá práce" je to, z tohoto pohledu, prázdný termín, bezobsažný, spíše se dovolávající oněch konzervativních hodnot.Většina lidí, kteří "poctivě pracují", madame i pane, o tom nemluví. Pokud jde o ty staré dámy, nemám proč posuzovat jejich přínos této zemi. Mám však důvod posuzovat většinové jednání v této zemi k lidem ve stáří, k těm, kdo jsou slabší. V tomto ohledu jsme svědky jisté formy českého neonacismu v parlamentu.
Není důvod psát o sobě a své rodině, nicméně se obávám, že mí předkové udělali pro tuto zemí, soudě podle počtu vojenských i civilních medailí a řádů, i podle jejich neblahého osudu, značně více, madame, než Vaši. Včetně jejich podílu na hospodářském blahobytu této země.
Jinak Váš text svědčí, že nečtete pozorně a reagujete velmi unáhleně. To také o nečem svědčí...
05. 05. 2012 | 11:04

Josef K.same etwthey napsal(a):

Ivan H. Zklamu Vás, mám jediného předka z Čech, a to byl ještě Němec, resp. jednu prababičku z Turnovska, ta byla Češka jak poleno, ale záhy se vystěhovala z R.-U. Tedy dostala psak pár metálů od Masaryka a vrátila se do RČS, pravda...Mohu být Boemische ale ne Čecháček. Jak je známo název této země byl již od 1.století Boihaemum, tak si ho všimli i Římané, název Česko je název, kterého si za těch pár let zatím ještě nikdo nepovšimnul. Soudobé slovo "Čecháček" je přesná definice, stanovená jednou povídkou Milana Kundery- vystupuje v ní paní "Čecháčková" s rysy, které tomuto slovu dávají jasný význam. Kundera navazuje na stejný termín, který používal Jan Neruda i Baar pro označení konzervativního, nevzdělaného obyvatele Čech, který si neviděl na špičku nosu a mlátil prázdnou slámu. Semiotický posun zjevně odkazuje, že podobné bytosti z této země ani po více než sto letech nevymizely.
05. 05. 2012 | 11:19

Josef K. napsal(a):

Občan. Pokud máme možnost sledovat emancipované projevy českého neonacismus, pak - zřejmě- paní Pecková zvedla prapor, který s ní třímají její soudruzi. Jsme svědky ojedinělého vystoupení z evropských civilizačních rámců a návratu o sedmdesát let zpět. Vznik uhersko-české konfederace, oslavovaný krojovanými Jobik-Uhry a TOP- Čechy jen dotvrdí naše historické místo mezi středněafrickými zeměmi.
Sranda, zdá se, skončila.
05. 05. 2012 | 11:26

Vanda napsal(a):

Josef K - omlouvám se, mé vyjádření tedy nemělo patřit vám ale autorce toho původního textu. jinak na svých názorech neměním ani písmenko. Jenom radu, pište za sebe, nebo někoho odcitujte a pak přidejte své vlastní stanovisko s konkrétními argumenty, o tom se dá diskutovat. Cizí texty si najdu sama nebo mne nezajímají.
Co se týče p. Peckové, velmi souhlasím s Evropanem 10,58.
.
S vámi souhlasím zejména v tom jak je naše vláda ubohá, neřídí zemi ale jen hledá komu ukrást nějaké peníze - a okrádat důchodce je opravdu mimořádně nechutné
05. 05. 2012 | 11:27

SuP napsal(a):

Občan -
"....Příště zkuste relevantní protiargumenty a nebudete muset nic mazat...."
Máte dost osobité představy o diskusi a o argumentaci. Měl byste pochopit, že svobodný člověk v diskusi argumentuje relevantními námitkami, pokud chce oponenta o něčem přesvědčit. O toto se nejdná u oponenta, který JE PŘESVĚDČEN a otravuje ostatním vzduch mrtvolnými výpary (mám na mysli "Evropan" a jeho bolševické vize).
Možná jste si všiml, že s Vámi problém nemám, přestože s vámi ideologicky naprosto nesouhlasím, nicméně vaše diskusní příspěvky beru jako studnici mrtvé vody, jejíž složení je nutno znát kvůli stanovení potřebné koncentrace protijedů. Jinými slovy, a Vámi bývá debata zajímavá. I když asi podobně jako návštěva pavilonu jedovatých plazů, byť hady nesnáším ......
:°)
05. 05. 2012 | 13:50

Honza napsal(a):

Supe- ale ten problém je ve vašem fanatismu. Socialismus byl v mnohém odporný, ale nelze popřít že jsme se uživili sami bez dluhů, nebyli bezdomovci, gheta, kriminalita, exekuce, nezaměstnaní a bída mezi lidmi.
Dnes se sami uživit neumíme, parazitujeme na dluh, a to je to uplně základní v životě společnosti
05. 05. 2012 | 16:16

modrý edvard napsal(a):

Honza. Lze popřít, popírám neexistenci ghet, kriminality, exekucí a bídy za socialismu. Ohledně dluhů, kdybychom se rozhodli žít na tehdejší životní úrovni, asi bychom současné dluhy rychle splatili.
05. 05. 2012 | 17:58

SuP napsal(a):

Honza -
Omyl! My se sami uživíme, jen za sebou musíme táhnout takovej materiál jako jste vy. Co jen čeká, kdo mu co dá, kdo za něj co vyřeší a kdo za něj co odskáče.
Já jsem v tom vašem sociálizmu prožil většinu svého produktivního života, tak se nesnažte mi o něm něco navyprávět.
05. 05. 2012 | 20:13

Yosif K napsal(a):

Honza napsal(a):
Supe- ale ten problém je ve vašem fanatismu. Socialismus byl v mnohém odporný, ale nelze popřít že jsme se uživili sami bez dluhů, nebyli bezdomovci, gheta, kriminalita, exekuce, nezaměstnaní a bída mezi lidmi.
Dnes se sami uživit neumíme, parazitujeme na dluh, a to je to uplně základní v životě společnosti
05. 05. 2012 | 16:16
Pane Honzo - ze lze zit bez dluhu ci bez narustu dluhu vykladejte hlavne socanskemu mudrakovi Sobotkovi - ten zadluzoval statni rozpocet o 110 miliard navrch kazdy rok uprostred konjunktury!!!!! A proc? Aby proletari meli pastelkovne a mohli si koupit vice cigaret nebo vetsi auta!

A nyni Kalousek se snazi zbrzdit narust zadluzeni uprostred utlumu. Jaka traga! Jsou o 4% drazsi jogurty!
06. 05. 2012 | 14:50

SuP napsal(a):

Yosif K -
Josífku, všímáte si, že lidi jsou tu tak líní, že se s námi už nechtějí ani hádat? Museli by totiž přemýšlet a vypldit nějaké argumenty, ale to bolí.
06. 05. 2012 | 16:07

Yosif K napsal(a):

Jo pane Sup - a ze staryho rezimu si pamatuji jen to lepsi. A socdemaci se jim jevi jako ohromne mravne cisti prerozdelovaci-lidumilove. So it goes.......
06. 05. 2012 | 23:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy