Hodnoty bez vůdců

23. 06. 2012 | 09:55
Přečteno 2753 krát
Krajně nepříjemná kauza Davida Ratha sociální demokracii dost poškodila. V preferencích, ale zejména vnitřně, jelikož se počítalo s opakováním oranžové tsunami. Vzedmuté tak trochu bez námahy, na základě neúspěšného vládnutí pravicové koalice.

Teď je vše dost jinak. Vysoce pravděpodobná je pro ČSSD ztráta Středočeského kraje a dost možná i některých dalších regionů. Ačkoliv se ukázalo, že čas k otřepání z nejhoršího skýtá případ poslankyně Vlasty Parkanové (TOP 09), nejde nezaznamenat, jak nepružně zareagovalo vedení největší levicové partaje na paušalizující útoky pravice.

Odpověď na otázky, které z tohoto vývoje mohou plynout, naznačil poslední víkend. Shodou okolností se totiž sešly dvě důležité události domácí politiky. V Ostravě ideově rokovala ODS, v Hradci Králové zase ČSSD.

Občanským demokratům nečekaně svitla zleva i zprava naděje do krajských nebo senátních voleb. Předsedovi strany a vlády Nečasovi se trochu vyčasilo právě aférou exhejtmana Ratha a kauzou exministryně Parkanové, takže do pole vytáhl hrubé agitační kusy. Nemyslím hrození spřažeností komunistů se „socany“. To už je roku 2012 agitace nepředstavitelně žinantní. Premiér, jako správný tonoucí, jenž stébla se chytá, hřímal o zadlužování krajů za levicové správy.

Vypustil vlastně zaostřenou vlaštovku brzké kampaně, vyhodil bumerang, který se mu nebezpečně vrací. Podtrhl vlastní bezradnost, jelikož dluhy samosprávných krajů rostly kvapem už za šéfování ódéesky (a lidovců). Leckde pak jeho lidé vězí v koalici se sociáldemokraty. Nejzávažnější ale je, že nechtěně upozornil na ekonomický propad země (včetně masivního zadlužování) za svého vládnutí. Tváří v tvář tomu, že okolní státy hospodářsky prokazatelně rostou. Inu, zříme, nakolik může být pravice „geneticky předurčena“ ke zdárnému hospodaření.

Národohospodářští šťouralové navíc pravicový kabinet podezírají ze záměrného stimulování finančních potíží krajů. Tohle vážné i odůvodnitelné podezření, které v něčem odkazuje na okolnosti Velké krize v Německu 30. let, nechme ale teď stranou.

Ve prospěch východočeské programové konference nejsilnější české partaje. Postupně posilované spoluprácí s významnými nevládními organizacemi nebo akademickou sférou. Tamější vystoupení předních sociálních vědců, jakými jsou sociolog Keller, politoložka Dvořáková a psycholog Štech (prorektor UK), mělo nemalou argumentační hloubku. Svým způsobem se vlastně opakuje situace první republiky, kdy dominovala levicově orientovaná inteligence.

Obecně se dá vyčíst jistý vzestup dlouho zanedbávané intelektuální báze strany. Co nicméně ČSSD nesporně postrádá, je vůdčí osobnost hodná toho označení. Srovnávání stávajících předáků s přítomným předsedou slovenského Smeru, charismatickým Robertem Ficem, vyznívalo zpravidla zoufale. Běží o významnou, nikoliv jedinou příčinu malé akčnosti naší předvolební opozice.


Zveřejnily Parlamentní listy




Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Jedna vlašťovka (Rath) jaro nedělá. Rozhodující bude řádná prezentace programu ČSSD, ten budou lidé volit.Pokud v něm budou zákonné mechanizmy, které budou zprůhledňovat hospodaření se státními penězi, s veřejným zdravotním fondem a úmysl vrátit úctu k Ústavě ČR a Listině lidských práv EU, tak má ČSSD volební vítězství jisté.A ještě jedna důležitá věc : Jako kandidáty na poslance musí tato strana navrhovat nové, neprofláknuté lidi a zejména vyhodit bývalé komunisty nebo současné poslance, kteří prosazovali přiblblé zákony !!!
23. 06. 2012 | 10:16

prak napsal(a):

ČSSD nemá opravdu v současné době rázného a hlavně naprosto důvěryhodného vůdce. Navíc tlačenice na post vůdce je značná a to také tříští jednotu ČSSD. Ale pořád je tato strana lepší (tisíckrát), než strany současného vládního slepence.
23. 06. 2012 | 10:17

Maximus napsal(a):

Celkem dobrý blog!
Jen ta asociace s reklamou pod článkem, objevilo se tam:

Online půjčka od ZUNO
Víte vše o důchodech?
Potíže s tlustým střevem?
(-:

Řekl bych, že soc.dem má potíže s vedením, chybí tam skuteční lídři, tihle jsou takoví nášlapkinové. Chtělo by to proplach klystýrem...
23. 06. 2012 | 10:17

Občan napsal(a):

Mně přijde Sobotka jako docela silná osobnost. Sice trochu suchar, ale v makovici toho má dost a dost, názory má srovnané a konstantní a je schopen mluvit celkem přesvědčivě. Pokud se mu podaří se nějak domluvit s Dienstbierem, mohly by se síly uvnitř ČSSD jakžtakž srovnat.

Problém je, že proti sobě má Haška posedlého touhou po moci a stejně roztouženého Zaorálka. Oba jsou dost nevyzpytatelní.

Paroubka, který byl Sobotkovi výborným krytím zad, si Sobotka nechal vyštvat a teď stojí sám proti v podstatě všehoschopné přesile. U Zaorálka ještě celkem věřím tomu, že je skutečně sociálním demokratem, ale Hašek je JENOM kariérista, který se na cestě k moci spojí s kýmkoli.
Velkým otazníkem je také např. Tejc, který se poslední dobou dere dopředu.
23. 06. 2012 | 10:46

Jan Cimbura napsal(a):

Dle mého názoru kauza Ráth prakticky neovlivní volební výsledek. Ani ve Středočeském kraji.
Stal se trestný čin. Pachatelé jsou za mřížemi. Tečka.
Nezapomínejme, že ve středních Čechách vyhrála ČSSD hlavně proto, že tam před ní kradl Bendl, až se hory zelenaly. A dnes dělá ministra. Tak kde je ta mafie?
23. 06. 2012 | 10:55

Sladký napsal(a):

Mnohokrát jsem zde psal, že skutečně vzdělaní lidé (tedy především ti z humanitních oborů) byli, jsou a nepochybně budou ve své většině levicového smýšlení.Potvrzuje se to stále znovu, ale naši "nezávislí novináři" a stejně tak nezávislé agentury pro výzkum veřejného mínění nás neustále přesvědčují o opaku.
Ale je řeba uznat, že v Česku výše popsaná skutečnost není tak markantní, jako kdekoli jinde ve vyspělém zahraničí.
23. 06. 2012 | 11:06

Sladký napsal(a):

Připomenu ještě výsledky kanadských sociologických výzkumů, jasně dokazující nižší mentální úroveň voličů pravice a dodám, že tento fakt je nezaujatému a pečlivému pozorovateli zřetelně viditelný i na zdejších diskuzích.
23. 06. 2012 | 11:11

MartinO napsal(a):

Sladký:
Myslíte žvanily z humanitních oborů přisáté na státní cecek kteří se nikdy neživili skutečnou prací jen žvaněním? Tak to bez pochyby.
V onom kanadském výzkumu který vznikl jen proto aby si oni žvanilové pohonili ego, si dosadili za voliče pravice rasistu a fanatického věřícího. Není divu že dostali výsledky jaké chtěli dostat.
23. 06. 2012 | 11:25

Jana Pechová napsal(a):

Přestaňte s tím pravo-levým viděním světa.
Současné vládní koalici lze přičíst jednoznačně k dobru, že povolila otěže rypadlům. A ta začala rýpat.
Kauzu Rath tak mohli ještě pravověrní levičáci vnímat jako politicky motivovanou, Parkanová jim už ale ani trochu nemůže zapadat do scénáře.
Obě jsou podstatou úplně jiné.
Rath = evidentní úplatek + podezření na nekontrolovaně rozšířené korupční praktiky ve financování politických stran.
Parkanová = zřetelná absence adresné odpovědnosti lidí ve vysokých politických funkcích (s otázkou, zda už není opravdu výsostný čas na přehodnocení systému obsazování ministerských křesel).
Ovšem, to by ta diskuse o podstatných věcech nejprve musela vůbec začít.
23. 06. 2012 | 11:34

Sladký napsal(a):

Maetin O cituji ".. kteří se nikdy neživili skutečnou prací, jen žvaněním".:o))) Podívejme se na to, jak se náš pravicový neoliberál rétorikou k nerozeznání podobá marxleninovcům.":o))) Čest práci,každé,která dobro plodí."

Pechová- s pravolevým viděním nelze přestat, protože představuje dva rozdílné pohledy na sociální realitu, dva základní způsoby interpretace společenských jevů.
To, co jste napsala je v podstatě totéž, jakobyste požadovala přestat rpozlišovat mezi horkým a studeným, vysokým a nízkým, ba co nejhůř. mezi měkkým a tvrdým.:o))
23. 06. 2012 | 11:42

Sladký napsal(a):

MartinO Pod blogem o trzích jsem vás vyzval k diskusi o Friedmanovi,jeho základních tezích a praktických následcích jejich uplatňování. Mohli bychom se do toho pustit hned, ale dochází mi baterie , musím se odpojit,protože potřebuji ještě něco důležitého dopsat. Ale jakmile se zde kdykoli setkáme, můžeme se dát do diskuse. Třeba mne přesvdčíte. Já vás patrně ne, znám dobře lidi vašeho typu. Ale pokusit se mohu, ne?
23. 06. 2012 | 11:55

Dan B napsal(a):

SlADKÝ , VÁM ti marxleninovci museli hodně ublížit. Že VY jste tehdy musel pracovat, umývat se a nefetovat. Chápu, taková nesvoboda se neodpouští.
Řešení je totiž jednoduché a komanči ho na rozdíl od vás chápali.
Když budeme pracovat, stavět a opravovat domy, pečovat o nemocné, vyrábět produkty a tvořit potraviny v zemědělství, tak budeme mít ty domy, péči, výrobky a potraviny, a levné.
Když si budeme pěstovat tu svobodu nepracovat a le parazitovat a být za to placen, živit se úřadováním, souděním, politologií, loteriemi a hrádkami v televizi, reklamou, životem na dluh a hrátkami s bankovními produkty, tak budeme chcípat hlady, ale budeme mít ty reklamní letáky, reklamu v televizi, politologické úvahy a analýzy,ty parazity, bezdomovce a gheta, exekuce, kriminaliotu a dluhy.
Prosté a jednoduché. Škoda že vám to zní marxleninsky
23. 06. 2012 | 12:00

Jana Pechová napsal(a):

Sladký
Na trestný čin, stejně jako na chyby v základní struktuře politického systému, nelze nahlížet zprava nebo zleva. To nejsou společenské jevy.
23. 06. 2012 | 12:00

Oranžáda obecná napsal(a):

Sladký......myslíte ty nepoužitelné vysokoškoláky z humanitních oborů, kteří jsou neschopní samostatného života, aniž by byli přisátí na státní rozpočet ??? Nechte je čtrnáct dní bez státních peněz, a pomřou hlady. (asi by to bylo to nejlepší, co by se pro dobro státní pokladny mohlo stát). Těchhle vysokoškoláků je teď ve Španělsku tolik, že s nima dláždějí náměstí...
23. 06. 2012 | 12:02

MartinO napsal(a):

Sladký:
Opět jste nic nepochopil. Pokud je onen skutečný humanitní intelektuální obr zaměstnán v soukromém sektoru a bude levicového smýšlení, tak budu jeho názor brát vážně. Pokud je ale přisátý na státní cecek a celý život stráví u kafe někde v kabinetu, tak jsou pro mě takové názory zcela irrelevantní. Asi podobně jako třeba názory Romů, že mají nízké sociální dávky.
Už jste se podíval na ten průzkum a na pokládané otázky které měly definovat pravicovost?
23. 06. 2012 | 12:06

modrý edvard napsal(a):

Nejenom že Dr Rath udělal své partaji ostudu, ale ještě jí bude chybět ve volební kampani. Kde ČSSD sežene novou hubu plechovou?
23. 06. 2012 | 12:12

Elév napsal(a):

Rath - 7 melounů
Parkanová - 680 melounů
Ratha vydat to jo, ale Parkanovou již neé

Zadluženost státu díky pravici roste rychleji než si kdo může představit
a autor polemizuje o preferencích pro volby a vůdčí osobě pro opozici.

Péťa se chodil radit za tátou na Hrad - vůdce není, a jak je vidět, pravici to nevadí.

Takže autore, wo co go, i bez vůdce v parlamentní šlamastice se dá vládnout.

Pro voliče bude rozhodující zvýšení DéPéHá, placení školného, 26 pilíř deformy důchodů do soukromých rukou, nevydání Parkanové, resustitace církve a to vše s vůdcem nebo bez něho.
23. 06. 2012 | 12:25

Dan B napsal(a):

Kopecký, snažíte se tu rozplantat diskusi o ničem. Na Rathovi a Parkanové je zajímavé jedině to, že se policie odvážila konečně sáhnout do trochu vyšších pater.Ale pořád ne do těch rozhodujících a nejvyšších. Jinak jsme se nedozvěděli absolutně nic nového, co by mohlo ovlivnit volební preference. Že se tu krade po miliardách, modří/ ti o dost více a začali dříve / i oranžoví, to ví každý už 15 let
23. 06. 2012 | 13:44

český maloměšťák napsal(a):

MartinO
Na státní "cecek" /cecík, ne ?/ je dnes přisát kdejaký lump.
Vezměme si třeba Komotříka Národa. Ten už je na státní "cecek" přisátý skoro dýl jak Husák. Naštěstí už to má za pár...
Nebo Hávu (etc etc)....kde by ti byli bez státního cecíku.
Možná by leda tak někde pod blogy levicových intelektuálů slintali závistí...

K blogu.
Rozhodně je v ČSSD mnohem méně ksichtů, které by mi vadily - kdybych se tedy měl rozhodovat mezi ksichty z ODS /ODS (b) - TOP 09/ ODS(d) - tunelbába se svým LIDEM...a ČSSD.
Naštěstí je na výběr stran více.
Ale chápu ty, co budou volit ČSSD....už jen to, že se Nečas neštítí prosazovat zákony spolu s Bémem, Drobilem, tunelbábou s jejím LIDEM, s Šnajdrem, Kocourkem, Parkanovou, Kalouskem...už jen to by mělo stačit průměrně soudnému člověku s mírně nadprůměrným IQ , aby také dal hlas konečně nějakým normálním lidem.
Jenže stádo je stádo a bučet spolu s ním je zábavné - někdy se to i vyplatí.
Co na tom, že v čeledníku je smrad - hlavně že je tam teplo, že.....
23. 06. 2012 | 14:04

SuP napsal(a):

Vykydale -
Rád tě poučím, když vidím, že tápeš. Cecek je velký cecík. A ten státní je SAKRA velkej!
23. 06. 2012 | 14:38

modrý edvard napsal(a):

Elev: 7 melounů je to, co měl Rath v krabici. Skutečnou škodu neznáme, ale asi to bude víc. Odhadem podle rozpočtu stovky milionů.
23. 06. 2012 | 14:47

Ubb napsal(a):

Pane Kopecký, nejen, že nemají věrohodné politiky, nemají také program, který by měl nějaké cíle.
Lidé je možná budou volit, ale opět jenom jako o něco menší zlo.
Současná vláda škodí ze zlé vůle a na zakázku, ta jejich bude škodit z neschopnosti.
23. 06. 2012 | 15:26

pgjed napsal(a):

Hodnoty bez vůdců? Jak které! Ono je vůbec otázkou, jaké hodnoty autor předpokládá a jaké vůbec lze očekávat od jednotlivých politických stran? I KSČM je zbytené v souvislosti s hodnotami mluvit. Stačí si jen připomenout vystoupení některých aktivních bolševiček i bolševiků tam, či onde. Účelový populismus VV1 a VV2 a pití vína místo vody jsou očividným podvodem na povrchní voliče, rovněž mimo jakoukoliv diskusi. Co socdem? Levicový pragmatismus s populistickou křečovitou snahou být za každou cenu zrcadlovým protipólem ODS rovněž žádné významné hodnoty neskrývá. Rathův případ jen mírně poodhalil, jaké míry pragmatismu při tahu na moc a hmotný prospěch jsou představitelé socdem schopni. A politický koncept trvale ekonomicky neudržitelného sociálního státu, který přivedl EU na pokraj pádu do propasti je již fakticky mrtvý. ODS a Top09 jsou jen liberálně pragmatickým klonem téže sorty, jako socdem, včetně bezskrupulózních kmotrovin a tunelů. Hodnotová úroveň je rovněž méně než virtuální. Jsou tedy voličům k dispozici vůbec nějaké konzistentní jednoznačné hodnoty jasně definované a reprezentované schopnými, nepošpiněnými věrohodnými politiky? Samozřejmě. Je to soubor konzervativních hodnot představovaných křesťanskou demokracií, po kterých sice léta pláčeme, ale dosud jsme jim nedali významnější podporu. Tyto hodnoty představuje parta mladých, pracovitých, vzdělaných, schopných a neušpiněných politiků v čele KDU-ČSL, která po vyhnání Kalouskovců prošla hlubokou katarzí a návratem od Kalouskovského klientelistického pragmatismu k původním hodnotám a k věrohodné politické praxi. Hledá-li kdo nezpochybnitelné a ověřené hodnoty, zde jsou. Včetně věrohodných a schopných vůdců.
23. 06. 2012 | 15:40

Kašpar & Čihák napsal(a):

pgjed
Chtěl jste říci "po útěku Kalouskovců z potápějící se lodi".
Nejdřív jste si museli zvolit Čunka a jít s ním ke dnu, aby vám alespoň něco došlo.
Zkuste ty ověřené hodnoty vyjmenovat a připsat na kolik procent jsou závazné.
23. 06. 2012 | 15:48

Sladký napsal(a):

PGJed- k vašemu příspěvku lze mít řadu kritických připomínek, ale zmíním jen jednu. Nebyl to sociální stát, který dostal Západ do krize, Naopak.Skandinávské země, pro které je typická vysoká míra přerozdělování si v krizi vedou daleko njlépe.Bez sociálního státu kapitalismus nemůže fungovat, alespon ne ve své demokratické podobě.
23. 06. 2012 | 15:53

Belgičan napsal(a):

Co to je ta levicově orientovaná levice???
Máte na mysli ty lidičky s bohaté na tituly, ale jinak chudé. Nebo doktory co kradou?
Myslím, že každému logicky myslícímu je jasné, že s takovou levicově orientovanou levicí náš stát půjde do kytek úplně stejně jako s pravicově orientovanou levicí - ODS.
23. 06. 2012 | 16:03

Bavor V. napsal(a):

Ubb
hlavně že Klausovy vlády se svými "balíčky" vládly dobře a po nich socani s růstem HDP špatně.
23. 06. 2012 | 16:04

PTP(OPRAVDOVÝ) napsal(a):

Vážení diskutéři!
Místo úvah co kdo ,kdy, kde , bychom se měli vyzvat a dohodnout se na řešení.Volby nejsou tím správným řešením.To už asi velká většina z vás pochopila.Tady už
mohou pomoci jen cepy a vidle.Naši předkové jich použili.A strach z nich měli i ti z červénými klobouky.
Ti rovněž by rádi z toho né cecíku ale vemene sáli jak divý(Vlk,Duka, Graubner a ostatní)Diskuse Kopecký,modrý edvard, SuP,Sladký,jsou zbytečé promiňte vy ostatní že jsem nejmenoval. To by mělo být řešení.Jsem předválečný materiál a něco jsem prožil.Tak si myslím co by bylo asi nejlepší a možná nejlevnější.Volby jsou sakra drahá věc.Omlouvám se za gramatické chyby.
23. 06. 2012 | 16:22

Maximus napsal(a):

pgjed napsal(a):

Tyto hodnoty představuje parta mladých, pracovitých, vzdělaných, schopných a neušpiněných politiků v čele KDU-ČSL, která po vyhnání Kalouskovců prošla hlubokou katarzí a návratem od Kalouskovského klientelistického pragmatismu k původním hodnotám a k věrohodné politické praxi.
.....................

Už dlouho jsem se tak nezasmál, Ing.Petr Gabriel z Jedovnice, bigotní věřící by rád zvětšil stádo svých oveček. Ještě, aby klapli ty církevní restituce, které nám tak hezky zlý odpadlík či přímo renegát Kalousek vyjednal s pseudo pravicovými hochštaplery. Pište sem dál, alespoň je tady sranda!

Měl bych tady jeden vtípek spešl pro Vás:

Farář odjíždí na dovolenou a říká mladému zastupujícímu knězi: "Pokud by sis s něčím nevěděl rady, zeptej se kostelníka, ten ti poradí"!
Hned druhý den kněz zpovídá věřící, určuje jaké mají mít pokání za své hříchy, ale po zpovědi jde pro jistotu se zeptat kostelníka:
"Ty kostelníku, co dával starý farář za orální sex?"
Kostelník? "Já nevím jak komu, ale mě většinou za to dával fidorku!"
23. 06. 2012 | 17:35

Maximus napsal(a):

Oprava hrubky... klaply restituce.
23. 06. 2012 | 17:43

modrý edvard napsal(a):

PTP ...ne. I když vynechám použití cepů a kos u Chlumce, tak revoluce nutně vynese na povrch ty s nejostřejšíma loktama. Bylo by to zhoršení proti stávajícímu stavu. Děkuji, nechci.
PS: Nevím, proč zrovna zmiňujete mě, plánovitě se vyhýbám posuzování, jestli krade víc "levice" nebo "pravice".
23. 06. 2012 | 18:37

Karel (taky) napsal(a):

Autor zcela správně vystihl, že dnešní ČSSD je bezzubý spolek spolukorupčníků, kterému nelze svěřit vládu stejně tak, jako ji nelze svěřit stranám současně nám milostivě vládnoucím.

ČSSD je bez Paroubka v kytičkách.
23. 06. 2012 | 18:50

mik napsal(a):

Cesi si ani zadneho vudce nezaslouzi kolik lidi tleskalo Klausovi kdyz vydiral celou EU a nechtel podepsat LS a kolik lidi fandi tomu ze CR jako jediny clen EU mimo Velkou Britanii nepodepsala fiskalni dohodu a kolik lidi si hraje na velike nacionalisty a tvrdi ze euro nechce Tak proc je CR vlastne clenem EU ? Jen proto aby natahovala ruku a rikala dej ? ale sama nechce nic dat ? Maji snad Slovaci viza do Kanady ? Jak dlouho uz voli sami prezidenta ? A je na Slovensku tolik politiku obvinenych s korupce nebo snad utikaji od autonehod a jezdi na jachtu ? Dnes jsou na aktualne.cz dve udalosti jedna tragicka o havarii ceskeho busu v Chorvatsku ridic je mrtvy takze nemaji koho obvinit nebo snad bude nekdo u JH zjistovat co delal pred jizdou ? nebo se bude detailne zkoumat kde vsude se nasedalo a kolik lidi se sbiralo cestou u cestovky ? Dokud se nebudou trestat firmy za prescasy za ruzne figle pri obchazeni predpisu a dokud budou zakony jen pro smich a dopredu se bude vedet kde maji slabiny tak se nic nezmeni .,.a druhy clanek se tyka to ze je CR 8 v EU v drahote..vysvetli mi nekdo k cemu je takova statistika ktera je naprosto zkreslena ? mleko stoji v Irsku ktere je jako 4 nejdrazsi v te tabulce 75 centu az 1.25 euro tedy v prumeru euro pokladni v supermarketu ma 9-11 euro na hodinu ( Lidl ) tudiz si koupi rekneme 10 l mleka za hodinovy plat koupi si v CR pokladni v Lidlu taky 10 l mleka nebo dokonce vic pokud je CR na 8 miste ? Samozrejme nekoupi ridic kamionu s 12-13 eury na hodinu si koupi asi 8 litru benzinu za hodinovy plat koupi si sofer v CR za hodinovy plat 8 litru benzinu ? bude rad kdyz si koupi 4 litry...takze takovym nesmyslum ktere uvadi tabulka o 8 miste muze verit leda ten co nikdy nikde nebyl nebo uz je tak zblbly temi informacemi a k tomu jeste Drabkova inovace socialniho systemu v tom je CR taky na 8 miste ?? kde jsou verejne prospesne prace zadarmo a kde se chodi lidi hlasit na postu jak nejaci kriminalnici ? ale rika se jaky kral takovi poddani a komu neni rady tomu neni pomoci,,,jinak jeste k te nehode v Chorvatsku vysvetli mi nekdo k cemu je dobre ze prispivatel do diskuzi musi pouzivat facebook ? Redakce sveho casu zduvodnovala tento krok ze nestaci mazat vulgarni prispevky a urazky.... kdyz si clovek dnes precte prispevky tech co facebook chteji musi konstatovat ze etika a slusnost mizi a ony neeticke prispevky tam nikdo nemaze.,..holt asi podle hesla kdo chce s vlky zit musi s nimi vyt...nebo ze by kam vitr tam plast ? proc totez neplati vuci EU ? CR se nekde pridat musi nemuze byt neutralni bud chteji lide patrit do zapadni demokraticke Evropy nebo do Ruska a na vychod ..nevim o tom ze by nekde v EU mohli hlasovat lide obvineni z trestnych cinu lide ve vazbe nevim ze by existovalo prebehlictvi a kupceni afera politika v demokraticke zemi znamena konec jeho kariery byt by to byl prezident to v CR neplati ale lidi porad jen poukazuji na to ze nejsou platy jako v Nemecku ale ceny rostou..a porostou jeste vic pokud se ostatni clenove EU na necem dohodnou a CR to bude ignorovat,,,je ale jediny hlavni problem koho volit at uz jsem levicak nebo pravicak at uz fandim komukoliv nikdo nema duveru..a na Svejnara a podobne budou zase nacionalisti kricet ze cizaka a emigranta nechteji jenze clovek nezatizeny tim co se v CR deje by mohl zacit pomahat vykrocit jinym smerem...ale lide musi vedet zda takovy smer chteji,,,
23. 06. 2012 | 19:19

Josef K. napsal(a):

S vůdci stran je to ošemetné. Takový Schroeder podrazil nohy SDP v Německu způsobem nevídaným, podivná přilnavost k Putinovi po karieře tomu jen dodala. Myslím si,že pokud sociální demokracie sestaví silný tým vůdčích osobností, pak je to více než vůdce. Prezentace týmu je jistě silnější argument než SchroedroParoubek. Intelektuální zazemí CSSD má k dispozici asi to nejlepší, co lze v této zemi najít. To je pozitivní, kolektivní vedení by pak mohlo být zárukou, že toho CSSD využije.
Na stereotypech bych tak nelpěl, navíc v zemi, kde tzv. "silné osobnosti" v čele politických stran rychle prokazují svou hanebnou malost.
23. 06. 2012 | 21:36

Yosif K napsal(a):

Kopecky napsal:

Nejzávažnější ale je, že nechtěně upozornil na ekonomický propad země (včetně masivního zadlužování) za svého vládnutí. Tváří v tvář tomu, že okolní státy hospodářsky prokazatelně rostou. Inu, zříme, nakolik může být pravice „geneticky předurčena“ ke zdárnému hospodaření.

Konec citatu.
ALE ALE ALE - a a co vcera rikal sudruh rudy dedeula stech? Ze Cesko je trestuhodne mal;o zadluzeno a ze rust se zda zaridit jednodude - prestat setrit - pujcit poradny balik a rozhodit mezi proletare. Toto je skutecny volbeni program
"moderni levice".

Levicove blogy vypadaji jako deliricke sny spichnute schizofreniky: kazdy sudy nadava Kalouskovi ze Cesko prilis zadluzuje, kazdy lichy nadava Kalouskovi ze Cesko zadluzuje malo. Vrcholem je intelektual pan Kopecuy ktery nadava pravici ze Cesko PRILIS ZADLUZUJE a zartoven uplakane skuhra ze okolni staty rychleji rostou. Ano okolni staty rychleji rostou ale rychleji se zadluzuji. SRN ma uz statni dluh ve vysi 85% GDP. USA rostou o 2.5% za rok, ale statni dluh roste o 8% za rok.

Stoji takovy rust za to? Strane ktera se zivi socialnim korumpovanim lumpenproletariatu to samozrejme za to stoji.


Pravice nekdy setri a nekdy nesetri,jak kdy. Levice nemuze setrit nikdy - kdyby tak cinila, prestanou ji volit lumpenproletari.
Bohuzel LEVICE JE takto GENETICKY PREDURCENA k bezuzdnemu rozhazovani penez. A to svym volebnim programem.

Socani - bezte do voleb s programem ze budet setrit vice nez Kalousek! Uvidite kolik hlasu od lumpenproletaru dostanete!
Nebo bezte do voleb s programem ze se prestNE KRAST - A ZVOLTE SOI ZA MINSITRA BOJE PROTI KORUpci "CHARISMATICKEHO DAVIDA RATHA". Nechapu proc Kopecky skuhra na nedostatek charismatickych vudcu? Vzdyt prave jeden charismatik sedi v dire a vola proletare na barikady do boje proti pravicove kleptokracii....

Nebo mohou vybrat charismatika Palase, Vanhovou, Tesarika, Zimolu nebo jineho hejtaman, sice maji mensi charisma nez Rath ale aspon se policii nepodarilo je chytnout se skatuli cash.
Poukazovat na oranzovomodre koalice na krajich je nebezpecne pro obe strany -- tridni nepratele se zacasto domluvili na rozkulacovani rukou spolecnou a nerozdilnou. Mohla by to odskakat zejmena hejtmanka Vanhova. Ovsem jak v ODS tak v CSSD vladnou krajsti potentati - ani Sobotka na Palase apod nema silu.
23. 06. 2012 | 22:30

Josef K. napsal(a):

Yosif K. Gruzinský jmenivče, ´marně hledám ve Vašich textech nějakou širší zkušenost, není dobré spoléhat na to, že všechno vím a znám.
23. 06. 2012 | 22:58

taky demokrat napsal(a):

Víte, co sociální demokracii nejvíc poškodilo?
Hlavně to nesmyslné přijetí Bohumínského usnesení. A teď i v budoucnu bude za to sociální demokracie "sklízet body". Nebyť jejího nesmyslného přijetí, už mohla být ODS dávno na vedlejší koleji. Snad to předáci SD pochopí i když se spožděním. Jenom tak se může pak SD stát vedoucí silou ve státě prohnilém v současnosti korupci, tunelováním a zlodějinou.
24. 06. 2012 | 04:48

Maximus napsal(a):

Josef K.

Vážený pane, i když jsem se před časem s Vámi trochu poškorpil, dnes uznávám Vaše kvality a životní zkušenosti a zřejmě vysoké všeobecné vzdělání a rozhled. Čas většinou ukáže, kdo je kdo. S Yosifem K., Vaším jmenovcem patrně s kořeny z Gruzie je to však těžké, mele pořád ty své mantry jako kafemlejněk či flašinet, nenávidí obyčejné lidi a nazývá je lůzou a sockami. Nevím co ho k té zavilé nenávisti vede, ale je tím naprosto prosáklý. Jen si ten Yosifovič jaksi neuvědomuje, že ty nevzdělané socky ho živí a umožnují mu existenci a zajišťují mu podmínky i ty nejzákladnější pro jeho život. Zřejmě by měli ty socky začít u Yosifa K. třeba tím, že mu ráno dojde hajzlpapír a nebude si moci koupit jiný, že mu nepoteče voda a ani ta teplá, elektrárenské socky nebudou za mizerné platy tahat, pekař se vykašle na pečení rohlíků a chleba, je socka, řidič nevstane do práce je socka, obchody plné socek prodavaček neotevřou, jsou socky a lůza, vesnice a města budou plná potulujících se harantů, učitelky a družinářky a učitelé jsou lůza a socky a na ty haranty a i mizerné peníze se mohou vykašlat! Takhle mohu pokračovat do alejujá celým tím složitým a na sebe závislým spektrem lidské společnosti, kde na vrcholu nyní sedí jak se ukazuje nesocky paraziti bankéř a politik, ti jsou nejdůležitější a ty je třeba si hejčkat! Je potřeba, aby to vzali do ruky liberálové jako Yosif K. a třeba Yosifovi K. vyrobili a dovezli hajzlpapír, tím bych začal..... mohli by na to použít fiat peníze papírky co si naklofali banksteři na klávesnicích počítačů.
On si ve své nenávisti stejně jako náš po celém světě uznávaný ministr financí neuvědomuje, že lidé v každé společnosti, která se zove stát, musí být spravedlivě za svoji činnost odměňováni a musí mít určitou kupní sílu kdy spodní hranice znamená silné zpomalení výkonnosti ekonomiky státu a horní hranice zase začíná zvedat inflaci cen zboží a služeb(takže od ~ do). Jistě, ve společnosti integrované hospodářsky do většího celku jako je EU se jednotlivé vlivy projevují zastřeněji, ale bohužel ono to tak stejně funguje a není dobré zkoušet třeba to, že nepřiměřeně se sáhne bez kvalifikovaného rozboru lidem na peníze! Samozřejmě je třeba ohlídat, aby bylo co nejméně těch co se vezou a přiživují na systému, ať už to jsou ty opravdové socky co nechtějí dělat nebo zbytnělá část st. úřednictva či část šíbrů, kterým se daří pomocí politiků z komunálu, ale i z nejvyšších pater politiky vysávat státní, veřejné peníze! To jsou socky, ale péřisáté k naší pseudo pravici a část se jich operativně přisaje na levici, pokud ta začně zde vládnout!
Mimochodem to omezování, škrty a zdražování všeho u nás už dosáhlo velmi vysoké hranice, která už začíná po neodborných krocích politiků pseudo pravice (za cca 6 let) ohrožovat samotnou integritu a funkčnost státu. Těmto odborníkům se podařilo nalést limity funkčnosti státu empirickým způsobem, určitě to vejde do dějin světové ekonomie a politického avanturismu!

P.S.
Mezi lidmi a jejich důležitostí pro celek jako je lidská společnost jsou významné rozdíly, je to přirozené a musí to tak být i v demokratické společnosti. Ale když se někdo neustále vůči obyčejným lidem vymezuje jako posedlý a patologicky nenávidí třeba sociální demokracii, která je samozřejmě těchto lidí přirozeným ochráncem (aspoň by tak tomu mělo být), tak to o něčem svědčí, že tu máme čest s duševně nemocným člověkem. Buďme k němu schovívaví.
Někdy mám pocit, že Yosif K. je brácha Breivika....
24. 06. 2012 | 07:35

noether napsal(a):

Ad taky demokrat. Ano, přesně tak! Sociální demokracie má dělat sociálně demokratikćkou politiku a né hledat vůdce. S Paroubkem našli vůdce, který chtěl vládnout, aby tu socdem politiku mohl dělat a jak to dopadlo ... A podle praktické politiky se lídé musejí rozhodovat. Jakkoliv, stát přeci bude fungovat tak jako tak a politici jako Rath se najdou napravo stejně jako nalevo, ale my už tu dvě volební období máme vlády, které vládnou díky naprostému popření svých předvolebních slibů (duo M+P, VV, nyní LIDEM) ... A lidé se né a né poučit, ale to je jejich věc, pokud zase naletí třeba Zemanovi, Bobošíkoví, LIDEM, VV, anebo jiným podvodníkům, je to jejich věc a tu vládu si zaslouží, protože díky jejich hlouposti jim hlasy u voleb propadly a teď je může vysmátej Kalousek okrádat! A pokud to zopakují, bude je okrádat dál ...
24. 06. 2012 | 08:25

Yosif K napsal(a):

Maximus napsal:
Mezi lidmi a jejich důležitostí pro celek jako je lidská společnost jsou významné rozdíly, je to přirozené a musí to tak být i v demokratické společnosti.
1) Ale když se někdo neustále vůči obyčejným lidem vymezuje jako posedlý a
2) patologicky nenávidí třeba sociální demokracii, která je samozřejmě těchto lidí přirozeným ochráncem (aspoň by tak tomu mělo být), tak to o něčem svědčí, že tu máme čest s duševně nemocným člověkem. Buďme k němu schovívaví.
Někdy mám pocit, že Yosif K. je brácha Breivika....
24. 06. 2012 | 07:35
1) k nikomu se patologicky nevymezuji, poctivy proletare uznavam, ve fabrikach jsem delal.
2) socialni demokracie delnikum VETSINOU skodi (aspon pote co vybojovala 8-hodinovou pracovni dobu, ale ty casy jsou davno pryc).

Jaka je to ochrana proletaru, kdyz socani podporuji rust na dluh, zvednou proletarsky platy o 100% nad ekonomicky unosnou miru, vytvori na 12-16 let bublinu prosperity a privedou statni finance ku krachu?

Jak dochazi ku statnim krachum? Procenticka k procentickum se skladaji a skladaji (tuhle pastelkovne, tamhle snizeni DPH na to ci ono, tamhle zase statni podpora "strategickym podnikum", tamhle zase snizeni duchodoveho veku, zvyseni podpor v nezamestnanosti atd atd). Vysledek? Proletari kterym prejicni socani z PASOKU a PSOE "vypestovali" z evropskych podpor a bubliny ve stavebnictvi mzdy pres 2000 EUR se jednoho dne probudi a maji zit jako jini jizane na Balkane. Tak jak to odpovida urovni jejich prumysloveho rozvoje. Pad z urovne SRN na uroven Bulharu.

Z minulyho statniho krachu se Recko dostavalo 30 let. Tohle je opravdu ponekud nestastny pripad "obrany zajmu chudych lidi".

Co se tyce danovych uniku - ty jsou vsude. Kdo ze svedskych kapitalistu dani ve Svedsku? Neukladaji si snad Nemci uspory ve Svycarsku a Lucembursku?

Co neni vsude stejne je to ze se nekde vykazuje 10 hodin prace a je v tom 2 hodiny snidane a 4 hodiny siesta (jih) a jinde se vykazuje 8 hodin prace ale vestinou se 8-10 hodin tvrde maka.

A pak se trumberove jako Pehe a Kopecky straaasneee divi ze Japonci maji lacinejsi statni dluh nez Recko. Ze by v zivote neco zaviselo na pracovni moralce a organizovanosti prace - to samozrejme salonni bolseviky v zivote nenapadne. Za vsechno muze mezinarodni kapital. Hahaha.......
24. 06. 2012 | 08:59

Josef K. napsal(a):

Yosif K. Hele, o socanech. Ve Vašem podání jsou to snad opravdu mimozemšťané.
Díky socanům, tedy lidem, kteří věří v sílu spojení individuálního a kolektivního, naši předci lovili mamuty. Díky socanům vznikla nejsilnější vlastnická forma a podmnikatelská forma: družstevnictví, které vedlo k evropskému rozvoji 19. století. Díky těm socanům se rozšířila lékařská péče, a díky socanům pohřbíváme své mrtvé. Díky těm socanům se zrodilo křesťanství.....Yosife, nejste Breivik, jste ale podobně pomatený. V této zemi je jich ale pomatených tak 98% , z čehož cca 0,00001% píše komentáře na tyto stránky či dokonce blogy.
Jinak máte pravdu, socani z tlupy by Vás za nespolupráci vyloučili a zemřel byste v osamocení vlastních sil. Tlupa musí přežít a mamut je nad síly jediného lovce.
24. 06. 2012 | 09:43

Josef K. napsal(a):

Yosif K. Je zajímavé, že základem pracovitosti je např. symbol kibutzu, socanský vynález. Nejpracovitější jsou protestantské komunity, taky z podstaty socani
poskytují si vzájemně oporu, podporu i motivaci.
24. 06. 2012 | 09:46

Josef K. napsal(a):

Maximus. Fajn. Já se s Vámi ale neškorpím. Upozorňuji, že nejsem živá bytost, jsem jen nick. Jako Nick jsem tedy znakem něčeho, což vůbec nemusí být konkrétním člověkem. Moje ústrojnost je zvláštní tím, že se skrze mne jako znak vyjadřuje dnes cca 7 lidí, z jejich textů vzniká postoj abstraktního Josefa K., který je jen znakem: zobecněním znalostí, postojů a praxe sedmi lidí. Vlastně pod tímto nickem může psát kdokoliv, nikdo z oněch sedmi si nedělá právo na Josefa K. jako znak, natož jako výtvor Franze Kafky.
Ovšem Josef K. má svá pravidla, nemá vyjadřovat osobní postoje tvůrců, zvláště pokud se opili a bolí je hlava, nýbrž postoje vycházející ze znalostí o naší společnosti. A tady se dostáváme k tomu, že Joisef K. je tvořen tisíci stranami textů a stovklami moudrých mužů a žen. Jistě to vede k posunům významů, ale jinak je to sranda.
24. 06. 2012 | 09:53

Josef K. napsal(a):

Yosif K. Představme si, že by v Česko zvítězili protestanté! To by dnes bylo řevu, že občan nemá právo na soukromí a musí mát okna bez závěsů, aby ho mohla kontrolovat náboženská policie. Sovani zpropadení, ti protestanti. A totalita nejhoršího zrna. No, HDP mají sice vysoké, ale jsou to vlastně komouši.
24. 06. 2012 | 09:56

jozef napsal(a):

A bez masmedialnej ochrany.
Takmer cela masmedialna moc je v rukach agentov "uspesnych", hlavne top uspesnych "hracov" neregulovaneho trhu.V rukach hracov machiavellistickych,spolocnost bulvarizujucuch,niciacich v samych zakladoch.

Poznamka k "charizmatickosti" Roberta Fica.
Neviem,ci autor cita tieto blogy,v kazdom pripade odporucam vyhnut sa tomuto oznaceniu.
Fico nie je na Slovensku charizmaticky.V rebricku najodmietanejsich slovenskych politikov patri dlhodobo k spicke.Tak,ako mnoho volicov volilo Meciara,alebo Slotu nie kvoli charizmatickosti,ale kvoli nejakej politike,napriklad kvoli braneniu sa vojnam,privatizacii a iredente,tak aj Fica volia Slovaci vobec nie kvoli "charizme"/tu mala napriklad u televizneho divaka Radicova/,ale len kvoli jeho politike a kvoli tymu,ktory za nim,ci skor vedla neho stoji.
A kvoli katastrofalnej nesposobilosti "medialnych" stran.

Robert Fico je bratislavskou printovou masmedialnou mocou priamo oznacovany /preto aj casto vnimany / za brutalneho diktatora,proruskeho nacionalistu a bolsevika atd.Aj televizie,ci rozhlasove stanice,ale napriklad aj aktualne.sk ,robia vsetko preto,aby Fico budil dojem mimoriadne nesympatickej osoby.Aktualne sk.sa napriklad moze pochvalit,ze uverejnilo doteraz bezpocet specialne vybranych ilustrativnych fotiek,ktore jasne ilustruju,ze za odpudzujucim ksichtom Fica skryva sa osoba hodna pohrdania.
Vojna media - Fico pokracuje,zatial je stav stale - remiza.Media su v sukromnych a agenturnych rukach.
Teraz media napriklad s potesenim dennodenne oznamuju koho a ako "Fico" zdanenim poskodi.Ale je tu isty pozitivny vyvoj,badatelny nielen v denniku Pravda,ale aj v casti bulvaru.

Robert Fico je skuseny a odvazny politik,ovladajuci dostatocne siroko a hlboko agendu viacerych rezortov,vratane agendy geopolitiky.Jeho prehlad a skusenosti budia vseobecny respekt.Medzinarodny respekt.
Pamatam sa na jedno vyjadrenie polskeho exprezidenta Kwasniewskeho v bratislavskej tlaci spred niekolkych rokov,kde oznacil Fica za jednu z najvacsich nadeji stredoeuropskej politiky.Neviem o ziadnom verejnom negativnom hodnoteni Fica zahranicim.
Naopak korzar Schutz /vylucny komentator siete regionalnych dennikov Korzar,zaroven komentator ustredneho mienkotvorneho dennika Sme a ustredneho intelektualneho tyzdennika Tyzden/ v suvislosti s Ficom nedokaze najst ani v najslabsich chvilach hodnotnejsi vyraz,ako "nebezpecny populista". Vulgarnych hodnoteni Fica pouzili bratislavski korzari bezpocet.

Fico je silny patriot,ktoreho znalosti a prehlad vzbudzuju velky respekt u odborne zdatnych spolupracovnikov.U spolupracovnikov niekedy,ako u ministra Jahnatka, bojovne patriotickych a poctivych,inokedy aj "sexualne" pritazlivych.
V ankete bulvarneho dennika o "najsexi" politika napriklad uplne suverenne zvitazil "smerak",exminister zdravotnictva,kosicky primator Rasi,nasledovany ministrom vnutra Kalinakom,podpredsedom Smeru.Volakedajsi "sexualny" suveren Ivan Miklos sa v "sexi" ankete uplne prepadol.

Fico vie ziskat schopnych jednotlivcov,dokaze ustat permanentne podpasove ataky nepriatelov,ale to staci len na dost destruktivnu "remizu".Mienkotvornu moc na Slovensku,rovnako,ako inde,maju nadalej vo svojich rukach bulvarni bojovnici za zaujmy megazralokov ludskej dzungle.
24. 06. 2012 | 10:05

Yosif K napsal(a):

Josef K. napsal(a):
1) Díky socanům, tedy lidem, kteří věří v sílu spojení individuálního a kolektivního, naši předci lovili mamuty.
2) Díky socanům vznikla nejsilnější vlastnická forma a podmnikatelská forma: družstevnictví, které vedlo k evropskému rozvoji 19. století.
3) Díky těm socanům se rozšířila lékařská péče, a díky socanům pohřbíváme své mrtvé.
4) Díky těm socanům se zrodilo křesťanství.
5) Tlupa musí přežít a mamut je nad síly jediného lovce.
24. 06. 2012 | 09:43
ad 1) muzete uz rovnou napsat ze diky socialistovi Henry Fordovi spojujici individualni a kolektivni se po USA rozsirila auta. Akorat ze na spojovani lidi do kolektivu nemaji socani patent. Za Henry Forda byly odbory ve fabrice zakazany a Henry Ford platil delnikum dvbakrat tolik nez jiny automobilky.
ad2) druzstevni sektor produkuje as tak 1% HDP v Evrope - nikdy to nebylo o moc vice. Co v Cesku prezila drustva, tak jsou to de facto soukrome firmy tvrde ovladane silnym jedincem - ktery ma casto pro jistotu nadpolovicni podil hlasu.
Tam kde existuje opravdova druzstevni struktura, tam se lide obvykle na nicem kloudnem nedomluvi.
ad 3) no to nevim - to mi pripomina propagaci ze rusti soudruzi vynalezli i telefon....
ad 4) v krestanstvi si muze najit kazdy neco jineho. Nejvic se socanum podobaji mnemoniti - stavi spolecne stodoly. Jinak kazda rodina hospodari sama - druzstevni vlastnictvi si nezavedli. Kibucy tvori tak 3% zemedelstvi a skoro vsechny se zmenily na akciovky.
ad 5) spravne - navrat k tlupe je hlavnim tematem komunismu (beztridni spolecnost - zadni pravnici, zadna policie.....) Pro lov mamutu OK - ale lidi se uz zivi necim jinym nez lovem mamutu. Napriklad VW nebo Microsoft uz organizaci socialisticke nebo odborarske tlupy nema.
24. 06. 2012 | 11:20

Yosif K napsal(a):

Teraz media napriklad s potesenim dennodenne oznamuju koho a ako "Fico" zdanenim poskodi.Ale je tu isty pozitivny vyvoj,badatelny nielen v denniku Pravda,ale aj v casti bulvaru.
KONEC CITATU.

Poskodi neposkodi - bohatsi obcane si nejak s danemi nejak poradi - asi se o nic vic nevybere, pokud ano, tak to zaplati spotrebitele. Fico si vsak ziska popularitu u "prostich lidi" kteri ziskaji falesny dojem ze se o ne nekdo stara.
24. 06. 2012 | 11:25

Josef K. napsal(a):

Yosif K. Hele, chtělo by to studium družstevnictví, plavete a hodně, dokonce to prozrazuje Vaši naprostou neznalost tématu. O socanech to máte v levé polovině mozku vytesané jednou provždy, pozor, ovládá i jiné funkce a povede to k zakrnění. Yosif, fakt máte se Stalinem hodně společného, nejen to křížení člověka s opicí.
24. 06. 2012 | 12:34

pgjed napsal(a):

To Maximus: Maximum negace bez jakékoliv, natož věcné argumentace. Je li něco směšného, tak právě toto. Smějete se sice usilovně, ale je to, jako když se hloupý směje na kroupy. A tím jste směšný sám. Navíc nejste schopen prezentovat jedinou myšlenku, se kterou by bylo možné věcně polemizovat. Umíte jenom napadat, nadávat a tupě útočit! Váš bezmyšlenkovitý negativizmus je tím, co je trapné a směšné.
24. 06. 2012 | 13:44

pgjed napsal(a):

To Sladký:
Dovolím si s vámi nesouhlasit. Jednak třeba ve Finsku se žádný sociální stát neprovozuje, Finsko jde zcela jinou cestou, blízkou konceptu sociálně -tržního hospodářství. Ani Norsko, k EU přidružené přes volný trh, není uplatňovatelem sociálního státu. Typickým přadstavitelem sociálního státu je pouze Švédsko a jeho problémy nejsou o nic méně zdrcující, než v jiných zemích EU.
Problémem sociálního státu není míra přerozdělování, ale míra spotřeby trvale překračující příjmy, vycházející z mylné teorie, že aktuální dluhy budou samovolně umořeny budoucímy zvýšenýmy příjmy, vyvolanými zvýšenou spotřebou. Vzpomeňte, s jakou vehemencí tyto teze ve své době prezentoval Paroubek. A toto je kámen úrazu. Dluhy se ve skutečnosti nejen neumořují, ale kumulují a falešné poměřování míy zadlužení se statistickým ukazatelem HDP, navíc ještě kamuflované vyváděním dluhů do mimofiskálních účtů (viz působení Goldmann Sachs v Řecku), vyvolávají falešný obraz hospodaření, neberoucí v úvahu reálné disponibilní fiskální příjmy.
Protipólem sociálního státu je koncepce sociálně tržního hospodářství, která se v nedeformované podobě uchovala pouze v Bavorsku a ve Finsku a následně i v Estonsku a Lotyšsku, jako důsledek řešení těžké fiskální krize. Nevyvolává zadluženost, má trvalé rezervy zdrojů a udržuje sice mírný, ale trvale udržitelný růst. A navíc je dlouhodobě udržitelný. Dobře posloužil k postavení Německa a Rakouska na nohy po válce. Bohužel, ač deklaratorně vložen do základních dokumentů EU, v době konjunkturálních přebytků byl postupně zdeformován do variant sociálního státu, který přivedl EU tam, kde dnes finančně je.
24. 06. 2012 | 14:05

pgjed napsal(a):

To Kašpar & Čihák: Mýlíte se. Loď se dostala do bouře ale k žádnému potápění nedošlo. KDU se sice nedostala do PS ale slušně uspěla do Senátu, kde došlo k obnovení klubu, do krajských zastupitelstec i do komunálních zastupitelstev. Současné trvale rostoucí preference prognózují napříč agenturami 21 mandátů do PS. Podařilo se splatit desítky milionů dluhů po Kalouskovi, takže jen samá +, vzdor vaší skepsi! :-)
24. 06. 2012 | 14:12

pgjed napsal(a):

To Josef K: Obecně s vámi souhlasím pokud jde o tezi převahy týmu silných vůdčích osobností nad silným vůdcem. Vy tuto možnost předpokládáte u socdem. Dovolím si položit vám otázku: Které silné vůdčí osobnosti předpokládáte, že by mohly vytvořit onen tým? A jaké reálnépraktické schopnosti u nich předpokládáte? Máte-li na mysli mládence jako Sobotka, Hašek Tejc, tedy hochy, kteří přímo ze školních škamen nastoupili do vysoké politiky a nemají žádnou skutečnou odbornost, nikdy nic reálného úspěšně neřídili, ani neztrácejte čas. Navíc jsem měl možnost poznat ony pány přímo při politické práci a těžko ve mně můžete vyvolat jakékoliv iluze o jejich praktických schopnostech, kromě vysoké sociální inteligence a schopnosti prodírat se k vysokým postům. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že v partách Nečas a spol, či Kalousek a spol. je to, byť o chloupek, jiné. Ostatně kdo viděl Kalouska v dnešních OVM, nepotřebuje žádné další informace.
24. 06. 2012 | 14:29

antoni.novy napsal(a):

Milý josefe K., tak trochu jsem tušil. Nicméně jsem názorově s Vámi, či s vámi, na jedné lodi.

Myšlenku kibutzim jsem zde forsítoval již před časem a věřím, že to bude záchrana z nové, nastalé bídy.

Ten pán zde, který se presentuje jako Josif K. připadá jako placený antisemitský provokatér, nepřináší nic positivního jen štve, primitivně, jako ten nejblbější Jevrej.

Josefe, pokračujte, Vaše, vaše glosy jsouť dobré.

Vše dobré, an
24. 06. 2012 | 14:40

antoni.novy napsal(a):

A ještě něco, Josefe, jo, taky ulétla mi nahoře gramatika, omlouvám se, kde máme tu pěknou skupinku - Přírodovědec.

Lze pochopit, otráveni jedy, škaredostmi zde, odsunuli se, asi.

Ostatně, zúčastnil jsem se Dnu otevřených dveří BRD ambasády zde, minulý týden, návštěvnost byla několik tisíc lidí, zajímavé, jakoby lidé šli za něčím, jako vzorem, za něčím, jako snad i nadějí, že věci obecné lze dělat jinak.

Ty zástupy tam bloumaly v jakémsi okouzlení, bylo i pohoštění, ostraha jistě ostrá, jak má být, ale prostředí laskavé.

Byly i přednášky, kolokvia, byl tam spisovatel Rudiš, paní Tvrzníková hovořila od srdce o svém osudu ve Svobodce i se Štěpánkem, nu a pak i já jsem dostal prostor a promluvil o svých zkušenostech s Exodem DDR uprchlíků, i s obrazy na videoplátně.

Díval jsem se na tu zahradu v Lobkowickém palác a tiše vzpomínal na dramata lidská, jichž jsem tehdy byl svědkem a účastníkem.

an
24. 06. 2012 | 14:55

český maloměšťák napsal(a):

...myslím si, že KDU ČSL coby líheň takových jako je Kalousek, Severa či
Parkanová...ještě neřekla poslední slovo.
Aby se to ale vyzkoušelo v praxi - je nutno zajistiti jejich comeback do příslušných funkcí. Až tam se to opětovně prověří - takříkajíc slovo se učiní opět skutkem.

Osobně doporučuji coby alternativu raději Havlíkovy "Občané.cz".
Připadají mně mnohem normálnější.

Ostatně na jedné straně žvatlat cosi o finanční neudržitelnosti sociálního státu ..a na straně druhé požadovat v rámci tkzv. církevních restitucí na řadu příštích několika desítek let přímé platby od státu a to včetně úroků....zavání již tedy spíše duševní chorobou, než že by se jednalo o nějaký zdravý úsudek osoby svéprávné.
Pokud tedy církev katolická nemá záměr ty peníte (a to včetně úroků) směřovat do sociální oblasti - například na výstavbu chudobinců, starobinců či výplatu žebračenek.
V tomto případě se ale obávám - že tak jak pokračuje tato vláda PROSPERITY ve své politice....bude těch peněz docela málo.
Navrhuji tedy výplatu navýšit o speciální příplatek , vypočtený při pomoci parametru zvaného "kalouskizační činitel"....za každý týden navíc /rozuměj jako rozdíl mezi časem kdy Kalousek má nějaký vliv na státní finance a kdy je tento vliv roven nule/ - působení tohoto "kalouskizačního činitele" by bylo dobré přidat církvi katolické sto milionů CZK.
Ovšem i tak by bylo dobré zřídit již teď pořadníky - mezi zájemci o místo ve výše zmíněných, Bohu to milých, zařízeních.

Neb se očekává tlačenice jak sviňa.....
24. 06. 2012 | 15:16

pgjed napsal(a):

To český maloměšťák:

Souhlasím s vámi, že reálnost sebeoptimističtějších předpokladů prověří čas a reálná praxe. Jen si dovolím podotknout, že daleko pozitivnější očekávání lze nít vůči řekněme málo popsaným listům papíru, se kterými ale dosud nelze spojit nic negativního, než vůči recyklovaným dinosaurům, nebo papouškům reprodukujícím dávno praxí popřené teze propálených šíbrů (V.K.)

V souvislosti s psychiatrickou diagnostikou postojů k církevním restitucím, jsem narozdíl od vás přesvědčen, že psychickou poruchou je nepochybně vědomé neoprávněné využívání majetku jiného, známého vlastníka a konzumace výnosů z tohoto majetku. Tato diagnóza se jmenuje kleptomanie. Je neléčitelná, postižené lze jedině izolovat od společnosti. Vedle diagnózy psychiatrické, pak v této problematice lze klasifikovat i trestní činnost, která spočívá ve vědomém bránění průchodu zákonných práv z mocenské pozice. Tento trestný čin bývá klasifikován jako zneužití postavení.
Co vy na to? Je to neokecatelné, viďte? Máte, o co jste si řekl.
24. 06. 2012 | 16:18

český maloměšťák napsal(a):

pgjed
Ano - nakládat s majetkem někoho jiného /třeba s příspěvkem komentátora/ tak - že se mu ten majetek například vykrade či předělá k jeho nelibosti...to je možná skutečněš projevem kleptománie či jiné duševní choroby.

/Nikde jsem nepsal, že se nemá majetek - pokud je doložitelně ukradený...vrátit....ale psal jsem, že jakákoliv další investice do církví jsou vyhozené peníze a dále také to, že pokud se k církvím bude přistupovat nad rámec toho, jak se přistupovalo k ostatním restituentům...tak je to jednak nesprávné a jednak se to vymstí řadou následných soudních žalob/

A v aktuálním komentáři jsem psal o duševní rozpolcenosti těch, co na jedné straně brečí nad neufinancovatelností věcí lidkých/například valorizace důchodůú - aby si pak mnuli ruce nad tím, že se náhle /zřejmě díky nějakému zázraku na ministerstvu financí/ najdou peníze (a to i včetně úroku) na věci takříkajíc nadzemské.

Šalom a howgh.

P.S Je mi ale jasné, že ti, co chtějí problémy v komplexní společnosti řešit například pomocí chudobinců či milodarů - že ti budou nadšeni - z takové politiky, kdy vláda na jedné straně žene čím dál tím víc lidí do chudoby, vysvětlujíc toto nutností šetřit a šetřit a šetřit...aby pod stolem nabízela církvím svůj medem , strdím a bůhvíčím ještě vším oplývající dajný klín....

Kdybych měl zálibu v sadomasochismu - také bych takto uvažoval a postupoval.
Včetně toho úroku.
A se započtením " kalouskizačního činitele", of course.

P.S. 1
Minsitr, který na jedné straně brečí jak má málo peněz, na druhé straně pak škrtá důchodcům a potřebným...aby pak na třetí straně neuměl hospodařit ani s dary /dotace EU/, vyváděl z průběžáku miliardy a zřejmě díky nějakému zázraku na ministerstvu financí paralelně s tímto vším náhle našel i desetimiliardy pro katolickou církev a to i s úroky a to možná s úmyslem pomoci círki prohloubit svou roli v péči o chudé /neb díky jemu jich je stále více a víc/...takový člověk je podle mě buď blázen, nebo chamraď.
Takto mu tedy, pg jed, nezapomeňte při nejbližší příležitosti zapálit svíčku...někde na obzvláště vypečeém místě. /například sekretariát místní jednotky KDU ČSL/.
Svíčku s nápisem " Blahoslavení chudí duchem neb...."
24. 06. 2012 | 16:42

Yosif K napsal(a):

antoni.novy napsal(a):
Myšlenku kibutzim jsem zde forsítoval již před časem a věřím, že to bude záchrana z nové, nastalé bídy.
Ten pán zde, který se presentuje jako Josif K. připadá jako placený antisemitský provokatér, nepřináší nic positivního jen štve, primitivně, jako ten nejblbější Jevrej.
24. 06. 2012 | 14:40
Kibitz je organizace vhodna pro uhajeni holeho preziti. Jakmile nebezpeci vyhlazeni pominulo, kibuzy se zacaly transfromovat na de facto akciovky. Nektere kibucy prezivaji. Jelikoz kibucy jsou forma hspodareni nejenom tolerovana ale primo podporovana statem, a jelikoz v opravdovych kibicech je cca 2-4% populace, da se z toho odvodit, ze to je asi tak to procento lidi, kteri vidi smysl zivota v tom o vsechno se delit s ostatnimi.
Druzstvo je porganizace, ktera muze prezit jen pokud vsichni delaji vicemene to stejne (druzstvo taxikaru, tesaru atp). S ohledem na to, ze clenove druzstva sami sebe nevyhodi z prace, jevetsinou druzstvo mene ziskove nez soukroma fiorma a naprosta vetsina druzstve v CR je vedena jako soukrome firmy ovladane predsedou (nebo konstrukterem jinym silnym jedincem).

Zatim nehrozi zadny boj o preziti nebo konec civilizace. Zatim je v CR nezamestnanost 6% - zatim je v CR jen boure ve sklenici vody ohledne DPH na jogurtech a chlebu.

V CSR v roce 1946 komanci kdesi v Sudetech zorganizovsali kibuc aby se odzkouselo zda Cechoslovaci jsou jiz zrali na skok do komunismu a bezpenezniho hospodareni. Experiment trval necely rok - v mirovych podminkach vsichni postupne utekli aby
nezemreli hlady.

Jsem zvedav zda by Gross nebo Paroubek nebo Sobotka nebo JR Dienstbier hodili sve vily na Ithace, na Floride nebo lofty na Grebovce do kibucnickeho kotle. Hahahaha........ CSSD jako cesta k utopickemu soiciku ci komunsimu? Spise CSSD jako cesta k: "Nebat se a nakrast!" vicemene stejne jako ostatni strany - a statni krach jako v Recku k tomu jeste navrch.
24. 06. 2012 | 16:59

Yosif K napsal(a):

Protipólem sociálního státu je koncepce sociálně tržního hospodářství, která se v nedeformované podobě uchovala pouze v Bavorsku a ve Finsku a následně i v Estonsku a Lotyšsku, jako důsledek řešení těžké fiskální krize. Nevyvolává zadluženost, má trvalé rezervy zdrojů a udržuje sice mírný, ale trvale udržitelný růst. A navíc je dlouhodobě udržitelný.
KONEC CITATU.

Erhard zacal pouzivat pojem socialne trzni hospodarstvi aby uklidnil odbory, kteri byli proti odbourani subvenci, cenovych regulaci, pridelu atp.
Ve skutecnosti byly Erhardovy reformy silny kafe i pro zapadni okupacni spravu - jak pro USA, tak pro Brity, o frankofonech nemluve. Erhard vetsinu reforem pripravil pres vikenbd a deklaroval v pondeli rano, aby mu zapadni okupacni sprava nemohla silne protrzni reformy zastavit.

Reforma byla predevsim trzni - socialni na ni bylo snad jen to, ze se (samozrejme) nezruslili podpory v nezamestnanosti.

Po nastupu radikalni levice koncem sedesatych a zacatkem sedmdesatych let se ekonomicky vyvoj z zapadni evrope samozrejme silne zbrzdil. Nejvetsi relativni propad nastal ve Svedsku - ze 3 mista na svete na 17 miusto na svete v GDP na hlavu. Behem poslednich 15 let byl svedsky socik POHRBEN (viz clanek MFD "pestujte svoji tridni nenavist").
BTW - zatimco ja pouzivam vyraz proletariat v komickem konextu - sam jsem de facto proletarem - opravdovi socani opravdu pestuji zarputilou tridni nenavist.
redy aspon do te doby nez urbvou nejake koryto za 15 tisic EUR mesicne v Bruselu - p[ak samzrejme trochu vymeknou. Kampak s kibucy na proletare s loftem na Grebovce nebo vilou na Ithace.........

Cituji:
Konec socialistického ideálu

Podle Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) se ve Švédsku za posledních 15 let prudce zvětšily rozdíly mezi bohatými a chudými. Nůžky sociální nerovnosti se rozvírají nejrychleji ze všech čtyřiatřiceti členských zemí OECD a čtyřikrát rychleji než v USA.
Fotogalerie
Bezdomovec přespávající v ulicích Stockholmu
Safari třídní nenávisti před luxusním hotelem v Stockholmu (21. března 2012)
Safari třídní nenávisti před luxusním hotelem v Stockholmu (21. března 2012)
Safari třídní nenávisti v luxusní čtvrti Stockholmu (21. března 2012)

Zobrazit fotogalerii

Švédsko bylo dlouhá léta ideálem, na který socialistické partaje po celé Evropě lákaly voliče. Příjmy z vysokých daní dotovaly štědré sociální dávky a nemajetní lidé si na účet boháčů žili tak, že jim nezaměstnaní v jiných zemích mohli jenom závidět.

Tržní reformy v posledních dvaceti letech mnoho změnily, skutečný bod obratu ale nastal v roce 2006, kdy sociální demokraty vystřídala u moci středopravicová vláda a slíbila starý sociální systém upravit.

Snížila daně z příjmu a prodala část státního majetku. Sociální výdaje jako penze a podpory v nezaměstnanosti se oproti začátku 90. let snížily téměř o třetinu na 13 procent HDP. Majetní Švédové se ale díky daňovým reformám a liberalizaci trhu s nemovitostmi stali ještě bohatší.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ve-svedsku-rychle-pribyva-chudych-dr6-/zahranicni.aspx?c=A120323_152704_zahranicni_aha
24. 06. 2012 | 17:13

Yosif K napsal(a):

Josef K. napsal(a):
Yosif K. Hele, chtělo by to studium družstevnictví, plavete a hodně, dokonce to prozrazuje Vaši naprostou neznalost tématu. O socanech to máte v levé polovině mozku vytesané jednou provždy, pozor, ovládá i jiné funkce a povede to k zakrnění.
24. 06. 2012 | 12:34
Kamos delal po smetu v ZD zootechnika - kdyz chtel po lidech aby pracovali a prestali krast, hlasovali proti nemu na zchuzi. Sel delat do zemedelske A.S. - hodne prace, ale vice penez a nepripadal si jako u blbejch - majitele se starali hlavne o to, aby byl zisk a ne aby se udrzela zamestnanost lemplu. Velka vestina druzstev se po sametu "transformovala" do as nebo sro. I kdyz v tom hrala roli samzorejme i snaha vydrbat s restituenty a duchodci apod.
Treba nejaky dobrocinny druzstvo zalozi budouci president JR JD - a hodi do nerozdelitelneho fondu loft na Grebovce za 15 mega.....
24. 06. 2012 | 17:20

český maloměšťák napsal(a):

YosifK.
Poslyšte - kolik ještě těch " kámošů" a " znal jsem jednoho" či " a jeden můj známý" ...kolik se jich ještě můžeme nadít ?
Kolik se jich do takové jedné průměrné avantipopolovské hlavy vejde ?
Víc než do toho kufru od žigulíka, co v něm jeden z vašich nesčetných kamošů kvozil dlouhá leta ony kradené konzervy ?
24. 06. 2012 | 17:34

Dobrota napsal(a):

Je fakt,že Yosifa K. zde znají z jeho LP-íčka o socíku,socanech a odborářích.Občas přihodí i perly z různých zemí.
Dnes ale si myslím se rozehrál se k mistrovskému výkonu,nečekaně.Vzbuzuje ve mně pocit,že ČSSD je něco jako vlnitý plech jdoucí volbami.
NO,je jasné,že sociálně-demokratický politický program za více než 100 let své mezinárodní existence neprosadil nic co by se podobalo koncepci nebo dílu nového originálního společenského systému.Zde jsem je zažil tak,že hlásali uvolnění sociálního napětí,ale utahovali šrouby.V Evropě,kde téměř jedině existují a skoro všude působí dojmem provozních techniků a strojníků,kteří včas otvírají ventily přetlaku,upravují a seřizují ledacos -jakoby společnost byla stroj,který je třeba mazat,udržovat,opravit.Jaksi jim chybí záběr kapitána nebo kormidelníka pro aspoň dvě tři dekády,což komunisti zde vydrželi celé 4 dekády a v Rusku 7 dekád a už tam jsou druzí a dotahují i prvenství.
Mnozí to nepřijmou,ale nejspornějším mi připadá střídání u vlády sociální demokracie s pravicí-totiž obdobu 2 stran v USA v tom nevidím. Zde jde o to,že sociální demokracie za čtyři roky své vlády po osmi nebo 12 letech vlády pravice nestačí nahmatat nitky vedoucí k oživení struktur,o něž usilují.Mnoho věcí je do té doby pro ně skryto,když nastupují-nejsou dost připraveni pravicové pletivo a předivo rozplésti dostatečně a hlavně jemně.Vláda pouze pravice by byla nakloněná rovina s jedinou tendencí:růstem sociální nerovnosti.Ale profesní elity rostly i za i s podporou ČSSD jako profesoři,lékaři,právníci a mnohem razantněji vysocí státní úředníci,manažeři,politické celebrity.V tom ohledu sociální demokracie nedělá na mne dojem,že s ní se, pouze s ní,kdy probojujeme do jakési špice ekonomik.Oponují správně ale v opozici nárustu pasívního řešení stagnace škrty,byť sami málo vědí jak na to jinak.Národ se vymknul politice a ona už jím nehýbe,k jeho škodě,růst,jít za lepším.Lidé otupěli,rezignují.Je to taková novodobá Bílá Hora po komunisticku,ne jako tehdy po katolicku.Obě největší ideologie lidstva nedokázaly jít dál,než jejich vnitřní princip dovolil.Nelze překročit svůj stín.
S klasiky ML to nemusí těsně souviset,může částečně.ideje třeba správného směru,ale provozované v 19. a 20.století už nemusí sloužit směru v dalších stoletích-taková výměna pneumatik je potřebná.
24. 06. 2012 | 20:35

pgjed napsal(a):

To český maloměšťák: Kličkujete usilovně, ale celkem marně. Problém není v jiném přístupu k církevním a jiným restitucím a vy to dobře víte. X krát jsem zde ten mechanismus popisoval, najděte si to a přečtěte, nehodlám se donekonečna opakovat. Nikdo žádné další investice nepožaduje, naopak, celá záležitost skončí tím, že státu zůstane k dispozici cca 70% oprávnených nároků, jak vyplývá z několika nezávislých studií.

Problém není ani s ufinancovatelností. Stát má z užívání církevního majetku podstatně vyšší roční výnosy, než představují náhrady za nevydaný majetek, který se nevypaří, ale státu zůstane a ponese při rozumném využití dále příjmy.

On není problém ani s ufinancovatelností důchodů a dalších věcí, jak se račte mylně domnívat. Stačí, jen nevyhánět lidi v produktivním věku blbými opatřeními do předčasného důchodu, nevyvádět z důchodového účtu desítky miliard do privátních bank, nekrást, významně snížit vlastní náklady exekutivy, které přesahují 500 miliard... Jemže to je zřejmě dost velká iluze, pokud budou stát a jeho hospodářství řídit Nečasové, Kalouskové, Drábkové ale i Sobotkové, Grossové, Haškové a Paroubkové. V žádném případě to ale není žádný důvod pro to, aby stát neplnil své závazky vůdči privátním subjektům,ke kterým se sám zavázal. Ani vaše (ne)zbožná přání a nepodložené sentence nejsou tím důvodem!
24. 06. 2012 | 23:00

pgjed napsal(a):

To Yosif K: Dovolím si drobně poopravit váš výklad k sociáně tržnímu hospodářství. Erhard nic nevymýšlel přes noc, ani tím nikoho nezaskočil, je to koncept, který vznikal již před válkou v době Velké hospodářské krize jako konzervativní alternativa k nacistickým i bolševickým hospodářským koncepcím. Autoři Shumann a spol.. Adenauer, Erhard a spol. jen převzali již podrobně rozpracovaný koncept. K sociálnímu aspektu, jak jej popisujete, si dovolím podotnout, že hlavní rozdíl proti sociálnímu státu spočívá v adresnosti, požadavku osobní iniciativy a součinnosti adresáta a v časové omezenosti dávek. Díky tomu se přerozdělování v sociální oblasti nerozplývá do neufinancovatelných rozměrů.
Snad to něco více osvětlí. Pokud vás tato problematoka hlouběji zajímá, vřele doportučuji dvoudílnou knihu Rich: Etika hospodářství, která to velmi podrobně popisuje. Přeji pěkný večer.
24. 06. 2012 | 23:16

Yosif K napsal(a):

DOBROTA NAPSAL:
1) Vláda pouze pravice by byla nakloněná rovina s jedinou tendencí:růstem sociální nerovnosti.
2) Ale profesní elity rostly i za i s podporou ČSSD jako profesoři,lékaři,právníci a mnohem razantněji vysocí státní úředníci,manažeři,politické celebrity.
3) V tom ohledu sociální demokracie nedělá na mne dojem,že s ní se, pouze s ní,kdy probojujeme do jakési špice ekonomik.
4) Oponují správně ale v opozici nárustu pasívního řešení stagnace škrty,byť sami málo vědí jak na to jinak.
KONEC CITATU.
ad1) Historicky nejvyssi mzdy delnikum platil Henry Ford - v prepoctu na dnesni penize slo o 48 tisic KC mesicne. Odbory byly u Forda zakazany a socani v USA nidky nevladli. Nazore ze delnici v Evrope neumiraji hlady diky boji ruznych Spidlu a Paroubku a Sobotku je zcela mylny. Kdyby nebylo socanu, meli by se delnici stejne nebo lepe. Rust prijmovbe nerovnosti se zbytecne dramatizuje. Cesko je cca na urovni Skandinavie.
ad2) jadro volicstva CSSD je statni aparat a nekvalifikovbani delnici a nezamestnani. Co cekate? CSSD zvyusje platy statnimu aparatu a zvysuje podpry nezamestnanym - tim padem pribyva nezamestnanych a tim padem pribyva skalnich volicu CSSD. Statni byrokrati a nekvalifikovani delnici ovsem zadnou velkou prosperitu sami o sobe nevybuduji.
ad3) take snizenim DPH na chleba se zadna velka prosperita nevybuduje. Jak psal Schumpeter, jediny trvaly hospodarsky pokrok prichazi od inovaci podnikatelu. Jak podporuje CSSD podnikatele? Ne jden strane inventivy pro zahranicni investice ale na druhe strane zbytecne plaseni zahranicnich investoru vyssimi danemi atp.
ad 4) omezeni rustu nebo snizeni statniho zadluzeni je dulezitejsi nez rust ale na dluh.
25. 06. 2012 | 19:04

Yosif K napsal(a):

Ve prospěch východočeské programové konference nejsilnější české partaje. Postupně posilované spoluprácí s významnými nevládními organizacemi nebo akademickou sférou. Tamější vystoupení předních sociálních vědců, jakými jsou sociolog Keller, politoložka Dvořáková a psycholog Štech (prorektor UK), mělo nemalou argumentační hloubku. Svým způsobem se vlastně opakuje situace první republiky, kdy dominovala levicově orientovaná inteligence.
Konec citatu.

Za prvni republiky dominovala levicove orientovana inteligence preto, ze se s praktickymi ZHOUBNYMI dusledky vlady levice na hospodarstvi nebyly v te dobe zadne otevrnene zname negativni zkusenosti. I veleduchove jako GB Shaw, Bertrand Russel atp sympatizovali se SSSR jako se statem kde se darilo resit nezamestnanost atp (a to i v dobe kdy na Ukrajine zuril hladomor....)

Dnes je jiz lepe znamo jak tragicky dopadly snahy o prosazeni sodcialnich utopii a bludu nasilim, a je dost STATISTICKEHO materialu o zhoubnem vlivu socialistickcyh vlad na zadluzovani zemi, statni krachy (Recko, Spamnelsko) nebo alespon zpomaleni vyvoje a propad k ostatnim zemim (Svedsko, Francie.....)

Lide jako Keller, Dvorakova a Stech pokud mluvi na konferencich CSSD tak jsou od zivota odtrzeni socialni utopisti. Keller tedy je na 100% - jako vysitej.....
25. 06. 2012 | 21:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy