Co je nám do Bruselu!

30. 05. 2014 | 09:57
Přečteno 3737 krát
V evropských volbách se konečně našlo téma, které alespoň na moment překrylo velmocenské šachy na Ukrajině, kde se shodou okolností o víkendu rovněž hlasovalo. Zápas o prezidentský stolec vprostřed podstatně horšího boje – občanské války – měl však předem jasného vítěze v místním kmotrovi. Přičemž legitimita (či dokonce legalita) klání a jeho širší dopady jsou na samostatný komentář.

Do evropských voleb se každopádně tento námět promítl a třeba v České republice se našli žurnalisté vycházející z nekompromisní premisy, že volba protievropských stran automaticky oblaží Vladimíra Putina. Svým způsobem prostě navázali na polistopadovou plakátovou hysterii, že „Kdo nevolí, volí zlo“.

Konkrétně česká, proti jiným státům dvojnásobně dlouhá volba europoslanců má slušnou vypovídací hodnotu. Promlouvá už samotnou (ne)účastí. Občané středně velké středoevropské země, údajného srdce Evropy, si nechtějí uvědomit, že význam politické integrace dál poroste. Ať se jim to líbí, nebo ne. A role národních parlamentů nebo jiných institucí tak bude do budoucna spíše upadat. Nicméně kdyby čeští občané neměli své „mladší bratry“ na Slovensku, v Evropě by dominovali přinejmenším nezájmem o vlastní reprezentaci na nadnárodní úrovni. Přitom 80 procent zákonů se tvoří v Bruselu…
Z jejich asi osmnáctiprocentní „uvědomělosti“ je bohužel cítit rozhled ctící Praotce Čecha na vršku kopce Říp. Velkou úlohu sehrává také stále bobtnající přesvědčení, že Brusel umí být nepochopitelný, byrokraticky snobský a dokonale izolovaný v kafkovském Zámku. Přitom pozitiva jeho politiky se stala samozřejmostí a v uvažování takzvaného běžného občana nehrají roli.

Na druhou stranu český volič svou politickou únavu a rozladěnost neventiloval nějakým vysloveným antievropanstvím či krajnostmi, jako se to stalo jinde. Nemá to ani v povaze. Takže třeba Okamurův Úsvit zjevně pohasnul a sektářská Komunistická strana Československa (KSČ) získala zhruba půl procenta. Kdežto pragmatickou Komunistickou stranu Čech a Moravy (KSČM) s jejími třemi mandáty dnes vnímají jako extrémistickou už spíše jen – v nadsázce řečeno – málo pružní lidé či část pražského obyvatelstva... Skončila s bramborovou medailí.

Podle očekávání se v čele pelotonu ocitlo hnutí ANO Čechoslováka Andreje Babiše, který zatím stále expanduje politicky i ekonomicky. V závěsu za ním slušně zabodovala pravicová TOP 09 formálně vedená stárnoucím bonvivánem Karlem Schwarzenbergem. A teprve třetí příčku obsadila Sobotkova sociální demokracie, což jistě nejvíce zalahodilo Miloši Zemanovi, který s předstihem vysvětloval, že vítěz voleb má právo vyslat eurokomisaře.

Dále se opětně potvrdil úpadek někdejšího hegemona scény, Občanské demokratické strany, jejímuž bezbarvému vedení „nezbylo“ než přežvýkávat kyselé hrozny útočných výlevů na adresu Jiřího Pospíšila. Její krotce protievropskou notu totiž oslabila i ostře antibruselská rétorika léta bezvýznamných Svobodných, jimž zase k nebývalému mandátu (navzdory všemu) nepřímo napomohl též exprezident Václav Klaus.

Ale to je z malých partají skutečná výjimka. Hranici volitelnosti se pouze těsně přiblížila Pirátská strana. A kvůli faktickému debaklu dal svou funkci k dispozici předseda kdysi vládní Strany zelených, jejímž kandidátům nepomohly ani do poslední chvíle rozesílané esemeskové prosby o „kroužkovací svatozář“. Ruku v ruce chtějí potom tyto dva zásadně konkurenční subjekty vyrazit k Ústavnímu soudu, aby pro ně zpochybnil pětiprocentní volební klauzuli. Zřejmě pošilhávají po nedávné inspiraci ze sousedního Německa…

Celkový dojem z české sekce „evropské volební internacionály“ je dle očekávání rozpačitý. Takže bezradným domácím politikům zřejmě nezbyde, než na ně hodně rychle zapomenout. Nejlépe vše svést na jejich specifičnost. Co je nám taky do Bruselu, my máme jiné starosti!


Text je obdobou komentáře zveřejněného slovenským deníkem Pravda



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Vůbec netušíte, co pomohlo Svobodným, cloumají Vámi vášně a emoce. Dejte si sklenku.
30. 05. 2014 | 10:02

Ivan napsal(a):

Uz sa ani netaji, ze zlocinecky Euroreich, NATO a USA riadia pachanie zlocinov na Ukrajine (predtym na mnohych miestach na svete) v ramci tzv. ich "premeny..."!

Stefan Fule to potvrdil verejne:

foto Štefan Füle
http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/zive-patek-30-kvetna-ukrajina-rusko-separatiste/r~b8861be6e66b11e3b78f0025900fea04/

Ukrajina, Gruzie a Moldavsko by se měly stát plnohodnotnými členy Evropské unie. V rozhovoru pro páteční vydání deníku Welt to uvedl eurokomisař pro rozšíření Štefan Füle.

"Pokud opravdu chceme země východní Evropy přeměnit, tak musíme použít také ten nejmocnější nástroj, který k přestavbě máme k dispozici - rozšíření," řekl český komisař doslova.
30. 05. 2014 | 10:19

aga napsal(a):

autor

"..Na druhou stranu český volič svou politickou únavu a rozladěnost neventiloval nějakým vysloveným antievropanstvím či krajnostmi, jako se to stalo jinde. Nemá to ani v povaze..."

To nám podsouváte svůj ničím nepodložený názor, autore.

Za prvé je v českém prostředí je věnováma maximální péče tomu, aby se žádná silná antievropská strana a žádný charismatický "vůdce" nevyprofiloval. V nabídce byla spousta pidistraniček, mezi které se nevole těch, co vůbec k volbám přišli, roztříštila. A ještě jsem nikde ani neviděl součet procent voličů, kteří tyto strany volily - zřejmě z bezpečnostních důvodů.

A za druhé je v českém prostředí věnována maximální péče tomu, aby byl z hlav zaprděných čecháčků vymyt a vymlácen jakýkoliv náznak patrotismu a národního sebevědomí - nikde jinde v Evropě to nemá obdobu a nikde jinde v Evropě by si to národ nenechal líbit. Jedním z důvodů je i velmi silná pátá kolona, která tradičně působí proti zájmům národa a států, kterých je zdánlivou součástí.
30. 05. 2014 | 10:40

SuP napsal(a):

Přidávám se k Ládik!!!ovi.
".... Občané středně velké středoevropské země, údajného srdce Evropy, si nechtějí uvědomit, že význam politické integrace dál poroste. ..."

Spíš bych viděl, že občané si to velmi dobře uvědomují a právě proto se snaží tomu bránit. Protože na rozdíl od ostatní civilizované Evropy mají s RVHP dlouholetou zkušenost.
30. 05. 2014 | 10:42

Jihočech napsal(a):

Styl obrany proti prohlubování integrace v EU praktikovaný formou neúčasti ve volbách mi silně připomíná slavné sebevražedné komando z filmu "Život Briana" (Monty Pythons). Ti se také pod ukřižovaným hlavním hrdinou všichni slavnostně zabili ještě než ho sundali z kříže, takže chudák zůstal viset.
Prázdné gesto na které jsou všichni nevím proč hrdí...
30. 05. 2014 | 10:51

david napsal(a):

Ládíku, pokud někdo někdy volil ODS měl by se tomuto národu omluvit, že napomáhal k jeho okrádání a potom už jen mlčet, aby se na něho zapomnělo
Vy nejen nemlčíte, ale jako alternativu k ODS jste si vybral Svobodné.
Ládíku, omlouvá, ale nevyviňuje, vás jen to, že jste z Havířova.
30. 05. 2014 | 10:58

jarpor napsal(a):

A já se přidávám k SuPovi...

Hezký den
30. 05. 2014 | 11:29

VašeK napsal(a):

Nevím na co si Strana zelených stěžuje. ČR má v EP 21 křesel, tedy na 1 křeslo je potřeba 100/21 = 4,76%. Ale SZ získala pouze 3,76% hlasů.
30. 05. 2014 | 12:04

Hajduk napsal(a):

EU sa bude rozširovať, pači sa vam to alebo nie, do EU vstupia: Ukrajina, Moldavsko, Gruzinsko, Armensko , Azejbaržan,Kirgistan,Uzbekistan,Turkmenistan, Mongolsko.
Ak sa tak stane, potom c pocitom dobre vykonanej prace z EU vystupia Veľka Britania, Francuzsko, Nemecko, Nizozemsko, Severske krajiny , Taliansko, skratka cela zapadna EU.
30. 05. 2014 | 12:16

Filuta napsal(a):

Tentokrát s vámi, autore, hrubě nesouhlasím!

Myslel jsem si, že Pospíšila volí pouze neinteligentní a naprosto neinformovaní voliči.
Ale že i vy skočíte na mravní "čistotu" tohoto křiváka a podrazáka, kterého vodil na provázku plzeňský kmotr Jurečko stejně jako velkou část ostatních Odeesáků jiní kmotři a ještě se přitom stihnul vyčůraně přitřít k bohaté vdově Mládkové, mě překvapilo.
Ač rozčarován chováním ODS, nemohu nevidět ani samolibost a narcisismus Pospíšila, který opravdu hrál vždy jen na sebe.
Protože ho spolustraníci oprávněně nezvolili, nestyděl se z mstivosti a konjunkturalismu přeběhnout k Topce, jejich úhlavnímu nepříteli.

Dost se zapomíná na skutečnost, že tento bezskrupulózní sliz dostal do funce Veseckou, aby ji následně zničil. Přičemž s justiční mafií pekl úplně stejně jako ona.
Jeho obdivovatelé zapomínají na zásadní věc - zprznění Občanského zákoníku, za které ho budou leta proklínat soudci, notáři i občané. Vydělají maximálně chamtiví advokáti.
Co byste taky chtěli od absolventa Plzně. Benda a Pospíšil jsou dva nedouci bez jakýchkoliv zkušeností z právnické praxe, které nechal ODS leta devastovat legislativu.
Ovšem Pospíšil na rozdíl od Bendy (ač jsou oba stejní neschopové, Benda je alespoň ke své straně loajální) se stal z nepochopitelných důvodů miláčkem médií a naivky jim to žerou stejně jako žvásty o Spasiteli Janečkovi.
30. 05. 2014 | 12:36

Sech napsal(a):

Kopeckého výrok

Občané středně velké středoevropské země, údajného srdce Evropy, si nechtějí uvědomit, že význam politické integrace dál poroste. Ať se jim to líbí, nebo ne.

se přímo nabízí k parafrázování. Takových "axiomů" provází soudobý marasmus celá řada.

Ceny surovin porostou, ať se nám to líbí nebo ne.
Antibiotika přestanou zabírat, ať se nám to líbí nebo ne.
Psychická zátěž kladená na jednotlivce neustále poroste, ať se nám to líbí nebo ne.
Brusel se bude dopouštět čím dál větší zvůle, ať se nám to líbí nebo ne.
...

Alea iacta est! Zbývá resignace, nihilismus, virtualita a vlastní svět-zahrádky, chalupy
rybaření nebo vysedávání v hospodě.
Autor nám tentokrát nalil čistého vína.
30. 05. 2014 | 12:41

Sech napsal(a):

Filuta.

Výstižný popis Pospíšila! Jeho nevinný obličej, vyšpulená pusa, brejličky a umně zneužívaná inteligence mu pomohly ušít roucho beránčí. Občané ho tak jen obtížně dokáží prohlédnout.
30. 05. 2014 | 12:50

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Ivan
Fulle je bývalý komunista.
Netřeba se divit, že se na svět dívá očima komunisty /"co nejvíce tun oceli a co nejvíce tun uhlí" plus světová revoluce každým okamžikem/.
Stejně bude co nevidět odinstalován, přál bych nám Mertlíka, ale ten asi neprojde.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
"................................................The next point is important, and I want to insist on it: given the very high level of private wealth in Europe today, a progressive annual tax on wealth at modest rates could bring in significant revenue. Take, for example, a wealth tax of 0 percent on fortunes below 1 million euros, 1 percent between 1 and 5 million euros, and 2 percent above 5 million euros. If applied to all member states of the European Union, such a tax would affect about 2.5 percent of the population and bring in revenues equivalent to 2 percent of Europe’s GDP. The high return should come as no surprise: it is due simply to the fact that private wealth in Europe today is worth more than five years of GDP, and much of that wealth is concentrated in the upper centiles of the distribution. Although a tax on capital would not by itself bring in enough to finance the social state, the additional revenues it would generate are nevertheless significant.
In principle, each member state of the European Union could generate similar revenues by applying such a tax on its own. But without automatic sharing of bank information both inside and outside EU territory (starting with Switzerland among nonmember states) the risks of evasion would be very high.................."

/Piketty : Capital in the 21 st century/

K tomu :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2646603/posun-ke-kapitalistickemu-feudalismu-a-jeho-dopad-na-trhy.html

Pokud dnes jde EU o konvergenční model řešení problému capital/labor income - v prostředí slábnoucího poptávkového potenciálu (hnaného i tak dluhem) , a jediný takový je v realitě možný /nacionalistický model povede k zhoubě/ ...jsou ti, co za takové situace chtějí přijímat za členy Ukrajinu, Turecko atd. nepřáteli EU , oni tento kooperační model takto rozbíjejí, hypertrofií zdánlivé konvegence přidávají v realitě jen další divergence / a to opomíjím rozbíjení vzájemné důvěry mezi EU a Ruskem, což může vyústit v divergenci jak hrom, postihující i ty země, které zatím nekonvergovaly ani v náznaku/.
Ovšem pokud na druhé straně zjistíme, že sílí hlasy po tom, aby se vůdčí osobou v politické šlechtě EU stal Juncker, kdy tento občan je ze státu Lucembursko, které je stále považováno za tax haven, pak zde vyvstává otázka, jestli si politická šlechta EU náhodou z občanů EU nechce vyrobit osly, kteří mají pouze právo jednou za 5 let si zahýkat. Potažmo zda už je za takové nepovažuje.

Velkým problémem tvora Homo sapiens (sapiens) je, že v interideologické disputaci nejde mu mnohdy o to, řešit věcný problém a to s přihlédnutím i k tomu, že coby " nezvíře" vidí dál než k bezprostřednímu uspokojení svých potřeb ...ale zejména to, že chce naplňovat " své vize" tak, že realitou pohrdá, realita je mu jen obalem , do kterého chce balit jím nabízený šunt, kterým často je NIC, někdy dokonce odjištěný granát.
Paradoxně pak dochází i k tomu, že antimarxisté tvrdí např. že "EU bude něco jako RVHP" , kdy" tedy tito marxisticko-nemarxističtí oslové hýkají toto : " Dějiny jsou utvářeny zákony, na které jednání lidí nemá žádný vliv, jsou determinovány už dopředu danými vztahy a okolnostmi a ty se opakují". Jak komické. Ale zhusta jde o bývalé lokaje socreal režimu - ti dokonce ani nepobrali tu bývalou vládnoucí ideologii, jen hýkali , divit se tedy tomu až tak netřeba. Ale nebezpeční mohou být - pokud se proderou ke korytům u kterých se nejen žere, ale i rozhoduje.
Ironií osudu tak mohou právě že taková " pravicově-liberální" nemehla zapříčinit revoluci, mohou dosíci toho, že přijdou o vše i oni sami. I o ty svobody tlachat nesmysly.
30. 05. 2014 | 12:58

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Oni už někteří ani necítí potřebu se přetvařovat :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2648518/g-soros-ukrajinske-zachranne-lano-pro-evropu.html

To už je fakt na hlavu.
30. 05. 2014 | 13:10

Zkopírováno bez komentáře napsal(a):

Pavel Kopecký:
28.5.2014 | Capitalists, Technocrats and Fanatics: The Ascent of a New Power Bloc

James Petras (Kráceno !)

Drtivé volební vítězství Indické lidové strany (BJP) je „posledním příkladem celosvětového vzestupu nového mocenského bloku, slibujícího nastolit Nový světový řád“. Cílem je „kapitalistický absolutismus“, startuje svou poslední stať James Petras, profesor newyorské Binghamton University a Saint Mary´s University v Halifaxu, autor 64 knih v 29 jazycích i více než šesti stovek vědeckých statí (pro American Sociological Review, British Journal of Sociology, Social Research či Journal of Peasant Studies).

„Krajní pravice“ – pokračuje profesor - „už v západním politickém diskurzu není panenkou v koutě. Přesunula se do jeho těžiště. Nezávisí už na příspěvcích lokálních stoupenců; financují ji největší globální korporace. Masová média ji už neodbývají. Těší se přednostní publicitě, vyzvedávající její ´dynamickou´, ´transformativní´ dominanci.“

„Pohyb kapitalismu už, v teorii ani v praxi, nestojí na rozumu a prosperitě.“ Stále víc tak sází i na „eskadry smrti, pasované na ´speciální síly´, i na ´rezervní armády´ paravojenských fanatiků“.

Expanze „euroamerického impéria je špinavý byznys“. Jeho „političtí lídři předstírají vznešené cíle a morální výšiny“. „Soldatesku, kterou zaměstnávají, tvoří páchnoucí směska ozbrojených gangsterů, mediálních verbálních atentátníků i vysoce kvalifikovaných mezinárodních právníků, odírajících oběti a snímajících vinu z imperiálních kriminálníků.“

Právě tato „spodina z jatek“ dostala v minulých letech za úkol „likvidovat politickou konkurenci v Libyi, Sýrii a na Ukrajině“. Síly, předstírající liberální krédo, tu pokaždé rychle přečíslila „fundamentalistická chátra“.

Na Ukrajině drží euroamerické špičky ochrannou ruku nad „juntou servilních neoliberálních technokratů, oligarchických kleptokratů a neonacistů“. „Svoboda“ a „Pravý sektor“ jsou jejich společnou „´armádou šoku´, úkolovanou svrhnout vládu, vzešlou z voleb, zmasakrovat federalistické demokraty v Oděse a na východní Ukrajině a zaštítit oligarchy, které jim sloužící junta jmenovala ´gubernátory´“.

„Kamkoli euroamerický imperialismus vyráží expandovat, sází na ´lůzu planety´ - kmenové gangy v Libyi, fundamentalistické teroristy v Sýrii a neonacisty na Ukrajině.“ Není to náhoda, nýbrž „nevyhnutelná volba“.

„Domácí výrobce, dělníky, běžné občany“ ženou „imperiální války do ´autodestrukce´, ať už dopadnou jakkoli“. Proto se „stavitelé impéria orientují na ´marginální skupiny´“. Ty se pak omylem považují za „jejich strategické spojence“.

„Impérium však strategické spojence nemá.“ Má „jen strategické zájmy“. Své „taktické aliance“ udržuje, „jen dokud daný stát neovládne a neeliminuje své odpůrce“.
Své „taktické spojence“ pouští k vodě hned nato.

Když pak někteří z nich usoudí, že by se měl „omezit prostor pro zahraniční kapitál“ – či dokonce „redukovat imperiální nadvláda nad zdroji země“ – čeká je „subalterní role“.

„Kladou-li odpor, končí jako oběti atentátu nebo za mřížemi.“
30. 05. 2014 | 13:25

SuP napsal(a):

Pak nemá bejt škarohlíd.
30. 05. 2014 | 13:30

Torya napsal(a):

EU má jen dvě možnosti. Buď dál zůstane vazalem USA a naprosto rezignuje na vlastní zahraniční a v podstatě i vnitřní politiku, podepíše TTIP, bude ignorovat špehování vlastních občanů i politiků cizím státem a nebo se konečně postaví na vlastní nohy, přestane se nesmyslně rozšiřovat a urovná vztahy s Ruskem. První možnost je cesta do záhuba, ta druhá skýtá jistou šanci do budoucna.
30. 05. 2014 | 14:04

Filuta napsal(a):

Sech

Jenom hodně pitomí občané!
Stokrát milejší už je mi i ten Zahradil.
Tahle primadona se zlomyslnýma šikmýma očkama, zalitýma sádlem, v normálním člověku vzbuzuje odpor už od pohledu.
Neloajální křiváky, co přebíhají za koryty jako krysy, odjakživa nesnáším, ale v Čechách mají očividně pověst "bijců" proti systému, který sami pomáhali stvořit.
Podobně slabomyslně zvolili komunisti lempla a bankrotáře Ransdorfa nebo zmatení odpadlíci od tradičních stran miliardáře a stbáka Babiše.
Nemáme si co vyčíta s hlupáky z Ukrajiny, kteří střídají jednoho zbohatlického gaunera druhým.
30. 05. 2014 | 14:04

Pepa Řepa napsal(a):

Tak jsem mluvil s Fandou.
Mám vyřídit Maxíkovi, že je za tím celosvětové spiknutí potravinářů.

U nás koblihář, na UA oligarcha od čokolky Porošenko, Collonel Sanders, nějakej Molokoff, Betty Mc Donaldová s Big Macem, švýcarská kráva Milka, Asa Candler od Coca Coly....chce to pátrat tímto směrem

Nejblíže pravdy je hajduk Elena, mudrci a podmudrci z Chelmu.

Matička EU je taková nenažraná rouŕa, která saje jako sací bagr na východě Turkmény, Mongoly a jiné zbrusu nové Evropyjce zatímco jsou skuteční Evropané připraveni u výstupu až zase zazní:

Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají.
Příští stanice Černobyl

Ostatní jsou kydy pro duševní naháče, šroby a mopslíky.
Povídal Fanda.
A ten ví svý!
30. 05. 2014 | 14:09

Torya napsal(a):

Ukrajina by se měla stát mostem mezi východem a západem. A pokud tam nemá pokračovat občanská válka a má tam někdy nastat klid a mír, musí zůstat neutrální a nevstupovat do NATO ani EU. Stejně tak by zájmu světového míru nemělo Mexiko vstupovat do Euroasijské unie :]
30. 05. 2014 | 14:50

Torya napsal(a):

Konkurentem Západu č.1 není Rusko, ale Čína. Tohle by si měli (ne)odpovědní činitelé uvědomit a začít podle toho jednat. Afrika už je pomalu ztracená, ale ještě pořád je o co bojovat.
30. 05. 2014 | 15:11

Pepa Řepa napsal(a):

Jo je o co bojovat.
Dyť jo!
O Chelm, Mukačevo, Donbas....ruty šuty

A šup s úkačkem do EU a NATO.
žádná neutralita, žádný sanitární kordon.
To byla politická nutnost, sdělí kormidelníci
Národy nemohou bez duhových pochodů a multi-kulti žít
30. 05. 2014 | 15:18

Torya napsal(a):

Ukrajina v EU = obrovská chyba
Ukrajina v NATO = katastrofa a náběh na III. světovou válku

I "krvavý" Henry Kissinger to ví, jen současné vedení administrativy USA a EU se chová jak banda hlupáků a žene nás do průseru.
30. 05. 2014 | 15:30

Gru napsal(a):

Nářek a hořekování médií a politiků plus celé platformy konformních adlátů nad hrůzostrašnou neúčastí populace u voleb záskalo už chrakter povinného cviku, je to něco jako protitrojkový paragraf.
Především je třeba věc líčit s přídechem pohoršení nad takovým rouhavým nevděkem!
Fascinována pohledem, kterak EU na Ukrajině vytahuje kaštany z ohně, zapomíná česká veřejnost, že i jí EU ledacos vytáhla a projevuje hrubý nevděk.
Navíc si myslím, že dokonce došlo i k tomu, že se elektorát dal znechutit a odradit soustředěnou kampaní médií, kterým ve své neodůvodněné pýše nevěří (snad s myšlenkou na předchozí mediální kampaně) a reagoval na to nevídaně povýšeně tím, že si řekl, že si s EU špinit ruce nebude... Věřili byste tomu!!?
30. 05. 2014 | 15:58

Pepa Řepa napsal(a):

Torya
máte pravdu až na slovo "krvavý".
Někdy je třeba zvolit pragmaticky z deseti blbých řešení to nejméně blbé.
i když je cítit krví.

Nyní jsme svědky volby řešení nejblbějšího -a možná v důsledku-nejkrvavějšího í.
30. 05. 2014 | 16:46

strýc virus HxNx napsal(a):

Filuta 12:36 i 14:04

zcela souhlasím!
30. 05. 2014 | 16:48

Torya napsal(a):

Pepa Řepa

I kdyby to řešení bylo nejméně blbé, což je vždy diskutabilní, tak pořád zůstává krvavé. To je prostý popis nikoliv hodnocení.
30. 05. 2014 | 16:54

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
Tak jsem mluvil s Fandou.
Mám vyřídit Maxíkovi, že je za tím celosvětové spiknutí potravinářů....
--------------------------
Potravinářů asi ne, ale možné je vše.

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2648518/g-soros-ukrajinske-zachranne-lano-pro-evropu.html

".... Nejúčinnějším jednotlivým opatřením by bylo těm, kdo na Ukrajině investují nebo obchodují, nabídnout bezplatné pojištění proti politickému riziku. To by udrželo hospodářství v chodu, navzdory politické vřavě, a posloužilo by to jako signál Ukrajincům, že EU a USA – jak vlády, tak soukromí investoři – za nimi stojí. Podniky by se na nově otevřený a slibný trh hrnuly, kdyby byly plně kompenzované za ztráty zapříčiněné politickými událostmi mimo jejich kontrolu...."

"...každá vláda by poskytla nevysoký kapitálový vklad v úměrné výši a zbytek by přislíbila ve formě podmínečně uvolněného kapitálu, který by byl k dispozici tehdy, když by se skutečně vyplácely náhrady ztrát. EU by musela upravit fiskální kompakt tak, aby se nevztahoval na podmínečně uvolňovaný kapitál a umožňoval amortizaci skutečných ztrát v průběhu let...."

"...záchranou Ukrajiny by Evropa pracovala i na své vlastní záchraně...."

Soros údajně již dlouho financuje různé iniciativy na Ukrajině.
Nyní by možná chtěl vybrat zisky, to je logické. A mít to pojištěné.
Ale že to napíše tak okatě...to je mi divné.

Následující tabulka samozřejmě nemůže doložit konkrétní zájem a záměr, jen dokumentuje , že je dnes možné vynaložit prostředky /třeba i odečtené z daní - na podporu NGO/ na prosazení svých ekonomických zájmů cestou ovlivnění politiky a to tak, že je vše zcela legální :

http://www.gurufocus.com/StockBuy.php?GuruName=George+Soros

a např./TOP buys/ :

http://www.gurufocus.com/stock/BHI

Dále je zde i faktor ceny ropy ve vztahu k tkzv. geopolitickému riziku , kdy "ruská" ropa oproti stavu před rozpadem SSSR " teče " celkem levně, oproti nákladům na nekonv. těžbu ropy v USA.
Na druhé straně ale tvoří ropné příjmy velkou část příjmů Ruska.....

http://www.kurzy.cz/zpravy/366914-analytici-ropa-muze-klidne-poklesnout-k-80-usd-jestli-se-snizi-geopoliticka-rizika/

Mě z toho prostě EU vychází za mamlase.
Jenže čert ví, kam strká své prachy např. exkomouš Fulle. To nezajímá nikoho.
Mělo by. Ti lidi mají moc velkou moc na to, aby nebylo možné je svlíknout doslova do naha.
30. 05. 2014 | 18:00

Jáchym napsal(a):

Západ nemá dost sil na to, aby na Ukrajině zastavil zásahy podporované Ruskem. Na závěr dvoudenní návštěvy v Británii to řekl český ministr zahraničí Lubomír Zaorálek.

"Nemám žádné pochybnosti o tom, že Rusko je odpovědné za situaci v Doněcku a Slavjansku," řekl Zaorálek. "Nemáme žádnou šanci, abychom tuto situaci řešili silou. Neexistuje možnost ji vyřešit v krátkodobém horizontu," dodal ministr. Zaorálek .

"Putinovo chování je dvojznačné a pravděpodobně bude i nadále. Na jedné straně se snaží ukázat, že je připraven jednat a učinit nějaké ústupky, a na druhé straně vidíme, že Rusové vysílají uniformované vojáky do Doněcka a Donbasu," podotkl Zaorálek. Posunu v politice Ruska lze podle něj docílit spíše tím, že mu ukážeme, že Evropa je hospodářským partnerem, kterého Moskva potřebuje pro modernizaci své ekonomiky.

"Nevidím pro Rusko jinou možnost než spolupracovat s Evropou, když mluvíme o modernizaci," řekl Zaorálek. "Pro nás tato situace možná představuje potíže, ale pro Rusko by tato izolace mohla být zásadní problém," pokračoval. "V tomto směru nevidím žádný budoucí rozvoj ruského průmyslu. To je důvod, proč nemohu pochopit toto Putinovo rozhodnutí. Z hlediska budoucího vývoje je to katastrofa," uzavřel Zaorálek.
***************************************************************************************
Od Pepy Řepy se liším tím, že zatímco on má často sklon pesimisticky považovat představitele EU za poťapané hlupáky, já je často optimisticky považuji za prodejné gaunery či vydírané chudáky, kteří už nemají motivaci či sílu hájit zájmy svých zemí, pokud ji kdy měli.

V případě Zaorálka jsem v pokušení změnit názor stát se řepným pesimistou.

Mám tím pochopitelně na mysli Zaorálkův názor na Putinovu motivaci ; jinak se jeho oficiální názor na sílu EU blíží politickému realizmu průměrně orientované číšnice.
Což je proti Schwarzenbergovi významná pozitivní změna.

Zaorálku, k noze, zapíská nejspíš lesnické kníže.
30. 05. 2014 | 19:09

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Jáchym
Byl spolu se Zaorálkem /letěl tam vrtulníkem ?/ na misi i Štětina ?
Nebyla mlha - během letu nad krajinou posázenou ozbrojenci ?
Pokud ne, tak se divím, že Stětina nepodal zprávu i o zařazení ozbrojenců do příslušných útvarů, nebo že by to zatím tajil ?
/Štětina údajně obdržel nabídku stálého pobytu na ISS - bude sledovat, zda se v terénu pod ním či nad ním nepřemisťují příslušníci oddílů Alfa, ale je to tajné, on tam totiž bude oficialně vyslán coby nepředpojatý a nezávislý novinář/.

Doplňující otázka :
Vypozoroval Zaorálek i vyslání ozbrojených ukrajinských vojáků ?
Jakou řečí s nima mluvil ? Rusky ?!?
Hmm, tak to vysvětluje mnohé.
30. 05. 2014 | 19:30

Yosif K napsal(a):

Kdežto pragmatickou Komunistickou stranu Čech a Moravy (KSČM) s jejími třemi mandáty dnes vnímají jako extrémistickou už spíše jen – v nadsázce řečeno – málo pružní lidé či část pražského obyvatelstva... Skončila s bramborovou medailí.

KONEC CITATU.

Soudurh Kopecký nepřímo naznačuje že jen zatemnělým pražským hlupákům se oškliví KSCM. Ve skutečnosti je to trochu naopak.

KSCM je pragmatická protestní strana pro "jednoduché lid". Funkcionáři KSCM - pobírači úplatků jako Dolejš a vyžírači diet jako Rasnsdorf - jsou mazaní až až.

Voliči KSCM jsou chudáci vytrenovaní na rubání uhlí a slévaní ocele - nyní jsou nas...aný že za socíku měli čtyřnásobek platu primáře a ted mají méně než primář (ale více než doktor po první atestaci). Ach ten KRUTÝ pád na sosální dno - no nic - ulevím si - vypálím Bakalovy kancly, podpálím autobus a a zařvu do TV "VŽDYCKY VOLÍM KOMUNISTY!!!!!"
30. 05. 2014 | 19:44

Maximus napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
Tak jsem mluvil s Fandou.
Mám vyřídit Maxíkovi, že je za tím celosvětové spiknutí potravinářů.

U nás koblihář, na UA oligarcha od čokolky Porošenko, Collonel Sanders, nějakej Molokoff, Betty Mc Donaldová s Big Macem, švýcarská kráva Milka, Asa Candler od Coca Coly....chce to pátrat tímto směrem
...................................

Pepíku, přišel jste na to, eště to doplním, zapomněl jste na madam Nudelmanovou, ta je přes těstoviny, dále jste zapomněl na zednáře Pitharta, který má pod palcem KFC - viz bilboardy této firmy......

Takže jste to odhalil, to spiknutí. Jo nevíte kam zmizela nemoc šílených krav? Nějak to kucí odpískali a to bylo keců a strachu! Ještě bych vás chtěl upozornit, že významně stoupla cena kukuřice na burze v Buenos Aires v Argentině a že je třeba k tomu zaujmout zásadní stanovisko!

Zdravé výživě zdar!
30. 05. 2014 | 20:15

Yosif K napsal(a):

Musím se smát když čtu jak milí protiameričtí skuhralové:
1) oplakávají zvířecký stalinistický režim na Grenadě, diktátora Saddama Husseina, diktátora Gadaffiho, hovada který se zhista se žádnými volbami ani neobtěžovali předstírat atd atd s tím že "USA znásilnili vůli lidu" bla bla bla bla bla bla....
2) a stejným roztomile levicovým dechem se nyní rozčilují jak to že Ukrové jakož i všichni další sousedé Ruska nechtějí lézt Putinovi do zad...nice......

-Finové a Švédi nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... navazují úzkou spolupraci s NATO, dokonce mnozí politici chtějí do NATO vstoupit....
-Pobaltané nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... v NATO jsou
-Poláci nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... v NATO jsou
-Bělorusové nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... přestože jsou na Rusku z 95% závislí
-Ukrajinci nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... minimálně z 80%.
-Slováci nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... v NATO jsou
-Rumuni nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... v NATO jsou
-Gruzini nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... do EU a NATO chtějí
-Armeni nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... do EU a NATO by chtěli ale jsou plní ruských vojsk....
-Azerové nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... s EU chtějí obchodovat napřímo. Rusům dávají dost pohulit.
-Turkmeni nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... s EU chtějí obchodovat napřímo. Rusům dávají dost pohulit.
-Kazaši nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... s EU chtějí obchodovat napřímo. Svý Rusy brutálně KAZACHizují a dávají jim dost pohulit.
-UZBECI nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... s EU chtějí obchodovat napřímo. Rusům dávají dost pohulit.
-Tadžici nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... s EU chtějí obchodovat napřímo. Rusům dávají dost pohulit.
-ČÍNANI nechtějí lézt Putinovi do zad...nice...... s Ruskem obchodují jako silnější se slabším Rusům dávají dost pohulit.
So it goes. Proč se ročilujete nad tím jací Ukrajinci jsou nebo nejsou a že nemají rádi Putinušku stejně jako vy?

Co se nakonec může stát? Budto Rusko Ukrajinu nebo její východní část vojensky obsadí, nebo "přinejhorším" Ukrové zatočí s ruskými diverzanty na výchdní Ukrajině a opět přinejhorším tak jak Rusové zatočili s čečeny. Nebo jak čínani zatočili s tibetany.

Co je vám na tom divného? Co vám na tom vadí? Bude kvůlivá tomu dražší pivo? Nebo zemní plyn? Nebude nejspíše vůbec a pokud bude plyn dražší tak jen na čas a ne o moc....... aspon si Evropa zvykne žít bez závislosti na Rusku....

Němci se o odbyt bát nemusí - Ruská věrchuška stále ještě preferuhje Mercedesy a Porsche a BMW před napodobeninami z automobilky "Rudý Východní Vítr"........
30. 05. 2014 | 20:18

Největšísmradnasvětějezesýravmadetě napsal(a):

A co teprve sýraři. Až to spustí Sýrošovi sýromety to bude teprve mazec. Tvrdý sýry, do toho ty proleželý a bude sýrouhlíku, až půjde na jednoho mdlo. To je horší jak syrin.
30. 05. 2014 | 20:52

Hajduk napsal(a):

V Chelmu zavčas oslavuju
vyhrali reality šou:
kto privede aspoň jednu krajinu byvaleho ZSSR do EU , ten dostane tučnu premiju.

bessame mučo
30. 05. 2014 | 21:05

Hajduk napsal(a):

Pepa Řepa:
Déjà vu Dschinghis Khan - Moskau 1979,už to tu raz bolo,istotne si na to vspomeniete.
30. 05. 2014 | 21:21

Hajduk napsal(a):

do Chelmu posielame heť
Boney M - Rasputin
30. 05. 2014 | 21:39

Yosif K napsal(a):

Celkový dojem z české sekce „evropské volební internacionály“ je dle očekávání rozpačitý. Takže bezradným domácím politikům zřejmě nezbyde, než na ně hodně rychle zapomenout.

KONEC CITATU.

Už to chápu - politici jsou bezradní jelikož jim neradí politolog Kopecký.
Dále jsou bezradní voliči - Kopecký by tolik chtěl aby KSCM dostala alespon 40% a mohla nastolit opravdový sosálismus a zase nic - shnilí proletáři (kromě superintelihentního Ostravska a Ústecka) se zase nechali obloudit falešným pozlátkem babišovského kapitalismu......

za...aní proletáři - furt ne a ne volit tak jak by chtěli akademičtí salonní bolševici jako je Kopecký a Keller.....
30. 05. 2014 | 22:18

Yosif K napsal(a):

Tohle jest sovětskij totiž ruskij totiž čečenskij čelověk, Z TOHO SI VEMTE PŘÍKLAD, takhle se bojuje za RUSKOU otčinu, HOLENKOVÉ......
--------------------------------------------------------------------------------

MOSKVA - Čečenský prezident Ramzan Kadyrov je nyní po atentátu na prezidenta severokavkazského Ingušska, který byl v pondělí vážně zraněn, odhodlán tvrdě zasahovat proti povstalcům v sousedních republikách a zintenzivnit tam protiteroristické akce.

"Nebudeme brát žádná rukojmí, budeme je likvidovat. Dokud budou existovat, poteče krev," řekl a dodal, že nebude mít slitování ani s rodinami povstalců, které odmítají vydat svoje příbuzné. "Už toho máme dost a nebudeme je chránit... napomáhají vahhábismu, terorismu," řekl. Kadyrov po svém zvolení do čela státu v roce 2007 zajistil Čečensku tvrdým postupem po desetiletí války relativní stabilitu.

Ale skupiny hájící lidská práv upozorňují, že dosáhl relativního klidu tím, že zatlačil násilí do podzemí, že nechal unášet a mučit lidi podezřelé z příslušnosti k povstalcům a nechal vypalovat domy jejich rodin. "Kdyby použili mučení a zatýkání (v Ingušsku), nebyl by tam žádný vahhábismus, terorismus," řekl Kadyrov. "Je to důsledek nedostatečné aktivity některých předáků," dodal.

Zdroj: http://www.lidovky.cz/cecensky-prezident-kadyrov-je-pripraven-vyhubit-povstalce-p48-/zpravy-svet.aspx?c=A090623_184804_ln_zahranici_mtr#utm_source=clanek.lidovky&utm_medium=text&utm_campaign=a-souvisejici.clanky.clicks
30. 05. 2014 | 22:26

Yosif K napsal(a):

Putinostán - ráj proletářů na zemi - stát taxikářských mafií spolčených se zkorumpovanými policisty..... komunisté vzhůru za Putinuškou do Ruska -
Putinostán - vzor českých salonních bolševiků při budování sosálně spravedlivé společnosti!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------

Špinavé hotely, vysoké ceny a nejméně ochotní obyvatelé: ruské hlavní město Moskva se stalo nejhorším turistickým městem. Má sice bohatou historii a hraje důležitou roli v politice, i přesto se ruské hlavní město stalo místem, kam vyraží nejméně lidí.
Lidé, kteří plánují navštívit Moskvu, by se měli připravit na nepřátelské obyvatelstvo, příšerné hotely, neostatek obchodů a přemrštěné ceny. Podle výročního průzkumu serveru TripAdvisor, který shromáždil přes 54 000 názorů cestovatelů a vytvořil seznam 37 městských turistických destinací z celého světa, skončila Moskva na posledním místě.

Průzkum zahrnoval pět kategorií. V kategorii "nejlepší celková zkušenost" skončila Moskva třetí od konce. V kategorii "přívětivost, restaurace a nakupování" skončila od konce druhá a kategorie "ochota místních, taxi služby, řidiči" a "hotely" byly pro Moskvu úplným propadákem.

Zdroj: http://cestovani.lidovky.cz/nejhorsi-turisticke-mesto-kvuli-hotelum-a-neochote-zvitezila-moskva-1kc-/aktuality.aspx?c=A140528_113923_aktuality_ape
30. 05. 2014 | 22:35

Filuta napsal(a):

Yosif

Vy jste jak zaseklá gramofonová deska.
Proč tady pořád omíláte, jak jsou Rusové zaostalí?
Nikoho to nezajímá a většina z nás ví, jak to u nich vypadá.
Nechystáme se do Ruska přestěhovat.

Přesto je na tom Rusko stoprocentně lépe nežli bědná Ukrajina s neschopnou, zkorumpovanou a fašistickou galérkou ve vládě.
Ukrajina je takový nevítaný gastarbajtr Evropy, který , pokud to nevíte, vysokým procentem nádeničí i v Rusku a je na tom poměrně závislý.


Jak souvisí životní úroveň Rusů s iniciací a podporou puče v Kyjevě USA a EU?
Drže se daného tématu.

Chápete, že vás v tomto případě každý roluje a přečte jen první větu?
31. 05. 2014 | 08:33

Jáchym napsal(a):

Filuto, 08:33,

gratuluji!
Jjste jeden z posledních vytrvalců, kdo kdo kydy týmu YosifaK neroluje ještě před první větou.
Normální čtenář se zasekne už na modrých písmenkách YO... - a už si odírá prstík na kolečku myši.
Yó, náš Yosífek, to je rolba Aktuálně.cz!

Smutným důsledkem práce tohoto monotónního uskupení profesionálních lejnometů je skutečnost, že pak nikdo nevěří ani těm několika relevantním informacím, které se Yosifovi do jeho kompostéru tu a tam vloudí.
Řeknou si - to musí být určitě nesmysl, jinak by to přece nepsal YosifeK !

Takže - rolovat, rolovat, rolovat...
(Pokud ovšem nepíšete pokračování knihy Propaganda a logické klamy )
31. 05. 2014 | 09:19

Filuta napsal(a):

Jáchym

Tak tu jednu větu jsem zachytil jaksi podprahově a dál už nečetl.
Yosif je nějvětší opruza Aktuálně.
Resl je aspoň těmi naivními kydy zábavný, Yosif je nudný jako jako zápis z plenárního zasedání KSČ. Možná má reálnou praxi z VUMLu.
Ale asi je platí od řádku.
31. 05. 2014 | 09:27

Filuta napsal(a):

Yosif

Jelikož Josífek odpovídá jen na to, co se mu hodí a na co jeho kolovrátek "argumentačně" stačí, házím mu sem nezodpovězený dotaz z jiného blogu.
Možná se nejdřív musí poradit v politbyru, jaká se momentálně drží stranická linie.


Měl byste si přečíst o Porošenkovi a mínění Amíků tohle. Jsou to normální účeloví pokrytci a Porošenko je normální zločinec jako Tymošenková.


http://www.lidovky.cz/oligarcha-obvineny-z-korupce-co-si-v-usa-mysleli-o-porosenkovi-p7p-/zpravy-svet.aspx?c=A140529_221601_ln_zahranici_vam


A pak si přečtěte taky tohle, abyste blbě nežvanil jen o Rusech angažovaných v konfliktu. Oni jsou tam taky Amíci z CIA, ale to s Reslem "nenápadně" opomíjíte.


http://www.zvedavec.org/komentare/2014/05/5997-za-co-bojuji-polske-eskadry-smrti-na-ukrajine.htm

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/svet/politika/komentare/1033-volby-v-obcanske-valce-ukrajinsky-babis-jmenem-porosenko-se-stal-kyjevskym-prezidentem-boje-v-donecku-pokracuji-tajny-plan-na-ose-washington-moskva-brusel-k-zastaveni-vrazdeni.htm

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/svet/stat/planeta/1019-za-vsim-hledej-penize-kdo-je-ukrajinsky-oligarcha-kolomojskyj-a-jeho-soukroma-armada-zabijaku-syna-americkeho-viceprezidenta-bidena-ma-ve-spravni-rade.htm
31. 05. 2014 | 09:48

SuP napsal(a):

Jáchym -
".... důsledkem práce tohoto monotónního uskupení profesionálních lejnometů je skutečnost, že pak nikdo nevěří ani těm několika relevantním informacím, které se Yosifovi do jeho kompostéru tu a tam vloudí...."
".... Takže - rolovat, rolovat, rolovat... ...."

Nezdrhejte před realitou!
31. 05. 2014 | 18:18

Ať žije SSM ! napsal(a):

PANE AUTORE .
Zajímejte se raději o tu svou kulturu a film.
Tam nic neposexxxe!
Nevím ale píšete jako synek z nějaké té "zasloužilé rodinky"z dob KSČ.
31. 05. 2014 | 21:33

Yosif K napsal(a):

Filuta napsal(a):
1) Nechystáme se do Ruska přestěhovat.
2) Přesto je na tom Rusko stoprocentně lépe nežli bědná Ukrajina s neschopnou, zkorumpovanou a fašistickou galérkou ve vládě.
3) Ukrajina je takový nevítaný gastarbajtr Evropy, který , pokud to nevíte, vysokým procentem nádeničí i v Rusku a je na tom poměrně závislý.
4) Jak souvisí životní úroveň Rusů s iniciací a podporou puče v Kyjevě USA a EU?
31. 05. 2014 | 08:33
KONEC CITATU
ad 1) putinifilové mají iluze jak se Rusko pod Putinem stalo štastným. Asi jakoItalie za Mussiliniho. Putin je méně trapná figura než Jelcin, Rusko však zůstává oligarcho-mafistickým státem. Putinifilové mají jednoduchou rovnici - kdo drží s USA je fašistra, kdo je proti USA je nový ježíš kristus /Putinú at je to jakekoliv hov...do....
ad 2) Rusko není chudý stát, Rusko je bohatý zkorumpovaný stát. Ukrajina zkorumpovaná vláda byla dosazena Rusy, byli to ruští agenti, Ukrajina byla řízena GRU.
ad 3) Práce zušlechtuje, Ukrajincui pracují, Rusové se pomalu stávají šovinistickými Araby severu. V Moskvě pracují Uzbeci, Tadžici atd - bez papírů. V Moskvě je navíc zaveden apartheid i proti ruským občanům neruské národnosti.
Fašista je Putin. V diobrém i ve zlém - je to nový Mussolini včetně agrese proti slabším sousedům.
Lepší pracující gastarbejtr než opilý tulení povaleč labužící na petrodolarech a zaměstnávající ty gastarbeitry.
ad 4) Ukrajinci chtějí být raději ve spolku s makajícími Němci než s ožralými šovinistickými velkorusy. Co je na tom k nepochopení?
Kdo chce být ve spolku s ruskými ožralci nichtsmochry? ......česká radikální levice.....
01. 06. 2014 | 02:10

Filuta napsal(a):

Yosif

1. Nikdo z nás netvrdí, že je Rusko "demokracie" a a stalo se" šťastným".
Stačí se podívat na ČR, Itálii, Francii, Španělsko nebo Řecko. Jsou snad tihle lidé z převážné většiny šťastní, protože chudnou, spí pod mosty a nezaměstnanost je v jejich zemích rekordní? Otázkou je, zda časem nezchudnou jejich občané tak, že i životní úroveň běžných Rusů bude mnohem vyšší. U jižních států Evropy bych tomu už skoro věřil. Firmy krachují a země nemají, na rozdíl od nerostně bohatého Ruska, co nabídnout a pokud mají, nikdo o to nestojí.

Pokud jste to zaznamenal, píšu, že životní úroveň Rusů je mnohem vyšší, nežli životní úroveň ukáček, která v Rusku vykonávají práci, jež Rusům samotným nevoní. Pokud mají němci své gastarbajtry (třeba Turky), je to podle vás jistě v pořádku, viďte. Oni šovinistickými Araby západu nejsou.
Zjistěte si nejdříve, jaké občanské podpory požívá Putin a pak to srovnejte s politiky EU.
Putin má silný mandát, na rozdíl od většiny evropských vlád (vyjma vládkyně Evropy Merkel).
Nakonec volby do eurosvazového parlamentu jasně dokládají, že mají euroobčani unie plné zuby.


2. Tak to jste mě opravdu pobavil. Oni ti rušští agenti asi zfalšovali i odposlechy z americké vlády o pěti miliardách dolarů nalitých do Ukrajiny během posledních pěti let (samozřejmě pro blaho ukrajinského lidu) a o dosazení vybraného politika. To, že jim to maličko nevyšlo a sedí tam fašisti z Pravého sektoru (osm míst ve vládě), proti nimž Rusové bojují, je podružné.
Rušští vojáci nepochybně na Ukrajině budou, ale mnohem víc je tam těch tajných amerických agentů a amerických speciálně vycvičených jednotek + polských "eskader smrti (odvolávám se na výše uvedený článek).

3. Ukáčka jsou především naivní. V pořadu uJílkové blábolili Ukrajinci o tom, že chtějí za prací do EU, Čechy v publiku to vyloženě rozdovádělo.
Asi se úplně pomátli. Myslí si, že tady na ně někdo nadšeně čeká. Až se nenaplní jejich očekávání o fin.injekcích z unie, uvidíte ten mazec.
Pevně doufám, že potáhnou na Brusel a pořádně to těm komoušům vytmaví.
Bohužel, na Bílý dům jim to asi nevyjde.
01. 06. 2014 | 07:48

Filuta napsal(a):

Josífku, tohle je ten váš super podnikatel Porošenko!
Zlatý Bakala a Kožený Viktor.

..." Miliardář Porošenko začal své podnikání praním peněz administrátorů sovětských časů. Nikdy nebyl tím podnikatelem, který si začíná svůj vlastní byznys. Taková povídačka byla o něm vymyšlená. Měl raketový start díky zločinným konexím svého otce odsouzeného v roce 1986 za rozsáhlé zlodějiny. Když si Porošenko senior odseděl trest, začal se svým vlastním podnikáním a do těchto aktivit zapojil i svého syna. Ten byznys byl nekalý, začínal rabováním státních majetků ozbrojenými gangy.

Porošenkova rodina plánovala rozšířit svou činnost i mimo Ukrajinu, jak vzpomíná Taťána Mikojan, dobře známá v Kyjevě sídlící advokátka, tak tím, do čeho se tato rodina pustila, byla Transitrie: „To bylo ještě v těch strašlivých 90. letech, a to ilegální zbraně, prostitutky a drogy – vynášely profit jak otci, tak synovi.“ Za své zásluhy byl Porošenko senior odměněn – v roce 2009 dostal řád Hrdina Ukrajiny, který mu koupil jeho syn, když uplatil tehdejšího presidenta Juščenka, kmotra dětí Petra Porošenka.

Tento brzy zvolený president je velmi proslulý nekalým přesměrováváním peněz z veřejných rozpočtů. Má reputaci kohosi, kdo ví, jak vytřískat prachy z ničeho. Už mnohokrát byl obviněn ze zapojování do rozsáhlých korupčních pletich, otevřeného lobbování, zpronevěry rozpočtových prostředků, daňových úniků, ilegálních operací k získání podílů a z fyzických hrozeb politickým odpůrcům a konkurentům. Určitě to ale není jen další šejdíř, nýbrž je to i magnát a vlastník obrovitého diverzifikovaného obchodního impéria.

Forbes Petra Porošenka uvádí jako 130. nejbohatšího Žida světa s 1,6 miliardami dolarů. Budoucí president Ukrajiny se narodil jako Waltzman. Porošenko je jeho jméno po matce, ta byla ale také Židovka. V minulosti byl Prošenko sponzorem strany Naše Ukrajina a Viktora Juščenka. K jeho obchodnímu impériu patří i 5. TV kanál proslulý svou vehementní anti-ruskou propagandou. Donedávna ale jeho skupina výroby konfekce Rošeň vydělávala stovky milionů amerických dolarů na obchodech v Rusku. V roce 2012 v tom Rošeň obnášela 3,2% procenta ruského trhu (jako 6. největší výrobce). Ale vydělané peníze vždy používal na proti-ruské projekty..."

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/12140-zbrane-prostitutky-a-drogy-to-jsou-veci-se-kterymi-je-novy-ukrajinsky-prezident-spojovan.aspx
01. 06. 2014 | 08:05

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

filuta
Zjistil jsem ale že jde o "Forbes Israel"...kdy bohužel text mi připadá spíše jako divný a archaický notový záznam, než coby text. :-)

http://www.forbes.co.il/rating/list.aspx?en6v0tVq=FK

No a s tím Waltzmanem ...toto šíří po netu dosti obskurní plátky, máte nějaký seriozní zdroj ?

Vy si moc nelámete hlavu s ověřováním informací - které sem vkládáte, že ?
01. 06. 2014 | 11:59

Filuta napsal(a):

Bilione,

jsou podle vás Lidovky aspoň trochu seriozní zdroj?
Tak tam máte odposlechy a mínění Amíků o Porošenkovi. Gauner to bude dozajista.
01. 06. 2014 | 12:42

Filuta napsal(a):

Mimo jiné, Zvědavec je také pokládán místními krasoduchy za "obskurní" zdroj a přitom stejné články otiskují i seriozní média ale s jistým zpožděním.
Třeba rozhovory s Buchananem atd.
Ona pravda ohledně Porošenka časem vyplave.
Rusové se postarají o to, aby se to vědělo.
01. 06. 2014 | 12:44

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta
Ještě jednou, stále česky :
Můžete doložit ten žebříček nejbohatších Židů, kdy je mezi nimi Porošenko ? Pokud ne, tak proč raději nemlčíte ?
Za pár dní budu moci kontaktovat kolegu, který umí hebrejsky, ten mi to pomůže verifikovat.
Nepleťte sem Buchanana, řeč je o příjmení Waltzmann ve spojitosti s Porošenkem.
Rusové / někteří Rusové /umějí lhát stejně dobřea rafinovaně jako někteří Ukrajinci, či Američané...ale třeba i Češi.

Např. v Najmanově knize знаменитые евреи украины není o Porošenkovi /na rozdíl např. od Jaceňuka / ani zmínka. Ale je dost možné, že jej zatím Najman za význačného ukrajinského Žida nepovažoval.
01. 06. 2014 | 13:37

Filuta napsal(a):

Bilion


Ať si to každý přebere, ne?
Je jedno, jestli je to žid nebo ne. Jestli je nejbohatší nebo trochu méně bohatý.
Podstatná je jeho "pohnutá" minulost a to asi lež není nebo jo?

Nebudu přece články cenzurovat a preparovat.
01. 06. 2014 | 15:39

Yosif K napsal(a):

Opravuji se:

Kdo chce být v jednom spolku nikoliv s Němci ale s "hrdými etrodolarovými Araby Severu"?

Česká HNĚDORUDÁ LEVICE. Kopecký a Keller.
01. 06. 2014 | 15:40

Yosif K napsal(a):

Ohledně Porošenka - dokud podporoval proruského Janukovyče, by to hodný chlapec. Jakmile se triošičku postaví preoti ruskému kolonialismu a putinovskému fašismu je zločinec.

Podle levicové definice jsou VŠICHNI BOHATÍ LIDÉ ZLOČINCI.

V Rusku Putinuška zatočil se všemi boháči (museli prodat pod cenou), kteří náhodou nejsou jeho kamarádi ze zlatých pitěrských časů, kdy všichni spolu s Putinuškou krdli ve dne v novi, ani poledne nedrželi? V čechách tomu stejnému říkají "mafiánský kapitalismus".

Jak si myslíte že by dopadli miliardáři z okruhu Putinuškova "Pitěrského Judistického Klubu"?

Kdzž se odvolábváte ne Fprbes (obvykle mají dobrej přehled jakej má kdo škraloup) co říkáte na to že dle Forbe Putinově rodině slouží pře 20 luxusních nemovitostí financovaných rozkrádáním státního rozočtu a vlastněných anonymními společnostmi z Kypru?
01. 06. 2014 | 15:49

Yosif K napsal(a):

Porošenko není západoukraajinský nacionalista, jest to položid z rusky mluvící rodiny, sorry nařknout jej z nacismu a ukrjinského necionalismu je příliš absurdní i pro levicovou hlásnou troubu Kopeckého, jest tedy třeba poplivat Porošenka jinak.

Neleze Putinovi do zad....nice, jest toi tedy agent amérického imperialismu. Všichni jsou agénti amérického imperialismu. Od Finska, švédska, přes Esty, Lotyše, Litevce,Poláky až po Rumuny a Moldavany a krymské Tatary.

Agenti američtí, nechtěli se nechat rusifikovat, darebáci.......
01. 06. 2014 | 15:55

Yosif K napsal(a):

O Porošenkovi jest třeba hledat PRAVDU nebot se postavil plánům Putina. O bratřích Rotenbergových z pitěrského judistického klubu ZATÍM netřeba hledat pravdu, zatím pečou s Putinem, zatím pracvidelně a mocně sypou do pookladny Partiji Odna Rosija (jeden národ, jeden vůdce jedna říše...).
Kdby přestali sypat, začněme hledat "pravdu o jejich zločinném zbohatnutí". Navíc Stalin už nachystal pro podobné živly autonomní oblast v malarických bažinách okolo Birobidžanu, to ještě může být "nový Jeruzalém".
01. 06. 2014 | 16:01

Yosif K napsal(a):

V Rusku Putin nahradil volby gubernátorů jejich jmenováním z Moskvy aby potlačil chaous a separatismus. To jest prosadil centralizaci moci. U sousedů Putin prosazuje pravý opak - decentralizaci moci. Dojemné, není-liž pravda?


In July 2000, according to a law proposed by him and approved by the Federal Assembly of Russia, Putin gained the right to dismiss heads of the 89 federal subjects (there are presently several fewer federal subjects in Russia than there were in 2000). In 2004, the direct election of those heads (usually called "governors") by popular vote was replaced with a system whereby they would be nominated by the President and approved or disapproved by regional legislatures.[125][126] This was seen by Putin as a necessary move to stop separatist tendencies and get rid of those governors who were connected with organised crime.[127] This and other government actions effected under Putin's presidency have been criticised by many independent Russian media outlets and Western commentators as anti-democratic.[128][129] In 2012, as proposed by Putin's successor Dmitry Medvedev, the direct election of governors was re-introduced.[130]

During his first term in office, Putin moved to curb the political ambitions of some of the Yeltsin-era oligarchs, resulting in the exile or imprisonment of such people as Boris Berezovsky, Vladimir Gusinsky, Mikhail Khodorkovsky; other oligarchs such as Roman Abramovich and Arkady Rotenberg[131] soon joined Putin's camp.
01. 06. 2014 | 16:23

Yosif K napsal(a):

Neoficiální zdroje odhadují Putinůbv osobní majetek na 40-70 miliard USD v akciích Gazrpomu atp. Toto samozřejmě v totalitních státech nejde ověřit a nemusí to být pravda. Co však pravda je:
Americký president má 2 oficielní sídla, ruský president jich má 20 slovy dvacet. Vily používané Putinovou rodinou a to pouze Putinovou rodinou jsou mnohdy vlastněny anonzmními společnostmi s domicilem na Kypru.
Stavba Putinova paláce na černém moři u vesnice Praskovejevka je odhadována na 1 miliardu USD. Hitlerovo alpské hnízdo je proti tomu hadra.
Štourání Putinofilů do toho jak zbohatnul Porošenko na čokoládě jesice zajimavé ale v tomto kontextu poněkud křečovitě komické.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Putin#Personal_wealth_and_residences
As President and then Prime-Minister, apart from the Moscow Kremlin and the White House, Putin has used numerous official residences throughout the country. In August 2012 Nemtsov listed 20 villas and palaces, 9 of which were built during Putin's 12 years in power. This compares to the President of the United States' 2 official residences.[339] Some of the residences include: Gorki-9 near Moscow, Bocharov Ruchey in Sochi, Dolgiye Borody in Novgorod Oblast, Novo-Ogaryovo in Moscow Oblast and Riviera in Sochi (the latter two were left for Putin when he was Prime-Minister in 2008–2012, others were used by Dmitry Medvedev at that period).[340] Furthermore, a massive Italianate-style mansion costing an alleged USD 1 billion[330] and dubbed "Putin's Palace" is under construction near the Black Sea village of Praskoveevka. The mansion, built on government land and sporting 3 helipads, a private road paid for from state funds and guarded by officials wearing uniforms of the official Kremlin guard service, is said to have been built for Putin's private use. In 2012 Sergei Kolesnikov, a former business associate of Putin's, told the BBC's Newsnight programme, that he had been ordered by deputy prime minister, Igor Sechin, to oversee the building of it.[341]
01. 06. 2014 | 16:30

Hajduk napsal(a):

napríklad Tatarstan, je samostatna republika, so svojim prezidentom, vladou a parlamentom,
so štatnymy jazykmi Tatarský a Ruský.
01. 06. 2014 | 16:35

Hajduk napsal(a):

napríklad Udmurtska republika, je samostatna republika, so svojim prezidentom, vladou a parlamentom,
so štatnymy jazykmi Udmurtský a Ruský.
no a tak s vlastne riadia všetky republiky RF.
01. 06. 2014 | 16:49

Hajduk napsal(a):

V Anglicku pracuju tisícky Slovakov, Čechov, Rumunov, Poliakov, Bulharov, Pobaltov, Španielov, nebudem menovať všetky národy, ktore sa tam presťahovali za pracou,nebudem vspominať ani vysmech s povestným polskym inštalaterom, nikdy by mi nenapadlo napisať toľko uražok na adresu Britov, vsuvislosti s presťahovalcami tak ako to napisal JosefK o Rusoch.
Porošenko bol v Janukovičovej vlade, vlastne Porošenko bol od pomarančovej všade.
01. 06. 2014 | 16:58

Hajduk napsal(a):

Národnosť Poroshenka ma nezaujma,
v politike je od roku 1998, začinal ako poslanec národnej rady a tam i začal s privatizaciou.

Poroshenko nie je žiadný zázrak , ako sa nam snaži vtlcť JosifK.
01. 06. 2014 | 17:08

Hajduk napsal(a):

v 1998 Porošenko začinal s komunistom Kučmou, akoby že social demokrat , potom, bol s Juščenkom pomarančový revolucionar, potom zakladal stranu Regiony, to je Janukovičova strana, bol v nej porošenko ministrom, potom sa kamaratil s vladou Timošenkovej, pohadali sa s Julinkou, opustil portfej ministra.

Ten chlapik porošenko ma 48 rokov
01. 06. 2014 | 17:50

Yosif K napsal(a):

Práce zušlechtuje, rozhazování petrodolerů vede k většinou k morální degeneraci.

Ukrové pracují, protože musí. Nemají petrodolary.
Putin rozhazuje petrodolary protože může. Jako Chavez, jako ropní šejkové, jsko brunesiký sultán.

Všechnz národy (KOMĚ nORSKA) které se nemusí živit prací ale rozhazováním petrodolarů propadají do morálního a politického bahna. Přepadání sousedů považují za sebeobranu, svůj rasismus za vlastenectvíé a valstenectví jiných za rasismus.

Jmenuje se to "petrodolerové prokletí"! Rusové jsou oběti petrodolerového prokletí a petrodolrového totalitáře. Až přijde procitnutí, bude to pro Rusy zase dost trpké.

Po 63 letech "budování bratrství"spvětských národů" je Rusko nenáviděno nejenom Ukry ale prakticky všemi sousedy. Inteligentní minorita Rusů se za Putina stydí, majorita Rusů kráčí za totalitářem Putinem jak kráčeli Italové za Benitem Mussolinim......

Nenávist Rusů k Ukrům je projevem velkoruského šovinismu. Pokud si nějaký trulant myslí že velkoruští šovinisti nahlížejí na čechy a slováky lépe než na Ukry tak je totální mimon.
01. 06. 2014 | 20:10

Hajduk napsal(a):

Nikdy by mi nenapadlo ponižovať Ukrajincov , tak ako ich ponižuje YosifK, nazval ich ukrami.
01. 06. 2014 | 20:19

Hajduk napsal(a):

Na Ukrajine ľudia rozných narodnosti si pomahaju medzi sebou, ukrajinskej a ruskej narodnosti obyvatelia volyni a slavjansku nedavno si branili svoje deti, matky ukrajinky nepušťali novobrancov na vojnu do slavjansku a matky rusky zo slovjansku osvobodili novobrancov a poslali ich domou, pre tym zavolali ich mamkam na zapad krajiny.
Nedavno maliarka ukrajinskej narodnosti zachranila 6 deti z OBSTRELOVANEHO DONBASU. Ukrajinskej národnosti inteligencia, pomaha Rusom z Donbasu.

Iba politici podporuju a živia narodnostne konflikty.

Ĺudstvo musi sa umudriť a nepristupovať na politicke hry.
01. 06. 2014 | 20:57

Yosif K napsal(a):

Hajduk napsal(a):
V Anglicku pracuju tisícky Slovakov, Čechov, Rumunov, Poliakov, Bulharov, Pobaltov, Španielov, nebudem menovať všetky národy, ktore sa tam presťahovali za pracou,nebudem vspominať ani vysmech s povestným polskym inštalaterom, nikdy by mi nenapadlo napisať toľko uražok na adresu Britov, vsuvislosti s presťahovalcami tak ako to napisal JosefK o Rusoch.
Porošenko bol v Janukovičovej vlade, vlastne Porošenko bol od pomarančovej všade.
01. 06. 2014 | 16:58
Přečtětě si najaký ruský blog jak rusové mluví o svých gastarbetrech.
Všechny nárdy kromě Norů pod přílivem petrodolsrů morálně upadli. Kdyby pod přílivem petrodolarů upadli Ukrové, napíši to o nicjh. Pod přílivem petrodolarů morálně upadli rusové, arabové, bruneici, venezuelané, napíši to o nicj, Co je na tom špatného napsat pravdu._ Přečtěte si něco o Norsku. Norové jsou proti Rusům morální skála i v norsku se začíná projevovat nemoc tuleních ruček - to co Nor uděla za den, to gastarbeiter udělá za hodinu.

Rusoví nikdy nebyli norové, rabota net volk ona neubežit, takhle sedet na beregu rečky, popit vodočku a chytat šilišpera.......
01. 06. 2014 | 21:08

Hajduk napsal(a):

Yosif K:
máte prišerný Poľský akcent.
01. 06. 2014 | 21:14

Hajduk napsal(a):

Yosif K:
Prečítajte si nejaký britský, rakuský, nemecký blog ako sa tam hovori o o svojich gastarbetrech.
01. 06. 2014 | 21:48

Hajduk napsal(a):

chudak YosifK
Skupina z 33 poslancov v japonskom parlamente sa vyslovila za výstavbu plynovodu z Ruského ostrova Sachalin do severovýchodnej prefektúry Ibaraki.

Parlamentári počítajú s tým, že tento projekt bude zaradený do rokovacieho poriadku návštevy prezidenta Ruska Vladimíra Putina do Japonska. Je naplánovaná na jeseň tohto roku.
Podľa experta Ústavu Ďalekého východu Valerija Kistanova stimulom pre Japonsko sa stal nedávno uzavretý činsko-ruský plynový kontrakt v hodnote 400 miliárd dolárov. V Tokiu v tom vidia stúpajúcu úlohu Ruska ako dodávateľa energetických zdrojov do Ázie:
- Títo parlamentári sú lobistami vecných kruhov Japonska, ktorí sú za posilnenie spolupráce s Ruskom v oblasti energetiky. Japonsko nechce, aby Čína dominovala v oblasti spolupráce s Ruskom na Ďalekom východe. O to viac, že Čína a Japonsko konkurujú o ropu a plyn po celom svete – v Afrike, Latinskej Amerike.
Japonsko je nútené prepravovať ropu z Blízkeho Východu cez Juhočínske a Východočínske more. Vznikajú tam svoje tranzitné riziká s ohľadom na vyhrotenie územných sporov o ostrovy. Tento faktor tiež nabáda Japonsko, aby sa usilovalo o výstavbu plynovodu z Ruska.
Japonskí parlamentári lobujú výstavbu plynovodu z Ruska nehľadiac na podporenie Japonskom sankcií USA a EÚ voči Rusku v súvislosti s jeho postojom v otázke Ukrajiny. Tokio pod nátlakom partnerov z G7 zmrazilo technologickú spoluprácu s Ruskom, zredukovalo na nulu kontakty v jadrovej sfére. Teraz Japonsko získava šancu urobiť voľbu: buď pokračovať v tejto krátkozrakej politike, alebo dať politiku bokom a venovať sa reálnej ekonomike. Ak Japonsko si bude kupovať ruský zemný plyn priamo z plynovodu, bude to oveľa lacnejšie, ako prepravovať drahý skvapalnený plyn tankermi.
Čítať úplne: http://slovak.ruvr.ru/news/2014_05_30/Japonsko-tiez-chce-plynovod-z-Ruska-1663/
01. 06. 2014 | 23:38

Filuta napsal(a):

Josífku,

co do toho zase taháte Putina?
O něm si neděláme taktéž iluze.
Řeč je o Ukrajině a o tom, že si neumí vládnout.
Já jen že jste nedávno tak freneticky tleskal zvolení toho gaunera Porošenka.

Ať je PUtin jaký chce, pro Rusko je pravým požehnáním.
Kdyby se Rusové měli tak špatně, asi by neměl tak vysokou podporu.
Objektivně jejich životní úroveň vzrostla, takže mu asi ten majetek odpustí.
Kdežto ukr.zločinci jako Tymošensková, Juščenko a spol. hrabou jen pod sebe a lidem se žije čím dál hůře.
V tom je ten zásadní rozdíl.
A pak taky Putin vrátil Rusko do pozice velmoci.
Ukrajina bude vždycky jenom něčí gubernie žebráků a gastarbajtrů, kteří pracují i na ty Rusy.
02. 06. 2014 | 07:55

Filuta napsal(a):

...."Nově zvolený prezident Petro Porošenko, který ani po zvolení nehodlá prodat svou vlivnou televizní stanici (zato je připraven se zbavit svého cukrovinkového konglomerátu Roshen), je ale o poznání tvrdší než Kličko: „Žádný Majdan neovlivní prezidenta, bez ohledu na to, jak moc by o to kdo usiloval. Jinak by už totiž Majdan nebyl dále vůlí lidi a proměnil by se v obecný nátlakový nástroj. Já s takovými technikami zacházet umím.“

Majdan podle všeho vidí situaci jinak. Shrnul to například Denis Kazanskij na portálu Maidantranslations. „To, co se nyní odehrává v Donbasu, je pro Ukrajinu posledním varováním. Historie nám nedává na výběr. Buď vytvoříme novou politickou realitu, nebo budeme za pár let honit kolem Kyjeva vousaté separatisty. Tohle už na náměstí nevysedíme. Jsme svědky toho, jak se nám před očima hroutí stát, což se děje hlavně kvůli tomu, že jsme mu dvacet let nevěnovali pozornost. Armáda nechce bojovat a odevzdává zbraně, tanky nejezdí, tajná služba drží se separatisty, pohraničníci volně pouštějí nepřátele státu, zrádní politici, kteří beztrestně roky rozkrádali náš rozpočet a nyní z těchto ukradených peněz financují válku proti vlastní zemi. A to vše jsme umožnili, je to naše chyba, to vše kvůli našemu nezájmu.“ Při pohledu na jména těch, kdo byli zvoleni do kyjevského zastupitelstva, nebo na lidi stojící kolem Porošenka, premiéra Jaceňuka nebo prozatímního prezidenta Turčynova „je těžké uvěřit, že revoluce zvítězila. Zrádci, politické mrtvoly, zloději, kolaboranti – nikam nezmizeli,“ shrnuje autor s tím, že Majdan nyní jen dobrovolně uvolňuje cestu „zkušeným křivákům“. „Pokud budeme dál hlasovat pro politické strany, které vznikly v zájmu dvou tří lidí a mají dav jen zklidnit bez ideologií a skutečných programů, vždy skončíme s beznadějným nárazníkovým pásem mezi dvěma rozdílnými politickými a kulturními regiony a dál budeme ztrácet území.“ S tímto názorem souhlasí i ukrajinská politoložka Aljona Getmančuková, podle níž Ukrajina „potřebuje nové tváře“, ale „změny nejspíš samy od sebe a hlavně svrchu nepřijdou“....


Na mezinárodním poli mezitím dál pokračuje dialog hluchých. Poté, co byl u Slavjansku minulý týden sestřelen vojenský vrtulník a v jeho troskách zahynul i jeden generál, vyzvaly Spojené státy Rusko, aby přimělo „separatisty“ složit zbraně, přičemž zároveň odmítly ruské námitky, že by ukrajinská strana vůči vzbouřeným městům plným civilistů používala „přehnanou sílu“. Moskva pro změnu vyzvala Washington, aby přiměl Ukrajinu ukončit vojenskou operaci a zahájit přímé rozhovory…

A mezitím se do stále větších problémů podle všeho propadá oligarcha Serhij Taruta, kterého Kyjev dosadil do funkce gubernátora Doněcké oblasti. Už předminulý týden soud na Kypru kvůli nespláceným pohledávkám nařídil zabavení jeho majetku registrovaného na ostrově, nove stejný krok učinil i soud v dalším daňovém ráji, na Britských Panenských ostrovech."


http://www.literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyden/17644-majdan-nezmizeli-zradci-politicke-mrtvoly-ani-zlodji
02. 06. 2014 | 08:34

Yosif K napsal(a):

Kdežto pragmatickou Komunistickou stranu Čech a Moravy (KSČM) s jejími třemi mandáty dnes vnímají jako extrémistickou už spíše jen – v nadsázce řečeno – málo pružní lidé či část pražského obyvatelstva... Skončila s bramborovou medailí.

KONEC CITATU.

Tady to vidíte, všichni politici jsou zlí, všichni politici jsou podvodníci, jen KSCM je pragmatická a volí ji "intelihentní lidé mimo Prahu".

V KSCM jest spása čechů, oni dosadí moudrého osvíceného diktátora a ten dovede české proletáře k nebeské HARMONII A BLAHOBYTU!

Spasitelé českého národa se jmenují Keller, Foldyna, Dolejší, Ransdorf a Kopecký!

Spasitelem východních Slovanů jest Putin, Lukašenko a Nazarbajev! Kdo neleze do zad...nice Putinovi jest agent amerického imperialismu!
02. 06. 2014 | 10:41

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta napsal(a):
Bilion
Ať si to každý přebere, ne?
Je jedno, jestli je to žid nebo ne. Jestli je nejbohatší nebo trochu méně bohatý.
Podstatná je jeho "pohnutá" minulost a to asi lež není nebo jo?
Nebudu přece články cenzurovat a preparovat.
01. 06. 2014 | 15:39

----------
Ano, minulost je jistě podstatná.
Nicméně je podstatné i to, jak se pokaždé dovedete vykroutit z toho, prokázat tvrzení, která sem vkládáte.
TO VY JSTE přišel s tím původem Porošenka.
02. 06. 2014 | 12:43

Filuta napsal(a):

Bilion

Tady máte toho svého "anděla" (o tom, že je jedním z nejbohších židů na Ukrajině, kteří mají silnou vazbu na Izrael, se píše i v HN). Takže nevím, proč po mně chcete dokazovat, že je žid. To jeho původní příjmení asi nonsens nebude, příjmení Porošenko má mít po matce.


"Porošenko v předvolební kampani slibuje modernizaci země, obhajuje nutnost „reforem“ vnucených Mezinárodním měnovým fondem, směřování Ukrajiny na Západ a samozřejmě také boj s všudypřítomnou korupcí. Přitom se ale odmítá plně distancovat od Kremlu a otevřeně hlásá, že „bez dialogu s Ruskem nebude možné dosáhnout bezpečnosti“ Ukrajiny. Ve hře jsou přitom nejspíš jeho obchodní zájmy – 40 procent jeho obchodů se odehrává v Rusku a politicky motivovaný ruský bojkot Porošenkových cukrovinek z konce loňského roku mu podle všeho zasadil tvrdou ránu.

Pochybnosti panují i kolem jeho ochoty či schopnosti bojovat s korupcí, tím spíš, že veřejným tajemstvím jsou jeho pevné vazby na oligarchu Dmytra Firtaše. Ten zbohatl na zprostředkovávání prodeje ruského plynu na Ukrajinu, hledá ho americká FBI a jeho firma RosUrkEnergo je spojována s proslulým mafiánem Semjonem Mogilevičem. Po svržení Janukovyče Firtaš uprchl do Rakouska, kde byl ale na základě amerického zatykače zadržen a nyní čeká na vydání do USA. Vzápětí se přitom objevily zprávy, že Firtaše ve vídeňském vězení už navštívil nejen Porošenko, ale i pohaslá hvězda Majdanu Vitalij Kličko. Podaří se jim svého „přítele“ zachránit? A uchovat si přitom aureolu „reformátorů“, kteří vyvedou Ukrajinu z propasti a na cestu k lepším zítřkům? "
Literární noviny
http://www.literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyden/17462-kdo-je-petro-poroenko
AddThis Social Bookmark Button
Aktualizováno ( Úterý, 13 Květen 2014 15:20 )
02. 06. 2014 | 13:59

Filuta napsal(a):

Igor Kolomojskij je dalším ukr.oligarchou s izraelským pasem.

To se za ten svůj původ stydí, či co?
Na Ukrajině by asi moc populární nebyli.
02. 06. 2014 | 14:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy