Do postdrobilovského roku 01

03. 01. 2011 | 09:08
Přečteno 3152 krát
Volby do Poslanecké sněmovny v květnu 2010 se nesly na tématech státních úspor a boje proti korupci. Pokud jde o druhé uvedené téma, od té doby se korupci u nás - nejen podle Transparency International - daří lépe než před oněmi volbami.

Můžeme si doslova sáhnout na pravdivost lidové moudrosti, že ryba smrdí od hlavy: drobilskou kauzu, kde strany vládní koalice se při hlasování o důvěře vládě staly komplici korupčního případu, netřeba komentovat; deklarace koaliční smlouvy o větší otevřenosti vlády při zadávání veřejných zakázek kocourkovsky vyústilo v tajné jednání vlády o největší zakázce - tzv. ekozakázce. Netřeba dál pokračovat.

Proč tomu tak je? Nevěřím na samonosnost různých protikorupčních projektů: ty léčí jen příznaky, nikoliv příčiny rakoviny podplácení. Mám za to, že příčina korupce u nás záleží v tom, že většina společnosti se vyznačuje velmi jedovatým mixem nedostatku vlastenectví a ateismu. Sílu nenechat se zkorumpovat může totiž člověk čerpat zásadně ze dvou zdrojů: buď vyznává morální hodnoty vyjádřené mj. Desaterem, jež vycházejí z existence objektivního Zla a Dobra, anebo vyznává existenci společného dobra, nadřazeného individuálním zájmům. Jelikož ale naše společnost ve své většině nevyznává ani jedno, ani druhé, nehlásí se ani k morálním principům, ani ke společnému zájmu, pak jde jen o prosazování individuálních zájmů a není důvod k nepřijetí úplatku, je-li naděje, že nebudu chycen. Důkaz o pravdivosti této teze nacházíme nejen v oblasti korupce: vždyť se podívejte, že jako stát nemáme ani vydefinován národní zájem - nevíme, kdo jsme a čeho chceme společně jako občané v jednom státu dosáhnout: proto to bezcílné politikaření, proto ta blbá nálada.

Porovnejme se s Finy, kteří si před lety postavili dva cíle: vzdělanostní ekonomika a boj proti korupci. Druhý bod jsem již okomentoval. Zdálo by se podle vládních prohlášení, že u nás podporujeme i vzdělání, ale financování vysokého školství co do absolutních částek i co do nekoncepčnosti křičí o pravém opaku.

Cesta ven podle mého soudu spočívá v tom, že si každý z nás musí alespoň vybrat jednu ze dvou cest morální hodnoty a/nebo vlastenectví, nejlépe oboje a důsledně je aplikovat ve svém životě. Jinak rok 2011 nebude celospolečensky lepší než ten předchozí, jinak blbá nálada nezmizí, jinak hrozí další zbanánovatění našeho státu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

tata napsal(a):

pane autor

ABYCH PRAVDU ŘEKL,moc tomu nerozumím co ma společneho vlastenectví s korupcí,moralka ano od te se rozvijí vše,ale vlastenectví mužete byt vlastenec jak hrom ale pěnize vam ,cizí peníze vam nemusí smrdět.
03. 01. 2011 | 09:25

yara ze země krys napsal(a):

Autorovi:
S Vaším článkem nemám problém, jen s tím desaterem a vírou v Boha myslím, že jste vedle jak ta jedle. Když jsem na podobné téma komunikoval s Chorvatskými přáteli ze sportu o tom, proč se u nich tolik nekrade, tak jsem plácnul, jestli oni nejsou věřící či co. Rozchechtali se, vždyť takoví Poláci nebo Italové jsou přímo bigotní a kradou jako straky! Je to ve výchově v rodinách a v celkově nastavené morálce v tamnější společnosti. Tím nechci řikat, že tam jsou bez problémů, např. jejich dopravní policajti jsou dost podobní našim
"ochráncům". Ale u nich když něco provedete, tak příjde rychle odpovídající trest a o to jde. Ale v článku jste řekl jedno pravdivé úsloví, že ryba smrdí od hlavy a na tom se dá stavět a tudy se musí vést ozdravný proces v naší zemi. Takže udělejte si pořádek v podobných věcech jako byla čunkiáda a potom kázejte moudro a morálku! Zrovna tak pánové z ODS by nám tady chtěli kázat morálku a sami jsou fujtajbloví. Včera jsem četl vtipné, že pan Nečas už by se měl jmenovat spíše Přesčas.
Přeji pěkný den!
03. 01. 2011 | 09:32

almost glossed™ napsal(a):

Naprosto souhlasím! Nedostatek ateismu je velmi jedovatý :-)
03. 01. 2011 | 09:33

almost glossed™ napsal(a):

A to slovo "vydefinován"... Kouzelné :-)
03. 01. 2011 | 09:35

Cech napsal(a):

Nevím pane Svoboda mluvit o jakési samonosnosti účelově cílené práce skupiny osob, je u nás možné.
Příčina oné rakoviny je v možnosti vládnoucí strany postupně přesměrovávat zdroje pro vlastní potřebu.Od menších až po kolosální a to vše bez jakékoliv možnosti toto postihnout.Proto není možné pane Svoboda svévolně zaměňovat pojmy,Krádež a korupce.Proto se v tomto období,kdy se již nedá toto přesměrování dovedně maskovat => lidově řečeno toho co je možné beztrestně rozkrást kvapem ubylo.Bylo nutné další prostředky pro přesměrovávání zdrojů vytvořit např."třetí pilíř do soukroma".
Sám zřejmě uznáváte krádež jako něco špatného.Možná,že chápete onen ne nepodstatný rozdíl mezi korupcí => náklady firmy pro zabezpečení dané zakázky a krádeží ve jménu strany.
Proto jak zřejmě i Vám je jasné,že Vámi navrhované opatření má hodnotu adekvátní "Protikorupčnímu manuálu".Nezlobte se nemůžete si takto z lidí utahovat.
03. 01. 2011 | 09:40

JF napsal(a):

no, chce to kritický pohled na moderní český stát (od RČS - především) a navázat na to dobré ... i když toho zas nemusí být tolik kolik by jsme si představovali ...

jinak dopisujeme jen české báje - takové zastydlé české obrození

... každopádně lepší než se patlat v tom co bylo včera, aby jsme dnes pracně a s rizikem navazovali dnes.

ps: velmi pěkné bahýnko je poslední projev prezidenta této banánové republiky ... ale to není zas tak podstatné - stačí jít po tom podstatnějším ... to záleží na vlastním výběru
03. 01. 2011 | 09:50

Petr napsal(a):

Pane exministře,
slovíčka, slovíčka a jen slovíčka.
Co jste udělal, když jste byl jedním z mocných v této zemi. Odpovím za Vás. Nic!!! Ani prstem jste nehnul, tedy pro nás ten blebst dole. Všichni vy Nadlidi jste stejní. Jak ti vlevo, tak ti vpravo a i vy co si říkáte středoví (t.j. kam vítr tam plášť).
03. 01. 2011 | 09:55

Sláma napsal(a):

Problémem rozhodně není náš ateismus. Itálie, nejkatoličtější stát, který dal světu většinu papežů, je přímo vzorem korupce a mafiánských přístupů. Naopak některé severské státy, které jsou výrazně ateistické, jsou také nejméně nakaženy korupcí. Ono možná že právě ta korupce u nás je dědictvím katolictví, jen si vzpomeňme na kupčení s odpustky! Podle mého názoru není problémem nedostatek vlastenectví či morálních hodnot u jednotlivců, ale rakovina mafie, která naši společnost prorůstá ještě z dob komunismu. A jak vidíme na příkladu Itálie, boj s mafií je velice těžký.
03. 01. 2011 | 10:01

Marcus napsal(a):

Podle mě současný stav má příčiny v porevolučních letech. Dodnes nechápu, jak je možné, že se tady kradlo v takovém rozsahu. A bohužel dodnes není dostatečná vůle zlodějnu potírat. Přitom by stačilo relativně málo - třeba zavedení majetkových přiznání a zabavování majetku u kterého majitel není schopen prokázat jak si na něj vydělal. Zejména ODS je ovšem na toto háklivá jak býk na červenou, takže už jen při zmínce o těchto opatřeních od jejích představitelů slyšíme kecy o ohrožení demokracie atd.
03. 01. 2011 | 10:04

ventos napsal(a):

s morálkou máte pravdu, ke komunistickému "kdo nekrade okrádá rodinu" se přidalo klausovské "neexistují špinavé peníze" a nově i "neexistuje korupce" a jsme v zemi, kde vládne banda zlodějů
s tím Desaterem jste ale vedle jak ta jedle jak už se tady ozvalo, koukněte se třeba na tohle
http://karlovarsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/soud-administrator-klastera-se-dopustil-zpronevery.html
03. 01. 2011 | 10:05

Skeptik napsal(a):

Musím znovu zopakovat, co jsem zde ji jednou psal. Korupce sice nezná levici a pravici, ovšem korupce pravicových vlád je přece jen o poznání větší.

Jednak rozsahem, ale především její více méně bezskrupulózní veřejnou prezentací - nejen současná kauza Nečas/Drobil ale i např. víceméně veřejné rozkrádání financí z ministerstva dopravy Řebíčkovými firmami (které by nešlo bez předchozích dohod s duem Topolánek/Dalík).

Větší rozsah korupce u pravicových vlád není způsoben tím, že by levicoví politici byli lepší či čestnější než pravicoví.

Je to způsobeno jednak větším provázání pravice s průmyslovou loby ale především výrazným přikrytím všech provalících se kauz našimi mainstreamovými medii. Naše masmedia de facto korupci v řadách pravice podporuji.

Kauza Nečas/Drobil je toho nechutnou ukázkou. Levicový předseda vlády by neměl šanci kauzu ustát. Media by ho roztrhala. Což by samozřejmě bylo v pořádku.

V případě Nečase ho však jednak víceméně podržela a pak se téměř nepozastavila nad svinstvem, kterým je ona tajná dohoda.

A nyní, a to korupčníkům pomáhá nejvíce, už několik dní o kauze téměř důsledně mlčí, a zřejmě mlčet budou.

O čem se nepíše a nemluví, to není ...

Jak jsem již psal, naše média nepřipomínají média západní ale média Běloruská,. A to je co se týče korupce velký problém.
.
03. 01. 2011 | 10:06

Lex napsal(a):

Vím, že autor se diskuse nezúčastní, přesto mu k jeho "vždyť se podívejte, že jako stát nemáme ani vydefinován národní zájem - nevíme, kdo jsme a čeho chceme společně jako občané v jednom státu dosáhnout", položím virtuální otázku:
Opravdu? A co tak preambule Ústavy, pane doktore, toho se držet, to by Vám ráčilo být málo? - "My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, v čase obnovy samostatného českého státu, věrni všem dobrým tradicím dávné státnosti zemí Koruny české i státnosti československé, odhodláni budovat, chránit a rozvíjet Českou republiku v duchu nedotknutelných hodnot lidské důstojnosti a svobody jako vlast rovnoprávných, svobodných občanů, kteří jsou si vědomi svých povinností vůči druhým a zodpovědnosti vůči celku, jako svobodný a demokratický stát, založený na úctě k lidským právům a na zásadách občanské společnosti,
jako součást rodiny evropských a světových demokracií, odhodláni společně střežit a rozvíjet zděděné přírodní a kulturní, hmotné a duchovní bohatství,
odhodláni řídit se všemi osvědčenými principy právního státu, prostřednictvím svých svobodně zvolených zástupců přijímáme tuto Ústavu České republiky...". A k tomu úvodní text listiny základních práv a svobod.

Bane, pane Svobodo, jste vedle jak ta jedle, trefil jste to akorát tím smrděním ryby od hlavy. A to spočívá ve zparchantělé politice. Politice diktované globálním kapitálem (přímo i nepřímo v podobě vynucených kroků). Tím kapitálem, který si neustále přisvojuje větší a větší díl výnosů plynoucích z ekonomiky i veškerých činností spojených s finančními toky, s ochranou těch výnosů před postižením daněmi, což si vynucuje trvalé a další přenášení zajištění fungování států ožebračováním většiny svých občanů. Politice, která zajišťuje příjmy globálního kapitálu způsobilé pohlcovat jakoukoliv "národní ekonomiku" států, ale fakticky jejich veškerý veřejný prostor včetně jeho zdrojů.
A Vy tady s vizí "vzdělanostní ekonomiky".
Mohl byste laskavě představit svou tézi, jak může stát (navíc stát chudý jak kostelní myš) vytvářet nejen takový, ale jakýkoliv typ zaměření ekonomiky, když mu nic nepatří, a nezbývá mu, než být vděčným i za ty "montovny", ve kterých občané nacházejí jakýs takýs zdroj svých příjmů, ze kterých (na rozdíl od vlastníků těch firem) platí daně, a které může utrácet na trhu a tím se podílet na dalších daních (DPH a spotřební daně)?

Pane Svobodo, desatero může být člověku vlastní jako boží přikázání, anebo je mu vnuceno cetou zákonů. To, že z těch zákonů u nás jsou vlastně jen "cáry papíru", je i Vaší zásluhou, jako právníka na nejvyšších státních postech.
03. 01. 2011 | 10:19

Vico napsal(a):

Autor nám tu předložil příčiny korupce.

Jsou to : nedostatek vlastenectví a ateismus.

Domnívám se, že v tom okamžiku, jsem článek dočetl jen ze společenského zvyku, že i nepovedené jídlo by nemělo zůstat na talíři.

Dle žebříčku Transparency International se vlastenecké a superkatolické Polsko v roce 2005 ocitlo na 70.místě, kdežto ČR na sklonku socanské vlády na 47.místě.

Aniž se Polsko stalo méně nebo více vlastenecké a religiosní a ČR méně nebo více ateistická, se Polsko dostalo v roce 2010 na 41 místo/poté kdy jezuitu Kaczinského vystřídal liberál Tusk/ a ČR za vlády rozpočtové odpovědnosti rupla na 53. místo.

Já vám Svobodo řeknu, co je tou příčinou. Upevnění postavení oligarchických orwelovských prasat. Notabene náměstek ministra obrany Kopřiva, který se svého času ucházel o předsedu Lidovců, byl vlastenecký? To, že chodil pravidelně do kostela a mlel hubou desatero od rána do večera víme..
03. 01. 2011 | 10:24

Carlos V. napsal(a):

Vskutku ... jeden z nejblbejsich blogu o korupci.

Autor patrne nikdy neslysel o Italii, zejmena jihu.

Mimochodem, i ty nasi fotbalisti hrajou hovno. Jestli ono to nebude tim ateismem.
03. 01. 2011 | 10:43

lKelt napsal(a):

Vláda,která tvrdí všem těm,kteří prací ve mzdě si žili léta nad poměry a zapřičinili růst státního dluhu za vlád pravice od roku 2006 o více jak 500 MILIARD Kč,že musí tyto dluhy zaplatit,
vláda,která "bojuje proti korupci"tím,že její předseda neohlašuje trestný čin pokusu o rozkrádání veřejných prostředků,
vláda,jejiž předseda uzavírá pod patronací nestranického presidenta tajné dohody,
vláda,jejímž záměrem je tuneling
veřejných prostředků na zdravotní a důchodové zabezpečení,
vláda,která toleruje korupci a rozkrádání při zadávání veřejných zakázek je
NAPROSTO NEDUVĚRYHODNÁ.
Od uzavření TAJNÉ DOHODY v jejím čele již nestojí Nečas,který se stal maňáskem loutkového divadla,jejíž režii má v rukách otec naší privatizace,který otevřel dveře dokořán korupci a rozkrádání majetku nás všech.
Jediný president na světě,který po své inauguraci se šel "poveselit"se svou milenkou do hotelu.
Zasloužili si to všichni ti,kteří každý všední i sváteční den vstávají do práce,vodí děti do jeslí,školky a chovají se zodpovědně ke své rodině?Zaslouží si to půl milionu nezaměstnaných,kteří v naprosté většině nepřišli o praci ze své viny a budou jim kráceny dávky s tím,že pro ty "úspěšné",co tráví dovolené v Toskánsku a v Dubaji jsou"socky"?
Zasloužíme si to my všichni,aby tato vláda a president této země nás měli za pitomce,kteří mají pouze právo jednou za čtyři roky vhodit lístek do urny a pak držet hubu a krok?
Není to moje vláda.
03. 01. 2011 | 10:45

Lex napsal(a):

Vico
Příteli - :))))))))!
03. 01. 2011 | 10:51

Rejpal napsal(a):

"Kradou všichni, ale ODS je z politických stran nejnenažranější", řekl mi jeden bývalý kolega, dosud politicky aktivní.

Pan Svoboda má pravdu, "podplácení" je společenská rakovina.

Myslím si však, že ani "nedostatek vlastenectví", ani "ateismus" nejsou jejími hlavními příčinami.

Domnívám se, že hlavní příčinou je "tupost dárců i obdarovávaných", kteří si neuvědomují nutnou reciprocitu takového jednání. Pokud úplatek přijmu, zaplatím zcela jistě sám za příslušnou službu či zboží víc, než bych musel platit bez úplatku.

"Cestu ven" vidím jak ve vysvětlování široké veřejnosti, že se úplatkářství negativně projevuje v jejím vlastním hospodaření, tak i v důsledných kontrolách "majetkové expanze" různých činitelů a politických stran.

Náprava proto vyžaduje více "Michálků" a méně "Klausů". To ovšem znamená, aby voliči lépe poznali úmysly i praktiky volených stran a jejich kandidátů.
03. 01. 2011 | 10:53

Lena napsal(a):

No, tak já jsem sice ateista, ale nikdy jsem nikoho nepodplácela a ani jsem si úplatek nevzala.
Zato autorský svaz mi tuhle sebral 240 Kč, když jsem si koupila externí disk k PC proto a výhradně proto, abych si na něj nahrála SVÉ VLASTNÍ fotky, NA NĚŽ MÁM JEN JÁ JAKO AUTOR VÝHRADNÍ AUTORSKÁ PRÁVA, a bylo mi přiúčtováno 10 % z jeho ceny jako poplatek Ochrannému autorskému svazu!!!!!!!!!!!!!
To je jako něco slušného, korektního, bohumilovného??? Takhle mě okrást? Měli byste mi těch 240 Kč vrátit, protože mě nějaké filmy či hudba z netu absolutně nezajímá, nic nestahuji a proto není jediný důvod, proč bych měla platit OSe.
Toto považuji za lobbismus a za krádež politicky posvěcenou.
Myslím, že pan autor, když je tak velmi uvědomělý, měl proti takovému bezpráví vybírání poplatků plošně a za nic něco udělat.
03. 01. 2011 | 11:25

Vico napsal(a):

Lex : :-)
03. 01. 2011 | 11:36

almost glossed™ napsal(a):

Vico: Ne, ne, špatně jste to pochopil. Autor jasně píše, že příčinou korupce je nedostatek ateismu: "příčina korupce u nás záleží v tom, že většina společnosti se vyznačuje velmi jedovatým mixem nedostatku vlastenectví a ateismu" - tj. nedostatek vlastenectví + nedostatek ateismu = velmi jedovatý mix. :-)
03. 01. 2011 | 11:49

Stařeček napsal(a):

pane Svobodu, pokud jste spoluatorem vyhlášky, nebo zákonů prosazovaných OSA, moc o desateru nevíte. A pkud jste byl ministrem topolánkova kabinetu, tak to už vůbec ne.
03. 01. 2011 | 12:32

Puck napsal(a):

Co do toho taháte každého z nás ? Každý z nás se chová tak, aby se ctí přežil svůj život za daných podmínek.
S tímto apelem byste měl jít jinam, na př :
za prezidentem
za vládou
do senátu
k ústavnímu soudu
na policii, ...
Nu vlastně, to byste se nám uchodil ! :-)
03. 01. 2011 | 12:33

Stařeček napsal(a):

ještě dodatek pane Svobodo. Když jste byl v tom t-kabinetu, pročpak jste to vlastenectví a morálku neprosazoval v něm. Jestli mají všichni ve vládách podobné názory jako Vy, nikdy se z toho srabu nevyhrabeme. Kázání desatera na blozích to nevytrhne. Jděte se vycpat.
03. 01. 2011 | 12:49

arnazach napsal(a):

Carlos V.:

Čemu se divíte? Vždyť hlavní aktéři v kauze Drobil jsou ateisti vesměs se vydávající za katolíky nebo evangelíky. Znáte snad nebezpečnější formu ateismu?
03. 01. 2011 | 12:59

mb napsal(a):

otazka je zda lze zbananovatet jeste vice ...
03. 01. 2011 | 14:48

jozka napsal(a):

Skeptik:

ad V případě Nečase ho však jednak víceméně podržela a pak se téměř nepozastavila nad svinstvem, kterým je ona tajná dohoda.

Jaka dohoda?
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=686970

Musim, rict, ze mne prekvapuje, co vsechno mne jeste prekvapuje...
03. 01. 2011 | 14:55

Al Jouda napsal(a):

V celé historii lidstva pozvedaly morálku ze všeho nejlépe šibenice a devítiocasé kočky. Budeme se muset k tomu vrátit!
03. 01. 2011 | 15:29

Rejpal napsal(a):

Ještě chci autorovi blogu připomenout druhou volbu "na Hrad" našeho "milovaného vůdce", pro kterého je korupce hluboko pod jeho rozlišovací schopností. Dodnes se proto zastává svých politicky spřízněných duší, zlodějů a korupčníků.

Jeho druhé zvolení prezidentem umožnili i mnozí lidovečtí poslanci a senátoři. Také různí církevní představitelé souhlasili s jeho volbou, ač jim bylo velmi dobře známo zřejmé opovrhování tohoto člověka morálními hodnotami i křesťanstvím. Ani Klausovo národovectví není v naší společné EU věrohodné.
03. 01. 2011 | 16:14

Martin napsal(a):

Vlastenectví a desatero stály za neuvěřitelnými masakry dvacátého století, za korupcí v zájmu dobra, za nejneskutečnějšími politickými podvody. Víte, co bylo všechno spácháno ve jménu víry? Dávejte pozor, vždy, když uvěříte, že se dá vírou, vlastenectvím a desaterem něco vymýtit, mohlo by vás to přivést někam, kde jste být nechtěl. A jednu otázku? Co jste proti korupci podnikl vy ve svých vysokých funkcích? Chodila kolem vás a mrkala!
03. 01. 2011 | 19:24

patriot napsal(a):

Nectěný autore,

nešlo o „korupční případ“, šlo o pokus ukrást půl miliardy korun.

Tedy o loupež veřejných peněz ve stádiu přípravy.

Jak chcete s lumpárnami bojovat, když je neumíte (nechcete) ani správně pojmenovat?

Stejnou otázku bych rád položil i vládnímu šaškovi Johnovi.

Proč mlží ti ostatní, je jasné.
03. 01. 2011 | 20:10

pgjed napsal(a):

To yara...:

Obávám se, že ta jedle vedle jste spíše vy. Díky nepochopení. Ne každý, kdo vyznává formálně a ostentativně víru je opravdu věřící. Ten, kdo je o víře přesvědšen, řídí jí i svůj život. To platí obecně.

Další problém je ve zobecňování. Ne každý Polák Ital ... musí být nutně věřící.

Nicméně není nejmenších pochyb o tom, že základní pravidla křesťanské a židovské víry a tím i židokřesťanské kultury definuje právě Desatero.
03. 01. 2011 | 20:22

pgjed napsal(a):

To nevážený patriot:

Zřejmě předpokládáte, že celý korupční případ měl dle vašich představ probíhat tak, že příjde pokladník ODS a proti výdajivému dokladu si odnese z pokladny SFŽP půl miliardy. Gratuluji k vaší naivitě, se kterou si zřejmě představujete, že v těchto případech nepůsobí druhé, třetí a hdovíkolikáté osoby, a pokud působí tak bez úplatku.
03. 01. 2011 | 20:30

Lex napsal(a):

pgjed
Nehaňte, prosím PT Patriota. Ten termín "stará poctivá rozkrádačka" jsem tu zavedl já, možná pod blogem pana Žáka, možná už dříve. A skutečně, nic jiného - vzato až na dřeň - to nemělo být. Přirozeně, a to jsem potvrdil i panu Žákovi, když na to reagoval, zahrnuto se všemi těmi finančními toky a souvislosti, to nepochybně pod korupci spadá.
Ano - a to je dobře, že jste na to upozornil, ty finanční toky musí být nesmírně sofistikované. Stejně, jako je sofistikované financování reálných nákladů činnosti ODS, ale i dalších stran.
Přece si nebudeme zastírat, že oficiální hospodaření politických stran - jejich kasa podléhající zákonu o účetnictví - má jen málo společného se skutečným hospodařením, skutečnými příjmy a skutečnýámi výdaji.
Slyšel jsem v Poslanecké sněmovně při projednávání nedůvěry vládě vyjádření jednoho poslance - myslím, že to byl zrovna Paroubek, a ten jistě z vlastní zkušeností musí vědět o čem mluví - ve kterém se hovoří o sekeře v hospodaření ODS ve výši dvě a půl miliardy. Třeba to není pravda, třeba je. A ODS nemá žádný Lidový dům, který by v případě hrozby krachu mohla dát do frcu. A věřitelé, ti reální, ne banky, které úvěrují oficiální kasu, ti nejsou ochotni čekat. Zejména u partaje, které (alespoň na čas) zřejmě zvoní hrana.
03. 01. 2011 | 20:57

patriot napsal(a):

pgjed:

Samozřejmě, že by se i uplácelo…

Avšak cílová částka určená pro stranické potřeby by jistě mnohonásobně převýšila nezbytné doprovodné úplatky. Cílem byla loupež.

Gratuluji k vaší logice!
03. 01. 2011 | 21:04

Hurá napsal(a):

Pane autore, je to jako s Vámi. Ve svém věku jste stále svobodným. Jako silně věřící v Boha jste pro mě buď homosexuálem a nebo nemáte životní vizi. Ale ani jedno Vás v mých očích nedegraduje, protože s morálním kodexem jsme se již všichni narodili, bez ohledu na víru či nevíru, zlo či dobro. Je k zamyšlení, proč právě věřící politici dovedli stát do takovéto společenské krize. Že by víra nefungovala ? Tak ji sem, prosím, raději netahejte.
03. 01. 2011 | 21:05

pgjed napsal(a):

To Lex + patriot:

Samozřejmě máte oba kus pravdy, kterou nezpochybňuji. Primárně je to loupež, zlodějna, rozkrádačka. Ovšem spojená s korupcí, jako motivačním faktorem pro konkrétní aktéry.

Již víckrát jsem tady popsal, jakým mechanizmem je s takovýmito penězi ve prospěch konkrétních partají nakládáno. Nebudu se k tomu vracet v podrobnostech. Jenom připomenu, že zcela konkrétní subjekty použijí získané prostředky pro financování svých zcela legálních kampaní přes agentury, které dále platí přímou i nepřímou reklamu a PR kampaň ve sdělovacích prostředcích. V rámci těchto kampaní se pak na přání platícího subjektu odvede příslušný podíl služeb konkrétní politické straně. Jak mmě kdysi odvětil jeden, znalý věcí, na dotaz, jak se vybírají politici do televizních besed a ke zvěčňování v novinách..., ...rozhodují významní inzerenti. Již samotný způsob existence agentur a sdělovacích prostředků umožňuje existenci rozkrádaček a korupčního prostředí.
Jsou ale i sofistikovanější způsoby, kterými se dojí státní kasa přes státní zakázky mnohem méně podežřelými postupy. Do jednoho z nich jsem měl příležitost nahlédnout podrobněji vloni. Ze státní ekologické zakázky vytahaly staré propálené firmy S..., M.... atd. desítky milionů Kč, aniž hnuly prstem. Realizační cena fyzické dodávky se smrskla na 50% toho, co zaplatil stát. No a ti aktéři, staří po léta známí šíbři napojení na obě ..., ti třetí se zřejmě ještě právě do tohoto nestačili zapojit a jedou ve svých svinstvech. Samozřejmě, že šíbři inkasují tučný vývar pro sebe.

V žádném případě to nakradené nekončí na kontrolovaných partajních účtech předkládaných každoročně do sněmovny.

Z výše uvedeného je zřetelně vidno, že jde o zlodějnu spojenou úzce s korupcí na více úrovních, přičemž je velmi dobře konspiračně kryta. Není proto důvod, jak udělal patriot, útočit na Pavla Svobodu, že nemůže bojovat s rozkrádáním státních peněz, neb to neumí správně pojmenovat. Právě Pavel Svoboda je jeden z těch, kteří, pokud by dostali tu možnost, jou schopni bez skrupulí zatočit s rozkrádačkami a korupcí. Patří k vymírající sortě poctivých právníků. Zřejmě i proto nebyl zvolen v jednom z nejzkorumpovanějších krajů, kde to růžotoptáci léta roztáčí ve velkém stylu.
04. 01. 2011 | 09:08

pgjed napsal(a):

To Hurá:

Proč myslíte, že svobodný muž středního věku musí být nutně homosexuálem?

Jak jste přišel na to, že se člověk rodí s morálním kodexem?

Podobně i "...proč právě věřící politici dovedli stát do takovéto společenské krize...". Máte pocit, že je tady stát postavený na křesťanském morálním kodexu, nebo spíše stát liberálně - pragmatický? A není ta společenská krize mimo jiné i díky tomu, že právě mnozí křesťané v politice rezignovali na uplatňování onoho křesťanského morálního kodexu? Nejvíce mnozí ti, kteří se ke křesťanství ostentativně hlásí, vždy pravidelně před volbami, ale pak podporují politické směry založené na jiných principech, liberálních, pragmatických, socialistických a komunistických, tedy zcela protikřesťanských?

Není tedy váš pohled příliš zúžený?
04. 01. 2011 | 09:20

Hurá napsal(a):

To pojed:
Je biologicky i psychologicky přirozené, že člověk ,ale i vše ostatní živé, začne v určitém věku budovat rodinné hnízdo. Né-li, je něco v nepořádku. Ano, tam může být možností víc. Souhlasím. Ovšem, po homosexuálních skandálech zejm. v katolické církvi, kam pan S. patří, se "moje" možnost docela nabízí. On nám ostatně také nabízí dvě možnosti, ikdyž v latentní podobě. Buď budete věřit anebo jste odsouzeni k ateistickému "hnojišti". Dále: řekněme, že posledních 10 roků vládnou ČSSD a ODS. Tyto strany ovládají lidé z Moravy a jak známo, právě tam je věřících nejvíce. A oni politikové to ani nepopírají. Např. viz. P. Nečas. A to se ani nezmiňuji o KDUČSL !
Každý stát je "postaven" na morálním kodexu v nás. Opakuji, bez ohledu na to, kdo si ho momentálně přivlastňuje jako svoji zásluhu.Dobře samozřejmě vím, že není všechno tak černobílé, jak se ve zkratkách používá. Můj názor není výjimkou. Je to jen názor se kterým je možné diskutovat. Nikoliv však zde, kde nejsou pro diskusi vytvořeny adekvátní podmínky.
Zdraví Hurá !
04. 01. 2011 | 21:31

Martin napsal(a):

Nebraňte se tomu, ateismus je jednou z příčin, proč společnost vypadá tak, jak vypadá. To že NĚKTEŘÍ křesťané se za křesťany pouze vydávají, a odpůrcům autora dávají zapravdu, na tom nic nemění. Rozhlédněte se kolem sebe... :-)
21. 01. 2011 | 15:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy