Kdo je pro Evropu, je podle Klause marxista

23. 11. 2011 | 20:23
Přečteno 4158 krát
Abych začal něčím pozitivním, pan prezident je ve svých názorem na evropskou integraci dlouhodobě důsledný a neměnný. Tam ale asi ta pozitiva končí.

Současný vývoj evropské integrace už podle pana prezidenta prý skoro nikdo nehájí, "snad kromě snílků o sjednoceném lidstvu, kteří spolu s Karlem Marxem už více než 150 let sní o chvíli, kdy stát konečně odumře," napsal Klaus ve své nové knize Evropská integrace bez iluzí.

Jinak řečeno, pokud nepatříte ke zbožňovačům národního státu a la 19. století, pokud vidíte pozitiva na EU, tak jste marxisti. Typická klausovina: napřed manipulativně dáte pojmu špatný obsah (zde: přát si EU znamená přát si likvidaci vlastního státu spolu s Marxem), a pak jej odsoudíte na smetiště dějin.

Nejde jen o to, kolik válek a neštěstí egocentrici Klausova typu v čele národních států způsobili, neštěstí, jemuž po historicky nevídanou dobu evropská integrace úspěšně brání (princip je jednoduchý: máme-li investice v jiné zemi, nebudeme si je bombardovat). Jde i o to, že Klausův postoj je krajně nedemokratický. Demokracie je vláda lidu. Je proto na lidu, aby si určil, zda tu či onu otázku chce regulovat na úrovni státu, obce, kraje či kontinentu. Stát je jen jedním z nástrojů v rukou skutečného demokrata, nástrojem jistě oblíbeným, protože je svázán s jazykem a kulturou, ale stále jen jednou z více možností. Tvrzení, že podporovat evropskou integraci automaticky znamená snahu o likvidaci státu v marxistických intencích, je proto nepřijatelné.

Takový manipulativní postup provedl Klaus např. nedávno na národní svatováclavské pouti ve Staré Boleslavi. Pojmu „sociální stát“ tam dal obsah státu socialistického a potom ho sežehl odsudkem o nezaslouženém blahobytu a potlačování osobní iniciativy. Chudáci Němci, kteří mají princip sociálního státu přímo v ústavě, ti mají podle Klause nezasloužený blahobyt, po válce se flákali a žili bez invence, zatímco my jsme v potu tváře v prognostických ústavech budovali socialismus. Chudáci i my ostatní, kteří jsme se právě ratifikačním podpisem pana prezidenta připojili k Lisabonské smlouvě, kde je příbuzný princip sociálně tržního státu výslovně zakotven.

Jistě, jako každé lidské dílo i EU má nedostatky. Ekonom Klaus by ale ´měl vědět, že za ni není alternativa, proto je třeba ji kultivovat, ne jí okopávat kotníky. Proto – i kdyby mě prezident republiky osočil z marxismu – já osobně chci zůstat Středočechem, být občanem ČR a stát se opravdovým Evropanem.

Pavel Svoboda
místopředseda KDU-ČSL

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

a kdo souhlasi a marxem je podle vas spatny....
23. 11. 2011 | 20:32

aga napsal(a):

Svoboda: 2007 velvyslanec – stálý představitel ČR u Rady Evropy České republiky.... já osobně chci ... být občanem ČR a stát se opravdovým Evropanem"

Ve Vašem případě, pane Svobodo, je nám to jasné. Ze spojení obého máte zřejmě velmi slušný prospěch.
23. 11. 2011 | 20:34

ujo napsal(a):

Pane Svobodo, tady to schytáte, naši občané jsou zvyklí být vždycky s něčím a proti něčemu. Dnes jsou proti EU. On to říká i ten z Hradu a to je podle primase českého Duky druhý de Gaulle.Nebudete za tento názor nějak po té církevní linii popotahovaný ?
23. 11. 2011 | 20:36

Mard napsal(a):

KDU-ČSL, to ještě existuje? Co jste udělali s bejvalým předsedou Svobodou, co se soudil o barák s pečovatelskou organizací?
23. 11. 2011 | 20:46

Petr napsal(a):

Pane místopředsedo, tak jste nám to nandal. Další samozvaný a vyvolený, kterého živíme ze svých daní, bože, kolik vás je???
23. 11. 2011 | 20:56

Miky napsal(a):

Jestli si myslíte toho Klauze co já,tak TEN jistej, -to je naprostej zoufalec!
..a také ptrotievropskej rusofil !(Nepracuje dle jejich zadání???).
23. 11. 2011 | 21:06

ghándí napsal(a):

že sam pusa nepálí svobodo, egocentristza klaus pokojně rozdělil československo, zatímco lidovec pithart se svou dvojdomkovkou debilitou hnal československo někam k jugoslávksemu rozpadu.
23. 11. 2011 | 21:08

intoška napsal(a):

Souhlas s agou - má pěkné živobytí a taky se náležitě plazí, nikoli před Čechy. Jenže bez ohledu na konkrétní osobu - opravdu si myslíte, že nejednotná Evropa může v delším horizontu obstát?
Musí se sjednotit, jinak zhyneme všichni!
23. 11. 2011 | 21:21

Petr napsal(a):

Wauuu Miki, pan Klaus je snad jediný člověk, který se vyjadřuje pro nás, pro Česko! Vy darmošlapové a i jiní darmožroti jsou nanic, ale bohužel.....
23. 11. 2011 | 21:23

aga napsal(a):

intoška

bohužel, pokud se něco sjednocuje, protože se to sjednotit MUSÍ a ne dobrovolně CHCE, zhyne to taky, a s daleko větší razancí - viz Jugoslavie. Síly, které jsou ve hře, nejsou rozumem ani reflektované, natož kontrolované. Ale myslím, že ti nejvyšší sjednocovatelé to vědí a je jim to jedno, pár zhynutí sem nebo tam je historicky ještě nikdy nerozhodilo.
23. 11. 2011 | 21:26

český maloměšťák napsal(a):

ghándí
Měl byste také někdy zkusit abstinovat - nejen paraleničí játra...
-------------
Nová kniha Václava Klause zřejmě opět vzbudí velký zájem.
V levných knihách a antikvariátech nevalné pověsti.

Petr
Vy jste Česko ?
Pánbů s námi a Klaus pryč !!
23. 11. 2011 | 21:28

voroshilov napsal(a):

Miky:
Nepracuje podle jejich zadani?-Ovsem,ze pracuje,ma na Hrade tajnou mistnost kde ma spojeni primo s Temnym Panem,podle roskazu lorda Sithu zadluzil Island,Recko,Portugalsko,Italii a ted chce zautocit na Iran.
23. 11. 2011 | 21:28

český maloměšťák napsal(a):

aga
Mohl byste svou tajemnou repliku trochu osvětlit ? Co se jako musí sjednocovat ?
A jak to zhyne - s velkou razancí ? Po sjednocení, v jeho průběhu - a nebo už před sjednocením ?

P.S. Dobře se bavím. Tak to nikdo nepokazte nějakými vulgarismy. :)))
23. 11. 2011 | 21:30

Petr napsal(a):

Děkuji, už dlooouho jsem se tak nezasmál, chichichi. No dobrá, darmožroutů je tedy mnohem víc......
23. 11. 2011 | 21:35

Naštvaný napsal(a):

"Kdo je pro Evropu, je podle Klause marxista" Když ale oni ti marxisti to v tý EU kočírujou, autore, a pěkně po marxisticku... Nechcete-li to uznat, tak jste se nevzdal Národněfrontovského myšlení.
23. 11. 2011 | 21:48

Martin Konvička napsal(a):

1. Zaměňovat Evropu a Brusel, jako to činí autor, je hloupost, nebo podraz. Současná politika Brusele je antitezí Evropy.

2. Politik, který řekne "neexistuje alternativa", je k ničemu. Pokud ta profese k něčemu je, tak k promýšlení alternativ. "Není alternativa" říkali i E. Moravec a Rys-Royzsévač, i Vasil Bilak a Gustáv Husák. Vždycky je alternativa - jak dotyční zjistili.
23. 11. 2011 | 21:53

Miriam napsal(a):

Je velice pobuřující a nemístne, že navíc tu pošetilou Klausovu knihu "posvětil" i arcibiskup Duka. Církev se nemá tulit se státní mocí, tak jak to pan arcibiskup dělá už od Staré Boleslavi, ale pouze komentovat. Sepjetí obou pánů je tuším nebezpečné a neštastne. Je to, jak můžeme vidět z dalšího "hosta" - Bátory, směr k nahnědlosti, rasismu, xenofobii, a v neposlední řadě narodovectví, které v těchto souvislostech dava živnou půdu pro vznik nove totality a vůdce. V dnešním období socialních nejistot je taková tendence vskutku nebezpečná. - Jinak: moc dobre postřehy!
23. 11. 2011 | 21:58

depics napsal(a):

Vážený pane naštvaný, já jsem též....pan Klaus je jediný, co se nás zastal...tzn.nás všech a je dobře, že stále je...je totiž jediný. V EU kočírujou jinam a to snad sami neeee. Jsem jen obyčejný člověk, podnikatel, co platí daně a bez dotaci. Mějte se Vážení
23. 11. 2011 | 22:00

Jemnický napsal(a):

Autor

Píšete: "(princip je jednoduchý: máme-li investice v jiné zemi, nebudeme si je bombardovat)"
Toto je podle vás princip evropské integrace?
Jakou chcete vést strukturovanou, argumentačně vytříbenou diskusi k takovému blábolu. Plivl jste si na Klause, no prosím, to je dnes in.
Evropa je zřejmě v nejlepší ekonomické kondici díky promyšlené hospodářské politice a demokratickému způsobu kolektivizace. Bez dotací si už nikdo nepostaví ani psí boudu, bankovní lichváři s demopolitiky vedou EU k bankrotu, ale jinak kráčíme neochvějně vstříc Bruselskému byrokratistánu s ódou na radost na rtech.
23. 11. 2011 | 22:02

dalimír napsal(a):

Jak se má Cirda ,ještě žije ? Pro nás obyvatele ČR musí být důležitá v prvé řadě naše domovina a až pak to ostatní ! Dl.
23. 11. 2011 | 22:24

Stařeček napsal(a):

no jo pane Svobodo, jenom že jsou i státy, které napřed bombardují, aby si tam mohly později ty investice dát. Mohl bych přidat, raději si to ale nechám pro sebe.
23. 11. 2011 | 22:28

mb napsal(a):

dobrý (i když marný) postřeh: Typická klausovina: napřed manipulativně dáte pojmu špatný obsah (zde: přát si EU znamená přát si likvidaci vlastního státu spolu s Marxem), a pak jej odsoudíte na smetiště dějin.
23. 11. 2011 | 22:29

RA napsal(a):

ježíš , to je blábol, tak co nám ta slavná IV. eurosocialistická říše vlastně přinesla ? Zákaz žárovek, zákon o o správném poloměru zakřivení banánů, musíme přijímat 80% socialistickobyrokratické legislativy z EU ( a to je ten nejhorší zločin, soudruhu Svobodo), zlikvidovala obor cukrovarnictví u nás, vydala zákaz žárovek , přerozdělila miliardy spřízněným ekonomickým skupinám formou dotací , grantů ,a proto je předtím vydřela z daňových poplatníků. Zapříčinila soudobou ekonomickou katastrofu Evropy, ale jinak je EU fajn, budeme v rámci solida\rity platit řecké důchody. Takže Lidovci podporují EU ? To je zajímavá informace.
23. 11. 2011 | 22:31

mb napsal(a):

Tvrzení, že podporovat evropskou integraci automaticky znamená snahu o likvidaci státu v marxistických intencích, je proto nepřijatelné.

Takový manipulativní postup provedl Klaus např. nedávno na národní svatováclavské pouti ve Staré Boleslavi. Pojmu „sociální stát“ tam dal obsah státu socialistického a potom ho sežehl odsudkem o nezaslouženém blahobytu a potlačování osobní iniciativy. Chudáci Němci, kteří mají princip sociálního státu přímo v ústavě, ti mají podle Klause nezasloužený blahobyt, po válce se flákali a žili bez invence, zatímco my jsme v potu tváře v prognostických ústavech budovali socialismus. Chudáci i my ostatní, kteří jsme se právě ratifikačním podpisem pana prezidenta připojili k Lisabonské smlouvě, kde je příbuzný princip sociálně tržního státu výslovně zakotven.

... dobrý leč vezkrze marný blog ... Klause v Čechách patrně nesejme nikdo a nic ...
23. 11. 2011 | 22:32

ivoš napsal(a):

Ano, pan prezident je ve svých názorech stejně důsledný a neměnný jako byla Jiřina Švorcová.
23. 11. 2011 | 22:35

Standa Křišťál napsal(a):

zase jeden eurosocialistický vyžírka, co zastupuje jen svoje ekonomické zájmy. Typický Lidovec....
23. 11. 2011 | 22:40

Zacheus napsal(a):

Mně už to připadá jako koordinovaná kampań proti národním, suvérénním státům. Pan Pehe, pan Hvížďa, pan Svoboda. Problém přece ovšem není v tom, vrátit se do 19.století. Problém je v tom, že zřejmě reálně existuje plán na vytvoření globální světové vlády a tomuto plánu samozřejmě vadí jakékoli zmínky o státní suverenitě, o národních státech či o lásce k vlasti ( což samozřejmě neznamená k etnicky "čisté" vlasti). Proto ty s odpuštěním žvásty o "národovectví",a také o tom, že pokud vidíte pozitiva na Evropské unii, jste marxisty.

Zajímavý názor vyslovil v této souvislosti kongresmann Larry P. McDonald, který zahynul při sestřelení letadla Kal OO7 nad Sachalinem ( jedna konspirační teorie tvrdí,že letadlo bylo sestřelo právě kvůli němu ):

" Cílem Rockfellerů a jejich spojenců je vytvořit světovou vládu, kombinující superkapitalismus i komunismus pod jednou střechou jejich vlastní kontroly... Myslím tím komplot? Ano, myslím. Jsem přesvědčen, že takové mezinárodní spiknutí existuje. Plánovaly ho celé generace a jejich záměr je neuvěřitelně ďábelský".

/citováno z knihy Mráz přichází z Bílého domu/.
23. 11. 2011 | 22:43

RA napsal(a):

Evropská unie přivede evropské státy na dekádu do ekonomické recese . Teď už to přiznala i Merkelová , ovšem, pro pana Svobodu je Evropská unie fajn. Věřím. Ve druhé větě merkelová se vymezila proti mulrikulturalismu, bohužel až ve chvíli, kdy jsou evropská města zamořena muslimy a kdo je sem natahal ? Takoví hlupáci , jako je autista Špidla, říká se tomu , dovoz sociálnědemokratických voličů.
23. 11. 2011 | 22:50

slavwin napsal(a):

Blábolismus Klause není podobný francouzskému napíšu to česky golismu jak to tvrdí na miliardy natěšený Duka, spíše bychom mohli hledat příklady jak se mezi sebou častovali bolševici (renegát, po tom ruském bolševikovi zabitém mexickým cepínem.) Uvědomme si kdo to je. Pochází z rodiny přesvědčených komunistů a sám o vstup do té strany usiloval, nevěstu našel v komunistické rodině. Pod praporem pravice tu zavedl jednu z nejzkorumpovanejších tzv. nových demokracií, která ke korupci využívá stejných propagačních prostředků jako komunisti k propagaci tzv. socialismu - podvod a výmluvy.
23. 11. 2011 | 23:10

Pípa napsal(a):

Ten Duka je také pěkný kousek. O co mu jde? O to navrácení církevního majetku? Nebo se mu profesorissimus prostě líbí?
Kdyby nám náš profesorissimus alespoň vysvětlil proč koruna tak oslabuje proti euru, když je Evropa tak v kopru. A také k čemu nám bude náš národní státeček, když mu i díky jeho lvímu přičinění, už téměř nic nepatří. Už jenom pozemky, ale to při dalšímu chudnutí obyvatel také nebude dlouho platit. Pak už si budeme moci jenom vybrat jestli se necháme vystěhovat do Ohňové země nebo na Sibiř. Dobrovolně.
23. 11. 2011 | 23:15

Kanalnik napsal(a):

Houf chudych uslysel slova obcana Svobody. I sebehl se kolem nej a naslouchal, o cem ze to povida. Nelibilo se jim to. Zacali na nej plivat, strkat do nej, az padla prvni rana. A pak druha. A treti. Ne, oni se nechteli bavit, tedy vymenovat si nazory, oni chteli mit svoji jedinou pravdu. Stuj co stuj. Jako jejich Nejvyssi. A jako jejich Nejvyssi nestrpeli nic jineho, nez tu svoji pravdu, kristalove cistou a nalestenou.

Nazor druheho se musi po pravu potrestat, rekl Klaus Nejvyssi, a chudi duchem jej verne nasledovali.
23. 11. 2011 | 23:17

S.Š. napsal(a):

Miriam : Nechejme se překvapit, paní Mariam, jak to bude, až projdou církevní restituce. Představitelé církve katolické nepochybně vedou v patrnosti někdejší hlasování poslance Tlustého i dřívější postoje pana Klause k majetkovému vyrovnání s církvemi.

mb : Vy jste strašný pesimista, pane mb. Ono to půjde, uvidíte. :-)

ivoš : :-)
23. 11. 2011 | 23:21

slunečnice napsal(a):

Klaus zkrátka umí rozdělovat. Podařilo se mu rozdělit Československo, nyní českou společnost dělí na marxisty a klausisty a s urputností, s níž si v ničem nezadá s madam Curie, by ještě rád rozbil Evropskou unii. O moc by se možná nejraději nedělil vůbec. Je to nadělení, takový prezident. Kdyby nám tak Santa Klaus něco pěkného aspoň nadělil pod stromeček! Nedělejme si však iluze, vážení, najdeme tam jen úsporný balíček a jednu úžasně "čtivou" knihu.
23. 11. 2011 | 23:29

Colt napsal(a):

a proto jste nám, Lidovci, pomohli Klause zvolit i na druhé funkční období.
Amen
24. 11. 2011 | 00:25

Colt napsal(a):

Pípa
Klausovi a spol. je chudoba do které nás tím evidentně zahání srdečně lhostejná - on a ten jeho fanklub mají nakradeny stamilióny.

Bohužel opět velká část hloupějších obyvatel se nechá od něj vést jako ovce.
Poučení z jím organizovaného rozkadení majetku v 90tých létech pod zámiňkou privatizace veškeré žádné.
24. 11. 2011 | 00:32

Realista napsal(a):

Zrovna teď jsem si přečetl, že Duka "souzní" s Klausem a považujeho za něco jako za českého "de Gaula". Jsem tomu rád, nějak jsem začínal "měknout" nalézat v sobě pochopení a toleranci pro církev a náboženství. Tohle beru jako takovou připomínku, probuzení z dřímoty kopancem do zadku, proč klerikály tak nesnáším.
Víte jaká je v USA nová definice "křesťana" ? No přeci to je ten, kdo chce odkopávat lidi od zdravotní péče, vykopávat je na ulici bez pomoci pokud se dostanou do problémů a nechávat je zemřít pokud nemají na zaplacení...
Propogovatel laisse faire a kapitalismu bez přívlastků, který celý život prožil ve stáních institucí a následně celou familii umístil do státních, či polostátních institucí.
A co se týče Marxe. Když použiji marxistickou terminologii, sám sebe považuju za "bezohledného kosmopolitu".
Motto Vašíka z Hradu : "Já vás opravdu, ale opravdůů ochrááníím, před všelijakými těmíí pokrokáři, cizááky, socialisty a různými Micháálkyy, protožeé já si nedoveduůů, ale opravdůů nedovedu představit žít ve světě, kde by nebyl takový bordeél, jako je tato naše draháá vlást, nad kterou já zde z Hraduuu bdím."
24. 11. 2011 | 01:15

Olda napsal(a):

Když pročítám zdejší příspěvky, připadá mi, že čtu referáty ze sjezdu KSČM. Byla to tato strana jako jediná, kdo se stavěl proti vstupu do EU. Dobře si pamatuji dobu, kdy pan Klaus nám utahoval opasky s vidinou brzkého vstupu do blahobytu Evropy. Proč s postupem času takový veletoč? To není způsobeno současnou krizí(celosvětovou, na což pan Klaus poněkud pozapoměl). Je to vzrůstající kontrolou finančních toků v jednotlivých členských státech a současná krize to jen pouze umocňuje a je nabíledni, že dohled nad hospodařením jednotlivých ekonomik ještě přitvrdí. Dveře do jednotlivých kuchyní se stále více otevírají a je pomalu vidět, kdo z čeho vaří. A to je ten hlavní důvod, proč by někteří budovatelé neviditelné ruky volného trhu nejraději zatáhli oponu. Ono by totiž u mnohých vyšlo najevo, že "čisté" a "špinavé" peníze přeci jen existují. Před globalizací tím, že se uzavřeme do vlastní ulity, rozhodně neunikneme. Bude nás to stát jen o to víc prostředků. Je to asi jako vlak tažený lokomotivou, kdy se jeden vagon odpojí a cestující ho chtějí vlastními silami udržet ve stejné rychlosti. Jsou tu alternativy, vagon se zastaví(ale to asi také nechceme), pojede někam jinam(kam a s kým?). EU rozhodně není dokonalá, je co měnit, ale likvidovat ji, to už si dovedu jen těžko představit. Jsem patriot, který miluje Severní Čechy a žije v nich celý život v dobách zlých i lepších(lituji,ale dobrých jsem se ještě nedožil). Doufám,že příjdou a je mi jedno,kdo je přinese, jestli Petr z Francie a nebo Pavel z Německa, protože sami sebe už v žádném případě neuživíme. Tady se někdo snaží hrát na nostalgický klavír. Ale současnost je již někde úplně jinde. Naše země není Švýcarsko( i když jedno malé tady na severu taky máme) a současné Česko není ani náhodou v postavení prvorepublikového Československa. Je to nenávratně pryč a žádné snění pana Klause už nás do takového postavení v Evropě nikdy nevrátí.
24. 11. 2011 | 01:35

schlimbach napsal(a):

Sjednocující se Evropa pod taktovkou sociálních inženýrů a tupounů všeho druhu bude totální propadák. Aby bylo jasno, jsem pro EU, ale EU koncipovanou na kooperaci silných a maximálně soběstačných národních států, které delegují na úroveň EU některé agendy, které mohou být ve společném "ranku" efektivnější. Tato kooperace musí být prováděna se zachováním práva veta každého státu, které umož%nuje tomuto státu se některé z agend neúčastnit - není to tedy o zablokování vůle jiného státu něco udělat, ale je to o právu každého něco neudělat.

Euro samo potom musí být nastavené jako zúčtovací jednotka mezi jednotlivými státy Unie a ECB nesmí zadlužovat EU žádným způsobem!!!

Pabne Svobodo, to, pro co horujete tak intenzivně, tak infantilně, nás nakonec velmi poškodí. Pokud píši nás, pak jsou to všechny národy EU. Až to lidem dojde, nedivte se, že bude probíhat hon na tupouny a sociální inženýry Evropy. Čím více Sarkozy a Merkelová budou pořádat své dýchánky, čím více budou jednat o nás bez nás, tím dříve lidé procitnou a prozřou, pochopí, co jste nám přichystali.

Národní zájem, národní cítění, sounáležitost, národní kultura - to jsou velmi obsažné pojmy - vy a vám podobní je chcete vykořenit, vyprázdnit, prototak často a tupě je spojujete s nacionalismem. Jste vlastizrádci, prodali jste nás cizím zájmům a děláte z nás otroky. Vy vůbec nechápete ve své krátkozrakosti, co v současné EU tvoříte, komu jste předali moc, ani co to nakonec vyvolá -(
24. 11. 2011 | 04:57

Hulu napsal(a):

... a vy zase už v titulku podsouváte, že být pro Evropu a být pro EU v dnešní podobě je jedno a totéž ... a ještě dotaz: jak se dá podle vás EU kultivovat, je-li kritika nepřípustná, případně označovaná za "okopávání kotníků"?
24. 11. 2011 | 07:08

Holubář napsal(a):

Obávám se, že tak jako se Moskvě podařilo zcela zdiskreditovat myšlenku socialismu, podobně se to daří Bruselu s myšlenkou sjednocené Evropy.
24. 11. 2011 | 07:37

Marcus Agrippa napsal(a):

Klaus už se jen opakuje. Nenabízí alternativy, řešení - nic. Jen dokola opakuje to, co už řekl milionkrát. Postavit kariéru na kritice je samozřejmě možné ( a někdy i vítané ), ale u přestárlého Klause je to, jako ten pověstný polámaný gramofon. EU se mění a výsledek není vůbec jistý. Především zvládnutí dluhopisů a jejich rostoucích výnosů bude tvrdý oříšek. U nás přišlo sanování bank na cca 700 mld. - USA a EU na .... jen málokdo je schopný odhadnout kolik to opravdu bylo. ČR bude mít každopádně dost problémů s EU i bez EU.
24. 11. 2011 | 07:40

M.N.O.P. napsal(a):

olda - souhlasím s Vámi
Ještě snad bych přidal, že čím víc mně(a doufám, že nejsem sám) bude zakazováno , abych se cítil taky Evropanem, tím více budu nacházet důvody, abych jím byl.
24. 11. 2011 | 07:57

Baba Jaga napsal(a):

To: český maloměšťák
Nevím, v jakém nákladu knihy Václava Klause vycházejí, ale v Levných knihách je nenajdete, v antikvariátech možná - nevím. Ani to, zda jsou všechny ve veřejných knihovnách.
Kvalitu knih posoudit nemohu, žádnou z nich jsem nečetla. Ale chystala jsem se koupit si někde ve slevě Modrou planetu - teď jsem se koukla, že už ji v Luxoru nemají ani francouzky. Ale že už pan president těch knížek sepsal...
24. 11. 2011 | 08:02

student napsal(a):

Klaus má pravdu. Evropská integrace může způsobit odsunutí naší republiky do bezvýznamnosti. Ale Klaus nemá na to aby působil proti Evropě. Mohl by ale začít odstraňovat chyby, kterých se dopustil při zakládání ČR a vytváření nové (jakési lepší) ekonomiky. To by mohlo našemu postavení v Evropě prospět.
24. 11. 2011 | 08:17

krajan napsal(a):

Myslím si, že "literární tvorbou" našeho nejskvělejšího a nejmoudřejšího prezidenta se nemá cenu zabývat.Je to ztráta času,protože je zřejmé,že Klaus svými spisky udržuje pozornost ke své osobě.To je hlavním účelem. Zajímavější je, že poměrně tvrdý ateista Klaus náhle našel cestu ke katolickému primasovi českému.Že by z této strany čekal výraznou podporu svých zatím utajených budoucích záměrů? Šachistovi Klausovi by to bylo podobné.
24. 11. 2011 | 08:20

neo napsal(a):

Olda:

možná je to zklamání ze současné podoby EU. Když jsem studoval, byl jsem pro vstup všemi deseti. Vidina vzdělávacích programů v zahraničí, volného pohybu , pobytu, práce, obchodu... prostě evropy bez hranic, byla lákavá.

Jenže se to začalo ubírat jiným směrem. Regulace, vyhlášky, kritéria, nařízení a v neposlední řadě masivní lití peněz do krachujících států...

Vidíte ten rozdíl?

Já chtěl po EU možnost volně studovat, cestovat, pracovat a ne jednotný roaming, hořický trubičky a banán délky Roccova ptáka.
24. 11. 2011 | 08:27

bob napsal(a):

No teda. Já jsem si vždycky myslel, že pan prezident je jen podvodník (titul), zloděj ( prokázáno jen pero) a lhář (dohoda - nedohoda) a on je to i spisovatel. Ten už toho napsal snad jednou tolik, ne-li dvakrát, co Havel. A jedna jediná kniha svou kvalitou navíc přebije všechno, co bylo doposud na dané téma napsáno. Je pravda, že nic nemá na jeho zápisky z cest, jejichž úroveň přesahuje minimálně o jednu délku slohové práce kdejakého šesťáka základní školy, avšak jeho připravovaná kniha: Svaz zahrádkářů vs katolická církev, včera a dnes, bude taková bomba, že Nobelova cena alespoň za tu literaturu mu nemůže uniknout.
24. 11. 2011 | 08:39

pgjed napsal(a):

Pavle, zdravím.

Pojďme rozlišovat dvě věci. Klausovo křečovité antievropanství a jeho neustálé nepříliš domyšlené výpady proti principům moderní evropské křesťanské demokracie na jedné straně a na druhé straně to, jak reálně (ne)funguje EU a kam se vzdálila od původních ideálů zakladatelů, případně zda tento vývoj má řadový volič šanci ovlivnit.
Zabývat se tím prvním je zcela zbytečné. Klaus léta mlátí tutéž slámu a při tom při každé příležitosti dělá kroky, kterými svá tvrzení odhaluje jako účelovou pózu. Byl tím směšný již v dobách, kdy přednášel plamenné projevy proti sociálně-tržnímu hospodářství, neznajíce podstatu, a současně se při každé příležitosti batolil kolem Kohla, aby si ho všimnul a s celou ODS vstoupil do EPP. To všechno je folklór a ostudou ČR je, že takovou tragikomickou postavičku nám naši volení zastupitelé dvakrát po sobě zvolí za prezidenta.

Držme se ale toho druhého. To je vážné a vývoj v této věci dospěl do velmi varovného stavu. Proč? Protože reálné projevy fungování EU se stále více vzdalují od křesťanskodemokratických principů, na kterých byla EU původně založena. Začněme třeba u eura. Maastrichtská kriteria, silově prosazená Němci, Francouzy a Italy popírají princip trvale udržitelného hospodaření založený na vyrovnaném rozpočetnictví a nahrazují jej konzumní iluzí trvale (ne)udržitelného růstu financovaného trvalým deficitním rozpočetnictvím. Skutečně konzervativní národohospodáři od prvopočátku varují, že je to cesta k bankrotu. Není jim popřáno sluchu. Ani v této vážné situaci. Místo opravy maastrichtských pravidel do racionálního normálu, vymýšlí Němci a Francouzi, jak se vyhnout odpovědnosti za důsledky, které pomáhali vyvolat a Komise v čele s překabátěným maoistou Barrosem vymýšlí cosi, jako rozpočtovou supervizi Bruselu nad národními rozpočty. To je přece praktický socialismus jako vyšitý, navíc popírající elementární subsidiaritu.
Pojďme dál. Deklarovanými principy EU jsou rovnost členů, rovné příležitosti pro všechny ve všem. Jistě není třeba uvádět příklady, že to neplatí ani náhodou a důsledky, které od vstupu silně poškodily naše hospodářství! Dobré fungování a intenzivní hopspodářský rozvoj EU jednoznačně vyžadují omezení byrokracie. Místo aby Brusel tlačil na snižování národních byrokratizmů, sám k nim přidává takový balík, že se některé věci stávají prakticky neprůchodnými. Příklad. Na včerejším semináři Chempointu o biotechnologiích si specialisté ve vývoji léčiv postěžovali, že za uplynulých 10 let se procedůra schvalování nových léčiv (nikoliv generik) tak zkomplikovala, že prakticky přestala být průchozí. Na druhé straně to, co by bylo třeba upravit a sjednotit, především technické normy a tzv. jednotné dodací podmínky, to zůstává nedoděláno, nedořešeno, jako nepoužitelný paskvil.

A jak je to s možností voličů ovlivnit přijímání pravidel, předávání kompetencí a celkové fungování EU? Pokud si dobře vzpomínám, s výjimkou samotného vstupu do EU se našich občanů nikdo na nic neptal. A předvstupní referendum prosadili a zorganizovali lidovci, kteří pak v krátké době byli týmiž voliči vyobcováni ze sněmovny. Vezměme třeba Lisabonskou smlouvu o které dnes snad ani Cyril nepochybuje, že je to sice rozsáhlý, ale nepoužitelný a v mnoha částech i obsahově špatný dokument. Ptal se někdo lidí na to, zda přistoupit, nebo ne? Nakonec pod tlakem Merkelové ji podepsal Topolánek, který byl jedním z největších oponentů u nás. Výsledek, dnes i madam Merkelová přiznává, že Lisabonská smlouva je hodná změny.

Co tedy? Klauze nechejme Klausem, on si v tom plotě docela dobře vystačí. Zato my, myslím KDU-ČSL jsme právě dnes v pozici, kdy můžeme otevřeně, nahlas a s důrazem do ČR, do EU i do EPP hovořit o tom, že se a čím a jak EU vzdálila svou praxí od původních ideálů, stala se socialistickou a liberalistickou, přestává být křesťanskodemokratickou a spěje tím k sebezničení. To je naše role. Uskutečňujme ji tedy jednoznačně, důsledně a věrohodně.

Pěkný den,
Petr Gabriel st.
Jedovnice
24. 11. 2011 | 09:05

aga napsal(a):

Klause si euroglobalisti záměrně pěstují, protože nenávist k němu, podporovaná různými Pehy a spol., zatemňuje mozek publika tak, že není schopen vidět reálné nebezpečí, které pro nás sanhedrin připravuje. V diskuzích nikde nevidím jediný racionální argument, který by bylo možno uvést na podporu reálného stavu a vyhlídek Unie (kde by se také vzaly, poté, co si člověk prostuduje třeba Smlouvu o dluhu), vše se nese jen ve formě emocionálních výkřiků, skučení ve stylu "není jiné cesty", ale hlavně "Klaus je proti, a proto jsem já pro" - vše na úrovni první signální. Klaus je paradoxně posledním trumfem příznivců EU.
24. 11. 2011 | 09:25

ujo napsal(a):

Baba Jaga

k těm Klausovým knihám si myslím, že je pouští do prodeje čistě podle objednávek knihkupectví tak, aby bylo v prodeji jen to o co je zájem. Ten zbytek zůstane zřejmě na skladě, ale nejde do levných knih, protože to by jeho ego nesneslo.
24. 11. 2011 | 09:25

jarpor napsal(a):

Vždy když si přečtu něco ve smyslu, že není jiné alternativy... minimálně zpozorním... protože se domnívám, že vždy, ve všem musí alternativy existovat a taky existují...
Jen v jednom alternativy není - ve smrti. Ale o této "jistotě smrti" není autorův text.

Kazatelé jediných pravd však o alternativách nemluví...
Kazatele vyslechnu, leč pomyslím si své... o tom co káží, ale také onich samých...

Spoléhaje na inteligenci ctěného auditoria i /autora samotného/ více snad psát není třeba...

Hezký den
24. 11. 2011 | 09:36

jarpor napsal(a):

Pan Petr Gabriel st.

Vezmu-li v úvahu, že nastíněním ... "nechme Klause" v úvodu repliky má být naznačeno, že podobně jako autor i Klaus je dle Vás nositelem "jedné pravdy"... /taky se mi to tak zdá... i když já bych do Klause tolik "nekopal"/...

pak k ostatnímu lze vyjádřit lapidárně : přesné !

Hezký den
24. 11. 2011 | 09:48

RA napsal(a):

Evropská socialistická IV. říše je nejlepší nástroj pro ekonomickou likvidaci Evropy. Copak nevidíte, že se hroutí ? Už ani německé dluhy nikdo nechce nakupovat, jak se tedy bude euroříše financovat ? Kdo zaplatí mzdy a výsluhy těch nekonečných stád byrokratů a státních zaměstnanců ? Všechno, co se tady píše jsou podružné řeči.
24. 11. 2011 | 09:50

Marcus Agrippa napsal(a):

jarpor:
myslíte, že nějakým způsobem izolovaná ČR, bude ostrůvkem stability?! Bankovní spekulace a útoky na měny neustála ani Amerika, ani Anglie a ani většina EU. Že by zrovna ČR obstála?! Osobně si myslím, že tady už se na to hraje moc vysoká zákulisní hra.
24. 11. 2011 | 09:50

Lada napsal(a):

Autore:
To, ze jste blbej a nedokazete pochopit logiku myslenek pana prezidenta na EU, je mi naprosto jedno. Ale, ze o tom nevite a pisete tento blog, mi uz vadi. Proto vam radim, k tematu EU se uz radeji nevyjadrujte.
24. 11. 2011 | 10:08

Pacák napsal(a):

Petr napsal(a):
Wauuu Miki, pan Klaus je snad jediný člověk, který se vyjadřuje pro nás, pro Česko! Vy darmošlapové a i jiní darmožroti jsou nanic, ale bohužel.....
A navíc nás skvěle propaguje, například v Chile.
24. 11. 2011 | 10:08

resoltmoc the napsal(a):

Lado, já také nedokážu pochopit logiku Klasových myšlenek a jeho jednání. A nebude to tím, že jsem blbej. Například nepochopím, jak někdo, jsa prezidentem, dokáže krást v přímém televizním přenosu. Vy ano?
24. 11. 2011 | 10:13

Sladký napsal(a):

Čímpak to bude, Rudá Armádo (RA) že krize vznikla v nejpravicovějším vyspělém kapitalistickém státě, za vlády ultrapravičáka Bushe Jr? Chceš snad tvrdit, že USA mají silný sociální stát? A jak je možné, že v krizi si daleko nejlépe vedou skandinávské země, pověstné vysokou měrou přerozdělování? Očekávám, že n a otázky odpovíš a srozumitelně vysvětlíš,proč tomu tak je.
24. 11. 2011 | 10:22

Sladký napsal(a):

Lada- Kdepak Stalin! Ještě že jsme už kdysi zbourali tu jeho obludnou sochu.Teď tam můžeme vtyčit gigantického Klause.Bude hrozivě kynout směrem k Bruselu a v ruce bude držet drahokamy vykládané chilské pero.
24. 11. 2011 | 10:25

aga napsal(a):

resoltmoc the

jedno z mnoha potvrzení toho, co píšu více: Klaus krade tužky, a proto je EU ta jediná a správná možnost. Ale začal s tím Pehe, vy se jen přidáváte.
24. 11. 2011 | 10:31

Karel napsal(a):

Nedivím se autorovi, že vehementně brání EU! Jestliže se tento svazek rozpadne(v což doufám),přijde autor o poměrně zajímavé příjmy!Ale divím se ostatním zastáncům fungování tohoto projektu, že nedovedou pochopit, že pokusy o záchranu EU velice tvrdě zaplatíme všichni a nejvíc ti méně majetní!
24. 11. 2011 | 10:33

aga napsal(a):

Sladký

Měli jsme tam nechat toho Stalina. Jeho myšlenky internacionalismu dojdou v rámci EU konečně svého naplnění. Sice to nebude proletářský, ale elitářský/bankovní internacionalismus - to je ale podružné.
24. 11. 2011 | 10:33

jarpor napsal(a):

Marcus Agrippa

Na ten "izolovaný ostrůvek stability", který mi podsouváte... který má být údajně mou alternativou jste přišel, s dovolením, jak ? Z kterého mého vyjádření ?

Klausovi do hlavy nevidím... ale z jeho presentovaných názorů nededukuji, že by horoval pro "ostrůvek stability"... ve smyslu v jakém píšete...

Nebo jen názor podobný Vančurovu : "Tento způsob léta, jeví se mi poněkd nešťastný" aplikovaný na způsob integrace... je dle Vás vyjádřením podpory procesu atomizace do "ostrůvků stability", podpory takového procesu jako jediné možné alternativy ?
Trochu prosté... jeví se mi.

Hezký den
24. 11. 2011 | 10:36

Xaver35 napsal(a):

To Jarpor
Ano, pane Jarpore. Už veliký Churchil řekl, že ke všemu existují jedna či dvě alternativy a třetí je pravděpodobná. (Cituji volně)
24. 11. 2011 | 10:36

disident napsal(a):

Všichni Vy,kteří přizvukujete našemu nejvyššímu - zloději propisek v trochu dražším provedení si uvědomte, že podporujete zlodějinu v našem státě. Inu, jaký velitel, taková armáda.
A ke knihám pana Klause - to jsou knihy, které nikdo nekupuje, jen se podívejte na trh "Levné knihy" tam je jich dost. Kdo by četl takové bláboly.
Tak nazdar a přemýšlejte !
24. 11. 2011 | 10:38

schlimbach napsal(a):

disident

můžete, prosím, zaznamenat, že jsem proti EU ve stávajícím modelu a přesto Klause nepodporuji?
24. 11. 2011 | 10:47

resl napsal(a):

Lidovcům, jako jste vy, zakázal sjezd volit Klause na Hrad na to jste se před lidmi dohodli a podepsali to. Vy jste nedodrželi přání velké většiny členstva. V čele máte opět alibistu. který intrikána miluje. Co s tím ?
24. 11. 2011 | 10:50

rejpal napsal(a):

Kdy já to přednedávnem slyšel, že je jen jedna - naše - alternativa... Když se veřejnosti představovaly reform. Stejně jako jarpor začnu být velmi podezíravý, když někdo trvdí, že jiné než jeho cesty není.
24. 11. 2011 | 10:52

Marcus Agrippa napsal(a):

rejpal / jarpor:
vážení nikdo netvrdí, že je jediná možnost federalizace Evropy ( osobně bych raději pokračoval v té klidné Evropě, jaká je - to říkám na rovinu ). Ale dejme tomu, že nikdy nepřijmeme euro a že se eventuálně totálně vymezíme EU ( neřešme co s ní bude ). Je plán B?! Už to padlo u Jirouse - Klaus v podstatě vede destruktivní hnutí, ale mají rozvedený do podrobna náhradní plán, na který se hned najede?! Po roce 1989 to moc slavně nedopadlo. Co když zase celou Evropu ovládne hysterický nacionalismus a rasismus?!
24. 11. 2011 | 11:04

Roman napsal(a):

Pan Klaus patří mezi lidi, kteří si libují v konfliktech, z kterých lze vždy nějak těžit. Jako můj bývalý zamestnavatel. Ten hledal jenom konflikty, čímž si k sobě přitahoval zaměstnance, kteří měli v krvi donášení a byli velice loajální. Měli vlastnost mistrně vykličkovat z vlastních nedostatků a patřičně poukazovat na chyby těch druhých. Zde se úspěch nepodporoval, ba naopak, za pomoci intrik ti pracovitější a poctivější byli nuceni odejít. Firma přestala prosperovat, zaměstnanci propuštěni. Majitel kdysi zprivatizované objekty prodal za několik desítek milionů a nyní s úsměvem vizionáře a s pocitem úspěšného podnikání se dočkal důchodu. A strašně nadává na stát, jak mizerné peníze mu byly přiznány.
24. 11. 2011 | 11:15

havlíček B napsal(a):

pgjed
Tak, jak to stavíte Vy by se to docela dalo brát.
Jezuitský úsměv pana Svobody mě ale varuje a nutí mě zeptat se i Vás: máme podle Vašeho názoru zadlužením státu financovat další existenci Kristovy ideály opustivší Církve svaté? (Podle skutků.. Mat7, 15-16)
24. 11. 2011 | 11:15

disident napsal(a):

To Schlimbach :
Ano, zaznamenal jsem .
Podívejte se, Spojené státy americké vznikaly a utříďovali se cca 2 století než se dostali na to kde jsou dnes (a dnes jsou na tom asi hůře než byli pře desetiletími).
My tady v Evropě jsme to vzaly nějak hopem a mysleli jsme si, že to bude dobré. Ono ale není, protože každý začátek je těžký.A dnes nejen každý jedinec v tom kterém státě, ale i stát jako takový je vyčuraný a kouká ze všeho vytěžit co nejvíc na úkor toho druhého.
Vzalo se to rychle, ano, každý je nedočkavý a dobré bylo, že jsme nepropadli hysterii a nezrušili si koruny a nezavedli Euro. To by bývala velká chyba. Na to je vždÿ dost času.
Dalo by se polemizovat dále a mnohem více. Ale zase někdy jindy.
Blízká budoucnost ukáže , co se bude dít.
24. 11. 2011 | 11:24

rejpal napsal(a):

Marcus Agrippa
Má narážka nemířila na EU. Nemám problém ani s EU ani s národní identitou.
24. 11. 2011 | 11:28

resl napsal(a):

bohužel jsme nevyužili možnosti mít euro. teď už to nejde. je jen otázka krátkého času, kdy se koruna sesype. vsadím se, že hradní chytrolín se svou partou, to svedou na EU. a lidé uvěří, vždyť čechům kdekdo ubližuje. a neubrání nás ani on. má úspory v eurech, přesto doporučuje věřit českým bankám. Neexistují, jen amatéři dosazení klausem do čnb. to je málo.
24. 11. 2011 | 12:23

Alexandra Alvarová napsal(a):

pgjed: Zdravím a k souhlasné reakci ještě doplńuji: Ano, Evropa se skutečně dostala na scestí. Jenže když z toho rozvrzaného a pomalého vlaku odskočíme příliš daleko, zbyde na nás ruská drezína, ve které se jak známo netopí a pohání ji bosá chodidla vězňů a mužiků. Nemáme toho tolik na výběr, jak by se mohlo zdát. Počkala bych na rozpad měnové unie a urychleně stočila kormidlo směrem k severnímu průmyslovému svazku. A samostatný český kapitál se svobodným rozhodováním je reálný teprve od okamžiku, kdy nám někdo zvenčí zařídí právní stát, jaký funguje ve Śvýcarsku. Sami to nezvládnem ani omylem...a věřte že mně bolí to říct nahlas. Doufala jsem, že to tak nebude.
24. 11. 2011 | 12:42

Mac napsal(a):

tedy paní Alvarová, vy máte básnické střevo....
"....ruská drezína poháněná bosými chodidly vězňů...." :-)))
to určitě myslíte ty vězně z gulagů, jak o nich psal Solženicyn, že jo?
a ještě byste mohla při popisu té ruské hrůzy zmínit ponuré chrámy se strašidelnými popy, donské kozáky a nějaké další výjevy z obrazů Andreje Rubleva.....

Nejsmutnější je, že většinu té slavné vyspělé Evropy strčí Mať Rosíja do dvaceti let do kapsy.....

A pokud jde o ten Váš imaginární "severní průmyslový svazek", kam budete urychleně stáčet kormidlo (kruci, to jsou obraty, Nezval hadra :-) ) - to máte na mysli tento český, mafiány rozkradený Banánistán?

Hahaha - kdo by o nás tak asi stál? Obávám se, že ani ten "jižní ne-průmyslový svazek"
24. 11. 2011 | 13:14

Holubář napsal(a):

Paní Alavrová,
vaše myšlenka je mi celkem blízká. Díky.
Ale i s tím severem opatrně - já tu určitě nechci severskou prohibici. Chtěl bych norská ropná naleziště, ale to je asi přání marné.
A k tomu Rusku - ono to není tak hrozné a občas napsat nějaký dopis tureckému sultánovi by se mi móóóc líbilo (já vím, to byli Ukrajinci a ne Rusové, ale to je většině fuk - je to prostě na východě a tudíž pro ně blbě).

S úctou Holubář.
24. 11. 2011 | 13:41

pgjed napsal(a):

To jarpor:

Ani já bych do Klause nekopal. Ne že by nezasloužil, ale po té, co se nepodařilo zabránit svinčíku na jeho způsob v 1. a 2. vlně kupónové a ve velké privatizaci a v akceleraci korupčního prostředí opoziční smlouvou, je to zbytečné. Je třeba hledat masť na negativní důsledky, které sklízíme. Zabývat se Klausem je ztráta času. Je třeba se zabývat těmi, kteří jej stále někam prosazují.
24. 11. 2011 | 14:41

fass napsal(a):

buď
ropná naleziště + prohibici
nebo
kmotry + pivo

Volím alternativu A
24. 11. 2011 | 14:46

pgjed napsal(a):

To Marcus Agrippa:

Míra stability či nestability ČR závisí v podstatě na dvou typech faktorů. Jednak na tom jak moc či málo jsme zadlužení a kdo drží dluhopisy. To, že s propadem kurzu eura a dolaru půjde dolů i koruna nás v některých ohledech nemusí trápit, snížíme-li energetickou závislost a orientaci exportu i importu drtivě většinově na EU. Jako firma jsme měli nejvíce exportních zakázek v době, kdy byl dolar za 38 Kč.
24. 11. 2011 | 14:51

voroshilov napsal(a):

Aleksandra Alvarova:
UUuzasne,a kde jsou medvedi s balalajkami a vodka ze samovaru,kaviar a mafie?
To u Vas ten basnicky talent projevil se az v Cesku nebo je to jeste pozustatek nemeckeho valecneho kompleksu?
24. 11. 2011 | 14:52

voroshilov napsal(a):

Holubar:
Je to tak hrozne ze to nedokazete ani predstavit!Ani ja ne,ale kdyz to tvrdi frau Alvaresova...
24. 11. 2011 | 14:54

Holubář napsal(a):

fass:
Volíte zbytečně. Ve vámi nastavené konstelaci se nabídka nekoná. To bych já mohl volit aletrnativbu c) víno a ropná naleziště. Hezké sny, pravda....
24. 11. 2011 | 15:05

voroshilov napsal(a):

aga:
Stalin byl internacionalista jenom v ramcich SSSR,jinak idei svetove revoluci Lenina-Trockeho byli jim definitivne zavrhnute,jenom naraznikove staty ve kterych nikdo nenasazoval nic jineho nez povinnou rustinu ve skole(snad jste to prezil?)
24. 11. 2011 | 15:10

voroshilov napsal(a):

Pernik:
Blahobyt severskych statu neni tak jednoznacny-Norsko zije s obrovskych zasobu ropu,Svedsko svoji neutralitou ziskalo za valky velke bonusy z oboich stran(jako Swicarsko)a Finsko pres 50 let profitovalo jako prostrednik mezi Zapadem a Vychodem.
24. 11. 2011 | 15:13

pgjed napsal(a):

To havlíček B:

Mám docela problém odpvědět vám. Co máte proti jezuitům? Všichni, které znám jsou nejenom velmi vzdělaní, pracovití a kultivovaní lidé, ale i velmi lidští a se smyslem pro humor, takže ač jste přívlastek jezuitský zřejmě myslel v dehonestujícím smyslu, já bych jej chápal spíše jako pochvalu. Navíc pokud vím Pavel Svoboda není jezuita, ani terciář, nemůže mít tedy jezuitský úsměv. Znám jej naopak jako vyrovnaného člověka s velmi jemným intelektuálním smyslem pro humor. Možná odtud ten úsměv.

Rovněž s vaším druhým dotazem to není právě jednoduché. Jednak bych si dovolil s vámi nesouhlasit, že "Církev svatá opustila Kristovy ideály", jak píšete, jednak to ani dost dobře není možné. To se může stát jednotlivcům, že takto pochybí, ale církvi, jako společenství lidu Božího těžko. Snad jsem správně pochopil, že vlastně narážíte na církevní restituce. Víte, já si vůbec nemyslím, že znamenají nějaké zadlužování. Tam, kde budou věci vydány v naturální podobě naprosto ne. A tam, kde se má vyplácet dílčí náhrada za zbylý nevydaný majetek, tam budou výnosy z toho zbylého majetku vyšší, než splátky dílčích náhrad. Víte dnes je to tak, že církve sponzorují stát a nikoliv naopak! Nechť se vám to líbí nebo ne. Stát ročně získá a probendí miliardy z církevního majetku a sírkvím dává k dispozici jenom menší část z jejich skutečných potřeb. Naproti tomu církve ze svých prostředků financují podstatnou měrou opravy státních kulturních památek a dávají k dispozici všem, školské, zdravotní a sociální instituce financované rovněž podstatným dílem z prostředků věřících. A to nemluvím o pomoci v mimořádných situacích. Jak by stát řešil, kdyby nebyla pomoc Charity, Diakonie, Adry... Popravdě, zřejmě nebudu sám, kdo má již těch neustálých útoků a ostouzení kvůli restitucím tak akorát dost! Klidně si to vy a vám podobní všechno "nabijte do špic"! My jsme si věděli rady i v dobách kdy jsme od státu neměli prakticky nic. Klidně si to nechejte. My se obejdeme. Vy to ale všechno probendíte, nebo vám to spadne na hlavu, jak bylo a je možné stále leckde vidět.
24. 11. 2011 | 15:16

karel martel napsal(a):

Mac
Nestrčí. Má několik geostrategických problémů, větších než je sama. Tím zvenčí méně patrným je islamizace. Dalšího génia v řešení národnostní otázky po Kobovi na obzoru nevidět.
Taky už nikdo nikdy soustavným plením tak nezdynamizuje státní aparát.
Jakmile jednou mrtvá ruka zahradníka upustila motyčku, odstředivé tendence se nezadržitelně daly do pohybu. Vladimír Putin sice dokázal jakžtakž udržet v haptáku generály, admirály, gubernátory a tančící medvědy, ale jde pravděpodobně o unikátní know-how této jedné osoby. Jakmile jeho ruka povolí, bude následovat ve volné kontinuitě poststalinský vývoj včetně té vodky ze samovaru, kaviáru a mafie (něco jsem v různých hotelech Inturistu z tohohle repertoáru zažil). Nepmani jsou stále připraveni.
Povšimněte si zvláštních zvuků, které teď už dva dny vydává Medveděv. USA se daří úspěšně navigovat Evropu k čelní konfrontaci s jejím největším potenciálním spojencem. Realpolitik.
Kdybych se nebál nějaké opravdu neadekvátní ruské reakce (i když Putin v incidentu s Kurskem ukázal, že opravdu má to, co Topolánek ne), řekl bych svým dětem: Go east.
24. 11. 2011 | 15:23

aga napsal(a):

voroshilov

Ruština mě bavila, a kromě ní si dobře pamatuju na výchovu k internacionalizmu (jsem ročník 51), obrázky různobarevných dětí držících se za ruce byly všude, a příslušný slovní doprovod k nim. A vždy jsem doufal, že se dostanu do Artěku, kde budou pionýři z celého světa. Přešlo mě to až později, definitivně praktiky až teď, když vidím, co to dělá za paseku. Ale uznávám, že to za komouše bylo vše více méně v rovině teoretické, s EU přišli jiní sekáči, ti se nezakecají.
24. 11. 2011 | 15:28

voroshilov napsal(a):

karel martel:
Bravo,bravo mistre!
Islamizace je zajiste hrozny problem,vetsina krestanu uz se nemuze dockat kdyz konvertuje do islamu,a to ze ruske islamiste(az na par skupin v Cecensku a Dagestanu)maji sovetsko-ruske koreny a ne prilezli z Afriky jako novi europane neberte do hlavy.
Narodnostni otazku museji resit predvsim mensiny a pristehovalci pokud chteji zit v jedinem statu.
Aha,kdyz nebude Putina tak co?NATO,prepadeni Cinanu?Jenom jediny Putin pracuje,ostatni sedi na zadku?no to je zazrak ze to Rusko jeste vubec existuje:-)
Medvedev dela spravnou vec,Amici a NATO nas znovu chteji opojit rohlikem,bohuzel pro Vas,Martine-Josef.K casy Jelcina uz davno pominuly,muzete plivat jedem jak chcete,podruhe na falesne sliby nikdo nenaleti,a vy jste ted moc slabe a rozdelene a vyhorela u prdeli Amerika ma svych problemu vic nez dost.
24. 11. 2011 | 15:40

havlíček B napsal(a):

pgjed

Nemá cenu se vracet k staletí se táhnoucí diskusi. Z mé perspektivy vidím hierarchickou strukturu se značnými pekuniárními nároky. Vy kolem sebe vidíte Lid boží. V tomto smyslu znám já spíše členy reformovaných církví. Ty ale polnostmi a velkostatky nikdy neoplývaly, neboť se v prvé řadě staraly o Kristovu pravdu.

"Klidně si to nechejte. My se obejdeme." To je slovo muže. Pokud by to KDU-ČSL přijala jako usnesení, má můj hlas. Jednou, za Josefa Luxe jsem ji už volil. A pak se musel ráno před holením fackovat.
24. 11. 2011 | 15:41

Holubář napsal(a):

havlíček B.:
"...pekuniární nároky..." To je moc hezké a obecně spíše krásně nesrozumitelné. Pecunia nervus belli. Ne jen té horké, ozbrojené, ale i té o mozky lidí.
Souhlasím s vámi a kdyby pgjed dokázal naplnit svůj slib, dal bych hlas lidovcům možná také. Byla by to pro mě premiéra.

S úctou Holubář
24. 11. 2011 | 16:05

pgjed napsal(a):

To havlíčk B:

Vy jste ale skutečně naprosto mimo realitu. Vám naprosto uniklo, že mezi majetkem, který by měl být vydán je i majetek, který potřebují protestanté, to za prvé a za druhé, že vznikla dohoda a to velmi dávno, mezi všemi církvemi, tedy od katolíků přes protestanty a pravoslavné až po židy, že pro zlepšení hmotné situace těch malých církví, dojde-li k restituci, se katolíci vzdají dost podstatné části svého majetku, aby byl dán k dispozici těm menším církvím. Současně bylo všemi církvemi řečeno, že otázka vydání či nevydání restitucí je výhradně morální a právní odpovědností státu. Ten to má řešit, nebo neřešit. Na církvích v této věci žádná odpovědnost neleží! Takže dost dobře nechápu co to tady předvádíte a na co si hrajete?! Je to falešné a hloupé!
24. 11. 2011 | 16:14

havlíček B napsal(a):

Holubář
Slib dlouho nevydržel. Ani se nedalo čekat, že by. Takže víme, v kterém koutě je máme, A tam ať zůstanou.
"Falešné a hloupé." Odkud to jen znám?
24. 11. 2011 | 16:29

pgjed napsal(a):

To havlíček B a Holubář:

Pánové zkoušejí být vtipnými, Ale moc to nejde. A když jsme u těch válek a peněz, zkuste se podívat, informačních zdrojů i necírkevních je dost, k čemu církve ty peníze používají a jaké války vedou. Jsem zvědav jak dobří jste zvědové, jde-li vám skutečně o realitu a ne o plané, předem zaujaté kecy. :-) A nemusíte jít ani řeba do Kalkaty, stačí zústat u nás. :-)
24. 11. 2011 | 17:42

pgjed napsal(a):

A ke slibu: připomínám "...otázka vydání či nevydání restitucí je výhradně morální a právní odpovědností státu. Ten to má řešit, nebo neřešit." Církve se nepochybně zařídí, nechť to dopadne jakkoliv. Nebo snad trpíte dojmem, že ve Francii, Rusku, nebo kdekoliv jinde, kde církve přišly o veškerý majetek, včetně kostelů, ty církve zanikly? Nebo přesdtaly sloužit společnosti?
24. 11. 2011 | 17:46

intoška napsal(a):

Mně to Klausovo antievropanství přijde falešné - vždy´t nás vzdor vlastenecké rétorice tvrdě zaprodávají. ad Řecko - všichni těm chudákům nadávají, ale nikdo se nezmińuje o tom, kolik dodávají Řekové kanónenfutru a taky jaké zadávají obří zbrojní zakázky. Kdyby to nedělali, třeba by měli nejen na třinácté, ale i na čtrnácté a patnácté platy. Je to celé nějaké divné.
ad investice a bombardování - kecy, přečtěte si znovu Střet civilizací (tam to S.H. rozebírá - investice žádné válce nikdy nezabránily, naopak)
aga - náhodou jsem padla na jakousi černohorskou stránku (týkající se Milovana Djilase). Někdo se tam rozčiloval, že musí financovat hřbitov německých vojáků, a přitom neví, kde skončil za války jeho děda - odbojář. Můj komentář - ve všech postkomunistických zemích mají věci tentýž průběh...
24. 11. 2011 | 21:05

Holubář napsal(a):

pgjed:
To je marné, já jsem silně zaujatý a neobjektivní. Černoprdelníky prostě nesnáším, co naděláte.
25. 11. 2011 | 12:50

pgjed napsal(a):

To Holubář:

I lidé různých názorů se mohou navzájem respektovat. A něco jiného jsou sympatie a podpora a něco jiného znalost faktů a respektování faktů, případně to co z toho člověk vyvodí sám pro sebe. :-)
25. 11. 2011 | 14:25

SuP napsal(a):

Holubář -
To mně víc vaděj ty druhý, ty marxisti!
(ale rebelantovi jste to řekl i za mě. Na tom bych neměnil ani písmeno)
25. 11. 2011 | 14:55

Holubář napsal(a):

SuP:
Mně už vaděj úplně všichni. Někdy si začínám vadit sám.... :-)
25. 11. 2011 | 16:01

SuP napsal(a):

Holubář -
To je Uďo nomáuní. Já se snažím hledat ty "perličky na dně", jak jsme to tu onehdy rozvíjeli. Ale ne u každýho je najdu. Má to jednu výhodu - když u někoho vidím, že tam nejsou a nejsou, vím, že jsem je hledal a nenašel. Víc mi vaděj ty, co tvrděj, že tam nejsou, aniž by se pokusili je hledat. Vím, moc to okecávám, ale bez hrubých slov to zjednodušit neumím.
25. 11. 2011 | 16:45

Mard napsal(a):

Holubář napsal: Obávám se, že tak jako se Moskvě podařilo zcela zdiskreditovat myšlenku socialismu, podobně se to daří Bruselu s myšlenkou sjednocené Evropy.

Tohle je myslím věc, která by se měla vytesat do kamene! Ano. Správná a dobrá myšlenka sjednocení Evropy na principu všestranné výhodnosti se dostala do zcela zkarikované podoby, kdy část Evropy nutí jiné části k tomu, co je pro ně nevýhodné. Určitě za mnoho let budeme vrtět hlavami, jak bylo možné souhlasit s tím, že například ČR, známá cukrovarnická velmoc, zlikviduje dobrovolně většinu našich cukrovarů.
25. 11. 2011 | 16:50

Mard napsal(a):

voroshilov napsal: Medvedev dela spravnou vec

Fašista Medvěděv, spíše medvěd medvědáře Putina, který ho drží na krátkém řetězu, je jen primitiv. Co jiného si o něm myslet, když vyhrožuje EU, že jednostranně poruší odzbrojovací smlouvy a na EU namíří své rakety, když se dokončí systém protiraketové obrany?!? To vyhrožuje prosím člověk, který je prezidentem země, který způsobila největší výbuch atomové elektrárny v dějinách, které ztroskotala nejmodernější atomová ponorka, které vyhořela nová atomová ponorka, které vybouchlo několik raket těsně po odpálení a které poslala družici na Mars tak, že nám létá stále kolem země a za chvíli nám spadne na hlavu?!? Tedy jinými slovy země, která je technicky v tak špatném stavu, že pravděpodobně by jim ty rakety ani neodstartovaly z ramp, pokud by vůbec byli schopni je osadit? To je k smíchu!
25. 11. 2011 | 16:58

ddd napsal(a):

VK je PREDEVSIM populista. Dnes adoruje a aplauduje pro narodni stat, ktery vcera nechal rozkrast/ a to i zahranicim/ tak, ze v Klausistanu zustal c echum jen vzduch:
uz je v rukou zahranici i voda/i proto stoji az 80 Kc/m3 z puvodnich 0,6 Kc/m3/
kde mame namorni plavbu/ta byla take nerentabilni, modrasci/ a po vyvozu dreva v kulatine do Ciny/to nasi obchodni bilanci s Cinou urcite zachrani/ budou jeho ucednici prodavat pudu/uz se stalo/ a Lesy CR/prave "se chysta"/, kdyz uz neberu jako
"vyprodej" to "rozdavani" ceskeho majetku svym kamosum a stbakum v "kuponove" a
"manazerske" privatizaci za banksociku po "zhasnuti" a dnes/ nejnoveji/ se uz pustili do rozkradani majetku obcanu sqeez outem po cesku a exekucemi po cesku. To uz musi byt "chudi duchem" nebo zlodeji, kdyz po tom vsem jeste VK to jeho "narodovectvi" zerou.
07. 12. 2011 | 09:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy