Lavírování a schizofrenie české zahraniční politiky mezi Bruselem a Moskvou

11. 12. 2011 | 19:29
Přečteno 2681 krát
V Praze kážou vodu a v Bruselu pijí víno. V Praze nám vláda utahuje opasky, protože je třeba šetřit a dosáhnout tak vyrovnaného rozpočtu. Když ale totéž má Česká republika toto podpořit „shora“ i jako člen mocné Evropské unie, tak je to najednou problém.

Naše ekonomika je navázána pevnou pupeční ekonomickou šňůrou s eurozónou, závisí na ní odbyt našich výrobců, a tím i mnoho pracovních míst. Současný propad směnného kurzu koruny dokazuje, jak intenzivní ta provázanost je. Bude-li se špatně dařit Německu, bude se tím hůře dařit nám: i zde vždy platí, že košile je bližší než kabát. Proto nejen podle mého názoru má Česká republika zájem na silné a stabilní eurozóně, zejména na vztazích s Německem, s nímž nejintenzivněji obchoduje.

Proto je obtížné pochopit to naše lavírování, když snahu o stabilní vyrovnané finance chtějí pevněji zakotvit i země eurozóny: bude-li stabilní eurozóna, budeme i my finančně stabilní, a tak na tom můžeme jedině vydělat.

Anebo ty deklarace o rozpočtové vyrovnanosti jsou jen řeči, které vláda nemyslí vážně? Pokud jde o vážně myšlenou snahu, pak nám nemůže vadit, že Evropská komise ověří, že návrh státního rozpočtu je vskutku vyrovnaný. V tom případě ale výkřiky o hrozbě ztráty rozpočtové suverenity jsou liché. To tím spíše, že (1) nejsme (zatím) v eurozóně, k jejímž členům toto rozpočtové ověřování má směřovat primárně, (2) EU tak jako tak nebude moci zakázat českému parlamentu přijmout jakýkoliv rozpočet. Chápu ovšem, že toto nemusí vonět vládě premiéra Nečase, když je schopna předložit parlamentu rozpočet, o jehož nereálnosti vědí všichni již při jeho schvalování.

Nejde ale jen o pokryteckost našeho euro-lavírování, jež vede Českou republiku v rámci EU do role nedůvěryhodného partnera. Toto okopávání kotníků má i svůj zahraničněpolitický rub. Zeptejme se se starými Římany, komu naše liknavé postoje v EU prospívají. Jasnou odpověď na tuto otázku jsme přivítali nedávno v Praze v osobě ruského prezidenta. Ruským směrem se dlouhodobě snaží českou zahraniční politiku odklonit prezident Klaus. Z tohoto pohledu najednou dostává jeho euroskepticismus brutálně praktický smysl.

Navíc časová blízkost historického summitu EU v Bruselu a ruských námluv Praze nám jen ukázala v nejostřejších konturách českou zahraničněpolitickou schizofrenii mezi Pražským Hradem a Strakovou akademií, mezi Bruselem a Moskvou. Veřejně deklarovaná ruská snaha po obnově SSSR (pod názvem Euroasijský svaz) i totalitní prvky povolebního vývoje v Rusku jasně dokazují, že jde o mnohem víc než o pouhou volbu obchodního partnera. Nebo snad nechápeme, že např. svěřit dostavbu Temelína do ruských rukou znamená posílit naši energetickou závislost na někom, komu jsou ideály demokracie a lidských práv bytostně cizí? Naše slabost v Bruselu nás vychyluje k Moskvě. Řečeno se Shakespearem, zda být na Západě či Východě, to je, oč tu běží.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ghándí napsal(a):

pane svobodo,
je potřeba číst a naslouchat. naše vláda chce vyrovnané rozpočty podpořit a zakotvit ustavní brzdu.
11. 12. 2011 | 19:40

Karel Mueller napsal(a):

Pane Svoboda,

v čem jsme svobodnější než Rusové a v čem si myslíte, že je demokracie v Čechách vyspělejší v porovnání s Ruskem?
11. 12. 2011 | 19:46

Alfa napsal(a):

Pane Svobodo,
přidávám se ke Karlu Muellerovi s toutéž naléhavou otázkou!

Zanechte mediálních klišé a věcně odpovězte.

P.S.: tím spíše, že v první části Vašeho článku jsou jasná a vtipně do spojitosti daná fakta, na něž by vláda těžko odpověděla bez kličkování...
11. 12. 2011 | 19:55

Jiří Metelka napsal(a):

Pane Svoboda,
viděl jste něky na vlastní oči jak se zachází se zaměstnanci kteří nemají šanci si jinou práci najít? Hlavně v menších podnicích. Ti by vám pěkně poděkovali za tu "svobodu" Ano máme wc papír a mandarinky a můžeme cestovat...
11. 12. 2011 | 20:00

resl napsal(a):

"Lavírování" je známá česká taktika ... výsledek 50 let totality, ale co naši furianti to zkusí znovu a znovu.
11. 12. 2011 | 20:09

Jemnický napsal(a):

Autor
Naše závislost na Německu a EU prostoru je dána tím, že nejsme většinou finálními producenty výrobků, ale pouze subdodavatelé.
Že bývalý německý kancléř je zaměstnancem ruské energetické firmy, to nevadí.
Sen o Francii jako evropské mocnosti, také v pořádku, i s rozpočtovým balvanem francouzského zemědělství.
Že do toho chomoutu nechce Británie, ale my bychom měli, to se neřeší.
Lisabon se schvaloval, až se schválil, jak demokratické.
Neefektivní rozhazování peněz evropských daňových poplatníků za dohledu europolitiků a eurobankéřů, to je oč tu běží, Hamlete. Výroba v Číně a čínská chudoba se vyváží do EU.
Útoky na Srbsko, výstavní síň EU zahraniční politiky.
Pročpak se nedodržovala Maastrichtská kritéria? Kdepak udělali soudruzi z EUDÉDÉR chybu.
Čekám, kdy se zakáže angličtina a zavede francouzština.

Husák se cicmal s Brežněvem, Sarkozy a Berlusconi s Muammarem. Jaký je v tom demokratický rozdíl?

Z jedné strany vás chce rozsápat medvěd a z druhé sežrat wolf. To je takový pěkný zenový koan. Jak si s ním poradíte, milý Hamlete?
11. 12. 2011 | 20:12

Josef K. napsal(a):

Milý autore, ne naše ekonomika je povázána pupeční šňůrou s EU, naše kultura ! je napojena na krevní oběh Evropy. o je setsakramentský rozdíl.
11. 12. 2011 | 20:20

resl napsal(a):

soudruzi z eudédér udělali chybu, že vás soudruhy z ksč včas nezlikvidovali.
11. 12. 2011 | 20:22

Josef K. napsal(a):

Otázka Muellera je snad první věc, se kterou s ním musím souhlasit!!!! Prozto je mé přání více EU.
11. 12. 2011 | 20:22

Jemnický napsal(a):

Autore,

kdepak jsou demokratické francouzské stíhací bombardéry, aby pomohli syrskému lidu proti vládnímu teroru? Kdepak je evropská láska k demokracii a touha šířit ji po světě, zejména po světě, kde není ani kapka nafty.
Dobrá rada na závěr a zdarma. Přečtěte si něco o schizofrenii.
11. 12. 2011 | 20:24

David napsal(a):

Eurohujeři se začínají rojit.

Je vidět, že nás čeká jen cesta do pekel.

Copak jsme tak pitomí, že pořád musíme někomu lézti do řiti?

Copak si vůbec neuvědomujete, tu tvrdou pravdu, kterou napsal pan Štern, že fiskální unie, to už není žádná legrace.

Naopak to je začátek skutečné ztráty národní samostatnosti !!!

Protože nejde jen o fiskální unii. Fiskální unie si NÁSLEDNĚ vynutí společnou penzijní politiku, jednotný systém zdravotní péče, jednotný systém vzdělávání, společnou politiku regionálního rozvoje. Co pak zbude na politiku na národní úrovni? O čem pak budou rozhodovat občané ve volbách do parlamentu?

Kde je alespoň nějaká snaha hledat spravedlnost? Proč nedošlo k potrestání viníků krize?

Ti, kteří nás svou neschopností do této krize zavlekli nás teď budou léčit? To je absurdní.

Nakonec na to tvrdě doplatí stejně jen ty chudší státy EU.
11. 12. 2011 | 20:28

ujo napsal(a):

pro Davida:
bojíte se skutečné ztráty národní samostatnosti.

Mohl byste uvést pár příkladů naší skutečné národní samostatnosti v současné době?

Nepište ale ,prosím, o tom, že na Hradě nevlaje vlajka Unie, že vnitro měla/má pod palcem jedna strana a justici druhá, že nebyl došetřen jediný případ korupce
11. 12. 2011 | 20:41

hovorka11 napsal(a):

O potopení EUR se rozhodlo dříve a jinde- v USA. Rozhodl to Bernake z FEDu natištěním dalších utajovaných 16 biliónů dolarů k známým 3,5 biliónů "kvantitativního uvolňování" - vzletný to název pro tisk podvodných nepokrytých peněz.
Takže pane Svoboda, dejte si studenou sprchu, ať se probudíte a pak Vás třeba napadne proč EU je odsouzena převzít americký dluh, který USA pragmaticky převádí na státy používající dolar a zároveň tak pokládá měnu EUR na lopatky. Mám pocit, že těch 80 000 amerických vojáků v Německu má správný smysl v dozoru, aby všichni politici jednali v zájmu odvádění desátků do americké pokladny. USA bezpochyby měnu EUR zničí.
11. 12. 2011 | 20:46

hovorka11 napsal(a):

Uvítal bych ztrátu samostatnosti papaláše z hradu a politiků u nás. Necítím se svobodně pod diktaturou podvodů a rozkrádaček s hrozbou beztrestného zabavení mého majetku na základě falešného dluhu, který stačí bez ověření k výkonu exekuce.
11. 12. 2011 | 20:50

Maximus napsal(a):

Slyšíme to pořád zleva zprava o nutnosti najet na vyrovnané rozpočty, ale nikoho jaksi nenapadlo a pořád nenapadá, že každý rozpočet státu se dělá dopředu a je to pouze ODHAD a předpoklad budoucího vývoje v dalším roce. Takže když se příslušný ministr sekne a nechci žalovat kdo popř. dojde k nepředloženému vývoji hospodářství v návaznosti na okolní svět, tak může být "sekyra" v rozpočtu a záporné saldo hned a nebude to jen pouhých
-0,5%! Tak tohle je naivita na entou. Lepší hospodaření v jednotlivých zemích eurozóny či zemích EU si musí prostě vynutit voliči na svých politicích! Projekt eurozóny byl špatně nastaven a tady bohužel musím uznat, že V.K. má pravdu beze zbytku. Dosud hospodařili politici eurozóny jako nejhloupější sedláci, půjčovali si na dluh a teď by chtěli dělat pořádek a mají tu drzost, že si říkají o peníze i ze zemí mimo eurozónu. Nejdříve Schwarzenberg zase nezklamal a vyjádřil se v tom směru, že bysme jim zcela určitě měli přes MMF poslat pouhých 95 mld.Kč nebo kolik to dělá a poté Sobotka jako malý kluk spočítává, že nyní máme s EU (neplést s eurozónou) kladné roční saldo 40 mld.Kč! Zkrátka kdo dá víc, za tím Sobotka půjde. U Schwrazenberga bych ocenil, kdyby poskytl nezištně část nebo celý Orlík eurozóně a tím by šel všem vládním činitelům současným i minulým zářným příkladem! Ten dědek už mě s..., ale opravdu. Tenhle splachovací žvatlavý človíček by chtěl dělat presidenta ČR? Jo, ještě abych nezapomněl, i za Sarkozyho a Merkelové se jejich země zadlužovaly a nyní najednou oba prohlédli a jsou naráz dobří a zodpovědní hospodáři? To už jsme někde slyšeli, že?
Tak mám najednou takový pocit, že bysme se měli politicky více orientovat na V.Británii, protože se zdá, že si jejich politici zachovali špetku zdravého rozumu, o Sarka Farka loupežníkovi si to nemyslím a Merkelová co zavře jaderné elektrárny o výkonu 20.500MW, aniž by to konzultovala s odborníky platí dtto.
11. 12. 2011 | 20:54

Josef K. napsal(a):

Maximus, prostudujte si data UK, GE, FR, pak pište.
11. 12. 2011 | 21:03

stoppa napsal(a):

Pokud si socdemáci myslí že získají nějakou výhodu podporou eurovýpalného tak se krutě mýlí.
Schwarzenberga chápu, tomu asi slíbili za odměnu post místodržícího na Hradčanech ale co asi tak může získat Sobotka? Schwarzenberga jistě zavčas odvezou do bezpečí, až přetlak ve společnosti která ponese tíhu eurovýpalného vybuchne. Ale Sobotka to nejspíš odskáče.
11. 12. 2011 | 21:07

ujo napsal(a):

To je hodně divné, 22 let jdeme svobodně (spolu s ostatními tržními demokraciemi ) vstříc úspěchu a najednou tohle: je zle, musíme zvolit tu nejlepší ze špatných možností.

Teď mne napadá, co ta vatikánská banka (sv. Ducha?)nemohla by pomoci?
Vypadá to totiž, že bez pomoci zhůry to dobře nedopadne.
Snad těm vatikánským bankéřům svatý Duch poradil a nejedou v těch problematických úvěrech
11. 12. 2011 | 21:11

Kendy napsal(a):

Cituji: "Anebo ty deklarace o rozpočtové vyrovnanosti jsou jen řeči, které vláda nemyslí vážně?"
Odpověď: NAŠE VLÁDA TU ROZPOČTOVOU ODPOVĚDNOST NIKDY NEMYSLELA VÁŽNĚ. To je jasné už od 2.dne panování jeho Veličenstva Nečase a spol.
Ne boje zde ještě někdo, kdo si myslí opak?
11. 12. 2011 | 21:12

Béda napsal(a):

Autore plácáte jak holič v sobotu. Když velký černý otec Ó-bama zavelel, usednul vládce Nečas na aluminiového oře a hybaj do Washingtonu DC na raport. ČR není mezi Evropou a Moskvou. Prezident nemá ve smyslu směřování zahraniční politiky žádné, než proklamativní a celebrální pravomoce. ČR vězí mezi Evropou a USA. A na otázku cui bono = komu vyhovují potíže Evropy potažmo Ruska, je celkem snadná odpověd. Tomu co napustil rakovinu do finančního systému Evropy a těží z toho. Tomu, co chce mermomocí rozklížit Rusko a soustavně jej obkličuje. A to není Rusko. Rusko naopak na potížích Evropy může jenom prodělat. Proč asi Rusko budovalo s Němci podmořský plynovod? Kvůli tomu aby způsobilo plynové výpadky?
11. 12. 2011 | 21:19

David napsal(a):

ujo:

S naší národní samostatností to sice není žádná sláva, ale mohlo by to být podstatně, podstatně ještě mnohem horší, než si to kde který eurohujer dokáže vůbec představit.

Moje životní zkušenost mne naučila, že vždy hledám pomocnou ruku na konci své paže.

Jinak perfektní argumentaci si přečtete na poslední blozích pana Pikory a pana Šterna. Stačí se jen trochu více zamyslet nad jejich zcela precizními argumenty, se kterými já naprosto souhlasím.

Když vidím kam nás kníže nahání, tak bych řval!

Copak jsme nějaké tupé ovce?
11. 12. 2011 | 21:20

antiovce napsal(a):

o národní samostatnost a suverenitu jsme přišli, když se všechno co mělo nějakou cenu rozprodalo cizákům a ještě ke všemu "za hubičku" Těžko můžu být suverénní v domě, který mi nepatří. Že Česká republika potřebuje chomout společné fiskální politiky nepochybuju, ono do nekonečna zvyšovat daně (jen někomu) a DPH, aby bylo na předražené zakázky, nepůjde. Takže jestli si fiskální unie následně vynutí společnou penzijní politiku, jednotný systém zdravotní péče, jednotný systém vzdělávání, společnou politiku regionálního rozvoje a hlavně potírání rozkrádání a snad konečně zvýšení životní úrovně na úroveň Německa tak jsem všemi deseti pro.
11. 12. 2011 | 21:22

Béda napsal(a):

ještě dovětek. ČR není závislé jenom na eurozóně, především Německu. ČR je závislá taky na Rusku. Celá Evropa je závislá na bezproblémovém přísunu ruských surovin. V Evropě si to uvědomují. V ČR zdá se nikoliv. A Rusko je závislé na vývozu surovin.

V duchu se táži. V čem je Evropa závislá na USA? A v čem USA na Evropě?
11. 12. 2011 | 21:34

Maximus napsal(a):

Josef K.
Už jste zase spapal všechnu moudrost, že pane? Posledně vaše vstupy u Pírka stačili.
11. 12. 2011 | 21:35

Maximus napsal(a):

pardon ... stačily
11. 12. 2011 | 21:36

Kryštof napsal(a):

Re - autor blogu
Velice rozumný a realistický blog , bez emocí těch či oněch , ale emoce nezbytně vyvolávající .
Čechy jsou příliš nicotné na to , aby si mohly dovolit provádět samostatnou politiku , která je nutně provázána s ekonomikou . Se samostatnou zahr. politikou mají problémy i takové kolosy jakými jsou USA nebo Rusko , musí brát ohled na jiné , ať už chtějí či ne , natož ta rozhádaná a hospodářsky antagonistická Evropa plná věčně rozječených sobeckých "národoveckých" pidimužíků , ať už se jmenují Belgie anebo Česko , anebo jakkoliv jinak .
Nic jiného než lavírování totiž těm prckům nezbývá .
Jinou věcí je schizofrenická bezkoncepčnost , která je v podání těch ignorantů - tedy "VŠ VIP elity" ČR od roku ´89 otřesnou realitou , ať už se nazývají ti diletanti Havel a Dienstbier anebo Klaus , Zeman , Paroubek Topolánek a jejich Melody Boys . Jestliže za Chňoupka / Husákův ministr zahr./ budilo Československo svými přemety politicko-ekonomickými posměch , tak od r.´89 Česko už svou blbostí nebudí ani útrpnost .
11. 12. 2011 | 21:45

student napsal(a):

Těžko vybírat komu budeme podřízeni. Zkusme to tedy jinak, vyberme si komu budeme rovni.
11. 12. 2011 | 21:51

Holubář napsal(a):

david:
Ano, eurohujeři se nejen rojí, ale také přidávají na agresivitě. To je obvyklé schéma při pocitu ohrožení - útok nebo útěk.
Zatím útočí...
já si mimořádně velmi přeji, aby EU fungovala. Ale je zjevné, že na dosavadních principech to nepůjde. Místo aby mocní přistoupili k jejich změně, jen se zakopávají na pozicích.
Jeví se mi konce nedobré, bohužel.
11. 12. 2011 | 22:05

Jemnický napsal(a):

Kryštof

"Schizofrenická bezkoncepčnost", na to jste přišel sám, nebo je vás víc?
"....rozječených sobeckých "národoveckých" pidimužíků..." nemyslel jste tím Carkozího?
11. 12. 2011 | 22:17

Rusohujer napsal(a):

Pne autore.
Proto říkám společně s Klausem:
"Ano EU je prohnilá a utočící na národní zájem každého státu!"
Jedině když se přimkneme k Velké Rusy naší matičce -tam je náš domov a tam je naše svoboda a budoucnost!"
11. 12. 2011 | 22:18

český maloměšťák napsal(a):

"...Z jedné strany vás chce rozsápat medvěd a z druhé sežrat wolf. To je takový pěkný zenový koan. Jak si s ním poradíte, milý Hamlete?..."
---------------
Asi to celé pronajmem drakovi. Nebo zajícovi ?
Eh - počkejme ještě pár měsíců - a přijde krysa.
Krysa - ano krysa bude to pravé. Zbabělý potkan a vychytralá krysa - to se k sobě hodí. To bude docela dobrý mutant - výsledek jejich páření.

P.S. Státní rozpočet není účetní výkaz.
Škudlit nebo rozhazovat umí každý magor.
V Bruselu se nevymyslela žádná nová kvalita. Nic. Nula. Chcípl pes.
Nikdo občanům nesdělil, že z podstaty věci samé jsou státní bankroty /respektive bailouty států/ cyklické. Jde o matematiku. Na jedné straně rovnice jsou společnosti ovládané šmejdy, hlupáky a parazity, na druhé straně rovnice jsou soukromé pijavice. Parametrem je úrok. Tuto symbiozu občas zpestří války.

Maucta.
11. 12. 2011 | 22:37

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Slabý blog, více agitační než analytický.
Správně podle mne je:
1) nechat € padnout resp. nechat je zachraňovat jiným;
2) usilovat o vstup do tvořící se fiskální unie.
11. 12. 2011 | 22:41

Aleš Z napsal(a):

karel mueller
1. Především v Rusku je násobní korupce, která rozežírá- ekonomickou soutěž,vyšetřování kriminálních činů,
2. V Rusku jsou likvidování nepohodlní novináři, státní úředníci.
3. Veřejnoprávní media jsou hlásnou troubou státo strany.
4. Druhou nejsilnější stranou po státo straně jsou nereformování komunisté, které získali tuším kolem 20% hlasů.¨
Stále nestačí??
11. 12. 2011 | 22:41

intoška napsal(a):

ad david a antiovce
Kdyby se sjednotily penze a zdravot.poj. atd. atd., tak bychom na tom mohli jen vydělat, vždy´t tady nás tvrdě škrtí, jen nás, co všechno táhneme, kolik lidí - z eu i odjinud - na našem systému parazituje!(Jakoby nestačili naši vlastní gauneři.)A krom toho se te´d pokoušejí omezit i svobodu slova. Vždy´t z nás nadělali otroky, a není kde se odvolat. Přitom mají plná ústa národa. Bylo by víc šancí, kdyby byla jednotná pravidla.
11. 12. 2011 | 22:43

vasja napsal(a):

Jedině když se přimkneme k Velké Rusy naší matičce -tam je náš domov a tam je naše svoboda a budoucnost!

Rusohujer.
Tam už neni místo. Němec Rusoj už roky žužlá ucho a vo jinejch věcech ani neradno mluvit.
Asi ste trochu zastydl.
11. 12. 2011 | 22:44

intoška napsal(a):

A s těmi Rusy - všichni se jich bojí, jsou jimi posedlí (aspoň v komentářích, verbálně), ale polovina země jim už fakticky patří.Ne-li víc. Takové trapné plky. A všichni s nimi spolupracují, i v EU, a jak můžou, tak si sami přihřejí polívčičku (narážím jak na Němce, tak na fr.dodávky zbraní). Měli bychom se nad to povznést a bez emocí zhodnotit české zájmy. Kde jsou sakra ty nejlepší české mozky?
11. 12. 2011 | 22:47

bella ciao napsal(a):

V roce 1989 jsem si říkal, že když půjdou karty dobře, vytvoří se v republice dostatečně odborně a odbytově diverzifikovaný Mittelstand.
Jak brzo jsem ale musel pochopit, že parta bankovně socialistických hybatelů české ekonomiky ani Václav Klaus nic takového nechtějí.
Jejich cílem bylo jen převést levnou pracovní sílu produkující pro SSSR na levnou pracovní sílu produkující pro Německo a sami při nucené likvidaci nosného průmyslu zabezpečit své potomstvo na 10 generací.

Jim se to povedlo. My dnes víme, že jsme měli emigrovat hned, jak se otevřely hranice.

Rusko je pro nás obchodní partner jako každý jiný. Je pro nás důležitý zejména tím, že může snížit naši jednostrannou závislost na Německu a zvýšit naše šance na přežití v okamžiku, kdy se skutečné obsahy bilancí německých bank dostanou na boží světlo.

Každý, kdo začne argumentovat tím, že Rusku jsou ideály demokracie a lidských práv bytostně cizí, by si měl uvědomit, že se po iráckých ZHN, Abů Ghrajbu, mučírnách v Bukurešti, Guantánamu, vraždění bez soudu bezpilotními letadly a bombardování civilistů v Libyi prostě jen zesměšňuje.
Je jako ti soudruzi, co za normalizace prsními hlasy deklamovali "Se Sovětským svazem na věčné časy".
Nestojí za pozornost. A nikdy jinak.
11. 12. 2011 | 22:55

skeptický napsal(a):

Nechoď Vašku s pány na led.
Přesně tahle sestava nám nadělila Mnichov.

Tenkrát jsme poslušně stáhli ocas,a dodnes si z nás tady různé nablblé nuly dělají lacinou srandu.

Asi to zopakujem,a budeme cálovat.I taková prdel hřeje,až si jí s námi budou.Pořád bychom se chtěli někam tulit.
Říkám sázet brambory a řepu,přežijem.Nejdůležitější je jídlo.

Parlament bude pochopitelně hlasovat pro,každý další měsíc v ouřadě je jistota.Jest mi blivno.
Železnice k gulagům dostavíme.Proč ji tam stavějí?
11. 12. 2011 | 23:27

David napsal(a):

Holubář:

Já nejsem v principu proti myšlence EU. Já bych si taky přál, aby EU dobře fungovala.

Ale to, že to prosazují nedemokraticky silou (opakováním referend - Irsko, nesouhlasná referenda Francie a Nizozemska apod.), nedodržováním Maastrichtských kritérií.

Prostě tímto způsobem to nejde! Myslet si, že lze násilnickým způsobem vybudovat politicky i ekonomicky jednotnou EU je naprostá hovadina a utopie.

Podle mého názoru je v krizi celý koncept evropské integrace.

--

intoška:

Vždy hledejte pomocnou ruku na konci své paže.

To, že dovolíme chemikovi, aby nás škrtil je jen naše vina!!! Můžeme ho jednoduše hodit do Vltavy.

Ale až nás budou řídit a taky dusit darebáci z Bruselu, tak budete jezdit demonstrovat do Bruselu?

Jen naivka si může myslet, že Francouzům, Němcům, Britům a Italům jde jen o naše blaho. Jak to s námi doopravdy myslí nám už předvedli nejen 29. září 1938 v Mnichově, ale i za posledních 20 let, kdy si z nás udělali pěknou montovnu a zlatý důl na dividendy. Viz nemravné bankovní poplatky, ceny vody, kdy vodárny ovládají Francouzi apod.
11. 12. 2011 | 23:35

Alfa napsal(a):

To Aleš Z:
To nejde komentovat.
Čtete něco jiného než MFD a její pobočky?
11. 12. 2011 | 23:36

český maloměšťák napsal(a):

Zbyněk Matyáš napsal(a):
Slabý blog, více agitační než analytický.
Správně podle mne je:
1) nechat € padnout resp. nechat je zachraňovat jiným;
2) usilovat o vstup do tvořící se fiskální unie.
11. 12. 2011 | 22:41
-----------------------

To je velmi komické. pane Znyňku Matyáši - vy sem vložíte spam/blog Štern/ - a autorovi v tomto spamu vytknete, že agituje.
To je - tragikomické.......
11. 12. 2011 | 23:37

Zbyněk Matyáš napsal(a):

český maloměšťáku,
pokud nechápete argumentaci jiného diskutéra, neměl byste jej osočovat ze spamování. Já jsem reagoval na autorovu větu "Nejde ale jen o pokryteckost našeho euro-lavírování, jež vede Českou republiku v rámci EU do role nedůvěryhodného partnera". Nemohu za to, že je věcně o tomtéž jako Šternův blog, byť v opačném gardu. Není to poprvé, co nechápete, nerozumíte a kecáte.
11. 12. 2011 | 23:57

Karel Mueller napsal(a):

Aleš Z.:

K Vámi uvedeným bodům:

1. To snad nejde ani ryze matematicky.
2. Je třeba uvést konkrétní fakta: Kdo, kdy a proč. U nás nejsou likvidováni (alespoň zatím, pokud vím), protože ať napíší cokoliv, tak se nic neděje.
3. U nás je hlásnou troubou koho? Zahraničních vlastníků medií nebo ještě někoho jiného?
4. Proč to uvádíte? Co je to nereformovaná? Znáte její program? Myslíte že je echt projev demokracie ji zakázat?

S naprostou určitostí mohu říct, že v Rusku záleží na tom kdo vyhraje volby a to hodně. U nás ne. Co to vypovídá o stavu demokracie můžete posoudit sám
4.
12. 12. 2011 | 01:30

Josef K. napsal(a):

Maximus. Snad si kupte kurz tvůrčího psaní, měkké i na konci lépe vystihovalo kvalitu odpovědi.
12. 12. 2011 | 02:54

Karel Mueller napsal(a):

David:

Víte o nějakém civilizovaném státě, který by prodal do zahraničí vlastní vodárny?
12. 12. 2011 | 03:04

David napsal(a):

Všichni Eurohujeři,

EU se dříve nebo později zcela jistě rozpadne!

Už je to tady!

--

Parlamentní listy - 12.12.2011:

"Farmaceutické firmy tlačí na stát, aby radikálně zvýšil ceny léků, zhruba

na německou úroveň.

Kdyby tlaku neodolal, znamenalo by to zhroucení celého systému zdravotního pojištění, jeho krach. Většina pacientů by navíc na léky vůbec neměla," řekl ParlamentnímListům.cz šéf České lékařské komory Milan Kubek..."

http://www.parlamentnilisty.cz/rss/zpravy/Nejvyssi-lekar-promluvil-o-nestesti-ktere-ceka-chude-pacienty-216658

--

Co nás čeká v "jednotné" EU?

Německo 3 krát vyšší kupní síla než u nás. Ale stejné ceny elektřiny, pohonných hmot, léků apod. Telefonní a bankovní poplatky, ty ale nepůjde snížit, že? Takže už se těšme a co nejrychleji nastupme na potápějící se Titanik. Podle našeho "knížete" si tuto krásnou budoucnost musíme pojistit 90 miliardami, aby nám neujel ten vlak do ráje.
12. 12. 2011 | 07:45

jarpor napsal(a):

"Nebo snad nechápeme, že např. svěřit dostavbu Temelína do ruských rukou znamená posílit naši energetickou závislost na někom, komu jsou ideály demokracie a lidských práv bytostně cizí? Naše slabost v Bruselu nás vychyluje k Moskvě. Řečeno se Shakespearem, zda být na Západě či Východě, to je, oč tu běží."

Mno... z výše uvedeného ... chápu správně, že svěřit dostavbu Temelína francouzům a amíkům znamená posílit naši energetickou závislost na někom, komu ideály demokracie a lidských práv jsou sice více vlastní... leč jejich uplatňování má jistý, ve vztahu k EU všemi deklarovaný - demokratický deficit ?

A chápu dobře, že je zbytečné vlastně vypisovat tendr v této věci, protože ať tuto realizaci bude provádět ten či onen, vždy budu moci použít argument, že se kloním k tomu či onomu... tedy autor má jasno o tom, kdo by měl tuto dostavbu dostat ?

Nemohu se zbavit dojmu, že káže vodu a pije víno... spíše autor, když za lavírování považuje postup Nečase...
ovšem postupy jiných zemí, nečlenů eurozóny, kteří nejprve na místě samém cosi podpoří, aby druhý den svou podporu vzaly zpět se stejnou argumentací jež vyslovil Nečas...
Či snad autor tuto skutečnost pomíjí... ?

Lituji, palec dolů, autore. Stran dostavby i údajného lavírování... Dopředu horovat za něco, /tedy nelavírovat - Vašimi slovy/, co teprve na daném sumitu "leze" z dua Sarkozy-Merklová, při existenci Paktu stability, Lisabonské smlouvy /o které výše uvedená prohlašovala, že je to tak dobrý dokument, jež nebude potřebovat desetiletí změny/... a dalších dokumentů stvrzených podpisy všech 27 států EU bych za moudrý postup nepovažoval. A za demokratický ze strany zástupců našeho státu na tomto setkání už vůbec ne.

Nevím jak činíte Vy, leč já taky podepisuji pouze to, co je jasně napsáno a pokud se to dotýká nejen mne, ale např. rodiny, pak až po debatě nad tím psaným s blízkými...

Hezký den
12. 12. 2011 | 07:57

Maximus napsal(a):

Josef K.
Hlavně, že Vy všechno máte kvalitní a tvrdé, vč. pravopisu oslíčku hádavý, pardon pane docente.
12. 12. 2011 | 08:25

myrta napsal(a):

Ano,být samostatný a nezávislý,toť krásná vize euroskeptiků.Ale položil si někdo otázku-máme na to ? Policky?Fiskálně? Nemáme.Politicky už vůbec ne s touhle vládní korupční squadrou a díky jí ani fiskálně.Jakou jinou možnost tedy máme?
12. 12. 2011 | 10:01

xxx napsal(a):

http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/zednarsky-boj-o-hrad-zacal/

http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/hrichy-karla-schwarzenberga/
12. 12. 2011 | 13:14

JARLE HALSNES napsal(a):

O Unii mám své pochybnosti. Hodně pochybností. Svobodná suverénní Česká vláda (jakákoli) je jistota. Jistota, že dokáže vymyslet ještě stokrát debilnější věci, než největší seky EU.
Žádná z českých vlád neudělala dobře prakticky nic. Od plyšáku uplynulo dvaadvacet sladkých let a člověk stále slyší, jak za to či ono mohou léta totality, úplně stejně, jako za komančů, když jim jejich "úsilí" kazili imperialisti.
12. 12. 2011 | 13:21

Cestovatel napsal(a):

Karel Mueller:

V Rusku o všem rozhoduje jeden člověk Putin, kterému celý státní aparát jen přisluhuje. Neexistuje žádná možnost jak vládci Kremlu odporovat. U nás je hned několik možností Ústavní soud nebo Senát). Každý kdo řekne jen křivé slovo proti Putinovi né proto že by se něco dělo. To v Rusku skutečně nehrozí ale proto že si někdo dovolí odporovat Putinovi.

Pokud se vám tak moc v Rusku líbí tak se tam nastěhujte a uvidíme jak se vám tam bude líbit
12. 12. 2011 | 13:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy