Kardinál Vlk mluvil o zmrzačeném veřejném životě

06. 07. 2012 | 18:14
Přečteno 3943 krát
Nezaznělo na Národní svatováclavské pouti v září 2011 ve Staré Boleslavi; chybělo to v rozostřeném prohlášení České biskupské konference k situaci ve společnosti z dubna 2012; nesnesitelně se o tom mlčelo i při jiných příležitostech; ale ozvalo se to konečně na Velehradě v rámci slavnosti sv. Cyrila a Metoděje 5.7.2012, a to z úst emeritního arcibiskupa pražského Miloslava kardinála Vlka: jasné hodnocení stavu dnešní společnosti a politiky.


Kardinál Vlk byl kazatelem před mnohatisícovým zástupem, v jehož prvních řadách zasedli členové vlády – ministři Kalousek a Drábek. V jejich přítomnosti konečně kardinálovými ústy zaznělo z katolického tábora jasné „ano, ano – ne, ne“, zřetelné pojmenování stavu věcí: kardinál varoval, že oddělování víry a duchovních hodnot od veřejného života vede k "nebezpečí, že veřejný život bude zmrzačen a podlomen, jak jsme toho svědky právě dnes" (shrnutí promluvy zde).

Tento blog píši pouze proto, aby kardinálova slova nezapadla. Odolám proto pokušení vyložit, co tím zmrzačením veřejného života mohl mít na mysli. Důležité je, že i jiné kritické hlasy – odbory (viz např. zde), některé neziskové organizace a menší politické strany (viz např. zde), ale překvapivě i podnikatelé (viz např. zde) – dostaly v citovaném varování sjednocující svorník, a to od morální autority, která má taková hodnocení v popisu práce.

Možná to přišlo později, než bylo třeba, ale doufejme, že ne zcela pozdě. Doufejme ale hlavně, byť asi naivně, že v tom početném zástupu velehradských poutníků kardinálova slova pronikla do mysli zejména těch z přítomných, kteří za stav naší společnosti nesou nejvyšší odpovědnost.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Venca Pryč napsal(a):

Ale jděte, naivo z Topolánkovi vlády, která tomu demoralizování dala forsáž!
06. 07. 2012 | 18:24

Občan napsal(a):

Tak to se tam sešla ta správná "Triada". Svůj k svému - sociální sadista, zloděj a hyperpokrytec.

Japa se to stalo, že katolíkům "náhle", v pol. 19. století, přestalo vadit, že Cyril s Metodějem byli východního ritu a tudíž pro katolickou církev jako svatí nepřijatelní?

A japa to bylo se stanovením data na nesmyslného 5. července (1880), když na Moravu dorazili na jaře (v květnu) a Cyril zemřel 16. února ? Že by Jan Hus?
06. 07. 2012 | 18:54

Kvakin napsal(a):

Pane, jestli se hádají Vlk s Dukou, neznamená to, že Vlk je teď s odboráři, neziskovkami, údajně (dnes) opozičními lidovci atd. On ho Duka zase srovná, třeba poukazem na postupující chorobu jménem dementia senilis svého ctihodného předchůdce v roli primase pražského.
06. 07. 2012 | 19:19

Holubář napsal(a):

Občan mne předběhl jen o fous.
Vlk kázal pro kalouska a Drábka.
No, to je mi sešlost.
Držte si peněženky.
P.S.: Autor zešílel? Flanďák jako "sjednocující svorník"! No nazdar, Sokolové.....

Pane Stejskale,
to nebyl atak, ale bezradnost.
Když se pokouším vložit text pětkrát a marně, a tak to celé vypnu a zkouším znova a zase marně....
Já jsem počítačový negramot (BFU) a tak to nechápu.
Díky za nabídku přes e-mail, ale už je to pryč. Internet je, zdá se, rychlé médium. Kdo jen chvilku stál, už stojí opodál :-)
06. 07. 2012 | 19:24

gaia napsal(a):

veřejný život bude zmrzačen a podlomen pokud do všeho budou strkat nos pánbíčkáři a všude vnucovat svoji pokryteckou politiku. A pokud s nimi půjdou ruku v ruce Topolánkovi pohrobci.
06. 07. 2012 | 19:30

aga napsal(a):

Nikdo nechce oddělovat víru a duchovní hodnoty od veřejného života, je ale třeba oddělit to klíště CÍRKEV, a to velice rázně, od státní kasy a dalšího státního majetku. Duchovní hodnoty a církev už dávno nejsou spojené nádoby.
06. 07. 2012 | 19:43

taky pokřtěný napsal(a):

Ano, sví ke svým. Církevní pupkatí darebáci, co okrádají, podvádí a lžou v církevních restitucích, teď budou jedna ruka se zloději, co pumpují stát přes veřejné zakázky. Nevím, jak dlouho ještě vydrží mrzačit "zmrzačený veřejný život", ale pokud by existovalo Peklo, už by tam Vlk i se svými kumpány dávno byl. Před Bohem, který se za ně musí stydět, své jednání antikomunistickými kecy nevysvětlí.
06. 07. 2012 | 19:53

Konrad napsal(a):

" Tak jak hejno krkavcu snesli se na tuto zemi, aby vyklovali kazde zrnko zlata a stribra. Nemaji slitovani. Jejich srdce zjedovatela touhou po bohatstvi, se vsim kupci, vsechno prodavaji" .. To jsou slova Jana Husa jehoz vyroci upaleni si dnes pripominame. Jeho slova jsou stale aktualni, proto ho katolicti potentati tak nenavidi... To ze si Vlk a spol. na sve shromazdeni pozvali ekonomicke zlocince Kalouska a Drabka, ukazuje, jakou cestou se katolicka cirkev vydala.
06. 07. 2012 | 20:17

Oranžáda obecná napsal(a):

taky pokřtěný......vy píšete, člověče, o těch pupkatých prelátech, jako Mistr Jan Hus. Myšlenkově jste tak nastejno, tudíž máte 600 let zpoždění....
06. 07. 2012 | 20:25

Oranžáda obecná napsal(a):

\Konrád..........to nejsou slova Jana z Husi, ale projev okresního tajemníka KSČ.
06. 07. 2012 | 20:27

Nevěřící napsal(a):

Aktuálně k výročí mučednické smrti Mistra Karlovy University Jana Husi dne 6.7.1415 v německé Kostnici :
Církev katolická se za 600 let nedokázala omluvit českému národu za spáchání "justiční vraždy" (tak bychom to dnešním právem nazvali,) a od toho se odvíjí tradiční odklon obyvatel české kotliny od církve a duchovnosti obecně. Přitom tento obhájce Ježíšovy pravdy měl být už dávno prohlášen za svatého !!
06. 07. 2012 | 20:29

Sladký napsal(a):

Oranžáda- dáváte najevo svoji nevzdělanost- ostatně ne poprvé.Přidám -speciálně pro vás- ještě jeden citát z Husova chystaného proslovu ke koncilu: "Výši peněz bude úměrná milost". Přečtěte si ten dokument, jistě se na netu dá najít.
06. 07. 2012 | 20:42

AoFeor din napsal(a):

Další citát z Jana Husa: "Co tě nezabije, to tě aspoň nasere."
06. 07. 2012 | 21:01

Analytik napsal(a):

Vyrovnání státu s církví?
Nebo si jen hříšník Kalousek kupuje od církve odpustky a několik pokolení Čechů to bude za něj splácet?
06. 07. 2012 | 21:01

schlimbach napsal(a):

Víru si může každý nechat a vyznávat, jak je mu libo. Nepotřebuje k tomu ale žádnou instituci, ani tu s prackami od krve a plným panděrem cizího majetku, lačnící po dalším soustě. Vlk a morální autorita? Pane autore - možná pro vás, mě do toho ale netahejte.
06. 07. 2012 | 21:04

Sladký napsal(a):

"Recko zahájí rozsáhlou privatizaci." A je to tu. Další čítankový případ uplatnění Fiedmanovy "šokové doktríny". Vyvolat krizi, chaos a za babku zprivatizovat... fungovalo to i v Rusku za Jelcina a tuším Čubajse. Putin to zarazil, odtud ta zuřivost a pomlouvačná kampaň "demokratů".
06. 07. 2012 | 21:09

Konrad napsal(a):

Pavel Svoboda- Jste si zcela jist ze Vlk ve svem projevu narazel na vladu ? Myslim ze katolicka cirkev si to z vladou nebude chtit rozhazet, kdyz ta pro ni tak udatne bojuje za cirkevni restituce.. Ve stredu nekolik cirkvi, v cele s biskupskou konferenci, a kardinalem Dukou, vydali prohlaseni ve kterem utoci na levicovou opozici, a vini ji ze blokovanim cirkevnich restituci rozdeluji spolecnost a vyvolavaji proticirkevni nalady.
06. 07. 2012 | 21:13

Marek Kobera napsal(a):

To Oranžáda: Mistr Jan Hus psal o sobě?

To Nevěřící: To sotva.

To Sladký: Dnes každý může psát kraviny. To se v 15. století tak netolerovalo.

To Občan: Máte v tom nějaký zmatek. Slovanští věrozvěstové se slaví církevně 14. února, kdy sekulárníci slaví Valentina. K přesunu na 5. července došlo již v roce 1863 na popud Bedřicha Fuerstenberka, olomouckého arcibiskupa mj. kvůli postní době a Husovi. To už ale neplatí. Vám nějak vadí východní rity? V 9. století, ani dnes, nějak většině lidí nevadily...
06. 07. 2012 | 21:27

Marek Kobera napsal(a):

To schlimbach: Vy věříte ve stát?
06. 07. 2012 | 21:29

Sladký napsal(a):

Vlk v rouše Beránčím aneb kouzlo nechtěného.
06. 07. 2012 | 21:32

taky pokřtěný napsal(a):

oranžáda obecná
Pozdě, ale přece, rozhodně však zcela aktuálně k dnešním dnům. Zdá se, že středověcí klér se měl stejně dobře jako Duka.
Vlk mluví něco o zmrzačeném veřejném prostoru, přitom moderní veřejný prostor je založen na názorové pluralitě, ne na inkvizici, kterou církev nikdy nezrušila. To ale člověk bez vzdělání, který zná jen vševysvětlující antikomunismus, asi ani nepostřehl. Vůbec se nedivím, že takové hlavy ve Francouzské revolouci lidé nosili na kůlech. Já jsem se možná zpozdil za Husem, ale církev zaspala dobu. Pokud chtějí podnikat s církevním majetkem, nechť si založí obchodní společnosti a nehrají si na Pánaboha. Pokud chtějí církevní majetek užívat jako dosud, nechť nežádají restituce. Buď jedno nebo druhé. Pokrytectví, okrádaní jiných a obchodování s vírou Bůh nepředepsal.
Pokud vím, moderní stát západní civilizace je sekularizovaný stát. To je stát, kde se církev nepodílí na moci (to je pravý význam dnes zkreslovaného "oddělení církve od státu"). Jak to, že se církev vyjadřuje k věcem veřejmým, to už jsme zase ve středovědu? Kdy si založí politickou stranu?
Stále mě udivuje, jak ti největší darebáci ze sebe dokáží bez uzardění dělat "mravné" bohabojné svaťoušky. Dnešní reprezentanti kléru jsou v tomto naprostí experti.
06. 07. 2012 | 21:33

malej jarda napsal(a):

Vlk byl nečekaně ostrý, ale ke komu vlastně? Vždyť nic konkrétního a to ani náznakem nezaznělo. Pouze obecné fráze o rozkladu společnosti. Takové ty havlovské řeči. Proč se pan Vlk neodvážil to všeobecné zlo trochu rozklíčovat. S Dukou - "Klausem" v zádech a Kalouskem naproti, tu odvahu nenašel. Jinak očekávám, že svatováclavská pouť ve Staré Boleslavi bude plně v režii moravských duchovních.
06. 07. 2012 | 21:35

Sladký napsal(a):

Svěřit řízení státu těm, kteří tvrdí,že stát je nejhorší hospodář je v podstatě totéž, jako vybrat si za řidiče autobusu člověka který zastává názor, že autobus je nejnebezpečnější dopravní prostředek a že havárie je nevyhnutelná.
06. 07. 2012 | 21:35

stejskal napsal(a):

Pane Holubáři,

já to nebral jako atak. Skutečně nevím, čím to může být (občas někdo hlásí, že se mu to stane, ale už dlouho jsem to nezaznamenal). To, co jsem nabídl, je to jediné, co s tím mohu dělat. Není v tom nedostatek dobré vůle, ale jsem na to krátký (ani naši IT mi zatím nikdy s tímto nedokázali pomoci).

Hezký večer.

Libor Stejskal
06. 07. 2012 | 21:43

Oranžáda obecná napsal(a):

taky pokřtěný.......odluka církve od státu bude možná tehdy, až stát navrátí ukradený majetek. Co bylo ukradeno, musí se vrátit....vy to ovšem vidíte po komunisticku, co bylo ukradeno, musí zůstat zloději . Heslo správného bolševika.
06. 07. 2012 | 21:59

Analytik napsal(a):

Oranžáda obecná 21:59

A to by musela i Mafie vracet státu, co za dvacet let nakradla?
Nebo to se nepočítá?
06. 07. 2012 | 22:04

JF napsal(a):

církev se nechala klausem uplatit a Klaus ji vezme tam kam patří ... je to sice bujná fantasie, ale na tom nezáleží, s čím jiným také církev pracuje ;-) ale furt lepší než aby se nechala uplatit ž.d.m, to by byla teprv potupa.

Ale zas nejde o cíl ale způsob. Což církev nemohla usilovat o grantové financování jako způsob. Jó to by se ale špatně mlaskalo z megadoptů.
06. 07. 2012 | 22:06

mb napsal(a):

to jako obrácení Kalouska ?

to si děláte ... a dál už by to l.s. smazal, tak toho raději necháme ...
06. 07. 2012 | 22:09

Daňový poplatník napsal(a):

To Oranžáda obecná :
Já také souhlasím s tím, aby bylo vráceno ukradené, církve (zejména katolická) by měly vrátit všechno co nakradly, i to, k čemu se dostaly podvody.
Nejjednodušší by bylo státu, ale k tomu by bylo potřeba nějaký zákon, aby si to supové za babku nezprivatizovali.
Těmi supy samozřejmě nemyslím osoby jmenované v druhém odstavci blogu.
06. 07. 2012 | 22:14

mb napsal(a):

AoFeor din napsal(a):
Další citát z Jana Husa: "Co tě nezabije, to tě aspoň nasere."

:-))

Murphyho dilema: je lepší jít na upálení nasranej nebo cool ?
06. 07. 2012 | 22:19

Karel Kubrt bez tchýně napsal(a):

Církev Bohu žel k mrzačení veřejného života přispívá, když neumí jasně formulovat co je správné a co je špatné. Třeba to Vlk myslel sebekriticky, když po léta tvořil kritizované.
06. 07. 2012 | 22:28

pamětník napsal(a):

Řekl bych, že 1) veřejný život po staletí deformovala především církev svatá, a 2) duchovní hodnoty a náboženská víra nejenže nejsou totéž, ale většinou spolu nesouvisejí a mnohdy jsou v protikladu.
06. 07. 2012 | 22:50

Scarabeus napsal(a):

Karel Kubrt bez tchýně:

Jste se rozvedl? Co se stalo s Vaším blogem na iDnes.cz? Zapracovali multi-kulti cenzoři a škůdci?
06. 07. 2012 | 23:01

schlimbach napsal(a):

Marek Kobera

věřím ve svoji víru a v občanskou společnost. Jak vaše otázka souvisí s tím, co jsem výše napsal?
06. 07. 2012 | 23:24

nestranný napsal(a):

Je to strašně groteskní,když kdysi největší Plzeňský vekslák chce kázat
lidem o morálce.Já na jeho místě bych se nikdy ani neopovážil vstoupit do kostela.
Co kdyby náhodou ten Bůh skutečně existoval a začal trestat světské hříchy?
Ale pan Vlk nemá ani obavy a ani morálku.
06. 07. 2012 | 23:25

schlimbach napsal(a):

pamětník
máte 100% pravdu
06. 07. 2012 | 23:25

Rosťa napsal(a):

ŘK církev se u nás neuchytila. Byla vnucena násilím po Bílé Hoře a většinová společnost ji nenávidí. Historicky vzato se nemá čemu divit. To co předváděla za zvěrstva na mnoha lidech v tomto státě stačí k tomu, aby byla postavena mimo zákon. Mimo zákon však byl postaven Jan Hus a po zásluze odměněn. Dobře živený Duka má samozřejmě jiný názor.
06. 07. 2012 | 23:37

husita napsal(a):

církev je mi ukradená. Ať se vrátí do středověku. Chce snad církev tvrdit, že v nekatolické Číně neprobíhá technický a sociální rozvoj lépe než v banánových republikách s katolickými diktátory? Nebo že nekatoličtí Japonci nemají morálku a disciplínu? K ničemu katolické tmáře nepotřebujeme. Jsou to parazité.
06. 07. 2012 | 23:38

obsah napsal(a):

Věřím v Boha jediného trojjediného. Zaplaťte dar loupežníkům třikráte a zbavte se rozumu ať se nebráníte. Nastavte i druhou peněženku a tvář. Slyšeli jste Slovo zboží.
06. 07. 2012 | 23:48

Rosťa napsal(a):

nestranný napsal(a):
Je to strašně groteskní,když kdysi největší Plzeňský vekslák chce kázat
lidem o morálce.Já na jeho místě bych se nikdy ani neopovážil vstoupit do kostela.
Co kdyby náhodou ten Bůh skutečně existoval a začal trestat světské hříchy?
Ale pan Vlk nemá ani obavy a ani morálku.
06. 07. 2012 | 23:25
---------------------
Můžete k tomu napsat víc? Každá kapka pravdy pomůže.
06. 07. 2012 | 23:48

Maximus napsal(a):

Křesťanská církev má za sebou moc pěknou a vypečenou minulost. Uvedu jen pár papežů co jejich sláva dosáhla Slunce!

Štěpán VI. (v úřadu 896-897)
Nechal exhumovat svého předchůdce Formosa (816-896) a s mrtvolou nechal uspořádat soudní proces a byly mrtvole useknuty tři prsty používané k žehnání....

Sergia III. (v úřadu 904-911) měl 14-letou milenku Maroziu. Tento papež neváhal se snížit k vraždám a proslul prostopášností.....

Jan XII. (937-964) spáchal snad všechny možné hříchy. Provozoval v lateránském paláci nevěstinec, spal s vlastní matkou, milenky odměňoval zlatými poháry z baziliky sv.Petra, jednoho z kardinálů nechal vykastrovat,
jiného oslepit, zemřel při sexu s mladou vdanou ženou kdy ho zabil mladý manžel, který je načapal....

Benedikt IX. (1012-1056) jehož život označil později papež
Viktor III. za tak hnusný, odporný a nechutný, že výčet jeho doslova sviňáren nelze zde otisknout.....

Urban VI. (1318-1389) arogantní a krutý člověk, který naprosto postrádal křesťanskou lásku a vlídnost. Např. šest kardinálů uvěznil a nechal je krutě mučit a týrat! Podle některých badatelů prý trpěl duševní poruchou....

Jan XXIII. (1370-1419) tzv. vzdor papež, jeden ze tří, prý to byl tak odporný člověk, že jeho jméno nechtěl snad 500 let žádný další papež ani přijmout.... Až další Jan XXIII. (1881-1963) dal najevo, že tento středověký jmenovec právoplatným papežem nebyl!

Sixtus IV. (1414-1484) učinil hned ze svých 5-ti synovců kardinály, z nichž, Pietro Riario (1445-1474) byl pověstný svým sukničkářstvím a opilstvím. Papež se zaplete také do spiknutí peroti Medicejským ve Florencii a svým povolením tzv. španělské inkvizice dá vzniknout instituci, jež rozpoutá mimořádně krutý teror......

Lev X. (1475-1521) už jeho výrok "když nám Bůh dal papeženství, tak si ho náležitě užijme"! Podporoval sice umění, ale i války a pořádal velké osobní radovánky, proto neváhal zastavit i palácový nábytek či drahé nádoby a příbory. Peníze získával také prodáváním "církevních odpustků" tj. potvrzení o odpuštění hříchů! Díky tomu také vznikno hnutí protestantské reformace!

A jsou tady známé excesy a vraždy upálením a hony na domělé čarodějnice a to známé "A přece se točí", jasně země je přece placka! (-:
........................................................

A takhle můžeme pokračovat, takových vejlupků tam bylo více. Za křesťanskou církví se středověkem táhne jako červená niť, mučení, zabíjení, lhaní, podvody, okrádání a vůbec všechny špatné vlastnosti. Dnes je "úsměvné", že potomci těch co dali r.1415 upálit Jana Husa, se k němu hlásí a oslavují ho! Fakt hnusné pokrytectví, stejně jako nyní chtějí pomocí zkorumpované vlády okrást občany ČR o cca 270 mld.Kč za podivně nastrojené církevní restituce. Jen pro orientaci, církev bude dostávat 5 mil.Kč denně od nás občanů z našich daní! A to se přece vyplatí, že?
Amen a všem zlodějům odpusťme vždyť je dílo Boží!
07. 07. 2012 | 00:13

Rosťa napsal(a):

Maxime, dík za info. Něco je potřeba udělat
07. 07. 2012 | 00:43

stréc Křópal napsal(a):

Tož nervozita stúpá jak voda ve zdymadle.
Na Velehradskó póť dorazilo pré o deset tisíc ovcí méň, než vlůni a v dobách, kdy jim šéfoval Vlk. Co se stalo? Kam se zaběhly?
07. 07. 2012 | 00:59

Buvol napsal(a):

Katolickou církvi už dávno ovladl Satan a proto jim nic nedávat! Ostatně proti církevním restitucím je cca 80 procent občanů, a jestli platí, že hlas lidu je hlas Boží, tak není co řešit .... Apage Satanas !! Dejte ty svý nenechavý pracky pryč z našich peněz !!
07. 07. 2012 | 01:52

Buvol napsal(a):

.... katolická církev nejspíš potřebuje naše peníze na odškodnění obětí homopedofilních kněží .. To nelze připustit !!
07. 07. 2012 | 01:56

Jan Žura napsal(a):

Nevíte náhodou někdo, proč byl odvolán oblíbený slovenský arcibiskup Róbert Bezák, který se do čela trnavské arcidiecéze postavil teprve před třemi lety? Důvodem jsou prý výsledky letošní kontroly Vatikánu, vedené českým biskupem Janem Baxantem.
07. 07. 2012 | 04:05

Ferda napsal(a):

Cituji autora: "Doufejme ale hlavně, byť asi naivně, že v tom početném zástupu velehradských poutníků kardinálova slova pronikla do mysli zejména těch z přítomných, kteří za stav naší společnosti nesou nejvyšší odpovědnost."
Ti přítomní - m.j. Kalousek a Drábek a spol.- nemají nejmenší šanci, aby jim do správných míst (tj do oblasti mozku) cokoli rozumného proniklo, mají jej totiž naprosto vylí...ý.
07. 07. 2012 | 06:24

Bohumil napsal(a):

To Maximus: Díky za připomenutí těchto historických událostí, o kterých málokdo ví či přemýšlí. Osobně razím názor, že z minulosti se mají lidé poučit a ne ji opakovat či "vylepšovat" (zde myslím negativní vliv. Osobně jsem naprosto od začátku proti církevním restitucím, m.j. i proto, že Vámi popsanou historii církevních "nadlidí" znám. Škoda jen, že málo lidí čte a prostě NEVÍ. A naši političtí papeženci nechtějí vědět a nechtějí ustoupit.
Otázkou zůstává, jak tomu všemu zabránit.
07. 07. 2012 | 06:31

Moliére napsal(a):

Na Velehradě bylo asi o 10 000 méně lidí než vloni.
Sokolové měli asi o 6000 méně cvičenců a asi o 50000 méně diváků. Copak se to vlastně děje. Lidi už nemají na jízdenku a na svačinu s sebou???
07. 07. 2012 | 06:44

Milan napsal(a):

Kázání/homilie/ kardinála Vlka na Velehradu patřílo mezi ty slabší,které zvládne každý vesnický farář.Církevní restituce jsou velmi složité a jejich načasování nepatří do nečasu.Katoličtí biskupové ustoupili ostatním ženatým kněžím v ostatních církvích za jejich financování platů.Průměrný plat pastora je jako plat st.úředníka u kat. kněží tomu tak není je podstatně menší,takový nemá ani biskup.Např. na Moravě si vydělá kněz za křty ,svatby ,pohřby a mše.Pro restituce je třeba stanovit plán a rozdělit je podle kat.diecézí a roztempovat je na 10let.Jedna diec. na Moravě dvě v Čechách ,řešení dva roky a u složitějšch případů.pokračovat v řešení.Kardinála Duka byl uražen útokem mladých komunistů to od nich byla nehoráznost a nikdo se jej nezastal.To jste novináři ,bojíte se nějakých spratků,kteří jen plácají do vody.Je to hanebnost.
07. 07. 2012 | 07:15

Jára, největší Čech napsal(a):

stréc Křópal

kam se nám ti čerchmanti poděli?

Umřeli milé děti, umřeli.
07. 07. 2012 | 07:39

jarpor napsal(a):

Maximus

Řekl bych, že argumentace jež jste použil je velmi plochá... a to volím velmi diplomatické slovo...
Jistě - všichni pohlávaři, a nejen katoličtí, mají dost másla na hlavě... leč když se nevážíte do církve skrze papežů, co také napsat něco o práci řádových sester v zařízení pro nemohoucí, ošetřování "beznadějných" případů jež je pro ně posláním...
co také něco napsat o podílu církve na vzdělanost národa v těch dobách, ze kterách píšete o papežích ...

Aby bylo jasno, jsem ateista, proto také jsem pro odluku státu a církví... a proto také pro vyrovnání se církvemi majetkově...
restitucemi.

Hezký den
07. 07. 2012 | 07:45

jarpor napsal(a):

Sorry ... když se navážíte... mělo být..

.
07. 07. 2012 | 07:51

Besser za mříže napsal(a):

jarpor

jeptišky modlící se v kapli úplně kašlali na nemocné a spousty nemocných zbytečně zemřelo, neb jeptišky se víc staraly o boha než o ně.

Obětavá práce jeptišek v zařízeních pro nemohoucí je jen ideologické klišé, nemohoucí potřebují v prvé řadě péči odbornou a kvalifikovanou, než plnění nějakého jeptiščího poslání se za ně modlit

a církev vždy bránila vzdělání a pokroku, nebýt vzporám proti církevním dogmatům, ječtě dnes by děti před tabulí s křížem nad ní papouškovali, že je Země placatá a pod ní peklo.
A odmítám být solidární s církví a nějak se s ní vyrovnávat.

To raději budu solidární s těmi invalidy a budu jim přispívat , aby se jim mohly peníze posílat na jejich vlastní účzty a nemusely mít sockarty.

Ale to nám zas vysvětlil třetí ze svaté trojice(Kalousek duka Drábek), v přímém TV přenosu, že oni nemohou po daňových poplatnících chtít, aby byli solidární s příjemci dávek a tudíž tedy Drábek bude platit ty sockarty zřejmě ze svého.
Aby bylo jasno, jsem ateista, proto také jsem pro odluku státu a církví... a proto také pro vyrovnání se církvemi majetkově...

ale tak nějak také po Drábkovsku. Škrtat, škrtat, škrtat, redukovat, šetřit a po nikom nechtít, aby to museli platit daňoví poplatníci.
07. 07. 2012 | 08:01

jarpor napsal(a):

Besser za mříže

Nevím, vážený pane, co je větší klišé, zda můj či Váš tex.

Proč útočný tón ?
Měl jste někdy jednu řádovou sestru v rodině, že takhle píšete ?
V naší rodině jich několik bylo - pravda v minulé generaci..
Z mého pohledu jste hulvát, když píšete o něčem, s čím zádné zkušenosti nemáte.
A proč se pletete Drábka - to je mi záhadou...
Trhněte si něčím...

Mějte se...
07. 07. 2012 | 08:08

Besser za mříže napsal(a):

jarpor

a nebylo vám těch nebohých žen, kterým byl odepřen ve jménu ideologie a náboženství vlastní život, rodina a možnost sebeprosazení se a vlastního rozvoje, líto?

Líto žen, kterým byly v rozpuku mládí ostříhány vlasy a byly zahaleny do hábitů barvy smrti a jedinou jejich perspektivou, a to neodvolatelnou, byla poslušnost a péče o cizí?

Nevidím ve svém textu nic útočného, ale z vašeho textu je jasné, že jste sobec, který si nevidí na špičku svého nosu.

A proč o Drábkovi?

Člevěk, který před kamerami osparavedlňuje své asociální reformy tím, že nemůže po nikom chtít být s někým solidární , tak na druhé straně chce,, aby byli všichni po dobu 30 let solidární s církví?

A jsem šťastný, že jsme v rodině žádné řádové sestry neměli. Alespoň máme širokou rodinu a nevymřeli jsme.
07. 07. 2012 | 08:18

Panna Orleánská napsal(a):

jeptišek bude dost, až znovu rodiny a mladé ženy z nemožnosti prostě přežít v takto organizovaném světě, budou preferovat celibát a žít v kolektivu - aby na konci života měly alespoň internát a posloužily jedna druhé. -A církev je bude prodávat bohatším "bratřím a sestrám".
Nechápu, jak můžete ještě nyní obhajovat, že někdo vychovává ženy, aby přijímaly úlohu otroka,.. Jediná faktická služba, kterou církev dělá společnosti, je ten vzorec ve vykořisťování života a práce žen - ženský úděl,že.

jarpore, styďte se , proč nenávidíte ženy a přejete jim takovýto mrzký úděl? Úděl jeptišek.
07. 07. 2012 | 08:22

jarpor napsal(a):

Besser a Panna

Jak myslíte...

Těm "našim" vlasy nikdo neostříhal a pokud z rodiny vím, šly do řádu dobrovolně... a upřímně, tu práci s "blázy" nebo s "beznadějnými" případy byste nedělali ani jeden.. Nevím, kdo se více má stydět... já za svoji zkušenost a napsaný názor, určitě ne, Panno Orleánská.

I vy se mějte...
07. 07. 2012 | 08:30

Panna Orleánská napsal(a):

tu práci s "blázy" nebo s "beznadějnými" případy dělá celá armáda zdravotních sester, pečovatelek, pečovatelů a asistentů.

Ale adorovány jsou za to jen jeptišky. Také neblahá práce zvrhlé katolické ideologie, že žena má poslání, úděl apd.

a každá! jeptiška má ostříhané vlasy. Je to součást rituálu. Žena se musí zbavit všeho přirozeného, co ji zdobí a teprve pak smí být nevěstou Kristovou.

A dobrovolně šly až po vymytí mozku. Kdoví, co jste to měli za jeptišky, když nebyly ostříhané a zřejmě jste to jen slyšel z hodně vzdálené ruky.
07. 07. 2012 | 08:42

jarpor napsal(a):

Ne, milá Panno Orleánská.

Já neadoroval nikoho, já jen orpti Maximovi dal jiný pohled...
Všichni kdo se o "blázny" a "beznadějné" starají si zaslouží obdiv...
Jak to bylo s vymytím mozku... nevím... nemyslím si. Připouším, že to byly rodiny velmi věřící a také velmi vzdělané...
Spíše jiní mají vymytý mozek, když je má replika tak "zdvihla"...

Mějte se...
07. 07. 2012 | 08:50

Jan Žura napsal(a):

Abych nezapomněl: Byli Kalousek s Drábkem u zpovědi? Kardinál to určitě nerozkecá.
07. 07. 2012 | 08:57

Besser za mříže napsal(a):

pokud myslíte odluku církve od státu skutečně vážně, tak se bez péče jeptišek budete skutečně muset obejít. Pokud by někde měly existovat, pak jen ve zcela soukromých církevních nemocnicích, zcela nezávislých na státu a jeho financích.

A s tou církevní podporou vzdělanosti jste též k smíchu.

Pokud je myšlena odluka skutečně vážně, pak první odkud by měli vypadnout a vůbec se neotírat, je školství.

Ale oni právě s tím oerují, že ty restituce musí mít na vnucení své ideologie do školství.

V tom je to pokrytectví a farizejství, stejně tak ten dlouhý čas na odluku, 30 let, toho se málokdo z nás dožije a pak se to bude moci pěkně ohýbat.

K žádné odluce za 30 let nedojde, ale platit se bude dál a dál. v tom je ta zrůdnost, proto mne to nadzvedlo.
07. 07. 2012 | 08:58

Holubář napsal(a):

Katolický kněz je nejprospěšnější, když tlačí vozejk v uranovým dole.
07. 07. 2012 | 09:12

jarpor napsal(a):

Hmmm...

"Vnucování idologie /církevní/ do škol"...

No pokud se takle na to někdo dívá, pak je dobré si uvědomit, že islamizace Evropy ani "ideolodii do škol" nepotřebuje...

A jen opravdová "kapacita" se domnívá, že odluku lze provést ze dne na den...

.
07. 07. 2012 | 09:15

besser za mříže napsal(a):

a jen opravdová kapacita se domnívá, že na odluku je potřeba 30 let, což je horizont produktivního věku jedné generace.

Když to šlo na počátku 20 stol. ve Francii okamžitě, dokonce i za feudalismu byl Josef II. razantnější, proč tedy ve 21. století by na to v ČR bylo potřeba 30 let?
07. 07. 2012 | 09:28

preláti do hnoje napsal(a):

ve Slovinsku řekli, nemáme na žádné kompenzace ani náhrady peníze, náš malý národ na ně nemůže vydělat a tak ani neplatí obětem, které uznání dosáhly u Mezinárodního soudu.

To jen v ČR jsou takoví gr´fové, že ač s holým zadkem a každý občan již dluží celoroční průměrnou mzdu, tak jsme tací grófové, že můžeme odškodňovat, restituovat a platit odškodné a náhrady do alelujá.

Však máme ještě v Praze i jinde dost staveb a kulturních památek, které lze prodat různým velmocem za babku.

K čemu však pak budem mít stát a co ten stát pak chce vlastně sparavovat?
07. 07. 2012 | 09:37

jarpor napsal(a):

"Když to šlo na počátku 20 stol. ve Francii okamžitě, dokonce i za feudalismu byl Josef II. razantnější, proč tedy ve 21. století by na to v ČR bylo potřeba 30 let?"

Taky před Josefem II. ve Francii byli komunisti, kteří z vlastnických práv si udělali trhací kalendář, a ten "cirkus" ve vlastnictví po čyřech desítkách let musel Josef II. napravovat, pane Bessere ?

Je dobré vidět věci v souvislostech a neporovnávat neporovnatelné...

Mějte se...
07. 07. 2012 | 09:54

poznámka napsal(a):

jarpor
Člověče ujetá, kdyby neexistovali komunisti, vy byste byl ve své "argumentaci" jak holátko vypadlé z hnízda.
07. 07. 2012 | 10:27

Maximus napsal(a):

jarpor napsal(a):
Maximus

Řekl bych, že argumentace jež jste použil je velmi plochá... a to volím velmi diplomatické slovo...

Zdravím Vás po ránu pane nadkolego. Zajisté ze svého pohledu máte pravdu, řekl bych, že zase Vaše argumentace je účelová. U Vás je totiž hned jasné kam pojede Vaše názorová loď, záleží jen kam plují hlavní vlajkové lodě ODS a TOP09 a pak je tímto směrem také směrován Váš názor. Fakt jste roztomilý. Když tady budu nadávat na EU, hned budu Váš téměř soukmenovec, když se otřu třeba o Přesčase nebo feldkuráta K. tak jste ihned v názorové opozici. (-: Jste takový inteligentnější Rumcajs nebo SuP či hoven. Na Péťu přesčase by se hodilo pár rýmů:

Dříve svazák
a velký rek,
nyní skoro flanďák,
kdo by to do něj řek´.

Jeho rudý tatík byl soudruh a činný v StB,
on tehdy dělal pěkné nástěnky SSM a velebil SSSR i s KGB!
Nyní od je velký kapitálista a pšítel je mu třeba makléř,
Péťovi tahle změna nevadí, má přece ohebnou páteř!

Nyní je rozhořčen a naplněn spravedlivým hněvem,
ať se navrátí církvi všechno co rudí ukradli,
křičí s vyžraným Dukou a zpřízněným 105 členným
spravedlivým parlamentním davem!

Dříve se modlil a velebil brežněvovo obočí,
schvaloval ruské tanky v Praze,
nyní je křesťan a může se každému podívat hrdě do očí,
tím se Péťa vlastně našel a dýchá se mu snáze!

Nyní je křesťan, kapitálista a vládce státu,
kdo by to řek´ když dříve lepil na nástěnku SSM
Husáka s Brežněvem a jiné ksichty soudruhů potentátů!

To není pravda a dobrý fór
křičí zde pravicový Jarpor
mám jiné instrukce z našeho ústředí,
se dnes zase tohle (ne)hodí!
S náma jsou pořád i Píkoviny a Veverky
a modlíme se k andílkům co mají nahé prdelky!

Chtěl bych se dožít u nás příchodu vládce z Číny
pak uvidět šikmé oči Kalouska, Nečase i té Pík konkubíny
pak zajisté umřel bych asi z toho smíchy,
a vícekrát nemyslel na takové kokotíny!

PS.
Jarpore, zajisté máte pravdu, že církev v minulosti neznamenala jen to špatné. Jsou tu díky ní historické záznamy, prospěla také vzdělanosti a i Vámi zmíněná charita a konání prospěšnosti třeba postiženým nebo ve válkách, zajisté lze označit kladně. Ale toho špatného je na její straně rovněž moc a moc. Už jen to, že její výsady
a zvláštní postavení ve společnosti byly hlavně za to, že světská moc na ní požadovala trvalé a neustálé umravňování svých poddaných oveček a už od malička a pěkně jim ohýbat hřbet, rovněž měla od církve díky zpovědím apod. velmi dobré informace o dění ve své zemi! Jo pán se musí poslouchat a je to tak Bohem dáno a chtěno ...... Amen!
07. 07. 2012 | 10:30

Karel Kubrt napsal(a):

Scarabeus:
Zapracovali. Naštěstí mne lze nalézti na ePortálu.
07. 07. 2012 | 10:53

Karel Kubrt napsal(a):

Jene Žuro,
oficiálně je to tak, jak říkáte. Ještě tam patří špinění předchůdce Sokola.
Neoficiálně skončil Bezák ve funkci proto, že i na dnešní volnomyšlenkářskou katolickou církev byl moc velký modernista, který katolickou nauku nebral vůbec vážně.
07. 07. 2012 | 11:00

jarpor napsal(a):

Maximus

No vidíte.. na tom P.S. bychom se skoro shodli... tedy že se nelze dívat na působení církve jen skrze papežů...

"U Vás je totiž hned jasné kam pojede Vaše názorová loď, záleží jen kam plují hlavní vlajkové lodě ODS a TOP09 a pak je tímto směrem také směrován Váš názor."

No, o tom, že má názorová loď je MOU lodí a až potom lze hledat podobnosti s nějakými ideologiemi stran... o tom Vás nepřesvědčím... Ale myslíte si, že kam míří Vaše názorová loď, že není jasné ? Naivko... :-))

Básnicky byste se mohl uplatnit... chce to ovšem pilovat, pilovat, pilovat... Ne každá báseň se povede... to Vám jistě skuteční básníci potrvdí.

Hezký den

P.S. K "poznámce" nemá smysl se vyjadřovat. Fakta jsou fakta. Nebo zde byl někdo jiný, marťani třeba, kteří znárodňovali, vyvlaasňovali... = kradli cizí majetek ?
07. 07. 2012 | 11:00

Desiderius napsal(a):

Kardinál Vlk byl vždy slušný člověk.Nikdy by se nekamarádil s Klausem, jako Duka.Mezi nimi je propastný rozdíl.Je dobře, že pan kardinál Vlk se veřejně vyjádřil k naší téměř zoufalé společenské situaci. Každý hlas je dobrý a potřebný.
07. 07. 2012 | 11:27

Maximus napsal(a):

jarporovi

Omlouvám se za poněkud neuspořádané verše, ale jsem amatér a hlavně na to nemám moc času, jinak by to bylo mnohem lepšejší. Víte ono verši se dá spáchat někdy docela dost srandy a často je to výstižné. Verši se dá dělat legrace i z primitivů a arogantů. Oni často nevědí jak se mají bránit. Zkusím Vám přiblížit tzv. absolutní rým. Opakujte po mě:
Co je z ODS, smrdí jako pes!
Ježišmarjá 09 TOP, já bych do toho kop,
to je pro občany Čech přímo hrob!

Jednou jsem na toto téma měl legrační rozhovor s mojí starou matkou, dnes už atakuje věkovou hranici 90 let!
Říkal jsem jí, maminko, třeba když někdo řekne:
V sobotu a v neděli, bude tma jak v ......, co doplníš?
A ona odpověděla: v kamnech! Tak jsme se tomu docela zachechtali. Zkrátka dáma se v ní nezapřela, ona by sprosté slovo neřekla ani za nic!

Takže pane Jarpore, zkuste nějaký rým, třeba na téma:

Já jsem odkloňovač z ODS,
kradu včera, zítra dnes!

Dříve komanč nebo modrý svazák,
nyní velký kapitálista a podrazák.

Zkuste volně pokračovat.....

Rovněž hezký a slunný den!
07. 07. 2012 | 11:30

poznámka napsal(a):

jarpor
Já jsem u toho nebyl, ale prý kradli i křesťané.
07. 07. 2012 | 11:55

jarpor napsal(a):

Maximus

Ne, já se do veršů pouštět nebudu... mě stačí si je číst...
Od Vás, jež píše, jak je mu jasné směřování mé názorové lodi a zapomíná na fakt, že i jeho z veršů lze směřování jeho lodi jednoznačně vyčíst...

Já tedy jen prozaicky namítnu k odkoňovačům z ODS : Zkuste poveršovat o hejtmanech ČSSD šafářujícíh /jistě "nedkloněně"/ na krajích...

Hezký den
07. 07. 2012 | 11:56

StandaT napsal(a):

Jarpor: bojovat s předsudkama je mnohdy horší než s vírou, že?
07. 07. 2012 | 11:59

mb napsal(a):

Holubář napsal(a):
Katolický kněz je nejprospěšnější, když tlačí vozejk v uranovým dole.

... ty seš koukám pěknej hajzl bolševickej ...
07. 07. 2012 | 12:05

Holubář napsal(a):

mb:
No to jste si mohl vymyslet něco originálnějšího. Čekám na to jako na smilování boží a vy přijdete s takovou banalitou!
Už jste někdy slyšel vyprávět o smyslu pro humor? To vám je taková zvláštní věc, u níž ještě vědci nezjistili, zda je dána geneticky nebo výchovou.
Ale kdo tento smysl postrádá, dožívá se prý nižšího věku. Zkuste se zasmát a třeba vám to pomůže víc, než analgetika.
A smích je prý dobrý i na trávení. Jak jste na tom, netrpíte nechutenstvím?
07. 07. 2012 | 12:32

mb napsal(a):

tak se omlouvam pane holubaři ... :-))

akorat me to prislo jako byste rekl ... ze žid je nejlepší v plynové komoře ...

nevim no ... ale přijměte tedy omluvu ... ( :-))
07. 07. 2012 | 12:36

český maloměšťák napsal(a):

"...Tento blog píši pouze proto, aby kardinálova slova nezapadla. Odolám proto pokušení vyložit, co tím zmrzačením veřejného života mohl mít na mysli...."

No - hlavně že jste /implicitně / nezapomněl vyložit, co je to ta " správná víra.

Ostatně "správně věřících " ....se pod váš blog slétlo jak... - no, také odolám pokušení vložit sem ten aforismus.

K blogu.
Víra /pistis/ je tím nejnižším stupněm poznání. Neodvažuji se tzvrdit, že tím nejméně potřebným...jen si ale myslím, že i tkzv. víra vědce v to, co dosud o předmětu svého zájmu ví, že tedy on věří, že se jednak může dovědět více a jednak že dokáže některé poznatky nejen upřesnit ale třeba i vyvrátit ....zkrátka a dobře, myslím si, že produkty, které pak díky takovémuto modu poznávání vznikají - jsou pro život jedince i společnosti důležitější než hučení zástupu někde pod klenbou kostelu (všimněte si - kostel má střechu uzavřenou - starověká Akademie měla střechu otevřenou - její krovy se protínaly až v nekonečnu.....) nebo tribunou s vrchností v komických oblečcích, které u Ufounů musí budit tak velký smích, že vždycky jak to vidí...tak jim popraskají bránice...proto také nikdy nebyli schopni na Zemi přistát...

Vůbec ona víra v původním slova smyslu - když onu víru zjednodušíte tak, že ji sjednotíte pomocí " správné víry"....tak ji zabijete. Je jedno jak - pod jakým praporem ji sjednotíte. To není podstatné. Důležitý je samotný fakt - že se to vůbec někomu může dovolit a ještě to podporuje z veřejných prostředků. To je přetrvávající omyl - projev toho, že zsataralé myšlení je stále živé.
A tak, když se Hypatie ptali - no, v podstatě jí dali ultimatum...kdy už vstoupí do žad křesťanů (není to dost primitivní , v podstatě pohanský obřad - ono křtění...to jako vezmeme Dr. Hannibala Lectera, polijeme ho vodou z Jordánu, sundáme mu náhubek a řekneme " Jdi , synu, a nehřeš již více...." ????)....no a ona jim odpověděla, že nemůže být součástí nějakého spolku, který vyžaduje to, aby člověk v některé věci bezpodmínečně věřil - aniž tedy by je mohl chtít vědecky zpochybnit, dokázat, že jiný popis je buď stejně validní či validnější...

...tak ji prostě chytli a rozřezali zaživa na kousky.
Holt byla jiná doba - církev tehdy využívala s oblibou nečesané, nemyté lůzy i takto (později si na to najímala ouřady -zadarmo - naopak ještě za to dostávala další aktiva.... prostřednictvmím investitury a šíření strachu z božího hněvu si takovým způsobem na tydle věci najímala ouřady).
Dnes je jiná doba.
Dnes i Mafie volí jiný přístup než v primitivních dobách...místo dávek ze samopalů má své archivy, místo únosů politiků si je kupuje či je ovládá - právě že díky těm archivům. Místo střetů se státní mocí pak tuto moc prostřednictvím politiků přímo ovládá. Politikové pak tvoří a odhlasovávají zákony tak, jak to Mafie chce.

Nevím, zda tedy tkzv. církev /church/ chce jít touto cestou. Někdy mám takový dojem - to třeba když čtu, že se nějaký církevní papaláš prohání ve vojenském vrtulníku nad chudobou a válkou ničenou zemí...anebo když jiný v televizi - na otázku, zda by tedy veřejnost neměla vědět, který že to přesně majetek se rozhodl lid ČEZka, Moravy i Slezska prostřednictvím rozhodnutí lidí jako je Bém, Parkanová, Kalousek, Kocourek, Bárta, Škarka, Šnajdr / ještě že ne Ouzký a Cabrnoch !!/, Kočí.... a např. tunelbáby se svým LIDEM....který je to teda majetek, co tito chtějí coby zástupci lidu vydat....

...tedy když takový kardinál odpoví že jako k čemu by to ta veřejnost měla ??
07. 07. 2012 | 12:38

poznámka napsal(a):

jarpor
Měl bych k vám ještě jednu zásadní výtku. Zapoměl jste mi popřát hezký den.
To se mě vážně dotklo.
07. 07. 2012 | 12:38

český maloměšťák napsal(a):

(pokrač.)

Ostatně "islamizace" se dá provést i takto, že. Takjaksi zevnitř. Prostě začneme věřit a časem - až to bude zase povinné ...si můžeme vymyslet i něco na způsob burky a tak....No a pak si zase najdeme tu kus nějakého práchnivého trámu, tu půl litru moči, jinde zase cár hadru - a můžeme zase vesele začít věřit tolika věcem....že se pak z toho posere ne jeden vědec - ale třeba i dva.

Nemožné ?

Proč ? Vezměme si penetraci dětské duše marketingem a reklamou. Po deregulaci v USA stouply tržby ovlivněné dolarovým hlasování dětí v násobcích - až řádech.
Objevil se termín " the comodifikation of children" /komodifikace dětí/ i coby kontextuální označení produkce reklamou podmíněného chování a to tak, že toto chování se u dětí stává návykem a způsobem života. Je tak obchodováno nejen s dětskými těly /původní význam termínu/, ale i s dětskou duší.

Vymývání mozků v dnešním světě nemá obdoby - a to hlavně " díky" masovosti účinku moderních prostředků šíření informací.
Takže velmi opatrně s nějakými výzvami k opětovnému zavádění té jediné, správné...víry. I děti potřebují od jistého věku mít v sobě vypěstován návyk k pochybování, ke skepsi, ve směru kritického rozumu.
Je smutné, že dospělá část populace toto mnohdy nejen že odmítá, ale dokonce podporuje opačné.

Šalom.

Jednodušeji - těžko uděláte v duši dítěte pořádek tím, když jednu víru budete velebit a druhou popírat. /prosím ty, co si myslí, že takto pak dojde k zpochybňování, relativizaci veškerých etických hodnot radikálního humanismu...aby si dali studený obklad na hlavu...to je extrém, moje předchozí tvrzení nijak nevyvrací a nezpochybňuje to, co jsme uvykli nazývat rodičovskou výchovu - nejlépe neodcizeným příkladem majícím přímou oporu v žité realitě/
Těžko nahradíte neviditelnou ruku rukou boží - vyvolá to jen další zmatky.
je třeba se kriticky stavět jak k jednomu - tak k druhému.
07. 07. 2012 | 12:39

D. napsal(a):

Tady to je jako u Horníčka co je tady legrace!
07. 07. 2012 | 12:42

jarpor napsal(a):

poznámka

Znárodňovali a vyvlastňovali po 48 křesťané ?
Obdivohodná znalost nedávné historie !

Aby Vám nebylo líto ...

Mějte se...
07. 07. 2012 | 12:44

Holubář napsal(a):

mb:
Omluv netřeba, vždyť tady to naše klábosení vliv na běh světa nemá.
Já ten vtip miluju, protože mi ho řekl kamarád kněz.
Ovšem pravoslavný
:-)
07. 07. 2012 | 12:53

mb napsal(a):

ad malomestak : to jako vezmeme Dr. Hannibala Lectera, polijeme ho vodou z Jordánu, sundáme mu náhubek a řekneme " Jdi , synu, a nehřeš již více...."

to mi prave vadilo, když kamos zacal verit ...

bavili sme se o spasení ... tak me prislo blbý ... že máte hypoteticky nějakýho gaunera ... který se před koncem života obrátí a bude spasen(ej) ... a pak máte nějakýho průměrnýho človíčka kterej neni věřící ... ale bude to mít dle krestanske ideologie horší ...

asi by vám řekli, že ten hypotetický hanibal lecter musí svých hříchů upřímně litovat ....

a bůh miluje napravené hříšníky ... hezký den ...
07. 07. 2012 | 12:55

mb napsal(a):

jasan mr. holubar ...
07. 07. 2012 | 12:55

Myšelín napsal(a):

Strefovat se ausgerechnet do jeptišek, které jsou pro církev jedním ze záminek pro její existenci je asi podlé. Mnohé z nich jsou opravdu obětavé a starají se o těžce nemocné, mnohé z nich však, bohužel, propadají pocitu výlučnosti,protože jsou církví manipulovány do postavení nevěsty Kristovy. Myslím, že většina jich je opravdu celkem bezelstná, a tak snadno podléhají i zájmům vychytralých nejeptišek a nejeptišů. Určitě jsou mezi nimi i velmi vzdělané ženy.
V církvi jsou patrně stejné vztahy, jako v armádě. Armáda má smysl jen pokud je určena pro obranu. Pokud je používána pro vpády do cizích zemí, jde o zločinnou tlupu a ti, kteří ji podporují, jsou gangsteři.
Pokud pak vidíme duchovního, jak v bojovém vrtulníku vyzbrojeném samopalem a další válečnou technikou krouží nad územím cizí země, musíme dojít k závěru, že církev je zločinná tlupa též. A jeptišky jsou jen jejím fíkovým listem.
07. 07. 2012 | 14:02

poznámka napsal(a):

jarpor
Původně jste psal, že kradli. Znárodňuje se a vyvlastňuje i dnes.
Pokud o tom nevíte.
07. 07. 2012 | 14:35

český maloměšťák napsal(a):

mb
Nevím proč mě napadl zrovna on...
Docela klidně se dalo napsat že někdo pokropí studenou vodou z litoměřického vodovodního řádu Vlastu Parkanovou a chce jí říct " a teď, dcero , jdi a nehř..." a v tu ránu ona začne zpívat a je po celé té srandě....

Jo - on už starý Konstatntin Veliký věděl, že nikdy není moc pozdě na to, aby si jeden nechal vystavit tu správnou stranickou legitimaci...chudák, neví, že ta jeho legitka už neplatí(křtící Eusebius byl arián).

".....Římskokatolická církev považovala ve středověku za nepatřičné, že Konstantin byl pokřtěn teprve na smrtelné posteli a tento obřad navíc vykonal biskup pochybné pravověrnosti, což bylo vnímáno jako zostuzení papežské autority. V 8. století, patrně během pontifikátu Štěpána II. (752-757), se objevil dokument, nazývaný Konstantinova donace (Donatio Constantini). Podle legendy měl papež Silvestr I. vyléčit pohanského císaře z malomocenství. Vděčný Konstantin se poté dal pokřtít a současně přenechal církvi Lateránský palác. V donaci měl právě konvertovaný Konstantin pověřit vládou nad městem Římem a všemi provinciemi a městy Itálie a Západu Silvestra a jeho nástupce. V době vrcholného středověku byla tato listina přijímána jako základ světské moci papežů, ačkoli byla veřejně označena za podvrh císařem Otou III. Nicméně až v 15. století prokázal filolog Lorenzo Valla, že donace je skutečně padělkem...."

Plótinos tvrdí, že spaseni budou všici, kdo zdárně projdou očistcem /ten v jeho pojetí nepředstavuje smažení, pečení, pálení ...etc etc...ale OSVOJENÍ si základního kompendia ve směru tom, aby se z něj konečně stal člověk..../.
Církev - podobně jako třeba KSČ kdysi toto činila ve směru oprávnění být člověkem nadřazeným těm, co toto oprávnění nemají...církev vydává ty legitimace.
Prý v zastoupení Otce, Syna a Ducha Svatého.

No - představa , že takové legitimace vydávala i v minulosti a to v zastoupení různými hrdlořezy nebo s hrdlořezy spolupracujícími....prostě je zde zcela odůvodněná obava, že takovými zástupci vydaná legitimace poletí do koše hned v přijímači...natož, že by byla brána v potaz při výstupu z očistce.
Ostatně i komouši /Dlouhý, Kočárník..../ včas seznali, že v novém Mafiakapitalistickém řádu se jejich komunistické legitky stanou spíše přítěží než výhodou - a tak je raději hodili do koše sami.
Takový jarpor je o moc chytřejší - on je za ODS v zastupitelstvu coby nestraník.

:))))
07. 07. 2012 | 14:51

mb napsal(a):

to plotínovo pojetí

/ Plótinos tvrdí, že spaseni budou všici, kdo zdárně projdou očistcem /ten v jeho pojetí nepředstavuje smažení, pečení, pálení ...etc etc...ale OSVOJENÍ si základního kompendia ve směru tom, aby se z něj konečně stal člověk..../. /

se zdá být racionální a smysluplné ...

hezky den ...
07. 07. 2012 | 15:03

jarpor napsal(a):

poznámka

No vyvlastňování třeba pro líniové stavby je přece jen něco jiného než vyvlastňování tenkrát pro politický postoj... normální člověk je schopen tento rozdíl pochopit...
A že se znárodňuje... konkrétní příklad, by nebyl, modrá poznámko na štíru s nedávnou historií ?

Mějte se..
07. 07. 2012 | 15:05

Holubář napsal(a):

maloměšťák:
No jen jestli nebyli Dlouhý a Kočárník krátkozrací, třeba by se jim v budoucnu mohla ještě ta legitka hodit, to jeden nikdy neví.
Já ji mám pro sichr v dolním šuplíku u psacího stolu spolu s legitimacemi mého nebožtíka pradědečka. Ten chudý chalupník šel vždycky tam, kam pan statkář. Byl u národních socialistuů, pak ve Vlajce, potom krátce u socdem a nakonec u komunistů. Nikdy mu to ovšem v ničem nepomohlo. Ten poslední pokus neprospěl ani panu statkáři, stejně skončil v Jáchymově. Kdyby mu to někdo prorokoval o pár let dříve, jistě by mu neuvěřil.
Jak říkám - jeden nikdy neví....
:-)
07. 07. 2012 | 15:07

poznámka napsal(a):

jarpor
No , a včem je to jiné. Nebojte se toho slova. Už jste ho jednou použil.
A já jsem vám na to opáčil, že kradli i křesťané.
A co teď, dáme si nové kolečko?
07. 07. 2012 | 15:17

jarpor napsal(a):

poznámka

Obvykle se na otázku odpoví...
Potřebujete nové kolečko ? Tak někde jinde...třeba studiem historie po 48... :-))

Mějte se.
07. 07. 2012 | 15:31

poznámka napsal(a):

jarpor
Historie nezačíná rokem 1948. Já si to , s dovolením, zopáknu alespoň od křižáckých válek.
07. 07. 2012 | 15:44

jarpor napsal(a):

To si zopákněte... a hlavně.. dejte vědět, zda jste v těch "starých časech" se dozvěděl cosi o znárodňování a vyvlastňování... neb domnívám se, že krást... krade se ve všech dobách...

Tak do studia místo klepání pitomin do kláves... poznámko.

Mějte se,
/pořád čekám na konkrétní odpověď, študente.. :-))/
07. 07. 2012 | 16:12

poznámka napsal(a):

jarpor
To že komunisti znárodňovali a vyvlastňovali = kradli, jste napsal vy . Já jsem jenom dodal , v zájmu objektivity, kterou tolik ctíte, že křesťani kradli taky. A tím pádem vyvstává
otázka, jestli je v současné době rozumné vracet, co bylo kdysi jimi ukradeno.

Nevím na jakou odpověď ode mě čekáte.
07. 07. 2012 | 16:56

Nevěřící napsal(a):

Hus před 600 lety kritizoval chamtivost, nenasytnost a lakotu církevních hodnostářů - která se tolik odlišovala od asketismu původních Ježíšových následovníků. A taky ho upálili. Církev svatá, která trestá "mírně a bez prolévání krve" (dle jejích vlastních slov - když je z tebe škvarek, tak pravda krev neteče...!!)
A dneska ?? Ani se neomluvili za mučedníckou smrt Mistra Jana. Nebýt jich, nebyly ani husitské války, tolik dnes očerňované pohrobky Koniáše (co pálil zakázané knihy v 18. století).
Po 600 letech chtějí majetky zpátky, a celej národ (kolik z nás je věřících katolíků ?) se na to bude skládat !!!
Mistře Jene, vstaň a vymrskej je jako tenkrát...
07. 07. 2012 | 17:15

Stařeček napsal(a):

čímpak to pane Svobodo je, že dnes je situace mnohem horší, než před rokem 89. A to nemluvím o roku 68. Můj názor je ten, že kázat lidem bludy nepomůže. Je potřeba jít lidem příkladem a to vy neumíte. Právě naopak. Církev, které jsem i já příslušníkem, je chamtivá a její představitelé, včetně papeže, lidem příkladem nejdou. Podívejte se všichni na sebe, jednáte a vypadáte přesně stejně, jak jste znázorňováni v karikaturách a filmech. Žel Bohu. Měl by na vás opět vytasit meč ohnivý.
07. 07. 2012 | 17:25

jarpor napsal(a):

Študent by měl mít paměť, jinak je jeho študování na...

Neví na co jsem se ptal... když opáčila že i dnes se znárodňuje, tož zopakuji :
"A že se znárodňuje... konkrétní příklad, by nebyl, moudrá poznámko na štíru s nedávnou historií ?

Mějte se a cvičte paměť..
07. 07. 2012 | 17:29

poznámka napsal(a):

jarpor
Koukám, že jdete vždy a zásadně po podstatě.
Banky na Islandu , docente.
A počkáte-li chvíli, bude to ta nejběžnější operace na tom bóžím světě.
07. 07. 2012 | 17:42

jarpor napsal(a):

Ó, to je zase moudro... když jde řeč o církvích u nás... odpovědět Islandem.
Gratuluji.
Myslím, že končím... hledejte to kolečko, které Vám patrně někde chybí, poznámko. A čekejte sama na tu "nejběžnější operaci"...

Mějte se.
07. 07. 2012 | 17:49

poznámka napsal(a):

jarpor
Jste vyjímečný muž. Zase si s váma rád popovídám, docente.
07. 07. 2012 | 18:13

jarpor napsal(a):

"Komplinemty" si, prosím, ponechte pro jiné, poznámko.
Pro mne jich netřeba...

Hezký večer
07. 07. 2012 | 19:04

Carlos V. napsal(a):

jarpore, je docela možné, že církev vykonala v minulosti i dobré věci Budiž.

Různé věci byly v minulosti dobré a užitečné. Ale dotovat nyní církev je stejně nesmyslné jako dotovat dvěma miliardami ročně výrobu petrolejek či veverkovic ruchadla.
07. 07. 2012 | 19:45

jarpor napsal(a):

Carlos V.

Vím, že se v této otázce lišíme zásadně, pane Carlosi V. Také vím, že mnoha jiných otázkách se naopak plně shodujeme.
Byla by to nuda, kdybychom byli všichni stejní, nemyslíte ?
Takže toto naše rozdílné stanovisko je třeba brát na vědomí s tím, že patrně argumenty každého z nás toho druhého asi nepřesvědčí, aby změnil názor.
Proto asi nemá smysl můj pohled, ateisty, vypisovat.
Jsem rád, že Vás zde vidím... a ten rozdílný názor nemá žádný vliv na to, že s většinou Vašich vstupů / i jinde.../ souhlasím.

Hezký večer
07. 07. 2012 | 22:21

JardaV napsal(a):

Etika a právo ve společnosti nemusí nutně souviset s nějakou vírou,a už vůbec ne s církví - kteroukoliv.V žádné zemi na světě,kde dominuje náboženství,není a nikdy nebyl klid,nevládlo tam právo a etika byla je a bude zvrhlá.
Husité začali přijímat i krev Kristovu.Když na to pomyslím v kontextu se Šifrou
mistra Leonarda (Da Vinciho kód),dá se říci,že Husité vlastně uznali nástupnictví
v církvi právě u potomků Marie Magdaleny - v pokrevní linii,v krvi Kristově.Takže
myšlenka v současnosti byla nejméně 500 let stará ...a Husité jasně eliminovali Vatikán - Řím - z církevní správy.A nebyla to myšlenka několika "kacířů",ale
hlásil se k tomu celý národ.Tak proč sem ještě lezou poslové Vatikánu.Že by je lákaly prachy?Víra to jistě nebude,když jsme národ kacířů.A to je vy smyslu katolictví etické???Jistě - účel světí prostředky.
07. 07. 2012 | 22:34

JUDr.Karel Vlk napsal(a):

Souhlasím s panem kardinálem a kvituji i prohlášení biskupů.Že upadá morálka je vidět na příspěvcích uvedených na internetu.Různé iniciativy toho využívají a podněcují k ještě větším vášním. Určitě nejsem.Příspěvek je k článku pana kardinála Vlka.Vy jde ale zavádíte cenzuru.To je ostuda .Signatář Charty 77
08. 07. 2012 | 05:35

preláti do hnoje napsal(a):

když má někdo jiný názor, než zastánci restitucí, hned má nenávistný příspěvek nebo upadlou morálku.

Vlku Vlku, už vidím , jak posilováním dotacemi ze státního zvýšíte svou moc, začnete hned v rámci morálky, pravdy a lásky hned zavádět tělesné tresty a upalování pro názorové odpůrce.

Jiný názor bude ve vašem podání hned nemorální, kacířské a nenávistné.

Právo dštít síru a oheň na nositele jiných názorů, dle vás kacíře a neznabohy, si ostatně osobujete od nepaměti. A vnucovat jim svoji víru ohněm a mečem jste též vynalezli vy.

Katolická církev je zastáncem té největší totality, která na světě existuje.

Horší než ďábel, který chce duši za úplatu a protislužbu.

Církev si osobuje právo na lidskou duši za pouhé sliby a lži.
08. 07. 2012 | 09:51

Sláma napsal(a):

Pan Svoboda si z nás dělá legraci. Vysokému kléru katolické církve jde jen o štědrý dar z kapes daňových poplatníků, který jim Kalousek chystá, a pro jeho uskutečnění se spojí třeba i s ďáblem.
08. 07. 2012 | 11:18

Marek Kobera napsal(a):

To schlimbach: Jenom mě to zajímalo. Vaše vyjádření vypadalo jako od opravdového znalce (českých hospod).

Čemu člověk věří, pro to má být ochoten dost udělat. Aspoň tedy, že se od Vás dá očekávat kvantum práce pro občanskou společnost. To je milé.
08. 07. 2012 | 18:21

Marek Kobera napsal(a):

To preláti do hnoje:

Vy jste příklad naprostého ubožáka, který dostal možnost napsat svoje úchylárny na Internet, který ještě před pár lety byl vynikajícím nástrojem, kde platilo, že člověk svým vyjádřením ho měl jen zlepšit a prospět druhým.

Mohl byste se stydět, kdybyste věděl, co to je.
08. 07. 2012 | 18:27

věřící občan napsal(a):

Duchovní lidé, tedy věřící musí mít svou víru v srdci. Katolická církev za 2000 let své existence, jednoznačně prokázala, že institucionální náboženství je odsouzeno ke zmaru. Není třeba vysokého kléru a prelátů a obrovských katedrál. Ježíš Nazaretský měl pouze opánky a jednoduchou řízu.
Vítězil svými myšlenkami a svými činy. Existence tzv. státu Vatikán a jeho totalitní vnitřní systém je vrcholem popření křesťanské morálky a Ježíšova učení. Mistr Jan Hus a řada dalších představitelů katolické církve byli zlikvidováni, právě proto, že kritizovali tento systém. Chamtivost a snaha získávat stále větší ekonomickou moc je cestou do pekel, tedy sebezničení samotné církve katolické !!!
,
08. 07. 2012 | 22:27

ateisté do boje preláti do hnoje napsal(a):

Marek Kobera

stydět by se měl především ten, kdo chce získávat nadvládu nad lidmi, vykořisťovat je ve jmému víry a ovládat jejich duši.

Stydět byste se měl především vy, kdo agresivně napadá cizí lidi, kteří píší na internet jen pro to, aby se něco změnilo. Aby něco změnil k lepšímu a prospěl druhým.
09. 07. 2012 | 07:08

Karla napsal(a):

Nihil novum sub sole..
Co říkali už staří Římané:
Cum lupus os rodit,amicum quem amat, odit
.. (Když vlk hryže kost, i na druhy spřátelené má zlost)
.. Když má vlk tlamu plnou kořisti, ani své druhy k sobě nepustí..
---------------
Pro lepší porozumění paralela pro dnešek, kdy s vlky už máme málo blízkých, autentických zkušeností:
.. zkuste vzít psu žrádlo, do něhož už se zakousl..
====================
Ze stejně dávné provenience je i sentence, že "pokud se vlk učí žalmy, dostal chuť (pomýšlí, má zálusk) na ovečky":
"Cum lupus addiscit psalmos, desiderat agnos" ..
Jak je vidět, mínění, že ke kněžskému povolání vede nezištnost, nesdílela společnost již dávno, dávno tomu..
=======================
09. 07. 2012 | 12:26

Vlaďka napsal(a):

Víra je soukromá věc, vnitřní pocit který vám nikdo nemůže vzít a je také nesmyslné se o to pokoušet.A takoví lidé , pokud si sz kristova učení vezmou morálku a slušnost, přínosem společnosti.

Na druhé straně církevní organizace jsou už o tisíciletí mocenské organizace, slouží k hromadění majetku a moci, a jsou škodlivé. ˇŠíření Kristova učení je jen jejich záminka jak ovládnout masy.
Všimněte si, Pokud žijete sám slušně v duchu Kristova učení, jszte pro církev nezajímavý. Je zajímáte až pokud pokleknete aohnete hřbet a líbáte biskupovi ruku, pokud se chodíte zpovídat, pokud církvi platíte.
10. 07. 2012 | 08:15

Vlaďka napsal(a):

Víra je soukromá věc, vnitřní pocit který vám nikdo nemůže vzít a je také nesmyslné se o to pokoušet.A takoví lidé , pokud si sz kristova učení vezmou morálku a slušnost, přínosem společnosti.

Na druhé straně církevní organizace jsou už o tisíciletí mocenské organizace, slouží k hromadění majetku a moci, a jsou škodlivé. ˇŠíření Kristova učení je jen jejich záminka jak ovládnout masy.
Všimněte si, Pokud žijete sám slušně v duchu Kristova učení, jszte pro církev nezajímavý. Je zajímáte až pokud pokleknete aohnete hřbet a líbáte biskupovi ruku, pokud se chodíte zpovídat, pokud církvi platíte.
10. 07. 2012 | 08:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy