KyberKocourkov

25. 07. 2012 | 22:55
Přečteno 2456 krát
Kdo v posledních 48 hodinách sledoval události, opět nevycházel z údivu: IT firma, díky níž nefunguje centrální registr vozidel a obsahuje cca 1 milion chyb v databázi, kvůli čemuž hrozí vyhazov ministru dopravy a potažmo další vládní krize, ta stejná IT firma bude odpovídat za kyberbezpečnost české armády. Vyhrála totiž výběrové řízení, protože prý nabídla nejnižší cenu; pokud poskytuje služby jako u centrálního registru vozidel, není se jejím cenám co divit.

Tady ale už nejde jen o korupci ve veřejných zakázkách. Milión chyb v databázi není způsoben tím, že by pracovníci oné firmy ve dne v noci usilovně pracovali a vršili jednu chybu na druhou. Je to o nekázni, kdy nějakému programátorovi bylo dovoleno, aby spustil nějaký improvizovaný proces bez vyzkoušení a hlavně bez možnosti návratu do předchozího stavu. Je to o nedodržování základních technických a organizačních pravidel - opravdu těch nejzákladnějších, která by měl znát a respektovat i ten nejposlednější údržbář u IT firmy.
Znát a vynucovat by tato pravidla měli také manažeři objednatele. Když se sejde nekompetentnost na obou stranách obchodního vztahu, je katastrofa nevyhnutelná.
Mluvit o možné katastrofě zde není přehnané. Kyberbezpečnost podle mých známých IT odborníků nespočívá ani tak moc v kreativitě, jako spíše v pedantském dodržování preventivních pravidel. Dodržování pravidel, i když v daném okamžiku nemáme tušení, jestli právě hrozí nebezpečí a jestli jednotlivé porušení pravidla způsobí problém teď nebo v budoucnosti. Jde o boj ve tmě, k narušení bezpečnosti může dojít nenápadně, aniž by o něm věděli odborníci, natož veřejnost.
Vítězná IT firma u centrálního registru vozidel nám ale v přímém přenosu dokazuje, že právě dodržování elementárních postupů schopna není. Svěříme-li právě jí národní kyberbezpečnost, pak by i ateisté spolu se mnou měli říci: Pán Bůh s námi a s naším KyberKocourkovem. Hlavní je, že fungují mafiánské penězovody – jak dlouho ještě budeme toto trpět?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Maximus napsal(a):

Ale kdeže, firma ATS-Telcom, PRAHA (působící i v Brně) má jenom smůlu, jejich neumětelství by se na ministerstvu obrany vlastně ani neprojevilo, u té naší armády s plejádou pupkatých tatíků co si hrají na vojáčky je to opravdu jedno jestli tam technika IT funguje nebo nefunguje, ale tady s registrem databází aut si hoši naběhli, to není žádná legrace, to už musí dělat opravdu jen zkušení profesionálové. V praxi jsem si všiml, že zejména ve výrobních firmách, které jsou podrobeny tvrdé konkurenci trhu, se blbci a neschopní lidé na vedoucí funkce nedostanou, popř. rychle jsou vyneseni v zubech, ale na "ministěrstvu" či státním úřadu jako jsou třeba městské části, může blb dokonce kralovat a vypadá jako super odborník! A tak to platí i pro celé firmy jako třeba
tahle slavná ATS či STS Chvojkovice Brod, ProMoPro či Viamont.
P.S.
Docela by mě zajímal další vývoj událostí na MD, zda budou trvat (za A)jako mezci na zprovozňování neúspěšného a pomalého systému, nebo se vrátí (za B) k tomu starému systému na MV, ovšem ty následky! Obě varianty s váháním v rozhodnutí jsou velký průšvih! Jo, v takovém Německu by padaly hlavy, ale jim by se to ani snad nemohlo stát, tam stát neřídí nekompetentní amatéři!
25. 07. 2012 | 23:33

Maximus napsal(a):

Jeden na dobrou noc:

Zvířátka v lese se dohodla, že si postaví sídliště.
Vyšlou do města mazanou lišku, aby tedy sehnala potřebná povolení.
Přešel den, dva, tři, týden a liška nikde.
Po čtrnácti dnech se vrátí se staženým ocasem a celá zničená povídá:"35 povolení jsem sehnala, ale to 36, nejdůležitější se sehnat nepovedlo."Poté zvířátka vyšlou medvěda. Není sice nejchytřejší, Ale je nejsilnější, takže by mohl ledacos zařídit, řekla si.
Přešel jeden den, dva, týden a medvěd nikde.
Po měsíci se vrátí vyhublý, vystresovaný a říká: "35 povolení mám, to 36, to prostě sehnat nejde.
Vtom se přihlásí vůl, že by to zkusil ve městě vyřídit.
Zvířátka se pousmějí a praví: "Ty vole?
Když to nezařídila mazaná liška, ani silný medvěd, ty tam nemůžeš přece uspět!"
Ale vůl se nedal odradit a vyrazil do města.
Za tři dny zvířátka po ránu vzbudil velký rambajs.
Vstanou a vidí v dálce vola, jak si to maže k lesu, za zády bagry, jeřáby, náklaďáky s pískem.
Zvířátka se radují a diví zároveň, ptají se:
Vole, jak jsi to dokázal?"
Jednoduše," povídá vůl, "přijdu na úřad,:
otevřu první dveře - spolužák!
otevřu druhé dveře - spolužák!
otevřu třetí dveře - spolužák..."
25. 07. 2012 | 23:38

Michal Hladík napsal(a):

Zdravím člena Ztracené kapely. Ani nevím, zda ještě existuje. Pozdravujte Janu, kdysi Březovskou.
25. 07. 2012 | 23:39

pepa napsal(a):

to maximus

Na úřadech tolik volů není, ale předpisy + zákony + novely navrhují a schvalují idioti v PSP a jejich kmotři!!! A to je masakr! Takové vodoprávní řízení nakládání vodou a stavební povolení na VD s TBD a manipulačním řádem, to zvládnout v ČR téměř za rok nemožné + Územní rozhodnutí a další......!!!

To všechno zakládá na rozvětvenou korupci ve všech státních institucích a orgánech!!!!!!

Na byrokraciii v ČR buď chcípneme, nebo korumpujeme a jak takž něčeho dosáhneme!!!!!!!!!
26. 07. 2012 | 00:44

PK napsal(a):

Tak to končí když se uplatňuje mantra dnešní doby-rozhoduje nejnižší cena zakázky-o korupci nemluvě.Kdyby banky svěřily počítačovou síť takové firmě tak jsou lidi bez peněz.Na vině je zadavatel když si objedná takové amatéry,stejně jako MPSV na začátku roku.
26. 07. 2012 | 02:25

Ládik!!! napsal(a):

Na vině je zadavatel, který vybere blbou firmu jen proto, že neumí vybrat lepší. O těch volech na úřadech to platí. Jsou to zakysaní komunisti a jejich rodiny. V praxi by byli dávno na pastvě. Vypudit je lze jedině tak, že nedostanou nažrat.
Kubice to včera říkal správně - u policajtů odcházejí řadoví indiáni, hustota náčelníků roste; proto v PČR stoupají platy a lidí je míň. V armádě to bude analogické.
Co OSA - sype to?
26. 07. 2012 | 04:51

Maximus napsal(a):

Vážení přátelé i nepřátelé,
kauza "nefunkční registry" a "nový systém IT na Úřadech práce" mají nepochybně jedno společné. Za 22 let podnikání na to mám čuch a moc dobře vím, jak se to dělá a narafičí, leccos o tom opravdu vím, sám jsem se dříve podobných akcí zůčastnil, podnikatelé v ČR to mají opravdu těžké a věřte, že chyba není jen na jejich straně, pokud se nepřizpůsobí, jsou nemilostrně vyhozeni z kola ven! Raději jsem potom začal dělat menší akce cca do 1 mil.Kč, ale s větší četností, než jít do velkých mega akcí kde se o peníze rvou politici, ředitelé a manažeři! Prakticky je u velkých státních akcí v 90% na tom nějak někdo ze státních úředníků finančně zainteresován a účasten. Taková je v Česku praxe už více než 20 let!
Obě výše uvedené akce podle toho co se o tom napsalo a prosáklo ven, vykazuji znaky toho, že někdo z vysokých státních úředníků dostal do "štrozoku" a velmi, velmi pravděpodobně se jedná i oba ministry, kteří z toho mají jistě nemalý profit. Chování a řeči je prozrazují. Jinak v praxi to funguje tak, že vybrané firmy jsou ty správné, kde jsou zaručeny vazby a také cesty, aby se dohodnutý peníz přes různé kanály k těmto lidem dostaly! Často se to dělá tak, že ve výběru jsou nejčastěji tři firmy, dvě dělají křoví (jsou dražší) a ta správná vyhraje. Se skutečnou cenou to nemá nic společného. Pamatuji si na info jednoho známého, který dělal na investicích na vládě nějaký ten rok, a vyprávěl jak to chodilo a chodí, třeba u jedné menší akce firma Eltodo nabízela, že to udělá za 1 mil.Kč, naštěstí to udělala jiná firma za 17 tis.Kč! Tak takové jsou poměry na ministerstvech a st.úřadech, tam se jedná často o vyhazování peněz doslova do kanálu!
Doslova se prý museli smát, že když nastoupil nový kašpar na funkci ministra, tak jeho první starost byla, jaké bude mít on a jeho příbuzný auto, řidiče a další výhody a prebendy plynoucí z této funkce. Prostě lůza se vždy po volbách dostane ke korytům a žerou a chovají se jak ty prasátka!

Ale k těm konkurzům a výběrovým řízením, pokud se tam přihlásí nedopatřením nekalá konkurence, tak se nastavují parametry pro soutěž, aby to ukázalo na tu správnou soutěž. Pamatuji si třeba na jistou soutěž před cca 5-6 lety v Českém Telecomu, a.s. (dnes Španělském) kdy se
pro jednu činnost tak schválně vybíraly a nastavovaly pravidla hry tj. různá osvědčení, oprávnění atd., atd., až tehdy výběr splňoval pouze ČEZ, a.s., který ovšem o zakázku moc nestál. Tak se to potom raději zase změnilo. V případě obou kauz, si úředníci pod dohledem obou ministrů (což by měl být od nich dohled za naši občanskou společnost) nedělali těžkou hlavu s výběrem a zadali obě akce bez výběrového řízení a basta. Občané držte huby, my se Vám o ty Vaše erární peníze postaráme. V TV a sdělovacích prostředcích posloucháme jak tato vláda je "protikorupční a zodpovědná", ale z Nečase se stal Méééčac, podle toho jak mečí hlouposti a je naprosto bezradný a když už, tak na zadání od "těch vzadu" vyhodí Pospíšila, kterému státní zástupci rozjeli akce mířící vysoko na jeho kolegy politiky, z Dobeše se stal doslova Bl..š, což opravdu vstupy zejména v TV ze sebe nakrásně udělal. No nechme je tedy ještě nějaký čas vytvářet hodnoty, oni se opravdu historicky znemožní, ale ty následky! Příště bysme si tady mohli popovídat, jak se to technicky dělá, myslím to mazání a jak se tito úředníci rozdělují na jisté druhy, poddruhy, skupiny a podskupiny, hajzlíky a podhajzlíky, podržtašky apod. Třeba Rath byl zřejmě tzv. "desítkář", z celé částky bez DPH se vyčlení 10% pro příslušného úředníka, na DPH se ovšem nešahá, to je jako pěna na pivu a většina zainteresovaných lidí se toho nevšímá. No o těch 10% se celá částka zvedne, vždyť občan nebo nyní EU to rádi zaplatí. U velkých částek kde se jedná o miliardy korun jsou ovšem nastaveny jiná kritéria, třeba velké stavební společnosti postaví pro příbuzné politiků a vysokých st. úředníků rovnou nemovitosti apod. Ale jak říkám, škála a vynalézavost českých lidí jak se napakovat nezná hranic a naše sláva dosahuje hvězd, jak to zvěstovala ctěná kněžna Libuše! Potřebovali bychom dojet pro nového Přemysla Oráče co na poli voral s voly, ovšem tady s námi politici "vořou" tak, že my jsme ti volové...
Pěkný den všem v zemi s registr.značkou aut CZ, což vyjadřuje ve skutečnosti, že jde o "ČeskoZlodějsko".
26. 07. 2012 | 06:36

Maximus napsal(a):

Oprava.
Vloudila se tam chybička, věta měla znít:

Ale k těm konkurzům a výběrovým řízením, pokud se tam přihlásí nedopatřením nekalá konkurence, tak se nastavují parametry pro soutěž, aby to ukázalo na tu správnou "firmu".
26. 07. 2012 | 07:19

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Ten průser je již v tom, jak neoliberálové chápou stát a jeho správu. Místo profesionálů ve veřejné správě máme politiky a jejich kamarády, kteří dělají byznys s veřejnými penězi.

A ještě jedna zajímavost k registrům.

„Plyne z něj to, co jsme už uváděli v původním článku. Tedy to, že registr vozidel byl zadán firmě ATS-Telcom bez výběrového řízení a ministerstvo za software registru vozidel zaplatí 37 milionů korun. Tuto částku dostane ATS-Telcom v každém případě, dokonce i kdyby vůbec software nedodal. Další finanční prostředky navíc dostane za zajištění podpory provozu registru. Zde si všimněte toho, že nejde o „zajištění provozu“ ale o „zajištění podpory provozu“. „
http://www.lupa.cz/clanky/zpackany-registr-vozidel-vse-podstatne-je-tajne-aby-hackeri-nenapadli-system/

Nic nemusí dodat, nemusí to fungovat, jen se musí platit.
26. 07. 2012 | 07:28

Petr z Tábora napsal(a):

Manažer dodavatelské firmy na ČT24 vystupoval ve stylu, my máme vše v pořádku a vy ostatní jste hloupí. Problémy tisíců řidičů ho evidentně nezajímaly. Nezná se k odpovědnosti za migraci dat z dříve existujících systémů s jiným SW do jejich aplikace. Nezná se k nemožnosti vrátit se v nejhorším případě na výchozí stav před spuštěním jejich paskvilu. Zdá se neuvěřitelné, že tato firma má řešit ještě něco pro další ministerstvo.
26. 07. 2012 | 07:53

Petr napsal(a):

"Hlavní je, že fungují mafiánské penězovody – jak dlouho ještě budeme toto trpět?"

Dlouho předlouho to budeme ještě trpět. V českém systému loutek v televizi a novinách a loutkoherců za oponou, nikdo slušný, vzdělaný, pracovitý, nezkorumpovatelný a osvícený do politiky nechce.
Vždyť víte i Vy pana Svoboda, kdo kdy od r.1918 vládnul v této zemi za lidovce. Snad mimo pana Luxe téměř samý lump a nebo věčný ministr všeho možného a nemožného křišťálový Cyril, Vámi obdivovaný komunistický lidovec Plojhar a další.
26. 07. 2012 | 08:29

Xury napsal(a):

Nechci se vyjadřovat ke kvalitě registru vozidel, jakožto SW produktu, protože k tomu nemám dost informací. Je ovšem zajímavé, že všichni diskutující včetně autora blogu mají jasno - vinen je dodavatel. Vzhledem k tomu, že funkčnost systému je závislá na funkčnosti dalších (spolupracujících) podsystémů, jeho výkonnost pak na znalostech obsluhy (sedmihodinové proškolení cca osminy úředníků a prolistování 500 stránkového manuálu nepovažuji za dostatečné) tak mám pocit, že jste s hledáním viníka hotovi příliš rychle.
26. 07. 2012 | 08:35

ali napsal(a):

Maximus
aneb nepřátel se nelekejme a na množství nehleďme..
26. 07. 2012 | 08:47

Analytik napsal(a):

Ministerstvo dopravy: "My nakupujeme, vy platíte!"
26. 07. 2012 | 09:06

vico napsal(a):

Ládík!!! má jasno. Za to, že kolabuje centrální registr může agent Falmer.

Xury naopak zpochybňuje, zda vůbec lze tak snadno konkrétního viníka najít. Skoro se mi chce s ním souhlasit, i když důvody budu mít pravděpodobně jiné.

Totální průser se zaváděním nového centrálního dopravního registru totiž tkví v charakteru ČEZkého státu, který přestává být kompatabilní se svým evropským okolím. O jeho podobě a funkčnosti rozhodují kmotrovsko-mafiánské struktury už plně prorostlé do systému, který postupně ztrácí svou funkčnost.Vše se dělá zejména proto, aby penězovod byl naplněn - spokojenost občana je nanejvýše jen vedlejším zbytkovým produktem.

Z evropských fondů se tak zakládají golfová hřiště, renovují/často už dříve renovované/zámečky přebudovávané za stovky milionů v luxusní hotely pro VIP klientelu anebo se staví cyklostezky jejichž jeden kilometr stojí bezmála více než jinde kilometr rychlostní silnice.

V tomhle systému zákonitě upadá funkčnost státu, který postupně ztrácí schopnost zabezpečovat pro své občany obvyklé služby, ale nadále dokáže zabezpečovat "vejvar" pro pijavice vzešlé někde v devadesátých létech, které pak po roce 2005 Dalíkovsko-Topolánkovské Čs. s.r.o. nabyly druhohorních rozměrů.

Způsob jakým byla přehlížena rizika se zaváděním nového systému svědčí jen o tom, jak Dobešovi/který přitom zdaleka není exemplární odstrašující případ/ je upocený občánek u prde..Stačí na Pučmidráta, který už ztratil deset hodin čekáním a stejně ještě nemá r.z., vypoulit dobešovsky modrá kukadla a poslat milý chlapecký úsměv, a vše bude ve vatě. Šlendrián je průvodním znakem tohoto systému, který je pro občana stále dražší a přitom stále nefunkčnější a v posledním stadiu i nepřátelský. Nechápu proč diletanská vláda chce policajtům ubrat z platu další miliardu, když je bude v nejbližších měsících a letech stále více potřebovat.

"Pomáhat a chránit" bude muset především jim a je.
26. 07. 2012 | 09:15

Bavor V. napsal(a):

Xury
Ale to všechno je přece povinost toho dodavatele. Zajistit kompatibilitu se starým systémem pro migraci, kompatibilitu s ostatními registry, důsledné proškolení příslušných úřednic. Vždyť i takový detail, kdy systém vyžaduje odezvu od SIS 15 vteřin a policie má nastaveno 30 vteřin a nikdo nebyl schopen si to zjistit a domluvit, je vina doadavtele.
26. 07. 2012 | 09:16

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Bavor V.
Je především povinností vlády zajistit fungující správu,
v tomto případě se mi již nezdá přesunutí registru na dopravu, pod vnitrem se mi to zdálo logičtější, vnitro = veřejná správa,
druhý bod rozhodně bych nepřecházel na nový systém v tomto období, podzim by byl vhodnější,
povinností státu je vybrat vhodný způsob řešení včetně dodavatelů, pokud dodavatel selže, tak je to stejně vina těch, kdo jej vybrali apod.
26. 07. 2012 | 09:36

jozka napsal(a):

Xury:

dodavatel musel vedet do ceho jde a co se od nej pozaduje. Pokud to neni schopen splnit, je to jeho vina. Pokud to nevedel, je vina na strane zadavatele. Proste, mily Watsone.

Odsud to ovsem vypada na vinu na obou stranach. Zadavatel je v tom nejakym zpusobem zahackovany (jinak si jeho obhajobu dodavatele nedokazu vysvetlit) a dodavatel si mysli, ze takovou trivialni vec (a ona to v podstate trivialni vec je) dokaze sbouchat s brigadniky ze stredni skoly na kolene. Evidentne nedokazal.
26. 07. 2012 | 09:38

Bavor V. napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude
ale to co píšu xurymu není nic proti vině státu. Ale jen popisuju vinu dodavatele. A vinu dodavatele žádný stát nezmění.
26. 07. 2012 | 09:47

Honza napsal(a):

Výběrová řízení, víme vůbec co chceme. Opravdu vybrat tu nejlevnější firmu je vždy to ořechové, firma, která vyhraje většinou nemá ani kapacitu a odbornost na realizaci zakázky. Nedej bože, když to vyhraje firma za kterou se má více zaplatit to je křiku, proč to nedostala firma s nejlevnějším podáním. Každý by se měl před kritizováním jiných podívat napřed do zrcadla a popovídat si sám se sebou zda jsem opravdu ten fachman ve svém oboru, zda se nemusím červenat za svoji práci, zda se chovám na silnici jak se má atd. Opravdu za prodejem zkažených potravin, nekvalitní prací na silnicích, chováním na silnicích jsou jen politici?? Dle různých ohlasů na problémy, které jsou je dostatek odborníků, kteří jak je patrné znají i řešení, nebo je to jinak?
26. 07. 2012 | 09:53

dříve čtenář napsal(a):

Ládík : no jasně, že za to může zakvasený komunista dobeš! Nějaké lepší vysvětlení by nebylo? Třeba, že vedoucí manager na ministerstvu dopravy měl zrovna v době nasazení systému zaražené prdy?
26. 07. 2012 | 10:00

Medikolog napsal(a):

Dodavatelská firma idborně usoudila, že pokud na naši zcela nepatrnou zábavní armádičku nikdo nezaútočí, bude možno jejich "obranu a ochranu" prohlašovat za superúspěšnou. Ještě 10 let po zrušení Čs. armády bude její ochrana neprolomená. Nedokáže to ani Krysák Fritz, i když překouše všechny optokabely.
26. 07. 2012 | 10:02

Bavor V. napsal(a):

Honza
Pamatuju jednoho člena výběrové komise, který při vyhodnocování zakázek, vždy požádal toho, kdo dával nejnižší nabídku, aby ji ještě jednou potvrdil. Taková firma většinou odstoupila sama, protože si byla vědoma "podseknutí" ceny. A pak se mohlo v klidu vybírat.
26. 07. 2012 | 10:04

Analytik napsal(a):

Vina je jednoznačně na straně zadavatele, tedy Ministerstvu dopravy!
Buď stanovil nedostatečné podmínky, které musí Registr splňovat nebo nedokázal dokonale otestovat nakupovavý produkt, jestli tyto podmínky splňuje.
Pracovníci ministerstva sami přiznali, že se neúčastnili testů a důvěřovali pozitivní zprávě dodavatele programu.
O inteligenci náměstků a ředitelů odborů Ministerstva dopravy svědčí znění smlouvy.
Dodavatel jen šikovně využil tohoto zoufalého stavu na MD.
Za velké peníze dodal zmetek, který teď bude za další velké peníze opravovat!
26. 07. 2012 | 10:09

Kvakin napsal(a):

Takový registrační systém je věc sice asi (relativně) složitá, ale pořád je to pouhá věc, parametry jejíhož fungování lze konkrétně posuzovat a nakonec dospívat k různým závěrům, například: bylo to dobře myšleno s cílem zlepšit existující stav, ale zplodil to neumětel, u kterého se nemělo nic.
Jsou však "věci", za které se už vyhodily nemalé veřejné peníze a ještě se jich hodně vyhodí, a výsledkem, o kterém se ví už teď zcela stoprocentně, bude stav horší, jako byl před tím, než se inovovalo. Tak kupříkladu mnohomluvný gynekolog, co nyní dělá pražského primátora a komentuje i vznik díry v silnici, vidí jako klíčovou prioritu Prahy při směřování ku slávě, která hvězd se bude dotýkat, odstranění stávajících stánků s buřty, květinami a tiskem z Václaváku, pročež už nájemci současných stánků dostali výpověď, a vybudování nových "prodejních objektů", které - organizace, co bude pro jejich správu Prahou zřízena - bude pronajímat novým zájemcům. To, co tato realizace přinese, vědí všichni už dnes: kromě výrazného zdražení buřtů a květin zhola nic.
Ale až bude Zlatá prcina hrdě bilancovat své působení jako otce města, jistě jím bude "nová" buřtovní kultura Prahy vyzvednuta na místo nejpřednější.
26. 07. 2012 | 10:19

Maximus napsal(a):

Mýtus padl. Problematický registr aut nezdědil ministr dopravy po svých předcích jak se snažil Dobeš všem namluvit. podle Mf Dnes P.Dobeš vytvoření databáze zadal sám a na poslední chvíli.

Vinu za nefunkční register vozidel hází Dobeš na všechny okolo. Nepřiznává, že hlavním viníkem je on sám. Dobeš podle listu měl začít s pracemi už o půl roku dříve při svém nástupu. A když se ukázalo, že systém není na spuštění ještě připraven, mohl žádat vnitro, aby ještě nějaký čas spravovalo starý, ale fungující systém.

Zkrátka, lež je normální pracovní prostředek politika z české kotliny. Dovoluji si nahlas veřejně říci. Dobeš je lhář, Dobeš je lhář, Dobeš je hlář....... 1000x
26. 07. 2012 | 10:51

xyzy napsal(a):

Pokud mi paměť dobře slouží, každý nový program, stejně jako jakákoliv změna toho již funkčního, musela projít tzv. laděním. Přičemž možnost návratu do staré verze byl samozřejmostí.
Tohle vypadá, že to někdo vymyslel a šup s tím do provozu.
26. 07. 2012 | 12:30

Xury napsal(a):

Pro BavorV a Jozku:
schválně jsem psal, že nechci hodnotit produkt ani dodavatele, protože nemám dost informací. Na to bych si musel přečíst smlouvu, kde musí být napsáno, co je dodáváno, za jakých podmínek, v jakém rozsahu proběhne proškolení i testování atd atd. Např. pokud jde o testování, tak velmi záleží na tom, co vám umožní zadavatel. Pokud není schopen zajistit spolupráci nezbytných podsystémů, tak těžko z toho vinit dodavatele.
Nicméně hlavní důvod mého příspěvku nebylo hájit onu firmu, ale zpochybnit to, že je už de facto dopředu jednoznačně označena za viníka.
26. 07. 2012 | 12:53

krajan napsal(a):

Pane Svobodo,
ono je to jinak.Vždyť právě teď běží ping-pongové utkání mezi náměstky MD a MV, z jehož výsledku vyplyne, kdo za to může a určitě to nebude Dobeš ani Kubice a možná ani ono IT. Nečas si z toho ping-pongu ukroutí hlavu,takže (jako obvykle) nebude moci rozhodnout a nechá věc otevřenou tak do široka, že se tato pozvolna rozplyne do šířky a do dálky a lid obecný si ještě chvilku zanadává (hlavně vynadá těm nejnižším úřednicím) a pak zapomene. Což je účel, neboť tento trik už byl úspěšně použit několikrát. Vzpomenete si?
26. 07. 2012 | 13:22

Ferda napsal(a):

"Je to o nekázni, kdy nějakému programátorovi bylo dovoleno, aby spustil nějaký improvizovaný proces bez vyzkoušení a hlavně bez možnosti návratu do předchozího stavu. " píše Svoboda. Tak mi připadá, že v oblasti IT je zcela nepolíben a přesto má odvahu nebo drzost se k problematice vyjadřovat. Není pak divu, že jsou problémy jaké jsou, když v podstatě jemu podobní rozhodují o podobných zakázkách.
26. 07. 2012 | 14:52

modrý edvard napsal(a):

Aniž by v příslušné firmě byl můj švagr nebo strýc, slyšel jsem jednatele firmy říkat toto: "MV nás ujistilo, že v databázi bude jen velmi málo chyb. Je jich tam 10%." Opravdu nevím, kdo má pravdu, ale s nasazením psí hlavy bych počkal.
26. 07. 2012 | 15:31

zemedelec napsal(a):

Vážení.
Mě spíš napadá,že tohle všechno kolem registrů je účelové.
26. 07. 2012 | 16:11

Ajťák napsal(a):

No a co by jste chtěli za ty peníze?
30% si vzali lobisti ...
A již se nedivte, zejtra to pojede ...
26. 07. 2012 | 20:30

JardaV napsal(a):

Neumím latinsky,ale neplatí náhodou stále "Qui bene"?(možná jsem to nenapsal přesně).
Čili - komu ten bordýlek prospívá?No přeci velmi bohatým firmám,které obchodují s auty. Systém,který by umožnil snadnou identifikaci kradeného auta,to je
přeci velice nepříjemné zařízení.A vytvořit virus,který v určitou dobu "zamrzne" nějakou aplikaci,a po dalším restartu sám sebe smaže bez jiných projevů - to by měl
programátor snadno zvládnout.Dobře zaplacený programátor.Otázkou je,kdo ho ale zaplatil.Programové vybavení státních institucí by měl výhradně řešit útvar na vnitru nebo v armádě.Není problém zaplatit pár lidí stejně dobře jako v soukromém sektoru.A také by nebyl problém nejschopnější lidi vybrat.Takže zadání směřující
do soukromého sektoru je další projev blbosti a cílené devastace našeho státu.Když
to zvážíme do důsledku - soukromá firma má podklady o vnitřní funkci rozsáhlého systému,který může ovlivnit toky stamiliónů a možná i miliardy korun.Co udělá?Vytvoří to tak,aby mohla systém zvenku ovlivňovat ve prospěch toho,kdo dá víc.A to nějaké ministerstvo rozhodně nebude.Takže tvůrce programu snadno "zlegalizuje"stovky kradených aut,třeba přes internet,z malého kamrlíku při sklence vína a v bačkorách.Někde jsem četl : LIDÉ BDĚTE !!!Možná by to chtělo nějaký budík.
27. 07. 2012 | 07:08

Lena napsal(a):

Amatérismus všude, kam se člověk v tohle státě podívá.
28. 07. 2012 | 01:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy