Pozdní spáčova lítost

15. 08. 2012 | 21:07
Přečteno 3375 krát
Ministr Schwarzenberg podle idnes.cz vyjádřil lítost nad tím, že vyhodil vysokého úředníka MZV za to, že onen úředník poukázal na „odklánění“ (výraz ex-ministra Kocourka - ODS) financí v tomto úřadu. Jakkoliv tato zpráva zní zcela absurdně a pokrytecky, nepodezírám předsedu TOP 09 ani ze lži, ani z pokrytectví: v této věci mu věřím. Tím ale hůře.

Ta zpráva hovoří o švidlování „jen“ v řádu desítek milionů Kč, takže našince, který už není vzrušen ani násobky ztracených miliard, to patrně v záplavě dalších kauz vládní koalice i ČSSD nemůže vzrušit: tato kauza každého z nás přijde jen na několik korun a otázku (ne)spravedlnosti už házíme za hlavu. Přesto Schwarzenbergova lítost stojí za komentář.

(1) Jak jsem již uvedl, věřím, že ministr vyhazovu onoho protikorupčního úředníka může litovat. To pak ale potvrzuje jen to, co si dávno cvrlikají vrabci na střeše Černínského paláce: ministr Schwarzenberg svůj úřad neřídí. Zda MZV ve skutečnosti za spícího knížete řídí - znalcům tamějších poměrů nechvalně známý - babský kartel anebo někdo jiný, to je z tohoto pohledu lhostejné.
(2) Politickou odpovědnost tato projevená lítost z ministra nesnímá. Schwarzenberg nezvládá svůj úřad, a proto by měl rezignovat.
(3) Pokud kníže nezvládá ani jedno ministerstvo, je směšné, že kandiduje na prezidenta celého státu. I tady by stažení kandidatury stálo za úvahu.
(4) Boj proti korupci není otázkou bdělosti ministra, ale spočívá v zavedení korupčně „neprůstřelných“ a transparentních mechanismů. Ty na MZV zjevně zavedeny nejsou a naopak upozorňování na nesprávnosti je trestáno. Není potřeba předkládat přesvědčivější důkaz o tom, jak to současná vláda a zejména TOP 09 myslí s bojem proti korupci vážně.
(5) Konečně se Schwarzenbergova kauza staví do řady korupčních kauz v oblasti IT (Drábek / MPSV a 3,5 mld. za nefunkční software pro správu sociálních dávek; P.Dobeš /Ministerstvo dopravy a tamější nefungující centrální registr vozidel apod.), a tak poukazuje na dvě věci.

Zaprvé, oblast IT je pro korupci jako stvořená: do digitálních oceánů jedniček a nul nikdo nevidí a současná koalice to ví a využívá toho.

Zadruhé, zrušení ministerstva informatiky, které dohlíželo na IT v celé státní správě, nebyl ze strany ODS projev šetrnosti, ale právě naopak: otevření vrátek ke korupčním kauzám, které každého z nás stojí tisíce a tisíce.

Spánek je zdravý a nebylo by vhodné knížete z něho vyrušovat. Navrhuji proto prezidentu republiky, aby ministru zahraničí udělil Řád spícího lva pod podmínkou, že vyznamenaný bude pokračovat v letně-zimním spánku mimo státní správu a politické orgány.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ella napsal(a):

Pan Schwarzenberg je ve všech funkcích protežován svými známostmi ve spolku Bilderberg, který jako šedá eminence vládne vládám celého světa. Lidé jako Rotschild a podobní magnáti tahají za nitky a svět se hýbe podle nich. Pan Schwarzenberg požívá jejich důvěry, protože koná podle jejich pokynů.
Kdo trochu zná historii a ví, co je to Lex Schwarzenberg, chápe, že motivací pana Schw. ve vztahu k čechám je pomsta. pomsta za zbabranou část života jeho rodičů a jeho samotného. odejmutí majetku a vyhnání do emigrace.
Bližší informace najdete na Google. Viz hesla Bidlerberg, Lex Schwarzenberg, atd.
15. 08. 2012 | 21:35

Karla Pík napsal(a):

Jak je Váš slovutný jmenovec daleko ve sporu s Jedličkovým ústavem ? Asi tak daleko jako Duka s církevními restitucemi; tedy na dobré cestě. To znamená na cestě mamonu a světské moci, nikoli cestě Ježíšově. Ale proč Vám lidovcům, co jsou vždy u "toho", říkat něco o Ježíšovi - Saula z Tarsu (svatého Pavla, co Ježíše nikdy okem nezahlédl, ale reinterpretoval ho podle zájmů římské otrokářské třídy), toho Vy snesete, nikoli nějakého radikálního kazatele z nazaretské díry. Počkejte, až Jošua přijde podruhé na Zemi, to bude maso. Z Duky nadělá holí krvavou fašírku hned, Vlkovi řekne nomen - omen a nechá ho ukamenovat, a Vy si dejte pozor, aby si Vás nespletl se Svobodou, hamižným Cyrilem.
Spíš velbloud uchem jehelným projde, než lidovci proradnému moudrý a poučený člověk sluchu popřeje a čest mu přizná.
15. 08. 2012 | 21:39

opět odvádění od tématu napsal(a):

Původně jsem se domníval, že pan doktor má na mysli českého knedlíka, který zaspal, když mu šibalové vytáhli z kapes 134 miliard. To je o nějakou tu nulu jinde, než amatérština na MZV, že. Ale kdo by se zabýval nulami. Které nemají ani doktorát z kanonického práva.
Zdá se, že potom, co se v lidoveckých senátorech hnulo svědomí a rozhodli se Dukovi přiklepnout bez čeho by zjevně zhynul (na iktus, podle vzhledu), není co by vrh palet s penězmi oknem mohlo zastavit.

O knížeti nepochybuji.
Jistě soukromě zajde za vyhozeným whistleblowerem a refunduje mu ze svých nemalých prostředků (přiznaně získaných uplácením českých úředníků) aspoň 10 měsíčních platů, aby se dotyčný mohl rekvlifikovat na potapěče. Zde nad hladinou v Česku totiž práskači nikdo místo nedá.
Zrovnatak věřím, že kníže zaplatí rekreaci u moře těm 13000 doznavších se českých Romů jako Wiedergutmachung za koncentrák, který jeho tatík nechal postavit pro jejich vzdálené příbuzné.
Trochu mi lítostivý pan kníže připomíná ony základní cimrmanologické otázky. Jsi snad slepyj? Nebo jsi snad hluchyj? Tak jsi snad .. no nechme toho.
15. 08. 2012 | 21:45

Holubář napsal(a):

opět odvádění od tématu:
Ano, je to celé poněkud cimrmanovské. Kam jen oko dohlédne.
15. 08. 2012 | 21:55

Maximus napsal(a):

Naprosto správně napsáno, ten ospalý děda už ani není směšný, ale musí ho být spíše občanům líto. Spousta lidí ani neví, jak přišel k tak ohromnému majetku a myslí si, že právě peníze, kterých má přehršel jsou u něj jakousi bariérou proti korupci, jak naivní teze. Když se podíváte do jeho CV (ale ne toho co o sobě napsal on), tak zjistíte, že byl adoptován jako dospělý do "hlubocké" větve jejich rozvětveného rodu a tím mohl teprve restituovat majetek, jiné větve si totiž zadali s nacisty. Samozřejmě podle českého práva to nebylo možné, pouze to rakouské to umožňovalo! Po tomto nutném a potřebném kroku se vlísal do přízně V.Havla, ale spíše to ani nemusel dělat, oba byli už v této době významnými zednáři! Více o tom pod předposledním posledním blogem Hvížďaly. Kdyby si tady tihle zednářští kluci hráli na jakési tajné spolky a nezlobili, tak by to snad ani nikomu nevadilo, ale oni tady reálně měnili dějiny nové České republiky a to nám velmi uškodilo. Tito pánové tady totiž vzali mimo svých majetku, kterých se umocnili, do parády i kádrovou politiku a třeba spící kníže pomohl Kalouskovi se vznikem TOP09. Kníže se mu propůjčil jako maskot! Jistí lidé do toho vložili spoustu peněz a dílo se podařilo. Už tehdy koupená média, které patří těmto souvěrcům a jejich lidem referovala o TOP09 např. v PS, jako kdyby tu stranu někdo volil! Stejně jako je to nyní s LIDEM! Oni si z nás občanů prostě dělají doslova legraci a stejně jako Machiavelli počítají s tím, že lidé jsou hlupáci! Jenže mají nyní reálný problém, ekonomika státu nešlape ani náhodou a je příliš poškozena amatérskými záseky pseudo pravice, export mmá také problémy a tím dochází k hospodářské stagnaci a spíše k depresi. Tím se nálady lidí, co chudnou budou stále více polarizovat a nějaké kecy v médiích už to nespraví, když nemáte práci a máte hluboko do žlabu, tak Vám nějaký chytrý panáček v TV mozek už nevymeje!

Před chvilkou dávali v ČTV24 debatu Paroubka s Topolánkem z r.2005. Nyní po zkušenosti s realitou, je třeba konstatovat, že tehdy měl Paroubek téměř ve všem pravdu, Topolánek se tam vytahoval jako páv, čišelo z něho ohromné sebevědomí a tvrdil třeba, že rovná daň je jich hlavní volební tah, rovněž tam napadal zdravotnictví vedené socdem atd. Hmmm, nyní když víme jak to všechno dopadlo, víme zcela přesně, kdo z těch pánů byl doslova nafoukaný osel. Bohužel spousta lidí mu ty líbivé naparovačné řečičky doslova sežrala jako rybka i s navijákem. Ale všechno zlé je k něčemu dobré, lidé nestačí tak rychle umírat než přicházejí volby a tahle zkušenost s naší zodpovědnou a protikorupční pravicí opravdu naprosto stačila a hodně na dlouho, oni politici jsou skoro všichni odkláněči financí a majetku, ale tohle, to je doslova ničivé tornádo.....
Pěkný večer všem a nenechte se okalouskovat!
15. 08. 2012 | 21:57

Nil nisi rectum napsal(a):

Ella,

náš současný spící ministr je z Orlické větve, které se Lex Schwarzemberg netýká. Do té se vloudil protiprávní adopcí, kterou uznávají pouze naše zkorumpované soudy.
Pokud je pravda to, co píše Maximus, že Orlická větev má problém s Benešovými dekrety, jesli jsem to pochopil správně, tak jsou protiprávní i jeho restituce Orlického majetku. No potěš Pánbu. Nedivím se pak proč je nucen se prodávat a špinit čest Schwarzenbergů.
15. 08. 2012 | 22:36

maňana napsal(a):

Ella je až děsivé,co se za tímto hošíčkem skrývá,ale mnozí tomu stále nechtějí uvěřit a budou nás osočovat z obdivování spikleneckých teorií a většinu to nebude vlastně ani zajímat,tím hůř pro ně.Žijeme v naprosto přelomové době,která skončí v lepším případě těžkou krizí a v horším velkou válkou.Nyní jde o to, aby se z lidí staly povolné a ustrašené loutky,vidíme to v přímém přenosu kolem sebe,ale také v USA a EU,kde je záměrně likvidována střední a sebevědomá vrstva.Jde v podstatě o stejný princip jako bylo vyvraždění této vrstvy ve 20 a30 letech v Rusku-hladomorem,kulkou,nebo v Gulagu.Nyní se jenom změnily metody ,ale cíl je stejný. Kapitolou sama o sobě u nás, je soldateska,jež se nám předkládá k presidentské volbě.Mají nás v hrsti,mají media a jejich censory,mají soudnictví/Rychetský/,mají ekonomickou a politickou moc.Ať žije,Římský klub ,Bilderberg a NWO,skeptici/vůči těmto myšlenkám/ se budou už brzo a hodně divit.
15. 08. 2012 | 22:46

Arnie napsal(a):

Rozhovor s ministrem zahraničí, K.Schwarzenbergem v dnešní MFDnes,který navazuje na zprávu o tunelování na MZV, je skutečně instruktivní.
Vyplývá z něj, že na opakovaná a zcela konkrétní upozornění, že v jeho ministerstvu se tuneluje, ministr - dle vlastních slov, nezareagoval, prostě neučinil nic.
Naopak, kauza, kde měl pan ministr všechny důkazy o rozkrádání v ruce, skončila vyhozením vedoucího odboru, který na celou záležitost upozornil.
Závěr rozhovoru je ovšem vyvrcholením: na otázku, zda z celé nepříznivé kauzy vyvodí pan ministr osobní zodpovědnost, je odpověď negativní, proč, "vždyť jsem udělal vše, co bylo v mých silách"!!
Kde je osobní statečnost neohroženého, nezávilsého muže, se šlechtickým vychováním?
Vše v prachu, zůstává slaboch, který nám tvrdí, že on ze své ministerské funkce nemůže učinit nic, ale toho, kdo tunelování upozornil si váží a že ho to mrzí.
To je pěkné, ale k ničemu.
A to si ho máme takto představit jako prezidenta?
15. 08. 2012 | 23:00

pokrok nelze zastavit napsal(a):

Nil nisi rectum
To by se mělo vyšít na novou prezidentskou zástavu. Už teď to tam mělo být.
15. 08. 2012 | 23:28

yourrini degree napsal(a):

Čím více to člověk čte, tím více věří v Rathovu nevinu. Odpovědnost je na Nečasově vládě a zejména na jejím předsedovi. A hlavně, milí voliči, na vás, kteří zase uvěříte sladkým řečem, že se budete mít líp pokud budete volit pravicové a nečitelné strany.
16. 08. 2012 | 04:54

Čankajšek napsal(a):

Janoušek se rekreuje, Kocourek si užívá beztrestně nakradené milióny, Vondra čepuje olympioníkům pivo ... a Rath je uvězněn. Opravdu to vypadá, že MUDr. Rath je obětní beránek, který smývá hříchy pravice. Čím dále tím více věřím v jeho nevinu.
16. 08. 2012 | 05:17

televízní divák napsal(a):

Je to do očí bijící nehanebnost - kníže, spící. Že se nestydí za to brát peníze. Kolik žen i mužů se za málo peněz nadře v práci a takový ničema se válí před očima veřejnosti a chrápe. Vzít na něj a jemu podobným klacek a pak by panečku skákal. Vyžírko jeden.
16. 08. 2012 | 06:41

Maximus napsal(a):

Čankajšek

Kdepak pane kolego, Rath byl jenom z jiného gangu, toho co nemá současnou exekutivní moc a tak byl zavřen do lochu. O jeho vině moc nepochybujte, zcela určitě přikrádal a podle dostupných informací co prosákly ven a podle soupisu jeho majetku si pomohl min. k 50-ti milionům Kč. Ale je jen opravdu menší plevelná ryba v zasmrádlém českém ryblíku. Borci z tohoto vládnoucího gangu jeli a dá se tušit, že jedou v odkloňování někteří o dva řády (matematicky) více! Ovšem mají na své straně zparalizovanou policii, zpacifikované státní zastupitelství a ovládají téměř úplně soudy. S tím nemá šanci někdo hnout. Peníze ovládly veškeré konání v této zemi a úplně, zatím! Úplně si podřídily a ohnuli výkon spravedlnosti v této zemi pro své účely. A elity národa mlčí, zřejmě žádné nejsou, nebo v tom jedou také...... Ukazuje se, že opravdu si Češi neumí vládnout, ale ani to snad nejde. Dnes je moc v zemi rozdělena do několika sfér. Část moci (výkonné a zákonodárné)ovládá zednářská parta rekrutovaná z židovských, německých a britských kruhů, pak je tu významný sektor, ten hospodářský, který ovládá 5 miliardářských rodin co zbohatli po Klausově transformaci hospodářství, a pak je tu variabilní lobysticko-politický gang, který má obsazený tok erárních financí, zhruba jde o 600 mld.Kč ročně. Ten se mění podle stavu, kdo zrovna je u moci v této zemi. Dodejme však, že tahle parta je nejničivější, ze všech gangů. Mimochodem oni si mezi sebou rozehrávají hry, kdy jdou často proti sobě, Kalousek versus Vondra apod. Samostatnou velkou složkou, do které se výše uvedé party nenaváží, je cizí kapitál, který ovládá významné velké západní firmy a organizace fungující u nás! Platí zde to známé: Zle matičko zle, Švarcnberci zde. ... !
Dokud s tím naši lidé něco neudělají, tak bude hůř! Lidé čekají na nějaké rytíře z Blaníku (mimochodem, ten vrch má připadnout církvi), ale ti žádní nejsou, musí to udělat sami, oni jsou ti Blaničtí rytíři!
Pěkný den!
16. 08. 2012 | 07:26

Petr z Tábora napsal(a):

Pěkný výstižný příspěvek pane Svobodo. Je s podivem, že člověk, který evidentně nezvládá své ministerstvo, by chtěl být prezidentem. Nevadila by mi tolik ta korupční causa, ministr nemusí být vševědoucí a nepodezírám ho, že by byl její součástí. Ale neomluvitelné je vyhození toho vedoucího pracovníka, který na ni upozornil.
16. 08. 2012 | 07:26

Maximus napsal(a):

Pardon... pár prav.chybiček se vloudilo.
16. 08. 2012 | 07:28

Maximus napsal(a):

Petr z Tábora

Ano, vystihl jste to přesně, měl toho člověka ochránit
a měla to být pro něj čest mít takového člověka na ministerstvu, ale on se zachoval vlastně stejně jako třeba Drobil a spol. Nasadili mu psí hlavu a vyhodili ho. Zachoval se jako lidský odpad! A tohle by chtělo být naším presidentem!
16. 08. 2012 | 07:31

zemedelec napsal(a):

Pane Petr z Tábora.
Připojuji se k Panu Maximusovi,že jste to napsal dobře.
Jenomže,kdyby ho nepropustil,musel by propustit ostatní,stejně by ho vyštvali,nebo něco horšího.Stejně si myslím,že to má za zásluhy.
16. 08. 2012 | 07:56

buldatra napsal(a):

Možná je kníže, vzhledem k šlechtickému původu, jeden z Blanických rytířů, jen se mu nedaří řádně usnout.
Proto se nachází v mátožném stavu mezi spaním a bděním, což je nezáviděníhodné.

Proto nezbývá, než vyčkat chvíle, kdy jeden ze stavů převládne.
Autorovi proto doporučuji obrnit se svatou trpělivostí, ono se to vystříbří.
16. 08. 2012 | 08:13

Eleshar napsal(a):

opět odvádění od tématu:

Vaše přezdívka naznačuje, že autor odvádí téma od církevních restitucí. Asi s vámi nesouhlasím. Jsem přesvědčen, že situace je mnohem složitější:

1) Hlavním problémem ČR je korupce, klientelismus a justiční mafie. Tím se rozkládá demokratický stát zevnitř, protože mizí jeho právní rozměr, a současně tím mizí odhadem asi 100 mld. korun z rozpočtu na veřejných zakázkách. S tímto stavem je naprosto nezbytně nutné něco velmi brzo velmi radikálně provést, jinak skončíme jako to Řecko.

2) Autor upozorňuje, jak Karel Schwarzenberg, samozvaná morální autorita a člen protikorupční vlády rozpočtové odpovědnosti, s daným problémem nic nedělá, protože je neschopný.

3) Církevní restituce jsou problém jiný a podružný, ale přesto související. A já jsem přesvědčen, že je to hlavně problém ZÁSTUPNÝ! ODS, TOP09 a nakonec i ČSSD si jsou vědomy, že veřejnost nemá církev ráda, tak z toho udělaly umělé téma, *aby se nemluvilo o něčem jiném* (korupci a odumírání státu). Tím problém církevních restitucí nechci bagatelisovat, jde pořád o desítky, desítky miliard korun. Ale nemyslím si, že to jde označit za rozkrádačku, tedy ne v pravém slova smyslu.

Představil bych si to tak, že chci pohodlně vyloupit banku (veřejné zakázky), tak odvedu pozornost tím, že zapálím nemocnici (církevní restituce). Veřejnost se soustředí na záchranu zjevných škod (desítky miliard za církevní restituce), ODS je bude na oko zastávat, ČSSD bude naoko proti (ač je to objema stranám volné), budou se veřejně hádat o blbosti, na které ani jedné ze stran vlastně nezáleží, zatímco na klíčová témata už veřejnosti nezbude energie.

Čili církevní restituce je nutné v dané podobě bezpochyby zastavit, ale nesmíme si tím nechat odvést pozornost od problematiky korupce ve státních zakázkách, protekce ve státní správě a mafie v justici. To jsou svými dopady mnohem závažnější témata, jen nejsou tak zřejmá a jednoduše přímočará.
16. 08. 2012 | 08:52

Lila napsal(a):

Maximus

Myslím si, že lidé, kteří chtěli vědět, jak přišel Karel Schwarzenberg k majetku to ví, není to přece nic tajného. Je dostatečně známé, že orlická větev Schwarzenberků odešla z Československa po únoru 1948 jen s kufříkem s osobními věcmi a i ten jim byl cestou ukradený a v Rakousku byli odkázáni na pomoc příbuzných. To se změnilo v roce 1962, kdy Karla adoptoval jeho strýc, dědic hlubocko-krumlovské větve Jindřich Schwarzenberg a po jeho smrti v roce 1965 se Karel stal správcem rodinného majetku. (Ona adopce není u šlechtických rodů nic výjimečného, jejím smyslem je zachování celistvosti majetku; na přijetí onoho majetku bylo vázána řada povinností, mj. úsilí o navrácení zkonfiskovaného majetku v Československu.) V roce 1979 KS získal dědictví i po strýci Josefu Schwarzenberkovi.

Lex Schwarzenberg se týká pouze majetku hlubocko-krumlovské větve, nikoliv orlické, na tu se zákon o restitucích vztahoval. Vzhledem k tomu, že náš právní řád adopci v dospělém věku neuznává, soud na základě stanovisek znalců mezinárodního práva restituci majetku orlického panství uznal jako oprávněnou.

Karel Schwarzenberg nikdy nepožádal o vrácení majetku hlubocko-krumlovské větve, což soudně napadla jeho sestřenice, dcera Jindřicha Schwarzenberka, Alžběta Pezoldová a označila to jako porušení podmínek adopce.
(Také je dost známé, že KS financuje údržbu a provoz restituovaného majetku v Česku z výnosů majetku v Rakousku, zvláště z hotelu ve Vídni.

Hovoříte o spolupráci Schwarzenberků s nacisty...
Adolf Schwarzenberg, vlastník hlubockého panství, prožil 2. světovou válku v emigraci v USA, další Schwarzenberg umřel v nacistickém koncentračním táboře a podpisy Schwarzenberků nechyběly ani pod prohlášením příslušníků šlechty, kterým v předvečer války podpořili Československou republiku. Myslím, že o rodu Schwarzenberků mám dostatek relevantních informací, příbuzný byl správcem orlického panství a moje tchýňka byla archivářkou na Hluboké, ale nikdy jsem neslyšela, že nějaký Schwarzenberg, žijící na území ČSR, by si zadal s nacisty.
16. 08. 2012 | 09:26

Nil nisi rectum napsal(a):

Lila,

díky za informace o Schwarzenbercích. Stejně by mě ale zajímaly okolnosti adopce. Myslíte, že byl kníže Jindřich neovlivněn nebo bylo nástupnictví paní Pezold slabší?
16. 08. 2012 | 09:47

český maloměšťák napsal(a):

Při přečtení této informace, mi před očima vytanul následující obraz :

Ministr vchází do dveří kanceláře vedoucího Odboru pro styk s Valachy .
Z kapsy vytáhne lulku, napěchuje do ní tabák a požádá vedoucího o sirky.
Zapálí si, pokývá spokojeně hlavou a dí : " To máme ale dnes krásně, co ? Představte si jak je teď třeba v takovém Gronsku."
Vedoucí zbledne a začne koktat cosi v tom smyslu, že podklady už byly předány tajemníkovi a že všechny reptaly, co měli něco proti nákupu nových valašek už propustil.
Ministr si bafne, pousměje se, vstane, bodře udeří vedoucího Odboru pro styk s Valachy do žeber : " Já vím, Jaromíre, já vím. Však hezké valašky jsi nakoupil.
Na reptaly je třeba ten správný metr . Apropo - co kdybys příští rok nakoupil skládací metry ?"
Při sáhodlouhé odpovědi vedoucího odboru pak ministr usíná.
Vzbudí jej až přišedši tajemník - že prý volá Kalousek.
16. 08. 2012 | 10:04

opět odvádění od tématu napsal(a):

Eleshar
V zásadě máte pravdu, jistě.
K poněkud jízlivé reakci mě popíchlo to, že pan Svoboda leta všude tlačí církevní restituce a teď, když vidí zhnusení lidí, toto téma najednou ignoruje a staví se do role bojovníka proti korupci.

Pan doktor samozřejmě při své inteligenci a mezinárodních zkušenostech mohl vědět dávno, že Karel Schwarzenberg se svou bodrou vídeňáckou povahou (zrovnatak umělou jako Jeník v Prodané nevěstě) byl dobrý jako kancléř na hradě, kde cizím hostům vykládal veselé historky.

Jako ministr zahraničí je nemožný. Vyplňuje ovšem v kritických chvílích úkoly, které mu dávají lidé, kteří jeho životní roli napsali. Od předsedy Helsinského výboru přes kingmakera v Československu po ministra zahraničí. Jeho role je podobná roli profesora Janoucha, který je, soudě podle posledních aktivit, taky už úplně mimo.

V pořadí problémů se asi neshodneme.
Justiční mafie a celková mravní bída právnického stavu je podle mě jednou z hlavních příčin současného marasmu. Na stejné úrovni stojí klientelistický systém, který je zažraný od bolševikových dob (a bojím se, že déle) a nyní jen vykvetl do dříve nevídaných forem. Korupce je jen logickým důsledkem předchozího.

S tím, že církevní restituce jsou, přinejmenším od ODS politická hra souhlasím. Proto je také ČSSD během svých vládních period neřešila - věděla, že se tím její konkurenti jednou odrovnají.
Kdyby se byla někdy snažila vládnout poctivě, nebylo by bývalo menšího problému než nemovitosti podle skutečných zápisů v pozemkových knihách a nabývacích titulů vydat.

A určit dejme tomu pětiletou ochrannou lhůtu, kdy stát bude vyplácet kněží v dosavadní výši, než se přejde na církevní daň, kterou si už registrovaní věřící budou platit sami. To všechno mohlo proběhnout už za Zemana, ale nic by to ČSSD nepřineslo, proto nechala problém kynout dál.

Myslím, že si současnou, do očí bijící formu řešení restitucí prosadil Kalousek, aby za sebou stáhl podporu církve (Dukův aktivismus není zadarmo) a tím nahnal lidovecké voliče tam, kde je sám (v příštích volbách se to asi zase bude jmenovat jinak).

Každopádně 80 miliard finančního vyrovnání je nestydatost.
A nejsou to malé peníze, jak tvrdíte, postavil byste za to 20.000 slušných rodinných domků.

Navíc zavazovat stát, o kterém již neexistující trojkoalice tvrdí, že jej zachránila před osudem Řecka, ke splácení nějakého nesmyslu na 30 let je zločin.
Opravy památek se provádějí tehdy, když na opravy jsou peníze. Ne tehdy, kdy si nějaký biskup vzpomene, že by chtěl zastrčit provizi.
Osud těch peněz bude nekontrolovatelný, neboť jakmile budou předány církvi, bude o nich rozhodováno podle kanonického práva.
Na to je mi mých daní opravdu líto.

PS. Příliš už se ve svých příspěvcích nesnažím o souvislou argumentaci. Na diskusi s lidmi jako hoven nebo neo je to plýtváním časem.
16. 08. 2012 | 10:22

Petr napsal(a):

Máte pravdu pane Svoboda, ale za Vaší vlády to bylo stejné!
Kdyby to bylo lepší, tak jsme my blebst Vás přece zvolili, ne?
Nebo nás dolních 10 miliónů považujete za blbce?
16. 08. 2012 | 10:31

dobrá příležitost napsal(a):

lila
Taky František Švarcenberk se nechal 9.5.1945 vyfotit s nejnovějším modelem německého Sturmgewehru (který u jednotek v Praze nebyl zaveden, měly ho v Německu a Maďarsku) v polo loveckém a polo vojenském kostýmku s připnutou trikolórou.
16. 08. 2012 | 10:52

Arnie napsal(a):

Vážení, tento seriál v MFDnes pokračuje i v dnešním (16/8) vydání.
Stačí si přečíst názor pana ministra zahraničí Schwarzenberga z jeho autentického rohovoru na rozloučenou se zmíněným whistleblowerem (rozhovor,potvrzený panem Schwarzenbergem !), panem Jakubem Klouzalem, (tehdy ještě vedoucím odboru IT, následně pak vyhozeným), který na tunelování na MZV upozornil:
"To co se tady děje, nemůžu nazvat bordelem, protože v bordelu taky mrhají penězi, ale snaží se vám udělat radost a uspokojit vás. Tady v tomhle kraji se nikdo nesnaží udělat radost a uspokojit vás. Bordel je tu daleko lepší zařízení mež to, co tady máme. JE TO ŠVINDL, PANE!"
A tak zbývají otázky:
-Proč máme mít ministra zahraničí člověka, který vědomě reprezentuje švindl?
-Proč má strana TOP 09 mít předsedu, který své služby věnuje službě švindlu?
-Proč má na post prezidenta republiky kandidovat člověk, který nemá ani za mák odvahy, aby se tomuto švidlu vzepřel?
16. 08. 2012 | 11:04

schlimbach napsal(a):

Slované si do svého čela volili vždy nevzdělanější a nejzdatnější jedince z rodu. Možná by neškodilo se přiučit v minulosti. Můžeme se divit, že to u nás vypadá tak, jak to vypadá, když si do čela zvolíme většinou všehoschopné gaunery, které by ve své době Slované vyhnali z rodu?

Schwanrzenberg není již ani směšný, je politování hodný a když nemá sám tolik důvtipu a soudnosti, aby odešel na zasloužený odpočinek - dejme mu v prezidentských volbách jasně znát, kde je jeho místo!
16. 08. 2012 | 11:18

Petr z Tábora napsal(a):

to Lila, Maximus :
Je ironií osudu (dalo by se to nazvat hůře), že hlubočtí Schwarzenbergové se k ČR chovali vždy velmi loyálně - odměnou jim bylo pronásledování od nacistů a po r.1945 i od nás - viz Lex Schwarzenberg.
16. 08. 2012 | 11:42

patriot napsal(a):

Soukromník by nahluchlého a huhňavého ospalce nad hrobem nezaměstnal ani jako pasáčka krav.

Stát stejné individuum klidně zaměstná ve funkci ministra zahraničí.

Toto individuum bez špetky soudnosti, navyklé na bezpracný život a nicnedělání, chce být dokonce prezidentem země.

Hanba, hrůza, hnus!
16. 08. 2012 | 12:36

český maloměšťák napsal(a):

opět odvádění od tématu
80 miliard CZK znamená příspěvek 80 tisíc CZK jednomu milionů domácností na zateplení či na jinou formu snížení energetické náročnosti vytápění starší budovy.
Při procesu založeném na testování příjmů domácností a následné podpoře diferencované podle výsledku těchto testů by možná příspěvek vyšel i na více domácností, přičemž by plnil i roli solidárního příspěvku /u rodin kde je váha výdajů za platbu energií - ve vztahu k příjmům těchto rodin - vysoká/

Otázkou však je, co s kostely či chrámy. Jak by se pak zateplovaly ty.
A co s dychtivým klínem partajnických pokladen. Ty by z toho neměly nic./při správné administraci/
16. 08. 2012 | 13:47

Hyena skvrnitá napsal(a):

Maximus,

vítejte do smečky. Tak jak jste se projevil v hodnocení případu pana Doktora Ratha, to že jste bez důkazů obvinil, soudil a odsoudil, jste se zařadil mezi nás. Nebojte se, mezi námi vám bude dobře a nic podobného jako Dr. Rathovi se vám nemůže stát. Jsme silnější. Máme stát, máme policii, máme justici a máme média.
16. 08. 2012 | 13:50

Dáša N. napsal(a):

schlimbach

Kníže je jediný, kdo může říci že spal, když se kradlo. Na Jeho Jasnosti je nejtrapnější ne jeho kandidatura na prezidenta, nýbrž to, s jakou sebrankou je ochoten sedět v parlamentu a ve vládě. Mé sympatie naprosto ztratil.
Šlechtický titul, jak je vidno, nemá vliv na morální hodnoty člověka.
Zač vlastně Schwarzenberkové získali šlechtictví?
16. 08. 2012 | 16:28

Eleshar napsal(a):

opět odvádění od tématu:
Jasně, je to Kalouskovo dítě a od počátku levárna. Jen jsem se snažil upozornit, že rozsahem škody to nedosahuje ani jednoročních škod způsobených korupcí (Transparency International odhaduje korupční výdaje jako 15 % celkové částky veřejných zakázek, která se pohybuje kolem 600 mld. Kč ročně... +/- 100 mld., přesně ten objem nikdo nezná, což je jeden důvodů, proč se tolik rozkrade). To ale neznamená, že to není sakra strašně hodně moc peněz.
Když jsem restituce přirovnával k zapálené nemocnici za účelem pohodlnějšího vykradení banky, tak jsem samozřejmě nemyslel, že nemocnici nemáme hasit, jenom jsem přesvědčený, že církevní restituce jsou odváděním pozornosti od korupce a děsivého stavu státu, nikoliv naopak. Jestli v tom má Kalousek malou domů na nový byteček a volební kampaň TOP09, to samozřejmě taky nelze vyloučit.
16. 08. 2012 | 18:38

Ella napsal(a):

Jak se Schwarzenberg dostal k Bilderbergu, ví to někdo? Měl v tom prsty V.H. a Madeleine Allbrightová a přes ni Světový židovský kongres / pak potažmo schovaní Rothschildové a spol./? Píše se o velkém výběru lidí, kteří jsou obšťastněni touto elitářskou společností, co jim za to K.S. slíbil? Nic není jenom tak. Vždycky je něco za něco. Věřila bych tomu, kdyby jim slíbil zajistit, že v Čechách už nikdy nebudou vládnout komunisti a Čechy nebudou patřit k východnímu bloku. Ale toto, co se zde posledních 22 let děje, je něco mnohem horšího, to je skutečná devastace hodnot, proč? Kdo z toho chce mít profit? Nezbývá, než věřit, že dohady kolem fungování a cílů Bildergergu jsou pravdivé. Vše tomu nasvědčuje.
Prosím váš názor. Díky
16. 08. 2012 | 18:54

Maximus napsal(a):

Hyena skvrnitá

Jasně, Rath je čistý jak lilie, jenom nosí po ulicích krabice od vína kde má miliony korun. Hmmm, tak to je neskutečně krásné, a ten majeteček, zkuste si to vygooglit, je to ho, že by na to obyčený člověk potřeboval několik životů. On ten kluk jarmulkářkej se uměl vyznat, ale bohužel si myslel, že ese mu nemůže nic stát a stratil i základní mimikry a mlaskal. Zastávat se může jen naivní človíček, který věří na Ježíška a Karkulku.

Milovníkům a zamilovaným do Schwarzenberga

Ten pán s knížecím titulem je klasický šlechtic, který moc dobře ví, co má zakomplexovanému plebsu, jako je dost velká část Čechů říkat. Tento zednář z jedné známé zednářské party si o takových lidem myslí své, a můžete si být jistí, že to není nic dobrého. On se dal do služby jistým lidem, kteří dnes vládnou světu a jde se silou, o které ví, že se mu to vyplatí. Bylo to vidět třeba na kauze radar v Brdech, či v jiných věcech. Jeho celá anabáze s majetkem je velmi zajímavá a pěkně si to jako kancléř u Havla hned po roce 1990 pohlídal. S podivem je, že stovky jiných chudáků co měli nárok na restituce tady v této zemi, kde platí právo jen někdy a pro někoho, pěkně ostrouhalo! Lidé vzpamatujte se, jestli se někdo spolčil s černokněžníkem Kalouskem, tak to nemůže být solidní člověk, to je jasná implikace a jistota toho kdo je kdo! Ale díky vývoji hlavně hospodářství našeho státu, je jasné že se tady dokalouskovalo a doschwarzenbergovalo, u příštích voleb jim to bude všechno spočítáno!
16. 08. 2012 | 20:09

JardaV napsal(a):

Na různých místech,i knižně,se zpochybňuje pravdivost "Sionských protokolů".Jak
je tedy možné,že podle nich funguje svět???Všiml jsem si některých jevů v nich popsaných už za socialismu,kdy jsem o Protokolech neměl ani tušení.
Pan kníže je smutná postava prohnilého světa.Nedivím se mu,že raději spí,a to i
v přímém přenosu v TV.Když si představím,co by komouši provedli s poslancem,který
by za jejich "zločinné" vlády usnul ve sněmovně.......
18. 08. 2012 | 11:10

Lukáš napsal(a):

Já bych to viděl trochu jinak - Kája je ideální kandidát na prezidenta, a to zejména z následujících důvodů:
- když někdo není schopen řídit vlastní stranu, natož ministerstvo, je nejlepší ho vykopnout výš
- jako maskot je Karel geniální, spícího plyšáka za prezidenta nikdo nemá
- abych řekl taky něco pozitivního, tak nelze upřít, že ho zná půlka Evropy, protože marná sláva, holt je v tý police nejdýl ze všech Čechů (neb s ní začal ještě za hluboké normalizace v Rakousku)
- a v neposlední řadě, kdyby to s tím usnutím trochu přehnal ... takovej státní pohřeb prezidenta má taky svoje kouzlo :-)
27. 08. 2012 | 14:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy