Popírat mírové zásluhy EU je ignorantství

12. 10. 2012 | 22:47
Přečteno 2890 krát
EU dostala Nobelu cenu za mír s odůvodněním, že přetvořila kontinent válek na kontinent míru. Euroskeptici to označili za tragický omyl, aprílový žert atd. Pro mě jsou tyto odsudky překvapením: vím, že Evropské unii můžeme vytýkat kdeco, ale její zásluhy o mír v Evropě mi připadají nepopiratelné.

Nedávno jsem studentům na právnické fakultě zadal seminární práci s úkolem identifikovat mezi rokem 1648 (konec Třicetileté války) a rokem 1938 (začátek II. světové války) ta období, kdy se v Evropě neválčilo. Výsledek jejich rešerše předčil i ta moje nejděsivější očekávání. Studenti začali svoji zprávu konstatováním, že k tomu, abychom vůbec nějaké evropské mírové období našli, musíme vyloučit nejen občanské války, ale také území Balkánu. Poté do tzv. Vídeňského kongresu (1815) identifikovali tři období míru v délce 7-9 let, v následujících cca 180 letech pak další tři období, tentokrát v délce cca 10-25 let; dohromady nějakých 80 let míru na 210 let válek.
Po II. světové válce konečně politické elity západní Evropy (Schuman, Adenauer, De Gasperi) splnily roli skutečné elity: nezopakovaly chyby po I. světové válce (reparace uložené Německu, vedoucí k ekonomické depresi, jež – vulgárně zestručněno – připravila podmínky pro nástup Hitlera k moci), nešly cestou zadupání poraženého do země, nezneužívaly německou otázku pro laciné politické body doma (jako dosud někteří u nás), ale odvážně nasměrovaly Evropu na cestu mírové spolupráce, postavené na jednoduchém principu: propojením ekonomik skrze volný pohyb zboží (uhlí a ocel na prvním místě), služeb, pracovní síly, ale zejména investic se stane další válka nereálnou; slovy Schumanovy deklarace (1950), „solidarita ve výrobě, k níž se takto dospěje, bude mít za důsledek, že jakákoli válka mezi Francií a Německem bude nejenom nemyslitelná, nýbrž i prakticky nemožná.“ Dosavadních více než 65 let míru v Evropě (ovšem bez započtení okupací Maďarska a Československa Sověty za železnou oponou) tak nejen potvrdilo správnost Schumanovy vize, ale hlavně představuje bezprecedentní období míru v dějinách Evropy, období, kterého si ale zjevně příliš nevážíme. Zpochybňovat tváří tvář těmto historickým faktům zásluhy poválečné evropské integrace, dnes představované Evropskou unií, o mír je proto vrchol nevkusu a známka historické ignorance. Je to jako popírat holokaust.
Říká se, že zatímco politik hledí k nejbližším volbám, státník hledí k nejbližší generaci. V dobách voleb bychom si tento rozdíl měli zvlášť připomínat. My máme to štěstí, že Schuman, Monet, Adenauer, De Gasperi a další nebyli populistickými politiky, ale státníky, kteří demokratické Evropě zajistili mír. Nobelova cena za mír patří hlavně jim.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jau, jau, jau, do hlavy ne! napsal(a):

Zatímco Petr Holub o vývoji tuzemské nezaměstnanosti píše, že katastrofa nemusí nastat ihned (asi až kolem dvacátého?), na jiném místě této infotainmentové fontány vytryskla informace, že muž, který si k obědu vařil veverku zapálil 8 bytů. V luxusním bytovém komplexu v Michiganu si na propanbutanovém vařiči chtěl v kotlíku připravit zřejmě upytlačené zvíře.
V USA katastrofa zjevně již nastala.

Když jsem si spočetl, kolik z té slavné ceny dostanu, vidím, že mě to moc nevytrhne.
12. 10. 2012 | 22:59

David napsal(a):

Vůbec nemohu pochopit, jak i chytří lidé stále nevidí, že EU založená na lži a podvodu se musí zcela zákonitě rozpadnout, a bude to relativně už brzo.

Současná EU se blíží přetopenému kotli a je jen otázkou času, kdy vybuchne.

Příčinou rozpadu budou s vysokou pravděpodobností sociální nepokoje na jihu a přímo zrůdná dotační politika.

Dosavadní debaty o záchraně EU ukázaly jen na neschopnost problém řešit.

Titanik se potápí, ale na palubě se ještě tančí.

To, co bruselská elita předvádí je jen agonie.

To jste, eurohujeři, nepochopili, že EU už nejde zachránit?!
12. 10. 2012 | 23:03

LMAO napsal(a):

David

v cem konkretne je EU zalozena na lzi a podvodu a proc si myslite, ze EU uz nejde zachranit?

Jak vy sam vidite budoucnost Evropy a CR v horizontu rekneme 20 let v pripade rozpadu EU?
12. 10. 2012 | 23:16

mb napsal(a):

Popírat mírové zásluhy EU je ignorantství

ergo Klaus je ignorant ...

a nedokáže vidět analogii u války severu proti jihu ...

a první a druhé světové války ...

... njn, stane se ...
12. 10. 2012 | 23:34

biolog napsal(a):

Pavel Svoboda
"Dosavadních více než 65 let míru "
Ignorovat desetiletou válku v Jugoslávii je ignorantství.
12. 10. 2012 | 23:45

Jarda napsal(a):

Můžete mi někdo říci jaká, že to byla od mezi lety 1871-1914 v Evropě válka (pokud vynecháme války na Balkáně, stejně jako je vynechává pan Svoboda ve svém tvrzení o 65 letech bez války po WW II)?
A celej Schuman, De Gasperi a Adenauer by byli v háji, kdyby Američané nezůstali v Evropě a nepanovala studená válka, která prostě války mezi jednotlivými zeměmi jednotlivých bloků nedolovala.
Jinak je to typický blábol člověka, který je na EU hmotně zainteresovaný.
12. 10. 2012 | 23:48

Jarda napsal(a):

A ještě bych se zeptal proč se ve Skandinávii vůbec i bez existence EU neválčilo?
12. 10. 2012 | 23:50

kormoran napsal(a):

Soudruhu Svobodo , este ze se neudeluje Nobelova cena za tuhou stolici.

Doufam , soudruhu , ze jste sve zaky pri zadani ukolu ' seminarky' upozornil na ochranu pri sexu.)))
13. 10. 2012 | 00:03

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

popírat mírové zásluhy EU je jako popírat mírové zásluhy sovětského svazu. za to se chodilo i do vězení.
13. 10. 2012 | 00:04

jozef napsal(a):

Pan Svoboda,
ak nechcete zo studentov vychovavat hlupakov,nezatajujte im to podstatne,ze cielom NATO bolo / a je/ drzat Rusov out,a Nemcov down.A ze zamerom Schumana a spol. bolo sputat vtedy este uplne protektoratne Nemecko s Francuzskom spolocnymi prostriedkami vedenia vojny - aby nebolo jednoduche prekvapit suseda utokom.

A prosim nezatajujte im,lebo sikovni studenti Vam nenaletia,ze europania viedli vojny. Francuzski slobodni kolonizatori boli porazeni v Indocine,zanechali milion mrtvych v Alzirsku atd.Belgicania maju na svedomi asi 8 milionov africanov...

EU je aliancia predatorov,ktora sa pred vlastnym predatorstvom zoci-voci ohrozeniu socializmom musela branit prijatim spolocnej meny,eura.Francuzsko ani Britania nechceli pripustit zjednotenie Nemecka bez toho,aby sa Nemecko vzdalo hospodarskej samostatnosti.
Chcem verit,ze to viete.Aj ked to nie je prvostranova masmedialna tema,elementarna pravda to je.Som presvedceny,ze premnozene polopravdy a lzi tuto civilizaciu nicia,devastuju.
Pisete polopravdy.

EU pod americkym protektoratom viedla/a vedie/ v Europe a inde mnohe spinave vojny /divide et impera/.
Trebars pani Thatcherova opakovane obvinila z rozputania vojny v Juhoslavii Nemecko.A francuzske tajne sluzby spolocne so CIA toto obvinenie medializovali a konkretizovali.
A vsetci zapadoeuropania spolocne politiku divide et impera viedli proti federacii Gorbacova.
V r.1992, podla svedskych vypoctov, takmer polovica vojnovych konfliktov na zemi prebiehala v juznej a vychodnej Europe.
A aby Saakasvili mohol splnit svoj volebny vojnovy slub,vyzbrojili ho Europania,USA a Izrael darmi a pozickami tak mohutne,ze jeho vojnovy rozpocet vzrastol viac,nez 20-nasobne...

EU zabezpecila mier medzi europskymi vojnovymi spojencami,to je pravda.Vladnuca europska politicka a medialna elita ma vsak hrozne krvave ruky.
EU je stale alianciou krvavych predatorov!
13. 10. 2012 | 00:08

Veterán napsal(a):

Evropu od velké války chránila "železná opona". Rovněž atomové zbraně dost silně bránily vypuknutí velkého konfliktu.
Také americká poválečná pomoc a jejich vojska v západní Evropě uvolnila zdroje na vybudování sociálních států, které také nemají zájem na válce.
Ale když zahrneme občanské války, už to tak růžově nevypadá:
Anglie - protestanti x katolíci
Španělsko - baskové
Německo a Itálie - rudí teroristé
Řecko - uprchlíci z občanské války ještě žijí i v ČR
Francie - OSA
A východní Evropa?
Sovětská bratrská pomoc tanků v NDR, Maďarsku, Československu. Vojenská vláda v Polsku.

Po pádu opony se ale neschopnost EU udržet mír ukázala v plné nahotě v Jugoslávii. EU přijala desítky rezolucí a řezalo se to tam dál jako koně. Teprve americký vojenský zásah válku ukončil, i když se můžeme dohadovat, jestli Američané pomohli té správné straně. Ale alespoň něco udělali, zatímco EU o míru jen kecala a pořádala neustále konference.

Takže, až se bude Nobelova cena dávat za pasivitu a žvanění, EU se o ni může zcela klidně přihlásit.
13. 10. 2012 | 00:11

Churchil napsal(a):

Jarda,
jasně, byla to Amerika a já dodávám Rusko, jako vítězné velmoci, které po druhé sv. válce zajistily Evropě mír tím, že se vzájemně držely v šachu. Potom, co Gorbačov, jako nejúspěšnější agen CIA, rozebral Rusko, k jeho velké úlevě, po sedmdesáti letech nesmyslného budování komunizmu, teprve Evropa dostala šanci. Zatím ji využila dobře a právem jí patří Nobelova cena míru.
13. 10. 2012 | 00:11

samo se nenakope napsal(a):

jozefe
K tomu vybojování míru je potřeba použít reálné prostředky, to říkal už Josif Vissarionovič.
A těch pár šupů Barrosovi nezáviďte. Možná mu je van Rompuy sebere.
13. 10. 2012 | 00:16

kormoran napsal(a):

Fsichni , kterym pece trouba bez urazu a nasledku spojte se!
Treba dostanete Nobelovu cenu!))))
13. 10. 2012 | 00:18

jozef napsal(a):

to samo

K tym realnym prostriedkom.
Europania v tejto prehnitej usraelskej risi pod usraelskym velenim uz vedu len vitazne vojny v prospech militarizovaneho islamu a azijskych civilizacii.Uz akutne hrozi,ze tak sami seba porazia na hlavu.Pod usraelskym velenim.
13. 10. 2012 | 00:27

veverka napsal(a):

Svobodo udělovat cenu míru státům ,které se podílely a podílejí na okupaci Afghánistánu,Libie,Srbska nebo Iráku to je skutečné ignorantství. A navíc nebetyčná hloupost,protože to tu cenu nenapravitelně devalvuje.Jako by nestačilo když jí dostal Obama zrovna v době,kdy posiloval počty svých okupačních žoldáků v Afghánistánu.Fraška.
13. 10. 2012 | 00:28

neznám vás, nikdy jsem vás neviděl napsal(a):

Zato zapírat Krista a lhát o jeho učení je smrtelný hřích, Dktory obojího páva čeká peklo.
13. 10. 2012 | 01:15

Pepíček napsal(a):

Nobelovu cenu za mírové úsilí dostal kdysi také Jásír Arafat. To, že letos vyhrála EÚ, tak to je jen další z pochybných počinů výběrové komise. Letos by ale EÚ měla dostat ještě další ocenění a to za pokračující chaoz .....
13. 10. 2012 | 02:51

Jirka napsal(a):

To David :
Davide podepisuji kažodu větu kterou jste napsal. Bohužel, na peníze "EU" (i když to jsou i naše peníze) je navázáno stále více lidí, a to jsou ti bojovníci za EU. Rovněž samozřejmě Pavel Svoboda přednášející na katedře evropského práva žádá pravidelně o nějaké ty granty (čí chleba jíš tu píseň zpívej). Že se s EU plížíme do situace horší než za komoušů je naprosto jasné. V politice bohužel nemáme osobnost která by s nadhledem programově tyto věci popsala a řešila. Kromě Václava Klause, v téhle otázce má naprostou pravdu. Nobelova cena se tímto degradovala k nule.
13. 10. 2012 | 05:19

Maximus napsal(a):

Pan Svoboda se možná dostal do stádia, kdy mu ač jako velmi inteligentnímu a vzdělanému člověku nějaké procesy, které v lidské civilizaci neustále probíhají, zřejmě unikají! Ano, žijeme v době globalizace, neustálém rozvoji vědy a techniky a snad nejvíce té informační a dějou se věci, které spíše nevnímáme a jsou pro nás podprahové a my si myslíme, že ovládáme situaci, ale skutečnost je zcela jiná. Uvedu příklad, na vedlejším serveru seznam.cz je článek o špatném vývoji u mladé a nejmladší generace, z ovladatelných a poslušných dětí už v nejmenším věku se stávají arogantnínevzdělaní sobci. Ten vývoj tady skutečně je a potvrzují to snad všichni učitelé, kteří nějaký ten rok slouží! To a samé se stává u dospělých lidí, kteří se snad nakazili od nějvětší lidské žumpy, tj. politiků. Pan autor tady rozebírá NC pro EU, ale nechce slyšet a vědět kdo a jak a na jakém základě EU vytvořil a co tím sledoval. Pane autore, učit se, učit se, učit se! jak řekl 5.ledna Lenin (-:. S EU a tedy tvrzením, že třeba nejsou války a konflikty mezi jednotlivými zeměmi mě to připomíná situaci, jako když se do domova zvířátek na zimu vloupal velký medvěd a všem zvířátkám řekl, že ho budou poslouchat nebo jim dá přes hubu. Navíc je tak chytrý, že jim zase nesežere všechny zásoby, ví, že musí zvířátka přežít, aby ho zase příští mohla přes zimu živit.
Už když dostal Obama NC za mír nastala situace, že tato cena ztratila na svém lesku a významu, zkrátka se zprofanovala a udělení NC pro EU je na pozadí válčení zemí EU v Afghanistánu aj. obyčejným výsměchem. Pane autore, především tady jde o zdroje energií, surovin, prodej zbraní a drog atd. a nějaká NC je jen sranda cena pro tydýty.
P.S.
To, že je NC politicky zneužívána mohu deklarovat na jednoduché premise. Naši rakouští sousedé dostali za posledních cca 50 let 21 NC a my Češi jen 3. Myslí si někdo, že Rakušané (a docela je mám i rád) jsou 7x schopnější a chytřejší než Češi?
13. 10. 2012 | 05:23

Obřan napsal(a):

Pane Svobodo,

Vy už se nepamatujete na střílečku v Alsasku-Lotrinsku v 70. letech, kdy si to rozdávalo Německo s Francií?
Přispěla nějak EU k vyřešení konfliktu mezi Vlámy a Valony (čas od času také ozbrojenému) v Belgii?
Konflikt mezi VB a jí OKUPOVANÝM Severním Irskem je neozbrojený pouhých 10 let. Do r. 2000 to byl konflikt pěkně krvavý a ani EU, ani NATO jej nijak nevyřešily.
Je snad vyřešen OZBROJENÝ konflikt Kypru (potažmo Řecka) s Tureckem a OKUPACE (VELICE násilná!) poloviny Kypru Tureckem?
O Baskicku, Korsice a dalších sakra výbušných částech EU se pro jistotu vůbec nepíše.
O válce na Balkáně, která jde plně na vrub EU, jakož i dalších AGRESÍCH, jež má na svědomí EU, už Vám napsali jiní.

Takže - KDE máte ten mír v EU/Evropě???
Jediná končina, kde se v EU neválčí nebo nehrozí válka, je Skadinávie!
13. 10. 2012 | 06:59

Jáchym napsal(a):

Na udělení příští Nobelovy ceny míru navrhuji buď celé LICTVO - nebo sebe !

Za peníze bych koupil pár kilometrů bublinkové fólie a nůžky.
Nezaměstnaní by ji pod dohledem Modrých přileb rozstříhali na jednotlivé bubliny a každý Zeměkoulan by dostal jednu.
Když se zmáčknou mezi prsty,krásně to PRÁASKNE.

Skoro jako výstřel.
Uklidňuje to ...
13. 10. 2012 | 07:11

Joshua napsal(a):

Svatá pravda. Kosovo, Bosna nebyly. A Libye, Irák,Afghánistán, Syrie také ne. EU a její papaláši si tu vytunelovanou cenu plně zaslouží. A převzít by ji mohl M.Ahtisaari anebo N.Sarkozi.
13. 10. 2012 | 07:31

Joshua napsal(a):

Zázrak,

venku běží volby a místní tisk unisono píše o udělení zbytečné ceny. Nedostali náhodou blogeři "stranický" úkol?
13. 10. 2012 | 07:34

Petr z Tábora napsal(a):

Autor vůbec nezmiňuje podstatný přínos USA k ekonomické obnově Evropy po válce a významnou přítomnost amerických vojáků. Obojí přispělo k zachování míru.
Svého času tomu paradoxně pomáhala i studená válka - podpořila homogenitu uvnitř znepřátelených bloků a nikdy nepřerostla do horké fáze. Autor též přehlíží řadu konfliktů jak vnitrostátních, tak například balkánské války, řešené za účasti EU a USA.Mlčí o válce v Libyi.
13. 10. 2012 | 07:51

Joshua napsal(a):

O Nobelověceně míru: Ten vrah vraždí pouze v cizině. Cenu za lidumilnost si zaslouží.
13. 10. 2012 | 07:55

Joshua napsal(a):

Občan,

Faktem je, že po válce doposud Evropa neprocházela tak těžkou a nevyzpytatelnou krizí. Nyní prohlubující se tradičními nenásilnými způsoby neřešitelná krize vyostřuje rozpory mezi státy, bohatými a chudými regiony, věřiteli a dlužníky, národy a národnostmi, "elitama" a ovčanstvem.

Zdá se, že se obnovují staré konflikty a časy "míru" (t.j. občasných konfliktů malého rozsahu, anebo vyvážení násilí za hranice) jsou minulostí.
13. 10. 2012 | 08:06

Radovan napsal(a):

Ano je arogance moci EU, nesmyslné zákony/žárovky, zbidačování českých změdělců a další. Je to velmi byrokratický spolek lidi, který pořebuje reformy dříve než Česko.
Navíc se tam dobře živí naši europoslanci a výsledky jejich práce jsou mizivé. Jak to, že naše vláda je tak dobře platí. Bruselští mají jen 5 x násobek průměrného platu 80 tisíc v Bruselu,, proč nemají naši slavní europoslanci také 5 x násobek průměrného platu v Česku. Diety v EU jsou velmi štědré, mnoho chytrých a vzdělaných občanů v Česku by to dělalo i za mnoheme menší plat. Ach jo !!
13. 10. 2012 | 08:39

Míval napsal(a):

Cena sama asi není nejvhodnějším oceněním evropského usilování. A pohled na něj může být různý. Ale jeden z oponentů EU, Klausův podržtaška Jakl, by si zasloužil nobelovku za pitomost. To když včera v televizi vysvětloval, že původcem 2.sv.války byl "panevropeismus" (jeho výraz). Pokud tento kandidát na prezidenta a tajemník toho současného považuje za ideového předchůdce EU nacistické Německo a jeho snahu sjednotit pod svou nadvládou Evropu a přilehlé světadíly, pak pánbu s námi a zlý pryč!
13. 10. 2012 | 09:07

Skalder napsal(a):

Evropská hospodářská integrace nepochybně významně napomohla evropskému míru - to je mimo diskusi. Nobelovu cenu ovšem nedostává integrace, ale EU. Tedy organizace, ve které politické cíle dostala přednost před ekonomikou. Což je ovšem opak původního. Obávám se, že z úspěšný integrační projekt se pomalu mění v novou Superjugoslávii.
13. 10. 2012 | 09:15

Sumys napsal(a):

Klasický přisprostlý buran. Kdo nesouhlasí s jeho vizí světa je automaticky prohlášen za ignorata. Dál nemá cenu číst ani diskutovat. S autorem bych se chtěl setkat osobně. To by si své sprosťárny dovolit nemohl.
13. 10. 2012 | 09:38

nestranný napsal(a):

Vážený pane docente.To,co tu plácáte jsou naprosté nesmysly.Války nemusí být provozovány jen formou zbraní.V současné době probíhá v celé Evropě daleko horší forma války a to je válka ekonomická.Několik málo zemí si usmyslelo,že si ekonomicky podmaní celý zbytek Evropy.Jako příklad uvedu Německo,Švýcarsko a Francii.Dnes
je tato válka již tak daleko,že se bouří lidé v celé jižní oblasti Evropy.
Řecko,Itálie,Španělsko a bude to pokračovat dále.Jen lidé na Islandu pochopili,
že to co se děje je jen rozkrádání jejich země a rázně zakročili.Ten zbytek Evropy to teprve čeká.A moudří v Bruselu podcenili obyčejné lidi.To,že si někteří chytráci uzurpují právo rozhodovat o druhých ještě neznamená,že to tak bude.I ti prostí lidé už pochopili,že svět se posunul kupředu a v Evropě žádná skupina
vyčůránků vládnout všem jako celku nebude.Chcete-li Vy osobně žít jako něčí vazal,nikdo Vám nebrání,ale nevnucujte to ostatním.
13. 10. 2012 | 09:49

babočka napsal(a):

Nobelovu cenu za mír měli dostat Češi a Slováci za ukázkové mírové rozdělení státu. EU by tak akorát mohla dostat Nobelovu cenu za ukázkovou rozbujelou byrokracii.
13. 10. 2012 | 09:58

Občan napsal(a):

Joshuo,

v tom máte, bohužel, také pravdu. Po r. 1989 se ty rozpory "jen" znovu objevily, prohloubily a vyostřily. Všechny.

Jen si myslím, že současná krize, zaviněná zcela jednoznačně "globalizovanými finančními trhy" MÁ nenásilné řešení. Hbitou federalizaci Evropy vč. přidružení Ruska a odstřižení "globálu" - ano, skutečně hovořím o DOČASNÉM izolacionismu. S Ruskem má Evropa nějakých 750 000 000 obyvatel, což bude muset vzít na vědomí i Čína a rozhodnout se, zda bude spojencem, konkurentem nebo nepřítelem. Číňané jsou pragmatici a proto si dovolím tipovat, že zvolí první variantu. Geograficky ani jinou možnost nemají (a amíky roze...štelovaná Asie ohrožuje Čínu stále víc).
Lepší šanci na úspěch má totiž SPOLEČNÝ pud sebezáchovy, než individuální. Individualismus vede VŽDY k násilným konfliktům a to je to poslední, co bychom potřebovali.
13. 10. 2012 | 09:58

Josef K. napsal(a):

Drtivá většina komentátorů by v civilizované zemi naplnila PL Bohnice včetně přilehlých pozemků a následeně byla souzena v rámci Norimberských procesů. Pokud si analyzujeme jejich logiku, kladení fakjtů a vývody, pak stojíme tváří v tvář nejkompaktnějšímu nacionálněsocialistickému hnutí od VFR. Můžu být hrdý na tento národ? a jeho 120 dnů....?
Zvláštní vývoj kultury českoobyvatele topícího se v odpadu, jež neprodukuje než mirgorodské plemeno.
13. 10. 2012 | 10:30

Josef K. napsal(a):

Soudruh Občan mne ilusturje velmi dobře, Rusko se v jeho smyslově podmíněném myšlení hned zdvojnásobilo! TA VÁŠEŇ PRO VŠE NEEVROPSKÉ! Občeně, ruským vynálezem není město, ale jistý druh zemljanky. Doufám, že v ní v rámci Vaší roigodoity žijete, třeba na náměstí Zdenka Nejedlého před tím protestantským kostelem. Ach ty oči, ani ty mirgorodské oči už neslouží!
Doufám jen, že Občan a Joshua jsou důchodového věku a brzy podlehnou přirozenému opotřebení a mangalůické sádelnatosti.... Jistě, hrozí , že vstanou noví bojovníci za práva mirgorodského plemene.
13. 10. 2012 | 10:35

Joshua napsal(a):

Josef K.,

nepřipadáte si někdy jako jediný mirgorodský občan a zvěstovatel rádia Jerevan?
13. 10. 2012 | 10:40

Josef K. napsal(a):

Joshua. Pokud bych si tak připadal, pak mám dar sebereflexe, který ovšem Vám, díky nepřekročitelnosti hranice metafyziky, kterou je Vaše myšlení limitováno,zcela chybí.
Ani argumentačně nejste s to, milý J.mirgorodský, vyfutrovat. Směšné. Ještě ten Váš nick, neboť za každým nickem někdo stojí...... svědčí o jisté tuposti.
13. 10. 2012 | 10:52

Skalder napsal(a):

Ad Joshua
Problém útoku na Lybii je v tom, že se Sarkozy zapomněl před útokem zeptat na názor evropského ministra zahraničí.
Pokud jde o Kosovo, Bosnu, Irák, Afghánistán a Syrii, nevím co mají tyto konflikty společného s EU.
13. 10. 2012 | 11:14

Josef K. napsal(a):

Skalder, Joshua, Občqan a aga atp.
Jste jistě hrdí "češi" - velké písmemno se mi jaksi v tomto názvu nedaří napsat, milí nickové. Rád bych tedy připomenul, že zatímco Američané vodili německé měšťasntvo kolem hrobů obětí nacismu a nutili je uklízet jejich ostatků, Rusové a Češi , jejichž filosofii vzýváte a máte za svou, německé měšťanstvo stříleli. Zatímco Američené chránili symboly německé hrdosti, Rusové je vyhazovali do povětří (zámek v Královci a Berlíně), a to ještě mnoho let po válce.
Kořeny Vaší logiky a logiky všech absolutních kremloidních fanatiků spadají do historie násilí. Zatímco Rusové povraždili půlku Čečny, aby se nakonec spojili s těmi, kdo proti nim bojovali a společným terorem zdánlivě zvítězili, a zatímco Srbové rozpoutali válku s miniumálně 150 tisíci mrtvých, pak NATO ukončilo válku bombardováním s cca 500 mrtvými v důlsledku bombardování (oficiální čísla OSN).
Nevím, sand metylaklkohol obsahuje jakýkoliv alkohol v této zemi od roku 70 a spolu s párkem, chatičkou a možností krást jest drogou mirgorodských.
13. 10. 2012 | 11:24

Pacák napsal(a):

Nobelovu cenu míru dostal i Jasir Arafat. EU je v pěkné společnosti.
13. 10. 2012 | 11:27

Joshua napsal(a):

Skalder,

nevíte co mají společného tyto konflikty s EU? NATO. Co myslíte,má něco společného NATO (EUROatlantický pakt) s EU?
13. 10. 2012 | 11:33

Občan napsal(a):

Joshuo,

reagovat na "to", co si říká Josef K., nemá smysl. Jediným cílem toho nicku je vyprovokovat někoho k nějakému ostře protižidovskému výroku. Ale protože je průhedný jak umyté okno a většina ho již ignoruje, nezbývá mu než stupňovat urážky. Za tichého souhlasu pana Stejskala; protože nejsem ochoten ani na vteřinu věřit tomu, že by nevěděl, co znamená to blábolení Josefa K. o Myrhorodu.
Takže "to" ignorujte také...
13. 10. 2012 | 11:56

biolog napsal(a):

Josef K.
prý má dar sebereflexe!
Perla blogu!
:)))))))))))))
13. 10. 2012 | 11:57

oranžáda obecná napsal(a):

počítá se i humanitární bombardování ???? Člověk se diví, kdo dnes učí... kdo umí, umí, kdo neumí, učí...tak to dnes je, učí Svoboda, Šiklová (opravdu netuším, co může učit), učil socan Havel.....a pak si všichni můžeme postěžovat na úroveň školství (jmenovaní jistě nevyučují architekturu, nebo strojírenství,že).Budou to jistě nějaké sociální pavědy, ale k tématu, za mír na evropském kontinentu "může" NATO a USA.
13. 10. 2012 | 12:01

Skalder napsal(a):

Ad Joshua
"Co myslíte,má něco společného NATO (EUROatlantický pakt) s EU?" Podle mě nic. Co mají společného podle Vás, to by mě zajímalo.
13. 10. 2012 | 12:19

Joshua napsal(a):

oranžáda obecná čili pan Bohorodička

Kontrolní otázka: jestliže za mír v Evropěmohou USA a NATO, řekněte prosím, jak je možné, že krátce poté co se rozsypala RVHP a Varšavskásmlouva, vypuklyv Evropě a jejím okolí války?

Tomu nerozumím. Jeden by předpokládal,že mír se ještě posílí a ono samá válka. A jako na potvoru jsou v nich zapředeny právě USA a NATO. Je to vůbec možné?
13. 10. 2012 | 12:38

český maloměšťák napsal(a):

Jen malá poznámka. EU není NATO...a z balkánských zemí je členem EU pouze Slovinsko.

Tak - a nyní opět hýkejte. Zejména doporučuji/coby milovník paradoxů/ hýkání těm, co celý svůj "občanský" život poslušně chodili do prvomájových průvodů a volili kandidáty Národní Fronty, světový mír a vítězství socialismu...aby nyní - na stará kolena - nadávali, že je EU moc reguluje a že je levičácká.

P.S. Ano - válka může být nejen válkou skutečnou, ale i válkou ekonomickou, válkou kulturní...nebo válkou knoflíkovou - například.
Ostatně doufám, že máte dost knoflíků.
Budete je potřebovat.
Až se kapitál z rozhádaného a čím dál tím více rozloženého , však národnostně " velmi pevného" ČEZka, stáhne úplně.

jednodušeji:
Kdo ví, že se , byť třeba i malou měrou, zasloužil o to, že se na evropském kontinentě neválčí a že se prohlubuje kooperace - toho cena potěšila.
Bývalým " komunistům " a estébákům tato cena jitě že nevoní.
13. 10. 2012 | 13:12

Skalder napsal(a):

Ad Joshua
Opakuji otázku : co má společného Severoatlantická aliance (Euroatlantickou alianci neznám) s Evropskou unií ?
13. 10. 2012 | 13:21

Josef K. napsal(a):

biolog. Občan. Nějak Vás mám fyzicky před očima jako strážné v republice Komi...nebo někde ve východním Poslku....Je také zajímavé, že nepíšete k tématu. Mirgorodští je téma, složité, komplexní, to není přívlastek, jakými častujete vy ostatní. NAVÍC , POKUD BY ŠLO O PŘÍVLASTEK, PAK JE ORIGINÁLNÍ, NAROZDÍL OD Vašich obecně známých, nenápaditých "úsměvů idiota" /a propos umělecké dílo, nikoliv vulgarizmus/.
Ten drobný rozdíl v porozumění věcem je to, co z vás činí terč posměchu, byť za vámi stojí, jak říkáte miliony ze Strašnic a hospod tamtéž...
13. 10. 2012 | 13:29

Joshua napsal(a):

Skalder,

euroatlantickou alianci = válečné uskupení tzv. západní civilizace, t.j. 2 severoamerických států a většiny "civilizovaných, rsp. vyspělých" států EU jsem opsal pro pořádek z Wikipedie, abych zvýraznil její teitoriální příslušnost. Zajisté nepopřete, že tento válečný spolek slouží USA a jejich západoevropským satelitům k prosazování jejich zájmů. A tyto zájmy ani omylem nejsou výlučně obranné ani humanitární - viz Libye, Irák, Afghánistán, Syrie, Írán...
13. 10. 2012 | 13:34

český velkoměšťák napsal(a):

český maloměšťák,

to zde nikdo netvrdil. NATO je prostředek velkých kapitálových uskupení a jejich mateřských států k prosazování jejich velmocenských zájmů. Malé státy slouží jako zástěrka a legitimizující stafáž převážně loupeží pod falešnou záminkou.
13. 10. 2012 | 13:37

někteří jsou věčně včerejší napsal(a):

Pane Svobodo
Překvapuje mne, že nejásáte nad blahořečením františkánů, kteří vpustili Pasovské do prahy.
Jako katolík byste měl všechny církví posvěcené zemězrádce opěvovat od rána do noci.
Direktivy vám ale říkají neprovokovat a dělat z katolíků chudinky dokud skutečně nezískají ekonomickou moc, že?
13. 10. 2012 | 14:00

Skalder napsal(a):

Joshua
Většina členů EU je členy NATO. tO MÁTE PRAVDU.
A teď mi vysvětlete, co má EU společného s konflikty v Kosovu, Bosně, Afhánistánu a Sýrii ? Mám na mysli Unii a její VLASTNÍ instituce, ne některé její členy.
13. 10. 2012 | 14:14

Josef K. napsal(a):

Blahořečení františkánů, donátorství sv,Janu z Nepomuku v jednom pytlíku spolu s pláčem nad osudem J.A. Komenského a řičením nmad husity a Mistrem Janem. Komický rys - všechna spojení mozku jsou tu pomíchána, není nad zlaté českomirgorodské ručičky a jejich vpád do genetických mAnipulací. NAŠTĚSTÍ SE TA ZDATNOST NEŠÍŘÍ ZA HRANICE KOTLINY.
13. 10. 2012 | 14:25

Joshua napsal(a):

Skalder,

máte pravdu. EU nemá vůbec nic společného s jejím vojenským spolkem. Nefinancuje jej, její státy v něm nemají své žoldáky, jejich ministři zahraničí a premiéři nemají nic s válečnou politikou NATO...
13. 10. 2012 | 15:06

Skalder napsal(a):

Joshua
Přesně tak. EU NATO nefinancuje, nemá v něm SVÉ žoldáky (žádné ani nemá), JEJÍ představitelé nemají nic společného s válečnou politikou NATO. Kromě případů, kdy se k ní nějak vyjádří, což není moc často.
Co dělají členské státy EU, je jiná otázka.
Podle Vaši logiky můžete rovnou tvrdit, že válku proti Srbsku vedl Český svaz zahrádkářů. Je to přece společenská organizace státu, který je členem NATO a tuto válku podpořil.
13. 10. 2012 | 15:30

Smutný napsal(a):

Je zajímavé podívat se, jaká Evropa byla. Ještě zajímavější je, jaká je teď. Nejvíc však záleží na tom, jakou jí chceme mít. Já chci, aby byla mírová. A to se bez spolupráce (mezinárodní, mezistátní) asi zajistit nedá. EU je ve vývoji. Její budoucnost bude taková, o jakou se přičiníme my sami. Podporou toho, co je správné a kritikou všech chyb a nedostatků. Přeji dobrý den.
13. 10. 2012 | 15:35

David napsal(a):

LMAO - 12. 10. 2012 | 23:16 :

Na úvod bych řekl, že bych se považoval za blbce, kdybych si přál rozpad EU.

Na druhou stranu zvažuji i argumenty hlavních kritiků EU. Prezident Klaus není vůbec, zdůrazňuji, ale vůbec mým oblíbencem, ale s jeho názory na EU naprosto souhlasím.

Srovnávat integraci v Evropě s integrací v USA nejde. V USA byly v podstatě jen dvě skupiny – domorodí indiáni a přistěhovalci ze všech koutů světa. V Evropě je mnoho národů s pevně zakotveným historickým vývojem a proto jejich integrace je nesrovnatelně složitější.

Podle mého názoru je EU nemocná a vyléčit ji může jen „velký třesk“, po kterém se buď dá tou správnou cestou nebo se definitivně rozpadne. Politika, kterou předvádí současný Brusel k tomuto rozpadu vede. Je to cesta do pekel. Místo tlačení na integraci by spíše prospělo ubrat plyn. Nežli takovouhle Evropu, tak by snad bylo lépe, kdyby se celá EU zatím změnila na pouhou bezcelní zónu s volným obchodem, pohybem osob a státy by si hospodařily po svém. Bez cizího diktátu a okrádání. Vyloženě nedemokratické bylo i donucení Francie, Nizozemska a Irska k opakování referenda.

Založení na lži – dnes každodenně se setkáváme na všech úrovních společnosti, jak se lže a podvádí. Pojišťovny, banky – malým písmem do předlouhých smluvních podmínek píší důležité věci proto, aby klient to přehlédl a oni z toho měly finanční zisk. Toto se tak rozmohlo, že to je jako metastázy rakoviny v celé společnosti. Dnes takto vydělává většina a jen menšina se živí poctivou prací, jako třeba, že sklízí obilí a peče chleba.

Trpím totiž jistou alergií na ty eurohujery, kteří neschopni kritického myšlení lezou do řiti Bruselu. To je totiž ta nejzhoubnější politika, která EU nejvíce ubližuje.

Souhlasím i s tím co napsali – Radovan 08:39 a nestranný 09:49.

Trochu více o tom, jaká je EU:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-evropsky-narod-06t-/p_zahranici.asp?c=A120924_213424_p_zahranici_wag

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pavel-telicka.php?itemid=495

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/ekonomika/Priznani-znamych-politiku-Miliardy-se-vyhazuji-za-kraviny-248182

http://kapal.blog.idnes.cz/c/287276/EU-konecne-odhalila-tvar.html

Považoval bych za seriózní, kdyby nějací odborníci udělali seznam, kde na jedné straně by byly popsány všechny klady, které nám členství v EU přineslo, ale na druhou stranu i všechny zápory (včetně všech těch nesmyslů, která přicházejí z Bruselu), a vyjde nám jakou perspektivu má EU. Podle mého názoru, bohužel, špatnou a rozpad se už blíží. Podle mého názoru do 5 let.

Bible – evangelium podle Matouše, kapitola 7, verše 13 a 14:

„Vcházejte úzkou branou, protože široká a prostorná je cesta, jež vede do zničení, a mnoho je těch, kteří se po ní vydávají, zatímco úzká je brána a stísněná cesta, jež vede do života, a málo je těch, kteří ji nalézají.“
13. 10. 2012 | 18:43

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

josef K, č. maloměšťák:
oceňuju vaše názory. Mám podobné.

Pro ostatní: tak jako pan Cepl v hodnocení knihy paní Dvořákové píše, že demokracie není samosebou a je třeba se o ni starat, tak to stejné si myslím i tom, co se nazývá mír.

Kdo obě tyto věci považuje za samozřejmé, toho v souhlase s autorem považuju za ignoranta. Je mi líto, že tací jsou v převaze.
13. 10. 2012 | 19:13

bílá veverka napsal(a):

Za 67 let míru v Evropě mohou:

- americká vojenská přítomnost,
- strach z jaderné války,
- hrůza předchozí války.

Novou válku v Evropě způsobí:

- stažení Američanů z Evropy,
- vymřou lidi, kteří pamatují minulou válku,
- už se tolik nebojíme jaderné války,
- rozpad EU.
13. 10. 2012 | 20:23

bílá veverka napsal(a):

A udělení Nobelovy ceny EU silně připomíná zastírání nemohoucnosti socialismu uspořádáním velkolepé spartakiády.
13. 10. 2012 | 20:26

JardaV napsal(a):

EU nemá s mírem nic společného.Prostě světovládní židé usoudili,že chyby,jako byla II.sv.válka,není zrovna potřeba opakovat.Dále množství jaderných,chemických biologických/bakteriologických zbraní je spíš nadbytek,a nejbohatší lidi světa si uvědomují,že i když zalezou pod zem na rok,můžou i potom pochcípat.Proto v Evropě
už nikdy nebude válka.S EU to nijak nesouvisí.To je propast na prachy.Všimněte si,
že se nikdo z EU nezajímá o identifikaci a potrestání skutečných viníků "Řecka",
stejně jako nikdo nebere klacek na daňové ráje......A válka v tunelu na prachy - to je přeci nesmysl.Zesměšnit Nobelovu cenu už více nešlo.To ji mohli dát posmrtně
Usámovi bin Ladinovi za to,že už neorganizuje žádné teroristické akce.......
13. 10. 2012 | 21:20

Zacheus napsal(a):

To autor blogu.
A co barbarské bombardování Jugoslávie - kdy letadla NATO přelétavala i naše území, tomu také dokázala Evropská unie zabránit? A co okupace části Kypru, členské země Evropské unie, ze strany Turecka - také OK? A co nerespektování náboženské svobody v Turecku ( proti jeho kandidatuaře pro vstup do EU se KDU-ČSL pokud vím také nevyslovila). V této souvislosti si dovoluji připomenout tragický osud zavražděného předsedy katolické Turecké biskupské konference Mons. Luigiho Padoveseho jeho muslimským šoférem z náboženských důvodů, osud Pátera Andrea Santory, rovněž zavražděného v Turecku z náboženských důvodů -to Vám také nic neříká? Nebylo by lepší se reálně zabývat těmito problémy, než občas blábolit o hrozbě ze strany Ruska a EU jako mírotvorci?
13. 10. 2012 | 21:41

Al Jouda napsal(a):

To všem euroskeptikům :
Domníváte se, že by rozpad ČSFR byl nenásilný, kdyby neexistovala vize koexistence samostatných států Čechů a Slováků v EU ?
13. 10. 2012 | 23:46

kdo platil Kirschbaumovi letenky napsal(a):

Joudissimo
Bez EHS a Němců by žádný rozpad Československa nebyl.
14. 10. 2012 | 00:00

biolog napsal(a):

Al Jouda:
Samozřejmě by by., Rozpad Československa by musel být vždy nenásilný, Češi a Slováci jsou si příliš blízcí, ozbrojený konflikt mezi nimi byl, je a bude nemožný. Ostatně při jednání o rozdělení se zeptal Mečiar, zda Češi nenapadnou Slováky vojensky, Klaus ohromeně tuto možnost briskně zamítl.
Takže žádná vize koexistence samostatných států Čechů a Slováků v EU, eurofilní propagandisto. Slováci začali okamžitě budovat hraniční přechody, nastaly potíže obyvatelstva bezprostředně na obou stranách nové hranice, které se vlekly léta a definitívně je vyřešil Schengenský prostor, ne EU.
14. 10. 2012 | 08:37

Medikolog napsal(a):

Zpochybňovat zásluhy evropské integrace..... je jako zpochybňovat Holokaust... Hmm, rebe Svobodo, na kolik let popírače zásluh evropské integrace a kritiky zhůvěřilostí a neschopnosti EK a EU obecně zavřete modo zpochybňovačů MAGICKÉHO ČÍSLA 6000000?

Pane Svobodo, nezdá se vám, že se zařazujete do společenství ohavníků nestydatě zneužívajících památky umučených za Druhé světové války? Ještě 67 let po válce?

A propos, kde je můj podíl z prachů za nobelovku? Nebo snad není rodilý Čech Evropan a člen EU?
15. 10. 2012 | 11:03

uno napsal(a):

Pane autore, srovnejte si to trochu v hlavě. EU se zachovala vůči Srbsku jako Hitler vůči Československu po Mnichovu, odtrhla od Srbska Kosovo a dala ho do pordučí Albáncům. Asi nemáte ponětí o tom co je Kosovo Pole a jaký to má pro Srby význam. Ten "pořádek", který Solana a Albrightová dělali na Balkáně jim vynesl čestný titul "řezník z Balkánu", to co po Srbech chtěla EU a USA bylo totéž jako pro nás nepřijatelný mnichovský diktát. Jugoslávci za Tita měli volnost pohybu a mohli se seznámit podrobně, co je to západní kapitalismus. Proto se Srbové tak houževnatě bránili nestydaté americké přesile, zbabělí amíci se neodvážili vstoupit na srbské území a ničili jej z letadlových lodí, to umí každý barbar. Takže Dynamitová nadace se definitivně a navždy před světovou veřejností natrvalo zesměšnila. Já bych Vás autore navrhnul dynamiťákům na cenu za nekompetentnost, třeba jako ministra Vondru nebo Drábka...
15. 10. 2012 | 12:03

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy