Vlajka EU na Pražském hradě

04. 04. 2013 | 11:10
Přečteno 4022 krát
Vyvěšení vlajky EU na Pražském hradě vyvolalo emoce přiměřené tomu, jak kvalitní diskuse o unijních otázkách se u nás vede. Názor na tuto otázku můžeme mít každý jiný, ale argumentace polopravdami a lžemi je jen znakem omezenosti celé debaty.

3.4.2013 vyvěsil český prezident Zeman a předseda Evropské komise Barosso vlajku EU před vchodem do Pražského hradu. Vlajka je symbol a má symbolizovat to, že nejsme jen izolovaným ostrůvkem uprostřed Evropy. V této souvislosti zaznívají z tábora euroskeptiků nejen obvyklé řeči o suverenitě, ale také tvrzení, že vlajka EU neexistuje, protože není zakotvena v Lisabonské smlouvě.

Nad argumenty okolo naší suverenity jen nevěřícně kroutím hlavou: ekonomicky závisíme na vývozech do Německa, popř. do dalších států EU; bezpečnostně závisíme na NATO a americké vojenské přítomnosti v Evropě; ropou a plynem závisíme na Rusku - o jaké suverenitě je, prosím, řeč? Argument suverenity v ústech euroskeptiků není ani tak škodlivý tím, že zamrzl v ideách 19. století a nepřijal realitu globalizace, jako spíše tím, že nechce vidět rub přenosu některých pravomocí na EU: díky EU máme podíl na silnější sdílené suverenitě, díky které se s námi, národem 10 milionů, ve světě někdo vůbec baví. Právě skutečnost, že rozhodnutí EU můžeme ovlivnit a někdy i zablokovat, je naší nejsilnější devizou v globalizovaném světě. Proto také euroskeptické názory Václava Klause nebyly pro svět zajímavé tím, že šlo o hlas prezidenta České republiky, ale o hlas prezidenta členského státu EU. Proto když někdo připomíná, že v historii už na Pražském hradě vlály vlajky jiných cizích mocností, nepochopil: EU je NAŠE mocnost.

Tím ovšem nechci říci, že názory euroskeptiků nemají racionální jádro. Jistě, bez vlivu EU by se nám tady snadněji tunelovalo a korumpovalo. V tom nám mnohá směrnice a nařízení EU ztěžuje život. Případ ROP Severozápad o této racionalitě mluví příkladně.

Zatímco okolo naší suverenity je přece jen možno diskutovat, argument, že vlajka EU neexistuje, protože není zakotvena v Lisabonské smlouvě, je vyslovená hloupost a lež. Uživatelé tohoto argumentu jen prokazují neznalosti z realit EU.

Zaprvé, je toho mnoho v EU, co není zakotveno v Lisabonské smlouvě, a přesto to existuje. Například není - s výjimkou Evropské obranné agentury – v Lisabonské smlouvě ani slovo o unijních agenturách, zajišťujících řadu integračních úkolů, a přesto jich existuje několik desítek. Příklady: Úřad pro harmonizaci ve vnitřním trhu (OHIM - Alicante), zajišťující systém ochranných známek pro celou EU; Evropská agentura pro spolupráci na vnějších hranicích členských států EU (Frontex - Varšava), umožňující odstranění kontrol na hranicích uvnitř Schengenského prostoru. Chtějí přesto euroskeptici tvrdit, že OHIM a Frontex neexistují?

Zadruhé, pokud jde o samu vlajku EU, původně se jedná o vlajku Rady Evropy, tedy vlajku jiné mezinárodní organizace, kterou Rada Evropy přijala r. 1955. EU ji začala užívat na základě dohody mezi Radou Evropy a Evropskými společenstvími (viz usnesení Rady ES z 21./22. 4. 1986, Bulletin ES č.
4/1986, s. 54), neformálně ale byla používána již dříve. Podmínky používání vlajky EU upravuje správní dohoda mezi Radou Evropy a EU z r. 2012 - pět let po podpisu Lisabonské smlouvy. K uklidnění vášní vyřadily členské státy ustanovení o symbolech EU z Lisabonské smlouvy, aby usnadnily její přijetí, ale stejně tak zástupci těchto členských států jednající v Radě EU přijali výše uvedené právní akty týkající se vlajky EU.

Pojďme proto napříště otázku obrátit: jaké přínosy pro naši přítomnost vlajka EU symbolizuje? Jsme rádi za možnost pracovat a studovat v zahraničí, za to, že na hranicích snižujeme rychlost na 60 km/h, že k nám tečou miliardy na obnovu silnic a budov (pokud je nezašantročíme) a za to, že se tu už 60 let neválčí? Já ano, a proto jsem rád, že na Pražském hradě modrá vlajka se zlatými hvězdami bude vlát.

Pavel Svoboda
místopředseda KDU-ČSL

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Innocenc napsal(a):

Děkuji za článek, ale "klausovce" to neosloví.
04. 04. 2013 | 11:18

vojtechnavratil napsal(a):

A teď ještě tu o tom míru, který tato vlajka přinesla
04. 04. 2013 | 11:37

Martin napsal(a):

Obvyklé obecně oblíbené omyly.
Volný přeshraniční pohyb osob není důsledkem EU, ale důsledkem Schengenského prostoru. Neválčení a společná obrana není důsledkem EU, ale důsledkem NATO. Miliardy na evropské dotace nám netečou z EU, EU žádné peníze nemá, nýbrž výhradně od stejných lidí jako jsme my, jenž měli tu smůlu že bydlí o pár kilometrů jinde a jejich místní stát je více okrádá vyššími daněmi a takto nakradené peníze EU "přerozděluje" k nám.
Naše hlasovací právo v porovnání s nejsilnější čtveřicí D+I+GB+F jež dohromady čítá téměř polovinu je velmi slabé a reálně nemáme možnost ovlivnit vůbec nic, děje se pak především to co chtějí tyto čtyři nejsilnější státy z nich hlavně Německo a Francie.
Přítomnost vlajky EU symbolizuje výpalné OZE, odpustky CO2, zákaz žárovek, normy na křivost banánů, výpalné s energetickými štítky, ničení motorů automobilů biolihem a MEŘO a mnoho a mnoho dalšího.
04. 04. 2013 | 11:39

aga napsal(a):

Přítomnost vlajky EU znamená, že "komunistický" internacionalismus se slastně spojil s imperialistickým kapitalismem.
04. 04. 2013 | 11:57

Jana Pechová napsal(a):

Martin
"Volný přeshraniční pohyb osob není důsledkem EU, ale důsledkem Schengenského prostoru."

A ten schengenský prostor... neiniciovaly ho náhodou země, které stály na samém startu evropské integrace? Bylo by něco takového bez sjednocené Evropy možné?
04. 04. 2013 | 11:58

vojtechnavratil napsal(a):

Tady je o tom, jak je v zemích původní EU15 vlajka s 12 hvězdičkami u sídla hlavy státy "samozřejmá" http://kment.blog.ihned.cz/c1-59629350-vlajky-na-sidlech-evropskych-hlav-statu
04. 04. 2013 | 12:03

taffy napsal(a):

diky za dobry clanek. odpurci eu zrejme postradaji zakladni znalosti formalni logiky, mozna se nechaji ohloupit gospodinem
klausem a spol. a nebo vedome pracuji pro moskvu...
( o tom pekne clanky v economist a kniha edwarda lucase: deception - howe the russians duoe the west, a take vyjadreni gen. vacka v rozhovoru v tv o tom, ze slozky cinnych vedoucich politiku jsou mimo hranice č.r. )
04. 04. 2013 | 12:11

taffy napsal(a):

omlouvam se za preklepy:"... how the russians dupe the west.."
04. 04. 2013 | 12:12

David napsal(a):

Slepý je ten, který nevidí, že Titanik se už potápí.

EU nejvíce škodí podobní eurohujeři, kteří se bojí referenda o EU, jako čert kříže.

Je to velmi smutné, že musím naprosto souhlasit s kritickými názory na EU, které mají takoví darebáci, jako je Klaus a Jakl.
04. 04. 2013 | 12:18

Konrad napsal(a):

A potom ze je Zeman populista, kdyz si dovolil toto gesto zrovna kdyz unie u nas moc nefrci. Prezident si vybral smer kterym nas povede, a udelal moc dobre. I kdyz to mozna nahraje body nacionalistum z SSO a DOST.
04. 04. 2013 | 12:20

takynazor napsal(a):

Od mnou nevoleného prezidenta alkoholika, to bylo trapné, lokajské gesto....jsme opravdu připo....ý národ, který si neumí sám poradit a neustále ohýbá hřbet....protože "co kdyby" že....
...a vám pane místopředsedo děkuji, že víme s kým máme tu čest a koho ve volbách nevolit....patolízalové do politiky nepatří...
04. 04. 2013 | 12:23

český maloměšťák napsal(a):

Rozporuplnější je ale vlajka , také visící na Hradě, s nápisem " Pravda vítězí".
Nad tímto by se slušelo zamyslet - popřípadě poopravit ten nápis - tedy místo
" í" ve slově " vítězí" ...umístit " i" /měkké, ale krátké/.
Tedy v kontextu let a událostí celkem nedávno, ale i poměrně dávno... uplynulých.

Martin
Nikdo z EU "nás" /nemám to slovo rád, lepší je určit dané osoby konkrétně - například při pomoci policie a soudců/nenutil, abychom z poměrně progresivního a užitečného fenomenu...učinili solární tunel.
Úsporné žárovky a např. to, kolik nechávají lidem v kapsách více peněz na utrácení za jiné věci, než je spalování uhlí nebo stavba nových jaderných elektráren...jsem tady již probrali tolikrát, že snad jen slepá eurofobohoukačka to nikdy není ochotna vstřebat.
04. 04. 2013 | 12:26

český maloměšťák napsal(a):

Konrad
To je možné - že jim to nahraje členy .
Bdou tak moct pořádat výroční konference i jinde, než ve výtahu - tak, že se jim to vyplatí (pronájem bistra též něco stojí).
04. 04. 2013 | 12:28

Robert napsal(a):

Ad Martin

Úroveň příspěvků a la Martin je důkazem pro to, co říká hodně německých přátel. Východní Evropu neměli do EU vůbec brát. Jsou civilizovanější kandidáti na jihu - Kapverdské ostrovy, Gabon (měny napojené na euro, západní kultura, znalost jazyků, vyšší inteligence atd.).
Npř. Schengen je unijní instituce + dva přidružené státy Švýcarsko a Norsko
04. 04. 2013 | 12:28

aga napsal(a):

Robert

A kam by pak vyváželi němečtí přátelé odpad? Proč si myslíte, že nás přibrali?
04. 04. 2013 | 12:34

Al Jouda napsal(a):

Ti užiteční idioti, kteří protestovali před Hradem při vyvěšování vlajky EU by zasloužili přinejmenším pokropit studenou vodou ! Dělají ostudu většině českého národa !
04. 04. 2013 | 12:49

zdenekbrom napsal(a):

Poněkud jste ale zapomněl napsat, že pod vlajkou hvězd a dluhů budeme radostně sdílet i následky experimentu "euro".
04. 04. 2013 | 13:05

český maloměšťák napsal(a):

zdenekbrom
Jaké následky budeme sdílet ?
Jste tak záhadný....

Neznám na světě věc, která by kromě pozitiv neměla i negativa, či potenciál negativa vytvářet. Vy ano ?

Kdo dnes nemá dluhy.
I Čína má velký vnitřní dluh.

Experimentovat se má - bez experimentů dochází k stagnaci, velmi často i úpadku. Coby člověk, který má co dělat s vědeckými pracemi studentů...to snad ale víte, ne ?
Zavádění Unie /USA/ taky nebylo jednoduché - dokonce došlo k občanské válce...
Problémy jsou od toho, aby se řešily.
Brečet nebo nadávat umí každý...to nikam nevede.
Pokud má být nějaká společná budoucnost, společný profit...jsou tím pádem i problémy společné.
To už tak bývá - vyplývá to z logiky i etiky věci.
Černí pasažéři jsou mnohdy sice trpěni...ale ne napořád. Napořád to nejde - přijde chvíle, kdy i černý pasžér buď zaplatí...anebo je z vlaku vyhozen.

Ani v křesťanském středověku nebylo milosrdenství /milost/ bezbřehé.
Pokud tedy nebylo za projev milosti považováno to, že dotyčného šoupli do nějakého chudinského ústavu.

Ha, ha, ha....:))))
04. 04. 2013 | 13:20

jarpor napsal(a):

Vážený pane Svobodo,

volný pohyb osob, zboží a kapitálu, tři základní atributy jež stály na počátku interačního vývoje evropských států jsou tři principy, které jsou schopny pokrýt to, "aby se s náma vůbec někdo bavil", jak píšete... i to, abychom mohli studovat a pracovat venku...
Proti těmto pricipům žádný euroskeptik nevystupuje, tyto principy jsou schopny pokrýt i to, o čem tak dobře Vám replikuje Martin v případě Vámi zmíněných toků peněz z EU i stran zmíněného míru na tomto kontinentu, navíc, za ten mír můžene spíše děkovat NATU...

To, že racionální jádro euroskeptiků tkví, podle Vás : "... Jistě, bez vlivu EU by se nám tady snadněji tunelovalo a korumpovalo. V tom nám mnohá směrnice a nařízení EU ztěžuje život. ..." je urážkou všech slušných lidí majících jiný názor na integraci Evropy, než propagujete Vy sám.
Čím více se přerozděluje, čím více přeposílá financí tam a zpět, tím větší příležitost pro chmatáky - v EU i u nás.

Pořádek k nám nikdo, z Vámi opěvované v této formě integrované EU, dělat nepřijde. Je jen na nás, jak se vypořádáme se zloději a korupčníky ...

Za to k nám z této EU přichází stovky a stovky, často naprosto nesmyslných nařízení s požadavky imlementace, jež plodí tisíce EU úředníků /a jež k naprosté absurditě mnohdy doženou naši "odborníci" v parlamentu/, často naprosto nepotřebných úředníků... stovky poslanců EP s celými aparáty poradců, tlumočníků a různých podržtašků ... stěhujících se pravidelně mezi Bruselem a Šrasburkem... to vše nikoliv za malých nákladů, které státy do EU z daní daňových poplatníků posílají... a které jsou takto naprosto nesmyslně spotřebovávány zbytnělým byrokratickýcm aparátem a které pak chybějí jinde...

Čistě politický projekt Eura, před jehož zavedením bez ohledu na ekonomickou realitu zemí, bez dalších atributů nutných k fungování této měny, mnozí varovali. Marně. Důsledky tohoto a dalších integračních procesů sociálních plánovačů jsou dnes viditelné každému...
To je také to, co přichází z takto "sjednocené" EU... EU těžce klopýtající za rozvíjejícími se jinými reiony světa.
A to pomimu skutečnost, že zatímco se deklaruje, že se chce rozhodování věcí veřejných přiblížit co nejblíže lidem, zde je proces rozhodování lidem vzdalován...

Děkuji pěkně za takový symbol visící na hradním nádvoří...

Symbolicky to provedla hradní aministrativa, když nejprve v noci, / stejně, jak si počínají zločinci a vrazi /, tajně a beze svědků svěsila dvě naše státní vlajky, aby následně, s rádoby pompézou vyvěsila zpět vlajku naši a symbol EU.. přičemž hodila bobek na veškeré další námi zvolené ústavní činitele...

Prezident, přímo zvolený, ukázal všem dalším zvoleným, co si o nich myslí... nemohl by prý si nerušeně popovídat s "ředitelem zeměkoule" Barrosem ...

Vše má začátek a konec. I vyvěšování symbolů jiných než vlastních...
A že "EU je NAŠE mocnost" ? Měla být, pane Svobodo, měla být... To je mocnost jen pro Barrosa a spol. na nějaký čas...

Hezký den
04. 04. 2013 | 13:27

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

Zajeďte si na Slovensko a zeptejte se, jak si půjčovali, aby mohli přispívat do eurovalu.

Experimentovat se má, to jo, ale nejprve se musí promyslet všechny následky experimentu a jeho průběh. Jinak je malér.
04. 04. 2013 | 13:28

martin_k napsal(a):

veškeré naše problémy spočívají v naší "suverenitě"
suverénní jsou možná tak naše "elity" - jenom na to nemají morální a intelektuální background!!!

kdybychom byli od roku 1990 součást Německa - měli bychom se o 1000% líp
04. 04. 2013 | 13:31

český maloměšťák napsal(a):

zdenekbrom
Jaký malér ?
Jste stále záhadnější.

I s tím Slovenskem - jste tak záhadný....

http://www.patria.cz/forex/grafy.html?selectedCurrency=CZK/EUR

Ale můžete samozřejmě ten " experiment porovnat i s USA, s Japonskem...etc etc

Někdy vám nerozumím - co vlastně chcete konkrétního sdělit.

Nebo si skutečně myslíte, že za problémy ČR může euro ?
Zkuste to tedy vysvětlit.
04. 04. 2013 | 13:34

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

Slovensko:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-trvaly-euroval-sebevrazda-ze-strachu-pred-smrti-pjn-/p_zahranici.asp?c=A120528_195315_p_zahranici_wag
04. 04. 2013 | 13:40

český maloměšťák napsal(a):

jarpor
Taky symbolický jazyk...podejte tedy " každému" důkazy tak, aby bylo možné jednoznačně tvrdit, že za ty vaše mystické problémy /kdo nemá dnes problémy ??? - viz JAP, USA, CHN..../ je odpovědné pouze euro a nezodpovědně vedená integrace.

Vy se z té klausovštiny jednou pomátnete, japrore.
Já vím, že v jednoduchosti bývá často skrytá krása a síla..ale odsaď podsaď.

Náklady na aparát EU /per capita/ jsou mnohem nižší, než náklady pouze na korupci /per capita/ v ČR. Dle odhadů i tkzv. pravicových ekonomů.

Vy doufám nejste euroseptik...ale jen eurotlučhuba.
Euroskeptici mají co do diskuze přidat...vy jen kolem sebe plivete žmolky stokrát přežvýkaných novinových titulků.
--------
Milánkové...vy máte prostě smůlu - že vám už leta ty vaše prognozy o rozpadu eura nevyvházejí.
Nahrazujete si tak realitu vaším brekem a vašimi přáními /Klaus měl pravdu...ano, vždy bude mít pravdu ten, kdo řekne : " věc XY bude mít jednou velké problémy"/. To není dobré už ani coby obkjekt humoru.
:))
04. 04. 2013 | 13:44

Martin napsal(a):

Jana Pechová: Iniciátoři shodou okolností byli členové EU, ale členství v EU k tomu není nutné, Schengenský prostor má i Norsko, Švýcarsko, Island a Lichtenštejnsko.

český maloměšťák: 20 % OZE v roce 2020 nám bylo nadiktováno z Bruselu a jinak než výpalným OZE tento cíl nelze splnit a soudruzi z EU to moc dobře věděli. V ČR se díky tvořivým politikům vyplácí na výpalném OZE mírně víc, ale podstata je daná z EU.
Obhajoba unijního zákazu žárovek ve smyslu že lidé díky zákazu mají více peněz na jiné věci je přesně jako bolševická propaganda. Připomnělo mi to jak za komunistů nebyly devizy na banány, ale za to na každém rohu visel plakát na propagaci nechutných pomerančů z Kuby.

Robert: Tví němečtí přátelé si mohou myslet co chtějí, ale německé občanství nijak nezakládá patent na pravdu. To už tady jedno bylo a bylo to poměrně úspěšně vyvráceno. Schengen byl do práva EU začleněn dodatečně, tedy evidentně EU k tomu není potřeba a také několik nečlenských zemí Schengen má.
04. 04. 2013 | 13:46

342 napsal(a):

"Eurozóna je chybná od samého začátku, překvapil architekt společné měny"
"podle Delorse měli pravdu ti členové EU, kteří euro nezavedli s poukazem na to, že bez jednotného řízení nemůže společná měna fungovat, jak namítala například Velká Británie. „Kápli na to,“ souhlasí Delors."

http://www.novinky.cz/ekonomika/252413-eurozona-je-chybna-od-sameho-zacatku-prekvapil-architekt-spolecne-meny.html
04. 04. 2013 | 13:50

český maloměšťák napsal(a):

zdenek brom
Vlastní slova nejsou k mání ?
Co tak osvětlit původní vaše věty, výroky jinak, než opět záhadným způsobem - nyní takto formou odkazu.

Já vám dám zase odkaz třeba na Maďarsko nebo Polsko, co říkáte ?
A do soudného dne si takto můžeme vyměňovat " informace" /rozdíl je informací, až rozdíl !!!!/.

Lidé v Evropě jsou různí a mají různé problémy. Ale pořád na tom jsou v globále mnohem lépe , než lidé v mnoha zemích, kde třeba euro nemají...naopak, podle tkzv. euroskeptiků /eurotlučhubů/ jsou prý na tom konkurenčně lépe právě oni. Ovšem pokud se na tu kokurenceschopnost podíváme mnohdy blíře - vidíme útisk, nejistoty, bezvýchodnost, strádání, porušování lidských práv....

Dobrá - taky jeden odkaz :
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2305349/roubini-spojene-staty-jsou-v-nejlepsi-kondici-za-nimi-japonsko-cine-hrozi-tvrde-pristani.html

Nicméně nás by mělo zajímat jak ozdravit Evropu. Ne USA. Tedy ne primárně.

Pan Brom navrhuje zrušit euro a euroval.

S dalšími návrhy teď je na řadě jarpor.

Ha, ha, ha....:))))
04. 04. 2013 | 13:51

Innocenc napsal(a):

český maloměšťák - nechápu, proč argumentovat trottlům. Proč se asi sbližují Rusko, Čína, Brazílůie, JAR..., asi proto, aby si nadělali problémy. Nebo by ČR, samostatný evropský ekonomický supertygr mohl existovat bez EU? Ono i Německo je jeho členem, takže jako nějakému satelitu by zde měla stačit montovna Škoda a naše kvalitní logistika, Vyvážet můžeme třeba Tatry a Zetory. ČR pod vedení prof. Klause mohla být dalším Švýcarskem.
04. 04. 2013 | 13:57

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

Lisabonská strategie v roce 2000 sůibovala, že EU bude do roku 2010 "„nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomiku světa založenou na znalostech, schopnou udržitelného hospodářského růstu, vytváření více kvalitních pracovních příležitostí a zachovávající sociální soudržnost“

Realitou je euroval a řada dalších problémů. Modré z nebe se nekoná. Můžete se to snažit ukřičet, ale už to moc nepůsobí.
04. 04. 2013 | 13:59

AS napsal(a):

Obecné omyly Klausovců - mír v Evropě je díky EU stejně jako díky NATO. Ale NATO coby obranný pakt byla zaměřena zejména jako obrana proti napadení nečlenským státem (hlavně tehdy Varšavskou smlouvou), EU naproti tomu prohlubuje spolupráci všech států v Evropě. A kde je spolupráce, není válečných konfliktů. Článek je pravdivý. Jsem jedině rád, že arogantní zločinec a hňup Klaus šel k čertu!
04. 04. 2013 | 13:59

český maloměšťák napsal(a):

Martin
Opět jen plivete a lžete. OZE se samozřejmě daly zadministrovat jinak /viz Německo, Kalifornie.../.
Odhady agregátů úspor peněz via úsporky jsem vám dával už k dispozici několikrát - nešlo o žádnou bolševickou propagandu, ale o čísla. A to čísla pouze ohledně úspor domácností ve směru výdajů za spotřebu...čísla ohledně ušetřených investic by to ještě vylepčila...tu, podle
Vy jste fanatik, akorát že protievropský - toť vše.
To že pak duhé nálepkujete coby např. eurohujery ...bez toho se samozřejmě takoví fanatici nemohou obejít...potřebují nepřítele - jinak by se zbláznili.

Být slepým a k tomu blbým je ale též celkem zaručenou metodou - jak skončit v nějakém ústavu.

Svého času zakázali používat DDT. Též eurohujerský zásah - tentokrát do zemědělské výroby, že ?
04. 04. 2013 | 14:01

jarpor napsal(a):

"Vy se z té klausovštiny jednou pomátnete, japrore."

I v tom případě ovšem zdaleka neklesnu na úroveň toho, kdo se mne snaží oslovit... ovšem který mi za repliku nestojí..

.
04. 04. 2013 | 14:04

zdenekbrom napsal(a):

Mimochodem, kritický pohled na EU ještě neznamená, že je někdo automaticky klausovec.
04. 04. 2013 | 14:05

honolulu napsal(a):

ON je typicky Bonapartista, ten prof. Svoboda. Dokonce mluvi i tim strasnym jazykem Zabozroutu a urcite tajne zere ZABY jako oni....

Panove vim urcite, ze profesori jsou NEJHLOUPEJSIM segmentem populace....Podivejte se udelali s JAR ? Oni stale vymysleji zhoubne usporadani sveta a nikdy za ne neberou zodpovednost, kdyz jejich predstavy nepracuji.

Je treba trestat profesory za jejich destruktivni vykriky namacenim do studene Vltavy v proutenem kosiku na vynazeni hnojiva...

EU, definitivne krachne ! Je to financni nesmysl.
Vy budete platit a oni budou rozhodovat o vasich penezich a diktovat, ktere opicaky ze sveta prijmete jako spoluobcany.
04. 04. 2013 | 14:07

babočka napsal(a):

Pane Svoboda vlajkou EU na hradě si dělá Zeman jen popularitu a chtěl se zviditelnit v Evropě. Co vznikla EU tak se Evropa nacházi v soustavné krizi na které vydělává jen Čína. Pokud píšete, že se v Evropě 60 let neválčí, tak jste nevzdělaný vůl a mladík Palach vám nic neříká.
04. 04. 2013 | 14:08

honolulu napsal(a):

Kdyz nekdo chce slepeninu ruznych kultur a narodu, tak at se podiva jak fungovalo Rakousko-Uhersko.
Hitler take usiloval o slepeninu narodu, samozrejme pod jeho vladou.
04. 04. 2013 | 14:12

vico napsal(a):

Tuším, že to je už třetí článek o vlající modré vlajce. Nikdy bych nevěřil, že lze o vlajce, která byla vztyčena, toho tolik napsat a tolik z tohoto faktu dovozovat.

Dříve se věštilo z křišťálové koule, teď z vlajky. Co je to za suverénní stát, když pouhý symbolický akt, jež je především dobře vypočítaným gestem Miloše Zemana, z nás rázem dělá protektorát a z prezidenta republiky zemského prezidenta Háchu. Já osobně bych se za tolik projevené nemužné hysterie styděl.

Všichni ti, co teď "úpí" v žaláři národů by měli raději přijít s nějakou alternativou. Měla by však vycházet z několika premis. Jsme země, která nedisponuje účinnými prostředky k zajištění své nezávislosti vůči vnější agresi. Nemáme, kromě korupce, jiný odstrašující prostředek vůči potenciálnímu útočníku. Nemáme alespoň částečně nezávislou ekonomiku, kterou by z větší části uživil vnitřní trh. Nedisponujeme dostatečným potenciálem potřebným pro další ekonomický rozvoj. Skoro nic nám tu už nepatří a to včetně strategických sítí. Sami nejsme schopni déle než pár týdnů odolat ropnému a plynovému embargu, po němž se zhroutíme, jak zasaženi mozkovou mrtvicí.
04. 04. 2013 | 14:13

vojtechnavratil napsal(a):

Jen by mě zajímalo jakými "tvrdými" argumenty budou euronadšenci bojovat po roce 2020, kdy se staneme čistými plátci.
04. 04. 2013 | 14:24

český maloměšťák napsal(a):

Innocenc
Myslím si, že nejde jen o trotly....za eurotlučhubou jarporem /ODS/ tuším cosi víc....jako by se bál, že pokud se skutečně začne čistit zdejší chlév - tak přijde nejen o pověst lázeňského šviháka.
:)

zdenek brom
Prohlášení vydává spousta subjektů. Například u Goldmanů a Sachsů prohlašovali ještě v předvečer krize, že určité CDO jsou velmi kvalitními investičními násroji /ovšem v soukromé poště naopak některým subjektům psali, že jde o shit/.
Pokud pak považujeme obecně soukromé subjekty za přeci jen poučenější, znalejší, pružnější, inovativnější...než jsou byrokracií zatížené vládní struktury...nezbývá, než tvrditi, že i mistr tesař se někdy utne.

Ostatně kdybychom se měli řídit prohlášeními analytiků trhu....bez výhrad bychom jim věřili - přišli bychom na buben už dávno a to mnoho z nás.

Být pak prognostikem ex post, pane Brome...to už je pak spíše na comics, než na věcně a korektně vedenou diskuzi.
:)))
04. 04. 2013 | 14:25

Vandal napsal(a):

Pěkná facka lemplům
Díky autore
04. 04. 2013 | 14:26

český maloměšťák napsal(a):

vojtechnavratil
To pak samozřejmě budete / v roce 2030/ moci zpětně prognozovat.
04. 04. 2013 | 14:26

Martin napsal(a):

český maloměšťák: Samozřejmě nelžu, v Německu je průšvih OZE ještě mnohem větší, v absolutní výši 15x větší a v Kalifornii také žádná sláva.
Vylhané agregáty z úsporek mě nezajímají a to z toho důvodu že průměrný člověk si koupí úsporku tam kde se mu to vyplatí sám od sebe, tedy vliv zákazu žárovek není prokazatelný a tam kde se mu to nevyplatí si ponechá žárovku. Zákaz žárovek zákonem postupně protlačí úsporky i na místa kde se to finančně nevyplatí a nařízení EU tedy lidem způsobí finanční ztrátu a o tu šlo při schvalování nařízení především, tedy vytahat z lidí více peněz.

Analogii s DDT máte přesně obráceně, to mě ale u Vás jako u eurohujera samozřejmě nemůže překvapit. Toxické DDT se nahrazovalo netoxickými alternativami, v případě úsporek se netoxické žárovky nahrazují trubicemi s vysoce toxickými parami rtuti.
04. 04. 2013 | 14:27

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

Když jsem něco podobného říkal v roce 2000, tak se jeden český maloměšťák kasal, že tedy uvidíme v tom roce 2010. No a vidíme.

Žádné prognozování ex post, ale už v těch letech řada lidí jasně říkala, že je to nesmysl. Ideologický nesmysl.
04. 04. 2013 | 14:29

vojtechnavratil napsal(a):

český maloměšťák
Já to psal z toho důvodu, že ten nejvtrdší argument, kterým hájí euronadšenci odevzdávání dalších a dalších pravomocí, nějak za pár let vymizí a přijde mi smutné, že nemají po ruce nic "trvalejšího"
04. 04. 2013 | 14:31

český maloměšťák napsal(a):

"...Nemáme, kromě korupce, jiný odstrašující prostředek vůči potenciálnímu útočníku...."

Ovšem na druhé straně je tento odstrašující prostředek již tak dobře téměř celému světu znám...a je dost složité a zejména finančně nákladné, aby i potenciální uzurpátorský stát si takovýto odstrašující prostředek také zaobstaral....
...že je celkem nabíledni, že jen tak brzy nebude mít hned tak někdo zájem se naší země zmocnit.
Bylo by to pro něj moc nákladné a navíc není jisté, zda by po takovém zcelení země agresora a oběti nenásledoval spíše totální rozklad obou - než jejich rozkvět.
04. 04. 2013 | 14:32

Karel (taky) napsal(a):

Vlajka EU na Hradě neznamená vůbec nic, stejně jako kdyby tam visela vlajka tibetská nebo chilská. Je to prostě kus barevného hadru, možná vyplaší sem tam nějakého vrabce, to je všechno. Nezpůsobí sebemenší změnu v politice ani v hospodaření. Jen blbci se zase mají čím zabývat, takže si nestíhají všímat důležitých věcí.
04. 04. 2013 | 14:36

Vysedlina napsal(a):

Také nemuseli ukazovat v TV, jak na tu vlajku stříhali, den před vyvěšením.
Lámala jsem si hlavu s tím, zda hvězdičky našívali navrch??
04. 04. 2013 | 14:37

kecalu jje plna prd.l napsal(a):

pro chytreho malomestaka alias googlistu
http://www.blisty.cz/art/68040.html
to je treba si precist, nebot Ilona Svihlikova na rozdil od Vas [kecala] fundovana, pane Google
04. 04. 2013 | 14:37

český maloměšťák napsal(a):

vojtechnavratil
Hmm...když tak moc dobře víte, co všechno vymizí v následujících letech....a pokud přihlédnu k zákonu zachování hmoty...že jsem tak smělý...kam to vlastně vymizí - v tom roce 2020? V čí prospěch ?
Nejste vy spolu s dalšími členem nějaké sekty...vládnete tak dobře věštbami, mystickým jazykem...jste , klucí, jednou velkou záhadou - nejen pro mě, ale předpokládám že i pro mnoho dalších duševně zdravých lidí - nezasvěcených do vašich věšteb a proroctvích.

Klucí, máte ještě i něco dalšího společného s Klausem ?
Co třeba národně-osvobozenecký způsob - jak byla vyhlášena lednová amnestie ?
Také se vám velmi líbí její obsah ?
04. 04. 2013 | 14:40

kecalu je plna prd.l napsal(a):

Jinak Malomestaku odkud pisete ty Vase moudra?
Z kancelare statni spravy?
04. 04. 2013 | 14:40

aga napsal(a):

Karel (taky)

Nikdy nepodceňujte moc symbolu. Žádný rozumný vůdce ani vojevůdce to nikdy nedělal, jak možno vidět z úrody korouhví, standart a vlajek, pro které se umíralo tak nějak radostněji. Však sama EU na symboliku od samého počátku dá - viz mj. babylonská věž coby sídlo věrchušky, a vlajka se symbolikou, která odkazuje jinam, než se nám snaží pověsit na nos.
04. 04. 2013 | 14:42

eli napsal(a):

Pane český maloměšťáku- jako nestranný čtenář(ka) si dovoluji položit otázku: proč tvrdíte někomu(Martin) že plive a lže ve svém příspěvku.Já po bedlivém přečtení žádný plivanec neshledala - čísly se tu ohánějí všichni a všichni si je s velkým sebevědomím vyvracejí(to by se musel jeden uhledat k smrti,aby si všechno důkladně ověřil.....)
Jeden dotaz na Vás: proč si myslíte,že by EU nešla nějakým způsobem osekat,obrodit,přepracovat- ponechat jen rozumnou dohodu mezi státy o volném obchodu a nějaké rozumné spolupráci bez neustálého transportu peněz semotamo,já tedy zapomněla,že poslední dobou se peníze přeměnily v kapalnou hmotu a tečou.
to se rozumí,že se něco někam po cestě sem vsákne,po cestě tam vylije z břehů.
A nešlo by spíš vzít rozum do hrsti a bez náboženských(pardon politických,protože politika je náboženství) vášní udělat ozumný kompromis?
P.S.Proč se jenom to Španělsko,Řěcko,Kypr,Itálie... přes tu ohromnou výhodu vlastnictví eura dostávají do šlamastiky?
04. 04. 2013 | 14:43

vojtechnavratil napsal(a):

český maloměšťák
Akorát se ukazuje Vaše omezenost, když každého, kdo není euronadšenec dáváme do jedné kupy s Klausem. Ale k tomu roku 2020: tehdy se při dalším eurorozpočtovém období má stát, že budeme muset odvádět více než budeme dostávat, to není žádné věštění, to je prostý a známý fakt. Alespoň známý pro všechny krom Vaší velectěné osoby.
04. 04. 2013 | 14:44

český maloměšťák napsal(a):

Kecale - tak zůstaňte v pr.eli...nikdo vás sem nevolal.
A zkuste někdy používat vlastní mozek...ne mozek Švihlíkové.
S kterou v mnohém souhlasím.

Ale její alternativy nejsou realnými alternativami.
Jsou revolucí bez revolucionáčů - čemuž se ani tak moc nedivím.
Když teda každý potenciální revolucionář je raději zalezlý v pr.eli.
04. 04. 2013 | 14:45

JC napsal(a):

Nekutečné ojrohujerské kecy pane autore.

Vysvětlete mi jak je možné, že je naše zboží, které dle vás/za zásluhy/ vyvážíme do EU, nemilosrdně válcováno zbožím čínským, tedy původem ze země, která má EU i s její fanglí absolutně na háku ?
Vysvětlete mi vy ekonomický diletante, proč u nás zašly všechny fabriky na textil, který by ojropané jako členové klubu jistě rádi kupovali ?

A co do toho taháte NATO ? Visí snad na Hradě vlajky všech jeho členů včetně té americké ?
04. 04. 2013 | 14:49

kecalu je plna prd.l napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
Kecale - tak zůstaňte v pr.eli...nikdo vás sem nevolal.
A zkuste někdy používat vlastní mozek...ne mozek Švihlíkové.
S kterou v mnohém souhlasím.

Ale její alternativy nejsou realnými alternativami.
Jsou revolucí bez revolucionáčů - čemuž se ani tak moc nedivím.
Když teda každý potenciální revolucionář je raději zalezlý v pr.eli.
No a uz jsme doma, klavesnicovej valecnik se zacina projevovat. Ja pockam na Vas jako vudce a s Barrosem a mokrym hadrem Van Rompuyem vsem nakopem prd.l
04. 04. 2013 | 14:51

český maloměšťák napsal(a):

vojtechnavratil
A vy chcete stále zůstat žebrákem ?
Vy i do manželského svazku lezete, abyste na tom hlavně vydělal ?

S tím " pro všechny" a " jen pro mne ne" bych byl opatrný. Pokud tedy neberete drogy. V tom případě jediném vám povoluji přemýšlet i za mě.

Nevím, co bude v roce 2020.
Spojte se s někým od Goldmanůl a Sachsů - ti by to měli vědět přesně.

Ha, ha, ha....:)))

Konec, zvonec...."máme, dáme, všichni, dáme, vymizí....".
Už to není ani humorné.

eli
Dohledejte si ten agregát úspor peněz via úsporky sám. Martinovi to už dávat nebudu - je ve svém fanatismu slepý.
Nebo zkuste experiment - kupte si úsporky do jednoho pokoje, do druhého žárovku.
Sviťte dva roky a pak si vezměte do ruky kalkulačku. Pokud umíte sčítat a násobit - dokážete odhadnout i ten rozdíl agregátu, který by jinak vyletěl komínem.

Nadávat do bolševiků začal on, madame, či sire.

Adios.
04. 04. 2013 | 14:53

Karel (taky) napsal(a):

aga:

Ano, symbol je tady právě proto - aby se o něm žvanilo.

V pozadí se jedná o úplně jiné věci, zatímco se na symbol upírají zraky veřejnosti. Každý, kdo žvaní o symbolu (momentálně včetně mě) na to prostě naletěl.
04. 04. 2013 | 14:54

jarpor napsal(a):

Vedle jiných kravin, kterými tu zásobuje prostor jeden mentálně postiženej je i následující kravina : "jarporem /ODS/"

Už jsem mu to sděloval vícekrát, zkusím naposled :
jarpor není v ODS, tedy, "jarporem/nestraník/" když už si o mě otíráte hubu, jo ?

.
04. 04. 2013 | 14:55

český maloměšťák napsal(a):

Karel/taky/
Ale mnohým zde jednak zvedá adrenalin/ býci/ anbo naopak slouží coby povel k kvákání /žáby/.
Nebo že by jako že to Pavlovovo podmiňování ?

Tak jednu od muziky :

http://www.youtube.com/watch?v=e6oMNaspq6w
04. 04. 2013 | 14:59

eli napsal(a):

Pane maloměšťáku,zklidněte hormóny,nalijte si sklenici vody a odpočiňte si.Jste nějak rozhicován.
04. 04. 2013 | 15:04

vojtechnavratil napsal(a):

český maloměšťák
Pokud se přidržím toho manželství a peněz, tak jsou to euronadšenci, kteří vypadají jako by do toho "manželství" vlezli pro peníze, jelikož neustále argumentují penězi, co nám to přineslo. Já se jen ptám čím budou argumentovat až budeme za několik let čistými plátci?
Pokud jde o mě, tak já bych ty transfery zrušil, aby to zůstávalo ve státní kase. Krátkdobě bych na tom byl možná škodný, ale mohl bych se jen nezúčastněně usmívat nad informací, že např. Andalusie utratila 7,5 milionu eur v rámci informační kampaně sdělováním na co byly utraceny ostatní peníze z fondů.
04. 04. 2013 | 15:07

Martin napsal(a):

český maloměšťák: Už jsem Vám napsal že mě Vaše vylhané agregáty nezajímají, takže skutečně je nemusíte podávat, přínos zákazu žárovek je pro spotřebitele prokazatelně finančně negativní.
Evidentně máte potíže s chápáním souvislostí, tam kde úsporky skutečně spoří si je lidé zvládli nakoupit sami bez nějakých zákonů a zákazů a příkazů, jsou na trhu přibližně od roku 1995. Tam kde se nevyplatí by si lidé úsporky nikdy nekoupili, proto jim je musela EU na tyto místa nanutit zákonem, ve prospěch lobby výrobců úsporek, v neprospěch peněženek spotřebitelů.
04. 04. 2013 | 15:12

Kelt napsal(a):

Začalo to v padesátých letech unií uhlí a ocele mezi Francií a NSR/historicky největších nepřátel v novověké historii/a současná EU je pětiset milionový trh volného pohybu zboží,lidí a kapitálu,který za krátko bude 7O let bez válek a desítek milionů obětí v hranicích tehdy"suverenních států".
A vývoje jde dál,jako ve všem a nikdy ne bez potíží.
Euro ke své stabilitě potřebuje stejnou daňovou a fiskální úroveň s vymýcením daňových rájů uvnitř EU.
A narazila kosa na kámen u těch,kteří pod rouškou "záchrany národních zájmů"bojují proti dalšímu pokroku srovnáním výchozích podmínek všech začleněných států.
V USA blahé paměti tento proces byl řešen krvavou občanskou válkou.
Pokrok ve všch oblastech lidské činnosti nelze zastavit,jenom na krátký čas zpomalit.
Nebýt pokroku,tak dodnes jezdíme volským povozem , umíráme ve válkách mezi suverenními státy Evropy a na banální onemocnění.
"Nic než národ"tuto ozvěnu slyším,když Zahradil a Klaus
bojují za záchranu "národních zájmů a české suverenity"-jeden dobře placený v eurech a druhý se na to chystá.
Oba dělali a dělají vše pro to,aby ČR poškodili v očích ostatních členů EU.
To není a nemůže být politika prospěšná této zemi,která je životně napojená na struktury EU.
04. 04. 2013 | 15:15

EU poskok napsal(a):

Samozrejme panbickar, kam vitr tam plast. Mozna Svoboda za ten vazalsky slint ceka od EU nejakou trafiku.
04. 04. 2013 | 15:26

eli napsal(a):

Proč vy si tu vlastně všichni nadáváte do ódeesáků,socanů a podobně-?nestačím se divit,jeden prohlásí,že si něco o něčem myslí,načež je označen etiketou klausobijec,popř.naopak eurohujer- to neumíte bez těchto zkratek debatovat?
04. 04. 2013 | 15:29

Proletari EU vylizte si................. napsal(a):

Potkají se žralok, orel a vlk.
Žralok říká: "Já pracuju u americké policie, u pobřežní stráže, honím nelegální přistěhovalce, drogové zásilky a další trestnou činnost.
Vždy, když odhalím trestný čin, zvrhnou mi do vody náklaďák masa, no žiju si jako pán, jsem moc spokojený."
Nato reaguje orel: "Já pracuji pro ruskou policii. Celé dny létám nad prostorem státních hranic, ale i ve vnitrozemí a odhaluji pěkně shora trestnou činnost. Kdykoli něco odhalím, a že je to často, dostanu vrchovatý kbelík masa. Taky si žiju dobře a jsem moc spokojený."
Nakonec se přidá vlk: "Já pracuju pro EU. Celé dny obíhám statní hranice. Vyhledávám a objasňuji všechny druhy trestné činnosti. A pokaždé, když něco odhalím, dostanu vrchovatý kbelík oříšků."
Orel se žralokem se podiví: "Oříšků? Jsi přeci šelma, proč nedostaneš maso?
"Protože jsem na EU tabulkovém místě veverky."
04. 04. 2013 | 15:47

Velekněz Ratata napsal(a):

Now, I've noticed a tendency for this program to get rather silly. Now I do my best to keep things moving along, but I'm not having things getting silly. Those last two sketches I did got very silly indeed. And that last one was even sillier.
04. 04. 2013 | 15:54

krajan napsal(a):

"Pojďme proto napříště otázku obrátit: jaké přínosy pro naši přítomnost vlajka EU symbolizuje?"
Pane autore, to je třesně ta věta, kterou v současných sdělovadlech včetně ČT nenaleznete. A v tom je ten problém. Mohu s vámi jen souhlasit.
04. 04. 2013 | 16:13

krajan napsal(a):

Oprava: ...přesně... (tedy žádné třešně, aby si někdo nemyslel)
04. 04. 2013 | 16:14

JC napsal(a):

krajan,
mno tak schválně, možnost cestovat na občanku ? A to mám dojem že do UK nemáte bez pasu šanci. Co dál ?
P.S. Takovou pitomost, že by si státy EU navzájem uznávaly zdravotní pojištění při cestování ten Bruselskej moloch nebyl stavu vymyslet, takže pro sichr každý výjezd třeba i na otočku na to musím myslet a pojistit se.
04. 04. 2013 | 16:20

pamětník napsal(a):

Takže to dám i sem - potřetí:
Vlajka EU je vlajkou seskupení států, do kterého jsme vstoupili na základě aktu přímé demokracie - lidového referenda v r. 2003, pro vstup se vyjádřilo přes 77 % účastníků. Proto bezpochyby vlajka na Hrad patří.
04. 04. 2013 | 16:32

zdenekbrom napsal(a):

Toto je sídlo francouzského prezidenta:

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.francie-info.estranky.cz/img/picture/86/palais-elyse.jpg&imgrefurl=http://www.francie-info.estranky.cz/clanky/elysejsky-palac.html&h=225&w=300&sz=29&tbnid=YMI8S3Fl_wLT7M:&tbnh=90&tbnw=120&zoom=1&usg=__HyTaTs19r-7pf5GDMoKzRfygFhI=&docid=pmJmmYza1n6bXM&hl=cs&sa=X&ei=iJFdUcSUGsKatQaX84GABg&ved=0CDQQ9QEwAQ&dur=447

Je tam vlajka EU?
04. 04. 2013 | 16:45

český maloměšťák napsal(a):

Toto je sídlo kalifornského guvernéra :

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Californiastatecapitol.jpg

Je tam snad .../hovno jde co vidět, co tam všecko je za vlajky, podle mě to ani většinu Kaliforňanů nezajímá/ ?
04. 04. 2013 | 16:51

pepa z deppa napsal(a):

Europoslanec Zavadil, zvolený za modrou mafii, bojuje proti EU (s platem cca O,5 mil.Kč/měs.).A to tak, že bojkotuje všechna zasedání.Zkuste si takto protestovat u vašeho zaměstanavatele.Nezapomeňte nám napsat, jak dlouho vám to vydrželo!
04. 04. 2013 | 16:55

Kelt napsal(a):

Proletari EU...........,

Vyprávějící takových a obdobných vtipů fasují v Dobřanech makovou buchtu.
Když je vtip dlouhý a bez vtipu,tak fasují klystýr a studenou sprchu.
04. 04. 2013 | 17:00

zdenekbrom napsal(a):

pamětník 04. 04. 2013 | 16:32:

Cituji: "Vlajka EU je vlajkou seskupení států,..." - Nepravda.
04. 04. 2013 | 17:03

Pepa Řepa napsal(a):

Už jde fangle nahoru potřetí.
Asi jako u pionýrů. Buide se vztyčovat každé ráno?
Pan profesor Bednář a jiní šťastlivci vztyčují ráno cosi jiného.
Dumám, jestli si k tomu pouští hymnu. Já bych dal Ódu na radost.
Asi jsem sedmiosminový polohujer.
04. 04. 2013 | 17:04

mik napsal(a):

Ze to Zeman mysli s EU uprimne se prilis verit neda jako dukaz staci ze nepozval ministra zahranici Schwarzenberga proc je jasne Scwarzenberg odmitl jmenovat Klausovou ministryni zahranici na Slovensku je pretahovani o ministra zahranici v Rakousku i Kanade do Ruska nikoho nemaji tak tam dali Remka jako splatku ze KSCM podporila Zemana Swarzenberg jiste moc nechtel ale nikdo nebyl tak mlcel Vlajka tam mela byt uz davno a vzpominam jak Klaus zuril kdyz mu Greenpeace vyvesilo vlajku to snad byla od ekoteroristu jedina smysluplna akce Zeman si chce budovat moc a prezidentsky system jenze je jiny nez Klaus vyckava a pak uderi pouzije ale taky intriky a ruzne polopravdy pokud nechci nazavat rovnou lzi Benesovy dekrety byl takticky lstivy manevr na ktery duverivy Swarzenberg naletel Vlajka EU na Hrade je taky nejaky takticky manevr,,,prost opet se nezametaji schody odshora,,,to by tam ani Zeman nebl...ale zacina se jako obvykle od spodu no co napsat cesky kocourkov ...
04. 04. 2013 | 17:12

jarpor napsal(a):

Kelt napsal, pane pamětníku, že "vývoj jde dál"...

Má pravdu...
tedy dnes, v roce 2013 je ona integrovaná EU úplně jiná, než ta, do které jsme se rozhodli vstoupit v r. 2003 referendem...

Zkuste to nějak zapracovat do Vaší repliky... napočtvrté.... :-))

Hezký podvečer
04. 04. 2013 | 17:15

Pepa Řepa napsal(a):

mik
jsem rád, že to Karel myslí s EU poctivě,hupřímně o tom žádná.
Jeden takový už tu byl.
Teď to myslí dobře s Floridou.
04. 04. 2013 | 17:20

vasja napsal(a):

Já bych jí nevztyčil ani kdyby Baroza a Merkl tohle dali.
Nejsem ale Zeman, Svoboda ani pani šlapka.

http://www.youtube.com/watch?v=UxYte5oWfQE
04. 04. 2013 | 17:30

Kelt napsal(a):

Jarpore
vývojem prochází vše, až na výjimky.Někteří naši politici ustrnuli v myšlení a hájení našich národních zájmů v druhé polovině 19.století.
Za našich mladých let byla tráva zelenější,nebe modřejší a holky téměř zadarmo.
Není ale možnost to objektivně poměřit.
04. 04. 2013 | 17:31

oranžáda pitomá napsal(a):

Zeman a Baroso, to je stejný vztah, jako Moravec a Hitler....... pohůnek a šéf... a tak se dostane Zeman do učebnic..!!
04. 04. 2013 | 17:32

pamětník napsal(a):

zdenekbrom:
Evropská unie je unie evropských států. Moje tvrzení o seskupení státu je pravdivé.
http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/unie
04. 04. 2013 | 17:34

pamětník napsal(a):

-států-
04. 04. 2013 | 17:35

jarpor napsal(a):

Kelt

Souhlasím... :-))
a jen dodám... bohužel.

Leč... někteří... zase dobu nepřiměřeně předbíhají... nemyslíte ?

Hezký podvečer
04. 04. 2013 | 17:38

pamětník napsal(a):

jarpor:
Proč? Změnila-li se EU a my bychom podle Vás měli svoje členství v ní přehodnotit, je třeba vypsat referendum, zda si přejeme z EU vystoupit. Zatím je nutné nést důsledky našeho vlastního rozhodnutí, to je základ skutečné přímé demokracie.
04. 04. 2013 | 17:38

zdenekbrom napsal(a):

pamětník:

O seskupení států skutečně jde. To je jasné. Ale toto uskupení žádnou oficiální vlajku jako svůj symbol nemá.

Původně to bylo zamýšleno v pokusu o evropskou ústavu, ale došlo k odmítnutí. Lisabonská smlouva speciálně bod o symbolech EU vynechala, protože s ní řada států nesouhlasila. Vlajka je tedy "neoficiálním" symbolem. Navíc je to původně vlajka Rady Evropy.

Dalším problémem je, že jsme se referendem vyjádřili ke vstupu do EU, ale k Lisabonské smlouvě už veřejnost neměla možnost vyjádření.
04. 04. 2013 | 17:43

zdenekbrom napsal(a):

Jinak abych vyjasnil svůj postoj k EU:

EU ano. Spolupráce je přínosná.

Je ale řada sporných věcí, které je nutné změnit. Viz eurodotace, euro jako takové atd.
04. 04. 2013 | 17:47

jarpor napsal(a):

pamětník

Opravdu nevím, proč mluvíte hned o vystoupení, když se někdo vyjádří, že dosavadní vývoj, způsob integrace a směřování se neukazuje být bez chyb a bez velkých problémů... proč se nezastavit, přehodnotit klady a zápory a třeba se nevrátit o několik "integračních" kroků zpět... To by nebylo nesené důsledků nejen našich rozhodnutí ?

Eurorealisté nejsou, povětšinou, slepí a naivní separatisté, pane pamětníku. Vše lze změnit... jen to chce mít odvahu a přiznat si chyby... myslíte, že ji "velcí kormidelníci EU" mají ? Dle mého, jakož i naši politikové - nikoliv. Přece nemohli udělat něco špatně !!

Hezký podvečer
04. 04. 2013 | 17:55

pamětník napsal(a):

zdenekbrom:
Slovo oficiální jsem o vlajce EU nepoužil.
04. 04. 2013 | 17:56

zdenekbrom napsal(a):

pamětník:

Máte pravdu, takže to upřesním.

Napsal jste: ""Vlajka EU je vlajkou seskupení států,..." Toto tvrzení neplatí, protože EU žádnou vlajku nemá.
04. 04. 2013 | 17:59

pamětník napsal(a):

jarpor:
Jsme členský stát EU, tak ta vlajka EU na Hrad patří.
04. 04. 2013 | 17:59

pamětník napsal(a):

zdenekbrom:
Ta vlajka je fakticky uznávanou vlajkou EU.
04. 04. 2013 | 18:01

zdenekbrom napsal(a):

pamětník:

Tak to mělo být, ale obyvatelé několika států EU jako nadstát v referendu odmítli, takže došlo k odstoupení od této myšlenky.

Někdo ji uznává, někdo ne. A obě strany mají pravdu. Každopádně jsem nyní prolistoval stránky několika sídel presidentů, jejichž státy jsou také v EU, a vlály tam jen státní vlajky.

Ona "vlajka" EU jen v případě, že přibyla návštěva z EU.
04. 04. 2013 | 18:08

jarpor napsal(a):

pamětník

Mám na to jiný názor, patří tam v čase nějakých EU-sumitů, konaných v těchto prostorách, nikoliv "neustále"... ale nehodlám svůj názor prosazovat Vaším způsobem...

Oba máme vliv na rozhodnutí prezidenta asi jako na poluci ledního medvěda... tedy nemá smysl se o tom dál bavit. Ten rozhodl, že tam bude... tečka. Slavte ... já nemám co.

Hezký podvečer
04. 04. 2013 | 18:11

zdenekbrom napsal(a):

jarpor:

Osobně mám dojem, že debata o vlajce je odvádějícím momentem od debaty o eurovalu.
04. 04. 2013 | 18:16

Jemnický napsal(a):

Martin
"kdybychom byli od roku 1990 součást Německa - měli bychom se o 1000% líp"
04. 04. 2013 | 13:31

To jsme už zažili za protektorátu. Bylo to bezva a zase asi bude. Ale za Uralem to vážně není tak špatné a Sibiři patří budoucnost.
EU - evropský úpadek
04. 04. 2013 | 18:21

jarpor napsal(a):

zdenekbrom

Nepochybně... I když, dle mého, pompézně bylo podepsáno něco, co pro nás nikdy platit nebude... tato republika totiž, ať bude "u vesla" kdokoliv, v dohledné době /= do deseti let / Euro nepřijme.
Prezident pouze potřeboval být na chvíli ve světle ramp EU... dělá mu to dobře... a nejen jemu... i Barroso přece musí mít za sebou "úspěch"... poslední z 27 států podepsal pro něj nic neznamenající dokument... Hosana !!!

Hezký podvečer
04. 04. 2013 | 18:25

Jemnický napsal(a):

Pamětník

V každém dobrém komiksu, když dostane někdo po palici, tak mu kolem dokola hlavy krouží hvězdičky. Na Karlově mostě (myslím toho císaře) je něco podobného kolem hlavy Jana z Nepomuku.

Tak nějak je to s tou vlajkou Evropského Upadku.
04. 04. 2013 | 18:28

Jemnický napsal(a):

Zdeněk Brom

Euroval- to je jako naval euro?
04. 04. 2013 | 18:29

Jemnický napsal(a):

Pepa Řepa

Předpokládám, že fangle na hradě je zaplacena z OP nebo jiných eurofondů. Že proběhlo řádné výběrové řízení na dodavatele a jest k úkonu erekce a diserekce řádně vyškolena odpovědná persona. Doufám, že celému aktu je přítomen kvalifikovaný trumpetista a je troubena ODA na radost.

Hvězdičky hvjézdičky, vy pěkně svítíte, ....
04. 04. 2013 | 18:39

Tupelo napsal(a):

Pane Svobodo, pekne napsano, je dobre ze vlajka EU byla vyvesena a zaroven dobre ze se zacina vic mluvit o tom, jake misto v EU bude CR mit a jak, ve spojeni s ostatnimi, zacit ovlivnovat deni v Evrope (tedy nejenom z ublizenencke pozice, jak tomu bylo vicemene dosud).

Zadne prekvapeni ohledne vyveseni vlajky EU se nekona, myslim ze s vyjimkou dvou prezidentskych kandidatu (kteri, jisteze ne nahodou :), skoncili na poslednich mistech - coz sice nema stoprocentni vypovidaci hodnotu, ale lecos to ohledne vetsinoveho mineni naznacule) by tak ucinili nejspis vsichni zbyli.

Jedine co se da vytknout je nepozvani min. zahranici - sice ho nemusim, ale clovek Zemanova formatu si tohle mohl odpustit.
04. 04. 2013 | 18:46

Kelt napsal(a):

Jarpore
nepřiměřeně předbíhají.................
Leonardo da Vinci,A.Einstein ..Ludwig Erhard-"zakladatel EU".
Ti přece posunují lidstvo kupředu.
04. 04. 2013 | 18:48

jarpor napsal(a):

Kelt

Tedy... přironávat dnešní politickou garnituru /naši i EU k těm co zmiňujete... to jí tedy dost fandíte... :-))

Hezký podvečer
04. 04. 2013 | 18:55

Kelt napsal(a):

Jarpore,
opět jste vklouzl do Vašich oblíbených obratů-nic takového jsem přece nenapsal.
Jenom jsem chtěl podtrhnout význam L.Erharda,který de facto nasměroval Evropu k usmíření ,hospodářské prosperitě a dal dalšímu vývoji pozitivní směr.
On velmi předběhl dobu v začátku padesátých let.min.století.
04. 04. 2013 | 19:05

honolulu napsal(a):

Zadam ceskou verejnost, aby prof. Pavel Svoboda byl ozenen na statni utraty a to hned 3x po sobe s bi-polarnimi nevestami...

Jako emigrant se omlouvam vsem zato co pise take "emigrant" Milk. Kvuli takovym lidem mame vsichni spatnou povest.
04. 04. 2013 | 19:21

jarpor napsal(a):

Kelt

"Jarpore
vývojem prochází vše, až na výjimky.Někteří naši politici ustrnuli v myšlení a hájení našich národních zájmů v druhé polovině 19.století."
Já :
"Leč... někteří... zase dobu nepřiměřeně předbíhají... nemyslíte ?"
Kelt
"Jarpore
nepřiměřeně předbíhají.................
Leonardo da Vinci,A.Einstein ..Ludwig Erhard-"zakladatel EU".
Ti přece posunují lidstvo kupředu."
Já :
"Tedy... přironávat dnešní politickou garnituru /naši i EU k těm co zmiňujete... to jí tedy dost fandíte... :-))"
Kelt :
"Jarpore,
opět jste vklouzl do Vašich oblíbených obratů-nic takového jsem přece nenapsal.
Jenom jsem chtěl podtrhnout význam L.Erharda..."

Nevím nic o nějakém vlkouznutí do nějakých mých obratů... nečiním tak ani teď, ani jindy... Na tom, že dnešní politici na ty Vámi jmenované nemají z hlediska vizí do budoucnosti a posunování společnosti dále, si dovolím setrvat.
Hádat se nemíním.

Mějte se.
04. 04. 2013 | 19:29

Kelt napsal(a):

Jarpore,
domnívám se,že naši výměnu názorů lze jen s určitou "uměleckou nadsázkou"pokládat za hádku.
Jenom jsem se ohradil proti tomu,že "citujete",co jsem nenapsal.

Také se mějte.
04. 04. 2013 | 19:38

S.Š. napsal(a):

Vážený pane Svobodo,
dovolila bych si toliko připomenout, že včerejší (jistěže záslužný) čin pana Miloše Zemana toho ve skutečnosti mnoho neznamená, resp. je třeba mu přisoudit mu pouze takovou důležitost, jakou ve skutečnosti má. Znamená de facto asi tolik, jako prohlašovaní se "eurofederalistou" (žádná federace nehrozí), jako podpora eurovalu (přijetí eura se zrovna nechystá) a jako všechny ostatní nabubřelé řeči (např. velikášské plány na propojení Baltu, Atlantiku a Černého moře, mimochodem, jde o Čubův nápad, nikoliv Zemanův, podobný např. výstavbě nového vzorového JZD, tedy dostane-li na to pan Čuba bratru 15 miliard). Nic neznamená ani divadélko klausovců, předvedené včera na Pražském hradě. Ti všichni, kteří protestovali, ve skutečnosti volili Miloše Zemana.
(Petr Mach : "Nakonec půjdu a hodím to Zemanovi", viz https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=c2puj1gxL0k)
To se týká i Jany Bobošíkové a dalších lidí blízkých Václavu Klausovi. Před cca 6 týdny Miloše Zemana volili (pamatujeme na šťastnou Janu v povolebním Moravcově studiu ?), dnes proti němu demonstrují, aby - až skutečně o něco zásadního znovu půjde - se s ním znovu spojili. Post hoc ergo propter hoc, jde znovu (pokolikáté už ?) o pokrytecké, resp. cynické představení pro voliče, to ze strany všech zúčastněných.
S pozdravem
Sylva Šauerová
04. 04. 2013 | 19:47

jarpor napsal(a):

Kelt

Souhlas - nešlo o hádku... nevhodně jsme se vyjádřil tím "hádat se nemíním". Sorry.
Ale - Vaše, že používám nějaké obraty... jakési mé "obvyklé obracení slov a významů" /tak si to Vaše vyjádření překládám/... promiňte, proti tomu se ohrazuji a pokud máte Vy o mých vyjádřeních takový názor, nevidím důvod proč v replikách pokračovat.

Mějte se.
04. 04. 2013 | 20:01

pamětník napsal(a):

S.Š.:
Jsem mj. pamětníkem časů úvah o průplavu Dunaj-Labe-Odra a proto vím, že myšlenka je starší, než sám Fr. Čuba.
"Dne 16. března 1900 vznesla Obchodní a živnostenská komora v Praze požadavek, aby byl vybudován průplav Dunaj-Odra-Labe. V říšské radě tuto myšlenku z českých poslanců jednoznačně podporovali mladočeši. Pro vybudování průplavu byli také poslanci Dolních Rakous, Slezska a Haliče. 11.června 1901 byl podepsán Vodocestný zákon, ve kterém byla zakotvena i výstavba průplavu Dunaj-Odra-Labe. Zákon stanovil že realizace má být zahájena roku 1904 a dokončena ve lhůtě 20 let."
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj-Odra-Labe
Pan Čuba, milá paní S.Š., nikdy žádné peníze dostávat nepotřeboval, AK Slušovice je umělo vydělat, a ne málo.
04. 04. 2013 | 20:27

pamětník napsal(a):

Ostatně krátký úsek vystavěl už v 30. létech min. stol. Baťa.
http://www.batacanal.cz/2007/cz/cojebk/index-f.htm
04. 04. 2013 | 20:37

evropan napsal(a):

Dost dobre nechapu, vzhledkem k soucasne atmosfere a situaci v Cesku, proc je tolik Cechu proti EU. Sam jsem se vratil po 7 letech zivota za morem, a to jen diky tomu, ze do zdejsi vedy prisli evropske penize na podporu vyzkumu.
Bohuzel si tady nepripadam jako v EU, ale jako nekde na Balkane, napriklad kdyz vidim jak se zde rozdeluji evropske penize, jakym zpusobem se investuji atd. Myslim, ze velka vetsina EU je pro Cesko stalo obrovskou inspiraci a za naseho zivota asi nedosazitelnym snem.
04. 04. 2013 | 20:44

mik napsal(a):

Nezbyva nic jineho nez udelat Schwarzenberga premierem at je aspon nejake to vzruso Havel s Klausem se taky ohromne milovali akorat verim ze Schwarzenberg by nebyl takovy humanista a neustupoval Zemanovi jako Havel Klausovi ale to se dalo cekat od Zemana ze bude vyvolavat rozbroje a chtit zavest mocenskou diktaturu jako v Rusku jen koho bude chit vybrat k sobe jako dvojku aby si to 20 let prohazovali jako Putin z Medvedevem ale jak se rika jaky kral takovi poddani,,Cesi si chteji hrat na mistry sveta chteli Zemana a vychod tak to maji mit,,, Zeman nehraje s EU fer hru jen je mazanejsi nez Klaus a nebude se vzpirat a delat okate naschvaly uderi kdyz uciti nejakou slabinu tak necestne jako to udelal v prezidentskem souboji a jeho navsteva na Slovensku to jen dokazuje Schwarzenberg neni amater jen nechape ze ferovka v ceske politice je na nic a ze lidi tleskaji tomu kdo nejakym zpusobem s druhym vycura ne cestne ho porazi,,,Jiste Zeman je mensi zlo nez Klaus v pohledu zahranici ale muze nadelat jeste peknou ostudu takze to pak bude jako jeden za 18 a druhy za 20 bez dvou,,,
04. 04. 2013 | 20:52

pamětník napsal(a):

bláboly
04. 04. 2013 | 21:03

Baba napsal(a):

Důvodem, který vede k pochybnostem o skutečném stáří brány, je výtvarné řešení nástavce. Jeho střední plochu zaujímá z větší části kamenný reliéf heraldické orlice na kartuši, přidržované dvěma gryfy, na který neorganicky navazuje menší, pouze štuková část se zmíněnou nápisovou deskou, přidržovanou genii. Nejednotnost výtvarného řešení nespočívá jen v rozličném materiálu a prokazatelně nižší umělecké kvalitě štukové části, ale hlavně v tom, že obě části nejsou provázané ani kompozičně. Je možné, že štuková deska byla na bránu přidána až později, uvědomíme-li se totiž, že nápisy na portálech se často vztahovaly obecně ke stavbám jako celku, pak lze vyslovit domněnku, že Matyáš mohl mít zkratkou FF (fieri fecit) na mysli jiné své stavební podniky v rámci Hradu.
04. 04. 2013 | 21:05

Gru napsal(a):

Dnes jsou tu k nalezení dvě skutečné perly:

"Sdílená suverenita" - nádherné... maně si vzpomínám např. na sdílenou suverenitu Bulharska v době spojenectví s Beerlínem 1941 - 1945...

"Vlajka hvězd a dluhů" - není co dodat...
04. 04. 2013 | 21:07

stoppa napsal(a):

mik

proč se pořád tady do nás pleteš. Nemáte v Reichu dost problémů? Chtěl jsem ti napsat jaká jseš mimóza když tady píšeš o "ministryni zahraničí na Slovensku" Klausové a podobné rany. Ale na druhé straně jsem rád že Schwarzenberg má takové zastánce jako jseš ty.
04. 04. 2013 | 21:11

S.Š. napsal(a):

Pamětník :
Ano, děkuji za připomenutí. Jde tedy o Čubou oprášený sto let starý nápad.
Je vcelku zbytečné dohadovat se znovu o Františka Čubu, pane pamětníku. Jen dodám, že někdejší příděly (investice) pro JZD AK Slušovice jsem osobně vyhotovovala, resp. dávala jim písemnou podobu, a některá z těchto čísel jsem publikovala v únoru 1990 prostřednictvím deníku Lidové demokracie.
A pokud jde o nyní znovu natahované ruce ?
František Čuba : "Kdyby nám dal někdo 10 miliard korun, tak do jednoho roku by vzniklo nové družstvo, které by fungovalo na stejných principech jako před lety" (MfD, 28.10.2010).
http://zpravy.idnes.cz/slusovice-by-dnes-vydelavaly-150-miliard-tvrdi-cuba-uziva-si-duchodu-1f2-/domaci.aspx?c=A101027_1473377_domaci_kot

Tak má natažené ruce, anebo nemá ? :-) Totéž řekl pan Čuba v různých podobách i na jiných místech. Mám za to, že v poslední době už zvýšil cifru a hovořil o 15 miliardách, hledat se s tím pro Vás ale nebudu.
04. 04. 2013 | 21:17

šašek z Jihlavy napsal(a):

Honolulu napsal:
"Panove vim urcite, ze profesori jsou NEJHLOUPEJSIM segmentem populace....Podivejte se udelali s JAR ? Oni stale vymysleji zhoubne usporadani sveta a nikdy za ne neberou zodpovednost, kdyz jejich predstavy nepracuji.

Je treba trestat profesory za jejich destruktivni vykriky namacenim do studene Vltavy v proutenem kosiku na vynazeni hnojiva."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Konečně myšlenka, se kterou můžu souhlasit. A jestlipak víš, old mate, kteří profesoři by měli přijít na řadu? A k těm bych přidal ještě pád MUDrů, kteří se nepřidrželi svého kopyta a nasírají permanentně zdejší populaci. Jsa však člověk milosrdný, jednoho přestárlého profesůrka bych šanoval, místo ledové koupele bych navrhoval polévat šoufkem teplou ingrediencí ze senkruvny, do které nás přivedl.
Jeho věrní ranhojiči, Macek a Čermák, by ho jistě rádi olízali, mají v tom jako jeho známí fámulusové a řiťolezci praxi.
Nejraději bych však tuhle tunelářskou sebranku viděl na silnicích do Prášil(a kamení, a kamení, a kamení tam roztloukali, když silnici štěrkovali). Na ty díry do veřejných financí bohužel nemají dost odvahy ani sil, tak aspoň ty silnice.
04. 04. 2013 | 21:32

pamětník napsal(a):

S.Š.:
Odškodnění vlády za šikanu s konečným cílem ůlikvicdace AK by bylo dražší než zmíněných 10 miliard.
Co se týče Vámi zmíněných údajných státních investic do AK, byl by odkaz?
Samozřejmě oprášil, tuto myšlenku žádný podnikatelský duch nemůže nechat nepovšimnutou, zvláště v podmínkách vnitrozemského státu. Stačí nehlédnout k sousedům do Německa, kolik tam funguje průplavů. Pro někoho ovšem velikášský projekt. Přitom s penězi EU by určitě byl reálný, nesměly by se však rozkradnout.
04. 04. 2013 | 21:40

český maloměšťák napsal(a):

S.Š.
Je dobře , že jste sem dala odkaz na rozhovor s Čubou.
Kde si každý může udělat obrázek - jak Vy děláte "novinařinu ". /už se nedivím tom, že jste to i Vy, kdo se cítí být raněna Zemanovými slovy o " žumpě"/.

Dobrou noc.

P.S. Čísla o ziscích Slušovic nezmám - jen předešlu, že pokud se píše o navýšení meziročního zisku o 210 mil, Kčs, tak inflačním přepočtem dojdeme k částce někdě kolem 1, 2 mlrd. CZK. Což je docela slušný nárůst meziročního zisku.
Mimochodem - Junkovi jste taky v Chemapolu pomáhala s "vyhotovováním dokladů" ?
A sakra !
:--()
04. 04. 2013 | 22:05

malalaj napsal(a):

pane autore,
bez EU by se nám hůře korumpovalo? dotace EU přece ke korupci přímo vybízí. a nemám na mysli jenom ratha a jeho socansko-komunitický gang, ale například rozkrádání eurodotací v itálii a v dalších státech.
04. 04. 2013 | 22:26

VINNETTOU napsal(a):

Mne ta modrá vlajka na hradním nádvoří také vůbec netěší, ale nedělá mi to ani žádné velké vrásky. Visívalo tam už moc jiných vlajek, m.j. i jedna černá s bílými runami es es, to bylo ještě za časů nebožtíka pana zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha. Po nějaké době ji také vystřídala jiná. Tak proč se rozčilovat kvůli té zlatohvězdné?
04. 04. 2013 | 22:49

Sláma napsal(a):

Zase se zde několik hlupáků, jmenovitě Martin a jarpor, předvádí, kdo napíše větší hloupost. Například zmíněný Martin: " Schengen byl do práva EU začleněn dodatečně, tedy evidentně EU k tomu není potřeba a také několik nečlenských zemí Schengen má."
Nějak vám uniklo, že vámi zmíněný Island, Lichtenštensko a Norsko jsou členy Evropského hospodářského prostoru, což v praxi znamená, že musí mít harmonizované své právo s právem EU (i s vámi zmíněnými banány), musí financovat kohezní politiku (tedy dávat peníze svých daňových poplatníků mimo jiné i České republiky), ale nemají možnost do ničeho mluvit. Švýcarsko je na tom stejně, akorát to je zakotveno systémem bilaterálních smluv. Tvz. Schengenský prostor je součástí práva EU na základě tzv. Amsterodamské úmluvy. Je zcela jasné, že bez integrace dané EU, respektive EHP by Schengen nebyl nikdy možný.
To si mohou myslet jen hlupáci, jako jste vy, Martine.
05. 04. 2013 | 02:08

Sláma napsal(a):

Martin napsal kromě mnoha jiných hloupostí i tuto: "Naše hlasovací právo v porovnání s nejsilnější čtveřicí D+I+GB+F jež dohromady čítá téměř polovinu je velmi slabé a reálně nemáme možnost ovlivnit vůbec nic, děje se pak především to co chtějí tyto čtyři nejsilnější státy z nich hlavně Německo a Francie."
_____
Německo má v Evropské radě 29 hlasů, Francie 29 hlasů, Velká Británie 29 hlasů a Itálie také 29 hlasů. To je dohromady 116 hlasů. Ovšem hlasů je celkem 345. Takže samy velké státy neprosadí vůbec nic. Pro prosazení nějakého návrhu totiž musí hlasovat nejméně 50% států, tedy 14, a musí dát dohromady nejméně 74% hlasů. Takže, aby velké státy přehlasovaly ty malé, musela by s velkými státy hlasovat i Česká republika.
Ano, máte pravdu, sama, izolovaná, Česká republika neprosadí nic. Ale pokud by prováděla aktivní evropskou diplomacii, může dosáhnout mnoha úspěchů. Například koordinovanou politikou ve Višegrádské čtyřce (nebo, doufejme, pětce, spolu se Slovinskem), neboť státy Višegrádské čtyřky mají dohromady právě tolik hlasů, jako Francie a Německo dohromady (tedy 58).
______
Já chápu, Martine, že lidi jako jste vy žádná fakta nezajímají. Vy máte svojí víru, své dogma a nic jiného nejste ochoten vnímat.
05. 04. 2013 | 02:28

JC napsal(a):

pamětník,
Čuba, Čuba...zajímavé, že krátce po plyšáku se mu to keho slavné imperium rozsypalo jak domeček z karet, přišla to totiž neviditelná pracka:-))
BTW Něco na těch Slušovicích za komančů bylo divné i když údajně Čuba ležel Husákovi a Štrougalovi v žaludku. Třeba měl kamarády na nejvyšších postech ne v Praze, ale v Moskvě.
05. 04. 2013 | 08:40

honolulu napsal(a):

To na severu kdyz potkate chlapa, ktery ma 2 m a vazi 200 kg, tak mu lide za zady rikaji "DROBECEK"...
A kdyz potkate chlapa, ktery je cerny jak cert, tak mu lide za zady rikaji "MLICNAK"...
Ja vam rikam panove, ze nick milk nema ceskou narodnost. Komousi v ramci pomoci Angole privezli do Ceska mnoho "MLICNAKU".
Oni umi Cesky, ale mlicnaka z Angoly nezaprou.

Panove, hvezda na Aktualne CZ, nick Sasek z Jihlavy byl v jeho mladi BUBENIKEM u vzorneho utvaru pochodujicich svazaku, kteri byli svym politickym uvedomenim pilirem schvaleneho mysleni. Ted na stara kolena mu zustalo to permanentni schvalene uvedomneni.
Navrhuji ho jmenovat vyslancem v Bruselu, (aby bylo EU v pruseru.)
05. 04. 2013 | 10:10

honolulu napsal(a):

Profesor, doktor, hrc, prc, Pavel Svoboda je agentem DUCHA maleho prcka Napoleona, jehoz myslenky jsou u Zabozroutu (Francouzu) stale zive.

Oni chteji vytvorit jednu vladu, (samozrejme jejich), pro slepeninu rozdilnych kultur a narodu, bezohledu na to, kolik utrpeni, slz a bidy tato slepenina prinese, a uz prinesla v dejinach....Oni tomu rikaji evropska integrace.

Aby byli ve svych nesmyslech verohodnejsi, tak se vzajemne vyznamenavaji a zdobi se tituly...

Kdyz jsem se zucastnil v Mexiku svatku OSLU, tak jsem v blahove nadeji ocekaval, ze opentlickovany a kvetinami nazdobeny osel prestane byt oslem...Mylili jsem se !
Tak jako mexickym oslum nepomohli ozdoby, tak ani tituly nepomohou ceskym oslum mezi profesory a doktory k mentalnimu rustu a zuslechteni.

NIC, zadna integrace nebude ! EU je na pokraji bankrotu.
Ozente ho s nejakou Josefinou, tohoto Bonapartcika, at da pokoj s propagandou.
05. 04. 2013 | 13:19

resl napsal(a):

Pro komouše a částečné zabedněnce je to zbytečné psát. Četli to tady mnohokrát, jenže nikdy nevíte kdo je kdo, kdo si jen "postavil hlavu," nebo kdo je komunista, falešný vlastenec, případně středně retardován. Kdo čte Kaisera, Zlámalovou, Klause a pod. je ovlivněn a nic víc už tyto bambuly nezajímá. Do veřejné debaty nepůjdou, vědí totiž, že lžou a své bláboly by neobhájili. Čím víc důkazů, tím se víc zašprajcují. Český furiant tady je pořád. Zvlášť když mu nehrozí přímé nebezpečí. jinak změní názor natotata.
05. 04. 2013 | 16:09

honolulu napsal(a):

Sv. Tomas More, (1478-1535), kdo by ho neznal ?
Toto rekl Tomas More o neustale se menicich snahach nekterych o ovladnuti druhych...

"Boze, kdyz vse zvazim, tak kazdy dnesni stat se mi jevi jako zrada bohatych na zajmech statu.
Pod zaminkou spolecneho blaha sleduji vlastni vyhody a ruznymi USKOKY usiluji pouze o zabezpeceni vseho, co uz nezakonne ziskali za nejnizsi odmenu chudym.
Ve jmenu celku bohati ustanovuji bizardnosti a nazyvaji je zakony".

To je na prvni pohled jasne, ze Bonapartista doktor x 9, Pavel Svoboda se zde snazi o bizardnosti. Sije na vas Cesi stejnou HABADURU, jakou sil na Anglicany jejich kral, ktery dal Tomase Mora zavrazdit...

Me ale tento prcek Bonapartista nedostane. Ja utecu (jako vzdy),
abych vsem Bonapartistum dale zasmradoval zivot. Ahoj vsichni, uz utikam...Sezente tam Svobodovi nejakou Josefinu. Dr. Honzak pomuze.
05. 04. 2013 | 17:34

resl napsal(a):

bože, bože, jsme jiní, tak se vymlátíme, ale ne už palicema, my se vymlátíme totálně, jaderně, pěkně po našem, po česku, německu, francouzku, italsku a třeba i po slovensku, ale budeme mít to nejcenější na světě : budeme národ. český, německý, francouský ...
05. 04. 2013 | 21:22

Alibernet napsal(a):

Hele, Vy izolovaný ostrůvku, vraťte žárovky, pomazánkové máslo a zrušte CAP, nejrůznější genderové a jiné kvóty a euroval, pak se můžeme o EU bavit snad trochu smysluplně. I když nevím, co jsem shlédl toto video, vzpomněl jsem si na komouše. Jen tak dál.

http://zpravy.idnes.cz/propagacni-video ... domaci_brm
05. 04. 2013 | 23:22

JARLE HALSNES napsal(a):

ČR je členská země EU. Vstoupila dobrovolně. Normální členské země si teď musí drbat hlavy z toho, co předvádí některé z pastátů typu ČR, Řecko, Kypr či Itálie. Takže směle do toho, vystupme. Lepší nápad se nedá vymyslet.
06. 04. 2013 | 22:07

ininiluermeno napsal(a):

Spy <a href="http://www.bestchloestores2013.com/#23232">クロエ 財布 2013</a>
by Chloe since grip series, <a href="http://www.bestchloestores2013.com/#23221">クロエ 財布</a>
is the affair of <a href="http://www.chloebagsoutletjapan.com/#23217">クロエ 財布</a>
uncountable girls, <a href="http://www.chloebagsoutletjapan.com/#23240">クロエ 財布 2013</a>
but connected <a href="http://www.yahoojpchloeoutletonline.com/#23222">クロエ バッグ</a>
remodelled bags. Some people assume <a href="http://www.lovechloe2013.com/#23221">クロエ 財布</a>
the form of the grip not <a href="http://www.lovechloe2013.com/#23235">クロエ 財布 新作</a>
nonpareil principles, and it is ring, no aesthetic feeling. Despite that, some profoundly,<a href="http://www.yahoojpchloeoutletonline.com/#23239">クロエ 財布 新作</a>
extremely like, of See at near Chloe <a href="http://www.yahoojpchloeoutletonline.com/#23214">クロエ バッグ</a>
scarcely ever clothed that attractive series ,<a href="http://www.yahoojpchloeoutletonline.com/#23236">クロエ 財布 2013</a>
particularly like Talk rich doodle in forefront of <a href="http://www.yahoochloeoutlet.com/#23234">クロエ バッグ</a>
the grip by way of <a href="http://www.yahoochloeoutlet.com/#23215">クロエ 財布 新作</a>
,you think?
22. 04. 2013 | 10:26

Pedol napsal(a):

no, asi jen idiot nevnímá ty stamiliardové transfery peněz daňových poplatníků z jedněch zemí do zemí jiných se staly folklórem posledních let. Že nejde o solidaritu, ale prachsprostou ochranu zájmů korporátních bank a v neposlední řadě také o záchranu eura, které by bez drastických investic do sebe sama již nepřežilo ani měsíc, je snad zjevné už naprosto každému. Ve skutečnosti tato babylónská verze unifikace zabíjí Evropu a myšlenku jakékoliv rozumné a udržitelné spolupráce mezi národy.
22. 04. 2013 | 22:46

oxydroddelt napsal(a):

Gigantic gift, weaponless<a href="http://handbagsoutlet.aikotoba.jp/#2318643">バッグ 人気</a>
vacation handbag, without too much modification, femininity brilliant bloom, a stunner coupled, is to definite the in person cultivation<a href="http://handbagsoutlet.aikotoba.jp/#159699">バッグ 人気</a>
and merit, she can instantly overwhelm your<a href="http://handbagsoutlet.aikotoba.jp/#5017323">バッグ 人気</a>
image. Atmospheric modeling, doff it easy a terminate to elegant, this condition, there is no convincing painting, the draught dull in above moreover points, compel be skilled to charm every times to disallow razor-sharp! Because you do not be versed the next other you at the same's lustfulness be met alongside who! Temperament morning star, pretty licentious sorting out of the low-key fulfilment<a href="http://handbagsoutlet.aikotoba.jp/#3757939">リュック レディース</a>
eagerness location, talented map vitality, to first encounter the restored needs of newfangled<a href="http://handbagsoutlet.aikotoba.jp/#1419083">リュック レディース</a>
women.
<b>handbagsoutlet.aikotoba.jp</b>
24. 04. 2013 | 04:28

HawsTishida napsal(a):

International Fur Association (IFTF) <b><a href="http://chanel.suppa.jp/#524152">シャネル バッグ</a></b>
data show that China, Japan and South Korea, fur clothing and accessories sales <b><a href="http://chloe.amigasa.jp/#52197">chloe バッグ 2013</a></b>
increased more than threefold over the past 10 years, in the 12 months ended April 2012 increased by 5% to $ 5.6 billion. During this period, the global fur sales rose by 3.3% to $ 15.6 billion. "Financial Times" <b><a href="http://prada.ashigaru.jp/#52153">プラダ バッグ トート</a></b>
pointed out that despite the stagnant economic growth, <b><a href="http://gucci.amigasa.jp/#52215">gucci 財布</a></b>
but the luxury goods sales performance since the financial crisis relatively well, such as Russia and China economies upstart consumer demand played an important role. <b><a href="http://chanel.suppa.jp/#524152">シャネル バッグ</a></b>
International Fur Association, said that in addition to winter, <b><a href="http://chanel.suppa.jp/#524154">http://chanel.suppa.jp/</a></b>
fashion designers are increasingly turning to the use of fur in the spring and summer clothing design, making fur sales increase. <b><a href="http://chanel.suppa.jp/#524156">シャネル アクセサリー</a></b>
The CEO Mark Otten (MarkOaten,), the International Fur Association, said, despite the weak global economy, but he believes <b><a href="http://chloe.amigasa.jp/#52205">http://chloe.amigasa.jp</a></b>
that the fur sales this year will continue to rise.
12. 05. 2013 | 21:57

Kern napsal(a):

OAKLEY ve sportu <b><a href="http://oakley.genin.jp/#205843">サングラス オークリー</a></b>
great famed <b><a href="http://oakley.bufsiz.jp/#205136">オークリー メガネ</a></b>
in the vanguard you can remark 'jack robinson' massive inventive the go, constantly derived mean miracle, this world-class esteem identify, to seraphic if it has a locality of a century account <b><a href="http://oakley.bufsiz.jp/#204833">サングラス オークリー</a></b>
of the growth, how to occasion something the thumbs down mediocrity, Jim Oakley bossbefore, <b><a href="http://oakley.aikotoba.jp/#201257">オークリー メガネ</a></b>
it was off-road motorcycle perseverance technicians and a casting off-road motorcycle comprehension and salesperson. When the technician during <b><a href="http://oakley.ashigaru.jp/#200972">オークリー アウトレット</a></b>
the space, the most up f study hold of with are those who are the players of the entertainment utility sluice, in the proceeding of communication with the off-road cyclists, <b><a href="http://oakley.genin.jp/#205338">オークリー サングラス</a></b>
he teach the outfit and accessories is intractable to pick the pray commerce for greatly polytechnic activity residence habitually slip wear goggles can not undeniably cause the purpose of surreptitious glance non-liability, but because of the lens come to terms assassinate the gravel expense lead to assume the thus of accept for plan for, or balanced deface to the eye. In 1975, he began to start their own businesses. <b><a href="http://oakley.genin.jp/#206146">オークリー メガネ</a></b>
With larger with this subordinate tip off to aim for look superior than other products, Jim at most $ 300 the the universe of Oakley brand. In his own garage, Jim made ??a overtures to hands together and bodily structure of the motorcycle handle. "All things in the people can and should do intelligent," Jim told skeptics, "The barely mind-boggler is that 'what leisure who do'". Professionals noticed this fashionable design, <b><a href="http://oakley.aikotoba.jp/#201261">サングラス オークリー</a></b>
its elements can de facto distend the argument when sweating. <b><a href="http://oakley.genin.jp/#205338">オークリー サングラス</a></b>
This credence is supported this expert industrial form capabilities to the out of this worldsuccess.
21. 05. 2013 | 03:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy