Lustrační zákon není obsoletní

26. 11. 2013 | 22:33
Přečteno 4699 krát
Uzpůsobovat zákonodárství kvůli aktuálním osobním potřebám jednotlivců, to je signál o rozvalu právního státu u nás. U aktuální snahy zrušit lustrační zákon je ale třeba odmítnout hlavní argument: vyčpělost zákona.

Izolovaný pohled na lustrační zákon, viděný výsledkem voleb, by mohl k úvaze o obsoletnosti lustračního zákona svádět. Dvacet pět let je jedna celá generace a volby ukázaly, že velké části společnosti nevadí nejen individuální selhání, ale ani celá komunistická strana, za jejíhož působení byly volby pouhou fraškou. Mnohý řekne: nechceme už tu temnou minulost za sebou.

Jenže ta temná minulost je stále součástí naší přítomnosti: dosud nejsou vypořádány ani majetkové důsledky komunistické éry. Nejde jen o navracení majetku ukradeného církvím, jde i o mnoho zemědělských restitucí, které se jaksi „nedaří“ uskutečnit. Na alespoň symbolické potrestání hlavních protagonistů komunistického zlořádu jsme už rezignovali asi dávno. Dokud jsme nedokázali napravit alespoň to, co se z komunistické éry napravit dá, je komunismus stále mezi námi a nepustit osoby odpovědné za tento zlořád do nejvyšších státních funkcí je jen minimum, které lze požadovat. Lustrační zákon tedy není obsoletní ani 25 let po Listopadu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Yosif K napsal(a):

OK - Babiš nepujde do vlády, lidovci by to nerozdejchali.

Hlavně aby se rychle našlo těch 200-300 miliard Kč ročně co údajně rozkrádali Kalouskovci.

Jakmile se to najde a jakmile se zavedou registrační pokladny s fiskální pamětí, tak vypukne království božích proletářů na zemi.

Hlavně nezvyšujte daně. Stačí se sehnout na chodník a sebrat těch 200-300 miliard Kč co ročně rozkrádali Kalouskovci. Život bude krásný......
26. 11. 2013 | 23:02

David napsal(a):

"...Dvacet pět let je jedna celá generace a volby ukázaly, že velké části společnosti nevadí nejen individuální selhání, ale ani celá komunistická strana,

...Na alespoň symbolické potrestání hlavních protagonistů komunistického zlořádu jsme už rezignovali asi dávno. ..."

------------------

Měli jsme dost času, abychom komunistické darebáky potrestali. A koho jsme potrestali? Mimo Štěpána nikoho. To, že KSČM získává další procenta ve volbách je zcela nesporně vinou těch, kteří nám vládli po listopadu 89, kteří byli stejně špatní jako komunisti.

Co se týká Babiše, který pracoval za totality v zahraničním obchodě, tak je jasné, že StB se o něho musela zajímat, jako o každého takového pracovníka zahraničního obchodu, který žil na západě. Vždyť i obyčejní turisti na výjezdní doložku měli za povinnost oznamovat, pokud je v cizině kontaktoval nějaký "protistátní živel". Pokud se pan Babiš zabýval obchodem s fosfátovými hnojivy v Maroku a informoval o tom StB, tak to mně teda vůbec nevadí.

A co se týká lustrací? Je to zákon přežitý. Podívejme se jací darebáci se s křišťálově čistým lustračním osvědčením dostali do vedení státu a do jakých problémů nás dostali.

-----------------

www.radio.cz:

Ministr Gross přiznal odpovědnost vnitra za chybné lustrace

Někdejší federální ministerstvo vnitra je zodpovědné za dosud 114 zjištěných negativních lustračních osvědčení, která byla vydána v letech 1991 a 1992 neprávem. Řekl to ministr vnitra Stanislav Gross s tím, že vnitro za několik týdnů až měsíců znovu prověří všech asi 150.000 lustračních osvědčení, k nimž podklady poskytla tehdejší vojenská kontrarozvědka. Všechna chybně vydaná osvědčení totiž patří jejím agentům. Jak uvedl nynější ministr obrany Jaroslav Tvrdík, v jeho resortu teď pracuje ještě osm bývalých estébáků. Gross na společné tiskové konferenci s ministrem obrany Jaroslavem Tvrdíkem doplnil, že ministerstvo podalo trestní oznámení na neznámého pachatele, aby se případem mohli zabývat i vyšetřovatelé. Na případu také pracují inspekce obou resortů.

Místopředseda Senátu Jan Ruml, který byl na počátku 90. let náměstkem ministra vnitra, odmítl, že by byl za neoprávněné vydání negativních lustračních osvědčení odpovědný. Někdejší federální ministr vnitra Ján Langoš slovenskému listu Národná obroda řekl, že za dočasné vlády před volbami v roce 1990 tehdejší šéf resortu vnitra Richard Sacher celou třetí správu Státní bezpečnosti spolu s archívem, agenturou, důstojníky a zabezpečením předal ministru obrany Miroslavu Vackovi. Sacher to potvrdil s tím, že důvodem byla decentralizace vnitra. Odmítl, že účelem převodu bylo krytí agentů Státní bezpečnosti. Sacher, který vnitro řídil od ledna do června roku 1990, řekl, že jeho zájmem bylo vydělit z úřadu činnosti nesouvisející s ministerstvem vnitra.

Prezident Václav Havel připomněl, že už v roce 1991 mínil, že "proces lustrací není a nemůže být dokonalý". Ke konkrétnímu případu negativních lustračních osvědčení se však kvůli nedostatku podrobnějších informací nevyjádřil. Prezident v roce 1991 lustrační zákon podepsal přes své výhrady k tomu, že je založen na principu kolektivní viny či kolektivní odpovědnosti, omezuje práva lidí jen na základě jejich bývalé příslušnosti k StB a v některých případech výrazně omezuje nebo dokonce vylučuje právo na odvolání a zvážení individuální odpovědnosti. Některé pasáže zákona v roce 1992 zrušil Ústavní soud.

Ojedinělé případy neoprávněných negativních lustračních osvědčení u zaměstnanců ministerstva zahraničí nevyloučila ředitelka tiskového odboru resortu Irena Krasnická. Přítomnost většího počtu lidí s falešnými lustračními osvědčeními však podle ní ministerstvo nepředpokládá vzhledem k výrazné obměně pracovníků a prověrkám Národním bezpečnostním úřadem.

http://www.radio.cz/cz/rubrika/zpravy/zpravy-radia-praha-279

http://michalmaly.blog.idnes.cz/c/56790/Podezrele-vazby-s-mafii-sahaji-az-k-namestkovi-ministryne-obrany.html

http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/svycari-nasli-na-uctu-tomase-kadlece-exsefa-nbu-podniku-cepro-30-milionu-koru

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Kadlec
26. 11. 2013 | 23:12

mb napsal(a):

... jste fanatici, Svobodo ...
26. 11. 2013 | 23:12

curs napsal(a):

Už první věta prozrazuje kostelního demagoga. Například ÚS mění zákony téměř výhradně na základě stížností jednotlivců, čili není nic zvláštního na tom, že se zákon mění, když koliduje s potřebami jednotlivce. Ale lidovci si vždy libovali v pokryteckých pózách, v zaujímání patetických postojů, v dojímání veřejnosti nasládlými prolhanými frázemi.
Ačkoli měli 24 let na to, aby se z pomahačů KSČ změnili v demokratickou stranu, promrhali je v hrátkách s kartotékami StB, fízlováním historie a snahou rabovat státní kasu pro parazity ze své vymírající církve. Jestliže mají být lidovci ve vládě, pak můžeme klidně zrušit lustrační zákon, protože StB byla ve srovnání s katolickou církví spolkem moderních demokratických humanistů.
26. 11. 2013 | 23:16

Yosif K napsal(a):

Ha - nespolupracoval s STB i Bartončík a Sacher? Samozřejmě - oni museli.... jináč by to tehdy šlo velmi těžko....
Tak tři koaliční strany místo hledání těch 200-300 miliard co "ročně rozkrádali kalouskovci" se budou donekonečna hádat o 30Kč u doktora, papír pro Babiše a "zdanění boháčů" pro socany.

Jo a ještě registrační pokladny? Budou už na Vánoce? Bazinga! Desítky miliard utíkají......
26. 11. 2013 | 23:21

JJ napsal(a):

to, zda je někdo svině, není jen o lustracích, je to jen jeden odstín osobnosti... mimochodem, KDU-ČSL jsou křesťané, u nich by nemělo platit, že hřích může odčinit jen katolík, ale i kdokoli jiný, včetně Stbáka..... zákon je možno zrušit, bude-li pro to 101 poslanec, jiné řeči jsou na nic......v StB byla spousta sviní, ale i dost velmi podivných osudů.....a v parlamentu jsou dnes mnohem větší svině, než byla půlka stébáků....
26. 11. 2013 | 23:26

křemílek napsal(a):

Černopr delníci máte strach z nástupu rudé spravedlnosti co ? Vy budete vždy at budete v jakékoliv koalici házet těm druhým klacky pod nohy ,v tom se nikdy nezměníte ! Čert vás byl v parlamentu dlužen !
26. 11. 2013 | 23:28

Sláma napsal(a):

Onen domnělý majetek nikdy katolické církvi nepatřil, jednalo se totiž o veřejný majetek svěřený katolické církvi k zajišťování veřejných potřeb. Jednalo se o majetek vzniklý z církevních daní a z otrocké práce obyvatel poddanských vesnic, které byly svěřeny jednotlivým biskupstvím a klášterům do užívání.
26. 11. 2013 | 23:32

karel napsal(a):

Tak nevim ktery režim je vlastně zločinny. Jestli ten ktery obral několik tisic velkych sedlaku, několik tovarniku a cely tento majetek zustal všem občanum, nebo ten ktery všechno co si tito občane vybudovali nechal rozkrast, vesměs lidem kteři se na tvorbě toho majetku nepodileli. Ještě dodavam že ti zli komuniste kteři podle našich politiku všechno v minulem režimu rozkradli zustali chudi.
26. 11. 2013 | 23:32

xerox napsal(a):

a jeje , už to vypuklo ... zlej babiš , zlý komunisti ... :-)
svobodo přiznejte si to , prostě nemáte program ... a tak přecházíte tradičně do pozice strašení na místo řešení ... do sněmovny jste se dostali z leknutí , jinými slovy - svezli jste se na vlně sentimentu zvoucí se - volit kohokoliv jen né tu modro-fialovou svoloč ...
ještě nic nezačalo a už děláte divadlo , bejt na sobotkově nebo babišově místě , kop bych vás do zadku , že by jste doklouzali zase zpátky do chýší a farností ...
jste strana minulosti , v parlamentu nemáte co dělat vůbec ...
27. 11. 2013 | 00:06

jetotu napsal(a):

Komunismus a komunisticke smysleni mezi nami ,je absolutni fakt.
Pokusy o socialismus , pod vedenim komunistu selhal a byl nahrazen velmi krehkou demokracii stale pod vlivem tech , kterym je komunisticka ideologie velice blizka.

Ceho se vsak vice obavam ! Ze slozitost zakonu a narizeni EU se demokracii na hony oddaluje.
27. 11. 2013 | 00:12

Kanalnik napsal(a):

Ja bych v teto veci navrhl referendum a to myslim zcela bez ironie... pokud totiz obyvatelstvu CR skutecne nevadi ucast byvalych angazovanych na sprave statu, tak se s tim holt musime smirit a respektovat to, pokud ne, tak ne ...

(a to pisi s vedomim, ze momentalne se pravdepodobne jedna o ucelove tazeni vzhledem k situaci Babise - ale na druhou stranu tady mame demokraticky zvolenou KSCM, takze co? at rozhodne lid)

narod se musi naucit vzit za sva rozhodnuti odpovednost, a to se nauci jedine tak, ze ta rozhodnuti udela sam bez autoritativniho vedeni shora
27. 11. 2013 | 00:48

libri napsal(a):

co se čílíte, 25 let tu vládli modrý komunisti a oranžoví bolševici, šéfoval tomu pravdoláska co nejsme jako my - tak zapřísáhlý odpůrce komunistů, že si za ministerského předsedu vybral úhlavního přítele a zatímco každá becherovka současného hradupána je glosována v každém periodiku, notorická závislost toho prvního byla ututlána i když skočil pod vlivem v thajsku do prázdného bazénu. Co jako chceme za pořádky, když se do rolí "lídrů" pasují nevěrníci pro které je odklánění peněz, či placení milenek z veřejných rozpočtů jedinou dovedností? jaký očekáváte blahobyt od študentíků, co si kupují byty z diet a náhrad určených na něco jiného? jak si představujete řizení státu jako firmu - kam pošlete neschopné zaměstnance státu? kdo bude platit nemocenskou nemocným zaměstnancům a kdo bude platit důchody těm, co už pracovat pro vysoký věk nebudou moct? jak se firma=stát postará o děti, které ještě být zaměstnanci této firmy=státu nestihli?
27. 11. 2013 | 01:05

jetotu napsal(a):

Sláma napsal(a):
Onen domnělý majetek nikdy katolické církvi nepatřil, jednalo se totiž o veřejný majetek svěřený katolické církvi k zajišťování veřejných potřeb. Jednalo se o majetek vzniklý z církevních daní a z otrocké práce obyvatel poddanských vesnic, které byly svěřeny jednotlivým biskupstvím a klášterům do užívání.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Pouze se o nej slama zapomnel starat a prosperovat z neho , ale to nevadi !
Slama se ze svych chyb urcite na schuzi KSCm ponaucil a kdyz bude nahodou u moci , alespon poseka plevel kolem "znarodneneho" majetku. Ma snad mozek na to , aby to bylo jinak? :-)))
27. 11. 2013 | 02:13

Medikolog napsal(a):

Hmm, Svobodovi z KDU-ČSL, bývalé strany Národní fronty vadí možnost odstranění diskriminace nemalé skupiny spoluobčanů, která je skvrnou na demokracii a na právním státě.

Přitom nejenom lustrační zákon si právě lidovci a spol zavedli podle potřeby, skandální formulace a předválečný německý styl v propasírování tzv církevních restitucí.. Lidovci, styďte se. Už za první republiky se říkalo "lidovec" "podpapírníku".. od té doby jste nevyspěli; Bůh si vás prý přeje v každé vládě od anarchistické po ultrapravicovou. Okamura má stejně mandátů, jako vy. Komunisté dokonce podstatně víc...

Tak se vraťte na zem!
27. 11. 2013 | 05:04

patriot napsal(a):

Blábol, jehož pravým smyslem je agitace pro církevní loupež a odvrácení pozornosti od současného zlořádu…

Mimochodem, kde je bratr Heller?
Od té doby, co se nedostal ke korytu, nějak sklapl.
27. 11. 2013 | 05:16

tajemný pan H napsal(a):

no ale lidi si babiše zvolili a to je dle meho nazoru daleko silnější argument, než lustrační zákon. faktem je, že lidi už lustrační zákon nezajímá. stalinista bubeníček řídí ustecký kraj a nikdo neprotestuje, ale babiš, který se kdysi možná před 30 lety někde sešel s estebakama u kafe, nemuže být ve vládě ?? mě to připadá absurdní.
27. 11. 2013 | 05:27

Roni napsal(a):

Je pětadvacet let po komunistech, dnes tu neplatí kdo nekrade okrádá rodinu, dnes tu platí kdo nekrade nezaslouží si žít. Tato země je po krk ve sr..kách a tady se řeší lustrace lidí co spolupracovali s režimem před čtvrtstoletím. Český národ je na cestě do otroctví, většinu potravin dovážíme a za co za jakou cenu, za cenu zhulenejch robotů co montují auta. Chtělo by se člověku přinejmenším křičet - táhněte do háje.....
27. 11. 2013 | 05:55

Občan napsal(a):

Lidovci,
měli jste desítky let na to, abyste učinili existenci komunistické strany i filosofie bezpředmětnou. Místo toho jste se přidali na tu stanu politického spektra, která se svou asociálností stará o radikalizaci populace.
Lustračnm zákonem antagonismus neodstraníte.
Takže držte pysk.
27. 11. 2013 | 06:31

olga napsal(a):

"Co je císařovo, dej císaři. Bohu dej, co je Boží."
Kdo činí jinak, neposlouchá Boha. Vláda je od Boha. To ví každý věřící. Vláda lidu pod vedením komunistů byla od Boha. Všichni, kdo odporovali tomuto vedení, odporovali vlastně Bohu. Nemohli být dobří před Bohem. Nemohli být dobří. Dnes jsou u vlády. Proto nám to tak funguje...
27. 11. 2013 | 06:35

muromec napsal(a):

Ani jsem to předtím nevěděl, ale včera jsem se z české TV dozvěděl, že u nás na Slovensku lustrační zákon přestal platit už v roce 1996. Zlaté naše Slovensko s normálníma rozumnýma lidma! A vy 24 let po plyšáku ještě stále kádrujete přesně jako bývalí komunisti. Nechcete taky vyloučit ze studií děti a vnuky těch co neprojdou lustrací?
27. 11. 2013 | 06:37

Neudržitelný napsal(a):

Lustrační zákon je o morálce. Právě bývalí estébáci se plnou měrou podílejí na zprofanování slova podnikatel. Právě bývalí estábáci si dodnes udržují politický vliv a v zákulisí tahají za ručky, nožky našich politiků. 25 let je málo, musíme si počkat ještě 25let.
27. 11. 2013 | 06:54

zemedelec napsal(a):

Pro Neudržitelný.
Přesně.
Stačí se podívat odkud se rekrutují naši největší podnikatelé a tím i boháči
Jak ale někteří píši,jak si to soudruzi připravili,tak jim to vyšlo.Už nechtějí stát v pozadí,ale přímo řídit.
27. 11. 2013 | 07:08

Pamětník napsal(a):

Lustrační zákon je jeden z mnoha špatně napsaných českých zákonů. Pravděpodobně ho psali přímo estébáci.
Chtělo by to přepracovat a napsat jednoznačně, že tomu komu bude prokázáno udávání a stíhání spoluobčanů za nesouhlas s vládnoucí stranou (nebo skupinou), bude zakázáno pracovat ve veřejné i státní správě a dělat někomu nadřízeného.
27. 11. 2013 | 07:14

jarpor napsal(a):

Opět, jako mnohokrát, "půjdu proti proudu" v dosavadní diskuzi.

Souhlasím s autorem, že zákon se nemá měnit, když najednou překáží jednomu člověku. A aby ten se mohl dostat na jistý "flek" se najednou zapomene na všechno, a mluví se o "špatném zákonu".

Nechť se vede debata ve společnosti... v zákonodárném sboru, zda zrušit či nezrušit ten "špatný" zákon, nechť po takové debatě rozhodne většina těch, jež byli zvoleni k tvorbě zákonů. V klidu, s legitimní vládou.
Bez Babiše, třeba... vždyť prý mají odborníky... tak na jednom jméně, pokud se "to zasekne", pak to jedno jméno je stejné jako všichni ti, které toto jméno kritizuje a kritizovalo... lživé /vzpomeňme co říkalo ve volební kampani a těsně po ní/, nemorální /skutečně - nelze si přiznat, že si prostě zadal/, jdoucí po korytu pro své plány...

Hezký den
27. 11. 2013 | 07:37

muromec napsal(a):

to Neudržitelný
a pak ještě počkejte 25 let, a pak dalších 25 let, a pak dalších 25 let... To že se někteří bývalí komunističtí funkcionáři nebo i členové StB nabalili je úplně logické. Už za socialismu prokázali, že mají špičaté lokty tím, že se dostali nahoru. Snad si nemyslíte, že věřili něčemu jako "socialistické ideály". Pro takové lidi je dobrý každý výtah. Kdyby tady byl fašismus, tak jsou fašisti, kdyby byla monarchie tak jsou monarchisti. Dnes je kapitalismus, tak jsou kovaní kapitalisti. Z komunistu tohohle typu na kapitalistu, to je obrat který se dá zvládnout přes noc. Taktizování, udávání, konspirace, machinace a chladný kalkul jsou v branži "národních elit" běžné výrobní postupy v každém režimu (v dnešním kapitalismu snad nejvíc). A vždy jsou nahoru ti samí. Jenom blbý plebs se nechá zblbnout ideály za které si nic nekoupí. Lustrační zákon je z tohohle pohledu blbost. Taky jenom na vytření zraku plebsu. Ale snad je jeho udržování při životě potřebné pro některé neschopné bývalé disidenty, kteří v koutku duše naříkají: "Sakra, jak usilovně jsem disidentoval, a nic z toho nemám!"
27. 11. 2013 | 07:47

Lila napsal(a):

jarpor

Myslím, že jako jeden z mála diskutujících jste pochopil, že v této polemice nejde ani tak o samotný lustrační zákon, jako o účelové ohýbání zákonů podle momentální potřeby. Nebezpečný precedens!
27. 11. 2013 | 07:52

šašek z Jihlavy napsal(a):

Hezký výraz - obsolentní! Znám ještě hezčí - okcidentální. Hned se pozná vzdělanec.
I velký Andrej prokládá hojně své projevy cizojazyčnými výrazy. Čeká nás skvělá budoucnost!
27. 11. 2013 | 07:53

David napsal(a):

Neviditelný pes:

Hic Rhodus, hic salta

27.11.2013

Ezop vypráví o muži, který vykládal, jak skvěle skáče a jak se mu to dařilo na ostrově Rhodu. Tak ho dopravili na Rhodos a řekli mu – je tu Rhodos, tedy skákej. Hic Rhodus, hic salta, řekli mu. Bajka se dobře hodí na Andreje Babiše a je dobrým vkladem do debaty o tom, zda podnikatel obtěžkaný lustračním malérem na Slovensku má být v české politice nebo nemá.

Je to debata pošetilá. Andrej Babiš dal dohromady hnutí ANO, uspěl v něm nad veškerá očekávání, a tudíž v politice je. Jeho lustrační stín není novinka pro voliče, kteří ho volili. Házeli do urny lístek s vědomím, že Babiš, možná, coby za minulého režimu pracovník výsadku zahraničního obchodu, tak či onak spolupracoval s StB. Nevadilo jim to a hnutí ANO se stalo druhou vůdčí politickou formací ve státě. Při vší úctě, stalo se to díky Andreji Babišovi a nikoli pánům Stropnickému nebo Komárkovi. Kdyby Babiše nebylo, Martin Komárek by makal někde jinde než v hnutí ANO.

Když tedy lustrační malér vadil, mělo z toho být předvolební téma. Bylo, ale slabé a neprosadilo se. Bylo takových témat víc, například alkoholismus, sebestřednost a neschopnost konsenzu Miloše Zemana. A ejhle, nevadilo to a máme ho v čele státu.

Patří Babiš do politiky? On sám opakovaně prohlašoval, že by ho nikdy nenapadlo se do politiky plést, kdyby u nás byly normální poměry. Angažmá v politice bezpochyby tratí jako podnikatel – nelze si představit, že jeho podnikání bude bez jeho plného nasazení šlapat na sto procent. Srovnávání s VV je liché. Když nemá smysl srovnávat jablka s hruškami, proč srovnávat dvě politické formace? Politika je obchod s nadějí. Babiš voličům naději nabídl, voliči ji přijali, dali mu důvěru. Takže je teď na něm, aby ukázal, zdali nejen dovede kritizovat a slibovat, ale že se umí politicky chovat a že v politice uspěje.

Přirozeně, že politik čelí mnohým protivenstvím a to, že na něho teď vytáhli lustrační kauzu, je jedno z nich. Prostě – musí ho překonat, je to první zkouška, určitě ne ta nejvýznamnější, která ho na politické dráze čeká.

K lustracím jako takovým

Tady v Neviditelném psu jsem nejednou o lustračním zákonu psal – v jeho prospěch. Příští rok to bude pětadvacet let od pádu komunismu a podotkněme, že komunismus roku 1989 byl už napůl zpráchnivělá mršina a od nástupu Gorbačova k moci už to bylo něco zcela jiného než za Brežněva. Ale budiž, formálně to byla bolševická diktatura.

Dnešní čtyřicátníci ji znají očima patnáctiletých kluků a holek, jimiž tehdy byli. Začíná to být téma poněkud vyčpělé. Lidovci se připojili k lustrační debatě a udeřili na buben, aby byli víc slyšet, ale to jim na popularitě nepřidá. Vrátili se do sněmovny a to je dobře, protože jejich hlas tam bezesporu patří. Ale voliči je tam nevrátili, aby ohřívali pětadvacet let starou polívku. Odkazují se na vyrovnání s komunismem. To selhalo už v roce 1990, kdy se nepodařilo prosadit zákaz této antidemokratické strany. Během doby se ukázalo, že si to nepřály tehdy tón udávající disidentské elity, vesměs s těžkou komunistickou minulostí z těch nejhorších dob, a lhostejní k tomu byli i občané.

Kdo na tom dnes bazíruje, je poněkud směšný, jako by někdo přišel zaprášený s puškou a trikolorou na klopě, že přichází z Němé barikády na Trojském mostě.

Aston

http://neviditelnypes.lidovky.cz/hic-rhodus-hic-salta-0qk-/p_cirkus.aspx?c=A131126_201640_p_cirkus_nef
27. 11. 2013 | 07:59

Neudržitelný napsal(a):

muromec
Máte pravdu, tak to bylo a tak to je všude na světě. Dopředu se dostanou ti co kašlou na morálku, ti co myslí na sebe, na svůj prospěch a tvrdě jdou za svým. Plebs nemůže velet, poroučet, nařizovat, prosazovat, řídit, určovat, vést. Ale to je stejné jako byste si v přírodě naříkal nad tím, že větší sežere menšího, že silnější přepere slabšího.
27. 11. 2013 | 08:18

Marty napsal(a):

mb:
... jste fanatici, Svobodo
... bohužel to vypadá na nereformovatelnost KDU-ČSL v určitých oblastech ... to dříve katolická církev projde hlubokou moderní reformou než KDU-ČSL ...
27. 11. 2013 | 08:21

Wohnouti práva vpřed_ napsal(a):

Curs
Nebolely Vás v noci zuby, asi jste se nevyspal, když Vám uniklo, že zákon neohýbají dle návrhu jednotlivce, ale PRO jednotlivce proto se mu říká Lex Babiš stejně jako Lex Schwarzenberg.
To je nepochybné.

Každý hraje svou hru. To je legitimní pokud nejste de Ment.
Babišáci přejali i mluvu šéfika. Neví, oni dobří chlapci neví , dělají ze sebe naivky a přitom v tichosti skupují media-babišova finta bezradného neználka-, připravují pořad na Impulsu, jak se máte Babišáci, chybí jen Nova.
Kultura Nováků plynule přejde do kultury Babišáků, archeologové si za tisíc let pošmáknou.
Tak vymyslelí –za pomoci flexibilního Žáka-že bez ministerstva lustráku netřeba.
Myslíte, že si to takto Ceklové představovali a všichni, od havlovců, přes socany a klausovce, kteří lustrák pořadovali byli pitomci?
Andejko bude bez ministerstva, dosadí si na finance svého a bude mít čas ještě na Agro.
No, nekup to, Andrejko! Koupě výhodnější než pekárny.

Nová doba ovšem žádá nové činy. Tak zákon exchartisté a jejich potomci společně s milovníky rudochů v ČSSD hbitě ohnou ve prospěch magnáta.
Otázka nezní, zda je zákon vyhaslý či ne-možná ano-, o tom můžete debatovat celé dny, ale je naprosto nepochybné, že zákon je zákon a nejdříve jej musíte změnit a pak znovu aplikovat.
Ne opačně!

Nejlepší ovšem byla včera chlouba právní vědy Jiřík D, který v r.90, kdy seděl coby pubertální křoví ve FS v první lavici a hrál s Marečkem Bendou piškvorky, věděl co to bude znamenat a ruku pro zákon nezvedl.
:-)
Tak prozíravý byl.
Bodejď by jo, nezvedej Jiříku, povídal tatínek. Teta Máňa práskal StB jako vzteklá, celá naše rodina byla v KSČ nezvedej ruku, Jiříku.
Druhý Paroubek, kukaččí vejce se vyklubalo a má se k světu, chce do zobáku.
Své exposée výkladu práva završil tím, že přece zákon, který platí od r.90 je sice platný, ale zastaralý, netřeba se jim řídit.
Brit by koukal jako Veselovský, co je to za právníka. Celý Čalfa!.
Novelu totiž nestihnete ani v režimu nouze i kdybyste se na uši stavěl, poradila lvice Elsa.

Souputníci pravdy a lásky Jiříka u Knížete zalehli na matrace a najednou zapomněli na vytrubování, že jsou jedinou autentickou pravicí, nechali v tom chudáka Kuberu a čekají co udělá Bimbo.
Kalouskovo ticho je výmluvné.

Když nebude chtít Zeman lustrák, fedruje estébáky-i když možná včera Andrejko s Myrdou-povečeřeli, když ano porušuje zákon.
To uvidíte kanonádu

Sosan nasliboval modré s nebe a teď neví jak z bryndy.O něm nemá smyslu hovořit. Má starosti sám se sebou. Ostatně na malér s restitučním zákonem zadělal Pavel Dostál a dát k US to už nemůžete. Může se Vám to líbit nebo ne. Ale víc s ním neuděláte.

A lidovec?
Inu hraje taky svou hru, byli by přece pitomí, kdyby přistoupili na koalici, ve které se vždy spojí jejich pseudokamarádi tu s komoušem, tu s okamůrami, dle potřeby a oni budou ztrácet své voliče a odpovídat za maléry, stejně jako-bez nich- ztratí voliče babišáci, kteří se spoluprací s komunisty přes sosany posunou jinam a ztratí zase voliče své, mezi které patří i ti, které zklamala ODS a jiné partaje.Bílá brada není bílá, tak se přizdobila luxovským knírkem, ale svou pravdu má.Svým způsobem tlačí ke zdi, možná vydírá, ale nemá co ztratit jako jediný se do vlády necpe.

Hry na levici a pravici jsou u nás směšné. Je to pořád 50:50 jen se přesouvají hlasy jinam. To je normální, ale ohýbání zákonů dle potřeby zadku svého alfa-samce je nestydaté a vrátí se vám jinde, ohne se opět dle zadečku movitého šéfika.
27. 11. 2013 | 08:24

mor a chlolera napsal(a):

Když jsme měli zákon, že cyklista který spadne sám z kola, se půjde udat a zaplatí 25 000 Kč pokutu, proč by jsme neměli mít lustrační zákon. Ovšem chtělo by to novelizaci a dodatek, že tento zákon je nezrušitelný.

Vždyť i v USA mají některé země zákon, že se kráva po setmění nesmí tahat za ocas, a platí dodnes.

Není důvod, proč by lustrační zákon nemohl platit třeba 200 let, minimálně by se ušetřily zbytečné diskuze.
27. 11. 2013 | 08:26

jozka napsal(a):

Lila:

Zajimave, v pripade adopce dospeleho Karla vam ohybani zakona nevadi...

Ze my zase mame dvoji metr, co?
27. 11. 2013 | 08:30

Od plyšáku k Bejby šákům! napsal(a):

jozko
to sem nepleťte, někdy je ohýbání příjemné i pro slečnu.
A nedozírné obzory čekají od r.2014, pokud vstoupí platnost OZ . kde jsou určité formy adopce dospělých možné,

to se bude přesouvat majeteček.
Nicméně tvrdit, že tzady se neohýbá zákon dle potřeby může jen slepecká škola pana žáka.
27. 11. 2013 | 08:47

To bude rokenról napsal(a):

Už kdysi se zpívalo
Šejk Bejby šejk
27. 11. 2013 | 08:51

Analytik napsal(a):

Omyl, autore!
Zákony vymýšlejí mafiáni podle svých potřeb a schvalují je politici, aby legalizovali své zločiny.
Proto Bůh stvořil Parlament.
27. 11. 2013 | 08:52

Eliášův oheň od 1..1.2014 na vás napsal(a):

Nevím ovšem esli reCapčou Andoid šejk Babyšejk projde až si bakalíci s bejbyšáky podělí mediální claimy.
27. 11. 2013 | 08:55

scallop napsal(a):

Wohnouti práva vpřed_

Holt pro nekoho je arcidabel Kalooosek, pro Vas zase Kchaaarl a Jirka. Proste zivot bez arcidablu je tezky, pretezky.
27. 11. 2013 | 08:59

mor a chlolera napsal(a):

Krásně jste to napsal pane Svobodo.

Člen strany, která byla za toho marasmu pevnou součástí Národní fronty a tudíž i s určitým podílem na moci, nám zde káže o morálce.

Pokud jste tak přesvědčeni o své čistotě, tak do této vlády nevstupujte. Vždyť vás nikdo nenutí, kromě lepších koryt.

Pokud tento krok učiníte, budete důvěryhodní, pokud ne , tak zde jen ukazujete, ostatně jako už několikrát, křesťanské farizejství.
27. 11. 2013 | 09:06

křemílek napsal(a):

Debata o lustračním zákoně to je jen zástěrka pro pomýlené voliče s dutými hlavami v česku !Čert vem lidovce! Čert vem celou EU ! Stále nám budou z Bruselu něco predikovat ! To má potom negativní dopad na celou společnost ! Takovému řecku se cpou prachy stále i když jejich životní úroven je mnohem lepší nežli u většiny občanů v česku ! Ti co jsou u moci ,hlavně kapitalističtí neurvalci se vždy snaží sedřít z kůže hlavně první toho poctivě pracujícího ! Tam to jde nejsnadněji ! Chytráci a podvodníci kteří umí zdárně unikat zdanění s toho všeho budou vždy těžit ! Těm může být nějaký lustrační zákon šuma fuk ! Babiš je kapitalista velkopodnikatel ,pochybuji že by to myslel upřímně z pracujícím člověkem ! Vždy bude hrát o svou kapsu ! V česku by bylo třeba ustavit revolucí režim jaký má čína ! Poctivý komunismus a tvrdé tresty na darebáky jinak se to tu k lepšímu nikdy nezmění ! Čína musí být náš vzor a ne prozápadní a falešná EU !
27. 11. 2013 | 09:11

neo napsal(a):

lustrační zákon přestane být potřeba až zdechne poslední stbák.
27. 11. 2013 | 09:12

Petr. napsal(a):

"Dvacet pět let je jedna celá generace a volby ukázaly, že velké části společnosti nevadí nejen individuální selhání, ale ani celá komunistická strana, za jejíhož působení byly volby pouhou fraškou."
To máte plnou pravdu pane profesore. Ale proč?
Díky neschopným a zkorumpovaným polittikům, vysokým úředníkům a vládám, neschopným osvíceně, kvalitně vládnout. Dodnes se vytvářejí křišťáloví superzbohatlíci, školy, hlavně z plzeňské chrlí tisíce širokorozchodných superstudentů, a v úřadech pracují lidé co dřou jako koně.
A i Vy pane profesore, jste byl členem těchto vlád.
A nedivte se, že přijde doba, kdy vyhrají rudí, nebo hnědí župani jak na Slovensku.
27. 11. 2013 | 09:31

JardaV napsal(a):

Vážený pane,existují zdroje,které tvrdí,že pan Havel o tom,že bude presidentem po
převratu,věděl už v květnu 1989.Tedy jeho materiály už tou dobou musely být zlikvidovány.A mnohých jiných taky.Je zajímavé,že se nikdo nestará o osudy těch Stb áků a jejich dětí,kteří dělali skutečné svinstvo.Všichni mají jména ale nikdo
z vás se o ně ani neotře,protože máte strach.Naproti tomu skandalizujete lidi
jako Jiřina Bohdalová,nebo teď Andrej Babiš.Myslím,že jeho podnikání je natolik úspěšné a prospěšné této zemi,že nějaký bezvýznamný kontakt s Stb a jeho zápis,
což může být i nevědomá realita nemalé části jiných občanů,nemá žádný smysl.A
uvědomte si,že kdyby A.Babiš celý Agrofert prodal nějakému cizákovi,tak uvede naši zemi nejen do deprese,ale do hospodářské katastrofy.Už teď nám Čechům v této zemi nepatří nic.Babišova snaha je poslední možnost vyhrabat se z hnoje eurokapitalismu.
Tak ho neštvěte blbostma,prosím Vás jménem všech obyčejných lidí,kteří chtějí alespoň normálně žít!!!!!!
27. 11. 2013 | 09:39

šašek z Jihlavy napsal(a):

Od plyšáku k Bejby šákům! napsal(a):
jozko
to sem nepleťte, někdy je ohýbání příjemné i pro slečnu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
To vám,Pepo, nakukala babička? Není ohýbání jako ohýbání! Pro zralou ženu to může být docela frustrující zážitek, zvl. když se to často opakuje.
Nebudeš ohýbati bližnímu svému!
27. 11. 2013 | 09:42

turista napsal(a):

Lustrační zákon je obsolentní. Česky řečeno přežil se. Měl by být zrušen a to z mnoha důvodů. První z nich je, že uplynulo už 24 let od změny politickoekonomického systému. Za tu dobu se narodí dítě a vystuduje například lékařskou fakultu. Druhý důvod je, že na seznamu spolupracovníků Stb byli bohužel také lidé, kteří například vycestovali na zahraniční stáž a museli cosi podepsat, aby stáž vůbec mohli realizovat. Sám jsem s jedním takovým člověkem téměř 9 let seděl v pracovně. Byl to mimořádně slušný a vzdělaný člověk, který nikdy nikomu neublížil. Třetí a nejpádnější důvod je ten, že ekonomika naší země byla po převratu v roce 1989 rozkradena lidmi, kteří sice nikdy neměli nic společného s komunisty a Stb, ale jsou to amorální zmetkové. Jeden z nich ukradl 1,5miliardy korun, 8 let se ukrýval v Peru a Klausova aboliční amnestie mu přinesla doživotní beztrestnost. Když stát amnestoval prakticky všechny zloděje, tuneláře a podvodníky nemá morální právo dále lustrovat lidi ve stylu inkvizice. Stejný stát posílá na penzisty, kteří mají zanedbatelný dluh exekutorské hyeny a produkuje bezdomovce. Stejný stát připustí umrzání lidí v zimě na ulici.
27. 11. 2013 | 09:59

JardaV napsal(a):

Ještě mě napadá - opravdu chce KDU ČSL,aby nakonec ČSSD a ANO pustili do vlády komouše??S nima by problémy nebyly.Mají kázeň,chtějí obnovit stát,který Kalousek - dítě KDU ČSL - dovedl až na úroveň rozvojové země.Navíc mají dostatek hlasů ke všem úkonům,jejich poslanci hlasují jako jeden muž podle rozhodnutí vrcholového vedení -
nakonec by byl v zemi klid.Konečně by začala fungovat sněmovna,ne jako za časů,kdy bezvýznamní prckové rozvraceli všechno.Ano - komouši by byli z pohledu procesů ve sněmovně bezproblémoví,na rozdíl od kobry KDU ČSL,která jenom prská jed.Nic
nevytvoří,kromě divergentních názorů a postojů,kterými rozkládají společnost.
A jak tady poznamenávají mnozí,a nejenom zde,KDU ČSL je ochotná vládnout s kýmkoliv,i s fašisty,jen když budou u moci.
27. 11. 2013 | 10:10

Yosif K napsal(a):

Lidovci se snaží dokázat svým voličům že nejsou pátý kolo u vozu.

Bohužel s vyjímkou veteriny a porážky dobytka jsou svými kompetencemi pátým kolem u vozu.
27. 11. 2013 | 10:49

muromec napsal(a):

to neudržitelný
Takže podle vás je lidská společnost jenom prodloužená příroda. Dobrá. Tak se navzájem taky zabíjejme a žerme. Klidně se popásejme, zatím co vedle nás příslušník našeho vlastního druhu umírá zkroucený na zemi. Vražda je pak taky jenom hezký přírodní zvyk, kdy si ten silnější počíhá na slabšího. Až se potkáme, a já vás seknu do hlavy hezky ostrou mačetou a vezmu si vaše peníze, nebudete mi to mít za zlé, že ne?
27. 11. 2013 | 10:54

Pepa napsal(a):

JardaV a Křemílek,
kdy vystřelíte z Aurory, soudruzi?
27. 11. 2013 | 12:38

Yosif K napsal(a):

JardaV napsal(a):
Ještě mě napadá - opravdu chce KDU ČSL,aby nakonec ČSSD a ANO pustili do vlády komouše??S nima by problémy nebyly.Mají kázeň,chtějí obnovit stát,který Kalousek - dítě KDU ČSL - dovedl až na úroveň rozvojové země....
KONEC CITATU....

Pane Jardo V - moc si neberte do huby rozvojové země, nikde jste nebyl tak neporovnávejte.
Hluboké problémy v Evropě ještě zdaleka nejsou úroven rozbvojové země!
Do hlubokých problémů se dostaly země kde shodou okolností vládli 23 let socani, zvedli platy vysoko nad úroven pracovitosti a kázně tamějších proletošů a přivodili tak státní krach.

Nejjistější cesta ku státnímu krachu jest zvolit socalisty a nechat je 23 let rozhazovat pučené peníze mezi proletoše zamgořelé štěstím že "za socanů životní úroven roste".

A ono je to na ho...no když za socanů životní úroven roste na dluh.......

Račte se podívat do řecka a do španěl......
27. 11. 2013 | 12:48

Pepa 3 napsal(a):

"Na alespoň symbolické potrestání hlavních protagonistů komunistického zlořádu jsme už rezignovali asi dávno."
Pane Svobodo, važte silná slova! Mezi vrcholné představitele "komunistického zlořádu" patřili i mnozí tehdejší i současní vrcholní představitelé Strany Lidové - potažmo KDU-ČSL!
27. 11. 2013 | 12:57

Pepa 3 napsal(a):

Jinak k lustračnímu zákonu: Všimli jste si, že už je "dočasnější" než pobyt ruských vojsk u nás" (Původně se přece tvrdilo, že jde o dočasnou normu tak na pět let.) Kdysi se vykládal jeden vtip - Víte jaká je jednotka dočasnosti? No přece jeden "furt".
27. 11. 2013 | 13:02

Estébácký Flustrát napsal(a):

Lustrační zákon znamená,
že kecy estébáků a jejich šikana bude stále silným nástrojem v rukou dnešních politických zlodějů, kteří byli v předlistopadové době natolik bezvýznamní, ustrašení či neschopní, že se o ně politická policie vůbec nezajímala.

Pokud se jedná o nabyté neoprávněné materiální požitky, eufemisticky zvané "majetek ukradený církvím", - těm církvím přece nikdo nebrání, aby část peněz či pozemků věnovala těm státem nedostatečně odškodněným oprávněným restituentům z řad fyzických osob. Popř. těm zemědělcům mohou církve dát možnost, aby opět dřeli na panském, popř. na církevním.

Břichatý Duka určitě rolníkům na katolických polích, luzích a hájích umožní, aby se měli tak dobře, jak on sám. Je to přece křesťan - no ne? Dokonce dal na modlení - zřejmě za spásu své těžkými hříchy obtížené duše.

http://www.apha.cz/modlitba-za-narod-11
27. 11. 2013 | 13:22

Richard napsal(a):

myslím, že církev a komunistická strana, to jsou jen dvě strany jedné mince...
27. 11. 2013 | 13:27

Václav napsal(a):

Pane Svobodo, dobře jste popsal situaci a důležitost zachování Lustračního zákona. Udivuje mě, jaké množství diskutujících by chtělo zákon zrušit a chránit zločince, kteří za minulého režimu terorizovali poctivé lidi a zruinovali náš stát. Nedejme se odradit jejich demagogií a lživou argumentací.
27. 11. 2013 | 13:47

křemílek napsal(a):

Pepo to už se mělo vystřelit dávno !
27. 11. 2013 | 13:47

Aleš napsal(a):

Souhlas, Babiš měl plnou hubu keců, jaký jsou jiní politici, ale první věc co udělá, aby se dostal ke korytu je, že si změní zákony aby mu to vyšlo, to je špatný vtip. Ale na druhou stranu se jasně ukazuje, že u STB byl - jeho "snaha", tedy přesněni ne-snaha dostat v ČR lustační osvědčení je více než výmluvné. Ptoč by někdo chtěl měnit zákon, když je čistý? V případech jako je toto fandíl lidovcům, aby drželi všechny to bolševický karikatury (teď není řeč o Babišovi!) u huby jak jen to půjde. Tak, soudruzi - poserte se.
27. 11. 2013 | 13:58

Sprostný lidovec napsal(a):

"Tak, soudruzi - poserte se", pravil soudruh Gottwald.

Jóóó, soudruzi vždy byli svou útočnou vulgaritou pověstní. Skuteční primitivové.
27. 11. 2013 | 14:08

Kritik Satyra napsal(a):

"Udivuje mě, jaké množství diskutujících by chtělo zákon zrušit a chránit zločince, kteří za minulého režimu terorizovali poctivé lidi a zruinovali náš stát"

Hlupáka vždy udivuje, když jsou ostatní lidé schopni přemýšlet vlastní hlavou, navzdory jakékoli propagandě.
27. 11. 2013 | 14:11

resl napsal(a):

Správně, Svobodo. Nelze měnit zákon kvůli jednomu komunistovi. Všichni, kdo chtějí lustrace zakázat, jsou jen dva okruhy. Komunisti a udavači, tam napsaní. Proč by to mělo vadit nevinným, nezapsaným v seznamech ? Neznám jeden, jediný důvod.
27. 11. 2013 | 14:42

Pavel13 napsal(a):

Souhlasím, že by se teď neměl zákon přizpůsobovat panu ANO, ale jinak to tak přesně nevidím. Lustrační zákon měl především chránit před vydíráním politiků. Dneska víme, že kompromitující materiály dřívější minulosti (do 1989) jsou i v soukromých rukou a od mezního roku bylo vyrobeno nemálo dalších a stále se vyrábějí (viz. Nagyová, ...). Zákon by tak měl být nahrazen novým, obecnějším.
27. 11. 2013 | 14:48

resl napsal(a):

olga : Vláda lidu pod vedením komunistů byla od Boha. Všichni, kdo odporovali tomuto vedení, odporovali vlastně Bohu.
--------------------------------
To jste měla vědět a říkat na vaší schůzi OV KSČ, když vaši soudruzi ničili jednu rodinu za druhou, vystěhovávali násilím občany a řezali je pro jiný názor než božské KSČ. Jenže vy jste mlčela, vy jste nevyzývala hlasitě Boha, aby odpustil komunistům jejich krutosti na lidech. Vaše obrácení na víru je veskrz falešné a věřte, že to Bůh vidí. Tak, jako viděl řádění vašich soudruhů. Kdybyste byla opravdu věřící v Boha, tak vám zbývá pouze jedna možnost. Oběsit se.
27. 11. 2013 | 14:51

Jan Sladký napsal(a):

Zrovna pan Svoboda, flákač a vyžírka, který se chtěl nacpat do evropských soudů,aby ještě něco od koryta urval, nám bude něco vykládat. Člen partaje, která od února 1948 měla své ministry ve všech vládách. Hanba!
27. 11. 2013 | 15:13

Neudržitelný napsal(a):

muromec
Nepochopil jste co jsem napsal. Já neschvaluji , já jen konstatuji. Že se mně něco nelíbí ještě neznamená, že to tak opravdu je, nebo není
27. 11. 2013 | 15:21

pepikk napsal(a):

Jo jo,
"Vrah na rohu o morálce káže"
27. 11. 2013 | 15:44

evix napsal(a):

Pane Svobodo, běžte se bodnout s pitomostí zvanou lustrační zákon! S komoušema jste měli dělat pořádek po revoluci, po čtvrstoletí je už pozdě. Jenomže tehdy jste je potřebovali, co, peníze nesmrdí, nejsou špinavé....
Čínský nevzdělaný dělník si klidně řekne o 14 000 kč v přepočtu a to ještě nepracuje kvalitně, český dělnický otrok pracuje za deset takových Číňanů a musí mu stačit i 12 000 kč. Tohle zajímá naše občany a ne ty vaše kraviny!
http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-radkem-bukovskym-z-firmy-abrax-fi6-/ekoakcie.aspx?c=A131121_2002542_ekoakcie_spi
A víte proč chce jít firma Amazon do Česka? Takové povolné blbce, kteří dělalají za pár tisícovek, totiž nikde ve střední Evropě nenajdete! http://ekonomika.idnes.cz/prace-ve-skladu-amazonu-je-na-hlavu-dtd-/ekoakcie.aspx?c=A131126_102321_ekoakcie_fih
27. 11. 2013 | 16:07

evix napsal(a):

Resle a proč se tolik lidí rozhodne pro sebevraždu právě v dnešní době? Nejvíc Čechů a Češek si sáhlo na život v roce 1934, kdy zemi svírala hospodářská krize. Bylo jich 4007. Dalším vrcholem se stalo období po roce 1968 a doba normalizace. V roce 1970 spáchalo sebevraždu 2824 mužů a žen. Od té doby počet postupně klesal. Nejnižší byl v roce 2007, kdy ze světa dobrovolně odešlo 1375 Čechů a Češek. I když v posledních letech přibývá těch, kteří sami ukončí svůj život, stále je situace podle analýzy demografů příznivější než v minulosti.

Zdroj: http://www.lidovky.cz/v-cr-v-poslednich-letech-pribyva-sebevrazd-loni-jich-bylo-1647-p4h-/zpravy-domov.aspx?c=A130910_173620_ln_domov_kys
27. 11. 2013 | 16:17

neo napsal(a):

evix:

jste na to kápla. Je to vina jich samých, že prodávají práci za takovou cenu.
27. 11. 2013 | 16:20

Keine Lust napsal(a):

Novinář Jan Petránek o nesmyslnosti Lustračního zákona:

"... Když si i minimálně informovaný člověk o tajných službách dá dohromady několik informací, ví, že ty velké ryby prostě i kvůli lustračnímu zákonu, jak byl zkoncipován, unikly a vede se jim patrně dobře.

Pranýřovaní byli totiž ti malí – a to je nesmyslné.
Něco jako kdybychom po válce chtěli trestat obyčejné vojáky nahnané na frontu a nechali utéct generály.

I proto jsou výkřiky ohledně Andreje Babiše a jeho lustračního osvědčení již mimo,“ uvedl ještě Jan Petránek.

... samotné lustrace vyvolaly v minulosti i řadu soudních sporů. Mnohé z nich skončily rozsudkem, že lidé se v seznamech ocitli neoprávněně – Jiřina Bohdalová, Jan Kanyza, Jan Skopeček či Soňa Červená. ..."

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/poslanecka-snemovna/Velezkuseny-Petranek-se-vysmal-lustracnimu-zakonu-Cely-svet-se-mu-divi-Je-to-jako-kdyz-294968
27. 11. 2013 | 16:29

Petr z Tábora napsal(a):

Je zajímavé, že lidovci chtějí do vlády a při tom vystupují proti Babišovi více než jeho předvolební kritici z TOP09 a ODS. Že by pokus uhrát nějakou jinou koalici bez ANO a Úsvitu v zájmu zachování starých dobrých pěnězovodů ze státu k určitým firmám ? Těm ovšem zavedení pořádku do výběrových řízení a centralizace nakupování může snížit příjmy o miliardy.
Pokud STB dělala něco kladného pro náš stát, tak to byla ochrana jeho ekonomických zájmů. To ostatně dělaly a dělají všechny obdobné agentury všech států světa. Pokud jim pan Babiš zaměstnaný v Maroku poskytl nějaké ekonomické informace o té zaostalé zemičce, tak mně to nevadí.
27. 11. 2013 | 16:29

xerox napsal(a):

evix - 16:07

,, Čínský nevzdělaný dělník si klidně řekne o 14 000 kč v přepočtu a to ještě nepracuje kvalitně ,,

nomenklaturní televize čt nás ústy jakéhosi zpravodajce eclera z číny donekonečna krmí bláboly o jakýchsi lidských právech , co se údajně nedodržují v číně ... ale že má čínský nekvalifikovaný dělník kolem 14 tisíc korun v přepočtu na naše ani ťuk ...
kolik asi má kvalifikovaný dělník ... ? ...
polistopadová svoloč udělala z československa dvě zaostalé zadlužené kolonie afrického typu ... a to ani s tou afrikou si už nejsem jistý , protože některé africké země mají perspektivu v nerostném bohatství ...
27. 11. 2013 | 16:43

resl napsal(a):

evix napsal(a):
Resle a proč se.tolik lidí rozhodne pro sebevraždu právě v dnešní době?
----------------
to se musíte zeptat příbuzných, manželek, manželů, milenek, milenců
27. 11. 2013 | 16:57

evix napsal(a):

Resle, takže příbuzní, manželky, milenci, milenky jsou horší než komunisti?
Já jen, že se u nás v montovně pořádá veřejná sbírka na léčení dvou malých dvojčátek! Jejich rodiče nemají desítky tisíc na léčení, si tohle za komoušů fakt nepamatuji a to jsem už padesátnice.
Ano Neo, je to jejich vina, že levně prodávají svou práci, přece lidumil Drábek nechtěl aby někdo pracoval zadara. Ona minulá trojkolka hlásala, že dělníci musí brát dvacet a více, aby investoři neutíkali.
Pane Svobodo, tak Filip se dostal do vedení sněmovny. Ten získal 151 hlasů, stejně jako Jermanová. Pro Bělobrádka hlasovalo 133 poslanců. :-)

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/volba-vedeni-poslanecke-snemovny-dq7-/domaci.aspx?c=A131127_085043_domaci_kop
27. 11. 2013 | 17:22

Arnie napsal(a):

Pane Svobodo, problém je, že lustrační zákon nemá dnes už téměř žádnou vypovídací hodnotu, a tudíž do naší "temné minulosti" celkem žádné světlo nevnáší.
Netvrdím, že pan Babiš má být ministr a je tudíž nutno lustrační zákon zrušit. Jenomže právě na případu pana Babiše je patrné, že lustrační zákon není nástrojem k osvětlení jeho minulosti. Je naopak šikovným nástrojem jeho odpůrců pro strategickou manipulací s jeho přítomností.
A ještě dotaz: Jaká je prosím spojitost lustračního zákona s nevypořádanými zemědělskými restitucemi, o kterých se zmiňujete - na rozdíl od církevních restitucí, kde se stát předvedl jako super grand na účet daňových poplatníků.
Byla snad tato nespravedlnost před zákonem ovlivněna nějak naší "temnou minulostí" nebo existencí lustračního zákona?
27. 11. 2013 | 17:29

Pryč s lidovci napsal(a):

Lidovci jsou kazisvěti, co dělají okolo sebe jenom bordel.
27. 11. 2013 | 18:51

lustr napsal(a):

Všichni dobře víme,že lustrák je jen fraška. Většina tunelářů a kmotrů ve vládách měli čisté l.o. Řebíček, Gross,..... a jaké napáchali škody!!!
Takže člověk agent stb. toho nenapáchá tolik co kmotři z ods a čssd s čistým rejstříkem.
27. 11. 2013 | 19:21

JardaV napsal(a):

Pro Yosif K

Je pravda,že jsem v žádné rozvojové zemi nebyl.Je ale taky pravda,že za minulého režimu existoval v každé větší firmě technický rozvoj,někde i vývoj.Dnešní manufaktury takové útvary na nic nepotřebují,stačí údržba a seřizování strojů a
redukce výkonových norem.Potřebovali bychom být rozvojovou zemí,zatraceně moc.
Jenže německé firmy nemají zájem tady něco rozvíjet,proč by nechávali otroky
tvořit,že ano???Jdyby ČNB těch 200 miliard vrazila do vývojových firem,do Akademie
věd a i jinam,možná by to naše - české - výrobce rozpumpovalo víc než jenom tiskárnu peněz.Tam si pár lidí odpracovalo noční směnu a to je celý příspěvek k rozvoji průmyslu od ČNB.
27. 11. 2013 | 19:26

neo napsal(a):

evix:

Drábek ani trojkolka nemá co mluvit do toho, za kolik vy soukromě prodáte práci soukromé firmě. Je to na vás a ne na Drábcích.
27. 11. 2013 | 19:27

mor a chlolera napsal(a):

evix

To vzdejte, diskutujete totiž s finančním analytikem, který svou práci prodává tak draho, že jak sám poznamenal, se má hůře než leckterý důchodce na hranici chudoby.

Rychle mu poděkujte za příspěvek a nereagujte. Jen se snažím poradit.
27. 11. 2013 | 19:49

neo napsal(a):

mor a chlorera:

takže vy těch lží nehodláte nechat?

nikdy jsem nic takového nepsal ani náznakem . Nikdy jsem nepoznamenal, že bych se měl hůře než leckterý důchodce na hranici chudoby. To jste si vymyslel.
27. 11. 2013 | 19:52

Karel (taky) napsal(a):

Lustrační zákon byl schválen na pět let. V našem zákonodárství už dávno nemá co dělat. Je to jen další pomůcka, která má jakýmkoli způsobem držet u moci pseudopravičáckou mafiánskou pakáž.
27. 11. 2013 | 20:04

Rudi Koutek napsal(a):

karel napsal(a):
"Tak nevim ktery režim je vlastně zločinny. Jestli ten ktery obral několik tisic velkych sedlaku, několik tovarniku a cely tento majetek zustal všem občanum..."

No nevim, ze by mi tehdy patrily nejake tovarny a polnosti to mi nejak uniklo. Co mi neuniklo bylo to, ze jsem musel hakovat v tovarne za 10,10 Kcs brutto. Jo to byly casy, jak zpival Tresnak ve sve pisni Delnik:
"S jedinou myslenkou na teplou veceri
a rano znovu, znovu, znovu."
27. 11. 2013 | 20:40

pavel v napsal(a):

Dal jsem si práci a lustrační zákon si přečetl. Zjistil jsem, že na prvním místě se týká postihu zaměstnanců StB. Dále se týká osob registrovaných ve svazcích StB jako agenti, držitelé konspiračního bytu atd. Dále tajemníků KSČ a členů ÚV, členů Lidových milicí a členů prověrkových komisí po r. 1968. Jedním slovem - je to smečka darebáků. Příliš se těm lidovcům nedivím, že se zrušení lustračního zákona brání. Tento zákon např. brání, aby se bývalý StBák stal soudcem. A to je stále aktuální.

Na druhé straně se mi nelíbí, že zákon postihuje osoby "evidované ve svazcích StB jako rezident,agent,..". Jde o to, že takto může být postižen člověk na základě svědectví naprosto nedůvěryhodné osoby - příslušníka StB. Přimlouval bych se za to, aby byl lustrační zákon modifikován. U těchto lidí by mělo být zkoumáno, zda opravdu někomu uškodili.
27. 11. 2013 | 21:04

mor a chlolera napsal(a):

Příklad mého lhaní i pro evix. Aby jste věděla jak dopadnete, budete-li pokračovat s neem v diskuzi :

neo napsal(a):
Joachym Brezina:

no nic mu závidět nemusíte, on zas třeba nezávidí vám... každý má právo na svobodnou volbu. Nikdo vás nemůže nutit a ani já nic takové nedělám, pouze zmiňuji, že taková možnost existuje. Rozhodnutí je čistě na vás.

Mně na tom vadí jiná věc. Tj apriori odmítání všeho a tzv čekání na Godota. A hledání výmluv proč něco nejde.

pronajatý byt lze pronajmout někomu jinému ne? poštu lze přesměrovat. Nikdy jste se nestěhoval? Já vícekrát.

změna je život, chápu i to "zakořenění" ale přeci není možné jen sedět a nic nedělat jen proto, že se to tak dělávalo. Nová doba, vyžaduje nový přístup.

co se týče stěhování s rodiči, na tom něco bude.

lidi jsou různí, někdo má rád jistoty, jiný raději svobodu. Byla by nuda, kdyby byli všichni stejní ne?

jaký kapitál mám? Řekl bych, že většina těch jak říkáte na hranici chudoby má větší majetek než já.
27. 11. 2013 | 21:21

neo napsal(a):

mor a chlolera:

děkuji, že jste se sám ze lži usvědčil. I malému děcku je jasný rozdíl mezi cituji vás:"jak sám poznamenal, se má hůře než leckterý důchodce na hranici chudoby."

a cituji mě:" Řekl bych, že většina těch jak říkáte na hranici chudoby má větší majetek než já. "

nikde ani zmínka o tom, že bych se měl hůře. Jen konstatování, že mnohdy mají větší majetek.

Takový důchodce s důchodem ve výši 10 000 kč je dle EU pod hranicí chudoby, která činí 60% mediánu, ale patří tam i pokud vlastní auto, ne-li dvě, barák za 4 miliony, pozemky za další 3 miliony.... ale s důchodem jen těžko vyžije, pokud zaplatí provoz a potřebnější léky... jistě souhlasíte.

Naproti tomu zaměstnanec s příjmem řekněme 50 000, žijící v nájmu, jezdící MHD... Má o dost menší majetek,než chudý důchodce, přesto se mu daří lépe, protože nemusí řešit zda mu příjem vystačí a bude mít na jídlo. Zaplatí dopravu, zaplatí nájem, daří se mu dobře....mnohem lépe než onomu důchodci.

No, nyní již jistě chápete a rozdíl vidíte a již lhát nebudete.
27. 11. 2013 | 21:34

Karel napsal(a):

Rozval státu nastal 17.11.1989 a jsem rád, že naši tuneláři , podvodníci, korupčníci a zloději mají lustrační osvědčení. To je zárukou naší svobody a demokracie.
27. 11. 2013 | 22:02

neomylný napsal(a):

mor a cholera:
Neo asi takový finanční analytik jako soukromé očko policejní prezident. Obyčejný šmírák.
27. 11. 2013 | 22:21

Hurá napsal(a):

A těch StBáků co bylo a je v řadách "lidovců", o tom svatí mlčí. Lustrační zákon neměl nikdy význam. Především už v roce 1990 všechny důležité StBáky ukryl, tak zvanou skartací (nejsme jako oni), tehdejší ministr vnitra lidovec (svatý) Sacher !!(sám StBák). Je to pokrytecká strana a nejlepší by bylo se na ní prostě vykašlat. Stejně jich je pět a půl.
27. 11. 2013 | 23:15

to byl napsal(a):

Bartončík
28. 11. 2013 | 01:05

Klíč napsal(a):

tak, jak politici zbídačili Česko, tak by měli být prolustrováni kriminalisty , policií všichni, i zpětně před sametovou revoluci, i ti nenarození !!!
28. 11. 2013 | 07:09

neo napsal(a):

neomylný:

mýlíte se, já jsem finanční analytik, kdežto soukromé očko není policejní prezident. Jinak máte asi zkreslenou představu o práci soukromých detektivů,když je nazýváte obyčejnými šmíráky.
28. 11. 2013 | 08:59

PoListopadový Lusthaus napsal(a):

Není divu,
že soudruzi lidovci, jako někdejší integrální součást tzv. Národní fronty, vedené předlistopadovou KSČ, lustrační zákon obhajují.

Nějakou záhadou se jich prostě netýká, a slouží jim tak jako bolševický klacek proti politické konkurenci.

Jan Schneider (Česká pozice) ve svém článku "Nedůsledné lustrace: Kam se vypařila Národní fronta?" mj. píše:

"... Pozorným čtením (pozn.: lustračního zákona) zjistíme, že se týká lidí, kteří se podíleli na potlačování lidských a občanských práv v určitých funkcích.

Podíleli-li se však na potlačování lidských a občanských práv v jiných než vyjmenovaných pozicích, byli podle stejného zákona shledáni „lustračně čistými“!

Nadto se v zákoně nezkoumá, zdali se člověk na potlačování lidských a občanských práv skutečně podílel. Vychází se z předpokladu, že byl-li v určité funkci, pak se na potlačování lidských a občanských práv reálně podílel, ...

Zrekapitulujeme-li si institucionálně ony vyjmenované funkce, pak se týkají Státní bezpečnosti, komunistické strany a Lidových milicí. A zde začíná něco drhnout. ...

Při těch volbách-nevolbách ... nebyli na volebních lístcích kandidáti Komunistické strany, ale Národní fronty. ...

Slovník socialistického poslance (Praha 1985) uvádí, že Národní fronta je „konkrétní politická forma všestranné realizace leninské politiky“.

A dodává, že „trvalým úkolem Národní fronty a organizací v ní sdružených je získávat občany pro aktivní vztah k politice Komunistické strany atd. (...)“. A také toto: „Mezi významné úkoly společenských organizací a orgánů Národní fronty náleží další prohlubování jejich součinnosti se státními orgány atd. (...)“.

Státním orgánem byla zcela nepochybně i Státní bezpečnost, a mezi organizacemi sdruženými v Národní frontě České socialistické republiky byla ... i Československá strana lidová, právní předchůdkyně současné KDU-ČSL, která si z úcty k ní ponechala ve svém i její název.

A z původních členů Národní fronty jsou v polistopadové době politicky významně aktivní kromě komunistů pouze lidovci. ...

Bude nás zajímat přesně a pouze jenom to, co současné lidovce zajímá na lustračním zákoně dnes: evidence.

Naskýtá se tedy otázka, jestli nedůsledným zněním lustračního zákona, který měl logicky obsáhnout Národní frontu jako realizátorku leninské politiky, někdo ve skutečnosti neohrozil pozitivní polistopadový vývoj?

A to dosti zásadně, když soustředil zákonnou pozornost pouze na část Národní fronty, a další realizátory leninské politiky nechal volně pobíhat, kandidovat a v zastávaných funkcích opět tančit vítězné tance?

A ještě pronášet otřepané fráze o tom, že jsou proti rušení lustračního zákona, když tak dobře sloužil téměř po čtvrt století, neboť je „jedním ze základních symbolů vývoje v naší zemi po roce 1989“

(tak je citován bývalý ředitel Ústavu pro studium totalitních režimů Daniel Herman, KDU-ČSL).

Pokračování ...
28. 11. 2013 | 10:18

PoListopadový Lusthaus napsal(a):

...

Lustrační zákon svou plošností připomíná princip „třídní spravedlnosti“. Mnoho svědčí pro závěr, že právě lustrační zákon, jenž měl oddělit nový režim od starého, je paradoxně výplodem myslí předlistopadových.

Argumentují totiž, že „většinou postihuje ty správné lidi“. ...

Maně na mysl přichází ono bolševické „když se kácí les, létají třísky“. Tím by se též vysvětlovalo, proč se ani po čtvrt století nemůžeme zbavit „předlistopadových reziduí“.

Bodejť by ano, když právě ony spočívají v základech režimu „nového“.

Týká se to i pojetí času. ... Ustanovení §23 návrhu zákona totiž znělo: „Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení a pozbývá účinnosti dnem 31. prosince 1996“.

Takovéto „gumové“ pojetí času si nezadá s „dočasným pobytem sovětských vojsk“ po srpnu 1968. Dokonce ho již překonalo!

Velice by nám proto pomohlo, kdyby lustrační zákon z našeho právního řádu konečně vypadl.

Příslušná bezpečnostní problematika je naprosto dostatečně upravena služebním zákonem a zákonem na ochranu utajovaných informací.

Stejně tak by nám velmi pročistilo mysl, kdybychom se vrátili k původnímu smyslu zákonů, a vyřadili z právního řádu všechny, které hodnotí minulost.

Uzákonit jediný správný názor na minulost, toť skutečně výkon hodný „reálné demokracie“!

Tyto kazy patří bezesporu k zásadním příčinám současné společenské břečky. Legalizují totiž pokřivený pohled na minulost, na níž se podílelo mnohem více lidí, než jsou ochotni či schopni si přiznat.

A proto jsou vděčni za existenci zákona, který z nich snímá odpovědnost a hází ji na jiné. Na takovýchto základech však demokratická společnost opravdu vzniknout nemůže."

http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/nedusledne-lustrace-kam-se-vyparila-narodni-fronta?page=0,1
28. 11. 2013 | 10:19

mor a chlolera napsal(a):

neomylný

Víte, on si finanční analytik vytvořil bytost éterickou, takzvaného homunkula, prototyp důchodce, který před týdnem, kdy tato diskuze začala pod Havlíkem, měl deset let staré auto, barák za 4 míle, plasmovou Tv a ovčí deky s hrncema za 100 000.- z předváděčky.
A ejhle, uplynul týden a šikovný důchodce, s neustále stejným důchodem má najednou auta dvě, k baráku přidal za 3 míle pozemky, zřejmě někomu střelil ty deky a hrnce.

Učiněný čihoštský zázrak.

A tohoto homunkula nám zde analytik podsouvá naprosto bezostyšně, jako typický vzorek většiny z 1,7 milionu lidí na hranici chudoby.

Co na tom,že analýzu majetkových poměrů tohoto počtu nemá a ani mít nemůže.

Co na tom , že tomu důchodci nezbývá na léky, má dvě auta a do nádrží chodí zřejmě močit.

Počítám dva dny, a bude ještě mít státní dluhopisy za 5 milionů.

Typický příklad většiny českých lidí žijících na hranici chudoby.
Týden co týden větší majetek, týden co týden blíž k chudobě.

Jsem nevěřící ale zkusím to : Bože dej, ať je v této zemi jenom jeden takový finanční analytik
28. 11. 2013 | 10:36

neo napsal(a):

mor a chlolera:

vy jste hloupější než jsem si myslel. To neni ten samý důchodce, jen další příklad. Není to žádná eterická bytost, ale naprosto běžný důchodce.

nepotřebujete analýtu majetkových poměrů, občas se projděte po vsi.

ale vidím, že jste to konečně pochopil, to je dobře. A ani to nebylo tak těžké.
víte co? Když tedy nemáte rád příklady s důchodci a baráky, zkuste takového městrského, který má jen byteček za 1 000 000 a autíčko staré 20 let , nebo nějakého z karvinska, který má byteček za 300 000 a autíčko 15 let staré... Je pro vás přijatelnější? Sále má ale větší majetek co? Nehodí se vám to moc do krámu, že? Tak co když bude mít jen chatičku za 100 000 a babetu? Hups, stále má větší majetek.
28. 11. 2013 | 10:54

mor a chlolera napsal(a):

Neo
Již jsem to pochopil. Chatičku za sto a babetu. Stále má větší majetek.

Pak ovšem nejste finanční analytik ale pára z analytikova trusu.

Když vám vaše analýzy nevynesou ani na chatku s babetou, proč nejdete něco dělat ?
28. 11. 2013 | 11:23

neo napsal(a):

mor a chlolera:

a zase lžete.
výše máte konkrétní příklad člověka zaměstnance s příjmem 50 000.

To přeci neznamená, že nemá na babetu, ale že si ji jednoduše nekoupil.
28. 11. 2013 | 11:30

renša napsal(a):

Jděte už s lustračním zákonem do háje.V této zemi se za těch 24let nashromáždilo tolik sajrajtu že se slušnýmu člověku nepřetržitě zvedá kufr.Co to je STB-státní bezpečnost a tu má každá země na světě a žádná si nenech stát rozvracet....A vůbec se divím že si přivzali do vlády KDU.To jsou rozvračeči,křiváci a podvraťáci.Tak pracovali v každé vládě a navíc jsou podobní Topce...Proč raději nepřivzali KSČM a Okamuru.Se divím Sobotkovi že je takový hlupák....
28. 11. 2013 | 11:42

mor a chlolera napsal(a):

A peníze které tím ušetřil nepočítá do majetku.

To jsem netušil, že v Plzni prodávali i ekonomické vzdělání.
Mohl jsem dnes vědět, že člověk , který chodí o holi, je na tom vlastně lépe než ten který ji nepotřebuje a proto si ji nekoupil.

Vás je pro tuto zemi škoda, vy jako finanční analytik, by jste dokázal dostat za půl roku do kolen i silnou ekonomiku HongKongu.
28. 11. 2013 | 12:48

sarah ppowrit napsal(a):

mor a chlolera:

pokud je nespoří tak ne, může je v pohodě utratit, aniž by za ně kupoval barák, byt, chatu, auto atd.

uplně v klidu za nájem, dopravu, energie, jídlo, pití.....

pořád na tom bude lépe než ten důchodeće, ale pořád bude mít menší majetek.
28. 11. 2013 | 13:07

neo napsal(a):

mor a chlolera:
jen přeskočila recaptcha
28. 11. 2013 | 13:08

evix napsal(a):

mor a chlolera napsal(a):
evix
To vzdejte, diskutujete totiž s finančním analytikem, který svou práci prodává tak draho, že jak sám poznamenal, se má hůře než leckterý důchodce na hranici chudoby.
......................
Vzdala jsem to, neb jsem jen dělňas a ráno brzo stávám. Naščěstí kolegové urobili divoku stávku v Hyundaiu a vedení se těžce polekalo (oni se fakt bojí, když se stávkuje a nikdo nepracuje!) a proto mám dnes daleko více než ten nekvalifikovaný dělník v Číně. Bohužel odbory v Česku je kapitola sama pro sebe, tak to vypadá, že mzda bude už na dlouho stejná, i když inflace vzrostla a životní náklady dnes a před 4 lety se nedají srovnat!
Psst, nemyslel Neo německého důchodce?
28. 11. 2013 | 18:22

neomylný napsal(a):

neo:
A copak finančně analyzujete, smím-li se ptát? Snad ne majetkové poměry klientů?
28. 11. 2013 | 18:32

neo napsal(a):

evix:
ne, nemyslel německkého důchodce. Vy snad znáte nějakého německého důchodce s důchodem 10000kč?
28. 11. 2013 | 18:41

neo napsal(a):

neomylný:

nejen majetkové.
28. 11. 2013 | 18:41

neomylný napsal(a):

neo:
Takže šmírujete.
28. 11. 2013 | 20:44

JQ napsal(a):

Bylo by velmi dobré, kdyby se Pavel Svoboda nenechal otrávit "komentáři" pod svými texty.
29. 11. 2013 | 02:12

neo napsal(a):

neomylný:

ne.
jak jste k něčemu takovému došel?
To jsou informace, které poskytuje sám klient.
29. 11. 2013 | 08:29

http://www.dickensabridged.co.uk/ napsal(a):

Great beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog website? The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept
26. 02. 2014 | 03:40

goyard online napsal(a):

Ultimo aggiornamento illinois 19th giugno This year
goyard online http://goyardonline.inta-soft.com/
27. 02. 2014 | 06:36

Richard Sacher napsal(a):

Konečně ta kurva Sacher chcíp. doufám, že si to užil
27. 02. 2014 | 14:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy