Bruselské ne německé dálniční diskriminaci cizinců

11. 01. 2014 | 14:19
Přečteno 2381 krát
Evropská komise odmítla myšlenku dálničních poplatků jen pro cizince na německých dálnicích. Ta zpráva mě zaujala hned dvakrát: (1) zavedení těch poplatků hned tak nebude, (2) nejen u nás, ale i v obdivovaném Bavorsku dost voličů skočilo na nereálné volební téma.

Každý, kdo trochu zná fungování Evropské unie, takový výsledek tušil. Základem fungování EU je totiž nediskriminace z důvodu státní příslušnosti osob či původu zboží (kéž by to plně platilo i u služeb): skutečnost, že osoba či zboží pochází z jiného členského státu, v zásadě vylučuje, aby se s ní / s ním zacházelo odlišně od osob či produktů domácích.

Proto bylo krajně podezřelé, když před zemskými bavorskými volbami politici CSU ujišťovali, že dálniční mýtné pro cizince mají odsouhlasené v Bruselu. V případě, že by bývali měli pravdu, by šlo o skutečnou revoluci v EU, o revoluci vedoucí k rychlé erozi základů evropské integrace. Stejné zacházení s Evropany a jejich produkty je totiž základním úkolem EU.

I když se tedy ukázalo, že EU se zavedením mýtného, diskriminujícího cizince, nesouhlasí, jako volební téma to stačilo. Neumím posoudit, jakou roli toto téma v celkové paletě volebního programu CSU sehrálo u voličů, ale populární rozhodně bylo. Že šlo o téma nereálné, na této skutečnosti nic nemění. V nedávných parlamentních volbách u nás ostatně stejně skočili voliči na lep ČSSD a jí deklarované změně církevních restitucí: také se posléze ukázalo, že s tím ČSSD nic nezmůže a každý právně příčetný člověk mohl dopředu tušit, že restituční zákon je jedna věc, ale smlouva mezi církvemi a státem je věc druhá.

Pro ty, kdo cestují po Evropě anebo alespoň jezdí nakupovat do Německa, je to příznivá správa, cesty se nám neprodraží. O to bolestnější je srovnání s naší vlastní situací: zatímco za jízdu po kvalitní a husté dálniční síti našich sousedů neplatíme nic, naše vlastní dálnice (slovo "síť" se nedá použít) zpoplatněny jsou, ale po hlavní D1 se moc jezdit nedá. 25 let od sametové revoluce to není ani dobré zjištění, ani dobrá vizitka.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

TomášL napsal(a):

Promiňte autore, ale tohle potřebuje medializaci (pakliže jste si vědom, co to obnáší)... :-)

http://czech.ruvr.ru/2014_01_11/Matematik-z-Kazachstanu-vyresil-ulohu-tisicileti/

Jdu hledat a zjistit podrobnosti...
11. 01. 2014 | 14:27

Firefly napsal(a):

Fuj, jak by to bylo hnusně nacionalistické, kdybychom měli platit Němcům za dálnice. Přece je postavili za naše peníze.

A co že jsou jejich, bývávalo, teď už jsou naše. Oni je jen musí opravovat.

Nebo ne ?
11. 01. 2014 | 15:09

brusel tu povoluje všechny prasárny napsal(a):

Jiného než fireflu páně Svobodova (až na ty restituce, u smluv je vždy potřeba zkoumat, jestli nevznikly na základě podvodu - a vyděračské odstoupení tří poslanců nic jiného nebylo; nebyl by zákon, nebyla by smlouva; jen nevím co se ten Ištván tak fláká) vcelku správná úvaha nevzrušila.

Ale D1 nedéjedna, podstatné jsou zemědělské dotace a ochrana evropského potravinového trhu. Nevim, proč máme furt žrát potravinové náhražky vyvinuté za první války Kaiser Wilhelm Institutem.
Desetkrát předražené.
Máme dražší žrádlo než v USA.

A nepoměrně hnusnější. Ten tragickej glukózofruktózovej sirup ze silážní kukuřice už je tu dávno ve všem. Přímej startér obezity a cukrovky.
Proto se kukuřice cpe dobytku, aby nabíral na váze. Jak dlouho by s tím mohl přirozeně žít není kritérium.
11. 01. 2014 | 15:29

logika chybí napsal(a):

Ne.
Němci nemusí na své dálnice platit, proč by tedy měli platit jiní Evropané?
11. 01. 2014 | 15:32

Firefly napsal(a):

logika chybí :

Protože Němci si je už zaplatili - a nadále platí.
11. 01. 2014 | 15:40

Čochtan napsal(a):

Němci by měli udělat bilaterární smlouvy s evropskými státy: "Vy nebudete platit u nás, a my nebudeme platit u vás".
A Brusel by byl v bruseli.
11. 01. 2014 | 15:49

Firefly napsal(a):

Čochtane, je to složitější.

Němci staví své dálnice za svoje německé peníze.
My je z velké části stavíme .. taky za němeké peníze.
11. 01. 2014 | 15:54

Láďa napsal(a):

V této souvislosti vyšla najevo ještě jedna věc. A sice to, že němečtí motoristé stále platí daně z motorových vozidel. Ty daně, které byly u nás zrušeny v roce 1975 jako kompenzace za zvýšení ceny benzínu. Dálniční poplatek v Německu (pokud bude zaveden) budou samozřejmě platit i Němci. A pokud jim to jejich vláda bude kompenzovat snížením daní z motorových vozidel, tak toto je v její výlučné pravomoci a Brusel do toho nemá co mluvit.
11. 01. 2014 | 16:35

Bublifuk napsal(a):

Němci platí dosti krvavé peníze na své dálnice ve formě dosti vysoké silniční daně a v tomto ohledu jsou tedy paradoxně diskriminování vůči všem ostatním obyvatelům EU, kteří jejich dálnice používají. Krom toho, pokud to udělají tak, že dálniční známky budou platit všichni, ale německým občanům to bude kompenzováno slevou na silniční dani, tak s tím EU neudělá vůbec nic, protože daňová politika, vyjma jistých pravidel ohledně DPH a spotřební daně, je výlučnou věcí každého členského státu. Ona stejně není daleko doba, kdy rozšíří okruh vozidel, jež mají platit mýtné /dosud pouze nad 12t/ - sponozoring ostatnách v EU si už začíná vybírat svou daň, stejně jako energetická politika, verbálně sázející na obnovitelné zdroje, fakticky sice taky, ale hlavně na uhlí. Je to smutné, je to tak..
11. 01. 2014 | 17:00

Hurá napsal(a):

Především je špatné, když někdo chce a může kecat do domácího rozpočtu kohokoliv (Brusel).
11. 01. 2014 | 17:39

Vandal napsal(a):

Firefly napsal(a):

Čochtane, je to složitější.

Němci staví své dálnice za svoje německé peníze.
My je z velké části stavíme .. taky za němeké peníze.
xxxxxxxxxxxxxxx
jasná věc, to už Hitler nám chtěl postavit dálnice za německé peníze. Jak jsou ti Němci velkorysí a šlechetní, to nemá ve světě obdoby.
11. 01. 2014 | 17:48

Petr. napsal(a):

Normálním, každodenně chodícím lidem do práce, dálniční poplatky v Německu nevadí. To jen vám zbohatlíkům a Nadlidem, kteří brázdíte svými koráby celou Evropu jen tak pro zkrácení chvíle.
11. 01. 2014 | 18:04

Pradědek Čech napsal(a):

Pane Svobodo, vaše povídání, že ČSSD slíbila voličům revizi církevních restitucí, aby je později nesplnila je falešné. Za prvé to nedokážete a za druhé je to lež, protože sama to nemůže dokázat, protože sama nebude ve vládě. Potřebuje k tomu koaliční partnery, z nichž jeden je proti. Takže váš blábol je zase jenom štvaní. Stejně jako cca devadesát blogů uveřejňovaných zde na Aktuálně. Už sem nepáchnu. kalich přetekl. S tímhle tím si může jít Stejskal k šípku.
11. 01. 2014 | 18:21

zbyněk napsal(a):

Vandal, jak přiléhavé.......
Němec vyjede na kteroukoli stranu za své hranice a kupuje dálniční známku. Naproti tomu zbohatlí Vandalové z celé Evropy si jezdí zajezdit na německé dálnice, neboť světe div se, jsou nejenom zdarma, ale hlavně rychlost je neomezená. Němci jsou vysoce inteligentní národ Vandale, což můžete vidět na vyprodaných fotbalových, házenkářských, hokejových, no prostě na všech sportovních akcích. Mají geniální kancléřku a suprového presidenta, tak jsem přesvědčen, že budou-li chtít placené dálnice, což mě nakrkne, vymyslí to ke spokojenosti EU:
11. 01. 2014 | 18:23

logika chybí napsal(a):

ale nejen logika.
Firefly:
"My je z velké části stavíme .. taky za němeké peníze"

Jinak hlava v pořádku?
11. 01. 2014 | 18:36

Adam Procházka napsal(a):

Faktem je, že my v Německu za dopravní síť cvakáme nemalý obolos přímo přes Kfz-Steuer (za prosté držení vozidla) i nepřímo přes ostatní daně. Ať vystrčíme čumák kamkoliv, s vyjímkou několika málo států (Holandsko), všude jsou nastavené tlapičky, abychom cálovali i za jejich dálnice. Hned na prvním parkovišti za Rozvadovem jsem byl čile očucháván, zda jsem si snad neopoměl zakoupit známku a možno-li zpokutovat. Určitě tam lze dobře vydělat na nepozorných řidičích, kteří v příšerném labyrintu parkovišt hned za hranicí nenalezli prodejnu nálepek.

Není divu, že Seehofer si na takto namíchané náladě postavil úspěšnou volební kampaň. Německý řidič se totiž cítí diskirimnován vůči Francouzům, Švýcarům, Rakušákům, Čechům a všem, kdo si tu zadara drandí a doma vymáhá.

Dále je pravdou, že německá infrastruktura, zejména mosty, budou v příštích letech vyžadovat obrovské investice.
Na druhé straně je též pravda, že osobní doprava nepůsobí zdaleka takové škody jako nákladní, která již zpoplatněna je.

Prognóza:
Brussel si vynutí, že poplatky budou muset v plné výši platit i Němci, za což euroskeptická AfD takto získá o několik procent více. Náhrodou jim bude vládou přislíbeno, že bude snížena Kfz-daň.
Ze snížení ovšem nejpozději po příštích volbách eskamotérským způsobem sejde. Vybraný peníz z větší části zhltne výběrčí infrastruktura, což bude v podstatě O.K., aspoň to zvýší zaměstnanost. Mosty budou chátrat dál a mezi lidem řidičským se rozhostí iracionální pocit zadostiučinění, že nejsou ti jediní blbí ždímaní na hlavní křižovatce Evropy.
11. 01. 2014 | 18:46

nikdo napsal(a):

Pane Svobodo, argumentovat něčím, co bylo prosazeno hlasem jednoho modrého kriminálníka je trapné !
11. 01. 2014 | 18:58

Firefly napsal(a):

logika chybí : my nestavíme dálnice za německé peníze ? Odkud myslíte, že jsou ty peníze EU fondů ? Z Řecka ani Bulharska asi ne.

Vandal : tak jim jeďte do Němec ještě rychle ty dálnice pořádně ojezdit, pomstěte se za Hitlera, Bismarka a Ludvíka Bavora
11. 01. 2014 | 19:11

Divobyj napsal(a):

Svoboda napsal:

Pro ty,kdo jezdí nakupovat do Německa je to příznivá zpráva,cesty se nám neprodraží.

Tahle zajímavá věta nejspíš ukazuje,že také jezdíte nakupovat do Německa.
Z vlastenectví bych vás,Svobodo jistě neobviňoval.Váš úsměv baziliška vám ale brzy ztuhne.Zákon o restitucích církvím bude revidován.Svobodo,i na vás dojde...
11. 01. 2014 | 19:49

LUF napsal(a):

Řeší se hlouposti. Jsem rád, že Němci už nechytají lidi aby je masově zabíjeli v plynových komorách, nebo rovnou spalovali za živa a tak jim klidně těch pár Eur bez řečí na dálnici zaplatím z vděčnosti jak se polepšili.
11. 01. 2014 | 21:04

Karel Mueller napsal(a):

Pane Procházka,

čtyřku jsem znal jako svoje boty pomalu až do Holandska, i když jsem už několik let po ní nejel. Byla hlavně na úsecích kolem Chemnitz nebo Jena dost opravovaná a nejen tam. V nejlepším stavu byla asi trasa 93 a šestka, pokud mám zkušenost.

Určitě je čekají další investice, tak je čekají další investice, takže se ani Němcům moc nedivím. Spíš budou muset změnit systém platby, podobně jako v ostatních zemích, pak nebude moci nikdo nic namítat.
11. 01. 2014 | 21:05

Maximus napsal(a):

Když už je tady řeč o EU, chtěl bych nakousnout jiný problém než jsou dálnice a jejich zpoplatňováník, to je jen marginální záležitost. Pořád dost lidí by si přála společnou EU s ještě větším sepětím a málem z ní udělat něco jako jsou USA. Jenže je tu několik zásadních argumentů, proč to nemůže překročit jistou mez. Prvním argumentem je jazykový Babylon, který nebude možné překonat ani vytvořením švýcarských podmínek, kde spousta lidí ovládá více jazyků. Druhým a mnohem významnějším a hlavním problémem je to, že neexistují politické strany s celoevropskou působností a také, že by byly takové strany brány v jednotlivých zemích vážně. Technicky to asnad ani nejde provést. Nakonec by to ani možná nešlo efektivně vytvořit, jak by k tomu přišly malé země, které mejí málo obyvatel vůči těm velkým, které by ty malé vždy přehlasovaly! Trochu to za vlády komunistů bylo ošetřené sněmovnou lidu a sněmovnou národů, kde národní věci nemohly být větším národem tj. Čechy přehlasovány.
Ovšem i na příkladu rozchodu ČSFR je jasné, že tehdy ve svojstátí s dvěma vládami v každém státě a také separací politických stran pro každou zem muselo dojít po čase k divergenci a nutnému rozchodu. Ten kdo to tak kdysi vymyslel, vytvořil do budoucna trojského koně se známými důsledky!
No a stávající stav EU vždy povede k tomu, že každý politik bude na EU fóru vždy hájit zájmy své země, ze které pochází a tak nikdy nemůže dojít ke sladění názorů a tedy zájmů všech. Každé další jiné násilné spojování zemí EU povede za stávajícího stavu a podmínek vždy k rozčarování a spíše přivolá budoucí rozpad společenství EU. Prostě zdá se mi to jako, zásadní podmínka, která zabráním větší integraci zemí EU.
Hezký večer.
P.S.
Na této "dálniční" kauze bude zajímavé jak to dopadne, pikantní je to, že v hledáčku byrokratů EU je nejsilnější a největší země společenství a to je síla!
Představte si, že by místo SRN byla třeba ČSR!
11. 01. 2014 | 21:27

Antonín Malík napsal(a):

LUF

To je zásadní fakt a je zapotřebí vaši myšlenku podtrhnout. Sám jsem rovněž rád, že Němcové již nejsou hrdlořezové, nýbrž spíše demokratové a ekonomové, a proto bych jim milerád nějaké euro za dálniční poplatek pro cizince přiznal,už jen proto, že když už přes tamní území musím, pak je přeletím.
Požadavek jakési rovnosti, na kterém je založen nesouhlas se selektivním uvalením poplatkové povinnosti na neněmecké cizozemce, je nesmyslný. Ba kotraproduktivní. Pokud by měla platit rovnost, jaký by měly silné státy důvod ke sdružování se slabšími? A co bychom si bez nich v EU, v NATO a jinde počali?
11. 01. 2014 | 21:46

logika chybí napsal(a):

Firefly:
"my nestavíme dálnice za německé peníze ? Odkud myslíte, že jsou ty peníze EU fondů" Od členů EU, i od ČR.
Jeden by nevěřil, jaké samozřejmosti je třeba někomu vysvětlovat.
11. 01. 2014 | 22:31

logika chybí napsal(a):

Adam Procházka:
"Faktem je, že my v Německu za dopravní síť cvakáme nemalý obolos přímo přes Kfz-Steuer"
C vám v Německu brání změnit placení na způsob běžný v civilizovaných zemích? Přispěli by vám i cizí řidiči a nadprůměrné dotace do zemědělství by vám zůstaly.
11. 01. 2014 | 22:37

logika chybí napsal(a):

Antonín Malík:
" Pokud by měla platit rovnost, jaký by měly silné státy důvod ke sdružování se slabšími?" Přece aby je mohly efektivněji ovládat.
11. 01. 2014 | 22:39

Adam Procházka napsal(a):

Logiko,

daň z vozidla (dostupňovaná dle obsahu) je opatření sociální. Jinak by totiž taťulda, chvátající každodenně 50 km za prací, nebo studentík ve svém ojetém pandovi přispíval přes daň za benzín nepoměrně vic, než mohovitý vlastník flotily Roverů a Bavoráků, který si může dovolit sídlit přímo v kýženém městě.
Německo je stát decentralistický, plošný a je žádoucí (byť, pravda, ekologicky poněkud závadné), aby i bydliště mimo velká centra zůstala atraktivní a mobilita byla i pro chudé zaplatitelná.

Tento způsob sociálního zákonodárství je dnes jakýmsi přežitkem z dob, kdy si Německo ještě živě pamatovalo, do jakých konců může sociálně bezohledný systém vést.
11. 01. 2014 | 23:28

logika chybí napsal(a):

Adame Procházko,
takovou daň, jakou dosud praktikuje Německo, jsme měli kdysi v Československu také (dálnice však ještě ne), později však byla zrušena. Možná jste nepochopil, ptám se tedy znovu: co brání Německu zavést placení užívání dálnic na způsob jiných civilizovaných zemí a tedy zrušit daň z vozidla? Konzervatizmus, rigidní myšlení anebo hrdost na exkluzivitu?
11. 01. 2014 | 23:42

Adam Procházka napsal(a):

Myslel jsem, že jsem odpověděl. Jde nejspíš o konzervatismus, o zábrany zbavovat se posledních reminiscencí na sociální tržní hospodářství, které je globalizovaně nahrazováno kapitalismem, jejž Německo zakoušelo naposled v třicátých letech.

Přestane-li se podíl financování silniční sítě vyměřovat podle velikosti vozu a bude-li naopak zcela závislý na spotřebě benzínu, doplatí na to zejména sociálně slabší, kteří denně dojíždějí do práce a obyvatelé venkova s chabou sítí veřejné dopravy.
Máte-li na mysli chrastění drobnými či vsouvání karet jako ve Francii - tak to si může dovolit řídce obydlený stát na periferii Evropy. Na hlavní transitní tepně jakou je např. A5 si to nedovedu představit. Byl by to dokonalý kolaps jak na dálnici, tak na paralelních Bundesstraßen. A i tady by platili zejména - jak se to řekne česky?: Berufspendleři.

Jenže sociální úvahy se dnes už v civilizovaných zemích jaksi nenosí, takže možná k nějaké reformě ještě dojde - ovšem s spíš s poukazem na ekologii, než na Brussel.
12. 01. 2014 | 01:39

akumulace kapitálu je přípravou války RL napsal(a):

Do Německa radši nejezdit.

Poplatky jsou jen symbol.
Němci nám jen zas předvádí, že jsou něco jiného. Přes Brusel přece prosadili zásadu, že se v ovládaných zemích má daňové zatížení plošně rozložit na ožebračované obyvatelstvo. Unijní koncept přenesení těžiště z korporátní daně na DPH a spotřební daň (zkuste si zjistit, co benzín stojí bez nich) je jejich. Jak čteme u Procházky, vytvořený pro nás.

Teď začínají štvát proti vykořisťovaným (v masokombinátech stojí na bourací lince celý den za 1000 eur měsíčně) migrantům a pendlerům z východní Evropy. Sami si ale opečovávají pátou kolonu za nic vyživovaných násilníků.
http://www.spiegel.tv/filme/jugendgewalt-totpruegeln-ohne-grund/
Šikanovat české řidiče jejich policie umí, ale aby si poradili se zjevně antisociálně orientovanými zmetky, kteří páchají od šesti let násilné činy je údajně mimo jejich možnosti.

Tedy, pokud se jim je nepodaří zastřelit na místě, jako nahého koupajícího se v Neptunově fontáně v Berlíně (nějak se o tom už asi nikdy nic nezjistilo, v zemi s tááákhle svobodným tiskem).

Jak nám radí z ciziny, máme mladým nezaměstnatelným etnickým menšinám víc přispívat na fitka a výcvik v bojových sportech.

Nejstrašnější je dívat se na naprosto nezúčastněné úředníky a soudce.
Do toho redaktoři v klidu konstatují, že Kolín (ne nad Labem) je už v moci mladistvých (neřeknou kanackých, nalespoň ne nahlas) gengů.
Výchovné scény, kde podle údajně podle amerického vzoru ječí jedni mlátiči na druhé připomínají spíš přípravy vražedných komand Reichswehru. Runge musel určitě prodělat nějaké podobné mytí mozku.
Plutokrat si připravuje jeviště.

Oproti tomu ve skutečném americkém bootcampu zavření (od 12 let) nesmí vůbec promluvit, natož zvednout ruku. Jediné co smí je zpívat sbory během pochodu, mezi sebou ani slovo. Žádné provokování, žádné uvádění se do varu žvásty. Pochodovat, dělat všechno na povel, samotka při neuspokojivých výsledcích.

V Německu jim na plutokratovy pokyny zřizují Jugendcentra a kriminalisté jim dovolí, aby na ně zmetci beztrestně řvali na ulici.
Jedině deportace jednoho naprosto nenapravitelného dacana do Turecka na chvíli snížila v jeho původním prostředí hladinu násilí.
Zatím to nebylo z Transallu za letu bez padáku.
Stát nenápadně ukazuje pěst v sametové rukavici.

Místo vnitřních potíží řeší Němci (tedy Bavoři, ovládaní sudeťáckou menšinou) to, abychom k nim nejezdili, protože jsme nevolili Kárla.
Navrhují pro nás Maut i na okreskách. (I Němci si často myslí, že Seehofer je moron, abych byl spravedlivý; ale německý deep state, který plutokrat používá všude, myslí právě jako Seehofer.)

Pozvolna bychom měli přemýšlet o vytvoření východní protiváhy, než začnou z agresivních šmejdů vytvářet speciální jednotky Bundeswehru pro nějaké Generalplany Ost.
Jiné užití pro přebytečné a rozmazlované odpadky společnosti není.

Za koho tu Svoboda mluví? Stačí se podívat na jeho kariéru.
12. 01. 2014 | 02:18

Karel napsal(a):

Němci se už rozhodli požadavek Unie obejít. Německým řidičům poplatek vrátí.
My bychom mohli pro Němce zavést reciproční poplatek za naše dálnice ve výši jejich mýta a bylo by to !
12. 01. 2014 | 08:49

Sláma napsal(a):

Maxime,
váš příspěvek je asi tak 10x zajímavější, než příspěvek Svobody, který podle mne inteligencí nevyniká, což je pro konzervativní strany typické.
V dějinách neustále kolísají tendence ke vzniku národních států s tendencemi opačnými, tedy k větším celkům, zahrnujícím více národům. Vždy, když se lidem daří dobře, tak začnou mít roupy a chtějí své státy dále štěpit. A naopak v době ohrožení se sdružují do větších celků. To bylo i motivem pro vznik polsko- českých, polsko-rakousko-uhersko-chorvatských atd. soustátí, která vznikala na obranu středoevropského prostoru před Turky.
A nyní je v zájmu Evropy se zase združit, protože v globalizovaném světě uspějí jen ti skutečně velcí - Čína, Indie, Rusko, Brazílie, USA a integrovaná Evropa.
Otázka jazyková je naprosto nedůležitá. Vždy se najde nějaký jazyk, který slouží jako "lingua franca" takového soustátí. On se vlastně už našel, v Evropě to je angličtina. Lidé ze Severní Evropy ovládají angličtinu většinou dokonale.
Je možné, že některé státy z Evropy vypadnou. Možná to budou státy Balkánu, možná Anglie (nově se separující Skotsko do EU chce!), možná i Česko.
Otázka tedy nezní, jestli se bude Evropa integrovat, nýbrž jestli budeme uvnitř nebo vně. A vně dlouho nikdo nezůstane, na to můžete vzít jed. Nebudeme-li součástí Evropy, dříve nebo později se staneme součástí jiného většího celku, po dobrém nebo po zlém.
S tím USA také nemáte pravdu. Dnes jsou USA de facto dvojjazyčným státem a zdá se, že to (zatím) nevadí.
I v USA je federální systém, který zaručuje, aby žádný z malých států nebyl úplně odstrčen.
Takhle to funguje i v EU - v Evropské radě má hlas malých států relativně mnohem větší váhu, než odpovídá počtu obyvatel. A velké státy mohou přehlasovat ty malé jenom s podporou středně velkých států, jako je Česko.
12. 01. 2014 | 12:43

sjednocení ano, ale vůlí zdola napsal(a):

Slámo
Už vám paměť neslouží. Když bylo vnutit evropánkům vůli velkého kapitálu stačily na to schůzky nějakých trojek nebo v politické úrovni vůbec jen duo Merkozy, kterému teď upadly kozy.
Proto EU observer píše, že se moc přestěhovala do Berlína.
12. 01. 2014 | 13:35

sjednocení napsal(a):

PS. Vůbec si myslím, že místo zednářské Schillerovy říkanky by EU měla mít za hymnu Va Pensiero.
Abychom přemýšleli, v čím zajetí se nacházíme.
12. 01. 2014 | 13:40

Sláma napsal(a):

sjednocení: Markozy mohla mít moc jen díky své diplomacii a/nebo peněz, rozhodně ne díky rozhodovacímu mechanismu EU.
Navíc nevěřte tolik českým žurnalistům - absolventi Rudé fakulty se snaží se zavděčit nové vrchnosti.
12. 01. 2014 | 14:13

mik napsal(a):

Poplatky za dalnice se plati v ruznych statech EU ruzne ale mam dojem ze dalnice se stavi proto aby se ulehcilo mistnim koumunikacim prujezdum pres vesnice ci mesta atd ,,proto je poplatek za dalnici zejmana pokud je prilis vysoky podle me blbost staci se podivat treba na Spanelsko kde jsou useky po kterych jezdi minimalne aut a vedle na paraelni silnici to je nacpane myslim ze pokud poplatek tak za symbolickou malou cenu kterou kazdy rad zaplati za pohodlnejsi a rychlejsi jizdu je taky rozdil kdyz prijedu nekam jako turista a mam dost casu i chuti si prohlednout misto tak zvolim obycejnou silnici ale tam kde jezdim denne pochopitelne volim dalnici a jeste bych otocil jednu vec zrusil bych poplatky pro nakladni a kamionovou dopravu jiste kamiony nici dalnice vic ale jaky to ma efekt kdyz za kamion je vysoky poplatek ? firmy narizuji jezdit ridicum po okrskach v tomhle smeru by zcela jiste ubylo dopravnich nehod samozrejme taky za predpokaldu ze by se upravil AETER predpis a zacalo by se dusledne kontrolovat ne na silnicich ale ve vedeni firem jeho dodrzovani dneska muze byt jizdni vykon ridice 9 hodin jizdy 2x v tydnu 10 a celkova doba pracovni doby sice musi delat max 90 hodin za dva tydny ale je akceptovanych tydne 60 hodin a deni hodnota 15 hodin pak se nikdo nemuze divit ze na dalnici soferi kamionu usinaji a kdyz je firmy navic nuti jezdit po okrskach tak takovy sofer neni rozhodne nicim bezpecnym pro ostatni navic treba svatecni jezdce nezamestnanych je vsude v EU dost takze snizeni maximalnich hodin v praci u profesionalnich ridicu by vedlo jednak k bezpecnejsimu provozu na silnicich k vetsi nabidce prace v tomhle oboru firmy ktere se chovaji jako zlatokopove s tim ze clovek je pro ne stroj by proste zkrachovaly Druhou veci je to ze by se mela zprisnit autoskola a ze ridicak by nemel byt samozrejmosti na druhou stranu by melo ubyt nesmyslnych dopravnich znacek ruznych zbytecnych omezeni rychlosti ktere slouzi leckdy k vylepseni ekonomicke situace policie a k nicemu jinemu neprispeji jinak Nemecko po dalnici je desna nuda i kdyz se da jet rychleji nez kdekoliv jinde v Evrope na vetsi vzdalenosti stejne lidi cim dal vic vyuzivaji nizkonakladove letecke spolecnosti jet napriklad z Irska do CR autem se me vubec nevyplati
12. 01. 2014 | 14:58

logika chybí napsal(a):

Adam Procházka:
"Máte-li na mysli chrastění drobnými či vsouvání karet jako ve Francii - tak to si může dovolit řídce obydlený stát na periferii Evropy. Na hlavní transitní tepně jakou je např. A5 si to nedovedu představit."
Stačí dálniční snímače nálepek.
12. 01. 2014 | 21:52

jozka napsal(a):

ad Máte-li na mysli chrastění drobnými či vsouvání karet jako ve Francii - tak to si může dovolit řídce obydlený stát na periferii Evropy. Na hlavní transitní tepně jakou je např. A5 si to nedovedu představit.

Vy jste asi nikdy ve Francii nebyl, ze :-)
13. 01. 2014 | 08:38

buldatra napsal(a):

Němci to o rok odložili.
Třeba si za tu dobu, z výše svého významu vyjednají výjimku.

Ačkoliv autor naivně píše:
Každý, kdo trochu zná fungování Evropské unie, takový výsledek tušil. Základem fungování EU je totiž nediskriminace z důvodu státní příslušnosti osob či původu zboží (kéž by to plně platilo i u služeb): skutečnost, že osoba či zboží pochází z jiného členského státu, v zásadě vylučuje, aby se s ní / s ním zacházelo odlišně od osob či produktů domácích.

Ona taková výjimka totiž potvrzuje pravidlo, že.
Jak známo, některé výjimky nejsou pro každého.
13. 01. 2014 | 10:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy