Hořické trubičky aneb demagogie o EU v přímém přenosu

31. 01. 2014 | 10:30
Přečteno 4560 krát
Chtěl bych být majitelem firmy Pravé hořické trubičky, tolik reklamy zadarmo jen díky nepochopení problému ze strany médií, to musí být sen každého podnikatele. Svoji zásluhu na této reklamě má i to, že v ní figuruje oblíbený otloukánek – Evropská unie.

V minulých dnech jsme se od České televize, idnes.cz a dalších médií dozvěděli, jak nám zase ta Evropská unie ubližuje: Brusel nám prý nařídil, že do hořických trubiček musíme dávat nezdravý ztužený tuk, a výše uvedený výrobce, který ho tam nedává, je za to popotahován.

Ve skutečnosti si ale jen nějaký novinářský amatér nedal tu práci, aby zjistil, oč opravdu jde, anebo si ji vůbec dát nechtěl, vždyť kopat do „Bruselu“ je tak populární. Kdyby si ji dal, zjistil by typicky český paradox: jediným výrobcem nepravých hořických trubiček je firma s názvem Pravé hořické trubičky.

Oč tedy jde? Jde o to, aby pravé šampaňské bylo z oblasti Champagne, parmská šunka od Parmy či valašské frgále z Valašska. V EU i v Česku toto zajišťují zeměpisná označení původu EU; to je něco jako kolektivní ochranná známka pro výrobek regionálně typický. Toto označení, v našem případě „Hořické trubičky“, mohou používat jen výrobci z určitého regionu, kteří dodržují jimi samými navržené a Bruselem následně uzákoněné složení výrobku. Pokud si stejní výrobci zaregistrují české i evropské označení původu, používá se to evropské.

A tady je to nepochopené jádro pudla: byli to sami čeští výrobci, kdo požádali o celoevropské označení původu pro svoje trubičky s jedinečným regionálně typickým složením, do něhož podle nich povinně patří právě ztužený tuk. Ano, byli to sami čeští výrobci, kdo v žádosti o udělení označení Bruselu tvrdili, že znakem typických hořických trubiček je právě nezdravý ztužený tuk. Není to tedy tak, že nám ošklivý „Brusel“ stanovil normy pro hořické trubičky: schválené označení původu má sice právní formu nařízení EU, tedy kvazizákona platného v celé EU, ale jeho obsah nadiktovali Bruselu právě naši
výrobci hořických trubiček. To je důležité i proto, že původní české označení původu z roku 1994 připouštělo jak ztužené, tak neztužené tuky, evropská přihláška z r. 2006 ale již uváděla jen tuky ztužené.

Na tom nic nemění skutečnost, že nyní tito výrobci teď žádají o změnu složení ve prospěch zdravějších tuků: změna celoevropského předpisu pár měsíců trvá. I pro firmu Pravé hořické trubičky platí zákony, a tak do oné legislativní změny má tři legální možnosti: buď vyrábět podle receptury registrované pro celou EU, nebo vyrábět jiným
označením než „hořické trubičky“, anebo je nevyrábět vůbec. To, že z této firmy, porušující právo platné na našem území, se dělá obětní beránek bruselské byrokracie, je nehoráznost dále přispívající k rozpadu právního vědomí v české kotlině. A řeči oné firmy o tom, že zdraví spotřebitelů má přednost, jsou navíc pokrytecké: chce snad někdo tvrdit, že cukrem oplývající hořické trubičky jsou i se zdravějšími tuky součástí zdravé výživy? Nebo nám chtějí namluvit, že v době podání žádosti o zeměpisné označení původu EU nebyly neztužené tuky známy? Nebyla to náhodou nižší cena ztužených tuků, která vedla výrobce k prohlášení vůči Bruselu, že právě takové tuky patří do typických hořických trubiček?

Nabízím jiné vysvětlení: společnost Pravé hořické trubičky má prý kolem 75% trhu hořických trubiček včetně obchodních řetězců. Možná tedy nejde jen o práci pro Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci, která se má starat o dodržování zákonného složení potravin, ale i o práci pro Úřad pro ochranu hospodářské soutěže – možná totiž jde o ukázkové zneužití dominantního postavení. A ta antievropská rétorika je možná jen šikovný pokus, jak protiprávní jednání zakrýt a ještě vypadat jako oběť bruselské byrokracie. Asi je to dobrý pokus: média to spolkla i s navijákem.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hlustvisihák napsal(a):

A obdobně se to má se slavnými zakřivením okurek, které si prosadili v Bruselu prodejci, neb rovné kousky využívají lépe prostor. Ale kdo chce psa...

ten si ho sežene.
31. 01. 2014 | 10:43

vasja napsal(a):

Chtěl bych být majitelem firmy Pravé hořické trubičky,.....
-----------------
To ste se měl líp učit.
31. 01. 2014 | 10:44

matení veřejnosti napsal(a):

"... Chtěl bych být majitelem firmy Pravé hořické trubičky ..."

Pan Svoboda opět osvědčil svou neznalost, a přitom se opováží kritizovat jiné.

Jediným autorizovaným výrobcem hořických trubiček, jak každý mimo KDU-ČSL dozajista ví, je totiž Válcovna trub Hořice!
31. 01. 2014 | 10:46

aga napsal(a):

A tak zatímco kolem bují korupce, války, krize a zlodějny, zcela bez povšimnutí, či spíše s tichou podporou EU, v českých nadnárodních řetězcích se prodává odpad a šmejdy, (jen jim tam ty šmejdy strkejte, oni to tak sami chtějí - tak odpověděl Brusel na oficální stížnost Maďarska), Brusel a pan Svoboda řeší ztuženost tuku v hořických trubičkách. Ještě že ten Brusel máme, jinak by si majitel firmy mohl v souladu s domácími zákony měnit složení svého výrobku zcela voluntaristicky. Ten pořádek v trubičkách už nám za ty prachy, co do Brusele nastrkáme, přeci stojí.
31. 01. 2014 | 11:09

Martin1 napsal(a):

Ale ty nejpravější z nejpravějších trubiček by byly třeba i z Tramtárie, ale s hvězdičkami EU, malinkým křížkem, při prvním skousnutí by hrály Ódu na radost, z obalu by se na nás musela zubit svatá trojce José Manuel Barroso, Catherine Ashtonová a Herman Van Rompuy.
31. 01. 2014 | 11:11

aga napsal(a):

PS

A nejen za ty prachy, co do Brusele nastrkáme, ale hlavně za ta rozhodovací práva a nezávislost, které molochu postupně klademe na oltář. Však jsme si nikdy neuměli vládnout, i ten tuk v trubičkách musí Brusel hlídat za nás, natož vše ostatní.
31. 01. 2014 | 11:24

Desiderius napsal(a):

Ale je to vždy stejné: české mindráky spojené s neschopností vyvolávající typické furiantství ústící až v nenávist vúči třetí osobě (v tomto případě EU). Těžko to v západní Evropě chápou, protože my jsem jiní, jednoduše řečeno slovansky východoevropští, na Šumavě je a vždy byla pevná hranice mezi evropskou civilizací a východním chaosem.
31. 01. 2014 | 11:28

Neudržitelný napsal(a):

Pane Svobodo,
ať se snažíte sebevíc, na konci článku jsem stejně jako na jeho začátku přesvědčen, že za to opravdu může Brusel. Co to je za systém, kdy pokud výrobce chce změnit recepturu, nahradí jednu složku složkou zdravější, aniž by tím utrpěla kvalita prodávaného produktu, tak musí čekat měsíce než mu to schválí nějaký bruselský úředník?
To je to oč tu běží. Prostě Brusel. Rozhodování bruselských úředníků o kdejaké ptákovině, kterou si můžeme vyřešit doma za pár dní.
31. 01. 2014 | 11:31

aga napsal(a):

Desiderius

Tam proč za tu hranici ta slavná evropská civilizace neustále strká rypák, už od Napoleona zatím přes něj vždy právem dostala. Zdá se ovšem, že tím, že nás "laskavě" integrovala, nás svým objetím udusí a zlikviduje daleko spolehlivěji než vojenskou cestou.
31. 01. 2014 | 11:31

koho nakopat do Brusele? napsal(a):

"... antievropská rétorika je možná jen šikovný pokus, jak protiprávní jednání zakrýt a ještě vypadat jako oběť bruselské byrokracie. ..."

Nikoli "možná", ale určitě!

Stačí si připomenout, kdo je nejhlasitějším antievropským rétorem:
Je to lhář a zakladatel mafiánského kapitalismu, všemi médii oblíbený - nyní lyžař, kdysi ministr financí, premiér a prezident -pan lžiprofesor Václav Klaus.
31. 01. 2014 | 11:32

aga napsal(a):

koho nakopat

A kdo jsou nejhlasitější proevropští rétoři?

Lháři, tuneláři, zneuživatelé poslaneckých náhrad, neschopáci, kteří se na bruselský struk přisáli na úkor vlastní země. To si opravdu nevyberete.
31. 01. 2014 | 11:36

Filuta napsal(a):

Nejsem rozhodně žádným fandou EU, ale v tomto případě s Bruselem souhlasím.
Jestliže je tento tuk zdraví škodlivý, pak v potravinách ve zvýšené míře nemá co dělat.

Ochutnal jste někdo v poslední době tento produkt?
Já jednou ano a víckrát ne.
Okamžitě jsme s dětmi poznali, že je tento hnus nastavován tím nejlevnějším rostlinným tukem. Blízko Hořic jsem měl příbuzné a dobře vím, jak trubičky ještě za bolševika chutnaly.
Podobně se jim podařilo doprznit i Studentskou pečeť a některé další čokolády.

Šidí nás na objemu i kvalitě v takové míře, že bych těm výrobcům s chutí nakopal zadky.
Dorty v cukrárně jsou několikanásobně menší a dražší, krabice sušenek poloprázdné, bonbóny (např.Sněhulky) třetinové.

Denně lituju toho, že nežiju někde v pohraničí a nemůžu nakupovat v Německu.

Jsme popelnicí Evropy, žereme odpadky, které navíc draze platíme.
A naši politici nám neustále lžou do očí a popírají skutečnost, že Němci se čtyřnásobně vyššími platy mají stejně drahé (pokud ne levnější), ale nesrovnatelně kvalitnější potraviny.
31. 01. 2014 | 11:37

aga napsal(a):

PS můj 11:38

A last but not least jsou nejhorlivějšími zastánci Brusele ti samí, co často přes své lživé sliby dopustili největší zlodějinu - církevní restituce. Sjednocená Evropa vyhovuje všem nadnárodním mafiánským zájmům, včetně těch katolickcýh.
31. 01. 2014 | 11:41

aga napsal(a):

Filuta

Ale o to tu přeci jde, sám výrobce to uznal a chystá se nahradit ztužený tuk neztuženým.

Všechny ostatní doprzněné ¨potraviny se vyrábějí v převážně zahraničními majiteli vlastněných fabrikách. To je ovšem EU naprosto fuk (a sladí se cukrem, vyráběným v zahraničí, protože naše cukrovarnictví slavná EU zrušila), hlavně že vykazuje činnost v tak důležitých a světoborných oblastech jako jsou trubičky či syrečky.
31. 01. 2014 | 11:44

Filuta napsal(a):

Aga
Zčásti máte pravdu.
Skvělá Studentská pečeť je doprzněná Nestlé. Když se podíváte na složení, je tam palmový olej(nevhodný a nezdravý) a stěží 25 procent kakaové sušiny. Místo oříšků odpad z arašídů atd. Chutná to jako bláto.
Minule jsem koupili dobrou belgickou čokoládu v Rossmanu-s pistáciovými oříšky (30 procent kakaové sušiny)za 30 korun. Normálně chodím pro čokošky do Lidlu (výborná belgická bonboniéra za cca 8O kč).
Případ Hořických trubiček je jiný.
Pokud vím,vlastní je Čech a ten z nich udělal nekvalitní humus.
Útočit v jeho případě na EU ,kterou fakt nemám rád, pokládám za populismus a vychcanost. Je to obyčejný vykuk, nikoliv dobrodinec, jemuž leží na srdci zdraví spoluobčanů.
Vymáchat ve Vltavě a pak v dehtu a peří.

Mimochodem, okrajově to souvisí, zrovna jsem si přečetl na Centru článek o call centrech. Otřesné.
Naprosto stejný případ jako Česká pošta,co si udělala ze zaměstnanců otroky.
A co na to český stát?
Strčí hlavu do písku a dělá leta mrtvého brouka.
V těchto kauzách by se nějaká intervence Brusele šikla, když to naši zkorumpovaní politici nejsou ochotni řešit.
Když jsem viděl tu příšernou skvadru - Tominová, Dientsbier, Chovanec, Mládek, Jourová(parazit na eurofondech) a další perlorodky, tak mě málem trefilo.
31. 01. 2014 | 12:10

mik napsal(a):

To Neudrzitelny
ne nepochopil jste stejne jako ostatni co kritizuji v mnohych jinych vecech Brusel o co tu vlastne jde ,,, vubec nejde o to ze by si cesi mohli doma rozhodnout rychleji a treba i fundovaneji ale jde o to ze cesi jsou typickym narodem ktery jeste ani neschvali nejaky zakon a uz vi kde ma chyby a jak se da obejit a dokud tohle cesi nepochopi tak se nikdy zapadnim demokratickym statem nestanou samozrejme by se muselo zacit odshora tedy od nesmyslu ktere jsou uz v Ustave pres nesmysly ktere obsahuje trestni zakonik obcansky zakonik ,, a jak byl treba usity horkou jehlou novy zakonik prace ? kolik zakonu se da prekroutit posuzovat dvojim vykladem ..a o to tu jde v prve rade jestlize s neci blbosti byl nejaky treba i spatny predpis zanesen do receptury tak holt ted musi firma cekat treba i ty mesice na schvaleni ...nakonec kdyz muze obcan domahajici se svych prav nebo naopak branici se proti nejakemu narceni cekat na banality i 5a vice let tak proc by nemohla cekat firma EU je i treba s byrokracii rozhodne duverivejsim clankem nez tam kde korupce ma punc nejakeho 168 mista na svete nebo ja uz ted presne nevim ale rozhodne je to nekde az za rozvojovymi zemenemi nebo Mexikem takze napred je si treba zamest pred vlastim prahem a pak teprve kritizovat Brusel ostatne ta kritika pochazi od soustavne uhlavniho nepritele Bruselu a cele EU Klause ... nechci tvrdit ze vse co schavli Brusel je uplne vporadku ale ono tu jde skutecne v prve rade o ten princip toho naucit se ctit zakony a k prekazkam se stavet celem a ne se snazit nachazat klicky oblezacky podlizacky a alibismus ci svejkovinu,,,ale tohle pochopi asi jen clovek ktery zije delsi dobu v zahranici ..
31. 01. 2014 | 12:12

xerox napsal(a):

p. svobodo ... pěknej příklad , jak se zneužívá eu ve špinavé domácí politice , a to nejenom u nás ...
ti co hrajou na proti unijní kartu , mají stejně v čechách marginální roli - modráci , sso , bobošíková ... ti co jim to žerou jsou skutečně originální trubičky ... :-)
31. 01. 2014 | 12:13

resl napsal(a):

Lůza neslyší, nevidí, za to dva hulváty v podobě Zemana a Klause bude milovat navždy. Jeden lže kudy chodí, druhý krade a bojí se práva EU. To není zabedněnost, to je česká, servilní nemoc k panovníkovi. Čím víc vás řeže, pomlouvá, nadává, dělá z vás hlupáky, tím víc je má lůza ráda. Místo "švédský syndrom," by to měl být "český syndrom."
31. 01. 2014 | 12:17

aga napsal(a):

filuta

Ano, uznávám, že to výrobce v Hořicích primárně domrvil. Nyní jde ale o to, že to - ať už z jakýchkoli důvodů - uznal, a chce recepturu změnit k lepšímu, Brusel ale musí vykázat činnost, a tak mu povolení této změny trvá měsíce a zaměstná to polovinu drahého bruselského aparátu. TO JE ten problém. Bruseli tudíž nejde o nezdravé tuky v potravinách - ty klidně toleruje, zvláště na východních trzích, ale o to, aby bez jeho svolení ani vlas s hlavy nespadl, i když jde o změnu k lepšímu. Důvod je jasný - v závažných kauzách zasahovat nechce, ale nějakou činnost pro hejly i pro své informované prodavače vykazovat musí.

Opravdu mě fascinuje, jak apologetům Brusele nevadí, kdo se tímto blogem za něj bere, a jaké světlo na Brusel vrhá už to, že za něj plédují příznivci restitucí a katolické mafie.
31. 01. 2014 | 12:21

Pavel13 napsal(a):

Ještě je mohou přejmenovat na České tunýlky a exportovat do celé EU.
31. 01. 2014 | 12:31

Neudržitelný napsal(a):

mik
Miku, Vy slučujete dvě věci v jednu. Jestliže jsou mezi námi lidé, kteří nectí zákony, nectí ani ty Bruselské, představa, že za nás někdo vyřeší problém, že když se přesunou pravomoce někam jinam, že bude vše OK je špatná. Naopak, podle mne čím menší celek, tím větší řád a disciplína. Tak to bylo vždy, čím dál byl pán, tím líp se měl kmán, tím líp se kradlo, ohýbaly zákony, podvádělo. Podívejte se do historie.
Nepotřebujeme v Bruselu úředníky, potřebujeme doma ctít zákon a pořádek. Vmahatelnost práva, to je základ k tomu, aby byl v naší zemi pořádek.
31. 01. 2014 | 12:36

bolševici sajediňájtěs! napsal(a):

Možná nastal čas začít konečně ty lháře,
vymlouvající se na zlou EU, a zároveň kradoucí oběma rukama z eurofondů, trestat.

Totéž,
co "kritici EU" kdysi dělali bolševici!

Svou neschopnost řídit hospodářství sváděli na sabotáže, na vnitřního nepřítele - kulaky, agenty imperialismu, nebo na nepřítele vnějšího - na vrahy z Vólstrýtu či na "amerického brouka", který měl dokonce, považte, na krovkách americkou vlajku! Důkaz příčiny všech škod je tedy očividný.

Není divu, že lidé smýšlení veskrze bolševického dělají dnes totéž. A sympatizují s Putinem. Nikoli s EU.
31. 01. 2014 | 12:42

Filuta napsal(a):

Aga

V principu souhlasím.

Co se lidovců týká, slizký Herman je příkladným následovníkem hada na tři.
Nejdřív v ÚSTRu "bojuje" na život a na smrt proti bolševikovi a pak si s ním v klidu sedne do vlády a nejen s bolšánem, ale ještě k tomu rovnou s stbákem).
Jeho cinty o tom, jak si to s Babišem vyříká mezi čtyřma očima, jen dokreslují charakter těch kašparů.
Ti by pro flek a prachy prodali vlastní babičku, natožpak nějaké ideály nebo boha.

Copak na to asi říká naše kultůrní fronta, která tak plamenně plédovala za Hermana?
Třeba "bojovník za svobodu" Vetchý?
Tohle je trochu od věci, ale ne zase tak zcela, když se mluví o naší skvělé EU.
Mrkněte se na Protiproud, to byl zase zásah na solar, když jsem se dočetl o tom, že v "kolébce demokracie" Británii už vám banka nevydá vaše vlastní prachy, pokud nesdělíte a nedoložíte! důvod nač je potřebujete.
A tato prachsprostá buzerace se ukrývá za oblíbenou mantru, že vás tímto pokleslým způsobem stát ochraňuje.

A to mě soudruzi z Bruselu dnes a denně děsí Ruskem.
Zlatý diamantový Vladimir Vladimirovič.
Možná že jednou ještě rádi zdrhneme před soudruhy na Kamčatku.
31. 01. 2014 | 12:53

absence kritického myšlení u klausofilů napsal(a):

"... Mrkněte se na Protiproud, ..."

Ano! Mrkněte se na stánky Klausova Hájka, toho dehonestátora lidí z disentu, prezidenta Havla, a nadšeného propagátora zloděje a osvoboditele všech velkozlodějů Klause.

O panu Hájkovi se můžeme dočíst:

"... Je synem komunistického literárního kritika Jiřího Hájka (1919–1994), někdejšího šéfredaktora časopisu Plamen a normalizačního kulturního periodika Tvorba. Vystudoval scenáristiku a dramaturgii na FAMU v Praze (absolvoval v roce 1978). ...

Názory:

1. Na kouření:

"nikdo nikdy nedokázal a nedokáže, že je to kouření, které je tak škodlivé. Já významně pochybuji o zdravotním riziku kouření."

2. Na evoluční teorii:

"... Hájek v příspěvku nazvaném „Nevím jak vy, ale já z opice nepocházím“ darwinismu vytkl, že „slepě a hluše opakuje četné nesmysly a exaktními důkazy překonané evolucionistické mantry jako nedotknutelná tabu“, přičemž darwinismus Hájek kladl do protikladu s náboženstvím. ... V březnu 2010 ... za svá prohlášení získal anticenu Bludný balvan (za rok 2009). ..."

3. Na Bin-Ládina:

"... Bin Ládin je mediální fikce. Jak se zrodil, tak také zemřel, za podivných, téměř mystických okolností. Je to moderní pohádka pro dospělé - dobro a zlo. Chceme-li, věřme. ..."

4. Na homosexuály:

"... V roce 2011 se Hájek pustil do ostré kritiky vedení hlavního města Prahy, které převzalo záštitu nad Festivalem tolerance Prague Pride 2011. Hájek akci označil za „nátlakovou akci homosexuálů“, homosexuály pak označil za „deviantní občany“. ... Za Hájkovy výroky se postavil i prezident republiky Václav Klaus, který se vzápětí vyjádřil, že vedení Prahy by této akci záštitu dávat nemělo, protože není projevem homosexuality, ale „homosexualismu“, kterého se velmi obává.
Slovo „deviace“ pak Klaus pokládá za hodnotově neutrální slovo ..."

5. Na Václava Havla:

Zesnulý prezident Václav Havel působil v Satanových službách a byl nástrojem lži a nenávisti. Nástrojem pravdy a lásky je naopak prezident Václav Klaus, ... Podle jeho slov byl exprezident současně i apoštol svobody a demokracie, jehož koncepce otevřeně směřovala k fašistickému korporativistickému státu. Tak Hájek označuje občanskou společnost. ..."

6. Na příchod Antikrista:

"... Je podle něj už ohrožen celý demokratický systém nastavený po listopadu 1989. „Jsem přesvědčen, že to dopadne tragicky," uvedl Hájek. Čas vyměřený světu se podle něj nepochybně krátí. „Vím, jak to celé proběhne a proč – ale především znám symptomy, jež na blízkost konce budou neomylně ukazovat ..."

http://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_H%C3%A1jek_(novin%C3%A1%C5%99)

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/
31. 01. 2014 | 13:18

.K.V napsal(a):

Nějak nám z těch reklam šibe.
Za komančů byl chleba za 3,80 tak dobrý, že se dal oždibovat už cestou z nákupu jen tak suchý, často jsem smlsl i 1/3 bochníku.
I nejlacinější párek nebo čpekáček byl lahůdka, u táboráku voňavá mlska. Dnes se poblijete ze spálených pilin a chemikálií. Mléko sice nebylo tak trvanlivé, ale zato i když zkyslo, pořád báječné jako chlazené kyselé, nebo po převaření vynikající tvaroh a z něj po uležení syreček. Dnes vydrží měsíc ale zato ten zápach z kaseinu a chemikálií nevyvětráte několik dní.
Tak to bylo se vším. Stačily normy a ředitel firmy který byl zodpovědný za jejich dodržení.
.
Dnes žereme šunty k blití, ale za to máme na 70 značek typu Klasa, Czech made, Pravý český produkt, Eko produkt, Výrobek místních farmářů, Produkt ze dvora atd atd......
Přemnožili se reklamy, bludy, agenti s ničím. Máme desítky kontrolních orgánů a ještě se přiživí i kdejaký "žurnalista", dále z každé televize dodají redaktůrka- lehkoživku,- stačí zajít do nejbližšího marketu a ukázat jak ovoce a zelenina které cestovaly lodí ze zámoří, poté 4 x přeloženy na kamiony a v meziskladu, no a světe div se, určitě se najde něco potlučeného, povadlého, namrzlého. Dřív se to vyhodilo, dnes z toho má "žurnalista" kauzu na týden v novinách nebo televizi.
31. 01. 2014 | 13:32

mimo napsal(a):

Společný nepřítel, v tomto a jiných případech - mýtický bruselský úředník který o všem rozhoduje - je snad ten nejprimitivnější ale zřejmě o to účinnější způsob jak manipulovat stádo pitomců.
Je tak tristní číst si některé diskuze, ja musím bejt masochista že si s tím nedám pokoj.
31. 01. 2014 | 13:35

Hájek pochází z marxisty-leninisty napsal(a):

Pan Petr Hájek (Klausův Hájek) je nepochybně jedinec psychologicky zajímavý.

Jeho otec byl literárně činný marxista, za normalizace byl vysokoškolským profesorem. Vzhledem k tomu, že otcovská postava je pro syny neobyčejně ůležitá, ja otázka, jak se k němu Petr stavěl. Do jaké míry ho v jeho zaměření ovlivnil. V jednom směru se proti němu negativně vymezuje, a zároveň otcův bolševismus v něm hluboce zakořeněn. Jen nese nátěr konzervativismu.

Knihy Petra Hájka jsou velmi čtivé - řemeslně dobře zpracované. Mají pouze jediný zásadní nedostatek: jsou plné hloupostí a vyfantazírovaných smyšlenek. - Jako román, jako fikce dobré, jako literatura faktu nepoužitelné.
31. 01. 2014 | 13:37

Baba Jaga napsal(a):

To: Filuta 11:37
A co Vám brání se i s Vaší vybranou chutí do pohraničí či přímo do Německa přestěhovat, milý pane Filuto? Nebo třeba stát se úředníkem EU?
No, já už se raději ani nedívám, jaké jsou roční provozní náklady tohoto spolku - a něco tam přece za ty penízky vymýšlet musí. Zdá se mi celý způsob fungování EU docela postavený na hlavu. Referendum o vystoupení z E. unie i z NATO by určitě nebylo na škodu. Protože nepůjdeme-li nové evropské poslance volit, zvolí se klidně sami i bez nás.
Jo, hořické trubičky jsem jedla tuhle. Byly čerstvé a dobré, jaký v nich byl tuk a kdo je vyrobil věru nevím. V mléčné čokoládě - jak kdysi Studentská pečeť výhradně bývala - příliš vysoký obsah kakaa není. Nu, já zase vždy s láskou vzpomínám na někdejší Tatranky. Jedna chuť, méně křupavé, ale dobroučké. Možná by mohli v Opavii začít vyrábět retro-druh. A pro Vás otevřít znovu Tuzex nebo alespoň Eso.
31. 01. 2014 | 13:38

Filuta napsal(a):

absence

Vůbec mě nezajímá Hájkův původ, ani to, že sloužil Klausovi.
Zdaleka ne se vším, co tenhle provokatér píše, souhlasím (jeho bludy o očkování, zdravé výživě nebo obhajoba jeho guru Venci Klausovic a jeho náboženský fanatismus mě neberou).
Byl bych ale hloupý, kdybych šmahem odsoudil všechny jeho články.
Myslíte, že si to s těmi britskými bankami vycucal z prstu?

Jeho názor na EU, multi-kulti, menšiny, na krizi na Ukrajině, Kosovo, Zemana atd. s ním stoprocentně sdílím.
A co se NWO týká, to už není žádná spiklenecká teorie ,nýbrž holý fakt.
31. 01. 2014 | 13:45

Viola napsal(a):

Já si vzpomínám na Katovické růrky, ty byly mňamka, se šlehačkou. Ale už se také asi zakázaly.
31. 01. 2014 | 13:55

Jak daleko padlo jablko od stromu? napsal(a):

Pojednání o otci Klausova Hájka, aneb dědičnost vs. prostředí:

Paní Fialová z Divadelních novin napsala: Některá jména je třeba připomínat. Patří mezi ně komunistický novinář a normalizační „kulturtrégr“ Jiří Hájek (1919–1994). ...

Při svém relativně zanedbatelném vzdělání byl neopodstatněně suverénní, sebestředně zpupný a arogantní. ...

Jako tehdejší studenti FFUK jsme Jiřího Hájka začali vnímat až po Srpnu ’68, v roce 1970, kdy vydal knihu Mýtus a realita 1968, v níž kritizoval účast českých spisovatelů na polednovém politickém vývoji v ČSSR.

To už byl šéfredaktorem obnoveného týdeníku Tvorba (v letech 1969–1976), orgánu ÚV KSČ pro kulturu.

V odporném debatním pořadu Československé televize Pět u číše vína (lidem obecným přejmenovaném na Pět rošťáků u hořčáku) si téhož roku 1970 s dalšími normalizačními aparátníky (M. Moc, O. Švestka a další) vyřizoval zbaběle účty s těmi, kteří byli umlčeni a nemohli se bránit.

Byl do té doby postupně vedoucím redaktorem a šéfredaktorem nakladatelství Mladá fronta (1953–1959), kde 1955–1968 redigoval edici Květy poezie, posléze vedl literární měsíčník Plamen; řídil též redakci beletrie v nakladatelství Svoboda (1968–1969).

Po srpnu 1968 se Jiří Hájek nezapomněl postavit mezi normalizátory, ale byl to rafinovaný manipulátor: v 70. letech stál m.j. za pověstnými omilostňujícími sebekritikami Bohumila Hrabala a Jiřího Šotoly, uveřejněnými v „jeho“ Tvorbě. Napsal doslov i Jiřímu Suchému do knihy poezie Kolik očí má den (1987).

...

Jak se Jiří Hájek postaral o syna:

... Petr Hájek absolvoval dálkově scenáristiku na FAMU (1973–78), kam počátkem sedmdesátých let hned tak někdo přijat nebyl, a otec mu zajistil fešáckou vojnu v redakci týdeníku Čs. voják v Praze, následně v civilu pak lukrativní post vedoucího vnitropolitické rubriky týdeníku Květy.

Po Listopadu se Petr Hájek stal zakládajícím členem Syndikátu novinářů, pak přišel s nápadem jakýchsi „Květů s kapitalistickou tváří“ a založil „lesklý týdeník“ Reflex, který roku 1993, těsně před otcovou smrtí, výhodně prodal.

Roku 1975 mu otec otiskl v Tvorbě povídku Exil, jejíž protagonistkou je dcera českého „humanisty osmašedesátníka“, lékaře, kterého zavrhla rodná matka Strana.

Dcerka se kvůli „kádrové skvrně“ ne a ne dostat na vysokou školu, a tak tatíček, stíhán výčitkami svědomí, spáchá sebevraždu. Zpochybněn tak byl oficiální „katechismus“ Poučení z krizového vývoje a leccos dalšího z vládnoucí doktriny.

Jiří Hájek byl za to vykopnut z Tvorby, samozřejmě zdánlivě „vzhůru“.

Příznačný dobový paradox: byl, bez jakékoli soustavné pedagogické a vědecké zkušenosti, jmenován univerzitním profesorem UK a umístěn nejdříve na Katedru bohemistiky FFUK, což je sice z normálního hlediska vzhůru, leč z hlediska panujícího režimu to bylo dolů, totiž na méně ideologicky exponované místo. ..."

Více zde:
http://www.divadelni-noviny.cz/jiri-hajek-muz-uhlirske-viry

Ostatně,
tato pasáž mi někoho připomíná:
"... byl, bez jakékoli soustavné pedagogické a vědecké zkušenosti, jmenován univerzitním profesorem ..."

To samé přece platí pro našeho velkého privatizátora a guru Petra Hájka, pro pana Václava Klause.
31. 01. 2014 | 14:02

Filuta napsal(a):

Baba Jaga

Vy tedy velký gurmán nebudete, když vám chutná ten rostlinný odpad jako hořické trubičky. Je vidět, že já jsem i své děti rozmazlil a zvykl na kvalitu, protože od trubek i Studentské pečeti se okamžitě s odporem odvrátily.
Pamatuju hořické opravdu ze socíku a byly chuťově naprosto odlišné.

Nevím, proč bych se měl stěhovat do pohraničí, kde není práce nebo dokonce do germánie (když Němce zrovna nemiluju)?

A už vůbec nechápu, proč by pro mě měli otvírat Tuzex nebo Eso.
Ono by úplně stačilo, kdyby přestali vyrábět srágory a drželi se stejných norem, jaké tu byly za komoušů nebo alespoň prodávali potraviny ve stejné kvalitě jako v Německu nebo v Rakousku. Jenže naši "pravicoví" soudruzi ty normy záměrně rozvolnili natolik, aby se tu ony srágory mohly svobodně prodávat.
Jsem schopen si opatřit v řeznictví výbornou šunku s 9O procentním obsahem masa, ale koupit dort plněný klasickou šlehačkou a nikoliv ztuženým tukem nebo bílkem či kvalitní sušenky a maso je už oříšek.
Resp.ucházející cukrárny jsou např. v Praze (Světozor atd.), ale v menších městech koupíte jen hnusné univerzální prefabrikáty.
S masem je to ještě horší-na etiketě může stokrát stát, že bylo vyprodukováno v ČR, když mohlo předtím udělat kolečko po Polsku, Rumunsku nebo jiné tramtárii.
Ovoce a zelenina nemá žádnou chuť ani v létě, natož teď v zimě.
Všechno je podrtžené a dozrává uměle ve skladech plných chemikálií.
Farmářské trhy jsou jenom další podvod na šílence, co jsou schopní dát za "bio" okurku osmdesát korun (v sezoně). Většinou jsem na nich nic převratného neshledal, samý překupníci ze supermarketu.
Co se toho vystoupení z EU týká, jsem všemi deseti pro.
Vládní angažmá eukolaborantů- gender tetky (jak by ji nazval Pepa) Tominové a marxisty a milce homosexuálů a multi-kulti Dientsbiera mě děsí.
Ještě víc mě ale straší nástup Rusnoka, který prosazuje se Zaorálkem zavedení eura, do NB.

S tím výstoupením z NATO bych byl opatrnější, i když mi současná politika USA tak úplně nekonvenuje.
Nezapomínejte na to, že je Evropa v podstatě v obklíčení muslimů a případný konflikt sama nezvládne.
A k tomu se to ještě s přispěním EU mele na Ukrajině.
Bůh s námi. Už takhle je to tady samý Ukrajinec, Mongol nebo Vietnamec.
31. 01. 2014 | 14:03

umět rozlišovat napsal(a):

Filuto,
skutečně si myslíte,
že stránky opsané z Putinem kontrolovaných médií odpovídají skutečnosti více, než informace ze země, kde ještě stále existuje svoboda slova - např. z Ukrajiny?

Bolševismus a hitlerismus je nemyslitelný bez propagandy, čili bez účelové lži či manipulace s fakty ve prospěch předem daného záměru, jímž je likvidace oponentů.

Nejste přece tak neschopný, abyste si nedokázal zjistit, jak se věci skutečně mají. Rozhodně se ale fakta nedozvíte ze stránek tvůrce konspiračních teorií Hájka. Jako výběr kuriozit ale dobré.
31. 01. 2014 | 14:09

realista napsal(a):

Ono záleží na úhlu pohledu. Jinak budou nahlížet na chuťovou stránku trubiček např. nezaměstnaní či nenároční "kontejneroví strávníci" a jinak občané s naditou peněženkou. Ti nad trubičkovým šmejdem - na rozdíl od prvně jmenovaných právem ohrnou nos.
31. 01. 2014 | 14:14

magor napsal(a):

Violenko,

nejlepší h.t. dělal jeden, těžko vzpomenout jména, snad od slůvka hovořit. Tak ty se plní rovněž šlehajdou, můžou bejt i bez. Myslím teď trubičky imperiální, normovaný, veliký, prapůvodní - napoleonský.

Celý humbuk o ničem, dobré však číst rady nad zlato. Přestaňte vyrábět hořické trubičky, vskutku grandiózní závěr hodný teoretika. Z těchto řad se rekrutují největší ojrobijci, jejich zalíbení v ounii je nepřímo úměrné s bříměm, které jim osobně matička servíruje na krk. Ono, z cizího krev nikdy netekla. A pan autor je, vzhledem ke svému leaderství, přímo předpojatý.

Za matičku Brusel život položit, bodejť, vždyť takový rito. Co neni košer je mávat právním vědomím. Buď, si dělá srandu (ýmplementované právo EU přežvejkané českými ministerstvy a parlamentem není schopen pojmout ani zasvěcený, natož obyčejný člověk) anebo platí, že kdo neumí, ten učí.

p.s. Ono margarín jako jed.
31. 01. 2014 | 14:19

kritika do vlastních řad napsal(a):

Nežerte jim to!

Nemyslím ty trubičky, ale to neustálé žehrání na Evropskou unii.

Evropská unia nám nezrušila cukrovary a pěstování řepy. Evropská unie nám nevysadila na polích řepkové lány. Evropská unie nám nepokryla "hnědá pole" fotovoltaickými panely. Evropská unie nám nezlikvidovala textilní průmysl. Evropská unie u nás nevydávala lehké topné oleje za motorovou naftu.

Jestli tedy bude chtít někoho nakopat do brusele, rozhlédně te se ve svém nejbližším okolí.
31. 01. 2014 | 14:22

Filuta napsal(a):

kritika
Ale jděte!
Ne že by tady nebylo dost gaunerů, co si na stupiditách z Brusele založili živnost, ale vše, co jste vyjmenoval, přišlo z EU befelem.
Účelem bylo očividně zdevastování východoevropského zemědělství i průmyslu.
Totéž nyní čeká naivní a omezené Ukrajince, kteří se tlačí tam, odkud by většina nejradši okamžitě utekla.

Biopaliva, kvóty na cukr , víno i mléko, podpora fotovoltaiky, větrných el. a házení špíny na Temelín, emisní povolenky a tak dále.
31. 01. 2014 | 14:30

resl napsal(a):

Filuto,
tak jak to je ? co je špatně z EU a co dobře ? chvíli je to propaganda, chvíli víte, že politici lžou o eu a chvíli víte, že ta eu by se měla rozpustit.
no jo filuta to má v hlavičce srovnaný, to se pozná.
31. 01. 2014 | 14:37

kdyby hloupost nadnášela ... napsal(a):

"... ale vše, co jste vyjmenoval, přišlo z EU befelem ..."

Vážně? Dokažte to!

"... Totéž nyní čeká naivní a omezené Ukrajince, kteří se tlačí tam, odkud by většina nejradši okamžitě utekla ..."

Skutečně? Tak utečte na Ukrajinu!
Zajisté nejste tak "naivní a omezený", a Ukrajinu znáte líp, než Ukrajinci.

Kdyby hloupost nadnášela, přistál byste v Kremlu.
31. 01. 2014 | 14:39

Filuta napsal(a):

umět rozlišovat
Já tedy nevím, čím se liší Ukrajina od Ruska. Snad jen ještě větší korupcí a bordelem.
Vždyť je to sígr vedle sígra - ta vaše "nevinná" Tymošenková je cosi jako další "oběť" (pro změnu ruského) režimu-Chodorkovskij.

Vy zřejmě víc věříte německým a bakalovsko-babišovským médiím.
Já zase radši toho Hájka.
Nakonec si ty informace o britských bankách můžete ověřit jinde, ne?
Zrovna jsem kouknul na levicové Blisty a tam se píše cosi podobného - německé banky pro změnu odmítají zřizovat účty levicovým a pravicovým "extremistům".
Taky husarský kousek, když si představím, že se to děje nikoliv v tom zatracovaném a nedemokratickém Putinově "mordoru", ale v té naší úžasné a "svobodné" matičce EU.

Je pro náš život zhoubnější existence Barrosů, Asthonových, Rompuyů, Tominových, Dientsbierů, Zaorálků, Špidlů a spol. nebo Putin?
Já říkám ,že ta unijní skvadra užitečných idiotů, která škrtá s nadšením jeden atribut demokracie za druhým (včetně té vaší svobody).
J
31. 01. 2014 | 14:41

Filuta napsal(a):

kdyby hloupost nadnášela,

tak vy už tady dávno lítáte jako holubice míru.

Že vy budete od těch lidoveckých pokrytců, co mají plné huby antibolševických frází a pak to bez skrupulí pečou s stbáky? Eurofilové a rusofobové to můžou v klídku zabalit, páč obecný lid jim už nevěří ani slovo. Lze to vypozorovat na příkladu Ukrajiny a mediální masírky, jež měla poštvat národ vůči Rusku, leč podařil se jí opět (tleskám) pravý opak. Obliba Vladimira Vladimiroviče stoupá.
Nebudu se s vámi přít o něčem, co každý příčetný člověk ví.
Biopaliva např. jsme asi začali vyrábět dobrovolně, že?
Cukrovary jsme odstavili taktéž dobrovolně.... to nemá smysl.
A žárovky si s nadšením kupujeme unijní, mnohonásobně předražené a s vysokým obsahem rtuti.

Dejte se vyšetřit, člověče.
31. 01. 2014 | 14:49

Filuta napsal(a):

Resl

Já jsem nepsal, že politici lžou o EU, i když eurofilní politici lžou o tom, že je nám členství v ní ku prospěchu.
Jenže jde o politiky, kteří buď již užívají nebo chtějí do budoucna užívat velkorysých prebend plynoucích z různých unijních trafik.
Já jsem psal o tom, že jeden vyčůraný šejdíř své zlodějské praktiky okecává populárním nadáváním na EU a snaží se to přehrát na pol.kauzu.
Možná byste se měl zamyslet nad jednou věcí, že totiž v poslední době má "extremistická" KSČM rozumnější program nežli "demokratická" ČSSD (ta skončí jako ODS a Topka).
Nedávno mě šokoval e-mail jedné známé kanadské emigrantky (utekla za bolševika), která mi napsala, že jí, ač mě to prý bude šokovat, nejvíc konvenují dnenší čeští komunisti, a že žít u nás, bude je volit.
Byl to pro mě docela slušný šok.
31. 01. 2014 | 14:56

lepší Putim nežli Putin napsal(a):

"Já tedy nevím, čím se liší Ukrajina od Ruska."

Ukrajina se od Ruska liší větší chudobou (tradičně agrární země doplatila na bolševickou politiku ze všech zemí SSSR nejhůř), vetšími rozdíly mezi životní úrovní prostých lidí a oligarchů, díky nefungujícím úřadům a policii tam lidé více spoléhají na vzájemnou pomoc, občanská společnost je aktivnější, na rozdíl od Ruska tu funguje svoboda slova, takže když se stane něco špatného, lidé se mobilizují.

" ... ta vaše "nevinná" Tymošenková je cosi jako další "oběť" (pro změnu ruského) režimu-Chodorkovskij ..."

Tymošenkovou nikdo za nevinnou nepovažuje. Ale oproti kriminálnímu zločinci Janukovyčovi je to světice.

Tymošenková zklamala mnoho lidí. S Tymošenkovou je to podobné, jako s Rathem. V tom vězení by mělo sedět mnohem víc lidí, chronicky vykrádajících Ukrajinu. I mnoho lidí z vládní Strany regionů - i proto se Janukovyčovi prokremelští lidé drží u moci zuby-nehty.

Sovětské poměry jsou patrné i u nás.
31. 01. 2014 | 15:02

resl napsal(a):

filuta,
jak to pro vás může být šok, když pořád píšete o shnilosti západu a chválíte komouše. vždyť ta paní bude vaším velkým trumfem ve volbách. možná, že předčí i kudrnatou andželu dejvis.
31. 01. 2014 | 15:06

Filuta napsal(a):

"HSBC omezuje výběry vkladů svých klientů."
zdroj BBC
nedaří se mi zkopírovat odkaz, najděte si to podle titulku.

Demokracie EU v praxi.
Oni přece vědí, co je pro nás dobré.
Tímto způsobem nás pomalu připraví o veškeré peníze, majetek i úspory a my ještě se slzou v oku budeme vzpomínat na Husáka.
31. 01. 2014 | 15:17

Filuta napsal(a):

Resl
Já nikdy nechválil komouše, ale mezi těmi eu kolaboranty a multikulturalistickým výsadkem mi přijdou někteří z nich občas jako zjevení z jiného světa (v dobrém slova smyslu).

Ta emigrantka nikdy nemohla komouše ani cítit, ale z dnešní podoby EU je natolik zděšená, že jí přijdou jako menší zlo.


příčetnost
Už jsem to psal mnohokrát - vymknuta z kloubů doba šílí.
Putin není žádný Mirda Dušín, ale proti marxistům z Brusele pořád slabá káva.
Kdybych si měl vybrat, tak pořád radši tu Putinovu svobodu nenosit burku a nemít za barákem uřvaného ručníkaře z mešity.
Nikdy jsem neměl nic proti homosexuálům, ale to, co se děje kolem nich nyní za humbuk, už považuju za docela přes čáru.
Jsem pravicově založený člověk (stejně jako Hájek, který je na rozdíl ode mě ještě ultra orthodoxním katolíkem).
Nepřijde vám podivné, když se lidovci pakují s stbáky a bolševiky a skuteční pravičáci dnes tleskají Putinově politice?

Co Patric Buchanan (pokud ho tedy s Reslem vůbec znáte)? To je podle vás taktéž bolševik, když dnes tvrdí, že je Putin paradoxně posledním obhájcem konzervativních hodnot v Evropě?

Nic bolševičtějšího nežli EU neznám. Možná Sev.Korea.
31. 01. 2014 | 15:27

Tom napsal(a):

soudruh Filute lže:

nebo ať doloží jakým nařízením donutila EU naši republiku k solárnímu průšvihu, likvidaci textilního průmyslu a tunelu s LTO.

Navíc ty poslední dva skandály z 90let byly dávno před EU.

Jsi komunistický lhář, ale vzhledem k tomu co píšeš o Hájkovi si myslím, že to nemáš v hlavě v pořádku, tak se na tebe ani nelze zlobit
31. 01. 2014 | 15:29

Tom napsal(a):

čeští podnikatelé z Hořic si prosadili v EU svůj zákon na svoji ochranu, který zakazuje mimohořickým výrobu hořických trubiček;

teď ten svůj zákon, co vymysleli aby se zbavili konkurence sami Hořičtí podnikatelé porušují, už se jim nelíbí složení;

EU kupodivu trvá na dodržování normy (kterou si vymysleli Hořičtí podnikatelé) - taková drzost!!!

Chceme změnu normy, volají Hořičtí podnikatelé (nikdo ty naše sračky nechce);

samozřejmě, že za vše může EU protože:
- vyžaduje plnění norem, které si český nýmand vymyslel
- na změnu normy má standardní postup a ani kvůli českému nýmandovi jej nehodlá obejít

Drzouni bruselští
31. 01. 2014 | 15:41

Qin napsal(a):

Resl:12.17-Je to Ruský syndrom.Tam vždy kopne car mužika do p....e a mužik se mu za to klaní.
31. 01. 2014 | 15:43

Baba Jaga napsal(a):

To: Filuta 14:03, 14:49
Co bylo v přístupových dohodách k EU nevím, třeba to už někde zveřejněno bylo. Ale např. ty zbourané cukrovary byly zcela jistě prodány cizím společnostem dobrovolně i s kvótami na pěstování, bioplynky a jiné energetické zdroje tu podnikatelé také jistě budují dobrovolně.
Gurmán je pořád ještě žrout? Nu, já ani labužník zrovna nejsem, ale všechno si nekoupím. Cukrárna Světozor je i v jedné pasáži u Václaváku? Tam někdy na kafe a zákuseček v Praze zajdeme, vybude-li čas. Ale v našem moravském okresním městečku máme cukrárnu s výrobnou čím dále stejnou, jen ty kousky jsou také žel menší. A můj nejmilejší Malakov dort tam nedělali nikdy.
Na farmářské trhy mám stejný názor s Vámi. Ale už mockrát jsem tu psala, že např. naše domácí "bio" mrkev, pěstovaná jen se zeleným hnojením a bez chemie, má úplně stejnou chuť jako ta ze supermarketu, v chuti okurek, silnostěnných paprik, jablek i jiné zeleniny a ovoce nic závadného nenacházím a tu chuť mají.
Ty hořické trubičky jsme měli velké jednotlivé i ty balené. Já třeba zase nechodím nakupovat do Lidlu - hlavně proto, že ho mám z ruky. Dobré jsou i albertovské půlkilové belgické pralinky, mívají je čas od času za stovku.
V těch výběrových obchodech byste si kupoval "zaručeně kvalitní výběrové potraviny" - ale takové jistě v Praze jsou.
31. 01. 2014 | 15:47

kdo si zadal s StB a je bolševikem? napsal(a):

"... Nepřijde vám podivné, když se lidovci pakují s stbáky a bolševiky a skuteční pravičáci dnes tleskají Putinově politice? ..."

Filuto,
nejprve jsem Vás považoval za člověka pomýleného a dezorientovaného. Teď už jste pro mě komickou postavou.

Že by se lidovci paktovali s komunisty a s estébáky?
Tím estébákem asi myslíte ex-komunistu Babiše, jehož ekonomická odnož StB vyšetřovala ohledně nesrovnalostí v obchodu se Sýrií, že? To přece neznamená, že ubližoval lidem.

Těmi "skutečnými pravičáky" asi myslíte synka z bolševické rodiny, agenta StB (Rek, Kluk) Václava Klause, a jeho přítele, agenta StB (Dušan) Dušana Třísku, duchovního otce největšího rozkrádání v dějinách, jménem kupónová privatizace.

Tomáš Ježek o Dušanu Třískovi měl říci:

"Dušan Tříska, to je pro mě jedna velká záhada. Když jsem se dozvěděl, že byl pozitivně lustrován, vůbec jsem si to nedovedl vysvětlit a dodneška si to vysvětlit nedovedu. Kdybych tohle nevěděl, řekl bych, že Třískova role v týmu ekonomů byla nesmírně kladná.

Deset let jsme spolu pracovali a půl roku jsme oba dělali poradce Václavu Klausovi. Neshledávám ani náznak toho, že by někomu ublížil. Nechápu, v čem by jeho spolupráce spočívala.

Tříska, to byl enfant terrible, člověk neustále provokující, šokující, nesmírně inteligentní. Tento inteligentní a energický muž je však také jedním z hlavních propagátorů "privatizace pod zhasnutým světlem". Zejména poté, co se stal duchovním otcem RM Systému, byl jedním z těch vlivných mužů, kteří legislativní přítmí velmi energicky obhajovali".

http://byznys.ihned.cz/c1-51879370-otec-privatizace-triska-do-ekonomiky-jsme-hodili-pumu-jsme-spokojeni

http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/72119
31. 01. 2014 | 15:49

Filuta napsal(a):

Resl

Jste mimoňský levičák, který horuje pro marxistu Dienstbiera a myslí si, že je pravičákem.

Podívejte se na net, kolik světových deníků informovalo o vyjádření Buchanana (o Putinovi mluví jako o "panu Konzervativnosti".
Zvláštní je, že česká média Buchananovy názory, jak "překvapivé" ,vůbec nezajímají (až na světlé, nemainstreamové výjimky).
Nehodí se jim totiž do té masírky o nebezpečném zlotřilci z Ruska a hodných, mírumilovných "pravicových" lidumilech z EU.
31. 01. 2014 | 15:55

Filuta napsal(a):

Kdo si zadal

Netuším, co do toho montujete Klause? On je ještě aktivním politikem?
Nebo snad lidovcem?

Tady byla řeč o jakémsi Hermanovi, co se dnes bezostyšně paktuje s stbákem Babišem a vůbec se mu nedělá nevolno.
A v ÚSTRu dělal vlny a "bojoval" za tu naši "svobodu a demošku" jako lev.
Typický lidovec.
O zjevném stbáctví soudruha Babiše si s ním pohovří přátelsky mezi čtyřma očima a pak se ujme v klidu funkce. Resp.se již ujal a ani se nazarděl.
Odporný lidovecký exemplář.
A ještě má tu drzost tvrdit, že v té vládě nutně musí být, páč bez něho by národ nepřežil. Ještě že neblábolil o "výzvách" a tak podobně. Z toho by se slušný člověk poblil.


Pozdrav pánbůh, bratře. Z vás tedy musí mít ten nahoře ohromnou radost.
Ale že se divím, prostě lidovec horší bolševika.
31. 01. 2014 | 16:01

Filuta napsal(a):

tom

Koukám ,že si po soudružsku tykáme?
No, jestli mé příspěvky někomu přijdou bolševické, měl by se urychleně nechat vyšetřit na psychiatrii.
Holt, pravda občas bolí.


Baba

Světozor už je i novém obchodním centru na Černém mostě. Tam je to příjemnější, páč prostrornější a novější. Ve starém je plno cizáků a stále narváno.
Až pojedete do Práglu, doporučuju pomerančový dort. Dáváme si ho všichni, není z pomeranče, pomeranč je tam vložen čerstvý (božský krém). Griliášový nebo ovocný taky není marný. Pokaždé mám problém si vybrat.
31. 01. 2014 | 16:07

estébácká pravice napsal(a):

"... Netuším, co do toho montujete Klause? On je ještě aktivním politikem? Nebo snad lidovcem? ..."

Aktivním bude až do konce svých dnů. Je zakladatelem českého pravičáctví, a Vy jste se prohlásil za velkého pravičáka. Tak Vám gratuluji k tatínkovi.

"... Tady byla řeč o jakémsi Hermanovi, ..."

Herman je skutečně postava velmi nesympatická. Hlavně tím, že v obhajobě sebe sama a své personální politiky na ÚSTRu pomluvil a poškodil mnoho lidí z disentu.

http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/dokud-se-bude-o-ustr-lhat-bude-treba-reagovat
31. 01. 2014 | 16:10

Filuta napsal(a):

Všichni,co tu vehementně popírají povinnost! přimíchávát biopaliva do benzínu jako stupidní rozkaz Brusele, jsou bezostyšní lháří.
To, že na těchto nařízeních vydělali lidé jako Babiš, je jen vedlejším efektem.
Pokud to Brusel nenařídil, proč nyní mění strategii a omezuje přidávání biopaliv do benzínu?
Co, lháři?
Na internetu si může každý z vás vyhledat důkaz.
Totéž platí pro kvóty pro vinaře, cukrovarníky nebo chovatele dobytka (mléko, maso).
Samozřejmě, že curkovarníci cukrovary za takových podmínek raději prodali.

Naše země, kdysi cukrovarnická velmoc, dnes draze dováží cukr (což bylo účelem bruselské buzerace), stejně jako vepřové a další komodity.
Kromě řepky, kukuřice a fotovoltaických desek (a Babišových brojlerů)už nejsme soběstační v ničem.
A díky tlaku Brusele na naše vlády,abychom splnily kvóty "vysokoškoláků", máme 70 "vysokých škol" pochybné pověsti a prázdná učiliště.
Takže jednou pochcípáme tutově hlady.
31. 01. 2014 | 16:26

Filuta napsal(a):

estébácká pravice

Možná jsem kdysi byl voličem Klause, po amnestii jsem na něho zásadně změnil názor.
Ale s jeho hodnocením EU naprosto souhlasím.
Nevím,co má ovšem Klaus společného s debatou o lidoveckých prospěchářích?
Označuji se za pravičáka (přesněji středopravičáka),ale nikoliv typu Kalouska, Klause nebo Nečase.
U nás už, milý pane, žádná pravice není. Pokud kdy byla.
Zůstala jen banda zločinců, co okrádají stát a kapitalismus si představují jako otrokářský systém, který s lidmi jedná jako s nepotřebnou veteší.
Tak takový pravičák opravdu nejsem.
A aby nedošlo k mýlce, nejsem obdivovatelem Putina, ale pokládám ho za menší zlo nežli marxisty z Brusele. Ti jsou pro naši životaschopnost a autonomii skutečným nebezpečím.
Speciálně svou multi-kulti politikou. Pokud se rázně neutne stoupající vlna přistěhovalectví, jsme v pr....
31. 01. 2014 | 16:34

Filuta napsal(a):

Ještě bych dodal,že volby do EU parlamentu dávají jistou naději, pokud opravdu zvítězí euroskeptické a "fašistické" strany.
Nežli začnete blbě kecat o bolševikovi Putinovi, Resle a spol., zjistěte si nejdříve, jakou minulost má za sebou Barroso a např.Asthonová (a mnozí další, kteří o nás dnes rozhodují).
A pak si dejte na hlavu mokrý hadr!

Věci nejsou takové,jakými se zdají být.
31. 01. 2014 | 16:37

Qin napsal(a):

Filuta: Vaše starosti bych nechtěl mít.Vy abyste šel žebrat.
31. 01. 2014 | 17:14

Baba Jaga napsal(a):

To: Filuta 16:07
Dík za doporučení. Na Černý most mě věru nic neláká, takže zůstanu u cukrárny, do které trefím a je v centru. Nejspíše někdy na jaře.
31. 01. 2014 | 17:14

Tom napsal(a):

Filuto,

ty jsi lhář, tvrdíš, že EU nám naordinovala krachy textilek, LTO či solární tunel,

že jsi bolševik je vidět na tvých adorantech - Hájek, Klaus, Putin,
(btw: adorovat práskače placeného zločinným bolševickým režimem vraždícím v gulazích své občany před nějakými dvacetiletými/infatilními levičáckými idealisty Barroso a Ashton může jen bolševik)

tykám ti proto, že zjevně je pro tvoji mentální kapacitu tykání a vykání komplikace nad tvé chápání
31. 01. 2014 | 17:20

Trtkos napsal(a):

EU byla koncipována nacistickým právníkem Walterem Hallsteinem dle foršriftu IG Farben. vše umě maskováno socialismem a socialistickou internacionálou, která byla jako vždy založena a podporována finančními kruhy a kabalou...
31. 01. 2014 | 18:08

Jarle HALSNES napsal(a):

Typicky české. Pitomí novináři a "národ" sužovaný Bruselí :-)
Jestli bude zítra hnusně, víte, proč? No přeci proto, že v Bruseli se usnesli, že je potřeba Česku trochu zasolit, aby tolik nevynikalo nad Německem, Holandskem, nebo Rakouskem. Prostě ty nejlepší je potřeba trochu přibrzdit v rozletu....
Ale neříkejte to zdejšímu cenzorovi Stejskalovi, on je spokojený a vyhovuje mu být typickým Čechem a nedělá mu dobře, když někdo není dost hrdý.
31. 01. 2014 | 18:58

koho chce Pámbu potrestat, toho zbaví napsal(a):

rozumu
Nejdřív Svoboda s trubičkama, pak Naděžna Bestiovna Krupská s kroupama.
Dneska to tu vypadá jako na karnevalu Gay Pride, samé latexové půlky a prsatí mužští.
Bádá někdo nad tím, proč ve všech potravinách MUSEL být Pítrův ztužený tuk ze Setuzy?

Franta Mrázek už to žádnému nepoví, ale stačí si tipnout. Proč musel pro Pítra jet agent 007 osobně a proč dnes radí Babišovi.
Je to stejné jako s LTO a koneckonců s falšovaným lihem (do kterého se, možná nějakým šikovným politickopolicejním podtrhem, namontovali pitomci s metylem), pár pěšáků zavřou, nějaký prostředník odtroubí, nějaký policajt se zastřelí (nebo ubodá a oběsí) a hlavní je, že Svoboda a Brusel zachránili nějaké trubičky.

Spě(j)te dál.
31. 01. 2014 | 19:28

důchodce napsal(a):

Že mě nepřekvapuje, když komentáře k článku o Hořických trubičkách v EU nejsou o tomto tématu, ale kritizují a nemístně blábolí o lidovcích, panu Hermanovi, občas o autorovi. Nedivím se ani církevním restitucím a jiným pochutinám.
Opravdu, náš národ ztratil své nejlepší lidi po r. 1948 a 1968. Zůstalo málo inteligence. Je mi to líto. Moc.
31. 01. 2014 | 19:46

ani mi vás moc líto nejni napsal(a):

důchodče
Asi to bude proto, že o ty trubičky každý prd stojí, neb nejsou k žrádlu.
Hodí se akorát k vedení diskuzí mezi "nejlepšími lidmi" jako jste vy a pan Svoboda.
31. 01. 2014 | 20:17

starosti jednoho pánbíčkáře napsal(a):

je třeba uznat, že pan Svoboda neomylně vyhmátl nejzávažnější poblém dnešního světa a české republiky obzvláště - Hořické trubičky !!!!
31. 01. 2014 | 20:57

Sláma napsal(a):

aga se tady prezentoval jako patentní hlupák. Napsal kupu hloupostí, jako např.: "ale o to, aby bez jeho svolení ani vlas s hlavy nespadl, i když jde o změnu k lepšímu".

Tady přeci jde o ochrannou známku. Smyslem celé procedury je chránit výrobce z Hořicka před konkurencí třeba z Chorvatska. Nikdo žádné výrobce nenutil, aby o udělení ochranné známky požádali. A nikdo je nenutil, aby si nechali schválit proceduru se ztuženými tuky.
Pokud chce téměř monopolní výrobce blafů (jinak se v současnosti prodávané trubičky nazvat nedají) změnit proceduru ze dne na den, nikdo mu přeci nebrání. Akorát je nesmí nazvat hořické trubičky, ale může je nazvat třeba Milovické trubičky (Milovice je ves na dohled od Hořic).

A že řízení v Bruselu o změně receptury trvá měsíce, to je přeci dobře. Je to známka toho, že neberou věc na lehkou váhu. V opačném případě by tam opravdu nemuseli být!
Zrovna jsem si vzpomněl na tetu Marunu, jak odsouhlasila policii stíhání Ratha během deseti minut ...
31. 01. 2014 | 21:40

pravé téma v pravý okamžik, trubičky napsal(a):

Sláma
Myslíte asi Mirunu.

Pochopte prosím, jak choulostivá je situace obstarožní dámy v průsvitné noční košili, když jí nějaký maskovaný mulisák mává mezi dveřmi zatykačem (myslíte, že jí přehrával záznam ze zadržení s milióny v krabici a samopaly pod podlahou auta?) a ona je dočista překvapená, protože vůbec nic nečekala.

Proto si ji vybrali.
Kdo?
Zkuste si takhle na každé sdělení masových médií položit základní otázky, které se nabízejí.
Nevyjdete z údivu.
A představte si, že základní mentální výbavou žurnalisty je si takové otázky neklást. NIKDY.
31. 01. 2014 | 23:35

aga napsal(a):

Sláma

Aha, tak to jo, kvůli tomu, aby hořické trubičky byly chráněny před konkurencí z Chorvatska, potřebujeme EU se všemi jejíme vedlejšími účinky. No to jsem, já patentní hlupák, opravdu netušil. Ona by ta ochrana nešla vymyslet jinak, na to potřebujeme EU, MMF, Lisabonskou smlouvu atd.

Já přeci nerozporuji, že EU v tomto bodě předstírá činnost, já jí vyčítám, že ji nevykazuje jinde, tam, kde by to opravdu bylo potřeba, a poukazuji na nepoměr mezi výhodami ochrany hořických trubiček nevýhodami vzdání se rozhodovacích práv ve své vlastní zemi (které nás už dovedli k naprosté nesamostatnosti a závislosti ve všech existenčně důležitých oblastech). Když nota bene to, co vidíme v přímém přenosu, je naprosté porušení a deviace toho, co si původní EHS kladla za cíle (což legitimizuje otázky, nakolik byly proklamované cíle tím, co budování nové Říše skutečně sleduje).
01. 02. 2014 | 10:06

Filuta napsal(a):

Tom

Jste primitivní eurohujerský neomarxista a nejste schopen ani rozpoznat skutečného levičáka od skutečného pravičáka.

Ten marasmus, co tu máme nám zajistily svorně zkorumpované polistopadové "demokratické" vlády a dorazil nás Brusel.
Ten dílo zkázy dokoná.

Zduř, soudruhu.
01. 02. 2014 | 11:22

ondráš napsal(a):

Průběh této diskuse - jak jsem zjistil jen z cca 20% sondy - přesně ukazuje, o co u nás jde. Ti, kteří nerozeznají příčinu od následku a tedy je jim logika cizí, ti křičí a ukazují na ošklivý Brusel, kam prý strkáme spoustu peněz... Svatá prostoto! Za čí peníze se opravily tisíce km rozbitých silnic v ČR po r. 2000? Byly to stovky miliard Kč, které nám sem přes 10 let proudí a je to právě snaha o ochranu regionálních výrobků, která vedla k systému těchto registrací, jaká chrání českou Becherovku či Hořické trubičky nebo Uherský salám před zničením masovými výrobky ze sousedních zemí. A právě tuto ochranu našich výrobků ti naši chytráci tak kritizují a nenávistně na ni plivou. Přitom, kdyby tato ochrana nebyla, dávno by už žádné Hořické trubičky neexistovaly a měli bychom tu jen podobné (a možná lepší) z Bavorska či Belgie. A nebylo by o čem diskutovat. Páni diskutéři, jak byste tedy tento systém ochrany regionálních výrobků (tedy i českých) změnili a vylepšili? Nadávky ho nezlepší. Já sám si myslím, že je velmi dobrý a účinný a díky němu zůstalo mnoho našich specialit zachováno. I když mnohé tyto speciality vznikly jen vinou někdejší izolace a tedy nedokonalým kopírováním západních originálů - viz Hermelí resp. Camembert. Přesto, že je kvalita Hermelínu nesrovnatelně nižší, Brusel nám dal svobodu a možnost si tento (blbější) výrobek registrovat a zachovat. Tak co ještě chcete, hlupáčci protievropští??
01. 02. 2014 | 12:06

Rudi Koutek napsal(a):

Filuta napsal:
"A díky tlaku Brusele na naše vlády,abychom splnily kvóty "vysokoškoláků", máme 70 "vysokých škol" pochybné pověsti a prázdná učiliště."


Opravdu existuji nejake EU kvoty vysokoskolaku? Pokud ano tak Nemecko na to zvysoka kasle. V Nemecku je uz maturita elitni zalezitost - tu ma priblizne 20% lidi. Vysokou skolu dolela polovina maturantu, takze ma Nemecko asi 10% vysokoskolsky vzdelanych lidi.
Ma Nemecko nejakou EU vyjimku? Pochybuji.
Anebo je za tim neco jineho?
01. 02. 2014 | 13:08

Filuta napsal(a):

Rudi
Samozřejmě existují.
Z hlavy vám ta čísla neřeknu, ale byli jsme tepáni za to, že je u nás vysokoškoláků málo. Dohledat si to jistě umíte sám.
To, že dnes nemáme elektrikáře, zámečníky, ševce, svářeče atd. s tím taky souvisí.
I když to ,chci-li být fér, nelze házet na Brusel úplně.
V celé Evropě sílí trend nemakat rukama a stát se "manažerem" čehokoliv. Proto to taky tak vypadá. Zemědělství upadá, nikdo nic kloudného neumí, vysoké školy (až na pár prestižních výjimek) stojí za prd.
UK se propadla na žebříčku univerzit tak brutálním způsobe, že jsem jen zíral.
Jakpak mi to zdejší komunistobijci jako Resl vysvětlí?
01. 02. 2014 | 13:52

.K.V napsal(a):

Ondráši, najděte si kdy hořické trubičky vznikly a od kdy je začala chránit Evropská Unie. Jak přežily do té doby.?
A můžete vysvětlit proč když potřebuje opravit silnici z Horní do Dolní, musíme to řešit přes Brusel??
Vy jste fatalista. Jako opilec, který se probudí s kocovinou, ale věří že to tak musí být protože se takhle probouzí skoro každé ráno, tak je to normální
01. 02. 2014 | 13:54

ondráš napsal(a):

Pro .K.V
Hořické trubičky jsou jistě starší než Hermelín, netvrdil jsem opak. To jen ti, kteří vše zjednodušují, aby to pochopili, si to mohou myslet. Ztužený tuk je ale typickým produktem poloviny 20. století a že se dostal do registrované receptury je NAŠE = ČESKÁ blbost, ne Bruselu. Hořické trubičky se ztuženým tukem jsou nepoživatelnost...
A silnici v Horní Dolní teď občas opravit můžeme, protože na to dostáváme peníze. Předtím jsme nemohli, protože bez Bruselu jsme měli horou p...l. A měli bychom ji stále holejší, protože si tu necháme vše rozkrádat před očima. Pravda, jsou to ale NAŠI = ČEŠTÍ zloději, tak je vše OK. Těším se, až je za pomoci civilizovaných zákonů přijatých díky tlaku z Bruselu ypráskáme na Bahamy za jejich (našimi) nakradenými prachy. Proberte se, ten váš hněv do Bruselu nasměrovali ti politici, kteří zde chtěli mít klid na své krádeže! Jste jejich poslušné ovečky a kouřová clona, nic jiného.
01. 02. 2014 | 14:08

.K.V napsal(a):

Milý Ondro- věci se mají řešit na nejnižší možné úrovni.
Papír na Wc doplní místní uklizečka, netřeba do toho tahat ministerstvo a Brusel. MÁME OBCE, KRAJE- TAM MAJÍ ZŮSTAT PENÍZE, a místní politici rozhodnou co je potřeba postavit, opravit, vybudovat. Evropa správně zařídila bezcelní zónu, měly by být jednotné normy a rozhodující zákony, ale jinak by fondy EU měly být jen pro nadnárodní projekty- třeba mezinárodní dopravní koridory. NIC VÍC A NIKDY.
Silnici z dolní do Horní opraví starostové těch 2 obcí, nebo okres či kraj. Výš by neměli ani vědět že taková silnice existuje.
Cyklostezka odnikud nikam v polích, placená fondy EU, je vrchol lidské tuposti
01. 02. 2014 | 14:25

Rudi Koutek napsal(a):

Filuta napsal(a):
"Rudi
Samozřejmě existují.
Z hlavy vám ta čísla neřeknu, ale byli jsme tepáni za to, že je u nás vysokoškoláků málo. Dohledat si to jistě umíte sám."


Je mi lito, zkousel jsem to nemecky a cesky. Nic jsem nenasel. Vypada to, ze Obcanovi nesaham ani po paty. Co ten dokaze na internetu najit, to se casto nestacim divit. Timto prosim Vas, Obcana, ci kohokoli jineho, aby ten predpis, zakon, narizeni nasel. Dekuji.
01. 02. 2014 | 15:07

Filuta napsal(a):

rudi

Nešlo o nařízení ,ale výtku a doporučení.
Zrovna nedávno jsem v tisku na zmínku týkající se této věci narazil, ale fakt nevím kde.

"Od druhé poloviny 90. let začínal získávat na vlivu přístup, který za hlavní směr reformy
českého školství pokládal analýzu obecných tendencí vývoje vzdělávacích soustav v
průmyslově vyspělých demokratických zemích, kritické posouzení domácí situace na
základě soustavného srovnávání se světovým stavem (včetně sledování vývoje v
sousedních postkomunistických zemích) a vypracování konsenzuálního modelu školy
odpovídajícího perspektivě začlenění do Evropské unie.

Rozhodující úlohu!!!! při formování
této linie měly komparativní pedagogické studie, členství v OECD a v Radě Evropy, účast
zahraničních expertů na analýzách stavu českého školství a jejich doporučení ke
vzdělávací politice."
http://userweb.pedf.cuni.cz/uvrv/adminaj/download/b4.pdf
01. 02. 2014 | 17:34

Rudi Koutek napsal(a):

Filuta
OECD ani Rada Evropy NEMA s Evropskou Unii nic spolecneho.
01. 02. 2014 | 18:12

ondráš napsal(a):

Pro .K.V:
Vám může taková cyklostezka připadat jako vrchol tuposti, mně zase přijde daleko lepší než žádná cyklostezka. Programy pro čerpání dotací jsme si ale vymysleli my, ne Brusel. :-) Takže nadávejte našim neschopným politikům, ne EU.
A pokud jde o tu silnici a její opravu, je to úplně stejné. Bez peněz z EU by z ní už dávno byla polní cesta. Náhodou se dobře pamatuji, jak vypadaly silnice na konci 90. let např. v okrese Semily. Děs a bída. Po vstupu do EU byla nově rekonstruována jak R10 resp silnice 10 z Prahy do Harrachova, ale během 2-3 let i malé silnice v semilském okrese. Na pozitivní věci se snadno a rychle zapomíná.
02. 02. 2014 | 00:27

ondráš napsal(a):

Ještě dovětek:
A nemyslím si, že se ty malé silnice platily jen z evropských peněz, ale díky "evropské" rekonstrukci hlavních tahů na ty malé prostě zbyly naše místní finance. Stále ještě platí, že podstatně více peněz od EU přijímáme, než sami platíme. Jak postupně bohatneme, bude se to obracet a je to tak v pořádku. Proč se to postupné bohatnutí ČR nepromítá příliš do životní úrovně většiny občanů, to je zase na politicích, které si volíme. Jsem středoškolský pedagog, tak o tom něco vím, pohled do vlastní peněženky je smutným zážitkem. :))
02. 02. 2014 | 00:39

xx napsal(a):

Tohle uspokojí jen milovníky byrokracie a státního dirigismu. To jestli je to na úrovni celé unie nebo na úrovni jednotlivých států je lhostejné.

Volný trh by tyhle spory vyřešil velmi rychle a snadno, bez nutnosti platit příšerně drahý byrokratický aparát.

Osobně Hořické trubičky nekupuji ať nesou jakékoli označení. Mám v paměti hluboko zarytu jejich chuť z doby mého dětství a mládí, kdy patřily mezi mou nejoblíbenější pochoutku. Současné výrobky se tomu ani náhodou nepřibližují.

A nepotřebuji na to ten šílený byrokratický aparát za miliardy, abych poznal že mi prostě nechutnají a že ty které se vyráběly dříve chutnaly jinak. Volím svou peněženkou a nekupuji to !

Jsem mnohem efektivnější než všechny v blogu vyjmenované státní úřady, které tu autor honí k činnosti. Já sám si s chováním těch výrobců umím poradit. Jednou to vezmu do huby, vyplivnu a víckrát to už nevezmu ani do ruky.

Za tenhle problém může bruselksá byrokracie, ona ho vyrobila, bez ní by nikdy nevznikl. A svádět to na výrobce je ubohý pokus jak chyby státní byrokracie svalit na lidi. Je to typická taktika státní byrokracie, jak se udržet u moci i přes katastrofální dopady své existence na životy lidí.

Pfui Teufel.
03. 02. 2014 | 18:17

xx napsal(a):

Mimochodem, otázka - byla to skutečně firma Pravé hořické trubičky, která nahlásila složení hořických trubiček do Bruselu s obsahem ztužených tuků ?

Autor blogu se tu dopouští neuvěřitelné slovní ekvilibristiky. Nejprve mluví o firmě Pravé hořická trubičky a vzápětí jí nahradí označením čeští výrobci, čímž všechny hodí do jednoho pytle a označí za viníky.

Neuvěřitelnou rigidnost trhu a legislativy, způsobenou právě byrokratickým přístupem k živé společnosti se autor snaží zamaskovat za nenažranost a podvodné jednání „českých výrobců trubiček“.

Je to neuvěřitelná sprostá manipulace a faleš ve prospěch bruselské byrokracie.

ještě jednou

Pfui Teufel
03. 02. 2014 | 18:23

Honza slezl s pece napsal(a):

Ale no tak, milí Češi. Nevím kdo přesně do Bruselu nahlásil složení trubiček, jisté je že to byli ČEŠI. A také je jisté, že nic nikam hlásit nemuseli, mohli si trubičky péct jak libo. Ale chtěli mít papír, tak ho mají. Bohužel nechápou, že se pak svým vlastním receptem mají řídit.
04. 02. 2014 | 16:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy