Obama ve spárech muže Watergatu. Vyhrát nemůže

25. 09. 2010 | 13:44
Přečteno 9798 krát
Je sladké býti novinářskou celebritou, rozuměj ocitnout se v situaci, kdy si o vás politici myslí, že jste pan Nepominutelný mezi žurnalisty. V jejich (bláhové?) kalkulaci jim totiž vychází, že je lepší jít s vámi na parket, když je vyzvete k tanci, a šeptat vám do ucha okatě manipulativní tajemství, než zůstat stát stranou a třást se strachy, co šeptají ostatní.

I tak když se novinář Bob Woodward rozhodl sepsat knihu ze zákulisí Obamova Bílého domu, dostal zcela bezprecedentní přístup ke všem klíčovým poradcům prezidenta, kteří hovořili tak ochotně, až se hory na pacifickém pobřeží zelenaly.

Vzniklo z toho další Woodwardovo zákulisní dílo nazvané tentokrát Obamovy války, které jde v pondělí oficiálně do prodeje a už teď – po dotisku vynuceném masivními objednávkami – má s více než 600 tisíci exemplářů status bestselleru.

Co si od něj pět týdnů před klíčovými kongresovými volbami slibují Obamovi poradci, není pochyb. Ostatně už v týdnu, kdy se v novinách objevily první ukázky z knihy, to dali jasně najevo.

Prezident podle nich z Woodwardova pojednání vychází jako přemýšlivý, uvážlivý, ale zároveň rozhodný vůdce, který se – navzdory tomu, že mu chybí jakákoli vojenská zkušenost – nenechá zmanipulovat armádním velením a prosadí svou, odpovědnou strategii pro afghánskou válku.

Skutečně, celou knihou se jako hlavní motiv táhne přetahovaná části politického vedení a Obamových poradců s vojáky o to, kdo prosadí svou.

Čtěte zprávu, publikovanou na Aktuálně.cz - Kniha plná odhalení: Plán pro válku si Obama sepsal sám

Na jedné straně stojí jako nejtěžší váha viceprezident Joe Biden, podporovaný penzionovanými generály v Bílém domě či na ambasádě v Kábulu, na straně druhé kompletní aktivní velení ozbrojených sil podpořené ministrem obrany Gatesem a do značné míry též ministryní zahraničí Clintonovou.

Spor o to, zda válku dál neeskalovat (názor prvních), či naopak vyzkoušet protipovstaleckou strategii úspěšnou v Iráku (stanovisko druhých) nakonec rozsoudí jako deus ex machina prezident Obama sám, když na klíčovou schůzku v Bílém domě přinese několikastránkový náčrt vlastního válečného plánu, snažícího se jít kudysi středem.

Částečná potíž s knihou je ta, že v této základní dějové linii neodhaluje zcela novou interpretaci událostí, reportovaných novináři obdobným způsobem už loni na podzim. Přináší řadu dosud neznámých, i nečekaných okolností a množství autentických, často překapujících citátů, které vyplývají z exkluzivního zacházení, jakého se Woodwardovi dostalo.

Hlavní důvod, proč jsou Obamovi poradci přespříliš optimističtí, pokud si myslí, že kniha může pohnout s pohledem veřejnosti na prezidenta, je však jiný. Američané už si názor na afghánskou válku, která je nyní nevyhnutelně a oprávněně „tou Obamovou“, udělali. Je negativní a změnit ho je v krátkodobém i střednědobém výhledu fakticky nemožné.

George Bush, jehož strategická otočka zkraje roku 2007 zklidnila situaci v Iráku, by mohl vyprávět: přízeň voličů si v této věci zpět už nezískal. Že by se to povedlo Obamovi, zvlášť když pozitivních zpráv z Afghánistánu se v poslední době nedostává a zřejmě ještě nějakou dobu nedostávat bude, je téměř vyloučené.

Co hůř, některé z jednotlivostí a konkrétních citátů, které Woodwardova kniha obsahuje, navrtávají několik nebezpečných děr do onoho obecně pozitivního vyznění tlačeného Bílým domem, jak mladý nezkušený prezident tlaku armádních velitelů odolal.

Předně, je pochybné, zda jsa prezentován dvěma protichůdnými doporučeními, je nejlepším rozhodnutím nakreslit cestu vprostřed mezi nimi a po ní se vydat.

Fakt, že Obama - bez podstatnějších zkušeností se zahraniční politikou či vojenskou strategií – si prosadí vlastní koncept válečného postupu, svědčí rovněž kromě odvahy o jeho sklonu k intelektuálnímu povýšenectví. V průběhu své nedlouhé politické kariéry ho ukázal několikrát a nelze říct, že by mu vždy prospělo.

Na třetí vážný kaz poukázal sloupkař Washington Post a bývalý autor Bushových projevů Michael Gerson (s názory exprezidenta i republikánů se v posledních letech v řadě věcí rozešel). Upozorňuje na citát z knihy, v němž Obama své afghánské rozhodnutí v rozhovoru s republikánským senátorem Lindsey Grahamem vysvětluje obavou z toho, že by ztratil veškerou podporu ve své Demokratické straně.

Američanům se nelíbí válka v Afghánistánu, ještě méně se jim však bude líbit prezident, který své rozhodování o válce, již sám označil za nejdůležitější boj pro svou zemi, podřizuje vnitrostranickým kalkulacím.

Prezidentovi poradci učinili správně, když se rozhodli s Woodwardem na knize spolupracovat. Jejich předpoklad, že v souboji s ním vyhráli, je však mylný. Tím, kdo se směje, je novinář. Woodward potvrdil své postavení novinářské celebrity a k tomu navíc slušně vydělá.

Prezidentovi a jeho poradcům nezbývá než doufat ve skromnější verzi vítězství schovanou v budoucnosti. Přijde, pokud ještě za rok připadnou Woodwardovi natolik zajímaví, aby je znovu vyzval na taneční parket a v předzvěsti nového knižního díla poslouchal to, co mu budou zištně šeptat do ucha.

Diskutujte se mnou na Facebooku, sledujte mě na Twitteru

(Pokud byste si chtěli knihu objednat, můžete třeba zde na Amazonu.)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

nimra napsal(a):

A, znamy republikan Tomasek opet ryje do Obamy. Co mel Obama udelat, kdyz mu "jeho" generalove rekli, ze jedinou moznosti je navysit pocet vojaku a bojovat a bojovat v podstate neomezene dlouho. On vyhral volby s tim, ze obe valky skonci a tomu podridil svou strategii. Nese politickou odpovednost. A nebojte, Amici si porad pamatuji, ze obe valky zacal v podstate bez duvodu Bush, o jeho znovuzvoleni se nebojim...
25. 09. 2010 | 14:16

P. Tomášek napsal(a):

Pane Nimro, v předvolebních slibech Obamy byste těžko našel slova o skončení války v Afghánistánu. Naprosto naopak: sliboval, že ukončí tu v Iráku a ušetřené síly pošle do Afghánistánu. Rovněž se nedomnívám, že by Američané měli zato, že afghánskou válku začal Bush bezdůvodně. Že ji vedl špatně, to ano, ale bez důvodu jistě ne. Ostatně i proto ji Obama celou předvolební kampaň označoval za tu "správnou" válku. To jen jako uvedení na pravou míru, s ostatními vašimi názory se nepřu. PT
25. 09. 2010 | 14:33

voroshilov napsal(a):

Barama je nejhorsi prezident v dejinach USA(dokonce i Truman byl chytrejsi),vlastne jaky je to vubec prezident?Loutka nadnarodnich monopolu a zidovskeho AIPACU,fackovaci panak zprava a zleva,dejte mu jeste jednu Nobelovku a kopnete do...
25. 09. 2010 | 15:17

nimra napsal(a):

P. Tomasek

Dekuji za odpoved. Mozna se nepohybuji mezi normalnimi Americany, ale mrknete treba na tohle:
http://www.youtube.com/watc...

V podstate k rozpoutani ani jedne z valek nebyl zadny racionalni duvod, jestli Ladin planoval 9/11 rozhodne nebylo v dobe zacatku afganske valky jasne (jestli je to jasne ted pochybuji), za rozpoutani iracke valky bych Bushe nechal soudit, zacal to na zaklade lzi CIA, ktre se opravdu nepotvrdily. Souhlasim, ze Obama sliboval eskalovat valku v Afghanistanu, ale vzdy jsem predpokladal, ze je to jenom kratkodobe reseni, a ze jeho jedinym motivem je valku za rozumnych okolnosti skoncit. POkud se nemylim, jiz dnes je afghanska valka nejdelsim valecnym konfliktem USA v historii...
25. 09. 2010 | 15:17

zk napsal(a):

nimra:
Obama nařídil zahájit stažení z Afghánistánu v létě 2011. Takže eskalace má být záležitostí cca roku a půl. Nejsem vojenský expert, ale jaký efekt by asi mělo poslat tam 30 000 nových vojáků jen na pár měsíců?

"(..)jestli Ladin planoval 9/11 rozhodne nebylo v dobe zacatku afganske valky jasne (jestli je to jasne ted pochybuji)"
Myslím, že to bylo jasné tehdy i teď.:)
25. 09. 2010 | 16:40

veverka napsal(a):

Obama je loutka korporací stejně jako Bush.Američtí prezidenti jsou jen herci.Pokud jde o válku v Afghánistánu,tak ta je stejně zločinná jako ta v Iráku.Tam si vymysleli ZHN,tady si zas odstřelili pár baráků a svedli to na "teroristy".V obou případech šlo o vyrobenou záminku na obsazení strategického území(ropa,plyn,minerály,drogy atd.).Je to stále to samé dokola a tupé masy ovcí zmasírované jejich médii jim to stále baští.
25. 09. 2010 | 16:57

nimra napsal(a):

zk:

Predpokladam, ze informace ohledne Obamovy strategie najdete v te knizce. Myslim, ze Obama je dost inteligentni na to, aby zvazil, co je mozne a co ne. Dovedu si predstavit, ze za rok a pul chteji vychovat mistni policii atd. Opravdu nejsem zastancem teto valky a predpokladam, ze Obama take ne.

Ano, bylo to jasne od zacatku.
25. 09. 2010 | 17:13

nimra napsal(a):

veverka:

Mozna jsem naivni, ale s tim Obamou bych si nebyl tak jisty. On ted slapl na paty bankerum z Wall Street bankovni regulaci, zavedl zdravotni pojisteni, prestoze zdravotni pojistovny masivne inzerovaly proti, reguluje tabakove vyrobky, navrhuje snizeni dani pro podnikatele, kteri nevyvazeji pracovni mista do Asie, tzn. chce vic zdanit nadnarodni korporace, chce skoncit obe valky a tim nastvat vyrobce zbrani, podporuje zelene technologie a tim stve ropne a uhelne spolecnosti. Podle me ho korporace moc nemiluji...
25. 09. 2010 | 17:21

zk napsal(a):

nimra:
Neřekl bych, že jsme ve velkém sporu, a taky bych neřekl, že máte sebemenší šanci přesvědčit kolegu veverku.:)
25. 09. 2010 | 17:55

nimra napsal(a):

zk:

jasne. Uvidime...
25. 09. 2010 | 18:00

arnazach napsal(a):

nirma:
A to jste jeste nezminil, ze chce pomahat chudym zemim jinak, nez jak si to predstavujou nadnarodni firmy. Otazka je, zda to neni nadlidsky ukol.
25. 09. 2010 | 18:06

nimra napsal(a):

arnazach:

Souhlasim, opravdu ma co delat. Vzdycky me rozesmeje, kdyz mu republikani vycitaji, ze nic neudelal s ekonomikou a pracovnima mistama. Vzdyt je tam jen rok a pul a prevzal v podstate odepsanou zemi po opravdovem milackovi korporaci...
25. 09. 2010 | 18:25

voroshilov napsal(a):

Tak nimra s arzanachem tady predvadeji nejakou PR akci na reklamni zbozi znacky Husejn?Andel to je,ucinena svatost!
Neudelal NIC,nesplnil zadny volebni slib(krom jaderneho odzbrojeni),nevyvadi vojsko-jenom je nahrazuje soukromymi zoldaky,stavi mesity na miste WTC(Koran jako Kenijsky muslim musi ctit),nema ani pravo byt zvolen protoze se nenarodil v USA,50 mln.americanu zije pod hranici chudoby-jak jim pomohl Velkohuby mr.change?Cim vubec zduvodnuje valku v Afghanistanu-nutnosti polapit Bin Ladina ktereho uz 20 let nikdo nikde nevidel?
To co predvadi nirma je tak uboha reklama ze az se divim-Vy snad v CIA myslite ze jsme hloupi hamburgerozrouti?
25. 09. 2010 | 18:26

nimra napsal(a):

voroshilov:

nerikam, ze Obama je andel, ale myslim, ze Amerika v tuto chvili nemohla mit lepsiho prezidenta. Vy tu predvadite typickou nenavistnou republikanskou kampan proti Obamovi, bez jakychkoli znalosti. Krom jaderneho ozbrojeni zavedl zdravotnickou reformu (hlavni bod jeho kampane) a prosadil regulaci bankovniho sektoru (druhy hlavni bod jeho kampane). Kdyby uz neudelal vic, u me ma splneno. Zadnou mesitu nestavi, jen rekl, ze podle Ustavy maji pravo ji tam postavit, coz asi nezpochybnuje nikdo. Ze se nenarodil v USA je opravdu ubohy pokus ho zdiskreditovat, ma americky rodny list. Ano, Amerika ma 50 milionu chudych a ano mozna je to dusledek politiky volneho trhu, vlady korporaci, snizovani dani, vyvozu prace do Asie dovedeny do dokonalosti za Bushe a Reagana. Obama je obklopen ekonomickymi odborniky a zda se, ze situaci resi. Nerikam, ze nemuze udelat chybu. S valkou v Afghanistanu souhlasim spis s vami, podle me tam nic nedokaze, ale Americane radi vyhravaji...
25. 09. 2010 | 18:56

arnazach napsal(a):

nimra:
Republikanskou kampan? Chacha! Vzdyt je to stalinista.
25. 09. 2010 | 18:59

voroshilov napsal(a):

arzanach:
Kdo je stalinista?Ja nebo Obama?
25. 09. 2010 | 19:30

zk napsal(a):

Voroshilove, jste zvláštní úkaz: používáte současně "talking points" krajní pravice ("mešita" na Ground Zero, Obama=muslim, který se ani nenarodil v USA) i radikální levice (hamburgerizace, 50 mil. Američanů pod hranicí chudoby, soukromí žoldáci). Smrtící koktejl.:)

(Jen nevím, proč Vám vadí to duchovní centrum na Ground Zero, když 9/11 byl podle Vás stejně insider job.)
25. 09. 2010 | 19:33

voroshilov napsal(a):

zk:
Vy mate svuj duchovni centrum v Jeruzalemu,jdete zaplakat na Zed Skvarku kdyz vam skonci Bar Micva!
25. 09. 2010 | 20:11

Béda napsal(a):

"Čtvrteční projev Mahmúda Ahmadínežáda v OSN vyvolal vlnu kritiky mezi světovými politiky. Odsoudili ho generální tajemník spojených národů Pan Ki-mun nebo prezident USA Barack Obama. Íránský prezident včera před Valným shromážděním prohlásil, že za teroristickými útoky z 11. září 2001 pravděpodobně stáli sami Američané..."
http://zpravy.idnes.cz/uraz...

Obamova hvězda zasvítila kvůli nespokojenosti Američanů s Bushovou politikou. V zahraniční politice Obama doposud žádný velký úspěch neslavil. Preventivně obdržel Nobelovu cenu míru za něco co ještě neudělal. Válku v Iráku neukončil pouze transformoval. Funkce vojáků převzaly soukromé agentury a část vojska zůstala přítomna ve zdevastované, rozvrácené zemi. Je otázkou, nakolik to ulevilo americkému daňovému poplatníkovi.

Část stažených sil byla přemístěna do Afghánistánu, kde USA bojují svoji druhou Vietnamskou válku. Skorumpovaná vláda, které skutečná autorita nepřesahuje hranice Kábulu byla "legitimována" v tzv. volbách. Obama nepochopil, že BUSHOVA válka v Afghánistánu se nedá vyhrát.

Přetahovaná o to, která strategie - jestli Obamy, generálů, Gatese anebo někoho jiného "je ta správná" je ve skutečnosti přetahováním o to, komu nakonec zůstane na talíři pomyslný horký brambor.

Za kulisama si spokojeně mnou ruce vládcové zbrojařských a těžebních koncernů - a jako vždy banky, na konto kterých plynou částky z rozpočtu které chybějí jinde.
25. 09. 2010 | 20:12

arnazach napsal(a):

Béda:
Dobře, to se uvidí. A s tím Ahmadínežádem jako co? Jakože další důkaz Vaší konspiracni teorie?
25. 09. 2010 | 20:42

Béda napsal(a):

arnazach,

s tím Ahmadinežádem akorát to, že proklamovaná demokracie má své hranice - ocamcaď - pocamcaď. Když vysoký politik státu, na který si dělá zálusk světová suprvelmoc poukáže na veřejné tajemství o kterém si v USA špitají odborníci, statici a pod. a požaduje nestranné prověření celého oficiálního vyšetřování s mzinárodní účastí, je šmahem onálepkován a obviněn bůhví z čeho.
25. 09. 2010 | 20:48

arnazach napsal(a):

Béda:
To je přece stejná metoda, jakou chtěl užít Filip proti Vondrovi. A bohužel se toho chytili v ČSSD.
25. 09. 2010 | 21:05

Béda napsal(a):

arnazach,

ne žeby to nebylo zajímavé, ale řeč běží hlavně o zahraniční politice prezidenta Obamy a souvislostech.

(Jinak, jak to bylo s tím Filipem a Vondrou? Nějak mi uniká pointa.)
25. 09. 2010 | 21:11

arnazach napsal(a):

Béda:
Pointa je jednoduchá: Oba návrhy jsou stejně absurdní.

A pokud to nenahlížíte, ta toho raději nechme a počkejme si na nějaký blog, kdy spolu budeme moci souhlasit. Hezký večer.
25. 09. 2010 | 21:24

kachna napsal(a):

Pane Tomášek, kdyby jste napsal podobnou knihu jako Bob Woodward, ale ze zákulisí české politiky, třeba byste se taky stal (i když jen v rámci České republiky) slavnou a bohatou novinářskou celebritou....
25. 09. 2010 | 21:30

Béda napsal(a):

arnazach,

proč by měl být absurdní požadavek na nestranné mezinárodní posouzení komisí odborníků (statiků, bezpečnostních odborníků, odborníků na demolici a pod.) oficiální konspirační teorie Bushovy vlády o 11/9, která byla vypracována v neveřejném jednání komisí, kterou v podstatě vedla sama Bushova vláda?
25. 09. 2010 | 21:32

arnazach napsal(a):

Zas vykazuju znaky spamu. To se na to podívejme.
25. 09. 2010 | 21:38

armazach napsal(a):

Tak vida.
25. 09. 2010 | 21:39

arnazach napsal(a):

kachna:
To na panu Tomáškovi snad ani nechtějte. když není s to nezkresleně reprodukovat, co Obama skutečně řekl, srovejte (bude následovat).
25. 09. 2010 | 21:39

arnazach napsal(a):

Nebude. Vykazuju znaky spamu.

Tomášek píše:
Obama své afghánské rozhodnutí v rozhovoru s republikánským senátorem Lindsey Grahamem vysvětluje obavou z toho, že by ztratil veškerou podporu ve své Demokratické straně.
25. 09. 2010 | 21:41

arnazach napsal(a):

Aha. To je New York Times, co vykazuje znaky spamu. Takže další citát je z NYT.
25. 09. 2010 | 21:42

arnazach napsal(a):

Tak teď už toho mám dost.

Tak ne, to je anglický citát, co vykazuje znaky spamu.

A ani odkaz na stránky NYT mi to nedovolí. Musíte si to najít sami.

Obamovi jde o cíl (nebýt v A. věčně) a pak o politickou podporu (od demokratů) pro jeho dosažení. Jak jinak se dá dělat politika?
25. 09. 2010 | 21:46

voroshilov napsal(a):

arzanach:
Priste citujte z New York Post,tam maji radi rozhovory s zelenymi sklizskymi Martany.
Beda huli nekvalitni matros,proc by Bushova vlada zvala MEZINARODNI experty kvuli tomu co se stalo na americke pude?Je snad zvykem zvat australske odborniky na kazdou kauzu v Cechah?
25. 09. 2010 | 21:52

kachna napsal(a):

Jen pro vaši informaci: nick voroshilov opravdu není žádný hamburgerožrout, on je totiž pirožkožrout... :-)
25. 09. 2010 | 22:03

Béda napsal(a):

voroshilov,

víte proč, voroshilove? Protože ten problém se mezičasem stal pohříchu mezinárodním. Dnes běží díky němu dvě vleklé války s mezinárodní účastí a Velký bratr díky této akcičce ovládl západní země.

PROTO.
25. 09. 2010 | 22:05

Béda napsal(a):

Ještě něco. Je potřeba důkladně a všestranně prozkoumat jestli i v tomto případě nešlo o další Gliwice, Tonkin, ZHN...
25. 09. 2010 | 22:10

voroshilov napsal(a):

Kachna:
Ja kdyz vypiju sudek samohonky hraju na balalajku a jezdim na bojovem medvedu vycvicenem v gulagu na chytani disidentu.
25. 09. 2010 | 22:10

Béda napsal(a):

voroshilov,

s disidentama je to jako se vším. Existují disidenti tzv. prominentní, o které je mezinárodní zájem, kteří jsou podporováni zvenčí a pak jsou tzv. disidenti běžní, takřka bezejmenní, které si nikdo moc nevšímá a na kterých v podstatě ani moc nezáleží. Taky hodně záleží na tom, ze které země disident a hodnotící pochází - podle toho vypadá hodnocení.

V některých zemích v podstatě na obětech nezáleží, ani kdyby jich byl jakýkoliv počet. V jiných naopak i jeden perzekvovaný je důvodem hlubokého opovržení a odsudku země.
25. 09. 2010 | 22:26

voroshilov napsal(a):

Beda:
Disent je pata kolona,podvratny zivel,neni dulezite jak se jmenuji trockisty,kosmopolity,bojovniky za demokracii-jsou to zradci,Solzenicin a Chodorkovskij se moc nelisi,spojuje je hluboka nenavist ke svemu narodu,k zemi ktera je vychovala,je smesne cist o zlocinech rezimu od lidi ktery za cely zivot nic tezciho nez svuj ud a vidlicku nemeli v rukou,Fucik byl disident,Berezovskij ktery z Londyna napada Putina je jenom...no vlastne ani nevim co to je.
25. 09. 2010 | 22:41

arnazach napsal(a):

Béda:
Už jsme se dostali fakt daleko. Já končím s tím, že pan novinář Tomášek se tady moc nevyznamenal. A my dva jsme se tentokrát neshodli. Nakonec to zachraňoval voroshilov svým nenapodobitelným humorem.

Dobrou noc všem!
25. 09. 2010 | 22:57

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Obyčejný čtenář se nestačí divit zdejším plkům. To už musí mít někdo velice zatemněný obzor, aby uvěřil propagačním výmyslům o tom, že Američané namířili dopravní Boeiningy do věží WTO sami. Chápu, že tak mluví islámský fanatik Ahmadínežád, který také zpochybňuje holocaust,
http://www.youtube.com/watc...
ale těžko pochopit tak fanatický antiamerikanizmus u běžných evropských občanů.
25. 09. 2010 | 23:07

Baba napsal(a):

Dnes nebylo obamovské počasí. Ráno šedivo a od odpoledne za oknem bubnuje, perkusí, chřestýší déšť. Samá voda. Smířlivo. Zamyšleně.
25. 09. 2010 | 23:19

voroshilov napsal(a):

ZM:
Tak nevdek vladne svetu...Americane za nas vybojovali dve svetove valky,prinesli blahobyt nevidanych rozmeru za 20 let,osvobodili od Hitlera,Stalina,Bin Ladina,ani jist ani spat nemohou bez predstavy ze nekde jeste neni demokracie,tak pecuji o nevdecne muslaky v Iraku a Afghanistanu...a vono nic,co jsou to za lidi ty Entropiste,tady mas Star Track,tam Batmana a tamhle kacera Donalda,ne oni furt pomlouvaji Rise dobra a kolebku demokracii,ne potrebujeme opakovat Drazdany,potom pochopite jak se o Vas amici staraji,bohuzel uz to nikdo neoceni.
25. 09. 2010 | 23:26

Zbyněk Matyáš napsal(a):

voroshilov:
Proč k těm předcházejícím plkům přidáváte další? Copak já jsem kdy psal oslavné ódy na USA? Jenom mi připadá hloupé je spojovat s takovou nacistickou dekadencí.
Stejně bych mohl zpochybnit protiterostický zásah v moskevském divadle Na Dubrovce v 2002 otázkou, zda ve skutečnosti nebyli aspoň někteří diváci schválně usmrceni.
http://www.trivis.info/view...
25. 09. 2010 | 23:48

voroshilov napsal(a):

ZM:
Nesmyslna demagogie,100 lidi zemrelo=800 prezilo,teroristum se nepovedlo odpalit budovu divadla,nedoslo k vetsim ztratam,kdyby to divadlo vybuchlo i s celou ulici,vy byste prvni rvali ze specialni jednotky nezasahli vcas!
26. 09. 2010 | 00:09

Inci napsal(a):

Řekl bych , že pro rozhodování Obamy je nejdůležitější zjistit kdo je kdo ... v Afgánistánu ...

Až rozkvetou maková pole tak se musí postříkat vhodným herbicidem , to bude ta nejvhodnější střední eskalace oddělující zrno od plev ... :-)

Jinak si stejně myslím , že jediným řešením je rozdělit tento neživotaschopný stát částečně mezi jeho sousedy , ze zbylých území vytvořit mezi sebou soupeřící ministátečky ...
26. 09. 2010 | 00:19

Zbyněk Matyáš napsal(a):

voroshilov:
O nic méně nesmyslná demagogie než ta Vaše o WTO.
26. 09. 2010 | 00:33

Inci napsal(a):

ZM

Když čtete o japonském útoku na Pearl Harbour , o Enigmě , o jaderných zbraních Saddáma Husajna tak se nemůžete divit , že někdo prostě amíkům trošičku nedůvěřuje . To není prvoplánové nepřátelství , to je jen opatrnost , strach z manipulace ... tady se v mém případě taky podepsal můj odpor k cizím armádám na našem území a hlavně k radaru v Brdech jenž se nakonec ukázal jako jako nepotřebný , sloužící jen jako dráždidlo na Rusy , a možný eskalátor kdovíčeho ... zbrojní průmysl potřebuje naléhavě další impuls ...
26. 09. 2010 | 00:56

kachna napsal(a):

Že by si Američané namířili dopravní Boeiningy do věží WTO sami - to nikdo rozumný netvrdí. Už jen z toho důvodu, že takovou monstrozní akci by se prostě nepodařilo utajit. Ale co je pravděpodobnější je, že někdo vysoko postavený možná věděl co se chystá a úmyslně pozdržel některé informace, aby se včas nedostaly kam mají a aby neposkládaly potřebnou mozaiku. Na něco takového netřeba velkou organizaci ani velký počet zasvěcených lidí. Stačí když jen několik lidí na klíčových místech pozdrží informace. A nikdo by jim nikdy neprokázal, že to udělali schválně, vždycky se to může svést na něčí lajdáctví...
26. 09. 2010 | 01:08

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Inci:
Nedůvěra občas může být namístě, ostatně každý stát primárně sleduje své zájmy, jen jsem popíral zjevný nesmysl.
26. 09. 2010 | 01:25

nimra napsal(a):

kachna:

Tvrdi. Mrknete na tohle, to jsou docela vzdelani lide, hlavne architekti. Dokonce tvrdi, ze to nekdo (a vyplyva mi z toho ze Americane) vyhodil do vzduchu vybusninami, protoze se ocelova konstrukce nemohla roztavit po vybuchu letadla. Taky spadla ta treti budova. Maji zajimavou powerpointovou prezentaci...

http://www2.ae911truth.org/...
26. 09. 2010 | 04:57

Béda napsal(a):

Zbyněk Matyáš,

vy máte něco proti NEZÁVISLÉMU NESPOLITIZOVANÉMU transparentnímu odbornému prošetření klíčové události, která předznamenala na desítky let další vývoj směrem k válkám, oklešťování demokracie, zvyšování konfliktů a pod.?

Proč? Proto že to řekl na plnou hubu Ahmadinežád? Oni to taky řekli jiní lidé - kupř. sdružení architektů a statiků, přední odborníci na demolice a pod.. Taky to požaduje část pozůstalých.
26. 09. 2010 | 06:58

Béda napsal(a):

ZM,

ještě něco. Jenom fanatik se uspokojí s verzí oficiální autority, která je z hlediska logiky, fyzikálních zákonů, způsobů jak bylo tzv. šetření vedeno velice pochybná.

(více na blogu T.Klvani)
26. 09. 2010 | 07:16

Zacheus napsal(a):

Mimochodem, je pravda,že americký prezident již vynaložil nemalé peníze ( desítky tisíc dolarů), aby dosáhl toho, že se z různých procedurálních důvodů nezačínají věcně projednávat žaloby na něho, požadující aby předložil rodný list, namísto toho,aby tuto listinu, jejíž kopii dostane za pár dolarů, věčným pochybovačům prostě předložil a tím utnul navždy jejich pochybnosti o tom, že není legálně zvoleným prezidentem USA? (V tomto směru publikoval zajímavá fakta pan Ulč.)
26. 09. 2010 | 10:48

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane arnazachu,

můžete mi prosím ten odkaz na NYT poslat mejlem (viz záhlaví každé debaty)? Rád bych zjistil, v čem je problém (dávám do antispamového filtru výrazy obsažené v URL odkazech na komerční stránky, zřejmě se tam musí něco překrývat).

Díky.

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 10:58

Tenco napsal(a):

http://cs.wikipedia.org/wik...

Ta válka se nedá vyhrát.

Je to země dvakrát tak větší jak Polsko.

Avšak morfologií krajiny daleko nepřístupnější.

Hranice s Íránem téměř 1000 km, s Pákistánem skoro 2500 km...

Vždyť Američané neumí uhlídat ani svou hranici s Mexikem.

Bylo by dobré, aby odešli se ctí. Ještě to jde.
26. 09. 2010 | 11:11

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Béda:
Nemám nic proti jakémukoliv vyšetřování ataku na WTO. Považuji se však za natolik soudného člověka na rozdíl od íránského lídra Ahmanedížáda, že útok jako řízenou přímou akci některou z amerických institucí považuji za fantasmagórii. Chápu však Vás a další, kteří si podobnými fantasmagóriemi upevňují své politické vyznání.
26. 09. 2010 | 11:23

Zacheus napsal(a):

To Zbyněk Matyáš.

Sobotní Právo ( 25.9. 2010)píše, že "skutečností je,že řadoví Američané oficíální verzi o útoku skupiny teroristů z al-Kajdá nevěří. Už před pěti lety průzkum deníku The New York Times a sítě CBS News zjistil, že ji bere jako pravdivou pouhých 16 procent Američanů.(...)."

Podle téhož článku "konspirační teorie podpořil před třemi roky šokujícím prohlášením bývalý italský prezident Francesco Cossiga. Pro deník Corriere della Sera řekl, že útoky zosnovala americká tajná služba CIA a izraelský Mossad s cílem vytvořit falešnou záminku k invazi do Afganistánu a Iráku. Videokazetu, na níž se Usáma bin Ládin k útokům 11. září přihlásil, označil za podvrh vyrobený tajnými službami v milánských studiích Mediaset".

Zřejmě tedy není íránský prezident opravdu není jediný, kdo má určité pochybnosti...:-). A 2/3 Američanů si svoji skepsí asi také upevňují své politické vyznání:-).

Přeji pěkný den.
26. 09. 2010 | 11:42

Béda napsal(a):

"Íránský prezident včera před Valným shromážděním prohlásil, že za teroristickými útoky z 11. září 2001 pravděpodobně stáli sami Američané..."
http://zpravy.idnes.cz/uraz...

Zbyněk Matyáš napsal(a):
"Obyčejný čtenář se nestačí divit zdejším plkům. To už musí mít někdo velice zatemněný obzor, aby uvěřil propagačním výmyslům o tom, že Američané namířili dopravní Boeiningy do věží WTO sami. Chápu, že tak mluví islámský fanatik Ahmadínežád, který také zpochybňuje holocaust,...
25.09.2010 23:07:35

Zbyněk Matyáš napsal(a):
Inci:
Nedůvěra občas může být namístě, ostatně každý stát primárně sleduje své zájmy, jen jsem popíral zjevný nesmysl.
26.09.2010 01:25:31

Zbyněk Matyáš napsal(a):
Béda:
Nemám nic proti jakémukoliv vyšetřování ataku na WTO. Považuji se však za natolik soudného člověka na rozdíl od íránského lídra Ahmanedížáda, že útok jako řízenou přímou akci některou z amerických institucí považuji za fantasmagórii..."
26.09.2010 11:23:52

Jste si ZCELA jist, pane Zbyňku, že nemáte nic proti jakémukoliv (NEZÁVISLÉMU, TEDY MEZINÁRODNÍMU SLOŽENÉMU Z PŘEDNÍCH ODBORNÍKŮ na problematiku - padni komu padni!) vyšetřování ataku na WTO?
26. 09. 2010 | 11:52

lupík napsal(a):

hodně lidí, kteří se zajímají o politiku a mají internet kde lze zachytit mnoho moudrých poznatků, politicko-historických znalostí a úvah, jako např.i tomto webu, ví že mnoho historických událostí bylo falšováno. z novodobých dějin je známo více insider jobs.atentát v sarajevu z inscenovaný čechy, kteří odhadli správně další vývoj,říjnová revoluce v rusku provedená a špatně odhadnutá částí carské rodiny,stalinovými a benešovými špicli v ndsap a německém vrchním velení vyprovokované přepadení sssr s úmyslem po vítězné válce dalšího civilizačního obohacení i jiných částí světa, jakož i náš r.68, řízeně vyprovokovaný lidmi v kgb. jako důvod posunutí obranného nástupiště sovětských jednotek k záštitě míru v evropě. podobně prací služeb cia bylo dosazení chomejního režimu v íránu a saddama v iráku za účelem války, k nezměrným útrapám lidu a oslabení obou mocností, až dojdeme k 11.9. jakož i k dalším příkladům ze vzdalené i nedávné historie.
26. 09. 2010 | 12:21

Admirál napsal(a):

Ahmanídežádovo vystoupení v OSN se nedá nazvat jinak, než "kopanec do holeně"

Vyjádřil na médii ostře sledovaném foru veřejně to, o čem si v podstatě štěbetají vrabci na střeše. Takové vyjádření na takovém foru se nedá jen tak zamést pod koberec. To docela bolí. Asi jako ten pověstný "kopanec do holeně".

Zbyněk Matyáš - takových případů kdy se fantazmagorie časem ukázaly jako jediné správné vysvětlení některých aktů je v historii i moderní dost a dost.
26. 09. 2010 | 13:17

arnazach napsal(a):

Pane Stejskal:
dal jsem stejskal@atd, to nefunguje. Nechtel bych se podruhe splest. Mam dat blog@atd, nebo blogy@atd?
26. 09. 2010 | 13:30

stejskal napsal(a):

blogy(zavináč)aktualne.cz, pane arnazachu. Díky. l.s.
26. 09. 2010 | 13:55

Pepa Řepa napsal(a):

Co s tím, Bédo?

založit svaz česko-iránského přátelství?

Těch malých českých Mahmúdu tady vidím hned několik.
Jednoho dokonce v rubášce od Volgy.
26. 09. 2010 | 14:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

toto je odkaz a text, který se sem panu arnazachovi nepodařilo dát (zcela upřímně nevím, proč mu to systém nedovolil a jsem z toho trochu zoufalý):

http://www.nytimes.com/2010...

Mr. Obama’s struggle with the decision comes through in a conversation with Senator Lindsey Graham of South Carolina, who asked if his deadline to begin withdrawal in July 2011 was firm. “I have to say that,” Mr. Obama replied. “I can’t let this be a war without end, and I can’t lose the whole Democratic Party.”

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 14:29

arnazach napsal(a):

Pane Stejskal:
Znovu jsem to zkusil, uz poctvrte, a znovu cerveny napis "Publikace prispevku odmitnuta, text vykazuje znaky spamu", nemuzu si pomoct.
26. 09. 2010 | 14:48

stejskal napsal(a):

Já Vám to věřím, pane arnazachu (ostatně se to tu už párkrát stalo).

Zkusím to po víkendu řešit s IT.

Libor Stejskal
26. 09. 2010 | 15:04

Petr napsal(a):

Zbytečné komentovat. Autor křečovitě hledá, jak plivnout jedovatou slinku.

Humorné jsou jeho jazykové vynálezy jako "kudysi". Málo platné, čeští novináři pod nějakých 55 jsou pologramoti, v lepším pípadě.
26. 09. 2010 | 15:11

JiriK napsal(a):

bzzz
26. 09. 2010 | 15:19

kachna napsal(a):

Jak už jsem napsal, považuji na nepravděpodobné, že by americké tajné služby přímo zorganizovaly útoky proti WTC a hlavně že by se to podařilo utajit. Pravděpodobnější je varianta, že jim možná úmyslně nezabránili.
Ale zase tak neuvěřitelná fantasmagorie to není. Stačí se podívat do americké historie, aby člověk uviděl, že nejméně jednou už americké úřady zvažovaly zavraždění amerických občanů falešnými teroristickými útoky s cílem zavléct Ameriku do války. Ten plán se jmenoval Operace Northwoods. Podrobnosti najdete zde:

http://cs.wikipedia.org/wik...
26. 09. 2010 | 15:40

Jana napsal(a):

Obe me dcery ziji v USA trvale,provdane,jiz vice nez 10 let.Obama nema zdaleka takovou podporu ve sve zemi,jak se to u nas v Unii zda.Pokud si chcete predstavit zdalky situaci,tak on figuruje /upozornuji - je to silne nadnesene/ jako takovy socialni demokrat a naproti nemu pravice.Opravdu je na USA moc levicovy,staci se podivat na strukturu jeho volicu - ale opet,je to vec nazoru,to jen pohled z druhe strany a jeste ke vsemu z pravicoveho spektra.
Krasny den. J.
26. 09. 2010 | 16:14

nimra napsal(a):

jana:

Mne treba prijde Obama malo levicovy, zdravotni pojisteni pro vsechny beru jako samozrejmost. Ale je to vec nazoru. Doufam, ze se tam vasim dceram libi, ja bych tam deti vychovavat nechtel...
26. 09. 2010 | 16:36

nimra napsal(a):

kachna:

to jsem nevedel, zajimave. Tady je opravdu profesionalne provedena propaganda k zahajeni prvni perske valky, 15-leta holka svedci pred kongresem, ze videla, jak iracti vojaci vyhazeli deti z inkubatoru na zem a nechali je zemrit. Problem je, ze to byla dcera velvyslance a byla celou dobu v USA.

http://www.youtube.com/watc...
26. 09. 2010 | 16:47

radek napsal(a):

chtěl bych požádat nick lupíka o odkazy na výše uvedené konspirační teorie, a hlavně pokukud možno i s nějakými fakty, děkuji
26. 09. 2010 | 16:51

r.m. napsal(a):

slátanina
26. 09. 2010 | 16:57

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Bédo,
pokud si nejsem jist tím, co píši, tak své pochyby ihned sdělím. Nicméně není mi jasné, kdo a jak a proč měl vyšetřovat správně vyšetřené. Samozřejmě na mém mínění nezáleží, nicméně dodávám, že si obtížně dovedu představit vládu, která by si nechala z nějakých pofidérních důvodů tak narušovat suverenitu státu.
Bédo, jak si vlastně konkrétně představujete možný způsob provedení Vaší fantasmagórie? V lůně některé z tajných služeb USA vznikl nápad a potom najali únosce, atd.?
26. 09. 2010 | 17:14

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Zacheus:
Prosím odkaz, článek nemohu najít. Ani ten Váš údajný průzkum veřejného mínění občanů USA. Pokud 2/3 z nich věří americkém autorství ataků na WTO, potom je to s nimi daleko horší, než jsem dosud předpokládal. Jenomže zatím jde jenom o Vaše neprokázané tvrzení.
26. 09. 2010 | 17:26

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Admirál:
"- takových případů kdy se fantazmagorie časem ukázaly jako jediné správné vysvětlení některých aktů je v historii i moderní dost a dost." Nepovídejte. Co kdybyste nás alespoň s jedním seznámil? Nevzpomínejte však Gleiwitz ani ZHN v Iráku ani genocidu Albánců v Kosovu, to nebyly fantasmagórie, ale cílené lži průhledné už v době jejich vzniku.
26. 09. 2010 | 17:32

ivanT napsal(a):

Pane autore. Vy jste expert na americkou ploitiku. Nevim proto, proc vas prekvapuje, ze Obama prohlasi, ze nesmi ztratit podporu demokraticke strany.

Jakykoliv americky president musi mit stranickou podporu, aby cokoliv prosadil. (Proto napriklad O. tak zredukoval sve puvodni plany se zdravotnictvim.) Kdyby si to neuvedomoval (nemozne), byl by pouze kazatelem a americka verejnost by to neprijala. Americka verejnost to vi a od presidenta ocekava ustupky od osobnich idealu za ucelem dosazeni realneho maxima ze slibeneho.

Pokud jde o stredni cestu - co je na tom spatneho uznat, ze v necem generalove mohou mit pravdu, ale neco jineho zase pravdu ma ta druha strana. K tomu, aby vybral z dostupnych rozpornych to reseni, ktere poklada za nejlepsi byl president zvolen.

A pokud jde o 'intelektualni povysenectvi' - americky president je neobycejne (v pomeru k podobnym institucim na svete) mocna osoba a je zvolen prave proto, ze volici ocekavaji, ze samostatne pouzije svuj rozum aby zvolil takova reseni, ktera poklada za nejlepsi a spolecnosti prijatelna.
26. 09. 2010 | 17:38

Jana napsal(a):

TO:nimra
Diky za optani,dceram se tam libi moc,je to opravdu o necem jinem a ted nemluvim o ekonomice,pokud mate moznost,projedte si cast Statu a snazte se proniknout mezi normalni lidi,obcas ,kdyz tam jsem ,tak mam starost z toho jak si Evropu idealizuji ..ale chce to poznat Ameriku na vlastni kuzi a udelat si svuj racionalni nazor,ne zkresleny levicovym antiamerikanismem.A pokud se vam podari projet zapadni pobrezi od Seatlu,narodni parky,destny prales,Yellouwstonsky park,Las Vegas,San Diego a nebo prozit 4.cervence se vsemi oslavami,tak si myslim,ze se vam bude libit take.Preji krasny zbytek nedele...
26. 09. 2010 | 17:40

Admirál napsal(a):

Zbyněk Matyáš - "Nevzpomínejte však Gleiwitz ani ZHN v Iráku ani genocidu Albánců v Kosovu, to nebyly fantasmagórie, ale cílené lži průhledné už v době jejich vzniku."

A v čem se tyto kauzy od 11/9 tak diametrálně liší?
26. 09. 2010 | 17:56

nimra napsal(a):

jana:

Nekolik oslav Dne nezavislosti a Dikuvzdani jsem tam zazil, nevidim v tom moc rozdil treba od nasich pouti. Mam Ameriku rad, ale myslim, ze Americane maji trochu vymyte mozky tou jejich vsudypritomnou propagandou a to mi prijde nesnesitelne...Taky se mejte hezky.
26. 09. 2010 | 17:59

nimra napsal(a):

ivanT:

souhlas. Pan Tomasek se asi nejdrive rozhodl, ze Obama je spatnym prezidentem, je prece levicovejsi nez McCain, a pak hledal duvody proc...
26. 09. 2010 | 18:03

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Admirál:
Nebyly to fantasmagórie, ale to už jsem napsal. Kromě dávné provokace v Gleiwitz mnozí jsme rozeznali propagační lži už v době jejich vzniku.
26. 09. 2010 | 18:10

Activista napsal(a):

to P. Tomasek coituje -
... ale mrknete treba na tohle:
http://www.youtube.com/watc...
Dr. Noam Chomsky – War in Afghanistan - 100% souhlas s Chomskym ale doufam ze neprehledl tento link od Chomskeho -
Noam Chomsky Compares Right-Wing Media to Nazi Germany
http://www.youtube.com/watc...
analogy na pravicova media - skocte si dnes na Neviditelne Lidofky
26. 09. 2010 | 19:21

Generál napsal(a):

Tomášku,Vás bych jako prvního nasadil do bojů v Afghanistánu jako "hrdinu" do první linie...
26. 09. 2010 | 19:28

Admirál napsal(a):

Zbyněk Matyáš - v podstatě souhlas, pro mnohé mohli být "cílené lži průhledné už v době vzniku".

Jaký je ale rozdíl? Na do očí bijící nesrovnalosti v oficiální verzi upozornili velmi brzy spousty lidí (za všechny mohu uvést sdružení architektů panem Richardem Gage).

Všechy kauzy mají společný hlavní předpoklad úspěšnosti - masivní mediální pokrytí. I když se lži někde provalý, media donekonečna budou tvrdit opak (viz Kosovo).
26. 09. 2010 | 19:38

Activista napsal(a):

http://www.youtube.com/watc...
100% souhlas s Chomskym ale to nebyl odkaz od P. Tomaska - to by se jeho vize modro - cerneho sveta rozbila. Obama si vede OK -
http://www.pollingreport.co...
jak hodnoti americane Iraq Freedom
http://www.pollingreport.co...
a Sarah Palin
http://www.pollingreport.co...
26. 09. 2010 | 19:44

BilderbergNewWorldOrderTrilaterals napsal(a):

..MLADY MUZI ,USETRETE SI INVESTIGATIVNI ENERGII A DNES UZ JEN NA http://www.youtube.com Si vyhradte 120 vyzivnych minut "The Obama deception"... je to ahalyza ne z Kremlu, ale od samotnych americans... pak si dejte na stejnem serveru The Ultimatum od Bena Fulforda, potom Andrease Clause ...ale i tuzemsti akademici- /nekteri/ Potucek,prof.Belohradsky a hlavne Jan Keller leccos vydumali... Arogance financi Moderni spolecnost etc... jsou vynikajici analyzy...ta se maj lachaim...
26. 09. 2010 | 19:52

Béda napsal(a):

Zbyněk Matyáš,

jak si to představuji jsem napsal pod posledním Klvaňou. Myslím, že je zbytečné rozbíhat zde diskusi, která již poměrně široce proběhla.

Závěr: Dle mého americká administrativa v režii PNAC plně "vytěžila" plány Al Kaidá a spol.. Je docela dobře možné, že ke zdárnému průběhu dokonce malinko napomohla (naváděcí čidla, NORAD, pomocné prostředky v konstrukci budov, útok na Pentagon.

V opačném případě by bylo velice obtížné jak se pilotům - trenažeristům povedlo akci takového rozsahu ututlat při letištních kontrolách, při leteckém výcviku (který zvládli na "slabou čtyřku na malé Cessně), obelstít a vyřadit z provozu NORAD, shodit dvěmi zásahy praktocky volným pádem tři mrakodrapy koncipované na zásah takovým letadlem, provést bravurní akrobacii ve vysoké rychlosti s velkým dopravním letadlem těsně nad zemí a zasáhnout budovu Pentagonu, přičemž díra neodpovídala siluetě letadla.

Za objasnění stojí taktéž fyzikální parametry kolapsu, rychlost a směr sesuvu, neuvěřitelná telota hoření leteckého benzinu, která roztavila ulíkovou ocel tak, že zanechala v suterénu taveninu, rychlost s jakou byly odstraneniny doliční důkazy (tavenina vyvezena do Číny), utajenost šetření v režii Bílého domu bez možnosti odborné oponentury...
26. 09. 2010 | 20:00

Jana napsal(a):

TO:nimra
diky za nazor,mam moznost pobyvat v americkych rodinach mych zetu,jedna je vysokoskolsky vzdelana,druzi ,,strednaci,, ale vymyte mozky ,to opravdu ne,normalni,mili inteligentni lide - hodni,s predstavou toho,ze evropa je kolebka inteligence a cast ji ,,chudacci,,upeli za komunismu,no obcas s estydim,kdyz vidim nase socilani demokraty a mlade komunisty.Ale popravde,obe rodiny Obamu nevolili,v tom se shodujeme,my take nevolili Paroubka.jinak zdravim a diky za vymenu nazoru.
26. 09. 2010 | 20:37

nimra napsal(a):

Jana:

Takze zetum nevadi, ze 50 milionu lidi v USA nema zdravotni pojisteni? Ze bankovni sektor vytuneloval americke domacnosti? McCaina volili proto, ze chtel bombardovat Iran? Libi se jim, ze USA muci lidi a nikomu se nic nestalo. Opravdu jsem k USA skeptictejsi nez vy, ale je to vec nazoru..
26. 09. 2010 | 20:46

No napsal(a):

Tomasek - jste takovy prirozeny trouba, nebo vas za ty vsechny tendencni clanky o Americe nekdo plati ?
Ty budete tady psat do smrti ?
26. 09. 2010 | 21:33

Pepan napsal(a):

Zbyněk Matyáš: Já si ještě vzpomněl na Pearl Harbor. Seriozně se dnes uvažuje o tom, že Roosevelt měl informace o útoku v dostatečném předstihu, jen je záměrně ignoroval ve snaze získat podporu pro válku s Japonskem.
26. 09. 2010 | 21:34

Vzkaz Vorošilovi napsal(a):

Tak nám budou tady Rusáci radit jako v "68".
Běžte domů a nepleťte se tady !!!
26. 09. 2010 | 21:40

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Admirál:
Různí odborníci mají na zničení věží rozdílné názory.
26. 09. 2010 | 22:53

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Béda:
Jak jsem napsal: fantasmagórie. A cílená.
26. 09. 2010 | 22:56

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pepan:
Co znamená ´Seriozně se dnes uvažuje´? Spekulace anebo důkaz?
26. 09. 2010 | 22:59

Michal napsal(a):

Studuji média a kdybych se nic nenaučil, jedno vím jistě. to co se Vám oficiálně předkládá pravda nikdy nebyla a nebude. Pokud tomu někdo věří je vůl. Už pravidla pro výběr zpráv do médií (viz pojem gatekeeping, možno dohledat) značně filtrují to co se do médií dostane. Pro mě už není ani tak zajímavé co v médiiích je jako spíš to co tam není. Jako kdyby jste vzali film vrtěti psem a ještě znásobili ukázky manipulace, tak tak to funguje. Další věcí je globálně propojené vlastnictví nadnárodních společností. Kvůli tomu není možné předpokládat, že se v klasických médiích někdy zjeví pravda. šlápnutí na kuří oko inzerentovi znamená, že si už neškrtnete a protože je vše mocně propojeno, dozvíte se jenom nepodstatné zbytečnosti a ty opravdu důležité věci ani náhodou. Nakonec bych rád podotkl, že na teoriích manipulace přes média se pracuje cca 100 let a výsledky z toho jsou velmi hmatatelné a velmi funkční. I když si spoustu lidí myslí, že humanitní obory jsou k ničemu, či že jsou to snad pseudovědy, pravda je úplně jinde. Dokud se člověk nenaučí média vnímat důsledně kriticky, neměl by tu debatovat. Pokud zastáváte oficiální verze v takových to případech jak je například 11 září, můžete se sice vesele plácat po ramenech jací jsou ti konspirační teoretikové paka, ale to neznamená, že máte pravdu. Navíc si je nutno uvědomit, že spousta konspiračních teorií, je vypouštěna zcela úmyslně a to kvůli diskreditaci těch které mají k pravdě blízko. Pokud se tomu potom vysmíváte, znamená to jediné. O pravdu jste nezakopli a manipulace na vás funguje spolehlivě. Nicméně úplně stejně na tom jsou ti, kteří baští jakoukoliv konspirační teorii aniž by jí podrobili zdravému rozumu a stejně kritické analýze jako oficiální média.
27. 09. 2010 | 01:12

Activista napsal(a):

ti levicaci v Californiji - z toho nebudou mit exprdi na USA a Neviditelne Lidofky moc radosti:
http://www.reuters.com/arti...
* Brown tops Whitman by 5 points in governor's race

* Senator Boxer ahead of Fiorina by 8 points

* Voters favor marijuana legalization by 7 points (Adds results from Latino voters)
ty nase republikanske milionarky si sednou na zadek .. diky biblicke fantic Palenkove
27. 09. 2010 | 03:24

Peace napsal(a):

Tomášku,staňte se hrdinou a běžte bojovat do Iráku a do Afghanistánu a už se nemusíte vracet...
27. 09. 2010 | 07:18

Marek Kobera napsal(a):

To voroshilov:

Neměl byste zapomínat na to, že v USA je hranice chudoby definována trochu jinak než třeba v Etiopii.
13. 06. 2011 | 14:09

Marek Kobera napsal(a):

To voroshilov:

Tak od Vás to skutečně sedí. Jestli 2/3 Rusů podporují člověka, který celý život nebyl nic jiného než špión a politik, tak jim není pomoci.
14. 06. 2011 | 12:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy