Plichta z Iowy prý slibuje těsný boj. Nevěřte tomu

04. 01. 2012 | 12:08
Přečteno 7145 krát
Vítězem stranických shromáždění republikánů v Iowě se sice o osm hlasů stal Mitt Romney, největší radost z toho však budou mít média.

Historicky nejtěsnější počet hlasů dělící vítěze a druhého v pořadí je přesně to, co bylo třeba pro udržení maximální pozornosti diváků a čtenářů (a je důležité poznamenat, že rekordní počet republikánských předvolebních debat měl ve všech televizích rekordní sledovanost).

Dělené první místo, řečeno sportovní hantýrkou, jen povzbudí média, aby před sebou viděla tvrdý a těsný souboj protahující rozhodnutí o republikánském kandidátovi do pozdního jara (přání otcem myšlenky, se tomu česky říká). Objeví se profily a analýzy vyzdvihující geniální strategii v Iowě těsně poraženého Ricka Santoruma.

Skutečnost je však následující: Při absenci nečekaného zvratu (Romney bude usvědčen, že zpronevěřil miliony, bude muset přiznat, že léta mlčel o nemanželském dítěti, postihne ho mozková příhoda) je po Iowě o vítězi republikánských primárek de facto rozhodnuto.

Pětadvacet procent hlasů v Iowě potvrzuje, co bylo už doteď známé: Romney má vážný problém přesvědčit sociálně-konzervativní část strany a pak republikány hlásící se k Tea Party. Ani první, ani druzí mu nevěří, že bude z přesvědčení a do posledního dechu hájit jejich zájmy (upřímná odpověď, kterou teď Romney pochopitelně nedá, je, že nebude).

Věří ale něčemu, co je pro republikány letos refrén, který je spojuje: že má největší šanci porazit v listopadových volbách Baracka Obamu.

To, že Romney po vystřídání více či méně komických figur dostal s výsledky z Iowy seriózního soupeře v osobě Ricka Santoruma, je navíc rovněž výhoda pro něj. Učiní z něj v následujících týdnech lepšího kandidáta, než byl dosud.

Rick Santorum je politik, kterého nepronásledují trapné a v očích konzervativně smýšlejících Američanů dehonestující příhody z osobního života (co by za to dali Newt Gignrich či Herman Cain).

Santorum je navíc politik, který ovládá aspoň v základech politickou geografii a ví, co si má myslet třeba o politice k Íránu (co by za to dali Michelle Bachmanová nebo Rick Perry).

Rick Santorum aspoň na poslední chvíli, hned po skončení hlasování v Iowě pochopil, co Romney ví už dávno a ostatním republikánským kandidátům to nechtělo dojít: že klíčové pro jejich úspěch v primárkách je přesvědčit republikány, že mají lepší šanci než Romney porazit Obamu.

Výše zmíněné výhody vyvažují bohužel pro Santoruma silná negativa klíčová pro úspěch v každých, především však těch letošních volbách.

Nemá k použití v rozjíždějící se kampani skoro žádné finanční prostředky (Iowa je z pohledu potřebných peněz jen směšný začátek).

Nemá stoupence v řadách majetných Američanů, kteří by mu byli schopni a ochotni na finančně náročnou kampaň přispět.

Nemá vybudovanou organizaci oddaných stoupenců napříč celými Spojenými státy, kde se bude postupně v následujících šesti měsících volit v primárkách.

Nemá zkušenost s předchozí prezidentskou kandidaturou, což je v Republikánské straně, tradičně nominující předchozí poražené, velká nevýhoda.

A co nejhůř: nemá důvěru republikánů, že by mohl Obamu porazit (z těch, kteří považují výhru nad Obamou za nejdůležitější faktor svého rozhodování, hlasovalo v Iowě plných 50% pro Romneyho).

Tedy vězte, že až budete v následujících hodinách a dnech z amerických i jiných médií slyšet, jak dlouhý a tuhý boj se mezi republikány povede, jde o snahu přimět vás, abyste je „nevypnuli“. Hraje se „jen“ o to, jak moc bude muset Romney jako budoucí soupeř Obamy vykrvácet, respektive naposilovat, aby nominaci získal i de iure.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Vzpomínáte na týudny trvající frašku při druhé volbě Bushe Jr.kterou nakonec vyřešil soud?
04. 01. 2012 | 12:13

holodroid napsal(a):

Hlavní je vědět co si má člověk myslet! ;-) Tak čau saláti.
04. 01. 2012 | 12:16

ya basta napsal(a):

Jediný, kdo může porazit Obamu je Ron Paul. Pámbu ještě nezačal přehazovat výhybky.
04. 01. 2012 | 12:26

Ivan napsal(a):

Nebylo by lepší napsat něco o hysterii, která zachvátila naše nejlepší v senátu poté, co v průzkumu k prezidentské kampani získal druhou příčku Tomio Okamura?
04. 01. 2012 | 12:28

Kvakin napsal(a):

Volby vyhraje Obama. Zvolí ho "barevní" Američané a američtí pravdoláskaři. Soudruh Sobotka - ČSSD bude jásat, jako kdyby v USA došlo k Vítěznému únoru. Klaus řekne něco pamětihodného: postaví obamismus proti homosexualismu a slíbí, že proti nim bude v důchodu neochvějně bojovat.
04. 01. 2012 | 12:28

Martina K napsal(a):

to Sladky: nejspis mate na mysli prvni volbu v roce 2000. Ta v 2004 byla celkem jasna.
BTW: Romney 2012 je Kerry 2004.
04. 01. 2012 | 12:29

SansLogique napsal(a):

To je drama, kdo bude kandidátem na pozici nejznámější světové marionety s rolničkama. Nebejt to pantomima, tak bych řval!
04. 01. 2012 | 12:34

Martina K napsal(a):

to ya basta: ano, duo Obama vs. Paul by bylo nepochybne zajimave, ale Paul po neuspechu v Iowe uz opravdu nema sanci
04. 01. 2012 | 12:37

Ládik!!! napsal(a):

O primárkách nejlépe píše p. Ota Ulč. http://www.otaulc.com/text/1749.htm
04. 01. 2012 | 12:39

simin napsal(a):

Pokud mě paměť neklame,a Perry je z Iowy,tak si tam vědci oddechli,zejména ruští emigranti.Iowa Ludwiga Boltzmanna 1905.Ale Perry možná není z Iowy.Takže neoddechli možná.
04. 01. 2012 | 12:41

voroshilov napsal(a):

Soleny:
Ne,nevzpominame,tak stari jeste nejsme:-)
A cim ze to zaostala zemedelska Iowa se stala lihni budoucich prezidentu?
No,a vazne...vitezem bude ten na koho vsadi a komu daji svuj PR medialni magnati a financni zraloky.
04. 01. 2012 | 12:45

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Doufám, že američtí voliči budou recipročně či ze zvořilosti řešit kandidáty na českého prezidenta.
04. 01. 2012 | 13:12

Realista napsal(a):

Chlape, chlape, když si zpětně vybavuju tvoje "analýzy", tak bych doporučil se raději nepouštět do "větších akcí". Ale no nic. V porovnání s "experty" na ekonomiku a finance, se jedná o neškodný případ.
04. 01. 2012 | 13:15

Ives napsal(a):

Maršále, Iowa a celý biblický pás je líheň rudých krků (zátylků), prostě lidé tam jsou cosi jako sůl země. Toto území produkuje bigotní katolíky s až krajně pravicovou orientací. V kombinaci s východním pobřežím (Mayflower atd), jižními státy a zamrzlou Aljaškou je to docela dobrá zásobárna talentů...
04. 01. 2012 | 13:16

Konrad napsal(a):

ya basta - Jak by mohl Paul porazit Obamu, kdyz nema ani duveru republikanskych volicu? A to na prezidenta kandiduje jiz po treti. Paul je vetsi silenec nez Bush, chtel by zrusit dan z prijmu u fyzickych osob, dovedete si predstavit, co by to znamenalo v techto tezkych dobach? Americani zas tak hloupi nejsou, libertarianstvi- ideologii kterou R. Paul prezentuje vesmes povazuji za utopii. Dalsi kapitolou je jeho vek, letos mu bude uz 77 let.
04. 01. 2012 | 13:25

Xavier napsal(a):

Pan Tomášek má věšteckou kouli a pořád ji odkrývá, ale může se o její pohled i spálit, jak to potkalo jistého zvědavého hobita.

Ron Paul není poražený, zaostal jen o dvě procenta za vedoucí dvojicí, přičemž Rick Santorum nejspíš nemá na další kampaň dost prostředků, jelikož zatím vedl kampaň jedině v Iowě. V Jižní Karolíně se kvůli tamnímu systému primárek bude rozhodovat jen mezi Romneyem a Paulem. Paul začíná dostávat veřejné vyjádření podpory od předních osobností evangelikálního světa. Vzhledem k množství lidí naštvaných na "establishment" je úspěch jeho kandidatury dost pravděpodobný. Ale panu Tomáškovi nestojí ani za jeden řádek. Prostě jen přebírá mentalitu oficiálních amerických sdělovacích prostředků.
04. 01. 2012 | 14:10

ya basta napsal(a):

Konrad
Nechte té věkové diskriminace. Abrahám zplodil Izáka v 99 letech.
Ron Paul dostal o dvě procenta míň, než oba "vítězní" kandidáti. Takže plichta.
Většina lidí si dobře uvědomuje, že jedna věc jsou principy, které proklamuje (mimochodem naprosto správné) a druhá věc je reálný postup, v kterém se vždy ukázal být pragmatikem.
A s těmi republikány, hm. Počtěte si občas na nějakých jiných blozích než Townhall.

PS.: Krátké řešení celého problému s bublinami, které se déle než dvacet let přesunují jednou do BCCI a S&L, pak dot.comu a Enronu, subprime hypoték a nakonec státních dluhopisů by bylo oddělení Forexu a obchodu s derivativy od finančních trhů a zdanění zisků z nich jako hazardu, dejme tomu 70%.
Peníze by se vrátily ke své práci, zprostředkování tvorby hodnot. Pár věcí by se přitom rozbilo a muselo se uklidit. A na chvíli by bylo nutné přijmout jakási opatření, které nás stejně neminou.
Ale byl by čistý stůl. Uvědomte si že jsme civilizací chorobných gamblerů.
04. 01. 2012 | 14:15

český maloměšťák napsal(a):

Rozhodnou opět média a peníze. Takže alespoň pro mě je debata celkem zbytečným mrháním časem.

Jeden postřeh - v agenturních záběrech jsem si všiml, že jak na podiích - tak v publiku nebyla ani jedna černošská (afroamerická) tvář.
Je to dáno demografií Iowy - anebo něčím jiným ?
(myslím si, že Public Opinion makeři toto ale v dalším průběhu republikánských primárek napraví....jistě už dostali od svých chlebodárců vyčiněno...)
04. 01. 2012 | 14:19

Cenzůra J. napsal(a):

Ano. NEVĚŘTE NAŠIM MÉDIÍM ! Vymývají nám mozky, jak za Husáka.
Tentokrát blekotají pořád o PRAVICOVÝCH kandidátech v amerických volbách. Přitom kdo tam byl, ten potvrzuje, jaký jsou to chudáci (proti demokratům, kteří jsou tradicí nejpočetnějších středních tříd v USA, tedy lidí, s nimiž přijde člověk nejčastěji do styku).
04. 01. 2012 | 14:27

Kanalnik napsal(a):

Ani slovo o kandidatovi se jmenem Ron Paul, ktery byl jen 4% za temi dvema politicky flexibilnimi (rozumej populistickymi) pany, co autor zminuje.

Ponekud omezeny pohled na probihajici republikanske klani v USA, osobne jsem z tohoto clanku velmi zklaman.

Ron Paul a jeho podporovatele mezi volici jeste republikanske primarky mohou poradne zamotat.

Santorum podle meho nazoru nema sanci, jedna se o kombinaci okolnosti, ktere jiz priste pro nej hrat nebudou.
04. 01. 2012 | 14:29

Stařeček napsal(a):

někde jsem dnes zaznamenal, že náš nanic senát se zhrozil toho, že by mohla být z příštích voleb prezidenta fraška. Mám dojem, že senát dostal strach, koho proti Okamurovi postavit. Jinak nechápu, proč by u nás nemohl být prezidentem slušný podnikatel Okomura, když nejmocnějším světovým prezidentem byl herec. To by byla katastrofa, kdyby nám prezidenta nemohli zvolit naši skvělí zákonodárci a jejich oponenti v senátu!
04. 01. 2012 | 14:42

český maloměšťák napsal(a):

Stařeček
Okamuru neznám. Jen jsem jej zahlídl párkrát v takovém pořadu o investování...působil na mě dojmem náfuky, co sežral veškerou moudrost světa.

Velmi jsem se zasmál, když tam rozcupoval podnikatelský záměr takových dvou mladých kluků - jaká by to byla chybná investice...no a po čase těm klukům ta firma jela jak víno - včetně expanze do zahraničí.

Pak jsem četl jeden článek, kde se v oblasti DPH dopustil fatální neznalosti.

Ale možná že nekrade či nevyužívá státních peněz....i to by vzhledem k současnosti bylo dostatečným argumentem - proč jej zvolit za prezidenta. Třeba za prezidenta " Klubu odložených samurajských děcek".

No - já bych rád viděl za prezidenta spíše takového člověka jako je pan Koukolík.
04. 01. 2012 | 14:49

Konrad napsal(a):

ya basta - Pamatuji se jak v minule prezidentske kampani, republikansky kandidat J. Mc Cain podrazdene reagoval na dotazy typu " nebojite se ze zemrete v prezidentskem kresle? " Proto na mitinky braval svou vice jak devadesatiletou matku, aby ukazal ze je u nich v rodine dlouhovekost.A to mu bylo v te dobe "teprve" 72 let! Ron Paul se zase nechava fotit na kole, ci pri sportovani, aby dokazal dobrou kondici.... Paul by podle vseho extremne snizil dane, tim by musel omezit vydaje, z toho duvodu by se zvysila kriminalita, nebylo by na duchody a na podpory v nezamestnanosti, zbytek nechci ani domyslet. Jelikoz ziji v USA, doufam ze me pohroma v podobe tohoto starce mine.
04. 01. 2012 | 14:56

Stařeček napsal(a):

český maloměšťák - nic proti Vašemu názoru, jenom mne rozesmálo, že by mohla být z volby prezidenta fraška, když si vzpomenu na poslední volbu prezidenta. Na tom ale nic nemění fakt, když si myslím, že senát nepostaví lepšího kandidáta než Okamura. Tak jsou politikové v senátu profláknutí a mají opravdu strach, že by náhodou nevyhrál nikdo z nich.
04. 01. 2012 | 15:04

Marouš napsal(a):

Vy tady diskutujete o PŘÍMÉ VOLBĚ prezidenta ČR ?
Tož tedy KOHÁK na Hrad ! Emeritní profesor Boston University za naší ČSSD !!!
04. 01. 2012 | 15:13

Stařeček napsal(a):

Marouš - omlovám se, že jsem se "ODKLONIL" od tématu.
04. 01. 2012 | 15:29

Martina K napsal(a):

to simin: Perry je z Texasu...
04. 01. 2012 | 15:40

Martina K napsal(a):

to Konrad: nevim, kolik vam je let, ja take ziju v US a kazdy rok mi social security posila vypis s poznamkou, ze az ja pujdu do duchodu, tak penize budou jen pro 2/3 duchodcu-pokud se nezmeni legislativa. Takze vas argument"nebude na duchody" je vice nez usmevny.
Zapomnel jste ovsem dodat, ze R. Paul nechce sahnout na duchody, ale predevsim na naklady na zbrojeni, coz je trnem v oku republikanskym volicum, ale i mnohym demokratum. Docela zajimave, protoze od r. 2008 se vsichni tvari ze zbrojeni ne.
04. 01. 2012 | 15:47

Martina K napsal(a):

To cesky malomestak:
"Jeden postřeh - v agenturních záběrech jsem si všiml, že jak na podiích - tak v publiku nebyla ani jedna černošská (afroamerická) tvář."

jen necele 3% obyvatel Iowy jsou cernosi. Ti navic voli vetsinou demokraty. Necham na vasem usudku, kolik jich bude volit proti cernemu presidentovi....
04. 01. 2012 | 16:09

zk napsal(a):

Ives:
Katolíci nepatří v USA mezi ty největší fundamentalisty, těmi jsou protestantští evangelikálové. Konkrétně v Iowě je ta nejkatoličtější část (severovýchod státu kolem města Dubuque) současně nejliberálnější. Iowa je většinou "swing state", republikánští kandidáti tam mají podobné šance jako demokratičtí, ale v roce 2008 ji Obama vyhrál o 9,53 procenta.
A východní pobřeží není konzervativní už vůbec.
04. 01. 2012 | 17:29

zk napsal(a):

Martina K:
Taky proč by volili republikány, že. To je jako chtít po slovenských Maďarech, aby volili Slotu.
04. 01. 2012 | 17:30

český maloměšťák napsal(a):

Martina K
Díky za štiplavý komentář. (kdy jsem také napsal " Je to dáno demografií Iowy - anebo něčím jiným ?"...takže jste taky mohla napsat - ano, pouze 3 % atd atd.)

Proč si nerýpnout, že ? Je to zadarmo....

Říká se tomu "hastroš" (z příspěvku vytrhneme jednu či dvě věty - tak, aby se z oponenta dal co nejsnadněji vyrobit hlupák).

Hezký den.
04. 01. 2012 | 17:47

Konrad napsal(a):

Martina K, Paul je proti statnim vydajum vseho druhu, a take v tom duchu hlasuje v kongresu. Je mi 42 let, a schvalne jsem se podival do posledniho vypisu ss, nic takoveho tam neni.
04. 01. 2012 | 18:04

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

pane autore,
je-li US politika Vaším hobby, dokázal byste mi vysvětlit, že prakticky všichni republikánští lídři mi připadají ve svých projevech tak nějak .... no nenacházím lepší slovo než mírně retardovaní? Jmenoval bych zvláště paní Palinovou, pana Bushe sr. i jr., ale i další by se našli, také TeaParty mi přijde dost slaboduché...
Přeci statisticky není možné, aby průměrné IQ demokratů bylo trojciferné a IQ republikánů dvojciferné? nebo jo? a proč? :-)

Pro některé zdejší kolegy opakuji předem: rozhodně se necítím levicově orientovaný :-), jen prostě popisuji své pocity, když mluví výšejmenovaní.
04. 01. 2012 | 18:22

ya basta napsal(a):

Konrad
Ron Paul vidí naprosto správně, že se role světového četníka USA těžce nevyplácí.
Zisky jsou horký vzduch nad servery finančnických firem, náklady jsou zatraceně tvrdé, konkrétní a často v lidském neštěstí a zmařených životech. Někde si u Reutera najděte fotku tatíčka Obamy s veteránkou na dvou pružinových protézách.
Kdyby ten Boeing 757 nebo co to bylo byl dokázal zbourat půlku Pentagonu místo oddělení kontroly účtů, bylo by dnes Amíkům hejsa jako za Johnsona.
U Rona P. se jen obávám, aby tak neskončil jako JFK hned po zvolení.
04. 01. 2012 | 18:36

Konrad napsal(a):

ya basta- Mam ponekud odlisny nazor, s tim svetovym cetnikem vsak souhlasim... Pokud se Paul stane prezidentem, nemusite se o nej obavat. Dnes jiz neni mozne odprasknout prezidenta takovym zpusobem jako pred 50-ti lety.
04. 01. 2012 | 18:44

Martina K napsal(a):

to Konrad: tak zrejme ty 2 roky delaji rozdil, ja to tam mam kazdy rok uz 5 let.
04. 01. 2012 | 19:01

Martina K napsal(a):

to cesky malomestak:
ve vasem prispevku jste se divil, ze nebylo videt zadneho cernocha, tak jsem vam to nasla. Predpokladala jsem, ze kdybyste si tu demografickou strukturu Iowy mohl/umel najit sam, takovy komentar byste nenapsal. Jestli jste si chtel "zadarmo rypnout" tak to pardon, to mi nedoslo. Hlupaka z vas delat jsem nemela v umyslu, nevidim k tomu nejmensi duvod, zejmena ne ve vasem pripade.
04. 01. 2012 | 19:12

ya basta napsal(a):

Konrad
Vzpomeňte si na Squeaky, která po všech zkušenostech, které Secret Service udělala (s různým nastupováním a sestupováním se stupátek) v klidu vytáhla bouchačku na Geralda Forda, jen si nakonec vzpomněla, že střílet nebude. A na Johna Hinckleyho Jr. Na všechny následující prezidenty byly pokusy. A člověk také může umřít v posteli po nějaké divné medicíně, jako G.W.Harding. Moc není zádná legrace.:)
Otázka prostě stojí, kdo, když ne Ron Paul a kdy, když ne teď.
04. 01. 2012 | 19:21

Martina K napsal(a):

jeste Kornadovi:
kouknete se sem:
http://www.ssa.gov/oact/TRSUM/index.html
jste letos posledni rocnik, na jehoz duchody bude. Takze co, "po nas potopa"? Pristi rok muzete byt klidne mezi nami, na jejichz duchody nebude...
04. 01. 2012 | 19:26

Konrad napsal(a):

Martina K- Podle platneho zakona, pokud si platite socialni pojisteni min. 10 let, duchod musite dostat. (Social Security - Retirement Benefits "Publication No. 05-10024")
04. 01. 2012 | 19:31

Xavier napsal(a):

Konrad:
K čemu vám bude důchod, když FED se stará o to, abyste si za dolar pořídil stále méně věcí?
04. 01. 2012 | 20:16

Konrad napsal(a):

Martina K. Po me potopa? To urcite ne, ja takhle neuvazuju. Proste jsem o tom nevedel, a nedozvedel jsem se o tom ani ve vasem odkazu-ten obsahuje Reaganem podepsany zakon z roku 1983, o stanoveni veku penzistu, take "summary of the annual report" z roku 99. Takze zakony ktere hovori o podminkach duchodu. Ovsem netvrdim ze nemate pravdu.
04. 01. 2012 | 20:51

Cestovatel napsal(a):

ya basta:

Ron Paul je směšný extrémista, který USA vžene do izolace, která se USA těžce vymstí. Zvláště pokud se ve světě budou rychle příbývat dio Podobným typem byl Chamberlain který také fanaticky věříl v appesenmet a že dohodou s Hitlerem přinese mír. Nakonec to vedlo k válce.
Ron Paul je ještě horší než Barak Obama. To raději Obamu než tohodle šílence
04. 01. 2012 | 22:28

Cestovatel napsal(a):

Xavier:

Že zaostává o 2% mu nepomuže pokud ani v jedno státě nevyhraje. Navíc v minulých primárkách (2008) nevyhrál ani v jedno státě proto to není vážný kandidát, který by mohl ohrozit Romneyho.
04. 01. 2012 | 22:32

český maloměšťák napsal(a):

Martina K.
Necítím potřebu něco(všechno) vyhledávat, navíc když vím, že zde diskutují lidé, kteří v USA žijí. Proto jsem položil tu otázku.
:))

Nicméně za mým tvrzením ohleddně špatné PO si stojím - špatně odvedená práce. I z těch 3 % měli někoho najít.
04. 01. 2012 | 22:35

zk napsal(a):

Cestovatel:
V co že to ten Chamberlain věřil?:)
04. 01. 2012 | 23:23

český maloměšťák napsal(a):

zk
V pisoár. :))

Dobrou.

P.S. V nasměrování Hitlera do střední a jihovýcodní Evropy. Protože válku - a vítězství Hitlera v Rusku...to bylo proti zájmům VB. Hitler chtěl rozdělení světa na americké zájmy (spoléhaje se na americký pacifismus), na německé zájmy (Lebensraum na východě...ehm - jaksi nevím nakolik by německý maloburžua či pruský sedlák chtěli hospodařit na Sibiři.. a na britské koloniální državy....Hitler byl magor a Chamberlain zase naivní tak, že je z něj dnes hlupák...)
04. 01. 2012 | 23:31

Konrad napsal(a):

Ron Paul je posedly touhou stat se prezidentem. Kdyz kandidoval poprve, bylo to jeste za libertariany, pote usoudil ze se jeho sance zvysi kdyz prestoupi k republikanum, i kdyz musel vedet ze libertarianske kridlo ma jen maly vliv. Je to populista, ve svem programu ma vsehochut, aby uspokojil vsechny strany. Tradicne to zkousi pres dane, vi ze mnoho americanu na to slysi. Patri mezi zakladatele Tea party movement, i kdyz se od jejich ideji v mnohem odlisuje...Prezidentem se pravdepodobne nestane, jeho priznivci vsak maji sanci v jeho synovi. Rand Paul zastava podobne nazory jako jeho otec, a nechal se uz slyset ze v budoucnosti by kandidaturu rad zkusil.
04. 01. 2012 | 23:46

Hurá napsal(a):

Romneyho může porazit jedině náš Konečný !
05. 01. 2012 | 00:44

Kanalnik napsal(a):

Konrad - hmmm, populistu si nepredstavuji pod clovekem, ktery zastava stale stejne nazory za poslednich 20-30 let a nemeni je podle situace; to asi mluvite o Romneym, ze?
05. 01. 2012 | 01:00

Martin Horsky napsal(a):

Pragmatik vyhral, solidni center druhy - pokud ted bude debata na Republikanske strane pokracovat mezi tema dvema, ma svobodny svet stale vyhlidky. Mitt Romney mozna nema muzikalove charisma jako president BHO, ale je jediny z kandidatu za obe strany co v zivote neco dokazal mimo politiku (a private investment neni pole pro slaba srdce a mekke mozky). Ron Paul zrejme udela co v r. 2008 - symbolicka kandidatura, pak to zabali bez podporeni viteze. Ne ze by nemel v nekterych bodech o americke ustave a ekonomii moji 100% podporu, ale je bohuzel pri nejlepsim naivni co se tyce zbytku sveta a ulohy co tam USA chte-nechte musi hrat. A jeho poznamky o 9/11 jsou pro cloveka jeho inteligence ostuda.
05. 01. 2012 | 03:49

Taoiseach napsal(a):

Pavel Tomášek napsal(a):

02. 10. 2011
"Příštím prezidentem USA bude Romney či Christie"

načež krátce potom Christie odstoupil. Řekl bych, že teď to odstoupení čeká toho mormona - :)))
05. 01. 2012 | 08:36

Xavier napsal(a):

Martin Horsky - jakou úlohu musí Spojené státy hrát ve zbytku světa chtě-nechtě a kdo je k tomu nutí?
05. 01. 2012 | 15:35

Slim napsal(a):

Tomášek je neuvěřitelný. Chce nám namluvit, že američtí voliči nedokážou pochopit, že extrémisté typu Ricka Santorum nebudou schopni porazit BO. Komu všemu už držel palce? přečtěte si jeho předchozí články.

Co bude asi psát za měsíc?

A mimochodem, všiměte si, že neví že Santorum je v češtině nesklonný
05. 01. 2012 | 15:50

Martin Horsky napsal(a):

Mili "debateri", diky za reakce, ale budem se bavit az se prestanete stydet podepsat.
06. 01. 2012 | 02:35

Meewayday napsal(a):

cs4 update flash adobe player http://xrqhaxp.hostingsociety.com/descargar-gratis-adobe-photoshop.html descargar gratis adobe photoshop
17. 02. 2012 | 09:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy