Změnu! Zařvala Iowa a plivla na Hillary

04. 01. 2008 | 10:34
Přečteno 11925 krát
Změna, či zkušenost? Tak američtí politologové po měsíce definovali hamletovskou otázku vystihující letošní souboj o Bílý dům, a to hlavně na straně demokratů, kteří jsou považováni za favority voleb.

Po prvním reálném testu, jímž byla ve čtvrtek stranická shromáždění v Iowě, známe odpověď. Amerika touží po změně, a je jí tak trochu jedno, zda má dotyčný dlouholeté zkušenosti z nejvyšších pater washingtonské politiky.

Je to odpověď velmi dílčí, odvolil zatím jen první z padesáti států americké Unie, navíc ten, který je, ať už jde o volební proceduru či složení obyvatel, tak trochu úchylka.

Co dává vzkazu z Iowy na váze, je jeho nečekaná jednoznačnost. Většina analytiků si ještě pár hodin před začátkem schůzí netroufala tipnout, kdo vyhraje. Tak těsné byly předvolební sondáže.

Výsledek je však nakonec naprosto jasný: Demokratický senátor z Illinois Barack Obama porazil své nejvážnější konkurenty skoro o deset procent. Bývalý republikánský guvernér Arkansasu Mike Huckabee svého hlavního rivala dokonce o víc než deset procent.

Jak Obama, tak Huckabee jsou ve svých stranách jednoznačně kandidáty změny. Změny zásadní, dramatické, ideologické, generační.

Kandidatura jednoho i druhého chytne navzdory obskurnosti stranických shromáždění v Iowě čerstvý vítr do plachet.

Jak silný bude, ukážou už příští týden primárky v New Hampshire.

Tento liberální stát má ve zvyku volit úplně jinak než Iowa (před osmi lety Iowa vybrala republikána Bushe, aby ho o týden později New Hampshire odmítl a vybral si jeho tehdejšího soupeře Johna McCaina) a může se tak stát, že příběh letošních prezidentských voleb se bude za pět dní vyprávět opět trochu jinak než dnes.

Jedno je však možné říci už teď: Jen vítězství v New Hampshire může zastavit pád dosavadní jasné favoritky Hillary Clintonové.

Bývalá první dáma vsadila svou kampaň na nostalgii po časech, kdy Americe vládl její muž, a svých zkušenostech, které posbírala, když mu seděla v Bílém domě po boku či předchozích šest let v Senátu.

Po Iowě se však zdá, že Spojené státy neprožívají nostalgii po zlatých časech prezidenta Billa, ale touží po zcela novém začátku.

Právě ten slibuje černý senátor z Illinois, který svou neokoukaností a mladickým příslibem ze všeho nejvíc připomíná J. F. Kennedyho, s jehož zvolením poslala Amerika do historie padesátá léta 20. století.

Volit Hillary znamená vracet se k trpce bojovaným bitvám let devadesátých. Rozumím Američanům, kteří tuto cestu zpět absolvovat nechtějí, a to navzdory tomu, že by je na ni svedla historicky vůbec první žena-prezidentka.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Kéž bychom si vzali z Američanů mustr a zvolili v únoru 2008 také změnu na prezidentském postu !
04. 01. 2008 | 11:09

sousedovic maly Mirek napsal(a):

Vazena redakce, proc jste zvolili tak pitomy a iracionalni titulek? - "Změnu! Bouchla do stolu Iowa a plivla na Hillary", to je snad tak dobre pro AHA!

Pan Tomasek se zrejme neobtezoval si zjistit, ze rada kandidatu /napr. Clintonova ci Giuliani/ se proste rozhodla venovat vice svych penez a energie do kampani v dulezitejsich statech jako jsou Kalifornie a podobne.

Chapu tento clanek jak projev velmi mizerne urovne zurnalistiky autora :-(
04. 01. 2008 | 11:16

mama napsal(a):

Malý Mirečku,
zvolili si to proto abychom jim na to reagovali. Jsou to velcí chytráci, takový byl i jeden sedlák u nás na vsi. Jednou ho hodili do rybníka a byl pokoj.
04. 01. 2008 | 11:25

Betty napsal(a):

Doporučuji tedy pana Tomáška hodit do nějakého rybníka, ale aby se tento nacházel kdesi v Americe tedy ještě lépe řečeno v USA.
A protože se nám to asi nepodaří - tak se domnívám, že si pan Tomášek spletl tak trochu zeměpisnou šířku a délku ... myslím si, že nás volby v USA zajímají tak asi jako tuleně zajímala přestavba.
04. 01. 2008 | 12:31

Andy napsal(a):

Betty: tak se domnívám, že si paní/slečna Betty spletla trochu článek, který chtěla číst, protože pokud jí nezajímají volby v USA nikdo jí nenutí tento článek otvírat ... a pokud se chce vyjadřovat k nějakému článku, měla by se vyjadřovat ke kvalitě jeho obsahu, ne k tomu, že byl vůbec napsán. Generalizovat a mluvit za "nás" všechny čtenáře je opravdu věc ošidná.
04. 01. 2008 | 12:58

Tupelo napsal(a):

@pan Tomasek: chci Vam podekovat za Vase komentare, myslim ze vysledek voleb se muze dotknout i CR (a to nejen v otazce radaru, kde zacina byt zrejme, ze se hraje o cas, nastesti to Polaci lonskou volbou pribrzdily).
Dosud nemam presne zodpovezenou otazku, kdo by vic symbolizoval zmenu, zda-li prvni prezidentka nebo prvni prezident cerne pleti. Vetsi symaptie ve me zatim vzbuzuje Obama. Jsem zvedav na pristi tyden.
04. 01. 2008 | 13:03

Mates napsal(a):

Betty: pokud Vás to nezajímá, tak to nečtěte

Pavel Tomášek: nic si z toho nedělejte a jen tak dál, Vaše články jsou zajímavé a čtivé
04. 01. 2008 | 13:12

tng napsal(a):

Na republikanske strane zadne rozhodovani mezi zmenou a zkusenosti nebylo, oba hlavni souperi jsou na tom podobne - guverneri. Republikani ve skutecnosti vybirali mezi nabozenskym a pro-business kandidatem.
04. 01. 2008 | 13:28

de napsal(a):

Pro Betty.Víte nedávno jsem nemohl zapnout rádio nebo telku,abych neslyšel o"volbách"v té Velké jediné nejlepší zemi.Takže madam/nebo pane/teď musíte zase Vy překousnout,že jsou volby v zemi,která pro nás momentálně dost znamená.Pro ty,kteří teď namítnou,že ne,se omlouvám.Ale neslyšel jsem o tom,že by nebyl zájem např.o zrušení víz.
04. 01. 2008 | 14:05

gaga napsal(a):

mě by zajímalo kdo znich přizná že si wtc zbourali sami za účelem vytvořit fiktivního nepřítele a dalšího zotročení nás lídí(oveček). Proto zavraždily buthovou že prozradila že bin ládi je od května 2001 mrtvý!!!!!!!! Video zde: http://www.youtube.com/watc...
Zde například jsou funkční plány jak si každý z vás může předělat auto aby jezdilo na vodu!!!!http://www.spiritofmaat.com... Jak dlouho si ještě necháte lhát milé ovečky
04. 01. 2008 | 15:45

Čochtan napsal(a):

gaga ty jsi ale ... !!! (vymazáno autocenzurou)
04. 01. 2008 | 16:28

fudoshin napsal(a):

pokud se autor na toto téma specializuje nevidím na tom o něm také psát nic špatného.navíc se domnívám, že to bylo i záměrem, pokud byl k psaní blogu vyzván.pokud to někoho nezajímá nemusí to číst.myslím si,že v dnešním světě, s pozicí usa v něm a zejména se současnou administrativou a politikou vměšování a zastrašování, vytváření nepřátel, usa ovlivňují atmosféru a vytváří napětí a rozhodně nejsem zastáncem jejich politiky.a myslím si, že to, kdo bude americkým prezidentem toto zásadně ovlivní.a změny se dotknou celého světa i nás.z tohoto důvodu mě osobně tato volba zajímá a již delší dobu s velkým očekáváním voleb si od srdce přeji zásadní změnu a odchod bushe.zajímá mě to dokonce víc než volba našeho loutkového prezidenta.takže už aby to bylo a věděli jsme na čem jsme.naděje umírá poslední...
04. 01. 2008 | 18:35

Al Jouda napsal(a):

To gaga : Větší pitomost se jen tak nevidí ! Auto má pohánět směs kyslík-vodík vyrobená elektrolysou, kde zdroj je alternátor auta (zvláštní akumulátor prý není třeba). Vyžaduje to však keramické ventily a keramický potah povrchu válců -to se doma velmi snadno udělá !:))))Na to může naletět jen prosťáček, který také věří, že WTC si Amíci zbourali sami.
04. 01. 2008 | 18:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem urážlivý příspěvěk z IP adresy 89.102.93.72, který byl v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
05. 01. 2008 | 13:13

Patrick napsal(a):

Pane Tomasek, prosim zkuste psat o ruske politice. je to snazsi, ruska oligarchomafie odpovida vasemu stylu uvazovani. Verim, ze vasi priznivci nebudou zklamani
05. 01. 2008 | 14:45

Clair - God Bless America napsal(a):

Zdravim Vas pane Tupelo v Novem roce a jsem velmi rada, ze pan Tomasek pise objektivne o soucasnych primarkach. Jak uvadite, tyto volby jsou nesmirne dulezite,budou se tykat cele globalni vesnice, nesmirne zmeny zahranicni politiky USA, konec nesmyslnym zakladnam,konec valkam, nastoupi diplomacie a vyjednavani. Barack predstavuje naprosto odlisne spektrum a nesmirnou nadeji v obrozovacim procesu, je to pokracovani JFK a jeho vize pro "Novou Ameriku". Nove zacatky, proto ma nesmirnou podporu. Stare struktury napojene na "special interest groups", lobyisticke spolky, ktere financuji Hillary Clintonovou dostaly lekci, ktere se se svymi spinavymi penezi nemohou dotknout. Jde naprosto o vsechno,jde o zachranu Ameriky samotne, tak jak si ji jeste vsichni pamatujeme. God Bless America and Barack Obama.
05. 01. 2008 | 19:22

jarda napsal(a):

Pane Tomasku, mluvil jste o vasich uvahach aspon s jednim Americanem? Ja ano a musim rict, ze sem slysel z jeho ust uplne neco jineho. Stat Iowa je jeden z 'nejburanstejsich' statu v USA a pan Barack Obama je udajne tak neutralni clovek, ktery nez aby si to u nekoho rozhazel, tak kejva kazdymu na vsechno. Takze jeho vyhlidky na vytezstvi nejsou nijak velky.
05. 01. 2008 | 20:14

vlk napsal(a):

Pane Tomášku, nenechte se odradit a piště dál. Máte sice jednodruhové, leč dlouhé a důležité téma.

Osobně si neumím představit že by se americkým prsidentem stal Afroameričan. Ne proto , že jsme rasista, ale nevěřím, že to je v současnosti možné a stejně tak nevěřím, že Amerika bude mít za presidenta ženu. Demokraté, po Bushově dvojnásobné volbě mají daleko lepší startovací pozici, ale podcenili podle mne konzervativnost většiny voličů a jsou schopni netradičním kandidátem ten náskok promarnit nechat republikána v Bílém domě. Takový Kerry neboAl Gore by tentokrát vyhráli s prstem v nose....
05. 01. 2008 | 20:21

tng napsal(a):

vlk: proc tedy v primarkach zemedelske a bile Iowy slo rekordni mnozstvi lidi dat hlas prave cernochovi a zene ? Rasisti rakl bych stejne demokraty nevoli, takze na jejich rasismu by nemelo zalezet.
05. 01. 2008 | 21:34

Tupelo napsal(a):

@Clair: souhlasim, nevim jen jestli vse pujde jak po dratkach i pokud zvitezi Obama, ale mela by to byt asi vetsi zmena nez Clintnova - u te zacinam mit dojem nejakeho kalkulu a mozne ne tak vyrazneho odpoutani se. I kdyz, muze to byt soucast taktiky, jak ziskavat co nejsirsi spektrum volicu. Zalezi na stupni nespokojenosti v USA, to nedokazi odsud posoudit. Preji Vam vse nejlepsi v roce 2008!

@vlk: zdravim Vas, souhlasim Gore ci Kerry by byla tutovka. Gora jsem 'nabizel' do teamu Clintnove :) uz nekdy v pozdnim lete, ale vladnou tam nejake osobni animozity. Tihle dva by to ale zvladli i samy, proc do toho nejdou? A co se tyce sanci cernocha/zeny? Muj nazor je ze jednou by se to stejne zlomilo a letos je nalada na zmenu nejspis obzvlast velika.
06. 01. 2008 | 00:58

Mitt Romney napsal(a):

Je uplne jedno jestli vyhraje republikan nebo demokrat, politika se nezmeni-proces globalizace se musi dokoncit za kazdou cenu.Prezidenta v USA sice volej lidi, ale kandidati sou davno dopredu predvybrany a sponzorovany korporativnim zajmem. Je uplne jedno jestli vyhraje Obama nebo Hilary, valka bude pokracovat. Lidi by si meli pokladat spravny otazky, jako napriklad co je globalizace, kdo a proc to vymyslel a naplanoval a co je konecnym cilem, jenom blazen by si myslel, ze to se jen lidi celyho sveta domluvili, ze budou zit vsichni pohromade pod jednou svetovou vladou mit jednu menu,jeden zakon a jednu viru.
06. 01. 2008 | 11:28

Frank napsal(a):

Tak toho černého kandidáta, který slibuje změny, bude třeba zastřelit. Ale jedině demokraticky. Koho zajímá, co si přeje normální Američan. Důležité je, co si přejí zelené mozky, tajné služby a mocná zbrojařská mafie. Položil si někdo otázku, co by dělali amíci, kdyby ve většině světa zavládl mír a spolupráce? Co by dělali s tolika vojáky a techniky, které mají téměř po celém světě? Jim vlastně z ekonomického hlediska nic jiného ani nezbývá.
06. 01. 2008 | 11:55

honey napsal(a):

Jasne, ze vyhraje Obama - je totiz sexy! :)
06. 01. 2008 | 12:26

007 napsal(a):

Uplne nejlepsi by bylo kdyby to v ty Americe vyhral Klaus, ten vi uplne vsechno a nejlip ze vsech, divim se ze si toho ty Amici este nevsimli a hlavne ho lidi desne milujou pac to rikaj na nove a nova nikdy nelze
06. 01. 2008 | 14:13

dej2 napsal(a):

To Frank.Důležitější je položit si otázku,co by bylo,kdyby Amíci neměli po celém světě tento potenciál?Kdo by nám korzoval po Václaváku?Ženy v burkách nebo v beranicích ze sobolích kožešin?Obojí je dost reálná a tristní představa.Takže si myslím,že i když americká verze demokracie není zdaleka ideální,přesto je pro naše končiny nejpřijatelnější.Kecy o válečnické politice jsou plácání do vody.V angažovanosti v lokálních válkách si Rusové s Am.vůbec nezadají.Tam kde nebyli přímo,tak aspoň co se týče dodávek zbraní,se nemusí Rusové před Am.vůbec stydět.
06. 01. 2008 | 16:25

haha napsal(a):

ženy v burkách tu asi jednou budou. ale ne USS POTENCIÁLU NAVZDORY, ALE DÍKY NĚMU.

Saudská Arábie posílá wahhábistické kazatele do celého světa, podporuje stabu mešit a ideové propírání mozků rekrutů v západních zemích. Většina teroristů pochází přímo ze SA, nebo byla v kontaktu s jejími kazateli. Přesto ji USSA vyzbrojují, toto chování jí tolerují. To samé Nigérie. V obou a dalších zemích útlak menšin a žen nechává USSA chladnými. Spolupracují s Malaisií, přes tamní státní znevýhodňování nemuslimů. Vyzbrojují Pákistán, přes jeho fundamentalistické podhoubí, drží tam u moci vojenskou chuntu. Většina USS pomoci jde na zbrojení a následné války proti Indii. USSA jsou tedy motorem tamního konfliktu. Podporují Turecko ve vraždění Kurdů a etnických čistkách Kurdistánu a okupaci etnicky vyčištěné poloviny Kypru. Vyzbrojují je. Turecko je islámské, průběžně vraždí zbývající hrstku křesťanů, nedošlo tam k sebereflexi za miliony odvlečených křes´tanských otroků z Evropy, za vpády, za holocaust Arménů, Řeků a Syřanů. Naopak, mají v kolektivní paměti zapsáno, že holocaust je efektivní řešení...
Podporují 2 miliardami gratis Egypt, přes jeho otřesný stav lidských práv, původního koptského obyvatelstva zvláště.
Na Balkáně z krátkodobých geopolitických důvodů podporovaly muslimy, včetně Al Kaidy, kterou samy stvořily jako bojový nástroj pro střední Asii. Vytvořily solidní islámské předmostí v Evropě, s tisíci islámských teroristů v záloze (dostali tamní občanství). V zájmu šíření islámu na Balkáně porušily chartu OSN, mezinárodní právo. Chystají tam nový Mnichov. Podobně USS vyslanec v Berlíně, obdivovatel fašismu a Hitlera, Wilson, dělal v 38mém se souhlasem USS vlády nátlak na ČSR, aby odstoupila kus území Německu - což se málo ví... Vpadly do Iráku, jež se zdál být snadná kořist, pod smyšlenými záminkami, kvůli ropě. Chtěly pod týmiž smyšlenými záminkami útočit na Irán. A to je jen pár věcí...

S saudskými šejky i rodinou Ládínů spolupracují jejich firmy. Bush se s Ládíny při setkání líbá a objímá - vlastní akcie jeho firmy. Až 14% USS ekonomiky je vlastněno Saudy.

S tím islámem je to reálná představa. Díky destruktivní politice USSA. Že pan důchodce žije v době svého mládí a nevšiml si, že doba se změnila, že SSSR už neexistuje, komunismus je mrtev a dnes vojensky napadá jiné státy pod smyšlenými záminkami za účelem kořisti - geopolitické, nebo surovinové - pouze jedna země, na věci nic nemění. Tato země už vsadila všude po světě na muslimy. Ti v destabilizovaných zemích převezmou moc.
06. 01. 2008 | 19:31

Kamil napsal(a):

Jako fanousek republikanu, bych byl radsi, kdyby vyhral Obama
Cernossky prezident to teda nevim jestli to amici skousnou
Mozna ve filmu,ale dopravdy ..
07. 01. 2008 | 13:20

Josef napsal(a):

Volby USA?
Fraška kde hrají prim prachy!
07. 01. 2008 | 13:24

Vladimir Stepanik napsal(a):

Pane Tomasku,

Evidentne toho o primarkach v statech mnoho nevite, proto piste radeji to o cem vite daleko vic. Tohle vyzni pro residenta statu jako blaboleni desetileteho decka .
ma ucta.
07. 01. 2008 | 14:49

VK-Can. napsal(a):

Vazeny pane Tomasek.
Radovi Americane jsou stale stejni. Aspon vetsina z nich. Rozhodne nemaji zajem o vladu ci dokonce okupaci jinych zemi a nadavky, ktere zde casto ctu na jejich adresu ukazuji na neznicitelny dav profesionalnich "hospodskych nadavačů". Napred na Rusaky, ted na Amiky. Tento fakt by nebyl nic prekvapujiciho. Co je prekvapujici je pomerne vysoke procento techto "pivnich politiku".

Zpet k volbam v USA. Co se tam vlastne deje? Povalecny vyvoj vynesl USA na podstavec vojenske a ekonomicke superiority. Ovsem v poslednich 6 letech se ten podstavec poradne zatrasl a mnoho Americanu z neho spadlo a poradne si natlouklo nos! A divi se, co se vlastne stalo a kdo je vinen !
A to je podstata, ktera rozdeluje Americany do nekolika skupin.
Skupina:
A. 30% sklanich straniku, kteri nepripusti, ze jim vladne neschopny diletant a jsou pripraveni zvolit dalsiho, ktereho jim strana naserviruje.

B. 30% lidi, kteri vidi tu katastrofu, kterou soucasny diletant zpusobil a budou volit kohokoliv, kdo rekne nahlas, ze v Bilem Dome je .... (doplnte sami).

C. 40% kteri si drzi rozbity nos a hledaji koho volit, ktery by jim na ten rozbity nos mohl dat naplast a pomohl uklidit to svinstvo, ktere ten soucasny Bulik nadelal.

Predpovidat kdo bude zvolen pristim presidentem USA v soucasne dobe lze pomoci skleněné koule, vykladem karet, věštbou ci proroctvim astroložky, ale rozhodne ne logickou dedukci! Proc?
Existuji totiz stale jeste mocne skupiny, ktere zatim stoji v pozadi a v tichosti se snazi prosadit sveho "kone".
Az dojde ke konecnemu klani, pak bude americky volic zavalen lavinou mozkovych vyplachu.
Tam se teprve ukaze zda jsou USA schopni zustat tou bastou demokracie jakou byly.
Verim a doufam ze ano!
07. 01. 2008 | 15:30

dej2 napsal(a):

Haha.A teď bych prosil podrobný elaborát toho,co spískali Rusové od roku 1917.PS.Kéž bych byl důchodce a vegetil si.Možná bych se vyprdl i na debaty s takovými"odborníky".Ale k věci.Teď prosím hodnocení ruské politiky,a začít můžete třeba v Katyni...
07. 01. 2008 | 19:04

dej2 napsal(a):

Malý dodatek.Zkratku USS nepoužívat,jedná se o loďstvo Spojených států/pro ty tvrdší:marína.
07. 01. 2008 | 19:07

honzík napsal(a):

Iowa plivla... Není to už vážně na doktora?
08. 01. 2008 | 14:06

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrý den haha
V části toho, co píšete máte naprostou pravdu, zvláště pokud jde o Balkán
Zapomínáte ale na roli šíitů, Írán byl věrným spojencem Třetí říše. Mein Kampf v perštině je jednou z nejprodávanějších knih v Iránu, holocaust je dodnes oficiálně veleben.Kořeny současného terorismu najdete spíše v šíitském mysticismu, který od vraždy Imáma Aliho vyžaduje stát se šáhádem. Palestina, Libanon, částečně Syrie je dnes v režii Iránců.
Přirozeně na násilném šíření islámu a velebení mučedníků se shodnou obě větve islámu.
Problém je v tom, že ne vše jde na účet USA, jak uvádíte. Současné Kosovo i Bosna, jsou ryze v režii EU.Měli bychom si zamést před svým prahem. Tak jednoduché to není.
08. 01. 2008 | 18:51

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrý den pane VK
z kanadského pohledu, tedy téměř vnitřního amerického pohledu, velmi dobrý příspěvek. Jako vždy.
Z pohledu mého, tedy české řepy nevidím mezi kandidáty žádnou silnou osobnost. Nebo se mýlím?
08. 01. 2008 | 18:56

VK-Can. napsal(a):

Pro Pepu Repu.
Zdravim pane Pepa.
Dekuji za hodnoceni. Vas pohled ceske repy je dobre zaostren. Skutecne silna osobnost na to, co by bylo treba udelat ZATIM na kandidatskem nebi neni. Obama ma momentum, dobre umysly a je charismaticka osoba. Kolik by tech dobrych umyslu byl schopen uskutecnit je velky otaznik. Mnoho lidi by mu fandilo a ja mezi nimi, ale ziji zde prilis dlouho, abych se nechal unest jen dobrymi umysly. Je mozne, ze se mu podari ziskat nejaka silna jmena na svoji stranu, potom by to bylo nadejne. Bohuzel zatim za sebou to nutne zazemi nema. Republikani by meli mozna par schopnych lidi, ale zatim se zda, ze Neokoni se svymi mesci plne zlataku je maji pod palcem. Jediny koho nemaji Neokoni pod palcem je Ron Paul, ale slysel jsem ho vcera pri debate s volici - dobrak od kosti, venkovsky doktor, ale presidentsky material? Ani náznak!!
Ovsem co je mozne, ze se vari "pod poklickou" TRETI kandidat !! Pokud vim, tak se tam zacinaji koncentrovat docela silna jmena a to by bylo jine kafe!! Ovsem je to zatim jen spekulace!
08. 01. 2008 | 22:39

sigi napsal(a):

pan Tomášek nejdřív zvažoval výraz "flusla", pak ale usoudil, že čtenářstvo je jemnocitné, a použil eufemismus. Ale evidentně s velkým potěšením
08. 01. 2008 | 23:18

KI napsal(a):

Hnus cist tohle svinstvo. Primarky jsou "vytvoreny", je to SCAM, LEZ, NEPRAVDA!!!! Volby jsou ovlivneny elitou, nasadi si cislka jake chcou a nikdo nema moznost to kontrolovat. Je to uplne zbytecne se tady s vami ovcemi dohadovat, ti kteri vi a znaji, vi. RON PAUL 2008!
09. 01. 2008 | 12:01

Poptropica napsal(a):

thanks very much
14. 02. 2010 | 23:49

raudensah napsal(a):

i like it,,, thanks you very much
25. 02. 2010 | 23:55

odchudzanie napsal(a):

I see a lot awsome quality posts here
<a href=http://odchudzanieskuteczne.blogspot.com>tabletki na odchudzanie</a>
02. 04. 2011 | 15:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy