Clintonová prohrála, protože neuměla počítat

04. 06. 2008 | 00:05
Přečteno 18044 krát
Prohra Hillary Clintonové v souboji demokratů o prezidentskou nominaci, považovaná ještě na přelomu roku za něco nemyslitelného, má řadu příčin a o některých z nich byla již na tomto blogu řeč (například o tom, že postavit kampaň v roce, kdy drtivá většina Ameriky touží po změně, na vyzdvihování vlastní zkušenosti, byl idiotský nápad par excellence).

Bývalá první dáma však může na křeslo v Oválné pracovně Bílého domu zapomenout především proto, že ona sama, potažmo její volební tým neumějí počítat.

Rozhodující volitelské hlasy se v demokratických primárkách už přes dvě desítky let rozdělují podle poměrného volebního klíče (rozuměj: dostaneš přibližně tolik volitelů, kolik hlasů ti bylo ve srovnání se soupeřem odevzdáno u volebních uren).

Pro Spojené státy je to princip velmi nezvyklý, naprostá většina voleb, včetně těch prezidentských, se rozhoduje pomocí většinového modelu vítěz bere vše (neboli: bez ohledu na to, kolik hlasů jsi získal, jseš-li tím, kdo jich nasbíral nejvíc, dostaneš všechny hlasy volitelů).

Tento fakt ale může stěží omluvit opravdu až směšně působící neschopnost Clintonové a jejích lidí zvládnout ty nejzákladnější počty.

Volební strategie Clintonové byla od počátku založená na tom, že se jí podaří vyhrát v nejlidnatějších státech disponujících nejvíce hlasy volitelů. Díky tomu měla mít nejpozději po takzvaném superúterý 5. února, kdy volily největší státy jako Kalifornie, prezidentskou nominaci v kapse.

Šéfstratég jejího týmu, člověk, který měl svůj post opustit daleko dřív než v dubnu, se ještě na začátku roku nechal slyšet, že po superúterku nebude skutečně co řešit, neboť Hillary vyhraje kalifornské primárky a připíše si všech 370 volitelských hlasů tam rozdělovaných.

Problém? Hillary by je mohla získat pouze v případě, kdyby v Kalifornii dosáhla výsledku srovnatelného se ziskem společné kandidátky Národní fronty v socialistickém Československu.

Kalifornie, stejně jako ostatní státy, rozděluje v demokratických primárkách hlasy proporčně. Jak fatální důsledky pro osud Clintonové to mělo, prokáže drobný experiment.

Kdyby pouze tři státy – Kalifornie, Texas a Ohio – rozdělily volitelské hlasy podle většinového principu (ve všech třech vyhrála newyorská senátorka), Clintonová by dnes měla před Obamou náskok čtyř set hlasů a už dávno plánovala finálový souboj o Bílý dům s Johnem McCainem.

S vírou, že k triumfu bude Clintonové stačit vítězství v primárkách ve velkých státech, úzce souvisí to, jak neskutečně její volební štáb podcenil menší státy, které vybírají stranického kandidáta na volebních shromážděních, tzv. caucusech.

Byla to právě série vítězství v těchto soubojích, která Obamovi přihrála náskok zhruba stopadesáti delegátských hlasů, který se už Clintonové do konce nepodařilo smazat.

Jak tento náskok sbíraný po volebních shromážděních menších států vznikl? Stačí uvést dva příklady.

Clintonová vyhrála primárky v New Jersey nad Obamou s drtivým náskokem 110 tisíc hlasů (při účasti více než milionu lidí). Díky tomu v tomto státě získala 59 delegátských hlasů ve srovnání se 48 pro Obamu, tedy o 11 více.

V Idaho, kde se konala volební shromáždění, vyhrál Obama nad Clintonovou rozdílem 13 tisíc hlasů (při celkové účasti 21 tisíc voličů), za to získal 15 delegátů oproti třem pro Clintonovou, tedy rozdíl 12 delegátských hlasů v jeho prospěch.

Více než stotisícový triumf v primárkách v lidnatém New Jersey vynesl Clintonové méně než Obamovi volební shromáždění v malém Idahu, jichž se zúčastnila pouhá padesátina lidí ve srovnání s New Jersey.

Hillary Clintonová získala v celoamerickém měřítku v primárkách minimálně tolik hlasů co Obama (započítají-li se hlasy ze sporných voleb na Floridě a v Michiganu, v tomto součtu ho poráží). Je jí to ale přesto málo platné. Přitom stačilo získané hlasy šikovnou volební strategií jen trochu geograficky „přerozdělit“ a mohla se ze stranické nominace radovat ona.

Jenže zaslouží si prezidentskou kandidaturu někdo, kdo prokázal, že neumí do pěti počítat?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

alena-m napsal(a):

Osobne by jsem Hillary videla jako prezidentku rada , ale bohuzel prohrala a to ve vyrovnanem souboji.Dokazala se prosadit sama a pritom podporit chod veci verejnych!
04. 06. 2008 | 00:56

Stan napsal(a):

Autor: To, co píšete jsou naprosté nesmysly. Hillary v primárkách sbírala hlasy republikánských voličů, kteří jí to nasypali v domění, že bude pro McCaina snadnějším soupeřem. Přes všechnu mediální podporu a podrazy zaslouženě prohrála, a já jenom doufám, že nebude vicepresidentkou. To by byl totiž Obama v daleko větším ohrožení života, než je teď. A zkuste se taky podívat na to, jak jsou na tom jednotliví kandidáti se získanými penězi. Clintonová je plaite a McCain těsně před bankrotem. Obamovi se hrnou peníze od drobných dárců ze všech stran.
04. 06. 2008 | 05:31

Ládik napsal(a):

Hodně se tady proklepává nějaký Barák Oběma, ale na našeho Rudolfa Baráka si raději nikdo nevzpomíná. Že dostal 15 let a v 68 ho pustili.
04. 06. 2008 | 06:11

skeptický napsal(a):

Nepoučila se z historie socialistického Československa,dobře jí tak.
Pan Stan má velkou pravdu ohledně Obamovy životnosti,zvláště ,když jí bude mít jako vicepresidentku.
To by si hřál ňada za hadry.
04. 06. 2008 | 06:27

badatel napsal(a):

to autor,
Clintonová možná prohrála proto, že těch chudých a změnu očekávajících Američanů jaksi přibývá. Obama je pro ně nadějí - jako i pro levě-střední trend ve světě.
04. 06. 2008 | 07:46

Al Jouda napsal(a):

Divím se Obamovi, že do toho jde. Jeho život v roli prezidenta bude ohrožen i bez Clintonové v zádech. Podnikne totiž něco podobného jako Kennedy a také tak skončí. Pro Ameriku se hodí jako preziden jedině McCain.
04. 06. 2008 | 09:41

klára Veselá Samková napsal(a):

Jsem velmi ráda, že se paní Clintonová nebude ucházet o post prezidentky USA, a to z velmi ženských (proto možná alespoň pro mužskou část veřejnosti nepochopitelných) důvodů. Její postoj ve věci okázalé, sprosté a imbecilní nevěry jejího muže s Monikou Lewinskou totiž ukázal, že je ochotna "skousnout" prakticky cokoliv, jen o aby si zachovala tak zvaně tvář, aby nedošlo ke skandálu, aby nebyly ohroženy "globální zájmy". Jaké "globální zájmy" - nová kandidatur p. Clintona a jeho postavení jako prezidenta a její vlastní budoucí politická kariéra?? Co dalšího by byla bývala ochotná a schopná "skousnout" tak zvaně pro "dobro věci", pakliže by měla v ruce moc?? jaké nemorálnosti, osobní drobné podrazečky, lži, vytáčky.... vým postojem v "Monikagate" prokázala, že sebou nechá vorat jak panu manželovi libo. Pochybuji, že by tomu při realizaci jejího prezidentského úřadu bylo jinak.... Klára Veselá Samková, rovněž právnička jako paní Clintovná, takže většiny právních konsekvencí z eventuálního profackání manžela si vědomá....
04. 06. 2008 | 11:27

tng napsal(a):

Badatel: chudi voli spis Clintonovou, Obamu vzdelani a cernosi.

Autor: Clitonova nevyhrava ani v popular vote, zapocitani Michiganu kde Obama nebyl ani na kandidatce je naprosto nefer. Michigan by za svuj "souboj" Clinton-Gravel-Kucinich spravne nemel dostat zadne delegaty, jenze to by asi prilis nastvalo tamni volice ... Stejne tak nevim proc se primarky konaji v Puerto Ricu, ktere nema hlasovaci pravo v GE.
04. 06. 2008 | 12:25

Fraser napsal(a):

Stan: McInsain ve skutecnosti uz zkrachoval, resp. prekrocil limit pro svoji kampan. Ale kdo by se zatezoval detaily jako dodrzovani zakonu, ze? Holt nekteri jsou si rovnejsi...

Jen mala ukazka toho, jaky je McCain vul a pokrytec: http://www.youtube.com/watc...
04. 06. 2008 | 12:42

Stan napsal(a):

Neoconům teď už zbývají jen dvě možnosti:
1. Kulka Obamovi doprostřed čela (jak americké!)
2. Zfalšovat volby (už se jim to jednou povedlo)
04. 06. 2008 | 13:13

wiki napsal(a):

Stan: Pokud mohu soudit ze států, kde vyhrála Clinton, a kde Obama, tak je to přesně naopak: Obama sbíral voliče v dlouhodobě "červených"=republikánských státech, a Clinton naopak ve státech tradičně "modrých"= demokratických, případně v "battleground" státech typu Florida, Michigan, Pennsylvania, ...

A pokud zůstanou tradiční voliči demokratů "naštvaní" pro-intelektuálně a prioritně na mladé zaměřenou kampaní Obamy, tak ta Vaše "kulka" ani nebude zapotřebí, Obama se znemožní sám

http://en.wikipedia.org/wik...
04. 06. 2008 | 14:09

Stan napsal(a):

wiki: Podivejte se na http://edition.cnn.com/POLI... kolik lidí hlasovalo v primárkách pro republikány a kolik pro demokraty v jednotlivých státech. A jak se ten poměr stupňoval od okamžiku, kdy bylo jasné, že u republikánů vyhraje McCain. A já nevylučuji ani podvody, protože je nepochopitelné, že ve státech, kde byly caucusy a primárky zároveň, tak v caucusech vyhrál zpravidla Obama a v primárkách Clintonová.
04. 06. 2008 | 14:21

Dana napsal(a):

K paní Samkové: neřekla bych, že nevěra p. Clintona byla okázalá ... naopak zatloukal jak mohl ... kdyby se můj muž spustil se sekretářkou, sice by měl doma dusno, ale na veřejnosti bych také mlčela. Každá žena neřeší takovou věc dle Vašeho návrhu tj profackováním muže na veřejnosti a pokud možno ještě před novináři.
04. 06. 2008 | 15:54

Realtoltek napsal(a):

Pane Tomasek opet placate nesmysly. Do peti neumite napocitat vy.Hillari sla do kytek protoze je to arogantni namyslena slepice.
04. 06. 2008 | 16:06

pepr napsal(a):

No, všichni se jen můžeme radovat a Američané zvláště, že ať už to vyhraje Obama nebo McCain, pořád to bude oproti Bushovi a spol. neuvěřitelné zlepšení... Mám Ameriku rád, ale to že takové pako byli schopni zvolit hned dvakrát, to mě na nich rmoutí...
04. 06. 2008 | 16:35

danny66 napsal(a):

to Realtoltek, tak ty jsi dobry primitiv, nechces delat politickeho komentatora pro novinky.cz, urcite by te brali s tvymi objektivnim a trefnym nazorem....
04. 06. 2008 | 16:44

Karel Mueller napsal(a):

Klárá Veselá-Samková:
Milá paní Kláro,
po přečtení Vašeho příspěvku na mě přišla chvíle tristní, nesmírně tristní. Dala jste integrální odpověď na otázku, proč má západ před sebou 20-30 let a Asie či Islám se nás mohou zeptat, jestli to vzdáme hned, nebo si chceme na něco hrát.
Monika byla pro USA největší tragedií, protože shořela úcta a vážnost postu prezidenta USA (Bush svými vystoupeními tomu asi dal korunu). Protože ve většině států světa je hlava státu polobůh a nějaká stážistka by umřela pýchou, kdyby se na ni jen podívala. A tedy měli všichni černé na bílém, že toho Boha z Bílého domu může snadno zlikvidovat jedna mladá tlustoprdka. Poslední pikolík v těch patriarchálních státech se rozchechtal a nebyl k utišení.
Moudro říká, že pro ženu je dítě a rodina to, co pro muže vlast a národ. Budeme stát proti patriarchálním státům, kde prioritou jsou ony vlast a národ ... Budete (ženy jako Vy) dříve či později v čele západu, pro politiku globalismu jsou ženy vhodnější právě proto, že tyto pojmy z důvodu jejich biologické podstaty pro ně nejsou prioritní ...
Kdyby Clintonová byla persona hodná státnické funkce, tak by nehla brvou a okamžitě za manželem stála, směšná ptákovina není důvod na zesměšnění USA. Právě tak by to nikdo ze skutečných státníků v USA nemohl hrát, byť by Clintona sebevíc nesnášel.
Zájem státu je přednější než případné animozity. Samozřejmě mezi státníky, nikoliv klauny.
04. 06. 2008 | 18:32

Realista napsal(a):

Pane Tomášku, vy jste pěknej chytrolín, nechtěl jste jít dělat Clintonové poradce sám? Po bitvě každý generálem.
04. 06. 2008 | 22:04

kočičák napsal(a):

k peprovi
Nemusíte se divit Američanům,že si zvolí takové pako,jako je Bush. Podívejte se do našich luhů.
Paroubek slíbí cokoliv .kdo to zaplatí-to je jedno. dětem pastelky, bezptané zdravotnictví,porodné, 3 mil důchodců vělké zvýšení příjmů, bezplatné škoství apod. Bývalý prezident lék.komory, který si nahrabal od farmaceutických firem na své účty/ včetně své konkubíny/,tak ten,ja zpívá Kryl-vrah o morálce káže. A lid ho bude volit. J¨sou to naši lidoví zachránci,oni to s námi myslí dobře.Ano,myslí na naše peníze do své kapsy.Češi se dívají pejorativně na Amíky,že jsou nevzdělanci a tak. U nás to zas tak o mnoho lepší není.Nedělejme si iluze.
04. 06. 2008 | 22:46

Zacheus napsal(a):

To Klara Veselá. Jistě je to zajímavý a zejména z ženského pohledu zcela pochopitelný pohled na paní Hillary... ale na druhé straně, jaké asi tak měla možnosti reakce na chování svého nechutného kance Billa:
Dovolím si pár verzí nastínit: a) odprásknout Billa v Oválné pracovně Bílého domu b) odprásknout Moniku tamtéž c) vzít dceru a utéci do Nebrasky a tam v neznámé vesnici dožít, d) nakopat Billa do zadnice - l) morálně 2) fakticky e) udělat Billovi totéž - jistě by se nějaký vrátný z Bílého domu také zmátořil...

Já bych osobně v tomto směru Hillary její postoj zase tak nevyčítal. Pokud je mně známo, zvolila variantu d-l)- alespoň v době, kdy se o avantýrách Billa dozvěděla. Nemám sice iluze o obou, ale přece jenom, existuje ještě jedna možnost řešení takové situace, sice absurdní a těžko rozumově pochopitelná, a to je prostě - odpuštění.

S pozdravem a přáním všeho dobrého Zacheus.
04. 06. 2008 | 23:30

jj napsal(a):

Stan: Vas prekvapuje, ze byl pocet hlasujicich v demokratickych primarkach daleko vetsi nez v tech republikanskych, kdyz uz bylo jasne, ze McCain vyhraje, zatimco souboj Obama/Clinton byl vyrovnany? A proc by republikani chodili hlasovat, kdyz uz je rozhodnuto? Naopak, demokrati chodili cim dal vice, protoze pri vyrovnanem prubehu hlasy ziskavaly na vaze.

Samozrejme, ze je mozne, ze republikani nejake strategicke hlasy prihrali, ale na ten hlavni duvod by prislo i male dite.
05. 06. 2008 | 06:52

klarasamkova napsal(a):

Milý Zacheusi,
idea odpuštění mi jako praktikujícímu křesťanovi není cizí. :-) Aby však mohl jeden člověk druhému odpustit, musí jej o to ten druhý poprosit. Skutečně jsem nezaznamenala, že by tak Billík učinil vůči svojí ženě. Pokud vím, tak odprošoval pouze národ, že mu lhal... K odpuštění také patří druhá část -totiž pokání.... viděl jste někdy nějaké??
Jsem si velmi dobře vědoma omezeného portfolia možných reakcí - vyjmenoval jste je docela pěkně. Nicméně zdaleka nejsou všechna... na příklad: proč se stěhovat někam do Nebrasky a neotevřít si místo toho vlastní exkluzivní advokátní kanceláře na Pennsylvania str. o tři bloky dál od bílého domu?? A žít svůj vlastní rovný a neponižovaný život?? V zásadě to ovšem je výhradně vnitřní problém Clintonových (s tím "mírným" přesahem, naznačený v mém příspěvku). Jedná se mi však spíše o obecnou úroveň, na které se soukromý život tohoto páru odehrával. Od něj odvozuj úrovně další.
Musím říci, že tento pocit nemám jen vůči Clintonovým. Cítím se skutečně trapně vči paní Pavle Topolánkové, vůči paní Livii Klausové, ba dokonce i vůči paní Zuzaně Paroubkové - a to bez ohledu na to, zda s některou z následujících či minulých partnerek "velkých mužů" sympatizuji či nikoliv. Asi jsem nějaká natvrdlá, ale pořád nechápu některé elementární věci: co s velkejma prachama z úplatků (co si za ně vlastně koupíte?? - vždyť vlastně není co) a co s osobou, která si s vámi nepamatuje, jak jste se živii studenými večeřemi z menzy za dvě pade - dvoják za bůra... ach jo. Chyba evidentně na mé straně přijímače. Ani hrající si koťata o přestávce není možno pustit... KVS
05. 06. 2008 | 07:41

fp napsal(a):

Pěkně napsaný článek, avšak pochybuji, že problematika je tak prostá jak uvádíte. Nechápu také jak můžete tvrdit, že si tým Clintonové myslel že se hlasy rozdělují podle většinového principu...
05. 06. 2008 | 07:52

fp napsal(a):

Pěkně napsaný článek, avšak pochybuji, že problematika je tak prostá jak uvádíte. Nechápu také jak můžete tvrdit, že si tým Clintonové myslel že se hlasy rozdělují podle většinového principu...
05. 06. 2008 | 07:52

bay napsal(a):

Clinton prohrála, protože na ní bylo příliš vidět, jak zběsile ten prezidentský post chce, a co všechno - často silně za hranicí fair play - je pro něj schopna udělat.
05. 06. 2008 | 08:10

Jiří napsal(a):

My Češi víme všechno nejlíp. Proč na to ve světě ještě nepřišli a neberou si nás všude za poradce?
05. 06. 2008 | 08:37

Kamil napsal(a):

Karlovi Muellerovi bych rád vzkázal ať méně čte historické romány a lépe se dívá kolem sebe.
Naprosto souhlasím s paní Klárou Veselou Samkovou.
05. 06. 2008 | 09:51

klarasamkova napsal(a):

Pane Karle Mullere, díky za Vaši polemiku, ale potřebovala bych poněkud osvětlit závěr vašich tvrzení. Asi do 3/4 mi jsou Vaše názory jasné, pak už ne.... co jste chtěl po Clintonové - aby se zachovala jako "státník" a držela ústa?? To vlastně udělala... stála za svým mužem - tedy za svojí rodinou. Problém je ovšem v tom, že její muž nestál za ní a nestál ani za vlastí a národem. Tím alespoň v mých očích definitivně snížil nejen sebe, ale i svoji ženu. A podle mého názoru nikdo se nemá nechat dát ponižovat. Neznamená to ponížení oplatit (v tom zcela souhlasím s p. Zacheusem), ale psortě se od něj distancovat. Říci: "tuhle hru s vámi nehraju". A právě to paní Clintonová neudělala. To je to, co jí mám zazlé, to je to, co ji v mých očích zcela zendůvěryhodnilo. KVS
05. 06. 2008 | 10:13

Herbi napsal(a):

To klaravesela: Připadáte mi mimo mísu. Clinton se omlouval nejen národu, ale i Hillary. Kromě toho omluva národu přirozeně zazní veřejně, zatímco omluva manželce naopak, a tudíž zřejmě nebudete mít možnost si ji vyslechnout a posoudit, zda byla podle vašich měřítek dostatečná. Ale zejména nevidím důvod, proč by si kdokoli měl osobovat právo někoho soudit, zda se manželce dostatečně omluvil nebo ne. Svoje nevěry si řešte po svém a nechte na ostatních ať řeší svoje jak jim vyhovuje. Je to soukromá věc a nikdo do toho nemá co pindat.
05. 06. 2008 | 11:15

Herbi napsal(a):

To autor: Tento článek mi připadá poměrně hodně slabý, jediný fakt, na kterém jakž takž (dosti vachrlatě) stojí celý článek je věta, že vedoucí kampaně Clintonové se vyjádřil, že si Clintonová připíše všechny delegáty v Kalifornii. Těžko uvěřit, že ten člověk byl tak blbý, jako vy jste chytrý, čili chyba bude zřejmě ve vašem špatném porozumnění této části anglického textu a nebo v nevzetí v potaz kontextu řečeného (který často může změnit smysl věty, jak víme). Pokud opravdu takové tvrzení zaznělo, tak nejzajímavější by byl odkaz na nějaký záznam tohoto vyjádření, aby si čtenář mohl udělat obrázek sám.

Takhle z článku jenom plyne, že nějaký český novinář se cítí býti chytřejší a chytřejsí až bude zanedlouho úplně nejchytřejší, což je asi vůbec u nás obecný jev (sám se z něj nevyjímám).
05. 06. 2008 | 11:21

lemmy napsal(a):

tihle rozumbradové co perfektně vědí, co se mělo dělat v březnu jsou v červnu platní asi jako... zimník.

stačilo aby se prosadilo propočítání floridy, bylo vše jinak a dnes na těchto stránkách zostouzí jiné lidi.

k smíchu.
05. 06. 2008 | 13:02

klarasamkova napsal(a):

AD Herbi: pane, mýlíte se velmi, když mi podsouváte, že jsem jednání p. Clintona v dané věci nesledovala. Jeho omluvy/neomluvy nejsou podstatou problému. Podstatou jeho problému je, že zneužil svoji mužskou a funkční nadřazenost a Hillary nezbylo, než to skousnout... kromě toho to nebyla jeho soukromá věc. Jeho soukromá věc by to byla, kdyby nebyl býval presidentem USA. Na osoby veřejně činné se totiž vztahují ve všech koutech země jiná měřítka, než na obvyklé smrtelníky. Sami se totiž již z titulu své funkce stávají normou, zde normou nepřijatelnou (alespoň pro mne). Obávám se však, že v tomto se nejen neshodneme, ale ani si neporozumíme, o co se jedná. jinak byste totiž nemohl argumentovat nějakými eventuálními nevěrami týkající se mojí rodiny, eventuelně mého manžela. Pokud jsem postřehla správně, tak můj manžel doposud presidentem USA není (a abych byla dostatečně právně kožená, z textu znění Ústavy USA vyplývá, že se jím ani nemůže stát). Kromě toho není ani osoba veřejně činná - mimochodem totéž se týká i mě. Takže mimo místu jste bez pochyby Vy. KVS
05. 06. 2008 | 13:29

Ostrowitz napsal(a):

No vsichni tri adepti (2xDEM 1xREP) se vyjadrili ve smyslu, ze by nebylo od veci Iran promenit na sklo (mensim atomovym pohlavkem). Persane-iranci na nikoho 300let nezautocili, coz se o soucasnem hegemonovi USA rici neda. Vsichni hlavni kandidati na presidenta jsou evidentne psychicky mimo, mozna to dela fakt, ze amerika je dnes predluzeny stat bez exportu a nerostnych zdroju a prebirat vadnouci imperium za zenitem je funkce pro magory.

Srovnani Obama-JFK je asi vtip ze? Osobne doufam, ze to dostane McInsane, vyspekuluje postupne mezinarodni napeti nekam na uroven Kubanske raketove krize, ale tentokrat uz to stesti mit nebudeme a jedna ze stran konecen zmackne knoflik. Vetsina debilo-lidstva se vypari v thermo-nuclearnim konfliktu a bude na zemi mir a klid, konecne..
05. 06. 2008 | 16:03

Karel Mueller napsal(a):

Klára Samková:
Paní Kláro, laškovat se stážistkou je poněkud trapné, ale ve svých důsledcích to nemá na nikoho žádný vliv (nikdy bych se k tomu ve vztahu k podřízeným ženám nesmížil). Dopady toho skandálu a především to, že se v době, kdy se rozdávaly karty pro budoucnost v USA řešily nesmysly však obrovská tragedie je.
Clinton měl dvojí obrovskou smůlu: USA neměly v té době soupeře a vrcholilo harašení s tím, že radikální feministky začly mávat USA. Mimochodem je známo, že JFK "používal" celý svůj dámský štáb. Za normálních okolností by se žádná stážistka neodvážila to zneužít (také by s ní udělali rychlý proces) a odbylo by se to tím, že by ji Clinton zajistil nějakou slušnou kariéru. Také by se její kamarádky neodvážily chovat se jako sup chtějící Clintona svléknout o miliony, vždyť přeci jen o to šlo.
A co bych dělal, kdybych měl vysoce postavenou ženu v této situaci? Řekl bych jí toto: Pokud máš sexuální problémy, tak jsi to mohla dávno říct, náno pitomá ... mohli jsme to nějak řešit.
Na veřejnějnosti bych vyloudil zářivý úsměv a řekl toto: Mám stále mimořádně přitažlivou, nesmírně inteligentní ženu, opravdovou osobnost, která se za své období o stát mimořádně zasloužila a je jen samozřejmé, že může sem tam podlehnout svodům, sní o ní miliony lepých
mladíků. A tak bychom se měli chovat jako skutečné persony a nikoliv jako cosi s hnojem místo mozku ...
05. 06. 2008 | 19:13

vlk napsal(a):

Nevím, jestli tenhle blog ještě žije. Pár dní jsem se nevyskytoval a tak trapně doháním, co se dá.

Nesouhlasím s KVS. Hillary neměla na vybranou. Nechtěla li způsobit další skandál. Který by jí způsobil jen další šrámy.

Dále - nebyla žádná Monikagate, byla nejdřív afera Whitewater a jeden umanutý návladní / úplně jiného střihu než Vesecká nebo Salichov/, který chtěl dostat uvernéra Clintona a jeho manželku za finanční machinace. A náhodou narazil na Lewinskou... A Hillary o tom, co je Bill zač, musela vědtě. Ostatně - já mít něco takového , jako je ona, podle mne naprosto studená strojová ženská, zahnul bych jí nejspíš také.
Jestli by byla dobrou prezidentkou se už nedovíme. Její ctižádostivost považuji osobně za chorobnou,což neznamená, že by byla špatným nejvyšším úředníkem.
05. 06. 2008 | 22:44

vlk napsal(a):

Panu Tomáškovi

děkuji za blog. Popisuje věci, které jsem netušil.

Beru jej za bernou minci.
Ale nechápu osoběn demokraty a jejich způsob, jak organizují primárky. tedy pokdu máte pravdu.

Člověk by řekl, že cílem primárek je vybrat kandidáta, který má největší předpoklady vyhrát v ostrých volbách. Takže systém těch primárek bude kopírovat volební systém.
A ono ne! Ono je úplně jinak. Systémje přesně opačný. Takže vyhrál Obama, který prostě bodoval tak nějak proporcionálně a zejména ve státech s málo voliteli! Neuvěřitelné! Bude tedy kandidátem s handicapem ve státech, kde se bude lámat chleba!
Naproti tomu Clintonováa její strategové volí naprostonesmyslnou stretgii pro primárky! Používají metodu ostrých prezidentských voleb....
Nevycházím z údivu.

A za sebe říkám - kdybych byl Amík a mohl volit, tíhnul bych nepochybně kdemokratům Ale vzhledem k packalským strategiím obou lídrů demokratů bych volil McCaina.Protože osvědčil elementární selský rozum. V primárkách.
05. 06. 2008 | 22:53

Realista napsal(a):

Vlkovi - nemyslíte, že je trochu nelogické tíhnout k demokratům a volit McCaina? To je jako mít rád pivo a pít raději víno, protože se Vám nelíbí na tom pivu ty etikety.
05. 06. 2008 | 23:06

vlk napsal(a):

Realista

není. Nemohlbych volit kandidáty evidentně chybně kalkulující v primárkách. Jde o řešení triviálního problému. Jak bychměl záruku, že jsou schopni řešit irák? který nejspíš žádné řešení nemám...
05. 06. 2008 | 23:10

Herbi napsal(a):

To KVS: Nadále trvám na tom, že je nemístné někoho soudit za to, jak řeší své manželské problémy, ať už je prezident nebo ne.

Rozumím, že ženy s pomlčkou ve jméně považují "zneužití mužské nadřazenosti" za nejhorší zlo všech zel, ale berte to jako vlastní specifikum, které s vámi nemusí každý sdílet. Najdou se i ženy, které nad tuto hodnotu staví jiné věci, například zachování určitého svazku (a o důvodech můžeme oba jen spekulovat).

Vaše obhajoba Clintonovým "veřejným statusem" je pouhou výmluvou, protože stejně byste odsoudila jakoukoli jinou ženu, o níž byste se totéž dověděla. Jde tu tedy o problém implantace vašich hodnot do života jiných lidí tím, že je odsuzujete, což je obecně nesprávné a vede to jen ke zlu "ideologického násilí". To, že na násilí nemáte předpoklady ještě neznamená, že vaše jednání je správné.

Čili trvám na tom, abyste se starala o svého manžela a jiné nechala na starosti jejich ženám.
05. 06. 2008 | 23:41

Herbi napsal(a):

Ještě KVS: Tady cituju z vašeho příspěvku: "Aby však mohl jeden člověk druhému odpustit, musí jej o to ten druhý poprosit. Skutečně jsem nezaznamenala, že by tak Billík učinil vůči svojí ženě."
Opravdu si reálně představujete, že pokud došlo mezi těmi dvěma k něčemu jako je skutečná omluva (to divadlo pro média nelze nazvat skutečným), že by vás Clintonovi promptně informovali o obsahu omluvy a počkali, zda se vám bude zdát přiměřená? Vidím, že je vám skutečně řada faktů o světě nejasná, otázka co dělat s penězmi z úplatků není jediná taková (i když vím, jak jste to myslela a za jiných okolností bych snad částečně i souhlasil :)
05. 06. 2008 | 23:53

Lucifer napsal(a):

Myslim si, ze mit Hillary v posteli neni zas tak velka sranda.Takze Billa chapu.
06. 06. 2008 | 08:41

Katka napsal(a):

Fandila sem Hillary. Obama je namyšlený, samolibý a američani se budou divit, co jim tam ještě udělá za brajgl ...Ideální (v této situaci) by bylo, kdyby vyhrál Mc Caine a vzal si Hil jako viceprezidentku - po pár týdnech by natáhl brka (věk už na to má) a Hil by to měla v kapse! Amerika by jásala!!! :)))
06. 06. 2008 | 09:07

MaG napsal(a):

Pane redaktore, život není jen součtem čísel a hovoří z vás mládí. Nechme se překvapit. Clintonová má
1) zkušenost
2) dobré jméno
3) možnost, že i republikáni ji dají svůj hlas /to jste zamlčel nebno nevíte???/
4) Obama může do voleb ve své ješitné euforii ještě cokoliv zprasit :-)
06. 06. 2008 | 12:45

dvd napsal(a):

>> MaG
Dobre jmeno ma Hillary urcite. U spousty trotlu. I Amerika je jich plna.
06. 06. 2008 | 13:11

Clair napsal(a):

to KVS:
Zajimave postrehy pani Klaro, ktere maji validitu, zejmena vezmeme-li v uvahu fakt, ze Hillary vzdycky zastavala silne feministicke nazory, tudiz by se dalo ocekavat, kdyz dojde na lamani chleba......... Nikoliv v pripade Hillary, vzdyt to nebyla pouze afera s Monikou, jeste kdyz byl Clinton guverner ve state Arkansas mel prece obrovskou aferu s Jennifer Flowers a dalsi aferu, si ted nemohu vzpomenout v te same dobe, ktera kdyz vysla afera s Lewinskou na svetlo bozi z nej vymackla dokonce $10 milionu za zneuziti. Pres toto feministka Clintonova se davno prenesla, jednalo se prece o jeji budouci postaveni v pripade kandidatury na presidentku, dale, kdyby se s Clintonem rozvedla, nemohla by pouzivat statutu pani presidentova, byla by defacto bez statutu. Afera Whitewater, kde dokonce prisel jejich nejlepsi pritel o zivot a ktera je stale jeste pod urcitou kourovou clonou a nikdy vyresena nebyla, jak pise pan Vlk je pouze ukazka z jedne opletacky, tech opletacek a primeho namoceni v jistych aferach je mnoho, pouze ted kdyz byly primarky, nebylo dulezite je ventilovat, ty si republikani na Hillary schovavaly v GE. Bych si nedelala zadne iluze, oba Clintonovci ziji ve svete podvodu a nemoralnosti, hledali se az se nasli, patri k sobe, Hillary dokonce v dobe primarek pouzila vsech moznych lzi, jako napr. jak byla pod tezkou palbou pri navsteve Bosny, kdyz ovsem dokumentace svedcila o tom, ze byla privitana s kvetinami a k zadne takove vymyslene palbe nedoslo, byla nucena sve vyroky korigovat.
06. 06. 2008 | 15:17

Clair napsal(a):

Pan Vlk:
Pisete, ze byste take nejspise zahnul. Vadi Vam profesionalni sebevedome zeny? Ja myslim, ze nelze stereotypne Hillary ohodnotit jak se chova v soukromi, to muze byt take uplne jinak. Videla jsem ji po vyhranych primarkach v New Hampshire uplne jinak, dokonce se rozbrecela, byla sama sebou pro zmenu.
Ono se uz ani nejedna o ctizadostivost, je to doslova chorobna kalkulace s delanim si automatickeho naroku na tuto pozici v Bilem dome a neschopnost priznat porazku. Je skutecne na povazenou, kdyz Obama v utery dosahl pocet kandidatu a tim se kvalifikoval na kandidaturu, ze Hillary nenasla tolik odvahy a predevsim "grace", aby Obamovi k tomuto vitezstvi gratulovala a sdilela s nim tuto radost. Na misto toho, hovorila pouze o sobe a jak bude muset v nejblizsich dnech konzultovat jeji delegaty, co jeji delegati uznaji za vhodne a jakou strategii pouzit. Chyba nebyla v tom, ze Hillary neumi pocitat, jak pise pan Tomasek. Naopak, jeji strategie byla, aby byly zapocitany v plnem poctu primarky v Michiganu a na Floride, pak by mela sanci. Co pan Tomasek ovsem neuvadi, ze demokraticka komise, ktera se sesla resit tento problem v nedeli prisla s resenim, ze na misto plneho poctu delegatu, Hillary shrabla pouze 28 delegatu, s cimz spokojena nebyla a proslychalo se, ze ona i jeji kampanovy manager budou pozadovat novy proces, ktery by toto resil k jeji plne spokojenosti. Dale, bylo tady stale 220 super delegatu, kteri zustavali v pozadi a mohli klidne pristoupit na jeji stranu, ti si naopak nedovolili vubec nikam prestoupit, protoze mavala neustale ve vzduchu s pomyslnymi cisly z Floridy a Michiganu, ze vlastne ma nejvyssi pocet popularnich volicu, i kdyz to nebyla pravda. Hillary nebyla pripravena a doposud ani zadne kroky neudelala k tomu, ze by oznamila, ze to vzdava a dava plnou podporu Obamovi.
Musela k tomu byt doslova prinucena vedenim demokratu vcera, dali ji na vedomi, ze nikdo z demokratu nechce v teto jeji strategii pokracovat a pak vytlacit v Denver na konecne konvenci Obamu superdelegaty, aby Obamovi kandidaturu ukradla. Zrejme to muselo byt dost ostre, protoze jeste pred nekolika dny prohlasovala, ze konecna faze bude Denver, Colorado.
06. 06. 2008 | 15:46

Cliffton napsal(a):

Jsem rád, že Hillary nebude prezidentkou. V zásadě proti ženám nic nemám a ani nesdílím názor některých kolegů, že ženě patří do ruky č.. a vařečka, ale upřímně - žádnou ženu si nedovedu představit v kůži J.F.K., v období Karibské krize, jak chladnokrevně řeší vzniklou situaci, když má mentruační migrénu.
06. 06. 2008 | 16:11

Stan napsal(a):

Překvapuje mě, že jak autor, tak diskutující zcela pominuli dvě stránky věci:

1. Obama zcela pobláznil především mladou Ameriku, vzniká tady v podstatě nové hnutí. Bylo to vidět na mítincích. McCain měl mítink v tělocvičně školy - účast pár desítek lidí, Clintonová v místním kulturáku - účast několik set a Obama v parku před desetitisíci nadšených lidí.

2. Finance - přestože za McCainem stály velké korporace, nemá peníze, Clintonová se musela zadlužit a Obama se topí v penězích vybraných po desítkách dolarů do drobných dárců na internetu. To je taky důvod, proč se například Murdoch začíná lísat k Obamovi, cítí, že by mohl nějaký dolárek na předvolební reklamě vydělat. A věřte tomu, stejně tak se změní i rétorika ostatních oficiálních médií, která by doposud Obamu utopila ve lžičce vody.
06. 06. 2008 | 17:51

Clair napsal(a):

Alan Elsner
Reuters
Thursday, June 5, 2008

WASHINGTON (Reuters) - Democratic presidential candidate Barack Obama will beat Republican John McCain in the November U.S. presidential election, prediction market traders were betting on Wednesday.

Traders on the Dublin-based Intrade prediction market gave Obama a 61 percent chance of winning the November 4 election, versus a 35 percent chance for McCain. Traders on the Iowa Electronic Markets gave the Democrat an almost 62 percent chance of winning, versus a 39 percent chance for the Republican.
06. 06. 2008 | 18:00

Clair napsal(a):

to Stan:
Zdravim Vas Stane,
Presne uvadite, zrovna nedavno mel Obama proslov k 80,000 lidem v parku. Jeho proslovy nemaji obdobu v americke historii, mladi lide, intelektualove, lide s vydelkem nad $50,000, to jsou vsechno jeho nesmirni priznivci, navic jeho proslovy jsou uzasne a inspirujici.
Retorika v oficialnich mediich se bude muset zmenit, pokud se nebude chtit odsoudit k zaniku. To si myslim pan Murdoch uz davno spocital, ze jeho Fox Station je odepsan, proto nezbyva nez zmenit karty s okamzitou platnosti, aby se nepripravil o ty velke penize. Obavam se ovsem, ze tentokrate zavahal a bude skutecne pozde.
A dnesnim dnem pocinaje, Obama prohlasil, ze nikdo z demokratu nebude prijimat penize od lobystu, to je ovsem velmi spatna zprava pro J.McCaina, ten bez nich neni schopen fungovat.
06. 06. 2008 | 18:11

vlk napsal(a):

Claire

ano,nejspíš bych jí zahnul. Vadí mi totiž chladné kalkulačky opatřené ženskými artefakty. Jestli se to kryje s termínem profesionální sebevědomé ženy nevím. To bychmusel vidět konkrétní typ. Nemám problém s ženskou profesionálkou.Ani když je sebevědomá. Pokud je přirozeně sebevědomá. Pokud je to taková ta sebevědomost typu jsem nejslepší na světě a jsme schopná říditcelý vesmír, tak ta mi vadí u ženských stejně jako u chlápků.A je li podložená takovým tím - ajsme nejlepší prootže jsme ženská a od té doby co je umělé oplodnění tak už mužského nepotřebuji vůbec,tak se přiznám, že tenhle typ nesnáším. Napsal jsme to popravdě a nejspíš toho budu litovat, ale je to tak. Tak jakékap s tím fraky.
To,co píšete dál o Clintonové a její taktic jen potvrzuje, co si o ní myslím. Patří totiž mezi ten typ, co jsme popsal.

Víte Claire,aby mibylo správně rozuměno - já si profesionálněi lidsky žen vážím.A nikdy, v práci jsme nerozlišoval mezi mužem a ženou.Děla a řídil jsme ty i ty. A ženy byly tvárnější. Většinou vytrvalejší.Muži kreativnější. ALe soudím, že jsme jen a jen součástí přírody. Nestojíme nad ní. A příroda ženám stejně jako celé podobné půlce přírody určila jistou roli a vybavila ji k tomu. A muže a celou podobnou půlku přírody vybavila azse k jiné roli. Proč to zaměňovat, Nechť muž zůstane hlavně mužem, nechˇ%t žena zůstane hlavně ženou. To pro mne není eufemismus pro plotnua submisivnost, ale proboha, ať ženy vědomě nerezignují a nepotlačují své ženství. Teď jsem vydylítoval pár dalších vět..

Shrnuto, paní Clintonová určitě není můj typ. A protože jsme sice nalevo, ale dost konzervativní,nejspíš byhc volil McCaina.Tam bych totiž věděl, co kupuji. U Obamy to podle mne neví vůbec nikdo. Lidé nebudo volit přehlédnutelnéa zjistitelné hodnoty.Budou volit naději. Zkušenost z česka říká, že naděje bude zklamána. A jako moudrá žena víte, že v životě nejvíc bolí zklamané naděje.

A jset původněbankéřka. A bankéř byměl jít , pokud možno,na jistotu..Ale vím , že budete volit Obamu. Na rozdíl od Clintonové jste žena a ženy mají rádi naději.
Takže paní Claire máte toho hodně, proč si Vás vážím. Dobře prezntujete svou půlku lidstva.
07. 06. 2008 | 10:19

VK-Can. napsal(a):

Vazeny pane Tomasek.
Je potesitelne, ze zdejsim ctenarum priblizite strukturu a pocetni system voleb v USA.
Soudim, ze v USA moc nepobyvate a spise cerpate z psanych informaci.
Jinak by jste si musel vsimnout, ze vysledek soucasnych voleb v USA bude sice matematicky, ale ta cisla jsou ovlivnena necim, co uz dlouho v USA nebylo - velkou ucasti volicu!

Atmosfera, ktera se vytvorila kolem Obamy zaskocila i ty nejzkusenejsi.
Vase uvaha, ze ani Hillary ani jeji team neumel pocitat, je velmi vzdalena skutecnosti.
Totiz v soucasnem klani Demokratu o presidentskou nominaci matematika hraje dost podradnou roli! Matematikou hlasy neziskate, jen je muzete spocitat!
Obama dokazal neco, s cim se vubec nepocitalo - ziskat volice nikoliv jen predem pripravenymi hesly, ale predevsim svoji osobnosti! V mnozstvi, ktere zkusenym politikum bralo dech!

Jak to bude dal pracovat je stejna spekulace, jako byla na zacatku, kdy se myslelo, ze u Hillary se jedna jen o formalitu.
Ted uz pujde do finale a mnoho kvalit a slabin na obou stranach dostane znacne zvetsene proporce!
Prijde do hry mnoho triku. Predevsim spinavych a bude na volicich si je prebrat!

Myslim, ze soucasne volby budou indikator, zda se mysleni Americanu posunulo do 21 stoleti, ci zda je stale u prazdnych, obehranych ale v minulosti pracujicich slibu !
07. 06. 2008 | 16:15

ada napsal(a):

V AIPACU jiz byli vsichni a ted RADA Moudrych , s rucniky na ramenou a spinavou radiovkou bez anteny na sisatych palicich rozhoduje kdo je pro ne nejlepsi . Problem je ten ze Mccain je jiz uplne debilni a tezko precte co mu napisi mimo blabolu o podpore Israele ,coz ho naucili nazpamet mlacenim do cela . Cerny vi ze skonci jako Kennedy kdyz vyboci z rady ,no a ta prostitutka ? Skoda inkoustu . Skoda casu kdo se na toto strasne spatne divadlo diva jiz prakticky 2 roky ,tak dlouho totiz tento brainwash jiz bezi . Ale jak rikal Pepa Veliky "neni dulezite kdo a koho voli ale ten kdo to pocita." A to je zde presne totez jako tenkrat tam jen s jinymi jmeny a rezii . Hovno nebo howgh stejne jedno.Je ale dobre patrat na internetu proc zabili Kennedyho a kdo-asi? Co ze to rekl ten lotr na projevu pro uzky okruh ???
08. 06. 2008 | 03:49

Clair napsal(a):

Vazeny pane Vlku,
omlouvam se, ze se konam s krizkem po funuse, bohuzel ten casovy rozdil a pak tolik veci se deje kolem, predevsim nase medialni demokraticka hvezda Hillary mela dnes vynikajici proslov, ve kterem slavnostne oznamila nesmirnou podporu jedinemu demokratickemu kandidatovi Obamovi s tim, ze udela pro to vse, aby byl v konecne fazi v generalnich volbach zvolen. Zdalo se to temer neskutecne, ze tento okamzik prijde, protoze jeste nedavno slibovala episody na pokracovani. Co ji k tomu vedlo jsem uz kdesi nahore uvedla, tudiz se nebudu opakovat. Jinak jsme oba dva s podivem temer na vsech ostatnich charakteristickych jejich rysech naprosto shodli. Vas odhad je vynikajici a v zadnem pripade prehnany.

Pisete, ze jste vydilitoval par dalsich vet, nad tim jsem chvilku premyslela co tim myslite, zni to tak neskutecne, "DELETE", aha rikam si, to je asi cesky novotvar. Clovek se porad uci nove veci. Je to Vas novotvar a nebo se to skutecne pouziva.
A dostavame se k McCainovi. Pisete, ze byste volil nejspis jeho. Podle toho co uvadite, jste pragmatik a jako takovy si myslite, ze jdete za jistotou a stalymi hodnotami. Ja jsem toho nazoru, ze v dnesnim svete mame vsichni pouze jednu vec jistou, o ktere hovorit nechci, ale velmi bych ocenila, kdybyste mi mohl naznacit jakou vyjimecnost a stale hodnoty vlastni teflonovy John McCain. Jeste jsem totiz nezaregistrovala jednu kladnou vlastnost, ktera by dokazala nekoho oslnit, nebo dokonce presvedcit, ze jeho srdce bije pro Ameriku a ma jeji zajmy na prvnim miste.
08. 06. 2008 | 04:29

Clair napsal(a):

pokracovani:
Mr. McCain:
-sice o sobe prohlasuje, ze je valecny hrdina, nerada bych mu to brala, i kdyz jsem cetla na veteranskych strankach trochu jiny obrazek
-ono je tezke si nekoho predstavit jako valecneho hrdinu, kdyz vidite jak se chova pri ruznych prilezitostech jako zbabelec
-nevi nic o ekonomickem stavu zeme, navic se ani nezajima, jak by vubec tedy chtel resit ekonomicke problemy, se kterymi se soucasna
Amerika potyka, o soucasne financni krizi vyklada, ze je to psychologicky problem
-jestlize je takovy hrdina, zajimave, ze se nestara o veterany, prave nedavno nehlasoval pro zakon, ktery by umoznil veteranum dodrzovani
smluvnich podminek, ktere jasne stanovi, ze maji narok na vzdelani
-zajimave, ze se ani nezajima o lekarskou peci veteranu a jejich rehabilitaci, narok na jejich dozivotni lekarskou peci, ktera je v soucasne dobe
predmetem ve volebni kampani
-mam za to, ze americky president by mel mit v prvnim pripade zajem o sve vlastni lidi a svuj vlastni narod, nikoliv nasi nejvernejsi pratele na miste prvnim, jak se deje v jeho pripade
-jeho vidina valky v Iraku dalsich 100 let s expanzi smerem k Rusku
-valka s Iranem priorita cislo jedna, i kdyz jeho soudnost je jasne mimo, jak uz vlastne vime s jeho hlasovanim pro valku v Iraku, i kdyz
dukazy pro dalsi valku s Iranem nejsou, je treba pokracovat ve vypracovani dalsich podvratnych materialu jak uz zname v pripade prvnim
-videl jste nekdy jeho strojeny usmev a jeho proslov? Mam Vam neco poslat?
-vcera prohlasil, ze bude pokracovat v soucasne doktrine spehovani korespondence i telefonatu
ten list je skutecne jeste asi 4x tak dlouhy, nema cenu uz ani pokracovat
Nechte si to projit hlavou, mozna, ze vyhodnotite uplne jinak. Amerika ma narok na uplne jinou budoucnost a navic ma rada mlade charismaticke presidenty. Vyjimkou byl pouze soucasny president, ten nemel ani jedno.
Preji Vam krasny weekend.
08. 06. 2008 | 04:31

ada napsal(a):

Strucne a sproste shrnuto at se zde moudre ci idiotsky kdo vylejva a dela moudreho . Zde je pouze 1 ,jeden problem. Pokud politiku USA budou delat zrudy jako Netanyahu Benjamin z tel Avivu potom vsechna tato odusevnela plkani nemaji smysl vahu ani nic jineho. A pani Ameriko cesky se rika hezky sabes
08. 06. 2008 | 05:06

Milan napsal(a):

Pro věci znalé , a jak pak naše paní Olbrajtová která stala po boku Hilary , ještě tam je nebo stačilá přeběhnout ?
08. 06. 2008 | 09:33

vlk napsal(a):

Claire

zdravím. děkuji za exkurz. Já fakt nejsem s to držet s vámi argumentačně krok. nemám dostatečný přehled.
Vysvtělím, proč bych volil McCaina. Dá se odhadnout,c o bude dělat. Například ohledně Iráku se asi vnázoru lišíme. GWB to dokonale zpackal. Vlezl někam, aniž by věděl, co dál. Jen kvůli osobní pomstě. Ale nelze tam odtud vylézt a nechat tam vakuum. To bybyla celosvětová porážka naší civilizace, prootže vakuum vyplné radikální islamisté a bude to jejich velké vítězství. Jak bude Irák řešit Obama, nikdo netuší. Netuší to ani i Hillary. Budou ve vleku demokratů, kteří slíbili, že vojska stáhnou. tedy malér. Jak vypadá dobré řešení s emne neptejte, nevím to. Ale demokraté nejspíš reprezentují jasně špatné řešení.
Dále - Mc Cain je pořád Amerika vzniklá z Evropy. Obama nikoliv. McCain je o jasných hodnotách. O čemje OBama? O změně? Ok. O jaké změně? President nemusí být ekonom. To Obama ani Hillary také nejsou. Jdeo štáb, který si k sobě zvolí. Kde máte jistotu, že Obama , jako realitivní nováček zvolí lépe než veterán?
Pokud jde o Irán - zásah, dle mého názoru, je nevyhnutelný. Nechce li mít svět o velký problém víc.
Ostatní nemohu posoudit. Nejsem u vás , neznám nic z detailů.
Nevymlouvám se. Je to tak.

Jo, zapomněl byh- právě probehlo českýmnetem, že až 40% fandůod Hillary nechce voli Obamu. Já si myslím, že to procento nebude takhle dramaticky vysoké, ale bude jich docela dost.Clintonová oslovila bkvalifikované starší bílé ve velkých státech. A tihle lidé, podle men, mají blíže k Mc Cainovi.
Dylítování....No to jsme odposlechl onehdá od synovce. Je mu osumnáct a má před maturitou. Další jeho výraz je kolnout. Tedy ve smyslu někomu zavolat. Od call...
Že to neznáte? Nevadí. Já taky ne. Ale před mladými , chytrými a nepochybně krásnými ženami rád vypadám jako světák...
Zdravím za vodu.A přeji hezké pondělí.
08. 06. 2008 | 21:52

Clair napsal(a):

Zdravim jeste jednou pane Vlk,

jsem ani nepocitala, ze mate sanci, ale kdyz uz jsme u toho a rekla jsem evidentne "A", hodilo by se dodat take cast "B". Uvadite, ze GWB vlezl do Iraku kvuli osobni pomste. Tomu prece nemuzete verit, zejmena po vsech tech dukazech, a jiste Vam nemohlo ujit, ze se tam slo kvuli rope. A J.McCain schvalovala a schvaluje vsechno s cim prijde soucasna administrativa. Minuly tyden to nabralo dalsi dimenzi s vydanou publikaci od Scotta McLellana, mluvciho Bileho baraku, ktery jasne uvadi, ze zadne dukazy nikdo ani GWB nechtel videt o ZHN, to same ovsem potvrdil senator Jay Rockefeller vcera. Hnupove, a to jim ma narod zbastit? Vedeli o tom vsichni, nic neudelali a neudelaji. Pres milion lidi mrtvych, 4000 Americanu, 30,000 tezce zranenych a bez koncetin pro ideologii nekolika neokonu, kteri tam dosud sedi a spousti hrozbu jeste na Iran, opet s tou samou retorikou bez dolozenych a podlozenych dukazu. A to se nebavime o financnim zadluzeni na tuto akci, 12 bilionu kazdy tyden. Cina se smeje a klidne pujcuje dal, uz se nemuze dockat, az Amerika spadne flat na usta. Rusko se take smeje kam se US propada soucasne s dolarem do obrovske DUST BIN a to vubec nemuseli pohnout ani brvou.
O Obamovi, jesti mate zajem jsem uvedla nekolik publikaci na http://www.outsidermedia.cz a take nekolik dalsich. Nicmene McCain a jeho predvidatelnost jednani neni zase tak jasna, protoze ma nesmirny problem s temperamentem, dostava nekontrolovatelne zachvaty vzteku a v dusledku toho dela casto velmi zbrkle akce, ktere mnoho lidi doslova desi. Zastava ideologii GWB, kterou nejen uplatnuje, ale slibuje jeste vypilovat do dalsich katastrofalnich situaci. Za svych 65 let co byl v kongresu neprosadil a nezasadil se o nic a myslite, ze to ted vsechno behem 4 let dozene? Vzdyt veskera evidence je proti nemu, vlastne se temer na zasedani kongresu nekona, chodi si jenom pro vyplatu. A co se tyce Ameriky vznikle z Evropy, to uz je davno historie, ted tady mame 20 mil. ilegalu z Mexika. Jiste Vam musi byt jasne, jak se v docela kratke dobe zmeni demografie spolecnosti. Kazdy ilegal ma potencialni moznost si privest dalsich 94 lidi, clenu rodiny a pribuzenstva. Komu si myslite bude patrit Amerika? A nedelejte si iluze, tito lide jsou nesmirne militantni.
09. 06. 2008 | 00:01

Clair napsal(a):

Jeste jednou zdravim a posilam dokonceni:
Nemohu s Vami souhlasit ohledne Iraku, jsem dneska sledovala zrovna primy prenos clenu iracke vlady, kteri presentovali svoji obhajobu k ukonceni okupace pred nasim Sborem Zahranicnich Veci s tim, ze chteji, aby spojene okupacni armady predlozili datum odchodu, oni maji pry svoje lidi vycvicene a nechteji, aby se kdokoliv podilel na jejich nerostnem bohatstvi, na rozhodovani o jejich zemi a navic si nenechaji vnucovat jine systemy o ktere nestoji. Chteji svoji suverenitu. Bavi se o tom, ze vice nez 75% obcanu chce okupanty pryc. A ty ropna pole, jak je napsano ve smlouve, ktera jeste neni podepsana a nikdy nebude to je pry jejich vlastnictvi a v zadnem pripade se s nikym delit nehodlaji. Jejich nabozensky vudce Al Sistani prohlasil minuly tyden, aby Iracane neprodavali okupantum zadne jidlo. A pockejte, jeste nam prijde ucet na zniceni infrastruktury, vlastne to uz nakopli, ze takovou devastaci bez pozvani si nikdy v zivote nepredstavovali, za Saddama se meli pry daleko lepsi. Hovorili, ze pozadaji UN o pomoc s nadchazejicimi volbami, a take o jakoukoliv dalsi pomoc, kterou budou potrebovat. Amerika je venku a je treba to tak chapat. Nebojte se, ze oni si sami poradek neudelaji, o to prave usiluji, obavaji se, ze s pritomnosti okupacnich armad se do zeme hrnou teroriste, kteri tam nikdy nebyli. A Iran jedine posilil, byste musel videt ten dnesni obrazek na BBC, jak se Maliki a Ahmadinejad vrele objimaji. Rozhodne to nevypada, ze se vzajemne osocuji, nebo ze jim Iran posila teroristy, jak to presentuji nase media.Neni to US koho prozivaji, jsou to pro zmenu jejich sousedi. Jeste jsem totiz nevidela GWB v takovem objeti.
Oslnujete mlade a krasne zeny s nejnovejsti hantyrkou? Uzasne, dodava Vam to sebevedomi a jste jiste neustale v kurzu.
Preji prijemny nedelni vecer.
09. 06. 2008 | 00:05

Milan napsal(a):

Autor: Roman Joch | Publikováno: 20.11.2006 | Rubrika: Svět

Nově zvolený demokratický senátor za Virginii Jim Webb je bývalý mariňák z Vietnamu, který nenávidí všechny pomlouvače amerických vojáků ve Vietnamu jako je John Kerry, nenávidí feministky a nenávidí politickou korektnost. Byl ministrem námořnictví v Reaganově vládě. Je to úplně jiný a nový typ demokrata, než jsou Kerry či Pelosiová.

To jsem našel Jimu Vebovi o kterém uvažuje Obama za víceprezidenta
Nevím jestli to je pravda ale jaký máte na to názor pani Clair
Já nic moc .
Děkuji
09. 06. 2008 | 09:17

Milan napsal(a):

Oprava
To jsem našel o Jimu Vebovi
09. 06. 2008 | 09:20

Clair napsal(a):

Pane Milan,
to je vynikajici kombinace, vidavam Jima Webba velmi casto, pochazi z West Virginia, kde jsou jedny z nejvetsich vojenskych zakladen, misto, kde mel Obama s volici velky problem, prave kvuli demografii. V tomto spolecnem tandemu predstavuje Obamu Virginii, velmi mu pomaha. Vidim to jako nejlepsi kombinaci. Je to mlady, myslim ve veku Obamy, velmi artikulovany clovek, nesmirny sympatak, napsal uz radu knih, ted prave vysel minuly tyden dalsi jeho vytvor, musela bych se podivat co. Slysela jsem nekolik jeho proslovu a vsechny mely obrovskou vahu a uzasny obsah. Nancy Pelosi je snad uz take na odchodu, i kdyz velmi zachovala dama, ve svych 69 letech ma davno odslouzeno, struktura domu duchodcu v kongresu se bude urcite s nadchazejicimi volbami menit. Cindy Sheehan, velka aktivistka proti soucasne valce v Iraku, kde ztratila sveho jedineho syna slibuje, ze Nancy v listopadovych volbach odsune na zadni kolej a bude v jejim distriktu v Californii zvolena na misto Nancy. Jeji duvod je, ze Nancy (soucasne v pozici Speaker of the House) , ani soucasny demokraticky kongres nerozjel impeachement proti soucasne administrative jak pred zvolenim mnozi slibovali. Jim Webb nenavidi feministky? To ani nevim, ale to bude zrejme o nicem, nebo pouhy plk.
Preji krasny den.
09. 06. 2008 | 14:22

Mr.MODMAN napsal(a):

To Cliffton: ad "žádnou ženu si nedovedu představit v kůži J.F.K., v období Karibské krize, jak chladnokrevně řeší vzniklou situaci, když má mentruační migrénu"

To chce klid a nohy v teple. Myslím, že migrénu máš ty - a od něčeho úplně jiného.

Vzpomínáte si na Margaret Thatcherovou? Kdypak získala post prime minister, kdypak vznikly první problémy a jak rychle poté následovala Falklandská válka?
09. 06. 2008 | 15:09

milan napsal(a):

Paní Clair, ten plk to klidně může být, to totiž napsal tento člověk a děkují za jasné a srozumitelné vysvětlení.
http://www.blisty.cz/2008/2...
09. 06. 2008 | 18:52

ada napsal(a):

to milan. Vzdyt oni nic jineho nedelaji jiz od vzniku onoho 4 km sirokeho STATU.Terorista je slabe slovo pro ony zakerne vrahy. Po Mnichove jezdili po svete komanda a vrazdili cele rodiny i s detmi. Vse je prevence .ted to bude napadeni Iranu . jiz to byli nadiktovat Krovimu. ten ma IQ 97 jeste zadny president nemel toto cislo.Nevim co bude dal nemam kouli ale myslim ze zase se jiz narodil(pokolikate jiz ?) nekdo kdo je napomene .
09. 06. 2008 | 20:25

Isman napsal(a):

Proc nedelas poradce americkym kandidatum na prezidenta, chytraku? Za nepatrne geograficke prerozdeleni hlasu by ti zaplatili zlatem!
10. 06. 2008 | 22:16

jirka gal napsal(a):

to clair:

ten Vas odstavec o McCainovi je vylozene smear campain, kdyz budu chtit, muzu tady to same napsat o Obamovi(i s nevyhodou, ze Obama je o 25 let mladsi).

McCain je stredovy politik zadny extremista, proto ho take neokoni nikdy nemeli radi (sam je kdysi nazval bastou netolerance, coz mu nikdy neodpustili)

I mnozi demokrate si McCaina vazi a znam lidi, kteri by ho, pokud by byla protikandidatem Clintonova, volili.

Muj nazor je, ze pokud vyhraje at Obama nebo Mccain, Amerika bude mit dobreho prezidenta.
11. 06. 2008 | 06:25

Clair napsal(a):

Obavam se, ze mi podsouvate co mi nepatri. Nikdo se tady nesnazi o nejaky smear, zrejme nectete noviny,vsechno co jsem uvedla je o McCainovi znamo a k dosazeni v soucasnych mediich.Faktem zustava, ze Amerika ma rada mlade presidenty a ne dedecky, kteri potrebuji pleny. Uvidite to nesmirne fiasco, McCain prohraje. Je uplne mimo na vsech polich, vubec Americanum nerozumi a nechce rozumet, nezajima se o jejich problemy.
11. 06. 2008 | 21:16

Clair napsal(a):

http://www.democraticunderg...

Tady mate Vase hrdinu McCaina, jak se na nej divaji predni Americani. Je tady neco oslavovat?
Nikdo mu neveri,preji Vam prijemny poslech. Predni analyste, jako Pat Buchanan a dalsi to urcite nemaji v hlave prehazene.
11. 06. 2008 | 21:24

jirka gal napsal(a):

Amerika nema rada dedecky? Proc vyhral Reagan? Spis to je o charisma a vizich nez o veku. Uznavam, ze Obama ma vetsi sance.

Dale, kdo z republikanu by mel letos vetsi sance nez McCain? Huckabee. Tezko. Mccain muze byt pro republikany nejmene trpka porazka

Je jasne, ze Obama ma vetsi sance-na to nemusi byt clovek predni analytik. Zajimalo by me, koho by predni analytik Buchanan postavil? Buchanan se svymi nazory proste nemuze mit McCaina rad.Staci si precist nejake jeho knizky.

Oznacit McCaina za cloveka, ktery sleduje ideologii JWB je nesmysl-pokud sledujete americkou politiku za poslednich 8 let.McCain muze mit prave problem vubec hlasy konzervativnich Americanu dostat. To ze je kandidatem je jen shoda nahod-urcite jste sledovala predvolebi kampan.
12. 06. 2008 | 05:13

jirka gal napsal(a):

jo jeste -myslim, ze predstava mnoha lidi je, ze kdyz Obama vyhraje, ze Americane odejdou do 3,6 mesicu z Iraku. To je dost naivni predstava.Nic takoveho se nestane, pokud ano, tak za vypukly chaos budou zase vinni Americane a vrati se to jako bumerang. Je to v podstate nerestelny problem, jedine reseni je zahrniti sirsiho spolecenstvi zemi do reseni tohoto problemu.

CO se tyce ekonomickych problemu Ameriky-ty jsou hodne spojeny se spatnym vzdelanim mnoha Americanu, zivotem na dluh(hloupymi spotrebitelskymi zvyky) a dale mylnou predstavou, ze ekonomika muze byt ze 2/3 tvorena spotrebou. Z toho plynouci ohromne deficity jsou jen dusledkem toho, co dnes vidime. Valka v Iraku je jen stripek v cele te mozaice. To jsou problemy,ktere nevyresi ani Mccain ani Obama,je to beh na dlouhou trat, protoze bohuzel cely zapadni svet je vystaveny konkurenci lidi v zemich, kde je jeste porad ve zvyku setrit a zit skromne. Urcite vyrovnani techto nerovnovah je to co dneska vidime. My jim posilame nase penize a dluhopisy a oni si nas nakonec koupi.

Mimochodem jeste jsem neslysel zadneho prezidenskeho kandidata, ktery by Americanum rekl pravdu-ze pokud se maji mit lepe, ze musi zacit setrit! To nejak kolem nadseni z Obamy zapadlo.
12. 06. 2008 | 05:35

Clair napsal(a):

to jirka gal:

Pisete o Reagonovi, to by odpovidalo, jenomze ja se obavam, ze Reagan mel alespon charisma, kdezto McCain nema naprosto nic co nabidnout. Vzdyt se na nej podivejte, se Vam musi obracet zaludek a to jeste neotevrel usta, kdyz je ovsem otevre, tak to je jedna trivialita za druhou, ten list je tak dlouhy, ze se nema skutecne cenu o tom bavit. Pat Buchanan rekl jedno spravne, ze bude horsi nez GWB, ze je nepredvidatelny, jeho navaly vzteku, senilnost, neustale si plete Shiite se Sunity, vubec postrada cely koncept o co v Iraku kraci, list je skutecne dlouhy a uz jsem temer vsechno vycerpala nekolika prispevky nad timto p. vlkovi, takze si posluzte. Je tam take finalni reseni iracke vlady odsunu, vsimnete si dobre, ze nechteji kolonizaci na 100 let, jak to uvadi McCain, chteji suverenni stat.
Jeste k poslednimu, ohledne vzdelani a s tim spojene zadluzenosti. Jiste si musite pamatovat, ze Obama dava a jeste nedavno daval vsem na vedomi, ze kdyz bude on zvolen presidentem, bude to vyzadovat jiny zpusob mysleni, ale take individualni zodpovednosti za svoje ciny. Nemuzete porad lidi vodit za rucicku a vykladat jim, ze by se meli uskrovnovat, kdyz timto zivotnim stylem zili cely zivot, az je financni krize postihne primo, urcite na to prijdou, i kdyz za cenu nesmirnych financnich ztrat.
12. 06. 2008 | 14:53

jirka gal napsal(a):

Jen strucne-musim jit pracovat. S tim vodenim za rucicku souhlasim. Trochu se obavam, ze to bude s tou financni odpovednosti dost tezke. Vite, ja jsem v Americe teprve 5 let, pohybuju se jak mezi Americanama, tak mezi mladyma lidma z Asie, Evropy popr jizni Ameriky. Muzu porovnat jake ma kdo navyky.Dost si jeste pamatuju jak lide ziji v CR atd. Tady vyrostla cela generace Americanu za casu obrovske prosperity to co se tady povazuje za samozrejmost tak mnoho lidi odjinud povazuje za luxus.
Dalsi problem, ktery vidim v Americe je rozpad rodiny-rozvodovost kolem 50 procent, nedostatek casu na vychovu deti(pokud lide deti vubec maji). Pritom prave v rodine ziskava clovek ty spravne navyky. Myslim, ze v 50-60 letech byla Amerika tak silna, protoze byla pevna rodina.Rozpadajici se rodinny zivot(a nasledne rozpadajici se spolecnost) nezachrani zadny politik ani zadny statni zasah.

Proc to pisu-mnoho lidi ocekava od techto voleb skoro zazraky. Ja je neocekavam, protoze se doposud napr o tech 2 problemech o kterych mluvim vyse vubec nemluvi. Aby se problemy mohli resit(lide je zacli sami resit), tak se o nich musi otevrene mluvit. Misto toho i na PBS, kterou mam jinak rad slysim diskuse o rase a sexismu. Opravdu nevim. A tech problemu o kterych se moc(vubec) nemluvi je mnohem vice nez naznacuji.

Ja mam Ameriku rad a chapu jeji nenahradtitelnou roli jako svetove velmoci, ale bohuzel at se na to divam z jakehokoliv uhlu, moc duvodu k optimismu zde nevidim.

Jeste k prezidentovi-myslim, ze klicovou schopnosti budouciho prezidenta bude se domluvit s opozicni stranou, myslim, ze jak Obama, tak Mccain tuto vlastnost maji. (CLintonova ji nemela a jsem velice rad, ze je pryc). V pripade Obamy to bude znamenat presun vice do stredu, v pripade McCaina to bude znamenat urcitou pacifikaci neokonu. Jsem zvedav, koho si kandidati vyberou jako viceprezidenty-to bude tez dulezite.
zdravim z kalifornie
12. 06. 2008 | 18:12

Clair napsal(a):

Vidite, tady je zrovna clanek, republikani nechteji podporit McCaina. Jinak co se tyce navyku, ktere jsou zazite po generace, s tim se obavam neda moc nic delat, Evropan se na vsechny tyto excessy diva uplne jinyma ocima, proto se obycejne do techto situaci ani nema sanci dostat.
Co se tyce rozpadu rodiny, tady bych rekla, ze Evropa je na miste prvnim, ale jiste, ze je to take problem. Zajimave ovsem je, ze se tady nenasel jeden president, ktery si lame hlavu s natalitou naroda, zatim co Nemci a Rusove financne zeny odmenuji, tady se o to postara nekolik milionu ilegalu a nikoho ani nenapadne neco resit, natoz utracet penize, ty se lepe a radostneji utraceji za zbrane. Ja tady vidim predevsim problem v tom, ze tady neni definovatelny zebricek hodnot, tim, ze tady mate tzv. melting pot, mame vymluvu, kazdy prece chce neco jineho a nenajde se vizionar ve vlade, ktery by udaval smer, kterym se tento narod by mel ubirat a tak se to patla chvili sem a chvili na druhou stranu, i kdyz to zadne vysledky neprinasi, jenom aby pred volbami vlk se nazral a koza zustala cela.
Preji krasny den z Chicaga.
12. 06. 2008 | 19:13

C.Q.Lafayette napsal(a):

Ať vyhraje Obama nebo McCain, řekl bych, že po GW Bushovi to bude výrazně horší. Po R.Reaganovi zatím důstojný nástupce nebyl, alespoň nějaké měřítko snese právě jen G.W.Bush. Doufám, že vyhraje McCain, ale je to spíš volba "menšího zla".
13. 06. 2008 | 21:12

Větro. napsal(a):

18. 06. 2008 | 18:12

Frantisek Vrata napsal(a):

Clintonova prohrala hlavne proto ze ji moc rychle dosly penize,Obama ji svymi malymi prispevky od lidi pres internet naprosto financne znicil.Dale udelala chybu ze nepodchytila par vyznamnych politiku,kteri by ji radi dali hlasy(treba Kenedy)ale Obama je pretahl na svoji stranu.Hlavne po Kenedyho prohlaseni pro Obamu se vlna obratila...
04. 12. 2008 | 20:41

tiffany jewelry napsal(a):

Neoconům teď už zbývají jen dvě možnosti:
1. Kulka Obamovi doprostřed čela (jak americké!)
2. Zfalšovat volby (už se jim to jednou povedlo)
31. 07. 2009 | 12:52

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.dearwatches.com/... U-Boat watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Vacheron Constantin watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Watch Accessories for sale
29. 01. 2010 | 08:43

Poptropica napsal(a):

thanks
14. 02. 2010 | 23:22

raudensah napsal(a):

i like it,,, thanks you very much
25. 02. 2010 | 23:32

Free Ringback Tones napsal(a):

good article , thanks
04. 03. 2010 | 15:52

Download mp3 Nasyid napsal(a):

good posting ,i like it thanks you very much for youf information
06. 03. 2010 | 06:02

some watches napsal(a):

Good recommended website.
06. 03. 2010 | 07:41

gucci watches napsal(a):

Interesting thing!
06. 03. 2010 | 08:16

vitamin shoppe napsal(a):

good article thanks you very much for youf information
09. 03. 2010 | 05:41

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 09:19

breitling colt quartz napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 09:23

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy