Obama v záři kamer, McCain blíž triumfu

27. 07. 2008 | 01:48
Přečteno 13381 krát
Demokratický kandidát na amerického prezidenta Barack Obama projel v uplynulých devíti dnech Blízký východ a Evropu, provázen všude, kam se hnul, neutuchající touhou novinářů vidět každý jeho pohyb a nepřeslechnout žádné jeho slovo.

Cesta zaměřená na vybudování Obamovy pověsti coby politika, který je schopný zhostit se úkolu vést USA nejen doma, ale také na světové scéně, byla ve všech ohledech úspěšná.

Obama, také díky působivým a pečlivě aranžovaným obrázkům i dobře voleným slovům (v Iráku, Jordánsku, Izraeli i Berlíně), se skutečně nyní jeví jako ten, kdo navzdory své nezkušenosti může být lídrem nejmocnější země světa, schopným efektivně jednat jejím jménem s cizími státníky.

Illinoiský senátor se v průběhu celé cesty vyvaroval jakékoli podstatné chyby, výroku, který by ho znevěrohodnil v zahraničně-politických otázkách a jemuž by se – právě díky přítomnosti všech hlavních reportérských i moderátorských hvězd amerických médií - dostalo náležité pozornosti.

Co víc, v průběhu cesty se Obama dočkal potvrzení hned několika svých zásadních postojů, z nichž učinil poznávací znamení předvolební kampaně.

Za všechny jmenujme přihlášení se iráckého premiéra Malíkího k jeho plánu na stažení amerických jednotek ze země během 16 měsíců či náznaky některých izraelských politiků, že jeho odhodlání vést přímá jednání s Íránem může být vlastně dobrý nápad.

(Oba postoje velmi dlouho a velmi vehementně odmítali jak současný americký prezident Bush, tak Obamův republikánských rival v podzimních volbách John McCain.)

Jak výše řečeno, Obamova cesta byla sukces ve všech ohledech – s výjimkou jediného.

Během ní se v USA objevilo hned několik průzkumů veřejného mínění, které ukázaly, že nejenže Obamův jednociferný náskok před McCainem nenarůstá, ale dokonce se začal nepatrně snižovat až k do blízkosti statistické chyby. (A to navzdory dosud mizerné, nebál bych se říct katastrofální předvolební kampani McCaina.)

Zmíněné průzkumy zatím nemohly plně zohlednit vjem Američanů z Obamovy cesty po světě, v jejich kontextu se však nabízí potenciálně klíčový vysvětlující argument.

Obama se od okamžiku, kdy se McCain stal jistým vítězem republikánských primárek, s omezeným úspěchem pokoušel vykreslit případnou McCainovu administrativu jako pouhé pokračování vlády George Bushe.

Kdyby se Obamovi o této skutečnosti podařilo Američany přesvědčit, není co řešit. Bush je nyní v USA natolik nepopulární, že byť podvědomá asociace mezi ním a McCainem v myslích voličů znamená jisté volební vítězství Obamy.

Obama tedy nutně potřebuje, aby se listopadové volby proměnily v referendum o Bushově vládě.

McCain potřebuje pravý opak, pokouší se učinit z voleb referendum o Obamovi, jeho (ne)připravenosti zastávat úřad amerického prezidenta.

Z tohoto pohledu bylo světové turné Obamy pro McCaina požehnáním, a to přesto, že po celých dlouhých devět dní s tu hůře, tu lépe skrývanou závistí pošilhával po pozornosti, kterou média demokratovi věnovala.

Cesta Obamy navíc znovu, aspoň na pár týdnů, učinila ze zahraniční politiky předvolební téma číslo jedna. A to je opět situace, ze které McCain může jen těžit. Přes marketingový úspěch blízkovýchodního a evropského výletu Obamy, několikadenní cesta a pár měsíců zbývajících do voleb nemůže smazat republikánův náskok v této oblasti.

Obrázky Obamy nadšeně vítaného statisíci lidí v Berlíně, k nimž demokratický kandidát hovořil jako „občan světa“, mohou McCainovi pomoct i v dalším důležitém ohledu.

Podle posledního průzkumu pro list Wall Street Journal a televizi NBC se většina Američanů ztotožňuje s hodnotami, které pro ně reprezentuje republikán McCain (nad Obamou má v tomto ohledu náskok 58 ku 47 procentům).

Právě toto osobnostní a světonázorové ztotožnění se s kandidátem je přitom nejspolehlivějším indikátorem výsledku prezidentských voleb (díky němu porazil před čtyřmi lety Bush Kerryho, před dvanácti lety Clinton Bushe staršího, Bush starší před tím v roce 1988 Dukakise a ještě před tím v roce 1984 Reagan Mondala).

Jakkoli cesta illinoiského senátora připomínala skoro ve všem cestu prezidenta (nikoli toho, kdo na něj pouze kandiduje), samotný Obama v celém jejím průběhu dokola opakoval, že nejde o politické předvolební divadlo.

Tato snaha však přišla vniveč zásluhou jeho nejbližších spolupracovníků.

Když byla Obamova zahraničně-politická poradkyně Susan Riceová dotázána, zda řeč v Berlíně skutečně nebude předvolební akcí, bezelstně odvětila: „Jestliže americký prezident někam vycestuje a pronese tam projev, nejde přece o politickou agitaci.“

Problém je v tom, že den, kdy se černošský senátor prezidentem případně může stát, je vzdálen více než tři měsíce.

Obama si docela jistě pomohl tím, že vedle světových státníků vyhlížel během posledních devíti dnů „prezidentsky“. Z chování, jako by už prezidentem byl (kterému propadl, když ne Obama sám, pak nepochybně jeho tým), však může těžit jediný člověk. Jmenuje se John McCain.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

RA napsal(a):

Obamu nebudou volit Evropané, i když mu fandí, a hlasy by mu dali. Je otázkou, zda to, co je dobré pro Evropu, bude dobré pro Ameriku. Vystupování Obamy je příliš povrchní a na efekt, je to dobrý herec, bude ale dobrý prezident?
27. 07. 2008 | 07:50

F. Adamec napsal(a):

O jake hodnoty jde:
- zbrojnimu prumyslu G2-Gx, CZ
- valecnym demokratum Zbigniew Brzezinski, Clinton, Obama a spol
- valecnym republikanum Bush,McCain a spol
"Většina Američanů ztotožňuje s hodnotami, které pro ně reprezentuje republikán McCain (nad Obamou má v tomto ohledu náskok 58 ku 47 procentům)"

Kdo jsou to Amaricane, domorodci, otroci nebo okupanti -demokrate a republikani?

Hodnota je osobni soukrome vlastnictvi, ktere je nehmotne a nezcizitelne.

Militantni mafie bolsheviku a rasistu vidira Zemi
26. 3. 2008: Senat PS CR, ovladany ex/komunisty a militanty, zamitl zakaz propagace komunismu a nacismu.
Mafie militantni rasy/tridy bolsheviku, Marx, Stalin, Hitler, zbrojar Bata, socialista TGM, nasionalista Benes, komunista Tigrid, komunista Vaculik, militantni demokrat M. Albright, militantni demokrat Zbigniew Brzezinski, valecnik Solana, militatni demokrat Clinton, republikan Bush, Blair, Putin, Havel, synci bolsheviku a militantu usilovali o navrat militantni politiky, navrat k tradicim neokolonialismu Abrahama Lincolna, kteri z domorodcu rasisticky vyselektovali Marxuv valecny kapital, lacinne lidske zdroje, nezamestnane a mrtve. "Poctivy Abe", indiani mu zabili dedecka, zrusil otroctvi a zavedl domorodcum nevolnictvi, s vasni ke sve zbrani, rase a k cizimu majetku, podle hesla "Mrtvy indian, dobry indian", ktery nechtel byt zoldakem, doma danovym otrokem, nevolnikem a nezamestnanym.
Urednik patentoveho uradu vykradal cizi patenty, po skonceni 2. SV inicioval jaderne vybuchy nad Japonskem, rychle i pomale vrazdeni statisice civilistu a jejich potomku. Japonci vyrabi energeticky usporne technologie, rychlovlaky a auta. Sharp vyrabi tenkovrstvou fotovoltaiku v GW rocne. Inflace privatizovaneho FED, USD a CZK pokracuje.
Flynt Leverett: Amerika prisla o svou duveryhodnost.
Buffett: Kupujte firmy, které muze ridit i hlupak, protoze jednou se tak urcite stane.
"In the face of death, in the throes of starvation there is no place for mental distinctions of creed, no place for physical differentiations of race." October 31, 1919 By Martin H. Glynn (Former Governor of New York).
27. 07. 2008 | 08:27

veverka napsal(a):

Dojmy pana Tomáška jsou vskutku úsměvné,přímo z nich čiší,že přání je otcem myšlenky.Realita je poněkud jiná.

http://aktualne.centrum.cz/...
27. 07. 2008 | 08:50

Čochtan napsal(a):

Mám dojem, že volby rozhodne kompetence vyřešit největší americký problém. Katastrofu na trhu s immobiliemi.

Jinak bych nerad aby USA vedl syn afrického muslima a bílé komunistky.
Ne nadarmo se říká něco o stromu a jablku.
27. 07. 2008 | 09:12

Jarmila napsal(a):

Docela pekny komentar, ale mam pripominky k cestine. Cestina ma pekne slovo uspech, nemusime rikat sukces a ukazovat tak, ze umite anglicky. Je to neceske slovo a do clanku se nehodi. Pisete pro Cechy.
A dale, ja neznam infinitiv pomoct- myslim si, ze pravidla ceskeho pravopisu ho take neznaji- neurcity zpusob je pomoci.
Kdyz neco pisete pro verejnost, mel byste znat dokonale cesky jazyk.
27. 07. 2008 | 09:35

čtenář napsal(a):

Cyklické krize kapitalismu nelze řešit. Systém je postaven na milionu a jednom dílčích protichůdných zájmech, které nelze sladit. Urvi co můžeš , do druhého kopni, do první řady a co nejvýš vlastní ego. Je skvělé vidět , jak Bush řádně po socialisticku zachraňuje hypoteční ústavy, lidem rozdává z eráru, a před každým výstřelem z děla nám všem sděluje, že Bůh je s ním. Dnešní situace v USA přesně na hlavu staví poučku o tom, že bankrot je vlastně očista. To neviditelná pazoura trhu odstraňuje neduživé subjekty, aby uvolnili místo novým. /Budoucím metastázím./ V USA si nejsou schopni už ani ušít vlastní vlajku a tak ji musejí objednávat v komunistické Číně, BMW a Mercedes považují za americké auto, místo mozku má polovina Američanů Big Mac a v New Yorku kalorická policie hlídá , aby těm tlusťochům někdo neprodával ještě více kalorií. To jsou reálie , na kterých nic nezmění ani Mr McCain ani Mr Obama. USA jsou na sestupné trajektorii své existence, ale možná to ještě ani nazačali tušit. Zběhové z Iráku žádají o azyl v Kanadě, armádní náborová kampaň se zoufale nedaří... A to je teprve začátek. A jako každý, v krizi se nacházející , autoritativní systém, bude mít pokušení řešit bojem jinde svůj domácí problém. Máme se na co těšit.
27. 07. 2008 | 09:38

Filip Gregor napsal(a):

Pokud pane Tomasku hovorite o nekterych predvolebnich pruzkumech, mel byste je citovat

Gallup a Rassmunsen uvadi nasledujici cisla:

Before and (almost) after

Before Barack Obama's overseas trip:

Rasmussen (7/16-18): 46% Obama, 46% McCain (tie)

Gallup (7/16-7/18): 45% Obama, 43% McCain (+2 for Obama)

Near the end of Barack Obama's overseas trip:

Rasmussen (7/23-25): 49% Obama, 43% McCain (+6 for Obama)

Gallup (7/23-25): 48% Obama, 41% McCain (+7 for Obama)

Jinak s Vami souhlasim v tom smyslu, ze pokud se dostava do centra pozornosti Blizky vychod, melo by to prinaset body McCainovy. V tomto konkretnim pripade avsak nikoliv kvuli tomu, ze tam Obama cestoval, prave naopak se domnivam, ze kdyby pri soucasnych udalostch, o kterych pisete, tam Obama nebyl, dokazal by z toho McCain neco vytezit. McCain muze totiz argumentovat, ze stazeni z Iraku je mozne diky uspechu jim navrhovane strategie "surge". Ale to by mu prineslo pozornost a uznani medii, kdyby to Maliki rekl jemu a ne Obamovi...

At se McCain snazil tento fakt v poslednich dnech zduraznovat, media ho zcela nepokryte ignorovala a temer unisono udalost deklarovala jako Obamuv uspech --- a tim zrejme ovlivnovala verejne mineni.

Obdobny dopad mela dle meho nazoru i Obamova navsteva a jeji medialni pokryti v Evropskych zemich. Politici jako Sarkozy, ktery obratil Francouzskou politiku smerem k podpore USA, mu nepokryte vyjadrovali sympatie a Obamuv projev pres 200 tis. lidi v Berline, kde hovoril o tom, ze Evropa se musi stat pri USA ve vecech jako je boj proti terorismu jsou neco, co MCCain nedokaze. Jinymi slovy tyto udalosti McCainovu vyhodu v ocich verejnosti mohly docela dobre elimovat. Lze si predstavit, ze az se McCain a Obama primo konfrontuji v debatach, bude jim polozena otazka, jakym zpusobem chteji ziskat zpet evropske spojence. V ten okamzik bude Obama vniman jako ten, ktery s tim nebude mit problemy, zatimco McCain bude muset vysvetlit, co noveho a jineho oproti Bushovi v zahranicni politice chce udelat, aby mu to ziskalo podporu Evropskych statu. A to bude tezke.

Muj osobni nazor je ten, ze McCain tyto volby muze vyhrat pouze tim, cemu rikate referendum o Obamovi. Ale nikoliv o jeho nezkusenosti ci zahranicni politice, nybrz o jeho jinakosti, cerne pleti a liberalismu. Tedy stejnym zpusobem, jakym to republikani udelali v 1984,1988 a 2004. Myslim si, ze pruzkum pro WS/NBC se da cist prave takto.

S pozdravem,
Filip Gregor
27. 07. 2008 | 10:26

prirodovedec napsal(a):

veverka, editor: Mozna by Vas odkaz spolecne s timto popiskem (do analyzy to ma daleko, rekneme, ze je to specialni format tzv. "novinarska analyza" :) ) mohl dat editor do protikladu a jako svoji tradicni reklamu protichudnych nazoru na titulni stranu aktualne. :) Protoze tento blogger si urcite reklamu zaslouzi (jako varovny priklad).

Autor bohuzel/bohudik zcela ocividne fandi. Kde? Uvedu priklady v zaveru. Proc ne? At to tedy tak nazve - blogy fanouska McCaina (Bushe). Pokud se "jen" snazi i tak dramatickou situaci dramatizovat, dela to dle mne neohrabane. Snaha vydavat to, co napsal za "objektivni pohled zvenku" se mi jevi ponekud smesna. Z autorova psani se mi vynoruje snaha zjednodusit a uvest jediny scenar, jediny trend, jednu spravnou rozhodujici statistiku. Protoze tento diletantsky pristup je mi i metodologicky "odporny", :) (i kdyz chapu zjednodusujici "trik" ala Rowe: novokrestane v Ohiu, "pregnant chads" vynechavam) reaguji dale, jak reaguji. Autor to navic dela dle mne tak neumele, ze otazky na vratkost jeho scenare jsou nasnade. :)

Zretelne mi z textu cisi jeho zklamani z toho, ze Obama na svych cestach i dle autora neudelal chybu. To ale vime. Zajimalo by mne neco vice, napr. zamysleni a rozbor znaleho (kdyz to tak dlouho sleduje) autora a jeho nazor, jake prilezitosti veci pokazit Obama dle neho minul, jak se mu to podarilo, co naivniho se dalo cekat a co se nestalo, aj. Proste VHLED a ne neco, co ma analytickou kvalitu, ktere prumerny diskutujici na aktualne dosahne behem jedne minuty (a ani myslet nemusi :) ).

Autor situaci dale glosuje bezesporu peclive vybranymi a zajimavymi postrehy. Zcela pritom miji nekolik nabizejicich se otazek: Proc Obamuv tym volil tyto zahranicni cesty? (napr. aby se zbavil nalepky mezinarodne nezkuseneho, atd.) Jak se jim tento cil podarilo naplnit? Zda se to promitne do hodnoceni volicu teto stranky jejich kandidata nebo ne a proc?

Konkretneji se nabizi nutne zamysleni nad dopadem vyjadreni Malikiho. Je pro mne potesujici, ze veverka umistil (-a) odkaz na jinou agitku aktualne, ktera se ale timto dopadem zabyva.

Autor by si mel uvedomit, ze nepise McCainovi PR agitku pro jeho volice, ale pro zajimajici se ctenare v CR, ktere svym pomerne povrchnim zpracovanim nuti hledat originalni prameny, pokud se o problematiku zajimaji. A misto, aby na tematu riskoval a snazil se ziskat si jmeno (zrejme s ohledem na sve mladi a dosavadni kvalitu svych textu nema co ztratit) zajimavymi, byt treba pak nenaplnenymi, uvahami a rozpoutal hlubsi diskusi (klidne i neco ala "bloggerka alternativka" J.M.) zustava na povrchu. Agitky ale prece nikoho rozumneho uz v CR nezajimaji. Nebo ano?

A ctenar je i nastvany, protoze zde opakovane neuspesne spolehal na to, ze se zde dozvi neco vice nez v jinych mediich. Cili me nastvani ma tuto pricinu (nikoliv, ze reaguji na autoruv "proMcCainismus" :) ).
Zduraznuji, ze nemam jasno v preferencich a dle mne to ani neni dulezite a myslim si, ze je to spise jedno, kdo to vyhraje a jedna se o divadlo, ale mne zajima to divadlo a poradny komentar k nemu.

Navic autor dle mne dela medvedi sluzbu svemu stavu, protoze presvedcuje osobnim prikladem o urovni nasi nejen stare ale zejmena mlade novinarske generace. :) Proto dotaz rozliceneho a neuspokojeneho ctenare: "Pane editore nemate tam laskave take nekoho, kdo je nejen ochoten, ale i schopen nejen zachytit postrehy selektivne z cizich medii, ale psat i hlubsi uvahy? Alespon na ty tri mesice pred USA volbami?" Dekuji. Klidne i nekoho jako pan Pehe nebo i oslovte posim protistranu - treba v TV casto vystupujiciho "proObamistu" prof.Lukese. My uz si to pak argumentacne porovname: "Vaseho autora" a "pana profesora" :).
27. 07. 2008 | 11:43

prirodovedec napsal(a):

Zastavme se u autorem nalezenych postrehu:

1) vyvoj preferenci v pruzkumech smerem ke statisticke chybe: Okamzite se nabizi otazka - jake jsou nazory, proc k tomu dochazi, jsou tyto trendy povazovane za statisticky vyznamne, atd.? A on to ten VAS autor editore jen zmini. Doporucuji abyste autora poslali na nejaky statisticky kurs CZV. :)

2) vysledek pruzkumu, kdo vystihuje lepe americke hodnoty: Okamzite se nabizi otazky - kolik pruzkumu bylo na toto tema, zda je vvojovy trend, kdo zadal "majetkove vzato" (WJ, NBC), zda tam byly dalsi otazky, protoze to je typicky "proMcCainovska" otazka a je zajimave sledovat snahy dostat ji do popredi ...

3) Americane nemusi volit podle nadseni sveta Obamou ale naopak: Zde by byl prostor pro uvahy, zda Americane spise oceni "uznani" sveta nebo je to pro ne varovanim (a bylo by zajimave srovnat si to s pohledem obcanu CR na sve kandidaty). Cili klasicka otazka na vazbu na potencialni izolacionismus.

K odstavcum autora peclive :): 1. OK shrnuje a budi zajem ctenare.
2. OK konstatuje uspech a naznacuje pricinu cesty.
3. OK zduraznuje roli medii (a nenapadne "take diky" a "navzdory nezkusenosti" relativizuje uspech Obamy, chybi tam vyvazujici poznamka, ze napr. "v dnesni dobe medii pochopitelne ..." nebo "pres svoji (zdanlivou :) ) nekusenost" ).

4. Klicove - ze se Obama neprorekl. Ale autor zustava na povrchu. To prece vsichni vime. Zajima nas jiste vice. Viz muj pozadavek vyse.

5. OK - ze postoje Obamy potvrzeny zahranicnimi partnery.
6. Uvadi jen dva postoje "za vsechny" - a ty dalsi? Jsou nejake?: zde Maliki odsun z Iraku, jednani s Iranem.

7. Pak nasleduje ZAVORKA s MINULYM casem co "zastavali Bush a McCain", a pak doporucuji VSUNOUT veverkuv odkaz, ze jiz to nezastavaji. Viz kritika vyse.

8. Slovo "sukces" je nejen neceske, ale je zaroven nastrojem, jak pusobit na ctenare a vyvolat dojem: "byl to cirkus, tam je prece sukces" (viz serial Cirkus Humberto :) ). Viz vyse - autor ze sveho textu "nenapadne" dela zminenou agitku. Doporucuji karieru tiskoveho mluvciho misto analytika. :)

9. "jedina vyjimka" pruzkumy. JEN konstatovani - viz vyse 1).
10. Odstinuje, co se do pruzkumu nepromitlo, ale nabizi argument:
11. Obama se snazil "s omezenym uspechem" vykreslit "McCainovu administrativu jako pouhé pokračování vlády George Bushe". Proc s omezenym uspechem, co je jeho meritkem? Zminene pruzkumy?

12. OK - pokud by se to povedlo, neni co resit.
13. Co Obama potrebuje podle autora (nikoliv snad dle Obamova tymu) "referendum o Bushovi". Autor zcela ignoruje to, ze to nejsou volby v Horni Dolni a nepokousi se rozebirat, zda ma Obama nejaky "plan B" ("C", "D", ...) - viz dale "Vrteti psem".
27. 07. 2008 | 11:45

prirodovedec napsal(a):

14. Proti tomu autor stavi stejne primitivne McCaina a pry jeho snahu ucinit z voleb "referendum o Obamovi" a zcela pomiji moznosti republikanske administrativy pomoci (ci ublizit) svemu kandidatovi (viz "Vrteti psem" :) ).

15. "Z tohoto pohledu bylo světové turné Obamy pro McCaina požehnáním" zaslouzilo by si od autora rozvest - takto se dohaduji, ze pravdepodobne se autor domniva, ze pojeti voleb jako referenda o Obamovi to McCainovi vyhraje, a to pres jim konstatovane nechybovani Obamy behem cesty.

16. Odstavec obsahuje neuveritelny myslenkovy kotrmelec, protoze bohuzel zcela ignoruje roli vyjadreni Malikiho na naslednou defenzivu Bushe a McCaina, atd. Protoze mozna "pár měsíců zbývajících do voleb nemůže smazat republikánův náskok v této oblasti" ale sami republikani to mozna panikarenim zvladnou. Clovek by cekal, ze po odletu Obamy prislusna lobby zajisti "vyvazujici a relativizujici prohlaseni" prislusnych prohlasujicich. Pokud toho ale republikanska lobby neni schopna docilit a laviruje se, je to spise na povazenou.

17. "Obrázky Obamy nadšeně vítaného statisíci lidí v Berlíně," Pokud se do toho "nenapadne" a propagacne strihne JFK, tak to jeste bude zabava a autor mozna dostane i penu u ust. Vzdyt ta paralela je tak do oci bijici, co se melo v USA volicich asociovat.

18. "většina Američanů ztotožňuje s hodnotami, které pro ně reprezentuje republikán McCain" OK - ktere jsou to hodnoty, jake jsou trendy v techto pruzkumech - viz vyse bod 2).

19. "Právě toto osobnostní a světonázorové ztotožnění se s kandidátem je přitom nejspolehlivějším indikátorem výsledku prezidentských voleb"
Toto bez odkazu lze oznacit za "novinarsko-statisticke fuj" a zjednoduseni na urovni davneho Kohouta (ten se polepsil a nahradil ho zrejme tento).

"díky němu porazil" - neobratne napsane - diky cemu? Diky indikatoru? Trocha sociologie? Faktorove analyzy? Autor nedotcen? Tak alespon rozdil mezi vstupem a vystupem, pricinou a nasledkem ...

20. "cesta prezidenta", Obama tvrdil "neni predvolebni divadlo" - a co tedy rikal autore? Naprosto chybi i nazor autora, proc tento postup Obamuv tym zvolil. Klasicka tvrde ofenzivni taktika dat najevo, ze jsem jiz vitez?

21. "Tato snaha vniveč" snaha o co? Pusobit jako prezident? Nebo namluvit lidem, ze to neni predvolebni? Opravdu mne zajima, co lidem rikal.

22. Nejak mi neni jasne proc sdeleni Riceove melo byt "bezelstně".

23. "Problém je v tom, že den, kdy se černošský senátor prezidentem případně může stát, je vzdálen více než tři měsíce." Autor se snazi v techto odstavcich naznacit, ze si to volebni tym Obamy neuvedomuje???

24. "Obama vyhlizel prezidentsky" a "z chování, jako by už prezidentem byl (kterému propadl, když ne Obama sám, pak nepochybně jeho tým), však může těžit McCain". A proc? Skoda, ze autor napad nerozvedl. SOuhlasim, ze to je riskantni, ale Americane nemaji radi suvereny? Maji "ceskou dusi"? :)

Zaver: Nemel by zajem pan M.Smid napsat rozbor blogu tohoto autora z pohledu ucitele novinariny? :) Abychom tak trochu videli, co chvali a co ne a dozvedeli se jak se Ti novinari vlastne sve postupy uci. Nemusel by pak mozna psat ucebnice sebeobrany pred medii pro ucitele a zaky.
27. 07. 2008 | 11:45

prirodovedec napsal(a):

Filip Gregor, editor: Dekuji. Ano to je VHLED. Pane editore nechcete nabidnout panu Gregorovi blog ctenare na toto tema?
27. 07. 2008 | 11:48

stejskal napsal(a):

Jistě pane, přírodovědče,

mimochodem blog jsem nabízel i Vám, škoda, že se Vám do toho nechce (ale chápu, že je zábavnější doporučovat jiné, popřídě mi navrhovat, jak mám postupovat a zejména rozebírat texty ostatních ;-) ;-) ;-)

Mimochodem blogy nejsou novinářský útvar, ale zcela subjektivní záležitost. Je žádoucí, že v nich autor nepotlačuje sám sebe. Subjektivní názor a sympatie jsou vítány.

Kdyby kolega Tomášek napsal čistou analýzu, nedával by ji do blogů, ale na zpravodajské stránky, kam analýzy patří.

Pane Gregore, je zřejmé, že o těchto věcech hodně víte. Nechcete na téma amerických voleb napsat svoji analýzu resp. svůj pohled na věc? Bylo by mi ctí ji otisknout ve Čtenářově blogu.

Libor Stejskal, editor blogů
27. 07. 2008 | 12:23

prirodovedec napsal(a):

stejskal: Nechce. Nechce se na svetla ramp. :) Nechce se adresne nest kuzi na trh. :)) Ano priseri diskusi je prijemnejsi. :)))

Ano rozebirat texty druhych je zabavnejsi (je tam vzdy jisty popud) a nevylucuje to samozrejme, ze se takove rozbory stanou predmetem rozboru jinych, ze? :)

Editore dekuji, ze ma doporuceni obcas (i ted) berete. :) Pane Gregore, prosim zvazte to. Treba byste prispel i ke zkvalitneni textu tohoto bloggera. :)

Pro editora: Doplnil bych "navrhovat, jak mam postupovat vcetne zduvodneni PROC". Jak vite delam to pro to, ze myslim "na Vas" (vsechny) a preji Vam uspechy (i tomuto autorovi).

Blog je jiste takovy utvar, jak pisete (mate na to skoly :) musite to vedet). Nicmene blog ma autora a ten take nekam patri. A z toho plyne dalsi i kdyz by treba dle Vas nemelo. A blogger miva vyvoj - mnohe jsem drive citoval, ale pripomenu v mych ocich: utek Macha, zlepseni Kurase i Kohouta, konstantni kvalita Horejsiho, pokles Havla, kolisani Tomskeho, selektivni ucelovost Urbana, inspirativnost J.M., zivelnost KVS, "aristokraticnost BB", vhled Zlatusky, ..., skvelost Stejskala ... neuveritelnost politiku, nu a ja jen nazacil, ze autor by se mel konecne zvetit i jako prislusnik Vasi obce. :) Azrejme on i tema mi za to stoji, kdyz jsem popsal tolik radku, ze? (neprozradte, ze jsem to delal ale kvuli Vam)
27. 07. 2008 | 12:44

stejskal napsal(a):

Ne, školy, pane přírodovědče, ale školení. V Americe. Psssst... ;-)

Já vím, že na mne myslíte, a jsem za to rád. Vážně ;-) Navíc mne umíte sem tam hezky "podrbat pod bradou" a udržovat ve mne tak iluzi vlastní nepostradatelnosti, která ovšem má jistý pozitivní efekt i pro tyto stránky (třeba že se sem tam vypnu k výkonu a seženu zajímavého blogera) ;-)

No, trochu mám přečteného i já Vás, i když Vy mně asi více ;-)

Libor Stejskal
27. 07. 2008 | 13:11

ivanT napsal(a):

Uvodem se priznam, ze fandim Obamovi a ze pisu z Kanady. Mam tedy mozna na veci trochu jinou perspektivu.

Fakt je, z mnohe agentury ted poukazuji na pokles Obamovy popularity a je take pravda, ze soucasny rozdil (v Obamuv prospech) se tu povazuje za statisticky temer bezvyznamny.

Pokud jde o to, jake thema soucasne Americany zajima, je to bezpochyby hospodarstvi. O zahranicni politiku se zajima malo kdo (ostatne o ni se Americane tradicne nezajimaji skoro nikdy) a je jeste rada jinych themat, ktere jsou pro ne dulezitejsi, jako treba zdravotnictvi.

Pokud jde o to proc Obama nepritahuje vice lidi je dost vseobecne prijato - i kdyz se o tom tak moc nemluvi - ze je mnoho lidi, kteri maji problem s barvou jeho pleti. A to nejen belosi, i kdyz jsou to hlavne oni. Kdyz jsou tazani, casto mluvi o Obamove 'nezkusenosti', ale i jestli to mysli vazne, neduvera k cloveku jine barvy jiste aspon prispiva. A mezi nebelochy (abych se vyjadril politicky spravne) posledni dobou vznika dojem, ze je Obama trochu zanedbava - snad prave proto, aby ziskal podporu belochu.

Pres to vsechno doufam, ze Obama vyhraje - a ze splni aspon vetsi cast nadeji, ktere do nej jeho stoupenci vkladaji.

I.T.

P.S. Ze slova 'sukces' se mi take toci hlava. Copak uz Cesi musi prokazovat svou intelektualni uroven tim, ze pochybne prepisuji anglicka slova i tam, kde zcela dostatecna ceska slova jsou uz staleti k disposici?
27. 07. 2008 | 16:03

Aleš napsal(a):

Spekulovat o výsledcích voleb je brzy , zdá se , že přes tragedii jakou bylo vedení USA republikánem Bushem- současnosti prezident s nejnižší podporou prezidenta v historii USA , není o vítězství demokratů rozhodnuto.
Také se zdá, že pokud se ještě před rokem zdálo, že Irák bude velmi důležitý pro výsledek- čelí USA recesi, poklesu dolaru a drahému benzinu a domáci problémy jsou mnohem více na světle.
27. 07. 2008 | 20:44

Jirka D. napsal(a):

Shodou okolností jsem se včera koukal na tento blog zda nepřibyl nějaký nový článek o prezidentských volbách. Dočkal jsem se až dnes a jsme docela potěšen dobrou zprávou. Sám jsem příznivcem Johna McCaina a jak to mohu z dálky sledovat nejsem s jeho kampaní, stejně jako pan Tomášek, nijak nadšen. Obama rozhodně netrpí nedostatkem sebevědomí a jeho první výlet do světa, kde byl v záři reflektorů se mu určitě líbil. Je ovšem otázkou, jak to vnímají samotní američané.
S díky a prosbou o častější články
Jirka D.
27. 07. 2008 | 20:44

Gru napsal(a):

Ivan T

Vcelku se mi zamlouvá Váš pohled na věc. Ale zaujal mě (politicky korektní) pojem "neběloch". Pokrytectví, které právě tato politická "korektnost" vyjadřuje, a to ještě víc ve tvaru "afroameričan", je až urážející (cítím, že s takovým vyjadřováním taky nesouhlasíte?). Jistě se mi dostane od v Americe školených lidí ponaučení, že se tak označují lidé V USA žijící, kteří jsou ale potomky Afričanů. Pak se táži, jak korektně označit černocha, který žije dejme tomu v Evropě. Jako afroevropana? Co třeba takový Nelson Mandela? Myslíte, že je afroafričan? Je afroameričanem potomek bílých přistěhovalců z bývalé Rhodésie?

Ano, politická korektnost nás nutí používat pojmy jako z Drakuly (nemrtvý - neběloch), aby se poněkud zakrylo jádro problému: počítám, že občané USA ani teď, ani nikdy jindy "nebělocha" prezidentem nezvolí. Tudíž má McCain poměrně dobrý důvod, proč může svou kampaň brát poněkud ležérněji, jak si pan Tomášek posteskl.
27. 07. 2008 | 21:54

Gru napsal(a):

Sukces

Ještě k pojmům: sice poněkud sdílím rozladění některých diskutujících nad nepříliš vhodně uplatněným slovem, ale řekněme si, že "sukces" rozhodně není z angličtiny.
Tam se dostal jakožto převzaté slovo z latiny.
27. 07. 2008 | 22:09

Stan napsal(a):

Autor nezmínil hlavní příčinu poklesu Obamových preferencí, a to je několik hlasování v Senátu, kdy např. podpořil tzv. FISA zákon, který zlegalizoval špehování Američanů telekomunikačními firmami zdůvodněné bojem proti terorismu a hlasoval proti impeachmentu presidenta Bushe. Tím si odradil a znechutil jádro svých voličů, což jsou mladí levicoví aktivisté, pro něž je Bush ztělesněním všeho zla a válka v Iráku zločin.

Na druhou stranu svým postojem k izraelské lobby úspěšně odrazuje ty voliče, kteří jsou znechuceni tím, že je Amerika pod příliš silným vlivem této sionistické lobby. Ať už jsou to řekněme "neprotestantské a nežidovské" menšiny, abychom byli "politicky korektní", nebo lidé, kteří sami sebe označují jako americké vlastence a chtěli by více izolacionistickou Ameriku, která si bude řešit v první řadě své nemalé ekonomické potíže.Podle mého názoru tím dal zbytečně šanci McCainovi, který už byl v jednu chvíli na ručník.

Panu Tomáškovi bych doporučil, aby jeden ze svých příštích blogů věnoval rozboru financování presidentské kampaně a vysvětlení toho propastného rozdílu mezi oběma kandidáty. Pokud by totiž měla rozhodovat výše a četnost sponzorských příspěvků, musel by to John McCain vzdát už teď.

Bohužel se Barack Obama vydal (pravděpodobně na radu svého volebního štábu) na cestu naproti středovým a konzervativním voličům v domnění, že ty levicové a liberálnější má tzv. jisté. Ty pravicové ovšem nezíská a o ty svoje "kmenové levicové" tímto postupem přichází.

Ono by vůbec nevadilo, že je autor podle všeho příznivcem republikána McCaina, kdyby si dokázal udržet nadhled a dokázal analyzovat podstatné informace. Proti nám má tu nespornou výhodu, že je v USA a může tyto informace ověřovat a tříbit v přímých diskusích s americkými voliči. A to je to, co mi chybí, a přitom bych to od tohoto blogu očekával. Vhled do problému, něco navíc, co nelze získat jenom sledováním amerických médií.
27. 07. 2008 | 22:40

Stan napsal(a):

Filip Gregor: Aby nedošlo k mýlce, vaše údaje nezpochybňuji. Obamovo hlasování v Senátu způsobilo vyrovnání preferencí, v nichž už byl před tím až patnáctiprocentní náskok pro Obamu. Tato zahraniční cesta se tedy může z hlediska preferencí jevit jako úspěch, neboť zvrátila trend k tomu, aby se preference vyrovnaly.
27. 07. 2008 | 22:45

martys napsal(a):

jak je vidět politika je hnus....a politici tomu odpovídají....není rozhodující co si kdo myslí a co dělá
volby vyhraje ten kdo v kampani oblbne víc voličů a hlavně kdo má na kampan víc dolarů :-(
27. 07. 2008 | 22:46

tng napsal(a):

27. 07. 2008 | 22:55

ivan napsal(a):

To Gru:

Slovo (?) 'nebeloch' jsem zvolil umyslne - nemel jsem na mysli jen cernochy, ale i ostatni americke obcany puvodu cinskeho, japonskeho, koprejskeho, mezickeho, atd. Jinak souhlasim, ze slovo 'afro-american' zni umele. Ale vezmete v uvahu, ze cernosi v USA jsou na vetsinu jinych pojmenovani velmi citlivi a to je treba respektovat.

A pokud jde o slovo 'sukces' - at je jeho puvod jakykoliv, do cestiny se tlaci z anglictiny, jako spousta dalsich slov bez kterych se cestina velmi dobre muze obejit. Opravdu by mne zajimalo proc autor musel napsat 'sukces' misto 'uspech' - jak si to aspon prekladam.
28. 07. 2008 | 00:33

car komačov OO8 napsal(a):

Ja nevím ale vitěství republikana je asi jasne je dane tim že pro svět asi momentalně a i pro USA je to to nejrozumnější vychodisko Obama je populista a k USA se to zase tak nehodí .Falešna stodolarovka vypada asi jako Obama.
28. 07. 2008 | 05:19

Clair napsal(a):

Velke zklamani pane Tomasek s vyroky typu "McCain bliz triumfu", pritom se pochopitelne nerozvadite, jak jste se k tomuto zaveru dopracoval. Nakonec to doplnil za vas p.Filip Gregor, predvolebni pruzkum z nekolika zdroju. Nicmene, nechci opakovat co bylo uz receno, pouze bych rada dodala, ze tato zahranicni cesta s cilem Irak a Afghanistan se uskutecnila na samostatny popud sen. McCaina, ktery prohlasoval, ze Obama nema dostatecne zkusenosti se zahranicni politikou, nebot vlastne jeste nebyl ani v Iraku a v Afghanistanu, zatim co on uz tam byl mnohokrat, presto si neustale plete Sunnity a Shiity. Jeho tvrzeni, ze z Iraku nebude odchazet dalsich 100 let, pokud valku nevyhraje je skutecne smesne. Mnozi sice krouti hlavou, co si predstavuje J.McCain pod tim, ze je treba valku vyhrat. O Obamovi prohlasuje, ze Obama radeji valku prohraje, aby si zajistil vyhru v politicke kampani. Nekdo by mel uz McCainovi rici, ze samotny Irak by rad videl okupanty pryc, nebot se citi natolik silni si ridit vsechny vnitrostatni a zahranicni zalezitosti svepomoci a take pomoci OSN, jak ostatne uz nekolikrat, naposledy minuly tyden predlozili kongresu.
Zatim co B.Obama na McCainovo zbozne prani navstivil Irak, Pakistan, a mnoho dalsich zemi, aby se seznamil a take predevsim projevil zajem, udelal jeste o krok vice, nez se ocekavalo, dal take na jevo jakou zahranicni politiku si predstavuje pro obrozenou Ameriku, sen. McCain pouze prska a vysila nenavistne signaly. Sam ale konstruktivni plan zadny nema a vizi pro Ameriku take ne.
Naopak slibuje pokracovani v Bushove strategii dalsi 4 roky, dokonce jeho nejlepsi poradci jsou jeste z doby Nixona - George Schultz a Henry Kissinger.
Neni totiz nahodou, ze minuly tyden nekolikrat citoval Ceskoslovensko, ktere zajisti radarovou podporu, aniz by se snazil i pres opetovna varovani zajistit opravu, ze Ceskoslovensko uz more let davno neexistuje. Podobna trapna situace nastala take minuly tyden, kdy zase prohlasil, ze Irak sousedi s Pakistanem. Obavam se, ze senilita tohoto senatora zvolit, a k tomu jeho vybusny temperament neni zrovna nejlepsi kombinace.
Obavam se, ze sen. McCain nejen ze neni zadny triumf, nybrz liabilita. Vzdyt celych 30 let, co se v kongresu promital, nic podstatneho nedokazal prosadit, navic vetsina republikanu se od nej distancuje a neziskava od nich podporu. Jeho jedina podpora jsou Neokonzervativci a pomateni krestanstvi sioniste s panem Hageem, kteri se tresou na dalsi valku.

Pro p. prirodovedce: tady je ten berlinsky proslov pro vas:
http://my.barackobama.com/p...
28. 07. 2008 | 06:01

Ježek napsal(a):

Populární americký komik Jon Stewart (který je mimochodem sám Žid!) si ve své Daily Show dělá legraci z vlivu proizraelské lobby AIPAC na americké prezidentské kandidáty ("Nemůžete ani vzdáleně kritizovat Izrael a přitom být zvolen za amerického prezidenta")

Odkaz na Daily Show:

http://tinyurl.com/5p5ed6
28. 07. 2008 | 07:37

Ježek napsal(a):

A dokonce i New York Times, (vlastněné židovským majitelem!), uveřejnily ironicky laděného průvodce, co by každý prezidentský kandidát měl říkat při projevu před AIPAC:

http://tinyurl.com/5jcb6l

Možná je to konečně obrat. Možná si konečně Američané (včetně převážné většiny liberálních a vlasteneckých Židů) začnou uvědomovat jisté věci...
28. 07. 2008 | 07:44

Realista napsal(a):

Tomu článku jste, pane Tomášku, moc nedal. Točíte se v kruhu, pletete páté přes deváté, nelogicky nedoargumentujete, pořád něco opakujete.
28. 07. 2008 | 15:58

Herbi napsal(a):

Tady se člověk nesplete. Jeden článek v blogu vedle druhého slátanina, že by jeden zaplakal.

Jedině se snad můžu zastat slova "sukces" - nejde o moderní anglismus, slovo se používá již dávno, ale většinou v uměleckém kontextu (to představení byl sukces). Právě v tomto smyslu bylo slovo zvoleno více než vhodně, protože vyjadřuje povahu onoho úspěchu více než neutrální "úspěch" - velmi jemným způsobem říká, že se jednalo o jakýsi úspěch v představení (performanci, když už jsme u anglismů). Toto jediné slovo z celého článku se mi líbilo, ostatní je opravdová sračka, jak po stránce stylistické, tak fakticko-logické.
28. 07. 2008 | 20:28

Aleš napsal(a):

OPRAVDU mimo mísu- http://prave-ted.respekt.cz... - rozdíl 9%.
28. 07. 2008 | 21:24

Clair napsal(a):

Jeste malinky dodatek:
v tomto videu se vam predstavuje v plne parade narodni hrdina, senator John McCain:

http://www.youtube.com/watc...
28. 07. 2008 | 21:40

prirodovedec napsal(a):

Clair: Dekuji, bavim se.
28. 07. 2008 | 23:42

jerry napsal(a):

V NYT vysel (dle meho) vynikajici komentar o Obamovi:

http://www.nytimes.com/2008...

Musim rict, ze me, zvlast v poslednich mesicich, fascinuje, co si nekteri od Obamy slibuji.
29. 07. 2008 | 00:22

veverka napsal(a):

Obamovi cesta do zahraničí pomohla, vede o devět procent

http://www.ct24.cz/svet/235...
29. 07. 2008 | 09:03

TOm napsal(a):

Obamu volí spíše mladí a vzdělaní lidé ze západního a východního pobřeží, McCaina spíše Jižané a lidé ze Středozápadu, lidé s nižším vzděláním, konzervativní.....i to leccos napovídá o obou kandidátech
29. 07. 2008 | 14:32

maxík napsal(a):

Dobrý den,
tak bych to trošku zhrnul...Pane Tomášek daleko méně agitace pro jednu stranu a naopak více nestranných a holých faktů, které mají jít pod povrch a né "bezelstně" podsouvat Vaše názory na výsledek voleb v USA, které čtu od počátku!!!! A co se týká některých příspěvků viz. výše, tak ano subjektivita některých bloggů je více než patrná, ale myslím si, že právě naopak je zde jistá objektivita více než potřebná!! Je třeba si uvědomit, že některá témata čtou čtenáři, kteří nemají takový náhled a neorientují se v dané problematice, a proto je třeba daleko kvalitnějšího nestranného materiálního přínosu i v rámci bloggů. Kdo jiný než novináři by měli si být vědomi jakési nezaujatosti, a proto mne autor tohoto článku, který působil dříve v Hospod.novinách spíše úsměvně pobavil:-) Hlavně svou neschopností pracovat nejen analyticky s možnými fakty a spíše je zde cítit, jakési jeho doměnky, přání, tužby apod..Což mnohdy dosvědčuje o druhu či formě diletantismu!! Pokud nejdu pod povrch a nerozumím globálně šíři problému, tak s tím raději nejdu ani na veřejnost a natož to psát na netu - zde bych podotkl Werichovo úsměvné rčení: nic naplat.."jdeme se historicky znemožnit" ...Co myslíte pane Tomášku???
30. 07. 2008 | 15:32

Luboš. napsal(a):

Lidi,co tady učeně blbnete,V USA nkdy černoch prezidentem nebude,vrtáci.
30. 07. 2008 | 21:01

Zdenek napsal(a):

Lubosi, Lubosi,
ovsem, ze bude. To neni o barve, ale o momentu. A McCain ho nastesti nema - nema tah na branu, jeho plky jsou 3x recyklovane a on si zaslouzi totez. V Americe je bohuzel jeden problem = kandidati, kteri rikaji prilis dlouhe vety a maji inteligentni kvocient nad 130, maji dlouhodobe s americkymi volici problemy. Zrejme se to nejakym zpusobem odrazi i na jejich hodnoceni v Cechach.. Ale to uz necham na vas...
31. 07. 2008 | 17:08

Korda napsal(a):

No když si vzpomenu na to, co jste psal o B.Clintonovi, nezbývá než se pousmát co to tu ty bláboly píše za amatérského vykuka.
31. 07. 2008 | 17:52

pravda napsal(a):

Ron Paul je jedina zachrana,
mnoho Americanu nechteji ani OBAMU, natoz Mc Caina
Ve lzi verite: http://www.tetrahedron.org
STOP HAARP, chemterails, radar v Brdech
http://www.wethepeoplewilln...
Valka v Iraku = nelegalni
Jine civilizace existuji = lzou vam
stop genocide: chemtrails
taji lacine a ekologicke zdroje energie!!!!
01. 08. 2008 | 01:40

JK napsal(a):

Jak být v komentáři relevantní, tedy říct něco, co člověk a stad pár čtenářů shledá užitečným k lepšímu pochopení věci a přitom se nedotknout ega jiných, třeba autora blogu, neboť něpochybuji ani na chvilku o jeho nejlepší snaze interpretovat věci tak, jak je vidí?

Jako pan Anýž, současný zpravodaj HN v USA, autor psal pro HN. Bohužel, nejednou nezanedbatelná mělksost výběru témat, výklad dění v USA, za který HN platí pana Anýže a skrze jehož optiku se řekněme sofistiokovaní čtenáří HN nebo i kapitáni naší ekonomiky dívají na věci v USA mě přichází na mysl, když čtu nejeden ze článků autora tohoto blogu, který se ujal monotématické mise psát, prezentovat svůj výklad primárek a všeobecných voleb amerického prezidenta.
Nepochybuji o tom, ře si autor přečtě několik, nebo i víc článků, třeba i jiných zdrojů, ale to, co nabízí není nijak ani originální, ani originální syntéza, ani "insight", tedy jakkoliv zasvěcený pohled.
Bohužel, je pozdě večer, nemám možnost pracně, detailněji, konkrétně dokládat kde a jak autor tak či onak mimo, nebo míjí to podstatné.

Na obhajobu pana Anýže i autora blogu třeb žíct, že ikdyby věci chápali lépe, než jejich pozorování a interpretace Ameriky indikují, bylo by pošetilé očekávat, že se relevantní výklad čtenáři HN dozvědí za nějakých 15 Kč vynaložených za koupi výtisku novin nebo zde, zcela zdarma. To by ti nejbohatší, kteří si výhodu v informačním náskoku tvrdě platí armádou poradců ztratili konkurenční výhodu. A to by nebylo hezké.
01. 08. 2008 | 23:07

lossos napsal(a):

příznivci levice se ve svých komentářích poznají snadno: napíšou spoustu slov a stejně nic nesdělí.
02. 08. 2008 | 04:25

Josef K. napsal(a):

Jakési milé a kruté pokárání auorovi ze strany "přírodovědce" říká vše.
02. 08. 2008 | 12:03

R. Tejc napsal(a):

Přání otcem myšlenky. Jenom jsem zvědavý, jestli pan Tomášek (tipuji ODS) poté, až bude Obama zvolen presidentem provede sebekritiku.
02. 08. 2008 | 18:52

Karel Dopekla napsal(a):

Víc bych dal na sázkové kanceláře a tam je to jasné Obama vyhraje s náskokem. Agentury s jejich odhady jsou stejně jako u nás jen zaměstnanci PR a vlivových agentur. Viz Stem apod.
03. 08. 2008 | 11:27

lemmy napsal(a):

zajimave teze pane tomasku, ale reflexe v americkem tisku byla ponekud jina.
03. 08. 2008 | 23:38

Vojta Harok napsal(a):

Americti novinari jsou podjati vuci McCainovi a fascinovani moznosti, ze by se prezidentem stal nebeloch a Antibush. Zdrave volicske jadro to citi a snad se prikloni k cloveku, ktery prokazal celym zivotem svou serioznost.
05. 08. 2008 | 00:12

Větro napsal(a):

http://www.ifortuna.cz/cont...
Ti se málo kdy mýli ,je to stojí hodně peněz , před 4 lety jim to vyšlo taky ,Republikáni mají tentokrát špatný výběr .
05. 08. 2008 | 12:17

Tomas napsal(a):

Teda, to by me zajimalo, co je ten prirodovedec za cloveka. Vykecavat se tady nad jednim clankem takovouhle megadiskuzi, to chce opravdu hodne zbytecne investovaneho casu. Gratuluji, mate muj obdiv nad Vasi hlouposti.
Pouze vyjadrim svuj nazor na vitezneho kandidata, a to ze vyhraje Obama, ony ho zrejme budou volit predevsim zeny a volici jine nez bile pleti.
06. 08. 2008 | 08:22

Desperado napsal(a):

Taky umím ááánglicky, jako Tomášek, heč.Tak vím, že anglicky je to sukces, česky je to úspěch. Jako v té písničce, česky Domažlice, německy Taus.
Velmi sdělná je v článku pana Tomáška např. věta: "Kdyby se Obamovi o této skutečnosti podařilo přesvědčit Američany, není co řešit".No, máte pravdu, je to o tom, že není co řešit.Tak si to blboblogy užívejte. Jóóó newspeak, to jsou lingvistické perly. A když si uvědomíme, že je píší profesionální psavci rádoby renomovaných sdělovacích prostředků, kteří by měli stát v první linii snah o kulturnost jazyka --- . Zoufalec.
06. 08. 2008 | 11:22

Jan napsal(a):

Zařekl jsem se, že už to číst nebudu. Je to ztráta času.
Ale chtěl jsem napsat, že zahraničněpolitické blogy jsou ,na rozdíl od domácích ,zajímavé a diskuse pod nimi korektní a našinec se něco zajímavého dozví. A čímpak to asi bude?
Po tom závěru diskuse nevím.
Tak alespoň pro pana Haroka: asi se taky počítáte k tomu zdravému jádru. Pěkný termín.
Mně se z něj chce bohužel zvracet.
08. 08. 2008 | 13:48

Jakub Kopecký napsal(a):

Cesta Obamy... Taky třeba mlučí Klause, blog Pavla, náruč maminky. Fujtajbl. Ovšem je to boj Sisifa!
09. 08. 2008 | 18:53

ada napsal(a):

Zapomneli jste "pratele " ze tloukli Talmudem do hlavy Mc Caina tak dlouho do cela , ze ho NA ZPAMET naucili rikat "budeme stat pevne za Israelem " A tom uz je co rici . Cernyho zase znemoznili s cepici u rozpadle zdi ale maji z nej strach jak rekl Sharansky skret co ho vymenili za ( ceskeho )prcackare soukmenovce smiraka v CIA. Jako ostatne hodne soudruhu z ruska ovladli Israel a stali se znich hlavni osobnosti .
11. 08. 2008 | 06:01

Poptropica napsal(a):

thanks
14. 02. 2010 | 23:32

raudensah napsal(a):

i like it,,, thanks you very much
25. 02. 2010 | 23:39

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
03. 03. 2010 | 08:42

replica watches napsal(a):

Best wishes for this year.
03. 03. 2010 | 08:43

replica watches napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
03. 03. 2010 | 08:45

Free Ringback Tones napsal(a):

Obama v záři kamer, McCain blíž triumfu
04. 03. 2010 | 16:06

Download mp3 Nasyid napsal(a):

good posting ,i like it thanks you very much for youf information
06. 03. 2010 | 06:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy