McCain zkouší, co naposled dokázal JFK

30. 08. 2008 | 01:11
Přečteno 14504 krát
Ne dost na tom, že se letos Republikánská a Demokratická strana postaraly Američanům v osobách svých kandidátů o jednu z nejsnáze odlišitelných voleb. Sami Barack Obama a John McCain si nyní vybrali spolukandidáty, kteří také mohou být těžko rozdílnější.

A stejně výrazně se liší rovněž motivace, s níž se republikán i demokrat ke svým viceprezidentským favoritům dopracovali.

Obama si vybral Joea Bidena především proto, aby mu po případném zvolení asistoval v oblasti považované za jeho největší slabinu – zahraniční politice.

John McCain ukázal na Sarah Palinovou hlavně proto, aby mu pomohla ke zvolení.

Republikánský senátor se tak pokouší vsadit riskantně na kartu, která v předchozích volbách opakovaně nevyšla.

Dopomoct si výběrem viceprezidentského kandidáta k podpoře určité klíčové voličské skupiny a tím i celkovému vítězství se naposledy podařilo v roce 1960 Johnu F. Kennedymu, když na svou kandidátku přizval jižanského senátora Lyndona Johnsona.

McCainova volba Sarah Palinové je volebním inženýrstvím par excellence. Kalkuluje s nespokojeností téměř poloviny voličů bývalé demokratické kandidátky Hillary Clintonové, kteří se zdráhají pro Obamu hlasovat.

Demokraté neváhali ani chvíli a okamžitě poukázali na nezkušenost aljašské guvernérky a dali najevo, že nezkušenost Obamy je tímto anulována jako předvolební téma.

Mají pravdu jen z poloviny: necelé dva roky ve funkci guvernérky Aljašky jsou skutečně mizernou průpravou pro potenciální výkon prezidentského úřadu (podobně mizernou jako necelé čtyři roky Obamy v Senátu).

Dopad toho však bude omezený: Američané se nerozhodují ve volbách podle „dvojek“ na kandidátce, ale volí přímo uchazeče o prezidentský post. S touto argumentační snahou demokratů to může dopadnout stejně bídně jako s pokusem McCaina získat kandidaturou Palinové extra příděl voličů Hillary Clintonové.

Volba aljašské guvernérky je však od republikána prozírává v jiném ohledu: vyráží z rukou demokratů jejich největší kladivo na McCaina: tvrzení, že jeho administrativa bude pouhým pokračováním té Bushovy.

Palinová je zatím neznámá tvář „jiné“ Republikánské strany. Do guvernérského úřadu byla zvolena v ruce 2006, kdy velkou část republikánů voliči vyhnali z funkcí. Trest přišel za úplatkářské skandály, „tloustnutí“ v mocenských křeslech vůbec a neschopnost dohodnout se na čemkoli s druhou stranou.

Palinová postavila svou guvernérskou kampaň na skoncování s touto politickou praxí a podle toho, co se ví o jejím dosavadním působení ve funkci, dokázala se slíbených zásad držet.

McCain se rozhodl, že navzdory vesměs příznivým průzkumům veřejného mínění potřebuje zatřást soubojem s Barackem Obamou. Je pochybné, zda se mu vytažením Sarah Palinové podaří rozhodnout letošní volby. Je však velmi dobře možné, že tímto krokem zachrání pro roky příští těžce poškozenou značku Republikánské strany.

Ať už McCain s Obamou vyhraje, či prohraje, Palinová se díky němu stává novým prominentem republikánů. Osobností, která nemá nic společného s vládou George Bushe a předchází ji pověst političky s odvahou prosadit reformy. Dar z Aljašky, dalo by se říct.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Johny napsal(a):

Zajímavý a bystrý postřeh, rozhodně na mnohem vyšší úrovni, než běžné pábení většiny ostatních novinářů. Ať vyhraje ten či onen kandidát, rozhodně to bude dobře pro Ameriku, neboť kandidáty volí (a nominují) američané. A to neříkám rozhodně proto, že by George W. Bush byl špatným prezidentem! Měl odvahu pro správná rozhodnutí, které dané okamžiky dějin vyžadovaly a to se v dnešní době často nevidí. Rozhodnutí o to odvážnější, čím více lidem se třeba i nelíbila. Kdyby americké prezidenty volili evropané, U.S.A. by již dávno byli průměrným rozhádaným socialistickým státečkem s velkými ambicemi, ale malými možnostmi.
30. 08. 2008 | 09:54

Zacheus napsal(a):

Je zajímavé, že vztahy mezi prezidentem J.F. Kennedym a jeho viceprezidentem vůbec nebyly idylické a všechny okolnosti, za nichž padla nabídka Lyndonu Johnsonovi, aby kandidoval na úřad viceprezidenta, se už asi nepodaří zjistit. Hlavním důvodem byla opravdu s největší pravděpodobností snaha získat jižní státy USA.

Faktem je,že na volebním demokratickém konventu L. B. Johnson Johna F.Kennedyho velmi tvrdě politicky napadl ( včetně "demokratického " náznaku, že se jako katolík na prezidenta nehodí).

Podle dostupných informací to byl právě L.B. Johnson, který naléhavě doporučil prezidentovi cestu do Dallasu a mnozí Američané jsou zřejmě dodnes přesvědčeni, že právě viceprezident je za atentát v Dallasu přímo odpovědný ( ostatně osobně na tomto zřejmě státním převratu nejvíce získal).

Je také známo, že existovaly velmi napjaté vztahy mezi prezidentovým bratrem Robertem Kennedym a L. B. Johnsonem. Když v roce 1968 Johnson už jako prezident oznámil, že se v dalším volebním období o úřad prezidenta ucházet nebude, označil toto rozhodnutí R.F. Kennedy jako "službu vlasti". Sám pak za dosud nevyjasněných okolností podlehl atetátu v průběhu své prezidentské volební kampaně v červnu 1968.
30. 08. 2008 | 11:05

jaryn napsal(a):

a johny to taky pekne shrnul, s tim bushem je to vystizne
30. 08. 2008 | 11:06

Zacheus napsal(a):

Jak známo, funkce viceprezidenta USA nepředstavuje významnou mocenskou pozici ( prezident J.Carter však svého viceprezidenta pověřoval vládními úkoly).
Právě během vlády J.F. Kennedyho předváděl Vaughn Meader po nočních klubech USA tuto kabaretní scénku:

Malý chlapec klepe na dveře Bílého domu a prezident Kennedy přijde otevřít.
"Copak si přeješ, chlapečku?"
"Prosím vás, pane Kennedy, mohla by si jít vaše Caroline s námi hrát?"
"Caroline nemůže, chlapečku. Je ve škole".
"Ve škole? To je škoda... A pane Kennedy, nemohl by si tedy jít s námi hrát Lyndon ?"

/ převzato z knihy Karla Kyncla "63 dní do Dallasu"/
30. 08. 2008 | 11:16

kyklop napsal(a):

"Jak známo, funkce viceprezidenta USA nepředstavuje významnou mocenskou pozici"

A co Dick Cheney?
30. 08. 2008 | 11:26

Zacheus napsal(a):

To kyklop. Máte pravdu. Na Dicka jsem zapomněl.
Přeji pěkný den.
30. 08. 2008 | 11:35

Fraser napsal(a):

Johny: a co Bush udelal dobreho pro USA? Znicil je ekonomicky (9 bilionu USD dluhu, dolar na 1/3 toho, co byl pred nastupem Bushe k moci), vojensky (Irak, Afganistan) a politicky (ztrata 'zadniho dvorku'). Znicil svobodu naroda (Patriot Act, napr.). Terorismu je jeste rozlezlesi nez pre pred 9/11. Opravdu vyborny prezident...
30. 08. 2008 | 11:35

Al Jouda napsal(a):

Výběr té ženské jen svědčí o Mc Cainových schopnostech. Volby vyhraje a dokáže politiku USA změnit k lepšímu.
30. 08. 2008 | 12:02

Realista napsal(a):

Vážím si velmi odvážného rozhodnutí Mc Cainova vybrat mladou ženu z neelitního prostředí, ovšem kvůli tomu, kdo má hodně konzervativní postoje, podporuje těžbu ropy a chce vyhubit lední medvědy na Aljašce, bych ho v žádném případě nevolil.
30. 08. 2008 | 12:32

prirodovedec napsal(a):

Autor se v mych ocich polepsuje, koneckoncu se dnes zabyva krokem sveho favorita. Zajimave postrehy a rozbory lze doplnit z dalsich zdroju (nezalekneme se podobnosti s autorovymi postrehy - u tak sledovane udalosti nelze jiz nic noveho vymyslet, je treba jen kvalitne prekladat :) a hledat si od uznavanych po exoticke zdroje):

http://www.nytimes.com/2008...

http://www.guardian.co.uk/w...

http://en.wikipedia.org/wik...

Ovsem:
http://agentofinfluence.typ...

http://ap.google.com/articl...

http://morningcupofcoffee.w...

http://www.latimes.com/news...

http://www.politicususa.com...
plus diskuse zajimavejsi nez na aktualne.

http://www.sltrib.com/news/...

http://www.washingtontimes....

http://www.clusterstock.com...

http://www.clusterstock.com...

http://vastpublicindifferen...

http://wordpress.com/tag/sa...

http://www.mahalo.com/Sarah...

http://www.reddit.com/r/red...

http://www.freerepublic.com...

http://www.huffingtonpost.c...

http://ideasandrevolution.n...
30. 08. 2008 | 13:57

prirodovedec napsal(a):

A jeste jedna zajimava citace :):

http://aktualne.centrum.cz/...
30. 08. 2008 | 14:32

Tupelo napsal(a):

prirodovedce smekam, to je cteniva na cely vecer ;). Trochu mimo tema tohoto blogoveho clanku, ale z duvodu ze se zde na blozich nikdo dosud nezamyslel nad projevem Barracka Obamy, ve kterem v Denveru oficialne prijal nominaci na demokratickeho kandidata (ci radeji kandidata demokratu :)), pripojuji link na YouTube. Znam Vasi skepsi k politikum (mam ji podobnou, jen ji vyvazuje nejaka interni (iracionalni?:)) potreba verit, ze snad nekteri mohou byt jini; aspon trochu :)) , ale osobne musim rict ze me jeho rec hodne oslovila (kritika Bushovi politiky se dala cekat, ale pomerne silny duraz na socialni politiku me prekvapila):
http://www.youtube.com/user... .
30. 08. 2008 | 15:22

VK-Can napsal(a):

Vazeny pane Tomasek.
Tentokrat s Vami souhlasim.
Dobrý postřeh dobře shrnutý.
Vcera jsem ji, jako mnoho jinych videl a slysel poprve.

Je to nejen sympaticky působici, ale nepochybne inteligetni zena, za jejimz prijemnym usmevem bude zelezna vule.
Jeji "resume" nema chybu, zvlaste z pohledu extra-konservativniho kridla Republikanu. Je to matka 5 deti, jeji syn je v Iraku, je pro strelne zbrane, pro-olejarska a proti potratum.

Ve skutecnosti si myslim, ze je tak na pravo, ze si bude muset davat pozor, aby nevlezla omylem zadnimi dvermi k extra levemu kridlu demokratu.
Ona i jeji manzel byli aktivnimi cleny odborove unie!
Nicmene mate dobry postreh, ze to je nova hvezda na Republikanskem nebi.

Jen bych si dovolil malou poznamku.
Pisete, ze: "McCainova volba Sarah Palinové je volebním inženýrstvím par excellence."
Pane Tomasek, v Republikanske strane USA jsou v presidentskych volbach kandidati na pres. a VP vzdy kompromisem mezi vladnoucimi kridly strany.
Bylo to za Nixona, Reagana, obou Bushu a McCaine rozhodne nebude vyjimkou. Copak skutecne verite, ze Bush st. by si vybral takove nemehlo jako byl Quayle jako sveho zastupce?!
Totez jako Bush ml. se blize poznal s Cheneym az kdyz byl nominovan!!! Pred tim se znali jen povrchne!
McCaine se s guvernerkou Aljasky Palinovou setkal jen JEDNOU v zivote!!

Nicmene je nominace guv. Palinove riskantni , ale chytry tah, tech v pozadi!
McCainovi byl tento vyber "navrzen" a on ho bral, jak je videt zcela vazne v potaz!
30. 08. 2008 | 16:00

doktor napsal(a):

Autorovi: Palinová NENÍ osobností, která nemá nic společného s vládou George Bushe. Stejně jako Bush, Mac Cain a jeho naftová lobby chce rozšířit těžbu nafty na "rodné" Aljašce.
30. 08. 2008 | 16:04

doktor napsal(a):

Zacheovi: V případě presidentovy smrti se stává vicepresident všemocným. Lyndon Johnson tak byl schopen činit rozhodnutí, která by Kennedy nikdy neudělal: rozpoutal americkou válku ve Vietnamu, kde se Američané dopouštěli válečných zločinů, a dovolil Sovětskému svazu, aby okupoval svou armádou Československo.
30. 08. 2008 | 16:11

Clair napsal(a):

John McCain prave spachal politickou sebevrazdu

Sarah Palin neni Hillary Clinton a tech pomyslnych 18 milionu se uz davno rozhodlo v Denver na demokraticke convention nasledovat Hillary a dat podporu Obamovi. McCain se pohybuje na velmi tenkem lede s touto nominaci, neskutecny zoufalismus! Dalo by se to chapat tak, ze si jasne uvedomil, ze nema sanci naplnit stadion s vice nez 85,000 priznivci jak to bylo u Obamy na vcerejsi convention demokratu, navic vice nez 38 milionu sledovalo Obamuv proslov, ktery se povazuje za proslov stoleti.
McCain potkal tuto zenu pouze jednou. Chtel sokovat Ameriku tim, ze si zvolil trojskeho kone, ktery by mu mel vitezstvi zajistit priznivci Hillary? Poukazuje to pouze na to, ze McCain je neschopny logickeho usudku, hodil to vsechno na jednu jedinou kartu. Porovnala bych to pouze k finalnimu padu, tentokrate uz ne s letadlem, se kterym se jenom trikrat zritil a poslal ucet americkym danovym poplatnikum na $50 milinu/ za letadlo. Soucasne s touto nominaci prisly ovsem otazky od Sarah Palin, co vlastne tato funkce obnasi a v cem spociva. Chudak holka, jeste se vlastne ani z toho soku nevzpamatovala, kdyz uz ji media propiraji kvuli korupcnimu skandalu na Aljasce.
Dekujme Johnu McCainovi, ze vlastne podporil vitezstvi Obamovo.
30. 08. 2008 | 16:11

DB-Kalifornie napsal(a):

jeste par dalsich odkazu na nekolik kvalitnich poitickych stranek

http://www.politico.com
http://www.slate.com
http://www.nationalreview.com

tentokrat to trvalo i americkym mediim pul dne nez se zorientovaly kdo ze ta zena z Aljasky vlastne je.

Po vyslechnuti desitek diskusi a nazoru v americkych mediich bych tuhle volbu shnrnul do zaveru-zmena dynamiky predvolebniho boje, obrovsky risk, maverick je zpet, oslabeni argumentu o nezkusenosti Obamy. Napriklad prednim kometatorum jako Mark Shields nebo David Brooks se tenhle vyber libil. Pat Buchanan to nazval nejvetsim politickycm hazardem v americke politicke historii a zaroven Palin nazval nejprogresivnejsim mladym konzervativcem v USA

Ale jinak myslim, ze uz za par dni budeme vedet...
30. 08. 2008 | 16:17

Pobo napsal(a):

2 Clair:

A to jste ještě zapomněla McCainovi přičíst na vrub požár na USS Forrestal. (???) Za to určitě taky mohl on, když jeho A-4kou proletěla raketa, nedopatřením odpálená z jiného zaparkovaného letadla.

Pokud Vám splývají významy "zřítit se" a "být sestřelen", pak již vše z Vašeho myšlení chápu. Gratuluji
30. 08. 2008 | 16:48

Adur napsal(a):

Muj nazor se ztotoznuje s Clair.
30. 08. 2008 | 16:55

Clair napsal(a):

Pane Pobo,
zrejme asi nevite, ze pri vysetrovani techto incidentu se zjistilo, ze jenom dvakrat to byla samotna chyba McCaina, pouze ve tretim pripade byl sestrelen. Neni ovsem zadne tajemstvi, ze McCain prosel z vojenske akademie s odrenyma usima, do ktere se vlastne po nesmirne snaze, i pres velkou protekci dostat nemohl, byl to prave sen. John Werner, ktery mu pomohl se tam dostat, a to jenom proto, ze znal jeho otce. Jinak je vseobecne znamo, ze McCain byl jako student byl rad, ze vubec prolezl.
30. 08. 2008 | 17:09

Pobo napsal(a):

Nějaký odkaz by nebyl?
30. 08. 2008 | 17:11

ivanT napsal(a):

Autor ma pravdu, ze osobnost VP je normalne druhorady volebni faktor. Ovsem v pripade McCaina tomu tak uplne neni: McCain je 72 a mel nekolik setkani s rakovinou a moznost, ze by nedokoncil svuj mandat neni tak nerealna. VP by se pak stal presidentem (presidentkou) a McCainuv VP je tedy vice nez pouhou figurkou.

Volba pani Palin jako spolukandidatky navic vzbuzuje pochybnosti o McCainove duslednosti (hlavni argument proti Obamovi byla jeho nezkusenost a sam si ted vybral nekoho kdo je urcite jeste mene zkuseny), jakoz i o dulezite presidentske schopnosti vybrat si kvalifikovane spolupracovniky.

Pokud jde o argument, ze by to mohlo ovlivnit demokraticke stoupence pani Clintonove, jejich velka vetsina se vyjadrila pro Obamu, a mezi zbyvajicimi vetsina prohlasila, ze pani Clintonovou nepodporovali pouze kvuli tomu, ze je zena, ale proto ze je zkusena a osvedcena politicka. To se tezko da rici o pani Palin.

Myslim, ze McCainovo rozhodnuti zhorsuje jeho sance, ale az dalsich par mesicu ukaze jaky dopad toto neobvykle rozhodnuti bude mit.

Zatim jen pripojim jeden z nejcastejsich americkych komentaru:

"McCainovo rozhodnuti pro pani Palin je 'Hail Mary pass'."

Tak se rika fotbalove prihravce s nepatrnou nadeji na uspech v situaci kdy muzstvu uz nic jineho nezbyva. Situace je tak hroziva, ze jen zoufaly risk a modlitba k Pane Marii (Zdravas Maria = Hail Mary) muze tym zachranit. Ale uvidime.
30. 08. 2008 | 17:18

kostka napsal(a):

Rozhodnutí McCaina je ryze pragmatické a v kampani prostě počítá s především jižanským rasismem. Je to ovšem dvojsečná zbraň, protože, jak se na jihu říká, lepší prezident-černoch než prezident-žena. Druhotný cíl pak je přebrat Obamovi tu feministickou část voličů (to neznamená jen ženy), kteří budou bez ohledu na argumenty prostě hlasovat pro jakoukoli ženu na kandidátce.
30. 08. 2008 | 17:42

urbis napsal(a):

Co se týče komentáře Clair, tak podle toho co jsem si přečetl, tak McCain byl v mládí více na večírky a rychlá auta než na učení. Prokázal ale sílu svého charakteru takovým způsobem jako málo kdo jiný. Do USA se vrátil jako legenda. Osobně proti Obamovi nic nemám, ale i z vlastní praxe vím, že je lepší dát důvěru někomu kdo už prokázal své schopnosti, než někomu o kom nevím jak se zachová. Za muže mluví činy ne hezká slova. Dost napovědělo jak se kdo zachoval před nedávnem ve sporu Rusko - Gruzie. Vždyť Obama se někde opaloval a vše šlo celkem mimo něj.
30. 08. 2008 | 19:07

třebaKarel napsal(a):

Claire ,
promiňte že vstupuji bez klepání , o McCainovi vím málo , přesto bych se pozastavil nad větami jako :neni tajemství že prošel s odřenýma ušima ..., pomohl mu se tam dostat jen proto že znal jeho otce ... ,prosím Vás - bez posměchu - jak byste tohle prokazoval třeba u soudu ? To proč John verner někomu pomohl prostě vědět nemůžete . A klišé jako : je obecně známo - proč ? Víte myslím víc zajímavých věcí , které kdybyste zapomněl na svůj názor na Mc Caina , by byly myslím zajímavější .
Ale opravdu Vás nemistruju , tak se nenaštvěte. V úctě tK
30. 08. 2008 | 19:18

třebaKarel napsal(a):

Urbis ,
lenin byl v mládí prý zas jen na učení než na večírky a rychlá auta .
Věříte tomu ? tK
30. 08. 2008 | 19:20

arbys napsal(a):

Sarah Palin je pro tezbu ropy v Aljasce i v lokalitach blize k americkemu pobrezi. McCain az donedavna odmital tezbu u pobrezi. ten samy mesic, kdy obratil dostal na kandidaturu MELOUNA od ropaku. Manzel Sarah Palin je zamestnancem BP, ktere ma zajem na tezbe na Aljasce... ona dokonce prohlasila, v souvislosti s vystavbou USD 30b (plynoveho potrubi), ze zahrnuti ledniho medveda je vyznamna hrozba rozvoji... nevim, proc za jeji volbou hledaji lide nejakou nadpririzeny - uslechtily - duvod ze strany republikanu.
30. 08. 2008 | 19:26

VK-Can napsal(a):

Vazeny pane Pobo.
Dovolte mne poznamku k Vasi debate s pani Clair.
To, ze byl patym od konce pri skonceni vojenske akademie jsem sam slysel pri jeho rozhovoru s reporterem CNN.

Je jiste dobre vse dolozit linky na pisemny doklad, ale v obdobi presidentskych voleb to je dost obtizne.
Tech rozhovoru s kandidaty je denne ve zpravach desitky. To lze jedine videt sledovanim zprav.
Mohu potvrdit, ze jsem osobne slysel z McCainovych ust to, ze byl paty od konce ("...fifth from the bottom..") pri zakonceni vojenske akademie.
Cely rozhovor byl, ze nezalezi jen na skolnich "uspesich" a v jeho pripade, ze by meli lide soudit jeho cely zivot.

Osobne bych k tomu dodal, ze McCain byl dlouho skutecnym hrdinou.
Bohuzel na sklonku sveho zivota se vzdava svych principu za cenu dosazeni nejvyssiho uradu.
Rika se "Ucel sveti prostredky".
Osobne si myslim, ze ne vsechny prostredky jsou posvecene ucelem. Aspon podle mne ne.
Nezlobte se, ze jsem vkrocil do Vasi debaty.
30. 08. 2008 | 19:57

VK-Can napsal(a):

Vazeny pane Urbis.
Pres. Carter jako malokdo jiny prokazal silu sveho charakteru.
Dostal duveru lidi. Bohuzel byl jednim z nejslabsich presidentu USA!

Funkce pres. USA vyzaduje vic nez jen charakter. Vic nez jen akademicke a skolni uspechy.
S velkou davkou ironie to byl pres. Kennedy , ktery mel slabinu pro zeny, coz charakteru nijak neprida a presto se ukazal jako velice schopny president.

Pres. Reagan mel jen to minimalni vzdelani k teto funkci a presto se prokazal jako jeden z nejlepsich presidentu.

Co z toho vyplyva ? Samotny, i kdyz prokazany dobry charakter, nebo vehlasne university jeste nedelaji dobreho presidenta.
Ono kazde chce sve.

V pripade hlavy statu lze soudit prevazne podle toho, co kandidat rika, jak to souvisi s realnou situaci a jaka je realna aplikace toho, co rika.

McCain roku 2008 je uplne jiny nez McCain z roku 2000 !
Osobne, kdyz vidim takovou nahlou zmenu, tak to okamzite zmackne varovny knoflik!
30. 08. 2008 | 20:28

prirodovedec napsal(a):

Tupelo: Diky za projev, asi vite, ze se videu zde vyhybam jako cert krizi :) (viz i moje reakce editorovi na predstavovani bloggeru). Nicmene, pokud Obama cumlal kravatu, to bych neodolal. :)

Co se tyka odkazu prebral jsem to spise od serioznich po neseriozni, prosejte si to - zena, pohledna (je jeji foto ze souteze Miss Alaska v bikini nejen jako vlasatice ve Vogue), ma zasadove nazory prevovernych republikanu (zbrane ano, ropa vsude, medvedi nikde ... :) )
je prurazna, z maleho mesta, ale uz guvernerka, soutez miss Aljaska i obvineni z korupce. Je to nejen risk ze strany McCaina (spise od jeho think tanku ala Karl Rove), ale velice zajimava past na demokraty aneb zvladnou ted nutkani utocit na ultrarepublikana? A dostanou se do potizi, protoze tim napadnou pohlednou, mladou zenu, kterou MUZI (nikoliv zeny!) budou chtit chranit i v te genderove vyrovnane spolecnosti? Muj prvni dojem je, ze demokrate by tuto volbu meli vitat a glosovat presne tim sklenenym stropem - najdete si. Cili nechat ji hrat aktivne McCaina.

Vyctem mi slo trosku o ukazku, ze autor (ktereho jsem pro zrejme fandeni McCainovi drive kritizoval) to ma tezke - muze jen kompilovat nebo nevedomky kompilat vyrobit. Lepe jit ke zdrojum.

Osobne si myslim, ze po Gruzii ted prijde par dalsich samozrejme zcela nahodnych (Putinovi prece neverime) mezinarodne vyznamnych a presvedcivych udalosti v duchu "Vrteti psem" nebo Limonadovy Joe (nove zdroje ropy na Aljasce jsou daleko vetsi nez jsme cekali, nase zbrane jsou jeste ucinnejsi nez jsme doufali ...), kdy Obama bude opet na Havaji, nebo treba zrovna ve sklepe, na pude, ci nekde jinde a McCain a jeho tym opet prokazi svoje schopnosti jednat statotvorne. Rovnez bych nepodcenoval Roveuv duch - kdysi jsem se "roztomilym pregnant chads" (tykalo se prvni volby Bushe na Floride) velice smal, ted uz to za tak legracni povazovat nebudu. Nicmene McCaina z vyse uvedenych duvodu povazuji nadale za temer viteze.
30. 08. 2008 | 20:35

Tupelo napsal(a):

Prirodovedce, priznam se ze jsem zde dosud rovnez nevidel ani jeden videoblog, chci si jeste chvili pockat na vic dilu a nektery z prichazejicich dlouhych zimnich veceru vyplnit celovecernim poradem.

Narozdil od Vas, kteremu se povedlo navnadit me na hledani clanku, ve kterem bude zobrazena Miss Aljaska v bikinach (ocekavam podobne foto (vcetne usmevu) jako fotky nasich miss, uzivajici si pobyt v Egypte - ovsem s tim, ze tam bude autenticka aljasska priroda s tajicimi ledovci v pozadi, stejne autenticka husi kuze protagonistky a nekde v zadu pozovat na kost prochladly ledni medved ;)), Vas podobne nenavnadim: snad jen zpocatku, kde si Obama pred projevem v zakulisi temer zmoulal vlastni prst. Chvili to pak vypadalo na poprockovy koncert (vcetne 70 tisic nazhavenych posluchacu), vcetne dekovacky, pridavek ovsem nebyl.

Nahravani servilnich CD a okusovani kravat jsou tzv. vozembouchove metody, kterymi ve vetsi mire oplyvaji spise soudobi proamericti demokrate tzv. 'nove Evropy'. Dozajista slouzi jako pobaveni pro politiky zaoceanske, kteri se obcas odvedci podobne humornymi kousky, jako napr. pozvanim prislusniku ruskych vojsk jako kontroloru novych zakladen. Nic nemuze prekvapit vic nez sdelit tyto moznosti na tiskove konferenci, primo tisku. Obdarovana strana nema slov a zmuse se jen na kolektivni 'no comment' :). Zajimalo by me jestli si Bush poslechl ono CD jiz v hotelu, na palube AirForce nebo az doma, pokud tedy vubec. Kopirovat by si ji urcite netroufl, jeho poradci snad vedi ze tato audionahravka mohla byt opatrena audiovodoznakem a tak by Bily dum mohl mit krom opletacek s AlKajdou jeste opletacky s RIA. :)

Mam neprijemny pocit ze se neco muze semlit od leta minuleho roku, o nadchazejicich us volbach jsem psal spis v kondicionalu. Nekde jsem cet ze se priostruje, na urovni federalniho soudu se bude prezkoumavat moznost, zda se vubec Obama muze uchazet o prezidetsky urad. Pujde o spravne nacasovani rozsudku. Pokud se nezadari, mohlo by prijit neco vaznejsiho, od Vami vzpominanych tipu (nova ropna naleziste, ucinejsi zbrane), pres vyvolani novych konfliktu (Gruzie byla propadak, ukazala se efektivnost ruskych sil, americane prisli o auta nacpana moderni elektronikou ('no nejsou ti gruzinci paka?', se muze nest v chodbach Pentagonu) a rovnez se neoficialne mluvi (pokud to je pravda, patrne na primem rusko americkem kanalu) o zajatych americkych poradcich), az po dalsi teroristicky utok, kdyz ne v samotnych USA (prece jen je kolem 911 spousta nejasnosti) tak kdekoliv jinde, samozrejme s jasnou peceti AlKajdy - je to preci jen zavedena znacka. Snad se ale nakonec budu mylit a zvitezi Obama - preci jen vetsi nadeje na zmenu v americke politice.
30. 08. 2008 | 21:41

tng napsal(a):

McCain si mysli ze na svoji stranu pretahne zeny, ale realita je zatim spis opacna http://www.fivethirtyeight....

Palin neni mozne s Obamou srovnavat. Jeji jedina funkce ktera vubec stoji za rec je post guvernera Aljasky (populace 600tisic), jeji pusobeni v ni je kratsi nez trvani McCainovy prezidentske kampane. A co hur, nikdo nikdy neslysel, ze by se vubec kdy vyjadrovala k zahranicni politice. McCain touto volbou demonstruje svoji nezodpovednost a to, ze jeho heslo "coutry first" jsou jen prazdne reci.
30. 08. 2008 | 22:01

prirodovedec napsal(a):

tnq: Dekuji za VELICE zajimavy odkaz (zejmena simulace a odhady na staty vypadaji zajimave). Jestli je tento blog k necemu tak, prave k takovym odkazum. Jeste jednou dekuji.
30. 08. 2008 | 22:38

novocián napsal(a):

Mnohým lidem na tomto blogu a i mně připadá, že se Spojenými státy se děje něco nepěkného. K tomu co tu už napsal Frazer přidávám např. rapidně rostoucí sociální rozdíly (GINI index už bezmála 50 a stále roste), závislost Ameriky na Číně, přijetí doktriny USA jako hegemona světa a z toho stupňující se agresivita a závratné zbrojení atd…My kteří jsme věřili v Ameriku jako ve vzor a oporu demokracie si připadáme jako by nám teď hořela hasičská zbrojnice.
Neznaje dohromady nic o aktuálních vnitřních vztazích USA mohu se dovolit jen zeptat znalých: opravdu jste přesvědčeni že ty problémy vyřeší osoba nového prezidenta ? Opravdu tu nejsou nějaké hlubší a vnitřní příčiny ? Můžeme doufat že podaří-li se americkému lidu vybrat tu vhodnou osobnost, vrátí se USA do té role kterou jsme jim dlouhá léta přikládali, tj. příkladu pro svět ? Zůstane „vláda lidu, lidem a pro lid“ zachována ?
30. 08. 2008 | 22:42

Fraser napsal(a):

par odkazu pro zvedave:

McCain, kdyz to v rychlosti shrnu, je blbec, ktery nerozumi zahranicni politice(http://www.liveleak.com/vie...), ekonomicky analfabet (http://www.youtube.com/watc...) bez kozistentnich nazoru (http://www.youtube.com/watc..., http://www.youtube.com/watc...), ktery zije naprosto mimo realitu (http://thinkprogress.org/20...). Navic je svymi byvalymispolubojovniky oznacovan za zradce(http://www.vietnamveteransa...) a tak nejak se vseobecne netesi popularite v armade.

A jeste par dalsich 'drobnosti': http://www.wclt.com/news/ar...

hups: http://www.youtube.com/watc...

Pane Tomasek, mohl byste napsat, co na tomle cloveku obdivujete? Ja jsem nic nenasel...
30. 08. 2008 | 23:18

tng napsal(a):

Prirodovedec: bohuzel, jakkoliv dobra statistika nabizi pouze kratkodoby vyhled a kazdy pruzkum je tak trochu pouze nova epizoda roztahle telenovely o ktere nikdo poradne nevi jak finalne skonci.

Tato stranka tento sum alespon prumeruje: je zde http://www.pollster.com/pol...
30. 08. 2008 | 23:25

tng napsal(a):

Fraser: osobne se spis bojim toho, ze McCain je hlavne agresivni kovboj strilejici od boku, spis idealista naivne bojujici se zlem nez pragmatik, ten nebude Putinovi mazat med kolem huby, jednou tu budeme na Bushe vzpominat se slzou v oku jako na umirneneho statnika
30. 08. 2008 | 23:30

tng napsal(a):

novocian:

"My kteří jsme věřili v Ameriku jako ve vzor a oporu demokracie" - myslim ze jste podlehli propagande a jednostrannemu videni sveta a idealizovali si nepritele sveho nepritele - vsichni vcetne Ameriky se staraji hlavne o sebe a veci jako opora demokracie jsou jen vedlejsi dusledek nekterych jejich akci, vhodny pro propagandu. Viz. treba podpora diktatorskych rezimu v latinske Americe, Saddama Hussaina atp.
30. 08. 2008 | 23:35

novocián napsal(a):

Tng :
Ale já jsem nikde nenapsal že by to byl ideál, ta Amerika. To vím také že "Ani to nejlepší není dost dobré".Jenom snad to bylo to nejlepší co člověk v daných podmínkách dokázal pro lidi vytvořit.Proč by jinak po celé generace lidé odcházeli za lepším tam a ne jinam ? Nebo znáte snad někde něco lepšího, mýlili se ti lidé snad ?
Mně se jen teď zdá, že to už nejlepší není a dál se to kazí; aspoň zvonka to tak vyzerá.
30. 08. 2008 | 23:56

prirodovedec napsal(a):

tnq: Diky za odkaz, ten prvni je totiz pro mne VELMI zajimavy snahou ne urcit procenta volicu, ale odhady vysledku voleb v jednotlivych statech.

Pokud jsou poradci kvalitni, musi byt brzy nejaky efekt vyberu VP videt ve spornych statech.

Bezesporu jsou tam i dalsi zajimavustky. Docela bych radil modrym a oranzovym sledovat a bedlive roli pruzkumu a dopadu vyhodnocovat a srovnavat.
30. 08. 2008 | 23:57

Tupelo napsal(a):

Novociane, ja osobne necekam ani v pripade Obamova vitezstvi nejakou revolucni zmenu v politice USA. USA jsou kolos a kazdy kolos ma velkou setrvacnost a potrebuje cas na korekci. Zmena se projevi az po urcite dobe (tedy pokud by neslo opravdu o revoluci, ne moc pravdepodobne). Podle me me se stretnou dva faktory:

1. Obamova snaha o zmenu. Cele nominacni setkani se neslo v duchu zmeny (viz. sazka na transparenty 'change' v rukach demokratu) a pokud bude tato snaha uprimna i z Obamovy strany, predpokladam ze bude pote co se stane prezidentem jeste silit. Nyni nemuze byt prilis 'extremni', pokud si uvedomime, ze vetsina americanu nezna jak se na ne diva zbytek sveta. I vinou sdelovacich prostredku, nedavno si jeste velka cast obyvatel USA myslela ze za 911 stoji Hussajn. Samozrejme hodne americanu si tent pohled uvedomuje (aktivne hleda na internetu, jezdi po svete,..) a snad i Obama, ale myslim ze pro prumerneho americana by toto poznani mohl byt relativne sok, kteremu nemuze byt vystaven pred volbami. Mohl by nasledovat utek do klidnejsich McCainovskych vod, jez by nabidly to, na co jsou zvykli.

2. realna sila tech kterym dnesni stav vyhovuje (voj. prumyslovy komplex, ropne spolecnosti, neocons,...). Tyto se samozrejme jakekoliv zmene budou branit, investovali hodne usili, behem osmi let pravicaka Bushe a mohou byt nyni docela spokojeni (s vyjimkou neocons, pro ne to je jen docasna etapa). Lidi jsou vystraseni, jejich prava potlacena Patriotic Actem, ve svetove politice si mohli delat co jim bylo libo (tato doba vsak zrejme konci), prijmy z ropy ci prodeje zbrani vysoke.

Myslim ze vysledek stretu techto dvou faktoru bude rozhodujici na podobu budouci americke politiky. Jak jsem jiz predeslal, osobne bych byl rad aspon za male korekce, drobny kaminek ci malou snehovou kouli, ktere polozi dobry zaklad vetsim zmenam v budoucnu. A podle teorie chaosu (veskrze pozitivni:)) i takova drobnost jako je cernossky puvod prezidenta muze mit vliv na budouci zmeny.
31. 08. 2008 | 00:29

us resident napsal(a):

Mily pane Tomasku,
jestli jste se rozhodl psat pouze o americkych volbach,bohuzel bych doporucovala zmenit tema.Napred musite trochu studovat denne co se vlastne za vodou deje,nez o tom tak suverene chcete psat.
Momentalne jsme ted zde vsichni nejenom ve strasnem strachu z Gustava,ale take z moznosti ze by ta divenka ktera diky dedeckovu zdravotnimu stavu mohla mit na starost ten cerveny telefon v nasem snehobilem domu.
Neminim zde popsat ty opravdu osklive drby ktere my demokrati cteme jako labuznici.To ze pate mimino je vlastne jeji dcery,nikdo nemel tuseni ze Sarah byla tehotna az par tydnu pred porodem? Mimoto ackoliv je proti potratum,fanaticka clenka penekostalske cirkve,dala si zkousku a vedeli ze ditko bude mit MS nemoc,coz je prece proti panubohovi?To ze chce dat bible do skol,zakazat darwina z knihoven a kurikulum,neveri ze existuje global warming ji moc nepomuze.Mirit tou velkou flintou,mimochodem opravdu strili a lovi vlky z letadel,chce pokracovat strilet ledni medvedy,kluka sice posila to Iraqu(sice rekla ze nevi kde to presne je)ale bude jen v kancelari,nechce aby se mu neco stalo.
Dulezite je to,coz nema nic spolecneho z drbamy,ale jsou to fakta.
Ze chce pokracovat nicit Aljasku kvuli rope-manzel pracuje pro BP.
Byvaly svagr byl vyhozen z prace protoze byl osklivy na jeji sestru,coz je sice blbe ale pouzivat svoji pozici jako guverner je ilegalni.
Lhala ze byla proti "milionum pro bridge to nowhere".
V interview odpovedela ze vubec nevi co vice president ma na starosti!
Ze nema vubec tuseni a expertisu v mezinarodnim vedeni je zname.
Clair byla jedna z mala odpovedi ktera je videt ma trochu vice informaci o nasi situaci dnes tady v US,gratuluji.Mohla bych psat stranky tech nedostatku,ale byt na vasi strane vody bych se taky dost klepala,protoze jestli to proboha americane tak zvoraji ze dedu Mcsenila zvoleji jako to zblbli z Bushem,ten vas novy radar to bude taky prekerni situace jestli to ta holka bude mit na starosti.
Mimochodem-mela jsem problem rozhodnout mezi Hilary a Obamou,ted jdu pouze s nim!Budte si jisti ze zadne inteligentni zeny tady absolutne tuto pathetickou matku 5 deti(?coz je aspon 3 vice nez potrebujeme,to nemeli na kondomy)volit nebude.Mozna ty stary bily muzi kteri cekaji az si sunda ty bryle,gumicku z vlasu,pohodi hrivou a zacne striptease.
Omlouvam se mozna za to posledni,dost nepoliticke.Ale musime se aspon smat,jinak je to tady spiz k placi.
31. 08. 2008 | 08:59

Clair napsal(a):

tng:
Sarah Palin nebyla guvernerkou cele Aljasky, pouze maleho mestecka WASILLA s populaci 7,500,(mnoho mest a vesnicek ma stale ruske nazvy), kde pouhych 64% lidi zije pod zivotnim minimem, jeji manzel je na pul eskymak a prace guvernerky je na polovicni uvazek, pritom nejsou za ni videt zadne vysledky a snaha temto lidem pomoci.

urbis:
O rusnem mladi Johna McCaina existuje mnoho dokumentace. K vasemu prispevku jak se skvele J.McCain zachoval v pripade Gruzie jsem se fakt musela bavit, nebot vyslo na jevo, ze vlastne J.McCain si necha za svoje nazory platit zrovna od Gruzie. Washington Post uvadi 17. dubna:
"Hlavní zahraničně politický poradce prezidentského kandidáta Johna McCaina Randy Scheunemann si zároveň nechává platit od Gruzie, aby ve Washingtonu prosazoval její zájmy, konstatuje deník The Washington Post.
Stalo se letos 17. dubna. Randy Scheunemann právě zařídil svému šéfovi Johnu McCainovi telefonát s Michailem Saakašvilim a McCain krátce nato vydal plamenné prohlášení na podporu Gruzie. "Nesmíme nechat Rusko, aby uvěřilo, že má volnou ruku k politice směřující k podkopání gruzínské svrchovanosti," prohlásil. Týž den Scheunemannova firma Orion Strategies podepsala s Gruzií další kontrakt, tentokrát za 200 tisíc dolarů, aby dál "poskytovala ve Washingtonu strategické rady o Gruzii."
31. 08. 2008 | 11:05

Fraser napsal(a):

tng: na Bushe jako na statnika moc lidi urcite vzpominat nebude :D. McCainovy silne reci jsou jen soucast predvolebniho boje. Pokud by to pri vsi smule na konec vyhral, tak by se stejne musel sklonit pred ekonomickou realitou. Teda hned, jak mu to nekdo vysvetli ;).
31. 08. 2008 | 12:41

tng napsal(a):

Clair: jste na omylu, Palin je v soucasnosti guvernerkou
31. 08. 2008 | 13:01

tng napsal(a):

Fraser: byl to McCain kdo 12.9.2001 chtel utocit na Irak, kdo chce bombardovat Iran. Ekonomicka realita mu nezabrani v tom, aby zacal bombardovat Iran, prijmul Gruzii do NATO, vyhodil Rusko z G8 atp. Bush take USA zadluzil a omezovalo ho to nejak ?
31. 08. 2008 | 13:06

vlk napsal(a):

MYslím, že McCain vybral skutečně skvěle. A jsem dál tohonázoru,že nejspíš mu tenhle tah vyhrál volby. Pokud se nestane něco nečekaného.
31. 08. 2008 | 13:15

tng napsal(a):

vlk: uvidime, je tezke z CR odhadovat mentalitu americkych volicu, pokud se podivame na hlasy ozyvajici se z USA, tak zatim jsou stejneho nazoru jako vy jen ti, kteri freneticky tleskaji cemukoliv co McCain udela, ti ostatni jsou velmi opatrni nebo mluvi o pravem opaku. Prinejmensim je jasne, ze vysledek je velmi nejisty a tento tah je krokem hrace, ktery prohrava a tak byl donucen vsadit vse co ma na jednu kartu.
31. 08. 2008 | 15:27

Fraser napsal(a):

tng: USA pred Bushem a ted jsou ekonomicky dost odlisne zeme. Dnes je to de facto zbankrotovana zeme, ktera preziva jen diky libovuli Ciny. Podle me ma Bush dneska hodne svazane ruce a je rad, ze ma koho poslat do Iraku a Afganistanu (uz nabiraji i zlocince a pristehovalce za prislib obcanstvi).

Ale je pravda, ze to muze udelat. Nemuze ovsem cekat, ze by ten konflikt vyhrali, nebo na nem dokonce vydelali.
31. 08. 2008 | 15:44

Vladimír napsal(a):

To Johny:

Máš naprostou pravdu. A navíc, politik se nepozná podle schopnosti točit svými názory jako korouhvička dle momentální nálady voličů (jak to dělá a otevřeně přiznává s. Paroubek a), ale podle schopnosti prosadit SVOU vizi.
31. 08. 2008 | 16:47

LACO napsal(a):

Tomášku, vy jste takový náš novodobý soudruh politruk, co?:-)
31. 08. 2008 | 22:53

fext napsal(a):

Nechce se mi souhlasit s tím oblíbeným tvrzením, že Palinová je jen mediální figurka jejímž jediným smyslem je vypadat dobře na plakátech vedle McCaina. Není to totiž pravda, přes lákavý nadnesený cynismus tohoto tvrzení. Palinová, pravda, je neokoukanou a hezkou tváří v již dosti zatuchlé a únavné volební kampani, vyčerpané Obamou a Clintonovou. Nicméně je to taky zajímavá a efektivní osobnost.
Mám dojem, jako bych chtěl McCain Obamovi, jehož nezkušenost byla tak často přetřásána a zdůrazňována, vzkázat: takhle se to dělá - pokud je někdo nezkušený, nechť své zkušenosti získá po boku někoho zkušeného, "naučí se řemeslo" a pak se do toho pustí sám.
Srovnejte Obamu a Palinovou a z hlediska volební kampaně najdete hodně shodných rysů: oba jsou hezcí, fotogeničtí, mladí, energičtí, nezkušení, a příslušníci "utlačovaných" skupin - Palinová za ženy, Obama za černochy. Ale zatímco je Palinová modelová úspěšná žena a matka, tak Obamovi rasisticky smýšlející blízcí zanechávají značné pochybnosti o tom, jestli to doopravdy "myslí upřímně". Není málo těch, s nimiž se na začátku své politické kariéry "náhle rozešel" pro jejich radikální a rasistické postoje, a z názorů jeho manželky, jak je prezentovala ve své disertační práci, běhá mráz po zádech.
Další věc, co se mi na Obamovi nelíbí, je jeho oblíbené vyhřívání se v lesku minulých osobností, nadšené črtání paralel mezi sebou a nimi, aby si voliči nechali vsugerovat, že právě on je jejich reinkarnací. Kennedy, M. L. King... škoda, že je to jen show. Tím, že si obléknu masku svatého Mikuláše se ze mě nestává ani Mikuláš, ani svatý, pane Obamo.
A pozor - to teprve srovnáváme republikánskou kandidátku na viceprezidentku s demokratickým kandidátem na prezidenta!
McCain voličům jasně vzkazuje: "Pokud chcete někoho mladého a hezkého, proč ne, ale dejte mu proboha čas na to, aby se to pořádně naučil spoluprácí s někým kdo má zkušenosti". Což považuju za velmi rozumné. Nakonec co svět světem stojí, funguje to takhle.
01. 09. 2008 | 11:36

Clair napsal(a):

tng:
Sarah Palin zastavala funkci guvernerky pred dvema roky v mestecku Wasilla, s populaci kolem 7,500, nyni je clenka kongresu,za republikany.
John McCain vsadil vsechno na tuto posledni kartu, aby pomoci Sarah Palin si zajistil podporu vsech fanatickych krestanskych evangelikalu, ke kterym Sarah patri. Uz jenom to,ze tam demonstracne vystavovala svoje mongolidni decko,ktere trpi Down Syndromem, ma evangelikaly presvedcit, ze jede presne podle jejich doktriny, kterou zastavaji,ze zena nema pravo volby na preruseni tehotenstvi,ani v pripade znasilneni, nebot ona dostala varovani predem od lekaru, ze jeji decko se narodi s timto syndromem, presto se rozhodla dite porodit. S touto verzi a ideologii je ovsem na mile vzdalena feministkam, za kterou se prohlasuje. Navic vetsina tech 18 milionu Hillary Clintonovych priznivcu,ktere chce Sarah ziskat, uz svoje rozhodnuti udelali, podporuji Obamu. A Sarah se bohuzel nema s cim chlubit, nema zadne mezinarodni zkusenosti a bezpecnostni uz vubec ne. Nemuze se k Hillary postavit, i kdyz Cindy McCain prohlasuje, ze podle ni zkusenosti ma,nebot vlastne Aljaska sousedi s Ruskem, a Cindy to vi prece nejlepe,nakonec se uz vidi jednou nohou v Bilem dome. Boze ochranuj Ameriku pred blbeckama, uz jich bylo dost na scene,Americane si zaslouzi skutecne lepsi vladu!
01. 09. 2008 | 15:32

Pobo napsal(a):

2 Clair:

Guvernérka městečka? Hmmm zajímavé.
A Klaus je presidentem (dejme tomu) Prahy 10, ne?
01. 09. 2008 | 16:25

Clair napsal(a):

Pobo:
Prosim Vas prectete si neco o tom a pak se vyjadrujte, nenechte se unaset emocemi,bohuzel tak to je.
01. 09. 2008 | 18:08

Pobo napsal(a):

No to tedy nevím s kým tady cloumají emoce.
Jak tady čtu "... vystavovala svoje mongoloidní děcko...", "... dostala varování předem ..., ... přesto se rozhodla dítě porodit ...", atd.

Někdo tady asi nemůže unést, že má šanci se dostat na post VP USA žena, která má (předpokládám) pevné postoje (a je i ochotna se jimi ve svém životě řídit). Někomu by se zřejmě více pozdávala nějaká feministická pipka s těmi jejich bludy (práva na kdeco). Těch (a jiných) si přeji aby svět zůstal ušetřen. Ale je to asi škoda slov.
02. 09. 2008 | 10:57

Clair napsal(a):

Mily pane Pabo:

Nemohu si pomoci, ale to co pisete mi vubec nedava smysl. Pisete:"Nekomu by se srejme vice pozdavala nejaka feministicka pipka s temi jejich bludy (prava na kdeco). Pouze je tady jeden problem, obycejne ty feministky, o kterych se bavite nejsou pipky a zasazuji se o sva prava, s tim take souvisi pravo na sve telo, rozhodovat o svem poceti a tehotenstvi, zejmena jedna-li se o tehotenstvi v dusledku znasilneni. Pani Sarah Palin ovsem zadnou alternativu preruseni tehotenstvi,ani ochranu pred tehotenstvim nepripousti, nebot jako evangelikalska fundamentalistka se ridi presne podle jejich doktriny. Presto o sobe prohlasuje, ze feministkou je, ale toto se naprosto vylucuje. Kladla bych si jedinou otazku jestli je kvalifikovana na tuto pozici, kterou prijmula aniz by zvazila co takova pozice VP obnasi a v cem spociva. Je tezke si predstavit tuto zenu v teto nejvyssi funkci, co by matku 5ti deti, a navic dnes vyslo rovnez na jevo, ze jeji nezletila dcera je v jinem stavu, dale jeji vlastni miminko s Down Syndromem, o ktere je treba se starat me pochopitelne privadi na jednu jedinou myslenku, ze by se Sarah mela rozhodnout byt skutecnou matkou na plny uvazek s peti detmi a nebo jak to dela v soucasne dobe, jit za vlastnimi ambicemi. Toto ovsem myslim vyzaduje kriticke mysleni, vyhodnotit priority, protoze kdyz uz ty deti chtela mit, tak by se o ne mela ted starat v prvnim pripade, bez ohledu na to jestli se hlasi k feministkam nebo ne.
Kdyz podle Vas Sarah ma pevne postoje, mela by prece vedet co je pro jeji rodinu nejdulezitejsi, pokud ji vlastni rodina jeste zajima. Jeji blaboly o ideologii evangelikalu budou prijimany vlazne, pokud se zjisti, ze ji slouzi pouze k dosazeni jeji osobni prestize, a co vic, jevi se jako sobecka osoba, ktera se nezastavi pred nicim, zatim co doma ji deti potrebuji. Nevim jak se evangelikalove smiri s tim, ze jeji nezletila dcera je uz pet mesicu tehotna, predmanzelsky sexualni styk evangelikalska ideologie nepripousti. Jedno je jiste, ze materstvi, pokud se pro to zena rozhodne a chce to delat poctive, je jednou vubec z nejdulezitejsich poslani, ktere ji take muze prinest nesmirne naplneni.Tady se nelze za nic stydet, neni to nic podradneho, je to naopak role povznasejici.
02. 09. 2008 | 18:11

Anba napsal(a):

Vážená paní Clair: některým mladým mužům u nás to nevysvětlite, protože s návratem kapitalismu se vrátilo v mnoha případech vnímání ženy jako pouhého sexuálního objektu, případně služky v domácnosti, případně maškary patlající se kosmetikou všech značek. Naše média v tom excelují.
Potěšilo mne Vaše vidění problematiky voleb US a též paní s nickem us resident. Zajímalo by mne, zda je většina žen v USA takto realistická , vtipná a pokroková (z mého pohledu) nebo jde jen o shodu u dvou bývalých českých občanek?
Sleduji všechny Vaše příspěvky i Vašich přátel z Canady i u nás a doufám spolu s Vámi, že Obama může přinést změnu Americe i světu.Přeji Vám hodně zdraví.
02. 09. 2008 | 22:17

Kamilka napsal(a):

03. 09. 2008 | 00:08

Kamilka napsal(a):

Ac to zni paranoidne: napada me, ze McCain neni takovy blbec, za jakeho se vydava. Nekdo ty republikany pohrbit musel. Takhle uz to opravdu nejde dal.
(Rozdil mezi jeho posledni prezidentskou kampani a dneskem se neda omluvit stareckou demenci.)
Vivat Obama!
03. 09. 2008 | 00:11

Roman napsal(a):

Pro Clair:
Vaše argumenty svědčí o zaslepenosti. Zkuste se podívat na odkaz, který zde dala Kamilka. Domnívám se, že naklepat do vyhledávače Alaska je přeci jen lepší, než se spoléhat na agenturu JPP.
Jinak. Být Američanem, volím zřejmě Obamu. I když nevěřím, že se mu dá věřit.
03. 09. 2008 | 01:06

Clair napsal(a):

Vazeny pane Anba,

dekuji Vam za uznani, jsem velmi potesena, ze moje prispevky nekdo cte a dokonce neco nekolika lidem rikaji.
Presto me velmi zarazi, ze po tech vsech osmi letych vymyslech, nesmyslech, lzich a fatalich tazich soucasne administrativy se v Cesku stale Bushovi tleska, a ted dokonce bezmezna podpora McCaina v jeho pokracovani, resp. dokonceni planu Neokonzervativcu na ovladnuti sveta. Ctyri dalsi roky pokracovani v te same, ba horsi zahranicni politice prinese svetu finalni reseni s jedinym prijatelnym hegemonem a rozdelenim sveta. Nic dalsiho nemuze pripadat v uvahu, rika McCain.

Barbarsky orchestrovany utok v Gruzii pouze potvrzuje, ze to nebyl nahodny incident, nybrz nacasovany presne tak, aby v zaverecne fazi pomohl McCainovi do Bileho domu, nebot on podle Bushe je prece jediny schopen pokracovat ve valce a v konecne fazi sfouknout Rusy jako papir. Dokonce se na to doslova tesi, uz v primarkach prohlasoval, ze si na ne brousi zuby. Ted jeste je treba rozdelit Evropu, postvat jednotlive staty proti sobe, stejne se jim tam moc dobre dari, jejich Euro, zatim co nas dolar???, nas Mac jim to vsem objasni.

EU a jeji rozdeleni? Koho to zajima? Washington Evropu naprogramuje za pomoci Nato, ktere sice jeste nedavno melo plnit obrannou funkci, bohuzel ted pouze slouzi k dosazeni politickych zajmu Washingtonu.
Mame se vsichni na co tesit, pokud bude zvolen McCain a nebude to skutecne nic prijemneho.
Proto jedine mozne reseni je Obama, ktery se zasazuje o diplomacii, jednat s kazdym a nachazet spolecna prijatelna reseni, uznavat suverenitu, respektovat narodnostni kultury a celistvost jednotlivych zemi.
Uz jenom to prinasi nesmirne zmeny v zahranicni politice oproti te, co se momentalne praktikuje.
Preji Vam krasny den.
03. 09. 2008 | 16:01

Pobo napsal(a):

To nebudou emoce, to už je docela slušná hysterie.
Jen ať si volí tu prázdnou a populistickou slupku jménem Obama. U některých lidí se tomu není co divit. Aby jenom potom nebrečeli, kdyby byl (Obama) zvolen, že jejich očekávání byla naprosto marná. (Potom demonstrativně rozdupávat oblíbené placky "Vote Obama" už bude pozdě.)
Myslím si, že "mýtus Obama" velmi rychle splaskne, jen doufám že včas, než bude pozdě.
Bushovi tady snad nikdo netleská, ale rozplývat se nad Obamou ještě naštěstí není povinnost (možná by si to někdo přál?).
03. 09. 2008 | 17:02

JJ napsal(a):

Každý výběr vicepresidentského kandidáta bere v úvahu to, jak může kandidátovi presidentskému pomoci či uškodit při volbě, to je jen logické.

Dovoluji si ale nesouhlasit s tím, že za nominací Sarah Palin je snaha přitáhnout demokratické voliče (a není jich málo, to je pravda), kteří v primárkách hlasovali pro Hillary, ale nepřekousnou Obamu a nebudou ho volit v podzimních volbách. Voliči Hillary jsou (přinejmenším na US poměry) dost levicoví (ať už jde o daně, interrupce, ekologii...). Ty, kteří nezůstanou doma, dokáže asi vcelku snadno oslovit McCain sám - na GOP je to levičák k pohledání (stačí se podívat na jeho hlasování a předkládané návrhy v Senátu).

Pokud je nominace Sarah Palin mířena na získání nějaké skupiny voličů, tak to jsou spíše konservativci a křesťané (je členkou NRA, odmítá potraty, jasně propaguje klasické pojetí rodiny atd. atd.)
03. 09. 2008 | 19:32

Otazka napsal(a):

Je to ta pani, co byla clenkou strany za oddeleni Aljasky od USA?
Good job Boys
Pokud Aljaska vyhlasi samostatnost, mel by knize byt prvni, kdo ji uzna, nebo se zase v necem pletu?
05. 09. 2008 | 10:09

veverka napsal(a):

Válka v Iráku je úkolem od Boha, řekl McCainova viceprezidentka

Na amerických křesťanských stránkách se objevil červnový projev nominované viceprezidentky amerických republikánů Sarah Palinové před studenty teologie, v němž označila válku v Iráku za úkol od Boha. Žádala je, aby se modlili za vojáky v Iráku i za úspěch stavby plynovodu za 30 miliard dolarů, který je podle ní také vůlí boží. Informovala o tom ve středu agentura AP.

http://www.novinky.cz/clane...

Tato paní je možná ještě nebezpečnější náboženská fanatička než Bush a to už je co říct.
05. 09. 2008 | 10:50

veverka napsal(a):

Otázka
Nemýlíš se,je to ta paní.A je to ještě horší,jak jsem napsal výše.
05. 09. 2008 | 10:51

car insurance in virginia napsal(a):

Thanks , I have just been looking for information approximately this subject for a while and yours is the best I have discovered so far. However, what about the conclusion? Are you certain concerning the supply? <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">auto insurance virginia</a>
11. 08. 2011 | 02:56

texas auto insurance rates napsal(a):

Hello, i believe that i saw you visited my weblog thus i got here to “return the want”.I'm trying to to find issues to enhance my website!I guess its good enough to use a few of your ideas!! <a href="http://topautoinsurancerates.net/">auto insurance rates</a>
17. 10. 2011 | 06:43

PisiompipsBiz napsal(a):

Students have nobody to speak for them in <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/denver-broncos-jerseys-jason-hunter-jersey-c-227_269.html>Jason Hunter Jersey</a> spite of <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/denver-broncos-jerseys-andre-caldwell-jersey-c-227_230.html>17 Andre Caldwell Jersey</a> the existence of <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/denver-broncos-jerseys-gary-zimmerman-jersey-c-227_256.html>Gary Zimmerman Jersey</a> Student http://www.denverbroncoshopline.com/ Unions and other Associations. With this <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/customized-c-276.html> Billy Cundiff Jersey</a> arrangement, danger is hanging on the <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/denver-broncos-jerseys-brock-osweiler-jersey-c-227_255.html>Brock Osweiler Jersey</a> head of Nigeria. When Jakande started to establish public primary and secondary schools then <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/denver-broncos-jerseys-champ-bailey-jersey-c-227_237.html>Champ Bailey Jersey</a> he was <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/>custom Washington Redskins Jersey</a> grossly criticized more than what enemies of progress <a href=http://www.denverbroncoshopline.com/denver-broncos-jerseys-justin-bannan-jersey-c-227_274.html>customzied Justin Bannan Jersey</a> labeled Poultries because of the structure of those schools
19. 10. 2012 | 13:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy