Je to krádež století, pane McCaine

05. 09. 2008 | 11:10
Přečteno 22477 krát
John McCain se ve svém nominačním projevu na republikánském sjezdu pokusil (a v následujících dvou měsících bude pokoušet) o politickou krádež, jakých není k vidění mnoho.

Po měsíci intenzivního vykreslování sebe sama jako toho, kdo má dost zkušenosti na to, aby vládl Americe (na rozdíl od zkušenosti postrádajícího Baracka Obamy), změnil zcela téma a prohlásil se za reprezentanta skutečné změny (na rozdíl od rétorického cvičitele změny Obamy).

Už týden stará nominace aljašské guvernérky Sarah Palinové na viceprezidentku naznačila, že McCain hodlá relativně úspěšnou strategii (dotáhl se díky ní v průzkumech veřejného mínění na Baracka Obamu) vyměnit za risk, který je však bližší jeho naturelu. Projev, jímž přijal prezidentskou nominaci republikánů, to jen potvrdil.

McCain se skutečně během čtvrtstoletí trvající kariéry v Kongresu choval jako někdo, kdo opakovaně napadá status quo, ať už „jenom“ ten republikánský, nebo sdílený napříč politickými stranami. V zájmu získání republikánské nominace na prezidenta rebela v sobě potlačil a oblékl dres pravověrného republikána.

Necelé dva měsíce před volbami ho svlékl. Za prvé se v něm ani trochu necítil dobře a za druhé on i jeho nejbližší stratégové došli k závěru, že skrze politickou známku „zkušenost“ letos volby vyhrát nelze.

Plán na ukradení známky „změna“ Obamovi se v tomto ohledu jeví jako nutnost. Je to však zároveň sázka s obrovským vkladem.

Pokud by tato loupež McCainovi vyšla a Američané si se změnou spojili jeho místo Obamy, má vyhráno. Obama bez pelu změny totiž není nic, zmizí rychleji než led u Severního pólu. (Čtěte více: Severní pól může být zcela bez ledu už letos v září)

McCain má ale problém skoro stejně palčivý. V projevu, kde se označil za agenta změny, nepředstavil žádné konkrétní návrhy, jak by jeho případná administrativa změnila Ameriku. Chyběl zejména podrobný recept na nynější hospodářské problémy USA.

Uvěří Američané příslibu změny od něj (věrohodnému, protože podpořenému vlastní politckou praxí, ale aktuálně velmi vágnímu), nebo od Obamy (nevěrohodnému, protože nepodleženému ničím z jeho dosavadní politické kariéry, zato aktuálně specifičtějšímu)? Odpověď na tuto otázku rozhodne 4. listopadu o tom, kdo vystřídá v Bílém domě George Bushe.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

veverka napsal(a):

Válka v Iráku je úkolem od Boha, řekl McCainova viceprezidentka

Na amerických křesťanských stránkách se objevil červnový projev nominované viceprezidentky amerických republikánů Sarah Palinové před studenty teologie, v němž označila válku v Iráku za úkol od Boha. Žádala je, aby se modlili za vojáky v Iráku i za úspěch stavby plynovodu za 30 miliard dolarů, který je podle ní také vůlí boží. Informovala o tom ve středu agentura AP.

http://www.novinky.cz/clane...

Ta paní je zřejmě ještě horší náboženská fanatička než Bush a to už je co říct.
05. 09. 2008 | 11:20

veverka napsal(a):

Jinak pane Tomášku,Vaše neuvěřitelná zaujatost proti Obamovi (která především z posledního Vašeho odstavce přímo čiší) je nehodná objektivního novináře.Ale Vy už dlouhodobě dokazujete,že objektivním novinářem nejste.

jen ještě podotýkám,že podle mě je jedno jestli vyhraje McCain nebo Obama,Srbsko nechal taky bombardovat demokrat Clinton.
05. 09. 2008 | 11:23

aleš007 napsal(a):

veverko,
tady nejde o zpravodajství, ale o komentář. Jistá zaujatost je tedy na místě :o)
05. 09. 2008 | 11:30

Kluk napsal(a):

Veverko, zalez zpatky na strom. Toto neni objektivni novinarina, tomuto se rika blog, kde blogujici vyjadruje svoje nazory a pocity. Opravdu ti bude lepe na tom stromu, kdyz nechapes ani tyto zakladni principy.
05. 09. 2008 | 11:31

Jeff napsal(a):

to Veverka:

1) myslím, že p. Tomášek to natírá oběma kandidátům stejně
2) blogger se nikdy netajil svými sympatiemi vůči McCainovi
3) člověče, tohle je blog a ne článek! Proto jste tohle nenašel přímo na stránkách Aktuálně.cz, protože je to přece jenom názor autora bez objektivity a podávání důkazů.
4) objektivní novinář neexistuje. To je mýtus. Existuje pouze novinář, který se snaží o co možná nejmenší míru subjektivity.
05. 09. 2008 | 11:36

Stan napsal(a):

Nabízím trochu jiný úhel pohledu na republikánskou konvenci...
http://www.outsidermedia.cz...
i na jmenování Palinové za vicepresidentku...
http://www.outsidermedia.cz...
05. 09. 2008 | 12:26

veverka napsal(a):

Stan
Díky za linky,moc zajímavé čtení.Určitě zajímavější než zaujaté blábolení blogera Tomáška.
05. 09. 2008 | 12:35

Pobo napsal(a):

Drevokocúre,
Ty se tady pohoršuješ nad zaujatostí autora článku, ale Stanovy odkazy ti vůbec zaujaté nepřipadají. Ale jasně, bylo to moooooc zajímavé čtení, že?
05. 09. 2008 | 12:53

veverka napsal(a):

Pobo
Byl jsem poučen že blogy jsou zaujaté vždy.Takže už je dělím jen na zajímavé a nezajímavé.Problém?
05. 09. 2008 | 13:05

veverka napsal(a):

Jeff
Kdybys alespoň myslel,když něco píšeš.Tvé body 1) a 2) jsou v přímém rozporu.
05. 09. 2008 | 13:09

vlk napsal(a):

Uvidíme, co jsou Američané zač. Pokud vím je McCainovi 72. Věřit, že někdo v tomhle ěvku je zásadní změna a že s enaučil novým kouskům?
05. 09. 2008 | 14:00

Jeff napsal(a):

to Veverka:

Já myslím, že nejsou:
V bodě jedna vyjadřuji svůj pohled na tento konkrétní blog, ve kterém podle mě p. Tomášek měří oběma stejnou měrou, zatímco v bodě dvě pouze upozorňuji, že i kdyby měl někdo pocit jako vy, že adoruje McCaina, tak to není s podivem, neboť mu fandí od začátku (což si ale nechává pouze pro svůj blog a nezatahuje to do svých zpravodajských článků) a nikdy se tím netajil.
Copak se nemůže opírat do obou kandidátů, přestože má jednoho jako favorita?
05. 09. 2008 | 14:05

Petr napsal(a):

Máte pravdu. Je otázka, jestli to bude stačit, McCain samozřejmě dlouhodobě tahá za kratší konec a i když mu Palinová vrátila naději, pořád má Obama větší šanci.

Že byl McCain tentokrát nekonkrétní, mně osobně nevadí, protože on konkrétní představy má, jen o nich tentokrát nemluvil. Jeho vlastní, nemarketingové, promluvy byly vždycky dlouhé, detailní, konkrétní, hodně intošské. Má na všechno nějaký silný konkrétní názor.

Ale je fakt, že veřejnost jeho názory moc nezná.

Možná se o nich dozví až z diskusí kandidátů. Ale to by bylo trochu pozdě.
05. 09. 2008 | 15:45

Petr napsal(a):

Ad Stan:

Ten Moorův článek je ukázka krajního cynismu. Už dřív se vyjádřil (viděl jsem video, ale nemám teď po ruce odkaz), že Gustav dokazuje Boží existenci - právě protože naruší republikánský konvent.

Což se mimochodem nakonec nestalo.
05. 09. 2008 | 15:48

Clair napsal(a):

Recyclovany proslov GWB, ktery vcera ve svem projevu opakoval John McCain, privadel mnohe ucastniky k spanku. Ono prece jenom tech osm let vlady GWB, a potazmo McCainova 90% podpora vsech bushovskych planu a strategii je jasnym indikatorem, ze John McCain hodla pouze pokracovat tim samym smerem, ktereho jsou Americane nasyceni, i kdyz tam do sveho proslovu hodil take slovo "ZMENA", aby byl "at par" s opozici Obamy, pouze neuvedl jaka. Je skutecne tezke s timto argumentovat, kdyz defacto McCain byl pouhych 26 let soucasti Washingtonu a zadnou zmenu neprosadil, dokonce nedavno jeste hlasoval proti zvyseni minimalni mzdy, rovnez proti podpore valecnych veteranu a jejich smluvne zajisteneho prava na vzdelani hrazeneho z federalniho rozpoctu. Z projevu bylo take jasne, ze Teleprompter, ktery mel pred sebou, aby mu pomohl projev usnadnit pouhym ctenim, mu delal problemy s obsluhou, byla videt na nem doslova frustrace.
05. 09. 2008 | 15:49

Petr napsal(a):

Ad Veverka:

Modlit se za zdar velkých projektů, ve kterých se angažují, je pro křesťany samozřejmostí. To nevíte?

Křestané se modlí za všechno, co je důležité a oni jsou do toho nějak namočeni, aby to dobře dopadlo. To neznamená, že jsou ty věci pro ně nějak posvátné, je to jen normální každodenní komunikace křesťana a Boha.

Ale ten její projev před studenty byl myslím opravdu trochu ujetý, i když ne tak, jak to podávají naše média.
05. 09. 2008 | 15:52

vlk napsal(a):

Clair
mávám přes rybník... Víte on to Mc Cain jinak dělat prostě nemůže. Klaisckou cestou - tedy slibem , půjdu ve skvělých šlépějích mého geniálního předchůdce z naší strany , prostě jít nemůže. Takže tohle. Ostatně podle toho volil i svou vice. Byl to chytrý tah, a natáhne dost ex Clintons.
A nesdílím vaše nadšení z Obamy. Soudím, ež s e dožijete dost nepříjemného rozčarování. On nemá šanci na zásadní změnu. Musel by měnit základní hodnoty vaší společnosti. A tohle nedokáže nikdo. A já si stejně myslím, že bud e poražený. Amerika asi ještě není zralá na barevného prezidenta.

Osobně bych za ideální win team považoval seskupení obou vice. S tím že by Aljaška zůstala jako vice.To by s ehodně dobře marketingově prodávalo. Tedy pokud by mohla ona ještě vykázat hispánské předky.
05. 09. 2008 | 16:00

Petr napsal(a):

Ad Clair:

Vaše poznámka o tom, jak to McCain řečnicky nezvládl mi připomněla několik článků amerických liberálních bloggerů, které jsem četl, o tom, že to na RNC tragicky řečnicky nezvládla Sarah Palin. :-)

Což je ovšem naprostá blbost.

Skoro se chci zeptat: Fakt jste McCaina viděl?

Ale možná jste jen hluboce přesvědčen, že se usínání projevuje nadšeným jásáním, smíchem a slzami v očích... ;-)
05. 09. 2008 | 16:10

čtenář napsal(a):

Přijde mi to prašť jako uhoď, kdo bude zvolen. Rozdíl akorát tak v barvě pleti a věku... ale to bude také všechno. Je zajímavé, jak se našim méééééédiím vyhnula skutečnost , že kolem republikánského sjezdu bylo dost ostrých demonstrací, kdy dav byl rozháněn vodou a těžkooděnci. A na druhou stranu dav bez mozku uvnitř často vstával při projevu Palinové, tleskal /potlesk, bouřlivý potlesk, ovace/ a skandovaně vyvolával její jméno, když exaltovaně pronášela své božské vize kořeněné příhodami pozemského slzavého údolí její vlastní rodiny.
Je skoro úplně jedno, kdo tam bude zvolen. Ale spolehněte se na to , že do prezidentských voleb toho na sebe největší demokracie na světě /sic/ dokáže napráskat tolik , že prolog Mrs. Rice v Libyi je jen skromným úvodem do následujícího období. Čubčí syn Kaddáfí už má novou image. Stal se americkým čubčím synem. Lidská práva? Na to se ptejte Havla. Pro podobné příležitosti už začal používat i své vlastní ptydepe.
A nafta? Na to právě se ptejte Ameriky.
A jinak? Článek přežvykuje jenom makulaturu.
05. 09. 2008 | 16:30

Clair napsal(a):

Zdravim a mavam take pane Vlk,

obavam se, ze s vami souhlasit nemohu, i kdyz je nadmiru jasne, ze zmeny, ktere je treba udelat budou velmi bolestive. Jako nejdulezitejsi a krkolomne povazuji se dostat pres tu patou kolonu, ale je treba nekde zacit. Tech napachanych skod je tolik, ze to za jedno volebni obdobi ani kouzelnik nema sanci zvladnout. Hroutici se ekonomie, hroutici se bakovni system vcetne dolaru, miliony prichazi neustale o sve nemovitosti v dusledku hypotekovych podvodu a propadu hodnoty nemovitosti, zdravotni pece, kterou nema jenom 47 milionu, skolstvi je treba resit take okamzite, duchodovy system, special interest groups, a pak jako uplne nejdulezitejsi zahranicni politiku zeme. Pouhych 80% Americanu si uz dokonce uvedomuje, ze tento narod se octnul ve slepe ulicce, a zaplaty, ktere chce uplatnovat John McCain nemohou problemy vyresit, ale je treba pristoupit k chirurgickemu zakroku.
Chapu, ze jste se zamiloval do Sary Palin, ale to je pouze zalezitost na jeden den, nez prijde skutecna realita. I kdyz nasi z AIPAC nasadili okamzite, aby Saru indoktrinovali co ma rikat a o co v roli VP kraci, vzdyt zatim slo jen o hesla a slogany, ktere pripravili pro ni McCainovo verni nohsledi, bude se totiz muset zapojit a prokazat nejake konkretni plany, ktere lze ocekavat od McCain-Palin strategie. Zatim ani jeden z nich z McCainovo dvorecku s nicim konkretnim neprisli a o vyse uvedenych tematech, ktera uvadim se ani slovem nezminili. Proto si mysim, ze jejich spolecna karta je postavena na vode, na to uz ovsem Americani nemaji naladu, cas a ani energii.
Zrejme jste nevidel tu nabitou atmosferu demokratickych oslav s 85,000 priznivci v Denveru a podpora Clintonovych priznivcu presla k Obamovi. Sarah nema zadnou substance a rozhodne neni Hillary Clintonova. Sice prohlasuje, ze feministka, ovsem na druhe strane podle ni zena nema pravo na sve telo a svobodnou volbu, ani v pripade incesu a znasilneni musi dite porodit a nema volbu, a aby tuto demagogii, ktere se drzi prokazala, vyzdvihovala tam svoje nevinne 6 ti mesicni detatko s Down syndromem, ze i pres varovani lekaru, ze se ji drzi a nepodlehla. Sarah by podle me udelala nejlepsi, kdyby demonstrovala, ze jeji detatko je na miste prvnim, a nesmirnou peci, kterou bude ted potrebovat musi zastinit jeji osobni hamiznost a slava z pozice VP. Taky J.McCain videl Saru jenom jednou a to jeste letmo, mu ji Neokoni prokadrovali na posledni chvili, je to zoufalismus v poslednim tazeni. Navic, kde mate kvalifikaci pro uvedney post? Vzdyt ve Wasille v roli guvernerky je pouhych 1.5 roku, na polovicni uvazek s zadnymi vysledky. O co vice, na scenu prichazi jakasi korupcni afera a zneuziti pravomoci verejneho cinitele. Takze, drzte se pevne, hlavni teprve prijde.
05. 09. 2008 | 17:03

Clair napsal(a):

Jeste maly dodatek pro Vlka a vsechny obdivovatele Sary.
Fanaticku Palin shrnuje ve svem clanku v dnesnim Huffington Post John Seery docela vystizne:
Palin and McCain want the United States to consume more and more of the planet's energy resources--in the names of God, country, and industry. Palin believes that the Iraq War was God's will, even though she admits that she hasn't been paying close attention to that war (oh my Lord!). She believes that drilling in Alaska's natural splendor is blessed with Providential Approval. She promotes policies based on her unshakable belief that she herself has a direct pipeline (no pun intended) to the Almighty's intentions. What hubris! How dare she hijack and besmirch true belief for the sake of her particular economic predilections.

She mocks community organizing in Southside Chicago--but has she ever set foot in Chicago? She has no idea what it means to organize on the south side of Chicago--nor, I imagine, does her slickly sarcastic speechwriter. How many African-Americans lived in Wasilla during her tenure as major? She hasn't traveled through this great country of ours. She doesn't know its people, doesn't know its amazing and oftentimes vexing diversity. She hasn't traveled anywhere in the world, except one place. She presents herself as an all-American gal, but does she genuinely understand--beyond her own PTA-to-Juneau story--our country's rich and varied and complex history? She recently confessed that she doesn't even understand what the Vice President of the United States does, and her admirers heartily approve of her perversely willful ignorance.

Yes, she can bring a bunch of white people to their feet chanting USA, USA, USA. Good for her. But true leadership in these difficult times will require actual knowledge, not just personality. This world of ours, the past hundred years, has too frequently witnessed the dangers--nay, the evils--of compensatory nativism. Citizens in our own country should have learned one of the major lessons of these last eight years, namely that conviction should not serve as a trump card over competence. To me, Sarah Palin's grin looks like the grin of someone who doesn't feel she needs to think twice before pulling the trigger.
05. 09. 2008 | 17:23

Kritik napsal(a):

Bude jistě zajímavé sledovat, jaký budou mít úspěch relativně jednoduchá klišé k oblbnutí voličů. Podle zkušeností z voleb u nás dobře vymyšlený a propagovaný lživý argument je daleko víc, než představení reálných a užitečných záměrů.

Dnešní demokracie totiž postrádají jakékoliv morální fundamenty, takže nakonec získají moc všeho schopní darebáci. Pro poctivce není místo. Vyhrává ten, kdo více lže.
05. 09. 2008 | 17:39

Pobo napsal(a):

Tak jsem se těšil, že si přečtu nějakou tu pitomost od Clair. A hle, má touha byla vyslyšena. Jen to začíná být jako kafemlejnek - pořád dokola stejné bludy. Škoda, ale já Vám drahá Clair věřím, že mne příště nezklamete.
05. 09. 2008 | 17:52

Clair napsal(a):

Mily pane Pobo,

kdybych to byla vedela, ze se tady ukazete Vy s Vasi erudici pro korektnost, tak bych si na tech bludech dala opravdu extra zalezet, ale slibuji, ze to priste napravim. Mozna byste mi mohl dat pro priste dopredu navesti, co Vy na to? Nerada bych Vas a sebe o to pripravila. Preji Vam krasny den.
05. 09. 2008 | 18:37

Clair napsal(a):

Jeste maly dodatek pro sofistikovane priznivce Sarah Palin:
http://www.abcnews.go.com/B...
05. 09. 2008 | 18:52

čtenář napsal(a):

to POBO: Kde je tam nějaká pitomost? Mohl byste být konkrétní? Zatím jsem nabyl dojmu, že se tu dost krátce vyjádřil jenom pitomec.
05. 09. 2008 | 19:06

Clair napsal(a):

Pane ctenar,

ackoliv vsechno co pisete je pravda, je tady obrovska nadeje, a ta umira posledni. O tech demonstracich a brutalnim zachazeni media v US take moc nepisi, jsou to bohuzel republikani a John McCain, kteremu pripravuji pudu k dalsim valkam a neokolonialnim tahum, proto ta nacasovana Gruzie, pouze to tentokrate zaprasili a ted nevi jak to udelat, aby to Americane spolkli i s navijakem. Dalsi osa zla? Nebo jeste ne tak uplne? Nejhorsi, ze Evropa, na kterou tak spolehali v dalsim tahu zacina premyslet. To se prece neocekavalo. Jedno je ale jiste, Cesi podporu daji, at uz se jedna o cokoliv, ani se ptat nebudou na merit veci a jak k tomu vlastne doslo. Pouze je skoda, ze jejich souhlas se vsim, co soucasna Bushova administrativa na mezinarodni scene produkuje, nema zadnou vahu a tezko ovlivni konecny vysledek.
Kladete si otazku jak je mozne, ze Palinova zaznamenala takovy uspech, bourlivy potles, skandnovani jejiho jmena a pritom nikdo z pritomnych jeji jmeno jeste vcera neslysel. To je naprosto vecna pripominka, jenomze typ lidi, ktery McCainovi fandi jsou vidlaci a nabozensti fanatici, kteri se za soucasneho systemu doposud meli dobre. Andrea Mitchell z MSNBC, delala reportaz s nekolika priznivci, vsichni do jednoho prohlasili, ze nic vedet o Palin nemusi, ze jim staci, ze McCain a Palin se o bezpecnost Ameriky postaraji, nic dalsiho vedet ani nepotrebuji.
05. 09. 2008 | 20:01

vlk napsal(a):

Clair

nesrště, milá Clair tolik ohněm na nás, co se nijak nevidí v Obamovi.
Nejsem obdivovatelem Pallin. A popravdě ani omylem nevím, koho , že bych si , jako Čech měl přát v Bílém domě.

Svůj názor dělám na základě toho, co vidíma slyším v české bedně. A co čtu v novinách. A pak také na základě svých zkušeností s lidmi. Co vím o jejich rozhodování a způsobu myšlení. A také o marketingových technikách.

Promiňte, ale volby všude na světě jsou dnes ryze marketingová záležitost. A vaší zemi to neplatí dvojnásobně, ale pateronásobně.
A z hlediska marketingu je Sarah moc šikovný a dobrý tah. A žádné věcné argumenyt s tímnemají co společného. Těch, co budou volit podle chladného rozumu a zvažovat to všechno,c o vy píšete, nebud e více jak 20%. Takových, dejme tomu 50-60% budou fandové a lidé co fandové jsou vlažní , ale získatelní jako fandové marketingem.
Takže celé volby nakonec rohodne nějakých 25% lidí, kteří s ebudou rozhodovat na poslední chvíli, podle kdo ví jakých kriterií. Většinou iracionální.

Neznám americkou realitu, abych dokázal odhadnout procento tzv. protestních voličů. Toěmi rozumím ty, kteří mají vyhraněný názor a příklon k něčemu, ale mají důvod volit proti. A těhle je podle mne daleko více u demokratů - poražení Hillaristé,než u reps, kd e to byla jasná jízda McCaina. A poražení nemohou mít pocit hořkosti. Hillary naoproti tomu ano. Jak tady dokázal p. Tomášek, Hillary vlastěn primárky vyhrála. Pokud by demokrati neměli podivný způsob hlasování, resp. výpočtu vítzů v primárkách. Který je odlišný od systému ostré volby. Stejně tak si myslím, že je mezti demokraty určité procento těch, co prostě černocha volit nebudou. Takže ..
No a ještě pár slov k Obamovi. Já mu prostě nevěřím! Jde o instinkt. Ale já bych mu prostě hodně velký projekt nefinancoval. On říká - udělám novou ameriku. Nemá ale jak! Onnení schopen změnit přes noc/ ekonomické zvyklosti. On neí schopen donutit průmyslníky a velké korporace k něčemu. Americké potíže vyplývají, podle mne ze způsobu řízení velkých korporací. Za exzaltovanou honbou za krátkodobým růstem ceny akcie, za osobní neodpoěvdností krátkých manažerských kontraktů, za adorování rychlých úspěchů, a ten kryjí když s eněco nedaří nebo s e má ekonomika oživit, jako všude jinde -malí lidé. Tohle změnit, je úkol pro revolucionáře. A to tedy Obama není. Onje produktem téhož systému, co má změnit. To nejde. Obávám se, že po něm bude pěkná kocovina.
05. 09. 2008 | 20:42

qwerty napsal(a):

CLAIR: používat odkazy na levičácké zdroje jako argumenty, to váš jeden předchůdce trefně nazval jako práce užitečných idiotů.

Poslechněte si nominační projev Johna McCaina. Když osekáme nutný patos a ignorujeme formu, tak nám tam zbývá esence. A tou esencí je moudrý člověk bez ega.

Když to samé uděláme u Baracka Obamy, tak tam nezbude vůbec nic.

Mně to stačí. Je typické, že lidem pro které je svět megakompexní stroj plný konspirací nikoliv.
05. 09. 2008 | 21:29

Clair napsal(a):

Pane vlk,

nesmite to tak vsechno pozivat co se vam predklada z dostupnych medii. Muze to byt totiz jeste uplne jinak, nez to co se vam manipulativne predklada s umyslem zmast a jeste dalsi, ktere neni treba ani jmenovat. Naprosty souhlas, ze snad nikde jinde na svete jako prave v Americe marketing hraje nesmirne dulezitou roli, presto je treba konstatovat, ze zvolenim Obamy jako dem. presidentskeho kandidata udelala Amerika obrovsky posun dopredu, i kdyz se nelze utesovat a namlouvat si, ze rasisticka karta neexistuje. Naopak, a bylo by chybou si to nepripustit. Amerika je ovsem mlada zeme a proziva vizionare, um, ktery skutecne McCainovi chybi. Na to je prilis zkostnately, aby pochopil pravy potencial Ameriky, proto jede v zavesu bushovske politiky, na nic vic ani nema, pouze recykluje co uz tady probehlo s velkymi neuspechy.
Nebude to McCain, kdo prinuti prumyslniky a bankere zacit platit dane, vzdyt prave nedavno prohlasil, ze lide, kteri vydelaji vice nez 5 milionu uz nespadaji pod sferu chudych a meli by platit dane. Zrejme mu uniklo, ze prave tato vrstva bohatych dane neplati, zatimco vsichni pod touto cifrou dane plati, jeste nedavno prohlasoval, ze o rizeni ekonomiky nic nevi. Jiste, najme si experty, ale ty mel GWB take a kam ze jsme se to posunuli? Minuly tyden se ho kdosi ptal kolik ze vlastni domu. Prohlasil, ze se na to bude muset zeptat sveho managera. Zprava uvadi, ze 7 az 10.
Obavam se, ze tuto disproporci je treba resit. Kdyz totiz 80% lidi vydelava a plati dane na hornich 20% je pouze logicke, ze neco tady zrovna kosher neni, pokud ovsem tento stav Amerika nechce resit revoluci v blizke budoucnosti. Nesmite zapomenout, ze se hodne lidi probralo ze sna po tech 8 letech a nespokojenost je skutecne velka. Jestli presto nejakym podvodem si McCain dopomuze ke kresilku v Bilem dome, obavam se, ze se muze stat cokoliv.
Nikdo neni perfektni, ani Obama neni, ale at se na to divam z jakehokoliv uhlu, je to ovsem pro Ameriku jedine mozne a navic logicke reseni v soucasne dobe, bohuzel vice kandidatu nemame, kdyby takhle Dr. Ron Paul, ale toho odstavila jista oligarchie, rikal moc pravdy a nebyl prilis politicky korektni, ukazoval primo na bolistky, navic docela nekompromisne nachazel reseni, sel do hloubky problemu a to byl jeho jediny skraloup. Takze alespon neco uprostred bych prosila, a tim je Obama, ktery toto vacuum vyplni. Neni a ani to nemuze byt revoluce pres noc.
05. 09. 2008 | 22:21

Clair napsal(a):

Pane querty,

co tak moudreho John McCain pronasi, velmi by me to zajimalo. Vzhledem k jeho veku soudite, ze by mel byt moudry? Jako v cem? Ze prohlasuje jak napadne Rusko, Iran a uskuecni dlouhodoby sen Neokonzervativcu s Novym rozdeleni sveta? Ja vim, jeho obsah je neustale o tom, jak byl veznen ve Vietnamu a s touto kartou mava pri kazde prilezitosti. Obavam se,ze ta karta uz je znacne opotrebovana a deska take ohrana.Chtelo by to trochu inovace.
05. 09. 2008 | 22:26

Zacheus napsal(a):

Podle mého názoru napsal pan Pavel Tomášek kvalitní a zajímavý článek.

Osobně si ale myslím, že John McCain volbou viceprezidentky přece jenom udělal chybu, která ho může hodně stát. Měl se totiž podle mne stále prezentovat jako konzervativní politik,se všemi výhodami z toho pro nemalou část amerických voličů vyplývající. A zdůrazňovat politickou nezkušenost Baracka Husseina Obamy.

Volbou nezkušené viceprezidentky jako by přiznával svůj handicap konzervativce, navíc již ve věku přes 70 let. Přiznání slabosti ovšem při mentalitě amerických voličů, masírovaných trapným příkazem " Vždy úsměv" nemusí být zrovna politicky nejlepším řešením. Navíc právě s ohhledem na jeho věk si mnozí Američané alespoň podvědomě představí viceprezidentku na místě prezidenta a je možné reálně přepokládat, že se jim tato představa líbit opravdu nebude. Emocinální, rodinnými problémy ( doufejme, že jenom jimi) poněkud frustrovaná paní Sarah bez jakékoliv zkušenosti ze zahraniční politiky je těžko představitelná v době možných osudových zahraničně politických krizí.

Ale možná, že to je opravdu jedno,neboť hlavní směr americké politiky stejně formují vlivní a mocní bankéři, představitelé vojensko-průmyslového komplexu, tajné služby, svobodní zednáři a mládenci z Trilaterální komise nebo členové bilderbergské skupiny.

A pokud by snad některý budoucí prezident USA chtěl opravdu plně využívat svých ústavních pravomocí, tak si jistě včas vzpomene na svého předchůdce prezidenta J.F. Kennedyho,který si také myslel, že vládne on a jehož život ukončil údajně "osamělý" střelec L.H. Oswald dne 22. listopadu 1963 v Dallasu.
05. 09. 2008 | 22:33

tng napsal(a):

McCainova kampan ohlasila, ze Palin nebude davat zadne rozhovory novinarum, protoze projevy, reklamy a VP debata pry pro informovani verejnosti staci. Co k tomu dodat ?
05. 09. 2008 | 22:41

DB-Kalifornie napsal(a):

pane Tomasek, to neni kradez stoleti, to je jen boj o stredove "independent" volice a volice ve swing states. Tyhle dve skupiny volicu rozhodnou tyto volby a po shlednuti obou "conventions" a udalosti poslednich dnu musim rict, ze to je jedine dobre.

Co se stalo? Vychazi najevo, ze McCain chtel za sveho VP demokrata Joe Liebermana(v roce 2000 kandidoval jako VP s demokratem Al Gorem proti Bushovi). Nicmene protoze tahle volba by neprosla u velke casti republikanu(zejmena republican base),tak sahl po necem uplne novem-Sarah Palin. Tato volba zase vedla na jedne strane k hystericke reakci mnoha liberalne tihnoucich medii a blogosfery na tehotenstvi jeji dcery a k mimoznim diskusim o tom,jestli je nebo neni dobra matka peti deti. Na druhe strane republican base vstala z mrtvych a dochazi k naprosto nekriticke odoraci teto(jinak docela zajimave) zeny.

Osobne bych volil McCaina-a duvod je jenom jeden jediny-vzhledem k tomu,ze zde demokrate budou mit temer jiste vetsinu jak v Kongresu tak v Senatu, tak kombinace republikanskeho prezidenta s demokratickych zastupitelstvem bude tou nejlepsi kombinaci k reseni mnoha problemu tehle zeme. McCain je totiz schopny komunikovat a spolupracovat pres stranicke rady, to uz mnohokrat ukazal. Jinymi slovy demokrate budou mit senat a kongres, stredovi volici Mccaina a republican base Sarah Palin. Obdobi, kdy bylo vybalancovano zastoupeni obou stran na miste prezidenta, v senatu a kongresu bylo velice produktivni napr. za Billa Clintona,kdy nedochazelo k zadnym prilis velkym excesum doprava ani do leva.( Taky myslim, ze nebyt hloupeho sexualniho skandalu Billa Clintona, tak by nebyl Bush se svym neokonzervativnim programem nikdy zvolen.)

Jeste k Obamovi-ten mel na "convention" velice pekny projev. Napriklad rekl, ze zadna vlada nevypne televizi, na kterou se divaji Vase deti. To se mne moc libilo. Vubec, do budoucna si hodne slibuji od generacni vymeny v obou stranach-demokrate maji Obamu, u republikanu obrovskou nadeji je treba 38 lety guverner Louisiany Bob Jindal.

jeste panu vlkovi: naprosto souhlasim s Vasim poslednim odstavcem odpovedi pani Clair. Nicmene je potreba si uvedomit jeste jednu vec-prave to "rychle honeni se za kratkodobymi zisky" ve vysledku vede k obrovske pruznosti americke ekonomiky. Napriklad i uspech americke vedy je postaven na tech samych pilirich jako fungovani americkych firem-velka konkurence, podpora novym riskantnim projektum(vse nebo nic), velka rotace pracovniho personalu atd. Divate se na to evropskyma ocima (-: .
Tenhle system jako byprodukt samozrejme generuje mnoho problemu. Stejne tak jako ten stabilni evropsky, ktery ma zase jine vyhody a generuje zase trochu jine problemy. System americkeho kapitalismu nezmenite, spise je potreba zmenit nektere aspekty jeho fungovani, jako prerozdelovani penez, dostupnost zdravotni pojisteni apod.
05. 09. 2008 | 22:57

vlk napsal(a):

DB

vítejte! R8d vás čtu zas po nějaké době. Mám blíže k vašemu pohledu než k pohledu
Claire
které si také vážím a rád ji čtu.

Víte já na tom americkém modelu vidím jednu zásadní chybu. On je sic e velmi operativní , ale není strategicky založený. A čas to ukáže. Ukázal to už dávno americkým automobilkáma vůbec tradičním oborům A kdyby Amerika neměl a to štěstí, že včas přišla elektronizace, computerizace, biotechnologie a podobně, kde získala na počátku velký náskok apřevahu, trvající dodnes, už bylo nejspíš vymalováno.
Mám myslím dost příznačný příkaz. Apple a Microsoft. Oba tyto podniky jsou /byly vedeny velkými vizionáři od zrodu to současnosti. Jjeich mottem nebyl rychlý růst v horizontu kontraktu, a le růst, pokud možno masivní a trvale.
Takhle uvažovat si mohou dovolit jen rodinné firmy. Nikoliv firmy, patřící investorům třeba typu Cerberus.
05. 09. 2008 | 23:09

qwerty napsal(a):

CLAIR: Pravda je samozřejmá. Pouze lži potřebují zdůvodnění. A to zdůvodnění je často dlouhé a složité. Pravda je však samozřejmá.

A potom je tady princip rezonance. A jestli ve vás rezonují lži a nikoliv pravda, která je v tomto případě přítomna třeba ve formě moudrosti, ke které došel John McCain, je před vámi ještě dlouhá cesta...

A také proto je marné pokoušet se vás přesvědčit pomocí slov. Ale žádný strach, život se o vás postará. Lekce přijdou. Stejně jako přišly například na Čechy, co v roce 1947 volili KSČ anebo na Obamovi předchůdce co v roce 1938 podepsali Mnichovskou dohodu...
05. 09. 2008 | 23:28

tng napsal(a):

"Pravda je samozřejmá. Pouze lži potřebují zdůvodnění." - pravda je samozrejma jen pro pana boha, a fanatiky.
06. 09. 2008 | 00:39

Fraser napsal(a):

vlk napsal(a):
"A popravdě ani omylem nevím, koho , že bych si , jako Čech měl přát v Bílém domě." Ron Paul. Jednoznacne ;).

qwerty:
"Pravda je samozřejmá."
To se nedivim, ze obdivujes McCaina. Svuj s svemu...

Neco na odlehceni McCain's Voice Mail to Palin Leaked to Press:
http://www.236.com/blog/w/l...

Btw. nekdy predevcirem si par pro republikanskych komentatoru nevsimlo, ze jim po tv vstupu zustaly zapnute mikrofony a mezi sebou si sdelovali nazory na McCaina a Pallin. Mimo jine rikali, ze to byla strasna volba a ze 'race is over'. Oficialne samozrejme tvrdi, ze to byla vyborna volba :).
06. 09. 2008 | 00:47

tng napsal(a):

"To see what is in front of one's nose needs a constant struggle" - George Orwell.
06. 09. 2008 | 00:48

Clair napsal(a):

Pane qwerty:

zajimave, ovsem nemuzete neustale latat lzi pres lzi a pouze v tom pokracovat, nejsem skutecne presvedcena, ze tyto zaplaty, zalozene na lzich k moudrosti vedou, bych si myslela, ze se v urcitem veku lide ponauci a tady se bavime o McCainovo posledni prilezitosti. Nevim kde zijete, ale kdyz se divate na mimiku a proslov tohoto cloveka, je vam jasne, ze lze ze zvyku, ze snad uz ani nic jineho neumi. V jeho projevech neni nic uprimneho a genuine, to lze pouze citit z Obamovo proslovu. McCain hazi neustale umelymi usmevy, jde z toho doslova mraz, at si vyklada jaky je hrdina, jeho proslovy jsou ovsem fadni, kalkulovane, postradaji dynamiku a zapal pro danou vec, navic s jeho neustalym svidranim vam pripada, ze to co rika je jenom dalsi lez. Rikame tomu "body language" a ta neklame. Vlastne si vzpomenete, ze to jste uz slyseli od GWB a neni to dobry pocit.
06. 09. 2008 | 02:17

jimmy napsal(a):

Díky Stanovi za odkaz na webové stránky. Je zde rozhovor s Jitkou Obzinovou (která za války v Bosně, předcházející první bombardování Balkánu) dělala tendenční protisrbské zpravodajství. Slyšel jsem to v televizi, ale odkaz neznal.
V této reportáži prohlédla a sdělila veřejnosti, JAKÝM způsobem západní média informovala o tamnějším konfliktu.

Ten případ, kdy "reportér" tvrdil, že nejede elektřina a při svíčkách byl v přímém přenosu (tehdy nebyla technika, aby to šlo) je dost dobrý. Také mi to tehdy vrtalo hlavou.

Trochu se mu podobají případy ostřelování fronty na chleba a pak pozůstalých na pohřbu, včetně detailních záběrů zraněbých - v té době nebyly běžně k mání videokamery a zdroje vydržely jen chvíli, takže 2 násobný přímý přenos je z hlediska pravběpodobnosti neuvěřitelný. Právě tyto záběry rozhodly o prvním bombardování na Balkáně, konkrétně Srbů v Bosně, ve prospěch muslimů včetně tehdy přítomné Al Kaidy. Ti z nezávislých vyšetřovatelů a novinářů, kteří tehdy napsali, že se jednalo o muslimskou střelbu do vlastních řad (a nejspíš na objednávku), protože pro druhou stranu to bylo technicky nemožné (a nic by z toho nezískala) byli odvoláni. Zůstali jen ti poslušně démonizující tu správnou stranu...
A nyní, díky Palinové, nás možná povede ve válkách Bůh a civilisty budeme masakrovat z jeho vůle....
06. 09. 2008 | 03:13

jimmy napsal(a):

06. 09. 2008 | 03:15

qwerty napsal(a):

Pravda není samozřejmá jen pro boha anebo fanatiky. Pravda není samozřejmá pro nikoho. Pravdu "nezajímá" co si kdokoliv myslí nebo mluví a mluví a mluví.

Pravda je jediná skutečnost a všechno ostatní jsou lži, myšlenkové konstrukce (individuální a kolektivní), které žijí v hlavách lidí.

Například pravda je, že světlo se šíří rychleji než zvuk. Kdybychom v životě neviděli bouřku, možná se o této pravdě povedou nekonečné disputace. Stačí však tuto pravdu zažít a uvidět ve formě bouřky a je po diskusích.

Klíčový problém je tedy pravdu poznat. A to může udělat jedině každý sám pro sebe. A prvním krokem je znovu získat kontrolu nad svým vlastním myšlením. Přes nekonečný proud neřízených myšlenek zkrátka není nic vidět...
06. 09. 2008 | 08:53

Blue Jay napsal(a):

Obamu je v USA habadej,


Staci si v USA v nedeli zapnout televizi a odevsad na vas recni nejaky Obama. Plamene kazani z nejakeho pulpitu o tom jak vse bude lepsi kdyz se pomodlite a oddate svou dusi nejakemu abstraktnimu idolu. Nadherne a vasnive projevy u kterych nekteri lide upadaji do nabozenskych zachvatu. A na konci programu vas vybidnou aby jste si zachranily svou dusi koupenim nejakeho posvatneho oleje ci jinou bezcenou tretku. Ty katedraly a nekdy i stadiony jsou plne lidi jako Clair. Vubec se ji nedivim ze se ji jako pobozne osobe zamlouva "preacher" Obama. Dokonce si od nej koupila zazracny anointing oil.
06. 09. 2008 | 11:02

qwerty napsal(a):

Blue Jay: Přesně tak. Je další ironií, že tito lidé kteří se často chlubí svým ateismem (neboli vlastně marxistickým materialismem) snadno podléhají svým vůdcům.

To svoje ateisticko-materialistické vakuum potřebují něčím zaplnit. Potřebují se s něčím identifikovat, protože jinak se cítí nekompletní a v ohrožení. Jsou to nedospělé děti, nevědomě řízené svým egem.

Není potom divu, že slova Johna McCaina považují za účelové lži a hloubka jeho osobnosti (když např. hovoří o tom, že zdrojem osobního štěstí je činnost motivovaná daleko nad rámec osobního ega) jim zcela uniká...
06. 09. 2008 | 13:23

větro napsal(a):

Blue Jay . Paní Clair rád čtu a nikde jsem si nevším, že je pobožná .
06. 09. 2008 | 14:14

Fraser napsal(a):

qwerty: mohl bys nam ztracenym nejak priblizit hloubku McCainovi osobnosti? Priznavam se bez muceni, ze ji nerozumim. Nerozumim tomu, jak si muze myslet, ze Putin je prezident Nemecka, nevi, kolik vlastni domu, nevi, kolik stoji benzin, nezna situaci v Iraku atd. atd.
06. 09. 2008 | 14:36

tng napsal(a):

Vase metoda neomylneho poznavani pravdy je smesna, tezko verit ze tohle nekdo muze myslet vazne. Kdysi lidstvo take povazovalo Zemi za placku (bylo to prece ocividne), dokud se nenasel nekdo chytrejsi. Zdani klame a u charakteru politiku to plati dvojnasob. Politicti propagandiste z vas musi mit radost.
Pokud je vase podpora McCaina zalozena na neomylnem zreni jeho charakteru a zaroven obvinujete priznivce Obamy z fanatismu, jste opet smesny, a navic pokrytec. Zamette si pred vlastnim prahem. Videl jsem nekolik hodin prenosu z DNC i RNC a recnici DNC mluvili
hlavne o programovych rozdilech mezi obema stranami (i kdyz velmi zjednodusene), zatimco na RNC slo jen o oslavovani osobnosti McCaina
(vcetne nekonecneho opakovani jeho minulosti zajatce) a spineni osobnosti Obamy zalozeneho na lzich. Nejlepsi bylo, kdyz recnik prohlasil ze Obama ma "zero executive experience" a zblbnuty dav dlouze a opakovane skandoval "zero, zero, zero", pritom McCain je na tom uplne stejne.
06. 09. 2008 | 15:02

Clair napsal(a):

pane qwerty,

ciste na doplneni, predevsim ja nepatrim k zadne sekte, dokonce do kostela vubec nechodim. Bludy, ktere tady vytvari Blue Jay o me a jinych lidech, ktere on nesnese, jsou pouze zastiraci manevr jeho osobni neschopnosti porozumet danym textum a na ne reagovat, proto si musite vsimnout, ze se nikdy k tematum nevyjadruje, pouze napada lidi, o tom uz ostatne psal pan Stejskal nekolikrat a mnohokrat upozornoval na jeho prispevky nereagovat.
Jste si vybral jednu veticku od Johna McCaina se kterou tady mavate, abyste dokazal, ze lidi nechapou ctnosti, prednosti a hloubku jeho jednani. Je to usmevne, to se skutecne domnivate, ze vsichni jsou takovi prostacci?

Tech klishe, ktere John McCain pronasi je hodne, nakonec je volebni kampan a je treba lidi necim oblbovat, pouze s tim rozdilem, ze jeho slova nemaji zadnou vahu. Abych byla trochu konkretni, uvedu jeden jediny priklad: v ramci sve kampane tvrdi, ze to bude on, ktery zmeni Washington a skoncuje se "special interest groups", kteri maji vsechno v US pod kontrolou. Problem je v tom, ze on sam k tem "special interest group" patri, vlastne uz celych 26 let a jeste nic ve Washingtonu nezmenil a ani v umyslu nema. Sam totiz zamestnava 150 ruznych lobbyistu, kteri jsou financne motivovani a maji uz davno slibeno ruzne prebendy, on i jeho manazeri patri sami do "special interest group". Jednim z nich je prave pan Randy Scheunemann, ktery pracuje pro vladu v Gruzii a take pro pana McCaina, ktery mu navic zaridil, ze jeho volebni kampan je financovana z Gruzie. A to jsem uvedla pouze jeden priklad, tech prikladu Vam mohu dat more. Takze John McCain rika jednu vec, ale dela uplne neco jineho.
Obama s timto argumentovat muze, protoze na rozdil od McCaina nezamestnava a take zadne penize od "special interest group" neprijima. Takze ciste na doplneni, abyste byl v obraze.

Fraser:

nejen to, ze McCain vyklada, ze Putin je presidentem Nemecka, nevi kolik vlastni domu, prohlasuje, ze Irak sousedi s Pakistanem, plete si Shiity se Sunity, a to uz byl v Iraku nejmene 30x, vyklada, ze Taliban je v Iraku a plno dalsich perlicek, vzdyt je to na dennim poradku. Je zrejme, ze ceska media podavaji idealni obraz Johna McCaina jako jedineho prijatelneho kandidata, protoze opozice je banda hlupacku. Pak se uz opravdu nelze diviti nicemu.
Zdravim a preji vsem krasny weekend.
06. 09. 2008 | 16:13

Clair napsal(a):

tng:

Vynikajici doplnujici prispevek,pod ktery se lze podepsat. Dekuji.
06. 09. 2008 | 16:27

Clair napsal(a):

Fraser:
jsem si poslechla ten voice mail od Johna McCain to Palin, uz jsem se tak davno nenasmala. Uzasne!
06. 09. 2008 | 16:44

Fraser napsal(a):

clair: to me tesi. Je potreba si od toho drzet trochu odstup ;)
06. 09. 2008 | 17:56

Pobo napsal(a):

Dávat odkaz na řeči demokrata o republikánské kandidátce a dávat to za bernou minci je podobné asi tomu jako u nás brát vážně různé Paroubkovy výkřiky typu "za to může Topolánek, měl by odstoupit."
06. 09. 2008 | 19:05

Pobo napsal(a):

2 Clair:

Mně nevadí Vaše zaujatost pro Obamu. To je Vaše věc. Hlavně mne děsí některé Vaše názory. Ale i to je vlastně Vaše věc. Mojí věcí zase jsou moje reakce (razzačas krapet přehnané).
Myslím si (a doufám), že stejně "mýtus Obama" brzy vezme za své, a tato mediální nafoukaná bublina (snad včas) splaskne, a po roce po Obamovi a jeho "polit. stylu" neštěkne ani pes. Obama je jen prázdná politická slupka bez obsahu.
Konečně vyrážím na dovolenou, takže mne můžete svými názory obšťastnit až za týden. (V horách mně snad nenapadne taková blbost, aby se mi stýskalo po internetu :o)) .)

I já Vám přeji krásný (nejen tento) den
06. 09. 2008 | 19:19

Pobo napsal(a):

2 čtenář (ad 05.09.2008 19:06:25) " ... Zatím jsem nabyl dojmu, že se tu dost krátce vyjádřil jenom pitomec. ..."

To já o Vás už dříve, přesněji 23.5.2008 (viz http://blog.aktualne.centru... ), Vaše reakce v 19:41 na moje vysvětlení z 19:03.

Od té doby si nemůžu pomoci, ale mám Vás docela pevně zaškatulkovaného.
06. 09. 2008 | 19:27

VK-Can napsal(a):

Vazeny pane Tomasek.
McCain byl v roce 2000 jeden z nejlepsich kandidatu, ktere Republikani mohli najit na presidentsky urad USA.
Bohuzel byl spinavou a podvodnou kampani neokonu, kteri videli v Bushovi oslika, ktery se zataha za ohanku a rekne se "Osliku zatres se" a zacnou padat dukaty, z kampane vypuzen.
Bylo to sproste, ale nikoliv nezvykle. McCain byl skutecny "Maverick", ktery byl sam sebou.

Osobne bych ho byl rad videl na kandidatce, protoze by to byla "Win-win situation" pro USA i pro svet.
Jak Gore, tak McCain by byli vyhrou pro vsechny. Sice rozdilne polit. strany, ale oba kandidati schopni.
Bohuzel uplynulo 8 let a ve veku, ve kterem je McCain to je dlouha doba!

Sen. McCain se prizenil do rodiny, kdy otec manzelky McCaina dokazal za svuj zivot vytvorit majetek v hodnote 130 milionu dolaru! To uz je uspech. McCain byl sice z admiralskeho rodu, ale vyjma socialniho statusu byl holy zadek.
Navic se moc dobre neucil, tak nejak kariera v businesse neprichazela v uvahu.

Tak senatoroval (dle vlastniho priznani diky bohate rodine jeho manzelky) dost dlohou dobu.
Mel sice na presidentsky stolec ambice uz nejakou dobu, ale vzdy se vyskytl jiny kandidat, ktery ho zdaleka prevysoval, tak se to muzelo odlozit.

Az prisel rok 2000 a s nim kandidat Bush ml.. McCain videl svoji sanci, protoze takove nemehlo (neslusni lide by rekli blbec), jako je Bush ml. se skutecne nevidi.
Bohuzel penize v pozadi, ktere jsou u Republikanu vzdy rozhodujici rozhodly jinak.

McCain spolkl svoji porazku jako dobry vojak a cekal dal.
Po 8 letech ovsem vidi, ze situace s dolary v pozadi se vubec nezmenila!
Co ted ? Zde pisete pravdu- nezbylo nez prevleknout kabat!
U muze, jehoz jediny silny fakt je, ze je principialni to je nejen neprirozene, ale velmi nebezpecne!

Takze kdo to pred nami stoji ted ? McCain, ktery potlacil temer vsechny sve principy a vlez do zadele dokonce neboztiku panbickari Farwellovi se kterym byl jinak uhlavni nepritel.

Ani sveho VP si nemohl vybrat, protoze chtel sen. Liebermana.
Na misto toho dostal mladou, agresivni a nepochybne inteligentni VP .
A aby se pridala sul do rany, tak Sarah Palin je navic jeste skutecne atraktivni, takze McCain, ktery normalne vypada na 90 vedle ni vypada na 150!

Bohuzel mnoho zdejsich prispevatelu zapomina, ze jsou jen dva kandidati na posici presidenta USA !
Takze obcane USA musi vybrat jen jednoho z nich!
Jsem o rok starsi nez McCain a i kdyz myslim jsem celkem v dobre kondici, presto vim, ze kazdy rok veku pres 65 cloveku neprida. Naopak ubira!

Kdyz se zvazi vsechna pro i proti, tak ten Obama, ktery ziskal ku podivu i respekt super-republikana z FOX News O'Reillyho se zda byt tim lepsim.
Idealni ? Ne. Ale lepsi.

Bohuzel posledni dvoje volby v USA, kdy se pouzivaji pocitacove volebni urny maji velice "zvlastni " prubeh!!
V posledni dobe byli videt kramfleky McCainovych bot, jak čouhaly ze zadele neokonu. Takze je mozne, ze to McCain vyhraje.
06. 09. 2008 | 20:36

Fraser napsal(a):

"Bohuzel mnoho zdejsich prispevatelu zapomina, ze jsou jen dva kandidati na posici presidenta USA !
Takze obcane USA musi vybrat jen jednoho z nich!" To je nesmysl. Ted z hlavy me napada treba Chuck Baldwin za Constitution Party. Spousta lidi zapomina, ze v USA neni system 2 stran! Navic musime jenom umrit, to ostatni je vicemene dobrovolne ;).

Vida, vida, tech kandidatu je opravdu hodne: http://en.wikipedia.org/wik...
06. 09. 2008 | 20:50

qwerty napsal(a):

tng: jaká "metoda"? Pravda nepotřebuje žádnou metodu. Ani žádné rozumbrady, kteří jí budou posuzovat. Např. gravitaci nezajímá, co si o ní říkají neocons anebo bolševici. V podstatě je to velmi jednoduché. Pouze k tomu musí každý sám dojít. A nelze to nijak zvenčí implantovat. Prvním krokem je začít zkoumat ten váš duální přístup ke světu. Tedy já a moje pravda (spíše pseudopravda). Já a oni. My a oni. Dokud neuvidíte, že tohle je myšlenková konstrukce a tedy lež, tak se budete točit v tomto mentálním ping-pongu jako třeba zde.

A vtip je v tom, že ve chvíli kdy budete vědět, tak to bude jenom vaše vědění a nikomu nevědoucímu to nebudete schopen dokázat. Podobně jako, když se člověk zamiloval do druhého, tak zcela bezpečně znal tuto svojí pravdu. Dokázat jí ostatním je však nemožné.

FRASER: "Hloubka osobnosti" se nedá nijak dokazovat. Navíc se jedná o proměnou. Vždyť přesně o toto (vaše) dokazování se všemi silami snaží obě prezidentské kampaně. Těžko očekávat, že já vám zrovna tady podám nějakou jinou lepší mentální potravu v tomto smyslu dokazování. Takhle to prostě nefunguje. Já už jsem k tomu všechno řekl. Chápu, že to působí jako když pošlete např. dokument z MS Word verze 12 do verze 10. Výsledkem budou nekompatibilní bláboly (pro uživatele verze 10).

CLAIR: Jsem dalek se tady brodit v hromadách lží, které produkují nedospělí jedinci pro nedospělé jedince na všech stranách. Někdo aby si odpočinul od své hyperaktivní mysli, tak večer civí na sitcomy, někdo chlastá a někdo se stává politickým agentem a třeba se identifikuje se svojí virtuální identitou někde na webu a tak zahání tu svojí skutečnou vnitřní prázdnotu. Já jsem se tady pouze pokusil vyjádřit svůj postoj. A to, že jestliže si mám vybrat, tak vítězí John McCain. A to o parník...
06. 09. 2008 | 22:21

VK-Can napsal(a):

Pro Fraser.
Je na mne, abych svoji vetu upresnil: "Bohuzel mnoho zdejsich prispevatelu zapomina, ze jsou jen dva kandidati, KTERI MAJI SKUTECNOU SANCI na posici presidenta USA !
Takze obcane USA musi vybrat jen jednoho z nich!"
Omlouvam se, ze jsem to nevyhlaskoval vice srozumitelne.

Mimochodem jsem slysel, ze se prave formovala nova polit. strana "To protect unprotected not yet conceived creatures".
Bohuzel jejich kandidat na presidenta pry nebyl jeste počat.
Nevim, co je na tom pravdy. Mozna si jen nekdo dela šoufky z presidentskych voleb.
06. 09. 2008 | 23:49

Stan napsal(a):

Samozřejmě, že i McCain měl a má nějaké dobré vlastnosti, samozřejmě, že Obama má své mouchy. Ale tady jde o porovnání těch dvou kandidátů, jejich programu, zázemí (to jsou ti lobbyisté, o nichž hovoří Clair), minulé činnosti (jak kdo hlasoval v konkrétních věcech) a v Americe jedné z nejdůležitějších věci, totiž způsobu financování. Snad si nemyslíte, že ti, co ty peníze poslali (kromě obyčejných občanů, kteří pošlou svých 500 nebo 1000 USD, protože se jim líbí McCainova kravata nebo Obamův úsměv), nebudou chtít své peníze zpět?

A tady je ohromná výhoda Obamy. On totiž dostal od těch obyčejných prosťáčků, kteří mu uvěřili to jeho "Yes, we can", neskutečný balík peněz. McCainovi tak nezbývá nic jiného, než inkasovat peníze od gruzínské vlády, olejářů, farmaceutických firem, zbrojařů atd. Můžeme mu tedy věřit, že zlomí moc "special interest groups"? Nemusíme to věřit ani Obamovi, ale u McCaina není naprosto žádná naděje.
07. 09. 2008 | 09:35

Blue Jay napsal(a):

Sorry Clair,


Jste me jednou rekla ze jste Born again Christian, takze Vas asi za poboznou opravdu povazovat nelze. Proste jste se jednoho dne probudila a verila jste . Ja verim na tooth fairy. Asi jsme na tom podobne. Ale stejne je ten Obama skvelej preacher. I have a dream, lol!
07. 09. 2008 | 13:35

Blue Jay napsal(a):

to Vladimir K,

Me Vase nazory neuveritelne zajimaji. Cech co dloudobe zije v Canade je me blizkej. Akorat jsem nechapal Vas odpor k lidem kvuli kterym jste se rozhodl stehovat. Canada je zeme mnoha narodnosti a nabozenstvi. Na tom je zalozena jeji sila. Porozumeni. Ale pane VK-Can asi Vam to i za ty dlouhe leta v Canade nedoslo. Jste porad Cech co nadava na Romy. U Vas se to projevuje spise nechuti k "Pakis". Nejste Canadan pane Vladimire. Byl jste a porad budete Cechem.
07. 09. 2008 | 15:33

vlk napsal(a):

VK-CAN

zdravím k javorům.A děkuji za zajímavý rozbor.

A zkusím s e zeptat- co očekávate, že by bylo v US jinak, pokud by vyhrál Obama?
07. 09. 2008 | 19:44

VK-Can napsal(a):

Pro Blue Jay.
Tohle je jedna z mala primych reakci, ktere budete cist.
Nevim, zda budete schopen to pochopit, ale ja nejsem ten, ktery si vzal misto, ktere jste povazoval za sve - Kanadan na ceskych strankach Internetu.

Bohuzel jste se mylne domnival, ze to, ze jste Kanadan Vam da automaticky urcity "status".
Silne podcenujete ctenare Internetu ! At v Cesku ci USA nebo Kanade.
Ctenari Internetu posuzuji to, co a jak pisete, nikoliv odkud jste !!

Co a jak pisete je zdroj toho, ze jste vsude po kratke dobe jen zdrojem vtipu a opovrzeni.
Zamyslete se nad tim, pokud se skutecne chcete stat ucastnikem debat.
Stejne tak je trapne kdyz se snazite byt soudcem toho, kdo je cim !
Vy sam nejste ani Kanadan ani Cech.
V Kanade nemuzete zit a na Cechy se divate s opovrzenim!
Prestante byt necim, cim ani zdaleka nemuzete byt - soudcem nekoho jineho a zkuste najit, kdo skutecne jste VY a potom zacit byt sam sebou.
Zatim jste jen trapna figurka.
Mozna neni vse ztraceno.
07. 09. 2008 | 20:12

VK-Can napsal(a):

Zdravim vlku.
Diky za pozdravy.
Nemyslim, ze by mohly nastat velke zmeny. Proste pri velikosti USA to neni mozne. Jako nemuzete otocit velkou letadlovou lod t.zv. "na pětníku", tak se nemuze zmenit radikalne politika USA.

V cem vidim vyhody Obamy ?
1. Predevsim je to velmi inteligentni clovek.
2. Byl vychovam a mysli jako beloch!! V jeho vychove se prakticky cerna rasa nevyskytuje!
Byl vychovan napred svoji matkou a pozdeji rodici sve matky.
To jsou cistokrevni americti belosi!Pro Vas v Evrope to neni jednoduche to vystihnout, ale pro zdejsi je to zretelne. On vypada jako cernoch, ale mysli a jedna jako beloch.
Muze to byt vyhoda, ale i nevyhoda!
3. Vetsinu svych penez na volby ziskal od obycejnych lidi. On skutecne nema prilis FINACNICH zavazku ke korporacim a lobistum.
Osobne to povazuji za jeho nejvetsi SKUTECNOU vyhodu!

Jeho nevyhody.
1. Silne zameren do leva - unie, chudina atd.
2. Dobra teoreticka znalost ekonomie, ale zadne prakticke zkusenosti.
3. Totalni neznalost vojenske casti jeho odpovednosti a pravomoci.
Bude silne zavisly na poradcich a to v teto otazce muze byt velmi osidne.
V tomto pripade bych povazoval za dobrou zaruku sen. Bidena.
Velmi zkuseny clovek v mnoha aspektech!

Bohuzel vlku, zatim je jeho zvoleni jen velky otaznik!
Musime pockat trochu dele.
Doufam, ze jsem odpovedel na to, co Vas zajima.
Pokud mate jine specificke otazky, ptejte se.
Pokud vim, odpovim.
07. 09. 2008 | 20:41

DB-Kalifornie napsal(a):

pane vlku,
nevim jak casto se tady budu objevovat-mam rodinu se kterou se snazim delat hodne veci plus samozrejme praci-diskuse na blogu(i kdyz velice zajimava) je az po tom vsem(-:

S tim nedostatkem strategickeho planovani mate pravdu. Mozna to souvisi s tim, ze tady opravdu neni moc hierarchicky system, tj prilis se nerozhoduje od zhora, ale "pesaci" maji hodne pravomoci a prostoru. To je jak na urovni instituci a firem, tak jednotlivych statu unie a celeho statu. Za takove situace se hure strategicky planuje, kdyz si kazdy dela tak trochu co chce. Potreba individualni svobody rozhodovani je tady opravdu dost silna. Priklad z naseho oboru-americka federalni vlada nepodporuje human stem cell research, tj. vyzkum se nemuze delat s penezi od federalni vlady, nicmene protoze Kalifornie tento vyzkum podporuje, tak se vyzkum dela stejne, jenom je podporovan ze zdroju kalifornske vlady a ze soukromych zdroju.

Jaka bude budoucnost to je vesteni z kristalove koule. Jsou oblasti, kde prilis siroka moznost svobodneho rozhodovani(az chaos) je ke skode (tj. prumerny clovek neni vzhledem ke komplexnosti problemu schopen vybrat idealne-napr. predrazene americke zdravotnictvi se svych systemem pojisteni). Tady by nejake strategicke planovani a CASTECNA centralizace asi dost pomohla system zefektivnit a zlepsit. Co se tyce ekonomiky, tak zde nedostatek strategickych planu kompenzuje ta obrovska flexibilita a inovativnost a v globalnim svete to vidim spise jako plus nez minus.

Upadek tradicnich oboru se negativne projevuje v tom, ze lidem s prumernym vzdelanim neroste, ci spise klesa zivotni uroven. V poslednich 5-10 letech na konjukture americke ekonomiky vydelaly ciste jenom lide s vysokoskolskym vzdelanim, a to neni dobre.

jeste bych s dovolenim neco rekl k Vasi diskusi s VK(ktereho zdravim do Kanady).
Barack Obama ma vynikajici recnicke schopnosti, je schopen nadchnout lidi. Myslim, ze jeho politika reforem bude take hodne zaviset na jeho schopnosti se oprostit od vlivu svych "starych" spolustraniku z demokraticke strany. Hlavni nevyhodu Obamy vidim v jeho nezkusenosti. Navic ve sve dosavadni praci jako senator a akademik nijak zvlast nevynikal-byl jen OK (viz treba zajimavy clanek v NYT o jeho pusobeni v akademii http://www.nytimes.com/2008... )

Volba Obamy by ale urcite zlepsila dve veci-obraz USA ve svete a pak zdejsi mezirasove vztahy.

Taky jsem si vsiml, ze zdejsi volby uz stihly ovlivnit termin kanadskych voleb...(-:
08. 09. 2008 | 06:51

Suhail Abu Nofal napsal(a):

dobrý den
1) Myslíte je velký a podstatný rozdíl při vládnutí Republikána nebo Demokráta?
2) Nedomníváte se, že v USA chapadla vojenského průmyslu, ropného průmyslu a farmautického jsou pěkně zabydlení ve státní správě natolik že vládne jen ten který splní jejich požadavků a pokud rozhodne vybočit kulka ho nějak trefí?
3) Jaká je skutečná role tajných služeb - a její vazby na podsvětí především obchod s narkotikou a bílou masu - v USA?
4) v čem se liší navrhovaná víceprezidentka od Bin Ladena když oznámila že válka v Iraku je Boží rozkaz?
08. 09. 2008 | 13:00

uther napsal(a):

Pane rozhořčený, můžete mi prosím vysvětlit, v čem spočívá změna pana Obamy? Budiž, byl by to první černý americký prezident. Ale co dál? Co politicky nového přináší? Vždyť i možnosti přivést sebou do bílého domu ženu političku (Clintonovou) ješitně odmítl! Dobře si totiže byl vědom toho, že jeho hvězda by vedle ní rychle hasla. Tak co, odpovíte? V čem tak fantastickém spočívá změna obamovská???!!!
08. 09. 2008 | 13:34

junda napsal(a):

Vidím, že většina komentářů se zde nese v duchu, že Obama přináší jakousi blíže nespecifikovanou změnu a zárukou je to, že je černý a myslí jako běloch! Možná, že by stačilo, kdyby se natřel McCain černou barvou a změna je zaručena i tak...
08. 09. 2008 | 13:38

Asta M. napsal(a):

Pan Tomášek se zařadil mezi "vzteklé ješity" - marxisty. A to jak vyjadřováním, tak pochybnou ideou: změna je vše. A pokud ji nechcete, tak Vám ji vnutíme. Sláva revoluci!
08. 09. 2008 | 13:43

Hanna napsal(a):

Obama je nezkušený, ale přináší změnu! Takové klišé už tu kdysi bylo, že? Naštěstí Gottwald brzy zatřepal bačkorami a Čecháčkové a Tomáškové nevolí amerického prezidenta....
08. 09. 2008 | 13:48

Helena napsal(a):

To je moc hezké, říkat, že jsem pro nějakou změnu... jistě to v první chvíli přitáhne pozornost - ovšem pozornost lidí, kteří budou chtít zjistit o jakou změnu se vlastně jedná.
Mají republikáni vůbec nějaké plány co dělat? Zatím mi to přijde, že McCain se dobře hodí k Palin, která "doufá, že nám Bůh pomůže vymyslet nějaký plán co udělat v Iráku".
08. 09. 2008 | 16:25

VK-Can napsal(a):

Zdravim DB-Kalifornie.
Mate pravdu, vcera nam ohlasili, ze mame zde v Kanade volby pristi mesic, pro jistotu pred tim, nez budou v USA.
Na stesti mame tentokrat tu volbu dost jednoduchou.

Bohuzel je stale jasne, ze nejvetsim problemem pri volbach v USA (a nejen tam) bude stranicka loyalita.
Malo lidi se diva na schopnosti ci neschopnosti kandidata ! Ty jsou az po stranicke prislusnosti.

Toto chapu pri sportovnim utkani, kdy se fandi "svemu" klubu a muselo se to chapat za komunismu.
Je me to dost tezko pochopitelne za demokratickych podminek!

Lide zde a podle mnoha prispevku i v Cesku, voli hlavne podle prislusnosti k polit. strane.
Reknou si, sice je to neschopny trouba, ale zacpu si nos a budu ho volit, protoze patri k "moji strane"!

To, ze bude ten trouba pristi volebni obdobi mrvit nasi zivotni uroven, pověst zeme a muze nas privest do valky je v poradku, hlavne, ze vyhrala "nase strana".
Navic neni velky rozdil v USA mezi polit. stranami. To by vlastne melo jeste usnadnit Americanum vyber.

Vetsinou neni tezke videt, kteremu z tech dvou kandidatu, sedi na ramenou chytrejsi hlava.
Presto zde stale probiha cela ta show, ktera nekdy hranici s cirkusem a nakonec z celeho toho humbuku vyjde takovy "vyherce" jako je Bush!

A 8 let je v troube! Plus ta doba, ktera bude potreba ty jeho hovadiny uvest do poradku.
Ted se o pres. kreslo uchazi jeho zrcadlovy odraz McCain.
Clovek jehoz posledni sance minula pred 8 lety!
Co je na tom nejtrapnejsi je to, ze Republikani maji jine, mnohem schopnejsi lidi a on z toho vyjde "vitezne" starik McCain.

Musel toho McCain neokonum hodne slibit, protoze je to muselo stat hromadu penez a neokoni si vzdy prijdou sve penize inkasovat!

Jo pro ty, kteri nevedi jake zmeny chce Obama delat, tak jsou velice specificke na jeho web strance : http://www.barackobama.com
Co myslim, ze by Obama skutecne v MEZICH MOZNOSTI zmenil ?
1 zahranicni politiku
2 zdravotni pojisteni
3 energetickou politiku
4 system vraceni dani

Zmeny ktere by udelal sen. McCain?
Ze misto valceni v Iraku a Afganistanu by se k tomu pridal Iran, Gruzie.....!
Jo a zmeny v USA ?
Zdravotni pojistku by zlevnil z 12 000 dolaru rocne na 11 999 dolaru !

Jo i vyvrtalo by se hromada dalsich der do zeme.
Puvodne chtel jenom vrtat a tim vyresit energetickou situaci,ale zjistil, ze Obamova verse hybridnich automobilu, slunecni a vetrna energie ma neco do sebe, tak si to honem take pridal do sve energeticke politiky.

Myslim, ze ho pane DB musite videt stejne jako ja stale na televiznich obrazovkach.
Nezda se Vam ten celkovy obraz, toho, co rika (uz znam jeho proslov zpameti), jak to rika a jak vypada ponekud násilně?
Nebo je to jen muj dojem?
08. 09. 2008 | 21:19

Clair napsal(a):

Prectete si a poslechnete si co o nem prohlasuji valecni veterani, kteri s McCainem byli ve spolecne valce ve Vietnamu:

http://www.vietnamveteransa...
10. 09. 2008 | 00:09

Jirka napsal(a):

Modleme se, ať zvítězí McCain. Amerika, jako jediný stát, musí vyvažovat světové hrozby. Děkujeme jí za to v historii, potřebujeme ji i v budoucnoasti. Obamu s hlavou v písku nepotřebujeme.
10. 09. 2008 | 12:20

evzendavid napsal(a):

Vaše práce je dalším dílem do mozaiky naivní české žurnalistiky.
10. 09. 2008 | 12:37

Věžák napsal(a):

Souhlasím s těmi delegáty, co po RNC a nominaci Pallin komentovali : "The game is over".

Ona byla u konce dávno před tím, než Richard Perle v únoru t.r. prohlásil veřejně v Jeruzalému : "Máme je (AIPAC)
všechny tři kandidáty(McCaina, Obamu i Clinton)v kapse!)".

Americké volby jsou čím dál tím větší šaškárna a stále více připomínají volbu Miss Universe. USA vládne "Shadow Government" již od dob Geralda Forda, a ty předvolební tanečky jsou pro prosťáčky, co neví a ani nechtějí vědět, jak US politický systém ve skutečnosti funguje.

US prezident (je jedno z které partaje)je realizátorem a šéfprodejcem programu zpracovaného Rockefellerovou partou. Dostane předem připravenou partu vybraných expertů z vojensko-průmyslového komplexu a bankovního Olympu a když bude hodný, nechají mu vybrat si sekretářku. Po primárkách prohlásili Obama s Clintonovou, že demokratického VP určí příští zasedání Bildergergského klubu. McCain chtěl šéfa izraelské lobby v Kongresu Liebermanna (ach ty peníze), dostal nulu z Aljašky, protože svázat Liebermanna s kandidátkou, které je určeno prohrát, by nebylo ani moudré ani kosher.

Takže i po lednu 2009 pojede Rockeffelerův cirkus vesele dál po stejných kolejích ke světové válce a je jedno, jestli bude mít černého nebo bílého mašinfíru. Vlastně ne docela. Představte si, že vyhraje ten bílý. Staří lidé umírají, někdy jim v tom ani nemusíte pomáhat. Nastoupí Pallin a kooptuje za VP Cheneyho, Schultze nebo jiného osvědčeného koníka. Nevím jak vy, ale já si jdu, při té představě, vyměnit prádlo.
10. 09. 2008 | 18:05

Stan napsal(a):

Věžáku, vypadá to jako černý humor, hodně indícií tomu však nasvědčuje.

A kdybyste pravdu neměl, a Obama to chtěl dělat jinak a kluky z AIPACu podfouknout, přijde klasické americké řešení a presidentem se stane podle vlastních slov "sionista" Biden.
11. 09. 2008 | 18:08

nikdo napsal(a):

Američanům to dneska konečně krásně řekl Chavez. Rostou nová impéria, budete si muset naši milí američtí vlezdoprdelisté na to brzy zvyknout. Strýček Sam už si pomalu zvyká a je to jedno, jestli bude bílý, nebo černý !!!
12. 09. 2008 | 21:56

Mikus napsal(a):

Republikani se soucasnymi hospodarskymi problemy nic nenadelaji, ti jsou ochotni touhle cestou tak nejvys jeste cele USA (a s nimi zbytek sveta) definitivne pohrbit. Ty potize spocivaji totiz v tom, ze se akutne hlasi ke splaceni dluh, na ktery USA zacly zcela v republikanskem stylu zit za Reagana a to si tahle strana nikdy neprizna.
13. 09. 2008 | 01:09

Doktor napsal(a):

Možná, že se zapomíná na jednoduché stanovisko:

Dokud nemám dostatek moci, nemohu říci jaký jsem skutečně.
13. 09. 2008 | 15:15

vanoce3000 napsal(a):

Kdyby jste věděl pane Tomášku kdo je věrohodný a co se dá považovat za krádež století... kdyby jste "věděl" víc než že 11. září je dílo bandy zvané Al Kájda... Vám jako začátečníkovi bych doporučil Moorův film Fahrenheit 9/11
14. 09. 2008 | 13:03

Jakub napsal(a):

Obamův jediný ekonomický recept je zvýšení daňové progrese. To jako nástroj budování zdravé ekonomiky nikdy nefungovalo a nikdy fungovat nebude. Naproti tomu McCainův návrh na snížení daně z příjmů PO má hlavu a patu - ovšem s tím se volby nevyhrávají.
14. 09. 2008 | 23:46

Jakub napsal(a):

A Fahrenheit 911 jako zdroj poznání může doporučovat opravdu jen hlupáček.
14. 09. 2008 | 23:48

Anijednou napsal(a):

Kdyby jste tušil něco více o volbách v USA, než napíše New York Times, tak by jste se dozvěděl, že Obama není zdaleka první, kdo slibuje "Změnu". Poměrně těsně před prezidentskou kampaní použil podobná hesla jeden kandidát na guvernéra z demokratické strany. Docela se o tom i psalo. Takže je to krádež na pokračování.
15. 09. 2008 | 07:24

Indiferent napsal(a):

Volby v USA ilustrují,do jaké míry lze manipulovat s občany.Je zcela jisté, že Obama nemůže v rasistické USA vyhrát. McCain je zárukou kontinuity Buschovy ( ????? ) administrativy. Ale divadlo musí být aby bylo zachováno zdání demokracie.
16. 09. 2008 | 11:18

Teofil Opyc napsal(a):

Tak nám z pěti investičních bank v U.S. zbyly jenom dvě a je otázkou jak dlouho...Obama nebo McCain?
16. 09. 2008 | 12:49

TEMPLÁŘ napsal(a):

Jestli si někdo myslí nebo myslel,že v Americe se černoch stane presidentem,tak je velice naivní a nezná historii ameriky.Země,kde cca před 60ti lety bylo na lavičkách v parku napsáno -pouze pro bílé-se černoch presidentem nestane a řešit to budou bud'po zlém nebo po dobrém.
17. 09. 2008 | 10:08

j.p.b napsal(a):

Pane Tomasku,
co se s Vami stalo? Netrpelive cekam na vas dalsi blog:)
26. 09. 2008 | 18:51

seo napsal(a):

Z hlediska současné krize se nabízí otázka, do jaké míry musí McCain adoptovat strategii změny.
Asi hodně. Možná, že to bude skutečně jedna z nejdůležitějších otázek kampaně. Souhlasím s řadou komentářů, že mnoho lidí v USA není připraveno na černošského prezidenta. A proto potřebuje Obama v předvolebních průzkumech výraznější náskok, než pár procent. Domnívám se, že McCainovi stačí ztrácet v průzkumech 5 až 10 procent na to, aby ve skutečných volbách vyhrál.
22. 10. 2008 | 12:25

hodinky zzero napsal(a):

A kdybyste pravdu neměl, a Obama to chtěl dělat jinak a kluky z AIPACu podfouknout, přijde klasické americké řešení a presidentem se stane podle vlastních slov "sionista" Biden.
02. 10. 2009 | 10:45

Poptropica napsal(a):

thanks you very much
14. 02. 2010 | 23:43

raudensah napsal(a):

i like it,,, thanks you very much
25. 02. 2010 | 23:46

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
03. 03. 2010 | 09:29

replica watches napsal(a):

Best wishes for this year.
03. 03. 2010 | 09:30

replica watches napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
03. 03. 2010 | 09:32

Free Ringback Tones napsal(a):

Je to krádež století, pane McCaine
04. 03. 2010 | 16:16

Download mp3 Nasyid napsal(a):

good posting ,i like it thanks you very much for youf information
06. 03. 2010 | 06:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy